abonnement Unibet Coolblue
pi_119340281
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews



• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

pi_119340312
TT ging mis on so many levels :') :').
Excuus zit op mijn telefoon haha.
pi_119340358
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, ik kan natuurlijk ook een hele lap tekst typen, met inhoudelijk alleen maar onzin, zoals jij dat net deed. Dan lijkt het allemaal intelligent wat ik typ. Ik bedoel Assad en Saddam islamitische leiders noemen enzo.. _O-
Je noemt hen geen Islamitische leiders? _O- Jongens het wordt toch steeds grappiger...Ik dacht dat Kees22 het hoogtepunt was maar deze mutant steekt er toch een beetje bovenuit :D

Weerleg mij eens in plaats van bullshit te praten. En anders rot je op van dit topic :*
#freefrederike
pi_119340360
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:34 schreef DeParo het volgende:
TT ging mis on so many levels :') :').
Excuus zit op mijn telefoon haha.
:D

Weet iemand nog meer streams dan alleen deze 2? (die nu trouwens even geen gaza beelden laten zien)

http://reuters.livestation.com/demo
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia
Ich hock in meinem Bonker
  zondag 18 november 2012 @ 13:36:14 #5
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119340362
Dit is puur een analyse van de huidige omstandigheden en mijn persoonlijke mening.

Persoonlijk denk ik dat er sowieso meer gaande is dan wat wij allemaal op tv zien van beide kanten.

Israel zegt eerst pas te stoppen wanneer Hamas geknield om vergevenis gaat vragen. Uiteindelijk wordt Tel Aviv meerdere malen aangevallen en geraakt. Israel gaat over naar onderhandelingen en blijven doorvechten met Hamas.

Hamas claimt dat het een vliegtuig neer heeft laten storten en vandaag op Al Jazeera verschijnt er een bericht dat Hamas een Israelische oorlogsboot heeft laten zinken. Hiervan wordt geen beeldmateriaal gepubliceerd en wat wel gepubliceerd is, maakt niet duidelijk of een vliegtuig neer is gestort of niet.

Israel zegt dat er geen vliegtuig neer is gestort.

In ieder geval, Hamas heeft Jeruzalem met raketten bestookt en claimt de Knesset geraakt te hebben. Israel claimt dat 1 raket buiten Jeruzalem is gevallen en de volgende avond wordt het regeringsgebouw van Gaza aangevallen. Meerdere explosies zijn toen in Jeruzalem gehoord en de luchtsirene ging af. Dat geeft aan dat meer dan 1 raket is gevuurd.

Tel Aviv wordt nog steeds aangevallen en doelen worden geraakt, de Iron Dome houdt niet alles tegen in Tel Aviv.

Grondtroepen worden massaal gemobiliseerd, wat dus aangeeft dat alles niet volgens plan de van Netanyahu is gegaan.

Israel heeft duidelijk alles verkeerd ingeschat in de huidige conflict. Wat als een verkiezinig-promo beschouwd moest worden is uitgelopen tot verassingen vanuit de kant van Hamas waarin de 2 harten geraakt zijn.

Israel had eerst de zelfvertrouwen om Hamas compleet te vernederen maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Het had een korte conflict moeten zijn, maar is uiteindelijk langer gaan duren door deze verassingen.

Wat als Israel nu stopt met aanvallen? Wordt Hamas NOG sterker? In ieder geval wordt Tel Aviv niet meer aangevallen.

Maar moet Israel nu verder gaan met aanvallen? Je wilt niet dat Hamas sterker wordt en het is totaal vernederend dat Tel Aviv, de hoofdstad van het "superieure" staat Israel aangevallen wordt door een stel primitievelingen.

Dat kan misschien verklaren waarom Israel twijfelt over een staak-het-vuren. De ene keer gaan ze aan tafel, de andere keer gaan ze verder met dreigen.

Hamas is ook aan twijfelen om een staat-het-vuren te tekenen. Ten eerste willen zij garanties dat Israel geen illegale activiteiten meer doet zoals het illegaal bouwen van huizen. Ten tweede, ze zien het als een kans om het iets meer te escaleren nu Israel psychologisch geschokt is door de vooruitgang van hun eigen arsenaal en de aanvallen op Tel Aviv.

Israel kan ook niet toegeven en bekend maken dat zulke belangrijke spots zijn geraakt door het primitieve Hamas. Zoals de Knesset en Tel Aviv. Dat zal de soldaten en de bevolking nog meer een psychologische dip geven. Want hoe kun je nou verliezen van primitievelingen? Als dat allemaal aan de wereld wordt laten gezien, dan schaadt het de imago van de onverslaanbare Israel en zal het uiteindelijk leiden tot de negatieve uitslag voor Netanyahu en co in de komende verkiezingen. En dat mag natuurlijk niet, omdat de basis van dit conflict op het idee steunde om een boost te geven bij de komende verkiezingen zodat Netanyahu wint. Dus no way, dat je het "schande" laat zien om uiteindelijk te verliezen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 13:36:28 #6
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119340371
quote:
UK Foreign Secretary William Hague warned that a ground invasion would cost Israel international support.

Speaking to Sky News, Mr Hague said the Hamas movement which governs Gaza bears "principal responsibility" for the current conflict.

"The Prime Minister and I have both stressed to our Israeli counterparts that a ground invasion of Gaza would lose Israel a lot of the international support and sympathy they have in this situation," he said.
.. kwam van het land dat op valse voorwendselen Irak binnen viel.
Wat een plaat voor de kop.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119340403
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je noemt hen geen Islamitische leiders? _O- Jongens het wordt toch steeds grappiger...Ik dacht dat Kees22 het hoogtepunt was maar deze mutant steekt er toch een beetje bovenuit :D

Weerleg mij eens in plaats van bullshit te praten. En anders rot je op van dit topic :*
Onzin valt niet te weerleggen. Probeer eens de Protocollen van de wijzen van Zion te weerleggen? Jouw onzin is niet veel anders. Behalve dan dat de ene insteek anti-semitisch is, en het andere anti-islamitisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340405
@Mutant, zo zo, welke stad maak jij dan onveilig? Maar mijn kolonistenvriendjes vroegen gisteren nog waarom hun Palestijnse buren telkens weer hun huissleutels kwamen inleveren om daar vervolgens boos over te worden!
  zondag 18 november 2012 @ 13:38:17 #9
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119340412
Hartelijk 100ste Palestina&Isral iedereen *O* :')
pi_119340456
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:38 schreef DeParo het volgende:
@Mutant, zo zo, welke stad maak jij dan onveilig? Maar mijn kolonistenvriendjes vroegen gisteren nog waarom hun Palestijnse buren telkens weer hun huissleutels kwamen inleveren om daar vervolgens boos over te worden!
Ik maak geen steden onveilig. Dat terzijde, omdat de Palestijnse buren de sleutel onder dwang kwamen inleveren.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 13:39:52 #11
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119340465
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je noemt hen geen Islamitische leiders? _O- Jongens het wordt toch steeds grappiger...Ik dacht dat Kees22 het hoogtepunt was maar deze mutant steekt er toch een beetje bovenuit :D

Weerleg mij eens in plaats van bullshit te praten. En anders rot je op van dit topic :*
Noem je Assad en Saddam Islamitsche leiders? Serieus? Kon je het niet compleet maken om Mubarak ook een Islamitsche leider te noemen? :D
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  zondag 18 november 2012 @ 13:39:54 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119340467
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:34 schreef DeParo het volgende:
TT ging mis on so many levels :') :').
Excuus zit op mijn telefoon haha.
Fixed
pi_119340490
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Fixed
Dank ;) ;).
pi_119340524
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef rakotto het volgende:

[..]

Noem je Assad en Saddam Islamitsche leiders? Serieus? Kon je het niet compleet maken om Mubarak ook een Islamitsche leider te noemen? :D
Sommige mensen zijn echt verloren. Bij PizzaMizza heb ik de hoop opgegeven. Ik denk dat DeParo nog enigszins voor wat realisme vatbaar is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340538
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin valt niet te weerleggen. Probeer eens de Protocollen van de wijzen van Zion te weerleggen? Jouw onzin is niet veel anders. Behalve dan dat de ene insteek anti-semitisch is, en het andere anti-islamitisch.
Het klopt inderdaad dat mijn argumenten niet te weerleggen zijn, het zijn namelijk feiten, die zijn idd niet te weerleggen.
#freefrederike
pi_119340559
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef rakotto het volgende:

[..]

Noem je Assad en Saddam Islamitsche leiders? Serieus? Kon je het niet compleet maken om Mubarak ook een Islamitsche leider te noemen? :D
Volgens mij is hier sprake van een miscommunicatie. Ik bedoelde het niet als in geestelijk zeer hoog, maar in de vorm een leider die moslim is. Hoe moet ik dat anders noemen? Een leider van een land waarvan de meerderheid moslim is? Zo goed?
#freefrederike
pi_119340566
Zondag rustdag doet veel mensen goed.
  zondag 18 november 2012 @ 13:45:43 #18
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119340595
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Volgens mij is hier sprake van een miscommunicatie. Ik bedoelde het niet als in geestelijk zeer hoog, maar in de vorm een leider die moslim is. Hoe moet ik dat anders noemen? Een leider van een land waarvan de meerderheid moslim is? Zo goed?
Dat gaat de betere kant op. Een "Islamitische" leider is een leider die de ideologie van de Islam gebruikt om zijn land te leiden. Zoals Morsi bijvoorbeeld.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  zondag 18 november 2012 @ 13:46:02 #19
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119340603
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef rakotto het volgende:
Dit is puur een analyse van de huidige omstandigheden en mijn persoonlijke mening.

Persoonlijk denk ik dat er sowieso meer gaande is dan wat wij allemaal op tv zien van beide kanten.

Israel zegt eerst pas te stoppen wanneer Hamas geknield om vergevenis gaat vragen. Uiteindelijk wordt Tel Aviv meerdere malen aangevallen en geraakt. Israel gaat over naar onderhandelingen en blijven doorvechten met Hamas.

Hamas claimt dat het een vliegtuig neer heeft laten storten en vandaag op Al Jazeera verschijnt er een bericht dat Hamas een Israelische oorlogsboot heeft laten zinken. Hiervan wordt geen beeldmateriaal gepubliceerd en wat wel gepubliceerd is, maakt niet duidelijk of een vliegtuig neer is gestort of niet.

Israel zegt dat er geen vliegtuig neer is gestort.

In ieder geval, Hamas heeft Jeruzalem met raketten bestookt en claimt de Knesset geraakt te hebben. Israel claimt dat 1 raket buiten Jeruzalem is gevallen en de volgende avond wordt het regeringsgebouw van Gaza aangevallen. Meerdere explosies zijn toen in Jeruzalem gehoord en de luchtsirene ging af. Dat geeft aan dat meer dan 1 raket is gevuurd.

Tel Aviv wordt nog steeds aangevallen en doelen worden geraakt, de Iron Dome houdt niet alles tegen in Tel Aviv.

Grondtroepen worden massaal gemobiliseerd, wat dus aangeeft dat alles niet volgens plan de van Netanyahu is gegaan.

Israel heeft duidelijk alles verkeerd ingeschat in de huidige conflict. Wat als een verkiezinig-promo beschouwd moest worden is uitgelopen tot verassingen vanuit de kant van Hamas waarin de 2 harten geraakt zijn.

Israel had eerst de zelfvertrouwen om Hamas compleet te vernederen maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Het had een korte conflict moeten zijn, maar is uiteindelijk langer gaan duren door deze verassingen.

Wat als Israel nu stopt met aanvallen? Wordt Hamas NOG sterker? In ieder geval wordt Tel Aviv niet meer aangevallen.

Maar moet Israel nu verder gaan met aanvallen? Je wilt niet dat Hamas sterker wordt en het is totaal vernederend dat Tel Aviv, de hoofdstad van het "superieure" staat Israel aangevallen wordt door een stel primitievelingen.

Dat kan misschien verklaren waarom Israel twijfelt over een staak-het-vuren. De ene keer gaan ze aan tafel, de andere keer gaan ze verder met dreigen.

Hamas is ook aan twijfelen om een staat-het-vuren te tekenen. Ten eerste willen zij garanties dat Israel geen illegale activiteiten meer doet zoals het illegaal bouwen van huizen. Ten tweede, ze zien het als een kans om het iets meer te escaleren nu Israel psychologisch geschokt is door de vooruitgang van hun eigen arsenaal en de aanvallen op Tel Aviv.

Israel kan ook niet toegeven en bekend maken dat zulke belangrijke spots zijn geraakt door het primitieve Hamas. Zoals de Knesset en Tel Aviv. Dat zal de soldaten en de bevolking nog meer een psychologische dip geven. Want hoe kun je nou verliezen van primitievelingen? Als dat allemaal aan de wereld wordt laten gezien, dan schaadt het de imago van de onverslaanbare Israel en zal het uiteindelijk leiden tot de negatieve uitslag voor Netanyahu en co in de komende verkiezingen. En dat mag natuurlijk niet, omdat de basis van dit conflict op het idee steunde om een boost te geven bij de komende verkiezingen zodat Netanyahu wint. Dus no way, dat je het "schande" laat zien om uiteindelijk te verliezen.
Als dit waar is, dan is er een groot probleem. Want als zowel Hezbollah als Hamas een overwinning behalen in relatief korte tijd, dan komt het moment dichterbij dat de handschoen uit moet. En wat dat betekent, daar wil ik liever niet aan denken :{
pi_119340656
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 13:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn echt verloren. Bij PizzaMizza heb ik de hoop opgegeven. Ik denk dat DeParo nog enigszins voor wat realisme vatbaar is.
Je hebt aan allebei de kanten natuurlijk mensen er bovenuit steken qua mening (zie Kees bijvoorbeeld).

Verder ben ik van mening dat dit niet los gezien kan worden van wat er voor de rest in het Midden - Oosten gebeurd (Arabische lente, Atoombom Iran, hele andere verhouding in het Midden - Oosten die uiteindelijk een grootschalig conflict onomkeerbaar maken).

Dit heb ik in een vorige post in het vorige deel al duidelijk en uitgebreid toegelicht.

Daarom is dit belangrijk nieuws:
Vannacht voor de 2de keer beschietingen vanuit Syri richting Isral..
pi_119340657
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Volgens mij is hier sprake van een miscommunicatie. Ik bedoelde het niet als in geestelijk zeer hoog, maar in de vorm een leider die moslim is. Hoe moet ik dat anders noemen? Een leider van een land waarvan de meerderheid moslim is? Zo goed?
Er is geen sprake van een miscommunicatie. Jij gebruikt de verkeerde term. Verder is het grappig dat je de leiders van de extreem-seculiere Baath partijen nu juist als Islamitische leiders bestempelt. Daarnaast blijkt nu, uit deze post - in samenhang met je andere post, dat je tegen een leider bent met een islamitische achtergrond. Dat is net zo goed ridicuul en achterlijk. Dat is net zoiets als zeggen dat een man met een Joodse achtergrond geen leider van Israel mag zijn, of een man met een Christelijke achtergrond de leider van Amerika.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340695
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:45 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat gaat de betere kant op. Een "Islamitische" leider is een leider die de ideologie van de Islam gebruikt om zijn land te leiden. Zoals Morsi bijvoorbeeld.
Geef mij dan een juiste naam voor een leider die moslim is..Dan gebruik ik dat voortaan.
#freefrederike
pi_119340704
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je noemt hen geen Islamitische leiders? _O- Jongens het wordt toch steeds grappiger...Ik dacht dat Kees22 het hoogtepunt was maar deze mutant steekt er toch een beetje bovenuit :D

Weerleg mij eens in plaats van bullshit te praten. En anders rot je op van dit topic :*
And the award goes to..
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_119340730
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef rakotto het volgende:
Dit is puur een analyse van de huidige omstandigheden en mijn persoonlijke mening.

Persoonlijk denk ik dat er sowieso meer gaande is dan wat wij allemaal op tv zien van beide kanten.

Israel zegt eerst pas te stoppen wanneer Hamas geknield om vergevenis gaat vragen. Uiteindelijk wordt Tel Aviv meerdere malen aangevallen en geraakt. Israel gaat over naar onderhandelingen en blijven doorvechten met Hamas.

Hamas claimt dat het een vliegtuig neer heeft laten storten en vandaag op Al Jazeera verschijnt er een bericht dat Hamas een Israelische oorlogsboot heeft laten zinken. Hiervan wordt geen beeldmateriaal gepubliceerd en wat wel gepubliceerd is, maakt niet duidelijk of een vliegtuig neer is gestort of niet.

Israel zegt dat er geen vliegtuig neer is gestort.

In ieder geval, Hamas heeft Jeruzalem met raketten bestookt en claimt de Knesset geraakt te hebben. Israel claimt dat 1 raket buiten Jeruzalem is gevallen en de volgende avond wordt het regeringsgebouw van Gaza aangevallen. Meerdere explosies zijn toen in Jeruzalem gehoord en de luchtsirene ging af. Dat geeft aan dat meer dan 1 raket is gevuurd.

Tel Aviv wordt nog steeds aangevallen en doelen worden geraakt, de Iron Dome houdt niet alles tegen in Tel Aviv.

Grondtroepen worden massaal gemobiliseerd, wat dus aangeeft dat alles niet volgens plan de van Netanyahu is gegaan.

Israel heeft duidelijk alles verkeerd ingeschat in de huidige conflict. Wat als een verkiezinig-promo beschouwd moest worden is uitgelopen tot verassingen vanuit de kant van Hamas waarin de 2 harten geraakt zijn.

Israel had eerst de zelfvertrouwen om Hamas compleet te vernederen maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Het had een korte conflict moeten zijn, maar is uiteindelijk langer gaan duren door deze verassingen.

Wat als Israel nu stopt met aanvallen? Wordt Hamas NOG sterker? In ieder geval wordt Tel Aviv niet meer aangevallen.

Maar moet Israel nu verder gaan met aanvallen? Je wilt niet dat Hamas sterker wordt en het is totaal vernederend dat Tel Aviv, de hoofdstad van het "superieure" staat Israel aangevallen wordt door een stel primitievelingen.

Dat kan misschien verklaren waarom Israel twijfelt over een staak-het-vuren. De ene keer gaan ze aan tafel, de andere keer gaan ze verder met dreigen.

Hamas is ook aan twijfelen om een staat-het-vuren te tekenen. Ten eerste willen zij garanties dat Israel geen illegale activiteiten meer doet zoals het illegaal bouwen van huizen. Ten tweede, ze zien het als een kans om het iets meer te escaleren nu Israel psychologisch geschokt is door de vooruitgang van hun eigen arsenaal en de aanvallen op Tel Aviv.

Israel kan ook niet toegeven en bekend maken dat zulke belangrijke spots zijn geraakt door het primitieve Hamas. Zoals de Knesset en Tel Aviv. Dat zal de soldaten en de bevolking nog meer een psychologische dip geven. Want hoe kun je nou verliezen van primitievelingen? Als dat allemaal aan de wereld wordt laten gezien, dan schaadt het de imago van de onverslaanbare Israel en zal het uiteindelijk leiden tot de negatieve uitslag voor Netanyahu en co in de komende verkiezingen. En dat mag natuurlijk niet, omdat de basis van dit conflict op het idee steunde om een boost te geven bij de komende verkiezingen zodat Netanyahu wint. Dus no way, dat je het "schande" laat zien om uiteindelijk te verliezen.
Sorry maar dit is echt onzin. Tel Aviv is niet eens de hoofdstad van Israel. dus ik weet niet of ik de rest wel zou moeten serieus nemen..
#freefrederike
pi_119340740
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je hebt aan allebei de kanten natuurlijk mensen er bovenuit steken qua mening (zie Kees bijvoorbeeld).

Verder ben ik van mening dat dit niet los gezien kan worden van wat er voor de rest in het Midden - Oosten gebeurd (Arabische lente, Atoombom Iran, hele andere verhouding in het Midden - Oosten die uiteindelijk een grootschalig conflict onomkeerbaar maken).

Dit heb ik in een vorige post in het vorige deel al duidelijk en uitgebreid toegelicht.

Daarom is dit belangrijk nieuws:
Vannacht voor de 2de keer beschietingen vanuit Syri richting Isral..
Uit niets blijkt dat de beschietingen vanuit Syrie daadwerkelijk gericht waren op Israel. Er is daar zelf een oorlog gaande, met projectielen die alle kanten op gaan. Zoals Turkije. Verder waren de Arabische staten zich juist aan het richten op Iran, nu is die aandacht verzwakt - en gaan alle ogen weer richting Israel. Jammer, want Israel had goede zaken kunnen doen met de Arabieren door gezamenlijk met hen tegen Iran op te treden. De Arabische lente heeft te maken met het falende interne beleid in veel Arabische landen, niet zozeer met Israel of Iran dus.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340753
Ik blijf het zeggen, Hamas en Syrie zijn onbelangrijk momenteel, let op Iran. Overigens kan dit Netanyahu veel stemmen opleveren zo eerlijk ben ik ook wel weer.
pi_119340758
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:48 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Geef mij dan een juiste naam voor een leider die moslim is..Dan gebruik ik dat voortaan.
Geef mij eens een juiste naam voor een premier die christelijk is. Of een president die Joods is.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 13:51:56 #28
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119340780
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:50 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Sorry maar dit is echt onzin. Tel Aviv is niet eens de hoofdstad van Israel. dus ik weet niet of ik de rest wel zou moeten serieus nemen..
Volgens Israel is Tel Aviv niet de hoofdstad, maar Internationaal is het wel. Daar staan ook alle ambassades etc.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119340787
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 13:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Geef mij eens een juiste naam voor een premier die christelijk is. Of een president die Joods is.
In mijn ogen is dat gewoon een Christelijke premier, of een Joodse president...Maar hier wordt dat opgevat alsof je dan meteen hoogstaand geestelijk moet zijn om zoiets genoemd te worden... :')
#freefrederike
pi_119340818
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:51 schreef rakotto het volgende:

[..]

Volgens Israel is Tel Aviv niet de hoofdstad, maar Internationaal is het wel. Daar staan ook alle ambassades etc.
Huh? Nee? Jeruzalem is gewoon de hoofdstad...Ik weet niet waar jij allemaal bent met je hoofd maar zeer zeker niet op de goede plaats....

Den Haag is toch ook niet de hoofdstad van Nederland, alhoewel het zeer belangrijke functies vervult?
#freefrederike
pi_119340828
Momenteel staat in die regio religie behoorlijk centraal maarvzit met zn allen niet zo te zeiken over wat termen zeg jullie lijken Kees22 wel met z'n campagne tegen een bepaald woord over Palestijnen dat nu niet meer genoemd mag worden.
pi_119340831
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

In mijn ogen is dat gewoon een Christelijke premier, of een Joodse president...Maar hier wordt dat opgevat alsof je dan meteen hoogstaand geestelijk moet zijn om zoiets genoemd te worden... :')
Je gebruikte de term leider, niet premier of president, remember. Probeer je eigen falen niet op andere af te wentelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340860
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:51 schreef rakotto het volgende:

[..]

Volgens Israel is Tel Aviv niet de hoofdstad, maar Internationaal is het wel. Daar staan ook alle ambassades etc.
Is DH internationaal de hoofdstad van NL geworden?
pi_119340881
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:53 schreef DeParo het volgende:
Momenteel staat in die regio religie behoorlijk centraal maarvzit met zn allen niet zo te zeiken over wat termen zeg jullie lijken Kees22 wel met z'n campagne tegen een bepaald woord over Palestijnen dat nu niet meer genoemd mag worden.
Oh best hoor, ik kan ook verder op de inhoud gaan. PizzaMizza is tegen een Islamitische leider. Hoe moeten moslims zich dan vertegenwoordigen? Dat wil zeggen dat in Islamitische landen niemand geschikt is voor het presidentschap.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340904
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 13:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh best hoor, ik kan ook verder op de inhoud gaan. PizzaMizza is tegen een Islamitische leider. Hoe moeten moslims zich dan vertegenwoordigen? Dat wil zeggen dat in Islamitische landen niemand geschikt is voor het presidentschap.
Ik zeg dat ik tegen een Islamitische leider ben in een gebied waar veel Joden wonen. Niet per definitie tegen een leider die moslim is...Jezus man....Begrijpend lezen, damn. :{
#freefrederike
pi_119340946
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je gebruikte de term leider, niet premier of president, remember. Probeer je eigen falen niet op andere af te wentelen.
Klopt, mijn fout...Ik dacht gewoon dat hier wat slimmere mensen waren die het wel zouden begrijpen, maar hier moet je dus alles uitleggen alsof je in groep 1 zit. Mijn fout, het is mijn schuld dat ik soms mensen te hoog inschat. ;)
#freefrederike
pi_119340968
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 13:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh best hoor, ik kan ook verder op de inhoud gaan. PizzaMizza is tegen een Islamitische leider. Hoe moeten moslims zich dan vertegenwoordigen? Dat wil zeggen dat in Islamitische landen niemand geschikt is voor het presidentschap.
Tsja, hij kan tegen zijn, maar heeft geen stemrecht daar haha. Nee elk volk moet zn eigen leiding kiezen maar is daar ook enigszins verantwoordelijk voor, als de Egyptenaren zon regime wil prima, maar dat ze daardoor mogelijke int kritiek op krijgen en weerwoord en mogelijk meer, in geval van extremisme, dan is dat voor een deel ook hun verantwoordelijkheid dan.
pi_119340983
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:57 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Klopt, mijn fout...Ik dacht gewoon dat hier wat slimmere mensen waren die het wel zouden begrijpen, maar hier moet je dus alles uitleggen alsof je in groep 1 zit. Mijn fout, het is mijn schuld dat ik soms mensen te hoog inschat. ;)
Ik denk dat jij jezelf te hoog inschat. Want Saddam en Assad zijn nou niet echt de sterkste voorbeelden, zoals ik al eerder aangaf. En dat was slechts 1 klein puntje van je post, kan je nagaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341022
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 13:38 schreef BorisDeLul het volgende:
Hartelijk 100ste Palestina&Isral iedereen *O* :')
Eerder gecondoleerd
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_119341034
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij jezelf te hoog inschat. Want Saddam en Assad zijn nou niet echt de sterkste voorbeelden, zoals ik al eerder aangaf. En dat was slechts 1 klein puntje van je post, kan je nagaan.
Je komt zelf met NIKS inhoudelijks, hoe durf jij nou nog te praten...Nogmaals, een miscommunicatie. Ik had het gewoon over leiders in een land die moslim zijn, geen geestelijke leiders maar politieke leiders zoals Saddam de dictator...Dat heb ik net ook al gezegd, maar jij wilt het gewoon niet begrijpen...Sorry, sorry, sorry...Was vergeten dat denken ook al zo moeilijk is voor jou..
#freefrederike
pi_119341089
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 13:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Tsja, hij kan tegen zijn, maar heeft geen stemrecht daar haha. Nee elk volk moet zn eigen leiding kiezen maar is daar ook enigszins verantwoordelijk voor, als de Egyptenaren zon regime wil prima, maar dat ze daardoor mogelijke int kritiek op krijgen en weerwoord en mogelijk meer, in geval van extremisme, dan is dat voor een deel ook hun verantwoordelijkheid dan.
Uiteraard, maar dat geldt in dit geval evenzeer voor Israel. Het zijn nu niet de meest Kosjere figuren die nu aan de macht zijn aldaar, net als in Egypte inderdaad. Palestina moet zelf intern orde op zaken stellen, dat kan door behulp van het stationeren van een internationale troepenmacht. Het is jammer dat dat nog niet is gebeurd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341129
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 14:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Eerder gecondoleerd
Kan je nog onze eerste ontmoeting voor de geest halen Paddy :D :D? Mooie tijden!
pi_119341143
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:00 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je komt zelf met NIKS inhoudelijks, hoe durf jij nou nog te praten...Nogmaals, een miscommunicatie. Ik had het gewoon over leiders in een land die moslim zijn, geen geestelijke leiders maar politieke leiders zoals Saddam de dictator...Dat heb ik net ook al gezegd, maar jij wilt het gewoon niet begrijpen...Sorry, sorry, sorry...Was vergeten dat denken ook al zo moeilijk is voor jou..
Dus je bent er tegen als leiders, met een islamitische achtergrond, in een islamitisch land met Joden, over de Joden in het desbetreffende land kunnen regeren? Je lult over van alles en nogwat, je haalt er van alles bij - maar enig realisme is ver te zoeken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341214
Wat is dat toch met die idioten die per definitie Israel slecht vinden, no matter what?...Steeds komt er een idioot, die er na een paar posts weer uitgaat, waarna de cyclus verder gaat.

Open jullie ogen eens, man.

De pallies zijn geen engeltjes die gebombardeerd worden zonder iets terug te doen.
#freefrederike
pi_119341226
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uit niets blijkt dat de beschietingen vanuit Syrie daadwerkelijk gericht waren op Israel. Er is daar zelf een oorlog gaande, met projectielen die alle kanten op gaan. Zoals Turkije. Verder waren de Arabische staten zich juist aan het richten op Iran, nu is die aandacht verzwakt - en gaan alle ogen weer richting Israel. Jammer, want Israel had goede zaken kunnen doen met de Arabieren door gezamenlijk met hen tegen Iran op te treden. De Arabische lente heeft te maken met het falende interne beleid in veel Arabische landen, niet zozeer met Israel of Iran dus.
Ben ik het niet mee eens, zie hier mijn bijdrage wat ik bedoelde en graag jou mening hierover :) ..

quote:
Op vrijdag 16 november 2012 20:33 schreef Smack10 het volgende:
Als we het "grote plaatje" even bekijken, wat vinden jullie van deze denkwijze?

Vorige week heeft Assad gewaarschuwd dat het conflict in zijn land weleens een wereldwijd conflict zou kunnen worden. Een paar dagen later werden er "per ongeluk" (?) mortieren op Isral afgevuurd, waarop Isral terugvuurde en beide landen hebben troepen naar de grens gestuurd..

Nu probeert Hamas Isral in een oorlog te lokken en is het Iraanse leger grote oefeningen aan het houden (bron: http://www.thetimes.co.uk(...)t/article3597853.ece )

Het lijkt allemaal op een flink conflict uit te draaien..

Ik denk niet dat Syri Isral zou bedreigen zonder Iraanse (en mogelijke Russische) steun. Tevens zou Hamas niet Isral aanvallen zonder te cordineren met Iran (de Iraanse raketen die nu in Tel Aviv neerkomen) en Egypte (de premier die Gaza bezoekt als steun).

Nu steunt Egypte Hamas en zijn Syri en Iran stil..

Deze oorlog zou de Arabische landen kunnen verenigen en de druk van Syri kunnen halen. Ook zou Isral te druk kunnen zijn om Iraanse nucleare installaties te bombarderen..

Als Syri bijvoorbeeld oorlog krijgt met Isral, zou het troepen kunnen doorlaten van Iran om tegen Isral te vechten..

Graag inhoudelijke reacties en geen trieste smiley-acties, aangezien dit een serieuze zaak is..
pi_119341254
Jezus. Moet in elke reactie da een boel persoonlijk geneuzel zitten? Geen van beiden laat zich de mond snoeren door dat dominante persoonlijk gejank, dus probeer het gewoon met tegenargumenten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_119341259
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat is dat toch met die idioten die per definitie Israel slecht vinden, no matter what?...Steeds komt er een idioot, die er na een paar posts weer uitgaat, waarna de cyclus verder gaat.

Open jullie ogen eens, man.

De pallies zijn geen engeltjes die gebombardeerd worden zonder iets terug te doen.
Ik denk dat je hier de kern van je beperkte mindset goed laat zien. Waar zie jij hier 'idioten die per definitie Israel slecht vinden'?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341298
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat geldt in dit geval evenzeer voor Israel. Het zijn nu niet de meest Kosjere figuren die nu aan de macht zijn aldaar, net als in Egypte inderdaad. Palestina moet zelf intern orde op zaken stellen, dat kan door behulp van het stationeren van een internationale troepenmacht. Het is jammer dat dat nog niet is gebeurd.
De strijd is verhard geworden dat geef ik zonder meer toe maar op dit moment is de internationale gemeenschap, dus iedereen, meer bezig met de schuldige voor elk klein dingetje in dit conflict aan te wijzen dan naar een oplossing te zoeken. In andere woorden, deze strijd is 'gewoon' geworden, dat is voor de int gemeenschap de grootste uitdaging.

Wat jouw oplossing betreft ben ik helemaal voor en dat heb ik zelfs ook al hier ooit gesteld. Op die manier houd he geweld tegen, bouw je de Palestijnse gebieden op, en dient Israel ook toe te teven door afbraak van nederzettingen.
pi_119341310
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je bent er tegen als leiders, met een islamitische achtergrond, in een islamitisch land met Joden, over de Joden in het desbetreffende land kunnen regeren? Je lult over van alles en nogwat, je haalt er van alles bij - maar enig realisme is ver te zoeken.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik geen problemen heb met leiders, met een Islamitische achtergrond, in een islamitisch land met Joden, over de Joden in het desbetreffende land regeren. Daar heb ik geen problemen mee, het is tenslotte een islamitisch land.

Waar ik WEL problemen mee heb is als de de staat Israel bestuurd zou worden door moslims. DAAR heb ik een probleem mee. Learn the difference.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 18-11-2012 14:09:23 ]
#freefrederike
pi_119341422
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:06 schreef paddy het volgende:
Jezus. Moet in elke reactie da een boel persoonlijk geneuzel zitten? Geen van beiden laat zich de mond snoeren door dat dominante persoonlijk gejank, dus probeer het gewoon met tegenargumenten
Vertel dat Mutant01 maar, die niet met tegenargumenten wil komen omdat alles wat hem niet aanstaat onzin is... ;)
#freefrederike
pi_119341573
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, zie hier mijn bijdrage wat ik bedoelde en graag jou mening hierover :) ..

quote:
Op vrijdag 16 november 2012 20:33 schreef Smack10 het volgende:
Als we het "grote plaatje" even bekijken, wat vinden jullie van deze denkwijze?

Vorige week heeft Assad gewaarschuwd dat het conflict in zijn land weleens een wereldwijd conflict zou kunnen worden. Een paar dagen later werden er "per ongeluk" (?) mortieren op Isral afgevuurd, waarop Isral terugvuurde en beide landen hebben troepen naar de grens gestuurd..
Wat mij betreft niet meer dan toeval. Ik verwijs nogmaals naar de mortieren die aan het grensgebied met Turkije vielen. Grootspraak, daar zijn de Arabische leiders goed in, denk aan collega van Assad (zelfde partij-ideologie notabene) Saddam tijdens Golfoorlog III. Een andere optie kan zijn dat Assad refereerde naar mogelijke hulp van Iran.

quote:
Nu probeert Hamas Isral in een oorlog te lokken en is het Iraanse leger grote oefeningen aan het houden (bron: http://www.thetimes.co.uk(...)t/article3597853.ece )
Iran wordt door het Westen bedreigd, al sinds jaar en dag. Vrij recent ook nog door Israel. De bedreigingen gaan over en weer. De grote oefeningen zijn in dat kader zeker niet vreemd en vinden eigenlijk al ook al sinds jaar en dag plaats. Het zou kunnen zijn dat Iran via Syrie een proxy-oorlog met Israel gaat uitvechten. Ik zie echter niet hoe de Arabische lente in dat plaatje past..

quote:
Het lijkt allemaal op een flink conflict uit te draaien..

Ik denk niet dat Syri Isral zou bedreigen zonder Iraanse (en mogelijke Russische) steun. Tevens zou Hamas niet Isral aanvallen zonder te cordineren met Iran (de Iraanse raketen die nu in Tel Aviv neerkomen) en Egypte (de premier die Gaza bezoekt als steun).
Hamas heeft eerder Israel aangevallen zonder steun van Egypte, Syrie of Iran. Wat maakt dat je denkt dat dit nu wl het geval is? Egypte en Iran zijn aartsvijanden trouwens. Een dergelijke coordinatie lijkt mij heel vreemd.

quote:
Nu steunt Egypte Hamas en zijn Syri en Iran stil..

Deze oorlog zou de Arabische landen kunnen verenigen en de druk van Syri kunnen halen. Ook zou Isral te druk kunnen zijn om Iraanse nucleare installaties te bombarderen..

Als Syri bijvoorbeeld oorlog krijgt met Isral, zou het troepen kunnen doorlaten van Iran om tegen Isral te vechten..
In wat voor opzicht zouden Arabische landen zich verenigen? Ik kan je nu al vertellen dat geen enkel land momenteel de behoefte heeft om een oorlogje te starten. De Arabische lente heeft voor heel veel Arabische leiders kopzorgen gebracht. Zij zijn nu veel te druk bezig met intern orde op zaken te stellen en de bevolking tevreden te houden. Terecht, want anders gaan zij er zelf aan, zoals al eerder is bewezen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341608
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat is dat toch met die idioten die per definitie Israel slecht vinden, no matter what?...Steeds komt er een idioot, die er na een paar posts weer uitgaat, waarna de cyclus verder gaat.

Open jullie ogen eens, man.

De pallies zijn geen engeltjes die gebombardeerd worden zonder iets terug te doen.
Wat is dat toch met die idioten die per definitie Palestijnen slecht vinden, no matter what?...Steeds komt er een idioot, die er na een paar posts weer uitgaat, waarna de cyclus verder gaat.

Open jullie ogen eens, man.

De smouzen zijn geen engeltjes die gebombardeerd worden zonder iets terug te doen.
pi_119341655
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:10 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Vertel dat Mutant01 maar, die niet met tegenargumenten wil komen omdat alles wat hem niet aanstaat onzin is... ;)
Ik heb prima bewezen in staat te zijn om jou inhoudelijk op je fouten te wijzen. Je post bevatte in mijn ogen nog meer onzin trouwens, maar dat laat ik nu maar voor wat het is gezien het voorgaande.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341675
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef PizzaMizza het volgende:
Wat is dat toch met die idioten die per definitie Israel slecht vinden, no matter what?...Steeds komt er een idioot, die er na een paar posts weer uitgaat, waarna de cyclus verder gaat.

Open jullie ogen eens, man.

De pallies zijn geen engeltjes die gebombardeerd worden zonder iets terug te doen.
Hamas of de Isralische machthebbers is lood om oud ijzer. Het is allebei tuig van de richel.
pi_119341678
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:05 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ben ik het niet mee eens, zie hier mijn bijdrage wat ik bedoelde en graag jou mening hierover :) ..

quote:
Op vrijdag 16 november 2012 20:33 schreef Smack10 het volgende:
Als we het "grote plaatje" even bekijken, wat vinden jullie van deze denkwijze?

Vorige week heeft Assad gewaarschuwd dat het conflict in zijn land weleens een wereldwijd conflict zou kunnen worden. Een paar dagen later werden er "per ongeluk" (?) mortieren op Isral afgevuurd, waarop Isral terugvuurde en beide landen hebben troepen naar de grens gestuurd..

Nu probeert Hamas Isral in een oorlog te lokken en is het Iraanse leger grote oefeningen aan het houden (bron: http://www.thetimes.co.uk(...)t/article3597853.ece )

Het lijkt allemaal op een flink conflict uit te draaien..

Ik denk niet dat Syri Isral zou bedreigen zonder Iraanse (en mogelijke Russische) steun. Tevens zou Hamas niet Isral aanvallen zonder te cordineren met Iran (de Iraanse raketen die nu in Tel Aviv neerkomen) en Egypte (de premier die Gaza bezoekt als steun).

Nu steunt Egypte Hamas en zijn Syri en Iran stil..

Deze oorlog zou de Arabische landen kunnen verenigen en de druk van Syri kunnen halen. Ook zou Isral te druk kunnen zijn om Iraanse nucleare installaties te bombarderen..

Als Syri bijvoorbeeld oorlog krijgt met Isral, zou het troepen kunnen doorlaten van Iran om tegen Isral te vechten..

Graag inhoudelijke reacties en geen trieste smiley-acties, aangezien dit een serieuze zaak is..
De situatie die je beschrijft is best mogelijk idd..
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_119341690
Toeval bestaat niet overigens.
pi_119341733
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:16 schreef DeParo het volgende:
Toeval bestaat niet overigens.
Dat is natuurlijk onzin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341750
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk onzin.
Dat denk ik niet.
pi_119341768
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 14:18 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat denk ik niet.
Ons hele bestaan is gebaseerd op toeval.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119341804
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ons hele bestaan is gebaseerd op toeval.
Dat weet ik wel zeker van niet haha maar dit gaat een beetje offtopic excuus.
pi_119342091
[quote]0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iran wordt door het Westen bedreigd, al sinds jaar en dag. Vrij recent ook nog door Israel. De bedreigingen gaan over en weer. De grote oefeningen zijn in dat kader zeker niet vreemd en vinden eigenlijk al ook al sinds jaar en dag plaats. Het zou kunnen zijn dat Iran via Syrie een proxy-oorlog met Israel gaat uitvechten. Ik zie echter niet hoe de Arabische lente in dat plaatje past..

[b]Dit bedoel ik dus. Ze kunnen via Hamas en Syri indirect tegen Isral vechten.. Tijd rekken voor Atoombom te maken.. De Arabische lente was daarvoor nodig bijvoorbeeld aangezien nu in Syri een oorlog woedt kan dat land gebruikt worden om het conflict verder te laten escaleren als excuus.. Toeval bestaat bijna niet in de wereld van geopoltitek/belangen. Er wordt op lange termijn gepland (strategie), net zoals in bedrijven..

[..]

Hamas heeft eerder Israel aangevallen zonder steun van Egypte, Syrie of Iran. Wat maakt dat je denkt dat dit nu wl het geval is? Egypte en Iran zijn aartsvijanden trouwens. Een dergelijke coordinatie lijkt mij heel vreemd.
Klopt, maar nu kunnen ze Tel Aviv bereiken door in Iran gemaakte raketten..

[..]

In wat voor opzicht zouden Arabische landen zich verenigen?

Zijn ze nu aan het doen, hebben ze al gedaan: Ze roepen Isral gezamelijk op te stoppen en tegenacties te ondernemen. bron: http://www.presstv.ir/det(...)gaza-against-israel/

Wat denk je ervan? :)
pi_119342247
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ons hele bestaan is gebaseerd op toeval.
Nee hoor.
pi_119342321
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:27 schreef Smack10 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 18 november 2012 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Iran wordt door het Westen bedreigd, al sinds jaar en dag. Vrij recent ook nog door Israel. De bedreigingen gaan over en weer. De grote oefeningen zijn in dat kader zeker niet vreemd en vinden eigenlijk al ook al sinds jaar en dag plaats. Het zou kunnen zijn dat Iran via Syrie een proxy-oorlog met Israel gaat uitvechten. Ik zie echter niet hoe de Arabische lente in dat plaatje past..

[b]Dit bedoel ik dus. Ze kunnen via Hamas en Syri indirect tegen Isral vechten.. Tijd rekken voor Atoombom te maken.. De Arabische lente was daarvoor nodig bijvoorbeeld aangezien nu in Syri een oorlog woedt kan dat land gebruikt worden om het conflict verder te laten escaleren als excuus.. Toeval bestaat bijna niet in de wereld van geopoltitek/belangen. Er wordt op lange termijn gepland (strategie), net zoals in bedrijven..

[..]

Hamas heeft eerder Israel aangevallen zonder steun van Egypte, Syrie of Iran. Wat maakt dat je denkt dat dit nu wl het geval is? Egypte en Iran zijn aartsvijanden trouwens. Een dergelijke coordinatie lijkt mij heel vreemd.
Klopt, maar nu kunnen ze Tel Aviv bereiken door in Iran gemaakte raketten..

[..]

In wat voor opzicht zouden Arabische landen zich verenigen?

Zijn ze nu aan het doen, hebben ze al gedaan: Ze roepen Isral gezamelijk op te stoppen en tegenacties te ondernemen. bron: http://www.presstv.ir/det(...)gaza-against-israel/

Wat denk je ervan? :)
Ik kan je post niet goed quoten, dus ik doe het op deze manier. De Arabische lente heeft haar oorsprong in Tunesie en niet in Syrie. Ik zie in dat opzicht niet hoe de Arabische Lente door Iran gepland zou zijn. Zoiets groots valt eigenlijk ook helemaal niet te plannen. Getuige het feit dat de onrusten over de gehele Arabische wereld verspreid waren, lijkt mij dat best sterk.

Wapenleveranties vanuit Iran richting de Palestijnse gebieden gebeurd ook al sinds jaar en dag. Niets nieuws onder de zon. En de oproep van Arabische landen jegens Israel om te stoppen met geweld, ook niets nieuws. Dat betekent niet dat ze zich hebben verenigd, hooguit dat zij n verenigd standpunt hebben. En dat standpunt is de afgelopen 100 jaar niet veel veranderd. Ik kan je n ding garanderen. Geen enkel Arabisch land gaat zich militair mengen in dat conflict. Een proxy-oorlog tussen Iran en Israel zie ik zeker gebeuren. Maar eigenlijk was daar al een tijdje sprake van.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119342365
Wapenstilstand, wat is deze?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 18 november 2012 @ 14:35:14 #66
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119342405
quote:
8s.gif Op zondag 18 november 2012 14:34 schreef Voorschrift het volgende:
Wapenstilstand, wat is deze?
Netanyahu: Israel prepared to expand Gaza op
As dozens of rockets rain on south Israel and projectile fired at Tel Aviv area, PM tells cabinet IDF prepared for 'significant expansion of operation; soldiers ready for 'any activity that could take place.' Gantz: Intensify aerial assault (Ynet)

Maak je maar geen zorgen. O+
pi_119342422
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:35 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Netanyahu: Israel prepared to expand Gaza op
As dozens of rockets rain on south Israel and projectile fired at Tel Aviv area, PM tells cabinet IDF prepared for 'significant expansion of operation; soldiers ready for 'any activity that could take place.' Gantz: Intensify aerial assault (Ynet)

Maak je maar geen zorgen. O+
Pfew, was al bang inderdaad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119342524
Israel wint niets met een grondoffensief dat weet Netanyahu ook. Hij heeft geleerd van zn voorganger.
pi_119342575
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Een proxy-oorlog tussen Iran en Israel zie ik zeker gebeuren. Maar eigenlijk was daar al een tijdje sprake van.
Dit dus, een indirecte confrontatie tussen Isral en Iran.
Of stel je voor dat deze triggers worden ingezet:

1. Er raakt een in Iran gemaakte raket een flink doelwit in Tel Aviv --> Isral heeft bewijs dat Iran een bedreiging is en kan Iran aanvallen (de nucleare installaties bijvoorbeeld).

2, Een premier uit een land dat de Palestijnen steunt is op bezoek en komt om bij een bombardement--> land boos op Isral --> mogelijke confrontatie.

Als je iets verder kijkt dan je neus langs is (individuele gebeurtenissen) zie je vaak een patroon. En van daaruit kan je verder redenen wat er gaat gebeuren en wat de oorzaken zijn van hetgene wat er gebeurd..
pi_119342604
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 14:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Pfew, was al bang inderdaad.
:D
Ich hock in meinem Bonker
pi_119342794
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:39 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit dus, een indirecte confrontatie tussen Isral en Iran.
Of stel je voor dat deze triggers worden ingezet:

1. Er raakt een in Iran gemaakte raket een flink doelwit in Tel Aviv --> Isral heeft bewijs dat Iran een bedreiging is en kan Iran aanvallen (de nucleare installaties bijvoorbeeld).

2, Een premier uit een land dat de Palestijnen steunt is op bezoek en komt om bij een bombardement--> land boos op Isral --> mogelijke confrontatie.

Als je iets verder kijkt dan je neus langs is (individuele gebeurtenissen) zie je vaak een patroon. En van daaruit kan je verder redenen wat er gaat gebeuren en wat de oorzaken zijn van hetgene wat er gebeurd..
Dit kan idd...Al die conflicten op dit moment...Begin bijna de geloven dat onze einde echt nadert, ofzo...Zolang Rusland zich maar niet mengt, zit de wereld goed. Die zijn eigenlijk de enige echte bedreiging voor de VS...China is economisch afhankelijk van de VS door de enorme export dus die zullen conflicten vermijden, Europa is traditioneel het anus-likkertje van de VS...
#freefrederike
pi_119342936
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit kan idd...Al die conflicten op dit moment...Begin bijna de geloven dat onze einde echt nadert, ofzo...Zolang Rusland zich maar niet mengt, zit de wereld goed. Die zijn eigenlijk de enige echte bedreiging voor de VS...China is economisch afhankelijk van de VS door de enorme export dus die zullen conflicten vermijden, Europa is traditioneel het anus-likkertje van de VS...
Rusland stuurde laatst weer een bommenwerper die langs Nederland vloog. Er kan een keer komen dat ze een enorme atoombom droppen...
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_119342960
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:45 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit kan idd...Al die conflicten op dit moment...Begin bijna de geloven dat onze einde echt nadert, ofzo...Zolang Rusland zich maar niet mengt, zit de wereld goed. Die zijn eigenlijk de enige echte bedreiging voor de VS...China is economisch afhankelijk van de VS door de enorme export dus die zullen conflicten vermijden, Europa is traditioneel het anus-likkertje van de VS...
Rusland is in de reorganiseer fase en zullen nog zeker 10 jaar geen rechtstreeks conflict willen. China is militair te zwak (hoop inwoners dat wel, maar 80% niks te eten etc.)

De VS steunt Isral altijd.

