abonnement Unibet Coolblue
pi_119241500


Geneeskundewebsites voor studenten en co-assistenten
Geneeskundestudent
Arts en Student
Medisch Student
Co-motions
VVAA
NHG Standaarden
Overzicht handige links van mol_air
Medische rekenmachine
Websurg - tekst en video's van voornamelijk laparoscopische chirurgie
Artsus.nl - medisch weblog voor de jonge medicus

IB Groep
Loten? Hoe en wat

Universiteiten (aantal studieplaatsen), toelatingsmogelijkheden en per universiteit de regelmatige posters (jaar van aanvang)


Rijksuniversiteit Groningen (410)
Zij-instroom
Decentrale Selectie (50 % van de plaatsen)
• 40 collegeweken per jaar
Starla (2002)
Honeymooner (2003)
Pluizel (2006)
Barney.jpg MaxC (2007)
Legohead2.jpg Reintji (2011)


VU Amsterdam (350)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
plaatje.JPG DDM (2000?)
pmdomela (2008)
laura27md9c.jpg Laertes (2009)


Universiteit van Amsterdam (350)
Decentrale selectie (50% van de plaatsen)
Zwaardvisch (2003)
Merel1808 (2008)
Christiaan (2009)
n71371853610_693.jpg fusionfake (2009)
Kassaa (2009)


Universiteit Leiden (315)
Zij-instroom
• 39 collegeweken per jaar
ASY.jpg intoxicated (2004)
bonusbaas.gif Repeat (2005)
usericon.png HappyGirl91 (2011)


Universiteit Utrecht (344)
Decentrale selectie, SUMMA (vierjarig)
• 40 collegeweken per jaar (vanaf 2006 BaMa, CRU'06)
fok-uitzicht-ani.gif dr.dunno
gohan16 (2005)
Leejow (2007)
abbeyroad.jpg iofn (2005)
schaapje.jpg Bellah (2007)


Erasmus Universiteit Rotterdam (410)
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
WKava.gif Switchboy (2007)
Ludacriss (2010)
madmaniac (2010)


Radboud Universiteit Nijmegen (330)
• 40 collegeweken per jaar
Decentrale selectie (tot 50% van de plaatsen)
ralphie.jpg ralfie (2003)
Avatar%2004.gif June. (2006)
Untitled-2.png dotKoen (2007)
Rituals%20logo4.gif Rituals (2009)


Universiteit Maastricht (341)
thumb.jpg Seam (2008)
avater_fok.JPG BloodyVirginMary (2009)

Anders
EricT (Biomedische Wetenschappen en Geneeskunde Groningen)
(staat je naam er niet bij en moet dat wel... meld ff in dit topic :) voeg jezelf toe op de wiki pagina)

WELKOM
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 16:04:22 #2
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119241892
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_119246093
Wat een zieke trut die moeder :r
I feel kinda Locrian today
pi_119246117
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:01 schreef starla het volgende:
Wat een zieke trut die moeder :r
welke moeder?
pi_119246150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:01 schreef computergirl het volgende:

[..]

welke moeder?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 14:55 schreef leejow het volgende:
Iedereen dit gezien: http://www.dumpert.nl/med(...)edsel_te_vreten.html ?

Ik hoop dat iedereen hier ook volgens Pasteur is opgeleid en wat minder er op let of z'n bloed alkalisch is :')
I feel kinda Locrian today
pi_119246386
Is toch al een oud verhaal. Jaar of twee terug was zij toch ook bij DWDD.
Verder niet echt relevant voor dit topic toch?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_119246889
Alsof het merendeel wél relevant is _O-
I feel kinda Locrian today
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 18:31:03 #8
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119247029
Alles rauw? Alsof je een Eskimo bent!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_119247158
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:31 schreef De_Kardinaal het volgende:
Alles rauw? Alsof je een Eskimo bent!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Wel belachelijk en tegenstrijdig dat Francis haar zoontje niet naar school laat gaan vanwege zijn voeding. Zoals Pauw zegt is dat tegenstrijdig met het verhaal dat hij overal een keuze in heeft.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  † In Memoriam † donderdag 15 november 2012 @ 18:45:36 #10
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_119247498
Groeicurve van een hongerende Afrikaan. Dat thema werd in het vorige topic ook even besproken. Ik zie een rode draad in deze reeks die langer is dan het touwtje van de tampon van Starla.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_119249075
Even vraagje: wat checken jullie bij vaststellen overlijden qua lichamelijk onderzoek? Bij verwacht overlijden op afdeling?
pi_119251763
Voorkomen dat je lichaam te verzuurd raakt? Zij kent het begrip maagzuur niet? En lekker, alleen salade of crackers voor je diner.
Shine bright like a diamond.
pi_119263898
quote:
10s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:22 schreef June. het volgende:
Voorkomen dat je lichaam te verzuurd raakt? Zij kent het begrip maagzuur niet? En lekker, alleen salade of crackers voor je diner.
Inderdaad, net of je van augurken zo alkalisch wordt :')
I feel kinda Locrian today
pi_119265753
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:57 schreef June. het volgende:

[..]

Dan is de vraag waarom er überhaupt een CT gemaakt wordt als je toch niks meer gaat doen.

En er is niks gezegd over dementie, hoogstens cognitieve achteruitgang. Tja, bijna iedereen van 92 heeft dat wel :') Misschien was ze verder nog wel adequaat en fit, je weet het niet.
Ja dat was inderdaad het geval, ze woonde nog alleen en was voor haar leeftijd nog goed. Bovendien had ze de dag voordat ze stierf nog gezegd dat ze de 93 wilde halen, dus reanimeren was wel een goede keus denk ik :p
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_119265909
Die 1e documentaire over Francis en die zoon heb ik toen gezien, heel vreemd wat voor standpunten die vrouw soms inneemt. In die documentaire zegt ze ook op een gegeven moment dat suiker vergif is.. in fruit zit ook geen suiker natuurlijk :')
En dat Tom nu niet naar school kan vanwege de voeding daar :|W wat maken sommige mensen het zichzelf toch moeilijk.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_119265966
Hoe hij praat ook, je hoort gewoon die moeder eigenlijk.
"Ik wil mijn energie steken in dingen die ik zelf wil leren, en dat is een mogelijkheid als ik rauw eet.. ehhh als ik thuisscholing doe" ;(
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_119267100
Mwoah, er wordt gesproken over een snelle cognitieve achteruitgang. Een seniele dementie is niet subacuut, maar duurt in de orde van jaren. Op basis daarvan denk ik wel dat er iets meer aan de hand was.

Sowieso moet je je afvragen of je alléén vanwege de leeftijd al moet gaan reanimeren. De ervaring leert dat dit bijna nooit goed afloopt.

En zomaar doodgaan onder de CT bij een vermeende vitale vrouw van 92 is ook onwaarschijnlijk. Speelt vast wel iets meer. Maar goed, dat een gezonde 92-jarige vrouw onder de CT overlijdt is natuurlijk groter dan dat een 22-jarige gezonde vrouw komt te overlijden. Blijft lastig.

Pro forma worden nog wel eens een paar thoraxcompressies gegeven terwijl de co los mag mat de botboor. Iedereen happy.
I feel kinda Locrian today
pi_119269873
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:44 schreef starla het volgende:

Sowieso moet je je afvragen of je alléén vanwege de leeftijd al moet gaan reanimeren. De ervaring leert dat dit bijna nooit goed afloopt.

En dat is dus ook het lastige. Ik heb ook een aantal mensen van in 80-90 gezien (wel nog fitte en actieve mensen) die het daarna wél weer goed deden. Wel allemaal reanimatie in het ziekenhuis, met snelle defibrillatie etc.
Shine bright like a diamond.
pi_119279002
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:25 schreef Dzjonka het volgende:
Even vraagje: wat checken jullie bij vaststellen overlijden qua lichamelijk onderzoek? Bij verwacht overlijden op afdeling?
Bij een verwacht overlijden of een op basis van de kliniek goed verklaarbaar overlijden: alleen even auscultatie van het hart.

Als ik geen aanknopingspunten heb voor waarom iemand is overleden en het betreft geen 80+'er: alleen de dood vaststellen door weer even het hart te luisteren en de pols te voelen, daarna gemeentelijk lijkschouwer bellen :Y)
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_119279329
Ausculteren is voor internisten. Ik check of de ogen in midpositie staan met lichtstijve pupillen in de midpositie.
Dan kijk ik of ik de pupil kan vervormen.

Gemeentelijk lijkschouwer bel ik alleen bij verdenking op niet-natuurlijke dood.
I feel kinda Locrian today
pi_119279747
Formeel moet je gewoon bellen bij het "niet overtuigd zijn van een natuurlijke dood". Als je de oorzaak al niet weet, kun je ook niet overtuigd zijn dat het natuurlijk was.

Hoewel het bij mij misschien ook wel wat anders ligt dan bij jullie op de afdeling. Wij hebben hier natuurlijk vrij veel out-of-hospital reanimanten zonder voorgeschiedenis, waarvan ik echt een uur na het overlijden niet meer kan zien wat ze nou gehad hebben. Dan bel ik toch vrij laagdrempelig de lijkschouwer.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:10:24 #22
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_119281484
Ik had de laatste dagen geloof ik dibs op rare ecg's, en ik ben niet eens een cardio-minded persoon :P Eerst een ECG waarbij zelfs de cardio-assistenten (die hun interne vooropleiding doen) discussie hadden over of het nou een 2e graads AV-blok was of PAC's, en vandaag een dame met WPW die er AF bij had gekregen en diffuus gekke ST-depressies. Dus ik hoefde me iig niet te schamen voor het feit dat ik er geen chocola van kon maken :D
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_119283073
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:25 schreef intoxicated het volgende:
kun je ook niet overtuigd zijn dat het natuurlijk was.
De facto kun je dat nooit natuurlijk.
I feel kinda Locrian today
pi_119286460
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:10 schreef Pluizel het volgende:
Ik had de laatste dagen geloof ik dibs op rare ecg's, en ik ben niet eens een cardio-minded persoon :P Eerst een ECG waarbij zelfs de cardio-assistenten (die hun interne vooropleiding doen) discussie hadden over of het nou een 2e graads AV-blok was of PAC's, en vandaag een dame met WPW die er AF bij had gekregen en diffuus gekke ST-depressies. Dus ik hoefde me iig niet te schamen voor het feit dat ik er geen chocola van kon maken :D
Bij een 2e graads av block zouden de p toppen regelmatig moeten zijn.
  vrijdag 16 november 2012 @ 20:39:51 #25
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_119289921
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:23 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Bij een 2e graads av block zouden de p toppen regelmatig moeten zijn.
Dat was het niet. Die p-toppen vielen zo af en toe samen met de t-top, en de PQ-tijd werd wel steeds langer. En dan viel er weer een slag tussen weg. heel vaag. De meest zelfverzekerde cardio assistent vond uiteindelijk dat het PAC's waren.

Oja en ik word echt helemaal para van de seh-telefoon, ik wilde hem na een half uur al uit het raam flikkeren. :(
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')