Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 21 november 2012 11:40 schreef themole het volgende:
Zojuist geslaagd , eerste keer en 35 lessen.
balen. Succes volgende keer alvast..quote:
Jammer....quote:
He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag. Maar dat was wel op het nippertje bij mij.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Stopte niet voor een stopbord, wat natuurlijk erg dom is (ik zag hem niet), maar er kwam geen hond aan op de weg waar ik op moest rijden (ze stonden allemaal voor stoplicht) en ik kwam er heel rustig op af rijden, dus dacht ik kan wel rustig doorrijden.
Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Ik hoor steeds weer dat mijn perspectief op het verkeer niet goed is, en dat ik de regels moet volgen, maar over het algemeen volg ik ook gewoon de regels op, alleen in situaties zoals bovenstaande, daar heb je geen vaste regels voor, en moet je op je gevoel afgaan, dat deed ik dus, maja, mijn gevoel is dus niet goed blijkbaar ofzo.
Helemaal mee eens, mijn rijles auto had slechts regen- en lichtsensoren en parkeersensoren maar toen ik eenmaal reed in de auto van mn vader zegt mn vader heel droog van 'Ja die ruitenwissers gaan niet vanzelf aan' en hetzelfde geldt voor het licht het zijn de kleine dingen maar tellen ook mee en parkeersensoren heb ik helemaal niet nodig naar gevoel ik zie wat ik moet zien.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hele slechte zaak, net als parkeersensoren en en auto's die zelf remmen, aangeven wanneer je moet schakelen e.d. Zo leer je een auto niet kennen en aanvoelen, maar slechts vertrouwen op elektronica. Het is ook aan te raden na het halen van je rijbewijs een schakelbak zonder hulpmiddelen te nemen. Zo leer je echt de auto helemaal aanvoelen. Een maat van mij deed het ooit, direct na rij-examen een automaat in. Heeft tijden geduurd voordat hij een beetje knap kon schakelen.
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef themole het volgende:
[..]
Jammer....
[..]
He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag. Maar dat was wel op het nippertje bij mij.
[..]
Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.
Misschien instructeur switch?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.
Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
Dat is wel een pijnpunt denk ik, mijn instructeur zat tot het half uur voor het examen elke kruising nog feedback te geven. Als in beter kijken, beter remmen enz. Daardoor blijf je scherp.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.
Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
Niet handig... Zeker omdat, hoe ouder je wordt, hoe duurder de auto's over het algemeen worden waarin je rijdt en als je dan in zo'n hok nog eens opnieuw moet leren schakelen, levert dat gewoon veel onnodige slijtage op.quote:Op woensdag 21 november 2012 10:48 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik kan ook niet goed meer schakelen inderdaad
Correctie: Je moet de CBR regels volgen. Dat daar een aantal ontiegelijke bullshitregels die niet in RVV 1990 staan tussen zitten, is pech hebben. Links knipperen op een rotonde is er zo een van. Van het CBR moet het, in Nederland mag het en in bijv. Duitsland mag het niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:21 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik hoor steeds weer dat mijn perspectief op het verkeer niet goed is, en dat ik de regels moet volgen, maar over het algemeen volg ik ook gewoon de regels op, alleen in situaties zoals bovenstaande, daar heb je geen vaste regels voor, en moet je op je gevoel afgaan, dat deed ik dus, maja, mijn gevoel is dus niet goed blijkbaar ofzo.
Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.quote:Op woensdag 21 november 2012 12:53 schreef themole het volgende:
[..]
Dat is wel een pijnpunt denk ik, mijn instructeur zat tot het half uur voor het examen elke kruising nog feedback te geven. Als in beter kijken, beter remmen enz. Daardoor blijf je scherp.
Ik hoef ook geen auto met handbak meer tbh. Vind het niet fijn. Rij liever automaat. Dus zie ook niet echt gebeuren dat ik een handgeschakelde auto koop.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet handig... Zeker omdat, hoe ouder je wordt, hoe duurder de auto's over het algemeen worden waarin je rijdt en als je dan in zo'n hok nog eens opnieuw moet leren schakelen, levert dat gewoon veel onnodige slijtage op.
[..]
Correctie: Je moet de CBR regels volgen. Dat daar een aantal ontiegelijke bullshitregels die niet in RVV 1990 staan tussen zitten, is pech hebben. Links knipperen op een rotonde is er zo een van. Van het CBR moet het, in Nederland mag het en in bijv. Duitsland mag het niet.
[..]
Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.
Wie weet bedenk je over 10 jaar, als je wellicht getrouwd bent en kinderen hebt, dat je wel een oldtimertje wilt... Of met een caravan op stap.quote:Op woensdag 21 november 2012 13:14 schreef Actaeon het volgende:
Maar goed ik kan mij voorstellen dat als je dat niet hebt het wel praktisch is je schakelskilzz op peil te houden ja.
De enige oldtimers die ik wil zijn automaatquote:Op woensdag 21 november 2012 13:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wie weet bedenk je over 10 jaar, als je wellicht getrouwd bent en kinderen hebt, dat je wel een oldtimertje wilt... Of met een caravan op stap.
Kut instructeur!quote:Op woensdag 21 november 2012 12:48 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
[..]
Klopt, alleen de veiligheid was echt wel in orde daar.
Wat mij gewoon stoort, blijkbaar ben ik nog niet goed genoeg. Maar ik vind gewoon dat de rijinstructeur dat na 52 lessen en 4 examens wel door mag hebben. Ik krijg nooit echt feedback in de lessen, en als ik vraag of het goed ging, zegt ie van wel. En als het niet goed ging, noemt die wat vage dingen als 'wat beter letten op het verkeer', en daar blijft het dan bij.
kut zeg dat je weer gezakt bent! Nu je 4x gezakt bent mag je voor het staatsexamen hequote:Op woensdag 21 november 2012 13:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mijn moeder is in de telefoon geklommen, vond het ook belachelijk dat als ik nog niet genoeg rijdt, dat daar dan niets over wordt verteld. Ze hadden moeten zeggen 'kerel, je bent echt nog niet klaar voor een examen, laten we nou nog even doorlessen'. Nu krijg ik 5 lessen + examens voor de helft van de prijs. 21€ per les en ergens rond de 110 voor een examen
Ik had 10 voor 4. Heerlijk, want dat is de laatste "golf" van examens. Toen ik terug kwam was 80% van de parkeerplaats leeg dus tikte hem er zo in. En door de drukte op de weg gaan de ze dan ook niet over de berenkuil (arnhem) of andere super lastige plekken.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:45 schreef Pencile het volgende:
Nette oplossing trinitrobenzeen! Maar nog steeds balen natuurlijk..
Ik heb tussen me vorige examen en me examen morgen maar 1 les gehad, en nu ik jullie posts lees begin ik hem wel te knijpen.
Heeft er toevallig iemand afgereden rond een uur of 4? en ervaring? Voor me gevoel is het z'n rottijd
Heb ook 10 voor 4 Hopelijk ontwijkt mijn rij examinator ook de allerlastigste plekken! En niet teveel rotondes, vind ik verschrikkelijk als het druk is.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:34 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik had 10 voor 4. Heerlijk, want dat is de laatste "golf" van examens. Toen ik terug kwam was 80% van de parkeerplaats leeg dus tikte hem er zo in. En door de drukte op de weg gaan de ze dan ook niet over de berenkuil (arnhem) of andere super lastige plekken.
Gevaarherkenning weten, en ook alle verkeersborden. Daarna eitjequote:Op woensdag 21 november 2012 12:23 schreef borisz het volgende:
Nog tips voor het theorie examen als je in de hal/weet ik wat zit? Heb net een CD-rom oefenexamen gedaan en dat ging prima.
Ik mag op 3 december.
Maar sorry dat ik het zeg, maar dit is toch juist een van de makkelijkste dingen. Er staat ene heul groot bord met STOP erop. Dan is het toch stom om niet te stoppen, ook al kan het? Misschien komt het door de zenuwen of iets?quote:Op woensdag 21 november 2012 12:33 schreef themole het volgende:
[..]
Jammer....
[..]
He dat deed ik ook niet, toch geslaagd omdat het niet verkeersgevaarlijk was en omdat ik voor de rest het overige verkeer zo goed zag. Maar dat was wel op het nippertje bij mij.
[..]
Het verschilt per examinator maar meestal geldt dat veiligheid voor doorstroming gaat.
Feedback na het kruispunt, dus zelf doen maar op je flikker geven als je het niet doet. Dus gewoon zelf rijden in eerste instantie....quote:Op woensdag 21 november 2012 13:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Enerzijds is er wat voor te zeggen wat jouw instructeur deed, anderzijds moet je zo vlak voor het examen eigenlijk zonder instructeur kunnen rijden. Immers, als je dat examen door komt, moet je ook rijden zonder iemand naast je die zegt: eerder remmen, beter kijken, vergeet je knipperlicht niet, etc.
Het kwam door de zenuwen en het lag iets subtieler, ik rolde heel langzaam door en er kwam niemand aan. Je moet echt volledig stilstaan, dat in de praktijk niemand het doet is nummer 2.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:40 schreef Travel. het volgende:
[..]
Maar sorry dat ik het zeg, maar dit is toch juist een van de makkelijkste dingen. Er staat ene heul groot bord met STOP erop. Dan is het toch stom om niet te stoppen, ook al kan het? Misschien komt het door de zenuwen of iets?
Viel an sich wel mee, waren 4 fietspaden die bij elkaar kwamen. Die had ik al kunnen overzien, ben er gelukkig niet op gezakt. Had het wel begrepen als dat wel geweest was.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:19 schreef delano.888 het volgende:
Als er een stop bord staat is het meestal wel een behoorlijk gevaarlijk of onoverzichtelijk kruispunt, ik stop dus gewoon altijd.
Althans, nu nog. Geen idee wat ik in de toekomst doe natuurlijk.
Idd. Niemand doet ook binnen buiten schouder met spiegelen, cbr wil het wel. Dus juist op examen overdreven doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:06 schreef themole het volgende:
[..]
Feedback na het kruispunt, dus zelf doen maar op je flikker geven als je het niet doet. Dus gewoon zelf rijden in eerste instantie....
[..]
Het kwam door de zenuwen en het lag iets subtieler, ik rolde heel langzaam door en er kwam niemand aan. Je moet echt volledig stilstaan, dat in de praktijk niemand het doet is nummer 2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |