abonnement Unibet Coolblue
pi_119200215
En weer verder met deel 4! In het nieuwe regeerakkoord van VVD en PvdA staat vermeld dat men de vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wil laten vervallen. Spuw hier uw gal. :P
pi_119200238
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:19 schreef Anne het volgende:
Spuw hier uw gal. :P
:r
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119200309
Ik pleit voor vrijstelling om alle Mercedessen uit de jaren 80 met importkenteken in de fik te mogen steken of gewoon van de weg af te drukken etc. :D
pi_119200617
Ach ik vind het beste mooie auto's, die W124's en W126's.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119200633
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119200779
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
DAT zou mooi zijn...

Eerlijk ook.
Sneu voor die trieste kampsjaken die een 86-er Benz gekocht hebben met 2KG fijnstof per km! :P
Net goed! Ranzige stinkbakken!
pi_119200813
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.
alleen mag hij dan de overige dagen niet op de openbare weg staan: een groot probleem voor veel mensen zonder garage/oprit
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119200829
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

alleen mag hij dan de overige dagen niet op de openbare weg staan: een groot probleem voor veel mensen zonder garage/oprit
je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119200845
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
Niet iedereen heeft een garage he vriend ;)
pi_119200864
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
ook een oldtimer die op straat staat is in tiptop shape te houden door goed (preventief!) onderhoud
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119200945
Mooi opbokken met die lelijke, gevaarlijke, oude, zwarte rook spuitende ondingen
Mijn nieuwe ondertitel
  woensdag 14 november 2012 @ 14:44:52 #12
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119200996
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
betaal jij de stalling voor al mijn auto's?
  woensdag 14 november 2012 @ 14:47:21 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119201059
quote:
10s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:43 schreef sinepedraap het volgende:
Mooi opbokken met die lelijke, gevaarlijke, oude, zwarte rook spuitende ondingen
zie dat menig nieuwere auto veel vaker doen
pi_119201112
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:47 schreef T42 het volgende:

[..]

zie dat menig nieuwere auto veel vaker doen
Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119201117
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:39 schreef Deetch het volgende:

[..]

je laat je gekoesterde oldtimer toch ook niet zomaar op straat staan? Als je hem behandeld als vervoermiddel betaal je er ook maar voor als vervoermiddel.
Ohjee, mijn auto's staan op de oprit. Ben ik nu geen liefhebber volgens jou?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 14 november 2012 @ 14:51:23 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119201200
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op.

mijn auto's staan vaak gewoon in weer en wind
maar als iemand er aan zit wat mij niet aan staat heb je een groot probleem
mijn auto's zijn me heilig.
als ik een vandalist of pyromaan zou tegen komen die met mijn auto bezig is ga ik wel paar maandjes zitten... ;)
  woensdag 14 november 2012 @ 14:52:25 #17
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119201227
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
zow luxe ik heb niet eens een kachel...

maar ik zie dat vooral van die dikke lease bakken die enorm rokken op de linkerbaan.
oude benzen kom ik alleen in de stad tegen.
pi_119201291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:52 schreef T42 het volgende:

[..]

zow luxe ik heb niet eens een kachel...

maar ik zie dat vooral van die dikke lease bakken die enorm rokken op de linkerbaan.
oude benzen kom ik alleen in de stad tegen.
Zit dat er niet standaard in dan?

Geen idee op de snelweg ruik ik het niet en meestal ja bij stoplichten en zo achter zo'n oude bak in de stad of bij het stoplicht geen idee of het benzine of diesel is zo erg stinkt het
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119201321
Oude benzine-auto's ruiken toch heerlijk.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119201360
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:54 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Oude benzine-auto's ruiken toch heerlijk.
Ik hou van botengeur

De geur van benzine op het water op een warme dag in je zwembroek met een hengel erbij shit gelijk een stijve nu
Mijn nieuwe ondertitel
pi_119201396
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:32 schreef Deetch het volgende:
Volgens mij is het plan nog onder studie en is er ook nog een mogelijkheid dat je met je oldtimer een x aantal dagen de weg op mag zonder wegenbelasting te betalen.

Verder vind ik het een goeie regeling want als je een oldtimer hebt om er dagelijks mee te rijden ben je ook niet echt een liefhebber te noemen want dan ben je er veel zuiniger op. En zo is het wel dat elke auto die mee vervuilt ook mee betaald.
Ik wil nog best een stapje verder gaan dat je gaat betalen naar de hoeveelheid CO2 die je per km uitstoot. Want nu is het zo dat een klein autootje met energielabel C zuiniger is en minder uitstoot dan een mercedes S met energielabel A omdat de labels per klasse zijn.
In het nieuwe geval betaald de mercedes gewoon veel meer dan dat kleine autootje wat ook wel zo eerlijk is.
De OP is niet echt up to date nee B-). Persbericht vanuit KNAC:
quote:
Het ziet er naar uit dat er toch een speciale regeling komt voor oldtimers van dertig jaar en ouder: staatssecretaris Financiën Frans Weekers werkt aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren. Zo blijft de MRB-vrijstelling voor echte klassiekers toch in stand.
In de afgelopen weken is volop actie gevoerd om de voorgenomen afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers van tafel te krijgen.

De KNAC begon een digitale petitie ter ondersteuning, die inmiddels al circa 60.000 keer is ondertekend. Dat betekende een grote steun in de rug voor de belangenorganisaties als Bovag, ANWB, FEHAC en KNAC die gezamenlijk overleg voerden met het ministerie.

De KNAC heeft steeds het standpunt verdedigt dat echte liefhebbers slechts zeer selectief gebruik maken van hun klassiekers. Die zouden onevenredig zwaar getroffen worden als de MRB-vrijstelling zou verdwijnen. Daarmee zou het behoud van het rijdend erfgoed, dat een verrijking is voor de samenleving, gevaar lopen.

Achter de schermen is de afgelopen week intensief gesproken met het ministerie van Financiën. Daarbij is duidelijk geworden dat de ambtelijke staf en staatssecretaris Weekers in beginsel de definitie van Fia en FIVA van het begrip klassieker als uitgangspunt willen nemen. Volgens die definitie, die ook in andere Europese landen wordt gehanteerd, zijn klassiekers ten minste dertig jaar oud. De Nederlandse regelgeving voorziet daar inmiddels ook in.

De gesprekken tussen het ministerie van Financiën en de belangenorganisaties worden voortgezet, Directeur Peter Staal van de KNAC zegt daarom dat de petitie nog steeds getekend kan worden. “Het lijkt de goede kant op te gaan, maar wij willen de druk maximaal blijven opvoeren.”
pi_119201508
quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ohjee, mijn auto's staan op de oprit. Ben ik nu geen liefhebber volgens jou?
misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119203803
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  woensdag 14 november 2012 @ 16:19:15 #24
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119204174
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:48 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Ik altijd die oude auto's. Die stinken soms zo erg dat je moet hoesten en snel op de knop van je circulatie drukt
Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.
  woensdag 14 november 2012 @ 16:20:23 #25
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119204208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
Omdat wegenbelasting officieel niet is bedacht voor de vervuiling, maar voor de onderhoud & aanleg van de wegen.

Daarom was het eerst allemaal per gewicht, hoe zwaarder het is hoe meer het asfalt er van slijt.
Daarom betaalde ik met de auto 135 per kwartaal, en met de motor 100 euro per jaar.
pi_119207674
De Knac is trouwens tegen invoering van een 60-dagenkaart: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
pi_119207940
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:

[..]

misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
Bullshit :')
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119208249
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:

[..]

misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
:') ja dag. En moet zeker ook elke avond m'n auto een kusje geven???
Facts don't care about your feelings
pi_119208372
Dat jullie er überhaupt op in gaan.
pi_119208440
Ja eigenlijk zonde van de moeite.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119209635
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 18:11 schreef Bart-Willem het volgende:
De Knac is trouwens tegen invoering van een 60-dagenkaart: http://www.telegraaf.nl/a(...)toch_gespaard__.html
goed nieuws *O*
pi_119214389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
Auto's zijn niet gevaarlijk, hooguit de bereiders. APK is er om de garages aan het werk te houden.

quote:
14s.gif Op woensdag 14 november 2012 13:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Altijd spijtig dat mensen auto's uit de jaren '80 niet zo zien als oldtimers (en nee, ik ben ook geen groot fan van Golfjes 2 diesel maar toch).
Ben ook gek op jaren 80 wagen. Golf/Jetta BMW e30/32/34 MB W124 (Coupe vooral), peugeot 205. Dat strakke zakelijke, ten opzichte van de jaren 70 toen een auto nog veel chroom moest hebben.

Zo zag ik vandaag ook een Citroen CX, op diesel. Prachtwagens normalieter, maar deze moest toevallig op de plek waar ik rustig een broodje zat te eten, zijn banden oppompen. Schijnbaar lukt dit niet met de motor uit.

Kijk op dat moment is het ook gewoon een lelijke stinkdiesel.
.
pi_119214995
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:51 schreef Fer het volgende:

[..]
APK is er om de garages aan het werk te houden.

Wat een onzin. Juist de tokkies met een import bak uit 1986 doen niks aan hun auto. Alles moet zo voordelig mogelijk. Geen belasting, bij voorkeur een diesel want dat is goedkoper. En als het even kan een set gebruikte banden met 3mm profiel voor 50 euro monteren. APK om de twee jaar voor een "oldtimer" mogen ze van mij per direct afschaffen. :|W
pi_119215123
Er is een berekening op losgelaten.

slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.

Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
.
  woensdag 14 november 2012 @ 21:09:09 #35
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119215294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Fer het volgende:
Er is een berekening op losgelaten.

slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.

Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
dat komt/kwam omdat de duitse regeling zo slecht is voor oudjes, dus dumpen ze die hier
pi_119219245
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Fer het volgende:
Er is een berekening op losgelaten.

slechts 4% van de ongevallen had een technische oorzaak. Hiervan was slechts een deel te voorkomen door de APK. Conclusie was dat APK niks toevoegt aan de verkeersveiligheid.

Trouwens de meeste import-benzen zijn perfect onderhouden door onze oosterburen, denk dat zodra er onderhoud aan komt ze massaal "achtergelaten" worden tijdens de jaarlijkse vakantie naar het vaderland.
Je kunt die APK beter afschaffen en de auto door de politie na laten lopen tegelijk met bijvoorbeeld alcoholcontroles. Kassa.
pi_119219718
quote:
6s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:14 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je kunt die APK beter afschaffen en de auto door de politie na laten lopen tegelijk met bijvoorbeeld alcoholcontroles. Kassa.
Jazeker, ik zie de politie al met een brug je fuseekogels checken.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119220210
apk moet zeker blijven voor oldtimers.

hoe rot sommige auto's zijn na een jaar APK al, ik moet er niet aan denken dat die ouwe roestbakken met rotte draagarmen ofzo de weg op gaan.
  woensdag 14 november 2012 @ 23:56:33 #39
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:54 schreef sinepedraap het volgende:

[..]

Zit dat er niet standaard in dan?

Geen idee op de snelweg ruik ik het niet en meestal ja bij stoplichten en zo achter zo'n oude bak in de stad of bij het stoplicht geen idee of het benzine of diesel is zo erg stinkt het
als je al niet kan zien of ruiken wat is waarom klaag je dan? kan netzogoed dan een benz uit 1996 zijn...
  woensdag 14 november 2012 @ 23:57:23 #40
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224159
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:01 schreef Deetch het volgende:

[..]

misschien wel een liefhebber maar je zorgt dan niet echt goed voor je auto. Jammer.
:') :') :')
betaal jij zijn stalling effe toch dan ben jij de goede zorg
  donderdag 15 november 2012 @ 00:00:08 #41
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
je weet dat er vroeger helemaal geen apk was?
je weet dat er op een oudje minder zit voor de apk.
mijn kever is weer 2 jaar goedgekeurd geen 1 advies punt en steekproef
sta ik naast een alfa uit 1998 waar 30 dingen afgekeurd werden :')
  donderdag 15 november 2012 @ 00:01:59 #42
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:09 schreef LordLynx het volgende:
Ik heb nooit begrepen waarom je voor de meest vervuilende hokken die er rondrijden GEEN belasting hoeft te betalen, gewoon per direct afschaffen

Als je dan vind dat liefhebbers die maar 30 of 60 dagen per jaar rijden geen belasting hoeven te betalen voer dat dan ook meteen voor alle auto's in, ik haal de 60 dagen ook niet met mijn XKR maar omdat ie nieuwer is mag ik er wel 300 euro per kwartaal voor neertellen?

En ook gewoon die oldtimers elk jaar laten keuren want de kans dat er iets mis is met een bak uit 1970 lijkt mij stukken groter dan dat mijn auto uit 2005 ineens levensgevaarlijk is om de weg mee op te mogen.....
dat bestaat al... heet schorsing
  donderdag 15 november 2012 @ 00:03:43 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224392
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:02 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Juist de tokkies met een import bak uit 1986 doen niks aan hun auto. Alles moet zo voordelig mogelijk. Geen belasting, bij voorkeur een diesel want dat is goedkoper. En als het even kan een set gebruikte banden met 3mm profiel voor 50 euro monteren. APK om de twee jaar voor een "oldtimer" mogen ze van mij per direct afschaffen. :|W
die hebben geen apk van 2 jaar wel ff je fact goed hebben...
30 jaar is 2jaar apk
pi_119224429
Inderdaad!! en alles wat er niet op zit kan ook niet afgekeurd worden. APK is niets voor mijn bmw'tje, moet alleen m'n accu ff vastzetten.
Facts don't care about your feelings
  donderdag 15 november 2012 @ 00:05:12 #45
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224445
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat komt/kwam omdat de duitse regeling zo slecht is voor oudjes, dus dumpen ze die hier
komt dat ze hier veel centjes opleveren
  donderdag 15 november 2012 @ 00:06:34 #46
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224492
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 22:31 schreef -niemand- het volgende:
apk moet zeker blijven voor oldtimers.

hoe rot sommige auto's zijn na een jaar APK al, ik moet er niet aan denken dat die ouwe roestbakken met rotte draagarmen ofzo de weg op gaan.
apk is niet nodig voor auto's van voor 1959 en 2jaar voor auto's vanaf 30 jaar.
maar zulke auto's zijn vaak getaxeerd en goed verzekert
  donderdag 15 november 2012 @ 00:07:35 #47
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119224532
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad!! en alles wat er niet op zit kan ook niet afgekeurd worden. APK is niets voor mijn bmw'tje, moet alleen m'n accu ff vastzetten.
das niet eens nodig was ik ook vergeten hebben ze niet eens gezien bij steekproef ;) net als de ilegale blauwe platen en wimpers die eigelijk niet mogen
pi_119224957
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:06 schreef T42 het volgende:

[..]

apk is niet nodig voor auto's van voor 1959 en 2jaar voor auto's vanaf 30 jaar.
maar zulke auto's zijn vaak getaxeerd en goed verzekert
En goed onderhouden en nog van kwaliteitstaal, die nieuwe zooi komt met roest de dealer uit rollen :')
pi_119224975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:07 schreef T42 het volgende:

[..]