Europa reageert meestal niet op emotie, maar handelt wat verstandiger (wij laten die Amerikanen lekker het vuile werk opknappen, dus wie is de baas ;) ? )

Het moet een keer tot een escalatie komen tussen Isral - Palestijnen. En met de nieuwe verhoudingen (Arabische Lente) en Iran dat aan Atoombom werkt is dit hoogstwaarschijnlijk.
pi_119342966
Laten we dit even voorop stellen. Behalve Syrie is er geen enkel Arabisch land dat achter Iran staat, zelfs wanneer ze aangevallen worden. Irak misschien, maar dat is nu een zwak en verdeeld land en heeft hun eigen shit.

Er was zelfs een tijdje geleden iets van wikileaks, dat Saudi-Arabie achter een eventuele aanval op Iran staat. Smeerlappen.
pi_119343040
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:49 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Rusland is in de reorganiseer fase en zullen nog zeker 10 jaar geen rechtstreeks conflict willen. China is militair te zwak (hoop inwoners dat wel, maar 80% niks te eten etc.)

De VS steunt Isral altijd.

Europa reageert meestal niet op emotie, maar handelt wat verstandiger (wij laten die Amerikanen lekker het vuile werk opknappen, dus wie is de baas ;) ? )

Het moet een keer tot een escalatie komen tussen Isral - Palestijnen. En met de nieuwe verhoudingen (Arabische Lente) en Iran dat aan Atoombom werkt is dit hoogstwaarschijnlijk.
Huh? Europa reageert meestal niet op emotie? Europa is de kontenkruiper van de VS. Waar heb jij de afgelopen jaren gelegen? :{

Die atoombom is trouwens geen dreiging voor de VS, want zo'n atoombom kan niet heel VS wegvegen, dus als Iran zo'n bom op de VS zouden gooien zou dat een deel raken, waarna VS heel Iran wegveegt met een paar leuke bommetjes.

Israel hetzelfde trouwens, Als Iran een bom stuurt denk ik dat de bommen vanuit Europa en de Vs zullen vliegen naar Iran ;)
#freefrederike
pi_119343078
Het gaat behoorlijk los vandaag, volgens Roel Geeraedts. Veel raketten uit Gaza en Isral bombardeert er op los.

Wanneer komt die invasie van grondtroepen?
pi_119343091
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Huh? Europa reageert meestal niet op emotie? Europa is de kontenkruiper van de VS. Waar heb jij de afgelopen jaren gelegen? :{
Nee, want de VS heeft alle smerige karweitjes opgeknapt..

Europa was wat verstandiger en wil niet door iedereen gehaat worden..
pi_119343125
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:53 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nee, want de VS heeft alle smerige karweitjes opgeknapt..

Europa was wat verstandiger en wil niet door iedereen gehaat worden..
Meen jij dit nou? Even serieus? Ik lees hier en daar een post van jou en over 't algemeen kom je intelligent over maar nu doe je echt even alsof je in coma hebt gelegen.
#freefrederike
pi_119343235
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 14:54 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Meen jij dit nou? Even serieus? Ik lees hier en daar een post van jou en over 't algemeen kom je intelligent over maar nu doe je echt even alsof je in coma hebt gelegen.
Nou, dan heb je me misschien verkeerd begrepen denk ik nu.

Europa moet altijd een mening hebben en dan zeggen ze inderdaad dat ze het ermee eens zijn wat de VS heeft gedaan. Terwijl het ze eigenlijk geen zak interesseert..

Ik bedoel denk maar eens zelf wat je van de VS vindt? Ik heb er niks mee. Geen sympathie i.i.g. en dat heb ik wel voor Isral bijvoorbeeld..
pi_119343387
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik ben inderdaad tegen een staat waarin Arabische leiders mogen regeren over de Joden, want dat gaat fout. Het komt al van jongs af aan met ze mee, in de quran staat dat Joden de ultieme vijand zijn, etc. Nu wil ik niet zeggen dat elke moslim zo denkt, want er zijn genoeg die niet zo denken. Maar feit is dat zij jodenhaat als basis krijgen aangeschoten, daardoor heb je een grotere kans op onderdrukking van de Joden.
Of Arabieren het al van jongs af aan meekrijgen en op welke manier kunnen we van mening over verschillen. Naar mijn mening (en ik denk dat ik de Islamitische historie en theologie wel beter ken dan jou) is de opkomst van jodenhaat direct te relateren aan de Israelische staat. Heel veel Arabieren die al enige vorm van jodenhaat hebben geven 9 van de 10 keer ook zelf aan dat het hen om zionisten gaat en niet joden ansich of uberhaupt religieuze joden. Ik kan begrijpen dat Joodse Israeliers er geen vertrouwen in hebben na alles wat er gebeurd is om te worden "geleidt" door Arabieren in een en dezelfde staat. Echter geldt voor Arabieren in Israel hetzelfde natuurlijk. In die zin zou nu een twee-staten oplossing beter voor de hand liggen.

quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:25 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik ben niet tegen een twee-staten oplossing. Daar ben ik voor. Waar ik wel nog over moet uitkomen, is wat ikzelf echt als grenzen zie. Dus waar zou Palestina moeten zijn en waar Israel, daar ben ik nog niet uit. Wel wil ik benadrukken dat ik vind dat Jeruzalem van Israel is.
Dikgedrukte is natuurlijk de kern van het conflict. Naar jouw mening behoort Jeruzalem gewoon "de joden" toe. Alleen moet dat op de grond nog wel worden afgedwongen.....en dan komt dus demografische kolonisatiepolitiek aan te pas zoals wij nu jaren al zien. Want de demografie moet zo worden bewerkstelligd dat ook in de praktijk in dit laatste deel van Oost-Jeruzalem joden de meerderheid vormen en Arabieren uiteindelijk de minderheid gaan vormen. Om de aanspraak erop niet alleen te maken vanuit het verhaal "in onze traditie is dat onze hoofdstad" maar ook met de argumentatie "er wonen inmiddels nou eenmaal meer joden en dat kunnen wij niet meer veranderen". Je mag deze mening hebben als zionist en met jou hebben duizenden Israeliers die. Alleen verwacht niet dat Palestijnen dit passief en als vredelievende hippies zomaar gaan accepteren.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119343396
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:50 schreef Peunage het volgende:
Laten we dit even voorop stellen. Behalve Syrie is er geen enkel Arabisch land dat achter Iran staat, zelfs wanneer ze aangevallen worden. Irak misschien, maar dat is nu een zwak en verdeeld land en heeft hun eigen shit.

Er was zelfs een tijdje geleden iets van wikileaks, dat Saudi-Arabie achter een eventuele aanval op Iran staat. Smeerlappen.
Nou dat hoef je niet van Wikileaks te halen hoor. Vrijwel elk Arabisch land steunt een aanval op Iran, zoals ik al eerder aangaf.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119343460
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou dat hoef je niet van Wikileaks te halen hoor. Vrijwel elk Arabisch land steunt een aanval op Iran, zoals ik al eerder aangaf.
En hoe komt dat? Of is dat teveel offtopic?
pi_119343761
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:50 schreef Peunage het volgende:
Laten we dit even voorop stellen. Behalve Syrie is er geen enkel Arabisch land dat achter Iran staat, zelfs wanneer ze aangevallen worden. Irak misschien, maar dat is nu een zwak en verdeeld land en heeft hun eigen shit.

Er was zelfs een tijdje geleden iets van wikileaks, dat Saudi-Arabie achter een eventuele aanval op Iran staat. Smeerlappen.
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou dat hoef je niet van Wikileaks te halen hoor. Vrijwel elk Arabisch land steunt een aanval op Iran, zoals ik al eerder aangaf.


:+
pi_119343821
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

:+
U wilt daarmee zeggen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119343842
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:09 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

:+
Dat is heel normaal. In het openbaar laten ze natuurlijk een heel ander gezicht zien.
pi_119343883
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 15:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

U wilt daarmee zeggen?
Dat Morsi al direct na zijn aanstelling een hand uitstak naar Iran.....
pi_119343987
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:12 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Dat Morsi al direct na zijn aanstelling een hand uitstak naar Iran.....
Dus het zijn volgens jou nu matties for life? Dan is Egypte toch wel een lonely uitzondering, als dat zo is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119344111
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 15:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus het zijn volgens jou nu matties for life? Dan is Egypte toch wel een lonely uitzondering, als dat zo is.
Niet zo snel. :D
Maar over en weer wordt iig geroepen om de relaties te versterken.
pi_119344122
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
  zondag 18 november 2012 @ 15:19:35 #90
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119344155
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef LelijKnap het volgende:
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
Internationale betrekkingen? Geschiedenis? Politicologie?
pi_119344156
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef LelijKnap het volgende:
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
Geschiedenis, politicologie, dat soort shizzle.
  zondag 18 november 2012 @ 15:19:47 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_119344161
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef LelijKnap het volgende:
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
Culturele Antropologie? En dan ergens in het tweede jaar kiezen om je te focussen op het Midden-oosten. En dan later misschien combineren met Journalistiek.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 18 november 2012 @ 15:22:06 #93
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119344261
quote:
8s.gif Op zondag 18 november 2012 14:34 schreef Voorschrift het volgende:
Wapenstilstand, wat is deze?
Je liet me hier wel even schrikken. :D
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119344318
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef LelijKnap het volgende:
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
Je kan bijvoorbeeld aan de universiteit van Herzliya het Isralisch - Palestijns conflict bestuderen..
Link:http://www.mfa.gov.il/MFA(...)rsities_colleges.htm
pi_119344428
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 14:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Nou, dan heb je me misschien verkeerd begrepen denk ik nu.

Europa moet altijd een mening hebben en dan zeggen ze inderdaad dat ze het ermee eens zijn wat de VS heeft gedaan. Terwijl het ze eigenlijk geen zak interesseert..

Ik bedoel denk maar eens zelf wat je van de VS vindt? Ik heb er niks mee. Geen sympathie i.i.g. en dat heb ik wel voor Isral bijvoorbeeld..
Europa steunt traditioneel de VS. Zeker als het gaat om een oorlog waarbij de VS direct betrokken is, dat wil zeggen waarbij staten dus de VS aanvallen. Word anders even wakker, kijkende naar de afgelopen 20 jaar in oorlogen. Van Irak tot Afghanistan. :)

quote:
Of Arabieren het al van jongs af aan meekrijgen en op welke manier kunnen we van mening over verschillen. Naar mijn mening (en ik denk dat ik de Islamitische historie en theologie wel beter ken dan jou) is de opkomst van jodenhaat direct te relateren aan de Israelische staat. Heel veel Arabieren die al enige vorm van jodenhaat hebben geven 9 van de 10 keer ook zelf aan dat het hen om zionisten gaat en niet joden ansich of uberhaupt religieuze joden. Ik kan begrijpen dat Joodse Israeliers er geen vertrouwen in hebben na alles wat er gebeurd is om te worden "geleidt" door Arabieren in een en dezelfde staat. Echter geldt voor Arabieren in Israel hetzelfde natuurlijk. In die zin zou nu een twee-staten oplossing beter voor de hand liggen.
Ik denk dat het triest is om zomaar te zeggen dat zoiets aan elkaar te koppelen is, je geeft namelijk een verband tussen iets dat niet bestaat. Jodenhaat zit al in de islam sinds het gestart is, de profeet van de islam was een traditionele jodenhater. De Koran staat vol met anti-semitisme. Ik denk dus eerder gezegd dat jouw standpunt ontkracht wordt door jouw eigen boek, die veel langer bestaat dan de huidige Israelische staat.

quote:
Dikgedrukte is natuurlijk de kern van het conflict. Naar jouw mening behoort Jeruzalem gewoon "de joden" toe. Alleen moet dat op de grond nog wel worden afgedwongen.....en dan komt dus demografische kolonisatiepolitiek aan te pas zoals wij nu jaren al zien. Want de demografie moet zo worden bewerkstelligd dat ook in de praktijk in dit laatste deel van Oost-Jeruzalem joden de meerderheid vormen en Arabieren uiteindelijk de minderheid gaan vormen. Om de aanspraak erop niet alleen te maken vanuit het verhaal "in onze traditie is dat onze hoofdstad" maar ook met de argumentatie "er wonen inmiddels nou eenmaal meer joden en dat kunnen wij niet meer veranderen". Je mag deze mening hebben als zionist en met jou hebben duizenden Israeliers die. Alleen verwacht niet dat Palestijnen dit passief en als vredelievende hippies zomaar gaan accepteren.
Ik vind het dan ook wel weer respectvol dat je zo inhoudelijk reageert. Hier heb ik dus echt respect voor, in plaats van dat neppe gedoe van mutant01.
#freefrederike
pi_119344660
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef LelijKnap het volgende:
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
Ah... Een Midden-Oosten deskundige in sp.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2012 15:35:13 ]
pi_119344737
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef LelijKnap het volgende:
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
Vraag eens aan DeParo, hij heeft zoiets gedaan.
#freefrederike
pi_119344752
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 15:26 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Europa steunt traditioneel de VS. Zeker als het gaat om een oorlog waarbij de VS direct betrokken is, dat wil zeggen waarbij staten dus de VS aanvallen. Word anders even wakker, kijkende naar de afgelopen 20 jaar in oorlogen. Van Irak tot Afghanistan. :)

[..]
Dat komt omdat er een grote mate van verwantschap is (ook de hulp tijdens WO2 speelt nog mee). Ook onze economien zijn (nog) sterk met elkaar verstrengeld.

De toekomst zal denk ik wel wat anders zijn aangezien de VS steeds vaker Europa "overslaat" omdat wij steeds minder van belang zijn voor de VS.

De NAVO landen gaan dan ook maar wat graag helpen als de oorlog gewonnen is om de boel weer op te bouwen/te bezetten, aangezien onze belangen dezelfde zijn..

Maar dat is een heel andere discussie..
pi_119344758
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 15:26 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik denk dat het triest is om zomaar te zeggen dat zoiets aan elkaar te koppelen is, je geeft namelijk een verband tussen iets dat niet bestaat. Jodenhaat zit al in de islam sinds het gestart is, de profeet van de islam was een traditionele jodenhater. De Koran staat vol met anti-semitisme. Ik denk dus eerder gezegd dat jouw standpunt ontkracht wordt door jouw eigen boek, die veel langer bestaat dan de huidige Israelische staat.
Dat mag je allemaal vinden. Deze discussie wil ik ook niet echt hier voeren. Zeker niet de religieuze. Veel interessanter vind ik je positie wat Jeruzalem betreft. Die eis je in het geheel gewoon op namelijk omdat dat in jouw religieus-culturele traditie een centrale plaats heeft. Het probleem is dat de feiten op de grond, de realiteit, in Oost-Jeruzalem anders zijn. Vooralsnog. Met duizenden niet-joden (namelijk Arabieren/Palestijnen) die er wonen. En die realiteit moet dus worden omgetoverd zodat jouw ideologische standpunt ook overeenkomt met je aanspraak op die grond: "het is joods, zie de joden die er wonen. En daarom hoort het bij de Israelische staat". Je kan niet verwachten dat de andere kant in dit geval simpel "de andere wang toekeert" om te zien hoe men actief hen wegwerkt naar gebieden daarbuiten. Enkel en alleen omdat zij geen joden zijn.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 15:38:34 #100
145738 superworm
is erbij
pi_119344763
Al Jazeera Liveblog:

quote:
Gaza 7 minutes ago

Three women and a baby have been killed in an Israeli strike on a house in Gaza City.

The death count from Sunday's strike was five Palestinians, including an 11-month-old baby, a spokesman for the Hamas-run health ministry told the AFP news agency.

The strike on a three-storey building also left 10 people wounded, said Ashraf al-Qudra.
quote:
Gaza 14 minutes ago

Al Jazeera's Nadim Baba, reporting from Gaza City, has said that with an airstrike that has killed five civilians - including two children - the death toll in Gaza has increased to 56.

With the increased death toll on Sunday, our correspondent said that "many people are suffering from burns and require surgery, as Gaza hospitals are moving towards a critical point", but are not yet overwhelmed entirely.

Hoda Abdel-Hamid, reporting from Sderot in southern Israel, has said that throughout the day Al Jazeera witnessed vehicles transporting military hardware through Sderot near the border with Gaza.

Al Jazeera's Abdel-Hamid also reported that Israeli military is adding focus to the Israeli-occupied Golan Heights and the southern Lebanon border.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_119345051
Dank wat betreft de reacties over een passende studie. Ding is wel dat het niet per se om dit conflict gaat, maar om machtsverhoudingen en conflicten uberhaupt... (vandaaf de dag)

dus wrs politicologie, gesch, culturele antropologie ?
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 15:47:41 #102
145738 superworm
is erbij
pi_119345078
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:46 schreef LelijKnap het volgende:
Dank wat betreft de reacties over een passende studie. Ding is wel dat het niet per se om dit conflict gaat, maar om machtsverhoudingen en conflicten uberhaupt... (vandaaf de dag)

dus wrs politicologie, gesch, culturele antropologie ?
Kijk ook eens naar conflictstudies en diplomatieke betrekkingen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_119345086
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik woon niet in Amsterdam, maar misschien dat een aantal van je kolonistenvriendjes je kunnen helpen.
Overigens ben ik uiteraard niet erg fier op veel kolonisten, maar Brabant las ik ergens dus, ik ook leuk weer.
pi_119345123
conflictstudies :o Klinkt goed ? Zal daar even op googelen..
zal overigens wel hand in hand gaan met int betrekkingen... ?

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2012 15:49:21 ]
pi_119345147
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Overigens ben ik uiteraard niet erg fier op veel kolonisten, maar Brabant las ik ergens dus, ik ook leuk weer.
Ik woon niet in Brabant.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 15:49:25 #106
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119345159
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 15:49 schreef Mutant01 het volgende:
Brabant.
_O_
pi_119345184
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:18 schreef LelijKnap het volgende:
Als je dit soort shit zeer interessant vindt, wat is dan de studie om te volgeb ?
Via Geschiedenis een weg proberen te vinden en wanneer mogelijk iets van Internationale Betrekkingen! Ik heb allebei gedaan, het tweede was een tegenvaller, maar kon wel bijna onbeperkt discussiren!
pi_119345188
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 15:49 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

_O_
Niet, zeg ik toch!
Allah Al Watan Al Malik
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 15:50:05 #109
145738 superworm
is erbij
pi_119345189
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 15:48 schreef LelijKnap het volgende:
conflictstudies :o Klinkt goed ? Zal daar even op googelen..
zal overigens wel hand in hand gaan met int betrekkingen... ?
Is een masterprogramma uit Utrecht. Kun je met vrijwel elke Geesteswetenschappen-studie doen, dus maakt weinig uit of je nou politicologie hebt gedaan of geschiedenis.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_119345201
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Via Geschiedenis een weg proberen te vinden en wanneer mogelijk iets van Internationale Betrekkingen! Ik heb allebei gedaan, het tweede was een tegenvaller, maar kon wel bijna onbeperkt discussiren!
Hoe oud ben je nu?
pi_119345213
Ik kijk nu "5 brokken camera's", een documentaire die afgelopen woensdag is uitgezonden op Nederland 2. Aanradertje:

http://www.hollanddoc.nl/(...)-broken-cameras.html

quote:
De Palestijnse landarbeider Emad is al toe aan zijn vijfde videocamera. Elke camera die kapot ging, vertelt een deel van het verhaal over het verzet van zijn dorp tegen Isral.

Emad woont in Bil'in, een dorp op de bezette westelijke Jordaanoever, op een paar kilometer afstand van de muur die Isral bouwt om de oprukkende Joodse nederzettingen te scheiden van de Palestijnse dorpen. Met de eerste camera legde hij vast hoe in 2005 de bulldozers kwamen om olijfbomen uit de grond te trekken ten behoeve van de muur, die dwars door het land van zijn dorpsgenoten verrijst.

Scheidingsmuur
In die eerste dagen, waarin het verzet tegen de Joodse kolonisten en de alom tegenwoordige Isralische soldaten op gang komt, wordt Emads vierde zoon Gibreel geboren. Beelden van de boreling die uitgroeit tot een vroegwijze kleuter, van de vele vreedzame protestacties en de gestaag vorderende bouw van de scheidingsmuur wisselen elkaar af.

Indringend document
Het verzet groeit, mensen uit de hele wereld komen helpen. Maar de strijd wordt grimmiger, er worden mensen gearresteerd en er vallen dodelijke slachtoffers in het dorp. Emad blijft filmen, ondanks de smeekbeden van zijn vrouw die bang is voor represailles. Hij maakt zo een zeer persoonlijk en indringend document over de strijd van een dorp tegen geweld en onderdrukking.
pi_119345218
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 15:50 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu?
Haha hoezo vraag je dat zo?
pi_119345243
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:50 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha hoezo vraag je dat zo?
Interesse :D
pi_119345246
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:46 schreef LelijKnap het volgende:
Dank wat betreft de reacties over een passende studie. Ding is wel dat het niet per se om dit conflict gaat, maar om machtsverhoudingen en conflicten uberhaupt... (vandaaf de dag)

dus wrs politicologie, gesch, culturele antropologie ?
Ligt eraan, hou je ook nog van handel?

Ik studeer af op international business en krijg ook "geopolitiek".

Dat houdt in dat je de geschiedenis van de wereld ook weet. Waarom wij kapitalisme hebben en andere communisme. Waarom oorlogen worden gevoerd (vanuit economisch perspectief etc.).

Waarom vroegere machten zoals bijvoorbeeld het Romeinse Rijk(eerst afsplitsing naar West en Oost, maar dat gaat te diep voor dit topic) ten val is gekomen. Dat kwam o.a. door overconsumptie, inflatie en nog veel andere zaken die zich keer op keer herhalen..

Zeer interessant om te zien hoe hetzelfde zich herhaald in een compleet andere tijd..
pi_119345251
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:50 schreef superworm het volgende:

[..]

Is een masterprogramma uit Utrecht. Kun je met vrijwel elke Geesteswetenschappen-studie doen, dus maakt weinig uit of je nou politicologie hebt gedaan of geschiedenis.
In mijn tijd moest ik via de UvA eerst een schakeljaar doen om bij Politieke Wetenschappen binnen te komen. Geheel onnodig als je het mij vraagt en tegenwoordig hoeft het denk ik ook niet meer.
pi_119345256
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 15:51 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Interesse :D
23
pi_119345293
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:46 schreef LelijKnap het volgende:
Dank wat betreft de reacties over een passende studie. Ding is wel dat het niet per se om dit conflict gaat, maar om machtsverhoudingen en conflicten uberhaupt... (vandaaf de dag)

dus wrs politicologie, gesch, culturele antropologie ?
Ik zou eerst Geschiedenis doen, of zou dat heb ik ook daadwerkelijk gedaan, maar dat is de goede basis om het heden te begrijpen kan je altijd nog een andere master of minor doen of twee.
pi_119345307
quote:
10s.gif Op zondag 18 november 2012 15:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik woon niet in Brabant.
Je weet niet wat je mist.
pi_119345355
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

23
Welk niveau deed je op de middelbare?
pi_119345364
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 15:54 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Welk niveau deed je op de middelbare?
Gymnasium.
pi_119345367
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 15:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik kijk nu "5 brokken camera's", een documentaire die afgelopen woensdag is uitgezonden op Nederland 2. Aanradertje:

http://www.hollanddoc.nl/(...)-broken-cameras.html

[..]

Besef wel even dat die docu is gemaakt door een Palestijn met een camera.. Geeft nogal een nzijdig beeld van het verhaal. Je ziet de kolonisten van Isral en die vertegenwoordigen zeker niet de algemene mening van de Isralirs..

Sterker nog, in Isral is ook een stevige discussie over de vrijstellingen die de religieuze allemaal genieten .. ;)
pi_119345389
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Gymnasium.
:o
pi_119345416
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 15:55 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

:o
:P :P
:? :?
pi_119345444
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:56 schreef DeParo het volgende:

[..]

:P :P
:? :?
Ik moet er niet aan denken.
pi_119345459
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Besef wel even dat die docu is gemaakt door een Palestijn met een camera.. Geeft nogal een nzijdig beeld van het verhaal. Je ziet de kolonisten van Isral en die vertegenwoordigen zeker niet de algemene mening van de Isralirs..

Sterker nog, in Isral is ook een stevige discussie over de vrijstellingen die de religieuze allemaal genieten .. ;)
Desalniettemin hebben de kolonisten, en hun politieke ideologie, een stevige vinger in de pap.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119345464
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 15:56 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken.
Aan wat?
Studeren of?

----

  zondag 18 november 2012 @ 15:57:35 #127
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119345471
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 15:56 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken.
Deze tatta is hooggeleid.
pi_119345507
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Aan wat?
Studeren of?

----

[ afbeelding ]
Gymnasium.
pi_119345512
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:54 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Besef wel even dat die docu is gemaakt door een Palestijn met een camera.. Geeft nogal een nzijdig beeld van het verhaal. Je ziet de kolonisten van Isral en die vertegenwoordigen zeker niet de algemene mening van de Isralirs..

Sterker nog, in Isral is ook een stevige discussie over de vrijstellingen die de religieuze allemaal genieten .. ;)
Het leger vertegenwoordigd nogal duidelijk de mening van de kolonisten. Dat zegt mij even genoeg ;)
pi_119345536
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 15:58 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Gymnasium.
Ah dat cultuur en geschiedenis waren wel leuk maar ik heb geen talent voor talen haha.
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 16:00:27 #131
145738 superworm
is erbij
pi_119345571
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah dat cultuur en geschiedenis waren wel leuk maar ik heb geen talent voor talen haha.
Ik gooide Grieks eruit en hield Latijn.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_119345592
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Aan wat?
Studeren of?

----

[ afbeelding ]
IDF propaganda draait weer op volle toeren.
pi_119345593
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:00 schreef superworm het volgende:

[..]

Ik gooide Grieks eruit en hield Latijn.
Zelfde hier.
pi_119345599
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:00 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

IDF propaganda draait weer op volle toeren.
Ja ik vond deze ook wel wat overdreven :') :') :P :P.
pi_119345601
quote:
6s.gif Op zondag 18 november 2012 15:57 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Deze tatta is hooggeleid.
:')
pi_119345619
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Aan wat?
Studeren of?

----

[ afbeelding ]
Sterk staaltje propaganda.
pi_119345630
quote:
6s.gif Op zondag 18 november 2012 15:57 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Deze tatta is hooggeleid.
Kijk maar uit dat je Sidney Schmetz niet tegenkomt, want die steelt je boom alles. _O-

Hier nog even een filmpje over Israliers die moeten vluchten voor raketten i.p.v. de Linksche propagandakraan met Palestijnen die altijd moeten rennen.

pi_119345631
100% of the Palestinians are living within range of Israeli rockets.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119345635
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 15:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah dat cultuur en geschiedenis waren wel leuk maar ik heb geen talent voor talen haha.
Vond je het moeilijk?
pi_119345675
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:01 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Vond je het moeilijk?
Saai voornamelijk voor het taalgedeelte deed ik gewoon vrij weinig, van internet de teksten overschrijven vlak voor college, dat was het dan wel.
pi_119345694
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:01 schreef Mutant01 het volgende:
100% of the Palestinians are living within range of Israeli rockets.
Verschil is alleen dat Hamas alles wat ze hebben richten Isral-gebied schieten en dat het leger van Isral dat niet doet (nee dat doen ze niet, anders zat er geen n palestijn meer).
pi_119345749
Wat zijn we opeens vriendelijk voor elkaar geworden?
pi_119345800
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Saai voornamelijk voor het taalgedeelte deed ik gewoon vrij weinig, van internet de teksten overschrijven vlak voor college, dat was het dan wel.
Dat klinkt makkelijk...
pi_119345830
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:03 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Verschil is alleen dat Hamas alles wat ze hebben richten Isral-gebied schieten en dat het leger van Isral dat niet doet (nee dat doen ze niet, anders zat er geen n palestijn meer).
Verschil is dat Hamas niet over de technologie beschikt om precies op militaire doelen te richten. Dus ze doen het met de middelen die ze hebben. Je kan niet verwachten dat Hamas daarom helemaal niets gaat doen..
Allah Al Watan Al Malik
pi_119345834
Wat kan je doen nadat je Geschiedenis hebt gestudeerd? Behalve als leraar werken dan...
pi_119345851
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:07 schreef De_Ilias het volgende:
Wat kan je doen nadat je Geschiedenis hebt gestudeerd? Behalve als leraar werken dan...
Vraag het aan onze premier haha.
Of de vorige haha.
pi_119345865
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:06 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Dat klinkt makkelijk...
Nee want je hebt nog wel proefwerken en dat soort zaken :p :p.
pi_119345880
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 16:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Sterk staaltje propaganda.
Ik vond het ook wat overdreven haha daarom plaatste ik het ook.
pi_119345903
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Verschil is dat Hamas niet over de technologie beschikt om precies op militaire doelen te richten. Dus ze doen het met de middelen die ze hebben. Je kan niet verwachten dat Hamas daarom helemaal niets gaat doen..
Och kerel, praat niet zo dom.

Ze blazen zich vaak genoeg op in bussen waar alleen burgers in zitten.

Die zijn zo volgeduwd met haat dat ze zoveel mogelijk Joden willen doden en zich zelf daarvoor hun eigen leven geven :|W
pi_119345940
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:09 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Och kerel, praat niet zo dom.

Ze blazen zich vaak genoeg op in bussen waar alleen burgers in zitten.

Die zijn zo volgeduwd met haat dat ze zoveel mogelijk Joden willen doden en zich zelf daarvoor hun eigen leven geven :|W
Hoezo praat ik 'dom'. Je bevestigde notabene wat ik net zei. :')
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 16:10:20 #151
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119345952
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Vraag het aan onze premier haha.
Of de vorige haha.
Anders kan je altijd nog vorstin worden.
pi_119345982
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:10 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Anders kan je altijd nog vorstin worden.
Heeft zij GS gedaan?
pi_119345987
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nee want je hebt nog wel proefwerken en dat soort zaken :p :p.
Ja dat snap ik, maar het is niet zo dat het al je vrije tijd in beslag neemt?
pi_119345992
Ik zit die docu te kijken, maar wat een smerige beesten die Isralische soldaten en politie. :r
pi_119345997
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:03 schreef Smack10 het volgende:
Verschil is alleen dat Hamas alles wat ze hebben richten Isral-gebied schieten en dat het leger van Isral dat niet doet (nee dat doen ze niet, anders zat er geen n palestijn meer).
Zoals Mutant zegt, we kunnen best Iran wat precisie-raketten laten smokkelen naar de Gazastrook zodat Hamas wat doelgerichter te werk kan gaan. En dat het een iets gelijkere strijd kan worden. Ik denk dat het dan vanuit Israel alleen ook niet echt goed is :o
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119345999
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoezo praat ik 'dom'. Je bevestigde notabene wat ik net zei. :')
Ik bevestig niks.

Jij zegt: "Verschil is dat Hamas niet over de technologie beschikt om precies op militaire doelen te richten. Dus ze doen het met de middelen die ze hebben."

Ik zeg: Ze blazen zich vaak genoeg op in bussen waar alleen burgers in zitten.
pi_119346034
Het is (gelukkig) toch echt alweer een tijd geleden dat er een Israelische bus is opgeblazen.
pi_119346079
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik bevestig niks.

Jij zegt: "Verschil is dat Hamas niet over de technologie beschikt om precies op militaire doelen te richten. Dus ze doen het met de middelen die ze hebben."

Ik zeg: Ze blazen zich vaak genoeg op in bussen waar alleen burgers in zitten.
Ja en dus? In hoeverre is dat strijdig met wat ik zeg. Alsjeblieft zeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119346163
quote:
13s.gif Op zondag 18 november 2012 16:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en dus? In hoeverre is dat strijdig met wat ik zeg. Alsjeblieft zeg.
Niks, het is goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119346168
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:11 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar het is niet zo dat het al je vrije tijd in beslag neemt?
Nou niet bepaald want wij hoefden geen CKV te volgen maar KCV en als iets veel tijd bij ons op school innam was het CKV wel haha.
pi_119346191
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het is (gelukkig) toch echt alweer een tijd geleden dat er een Israelische bus is opgeblazen.
Dat komt wel door de succesvolle Israelische muur, op niet-Israelische grond geplaatst. En vele checkpoints ongetwijfeld. Hamas is wat dat betreft echt een ramp geweest voor de Palestijnse zaak met hun "heldenoperaties". Alleen zouden ze zo oliedom zijn om als de kans daar is het zo weer opnieuw te doen waarschijnlijk.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 18 november 2012 @ 16:17:51 #162
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119346200
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Heeft zij GS gedaan?
Ja, en Rechten dacht ik.
pi_119346235
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:16 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Niks, het is goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sinds wanneer is een feitelijke constatering meteen een rechtvaardiging. Allemachtig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119346251
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou niet bepaald want wij hoefden geen CKV te volgen maar KCV en als iets veel tijd bij ons op school innam was het CKV wel haha.
CKV is wel een irritant vak ja, gelukkig heb ik het laten vallen. Wat is KCV?
pi_119346289
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:17 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ja, en Rechten dacht ik.
Ik vind haar een rechtvaardige koningin maar ik vrees dat die zoon van haar flink de plas gaat misslaan.
pi_119346303
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:19 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

CKV is wel een irritant vak ja, gelukkig heb ik het laten vallen. Wat is KCV?
Klassiek Culturele Vorming, Klassieke GS en Cultuur, interessant!
pi_119346392
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:20 schreef DeParo het volgende:

[..]

Klassiek Culturele Vorming, Klassieke GS en Cultuur, interessant!
Oow ja, wat doe je nu?
pi_119346429
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:23 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Oow ja, wat doe je nu?
Master Geschiedenis en een Master IB.
  zondag 18 november 2012 @ 16:24:02 #169
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_119346434
*O* Deel 100! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_119346439
bla bla bla

NIEUWS jongens, NIEUWS.
Boeiend wat jullie of wie dan ook studeren.
pi_119346468
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:24 schreef my2cents het volgende:
bla bla bla

NIEUWS jongens, NIEUWS.
Boeiend wat jullie of wie dan ook studeren.
Zegt de analfabeet :+
pi_119346509
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Master Geschiedenis en een Master IB.
Interne begeleiding?
  zondag 18 november 2012 @ 16:26:27 #173
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119346514
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:24 schreef my2cents het volgende:
bla bla bla

NIEUWS jongens, NIEUWS.
Boeiend wat jullie of wie dan ook studeren.
http://www.haaretz.com/ne(...)a-offensive-1.478624
  zondag 18 november 2012 @ 16:26:39 #174
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119346523
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:26 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Interne begeleiding?
9.gif
pi_119346528
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:26 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Interne begeleiding?
Internationale Betrekkingen!
pi_119346596
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:26 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D Owja, ik lees over posts heen en heb geen flauw benul van al die opleidingen.
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Internationale Betrekkingen!
Cool.
pi_119346640
En weer 5 Palestijnse kinderen dood en 100 militanten erbij.
pi_119346658


Een auto beschadigd staat er onder, ja, dat is een flinke beschadiging.
Komt van zo'n raket een stukje raakte de auto.
pi_119346704
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2012 16:30 schreef De_Guidance het volgende:
En weer 5 2 Palestijnse kinderen dood en 100 militanten erbij.
pi_119346715
quote:
2s.gif Op zondag 18 november 2012 16:30 schreef De_Guidance het volgende:
En weer 5 Palestijnse kinderen dood en 100 militanten erbij.
Maakt niet uit joh... slechts wat collateral damage. :X
  zondag 18 november 2012 @ 16:33:00 #181
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119346716
Since the start of Operation Pillar of Defense, more than 900 rockets were fired toward Israel, and Iron Dome anti-missile system has intercepted 302 rockets.
(...)
Head of Hamas rocket-launching unit Yehiya Bia killed by IAF. Bia was responsible for much of the rocket fire on Israel since the start of the operation. (Haaretz)
pi_119346804
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Drie kinderen lees ik op Al Jazeera wat echt een subjectieve kutbron is overigens.
pi_119346806
Hoe kan het zijn dat al die langeafstandsraketten van Hamas Tel Aviv missen? Kunnen ze die dingen niet fatsoenlijk afstellen ofzo"?
pi_119346829
IDF (@IDFSpokesperson) heeft getweet om 2:26 PM on zo, nov. 18, 2012: Fact: 99 rockets fired from #Gaza have crashed back into Gaza in the last 4 days. Hamas fires from civilian areas...and hits its own people
pi_119346831
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:35 schreef Mestras het volgende:
Hoe kan het zijn dat al die langeafstandsraketten van Hamas Tel Aviv missen? Kunnen ze die dingen niet fatsoenlijk afstellen ofzo"?
Israel boycot brillen naar Gaza je weet zelf.
  zondag 18 november 2012 @ 16:36:41 #186
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119346833
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:35 schreef Mestras het volgende:
Hoe kan het zijn dat al die langeafstandsraketten van Hamas Tel Aviv missen? Kunnen ze die dingen niet fatsoenlijk afstellen ofzo"?
Ze richten dat ding ruwweg in de richting van een stad en dan geloven ze het wel.
pi_119346836
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Drie kinderen lees ik op Al Jazeera wat echt een subjectieve kutbron is overigens.
Op Rt.com lees ik 2.

Maar RT.com is wel overduidelijk voor de Palestijnen..
pi_119346866
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:36 schreef smollie2 het volgende:
IDF (@IDFSpokesperson) heeft getweet om 2:26 PM on zo, nov. 18, 2012: Fact: 99 rockets fired from #Gaza have crashed back into Gaza in the last 4 days. Hamas fires from civilian areas...and hits its own people
De intelligentie van de haatbaard.

Hebben gewoon boemerang raketten gekocht van undercover mossad agenten :+
pi_119346868
القسام: قصف “هرتسيليا” شمال تل أبيب

Zozo......

“تمكنا من قصف شمال مدينة هرتسيليا التي تبعد 80 كم إلى الشمال من قطاع غزة بصاروخ من طراز M57″.
pi_119346877
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Op Rt.com lees ik 2.

Maar RT.com is wel overduidelijk voor de Palestijnen..
Al Jazeera ook maar dat is niet zo'n verassing.
RT doet gewoon wat hun overheid van ze wil.
Als Israel morgen de nieuwe bondgenoot van Putin is.
Dan is de Joodse staat een van de mooiste dingen die de afgelopen eeuw heeft plaatsgevonden.
pi_119346919
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:35 schreef DeParo het volgende:

[..]

Drie kinderen lees ik op Al Jazeera wat echt een subjectieve kutbron is overigens.
In wat voor opzicht is Al Jazeera subjectiever dan een CNN of BBC?
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 16:39:37 #192
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119346938
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:37 schreef De_Ilias het volgende:
القسام: قصف “هرتسيليا” شمال تل أبيب

Zozo......

“تمكنا من قصف شمال مدينة هرتسيليا التي تبعد 80 كم إلى الشمال من قطاع غزة بصاروخ من طراز M57″.
Vertaling? Kan hier ook wel Hebreeuws neer gaan plempen maar daar schiet niemand wat mee op. Dus houdt het svp bij Engels of Nederlands.
pi_119346949
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Al Jazeera ook maar dat is niet zo'n verassing.
RT doet gewoon wat hun overheid van ze wil.
Als Israel morgen de nieuwe bondgenoot van Putin is.
Dan is de Joodse staat een van de mooiste dingen die de afgelopen eeuw heeft plaatsgevonden.
Ja RT heeft soms wel goede debatten.

Alleen is het soms gewoon triest om te zien qua kant kiezen :')

Zo overduidelijk de tegenversie van het Amerikaanse Fox/ CNN.
pi_119347026
Kan iemand mij snel een goed boek aanbevelen dat in een bibliotheek staat over de geschiedenis en ontwikkelingen over het conflict? Op feiten gebaseerd graag.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ga.aguyim op 18-11-2012 16:47:41 ]
pi_119347031
“تمكنا من قصف شمال مدينة هرتسيليا التي تبعد 80 كم إلى الشمال من قطاع غزة بصاروخ من طراز M57″.

Qassaam brigade vermeld hier het volgende:

"Het is ons gelukt om het oosten van Hertizila te raken dat ongeveer 80 km van ons af ligt met een raket van het "merk" taraaz.
pi_119347096
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:41 schreef De_Ilias het volgende:
“تمكنا من قصف شمال مدينة هرتسيليا التي تبعد 80 كم إلى الشمال من قطاع غزة بصاروخ من طراز M57″.

Qassaam brigade vermeld hier het volgende:

"Het is ons gelukt om het oosten van Hertizila te raken dat ongeveer 80 km van ons af ligt met een raket van het "merk" taraaz.
Was al op de Iraanse website wat over te lezen:
http://www.presstv.ir/det(...)red-toward-tel-aviv/
pi_119347121
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:41 schreef Ga.aguyim het volgende:
Kan iemand mij snel een goed boek aanbevelen dat in een bibliotheek staat over de geschiedenis en ontwikkelingen over het conflict? Op feiten gebaseerd graag.
Iemand?!
  zondag 18 november 2012 @ 16:53:36 #198
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119347422
Het Midden-Oosten, van Bernard Lewis. Als je dat leest snap je direct meer van de eigenlijke kern van dit (mini-)conflict(je).
  zondag 18 november 2012 @ 16:55:09 #199
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119347482
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:53 schreef BorisDeLul het volgende:
Het Midden-Oosten, van Bernard Lewis. Als je dat leest snap je direct meer van de eigenlijke kern van dit (mini-)conflict(je).
Lewis is wel vermakelijk, ja.
  zondag 18 november 2012 @ 16:56:09 #200
229392 Lemans24
d ervaringsdeskundige
pi_119347524
Die propaganda is echt verschrikkelijk. Uit alle macht probeert Isral ons te doen geloven dat ze niks fout doen. Kinderen kapot schieten en dan met droge ogen blijven claimen dat je terroristen wil omleggen, het is gewoon een oorlogsmisdaad. Ik hoop dat die Netanyahu nog eens in Den Haag mag verschijnen en dan een jaartje of 30 blijft.

Natuurlijk zijn die terroristen geen lieverdjes, maar hou de rest erbuiten...
  zondag 18 november 2012 @ 16:56:50 #201
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119347544
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:53 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Huh? Nee? Jeruzalem is gewoon de hoofdstad...Ik weet niet waar jij allemaal bent met je hoofd maar zeer zeker niet op de goede plaats....

Den Haag is toch ook niet de hoofdstad van Nederland, alhoewel het zeer belangrijke functies vervult?
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 13:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Is DH internationaal de hoofdstad van NL geworden?
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel

Aub mensen. Lees je eens in. Derde paragraaf als je meteen het antwoord wilt hebben.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  Donald Duck held zondag 18 november 2012 @ 16:57:18 #202
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_119347567
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:37 schreef De_Ilias het volgende:
القسام: قصف “هرتسيليا” شمال تل أبيب

Zozo......

“تمكنا من قصف شمال مدينة هرتسيليا التي تبعد 80 كم إلى الشمال من قطاع غزة بصاروخ من طراز M57″.
jaja heel nonchalant gepost hoor. Even expres wat voor de meesten van die onbegrijpelijke spaghetti-brij neerplempen, waardoor je weet dat er gevraagd gaat worden wat het betekent
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_119347579
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:53 schreef BorisDeLul het volgende:
Het Midden-Oosten, van Bernard Lewis. Als je dat leest snap je direct meer van de eigenlijke kern van dit (mini-)conflict(je).
Bedankt, maar de bieb is dicht. Is ie ergens te vinden op het internet? pdf ofzo.
  zondag 18 november 2012 @ 16:58:18 #204
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119347601
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:57 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Bedankt, maar de bieb is dicht. Is ie ergens te vinden op het internet? pdf ofzo.
Als je een aaipet hebt, kun je m misschien wel in aaituuns vinden.
pi_119347630
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:58 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Als je een aaipet hebt, kun je m misschien wel in aaituuns vinden.
Was het maar zo'n feest.
  zondag 18 november 2012 @ 16:59:09 #206
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119347632
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:56 schreef Lemans24 het volgende:
Die propaganda is echt verschrikkelijk. Uit alle macht probeert Isral ons te doen geloven dat ze niks fout doen. Kinderen kapot schieten en dan met droge ogen blijven claimen dat je terroristen wil omleggen, het is gewoon een oorlogsmisdaad. Ik hoop dat die Netanyahu nog eens in Den Haag mag verschijnen en dan een jaartje of 30 blijft.

Natuurlijk zijn die terroristen geen lieverdjes, maar hou de rest erbuiten...
Hoe weet je dat het waar is, wat de Gazanen allemaal beweren?
pi_119347654
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 16:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lewis is wel vermakelijk, ja.
Klopt. En zijn visie staat haaks op die van Pizzamizza. Mooi meegenomen dus.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 17:00:53 #208
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119347692
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:57 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Bedankt, maar de bieb is dicht. Is ie ergens te vinden op het internet? pdf ofzo.
Google Books en Google Scholar al geprobeerd?
  zondag 18 november 2012 @ 17:01:03 #209
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119347697
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 16:55 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lewis is wel vermakelijk, ja.
Heb je er meer? Zou best wat meer willen lezen over dat gebied.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 17:01:30 #210
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119347711
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 16:32 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maakt niet uit joh... slechts wat collateral damage. :X
Het zijn wellicht wel toekomstige stenengooiers en bomgordeldragers.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119347721
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:44 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Iemand?!
A history of Israel: from the rise of Zionism to our time
Howard Morley Sachar

Dialogues in Arab Politics: Negotiations in Regional Order
Michael N. Barnett

Dan weet je iets.
Dat denk ik zo.
  zondag 18 november 2012 @ 17:02:04 #212
229392 Lemans24
d ervaringsdeskundige
pi_119347732
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 16:59 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het waar is, wat de Gazanen allemaal beweren?
Ik geloof ook niks van Gaza-propaganda. Maar dat Isral grof geschut gebruikt om hele gebouwen weg te vagen, kunnen we zelf zien. Laten we dan doen alsof er in werkelijkheid maar de helft van het aantal doden is, dan nog is het niet goed te praten.
  Donald Duck held zondag 18 november 2012 @ 17:02:44 #213
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_119347752
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:56 schreef Lemans24 het volgende:
Die propaganda is echt verschrikkelijk. Uit alle macht probeert Isral ons te doen geloven dat ze niks fout doen. Kinderen kapot schieten en dan met droge ogen blijven claimen dat je terroristen wil omleggen, het is gewoon een oorlogsmisdaad. Ik hoop dat die Netanyahu nog eens in Den Haag mag verschijnen en dan een jaartje of 30 blijft.

Natuurlijk zijn die terroristen geen lieverdjes, maar hou de rest erbuiten...
De grens tussen terrorist en 'de rest' is werkelijk flinterdun daar. In de avond stelt een 'onschuldige burger' het dak van z'n huis beschikbaar aan Hamas als lanceerplaats voor raketten en de volgende ochtend staat ie jankend voor de propaganda-camera dat z'n woning met de grond gelijk is gemaakt door een precisiebombardement.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 18 november 2012 @ 17:02:55 #214
229392 Lemans24
d ervaringsdeskundige
pi_119347756
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het zijn wellicht wel toekomstige stenengooiers en bomgordeldragers.
Vernietig dan het hele Midden-Oosten maar!
pi_119347783
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Het zijn wellicht wel toekomstige stenengooiers en bomgordeldragers.
Och, op die manier maak je nog meer wrok onder de jonge bevolking. Ng meer toekomstige bommengooiers. Alle kids maar afslachten dan????
  zondag 18 november 2012 @ 17:03:49 #216
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119347795

Video van geraakte auto in Tel Aviv, vandaag.

De IDF raakt volgens mij andere dingen dan de raketten-depot van Hamas als ze nog steeds aangevallen worden na honderden bombardementen. :')

Hopelijk zat er geen onschuldige persoon/personen erin.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  zondag 18 november 2012 @ 17:04:22 #217
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119347816
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik geloof ook niks van Gaza-propaganda. Maar dat Isral grof geschut gebruikt om hele gebouwen weg te vagen, kunnen we zelf zien. Laten we dan doen alsof er in werkelijkheid maar de helft van het aantal doden is, dan nog is het niet goed te praten.
Je bedoelt precisiebommen en/of -raketten die maar n gebouw treffen in plaats van een heel blok?

Ach, laat ook maar, dat is ook een discussie die nergens over gaat. Behalve dat je eens moet kijken hoeveel doden er per dag in Syri vallen en hoeveel doden in Gaza.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 17:04:45 #218
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119347831
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Vernietig dan het hele Midden-Oosten maar!
Is het zo erg daar?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zondag 18 november 2012 @ 17:04:55 #219
229392 Lemans24
d ervaringsdeskundige
pi_119347838
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:02 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De grens tussen terrorist en 'de rest' is werkelijk flinterdun daar. In de avond stelt een 'onschuldige burger' het dak van z'n huis beschikbaar aan Hamas als lanceerplaats voor raketten en de volgende ochtend staat ie jankend voor de propaganda-camera dat z'n woning met de grond gelijk is gemaakt door een precisiebombardement.
Dat zie ik inderdaad ook wel als probleem. Maar feit blijft wel dat Isral daar makkelijker over denkt dan de meeste andere landen. Ik woon in zo'n land dat dat niet (meer) in z'n hoofd zou halen, en daarom kan IK het moeilijk rechtvaardigen.
  Redactie Frontpage zondag 18 november 2012 @ 17:05:14 #220
145738 superworm
is erbij
pi_119347856
Gaan we ook in dit conflict weer witte fosfor zien, wat denken jullie?

Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  zondag 18 november 2012 @ 17:06:19 #221
229392 Lemans24
d ervaringsdeskundige
pi_119347892
quote:
15s.gif Op zondag 18 november 2012 17:04 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Je bedoelt precisiebommen en/of -raketten die maar n gebouw treffen in plaats van een heel blok?

Ach, laat ook maar, dat is ook een discussie die nergens over gaat. Behalve dat je eens moet kijken hoeveel doden er per dag in Syri vallen en hoeveel doden in Gaza.
Over Syri denk ik hetzelfde als over Isral: alle banden mee verbreken. Zouden we met meer landen moeten doen.
  zondag 18 november 2012 @ 17:07:11 #222
229392 Lemans24
d ervaringsdeskundige
pi_119347943
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:04 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Is het zo erg daar?
weet ik niet. Maar dat geldt dus voor Gaza net zo min. Waarom zouden dat wel allemaal stenengooiers worden?
  zondag 18 november 2012 @ 17:07:40 #223
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119347957
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:05 schreef superworm het volgende:
Gaan we ook in dit conflict weer witte fosfor zien, wat denken jullie?

[ afbeelding ]
Mooie foto, op precies het goede moment... drie seconden later zie je namelijk helemaal niets meer. :P
pi_119347969
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

A history of Israel: from the rise of Zionism to our time
Howard Morley Sachar

Dialogues in Arab Politics: Negotiations in Regional Order
Michael N. Barnett

Dan weet je iets.
Dat denk ik zo.
Die eerste is perfect, maar ik kan hem nergens online vinden..
pi_119347973
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:05 schreef superworm het volgende:
Gaan we ook in dit conflict weer witte fosfor zien, wat denken jullie?

[ afbeelding ]
Ik hoop het
  zondag 18 november 2012 @ 17:09:17 #226
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119348029
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat zie ik inderdaad ook wel als probleem. Maar feit blijft wel dat Isral daar makkelijker over denkt dan de meeste andere landen. Ik woon in zo'n land dat dat niet (meer) in z'n hoofd zou halen, en daarom kan IK het moeilijk rechtvaardigen.
Heel goed opgemerkt.

Dat is een beetje het kernprobleem wat wij westerlingen hebben hiermee... we snappen er niets van. Maar wij maken dit ook niet mee en zeker onze generatie niet. Als je in Isral woont kan ik me goed voorstellen dat het hl anders werkt.
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 17:15:10 #227
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119348210
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

weet ik niet. Maar dat geldt dus voor Gaza net zo min. Waarom zouden dat wel allemaal stenengooiers worden?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119348231
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:05 schreef superworm het volgende:
Gaan we ook in dit conflict weer witte fosfor zien, wat denken jullie?

[ afbeelding ]
Tot nu toe nog niet voor zover ik weet. Begon me ook al af te vragen waar het blijft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2012 17:17:21 ]
pi_119348233
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat zie ik inderdaad ook wel als probleem. Maar feit blijft wel dat Isral daar makkelijker over denkt dan de meeste andere landen. Ik woon in zo'n land dat dat niet (meer) in z'n hoofd zou halen, en daarom kan IK het moeilijk rechtvaardigen.
Denkt Isral daar makkelijker over? Even ter vergelijking: in het buurland Syri worden al anderhalf jaar lang steden beschoten. Daar vallen per dag meer doden dan in de afgelopen week in Gaza zijn gevallen, terwijl Isral zwaarder geschut tot zijn beschikking heeft dan Syri. Blijkbaar doet Syri erg haar best om burgerslachtoffers te maken, of doet Isral er haar best om ze te voorkomen. Of allebei. Het feit dat hieruit te halen valt is dat als je wilt er veel meer burgerdoden kunnen vallen dan in Gaza gebeurt. Doet Isral dus lichtvaardig? Dat lijkt mij een al te rappe conclusie.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119348294
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:15 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Denkt Isral daar makkelijker over? Even ter vergelijking: in het buurland Syri worden al anderhalf jaar lang steden beschoten. Daar vallen per dag meer doden dan in de afgelopen week in Gaza zijn gevallen, terwijl Isral zwaarder geschut tot zijn beschikking heeft dan Syri. Blijkbaar doet Syri erg haar best om burgerslachtoffers te maken, of doet Isral er haar best om ze te voorkomen. Of allebei. Het feit dat hieruit te halen valt is dat als je wilt er veel meer burgerdoden kunnen vallen dan in Gaza gebeurt. Doet Isral dus lichtvaardig? Dat lijkt mij een al te rappe conclusie.
De situatie is gewoonweg niet vergelijkbaar. Dat weet jij zelf ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119348339
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De situatie is gewoonweg niet vergelijkbaar. Dat weet jij zelf ook.
Zeker niet, dat klopt, maar dat haalt mijn punt nog niet onderuit.

Heb jij trouwens ook zo gelachen toen Assad Isral voor barbaren uitmaakte?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 17:19:13 #232
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119348352
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De situatie is gewoonweg niet vergelijkbaar. Dat weet jij zelf ook.
Klopt.
Moslims die zichzelf ten gronde richten is wel een tandje erger. Die kennen enkel haat en geweld.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zondag 18 november 2012 @ 17:21:37 #233
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_119348433
AlArabiya_Eng twitterde op zondag 18-11-2012 om 17:18:13 #BreakingNews: Palestinians down an Israeli Apache helicopter, an Al Arabiya correspondent reports. #Israel #Gaza reageer retweet
pi_119348473
Gaza zit nu zonder stroom
pi_119348487
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:18 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zeker niet, dat klopt, maar dat haalt mijn punt nog niet onderuit.

Heb jij trouwens ook zo gelachen toen Assad Isral voor barbaren uitmaakte?
Nou in essentie haalt het wel je punt onderuit. Syri betreft een burgeroorlog, waarbij de verschillende facties niet zo n twee drie uit elkaar te halen zijn. Het is immers juist de burgerbevolking die de wapens oppakt tegen een professioneel leger. Dat er dan ook meer burgerslachtoffers vallen, is niet zo heel vreemd. Vooral ook omdat de rebellen hele wijken of steden onder controle hebben - en Assad die gedeeltes grondig met de grond gelijk maakt (met zijn verouderde meuk). En Assad is om te huilen, niet om te lachen. Ik vind het tot op de dag van vandaag zo jammer dat de overige Arabische landen geen militaire missie hebben gestart (tezamen met Turkije) om hem van de troon af te stoten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119348531
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:21 schreef YazooW het volgende:
AlArabiya_Eng twitterde op zondag 18-11-2012 om 17:18:13 #BreakingNews: Palestinians down an Israeli Apache helicopter, an Al Arabiya correspondent reports. #Israel #Gaza reageer retweet
Als dat waar is... Netjes!

Stroom in Gaza is uitgevallen. Pikkedonker nu.

http://twitpic.com/becv7r
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 17:25:30 #237
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119348560
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 17:24 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Als dat waar is... Netjes!

Stroom in Gaza is uitgevallen. Pikkedonker nu.

http://twitpic.com/becv7r
Ik zie 3 kaarsjes branden.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119348576
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou in essentie haalt het wel je punt onderuit. Syri betreft een burgeroorlog, waarbij de verschillende facties niet zo n twee drie uit elkaar te halen zijn. Het is immers juist de burgerbevolking die de wapens oppakt tegen een professioneel leger. Dat er dan ook meer burgerslachtoffers vallen, is niet zo heel vreemd. Vooral ook omdat de rebellen hele wijken of steden onder controle hebben - en Assad die gedeeltes grondig met de grond gelijk maakt (met zijn verouderde meuk). En Assad is om te huilen, niet om te lachen. Ik vind het tot op de dag van vandaag zo jammer dat de overige Arabische landen geen militaire missie hebben gestart (tezamen met Turkije) om hem van de troon af te stoten.
Helemaal mee eens, van A tot Z. Blijft mijn punt overeind dat er bij het ongecontroleerd beschieten van een stad veel meer doden vallen dan bij de precisiebombardementen van Isral.

Dat neemt niet weg dat elke doden er een te veel is en ik ook net voor mijn scherm zat te vloeken dat er vanochtend weer kinderen zijn omgekomen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 18 november 2012 @ 17:25:54 #239
218617 YazooW
bel de wouten!
  zondag 18 november 2012 @ 17:27:46 #240
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119348630
Al Qassam bevestigd dat zij het neerstorten van de Apache hebben opgenomen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119348664
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:27 schreef rakotto het volgende:
Al Qassam bevestigd dat zij het neerstorten van de Apache hebben opgenomen.
Filmpje willen we.. Filmpje.

Vraag jij het ff aan ze?
pi_119348698
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:25 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, van A tot Z. Blijft mijn punt overeind dat er bij het ongecontroleerd beschieten van een stad veel meer doden vallen dan bij de precisiebombardementen van Isral.

Dat neemt niet weg dat elke doden er een te veel is en ik ook net voor mijn scherm zat te vloeken dat er vanochtend weer kinderen zijn omgekomen.
Uiteraard vallen er meer burgerdoden bij de acties van Syri. De internationale impasse is dan ook belachelijk. Je zag dat niet terug in Egypte, Libie of Tunesie, waar de wereldgemeenschap toch iets slagvaardiger handelde. Maar dat heeft ook te maken met de positie van Syrie als 'substaat' van Iran. China en Rusland hechten ook enorm veel waarde aan dat land. En dat is ook de reden dat tot nu toe Assad zijn gang kan gaan.

Voor wat betreft de bombardementen van Gaza is het niet meer dan terecht dat Israel de rocketsites bombardeert. Maar men dient in het achterhoofd te houden dat met elke misser (en burgerdoden) er weer talloze kudos verloren gaan. Internationaal gezien, maar ook bij de Palestijnen natuurlijk. En als je een organisatie als Hamas wil bestrijden, heb je toch echt als eerste de Palestijnen zelf nodig.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 17:30:26 #243
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119348715
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 17:28 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Filmpje willen we.. Filmpje.

Vraag jij het ff aan ze?
Verschijnt hier wel zodra het beschikbaar is gesteld. Een onbemande vliegtuig is dus neergehaald en daar kregen we beelden van. F16 schijnt neergehaald te zijn, geen duidelijke beelden van gezien. We wachten af.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119348778
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:30 schreef rakotto het volgende:

[..]

Verschijnt hier wel zodra het beschikbaar is gesteld. Een onbemande vliegtuig is dus neergehaald en daar kregen we beelden van. F16 schijnt neergehaald te zijn, geen duidelijke beelden van gezien. We wachten af.
Ik kan mij niet herinneren dat de Palestijnen zo 'goed' waren met AA? Hoeveel luchtmaterieel van Israel is er in de vorige conflicten uit de lucht geschoten?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119348796
Dat er mensen nog willen wonen in die gaza strook. Dit gedonder is nu al zo lang bezig. Kan je beter gaan wonen naast een actieve vulkaan, dat is veiliger.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_119348818
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:30 schreef rakotto het volgende:

[..]

Verschijnt hier wel zodra het beschikbaar is gesteld. Een onbemande vliegtuig is dus neergehaald en daar kregen we beelden van. F16 schijnt neergehaald te zijn, geen duidelijke beelden van gezien. We wachten af.
yup.

Apache neerhalen is niet niks. Mag hopen dat de piloot en gunner op slag dood zijn, anders krijgen ze het slecht als ze in handen van Hamas vallen.
  zondag 18 november 2012 @ 17:33:48 #247
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119348831
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik kan mij niet herinneren dat de Palestijnen zo 'goed' waren met AA? Hoeveel luchtmaterieel van Israel is er in de vorige conflicten uit de lucht geschoten?
0.

Vandaar mijn analyse op de eerste pagina van dit topic.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119348858
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:32 schreef Rhalius het volgende:
Dat er mensen nog willen wonen in die gaza strook. Dit gedonder is nu al zo lang bezig. Kan je beter gaan wonen naast een actieve vulkaan, dat is veiliger.
Het is er iig spannender dan in boerenkool-stronkeradeel c_/
  zondag 18 november 2012 @ 17:34:53 #249
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119348864
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 17:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

yup.

Apache neerhalen is niet niks. Mag hopen dat de piloot en gunner op slag dood zijn, anders krijgen ze het slecht als ze in handen van Hamas vallen.
Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119348908
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:29 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uiteraard vallen er meer burgerdoden bij de acties van Syri. De internationale impasse is dan ook belachelijk. Je zag dat niet terug in Egypte, Libie of Tunesie, waar de wereldgemeenschap toch iets slagvaardiger handelde. Maar dat heeft ook te maken met de positie van Syrie als 'substaat' van Iran. China en Rusland hechten ook enorm veel waarde aan dat land. En dat is ook de reden dat tot nu toe Assad zijn gang kan gaan.

Voor wat betreft de bombardementen van Gaza is het niet meer dan terecht dat Israel de rocketsites bombardeert. Maar men dient in het achterhoofd te houden dat met elke misser (en burgerdoden) er weer talloze kudos verloren gaan. Internationaal gezien, maar ook bij de Palestijnen natuurlijk. En als je een organisatie als Hamas wil bestrijden, heb je toch echt als eerste de Palestijnen zelf nodig.
En weer mee eens (ik word eentonig). Helaas is het een het tragische gevolg van de ander. Ik zou ook zo gauw niet weten hoe het anders had gemoeten, los van de reactie op de raketten. In 2007 heeft Isral de Gazastrook verlaten. Het heeft niet de kudos en rust opgeleverd waar men op had gerekend. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Libanon, daar is het ook niet rustig geworden na de terugtrekking in 2000. Daar was de oorlog in 2006 voor nodig, die, enerzijds een mislukking leek, maar waar het sindsdien wel rustig is.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119348926
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Hamas handelt niet echt volgens de Islamitische oorlogscode..

Volgens die code zijn kinderen, vrouwen, ouderen en zieken geen target..
Allah Al Watan Al Malik
pi_119348949
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Even een serieuze vraag he, aagezien ik dat idee ook een beetje kreeg..

Wat zijn de rechten van een POW in de Islam? (van een niet Moslim..)
  zondag 18 november 2012 @ 17:37:52 #253
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119348971
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hamas handelt niet echt volgens de Islamitische oorlogscode..

Volgens die code zijn kinderen, vrouwen, ouderen en zieken geen target..
Inderdaad en ik denk dat als zij de mogelijkheid hebben om hun niet te raken, dat ze dat dan ook niet doen.

Mochten zij daadwerkelijk het Islamitische-ideologie volgen...
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119348974
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Mja...heb je gelijk in, maar het ligt er misschien ook wel aan wat die heli daarvoor heeft uitgespookt. Blinde woede doet rare dingen met mensen.
pi_119348975
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik denk niet dat ze het slecht krijgen. Shalit was ook in orde toen hij onder de toezicht zat van Hamas. Islamitische oorlog-code is dat je POW niet slecht mag behandelen, dus lijkt me sterk dat ze dat gaan doen.
Heel dubbel, enerzijds heeft Shalit het inderdaad overleefd, i.t.t tot krijgsgevangen van Hezbollah. Anderzijds hebben ze zich niet aan internationale regels gehouden. Het rode kruis heeft hem nooit mogen bezoeken bijvoorbeeld.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119349048
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:37 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Even een serieuze vraag he, aagezien ik dat idee ook een beetje kreeg..

Wat zijn de rechten van een POW in de Islam? (van een niet Moslim..)
http://en.wikipedia.org/wiki/Prisoners_of_war_in_Islam
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349222
quote:
In hoeverre houdt Hamas zich daaraan?
  zondag 18 november 2012 @ 17:45:46 #258
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_119349259
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:05 schreef superworm het volgende:
Gaan we ook in dit conflict weer witte fosfor zien, wat denken jullie?
Liever wat magnesium bommen voor echt spektakel.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_119349272
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In hoeverre houdt Hamas zich daaraan?
Nou ja, zoals blijkt. Shalit leeft nog en hij was nou niet bepaald ondervoed.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 17:46:53 #260
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119349298
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In hoeverre houdt Hamas zich daaraan?
Het staat inderdaad compleet beschreven op de wikipedia pagina. Tot hoever Hamas zich daaraan houdt zou je echter direct aan hun moeten vragen. ;)

Maar voor zover ik het weet is er nooit een gevangen persoon door Hamas slecht behandeld. Shalit was niet de eerste gevange.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119349312
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:44 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In hoeverre houdt Hamas zich daaraan?
Die PoW's zijn natuurlijk leuke troeven in handen van Hamas. Denk dat ze toch wel redelijk behandeld zullen worden.
pi_119349315
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:46 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het staat inderdaad compleet beschreven op de wikipedia pagina. Tot hoever Hamas zich daaraan houdt zou je echter direct aan hun moeten vragen. ;)

Maar voor zover ik het weet is er nooit een gevangen persoon door Hamas slecht behandeld. Shalit was niet de eerste gevange.
Ik word nu liever niet gevangen genomen door salafisten wil ik zeggen :o
pi_119349325
Het hangt natuurlijk vanaf in wat voor handen de soldaat valt. Als het in de handen is van Hamas zullen ze hem beschermen en er goed voor zorgen aangezien ze hem kunnen gebruiken om druk uit te oefenen. Ook kunnen ze hem dan gebruiken voor ruil.
Het klinkt misschien hard maar een dood persoon is niks waard. Zolang hij in leven is en gezond is hij van grote waarde.

