abonnement Unibet Coolblue
pi_119442659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
Precies dit lost het probleem vanzelf op, over 5 jaar zie je dan echt geen 190d's meer rondrijden hoor.
pi_119442732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg. De kamer zou natuurlijk ook eens een keer de hand in eigen boezem kunnen steken en zich gaan afvragen waarom mensen een dergelijke truc verzinnen.

Dat zeg ik al veel vaker ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
Dit is weer slecht nieuws voor de oldtimers van de toekomst.

Wel raar dat de PVV en D66 tegen de vrijstelling zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119442773
Ik begrijp wel dat PVV er tegen is, al die Marokkanen in Mercedessen :')
Facts don't care about your feelings
pi_119442930
Henk en Ingrid kunnen er ook wat van hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119443094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...
pi_119443353
je bedoelt vanaf 1986 opbouwen naar 30 jaar, met verschil in MRB van diesel en LPG met benzine betalen
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119443366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:47 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Nogal voorbarige conclusie, het valt immers te verwachten dat het maken van zo'n onderscheid (tussen "hobby" en "regelmatig gebruik", waartussen je an sich al een moeilijke lijn kan trekken) voor de overheid kostbaar wordt (hoe bepaald je dat? hoe moet je dat controleren? etc.). Veel simpeler is het gewoon overal belasting over te voeren, en dat is naar mijn mening ook gewoon volkomen terecht omdat je autobezit noch -gebruik moet belonen met belastingvrijstellingen. Jammer dat slechts drie partijen betonen dit inzicht te hebben (D66, GroenLinks en de PVV), de rest stemt gewoon voor zo'n motie voor de bühne als je het mij vraagt.
'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik. :')
pi_119444034
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:17 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik. :')
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
pi_119444497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
zolang er meer van het binnenkomende geld naar de algemene middelen gaat ipv naar autogerelateerde zaken (zowel infrastructuur als milieugerelateerde zaken) vind ik dat geen hout snijden.

Met deze bokkesprongen is men beleid op uitzonderingen aan het maken, die paar ouwe mercedessen zijn over de hele linie genomen ook weer niet het probleem. Ik zou trouwens een voorstander ervan zijn dat tante mien die haar panda een keer per week gebruikt ook minder zou betalen. Per dag aanmelden via digid zoals ook voor oldtimers voorgesteld was zou nog niet zo'n gek idee zijn om naar alle auto's door te trekken. Eerlijker en relatief eenvoudig. Met de vele kentekenscans van tegenwoordig is het ook redelijk fraudebestendig.
pi_119444516
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.
pi_119444595
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.
dat dus. Het is niet voor niets van 'wegenbelasting' naar 'motorrijtuigenbelasting' gegaan.
pi_119444976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119446476
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.
Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant... :)
pi_119446518
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:10 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant... :)
Noem eens wat.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119446645
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Noem eens wat.
Dat heb ik geloof ik eerder in dit topic uiteengezet, en ook nog één ander misschien. Verder zit ik meestal in het Treinentopic namelijk ;).

Het kwam er in ieder geval op neer dat het onmogelijk is om te stellen dat de opbrengsten van automobilisten (13 miljard per jaar even uit mijn hoofd) zogezegd alle onkosten zouden dekken. Eén voorbeeld: in de meeste vergelijkingen die leiden tot boze automobilisten worden alleen de kosten voor RIJKSinfrastructuur genoemd. Alle lokale infrastructuur valt daar niet onder, en dat heeft er weer mee te maken dat die onder de provincies e/o gemeenten vallen. En geloof me, die lokale infrastructuur kost ook heel veel geld.
pi_119446943
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- Dan ken jij de W124 niet...
Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.
Daarbij is een 190d geen w124 maar een w201.

Vervolgens onderhouden al die belastingontduikers hun auto's niet maar raggen ze ze af, dus na 5 jaar zijn er echt een heel aantal verschwunden hoor.
pi_119447173
Gewoon lekker strooien iedere winter, zijn die Benzen zo weg hoor. Maar MRB invoeren voor diesel en lpg voor alle leeftijden zal enorm helpen de veelrijder te irriteren. Maar ik zou het wel zonde vinden als die oude MB508 bussen daardoor verdwijnen.
.
pi_119447861
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:12 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...
En dat is erg omdat...?
pi_119448081
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En dat is erg omdat...?
Stukje cultuur.
pi_119448423
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En dat is erg omdat...?
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119449434
Dus omdat sommige mensen oude auto's mooi vinden om naar te kijken moet iedereen opgezadeld worden met onnodige stank, vervuiling en onveiligheid?
pi_119449770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:48 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staan ;). Niet voor niets zijn er vernieuwingen als centrale parkeerplaatsen voorin/tussen straten om de straat zelf zoveel mogelijk autoloos te houden (tevens veiliger en gezonder).
pi_119450683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:13 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staan ;). Niet voor niets zijn er vernieuwingen als centrale parkeerplaatsen voorin/tussen straten om de straat zelf zoveel mogelijk autoloos te houden (tevens veiliger en gezonder).
Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?

Tevens merk ik hier lokaal nog niks van jouw parkeervoorzieningen, doet er dus ook niet ter sprake
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119450720
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:06 schreef CarbonC het volgende:
Dus omdat sommige mensen oude auto's mooi vinden om naar te kijken moet iedereen opgezadeld worden met onnodige stank, vervuiling en onveiligheid?
achgossie :*
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')