wimpers die eigelijk niet mogen
mogen die niet?
  donderdag 15 november 2012 @ 00:27:17 #50
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119225068
quote:
11s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

mogen die niet?
gevaarlijk voor voetgangers ;)
pi_119225092
oh de uitstekende delen, natuurlijk _O-
  donderdag 15 november 2012 @ 16:40:00 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119243229
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:00 schreef T42 het volgende:
...
sta ik naast een alfa uit 1998 waar 30 dingen afgekeurd werden :')
Dat worden toch nooit meer klassiekers; kan zo in de kliko. :W
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119247630
yeehaa, mijn c kadettje kwam vandaag door de keuring... incl steekproef en zonder afkeur punten. zelfs geen plekje roest terwijl hij al 4 jaar buiten staat te verpieteren.
tectyl _O_
pi_119248861
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 16:40 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat worden toch nooit meer klassiekers; kan zo in de kliko. :W
Over 20 jaar wordt er gevochten om een nette 156 v6 :Y
  donderdag 15 november 2012 @ 20:21:59 #55
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119251748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Over 20 jaar wordt er gevochten om een nette 75 3.0 :Y
Of een GTA misschien ?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119258050
Deze zag ik toevallig vandaag op http://www.waarmaarraar.n(...)_de_weg_gehaald.html

quote:
Groen uitgeslagen blik op wielen van de weg gehaald
Twee agenten zagen zondag 11 november rond 10.00 uur een heel oude personenwagen met aanhangwagen rijden. Bij navraag bleek het kenteken geschorst, wat betekent dat het kenteken niet meer geldig is en er in de auto niet meer gereden mag worden. Daarop hielden de agenten de 57-jarige bestuurder uit Rijen aan op de Julianalaan in Breda. De auto bleek niet gekeurd en onverzekerd te zijn. Bovendien was de oude wagen zo groen van de aanslag dat het leek of deze heel lang stil had gestaan. Bij het onderzoeken van de wagen bleek deze op een door de bestuurder zelf geïnstalleerde LPG tank te rijden. Bij het starten van het gevaarte vonkte de accu gevolgd door een sissend geluid in de rubberen slangen. Toen de man tijdens dit onderzoek een sigaret opstak is hem dringend verzocht deze uit te maken en is de auto in beslag genomen om deze uit het verkeer te onttrekken. De wagen is afgevoerd om vernietigd te worden. De bestuurder kreeg een aantal boetes waarna hij te voet vertrok naar het station.
Da's ook een manier toch? >:)
Dit is een Signature....
pi_119261914
Weet iemand waar je auto;s goedkoop kan opslaan voor meerdere jaren. Voor modellen waarvan je denkt dat het ooit een klassieker wordt. Zo denk ik aan dat gedrocht van een 2005 Seat Toledo.
.
pi_119269307
Fiat Multipla?
pi_119270064
Kunnen we langzaamaan weer terug naar het onderwerp oldtimer regeling B-) ?
Als er even niets nieuws meer over te melden valt, hoeft er niet per se gereageerd te worden.
pi_119274006
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:08 schreef Fer het volgende:
Weet iemand waar je auto;s goedkoop kan opslaan voor meerdere jaren. Voor modellen waarvan je denkt dat het ooit een klassieker wordt. Zo denk ik aan dat gedrocht van een 2005 Seat Toledo.
De Sahara
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119274450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:33 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

De Sahara
krijg je ze mooi gezandstraald terug en kan je meteen een nieuwe laklaag erop laten spuiten ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_119286044
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 11:34 schreef Anne het volgende:
Kunnen we langzaamaan weer terug naar het onderwerp oldtimer regeling B-) ?
Als er even niets nieuws meer over te melden valt, hoeft er niet per se gereageerd te worden.
Ok stel dat er een regeling komt zonder digitale knipkaart. Hoe moet die er dan eruit zien? Hoofdoorzaak is de import van jaren 80 Mercedessen op diesel.

Leeftijd omhoog naar 40 jaar lijkt me niets, Auto's uit de jaren 80 zijn ook klassiekers en zeker op benzine zuipen ze zoveel dat het als daily de moeite niet loont.

Mercedessen uitsluiten van de regeling >:) >:) >:)

Vrijstelling alleen voor orgineel NL auto's? Er zijn zat modellen die amper in Nederland geleverd zijn en een auto die in 2001 geimporteerd is, maar oorspronkelijk uit 1985 komt is dan zoveel minder Nederlands?

Diesels en LPG uitsluiten, alleen vrijstelling voor benzineauto's. Het nut van LPG in een klassieker lijkt me weinig met het behouden van de auto/motor te maken, die kan dus rustig afgeschaft worden. Diesel is lastiger, sommige modellen zijn nou eenmaal niet in benzine te krijgen of "horen" een diesel te zijn. De eerste populaire personenwagens op diesel zou je ook klassiekers kunnen noemen.

En dan kun je stellen dat LPG schoner is dan een oude diesel.

P
.
pi_119286554
Uit milieu-oogpunt zou je LPG juist moeten stimuleren,
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119286641
Om even een misverstand uit de wereld te helpen: men denkt dat LPG altijd schoner is, maar dat is niet zo. Het gros van de oldtimers op LPG hebben een ongeregelde verdamper erop zitten en die stoten gewoon net zoveel schadelijke stoffen uit als op benzine (lees: LPG is dan niet schoner). Pas als je een lambda-geregelde LPG-installatie erin zet zal het veel schoner zijn. Maar dat is voor de meeste gasrijders (cq knakenrijders) te duur, terwijl het maar iets van 200-250 Euro duurder is ten opzichte van een standaard installatie. :')

Ik zou wel voorstander zijn voor een brandstoftoeslag voor LPG en diesel. De echte oldtimer-liefhebber die weinig rijdt zal er dan nog steeds ietsjes op achteruit gaan (benzine is immers duurder dan LPG of diesel) maar het dagelijkse of regelmatige gebruik wordt ermee zwaar ontmoedigd. Het optrekken van de leeftijdsgrens zal niet helpen: dan stel je het diesel-veelrijdersprobleem gewoon een paar jaar uit.
pi_119288861
mensen die op LPG rijden zijn echt geen liefhebbers :')

dat brengt alleen maar schade aan aan je motorblok.

tenzij je auto 1 op 4 rijdt, dan kan ik het begrijpen.
pi_119296512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:18 schreef -niemand- het volgende:
mensen die op LPG rijden zijn echt geen liefhebbers :')

dat brengt alleen maar schade aan aan je motorblok.

tenzij je auto 1 op 4 rijdt, dan kan ik het begrijpen.
Schade? Wat dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119296651
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Schade? Wat dan?
kleppen, klepzittingen en dergelijke.

als je geen geharde klepzittingen hebt krijg je geheid schade.
dan worden je klepzittingen verder in de kop geslagen of de klep verbrand.
pi_119296716
Zelfde als je geen loodvervanger gebruikt. Zolang je een goeie installatie hebt en een motor die er geschikt voor is kun je er makkelijk tonnen op draaien, zonder revisie. Zowel oude als nieuwe auto's.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119297152
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Zelfde als je geen loodvervanger gebruikt. Zolang je een goeie installatie hebt en een motor die er geschikt voor is kun je er makkelijk tonnen op draaien, zonder revisie. Zowel oude als nieuwe auto's.
klopt, maar ik vind het evengoed niks.

de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
pi_119297232
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:48 schreef -niemand- het volgende:

[..]

klopt, maar ik vind het evengoed niks.

de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
Ik heb er totaal geen problemen mee gehad. Ja, het is ietsjes lastiger afstellen dan benzine maar als het eenmaal loopt dan is het goed spul.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119302079
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:48 schreef -niemand- het volgende:

[..]

klopt, maar ik vind het evengoed niks.

de verbrandingstemperatuur is ook veel hoger, dit heeft ook weer zijn voordelen maar ik zou er niet graag aan willen beginnen.
M'n Volvo loopt al 26 jaar op LPG, af fabriek, 435.00km, eerste kop.

Het slijt iets meer, vooral m'n uitlaatkleppen maar een goede auto kan er tegen.
pi_119441556
Goed nieuws! De Tweede Kamer gaat toch iets fixen om de hobby-oldtimers belastingvrij te houden. Dit staat nu op Teletekst en de site van NOS:

quote:
De Tweede Kamer wil dat automobilisten met een buitenlands kenteken die hier wonen of werken ook wegenbelasting gaan betalen. Deze groep is die belasting nu ook al verschuldigd, maar de controle daarop verloopt moeizaam.

De Kamer wil nu dat het Burger Service Nummer aan de belasting wordt gekoppeld. Daardoor wordt het innen veel gemakkelijker. Een motie van de PVV daarover is met algemene stemmen aangenomen.

Volgens de PVV heeft zo'n 70 procent van de arbeidsmigranten een buitenlands kenteken en loopt de Nederlandse schatkist daardoor tientallen miljoenen euro's mis.

Oldtimers

De Kamer wil verder gebruikers van oldtimers tegemoetkomen. In het regeerakkoord staat dat de vrijstelling van motorrijtuigenbelasting voor auto's van 25 jaar en ouder vervalt.

De Kamer wil nu dat het kabinet dat plan versoepelt. Een motie van de SP daarover werd met een grote meerderheid aangenomen. Ook de regeringspartijen VVD en PvdA stemden ervoor; alleen PVV, D66 en GroenLinks zijn tegen.

De Kamer is het ermee eens dat oldtimers niet moeten worden misbruikt om onder de wegenbelasting uit te komen. Maar de meerderheid wil dat mensen die de auto voor hun hobby gebruiken en er maar weinig in rijden, alsnog worden vrijgesteld.
Bron: http://nos.nl/artikel/442699-wegenbelasting-buitenlanders.html

Vreemd dat de NOS zegt dat de PVV tegen versoepeling is, omdat juist Van Vliet ook een motie had ingediend waarbij hij opperde om de vrijstelling te behouden. Dat klopt dus niet. :) 1 ding is zeker: het dagelijks gebruik van een oldtimer zal worden tegengewerkt, maar hoe men dat gaat doen is nog niet duidelijk. De hobby-oldtimers blijven dus belastingvrij!
pi_119441700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:44 schreef Bart-Willem het volgende:
De hobby-oldtimers blijven dus belastingvrij!
Nogal voorbarige conclusie, het valt immers te verwachten dat het maken van zo'n onderscheid (tussen "hobby" en "regelmatig gebruik", waartussen je an sich al een moeilijke lijn kan trekken) voor de overheid kostbaar wordt (hoe bepaald je dat? hoe moet je dat controleren? etc.). Veel simpeler is het gewoon overal belasting over te voeren, en dat is naar mijn mening ook gewoon volkomen terecht omdat je autobezit noch -gebruik moet belonen met belastingvrijstellingen. Jammer dat slechts drie partijen betonen dit inzicht te hebben (D66, GroenLinks en de PVV), de rest stemt gewoon voor zo'n motie voor de bühne als je het mij vraagt.
pi_119442050
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
Facts don't care about your feelings
pi_119442644
quote:
De Kamer is het ermee eens dat oldtimers niet moeten worden misbruikt om onder de wegenbelasting uit te komen. Maar de meerderheid wil dat mensen die de auto voor hun hobby gebruiken en er maar weinig in rijden, alsnog worden vrijgesteld.
Oorzaak gevolg. De kamer zou natuurlijk ook eens een keer de hand in eigen boezem kunnen steken en zich gaan afvragen waarom mensen een dergelijke truc verzinnen.

En wat is weinig? Twee keer per week? Twee keer per maand?
pi_119442659
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
Precies dit lost het probleem vanzelf op, over 5 jaar zie je dan echt geen 190d's meer rondrijden hoor.
pi_119442732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:04 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oorzaak gevolg. De kamer zou natuurlijk ook eens een keer de hand in eigen boezem kunnen steken en zich gaan afvragen waarom mensen een dergelijke truc verzinnen.

Dat zeg ik al veel vaker ja.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
Dit is weer slecht nieuws voor de oldtimers van de toekomst.

Wel raar dat de PVV en D66 tegen de vrijstelling zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119442773
Ik begrijp wel dat PVV er tegen is, al die Marokkanen in Mercedessen :')
Facts don't care about your feelings
pi_119442930
Henk en Ingrid kunnen er ook wat van hoor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119443094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee, veel simpeler is gewoon de regels te laten zoals die waren, voor 1987 oldtimer en de rest niet meer. Naarmate de jaren dan vorderen liggen er steeds meer op de sloop of in het museum. Er wordt een probleem gemaakt om niets... en zoveel geld valt hier ook weer niet te halen.
En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...
pi_119443353
je bedoelt vanaf 1986 opbouwen naar 30 jaar, met verschil in MRB van diesel en LPG met benzine betalen
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119443366
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:47 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Nogal voorbarige conclusie, het valt immers te verwachten dat het maken van zo'n onderscheid (tussen "hobby" en "regelmatig gebruik", waartussen je an sich al een moeilijke lijn kan trekken) voor de overheid kostbaar wordt (hoe bepaald je dat? hoe moet je dat controleren? etc.). Veel simpeler is het gewoon overal belasting over te voeren, en dat is naar mijn mening ook gewoon volkomen terecht omdat je autobezit noch -gebruik moet belonen met belastingvrijstellingen. Jammer dat slechts drie partijen betonen dit inzicht te hebben (D66, GroenLinks en de PVV), de rest stemt gewoon voor zo'n motie voor de bühne als je het mij vraagt.
'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik. :')
pi_119444034
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:17 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

'belonen'. Dude, 'belonen'..alsof het een soort vanzelfsprekend recht is dat de overheid hier geld uit moet slepen. Ga je mond spoelen, wat een eufemistisch taalgebruik. :')
De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
pi_119444497
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
zolang er meer van het binnenkomende geld naar de algemene middelen gaat ipv naar autogerelateerde zaken (zowel infrastructuur als milieugerelateerde zaken) vind ik dat geen hout snijden.

Met deze bokkesprongen is men beleid op uitzonderingen aan het maken, die paar ouwe mercedessen zijn over de hele linie genomen ook weer niet het probleem. Ik zou trouwens een voorstander ervan zijn dat tante mien die haar panda een keer per week gebruikt ook minder zou betalen. Per dag aanmelden via digid zoals ook voor oldtimers voorgesteld was zou nog niet zo'n gek idee zijn om naar alle auto's door te trekken. Eerlijker en relatief eenvoudig. Met de vele kentekenscans van tegenwoordig is het ook redelijk fraudebestendig.
pi_119444516
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.
pi_119444595
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:37 schreef AchJa het volgende:

[..]

Als alle inkomsten uit het autorijden gebruikt zouden worden voor infra en zijdelingse oorzaken van het autogebruik dan zou het een stuk goedkoper moeten worden. Ik meen dat hooguit de helft van de wegenbelasting in de infra gestoken wordt. De rest van alle zijdelingse belastingen, accijnzen, boetes etc. reken ik niet eens mee.
dat dus. Het is niet voor niets van 'wegenbelasting' naar 'motorrijtuigenbelasting' gegaan.
pi_119444976
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:28 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

De overheid moet allerlei compenserende maatregelen betalen voor zaken die veroorzaakt worden door autorijders (luchtvervuiling, gezondheidsschade, natuurverlies) en natuurlijk de infrastructuur zelf, dus ja, automobilisten mogen daar allemaal aan meebetalen. Als je dat niet hoeft omdat je blik voor een bepaalde datum is gebouwd vind ik dat nogal raar, gezien je op individueel niveau bovengemiddeld bijdraagt aan allerlei zaken als luchtvervuiling e.d.

Een individuele heffing zou wellicht eerlijker zijn maar dat is schijnbaar ook weer niet goed (rekeningrijden/kilometerheffing). Dan maar allemaal hetzelfde betalen hè.
Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119446476
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Niet ingaan op dit persoon, deze houdt er een aparte mening op na en moet heel PTA hiermee bevuilen.
Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant... :)
pi_119446518
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:10 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Jij inmiddels al wat feiten opgezocht om jouw mening te staven? Als ik dat wel doe wordt het ineens opvallend stil van jouw kant... :)
Noem eens wat.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119446645
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:11 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Noem eens wat.
Dat heb ik geloof ik eerder in dit topic uiteengezet, en ook nog één ander misschien. Verder zit ik meestal in het Treinentopic namelijk ;).

Het kwam er in ieder geval op neer dat het onmogelijk is om te stellen dat de opbrengsten van automobilisten (13 miljard per jaar even uit mijn hoofd) zogezegd alle onkosten zouden dekken. Eén voorbeeld: in de meeste vergelijkingen die leiden tot boze automobilisten worden alleen de kosten voor RIJKSinfrastructuur genoemd. Alle lokale infrastructuur valt daar niet onder, en dat heeft er weer mee te maken dat die onder de provincies e/o gemeenten vallen. En geloof me, die lokale infrastructuur kost ook heel veel geld.
pi_119446943
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- Dan ken jij de W124 niet...
Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.
Daarbij is een 190d geen w124 maar een w201.

Vervolgens onderhouden al die belastingontduikers hun auto's niet maar raggen ze ze af, dus na 5 jaar zijn er echt een heel aantal verschwunden hoor.
pi_119447173
Gewoon lekker strooien iedere winter, zijn die Benzen zo weg hoor. Maar MRB invoeren voor diesel en lpg voor alle leeftijden zal enorm helpen de veelrijder te irriteren. Maar ik zou het wel zonde vinden als die oude MB508 bussen daardoor verdwijnen.
.
pi_119447861
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:12 schreef Sloggi het volgende:

[..]

En dan heb je over een paar jaar dus geen rijdend erfgoed meer...
En dat is erg omdat...?
pi_119448081
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En dat is erg omdat...?
Stukje cultuur.
pi_119448423
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:38 schreef CarbonC het volgende:

[..]

En dat is erg omdat...?
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119449434
Dus omdat sommige mensen oude auto's mooi vinden om naar te kijken moet iedereen opgezadeld worden met onnodige stank, vervuiling en onveiligheid?
pi_119449770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:48 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staan ;). Niet voor niets zijn er vernieuwingen als centrale parkeerplaatsen voorin/tussen straten om de straat zelf zoveel mogelijk autoloos te houden (tevens veiliger en gezonder).
pi_119450683
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:13 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Voor het straatbeeld maakt het niet uit wat voor auto's er staan ;). Niet voor niets zijn er vernieuwingen als centrale parkeerplaatsen voorin/tussen straten om de straat zelf zoveel mogelijk autoloos te houden (tevens veiliger en gezonder).
Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?

Tevens merk ik hier lokaal nog niks van jouw parkeervoorzieningen, doet er dus ook niet ter sprake
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119450720
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:06 schreef CarbonC het volgende:
Dus omdat sommige mensen oude auto's mooi vinden om naar te kijken moet iedereen opgezadeld worden met onnodige stank, vervuiling en onveiligheid?
achgossie :*
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119450914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:32 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Het is niet erg netjes om je eigen mening als een feit over te brengen, is het wel?

Tevens merk ik hier lokaal nog niks van jouw parkeervoorzieningen, doet er dus ook niet ter sprake
Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):
quote:
De straat enorm word vervuild met allemaal hetzelfde soort saaiheid
Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen en moeten vrijwel altijd via de ringweg rijden, fietsers staan voor de deur en kunnen overal snel en met voorrang binnendoor. Hoewel ik nu wat van het onderwerp begin af te drijven (A)

[ Bericht 4% gewijzigd door HeavenSmiles op 20-11-2012 23:45:10 ]
pi_119451127
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:39 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Je moet "ik vind" overal voor typen? Mag je zelf ook wel doen dan ;):


[..]

Overigens is wel aangetoond dat autoloze straat door de gemiddelde burger als de meest prettige straat wordt ervaren. Die vernieuwingen die ik bedoelde kunnen natuurlijk niet overal zomaar ingevoerd worden, maar je ziet het her en der wel terugkomen. Een goed voorbeeld is altijd succesnummer Houten waar de fiets centraal staat in de ruimtelijke inrichting. Auto's staan zoveel mogelijk op centrale parkeerplaatsen staan en worden praktisch altijd naar de ringweg geleid i.p.v. dat ze overal binnendoor rijden, dat is voorbehouden aan fietsers. Meer mensen op de fiets, meer veiligheid en schonere lucht is het resultaat!
Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_119451283
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?

En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
pi_119451471
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:52 schreef HeavenSmiles het volgende:

[..]

Deze discussie hoort hier niet, maar ja, waarom überhaupt reageren als je gelooft dat Houten is aangelegd met belastinggeld van automobilisten :')
Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 21 november 2012 @ 00:52:28 #105
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119452868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:56 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Kan me niet schelen met welk kutargument je nu weer komt, ik ben wel blij dat je tot je conclusie bent gekomen. :)
Conclusies luiden vaak het einde in van discussies, en daar deze nogal offtopic is, gaarne ook daarbij laten.

ONTOPIC!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119452918
Alle 190'ers dubbel belasten, dat zal ze leren >:)
Wel afblijven van de Golf 2tjes natuurlijk })
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119456293
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119460596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:21 schreef Elvander het volgende:

[..]

Wel degelijk, rij zelf een w123 dus ik ken de kwaliteit van dit soort auto's heus wel.
Daarbij is een 190d geen w124 maar een w201.
Je hebt gelijk, ik had de 200D in mijn hoofd. Zelf heb ik ook een W123 (1977).

quote:
Vervolgens onderhouden al die belastingontduikers hun auto's niet maar raggen ze ze af, dus na 5 jaar zijn er echt een heel aantal verschwunden hoor.
Op die manier, maar dan nog. In vijf jaar tijd afraggen moet je je best voor doen.
pi_119460703
Nou ik zie er een hoop rijden met fikse roest en als je zo'n auto rijdt omdat het goedkoop is dan is het op laten knappen van zo'n auto natuurlijk niet de bedoeling.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 13:34:22 #110
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119462291
quote:
7s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:19 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik vind de lucht van de oudere auto's juist wel wat hebben.
Of het wat heeft weet ik niet maar ik weet wel wat je er van krijgt : longkanker
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 november 2012 @ 13:50:23 #111
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119463045
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 23:47 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Mijn antwoord kon ik weldegelijk als feit neerleggen

We hebben hier niet eens een snelweg op 20km radius, welke ringweg wil je over leiden?

Maar even dan met jouw argument, besef je je wel dat zonder de momenteel hoge kosten van het autogebruik jouw paradijsje nooit gefinancierd had kunnen worden?
Autogebruik levert veel op maar kost ook héél veel door maatschappelijke kosten die je wellicht niet direct zou bedenken.

Dan kan je denken aan ziekenhuisopnames na verkeersongevallen (alleen al ruim 900 per jaar in alleen Amsterdam) en het aantal verkeersdoden (rond de 750 per jaar), het aantal astma patienten, het aantal mensen dat indirect overlijdt door verkeerslawaai (bron), het moeten bouwen van parkeervoorzieningen, het minder leefbaar worden van wijken etc.

quote:
En fietsers en veiligheid zou ik ook niet zomaar aan elkaar koppelen, er is nergens een minder oplettende verkeersgebruiker te vinden dan een fietser.
De nummer 1 oorzaak van verkeersdoden is immers ook de fietser ja.

:') _O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119463133
Inderdaad had laatst ook een near-death-experience. Ik werd in m'n iQ bijna aangereden door een fietser. :')
Facts don't care about your feelings
pi_119463248
Nog niet gepost hier volgens mij;

quote:
Goed nieuws: een ruime meerderheid van de Tweede Kamer heeft dinsdag kenbaar gemaakt dat het de MRB-vrijstelling voor klassiekers, die hobbymatig worden gebruikt, overeind wil houden.

De Tweede Kamer wil de groep liefhebbers ontzien die selectief gebruik maakt van zijn klassieker. SP-Kamerlid Farshad Bashir had een motie ingediend over het voorgenomen plan om de MRB-vrijstelling voor klassiekers af te schaffen, en vond daarvoor veel bijval van de Tweede Kamer. De Kamer vindt dat de regering nu moet gaan nadenken om het dagelijks gebruik van de klassieker te ontmoedigen.

30- of 60-dagen kaart
De massale steunbetuigingen van klassiekerliefhebbers én het overleg van belangenorganisaties BOVAG, ANWB, FEHAC en KNAC met het ministerie lijken nu toch écht zijn vruchten af te werpen. Staatssecretaris Financiën Frans Weekers liet eerder weten te werken aan een regeling om voor klassiekers een 30- of 60-dagen kaart in te voeren.
pi_119463909
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .

2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.

3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.

4. laat ons met rust
  woensdag 21 november 2012 @ 14:21:35 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464297
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 13:54 schreef Anne het volgende:
Nog niet gepost hier volgens mij;

[..]

Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.
Is het wellicht een optie om een soort strippenkaart te maken? Je schrijft de datum dat je rijdt op de strippenkaart, legt die in de kofferbak zodat je er niet bij kan, en bij controle (kleine pakkans) laat je hem zien. Bij fraude een boete van bijvoorbeeld alle gemiste motorrijtuigenbelasting + 100% betalen.
Dan krijg je daarna de "maar ik was het vergeten, eerlijk waar"-verhalen...
censuur :O
pi_119464362
Ik zie het voordeel van zo'n kaart ook niet. De handhaving hiervan wordt een enorm bureaucratisch papiermonster met de bijbehorende inefficiëntie en uiteraard een horde ambtenaren om de zooi te controleren. Niet echt kostenbesparend in tijden van crisis.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 21 november 2012 @ 14:34:12 #117
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119464738
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
censuur :O
pi_119464808
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Die past zo in het rijtje met de 190D's en Audi 100 diesels. Eveneens geliefd bij buitenlanders omdat goedkoop.

En voordat je begint te steigeren; ik zie ze hier met handenvol rondrijden, Golfjes 2 en Jetta's diesel met jonge berbers erin.
Hier ook. En nog meer 190D's en 200D's (W124). In de eerste helft van dit jaar zijn er meer dan 1100 W124's geimporteerd!!! :')
pi_119464917
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.
quote:
2. mensen die zeuren over de oldtimers dat ze geen belasting betalen moeten zelf ook maar een oldtimer kunnen ze ook lekker belastingvrij rijden ipv zeuren duhhh.
Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.
quote:
3. milieu overwegingen bla bla minder geld uitgeven aan derdewereld landen die toch niet naar mensen zelf gaat maar naar de zakke vullers daar.
Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landen :?
quote:
4. laat ons met rust
=> Viervoudige poep.
pi_119464929
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Alternatief: belastingvrije voertuigen mogen alleen op zondag rijden! Dan worden ze zeker niet dagelijks gebruikt, en alleen op momenten dat wegen over het algemeen rustig zijn.
Prima voor de hobby, prima voor de jaarlijkse toertocht, maar als je op een mooie maandagochtend wil rijden betaal je gewoon belasting.
Dit valt mooi te combineren met de antieke kleur kentekenplaat: blauwe platen ==> alleen op zondag.
Dit vind ik geen slecht voorstel.
pi_119465112
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage. Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
pi_119465526
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:05:10 #123
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119465786
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Alleen op zondag is wel wat lastig ivm APK en onderhoudsbeurten bij een garage.
APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.

quote:
Ook zijn er genoeg mensen die werken op zondag, denk aan mensen in de horeca bijvoorbeeld, en die hun 'weekend' op maandag en dinsdag hebben.
Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
censuur :O
pi_119466116
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:57 schreef noutie het volgende:
Mensen gewoon de keuze geven:

• 1. Belasting betalen dus altijd je auto mogen gebruiken

• 2. Geen belasting (of bv. kwarttarief) betalen en je auto mogen gebruiken van april tot en met september. Buiten deze periode mag de auto niet op de openbare weg zijn.

Eenvoudig te controleren, veel liefhebbers hebben hun auto in de winter toch in de stalling staan.
April t/m oktober.

Dat zou een betere regeling zijn.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119466166
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

APK is een lastige inderdaad. Nouja, ook dat is op te lossen: de eerste week van juli (ik noem maar wat, als veel mensen toch op vakantie zijn) mag je de hele week met je oldtimer rijden.
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.
quote:
[..]

Zo heb je altijd uitzonderingen... Het doel is neem ik aan om de regeling goedkoop in stand te houden, dan hebben sommige mensen nou eenmaal pech. Daar ontkom je niet aan zonder een enorme bureaucratie eromheen op te zetten, en dat lijkt me ongewenst.
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.
pi_119466263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:39 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Wat een BS. Een goedkoop koektrommeltje is echt goedkoper hoor, zowel qua verbruik als qua onderhoud.

[..]

Waar slaat dit nou weer op?? Moet ik ook maar gaan roken als ik last heb van de rook van anderen. Je komt nogal egoistisch over.

[..]

Ik zie niet in wat deze lokale milieuvervuiling, die met name in de steden voor veel luchtwegproblemen (astma etc.) zorgt te maken heeft met derde wereld landen :?

[..]

=> Viervoudige poep.
Rot een eind op joh, hij heeft volkomen gelijk.. En jou onderbouwingen slaan nergens op, als jij jaloers bent dat ik rook, wilt niet zeggen dat jij dat niet mag en dus gaat zeuren, nee.. Steek er ook eentje op! :{

Een goedkoop koektrommeltje zou ik niet willen hebben, ik heb meer plezier aan mijn Golfje 2 uit 85 dan de Daewoo Matiz uit 2002 van mijn opa met zijn 1 op 14 rijdende naaimachine motor 1.0 3cil, :/

Je blaat alleen maar, scherp je onderbouwingen eens beter aan.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 21 november 2012 @ 15:28:37 #127
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119466582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:15 schreef Scrutinizer het volgende:
De oldtimerspecialist heeft dan een hele drukke week en de rest van het jaar moet hij zijn vrije zondag opgeven om alle klanten die hun auto komen halen of brengen te ontvangen.
Nouja, dan breng je hem op zondag, kan-ie er de hele week aan sleutelen, en haal je hem een week later weer op. Dat valt allemaal te regelen.

quote:
Wel lullig voor die mensen die werken om het anderen in hun vrije tijd naar de zin te maken. Maar ja, dan moet je maar geen uitzondering zijn dus.
Net zoals het lullig is voor de mensen die belasting moeten betalen voor de auto waarmee ze naar hun werk rijden. Feit is: belasting betalen is lullig!
censuur :O
  woensdag 21 november 2012 @ 15:49:18 #128
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119467299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:11 schreef G-men het volgende:
1..mensen odtimer is juist goed voor mensen die onder ons minder bedeeld zijn als ze geld genoeg hadden zouden ze ook nieuwe autos rijden .
1) als je geen geld hebt voor een auto moet je gaan fietsen. Het is geen godvergeven recht dat je auto moet rijden ofzo.
2) Als je geen geld hebt moet je ZEKER geen oldtimer gaan rijden want je loopt leeg aan brandstofkosten en onderhoud. (en ja ik heb ervaring)

quote:
4. laat ons met rust
Ons? Ons is de turk in de mercedes of de oldtimer liefhebber?

quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Een goedkoop koektrommeltje zou ik niet willen hebben, ik heb meer plezier aan mijn Golfje 2 uit 85 dan de Daewoo Matiz uit 2002 van mijn opa met zijn 1 op 14 rijdende naaimachine motor 1.0 3cil, :/

Je blaat alleen maar, scherp je onderbouwingen eens beter aan.. ;)
Prima als jij in je golf uit 85 wilt rijden, geen hond die je tegenhoudt MAAR (!) als je hem dagelijks gebruikt moet je gewoon wegenbelasting betalen en niet een regeling misbruiken die daar niet voor bedoeld is.

[ Bericht 18% gewijzigd door Metro2005 op 21-11-2012 15:55:27 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119470181
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:49 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

1) als je geen geld hebt voor een auto moet je gaan fietsen. Het is geen godvergeven recht dat je auto moet rijden ofzo.
2) Als je geen geld hebt moet je ZEKER geen oldtimer gaan rijden want je loopt leeg aan brandstofkosten en onderhoud. (en ja ik heb ervaring)

[..]

Ons? Ons is de turk in de mercedes of de oldtimer liefhebber?

[..]

Prima als jij in je golf uit 85 wilt rijden, geen hond die je tegenhoudt MAAR (!) als je hem dagelijks gebruikt moet je gewoon wegenbelasting betalen en niet een regeling misbruiken die daar niet voor bedoeld is.

Ik ben de Turk in de Golf, knap dat jij zoveel Turken kent in Mercedesen, ben je niet in de war met Hollanders/Kampers of Marokkanen?

En ik rij met mijn Golf van meeting na meeting, elke vrijdag ook een lokale meeting.

Ook gebruik ik het om af en toe door het land heen te cruisen, ben er mee helemaal naar de John Carter Fok!-Meet mee gereden (220km), vervolgens doorgereden naar Zandvoort en ff voor de lol op en neer gereden op de afsluitdijk..
Ik rij er geen woon-werk verkeer mee, maar rij er mee wanneer het mij zint, dat kan tussen de 10 a 15.000km per jaar zijn..
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119471372
vieze nare stinkbank die ons land vervuilt!

einz einz

(sorry moest ff :@)
  woensdag 21 november 2012 @ 18:14:36 #131
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119472566
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Ik ben de Turk in de Golf, knap dat jij zoveel Turken kent in Mercedesen, ben je niet in de war met Hollanders/Kampers of Marokkanen?

En ik rij met mijn Golf van meeting na meeting, elke vrijdag ook een lokale meeting.

Ook gebruik ik het om af en toe door het land heen te cruisen, ben er mee helemaal naar de John Carter Fok!-Meet mee gereden (220km), vervolgens doorgereden naar Zandvoort en ff voor de lol op en neer gereden op de afsluitdijk..
Ik rij er geen woon-werk verkeer mee, maar rij er mee wanneer het mij zint, dat kan tussen de 10 a 15.000km per jaar zijn..
Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?

En ja ik ken behoorlijk veel turken en marokkanen met oude mercedesssen ja :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119472741
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:14 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?

En ja ik ken behoorlijk veel turken en marokkanen met oude mercedesssen ja :')
Wat voor gemiddeld aantal kilometers als iedereen..? :')

Waarom zo jaloers dat de een zonder en de een met belasting rijdt? Wij hebben 3 auto's wat goed genoeg voor 2000 euro belasting per jaar is, en dan mag ik geen belasting vrije cruise auto hebben..?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119473265
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:14 schreef Metro2005 het volgende:

Dus net zoveel als het gemiddelde aantal kilometers dat iedereen maakt. Is het dan zo vreemd dat je wegenbelasting moet betalen net als iedereen?
De grootste gunst is weer afgunst lees ik alweer... Ja maar hij betaalt niet en ikkuh wel!!! Het is niet eerlijk!!!!

Heb je ook zoveel problemen met die nieuwe "zuinige" auto's die vrijgesteld van MRB zijn?
pi_119482246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat stel ik me voor bij die 30 dagen kaart? Dat wordt een administratief gedrocht als dat moet worden bijgehouden.
Is het wellicht een optie om een soort strippenkaart te maken? Je schrijft de datum dat je rijdt op de strippenkaart, legt die in de kofferbak zodat je er niet bij kan, en bij controle (kleine pakkans) laat je hem zien. Bij fraude een boete van bijvoorbeeld alle gemiste motorrijtuigenbelasting + 100% betalen.
Dan krijg je daarna de "maar ik was het vergeten, eerlijk waar"-verhalen...
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik zie het voordeel van zo'n kaart ook niet. De handhaving hiervan wordt een enorm bureaucratisch papiermonster met de bijbehorende inefficiëntie en uiteraard een horde ambtenaren om de zooi te controleren. Niet echt kostenbesparend in tijden van crisis.
Aanmelden per telefoon/internet/app. Belastingdienst heeft een tabel met mrb-vrije auto;s, aangemelde auto;s worden voor die dag uit de tabel gehaald. Een scanauto gaat scannen of verkeerscontrole matched de tabel aan de rijdende auto, klaar. De pakkans is klein en ja, er zullen altijd overtreders zijn, maar dat geld voor bijna alle verkeersregels.

Kunnen ze wat mij betreft ook het kwarttarief voor campers afschaffen en hieraan toevoegen. Zat misbruikers die nu een grote Chevy Van of Ford Econoline rijden met goedkoop hefdakje het hele jaar rondkarren.

En over Turq zijn Golfje, ik geloof echt dat Turq een liefhebber is, getuige het aantal uren en uries die in de roestige e36 gestoken waren. Maar hoewel die zijn golfje koestert, de regeling is nog steeds niet bedoelt om goedkoop kilometers te maken, zeker niet met een niet-orgineel blokje erin dat de bejaarde Wolfsburger in voor 1986 onhaalbare tijden kan laten versnellen.
.
pi_119491761
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:32 schreef Fer het volgende:

En over Turq zijn Golfje, ik geloof echt dat Turq een liefhebber is, getuige het aantal uren en uries die in de roestige e36 gestoken waren. Maar hoewel die zijn golfje koestert, de regeling is nog steeds niet bedoelt om goedkoop kilometers te maken, zeker niet met een niet-orgineel blokje erin dat de bejaarde Wolfsburger in voor 1986 onhaalbare tijden kan laten versnellen.
Mijn BMW heeft helemaal geen roest.. :') Ben een van de gelukkigen zonder roest aan/in de wielkasten zoals elk ander E36.. :P

En ik koester mijn 85er golf met een moderne nieuwere blok met 5x meer vermogen dan origineel..
Ik hou van de souplesse en vermogen, evenals de schakeluiheid en de turbo wanneer hij inkickt, dit allemaal zorgt ook voor een schonere uitstoot, maar ook goedkopere kilometers, ik rij 1 op 13 met snelle rijstijl en 1 op 20 snelweg.. En dit met 180PK, nu wil ik er 100Pk bij doen.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119494660
Maar, terug naar het onderwerp, je hebt een eigen projecttopic turq.

Nu bekend is dat de vrijstelling blijft/aangepast wordt, dan neem ik aan dat er voorlopig nog weinig gebeurd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119494900
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:31 schreef AchJa het volgende:

[..]

De grootste gunst is weer afgunst lees ik alweer... Ja maar hij betaalt niet en ikkuh wel!!! Het is niet eerlijk!!!!

Heb je ook zoveel problemen met die nieuwe "zuinige" auto's die vrijgesteld van MRB zijn?
Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.

quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2012 18:18 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wat voor gemiddeld aantal kilometers als iedereen..? :')
Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.

quote:
Waarom zo jaloers dat de een zonder en de een met belasting rijdt? Wij hebben 3 auto's wat goed genoeg voor 2000 euro belasting per jaar is, en dan mag ik geen belasting vrije cruise auto hebben..?
Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Metro2005 op 22-11-2012 09:53:55 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119506817
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar, terug naar het onderwerp, je hebt een eigen projecttopic turq.

Nu bekend is dat de vrijstelling blijft/aangepast wordt, dan neem ik aan dat er voorlopig nog weinig gebeurd.
Dat is wat jij denkt, ik heb zoveel dingen gedaan en aangepast en geld/energie etc.. aan uitgegeven dat ik wel genoodzaakt ben om het af te maken.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119506874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.
Dan haal je toch een oldtimer? Betaal je geen belasting en kun je de auto gebruiken wanneer het jou uitkomt.. ;)
quote:
[..]

Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.
Meetings liggen niet bepaald om de hoek, ik reis veel van ze gewoon af al is het aan de andere kant van Nederland.. ;)
quote:
[..]

Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

Ja, en zo'n GPS ding gaat dus niet in mijn auto komen, en anders wordt het rijden met een Jammer.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:04:58 #140
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119815891
Enquete van de FEHAC:

http://fehac.communicationmaster.nl/50/?m=9e9UPA5luSgo&;a=9e979ZMWiNReQ

Graag invullen :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119816991
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ja, dat vind ik net zo raar.
Bovendien is het geen afgunst want ik heb momenteel niet eens een auto, en weet je waarom? Omdat ik het schijtzat was om voor die paar duizend kilometer per jaar (3-4.000km per jaar) die ik met de auto maakte in dit land elke maand 43 euro wegenbelasting op te hoesten.

[..]

Er staat tussen de 10 en 15.000km per jaar, gemiddeld rijden we in dit land 15.000km per jaar.

[..]

Omdat het hele wegenbelasting stelsel zo flink ondermijnd wordt en het 'de vervuiler betaald' principe compleet om zeep is.
Iemand in een oude stinkende walmende kankerverwekkende oldtimer diesel die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks.
Iemand in een pruis of zuinig ecodieseltje die 50.000 km per jaar rijdt betaald niks

Opa die 2.000km per jaar rijdt in zijn suzuki alto uit 2005 die betaald de volle mep aan MRB
Henk en ingrid die een wat zwaardere 7 zitter hebben ivm de kinderen maar voornamelijk alles op de fiets doen om het milieu te ontzien betalen ook de volle mep aan MRB

Ik vind dat enorm krom.

Enige echte oplossing IMHO: Kilometerheffing. Ben je van ál het gezeik af. Oldtimers, ecohokjes, straks electrische auto's (waar geen accijns voor betaald wordt straks want: stroom) etc.
Eerlijker (veelrijder betaald veel, weinigrijder betaald weinig) en makkelijker want geen uitzonderingen.

Je kunt een boel willen, maar aan het rekeningrijden kleven ook dermate veel nadelen dat je je kunt afvragen of 'de vervuiler betaalt' in het verkeer wel echt haalbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door CafeRoker op 01-12-2012 19:48:55 ]
pi_119820435
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:04 schreef daNpy het volgende:
Enquete van de FEHAC:

http://fehac.communicationmaster.nl/50/?m=9e9UPA5luSgo&;a=9e979ZMWiNReQ

Graag invullen :)
Ik heb (nog) geen klassieker maar wel van plan d'r eentje aan te schaffen.. Toch maar ff ingevuld naar wat ik van plan ben..

Ik gok dat dit ook 't rijtje gaat worden waaruit de ambtenaren gaan kiezen:

quote:
Welke optie als alternatief voor de huidige vrijstelling motorrijtuigenbelasting heeft uw voorkeur?
30-dagenkaart (optie om 30 dagen naar eigen keus belastingvrij te rijden)
60-dagenkaart (idem eerste keuzemogelijkheid maar dan 60 dagen)
Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)
Kilometerbeprijzing d.m.v. elektronische kastjes in uw auto
Dit is een Signature....
pi_119820816
Helaas was de volgens mij beste optie; een jaarlijkse kilometerbeperking maar vrij te kiezen wanneer, afwezig. Met een dagenkaart gooi je een hele dag weg als je geen andere optie hebt de klassieker te pakken terwijl het misschien maar 15KM was.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119820924
Daarbij vind ik nog steeds dat de bijbehorende (controlerende) bureaucratie niets oplevert.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 1 december 2012 @ 21:14:07 #145
32622 Elusive
Mad Fer It!!
pi_119823090
ik ben gewoon voor "Vrijstelling voor benzineauto’s (vanaf 30 jaar) en diesels (vanaf 35 jaar)" gegaan.
lekker belasting vrij rijden in m'n dagelijkse c kadett *O* dat ding heeft na 25 jaar belasting betalen voor de staat al genoeg opgeleverd!

... en wat een jankerts hier zeg over """""""getinte"""""""" mensen met hun mercs die het voor onze brave blanke belastingbetalers verpesten" :') :') :')"rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.
pi_119824793
Is er eens eindelijk een voordeel in de wet waar veel mensen slim op in spelen, worden vooral de allochtonen weer als zwarte schaap bestempeld...
Zoals Elusive hierboven al zei: ''rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.''.
Gelukkig gaat het al vrijwel zeker niet door of wordt de grens verhoogt naar 30 jaar, ik vindt het prima want mijn GTI'tje uit 1983 zal vanaf volgend jaar toch 30 jaartjes oud zijn :')
pi_119824968
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:55 schreef SelimGTI het volgende:
Is er eens eindelijk een voordeel in de wet waar veel mensen slim op in spelen, worden vooral de allochtonen weer als zwarte schaap bestempeld...
Zoals Elusive hierboven al zei: ''rij eens een willekeurig kamp op, ik garandeer je minimaal 10 mercs met een nieuw kenteken en een blanke kop.''.
Gelukkig gaat het al vrijwel zeker niet door of wordt de grens verhoogt naar 30 jaar, ik vindt het prima want mijn GTI'tje uit 1983 zal vanaf volgend jaar toch 30 jaartjes oud zijn :')
Mijn TDI'tje uit 85 pas over 8 jaar dan.. :{w
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119825065
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Mijn TDI'tje uit 85 pas over 8 jaar dan.. :{w
Dan lepel je er een benzine blok in toch? :P
pi_119825083
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 22:02 schreef SelimGTI het volgende:

[..]

Dan lepel je er een benzine blok in toch? :P
Zowiezo R32 motor dan.. :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 2 december 2012 @ 11:56:08 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119837569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 17:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Je kunt een boel willen, maar aan het rekeningrijden kleven ook dermate veel nadelen dat je je kunt afvragen of 'de vervuiler betaalt' in het verkeer wel echt haalbaar is.
Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119837995
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Je noemt zelf al een aardig nadeel nietwaar? Daarnaast moet er een enorme infrastructuur opgetuigd worden die foutgevoelig is en verder niets aan toegevoegde waarde oplevert.
pi_119838922
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 11:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Afgezien van het hoge big brother gehalte als ze de controle middels een kastje gaan doen, noem eens wat nadelen dan?
Een kilometer kastje zal 't gok ik niet gaan worden gezien de technische implicaties en de ambtelijke molens die ervoor nodig zijn. Staat niet in verhouding met 't aantal auto's waarvoor 't gebruikt moet gaan worden of ze moeten 't breed gaan invoeren voor alle auto's en dat staat niet in 't regeer akkoord.

Dan is 't de vraag wil men de (ook) ambtelijke molen van 30 of 60 dagen kaart hebben of gooien ze stomweg de leeftijd 30 en 35 jaar) omhoog? Ik gok op de laatste, ook omdat de 30 jaar ook de klassieker leeftijd is bij onze oosterburen. Is wel zo handig natuulijk voor ons als bijna duitse deelstaat.. >:)
Dit is een Signature....
  zondag 2 december 2012 @ 12:52:08 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119838930
Wat als je in het buitenland rijdt?
Wat als de apparatuur defect is? Wat als de computer eruit ligt?
Etc etc?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119839100
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:52 schreef daNpy het volgende:
Wat als je in het buitenland rijdt?
Wat als de apparatuur defect is? Wat als de computer eruit ligt?
Etc etc?
Yep dat bedoel ik.. Gaat 'm ech nie worden.. Dat is een ICT project namelijk, en omdat in te voeren voor 2014 door de overheid... De kans dat Friso weer wakker wordt en zegt dat hij zin heeft in skieen is groter.
Dit is een Signature....
pi_119839818
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
  zondag 2 december 2012 @ 13:30:16 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119839877
Wat een raar idee. Laat dan maar een paar pomphouders in Enschede over de kop gaan; verder is er nl. geen enkel "bezwaar" tegen tanktoerisme.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119839960
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:30 schreef Hyperdude het volgende:
Wat een raar idee. Laat dan maar een paar pomphouders in Enschede over de kop gaan; verder is er nl. geen enkel "bezwaar" tegen tanktoerisme.
Dat is er wel. Heel veel zinloze km's, en daarbij is niemand erbij gebaat als in een straal van 50 km van de grens zo goed als geen enkel tankstation meer te vinden is. Ook de overheid niet trouwens, want minder accijns op de normale hoeveelheid benzine is altijd nog meer dan de volle mep accijns op bijna niets.

Daarbij was tanktoerisme tot nu toe juist de reden bij uitstek om wegenbelasting niet via de accijns de regelen en krampachtig naar vreemde oplossingen zoals rekeningrijden te zoeken.
pi_119840433
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:27 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
De bedragen zijn niet wereldschokkend maar hebben we al.. 't scheelt zo een 10tje per kwartaal of je in Drenthe of Zuidholland woont..
Dit is een Signature....
pi_119845106
En ja ik heb voor de 30 dagen kaart gekozen, omdat ik voor "normaal gebruik" ritjes mijn normale auto gebruik en een klassieker puur recreatief bezit en behoud, btw hij is van 1988 dus hoop ik zo sneller kans te maken op de oldtimer status.

Iemand die het zo prettig vindt om zeer regelmatig erin te rijden betaald er ook wat meer voor. Nogmaals mijn mening is niet dat de auto MRB vrij moet zijn omdat ie oud is, MRB vrijstelling moet zijn omdat hij niet voor "normaal gebruik" is maar omdat puur om te conserveren en te behouden voor de sloop.
.
  zondag 2 december 2012 @ 19:42:01 #160
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119851169
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:27 schreef CafeRoker het volgende:
Misschien moeten ze het toch maar gewoon in de wegenbelasting stoppen, met een dalende accijns naarmate je dichter bij de grens komt. Dat klinkt oneerlijk, maar in de gebieden langs de grens zijn zowel filedruk als infra-investeringen minder dan in de randstad. En de salarissen liggen er ook nog eens lager.

Op die manier heb je een heel eenvoudig system dat het grote bezwaar van tanktoerisme onderuit haalt.
Gelul, hier in noord Limbabwe heb je ook gewoon files, en toevallig zijn ze hier al een heel poosje bezig om de waalbrug te verbreden, en dat is geen projectje van een paar miljoen :N Tevens krijgen de beide nabijgelegen knooppunten ook een dikke verbouwing om de extra rijstroken te kunnen handelen.
Is natuurlijk niet zo gek als wat ze al een poosje op de A27/28 aan het doen zijn, maar dit kost wel een paar belastingknaken.

En voordat ze in DH die 20 ¤ct per liter terug hebben gegeven die het scheelt als je in .de tankt, zijn we oud en grijs, en rijden we met zijn allen al lang en breed op elektra :') Toevallig gisteren de Cupra nog volgegooid met benzeen voor 1,50 EYPO, en dat is nog geen 10 minuten rijden over de grens, en bij de Schelp ook nog, dus nog niet eens witte pomp rommel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119851862
¤1,50? Wtf.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zondag 2 december 2012 @ 20:07:11 #162
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119852151
Vrijdag nog getankt voor ¤1,22 :P
Ook Shell.
Normaal tank ik altijd de goedkoopste. Benzine=benzine :)

on-topic: ik verwacht dat er helemaal geen gratis regeling meer komt.Betalen per dag of afstand zal het wel worden; en dat brengt zodanige uitvoeringskosten mee, dat we "gratis" kunnen vergeten..
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119852177
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 19:42 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Gelul, hier in noord Limbabwe heb je ook gewoon files, en toevallig zijn ze hier al een heel poosje bezig om de waalbrug te verbreden, en dat is geen projectje van een paar miljoen :N Tevens krijgen de beide nabijgelegen knooppunten ook een dikke verbouwing om de extra rijstroken te kunnen handelen.
Is natuurlijk niet zo gek als wat ze al een poosje op de A27/28 aan het doen zijn, maar dit kost wel een paar belastingknaken.

En voordat ze in DH die 20 ¤ct per liter terug hebben gegeven die het scheelt als je in .de tankt, zijn we oud en grijs, en rijden we met zijn allen al lang en breed op elektra :') Toevallig gisteren de Cupra nog volgegooid met benzeen voor 1,50 EYPO, en dat is nog geen 10 minuten rijden over de grens, en bij de Schelp ook nog, dus nog niet eens witte pomp rommel.
en bij eindhoven hebben ze een compleet nieuwe snelweg aangelegd een paar jaar geleden, nu zijn ze met een enorm project bezig waarbij de snelweg onder maastricht door moet gaan lopen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_119852482
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:42 schreef Fer het volgende:
En ja ik heb voor de 30 dagen kaart gekozen, omdat ik voor "normaal gebruik" ritjes mijn normale auto gebruik en een klassieker puur recreatief bezit en behoud, btw hij is van 1988 dus hoop ik zo sneller kans te maken op de oldtimer status.
Foto pls? ff beoordelen of dezen autokoetsch wel de status oldtimer verdient.. :D
Dit is een Signature....
pi_119853727
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:07 schreef densmee het volgende:

[..]

en bij eindhoven hebben ze een compleet nieuwe snelweg aangelegd een paar jaar geleden, nu zijn ze met een enorm project bezig waarbij de snelweg onder maastricht door moet gaan lopen
Dat weet ik, en tegelijkertijd is de halve a2 flink verbreed tot het formaat dat je er haast in de breedte voetbal kunt spelen en heeft men ook weer wilde plannen voor utrecht. Uiteindelijk wordt overal geld uitgegeven en dat ontken ik ook niet maar de nadruk van de fileproblematiek ligt in de randstad. Daarnaast liggen de lonen daar gemiddeld hoger en zou het perfect in het nivelleringsplaatje passen :+

Uiteindelijk is het vervelende ook gewoon dat de perfecte oplossing niet bestaat, en van de suboptimale is dit best een aardige.

Los van bovenstaande ben ik van mening dat men meer geld uit het autogebruik probeert te persen dan redelijkerwijs mogelijk, met als gevolg uitwassen dat mensen in traktordiesels die ouder dan de bestuurder zelf zijn gaan rijden. Buiten een beperkte groep liefhebbers kun je dat toch moeilijk natuurlijk gedrag noemen.

[ Bericht 9% gewijzigd door CafeRoker op 02-12-2012 20:51:01 ]
pi_119855648
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat weet ik, en tegelijkertijd is de halve a2 flink verbreed tot het formaat dat je er haast in de breedte voetbal kunt spelen en heeft men ook weer wilde plannen voor utrecht. Uiteindelijk wordt overal geld uitgegeven en dat ontken ik ook niet maar de nadruk van de fileproblematiek ligt in de randstad. Daarnaast liggen de lonen daar gemiddeld hoger en zou het perfect in het nivelleringsplaatje passen :+

Uiteindelijk is het vervelende ook gewoon dat de perfecte oplossing niet bestaat, en van de suboptimale is dit best een aardige.

Los van bovenstaande ben ik van mening dat men meer geld uit het autogebruik probeert te persen dan redelijkerwijs mogelijk, met als gevolg uitwassen dat mensen in traktordiesels die ouder dan de bestuurder zelf zijn gaan rijden. Buiten een beperkte groep liefhebbers kun je dat toch moeilijk natuurlijk gedrag noemen.
de lonen liggen hoger omdat alles hier al duurder is.
  zondag 2 december 2012 @ 21:31:54 #167
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119856673
¤ 1,50 voor E98? Dat is idd wel goedkoop!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119856939
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

de lonen liggen hoger omdat alles hier al duurder is.
klopt, dus de benzineaccijns is nu relatief gezien te laag :+
pi_119857555
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

klopt, dus de benzineaccijns is nu relatief gezien te laag :+
nee, de woonlasten zijn relatief hoog.
  maandag 3 december 2012 @ 00:05:15 #170
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119864209
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:31 schreef daNpy het volgende:
¤ 1,50 voor E98? Dat is idd wel goedkoop!
Ik zit net te gluren, maar ik vergiste me; het is 153.9 om precies te zijn, 149.9 is voor E10 ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119864383
Net in een vriend zijn Jetta mk2 getankt voor 1,55. 5 minuten over de grens.. 8-)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_119864842
Ik laatst aan de snelweg excellium getankt ¤1.90 per liter. Gewoon omdat het kan :') stelletje grafsloebers.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 december 2012 @ 12:05:22 #173
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119874887
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 00:05 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zit net te gluren, maar ik vergiste me; het is 153.9 om precies te zijn, 149.9 is voor E10 ;)
Neem voor mij maar een jerrycannetje mee volgende keer :P
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 3 december 2012 @ 12:31:32 #174
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119875739
Wat ik me nou trouwens afvraag he; ik rijd oldtimer omdat ik eigenlijk 90% van de tijd motor rijd, en dus geen zin heb om MRB te betalen omdat het hok 90% van de tijd stil staat. Straks komt die 60 dagen kaart (gaan we effe gemakshalve vanuit), maar dat is me eigenlijk nét te weinig. Als ik nou 2 oldies neem, kan ik dan 2 keer 60 dagen gaan tuffen? (met allebei 60 dagen per jaar), of mag je in totaal 60 dagen per jaar in een klassieker rondhobbelen?
Want dan neemt captain obvious er natuurlijk gewoon 2; een 190/2.5D voor de mucho woon/werk kilometer ritjes op de winterdag, en een S500 voor de boodschapjes en om de pooier uit te hangen de Schelp te sponsoren als ik daar per ongeluk effe zin in heb :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119876201
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
Wat ik me nou trouwens afvraag he; ik rijd oldtimer omdat ik eigenlijk 90% van de tijd motor rijd, en dus geen zin heb om MRB te betalen omdat het hok 90% van de tijd stil staat. Straks komt die 60 dagen kaart (gaan we effe gemakshalve vanuit), maar dat is me eigenlijk nét te weinig. Als ik nou 2 oldies neem, kan ik dan 2 keer 60 dagen gaan tuffen? (met allebei 60 dagen per jaar), of mag je in totaal 60 dagen per jaar in een klassieker rondhobbelen?
Want dan neemt captain obvious er natuurlijk gewoon 2; een 190/2.5D voor de mucho woon/werk kilometer ritjes op de winterdag, en een S500 voor de boodschapjes en om de pooier uit te hangen de Schelp te sponsoren als ik daar per ongeluk effe zin in heb :7
Volgens mij zal het wel die kant uit gaan, maar er is nog niet gezegd dat zo'n 60 dagen kaart ook gratis of bijna gratis zal zijn.
  maandag 3 december 2012 @ 13:17:48 #176
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119877077
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 12:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Volgens mij zal het wel die kant uit gaan, maar er is nog niet gezegd dat zo'n 60 dagen kaart ook gratis of bijna gratis zal zijn.
Tuurlijk wel, anders heeft het ding 0,0 zin; dat idee is er om de liefhebbers te sparen. Ik vind 60 dagen trouwens ook al krap; sommige ekte liefhebbers rijden de hele zomer door van de ene meeting naar de andere. Of bijvoorbeeld mensen die ermee op vakantie gaan.. die zijn dan mooi genaaid; kun je hem de rest van het jaar niet gebruiken -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119877332
Als je 60 dagen op vakantie kan dan maakt die belasting ook niet meer uit :P

Maar ik vind die hele dagenkaart alsnog omslachtig en te duur in de naleving.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 3 december 2012 @ 14:07:46 #178
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119878790
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 13:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Als je 60 dagen op vakantie kan dan maakt die belasting ook niet meer uit :P

Maar ik vind die hele dagenkaart alsnog omslachtig en te duur in de naleving.
Als ik op zaterdagmiddag effe boodschappen wil doen, is de verleiding natuurlijk wel héél groot om effe te 'vergeten' om hem aan te melden.

= Sowieso zonde natuurlijk, voor die paar kutkilometer O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 3 december 2012 @ 14:45:49 #179
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_119880162
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 13:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, anders heeft het ding 0,0 zin; dat idee is er om de liefhebbers te sparen. Ik vind 60 dagen trouwens ook al krap; sommige ekte liefhebbers rijden de hele zomer door van de ene meeting naar de andere. Of bijvoorbeeld mensen die ermee op vakantie gaan.. die zijn dan mooi genaaid; kun je hem de rest van het jaar niet gebruiken -O-
Alleen op vertrek en terugkomst datum aanmelden :P
Wel zorgen dat je verzekering dan geldig is in de tussentijd :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_119887538
Ja ik snap het argument dat 60! dagen te weinig is, dat is gewoon regelmatig gebruik maken van de auto. Waarom denk je nog recht te hebben op vrijstelling.

En kom niet met ik betaal genoeg belasting wat dat doen er wel meer.

En ook niet ik ben liefhebber, ook dat zijn er genoeg die liefhebber zijn van een jonge sport/fun-wagen.

Maare zet je toch gewoon de 2e oldtimer op naam van het vrouwtje.
.
pi_119894353
quote:
Bunnik, december 2012



Beste klassieker liefhebber,



De kort geleden geopende mini-enquête op zowel de FEHAC als op de KNAC website heeft bij sommige klassieker liefhebbers reacties opgeroepen. We kunnen helaas niet op elke reactie persoonlijk antwoord geven. Daarom dit algemene antwoord.



In nauwe samenwerking met elkaar hebben de KNAC en de FEHAC deze mini-enquête gehouden. De enquête was nodig omdat beide partijen in gesprek zijn met het ministerie van Financiën over de MRB vrijstelling voor voertuigen van 25 jaar en ouder.

Ik benadruk daarbij, dat de discussie vooral gaat over oldtimer auto’s die in dagelijks gebruik zijn, die veel kilometers maken en meestal voorzien zijn van een dieselmotor. Omdat dit dagelijks gebruik (van diesels) door de verschillende ministeries wordt gezien als oneigenlijk gebruik en daar tegen, vanuit milieuoverwegingen, terecht bedenkingen kunnen worden gemaakt. Omdat de overheid nog geen mogelijkheden ziet om die specifieke groep ‘belastingontwijkers’ (die hun oldtimer overigens zelden als ‘erfgoed van de weg’ zien en behandelen) aan te pakken, is een regeling bedacht die alle oldtimereigenaren aanpakt. De in de loop der jaren door de FEHAC verzamelde gegevens betreffen vooral de echte oldtimerliefhebber. De huidige enquête moet snel inzicht geven in het werkelijke gebruik van hun oldtimer door oldtimer liefhebbers.



Nog maar enkele weken geleden werden wij allen verrast door de voorgenomen totale afschaffing van de MRB-vrijstelling voor klassiekers. Dankzij intensief lobby werk heeft de Tweede Kamer zich uitgesproken voor het zoeken naar een oplossing om de echte liefhebbers te ontzien, en zitten we nu al weer een tafel in Den Haag. Echter, de ‘window of opportunity’ is zeer beperkt. Vandaar de behoefte om snel actuele en aanvullende informatie te verzamelen.



Om snel een eerste indicatie te krijgen hoe eigenaren van klassieke voertuigen over bepaalde (alternatieve) situaties denken is deze mini-enquête opgezet. Met het oog op de urgentie is er geen tijd voor een uitgebreid en gedegen onderzoek, maar is er dingend behoefte aan een dergelijke snelle inventarisatie die ons waardevolle input levert. Het geeft ons, de vertegenwoordigers van de FEHAC, KNAC, BOVAG, RAI en de FOCWA een eerste indicatie hoe de eigenaren van klassieke voertuigen over bepaalde punten denken. Die resultaten zijn zeer voorlopig maar wel op dit moment bruikbaar bij de eerste onderhandelingen en gesprekken met het Ministerie van Financiën en het Ministerie van Milieu en Infrastructuur. U moet de vragen en de te geven antwoorden dan ook in dat licht bezien. Een eerste indicatie van meningen en niet meer.



Grote FEHAC enquête 2012 - 2013

De FEHAC zal een veel uitgebreidere enquête vanaf 15 december a.s. op een website openen. Met deze uitgebreide enquête wil de FEHAC een soortgelijke enquête uit 2006 een vervolg geven. In deze enquête zijn er veel meer vragen en antwoord mogelijkheden opgenomen over het bezit en gebruik van klassieke voertuigen opgenomen. Het betreft dan zowel klassieke personenauto’s, -bedrijfswagens als –tweewielers. Kortom alle soorten klassieke voertuigen

Met de resultaten van deze enquête heeft de FEHAC een zeer gedegen antwoord op de vele vragen over het bezit en het gebruik van klassieke voertuigen. Daarmee kunnen de onderhandelingen met genoemde Ministeries verder worden afgerond.



De FEHAC (Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclubs) stelt zich vanaf haar oprichting (1976) ten doel de belangen te behartigen van de eigenaren en houders van historische voertuigen. Het gaat als regel om voertuigen van 25 jaar en ouder. De FEHAC telt ruim 200 leden, Nederlandse verenigingen en stichtingen die samen circa 70.000 personen vertegenwoordigen. Al deze mensen spannen er zich er voor in om de historische voertuigen die zij bezitten zijn in stand te houden, met inzet van kennis, kunde en tijd, en volledig uit eigen middelen. Zo zorgen zij er voor, ondersteund door een hele bedrijfstak, dat er in Nederland een rijke en gevarieerde collectie historische voertuigen behouden blijft; niet alleen personenauto’s, maar ook bromfietsen, motorfietsen, autobussen, bedrijfsvoertuigen, legervoertuigen, aanhangwagens en tractoren. In haar 35-jarige bestaan is de FEHAC uitgegroeid tot dé gesprekspartner van de overheid op het gebied van regelgeving voor klassiekers.



De FEHAC is in principe geen voorstander van dagelijks gebruik van klassieke voertuigen; immers, het aantal oldtimer voertuigen dat als dagelijks vervoer wordt gebruikt en toch jarenlang door dezelfde eigenaar in goede conditie wordt gehouden, is minimaal. Verreweg de meeste van de dagelijks gebruikte voertuigen is slecht een zeer kort leven beschoren; wil men echt een oldtimer dagelijks gebruiken, dan zijn de kosten onevenredig veel hoger dan van een modern voertuig. Met het dagelijks gebruik van een klassiek voertuig wordt daarom immers de doelstelling om het historisch mobiel erfgoed te bewaren niet ondersteund.



Mocht u belangstelling hebben om op de hoogte te worden gehouden van de ontwikkelingen rondom de MRB vrijstelling en de FEHAC enquête 2012-2013 dan verzoeken wij u vriendelijk zich in te schrijven voor de FEHAC nieuwsbrief. Dat kunt u doen op de FEHAC website: www.fehac.nl (kolom links “FEHAC Nieuwsbrief publiek”)



Met vriendelijke groet,

FEHAC



Bert Pronk,

voorzitter.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_119895082
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 00:00 schreef T42 het volgende:

[..]

je weet dat er vroeger helemaal geen apk was?
je weet dat er op een oudje minder zit voor de apk.
mijn kever is weer 2 jaar goedgekeurd geen 1 advies punt en steekproef
sta ik naast een alfa uit 1998 waar 30 dingen afgekeurd werden :')
Dat is gewoon slecht onderhoud. Mijn Alfa uit 1990 had ook geen punten laatste keer. Dat terwijl ik hoorde dat de Volkswagen groep heel veel problemen heeft met de nieuwe elektronica die wel eens wil falen.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  dinsdag 4 december 2012 @ 00:05:41 #183
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119904827
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:48 schreef Yoda87 het volgende:

[..]

Dat is gewoon slecht onderhoud. Mijn Alfa uit 1990 had ook geen punten laatste keer. Dat terwijl ik hoorde dat de Volkswagen groep heel veel problemen heeft met de nieuwe elektronica die wel eens wil falen.
daarom meeste oldtimers worden bijgehouden.

zoek trouwens een carburateur van een nissan sunny uit 1987
pi_119907613
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 00:05 schreef T42 het volgende:

[..]

daarom meeste oldtimers worden bijgehouden.

zoek trouwens een carburateur van een nissan sunny uit 1987
Merk, Type?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 4 december 2012 @ 12:03:24 #185
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119913255
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 07:50 schreef powerflux het volgende:

[..]

Merk, Type?
geen idee denk dat er niet zoveel keuze is bij die dingen...
pi_119914895
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:03 schreef T42 het volgende:

[..]

geen idee denk dat er niet zoveel keuze is bij die dingen...
ik denk dat het per motortype verschilt. Nieuw topic?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 4 december 2012 @ 14:58:56 #187
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119918724
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 13:17 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, anders heeft het ding 0,0 zin; dat idee is er om de liefhebbers te sparen. Ik vind 60 dagen trouwens ook al krap; sommige ekte liefhebbers rijden de hele zomer door van de ene meeting naar de andere. Of bijvoorbeeld mensen die ermee op vakantie gaan.. die zijn dan mooi genaaid; kun je hem de rest van het jaar niet gebruiken -O-
Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:06:20 #188
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119918921
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
gelukkig kan ik 11x 60 dagen doen
pi_119918997
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:06 schreef T42 het volgende:

[..]

gelukkig kan ik 11x 60 dagen doen
Dan zou ik er nog eentje bij kopen als ik jouw was.. Elke maand een andere auto. :P
Dit is een Signature....
  dinsdag 4 december 2012 @ 15:12:18 #190
53151 T42
Pinball Wizard
pi_119919084
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef virl3 het volgende:

[..]

Dan zou ik er nog eentje bij kopen als ik jouw was.. Elke maand een andere auto. :P
heb er meer maar die rijden niet of mogen nog niet.
van die 11 rijden er trouwens ook maar 3 :')
pi_119925544
Ja dus dat wordt lobbyen voor 30/60 dagen per BSN, anders staan er straks 6 MB Diesels hier pp in de straat.
.
pi_119928055
NOG 4 DAGEN EN DAN IS HET APK TIJD oh nee oh nee oh nee ;(

Nou ja wel mooi voor 2 jaar dan... maar ben bang dat het wel wat gaat kosten ;(

Eerst nog maar een accu zien te vinden ;(
Facts don't care about your feelings
pi_119933274
Als er geen accu in zit hoeft ie ook niet vast te zitten, scheelt weer een apk puntje.
.
pi_119933413
Precies. Slechte ruitenwissers? voorruit eruit.

anyway, succes!
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:21:37 #195
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_119934249
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
Lees eens terug slimmerd; ding staat 9 maanden per jaar stil omdat ik motor rij, zodat jouw geliefde file minder lang is, en ik niet op jou en die 250.000 andere leasehok rijders hoef te gaan staan wachten. Ik verrek het om een koekblik 9 maanden per jaar te betalen terwijl hij staat te rotten voor de deur, en nee, ik rijd ook geen diesel :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_119937954
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:17 schreef YoshiBignose het volgende:
NOG 4 DAGEN EN DAN IS HET APK TIJD oh nee oh nee oh nee ;(

Nou ja wel mooi voor 2 jaar dan... maar ben bang dat het wel wat gaat kosten ;(

Eerst nog maar een accu zien te vinden ;(
Als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont heb ik nog een accu over uit m'n V70. :P Ding zou te zwak zijn voor m'n V70 (gaf nog 11,4 volt aan kennelijk maar startte telkens zonder problemen) dus heb die preventief vervangen. Mag je zo ophalen als je wil. :+
pi_119942110
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:23 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont heb ik nog een accu over uit m'n V70. :P Ding zou te zwak zijn voor m'n V70 (gaf nog 11,4 volt aan kennelijk maar startte telkens zonder problemen) dus heb die preventief vervangen. Mag je zo ophalen als je wil. :+
Dat is niet echt in de buurt :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:04 schreef Fer het volgende:
Als er geen accu in zit hoeft ie ook niet vast te zitten, scheelt weer een apk puntje.
Weet niet hoe ze zullen kijken als ik m'n auto voor de apk keuring naar ze toe kom slepen :')
Facts don't care about your feelings
pi_119947922
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Dat is niet echt in de buurt :P

[..]

Weet niet hoe ze zullen kijken als ik m'n auto voor de apk keuring naar ze toe kom slepen :')
zeg dat nou niet want dan komt t42 weer met verhalen dat hij autos laat keuren zonder motor
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_119960687
Dat is wel vet stoer, ben benieuwd.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119962696
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:19 schreef densmee het volgende:

[..]

zeg dat nou niet want dan komt t42 weer met verhalen dat hij autos laat keuren zonder motor
:')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  woensdag 5 december 2012 @ 18:49:57 #201
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119965487
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
wat een argument :')
  donderdag 6 december 2012 @ 08:56:28 #202
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_119985881
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:49 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat een argument :')
Ja dat is toch een prima argument? wtf. je hebt 60 dagen om te rijden en als dat niet genoeg is ga je gewoon wegenbelasting betalen.
Toen ik nog een auto had haalde ik de 60 dagen per jaar niet eens en daar betaalde ik ook de volle mep aan wegenbelasting voor, is dat dan wel eerlijk?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 6 december 2012 @ 18:37:10 #203
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120005163
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 08:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ja dat is toch een prima argument? wtf. je hebt 60 dagen om te rijden en als dat niet genoeg is ga je gewoon wegenbelasting betalen.
Toen ik nog een auto had haalde ik de 60 dagen per jaar niet eens en daar betaalde ik ook de volle mep aan wegenbelasting voor, is dat dan wel eerlijk?
Lees je even in waarom ze geen belasting betaalden...
  donderdag 6 december 2012 @ 18:37:51 #204
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120005184
en jouw argument is puur gebaseerd op "ik moest x dus jullie moeten y :( :'( "
pi_120005209
al die mensen die afgelopen paar jaar veel tijd en geld hebben gestoken in een stinkende mercedes diesel uit duitsland. heerlijk dit, pure gerechtigheid _O_
pi_120007960
Tis alleen jammer dat de goeden weer onder de kwaden moeten lijden. ;(
  donderdag 6 december 2012 @ 20:01:46 #207
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120009296
auto's van 30 jaar en ouder kun je straks ook niet meer bij elke RDW station invoeren
pi_120078880
Wat dus eigenlijk een stille hint is dat de MRB-vrijstelling op 30 jaar komt te liggen (zou het sowieso zijn in 2021, maar goed). Maar vind het beetje een rare maatregel. :P
pi_120079724
Tja je hoort er nu weinig meer over.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120080735
Stilte voor de 30 jarige storm?
Dit is een Signature....
pi_120081180
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
.
pi_120081226


[ Bericht 100% gewijzigd door Fer op 08-12-2012 20:09:37 (Kinderen Grr....) ]
.
pi_120083682
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Fer het volgende:
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld. ;)
pi_120083966
Ik weet alleen niet of je liefhebbers van de MB 508D hun plezier ontneemt. Deze bussen worden ampers als daily ingezet.
.
pi_120083989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld. ;)
Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120084039
Momenteel is een goed en goedkoop aanbod van Mercedessen uit de jaren 80 op diesel, voornamelijk uit duitsland waar ze de umweltzone niet meer in mogen.
.
pi_120088006
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden en LPG en diesel is dan de brandstoftoeslag betalen. Eigenlijk zoals ze van plan waren voor auto's van 1987 en jonger, maar dan voor alle oldtimers. Dat ontmoedigt dagelijks gebruik en als je toch perse op LPG of diesel wil rijden betaal je toch iets. En dat geld kan dan weer voor milieu-compensatie gebruikt worden (immers: het oldtimergebeuren zou afgeschaft worden uit milieu-oogpunt). :)
pi_120089058
Dan krijg je weer de discussie over het feit dat LPG per definitie milieu-vriendelijker is. En als we het daar toch over hebben dan is het hele systeem sowieso hypocriet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120089155
LPG is helemaal niet milieuvriendelijker, tenzij je een electronisch geregelde en/of lambda-gestuurde LPG-installatie hebt. :P Het overgrote deel van de LPG-installaties in oldtimers is ongeregelde goedkope bras die net zoveel uitstoot als een motor met carburateur op benzine, heb je een injectie-auto die op LPG met traditionele verdamper rijdt dan zou 'ie op benzine (met injectie dus) vele malen schoner zijn. ;)
pi_120201110
wel mooi al die zeikerds hier. straks gaan ze kleine auto's belasten als grote auto's omdat ze effectief bijna even veel file veroorzaken. gaan ze huilen ^O^
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:30:25 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120201417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden
Not sure if kidding...
censuur :O
pi_120204120
Dat meen ik serieus, immers: de veelrijders die het om het goedkope rijden doen gaan echt geen oldtimers meer rijden omdat 't lekker goedkoop is (wat 't op LPG en diesel wel was). Het is niet voor niets dat deze regeling al voor auto's van 1987 en later zou gaan gelden he. :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:55:27 #223
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_120205438
Ik reed vandaag in de spits weer achter zo'n belastingontduiker in zijn stink Mercedes met drie letterig kenteken, de stank sloeg direct op mijn longen :r

Ik heb de stinkbom maar snel ingehaald. De profiteurs dienen keihard aangepakt te worden, de hobbyist moet ontzien worden. Ik ben benieuwt wat eruit komt.
pi_120464438
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude! :) Zie www.fehac.eu.

Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.

De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven. :) Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).

En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks. :P En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is. :+
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:56:00 #225
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_120465377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:32 schreef Bart-Willem het volgende:
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude! :) Zie www.fehac.eu.

Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.

De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven. :) Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).

En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks. :P En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is. :+
Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto? :7
pi_120465935
Ik vind een verplichte 1e auto echt een achterlijk idee. Of je moet kunnen kiezen om voor een van je klassiekers MRB te mogen betalen. Ik heb echt geen zin om een of ander lelijk oninteressant blik erbij te moeten halen, daar belasting en verzekering en onderhoud voor te dokken en dan ook nog eens 200/jaar voor de klassiekers per stuk.

Hallo zeg. Dan kan ik beter gelijk een S80 of twee kopen en de hobby opgeven. qua kosten komt het dan 't goedkoper uit.

Waarom is 200eu/jaar + kilometerbeperking geen optie? Dat lijkt me best aardig. Dan betaal ik +/- 40% van de normale MRB en laat ik me ook nog beperken in het gebruik.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120466409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:56 schreef ursel het volgende:

[..]

Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto? :7
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
pi_120466787
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
nouja, als je dan dus ook alle kosten van het 1e auto(tje) erbij moet tellen, dan is gewoon MRB voor de gemiddelde klassieker toch echt voordeliger..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120469977
Gemiddeld wel ja, maar als "gemiddeld" pakt men een oldtimer benzine-auto uit de provincie Utrecht die 500 Euro per jaar wegenbelasting betaalt. Dat is waar die 153 miljoen uit het regeerakkoord op gebaseerd is. ;) Heb je een 2CV of Kever, dan betaal je fors minder, maar iets als een Volvo 740 op LPG betaalt fors meer, en zo'n Benz diesel zal dan circa 1300 per jaar kosten. :)

Oftewel: in heel veel gevallen zal een oldtimer-kenteken van 200 Euro per jaar met een verplichte 1e auto (desnoods pak je een Twingo erbij voor 9 Euro per maand) veel goedkoper zijn. ;) Of je zet de auto op naam van je vader/moeder/weetikveelwat. :+ Vergeet niet dat dit alternatieven zijn om de hobbyist de sparen. :) De overheid kan ook doodleuk zeggen: "zoek het maar uit, iedereen betaalt de volle mep, ook auto's die nauwelijks of nooit rijden" en dan ben je dus verder van huis. :P Iets met water en wijn enzo. :P
pi_120616845
Voor mijn Mercedes 500SE op LPG zou ik rond de 2100 p/j gaan betalen. Ik rij er heus niet in om goedkoop te rijden... Puur als leuk vervoermiddel. Als de afschaffing door gaat voor mij een zure maatregel! De kapitaal vernietging buiten beschouwing gelaten! Hoop dat ik het kan afkopen met 200e per jaar.
Anders toch maar mijn lease diesel prive gaan rijden... of wordt die regel ook al veranderd voor me.... :(
pi_120634852
Vanavond op Nederland 1 is er bij EenVandaag een item over de kabinetsplannen en de invloed erop op de oldtimerbranche. Is vanaf 18.15, kijken dus! :)
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:25:20 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120636010
Goei'n tip; effe kijken, kan nog net voor het jeugdjournaal :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:31:58 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120644758
Shit, gemist.
Nog iets interessants voorgekomen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120645570
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:31 schreef daNpy het volgende:
Shit, gemist.
Nog iets interessants voorgekomen?
Nee. Alleen dat het vervelend is voor bezitters van een klassieker en de bedrijfstak die zich daarmee bezighoudt.
pi_120646475
Niks nieuws dus.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120648882
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
Staat die verplichte eerste vast oid? Ik heb een oldtimer hobbymotor voor een paar dagen in het jaar. Staat zelfs 150 km van m'n woonplaats gestald. Primaire vervoersmiddels is het OV, waar ik me ook al scheel betaal. :(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_120652998
Er staat momenteel nog niets vast. :+ Maar dat er iets betaald zal moeten worden lijkt wel een zekerheidje te worden, de vraag is alleen: hoeveel? :P

Voor de mensen die het gemist hebben: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1315033 en dan dubbelklikken op de tijdbalk, het begint bij ca 12:30. :)
pi_120653199
Moeite waard om te kijken dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120653265
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 23:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Moeite waard om te kijken dan?
Nee, niet doen, heel slecht.
pi_120653485
Die paar minuten zullen je leven niet veranderen, maar ook niet verslechteren. :+
pi_120926592
is er nu al bekend wat de precieze regels gaan worden.
pi_120928321
nop.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:59:13 #243
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120933047
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 18:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Gemiddeld wel ja, maar als "gemiddeld" pakt men een oldtimer benzine-auto uit de provincie Utrecht die 500 Euro per jaar wegenbelasting betaalt. Dat is waar die 153 miljoen uit het regeerakkoord op gebaseerd is. ;) Heb je een 2CV of Kever, dan betaal je fors minder, maar iets als een Volvo 740 op LPG betaalt fors meer, en zo'n Benz diesel zal dan circa 1300 per jaar kosten. :)

Oftewel: in heel veel gevallen zal een oldtimer-kenteken van 200 Euro per jaar met een verplichte 1e auto (desnoods pak je een Twingo erbij voor 9 Euro per maand) veel goedkoper zijn. ;) Of je zet de auto op naam van je vader/moeder/weetikveelwat. :+ Vergeet niet dat dit alternatieven zijn om de hobbyist de sparen. :) De overheid kan ook doodleuk zeggen: "zoek het maar uit, iedereen betaalt de volle mep, ook auto's die nauwelijks of nooit rijden" en dan ben je dus verder van huis. :P Iets met water en wijn enzo. :P
heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...

maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
pi_120934946
En LPG dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120935959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:28 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
En LPG dan?
Opcenten.
  zondag 30 december 2012 @ 00:11:10 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120937872
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:59 schreef T42 het volgende:

[..]

heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...

maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is? :')
Lost wel het 190D-probleem op, maar dan zakt onze regering, die met het vingertje richting milieu wijst, wel effe dik door het ijs natuurlijk :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 30 december 2012 @ 00:34:03 #247
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120939172
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 00:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is? :')
Lost wel het 190D-probleem op, maar dan zakt onze regering, die met het vingertje richting milieu wijst, wel effe dik door het ijs natuurlijk :X
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
  zondag 30 december 2012 @ 02:21:11 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120943500
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:

[..]

hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
Je vergeet voor het gemak effe dat ze dan weer aan een overgangsregeling vastzitten, dus zelfde als ze nu hebben gedaan met die staffel van 25 neer 30 jaar; iedereen die nu al rijdt, mag blijven rijden. Nieuw ingevoerde auto's moeten voldoen aan de nieuwe regels, wel- of niet met een staffel of iets dergelijks, dus als je hem hebt voor de regeling ingaat kunnen ze je volgens mij niet zomaar die nieuwe regel door je strot rammen, dan gaan de FEHAC en kornuiten weer aan het muiten denk ik :)

Al hadden ze daar met de btw op verzekeringen ook niet zo'n problemen mee :') :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_120945321
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:

diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen
De afgewerkte frituurolie is gratis.
pi_120950832
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:

[..]

hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985. :P

Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek. :P
pi_120952104
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:43 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985. :P

Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek. :P
Daar denk ik dus heel wat lichter over. Er zullen er zeker bewaard worden, maar dat het zo massaal gebeurt dat het niks of weinig uitmaakt, daar geloof ik echt niet in. Dat stallen en in leven houden is ook niet gratis.

en als die '79ers hetzelfde waren als een 190D.. dan waren er nog wel meer van.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  zondag 30 december 2012 @ 14:07:52 #252
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_120954397
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:59 schreef T42 het volgende:
...
maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
Waar hoor je dat?
Werk je op het ministerie, of wordt deze suggestie bij de FEHAC oid. geopperd? ;)

Denk dat we beter kunnen wachten tot er echt iets bekend is. Ze weten bij het ministerie zelf nauwelijks nog de weg in dit soort regeltjes en hun uitvoering. Heb ik wel eens gehoord. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 30 december 2012 @ 14:27:18 #253
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120955342
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 02:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak effe dat ze dan weer aan een overgangsregeling vastzitten, dus zelfde als ze nu hebben gedaan met die staffel van 25 neer 30 jaar; iedereen die nu al rijdt, mag blijven rijden. Nieuw ingevoerde auto's moeten voldoen aan de nieuwe regels, wel- of niet met een staffel of iets dergelijks, dus als je hem hebt voor de regeling ingaat kunnen ze je volgens mij niet zomaar die nieuwe regel door je strot rammen, dan gaan de FEHAC en kornuiten weer aan het muiten denk ik :)

Al hadden ze daar met de btw op verzekeringen ook niet zo'n problemen mee :') :X
sst dat weet ik ;) anders moet ik nog 4 jaar wachten
  zondag 30 december 2012 @ 14:30:32 #254
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120955484
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 12:43 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985. :P

Het verhogen van de leeftijd zal dus niets helpen, en is gewoon domme symboolpolitiek. :P
ken weinig stallingen die goedkoop zijn en een diesel benz uit 1979 is alweer een andere benz die meer zuipt en veel minder luxe heeft en ook weer meer onderhoud heeft. dan zo'n luxe bak uit 1986 met airco en alles

maar dan worden er toch minder geimporteerd vanuit duitsland?
pi_120955608
Gewoon een ´79 Benz ombouwen met een moderne 3,0L diesel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120955813
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
Ik heb maar 1 auto en dat is mijn oldtimer. Mijn vriendin heeft een gewoon gebakje, mag mijn oldtimer er dan ook bij gezet worden?
History became legend, legend became myth.
  zondag 30 december 2012 @ 16:30:17 #257
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120960966
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 14:33 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Gewoon een ´79 Benz ombouwen met een moderne 3,0L diesel.
maar dan heb je nog het gevecht tegen roest en geen luxe op een kachel na ;)
  zondag 30 december 2012 @ 16:31:22 #258
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120961026
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:37 schreef valek het volgende:

[..]

Ik heb maar 1 auto en dat is mijn oldtimer. Mijn vriendin heeft een gewoon gebakje, mag mijn oldtimer er dan ook bij gezet worden?
dan schrijf ik ze ook allemaal naar mijn ouders over of vriendin ;)
pi_120962597
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 16:30 schreef T42 het volgende:

[..]

maar dan heb je nog het gevecht tegen roest en geen luxe op een kachel na ;)
Oude Benzen roesten toch niet zo fanatiek. Je bedoelt de W114 toch?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120963192
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:30 schreef T42 het volgende:

[..]

ken weinig stallingen die goedkoop zijn en een diesel benz uit 1979 is alweer een andere benz die meer zuipt en veel minder luxe heeft en ook weer meer onderhoud heeft. dan zo'n luxe bak uit 1986 met airco en alles

maar dan worden er toch minder geimporteerd vanuit duitsland?
De stalling die ik had kostte 100 Euro per jaar, en veel stallingen zijn net zo duur. Kwestie van goed rondvragen en niet naar de eerste de beste op Marktplaats gaan. :P

De meeste 190D's zijn ook maar karig uitgerust en veel mensen rijden al juist in zo'n 1979-1980 model. Zijn ook een slagje groter dus kan je beter met 4-5 man zitten dan in een 190D waar de achterbank zo goed als onbruikbaar van is. :+ En behalve dit diesel-verhaal kunnen diesel-bezitters ook overstappen van een 85'er diesel naar een benzine-auto die 30 jaar oud is. :P Bijvoorbeeld een 190 op LPG uit 1984 ipv een diesel uit 1985. ;)

Kortom: het verhogen van de leeftijd lost het probleem gewoon niet op. :)
pi_120963403
100 eypo per jaar? :o Fucking goedkoop. Heb je voor weinig ook nog leuke sleutelplekken?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120963522
Ik zou zeggen..
Je gaat naar de postkantoor of VVV koop daar een papiertje waar je 5000 of 10.000 of onbeperkt km kopen zodat je met oldtimer op de weg mag.
Wel vanvoren km-stand doorgeven en wordt bij apk gecontroleerd of juist is.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_120964876
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2012 17:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
100 eypo per jaar? :o Fucking goedkoop. Heb je voor weinig ook nog leuke sleutelplekken?
Helaas weet ik zo geen sleutelplekken, maar als je een beetje rondzoekt krijg je vanzelf wel meer plekken gevonden. Die figuren die op bijvoorbeeld Marktplaats adverteren rekenen doodleuk 400 Euro per jaar, terwijl er genoeg caravanstallingen zijn die veel minder rekenen maar er niet mee adverteren. :P Lokaal in je dorp (en als je in een stad woont zoek je wat naastgelegen dorpen) rondvragen en voila. :P

@ hierboven: een kilometertellerkabel heb je zo losgetrokken, dus dat is helaas wel wat fraudegevoelig. :P
  zondag 30 december 2012 @ 19:09:21 #264
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120968540
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou zeggen..
Je gaat naar de postkantoor of VVV koop daar een papiertje waar je 5000 of 10.000 of onbeperkt km kopen zodat je met oldtimer op de weg mag.
Wel vanvoren km-stand doorgeven en wordt bij apk gecontroleerd of juist is.
ik heb auto zonder kmteller en dan?
  zondag 30 december 2012 @ 19:13:12 #265
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120968730
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:16 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

De stalling die ik had kostte 100 Euro per jaar, en veel stallingen zijn net zo duur. Kwestie van goed rondvragen en niet naar de eerste de beste op Marktplaats gaan. :P

De meeste 190D's zijn ook maar karig uitgerust en veel mensen rijden al juist in zo'n 1979-1980 model. Zijn ook een slagje groter dus kan je beter met 4-5 man zitten dan in een 190D waar de achterbank zo goed als onbruikbaar van is. :+ En behalve dit diesel-verhaal kunnen diesel-bezitters ook overstappen van een 85'er diesel naar een benzine-auto die 30 jaar oud is. :P Bijvoorbeeld een 190 op LPG uit 1984 ipv een diesel uit 1985. ;)

Kortom: het verhogen van de leeftijd lost het probleem gewoon niet op. :)
100 euro per auto okeey, ik heb al 18 auto's en nu? mijne staan al lang droog maar ken meer verzamelaars. en tegen die tijd als alles geschorst gaat worden zijn die van 100 euro zo op....

benzen van voor 1984 zie ik weinig dagelijks, ik zie hier alleen de modelen van na 1984
en op lpg heb je in een oude auto ook meer onderhoud (ik had een benz op lpg) en zuinig was die echt niet.
pi_120968774
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:09 schreef T42 het volgende:

[..]

ik heb auto zonder kmteller en dan?
Tja.. Dan moet je extra belasting gaan betalen denk ik. Gaan ze een schatting doen van 't aantal behaalbare kilometers op basis van beschikbaar asfalt en profieldiepte banden (door speciaal opgeleide ambtenaren natuurlijk...) >:)
Dit is een Signature....
  zondag 30 december 2012 @ 19:14:21 #267
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120968797
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:51 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Helaas weet ik zo geen sleutelplekken, maar als je een beetje rondzoekt krijg je vanzelf wel meer plekken gevonden. Die figuren die op bijvoorbeeld Marktplaats adverteren rekenen doodleuk 400 Euro per jaar, terwijl er genoeg caravanstallingen zijn die veel minder rekenen maar er niet mee adverteren. :P Lokaal in je dorp (en als je in een stad woont zoek je wat naastgelegen dorpen) rondvragen en voila. :P

@ hierboven: een kilometertellerkabel heb je zo losgetrokken, dus dat is helaas wel wat fraudegevoelig. :P
nu nog wel ;) straks met al die mensen die hun auto liever schorsen niet meer.
elke winter is het al druk in de stallingen
pi_120979629
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 19:13 schreef T42 het volgende:

[..]

100 euro per auto okeey, ik heb al 18 auto's en nu? mijne staan al lang droog maar ken meer verzamelaars. en tegen die tijd als alles geschorst gaat worden zijn die van 100 euro zo op....

benzen van voor 1984 zie ik weinig dagelijks, ik zie hier alleen de modelen van na 1984
en op lpg heb je in een oude auto ook meer onderhoud (ik had een benz op lpg) en zuinig was die echt niet.
Een auto op benzine of LPG vergt inderdaad meer onderhoud, maar LPG is wel goedkoper. :P En je denkt toch niet dat die knakenrijders veel geld uitgeven aan onderhoud? :X Die fietsen van APK naar APK. :P
pi_120984188
Die goedkope jomo's niet nee.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 31 december 2012 @ 02:16:46 #270
53151 T42
Pinball Wizard
pi_120994905
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:50 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Een auto op benzine of LPG vergt inderdaad meer onderhoud, maar LPG is wel goedkoper. :P En je denkt toch niet dat die knakenrijders veel geld uitgeven aan onderhoud? :X Die fietsen van APK naar APK. :P
dan zijn ze ook zo klaar als de 1e laswerk er aan komt wat meer dan 1 bochtje heeft ;)
  maandag 31 december 2012 @ 09:53:55 #271
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_120999286
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:28 schreef Bart-Willem het volgende:
Om even een misverstand uit de wereld te helpen: men denkt dat LPG altijd schoner is, maar dat is niet zo. Het gros van de oldtimers op LPG hebben een ongeregelde verdamper erop zitten en die stoten gewoon net zoveel schadelijke stoffen uit als op benzine (lees: LPG is dan niet schoner). Pas als je een lambda-geregelde LPG-installatie erin zet zal het veel schoner zijn. Maar dat is voor de meeste gasrijders (cq knakenrijders) te duur, terwijl het maar iets van 200-250 Euro duurder is ten opzichte van een standaard installatie. :')

Ik zou wel voorstander zijn voor een brandstoftoeslag voor LPG en diesel. De echte oldtimer-liefhebber die weinig rijdt zal er dan nog steeds ietsjes op achteruit gaan (benzine is immers duurder dan LPG of diesel) maar het dagelijkse of regelmatige gebruik wordt ermee zwaar ontmoedigd. Het optrekken van de leeftijdsgrens zal niet helpen: dan stel je het diesel-veelrijdersprobleem gewoon een paar jaar uit.
lpg is alleen al schoner, omdat het een afvalproduct is dat anders toch al afgefakkeld zou worden in de raffinaderij.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_121000548
Hoe zit het nou? In 2013 heb je nog vrijstelling en vanaf 2014 niet meer?

Heb namelijk juist zin om eens te gaan kijken naar een oldtimer voor erbij :)
  maandag 31 december 2012 @ 11:25:37 #273
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121001841
Begin effe op pagina 1 te lezen 3.gif
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121002248
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 10:43 schreef Apekoek het volgende:
Hoe zit het nou? In 2013 heb je nog vrijstelling en vanaf 2014 niet meer?

Heb namelijk juist zin om eens te gaan kijken naar een oldtimer voor erbij :)
Daar komt 't heel erg kort door de bocht op dit moment wel op neer ja.. Maar er wordt massaal gehoopt op een alternatief voor vanaf 2014. Maar wat dat gaat worden is nog niet bekend.
Dit is een Signature....
  maandag 31 december 2012 @ 13:43:19 #275
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_121007103
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 17:23 schreef Captain_Ghost het volgende:
Ik zou zeggen..
Je gaat naar de postkantoor of VVV koop daar een papiertje waar je 5000 of 10.000 of onbeperkt km kopen zodat je met oldtimer op de weg mag.
Wel vanvoren km-stand doorgeven en wordt bij apk gecontroleerd of juist is.
Ik zou zeggen: voor alle auto's de wegen belasting er af en alleen nog maar de belasting via de brandstof heffen.

Eventueel 50 euro per jaar administratie kosten voor elke auto die een kenteken heeft maar verder alles via de pomp afrekenen.

Is voor iedereen het beste :)
-Wie veel rijdt betaalt veel
-Wie onzuinig rijdt betaalt meer
-Wie grotere onzuinige auto's rijdt betaalt meer
-Wie investeert in zuinige auto's, of moeite doet zuinig of minder te rijden betaalt minder.

Alles keurig volgens het "de vervuiler betaalt" principe en een hoop rompslomp minder.
pi_121007554
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

lpg is alleen al schoner, omdat het een afvalproduct is dat anders toch al afgefakkeld zou worden in de raffinaderij.
Dat was vroeger zo, maar nu niet meer toch geloof ik? :)

@ Apekoek: een Volvo 240 uit 1986 wat voor je? :+
pi_121007686
quote:
3s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:19 schreef Anne het volgende:
Spuw hier uw gal. :P
:r

De overheid moet de definitie van bezuinigen nog eens opzoeken. Dat is namelijk wezenlijk anders dan de bevolking harder uitzuigen :') Ik wilde nog een mooie oude motor erbij kopen, maar ja..
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_121007730
Meer uitgaven dek je door meer inkomsten, niet door uitgaven te snijden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  maandag 31 december 2012 @ 16:24:53 #279
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121013979
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 13:52 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat was vroeger zo, maar nu niet meer toch geloof ik? :)

@ Apekoek: een Volvo 240 uit 1986 wat voor je? :+
Want crude heeft tegenwoordig een andere samenstelling? :+

Is nog steeds zo.

quote:
99s.gif Op maandag 31 december 2012 13:43 schreef TR08 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: voor alle auto's de wegen belasting er af en alleen nog maar de belasting via de brandstof heffen.

Eventueel 50 euro per jaar administratie kosten voor elke auto die een kenteken heeft maar verder alles via de pomp afrekenen.

Is voor iedereen het beste :)
-Wie veel rijdt betaalt veel
-Wie onzuinig rijdt betaalt meer
-Wie grotere onzuinige auto's rijdt betaalt meer
-Wie investeert in zuinige auto's, of moeite doet zuinig of minder te rijden betaalt minder.

Alles keurig volgens het "de vervuiler betaalt" principe en een hoop rompslomp minder.
Vind je de brandstofprijzen nog niet debiel genoeg ofzo? Of zit je te azen op de titel 'duurste brandstofland van de eeuw' en dat voor de komende tig jaar?
Die meuk is nergens ter wereld duurder als hier, en dat terwijl het nota bene hier geproduceerd wordt door de Schelp, dus transport kost ook nog eens 2 haren op een kutje :')

Tevens houdt je 'de vervuiler betaalt' theorie geen steek, want ze willen van de zogenaamd vuilere oude auto's op de weg af, en dat ga je dus niet voor elkaar krijgen op die manier. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 31 december 2012 @ 16:28:22 #280
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121014120
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 16:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Want crude heeft tegenwoordig een andere samenstelling? :+

Is nog steeds zo.

[..]

Vind je de brandstofprijzen nog niet debiel genoeg ofzo? Of zit je te azen op de titel 'duurste brandstofland van de eeuw' en dat voor de komende tig jaar?
Die meuk is nergens ter wereld duurder als hier, en dat terwijl het nota bene hier geproduceerd wordt door de Schelp, dus transport kost ook nog eens 2 haren op een kutje :')

Tevens houdt je 'de vervuiler betaalt' theorie geen steek, want ze willen van de zogenaamd vuilere oude auto's op de weg af, en dat ga je dus niet voor elkaar krijgen op die manier. ;)
het gaat erom dat je wilt sturen op autogebruik. Als je niet wilt dat mensen veel autorijden, is de brandstof de meest geeigende manier. Dus wegenbelasting afschaffen en 2 euro accijns per liter erbij. Tevens afspreken met de buurlanden dat Nederlandse kentekens niet binnen 100 kilometer van de NL grens mogen tanken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 31 december 2012 @ 16:33:02 #281
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121014304
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het gaat erom dat je wilt sturen op autogebruik. Als je niet wilt dat mensen veel autorijden, is de brandstof de meest geeigende manier. Dus wegenbelasting afschaffen en 2 euro accijns per liter erbij. Tevens afspreken met de buurlanden dat Nederlandse kentekens niet binnen 100 kilometer van de NL grens mogen tanken.
Jezus wat ben jij een slechte troll zeg :|W

Lees de TT nog eens, en ga bij jezelf te rade of je niet in het verkeerde topic zit te janknichten :*

Het gaat over oldtimers hier, en niet over hoe we heel autorijdend nederland anaal kunnen laten nemen door Hagenezen in een maatpak :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 31 december 2012 @ 16:38:27 #282
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121014511
Mijn mening? de oldtimerregeling moet gewoon gehandhaafd blijven voor alle auto's die 25 jaar in NL wegenbelasting hebben betaald, heb je op een hele simpele manier de regeling in stand gehouden zoals deze ook bedoeld was. Men zegt dat het gaat om alle import diesels tegen te gaan, als het daarom gaat los je dat heel simpel op en hoef je niet moeilijk te gaan doen met onmogelijk te controleren 60 dagen kaarten,
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 31 december 2012 @ 16:42:53 #283
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121014666
wel een generaal pardon voor alle auto's die nu al op NL kenteken staan natuurlijk..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  maandag 31 december 2012 @ 16:50:31 #284
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_121014957
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 16:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vind je de brandstofprijzen nog niet debiel genoeg ofzo?

...
Nee ik vind dat de huidige prijzen zo hoog zijn dat de wegenbelasting daar al lang en breed in had moeten zitten.

quote:
Tevens houdt je 'de vervuiler betaalt' theorie geen steek, want ze willen van de zogenaamd vuilere oude auto's op de weg af, en dat ga je dus niet voor elkaar krijgen op die manier. ;)
Hoezo niet? Nu hebben ze een dijk van een belasting voordeel en dat valt met die regeling helemaal weg. De auto's die geen oldtimer zijn vind ik gemiddeld redelijk schoon te noemen aan de uitlaat.

Links en rechts zit er uiteraard wel een rook/stinkhok tussen met dank aan gebrekkig onderhoud. Maar als je daar zo streng op wilt zijn kun je beter gewoon de emissie eisen voor oudere wagens ook strenger maken. Dan heeft de consument heel simpel de keus om achteraf alsnog een kat of roetfilter te plaatsen of om een nieuwere schone wagen te kopen die wel voldoet.

En die laatste zijn er voldoende voor een prikkie op de markt te krijgen.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik voor zo'n regeling ben om die oldtimers op die manier van de weg te krijgen. Ik vind het wagenpark voldoende nieuw en schoon en die paar oude bakkies links en rechts zijn alleen maar leuk.
pi_121015117
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wel een generaal pardon voor alle auto's die nu al op NL kenteken staan natuurlijk..
Tenzij het een ouwe benz is die op naam van BHFH staat natuurlijk >:)
  maandag 31 december 2012 @ 17:12:37 #286
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121015858
quote:
99s.gif Op maandag 31 december 2012 16:50 schreef TR08 het volgende:

[..]

Nee ik vind dat de huidige prijzen zo hoog zijn dat de wegenbelasting daar al lang en breed in had moeten zitten.

[..]

Hoezo niet? Nu hebben ze een dijk van een belasting voordeel en dat valt met die regeling helemaal weg. De auto's die geen oldtimer zijn vind ik gemiddeld redelijk schoon te noemen aan de uitlaat.

Links en rechts zit er uiteraard wel een rook/stinkhok tussen met dank aan gebrekkig onderhoud. Maar als je daar zo streng op wilt zijn kun je beter gewoon de emissie eisen voor oudere wagens ook strenger maken. Dan heeft de consument heel simpel de keus om achteraf alsnog een kat of roetfilter te plaatsen of om een nieuwere schone wagen te kopen die wel voldoet.

En die laatste zijn er voldoende voor een prikkie op de markt te krijgen.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik voor zo'n regeling ben om die oldtimers op die manier van de weg te krijgen. Ik vind het wagenpark voldoende nieuw en schoon en die paar oude bakkies links en rechts zijn alleen maar leuk.
Inderdaad, we betalen ons al jaren helemaal scheel aan die k#tbrandstoffen, en nog steeds is het niet genoeg. We hadden all over the place gouden vangrails langs de weg kunnen hebben van het geld wat we lappen aan BPM, BTW, MRB en de belachelijk hoge accijns over brandstoffen. En dat allemaal om naar je freakin' werk te komen om geld te verdienen waar je vervolgens ook weer minimaal 40% van mag afdragen..

Ik zou er helemáál geen probleem mee hebben om een roetfilter onder een oudere diesel te monteren, of andere ter zake doende milieugrappen mee uit te moeten halen om er gewoon mee te mogen rijden. Maar dit is gewoon pure geldklopperij; het hele milieu verhaal is gewoon bullshit, en net als altijd gewoon weer hetzelfde kutsmoesje om de automobilist verder uit te kleden.
Wáárom denken ze dat mensen in een 30 jaar oude auto gaan rijden om de kosten te drukken? Precies, omdat mensen het domweg beu zijn om uitgewrongen te worden op het vlak van hun mobiliteit.

Gij zult niet stelen; de overheid duldt geen concurrentie. :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_121016198
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn mening? de oldtimerregeling moet gewoon gehandhaafd blijven voor alle auto's die 25 jaar in NL wegenbelasting hebben betaald, heb je op een hele simpele manier de regeling in stand gehouden zoals deze ook bedoeld was. Men zegt dat het gaat om alle import diesels tegen te gaan, als het daarom gaat los je dat heel simpel op en hoef je niet moeilijk te gaan doen met onmogelijk te controleren 60 dagen kaarten,
Slecht idee is mijn mening.. Dan beperk je de liefhebber (want daar gaat de nieuwe regel voor bedoelt worden) tot auto's die in Nederland te krijgen zijn. Een liefhebber wil graag een bepaalde auto hebben ivm diverse redenen, auto uit zijn jeugd, vroeger poster aan de muur etc. en bepaalde auto's zijn gewoon in NL amper te vinden.
Dit is een Signature....
  maandag 31 december 2012 @ 17:30:21 #288
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121016515
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:21 schreef virl3 het volgende:

[..]

Slecht idee is mijn mening.. Dan beperk je de liefhebber (want daar gaat de nieuwe regel voor bedoelt worden) tot auto's die in Nederland te krijgen zijn. Een liefhebber wil graag een bepaalde auto hebben ivm diverse redenen, auto uit zijn jeugd, vroeger poster aan de muur etc. en bepaalde auto's zijn gewoon in NL amper te vinden.
Van mij hoeft de versobering ook niet, maar men wil die blijkbaar. De regeling is bedoeld voor auto's die 25 jaar in NL wegenbelasting hebben betaald.Als je perse wat wilt doen aan import, hou je de geest van de regeling alleen in stand op deze manier zonder dat je bestaande liefhebbers onevenredig pakt in de portemonnee, of het in NL rijdend erfgoed in gevaar brengt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_121016895
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Van mij hoeft de versobering ook niet, maar men wil die blijkbaar. De regeling is bedoeld voor auto's die 25 jaar in NL wegenbelasting hebben betaald.Als je perse wat wilt doen aan import, hou je de geest van de regeling alleen in stand op deze manier zonder dat je bestaande liefhebbers onevenredig pakt in de portemonnee, of het in NL rijdend erfgoed in gevaar brengt.
Tja.. 't is een idd een manier van bekijken. Ik ben van plan om komende jaar toch 's aan de klassieker te gaan ivm financieel voordeeltje. Ik wil of een ouwe jap, of een lollige lada, of (weer) een fiero kopen.. 't aanbod van Lada's is in 't oosten des europa's beduidend groter en interessanter.. Dit idee betekend dat ik moet kiezen tussen een duurdere (belasting) buitenlandse auto, of een nationaal ergoed auto (geen belasting) terwijl het om dezelfde auto gaat en ik schijt heb aan 't ergoed idee omdat 't mij slechs om een beetje hobby''en met een auto gaat.

Dafjes 66 komen in het extra lage tarief? Is 100 procent nationaal erfgoed natuulijk.. >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door virl3 op 31-12-2012 17:56:38 ]
Dit is een Signature....
  maandag 31 december 2012 @ 18:31:00 #290
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121018429
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:40 schreef virl3 het volgende:

[..]

Tja.. 't is een idd een manier van bekijken. Ik ben van plan om komende jaar toch 's aan de klassieker te gaan ivm financieel voordeeltje. Ik wil of een ouwe jap, of een lollige lada, of (weer) een fiero kopen.. 't aanbod van Lada's is in 't oosten des europa's beduidend groter en interessanter.. Dit idee betekend dat ik moet kiezen tussen een duurdere (belasting) buitenlandse auto, of een nationaal ergoed auto (geen belasting) terwijl het om dezelfde auto gaat en ik schijt heb aan 't ergoed idee omdat 't mij slechs om een beetje hobby''en met een auto gaat.

Dafjes 66 komen in het extra lage tarief? Is 100 procent nationaal erfgoed natuulijk.. >:)
van zon lada, of dafje zul je echt niet arm worden van de wegenbelasting, dus die wegenbelasting is echt niet iets om je van het aanschaffen van je droomklassieker te weerhouden. de dieselmercedessen hou je zo wel tegen en dat is precies de bedoeling. De mooie amerikaanse sloepen op LPG worden helaas wel onbetaalbaar, wellicht een uitzondering in de wet maken voor die prachtige amerikaanse slagschepen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 januari 2013 @ 02:20:14 #291
53151 T42
Pinball Wizard
pi_121029176
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:21 schreef virl3 het volgende:

[..]

Slecht idee is mijn mening.. Dan beperk je de liefhebber (want daar gaat de nieuwe regel voor bedoelt worden) tot auto's die in Nederland te krijgen zijn. Een liefhebber wil graag een bepaalde auto hebben ivm diverse redenen, auto uit zijn jeugd, vroeger poster aan de muur etc. en bepaalde auto's zijn gewoon in NL amper te vinden.
50% van de vw busjes uit de jaren 50/60 zijn al import omdat ze hier weg gerot zijn...
en daarmee ga je niet dagelijks rijden als de kreukelzone de koplamp en jouw knieen zijn
pi_121035000
Er zijn ook mensen die oldtimer regeling misbruiken!
Want je kunt met oldtimer dagelijks mee rijden, dat is namelijk niet hiervoor bedoeld.
Hoe wil je dat aanpakken?.

Gewone oldtimerregeling van 25 jaar werkt op zicht prima..
beperkt aantal gereden KM kan, alleen is lastiger te controleren nu oldtimer voor 2 jaar apk gekeurd.
En ook kan sommige km teller niet werken ofzo..
Andere kant sommige mensen maken met oldtimer vele km door buitenland en komt weer terug in NL.

Brandstof accijns werkt in Nederland niet, daar is gewoon te klein land voor.

Aantallen dagen per jaar toegestaan valt nauwelijks te controleren. of handhaven.. Sterker nog je kan niet bij een onverwacht mooie weer ff oldtimer pakken en rond rijden. je moet dan wachten tot zomer of volgend jaar!.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:29:45 #293
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_121035354
quote:
Hoe wil je dat aanpakken?
1 auto volle mep betalen, daarnaast mag je een klassieker gratis/met korting rijden.
Kan ook maar in 1 auto tegelijkertijd rijden.

Ik ben nog steeds voor het Duitse systeem, met aparte klassieker kentekens voor auto's die daarvoor zijn goedgekeurd/erkend. Een verroeste 200D APK-kneus is geen klassieker, een 280E Coupé in prima staat wel. Een nette, goed onderhoudebn, 200D mag van mij ook best klassieker zijn. :)

http://de.wikipedia.org/w(...)storischer_Fahrzeuge
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_121035863
Maar die Duitse regeling is toch voor originele auto's?

En wie moet dan bepalen wat oldtimers zijn, aan de hand van welke eisen?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:51:00 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_121035925
Klopt, geloof ik.
Welke auto's zouden daar dan buiten vallen?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:57:18 #296
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121039203
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:21 schreef virl3 het volgende:
Slecht idee is mijn mening.. Dan beperk je de liefhebber (want daar gaat de nieuwe regel voor bedoelt worden) tot auto's die in Nederland te krijgen zijn. Een liefhebber wil graag een bepaalde auto hebben ivm diverse redenen, auto uit zijn jeugd, vroeger poster aan de muur etc. en bepaalde auto's zijn gewoon in NL amper te vinden.
En wat te denken van liefhebbers van gloednieuwe auto's? Die worden niet alleen beperkt met motorrijtuigenbelasting, maar ook nog eens met BPM!
Feit is: de overheid heeft een enorme geldhonger. Feit is ook dat de overheid steeds meer manieren zoekt om dat binnen te harken.
censuur :O
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:01:25 #297
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121039326
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:51 schreef Hyperdude het volgende:
Klopt, geloof ik.
Welke auto's zouden daar dan buiten vallen?
30 jaar oud, in originele staat of met onderdelen verbouwd die uit dezelfde tijd komen.
Aangezien je in DL voor elke aanpassing een Gutachten + TUV toevoeging op je auto papieren moet hebben is dat in Duitsland goed te handhaven.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:21:03 #298
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_121039955
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:15 schreef Captain_Ghost het volgende:
Er zijn ook mensen die oldtimer regeling misbruiken!
Want je kunt met oldtimer dagelijks mee rijden, dat is namelijk niet hiervoor bedoeld.
Hoe wil je dat aanpakken?.

Gewone oldtimerregeling van 25 jaar werkt op zicht prima..
beperkt aantal gereden KM kan, alleen is lastiger te controleren nu oldtimer voor 2 jaar apk gekeurd.
En ook kan sommige km teller niet werken ofzo..
Andere kant sommige mensen maken met oldtimer vele km door buitenland en komt weer terug in NL.

Brandstof accijns werkt in Nederland niet, daar is gewoon te klein land voor.

Aantallen dagen per jaar toegestaan valt nauwelijks te controleren. of handhaven.. Sterker nog je kan niet bij een onverwacht mooie weer ff oldtimer pakken en rond rijden. je moet dan wachten tot zomer of volgend jaar!.
waarom is een oldtimer niet bedoeld om dagelijks te rijden, als ik dagelijks in een oldtimer wil rijden vind ik dat prima. Er staat nergens dat die regeling daar niet voor bedoeld is, dat wordt er steeds maar bijverzonnen!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:39:16 #299
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121040480
Die regeling is daar niet voor bedoeld, dat is niet verzonnen :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:41:59 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_121040552
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:39 schreef daNpy het volgende:
Die regeling is daar niet voor bedoeld, dat is niet verzonnen :')
Mwoah, de regeling was meer verzonnen omdat 25 jaar lang belasting betalen meer dan genoeg was...
pi_121040654
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mwoah, de regeling was meer verzonnen omdat 25 jaar lang belasting betalen meer dan genoeg was...
Dat is grote onzin, de regeling is gekomen omdat er een grote lobby voor was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')