Als hij in de handen valt van een menigte zal hij waarschijnlijk de dood vinden.
  zondag 18 november 2012 @ 17:50:09 #264
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119349393
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik word nu liever niet gevangen genomen door salafisten wil ik zeggen :o
Die lui zijn gestoord en meestal te fanatiek waardoor ze blind raken voor wat hun eigenlijk geleerd is in de Islam/Sharia. :N

De onthoofdingen etc door Al Qaeda en co in Afghanistan zijn dus totaal verkeerd volgens andere moslims.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119349450
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:36 schreef PhysicsRules het volgende:
En weer mee eens (ik word eentonig). Helaas is het een het tragische gevolg van de ander. Ik zou ook zo gauw niet weten hoe het anders had gemoeten, los van de reactie op de raketten. In 2007 heeft Isral de Gazastrook verlaten. Het heeft niet de kudos en rust opgeleverd waar men op had gerekend. Hetzelfde geldt trouwens ook voor Libanon, daar is het ook niet rustig geworden na de terugtrekking in 2000. Daar was de oorlog in 2006 voor nodig, die, enerzijds een mislukking leek, maar waar het sindsdien wel rustig is.
Het is er niet rustiger geworden (Gaza en Zuid-Libanon na vertrek van Israel) omdat de kern van het conflict als een paal nog overeind staat. Zolang er geen Palestijnse staat is zal de grotere strijd het verlaten van nederzettingen/gebieden overschaduwen en dus niet meer rust opleveren. En het punt is dus dat internationaal daarin Israel ook verliest want zolang er geen Palestijnse staat is zijn zij de grote onderdrukkers. O.a. ook door hun superieure militaire apparaat. En zolang er over en weer raketten worden afgeschoten is Israel de oppermachtige staat die voor disproportioneel aantal burgerdoden zorgt. En burgerdoden zijn in de guerillastrijd van Hamas onvermijdelijk.

Hoe raar het ook klinkt ben ik ervan overtuigd dat Israel meer belang heeft bij een Palestijnse staat die echt van de grond komt dan de Palestijnen. Dan spreek ik over de middel-lange termijn. De Palestijnen kunnen de strijd eindeloos lang uithouden door de droom dat men "ooit het land terug gaat pakken" en nog belangrijker: omdat er tientallen miljoenen andere Arabieren omheen wonen die ervoor zorgen dat die droom overeind wordt gehouden. Waar Tibet de pech heeft dat er omheen niet andere grote Tibetaanse staten wonen die de onderdrukking van China levend houdt hebben de Palestijnen het geluk dat de andere Arabieren in hun strijd hen bijstaan en het springlevend is. Zolang er geen Palestijnse staat is. En zolang er geen Palestijnse staat is zijn de Palestijnen niet zelf af te rekenen door internationale gemeenschap op hun daden en zal het verzet tegen Israel als onderdrukker (en machtigere staat) altijd levend blijven en meer sympathie krijgen. Het moment dat er een Palestijnse staat is en zij alsnog raketten op Israel afvuren heeft Israel alle recht en sympathie om keihard terug te slaan en internationaal zal niemand dit betwisten op uitzonderingen na. Nu is Israel de boeman omdat de joden wel een staat hebben en Palestijnen nog steeds niet en daarnaast Israel nog vrolijk doorbezet/koloniseert. Daarnaast kan Israel in hun onderhandelingspositie echt wel erdoorheen krijgen dat de Palestijnse staat "demilitiarized" zal zijn op in ieder geval aanzienlijke grotere wapens, met internationaal (of neutraal) toezicht. Hamas is dat moeilijker overeen te komen maar veel Palestijnen snakken naar een eigen soevereine staat.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_119349459
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:50 schreef rakotto het volgende:

[..]

Die lui zijn gestoord en meestal te fanatiek waardoor ze blind raken voor wat hun eigenlijk geleerd is in de Islam/Sharia. :N

De onthoofdingen etc door Al Qaeda en co in Afghanistan zijn dus totaal verkeerd volgens andere moslims.
Een groot deel van de Taliban heeft zich voor wat betreft de POW's toch ook wel gehouden aan de codes. Er zijn aardig wat ex-gevangenen van hen in leven (en in vrij goede staat).
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349508
Afgezien van het POW binnen de Islam verhaal, een POW is natuurlijk ontzettend belangrijk voor Hamas. Hopen dat ze hem te pakken hebben.
pi_119349518
Israel heeft het recht zich te beschermen en aangezien niemand hen in de weg kan lopen kunnen ze zelf bepalen tot hoeverre zij gaan. als een grondoffensief noodzakelijk is om weer een veilige situatie te krijgen dan moet dat maar.

Ik moet wel lachen hoor. Iedereen zegt dat de Palestijnen hard worden genaaid door Israel en hoe onrechtvaardig Israel is. Nou mensen kijk eens naar de bondgenoten van de Palestijnen. Doen zij iets? Nee!

Erdogan? Nou, nou, waar is hij dan? Hij zou toch de Palestijnen beschermen en zorgen dat er niks gebeurd? Erdogan is niks meer dan een clown.
De Golflanden zijn toch zo Islamitisch en komen op voor elk Islamist? Ja dat zien we ook. Die zijn meer bezig hen geld aan hoeren, auto’s, kleine jongens en voetbalclubs uit te geven dan om de arme Palestijnen te helpen.
Palestijnen staan er alleen voor, is de conclusie.
  zondag 18 november 2012 @ 17:54:14 #269
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119349519
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een groot deel van de Taliban heeft zich voor wat betreft de POW's toch ook wel gehouden aan de codes. Er zijn aardig wat ex-gevangenen van hen in leven (en in vrij goede staat).
Daar heb je gelijk in. Maar de term Al Qaeda wordt bijna aan iedere groepering gesmeten waardoor ik het in de verkeerde context gebruikte. Laten we het houden bij n van de groeperingen die toen mensen onthoofden.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119349591
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:54 schreef Djibril het volgende:
Israel heeft het recht zich te beschermen en aangezien niemand hen in de weg kan lopen kunnen ze zelf bepalen tot hoeverre zij gaan. als een grondoffensief noodzakelijk is om weer een veilige situatie te krijgen dan moet dat maar.

Ik moet wel lachen hoor. Iedereen zegt dat de Palestijnen hard worden genaaid door Israel en hoe onrechtvaardig Israel is. Nou mensen kijk eens naar de bondgenoten van de Palestijnen. Doen zij iets? Nee!

Erdogan? Nou, nou, waar is hij dan? Hij zou toch de Palestijnen beschermen en zorgen dat er niks gebeurd? Erdogan is niks meer dan een clown.
De Golflanden zijn toch zo Islamitisch en komen op voor elk Islamist? Ja dat zien we ook. Die zijn meer bezig hen geld aan hoeren, auto’s, kleine jongens en voetbalclubs uit te geven dan om de arme Palestijnen te helpen.
Palestijnen staan er alleen voor, is de conclusie.
Wat verwacht jij dan? Dat ze allemaal en masse de wapens pakken? Waarom zouden ze dat in vredesnaam doen. Zij hebben enkel baat bij de instandhouding van het conflict. Alleen hebben veel mensen dat nog niet door. Het Palestina-Israel conflict vormt een afleiding voor de interne strubbelingen. Het vormt een afleiding voor de Arabische lente.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349709
Waar blijven de bevestigingen voor de (waarschijnlijk valse) claims van Hamas?
pi_119349762
IDF ‏@IDFSpokesperson
Breaking: A few minutes ago, the Iron Dome intercepted a rocket fired from Gaza toward Tel Aviv. City residents ran for shelter after siren.
pi_119349768
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:00 schreef Smack10 het volgende:
Waar blijven de bevestigingen voor de (waarschijnlijk valse) claims van Hamas?
Aangezien zij geen stroom hebben.....zal dat nog wel even duren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119349786
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aangezien zij geen stroom hebben.....zal dat nog wel even duren.
Ohja idd :D
pi_119349818
2 raketten die op Tel Aviv gericht waren, waarvan n uit Gaza kwam

Waar de andere vandaan kwam weten ze nog niet..
  zondag 18 november 2012 @ 18:16:36 #277
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_119350263
Zou iemand die cartoon voor mij willen plaatsen waar je twee situaties ziet: 1 Isralische raketaanslag en 1 Palestijnse.
  zondag 18 november 2012 @ 18:18:04 #278
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119350331
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Aangezien zij geen stroom hebben.....zal dat nog wel even duren.
Scherp. :D Ik dacht al "waar blijft het filmpje nou?".
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  zondag 18 november 2012 @ 18:26:46 #279
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_119350666
quote:
Iranian news agencies claimed Saturday that Qatar’s King Sheikh Hamad bin Khalifa Al Thani served Israeli intelligence during his recent visit to Gaza by planting transmitters on senior Hamas members.

According to a report published by the semi-official Fars news agency and quoted by the official Press TV, the emir of Qatar "distributed a number of watches and ballpoint pens among Hamas leaders, which could transmit low-frequency signals to Israeli satellites."

"The Israeli military officials would then use the received signals to spot the high-ranking Hamas fighters, and launch assassination strikes on them."

Sheikh Hamad arrived in Gaza on October 23 to become the first head of state to visit the besieged enclave since Hamas seized power in the territory five years ago.

Press TV noted the assassinations of Ahmed Jaabari, head of the Hamas's Ezzedeen al-Qassam Brigades, and Ahmed Abu Jalal, a field commander of the Ezzedeen al-Qassam Brigades.

http://www.israelnational(...)/162215#.UKkYy4fLSf5
  zondag 18 november 2012 @ 18:43:01 #280
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_119351234
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:15 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Denkt Isral daar makkelijker over? Even ter vergelijking: in het buurland Syri worden al anderhalf jaar lang steden beschoten. Daar vallen per dag meer doden dan in de afgelopen week in Gaza zijn gevallen, terwijl Isral zwaarder geschut tot zijn beschikking heeft dan Syri. Blijkbaar doet Syri erg haar best om burgerslachtoffers te maken, of doet Isral er haar best om ze te voorkomen. Of allebei. Het feit dat hieruit te halen valt is dat als je wilt er veel meer burgerdoden kunnen vallen dan in Gaza gebeurt. Doet Isral dus lichtvaardig? Dat lijkt mij een al te rappe conclusie.
Isral doet alsof het een beschaafd land is, het Assad regime vecht voor z'n leven. Dat is het verschil.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 november 2012 @ 18:44:39 #281
229392 Lemans24
d ervaringsdeskundige
pi_119351305
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Isral doet alsof het een beschaafd land is, het Assad regime vecht voor z'n leven. Dat is het verschil.
Precies.
  zondag 18 november 2012 @ 18:50:08 #282
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_119351544
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:16 schreef MrBaas het volgende:
Zou iemand die cartoon voor mij willen plaatsen waar je twee situaties ziet: 1 Isralische raketaanslag en 1 Palestijnse.
Deze?

Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 november 2012 @ 18:56:33 #283
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119351872
joseph dana ‏@ibnezra
BREAKING: Hamas official Abu Zahri says that ceasefire negotiations in Cairo have failed. (via @sheeraf)
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
  zondag 18 november 2012 @ 18:57:19 #284
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_119351910
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 18:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Deze?

[ afbeelding ]
Dat is ook een mooie. Ik bedoelde eigenlijk een andere maarja
  zondag 18 november 2012 @ 18:58:40 #285
389409 Ali_Baas
Ik sta bekend als een rustige
pi_119351983
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:16 schreef MrBaas het volgende:
Zou iemand die cartoon voor mij willen plaatsen waar je twee situaties ziet: 1 Isralische raketaanslag en 1 Palestijnse.
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:16 schreef MrBaas het volgende:
Zou iemand die cartoon voor mij willen plaatsen waar je twee situaties ziet: 1 Isralische raketaanslag en 1 Palestijnse.
Deze?


De zionistische propaganda draait weer op over uren so te zien:
Op dinsdag 20 november 2012 20:41 schreef rakotto het volgende:
Ik verdedig het feit dat je spionnen die voor doden zorgen te executeren.
pi_119351997
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:56 schreef rakotto het volgende:
joseph dana ‏@ibnezra
BREAKING: Hamas official Abu Zahri says that ceasefire negotiations in Cairo have failed. (via @sheeraf)
Dat betekent niet per definitie dat er een grondoffensief volgt.
  zondag 18 november 2012 @ 18:59:35 #287
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119352040
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat betekent niet per definitie dat er een grondoffensief volgt.
Nee, maar dat betekent wel dat er verder geschoten wordt.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~Franois Fnelon
pi_119352059
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:58 schreef Ali_Baas het volgende:

[..]

[..]

Deze?
[ afbeelding ]

De zionistische propaganda draait weer op over uren so te zien:
"De palestijnen zijn zielig en doen nooit wat verkeerd" hoor ik toch vaker ;)
pi_119352097
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:59 schreef rakotto het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent wel dat er verder geschoten wordt.
Mogelijk maar het kan nu ook rustig worden.
pi_119352245
Laten we elkaar nou geen mietje noemen, moslims haten joden.
Alle moslims hebben maar n doel voor ogen en dat is alle joden dood en Isral van de kaart vegen.
  zondag 18 november 2012 @ 19:05:19 #291
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119352323
Heerlijk, als Israel terroristen aanpakt is het gejankzak hier groter dan wanneer Assad zijn eigen bevolking afmaakt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_119352356
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:03 schreef ocho het volgende:
Laten we elkaar nou geen mietje noemen, moslims haten joden.
Alle moslims hebben maar n doel voor ogen en dat is alle joden dood en Isral van de kaart vegen.
Alle moslims? Werkelijk waar joh? :o
pi_119352398
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 19:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Heerlijk, als Israel terroristen aanpakt is het gejankzak hier groter dan wanneer Assad zijn eigen bevolking afmaakt.
Dat zijn ook terroristen.
pi_119352523
Voor de mensen die vinden dat Isral het juiste doet...

Kijk hier maar eens naar:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet niet of de foto legitiem is. Btw

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2012 19:12:13 ]
  zondag 18 november 2012 @ 19:10:37 #295
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_119352587
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 19:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Voor de mensen die vinden dat Isral het juiste doet...

Kijk hier maar eens naar:

http://bit.ly/S7CexA
Zet anders ff in een spoiler ofzo... :{
pi_119352626
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 18:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Isral doet alsof het een beschaafd land is, het Assad regime vecht voor z'n leven. Dat is het verschil.
Een beschaafd land voert geen oorlog. Een beschaafd land keert zijn andere wang toe als het beschoten wordt. Zo iets? :')
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 18 november 2012 @ 19:13:56 #297
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_119352765
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 19:11 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Een beschaafd land voert geen oorlog. Een beschaafd land keert zijn andere wang toe als het beschoten wordt. Zo iets? :')
H, de zionisten hadden ook weg kunnen blijven toen iedereen daar nog vredig samen leefden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 november 2012 @ 19:14:55 #298
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_119352813
Op Pastebin gaan trouwens aardig wat persoonlijke gegevens van Isralische burgers.
pi_119352954
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

H, de zionisten hadden ook weg kunnen blijven toen iedereen daar nog vredig samen leefden.
Je realiseert je toch wel dat de discussie deze richting op sturen net zo heilloos is als het over- en weerschieten door Isral en Hamas?
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119352976
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

H, de zionisten hadden ook weg kunnen blijven toen iedereen daar nog vredig samen leefden.
De laatste keer dat ze daar vredig leefden was in de tijd van David en toen was het nog gewoon Joods daar haha.
  zondag 18 november 2012 @ 19:19:33 #301
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_119353024
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 19:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

H, de zionisten hadden ook weg kunnen blijven toen iedereen daar nog vredig samen leefden.
LOL
Wanneer hebben die gekken daar vredig met elkaar kunnen leven?

Zit mobiel, geen open nieuw deel knopje.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')