Precies dit lost het probleem vanzelf op, over 5 jaar zie je dan echt geen 190d's meer rondrijden hoor.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
Dan ken jij de W124 niet...quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:04 schreef Elvander het volgende:
Precies dit lost het probleem vanzelf op, over 5 jaar zie je dan echt geen 190d's meer rondrijden hoor.
Dat zeg ik al veel vaker ja.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oorzaak gevolg. De kamer zou natuurlijk ook eens een keer de hand in eigen boezem kunnen steken en zich gaan afvragen waarom mensen een dergelijke truc verzinnen.
Dit is weer slecht nieuws voor de oldtimers van de toekomst.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:47 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Nogal voorbarige conclusie, het valt immers te verwachten dat het maken van zo'n onderscheid (tussen "hobby" en "regelmatig gebruik", waartussen je an sich al een moeilijke lijn kan trekken) voor de overheid kostbaar wordt (hoe bepaald je dat? hoe moet je dat controleren? etc.). Veel simpeler is het gewoon overal belasting over te voeren, en dat is naar mijn mening ook gewoon volkomen terecht omdat je autobezit noch -gebruik moet belonen met belastingvrijstellingen. Jammer dat slechts drie partijen betonen dit inzicht te hebben (D66, GroenLinks en de PVV), de rest stemt gewoon voor zo'n motie voor de bühne als je het mij vraagt.
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:17 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik.
zolang er meer van het binnenkomende geld naar de algemene middelen gaat ipv naar autogerelateerde zaken (zowel infrastructuur als milieugerelateerde zaken) vind ik dat geen hout snijden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.
Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.
Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
dat dus. Het is niet voor niets van 'wegenbelasting' naar 'motorrijtuigenbelasting' gegaan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.
Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.
Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant...quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.
Noem eens wat.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant...
Dat heb ik geloof ik eerder in dit topic uiteengezet, en ook nog één ander misschien. Verder zit ik meestal in het Treinentopic namelijk .quote:
Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.quote:
En dat is erg omdat...?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheidquote:
Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staan . Niet voor niets zijn er vernieuwingen als centrale parkeerplaatsen voorin/tussen straten om de straat zelf zoveel mogelijk autoloos te houden (tevens veiliger en gezonder).quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:48 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?quote:Op dinsdag 20 november 2012 23:13 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staan ;). Niet voor niets zijn er vernieuwingen als centrale parkeerplaatsen voorin/tussen straten om de straat zelf zoveel mogelijk autoloos te houden (tevens veiliger en gezonder).
achgossiequote:Op dinsdag 20 november 2012 23:06 schreef CarbonC het volgende:
Dus omdat sommige mensen oude auto's mooi vinden om naar te kijken moet iedereen opgezadeld worden met onnodige stank, vervuiling en onveiligheid?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |