abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:59:11 #201
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119422324
Even uitgezocht en dit klopt. Het gaat hier om een vergunning die nodig is enkel bij beroepsgoederenvervoer.

Gebruik ik de auto particulier is er dus geen probleem.

Ik gebruik de bestelauto sporadisch zakelijk dus ik ga dit toch even aanpassen.
pi_119422336
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:51 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De nieuwe DS lijn vind ik erg mooi.
Hmm ik respecteer de gewaagdheid maar het is niet mijn ding.
pi_119422343
Maximaal gewicht inclusief lading is dan 3500kg toch.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:03:02 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119422457
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maximaal gewicht inclusief lading is dan 3500kg toch.
Ja, maar:
Niet als je zakelijk goederen voor derden vervoert dus.
pi_119422566
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:52 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Lijkt mij niet; Ik rij regelmatig in personenbusjes en verlengde rolstoelbussen die echt wel wat meer laadvermogen hebben als 500kg.
Zelfs onze Astra heeft een laadvermogen van boven de 500 kg(532 geloof ik.).. Als ik die zou leasen zou ik ook eerst een ander rijbewijs moeten halen dus? |:(
Ik vraag me af waar die 500kg vandaan komt.. Aanhangers tot 750kg zijn vrij, daarboven moet je een E hebben. C is voor zwaardere auto's en D voor meer dan 8 personen. En B gewoon tot 3500kg en maximaal 8 personen (exclusief de bestuurder)

Edit: voor zakelijk vind ik alleen dit:

quote:
Voor het beroepsmatig besturen van een vrachtauto met een toegestaan maximumgewicht boven de 7.500 kilo of een autobus, is een zogenaamd chauffeursdiploma nodig naast rijbewijs C of D. Er zijn uitzonderingen op deze regel.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:09:32 #206
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_119422724
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:47 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Watvoor C5 is het? Een familielid van mij heeft er ook een en ben er nooit zo weg van :X
C5 III exclusive (nieuwste model) met een 1.6 THP motor
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:10:20 #207
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_119422763
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:48 schreef Actaeon het volgende:
De enige Citroën waar ik nog wel eens een paar maanden tot een jaar in zou willend rondrijden is een C6 :P
Dat is zo'n bazenbak. Staat absoluut op mijn lijstje voor "over een paar jaar"
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_119422823
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:03 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja, maar:
Niet als je zakelijk goederen voor derden vervoert dus.
Hoezo niet? Wat dan wel.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119422836
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:10 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is zo'n bazenbak. Staat absoluut op mijn lijstje voor "over een paar jaar"
Ook echt, bij mij op het lijstje "Als ik ooit teveel geld heb dan..."
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:31:50 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_119423536
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Hoezo niet? Wat dan wel.
Hehe, gevonden. Het gaat dus om een NIWO vergunning.

http://www.niwo.nl/images(...)gvervoergoederen.pdf

http://www.niwo.nl/images(...)gvervoergoederen.pdf

quote:
Artikel 2.1 Toepassing van en uitzonderingen op de marktverordening
1. De marktverordening voor het wegvervoer is van overeenkomstige toepassing op het:
a. binnenlands beroepsvervoer door een in Nederland gevestigde vervoerder;
b. binnenlands beroepsvervoer door een in een andere lidstaat gevestigde vervoerder;
c. grensoverschrijdend beroepsvervoer, bedoeld in de punten 2, 3 en 5 van de bij de vrijstellingsrichtlijn voor het wegvervoer behorende bijlage, door een in Nederland gevestigde vervoerder voor trajecten over het grondgebied van lidstaten.
2. De marktverordening voor het wegvervoer is in afwijking van het eerste lid niet van overeenkomstige toepassing op het beroepsvervoer door een in Nederland gevestigde vervoerder dat wordt verricht met een of meer vrachtauto’s met een laadvermogen van niet meer dan 500 kg.
quote:
HOOFDSTUK 5 DIENSTBETREKKING
Artikel 12
Het model voor een verklaring als bedoeld in artikel 2.11, tweede lid, van de wet wordt vastgesteld
overeenkomstig de bij deze regeling behorende bijlage, die ter inzage ligt ten kantore van het
ministerie van Verkeer en Waterstaat, Koningskade 4 te ’s-Gravenhage.
Artikel 13
1. Van artikel 2.11, eerste lid, van de wet, wordt ontheffing verleend indien vervoer wordt verricht
met een of meer vrachtauto’s met een laadvermogen van niet meer dan 500 kg.
pi_119424102
Hmm apart, rijd beroepsmatig soms in flinke bussen met mijn B-kenteken (maximum toelaatbaar gewicht 3500kg) en kan dan 1,5 ton laden in theorie (en soms 2,5 in praktijk).
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_119426136
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm apart, rijd beroepsmatig soms in flinke bussen met mijn B-kenteken (maximum toelaatbaar gewicht 3500kg) en kan dan 1,5 ton laden in theorie (en soms 2,5 in praktijk).
Inderdaad.. Reed ook wel eens in bussen met een ledig gewicht van 2500kg. Met passagiers erbij zat ik soms zeker over de 3500kg. (zeker als er een aantal een scootmobiel hadden, die wegen ook al snel ruim 100 kg per stuk... )

Ben benieuwd of taxivervoer dan ook onder beroepsvervoer zou vallen. Lijkt mij wel.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119435522
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Ook echt, bij mij op het lijstje "Als ik ooit teveel geld heb dan..."
"...nog zou ik iets anders kopen?" :P
Schip ahoy!
pi_119436903
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:10 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Dat is zo'n bazenbak. Staat absoluut op mijn lijstje voor "over een paar jaar"
Ik zou 'm nooit nooit aanschaffen. Alleen als de gelegenheid zich voor zou doen erin te rijden een keer zou ik dat wel graag willen. Als ik dat kan betalen kwam er wel wat anders :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:09 schreef Fiorano het volgende:

[..]

C5 III exclusive (nieuwste model) met een 1.6 THP motor
Ah oke. Als je al een C5 wilt is dat wel het mooiste model. Ik heb alleen ervaring met dat model hiervoor. Is die 1.6THP een beetje lekker? Hij lijkt mij op basis van de specs zo futloos.

Eeuwig zonde dat Citroën niks meer met V6'en doet. Met uitzondering van de C6 dan.
Net als Renault overigens. Zo'n Laguna Coupe met V6 heeft nog wel iets. Nu is het slechts een auto met sportieve aspiraties die ie nooit waar kan maken door crappy motorisaties.
pi_119437379
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:59 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Hmm ik respecteer de gewaagdheid maar het is niet mijn ding.
Ik vind die ds5 wel wat hoor. Een behoorlijk sportief ogende auto, de prestaties blijven wat achter, maar er is niets mis mee.
pi_119437701
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:22 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Ik vind die ds5 wel wat hoor. Een behoorlijk sportief ogende auto, de prestaties blijven wat achter, maar er is niets mis mee.
Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is. Ik erken ook dat het qua design leuk is want het is geen eenheidsworst. Ik zeg alleen dat het niks voor mij is. En verder saaie motoren zoals praktisch alle Citroëns.Met uitzondering van de C6 dan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Actaeon op 20-11-2012 22:58:04 ]
pi_119440357
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:34 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad.. Reed ook wel eens in bussen met een ledig gewicht van 2500kg. Met passagiers erbij zat ik soms zeker over de 3500kg. (zeker als er een aantal een scootmobiel hadden, die wegen ook al snel ruim 100 kg per stuk... )

Ben benieuwd of taxivervoer dan ook onder beroepsvervoer zou vallen. Lijkt mij wel.
Wat je ook vervoert, als je een beetje professioneel doet en je krijgt ervoor betaald dan is het beroepsvervoer.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:29:47 #218
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_119444111
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
Mijn allereerste tankbeurt... 1.059 voor Euro 95 O+
eerste keer was 77 cent per liter (diesel), is daarna zelfs nog gezakt naar onder de 70 cent.... Nu het dubbele.. :(
  dinsdag 20 november 2012 @ 22:56:47 #219
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119448856
Heeft iemand hier toevallig ervaring met FairTyre.eu/.de/.nl?
pi_119454889
De auto piepte vanmorgen... Wordt weer een leuke rekening vanavond...

Zag wel dat de benzine een cent naar beneden was sinds maandag!
  woensdag 21 november 2012 @ 09:12:15 #221
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119455093
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:58 schreef Sweetpea8472 het volgende:
De auto piepte vanmorgen... Wordt weer een leuke rekening vanavond...

Zag wel dat de benzine een cent naar beneden was sinds maandag!
Hoezo een leuke rekening?
pi_119455271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:12 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Hoezo een leuke rekening?
Lege tank... Mag hem dus weer volgooien met dat vloeibare goud...
  woensdag 21 november 2012 @ 09:29:23 #223
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119455381
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 09:22 schreef Sweetpea8472 het volgende:

[..]

Lege tank... Mag hem dus weer volgooien met dat vloeibare goud...
Op die manier piepen. :D
  woensdag 21 november 2012 @ 09:35:26 #224
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_119455497
Ik heb voor komende zomerbandenperiode, twee nieuwe zomerbanden nodig.
Nu was ik van de week aan het zoeken, toen kwam ik tegen:

Hankook K425


72,40 FairTyre
79,00 Topbanden
76,70 Autobandenmarkt
70,60 Reifen

Vredestein SPORTRAC 3


76,60 FairTyre
82,40 Topbanden
80,90 Autobandenmarkt
67,90 Reifen

Vredestein Sportrac 5


67,90 Reifen
84,80 Topbanden
90,70 Autobandenmarkt
78,50 FairTyre

Wat een prijsverschillen!
Weet iemand misschien een goede band in de maat 195/55/15?
Of iemand ervaring met één van deze banden?
  woensdag 21 november 2012 @ 10:04:33 #225
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_119456175


Jeuh daar is ie weer! :)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')