Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan :quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:32 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?
Tevens merk ik hier lokaal nog niks van jouw parkeervoorzieningen, doet er dus ook niet ter sprake
Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen en moeten vrijwel altijd via de ringweg rijden, fietsers staan voor de deur en kunnen overal snel en met voorrang binnendoor. Hoewel ik nu wat van het onderwerp begin af te drijven (A)quote:De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggenquote:Op dinsdag 20 november 2012 23:39 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan :
[..]
Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen staan en worden praktisch altijd naar de ringweg geleid i.p.v. dat ze overal binnendoor rijden, dat is voorbehouden aan fietsers. Meer mensen op de fiets, meer veiligheid en schonere lucht is het resultaat!
Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilistenquote:Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen
We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?
Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?
En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:52 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten
Conclusies luiden vaak het einde in van discussies, en daar deze nogal offtopic is, gaarne ook daarbij laten.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:56 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen.
Je hebt gelijk, ik had de 200D in mijn hoofd. Zelf heb ik ook een W123 (1977).quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:21 schreef Elvander het volgende:
[..]
Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.
Daarbij is een 190d geen w124 maar een w201.
Op die manier, maar dan nog. In vijf jaar tijd afraggen moet je je best voor doen.quote:Vervolgens onderhouden al die belastingontduikers hun auto's niet maar raggen ze ze af, dus na 5 jaar zijn er echt een heel aantal verschwunden hoor.
Of het wat heeft weet ik niet maar ik weet wel wat je er van krijgt : longkankerquote:Op woensdag 14 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.
Autogebruik levert veel op maar kost ook héél veel door maatschappelijke kosten die je wellicht niet direct zou bedenken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen
We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?
Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?
De nummer 1 oorzaak van verkeersdoden is immers ook de fietser ja.quote:En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
quote:Goed nieuws: een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag kenbaar gemaakt dat het de MRB-vrijstelling voor klassiekers, die hobbymatig worden gebruikt, overeind wil houden.
De Tweede Kamer wil de groep liefhebbers ontzien die selectief gebruik maakt van zijn klassieker. SP-Kamerlid Farshad Bashir had een motie ingediend over het voorgenomen plan om de MRB-vrijstelling voor klassiekers af te schaffen, en vond daarvoor veel bijval van de Tweede Kamer. De Kamer vindt dat de regering nu moet gaan nadenken om het dagelijks gebruik van de klassieker te ontmoedigen.
30- of 60-dagen kaart
De massale steunbetuigingen van klassiekerliefhebbers én het overleg van belangenorganisaties BOVAG, ANWB, FEHAC en KNAC met het ministerie lijken nu toch écht zijn vruchten af te werpen. Staatssecretaris Financiën Frans Weekers liet eerder weten te werken aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren.
Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.quote:
Hier ook. En nog meer 190D's en 200D's (W124). In de eerste helft van dit jaar zijn er meer dan 1100 W124's geimporteerd!!!quote:Op woensdag 21 november 2012 10:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.
En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.quote:2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.
Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landenquote:3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.
=> Viervoudige poep.quote:4. laat ons met rust
Dit vind ik geen slecht voorstel.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage.
Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.quote:Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
April t/m oktober.quote:Op woensdag 21 november 2012 14:57 schreef noutie het volgende:
Mensen gewoon de keuze geven:
• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken
• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.
Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.quote:[..]
Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |