abonnement Unibet Coolblue
pi_119218651
Ik zit dus al sinds 2009 bij een BKR registratie, maar nu mag ik binnenkort mijn abbonement bij Simpel verlengen (Wat ik niet ga doen...)
Ik wil mijn abbonement opzeggen en bij een andere provider (Zit zelf met KPN / T-Mobile in mijn hoofd) een abbonement afsluiten.

Hoelang duurt BKR registratie normaal en hoe nauw nemen ze het tegenwoordig nog bij het afsluiten van een nieuw abbonement? (In Januari mag ik dat..)

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2012 22:06:04 ]
pi_119218822
Vijf jaar na het afbetalen van het bedrag. En ze checken tegenwoordig Preventel en Experian, niet zoveer BKR.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119218916
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:08 schreef Messina het volgende:
Vijf jaar na het afbetalen van het bedrag. En ze checken tegenwoordig Preventel en Experian, niet zoveer BKR.
Dus ik zou in Januari gewoon naar de KPN kunnen, kunnen zeggen dat ik een nieuw abonnement wil afsluiten en dan kán dat? :)
  woensdag 14 november 2012 @ 22:11:15 #4
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119219042
Yep, mobielen providers checken geen bkr meer.
mee bekant vangde gin haas.
pi_119219106
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:09 schreef Braddie het volgende:

[..]

Dus ik zou in Januari gewoon naar de KPN kunnen, kunnen zeggen dat ik een nieuw abonnement wil afsluiten en dan kán dat? :)
Dat zeg ik niet. In 2010 zijn ze overgegaan naar een ander systeem, ik weet niet hoe het met de oudere zaken zit, en of die meegenomen zijn naar Preventel.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119219207
Oh wacht... Is je BKR registratie wel een telefoonschuld?
Zo nee: Ja, je kan een nieuw abonnement aan gaan. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119219277
Gaat het trouwens om een codering (er zijn betalingsproblemen geweest )of een registratie (je hebt/ een lening en hebt die gewoon betaald, zoals bijna elke Nederlander deze heeft)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_119220557
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Gaat het trouwens om een codering (er zijn betalingsproblemen geweest )of een registratie (je hebt/ een lening en hebt die gewoon betaald, zoals bijna elke Nederlander deze heeft)
Volgens mij een codering..
pi_119228284
Ik had een bkr registratie en in 2010 is die verdwenen, 2 jaar na de registratie zelf. De providers vonden het te streng geloof ik. (Ik had het verdiend)
pi_119233297
Ik heb zojuist een mailtje teruggekregen van het BKR dat sinds 1 jan 2011 abbonementen niks meer doen met BKR.
pi_119238718
Ik had nog nooit gehoord van Experian maar wow, wat een club. Het verbaast me dat dit sowieso mag...

quote:
Welke informatie heeft Experian over mij?
U bent altijd bekend bij Experian. Dus ook als u geen lening of hypotheek hebt. En ook als u uitsluitend een positief betaalgedrag heeft. Experian raadpleegt een groot aantal openbare bronnen. Zo heeft Experian informatie over uw woon- en verblijfplaats, telefoonaansluitingen en onroerend goed.
Vraag me af van wie ze de gegevens dan krijgen en vooral van de mensen die in het GBA een geheimhouding hebben aangevraagd?

quote:
Waarom sta ik nog geregistreerd terwijl ik al heb betaald?
Negatieve betalingservaringen blijven tot acht jaar zichtbaar. Na deze bewaartermijn worden de gegevens automatisch verwijderd. Betalingen die volgen op een negatieve registratie, staan hier los van.
Okay, dat is al 3 jaar langer dan een BKR maar kan het nog begrijpen ook al vind ik 5 jaar al erg lang, mensen kunnen veranderen... Alleen dan zie je dit:
quote:
Ondanks mijn 'schone lei' verklaring word ik nog steeds afgewezen. Hoe kan dat?
Uw Experian registratie komt niet automatisch te vervallen door de schone lei. Schuldeisers kunnen uw schulden weliswaar niet meer afdwingen, deze blijven echter wel bestaan. 'Schone lei' houdt helaas niet in dat u in de toekomst niet meer met oude schulden geconfronteerd kunt worden.
Ofterwijl na 8 jaar wordt het verwijderd, maar in het volgend blokje wordt het eigenlijk alweer tegengesproken?

Raar bedrijf dat Experian en heb een beetje het idee dat het bedrijf op het randje der wet opereert.

[ Bericht 11% gewijzigd door teckna op 15-11-2012 14:43:01 ]
pi_119239300
*Poof*

[ Bericht 99% gewijzigd door Messina op 15-11-2012 16:06:48 ]
Je raekt an de dinge geweun.
pi_119273752
Ik heb er net contact mee gehad, BKR registratie is sinds 2011 weg.. naja, afgeschaft zeg maar..
Maar! De provider moet nogsteeds zélf bepalen of ze mij een abbonement geven..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')