abonnement Unibet Coolblue
pi_119450914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:32 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?

Tevens merk ik hier lokaal nog niks van jouw parkeervoorzieningen, doet er dus ook niet ter sprake
Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):
quote:
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen en moeten vrijwel altijd via de ringweg rijden, fietsers staan voor de deur en kunnen overal snel en met voorrang binnendoor. Hoewel ik nu wat van het onderwerp begin af te drijven (A)

[ Bericht 4% gewijzigd door HeavenSmiles op 20-11-2012 23:45:10 ]
pi_119451127
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:39 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):


[..]

Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen staan en worden praktisch altijd naar de ringweg geleid i.p.v. dat ze overal binnendoor rijden, dat is voorbehouden aan fietsers. Meer mensen op de fiets, meer veiligheid en schonere lucht is het resultaat!
Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119451283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
pi_119451471
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:52 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 21 november 2012 @ 00:52:28 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119452868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Conclusies luiden vaak het einde in van discussies, en daar deze nogal offtopic is, gaarne ook daarbij laten.

ONTOPIC!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119452918
Alle 190'ers dubbel belasten, dat zal ze leren >:)
Wel afblijven van de Golf 2tjes natuurlijk })
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119456293
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119460596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:21 schreef Elvander het volgende:

[..]

Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.
Daarbij is een 190d geen w124 maar een w201.
Je hebt gelijk, ik had de 200D in mijn hoofd. Zelf heb ik ook een W123 (1977).

quote:
Vervolgens onderhouden al die belastingontduikers hun auto's niet maar raggen ze ze af, dus na 5 jaar zijn er echt een heel aantal verschwunden hoor.
Op die manier, maar dan nog. In vijf jaar tijd afraggen moet je je best voor doen.
pi_119460703
Nou ik zie er een hoop rijden met fikse roest en als je zo'n auto rijdt omdat het goedkoop is dan is het op laten knappen van zo'n auto natuurlijk niet de bedoeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 13:34:22 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119462291
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.
Of het wat heeft weet ik niet maar ik weet wel wat je er van krijgt : longkanker
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 november 2012 @ 13:50:23 #111
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119463045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?
Autogebruik levert veel op maar kost ook héél veel door maatschappelijke kosten die je wellicht niet direct zou bedenken.

Dan kan je denken aan ziekenhuisopnames na verkeersongevallen (alleen al ruim 900 per jaar in alleen Amsterdam) en het aantal verkeersdoden (rond de 750 per jaar), het aantal astma patienten, het aantal mensen dat indirect overlijdt door verkeerslawaai (bron), het moeten bouwen van parkeervoorzieningen, het minder leefbaar worden van wijken etc.

quote:
En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
De nummer 1 oorzaak van verkeersdoden is immers ook de fietser ja.

:') _O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119463133
Inderdaad had laatst ook een near-death-experience. Ik werd in m'n iQ bijna aangereden door een fietser. :')
Facts don't care about your feelings
pi_119463248
Nog niet gepost hier volgens mij;

quote:
Goed nieuws: een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag kenbaar gemaakt dat het de MRB-vrijstelling voor klassiekers, die hobbymatig worden gebruikt, overeind wil houden.

De Tweede Kamer wil de groep liefhebbers ontzien die selectief gebruik maakt van zijn klassieker. SP-Kamerlid Farshad Bashir had een motie ingediend over het voorgenomen plan om de MRB-vrijstelling voor klassiekers af te schaffen, en vond daarvoor veel bijval van de Tweede Kamer. De Kamer vindt dat de regering nu moet gaan nadenken om het dagelijks gebruik van de klassieker te ontmoedigen.

30- of 60-dagen kaart
De massale steunbetuigingen van klassiekerliefhebbers én het overleg van belangenorganisaties BOVAG, ANWB, FEHAC en KNAC met het ministerie lijken nu toch écht zijn vruchten af te werpen. Staatssecretaris Financiën Frans Weekers liet eerder weten te werken aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren.
pi_119463909
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .

2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.

3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.

4. laat ons met rust
  woensdag 21 november 2012 @ 14:21:35 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464297
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:54 schreef Anne het volgende:
Nog niet gepost hier volgens mij;

[..]

Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.
Is het wellicht een optie om een soort strippenkaart te maken? Je schrijft de datum dat je rijdt op de strippenkaart, legt die in de kofferbak zodat je er niet bij kan, en bij controle (kleine pakkans) laat je hem zien. Bij fraude een boete van bijvoorbeeld alle gemiste motorrijtuigenbelasting + 100% betalen.
Dan krijg je daarna de "maar ik was het vergeten, eerlijk waar"-verhalen...
censuur :O
pi_119464362
Ik zie het voordeel van zo'n kaart ook niet. De handhaving hiervan wordt een enorm bureaucratisch papiermonster met de bijbehorende inefficiëntie en uiteraard een horde ambtenaren om de zooi te controleren. Niet echt kostenbesparend in tijden van crisis.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 14:34:12 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464738
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
censuur :O
pi_119464808
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
Hier ook. En nog meer 190D's en 200D's (W124). In de eerste helft van dit jaar zijn er meer dan 1100 W124's geimporteerd!!! :')
pi_119464917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.
quote:
2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.
Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.
quote:
3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.
Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landen :?
quote:
4. laat ons met rust
=> Viervoudige poep.
pi_119464929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
Dit vind ik geen slecht voorstel.
pi_119465112
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage. Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
pi_119465526
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:05:10 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119465786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage.
APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.

quote:
Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
censuur :O
pi_119466116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:57 schreef noutie het volgende:
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
April t/m oktober.

Dat zou een betere regeling zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119466166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.
quote:
[..]

Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')