abonnement Unibet Coolblue
pi_119317604


Welkom in dit centrale backpacktopic *O*

Dit topic is speciaal bedoeld voor backpackers / beginnende backpackers, en voor iedereen die leuke verhalen en tips wilt lezen.

Wat is nou precies de bedoeling van dit topic?
de bedoeling van dit topic is om alle backpackers bij elkaar te brengen. Dit kunnen de ervaren globetrotters zijn, maar ook de onervaren backpackers, en zelfs mensen die voor de 1e x gaan backpacken en eens willen weten wat het inhoudt.

Daarnaast kunnen de backpackers hier een halve slowchat houden, en ervaringen uitwisselen etc.

Klinkt leuk, maar wat is nou precies backpacken?
Rugzaktoerisme (Engels: backpacking) is een vorm van reizen, waarbij met name jongeren met een rugzak of backpack de wijde wereld intrekken. Vaak zijn de reizen van langere duur en wordt slechts korte tijd op een vaste locatie verbleven. Rugzaktoeristen reizen meestal met een beperkt budget en liften of gebruiken het openbaar vervoer. Vaak verblijven rugzaktoeristen in een jeugdherberg of goedkope hotels. Deze toeristen maken vaak gebruik van specifieke reisgidsen, zoals de Lonely Planet, de Rough Guide, Let's Go, de Trotter of de Footprint. Dit kan alleen, of met meerdere mensen.

Meet de backpackers: (wil je ook in de OP? stuur dan even een PM naar AldoTheApache)
• Lemans24
• AldoTheApache
• Boterbartje
• Corckscrew
• okiokinl
• Farenji
• Augustus_Thijs
• Bombshell

handige links:
http://backpacken.beginthier.nl/
• backtrackers.nl
• backpackers.startpagina.nl
• Backpacken.nu
• Backpacken.be
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119317755


Zoiets. Om je tas iets minder makkelijk toegankelijk te maken of om je deur/kluisje met een eigen slot af te kunnen sluiten. .
pi_119317835


Deze.. ik heb er 2, allebei TSA sloten trouwens voor de VS maar heel erg fijn. Voor je tas maar ook voor kluisjes enzo.

Daarbij heb ik ook altijd een plastic gecoated staaldraad mee waarmee ik m'n backpack vast kan maken aan m'n bed bij nachttreinen of als ik het ergens niet vertrouw ;) Erg chill
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119317909
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:05 schreef Boterbartje het volgende:
Daarbij heb ik ook altijd een plastic gecoated staaldraad mee waarmee ik m'n backpack vast kan maken aan m'n bed bij nachttreinen of als ik het ergens niet vertrouw ;) Erg chill
Haha, dat doet me denken aan m'n broer die voor het eerst in een nachttrein in India zat. Trein vol met locals die allemaal hun tassen/koffers vastketende en hij had natuurlijk niks bij zich. :')
pi_119318012
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:08 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Haha, dat doet me denken aan m'n broer die voor het eerst in een nachttrein in India zat. Trein vol met locals die allemaal hun tassen/koffers vastketende en hij had natuurlijk niks bij zich. :')
Ik gooi mijn grote backpack altijd dicht met padlockje en aan datzelfde padlockje maak ik m'n staaldraad vast en haal die nog door de hengsels heen en dan vast aan een beugel ofzo.. m'n daypack met paspoort etc slaap ik mee omhelst of ik doe hem bij m'n voeten en dan m'n benen erdoorheen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119318097
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik gooi mijn grote backpack altijd dicht met padlockje en aan datzelfde padlockje maak ik m'n staaldraad vast en haal die nog door de hengsels heen en dan vast aan een beugel ofzo.. m'n daypack met paspoort etc slaap ik mee omhelst of ik doe hem bij m'n voeten en dan m'n benen erdoorheen.
Wel een goeie, die staat nu op m'n lijst om nog te kopen.

Laatste tijd nog wat voortgang geboekt; Ticket van Bangkok naar Bali en treinticket van Bangkok naar Chiang Mai alvast gereserveerd. Daarnaast ook WHV voor Australië aangevraagd. :)
pi_119319781
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:17 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Wel een goeie, die staat nu op m'n lijst om nog te kopen.

Laatste tijd nog wat voortgang geboekt; Ticket van Bangkok naar Bali en treinticket van Bangkok naar Chiang Mai alvast gereserveerd. Daarnaast ook WHV voor Australië aangevraagd. :)
Vraag niet te veel aan he, die tickets kun je daar ook gewoon aan loket kopen hoor ;) Als je in bangkok chille gasten tegenkomt waarmee je een week lang hard wil bier drinken zit jij met je ticket :P

Ze verkopen zo'n staaldraad ook in combinatie met zo'n TSA padlock, zijn wel prijzige dingen.. los iets van 10 en met staaldraad erbij 15 euro. Maarja het leven is geen krentenbol. Oja bij de bever trouwens
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119336085
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 19:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vraag niet te veel aan he, die tickets kun je daar ook gewoon aan loket kopen hoor ;) Als je in bangkok chille gasten tegenkomt waarmee je een week lang hard wil bier drinken zit jij met je ticket :P

Ze verkopen zo'n staaldraad ook in combinatie met zo'n TSA padlock, zijn wel prijzige dingen.. los iets van 10 en met staaldraad erbij 15 euro. Maarja het leven is geen krentenbol. Oja bij de bever trouwens
Ik ga de dag voordat ik ga naar stad en koop dan alles, incl. lonely planet (dan kan ik in het vliegtuig die lezen :P ) Normaal zou ik het eerder doen, maar ik zit met tentamens :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119336130
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119336478
quote:
:D :'( :D

Mijn vriend is 1.90 en die heeft ook áltijd mensen voor zich zitten die de stoel helemaal achteruit gooien. De laatste vakantie zelfs op een vlucht van drie kwartier. _O- En dan zit ik met mijn 1.63 toch altijd wel prinsheerlijk. :+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 18 november 2012 @ 17:21:55 #11
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119348442
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:24 schreef Goodbye het volgende:

[..]

:D :'( :D

Mijn vriend is 1.90 en die heeft ook áltijd mensen voor zich zitten die de stoel helemaal achteruit gooien. De laatste vakantie zelfs op een vlucht van drie kwartier. _O- En dan zit ik met mijn 1.63 toch altijd wel prinsheerlijk. :+
Het is zo'n goede tip om gewoon aardig en vriendelijk te doen aan de balie, je krijgt er gewoon upgrades van.. die ruimte hebben ze toch tot hun beschikking dus waarom niet upgraden.. economy premium is gewoon een verademing bij de normale economy.. de ruimte en het eten :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119349654
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 17:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het is zo'n goede tip om gewoon aardig en vriendelijk te doen aan de balie, je krijgt er gewoon upgrades van.. die ruimte hebben ze toch tot hun beschikking dus waarom niet upgraden.. economy premium is gewoon een verademing bij de normale economy.. de ruimte en het eten :D
Nou, wij zijn altijd wel vriendelijk (waarom niet), maar gratis upgrades hebben we nog nooit gehad. ;( Deze vakantie veel met AirAsia gevlogen en dan moesten we vaak stoelen reserveren en bij een apparaat inchecken.

Trouwens één keer wel zo vaak heen en weer in het bestelprogramma gegaan, dan weer wel 'hot seats' en dan weer niet, waardoor we uiteindelijk niet hadden betaald voor die hot seats, maar er wel geplaatst werden. :') O+
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zondag 18 november 2012 @ 18:16:32 #13
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119350257
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 17:58 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nou, wij zijn altijd wel vriendelijk (waarom niet), maar gratis upgrades hebben we nog nooit gehad. ;( Deze vakantie veel met AirAsia gevlogen en dan moesten we vaak stoelen reserveren en bij een apparaat inchecken.

Trouwens één keer wel zo vaak heen en weer in het bestelprogramma gegaan, dan weer wel 'hot seats' en dan weer niet, waardoor we uiteindelijk niet hadden betaald voor die hot seats, maar er wel geplaatst werden. :') O+
Nouja ik reis alleen dus dan is het misschien makkelijker.. laatste keer kreeg ik zelf geld van die man om een ijsje te halen achter de douane omdat mijn geld op was :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119374824
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 18:16 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nouja ik reis alleen dus dan is het misschien makkelijker.. laatste keer kreeg ik zelf geld van die man om een ijsje te halen achter de douane omdat mijn geld op was :P
Doen ze bij mij nou nooit ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119375721
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:22 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Doen ze bij mij nou nooit ;(
Hmm, gewoon lief doen :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 19 november 2012 @ 10:48:22 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_119376621
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 november 2012 18:13 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik gooi mijn grote backpack altijd dicht met padlockje en aan datzelfde padlockje maak ik m'n staaldraad vast en haal die nog door de hengsels heen en dan vast aan een beugel ofzo.. m'n daypack met paspoort etc slaap ik mee omhelst of ik doe hem bij m'n voeten en dan m'n benen erdoorheen.
in de trein, of doe je dat ook in ieder hostel?
pi_119376761
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 10:48 schreef Blik het volgende:

[..]

in de trein, of doe je dat ook in ieder hostel?
Trein, bus verder niet zoveel tenzij erg vaag hostel met vage roommates
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119378594
ZO'n hostel is vaak toch wel gezellig? :@ Nooit echt vage lui meegemaakt eigenlijk :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119402999
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:57 schreef AldoTheApache het volgende:
ZO'n hostel is vaak toch wel gezellig? :@ Nooit echt vage lui meegemaakt eigenlijk :@
Muah ik had roommates waarbij ik m'n laptop open en bloot op bed kon leggen en er gebeurde niets... maar ik had ook wel een paar vreemde chinezen een keer in zo'n stinkende slaapzaal, toen m'n daypack maar aan m'n bed vast gemaakt.. m'n paspoort etc iig veilig.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119404079
Zo, na anderhalf jaar bijna non stop werken eindelijk weer eens weg, morgen vertrek ik voor een maand naar Indonesie. Alleen is mijn bagage (met complete duikset) nu te zwaar/groot om op mijn back te packen, maar ik voel me toch nog steeds een backpacker!
pi_119407910
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 11:57 schreef AldoTheApache het volgende:
ZO'n hostel is vaak toch wel gezellig? :@ Nooit echt vage lui meegemaakt eigenlijk :@
dit bedoelde je ironisch ?
persoonlijk vind ik vage lui wel okee. meestal weet ik wel dat ik nooit te lang in een hostel met teveel vage lui moet zijn, maar voor een paar avonden, best gezellig.
pi_119416541
Wat is een goede plek om als backpacker te beginnen?
Voor de zomer kan ik voor 650¤ een ticket kopen naar Bangkok. Lijkt mij een goed plan aangezien ik dan nog kan beslissen om in Thailand te blijven of om naar Laos/Cambodja te trekken. Vliegen naar Vietnam is vreemd genoeg goedkoper...
pi_119417550
Ik raad Vietnam aan _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:22:36 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_119423204
Vietnam is inderdaad echt top, probeer het echter niet af te raffelen in 2 weken en neem er minimal 4 weken voor.
pi_119438848
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:22 schreef Blik het volgende:
Vietnam is inderdaad echt top, probeer het echter niet af te raffelen in 2 weken en neem er minimal 4 weken voor.
mag ik effe onbeleefd vragen , ik heb nog een jaar om precies uit te zoeken hoe en wat, maar goed. beter dat het dan nu van voor tot achter afgeschoten wordt.

dag 0 ; aankomst Hanoi
dag 1 ; Hanoi
dag 2 ; reis dag
dag 3 - 4 ; Phong Nha-Ke Bang
dag 5 ; reis dag
dag 6 Hue
dag 7 Hot An
dag 8
dag 9 reis dag
dag 10 Bolavan plateau
dag 12 - 13 four Thousand Islands
dag 14 Wat Phu Champasak
dag 15 - 16 reis dag
dag 17 - 18 Vang Vieng
dag 19 - 20 reis dag
dag 21 Sapa
Dag 22 Reis dag
Dag 23 Ha Noi
Dag 24 terug reis.
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:21:31 #26
62913 Blik
The one and Only!
pi_119443584
quote:
11s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:50 schreef Roger_ het volgende:

[..]

mag ik effe onbeleefd vragen , ik heb nog een jaar om precies uit te zoeken hoe en wat, maar goed. beter dat het dan nu van voor tot achter afgeschoten wordt.

dag 0 ; aankomst Hanoi
dag 1 ; Hanoi
dag 2 ; reis dag
dag 3 - 4 ; Phong Nha-Ke Bang
dag 5 ; reis dag
dag 6 Hue
dag 7 Hot An
dag 8
dag 9 reis dag
dag 10 Bolavan plateau
dag 12 - 13 four Thousand Islands
dag 14 Wat Phu Champasak
dag 15 - 16 reis dag
dag 17 - 18 Vang Vieng
dag 19 - 20 reis dag
dag 21 Sapa
Dag 22 Reis dag
Dag 23 Ha Noi
Dag 24 terug reis.
Ik zie dat je Laos en Vietnam in krap 3 weken probeert te doen. Is er een specifieke reden waarom je er zo weinig tijd voor neemt? Hoeveel tijd heb je voor je reis en wat wil je in die tijd doen?

Ik kan alleen iets zeggen over het Vietnam gedeelte, mijn opmerkingen:
- Veel te weinig tijd voor Hue en Hoi An. Voor Hue heb je sowieso al 2 dagen nodig vanwege je reisdag, en je kunt daar naast de citadel nog een flink aantal tempels bezoeken in het achterland wat de moeite waard is. Voor Hoi An is het belangrijk om de sfeer te proeven, voornamelijk s avonds. Er is ook een erg fijn strand daar.
- Je slaat Halong Bay over, absoluut niet doen! En dan bij voorkeur een 3-daagse tocht ipv de 2-daagse variant.
- Sapa is te kort, minimaal 1 maar het liefst 2 dagen aan toevoegen zodat je een aantal hikes kan doen.
- Je slaat alles onder Hoi An over, waarom geen Ho Chi Minh en Mekong Delta?
pi_119444909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik zie dat je Laos en Vietnam in krap 3 weken probeert te doen. Is er een specifieke reden waarom je er zo weinig tijd voor neemt? Hoeveel tijd heb je voor je reis en wat wil je in die tijd doen?

Ik kan alleen iets zeggen over het Vietnam gedeelte, mijn opmerkingen:
- Veel te weinig tijd voor Hue en Hoi An. Voor Hue heb je sowieso al 2 dagen nodig vanwege je reisdag, en je kunt daar naast de citadel nog een flink aantal tempels bezoeken in het achterland wat de moeite waard is. Voor Hoi An is het belangrijk om de sfeer te proeven, voornamelijk s avonds. Er is ook een erg fijn strand daar.
- Je slaat Halong Bay over, absoluut niet doen! En dan bij voorkeur een 3-daagse tocht ipv de 2-daagse variant.
- Sapa is te kort, minimaal 1 maar het liefst 2 dagen aan toevoegen zodat je een aantal hikes kan doen.
- Je slaat alles onder Hoi An over, waarom geen Ho Chi Minh en Mekong Delta?
antwoord op vraag één is neem ik aan ook veel uitleg voor de rest.
Ik heb werk, dus vier weken verlof is zo ongeveer het maximale wat ik kan vragen achter mekaar.
Dus ik wil een goed compromis tussen tijd en verschillende zaken zien. Daardoor kwam ik dus een beetje op dat rondje uit.
Ik verwacht dat ik echt maximaal 4 weken krijg af getroggeld, ik wil graag wat gevarieerd zien, ik hoef geen details, dan moet ik echt inderdaad gewoon vier dagen op een plaats doen.
Het over grote deel heb ik zelf het liefst natuur/landschappen , daarna cultuur tempels , koloniale gebouwen hoeft niet per se, gevarieerd reizen dus lokale bussen, treinen. maar het mag ook wel eens een keer de toeristische shuttle van hotel tot hotel.
Maar ook gewoon even lekker tot rust komen, gewoon om me heen kijken effe ontstressen van het werk. Ik reis veel voor mijn werk, ik ben dat gewend en kan daar ook goed bij ontspannen

Dat ik niet verder door reis naar het zuiden, is me vooral dat me four thousand islands is aangeraden als prachtig oord.
Ik google nu net wel Halong Bay, ik dacht eerst dat dat strand was, maar is inderdaad prachtig. eens puzzelen..

[ Bericht 13% gewijzigd door Roger_ op 21-11-2012 07:27:16 ]
pi_119446365
Ik meld me hier ook maar eens; op 6 januari vertrek ik voor 2 maanden naar Australie. Het is mijn eerste verre reis (ben Europe nog nooit uitgeweest) en ik ga alleen. Wat ik in gedachte heb (tickets zijn al geboekt);
- 6 januari vertrek, aankomst na 28u in Melbourne
- Eerste dagen verblijf bij familie/hostel (die moet ik nog wel boeken) om bij te komen van de reis en 1e uitstapjes te maken.
- Vervolgens in een aantal dagen (max 5) via de Great Ocean Road naar Horsham, travel per bus (Greyhound of trein) en verblijf in hostels. In Horsham paar dagen bij familie en wat uitstapjes.
- Vervolgens per trein terug naar Melbourne (schijnt 3,5u te zijn) en daar een dagje Australian Open meepakken. Verblijf bij familie of hostel.
- Via Canberra richting Sydney, max 1,5 week.
- Paar dagen Sydney en vervolgens zorgen dat ik op 6 maart in Cairns ben. Liever kom ik daar een week eerder aan omdat ik daar nog wat mee willen pikken van het 'tropische regenwoud'. Op 6 maart vlieg ik van Cairns naar Melbourne (vlucht van 3u ofzo), daar nog wat uitrusten bij familie en op 8 maart terug naar Nederland.

Wat ik wil doen; leren duiken en/of surflessen volgen, veelal per bus/trein reizen, veel zien maar ook veel tijd voor relaxen. Overnachten in hostels. Tussen Sydney en Cairns kan alles; geen mega punt als ik niet op 6 maart in Cairns ben- als ik maar op 8 maart in Melbourne ben ;-).
Ik heb voor deze 2maanden ongeveer 4000euro te besteden (excl tickets).

Ik hoor heel graag jullie tips en ideeen! Ik las hier alvast wat handigheidjes voor wat betreft bagage bijvoorbeeld.

Dankje!
pi_119446801
foutje

[ Bericht 99% gewijzigd door Roger_ op 21-11-2012 07:26:45 ]
pi_119454224
Als je specifiek voor tubing naar Vang Vieng wilt gaan kan je het beter overslaan. Een tijdje geleden is het hele gebeuren stilgelegd door de overheid..
pi_119454913
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:53 schreef ElDinosaur het volgende:
Als je specifiek voor tubing naar Vang Vieng wilt gaan kan je het beter overslaan. Een tijdje geleden is het hele gebeuren stilgelegd door de overheid..
vang vieng heefr anders nog genoeg te bieden hoor. heb me er wel eenpar daagies vermaakt
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_119455925
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:53 schreef ElDinosaur het volgende:
Als je specifiek voor tubing naar Vang Vieng wilt gaan kan je het beter overslaan. Een tijdje geleden is het hele gebeuren stilgelegd door de overheid..
Het gaat me niet om de Tubing,
ik moet me dit een beetje voorstellen als VicFalls ? voor wie weet wat Vic Falls is, eigenlijk een grote commerciële zooi, veel alcohol ?
het staat in de Lonely Planet als eens van de sites die je gezien met hebben ?
pi_119477411
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:00 schreef kalinhos het volgende:

[..]

vang vieng heefr anders nog genoeg te bieden hoor. heb me er wel eenpar daagies vermaakt
Daarom zei ik ook 'overslaan indien specifiek voor tubing'. :P
pi_119477813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:56 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Daarom zei ik ook 'overslaan indien specifiek voor tubing'. :P
maar nu de vraag, als je niet speciaal voor de Tubing gaat, kan ik het dan beter overslaan en beter wat mijn tijd besteden aan bijvoorbeeld Halong Bay ?
pi_119478542
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 20:03 schreef Roger_ het volgende:

[..]

maar nu de vraag, als je niet speciaal voor de Tubing gaat, kan ik het dan beter overslaan en beter wat mijn tijd besteden aan bijvoorbeeld Halong Bay ?
Daar kan ik helaas nog geen antwoord op geven.. Wellicht iemand anders die er al geweest is. :)
pi_119480412
Vang Vieng ligt opzich wel erg mooi tussen al die bergen in. Ik kwam er voor het tuben maar je kan volgens mij best aardige uitstapjes maken naar het gebergte erom heen. Heb zelf nog wel een berg beklommen die op loopafstand lag van het dorp. Eerst door de velden heen en dan kan je dr zo omhoog. Vol met in elkaar geknutselde bambootrappen die in nederland nooit de keruing zouden komen!
pi_119481159
Ik heb me zonder tuben ook prima vermaakt in Vang Vieng. Ik heb bijvoorbeeld een ballonvaart bij zonsopgang gedaan en een mountainbike gehuurd en daarmee naar een lagoon gefietst. De omgeving is prachtig.
pi_119503066
Je kunt inderdaad ook heerlijk fietsen en grotten bezoeken in Vang Vieng. Maar Halong Bay vond ik nog mooier. Met tours naar Halong Bay kun je ook grotten bezoeken, kayaken en naar onbewoonde eilandjes gaan (en er zelfs slapen).
Raak en plezierig.
pi_119529911
ik denk dat ik dit dan ga over slaan, heb nu een beetje het idee dat ik het moet gaan vergelijken met een VicFalls in Zinbabwe, dat je er de nek gaat breken over de toerist-traps en nagging straat verkopers, denk dat ik dan Halong Bay meer prefereer.
zal daar dan ook we genoeg zijn, maar ik heb het idee dat ik dan Halong Bay mooier ga vinden
pi_119539450
halong bay is een gigantischebpkas water met rotsen en eilanden, zo gek veel verkopers zal je daar niet tegenkomen :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_119555325
ik neem toch aan dat er plaatsen zijn waar je niet om heen kan, en de verkopers het weten ? zo niet heerlijk.
ik heb mijn reisplan ook in middels aan gepast, ik ga toch wel wat meer dagen op bepaalde plaatsen besteden, Laos alleen in het zuiden aan doen.
pi_119592156
Over 2 weken precies word ik wakker in Delhi *O*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119602416
goed vooruitzicht ! have fun
  zondag 25 november 2012 @ 16:29:43 #44
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119604140
quote:
6s.gif Op zondag 25 november 2012 10:28 schreef AldoTheApache het volgende:
Over 2 weken precies word ik wakker in Delhi *O*
_O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 25 november 2012 @ 16:30:05 #45
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119604152
Welk land is erg geschikt voor kamperen? Als in rondtrekken met een backpack + tent en slaapzak?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119614109
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 16:30 schreef Boterbartje het volgende:
Welk land is erg geschikt voor kamperen? Als in rondtrekken met een backpack + tent en slaapzak?
Canada
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119614484
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 16:30 schreef Boterbartje het volgende:
Welk land is erg geschikt voor kamperen? Als in rondtrekken met een backpack + tent en slaapzak?
Nieuw-Zeeland.
  zondag 25 november 2012 @ 20:37:15 #48
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119614526
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:36 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Nieuw-Zeeland.
Ik denk dat ik Nieuw-Zeeland maar eens aan moet doen..
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119629108
Iemand van jullie hier ervaring mee?

Over ongeveer een maand ga ik een semester naar Singapore op exchange voor mijn studie. Aangezien ik dan midden in Azië zit, lijkt het me mooi om nog een tijdje te gaan backpacken. Omdat mijn reisplannen nog niet vast staan heb ik slechts een enkeltje gekocht naar Singapore, zodat ik altijd nog kan zien wanneer ik terug ga, en vanuit welk land.

Nou is er voor Singapore de eis dat je een confirmed retour/onward ticket nodig hebt voordat je het vliegtuig in kan. Of dit daadwerkelijk gehandhaafd wordt is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij, maar als je een beetje rond gaat reizen is er natuurlijk de kans dat hier naar gevraagd gaat worden.

In principe is dit niet echt een probleem. Een treinticket van Singapore naar Kuala Lumpur is ongveer 20 euro. Een vliegticket is ongeveer 30 euro (excl. bagage).

Voordeel van een treinticket: Is zo goedkoop, als ik er geen gebruik van maak is het ook niet het einde van de wereld + er zijn geen kosten voor je bagage. Als ik een vliegticket koop is het nagenoeg zeker weggegooid geld, aangezien mijn backpack te groot is voor handbagage. Weten jullie of luchtvaartmaatschappijen dit accepteren? Of moet het echt een vliegticket zijn?

Bedankt! O+

[ Bericht 0% gewijzigd door kaaspeer op 26-11-2012 09:20:32 ]
pi_119629369
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 20:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik denk dat ik Nieuw-Zeeland maar eens aan moet doen..
Daar wil ik binnenkort ook nog heen :o

zit er zelfs over te denken om dat of komende zomer te doen, of weer volgende kerst :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119629386
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 08:37 schreef kaaspeer het volgende:
Iemand van jullie hier ervaring mee?

Over ongeveer een maand ga ik een semester naar Singapore op exchange voor mijn studie. Aangezien ik dan midden in Azië zit, lijkt het me mooi om nog een tijdje te gaan backpacken. Omdat mijn reisplannen nog niet vast staan heb ik slechts een enkeltje gekocht naar Singapore, zodat ik altijd nog kan zien wanneer ik terug ga, en vanuit welk land.

Nou is er voor Singapore de eis dat je een confirmed retour/onward ticket nodig hebt voordat je het vliegtuig in kan. Of dit daadwerkelijk gehandhaafd wordt is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij, maar als je een beetje rond gaat reizen is er natuurlijk de kans dat hier naar gevraagd gaat worden.

In principe is dit niet echt een probleem. Een treinticket van Singapore naar Kuala Lumpur is ongveer 20 euro. Een vliegticket is ongeveer 30 euro (excl. bagage).

Voordeel van een treinticket: Is zo goedkoop, als ik er geen gebruik van maak is het ook niet het einde van de wereld + er zijn geen kosten voor je bagage. Als ik een vliegticket koop is het nagenoeg zeker weggegooid geld, aangezien mijn te groot is voor handbagage. Weten jullie of luchtvaartmaatschappijen dit accepteren? Of moet het echt een vliegticket zijn?

Bedankt! O+
volgens mij kan het ook een treinticket zijn, zolang je maar weer 'weg' gaat zeg maar :@ Maar ik weet het niet zeker :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119629725
Naja. 30 euro is vervelend, maar niet het einde van de wereld om te lappen. Kwestie van de algemene voorwaarden lezen van die budget/zwarte lijst maatschappijen in Azie wat er gebeurd als je niet incheckt.
pi_119632839
Bij nader inzien:

Treintickets kunnen pas 2 maanden van tevoren geboekt worden. 34 maleisische ringit had dit zo'n mooie oplossing gemaakt. Het mocht helaas niet zo zijn.

Ticket Tiger airways van Singapore naar Kuala Lumpur is omgerekend 29 euro. Dat kan ik nog wel overleven. Het enige wat ik kan vinden in de voorwaarden is dat Tiger onder geen beding je pieken terug geeft, maar nergens een bepaling dat ze je geld in rekening brengen mocht je je ticket annuleren. Ik kan dus tzt beslissen om vriendelijk te zijn en het ticket te annuleren zodat iemand anders gebruik kan maken van de stoel waar ik toch niets mee ga doen.

Prima, lijkt me. Zeker aangezien administratiekosten om geld van een refundable ticket terug te krijgen vaak nog hoger zijn dan dat bedrag.

Nou is mij de grote vraag: praat ik hier poep, of heeft iemand anders dit eerder gedaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door kaaspeer op 26-11-2012 11:50:32 ]
pi_119643885
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 08:57 schreef AldoTheApache het volgende:
om dat of komende
Volgende kerst is natuurlijk daar zomer!
Ik wil dan wel 1,5 maand ofzo.. maar eerst maar eens centen bij elkaar sparen. Zoveel uitgaven, zo weinig inkomsten.. Nouja veel inkomsten maar teveel uitgaven :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119645497
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 08:57 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Daar wil ik binnenkort ook nog heen :o

zit er zelfs over te denken om dat of komende zomer te doen, of weer volgende kerst :@
Ik zou niet in de Nederlandse zomer gaan, dan heb je goede kans op heel veel regen, sneeuw en andere meuk die je niet wil tijdens je vakantie. :P
pi_119654724
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 17:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Volgende kerst is natuurlijk daar zomer!
Ik wil dan wel 1,5 maand ofzo.. maar eerst maar eens centen bij elkaar sparen. Zoveel uitgaven, zo weinig inkomsten.. Nouja veel inkomsten maar teveel uitgaven :P
ik maar 1 maand ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119654734
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 18:11 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik zou niet in de Nederlandse zomer gaan, dan heb je goede kans op heel veel regen, sneeuw en andere meuk die je niet wil tijdens je vakantie. :P
ow ja :@ niet aan gedacht :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119773736
Wat voor slot hebben jullie eigenlijk aan je backpack? Ik heb nu gewoon 1 slotje, en dan zo'n grote hoes. Dan kan ik hem op slot doen en kan niemand erin. Maar kan hem nergens aan vastmaken ofzo.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119774027
quote:
5s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:10 schreef AldoTheApache het volgende:
Wat voor slot hebben jullie eigenlijk aan je backpack? Ik heb nu gewoon 1 slotje, en dan zo'n grote hoes. Dan kan ik hem op slot doen en kan niemand erin. Maar kan hem nergens aan vastmaken ofzo.
zo'n TSA padlock

Tevens;
Voor singapore heb je geen retourtje nodig, ik ben met een enkeltje vanuit Phnom Penh naar Singapore gevlogen en ik ben gewoon binnen gekomen, niemand deed moeilijk en niemand vroeg ergens naar ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119774205
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:22 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

zo'n TSA padlock

Tevens;
Voor singapore heb je geen retourtje nodig, ik ben met een enkeltje vanuit Phnom Penh naar Singapore gevlogen en ik ben gewoon binnen gekomen, niemand deed moeilijk en niemand vroeg ergens naar ;)
kan je hem daarmee vastmaken aan iets, of is het alleen een slotje?
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119774317
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:29 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

kan je hem daarmee vastmaken aan iets, of is het alleen een slotje?
ik heb er een staaldraad bij. Maak van het weekend wel fototje
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:49:09 #62
62913 Blik
The one and Only!
pi_119776307
Ik heb geen slotje op mijn backpack, en ook nooit nodig gehad in 7 jaar backpacken. Er zit ook niks van waarde in, mijn vieze boxershorts mogen de dieven hebben ;)
pi_119781503
ben nu een hotel aan het uitzoeken voor de 1e paar nachten, maar wat een gedoe is dat weer zeg :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119781760
quote:
15s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:07 schreef AldoTheApache het volgende:
ben nu een hotel aan het uitzoeken voor de 1e paar nachten, maar wat een gedoe is dat weer zeg :')
Welke stad?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119781800
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:15 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Welke stad?
New Delhi

zo, even 4 hotels gemaild. Nu hopen dat er nog plek is en alles goed gaat :D

[ Bericht 17% gewijzigd door AldoTheApache op 30-11-2012 15:22:38 ]
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119782124
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:16 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

New Delhi

zo, even 4 hotels gemaild. Nu hopen dat er nog plek is en alles goed gaat :D
Geen idee wat je budget is en welke dagen je precies gaat, maar op Agoda.com kom ik wel wat aardige hotels tegen. Maar weet niet of je liever een hostel hebt dan een hotel?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119782164
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:26 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Geen idee wat je budget is en welke dagen je precies gaat, maar op Agoda.com kom ik wel wat aardige hotels tegen. Maar weet niet of je liever een hostel hebt dan een hotel?
ja zat ik ook op te kijken. Uiteindelijk mijn (sinds gister gekregen :D ) lonely planet gepakt en van daaruit maar lopen zoeken. Want ik zag door de bomen het bos niet meer :') Want dan kijk je bij tripadvisor, en dan staan er zulke wisselende ervaringen :') ___!!
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119782204
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:27 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ja zat ik ook op te kijken. Uiteindelijk mijn (sinds gister gekregen :D ) lonely planet gepakt en van daaruit maar lopen zoeken. Want ik zag door de bomen het bos niet meer :') Want dan kijk je bij tripadvisor, en dan staan er zulke wisselende ervaringen :') ___!!
Ja, dat is soms ook lastig. Nou heb je er ook wel enorme zeikerd bij zitten soms, dus daar probeer ik altijd maar een beetje door heen te lezen. :P
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119782221
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:28 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, dat is soms ook lastig. Nou heb je er ook wel enorme zeikerd bij zitten soms, dus daar probeer ik altijd maar een beetje door heen te lezen. :P
klopt, maar nog steeds. Sommige mensen kunnen zo hun klacht er neer zetten dat het zo'n red mijn vakantie hotel wordt :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119785302
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:49 schreef Blik het volgende:
Ik heb geen slotje op mijn backpack, en ook nooit nodig gehad in 7 jaar backpacken. Er zit ook niks van waarde in, mijn vieze boxershorts mogen de dieven hebben ;)
dat is ook een beetje mijn motto, en als ze er perse in moeten zijn, dan openen ze toch wel je rugzak met een mesje. ik heb wel altijd een rattestaartje om de belangrijkste ritssluitingen af te sluiten. tegen het per ongeluk open gaan.
pi_119788007
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:55 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dat is ook een beetje mijn motto, en als ze er perse in moeten zijn, dan openen ze toch wel je rugzak met een mesje. ik heb wel altijd een rattestaartje om de belangrijkste ritssluitingen af te sluiten. tegen het per ongeluk open gaan.
True maar voor de vlugge handen op station of andere drukke plaatsen helpt het wel als je rits dicht zit ;)

ook in voor het vliegtuig doe ik ze altijd op slot :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119791405
hotel voor 15E per nacht? Doen of niet doen?

Is een deluxe, met A/c

quote:
The deluxe rooms are more comfortable, quieter, spacious then regular
rooms, they have good ventilation system, and have good view.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119791904
quote:
6s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:18 schreef AldoTheApache het volgende:
hotel voor 15E per nacht? Doen of niet doen?

Is een deluxe, met A/c

[..]

Klinkt oké! :) Goed cijfer bij veel reviews? Zit het op een handige plek in de stad voor jou?
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119791936
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:31 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Klinkt oké! :) Goed cijfer bij veel reviews? Zit het op een handige plek in de stad voor jou?
Ja ik denk het wel :D Meteen de deluxe room gedaan, is dan allemaal iets duurder, maarja de 1e paar dagen (vooral de 1e nacht) moeten wel gewoon goed zijn (herinnert zich zijn rampaankomst in Vietnam :') )
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119792050
Dit is het hotel voor de geïnteresseerden :D

http://www.hotelrakinternational.com
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119792089
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:32 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel :D Meteen de deluxe room gedaan, is dan allemaal iets duurder, maarja de 1e paar dagen (vooral de 1e nacht) moeten wel gewoon goed zijn (herinnert zich zijn rampaankomst in Vietnam :') )
Ik doe dat vaak ook hoor, beetje bijkomen van de reis en dingen regelen :Y .

Ik vloog op Hanoi, had echt een tophotelletje met zulke lieve mensen! We hadden daar ook weer geboekt toen we terugkwamen voor de laatste dagen en de vlucht naar huis en toen werden we echt binnengehaald als oude vrienden. :')
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119792166
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:32 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel :D Meteen de deluxe room gedaan, is dan allemaal iets duurder, maarja de 1e paar dagen (vooral de 1e nacht) moeten wel gewoon goed zijn (herinnert zich zijn rampaankomst in Vietnam :') )
Haha, dat ronde bed!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119792289
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:36 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik doe dat vaak ook hoor, beetje bijkomen van de reis en dingen regelen :Y .

Ik vloog op Hanoi, had echt een tophotelletje met zulke lieve mensen! We hadden daar ook weer geboekt toen we terugkwamen voor de laatste dagen en de vlucht naar huis en toen werden we echt binnengehaald als oude vrienden. :')
Ik vloog op Hanoi en toen binnenlandse vlucht meteen door naar HCMC. Daar was ineens geen airport pickup (om 23:30 :') ) en toen had de taxi ons bij het verkeerde hotel eruitgezet. Toen lopen dwalen en uiteindelijk in een of ander feesthotel beland (om 1:00 :') )die dan nog wel kamers hadden, maar dat was zo lawaaiig, en vies (kakkerlakken :r ) dat we die ochtend meteen weer weggingen, met 0 slaap :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119792299
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:38 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Haha, dat ronde bed! [ afbeelding ]
ik ga in mijn eentje ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119810259
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 november 2012 20:40 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ik ga in mijn eentje ;(
dan wat je ook doet, kijk niet onder de lakens
pi_119810304
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:27 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dan wat je ook doet, kijk niet onder de lakens
Hoezo? :o
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119810451
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 13:27 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dan wat je ook doet, kijk niet onder de lakens


?
pi_119837270
hotel heeft bevestigd, nu maar hopen dat alles goed gaat aangezien ik om 00:15 aankom :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 2 december 2012 @ 12:49:09 #84
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119838853
Ik heb zin om naar schotland, zuid korea, nieuw zeeland, zuid afrika en chili te gaan. Nu.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119838884
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 12:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb zin om naar schotland, zuid korea, nieuw zeeland, zuid afrika en chili te gaan. Nu.
ga dan :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119838927
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 12:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb zin om naar schotland, zuid korea, nieuw zeeland, zuid afrika en chili te gaan. Nu.
Ik probeer nu al die landen mentaal in een around the world ticket te plaatsen.. gaat vast wel lukken. :P
pi_119838968
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:51 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Ik probeer nu al die landen mentaal in een around the world ticket te plaatsen.. gaat vast wel lukken. :P
Van schotland ==> zuid Afrika ==> Nieuw Zeeland ==> Zuid Korea ==> Chili
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119838994
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2012 12:53 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Van schotland ==> zuid Afrika ==> Nieuw Zeeland ==> Zuid Korea ==> Chili
schotland ==> zuid Afrika ==> Zuid Korea ==> Nieuw Zeeland ==> Chili

Kan niet backtracken met een RTW. ;)
pi_119839025
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:55 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

schotland ==> zuid Afrika ==> Zuid Korea ==> Nieuw Zeeland ==> Chili

Kan niet backtracken met een RTW. ;)
Zuid-Korea en NieuwZeeland liggen toch onder elkaar? Niet echt back toch? :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119839052
quote:
6s.gif Op zondag 2 december 2012 12:56 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Zuid-Korea en NieuwZeeland liggen toch onder elkaar? Niet echt back toch? :P
Mwoah, scheelt maar de breedte van Australië..
pi_119839135
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:57 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Mwoah, scheelt maar de breedte van Australië..
ik moet echt mijn topografische kennis vergroten :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  zondag 2 december 2012 @ 13:22:54 #92
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119839686
of natuurlijk van schotland overland naar zuid korea, dan nieuw zeeland, van nieuwzeeland via fiji naar paaseiland naar chili, daar hele land van boven naar onder en dan via zuidafrika door heel afrika naar boven weer naar huis? in 1 a 2 jaar tijd?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119839857
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 13:22 schreef Boterbartje het volgende:
of natuurlijk van schotland overland naar zuid korea, dan nieuw zeeland, van nieuwzeeland via fiji naar paaseiland naar chili, daar hele land van boven naar onder en dan via zuidafrika door heel afrika naar boven weer naar huis? in 1 a 2 jaar tijd?
Klinkt goed, voor het geval je de staatsloterij wint. :P
  zondag 2 december 2012 @ 13:31:17 #94
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119839897
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:29 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Klinkt goed, voor het geval je de staatsloterij wint. :P
muah, ik denk met dat je zo'n 20.000/25.000 euro dat wel kunt redden alleen
Met 30.000 helemaal mooi
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119840003
quote:
7s.gif Op zondag 2 december 2012 13:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

muah, ik denk met dat je zo'n 20.000/25.000 euro dat wel kunt redden alleen
Met 30.000 helemaal mooi
Dat had ik kunnen weten.. Nadat ik het plaatste bedacht ik me weer m'n eigen planning. :')
  zondag 2 december 2012 @ 13:40:10 #96
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119840124
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:35 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Dat had ik kunnen weten.. Nadat ik het plaatste bedacht ik me weer m'n eigen planning. :')
Nee maar zo duur is dat denk ik niet hoor :)

Denk dat je zelfs met 20.000 al ver komt.. in chili gewoon kamperen, al die oosteuropese landen en azie zijn aardig goedkoop. Enkel nieuwzeeland is duur en de vliegverbindingen naar nz en chili en zuid afrika
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119849641
Iemand anders die nu ook in Laos zit?
Next stop -> Vietnam
pi_119850814
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:56 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Iemand anders die nu ook in Laos zit?
Next stop -> Vietnam
Nee man, maar volgende week zit ik wel in India ;)

Vietnam _O_ O+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119868878
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:56 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Iemand anders die nu ook in Laos zit?
Next stop -> Vietnam
Zit nu ook in Laos:). Komende weken waarschijnlijk nog Vietnam, Cambodja en stranden in Thailand!

Ik zit nu te kijken naar een goede route. Zijn 5/6 weken genoeg voor het noorden van Laos, Cambodja en Vietnam? Om erna weer terug te vliegen naar Bangkok...

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.West op 03-12-2012 08:02:16 ]
pi_119912577
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 07:29 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Zit nu ook in Laos:). Komende weken waarschijnlijk nog Vietnam, Cambodja en stranden in Thailand!

Ik zit nu te kijken naar een goede route. Zijn 5/6 weken genoeg voor het noorden van Laos, Cambodja en Vietnam? Om erna weer terug te vliegen naar Bangkok...
Vet, waar dan? Zit nu in Vang Vieng maar ga morgen verder naar Phonsavanh, mits mijn visum voor vietnam vanavond geregeld is dan.
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:23:43 #101
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119913882
Doe maar lullig, zit ik hier een beetje bij werkcollege bestuursrecht :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119914563
Vanavond ook in Vang Vieng aangekomen. Overmorgen door naar Vientiane denk ik. Is hier nog wat te doen behalve tubing? Moet ook nog visum aanvragen Vietnam maar doe dat in Vientiane denk ik...
pi_119917079
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:23 schreef Boterbartje het volgende:
Doe maar lullig, zit ik hier een beetje bij werkcollege bestuursrecht :P
Ik zit gewoon al af te tellen :P Terwijl ik eigenlijk moet leren voor tentamens :')

na vandaag nog maar 3 dagen kou :X
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_119930474
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:59 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik zit gewoon al af te tellen :P Terwijl ik eigenlijk moet leren voor tentamens :')

na vandaag nog maar 3 dagen kou :X
Ik ben al een paar maanden bezig met aftellen. :')
pi_119950054
Ik maak me zorgen over sneeuw zaterdag :') Dat ze ineens mijn vlucht gaan annuleren ofzo :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 december 2012 @ 12:00:40 #106
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119950950
Komt goed Aldo; lekker slapen op schiphol, heb het zelf al eens meegemaakt ook met sneeuw. Tip is toch echt wel de band waar je de bagage op gooit, lekker zacht :P

Houdt rekening met verkeer naar schiphol, treinen rijden niet meer, files. Ga uren van te voren weg ;)

Tevens iemand ervaring met kamperen in schotland? Kan een gratis ticket krijgen van BA vanwege m'n punten, en ik vlieg toch niet meer voor april en daarna zijn ze verlopen. Kan ik beter nog een maandje schotland pakken of misschien een weekje london tussendoor :Y
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119951662
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:00 schreef Boterbartje het volgende:
Komt goed Aldo; lekker slapen op schiphol, heb het zelf al eens meegemaakt ook met sneeuw. Tip is toch echt wel de band waar je de bagage op gooit, lekker zacht :P

Houdt rekening met verkeer naar schiphol, treinen rijden niet meer, files. Ga uren van te voren weg ;)

Tevens iemand ervaring met kamperen in schotland? Kan een gratis ticket krijgen van BA vanwege m'n punten, en ik vlieg toch niet meer voor april en daarna zijn ze verlopen. Kan ik beter nog een maandje schotland pakken of misschien een weekje london tussendoor :Y
Ik vlieg om 12 uur smiddags, dus ik hoop dat t zaterdag goed komt :@

En gewoon de trein van 7 uur s'ochtends nemen ofzo :') Altijd zo vervelend :( 2 vlokken sneeuw en heel Nederland ligt plat :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 december 2012 @ 12:27:16 #108
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119951746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:24 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik vlieg om 12 uur smiddags, dus ik hoop dat t zaterdag goed komt :@

En gewoon de trein van 7 uur s'ochtends nemen ofzo :') Altijd zo vervelend :( 2 vlokken sneeuw en heel Nederland ligt plat :')
Gaat je familie je ook uitzwaaien enzo? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119951764
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gaat je familie je ook uitzwaaien enzo? :)
Nee :P Mijn familie woont allemaal in het buitenland :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 december 2012 @ 12:28:40 #110
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119951798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:27 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Nee :P Mijn familie woont allemaal in het buitenland :')
Woon je helemaal alleen hier man?
Ah als het door de weeks was had ik je wel uit willen zwaaien.. maar zaterdag moet ik helaas werken en geen OV ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119951823
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Woon je helemaal alleen hier man?
Ah als het door de weeks was had ik je wel uit willen zwaaien.. maar zaterdag moet ik helaas werken en geen OV ;(
Ja ik woon alleen in Nederland :')

haha :P het enige is dat ik nu zonder jas moet reizen, want die kan ik natuurlijk niet meenemen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 december 2012 @ 12:35:59 #112
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119952074
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:29 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ja ik woon alleen in Nederland :')

haha :P het enige is dat ik nu zonder jas moet reizen, want die kan ik natuurlijk niet meenemen :')
Haha hoe kom je hier helemaal alleen terecht?! hoe onderhoud je jezelf?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119952136
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Haha hoe kom je hier helemaal alleen terecht?! hoe onderhoud je jezelf?
Ik woonde al in Nederland, ik studeer hier gewoon enzo. Maar mijn ouders besloten om te emigreren naar Zwitserland, en mijn broer studeert ook in het buitenland :P

vandaar je suis seul sur le monde :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 december 2012 @ 12:48:25 #114
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119952489
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik woonde al in Nederland, ik studeer hier gewoon enzo. Maar mijn ouders besloten om te emigreren naar Zwitserland, en mijn broer studeert ook in het buitenland :P

vandaar je suis seul sur le monde :P
Muah vind je het erg dan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119952516
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Muah vind je het erg dan?
Nee, maar bij dit soort dingen is het wel handig als je familie hier hebt :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 december 2012 @ 12:50:05 #116
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119952541
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:49 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Nee, maar bij dit soort dingen is het wel handig als je familie hier hebt :P
True true!

Wel foto's plaatsen hiero he!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119952555
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

True true!

Wel foto's plaatsen hiero he!
natuurlijk :)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 5 december 2012 @ 12:52:11 #118
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_119952606
Wij zijn je familie hier :@
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120049032
Laatste avondje Nederland *O*

de tas staat al ingepakt in de gang 8-)

Weegt bijna niets joh :D In ieder geval veel minder dan toen naar Vietnam :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_120062780
Fijne reis Aldo, ik ben benieuwd!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:44:22 #121
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120064475
Aldo, hele hele fijne reis! Succes morgen, goede veilig vlucht gewenst en verras ons met prachtige foto's!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120068077
Veel plezier! Je hebt geluk dat die sneeuwbuien gister voorbij zijn gekomen. :)
pi_120079928
1
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:11 schreef AldoTheApache het volgende:
Laatste avondje Nederland *O*

de tas staat al ingepakt in de gang 8-)

Weegt bijna niets joh :D In ieder geval veel minder dan toen naar Vietnam :')
enjoy
pi_120146018
Volgens mij is dit topic nog het makkelijkste; is er hier wel eens iemand in Juli in Zuid-Oost Azië geweest? Deze periode staat bekend als het regenseizoen / natte seizoen natuurlijk. Ik lees hier nogal wisselende verhalen over; van 3 weken zon tot overstromingen. Als ik ook de regenval in mm's zie van Zuid-Myanmar is dat in 1 maand meer dan Nederland in een jaar...
  maandag 10 december 2012 @ 14:04:23 #125
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120148042
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2012 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
t topic nog het makkelijkste; is er hier wel eens iemand in Juli in Zuid-Oost Azië geweest? Deze periode staat bekend als het regenseizoen / natte seizoen natuurlijk. Ik lees hier nogal wisselende verhalen over; van 3 weken zon tot overstromingen. Als ik ook de regenval in mm's zie van Zuid-Myanmar is dat in 1 maand meer dan Nederland in een jaar...
Ligt aan welk land en waar. Maar de buien zijn hevig maar meestal niet de hele dag. Maar ik heb alleen ervaring met mei, meer het begin en dat was prima. Maar ik heb verder geen ervaring met midden in het regenseizoen ofzo
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 10 december 2012 @ 16:46:53 #126
361916 Casie
It's in the water
pi_120154310
Ik ga samen met een vriendin 6 weken backpacken door Indonesië en Maleisie, maar we lopen een beetje vast over het punt waar we het beste kunnen beginnen. We willen zo min mogelijk plannen, zodat we op het moment zelf kunnen beslissen wat we willen. DIt is voor mij de derde keer dat ik ga backpacken, vorige twee keer in mijn eentje, dus ik weet dat het vanzelf goed komt als we daar zijn.
Alleen doordat maleisie en indonesië allebei zo verspreidt liggen met veel water is het belangrijk om op een handig punt te beginnen.
Iemand tips? En andere tips over plekken die we niet mogen missen of dergelijke zijn meer dan welkom.
pi_120154389
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2012 13:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Volgens mij is dit topic nog het makkelijkste; is er hier wel eens iemand in Juli in Zuid-Oost Azië geweest? Deze periode staat bekend als het regenseizoen / natte seizoen natuurlijk. Ik lees hier nogal wisselende verhalen over; van 3 weken zon tot overstromingen. Als ik ook de regenval in mm's zie van Zuid-Myanmar is dat in 1 maand meer dan Nederland in een jaar...
Ik ben in juli in Thailand, Vietnam en Maleisië geweest (respectievelijk 2008, 2011 en 2012). In Thailand 2x een volle dag regen gehad, verder heel af en toe een korte bui. In Maleisië alleen in de jungle een paar buitjes gehad, in Vietnam alleen in de Mekong Delta. Verder prima te doen! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Goodbye op 10-12-2012 19:50:55 ]
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_120154460
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:46 schreef Casie het volgende:
Ik ga samen met een vriendin 6 weken backpacken door Indonesië en Maleisie, maar we lopen een beetje vast over het punt waar we het beste kunnen beginnen. We willen zo min mogelijk plannen, zodat we op het moment zelf kunnen beslissen wat we willen. DIt is voor mij de derde keer dat ik ga backpacken, vorige twee keer in mijn eentje, dus ik weet dat het vanzelf goed komt als we daar zijn.
Alleen doordat maleisie en indonesië allebei zo verspreidt liggen met veel water is het belangrijk om op een handig punt te beginnen.
Iemand tips? En andere tips over plekken die we niet mogen missen of dergelijke zijn meer dan welkom.
Ik dénk dat het niet zoveel uitmaakt, maar ik heb nooit Indonesië er bij gepakt.. Gewoon de goedkoopste bestemming kiezen? Of maakt dat qua ticketprijzen niet zoveel uit?

Maleisië >> Perhentian Island voor chille strandjes, Cameron Highlands als je van wandelen houdt, Borneo voor de geweldige natuur (neusapen, orang oetans! O+ )
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  maandag 10 december 2012 @ 17:31:07 #129
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120155922
Kuala lumpur, grote stad en vanuit daar kun je makkelijk kijken wat je doet. Wellicht de nachttrein naar singapore pakken en vanaf daar naar indonesie vliegen ook een optie?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120180721
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:48 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik ben in juli in Thailand, Vietnam en Maleisië geweest (respectievelijk 2008, 2011 en 2012). In Thailand 2x een volle dag regen gehad, verder heel af en toe een korte bui. In Maleisië alleen in de jungle een paar buitjes gehad, in Vietnam alleen in de Mekong Delta. Verder prima te doen! ^O^
Bedankt, helaas precies niet de landen waar wij naar kijken (myanmar, laos, cambodja) :P Vooral de kust van Myanmar lijkt wel heel erg nat..
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:16:22 #131
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120181659
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bedankt, helaas precies niet de landen waar wij naar kijken (myanmar, laos, cambodja) :P Vooral de kust van Myanmar lijkt wel heel erg nat..
Maar ook koeler dus!
Zoek anders landen uit waar het regenseizoen niet zo heerst zoals China..
Want china _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120181676
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:16 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar ook koeler dus!
Zoek anders landen uit waar het regenseizoen niet zo heerst zoals China..
Want china _O_
M'n vriendin wil niet naar China en bovendien hebben we al tickets geboekt :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:18:08 #133
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120181695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

M'n vriendin wil niet naar China en bovendien hebben we al tickets geboekt :P
Oja dat veranderd de zaak.. haal haar nog wel een keer over, China is zóóó geweldig _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120181734
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:18 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oja dat veranderd de zaak.. haal haar nog wel een keer over, China is zóóó geweldig _O_
Ik zal het onthouden ;)

Overigens is het ook niet zo'n probleem hoor. Eigenlijk lees ik overal dat Cambodja en Laos goed te doen zijn. We zijn ondertussen alleen een beetje verliefd geworden op Myanmar :@
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:23:04 #135
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120181820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:19 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
lleen een beetje verliefd
vond cambodja ook heel tof, zelfde voor maleisie en singapore en natuurlijk thailand. Maar China is van een compleet andere wereld. Zo mooi! Nog niet zo toeristisch en zo historisch, mooie architectuur en natuur.

:D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120181859
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

vond cambodja ook heel tof, zelfde voor maleisie en singapore en natuurlijk thailand. Maar China is van een compleet andere wereld. Zo mooi! Nog niet zo toeristisch en zo historisch, mooie architectuur en natuur.

:D
En Laos?
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:24:47 #137
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120181868
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En Laos?
Niet geweest! Helaas.
Volgende keer!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120181931
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Niet geweest! Helaas.
Volgende keer!
Jammer :)

Voor ons wordt het ook de eerste keer backpacken. Ja, vorig jaar wel met rugzakken in Japan geweest, maar dat hadden we achteraf beter met rolkoffers kunnen doen :P Ben benieuwd!
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:28:32 #139
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120181992
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:26 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jammer :)

Voor ons wordt het ook de eerste keer backpacken. Ja, vorig jaar wel met rugzakken in Japan geweest, maar dat hadden we achteraf beter met rolkoffers kunnen doen :P Ben benieuwd!
Japan _O_

Ben alleen in Tokyo geweest helaas maar wat een prachtig land. "s morgens in de trein gezeten en mensen zitten allemaal zo stil en netjes, zo respectvol. Niet zoals hier 's morgens in de trein waar je 'ja en feliciaa had gister wesley vriendschappelijk in de broek gevoeld echt oh maa gaawd' hoort.

Er was zelfs een meneer die mij alle komende stations op schreef en waar ik over moest stappen, zo geweldig _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120182101
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Japan _O_

Ben alleen in Tokyo geweest helaas maar wat een prachtig land. "s morgens in de trein gezeten en mensen zitten allemaal zo stil en netjes, zo respectvol. Niet zoals hier 's morgens in de trein waar je 'ja en feliciaa had gister wesley vriendschappelijk in de broek gevoeld echt oh maa gaawd' hoort.

Er was zelfs een meneer die mij alle komende stations op schreef en waar ik over moest stappen, zo geweldig _O_
:Y

Herkenbaar. Als we nog maar even met een kaart in onze handen stonden te twijfelen schoten er al snel mensen op ons af voor hulp. Zo vriendelijk. Samen met dat alles ook nog in het Engels staat aangegeven, voelde ik me een beetje schuldig voor de Japanse toeristen die naar Nederland komen en ineens tussen de voordringende barbaren een vieze stinktrein moeten in schuifelen :')

Op het drukste station ter wereld gewoon je tassen kunnen laten staan om even wat eten te halen _O_
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:05:43 #141
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120183054
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:Y

Herkenbaar. Als we nog maar even met een kaart in onze handen stonden te twijfelen schoten er al snel mensen op ons af voor hulp. Zo vriendelijk. Samen met dat alles ook nog in het Engels staat aangegeven, voelde ik me een beetje schuldig voor de Japanse toeristen die naar Nederland komen en ineens tussen de voordringende barbaren een vieze stinktrein moeten in schuifelen :')

Op het drukste station ter wereld gewoon je tassen kunnen laten staan om even wat eten te halen _O_
Ja tof is dat, erg veilig inderdaad :)
Maar dit gevoel had ik ook in china en in mindere mate singapore. Alleen thailand, cambodja enzo was toch wel op je hoede ;)

Soms schaam ik me gewoon voor Nederlanders en de omgang met buitenlanders. Het viel me nooit zo op dat er toeristen waren hier, omdat ik in het oosten woon en niemand in deze kutdorpjes komt maar op de grotere stations zie je altijd wel backpackers en vind het altijd tof als ik iemand kan helpen de juiste trein te vinden ofzoiets :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120346879
Nog 2 weken werken. w/

Zal Aldo z'n eerste nacht hebben overleefd? :P
pi_120350585
Geen post gezien, wellicht is die nu al opgevreten door een straathont ofzo
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120350870
Ben wel benieuwd wat die dr van vind.. met een beetje mazzel zit ik eind van 2013 ook in india.
pi_120389245
Ik ben woensdag teruggekomen uit India (3 maanden geweest) en heb een geweldige tijd gehad met ook wel mindere momenten zoals een voedselvergiftiging. Het is echt een heftig land en vooral de drukte moest ik echt aan wennen. Ik was blij als ik in een plaats was dat minder dan een miljoen mensen had:) Daarnaast waren de geluiden en de stank op straat ook overweldigend. In Pushkar moest ik een keer een internetcafe binnenrennen omdat ik niet goed kon ademen. Het zuiden van India was wel een stuk groener en relaxter. Daar ben ik ook het langst gebleven. De stranden van Goa en Gokarna waren voor mij echt goede plaatsen om even bij te komen:)
  zondag 16 december 2012 @ 22:24:29 #146
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120395910
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 20:43 schreef arsenalforever het volgende:
Ik ben woensdag teruggekomen uit India (3 maanden geweest) en heb een geweldige tijd gehad met ook wel mindere momenten zoals een voedselvergiftiging. Het is echt een heftig land en vooral de drukte moest ik echt aan wennen. Ik was blij als ik in een plaats was dat minder dan een miljoen mensen had:) Daarnaast waren de geluiden en de stank op straat ook overweldigend. In Pushkar moest ik een keer een internetcafe binnenrennen omdat ik niet goed kon ademen. Het zuiden van India was wel een stuk groener en relaxter. Daar ben ik ook het langst gebleven. De stranden van Goa en Gokarna waren voor mij echt goede plaatsen om even bij te komen:)
Ah tof, lijkt me mooi land om heen te gaan ook! ^O^
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 16 december 2012 @ 22:25:15 #147
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120395972
iemand nog ideeën voor deze zomer in Europa? Schotland/ de rest van UK? Wat voor prijzen moet je aan denken voor 1 tot 1,5 maand?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  zondag 16 december 2012 @ 23:03:41 #148
361916 Casie
It's in the water
pi_120398673
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 22:25 schreef Boterbartje het volgende:
iemand nog ideeën voor deze zomer in Europa? Schotland/ de rest van UK? Wat voor prijzen moet je aan denken voor 1 tot 1,5 maand?
Ik heb 10 dagen in schotland gebackpackt afgelopen zomer en was voor een overnachting in een hostel gemiddeld 20 euro kwijt, als je een enigzins schoon hostel wilt. Goedkoop is het er niet, beetje zoals in Nederland. Veel hostels waren wel al dagen van tevoren volgeboekt. Dat was iets waar ik tegen aan liep.
  zondag 16 december 2012 @ 23:34:44 #149
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120400544
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:03 schreef Casie het volgende:

[..]

Ik heb 10 dagen in schotland gebackpackt afgelopen zomer en was voor een overnachting in een hostel gemiddeld 20 euro kwijt, als je een enigzins schoon hostel wilt. Goedkoop is het er niet, beetje zoals in Nederland. Veel hostels waren wel al dagen van tevoren volgeboekt. Dat was iets waar ik tegen aan liep.
10 dagen niet een beetje kort? :o en wat vond je van openbaar vervoer etc?
Ik zit te denken om misschien tentje aan m'n backpack te knopen, je hebt daar right to roam dus mag je overal kamperen wat dat betreft :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:01:47 #150
361916 Casie
It's in the water
pi_120470157
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 23:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

10 dagen niet een beetje kort? :o en wat vond je van openbaar vervoer etc?
Ik zit te denken om misschien tentje aan m'n backpack te knopen, je hebt daar right to roam dus mag je overal kamperen wat dat betreft :)
Het was de eerste keer dat ik alleen op reis ging en met een backpack dus ik vond 10 dagen toen lang genoeg. Nu zou het veeeeeel te kort zijn :P Maar de eerste keer is toch spannend enzo (A)
Openbaar vervoer is goed, vrij prijzig als je niet van tevoren reserveert (kan grote kortingen krijgen als je van tevoren reserveert, wel op bepaalde tijden) maar goede verbindingen. Bussen en treinen zitten vaak bijna vol met mensen die gereserveert hebben, maar je moet gewoon zorgen dat je voorin de rij staat zodat nadat iedereen die gereserveert heeft erin zit jij als een van de eerste de nog lege plaatsen krijgt.

Verder is Schotland schitterend, vooral het noorden. Maar ik hou dan ook wat meer van het ruigere landschap. Ruimte genoeg om te kamperen ja, ook al zou ik dat niet zo snel doen. Maar dat komt meer omdat ik dat als meisje toch enger vind.
  dinsdag 18 december 2012 @ 19:07:09 #151
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120470396
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 19:01 schreef Casie het volgende:

[..]

Het was de eerste keer dat ik alleen op reis ging en met een backpack dus ik vond 10 dagen toen lang genoeg. Nu zou het veeeeeel te kort zijn :P Maar de eerste keer is toch spannend enzo (A)
Openbaar vervoer is goed, vrij prijzig als je niet van tevoren reserveert (kan grote kortingen krijgen als je van tevoren reserveert, wel op bepaalde tijden) maar goede verbindingen. Bussen en treinen zitten vaak bijna vol met mensen die gereserveert hebben, maar je moet gewoon zorgen dat je voorin de rij staat zodat nadat iedereen die gereserveert heeft erin zit jij als een van de eerste de nog lege plaatsen krijgt.

Verder is Schotland schitterend, vooral het noorden. Maar ik hou dan ook wat meer van het ruigere landschap. Ruimte genoeg om te kamperen ja, ook al zou ik dat niet zo snel doen. Maar dat komt meer omdat ik dat als meisje toch enger vind.
ok, makes sense zo eerst keer :P

Even kijken dan, denk dat ik wel 1 tot 1,5 maand wil, maar dan wel kamperen anders is het niet te betalen. Voordeel is dat het dichtbij is dus dat je zo weer naar huis kan als het geld op is.

maar zit te denken om toch eerst oekraine/rusland kant uit te gaan :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120495973
Veel plezier in India Aldo:). Zit nu in Siem Reap. Angkor Wat is echt vreselijk indrukwekkend zeg, vooral Bayon vindt ik erg mooi:)
pi_120504170
Yo mensen, ik wil van de zomer misschien backpakken/ wandelen in Engeland.. twijfel nog tussen Wales en het Lake District, maar neig naar Lake District. Iemand ervaring in één van deze gebieden? (of allebei :P ) En hoelang was je dan onderweg? En ik heb dus geen auto, is dit alsnog te doen daar in dat gebied? Of is een fiets wel een aanrader?
pi_120504736
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:04 schreef andreas612 het volgende:
Yo mensen, ik wil van de zomer misschien backpakken/ wandelen in Engeland.. twijfel nog tussen Wales en het Lake District, maar neig naar Lake District. Iemand ervaring in één van deze gebieden? (of allebei :P ) En hoelang was je dan onderweg? En ik heb dus geen auto, is dit alsnog te doen daar in dat gebied? Of is een fiets wel een aanrader?
Geen ervaring maar koop een lonelyplanet of kijk ff op www.lonelyplanet.com daar staat echt super veel info op ;)

Denk dat fiets wel erg tof kan zijn daar maar dan wordt het wel meer een trekkingtocht, met tentjes enzo?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120504783
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Geen ervaring maar koop een lonelyplanet of kijk ff op www.lonelyplanet.com daar staat echt super veel info op ;)

Denk dat fiets wel erg tof kan zijn daar maar dan wordt het wel meer een trekkingtocht, met tentjes enzo?
Ik dacht meer van hostel naar hostel te gaan, met de fiets kan je opzich wel wat handiger van wandeltocht naar wandeltocht komen, anders moet je bijv. eerst 3 uur lopen voordat je er bent..
pi_120504815
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Ik dacht meer van hostel naar hostel te gaan, met de fiets kan je opzich wel wat handiger van wandeltocht naar wandeltocht komen, anders moet je bijv. eerst 3 uur lopen voordat je er bent..
True true, maar met een backpack op je rug werkt natuurlijk niet
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120504859
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:21 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

True true, maar met een backpack op je rug werkt natuurlijk niet
Naja, zal sowieso een rugzak moeten hebben voor wandelen, de rest misschien dan op bagagedrager
pi_120504922
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:22 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Naja, zal sowieso een rugzak moeten hebben voor wandelen, de rest misschien dan op bagagedrager
Gaaf!

lijkt me wel tof om vanaf hier door oostblok langs india richting beijing te fietsen een keer _O_

maar denk dat m'n eerst volgende reis of naar schotland of naar oekraine/rusland gaat :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120504947
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gaaf!

lijkt me wel tof om vanaf hier door oostblok langs india richting beijing te fietsen een keer _O_

maar denk dat m'n eerst volgende reis of naar schotland of naar oekraine/rusland gaat :)
Schotland is vet, ben ik 2 jaar terug geweest, als je nog toffe plekken wilt weten moet je maar laten weten
pi_120505225
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:25 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Schotland is vet, ben ik 2 jaar terug geweest, als je nog toffe plekken wilt weten moet je maar laten weten
zit nog te kijken. eerste prioriteit is m'n studie dit jaar nominaal afsluiten ;)
maar denk eigenlijk wel aan kamperen alsin backpacken met tent en slaapzak :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120505365
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

zit nog te kijken. eerste prioriteit is m'n studie dit jaar nominaal afsluiten ;)
maar denk eigenlijk wel aan kamperen alsin backpacken met tent en slaapzak :D
Kan je dan niet beter naar Noorwegen? kan je overal gratis en legaal liggen als je wilt.
pi_120505473
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:36 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter naar Noorwegen? kan je overal gratis en legaal liggen als je wilt.
Mag in schotland dus ook ;)

maar dan ga ik grote steden wel in hostel, is ook maar een idee.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120505555
Tof!
pi_120545758
Ga over 1 maandje naar Marrakesh, blijf voor 1 week in Marokko.
Nog iemand tips voor als ik daar ben?
pi_120586765
Zit nu in Phnom Penh, en zit nu te kijken waar je het beste nieuwjaar kan vieren. Hebben jullie nog tips? Zit zelf aan Saigon te denken, is daar wat te beleven?:)
pi_120588826
Laat ik het hier maar vragen, omdat een apart topic openen me nu nog wat vroeg lijkt. Iemand ervaring met centraal azie? Wat is de moeite waard om in een maandje te bekijken? Ben met name benieuwd naar Kyrgystan en Tadjikistan.
pi_120716435
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:22 schreef Mr.West het volgende:
Zit nu in Phnom Penh, en zit nu te kijken waar je het beste nieuwjaar kan vieren. Hebben jullie nog tips? Zit zelf aan Saigon te denken, is daar wat te beleven?:)
Goede vraag! Ik weet het ook nog niet 100% zeker, maar ik denk dat iktijdens NYE in Hanoi ben. Alleen heb ik geen idee wat er te beleven is daar :/
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:06:13 #168
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120754812
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:22 schreef Mr.West het volgende:
Zit nu in Phnom Penh, en zit nu te kijken waar je het beste nieuwjaar kan vieren. Hebben jullie nog tips? Zit zelf aan Saigon te denken, is daar wat te beleven?:)
Treintje pakken naar Thailand en dan naar de Nieuwjaars full moon party pakken op Phnom penh, dat is drukste feest daaro met dik 30.000 mensen. Wel tof lijkt me.

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 25 december 2012 @ 13:07:43 #169
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120754848
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:12 schreef krapula het volgende:
Laat ik het hier maar vragen, omdat een apart topic openen me nu nog wat vroeg lijkt. Iemand ervaring met centraal azie? Wat is de moeite waard om in een maandje te bekijken? Ben met name benieuwd naar Kyrgystan en Tadjikistan.
Ik heb er geen ervaring mee, maar er is wel een toffe reeks afleveringen van floortje dessing waar ze vanuit Amsterdam over land naar India gaat! Daar gaat ze dus ook door al die oostblok landen, midden oosten en centraal azie. Misschien wel een tip om te kijken ;) :D

Verder is aldo the apache nu in India, misschien kan hij je ook wel wat vertellen als hij terug is ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120858309
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:07 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb er geen ervaring mee, maar er is wel een toffe reeks afleveringen van floortje dessing waar ze vanuit Amsterdam over land naar India gaat! Daar gaat ze dus ook door al die oostblok landen, midden oosten en centraal azie. Misschien wel een tip om te kijken ;) :D

Verder is aldo the apache nu in India, misschien kan hij je ook wel wat vertellen als hij terug is ;)
kijk, dat is een goede tip. Ik ga kijken of ik die afleveringen ergens kan vinden.

jammer dat thorntree forum gesloten is, daar is normaal ook veel informatie vandaan te halen.
pi_120859911
Volgende week naar Indonesië een maandje backpacken! :)
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_120860968
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:26 schreef MaxC het volgende:
Volgende week naar Indonesië een maandje backpacken! :)
Gaaf, welke eilanden?
pi_120861559
Voornamelijk Java, daarnaast nog Bali, Gili eilanden en even Lombok
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:38:40 #174
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_120867626
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:12 schreef krapula het volgende:
Laat ik het hier maar vragen, omdat een apart topic openen me nu nog wat vroeg lijkt. Iemand ervaring met centraal azie? Wat is de moeite waard om in een maandje te bekijken? Ben met name benieuwd naar Kyrgystan en Tadjikistan.
Het blijft een ongewone keuze om richting Centraal Azie te gaan, maar voor een backpacker een prettige, bijzondere, unieke bestemming. Je zult geen spijt krijgen van je keuze. Veel mensen zullen raar opkijken als je ze vertelt dat je die kant uit gaat, maar dat is vooral omdat men er zo weinig van af weet.

Kirgizie en Tadzjikistan hebben veel cultuur en ruige landschappen, maar amper toeristische voorzieningen. Kazachstan is gigantisch en kent enorme contrasten in rijkdom en ontwikkeling. Oezbekistan en Turkmenistan zijn lastig te bereizen, maar hebben de mooiste historische plekjes.

Wat je in ieder geval niet moet onderschatten is de tijd en energie die in het verkrijgen van visa gaat zitten. Bovendien zijn die stempels en stickers niet bepaald goedkoop.

Kirgizie heeft een roerige periode achter de rug met veel geweld. Ook al hoor je er hier op het nieuws niets meer over, ik zou me toch even goed inlezen over de veiligheid als ik jou was.
Funk Gezond, Soul een Appel
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:03:59 #175
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120868879
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 12:39 schreef krapula het volgende:

[..]

kijk, dat is een goede tip. Ik ga kijken of ik die afleveringen ergens kan vinden.

jammer dat thorntree forum gesloten is, daar is normaal ook veel informatie vandaan te halen.
3 op reis, uitzending gemist en dan floortje, je komt het vanzelf tegen. Anders google he.
Best wel gaaf als je ziet in wat voor oude bussen ze dan rijden door die arme dorpjes, heb gelijk zin om m'n backpack weer van zolder te trekken. Maar hey. Studie alles, nog even wachten
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121230259
Bam! Morgen is het zover! *O*
pi_121231928
Waar gaat de reis heen?
pi_121232272
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:32 schreef Mr.West het volgende:
Waar gaat de reis heen?
Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Indonesië, Australië en misschien NZ.
pi_121237694
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:39 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Indonesië, Australië en misschien NZ.
Cool hoe lang ga je?
pi_121238401
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:35 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Cool hoe lang ga je?
Met een beetje geluk ben ik eind maart 2014 weer terug in NL. :)
pi_121238601
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:48 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Met een beetje geluk ben ik eind maart 2014 weer terug in NL. :)
Zodan goed bezig. Ga je werken in Oz zeker?
Ben ook bezig met sparen voor zoiets, hoeveel geld heb je gespaard als ik vragen mag
pi_121240933
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:48 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Met een beetje geluk ben ik eind maart 2014 weer terug in NL. :)
met een beetje pech eerder ? :p

ziet er goed uit dat plan. have fun
pi_121241812
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:52 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Zodan goed bezig. Ga je werken in Oz zeker?
Ben ook bezig met sparen voor zoiets, hoeveel geld heb je gespaard als ik vragen mag
Zo min mogelijk. ;) Op m'n andere vraag heb je antwoord als het goed is. :P

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 20:28 schreef Roger_ het volgende:

[..]

met een beetje pech eerder ? :p

ziet er goed uit dat plan. have fun
Met veel pech eerder, met een beetje meer geluk misschien wel langer. :) Wie weet!
pi_121250902
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:39 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Thailand, Cambodja, Vietnam, Laos, Indonesië, Australië en misschien NZ.
nice man! veel succes! AU en NZ wil ik ook nog een keer heen :@
pi_121279853
Maandje backpacken door Thailand is me zo goed bevallen, dat ik in het voorjaar nog een keer weg wil. Alleen waarheen? Ik twijfel momenteel tussen Zuid Amerika (Peru, Chili, Bolivia, ...) en Zuid/Centraal Europa (Portugal, Spanje, Griekenland, Macedonië, Kroatië, ...)

De zaken die doorslaggevend kunnen zijn in de keuze tussen de twee zijn voornamelijk het kostenplaatje (Thailand kostte me gemiddeld 30eu per dag), ik verwacht dat deze trip wel wat duurder zal worden. Maar met een 50eu(overnachtingen in hostels, eten en drinken, vervoer op locatie) wil ik toch wel klaar zijn.

Daarnaast vind ik ook de backpackers-sfeer erg belangrijk. Ik vond Thailand op dit gebied echt fantastisch. Ik heb nog nooit zoveel toffe mensen ontmoet. Het aanbod van hostels en guesthouses was onovertroffen.

Zijn er mensen die mij iets kunnen vertellen over deze twee onderwerpen in beide continenten?
pi_121349152
Zo, ik ben weer terug vanui India _O_

geweldig!!!
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121349191
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:04 schreef AldoTheApache het volgende:
Zo, ik ben weer terug vanui India _O_

geweldig!!!
waar allemaal geweest? :)
pi_121349212
quote:
7s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:05 schreef andreas612 het volgende:

[..]

waar allemaal geweest? :)
Delhi- Agra- Varanasi- Calcutta - Jaipur- Udaipur-Mumbai-Goa

_O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121350363
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Delhi- Agra- Varanasi- Calcutta - Jaipur- Udaipur-Mumbai-Goa

_O_
Nice _O_
pi_121352581
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 13:06 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Delhi- Agra- Varanasi- Calcutta - Jaipur- Udaipur-Mumbai-Goa

_O_
Veel relaxte backpackers tegen gekomen of heel veel van die hippie types (zijn ook wel oke maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel)? Hoe ging het qua vervoer?
pi_121352716
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:36 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Veel relaxte backpackers tegen gekomen of heel veel van die hippie types (zijn ook wel oke maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel)? Hoe ging het qua vervoer?
beide tegengekomen uiteraard :P Wel veel hippies moet ik toegeven, maar gelukkig ook zat normale :P En qua vervoer ging het top eigenlijk. 4 binnenlandse vluchten :@ maar dat kwam omdat mijn budget het toeliet en ik geen zin had in 30 uur treinreizen. en zelf iets van 3 nachttreinen, dat ging 'soepel'.

en in de hele maand niet ziek geworden van het eten :7 terwijl ik alles heb gegeten (straatstalletjes enzo) en ik heb me toch een partij verhalen gehoord over diarree bij mensen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121352985
Wat vond je het hoogtepunt van de reis?
pi_121353027
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:45 schreef Farenji het volgende:
Wat vond je het hoogtepunt van de reis?
Ik heb zoveel te gekke dingen gedaan dat ik dat nu nog even niet kan zeggen :@ Misschien over een paar weken als alles is ingewerkt :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121353305
quote:
11s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:46 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Ik heb zoveel te gekke dingen gedaan dat ik dat nu nog even niet kan zeggen :@ Misschien over een paar weken als alles is ingewerkt :@
Ah, klinkt wel beetje herkenbaar. India is wel een heftige ervaring he! :D
pi_121353354
quote:
14s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:52 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ah, klinkt wel beetje herkenbaar. India is wel een heftige ervaring he! :D
Heel heftig inderdaad! :Y

India vergt heel veel geduld, energie, doorzettingsvermogen, en je moet alle westerse normen en waarden loslaten. Maar als je dat eenmaal hebt is India geweldig _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121353473
* Farenji wobbelt met z'n hoofd heen en weer.
pi_121353569
quote:
12s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:57 schreef Farenji het volgende:
* Farenji wobbelt met z'n hoofd heen en weer.
Indiaas jaknikken :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121353718
quote:
10s.gif Op woensdag 9 januari 2013 14:59 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Indiaas jaknikken :P
Dat dacht ik eerst ook. Heeft voor heel wat verwarring gezorgd! Het is meer het Indiase equivalent van "hm hm".
pi_121353744
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook. Heeft voor heel wat verwarring gezorgd! Het is meer het Indiase equivalent van "hm hm".
herkenbaar :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121435957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:38 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Het blijft een ongewone keuze om richting Centraal Azie te gaan, maar voor een backpacker een prettige, bijzondere, unieke bestemming. Je zult geen spijt krijgen van je keuze. Veel mensen zullen raar opkijken als je ze vertelt dat je die kant uit gaat, maar dat is vooral omdat men er zo weinig van af weet.

Kirgizie en Tadzjikistan hebben veel cultuur en ruige landschappen, maar amper toeristische voorzieningen. Kazachstan is gigantisch en kent enorme contrasten in rijkdom en ontwikkeling. Oezbekistan en Turkmenistan zijn lastig te bereizen, maar hebben de mooiste historische plekjes.

Wat je in ieder geval niet moet onderschatten is de tijd en energie die in het verkrijgen van visa gaat zitten. Bovendien zijn die stempels en stickers niet bepaald goedkoop.

Kirgizie heeft een roerige periode achter de rug met veel geweld. Ook al hoor je er hier op het nieuws niets meer over, ik zou me toch even goed inlezen over de veiligheid als ik jou was.
beetje late reactie, maar wou toch nog even bedanken voor de moeite. :). Die stempeltjes zijn inderdaad behoorlijk duur, dat is ook iets wat dus direct flink inhakt op het budget. Momenteel zit ik nog erg te twijfelen; of deze zomer die kant op, of Madagascar.

Keuzes, keuzes. Brr.
pi_121441397
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Maandje backpacken door Thailand is me zo goed bevallen, dat ik in het voorjaar nog een keer weg wil. Alleen waarheen? Ik twijfel momenteel tussen Zuid Amerika (Peru, Chili, Bolivia, ...) en Zuid/Centraal Europa (Portugal, Spanje, Griekenland, Macedonië, Kroatië, ...)

De zaken die doorslaggevend kunnen zijn in de keuze tussen de twee zijn voornamelijk het kostenplaatje (Thailand kostte me gemiddeld 30eu per dag), ik verwacht dat deze trip wel wat duurder zal worden. Maar met een 50eu(overnachtingen in hostels, eten en drinken, vervoer op locatie) wil ik toch wel klaar zijn.

Daarnaast vind ik ook de backpackers-sfeer erg belangrijk. Ik vond Thailand op dit gebied echt fantastisch. Ik heb nog nooit zoveel toffe mensen ontmoet. Het aanbod van hostels en guesthouses was onovertroffen.

Zijn er mensen die mij iets kunnen vertellen over deze twee onderwerpen in beide continenten?
De Balkan! Ik heb er in september twee weken rondgetrokken(Servië, Bosnie, Montenegro), dagbudget van ongeveer 35 euro (hostel was gemiddeld 10 euro per nacht, bus/trein/eten/uitstappen allemaal vrij goedkoop). Retourticket naar Belgrado was 95 euro dus in totaal 600 euro. Geen geld dus.
pi_121535374
Hoe is het backpacken in Marokko en Zuid-Afrika? :@

Ik zit zelf te overwegen om deze zomer daar 2 weekjes rond te trekken want ik heb een klein budget. Want ik wil komende december weer een maand weg, maar dan naar Zuid-Afrika _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121535424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 10:12 schreef krapula het volgende:
Laat ik het hier maar vragen, omdat een apart topic openen me nu nog wat vroeg lijkt. Iemand ervaring met centraal azie? Wat is de moeite waard om in een maandje te bekijken? Ben met name benieuwd naar Kyrgystan en Tadjikistan.
Wat wil je weten? ;) (woon in Kazachstan momenteel)
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_121535442
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:32 schreef Essebes het volgende:

[..]

Wat wil je weten? ;) (woon in Kazachstan momenteel)
De tering!! :o :@

Hoe ben je daar nu weer terecht geraakt? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121535530
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:34 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

De tering!! :o :@

Hoe ben je daar nu weer terecht geraakt? :@
olie
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_121535540
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:47 schreef Essebes het volgende:

[..]

olie
je werkt bij Shell ofzo dus? ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121535562
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:49 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

je werkt bij Shell ofzo dus? ;)
mn man werkt in de olie idd. Veel bedrijven hier aanwezig hoor, niet alleen Shell :D
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_121535597
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:52 schreef Essebes het volgende:

[..]

mn man werkt in de olie idd. Veel bedrijven hier aanwezig hoor, niet alleen Shell :D
Wel vet hoor :Y
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121535630
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:57 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Wel vet hoor :Y
Maar on topic: we krijgen zelden backpackers hier langs. We zitten in het minst mooie gedeelte van KZ helaas (westen) :'(
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_121535670
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:25 schreef AldoTheApache het volgende:
Hoe is het backpacken in Marokko en Zuid-Afrika? :@

Ik zit zelf te overwegen om deze zomer daar 2 weekjes rond te trekken want ik heb een klein budget. Want ik wil komende december weer een maand weg, maar dan naar Zuid-Afrika _O_
persoonlijk Zuid Afrika, ik zou eerder voor een land er net boven kiezen, denk vooral Namibië , Botwana en Zambia zeer de moeite waard zal zijn. ZA is naar mijn idee best te doen, maar is volgens mij toch beter te doen in de net iets meer luxe variant als de Backpack, de selve drive.
En moet zeggen als je het aan durft, er is eigenlijk helemaal niets mis met Zimbabwe.
pi_121537862
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 08:09 schreef Roger_ het volgende:

[..]

persoonlijk Zuid Afrika, ik zou eerder voor een land er net boven kiezen, denk vooral Namibië , Botwana en Zambia zeer de moeite waard zal zijn. ZA is naar mijn idee best te doen, maar is volgens mij toch beter te doen in de net iets meer luxe variant als de Backpack, de selve drive.
En moet zeggen als je het aan durft, er is eigenlijk helemaal niets mis met Zimbabwe.
maar Zimbabwe is niet goedkoop vergeleken met de landen eromheen. Wel goed te bereizen, trouwens!
pi_121539772
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar Zimbabwe is niet goedkoop vergeleken met de landen eromheen. Wel goed te bereizen, trouwens!
klopt inderdaad. maar ik moet zeggen ik was mijn laatste vakantie zo positief verrast door dit land, zeker de Rhino trak in Matobo was zo f#ck#ng in druk wekkend. gewoon op 3 meter afstand gestaan van een gezin witte neushoorns
pi_121610225
hoi, iemand ervaringen wat je kan doen met je kpn abonement als je 4 maanden naar het buitenland gaat?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  zondag 20 januari 2013 @ 19:57:20 #214
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121815274
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:54 schreef swarmahoer het volgende:
hoi, iemand ervaringen wat je kan doen met je kpn abonement als je 4 maanden naar het buitenland gaat?
Gewoon meenemen? Anders nummer kwijt, zit 1 maand opzegtermijn op, allemaal rompslomp. Wel kun je je abo naar beneden bijstellen en *in elkgeval bij vodafone* een pasport blox erop gooien zodat je in x aantal landen goedkoper kan bellen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121823440
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 20:54 schreef swarmahoer het volgende:
hoi, iemand ervaringen wat je kan doen met je kpn abonement als je 4 maanden naar het buitenland gaat?
4 maanden stop laten zetten.
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121829436
Even een verlengde tvp :+.

Ga van de zomer voor het eerst backpacken, maar twijfel nog over de locatie. Ik heb juli/augustus vrij, dus ga er dan een maand alleen op uit. Het liefst zou ik naar Nieuw Zeeland willen, maar het is daar dan hartje winter. Hoewel ik niet per se in de warmte hoef te zitten (ik sluit augustus af met een weekje Italië), houdt het me wel enigszins tegen. Thailand klinkt ook goed, maar ook daar weer is juli eigenlijk een rotmaand voor. Relatief duur, en veel kans op regen. Ik wil me goed in het Engels kunnen redden, veel natuur en cultuur zien en hoef niet héél low budget te gaan. Lastiglastig.
pi_121832906
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Even een verlengde tvp :+.

Ga van de zomer voor het eerst backpacken, maar twijfel nog over de locatie. Ik heb juli/augustus vrij, dus ga er dan een maand alleen op uit. Het liefst zou ik naar Nieuw Zeeland willen, maar het is daar dan hartje winter. Hoewel ik niet per se in de warmte hoef te zitten (ik sluit augustus af met een weekje Italië), houdt het me wel enigszins tegen. Thailand klinkt ook goed, maar ook daar weer is juli eigenlijk een rotmaand voor. Relatief duur, en veel kans op regen. Ik wil me goed in het Engels kunnen redden, veel natuur en cultuur zien en hoef niet héél low budget te gaan. Lastiglastig.
India ^O^
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 21 januari 2013 @ 10:14:04 #218
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121834715
quote:
2s.gif Op maandag 21 januari 2013 00:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Even een verlengde tvp :+.

Ga van de zomer voor het eerst backpacken, maar twijfel nog over de locatie. Ik heb juli/augustus vrij, dus ga er dan een maand alleen op uit. Het liefst zou ik naar Nieuw Zeeland willen, maar het is daar dan hartje winter. Hoewel ik niet per se in de warmte hoef te zitten (ik sluit augustus af met een weekje Italië), houdt het me wel enigszins tegen. Thailand klinkt ook goed, maar ook daar weer is juli eigenlijk een rotmaand voor. Relatief duur, en veel kans op regen. Ik wil me goed in het Engels kunnen redden, veel natuur en cultuur zien en hoef niet héél low budget te gaan. Lastiglastig.
Canada, China, Japan?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121853692
Het wordt toch gewoon Thailand, voor een weekje of 4. *O*.
pi_121853713
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:02 schreef clumsy_clown het volgende:
Het wordt toch gewoon Thailand, voor een weekje of 4. *O*.
thailand is het minste land van ZOA :@ Maar voor een 1e keer is het wel vet hoor 8-)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121853747
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

thailand is het minste land van ZOA :@ Maar voor een 1e keer is het wel vet hoor 8-)
Haha, dat is een beetje het punt, ik wil simpel beginnen en Thailand lijkt erg toegankelijk. Daarnaast: vrijwilligerswerk in een olifantenpark baby!
pi_121853748
quote:
10s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:03 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

thailand is het minste land van ZOA :@ Maar voor een 1e keer is het wel vet hoor 8-)
Vind Thailand zeker niet het minste land van Zo Azie.
pi_121853776
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Haha, dat is een beetje het punt, ik wil simpel beginnen en Thailand lijkt erg toegankelijk. Daarnaast: vrijwilligerswerk in een olifantenpark baby!
wijze keuze :Y

quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:05 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Vind Thailand zeker niet het minste land van Zo Azie.
het was naar mijn smaak te toeristisch :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121854429
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:05 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

wijze keuze :Y

[..]

het was naar mijn smaak te toeristisch :@
Tsah eiland als Koh Phangang en Koh Tao zijn denk ik dan wel toeristisch maar dan vind ik dan wel weer leuk voor de afwisseling. Beetje biertjes drinken en een feestje. Veel andere backpackers.. Maar het zal idd niet te vergelijken zijn met India ofzo
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:23:03 #225
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121904103
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:05 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

wijze keuze :Y

[..]

het was naar mijn smaak te toeristisch :@
Ik vind het wel leuk dat toeristische, beetje met andere backpackers. Maar china vond ik bijvoorbeeld ook veel toffer zonder al die toeristen ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121904243
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:05 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

wijze keuze :Y

[..]

het was naar mijn smaak te toeristisch :@
Hoe 'makkelijk' zijn bijvoorbeeld Cambodja en Vietnam, in vergelijking met Thailand?

maw, heb je nog aanraders? Zit te kijken of ik uit Thailand nog verder trek.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:28:22 #227
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121904373
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hoe 'makkelijk' zijn bijvoorbeeld Cambodja en Vietnam, in vergelijking met Thailand?

maw, heb je nog aanraders? Zit te kijken of ik uit Thailand nog verder trek.
Cambodja is makkelijk hoor, mensen spreken ook aardig woordje engels en het is goedkoop. Gewoon dollars uit de muur trekken.

Alleen geen openbaar vervoer, paar bussen zijn er wel maar in de steden heb je alleen van die sleephutjes, maar dat kost ook weinig.

Mooi land wel. Vietnam moet ook geweldig zijn. Die landen zijn allemaal helemaal niet moeilijk hoor ;)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121912300
Ik vind het allemaal wel spannend :P. Zit te kijken naar een duikcursus op Thailand nu, dat moet gaaf zijn!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:31:06 #229
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121913157
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik vind het allemaal wel spannend :P. Zit te kijken naar een duikcursus op Thailand nu, dat moet gaaf zijn!
Ik kan sairee cottage diving op koh tao aanraden. Waren paar ierse en engelse 'lads' die super gaaf waren. super goede uitleg in kleine groepjes van 2/3/4 duikers. kleine boot met 3/4 instructeuren en niet zo masaal als bans ofzo waar je gewoon een nummer bent. Erg gaaf, zou gelijk teruggaan als het kon.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121916158
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik kan sairee cottage diving op koh tao aanraden. Waren paar ierse en engelse 'lads' die super gaaf waren. super goede uitleg in kleine groepjes van 2/3/4 duikers. kleine boot met 3/4 instructeuren en niet zo masaal als bans ofzo waar je gewoon een nummer bent. Erg gaaf, zou gelijk teruggaan als het kon.
Ziet er goed uit!
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:14:54 #231
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121916239
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:13 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ziet er goed uit!
Ja echt super toffe tijd gehad daar. Als je 's avonds een biertje met ze wou doen was helemaal super, was niet alsof je maar een klant voor ze was. Super leuke mensen :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121924476
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Hoe 'makkelijk' zijn bijvoorbeeld Cambodja en Vietnam, in vergelijking met Thailand?

maw, heb je nog aanraders? Zit te kijken of ik uit Thailand nog verder trek.
Vietnam was heel makkelijk :Y

je hebt daar echt 1000000000000 reisbureaus zitten, die je op alle manieren verder kunnen helpen: trein, bus, vliegtuig etc. :P ze halen je vaak op bij je hotel zelfs als je dat wel. En het kost bijna niets :D

Maar voor de echte avonturiers ga je gewoon zelf met het openbaar vervoer voor 30% van het reisbureauprijs: 1/3* niks is minder niks, maarja ik bespaarde me toen al het gedoe :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121949601
Ik denk dat het voorlopig even bij Thailand blijft, om financiële redenen. Maarrr, vrijstelling is binnen, dus 3 maanden zomervakantie *O*. Even flink werken en dan hop, op het vliegtuig!
pi_121962743
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:17 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik denk dat het voorlopig even bij Thailand blijft, om financiële redenen. Maarrr, vrijstelling is binnen, dus 3 maanden zomervakantie *O*. Even flink werken en dan hop, op het vliegtuig!
ik zou zo met je ruilen :D stikjaloers :@

zelf moet ik nog werken voor mijn trip met kerst, en ik twijfel waar ik heen wil :')

ik wil eigenlijk zo snel mogelijk de 7 wereldwonderen zien :') zit nu al op 3 (incl. giza dus 3/8)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121988063
quote:
10s.gif Op woensdag 23 januari 2013 22:39 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ik zou zo met je ruilen :D stikjaloers :@

zelf moet ik nog werken voor mijn trip met kerst, en ik twijfel waar ik heen wil :')

ik wil eigenlijk zo snel mogelijk de 7 wereldwonderen zien :') zit nu al op 3 (incl. giza dus 3/8)
Nieuw Zeeland! Ik heb echt heel lang zitten twijfelen of ik van de zomer niet naar NZ kan, maar het is daar winter dan, en dat is toch niet echt handig. Maar wát een prachtland moet dat zijn. Ideaal voor rond kerst! Schijnt ook goed te backpacken te zijn, alleen is het wel flink duurder.

Ik heb hem iig in de planning gezet voor kerst 2014 :P.
pi_121989940
quote:
3s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:51 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nieuw Zeeland! Ik heb echt heel lang zitten twijfelen of ik van de zomer niet naar NZ kan, maar het is daar winter dan, en dat is toch niet echt handig. Maar wát een prachtland moet dat zijn. Ideaal voor rond kerst! Schijnt ook goed te backpacken te zijn, alleen is het wel flink duurder.

Ik heb hem iig in de planning gezet voor kerst 2014 :P.
daar zijn geen wereldwonderen ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_121993650
Man, NZ is één groot wereldwonder O+.
pi_121994755
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:31 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

daar zijn geen wereldwonderen ;(
Peru; machu pichu is geen wereldwonder maar ik vind van wel.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122000390
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Peru; machu pichu is geen wereldwonder maar ik vind van wel.
machu pichu is een wereldwonder :Y
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122000404
quote:
11s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Man, NZ is één groot wereldwonder O+.
staat er niet op hoor :+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122003103
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:19 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

machu pichu is een wereldwonder :Y
Ah, die zou ik doen dan _O_
Pingyao is ook tof, maar dat is een unesco werelderfgoed, geen wereldwonder.

Welke zijn er nog meer allemaal dan? Ik zou chinese muur doen als ik jou was, dat is echt geweldig. Dan die lange hike van jinshalin naar samatai! Maar in de winter is het nog gaver als er sneeuw ligt :D
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122003621
IK BEN ZO BLIJ IK HEB EEN BETAKEY VOOR SIMCITY
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122019084
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 21:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ah, die zou ik doen dan _O_
Pingyao is ook tof, maar dat is een unesco werelderfgoed, geen wereldwonder.

Welke zijn er nog meer allemaal dan? Ik zou chinese muur doen als ik jou was, dat is echt geweldig. Dan die lange hike van jinshalin naar samatai! Maar in de winter is het nog gaver als er sneeuw ligt :D


+ de piramide van Giza :D

ik twijfel tussen machu pichu en die in mexico :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122019108
Da's het colosseum in Rome, onderaan?

Vond ik imposant, maar om het nou een wereldwonder te noemen...

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2013 08:45:16 ]
pi_122024703
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:42 schreef clumsy_clown het volgende:
Da's het colosseum in Rome, onderaan?

Vond ik imposant, maar om het nou een wereldwonder te noemen...
tja :@ :P

ik ga naar mexico volgend jaar *O*
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  vrijdag 25 januari 2013 @ 13:06:48 #246
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122026704
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:40 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

+ de piramide van Giza :D

ik twijfel tussen machu pichu en die in mexico :@
Chinese muur _O_
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122029786
Ik snap dat ook niet zo eerlijk gezegd, Angkor Wat in Cambodja is in mijn ogen toch ook imposanter dan het Colosseum
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  zondag 27 januari 2013 @ 01:58:50 #248
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122100388
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 14:25 schreef kalinhos het volgende:
Ik snap dat ook niet zo eerlijk gezegd, Angkor Wat in Cambodja is in mijn ogen toch ook imposanter dan het Colosseum
Prachtig dat angkor wat _O_
jammer dat er ook restauratiewerkzaamheden waren toen ik er was ;(
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122102092
Toch mooi van het backpacken. Ik ben een Engels stel tegengekomen in Chiang Mai 2 maanden geleden en kwam dezelfde mensen tegen met nieuwjaar in Vietnam en gisteravond tussen al de mensen bij de Full Moon Party kwam ik ze weer tegen. Leuk zoiets
  zondag 27 januari 2013 @ 04:44:54 #250
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122102097
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 04:40 schreef Mr.West het volgende:
Toch mooi van het backpacken. Ik ben een Engels stel tegengekomen in Chiang Mai 2 maanden geleden en kwam dezelfde mensen tegen met nieuwjaar in Vietnam en gisteravond tussen al de mensen bij de Full Moon Party kwam ik ze weer tegen. Leuk zoiets
Geweldig! _O_
Dat soort dingen komen altijd voor. De leukste mensen kom je altijd tegen :D
Hoe was FMP? :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122122844
Zoiets had ik ook een keer. Sliep in Kroatië in het zelfde appartement als een groep fransen en ik kwam ze later in budapest tegen op straat.
En in China een Amerikaan ontmoet in lijiang en we sliepen toevallig in hetzelfde hostel in chengdu
pi_122131993
Ik vraag het maar even hier al hoort het er misschien niet helemaal. Ik ben op zoek naar een goede 50 liter rugzak voor diverse hike tochten in de nationale parken van Amerika. Heeft er iemand tips dan hoor ik die graag, prijs is een factor die uiteraard sterk meeweegt ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_122155309
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik vraag het maar even hier al hoort het er misschien niet helemaal. Ik ben op zoek naar een goede 50 liter rugzak voor diverse hike tochten in de nationale parken van Amerika. Heeft er iemand tips dan hoor ik die graag, prijs is een factor die uiteraard sterk meeweegt ;)
Ik heb zo'n 6 a 7 jaar geleden een backpack van het eigen merk van Decathlon gekocht (Quecha). Die was destijds het goedkoopste, de reden waarom ik toen als arme student die had gekozen. Nu, nadat ik er de halve wereld mee over gebackpackt te hebben, is er nog steeds helemaal niks kapot. Echt een topding, sowieso ben ik wel te spreken over de spullen van Decathlon. ^O^
pi_122156998
Thanks, die zijn inderdaad goedkoop zeg, 60 à 70 euro voor ene 70L backpack! ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_122238859
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Thanks, die zijn inderdaad goedkoop zeg, 60 à 70 euro voor ene 70L backpack! ^O^
veuls te groot :o
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  woensdag 30 januari 2013 @ 08:32:01 #256
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_122245234
Ik heb het als beginnende backpacker in mijn hoofd gehaald dat ik dit jaar naar Nieuw Zeeland wil. Nu wil ik 3-4 weken gaan rondreizen, maar kan ik door omstandigheden dit jaar alleen tussen April - Augustus naar NZ.
Qua weer heb ik op internet kunnen vinden dat dit goed te doen moet zijn, de wat lagere temperatuur is op te lossen met een extra laag kleding ;). Het idee is om alleen rond te gaan reizen, maar om nu 3-4 weken geen mede backpackers tegen komen is wel heel erg alleen.

Heeft iemand hier ervaring met het backpacken in NZ in de winter en of meer mensen dan rondreizen, zodat ik niet alleen in een hostel zit?
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_122246349
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:04 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

veuls te groot :o
Uiteindelijk een 65L van Gelert gekocht bij deoutdoorwinkel.nl voor nog geen 50 euro, uitstekende tas! ^O^
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_122246387
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Uiteindelijk een 65L van Gelert gekocht bij deoutdoorwinkel.nl voor nog geen 50 euro, uitstekende tas! ^O^
hoop dat je er veel reisplezier mee gaat beleven :D

Mijn tas begint er nu al wel 'gedragen' uit te zien, na 2 maanden backpacken. Ben ik best wel blij mee, want volgens mij worden frisse toeristen met een hagelnieuwe tas er wel uit gepikt zeg maar :P Maar dit ligt ook aan je bestemming :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122246515
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 08:32 schreef Bartisik het volgende:
Ik heb het als beginnende backpacker in mijn hoofd gehaald dat ik dit jaar naar Nieuw Zeeland wil. Nu wil ik 3-4 weken gaan rondreizen, maar kan ik door omstandigheden dit jaar alleen tussen April - Augustus naar NZ.
Qua weer heb ik op internet kunnen vinden dat dit goed te doen moet zijn, de wat lagere temperatuur is op te lossen met een extra laag kleding ;). Het idee is om alleen rond te gaan reizen, maar om nu 3-4 weken geen mede backpackers tegen komen is wel heel erg alleen.

Heeft iemand hier ervaring met het backpacken in NZ in de winter en of meer mensen dan rondreizen, zodat ik niet alleen in een hostel zit?
In NZ zijn er het hele jaar door backpackers, al is het in die periode wel een stuk rustiger in de meeste plaatsen. Maar als je in Juli - Augustus naar plekken gaat met skigebrieden in de buurt (bijvoorbeeld Ohakune en Queenstown) is het daar misschien wel drukker dan in de zomer, dus daar kom je zeker mensen tegen.

In de hostels van Base, Nomads en YHA zitten altijd wel mensen, ook omdat daar de backpackerbussen hun reizigers droppen. En als je mensen wil leren kennen, kan je altijd een georganiseerde activiteit gaan doen (van kroegentocht tot iets in de buitenlucht).
  woensdag 30 januari 2013 @ 10:52:53 #260
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_122248039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 09:46 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

In NZ zijn er het hele jaar door backpackers, al is het in die periode wel een stuk rustiger in de meeste plaatsen. Maar als je in Juli - Augustus naar plekken gaat met skigebrieden in de buurt (bijvoorbeeld Ohakune en Queenstown) is het daar misschien wel drukker dan in de zomer, dus daar kom je zeker mensen tegen.

In de hostels van Base, Nomads en YHA zitten altijd wel mensen, ook omdat daar de backpackerbussen hun reizigers droppen. En als je mensen wil leren kennen, kan je altijd een georganiseerde activiteit gaan doen (van kroegentocht tot iets in de buitenlucht).
Dat klinkt nog wel goed , bedankt ^O^ . Moet je rond die tijd de hostels boeken rond de skigebieden of is dit niet nodig?

Nog tips welke maand in deze tijd te gaan?
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_122270581
quote:
14s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:52 schreef Bartisik het volgende:

[..]

Dat klinkt nog wel goed , bedankt ^O^ . Moet je rond die tijd de hostels boeken rond de skigebieden of is dit niet nodig?

Nog tips welke maand in deze tijd te gaan?
In Queenstown zou ik dat wel doen (vooral als de Nieuw-Zeelanders zelf vakantie hebben), al is er volgens mij in je eentje altijd wel ergens een bed te vinden.

Als je wil wintersporten zou ik in juli of augustus gaan, en als je dat niet uitmaakt, in mei. In het grootste deel van NZ is het dan echt nog niet koud (tussen de 10 en 15 graden en als de zon schijnt voelt het snel een stuk warmer) en ook minder nat dan in juni - augustus. Ik zat zelf in mei in het zuiden (Wanaka, Queenstown) en dat was supermooi met de herfstkleurtjes!
pi_122320907


Zo liep ik dus ook rond _O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122333739
Ga deze zomer voor het eerst echt backpacken door Oost Europa met de trein, super zin in. :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 15:50:42 #264
208027 Bartisik
BlahBlahBlah
pi_122345025
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:33 schreef TinyTuna het volgende:

[..]

In Queenstown zou ik dat wel doen (vooral als de Nieuw-Zeelanders zelf vakantie hebben), al is er volgens mij in je eentje altijd wel ergens een bed te vinden.

Als je wil wintersporten zou ik in juli of augustus gaan, en als je dat niet uitmaakt, in mei. In het grootste deel van NZ is het dan echt nog niet koud (tussen de 10 en 15 graden en als de zon schijnt voelt het snel een stuk warmer) en ook minder nat dan in juni - augustus. Ik zat zelf in mei in het zuiden (Wanaka, Queenstown) en dat was supermooi met de herfstkleurtjes!
Ik ga eens kijken wat het werk van mei zegt dan, hopelijk willen ze meewerken :P.
~Wij zijn best bereid tot zelfkritiek, onder voorwaarde dat niemand daarmee instemt.
pi_122353850
Jezus wat een week op het werk.. dan heb ik toch altijd zo'n zin om mn rugtasje te pakken en richting Schiphol te gaan! :p
pi_122456539
Binnenkort half semester break hier aan de National University of Singapore, dus ik heb 10 dagen om door Azie te reizen. Voor de hand liggende dingen zijn Hong Kong, Kuala Lumpur of Bali te bezoeken, maar het lijkt me ook erg gaaf om naar Birma te gaan, nu ze eindelijk hun grenzen open gegooid hebben.

Iemand hier toevallig geweest de afgelopen maanden?
pi_122457041
Hongkong lijkt me 10 dagen wat veel, ik had het er na 4 wel gezien eigenlijk. Bali is 10 dagen te weinig, ik was er 2 weken en had wat tijdtekort. Je beste optie is eigenlijk Kuala Lumpur dan denk ik. Paar dagen daar en vanaf KL kan je binnen 1 uur vliegen en 2 uur boot op de Perhentians zijn, of 2 uurtjes vliegen en je zit op Borneo/Sapah.

Birma ben ik niet geweest.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_122457279
Denk dat nu wel het beste moment is om naar Birma te gaan, over een paar jaar is het veel toeristischer. Nu zie je nog het echte Birma!
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_122540144
Tip voor Cambodja: ga naar Koh Rong!
  woensdag 6 februari 2013 @ 05:14:33 #270
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540171
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:05 schreef skit het volgende:
Zoiets had ik ook een keer. Sliep in Kroatië in het zelfde appartement als een groep fransen en ik kwam ze later in budapest tegen op straat.
En in China een Amerikaan ontmoet in lijiang en we sliepen toevallig in hetzelfde hostel in chengdu
Ik ontmoette een Zwitser in het hostel in Mexico City en later zag ik hem weer in Guanajuato én in Guadalajara. Toen was het 2007 en we ontdekten net Facebook. Zijn verzoek was: "I'm The Swiss guy you meet everywhere".
pi_122544077
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 05:14 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik ontmoette een Zwitser in het hostel in Mexico City en later zag ik hem weer in Guanajuato én in Guadalajara. Toen was het 2007 en we ontdekten net Facebook. Zijn verzoek was: "I'm The Swiss guy you meet everywhere".
haha wat een baas :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122584759
Thx voor de tips allemaal :)
pi_122593228
quote:
7s.gif Op zondag 27 januari 2013 04:44 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Geweldig! _O_
Dat soort dingen komen altijd voor. De leukste mensen kom je altijd tegen :D
Hoe was FMP? :)
Het feest was echt vet. Het verf zat een week erna nog onder mn nagels:). Maar die buckets waren wel echt dodelijk zeg... Gisteren thuis gekomen na 3 maanden reizen. Voelt nog heel raar nu.
pi_122769078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:24 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Het feest was echt vet. Het verf zat een week erna nog onder mn nagels:). Maar die buckets waren wel echt dodelijk zeg... Gisteren thuis gekomen na 3 maanden reizen. Voelt nog heel raar nu.
Dat is vreemd he? Dat terug zijn? :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 12 februari 2013 @ 07:46:50 #275
62913 Blik
The one and Only!
pi_122778561
Update mijnerzijds, ga in augustus 3 weken backpacken door Sri Lanka, maar dit keer met een kleine van 11 maanden :)
pi_122779002
Na een voorzichtige backpackreis door Japan vorig jaar nu 4 weken het echte werk (voor mij dan..) Laos & Cambodja in juli. Zal jullie nog wel regelmatig komen vervelen met noob-vraagjes :)
pi_122842644
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik heb de smaak van het reizen inmiddels aardig te pakken en wil na mijn bachelor een halfjaar gaan backpacken.
In eerste instantie zou ik dit gaan doen met een vriendin, maar zij moet een jaar langer dan ik.
Ik had er nooit echt aan gedacht om zoiets in mijn eentje te gaan doen en het lijkt me aan de ene kant heel vet, maar aan de andere kant ook wel een drempel.
Wat vinden jullie de voor- en nadelen van alleen backpacken wat doen jullie liever?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Sorry voor mijn waarschijnlijk zeer beginnersvraag :9
pi_122843407
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:00 schreef Grutsk het volgende:
Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.
Ik heb de smaak van het reizen inmiddels aardig te pakken en wil na mijn bachelor een halfjaar gaan backpacken.
In eerste instantie zou ik dit gaan doen met een vriendin, maar zij moet een jaar langer dan ik.
Ik had er nooit echt aan gedacht om zoiets in mijn eentje te gaan doen en het lijkt me aan de ene kant heel vet, maar aan de andere kant ook wel een drempel.
Wat vinden jullie de voor- en nadelen van alleen backpacken wat doen jullie liever?
Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Sorry voor mijn waarschijnlijk zeer beginnersvraag :9
Geloof me, na één keer in je eentje op reis te zijn geweest, wil je niet anders. Je bent namelijk nooit alleen. Je hebt alle vrijheid en ontmoet bijna alleen maar mensen die ook alle vrijheid hebben. Vraag een willekeurig iemand of diegene zin heeft om iets te gaan doen, en 9 van de 10 keer is het antwoord ja. Vraag aan een groep die iets van plan is of je mee mag, en het antwoord is 9 van de 10 keer ja.

Plan niet teveel voordat je gaat en denk niet teveel na voordat je gaat.

Ofwel: 'All you've got to do is decide to go and the hardest part is over. So go!'
  woensdag 13 februari 2013 @ 20:18:40 #279
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122843606
Langdurig backpacken doe je, wat mij betreft, altijd alleen. Uitzondering zijn heel jonge mensen, vrouwen in vrouwonvriendelijke landen, special interest groepjes, Australiërs en Amerikanen.

Beetje overdreven natuurlijk, maar de echte backpackervaring heb je als je alleen reist, anders wordt het al snel een lange vakantie.
pi_122861435
Gewoon alleen gaan! Dan kan je gewoon gaan, staan en doen waar en wat je wil, zonder dat je rekening moet houden met iemand anders. Je wil namelijk niet terugkomen van je reis en realiseren dat je allemaal dingen gelaten hebt die je eigenlijk had willen doen en geld uitgegeven hebt aan dingen het eigenlijk niet waard waren.
pi_122872465
Bedankt allemaal! De drempel is/was voor mij de eenzaamheid. Maar nu ik jullie berichten lees, bedenk ik me dat de meeste backpackers alleen reizen en het daarom juist makkelijk zal zijn om contact te leggen. Straks ben ik nog blij dat die vriendin niet mee kon... :P
  zondag 17 februari 2013 @ 01:19:02 #282
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_122975430
hee beste mensen,

ik ga van de zomer ook backpacken *O* nu heb ik een vraagje: ik ben eigenlijk opzoek naar goed 1-persoonstentje, heeft iemand aanbevelingen? hij moet min of meer aan het volgende voldoen:

• 1-persoons dus
• lichtgewicht
• goed bestand tegen regen en vooral wind (winderige bestemming zonder veel beschutting).
• liefst in een niet al te opvallende kleur
• niet te duur, max. 200 euro, het mag wel een tweedehands zijn.

als iemand tips of suggesties heeft, graag! :D
pi_122977387
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef Grutsk het volgende:
Bedankt allemaal! De drempel is/was voor mij de eenzaamheid. Maar nu ik jullie berichten lees, bedenk ik me dat de meeste backpackers alleen reizen en het daarom juist makkelijk zal zijn om contact te leggen. Straks ben ik nog blij dat die vriendin niet mee kon... :P
Het is even wennen maar na een weekje gaat het contact maken vanzelf. :) Na nog een paar weken heb je af en toe zelfs behoefte om dingen alleen te doen. :P
pi_122978262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:06 schreef Grutsk het volgende:
Bedankt allemaal! De drempel is/was voor mij de eenzaamheid. Maar nu ik jullie berichten lees, bedenk ik me dat de meeste backpackers alleen reizen en het daarom juist makkelijk zal zijn om contact te leggen. Straks ben ik nog blij dat die vriendin niet mee kon... :P
Ik was blij dat ik alleen ging en kon :@ Na ik ongeveer bijna alles had gepland kwam er ineens een vriend aanzetten die ook wel mee wilde, maar dat heb ik toen weggewuifd :s) Nooit spijt van gehad :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_122984085
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:37 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Dat is vreemd he? Dat terug zijn? :P
Oh vreselijk. Opeens weer verplichtingen hebben en dingen regelen. Gelukkig heb je wel genoeg mooie verhalen om te vertellen tegen iedereen:).

Zit nu ook al mijn volgende reis/reizen al te plannen....
pi_122984246
quote:
1s.gif Op zondag 17 februari 2013 03:48 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het is even wennen maar na een weekje gaat het contact maken vanzelf. :) Na nog een paar weken heb je af en toe zelfs behoefte om dingen alleen te doen. :P
Dit inderdaad. Toen ik alleen op reis was vond ik het heerlijk om af en toe in m'n eentje in een restaurant te gaan eten. Hier in Nederland zou ik dat niet gauw doen...
pi_122997779
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 13:46 schreef Mr.West het volgende:

[..]

Oh vreselijk. Opeens weer verplichtingen hebben en dingen regelen. Gelukkig heb je wel genoeg mooie verhalen om te vertellen tegen iedereen:).

Zit nu ook al mijn volgende reis/reizen al te plannen....
ah mooi :D

ik ga naar Mexico óf Zuid-Afrika, kan nog niet kiezen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123192531
Ugh, realitycheck in Cambodja.. Je weet dat het één van de armste landen ter wereld is, maar als je dan in één van de 'vergeten' dorpen komt is het toch weer schrikken.

Het nut van al die NGO's / EU commissies is ook twijfelachtig. Meerdere waterputten die ondertussen niet meer werken en niemand die ze kan repareren. De hulporganisaties zijn inmiddels weer vertrokken naar een andere regio/land en hebben geen oog meer voor wat ze neergezet hebben.. Of een mooie school bouwen voor de +/- 300 kinderen waar vervolgens 1 leraar af en toe les geeft omdat er geen geld beschikbaar gesteld wordt door de overheid. :')
  vrijdag 22 februari 2013 @ 04:02:05 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123193175
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:12 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

ah mooi :D

ik ga naar Mexico óf Zuid-Afrika, kan nog niet kiezen :')
Hm, hm, hm, dat lijkt me inderdaad lastig.
Mexico is mijn favoriete land, maar in Zuid-Afrika ben ik nog nooit geweest.

Het ligt helemaal aan je interesses, denk ik.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 04:03:37 #290
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123193179
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 02:23 schreef ElDinosaur het volgende:
Ugh, realitycheck in Cambodja.. Je weet dat het één van de armste landen ter wereld is, maar als je dan in één van de 'vergeten' dorpen komt is het toch weer schrikken.

Het nut van al die NGO's / EU commissies is ook twijfelachtig. Meerdere waterputten die ondertussen niet meer werken en niemand die ze kan repareren. De hulporganisaties zijn inmiddels weer vertrokken naar een andere regio/land en hebben geen oog meer voor wat ze neergezet hebben.. Of een mooie school bouwen voor de +/- 300 kinderen waar vervolgens 1 leraar af en toe les geeft omdat er geen geld beschikbaar gesteld wordt door de overheid. :')
Daarom is iemand iets leren ook tien keer waardevoller dan simpelweg iets doen.
Makkelijk gezegd, maar los het maar zomaar op, dat is andere koek...
pi_123194083
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 04:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Hm, hm, hm, dat lijkt me inderdaad lastig.
Mexico is mijn favoriete land, maar in Zuid-Afrika ben ik nog nooit geweest.

Het ligt helemaal aan je interesses, denk ik.
interesses: cultuur opsnuiven, lekker eten, natuur bekijken, lekker weer :s) , en hopelijk een beetje makkelijk/veilig vervoer ;)
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123296039
Ik ga waarschijnlijk in de zomer/herfst naar Ijsland toe. Geen idee waarom maar dat land trekt me enorm aan.

Zuid-Afrika staat volgend jaar op de planning voor de bruiloft van een nichtje:)
pi_123299754
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:26 schreef AldoTheApache het volgende:
[ afbeelding ]

Zo liep ik dus ook rond _O-
:D :'( :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123299872
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:18 schreef Goodbye het volgende:

[..]

:D :'( :D
en die van mij moesten 2x daags :') klote pillen :')

minstens 25% vergeten in te nemen :')
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123299926
Ik wil misschien wel naar Midden-Amerika deze zomer, heb vier weken de tijd. Stukje Mexico en dan door naar Belize en miss nog Honduras of een ander land daar. Plannen zijn nog niet concreet, eerst maar eens een ticket vinden :').
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123299980
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:20 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

en die van mij moesten 2x daags :') klote pillen :')

minstens 25% vergeten in te nemen :')
Je leeft nog, dus no problem! *D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123300004
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:21 schreef Goodbye het volgende:
Ik wil misschien wel naar Midden-Amerika deze zomer, heb vier weken de tijd. Stukje Mexico en dan door naar Belize en miss nog Honduras of een ander land daar. Plannen zijn nog niet concreet, eerst maar eens een ticket vinden :').
Doe met kerst, dan wil ik misschien ook die kant op :P Dan komen we elkaar tegen :D
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123300025
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:22 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Je leeft nog, dus no problem! *D
True :P
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123300358
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:22 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

Doe met kerst, dan wil ik misschien ook die kant op :P Dan komen we elkaar tegen :D
Ik ben al vier weken vrij in juli/augustus en met kerst mag ik geen vrij van m'n werkgever :P. Maar met een beetje mazzel heb ik mooie verhalen, foto's en tips voor je! :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_123300434
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:27 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ik ben al vier weken vrij in juli/augustus en met kerst mag ik geen vrij van m'n werkgever :P. Maar met een beetje mazzel heb ik mooie verhalen, foto's en tips voor je! :D
:D

aan jou de eer om de lapo te hebben en een nieuw deel te openen _O_
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_123300552
Ik zit op mijn IPad en heb daar nog nooit een topic mee geopend. Dus kan wat langer duren!
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')