abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119387875
Ik wil een citytrip naar deze drie steden. Is dit aan te raden en zou het handig zijn als ik St. Petersburg eraan zou plakken? Wil eigenlijk eerst naar Stockholm via Amsterdam, daarna naar Helsinki per vliegtuig (?) en dan met de ferry naar Talinn.

PS: waar kan ik het goedkoopst boeken?
  maandag 19 november 2012 @ 16:12:35 #2
201197 kabelhaspel
Keep on rollin'!
pi_119388049
Kom je uit London ofzo dat je via A'dam naar Stockholm gaat :')
Goed verhaal. Lekker kort.
pi_119388286
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:12 schreef kabelhaspel het volgende:
Kom je uit London ofzo dat je via A'dam naar Stockholm gaat :')
Ja.
pi_119388874
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:08 schreef 1BJK903 het volgende:
Ik wil een citytrip naar deze drie steden. Is dit aan te raden en zou het handig zijn als ik St. Petersburg eraan zou plakken? Wil eigenlijk eerst naar Stockholm via Amsterdam, daarna naar Helsinki per vliegtuig (?) en dan met de ferry naar Talinn.

PS: waar kan ik het goedkoopst boeken?
Tsja, hoe het vanuit Londen zit weet ik niet maar naar stockholm is via Ryan air 4x zo goedkoop als KLM. Alleen Ryanair vliegt vanaf Eindhoven (35 euro retourtje, ik ben afgelopen jaar 6x heen en weer gevolgen dat is een gemiddelde prijs, KLM vroeg 200+).
pi_119389194
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2012 16:29 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Tsja, hoe het vanuit Londen zit weet ik niet maar naar stockholm is via Ryan air 4x zo goedkoop als KLM. Alleen Ryanair vliegt vanaf Eindhoven (35 euro retourtje, ik ben afgelopen jaar 6x heen en weer gevolgen dat is een gemiddelde prijs, KLM vroeg 200+).
Oke, dus Ryanair nemen naar Stockholm. Dan naar Helsinki vliegen, ferry naar Talinn en dan weer terug naar Schiphol? Klinkt goed.
pi_119389422
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 16:36 schreef 1BJK903 het volgende:

[..]

Oke, dus Ryanair nemen naar Stockholm. Dan naar Helsinki vliegen, ferry naar Talinn en dan weer terug naar Schiphol? Klinkt goed.
Ryanair of SAS (als die dan nog bestaan) van Londen naar Stockholm. Met Ryanair van Stockholm naar Tallinn, en vanuit Tallinn met Ryanair weer rechtstreeks terug naar Londen. Vanuit Tallinn kan je makkelijk Helsinki doen in een dagje ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_119390573
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 16:36 schreef 1BJK903 het volgende:

[..]

Ferry naar Talinn heb ik ook genomen. Teminste, de booze-cruise. Houdt in dat je tax-free drank kan kopen op die boot. Vrij goedkoop, ik geloof dat wij een retourtje in een weekend hadden voor plmn 30 euro voor een 4-persoons cabine met sanitair. Wel veel bizar dronken volk aan boord, maar dat is wel te verwachten.
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 18:31:32 #8
45833 crew  Fogel
pi_119394008
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2012 17:04 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Ferry naar Talinn heb ik ook genomen. Teminste, de booze-cruise. Houdt in dat je tax-free drank kan kopen op die boot. Vrij goedkoop, ik geloof dat wij een retourtje in een weekend hadden voor plmn 30 euro voor een 4-persoons cabine met sanitair. Wel veel bizar dronken volk aan boord, maar dat is wel te verwachten.
De boot tussen Tallin en Helsinki heb je geen hut voor nodig, duurt maar een uur ofzo. Je bent waarschijnlijk van Stockholm naar Tallin of Helsinki gegaan?

Tip voor TS: verblijf in Tallin en ga vanaf daar naar Helsinki, scheelt nogal in de kosten. Plus dat Tallin veel toffer is dan Helsinki :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_119394401
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

De boot tussen Tallin en Helsinki heb je geen hut voor nodig, duurt maar een uur ofzo. Je bent waarschijnlijk van Stockholm naar Tallin of Helsinki gegaan?

Tip voor TS: verblijf in Tallin en ga vanaf daar naar Helsinki, scheelt nogal in de kosten. Plus dat Tallin veel toffer is dan Helsinki :D
Ah, mooi, zo'n tip. Qua wat zal het dan schelen: vliegtickets, hotel?

PS: via welke site kan ik het best een ticket boeken om de reis van Tallinn naar Stockholm te verwezenlijken?
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 18:46:40 #10
45833 crew  Fogel
pi_119394670
Verblijfkosten inderdaad. In Tallin gaat je geld veel langer mee, zowel qua overnachting als eten/drinken.
Check gewoon wat het goedkoopste is om heen te vliegen en kijk wat de boot kost tussen Helsinki en Tallin, misschien haal je een extra retour er ook makkelijk uit.

http://www.tallinksilja.com/ voor de rederij.

Maar zoals al eerder gezegd, verwacht veel dronken mensen aan boord. Is een echte zuipschuit :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_119394892
Bedankt, Fogel. Appreciated!

Heb je trouwens ook tips voor St. Petersburg?
  Moderator maandag 19 november 2012 @ 19:41:20 #12
45833 crew  Fogel
pi_119397849
Nooit in St Petersburg geweest dus helaas.
pi_119408746
Eenmaal in Tallinn kan je voor 7,50 EUR als je gelukt hebt (sale fare) naar St Petersburg met Ecolines in een uurtje of 4,5. Anders is het 15 EUR per enkele reis, nog niet veel. Dit is een bus btw

Tallinn heb je in een dagje wel gezien, Helsinki is nog minder wat ik van horen zeggen heb.
TRV
pi_119413542
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:31 schreef Fogel het volgende:

[..]

O ja, dat klopt. Ik zie nu dat dat niet zo duidelijk blijkt uit m'n post. ja, de boot vanaf Stockholm via Mariahamnen ofzo naar Talinn. Talinn vond ik zelf erg leuk vanwege alle ateliers die er zaten. Ik kan me idd wel voorstellen dat als je wat meer voorbereid dan wij gingen je alles in 1 dag kan zien.
  dinsdag 20 november 2012 @ 00:47:43 #15
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_119413860
St. Petersburg vind ik persoonlijk een van de allermooiste steden die ook gezien heb, helaas heb je wel een visum nodig en blijft het uiteraard Rusland (dus gezellig en gemoedelijk gaat het sowieso niet worden). ;)
pi_119494852
Je kunt ze ook alledrie met de boot bezoeken, in de winter is de boot van Stockholm naar Tallinn ook goedkoop, wel 17h.. Ryanair vliegt niet meer vanaf Tallinn, dus je zal met KLM/Estonian Air terugmoeten als je direct wil vliegen
pi_119494872
En de bus naar St. Petersburg is ongeveer 8 uur, daarnaast ook boot en trein, maar persoonlijk geen ervaring mee
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 09:53:49 #18
45833 crew  Fogel
pi_119495079
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef LaGrive het volgende:
Je kunt ze ook alledrie met de boot bezoeken, in de winter is de boot van Stockholm naar Tallinn ook goedkoop, wel 17h.. Ryanair vliegt niet meer vanaf Tallinn, dus je zal met KLM/Estonian Air terugmoeten als je direct wil vliegen
Enkele reis met KLM wil je niet, want dat betaal je de hoofdprijs.
Je kan wel A-B, C-A boeken voor marginaal meer dan een retourprijs, is dus enorm veel goedkoper dat twee enkele reizen. Dat doe je door simpelweg "Terugvlucht vanaf een andere bestemming" aan te kruisen op www.klm.nl :)
pi_119495209
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:43 schreef LaGrive het volgende:
Vanaf Tallinn kan je nog naar Bremen, Dusseldorf Weeze en Stockholm skavsta. Misschien dat TS daar nog wat mee kan spelen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_119495250
Hij staat er nog wel bij op de site, maar die vlucht is ongeveer een maand geleden opgehouden (Bremen + Dusseldorf Weeze); eventueel dat de vluchten weer in april/mei terugkomen, maar waarschijnlijk niet. Ook Estonian Air schrapt veel vluchten om te voorkomen dat ze niet failliet gaan.
pi_119495276
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:53 schreef Fogel het volgende:

[..]

Enkele reis met KLM wil je niet, want dat betaal je de hoofdprijs.
Je kan wel A-B, C-A boeken voor marginaal meer dan een retourprijs, is dus enorm veel goedkoper dat twee enkele reizen. Dat doe je door simpelweg "Terugvlucht vanaf een andere bestemming" aan te kruisen op www.klm.nl :)
Het is een vlucht van Estonian Air die je ook via KLM kan boeken; bij Estonian Air is de enkele reis niet duurder dan een half retourtje.
pi_119495313
quote:
1s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:00 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Vanaf Tallinn kan je nog naar Bremen, Dusseldorf Weeze en Stockholm skavsta. Misschien dat TS daar nog wat mee kan spelen.
even teruggezocht:

Oslo, Londen and Milaan zijn nog de enige bestemmingen met Ryanair vanaf Tallinn in het winterseizoen
pi_119495601
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:06 schreef LaGrive het volgende:

[..]

even teruggezocht:

Oslo, Londen and Milaan zijn nog de enige bestemmingen met Ryanair vanaf Tallinn in het winterseizoen
Inderdaad, je hebt gelijk!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Moderator donderdag 22 november 2012 @ 10:32:09 #24
45833 crew  Fogel
pi_119495908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:04 schreef LaGrive het volgende:

[..]

Het is een vlucht van Estonian Air die je ook via KLM kan boeken; bij Estonian Air is de enkele reis niet duurder dan een half retourtje.
Probeer eens een directe enkele reis met Estonian te boeken tussen Stockholm en Amsterdam ;)
pi_119501646
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Probeer eens een directe enkele reis met Estonian te boeken tussen Stockholm en Amsterdam ;)
Naaa doe je die met SAS (o.i.d.); schijnt dat ze er weer even tegen aan kunnen :-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')