abonnement Unibet Coolblue
pi_125707579
quote:
Ah, gaaf! :D De EDIS lui hebben hun aanbod ingetrokken maar dat boeit niet meer dan. :)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_125892475
ik vind het wel jammer dat zo'n Pi met alle benodigdheden toch zo nog boven de 50-60 euro uitkomt:

¤35-¤40 voor de Pi (afhankelijk waar je hem besteld)
(compatible) SD kaartje van 8GB voor ¤10
hdmi kabeltje: ¤2.50 (action)
stroom adapter: ¤10
eventueel nog een behuizing: ¤10
pi_125892661
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:41 schreef mschol het volgende:
ik vind het wel jammer dat zo'n Pi met alle benodigdheden toch zo nog boven de 50-60 euro uitkomt:

¤35-¤40 voor de Pi (afhankelijk waar je hem besteld)
(compatible) SD kaartje van 8GB voor ¤10
hdmi kabeltje: ¤2.50 (action)
stroom adapter: ¤10
eventueel nog een behuizing: ¤10
Een beetje computerhobbyist heeft dat wel liggen, dat is de gedachte erachter.
pi_125903306
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 09:41 schreef mschol het volgende:
ik vind het wel jammer dat zo'n Pi met alle benodigdheden toch zo nog boven de 50-60 euro uitkomt:

¤35-¤40 voor de Pi (afhankelijk waar je hem besteld)
(compatible) SD kaartje van 8GB voor ¤10
hdmi kabeltje: ¤2.50 (action)
stroom adapter: ¤10
eventueel nog een behuizing: ¤10
Dat valt dan toch nog steeds wel mee?
pi_125981785
quote:
11s.gif Op dinsdag 30 april 2013 14:13 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat valt dan toch nog steeds wel mee?
voor een 'complete' pc valt het uiteraard wel mee...

ik ga er trouwens toch maar 1 bestellen, ga ik eens klooien voor een print en scan servertje (en anders alleen gebruiken voor een webservertje + vpn)
pi_125983061
quote:
Waarom zou je dat doen :P Zie er geen voordeel in.
pi_125983237
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:50 schreef davedavy het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen :P Zie er geen voordeel in.
als je perse een dedicated server nodig hebt, maar geen rekenkracht?
pi_126020061
^O^ w/
vanmiddag eens klooien :)
pi_126021236
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2013 15:50 schreef davedavy het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen :P Zie er geen voordeel in.
Omdat het niks kost? Wat ben jij voor nepnederlander.. :P
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_126021605
Ik ben steeds minder tevreden met mijn Pi ;(

Zelfs bij het upgraden van mijn netwerk speelt hij films niet goed genoeg af, kleine haperingen in het beeld.

Maar eens een ander doel vinden voor het ding ipv XMBC
pi_126029660
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:24 schreef Rekkie het volgende:
Ik ben steeds minder tevreden met mijn Pi ;(

Zelfs bij het upgraden van mijn netwerk speelt hij films niet goed genoeg af, kleine haperingen in het beeld.

Maar eens een ander doel vinden voor het ding ipv XMBC
Probeer je 1080p via een draadloze verbinding af te spelen of zo? :P
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  vrijdag 3 mei 2013 @ 18:08:50 #238
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_126030101
Ik heb inmiddels mijn 2de pi binnen. Deze is stabiel op 1000mhz de menu's in Xbmc zijn nu echt lekker snel :) heb nu voor mijn Xbmc configuratie:

Sabnzbd voor nzb downloads.
Couchpotato voor automatische film downloads
Sickbeard voor automatische serie downloads
Subliminal voor het automatische downloaden van ondertitels voor de series.

Dit werkt erg lekker in samenwerking met Xbmc. 1080p met dts doet de raspberry zonder problemen _O_ Voor de DTS stream heb ik wel een digitale voorprocessor dus dat doet de raspberry niet processen.
Nu nog mijn licht net in de woonkamer koppelen aan de raspberry om het licht te dimmen naar bioscoop stand als er een film wordt opgezet.

Hiervoor ga ik die 2de gebruiken in samenwerking met een gertboard welke ik ook inmiddels binnen heb. Als ik hiermee het prototype kan maken die het licht kan dimmen wordt dit nog eens gebouwd op een printplaat voor de Xbmc raspberry :)

Ik moet zeggen voor die 60 euro heb ik er al genoeg plezier uren aan gehad. Een nieuwe game kost ook 64 euro en daar doe je ook maar een beperkte tijd mee. Dus prijs/plezier verhouding is prima :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_126030618
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 18:08 schreef Lon3 het volgende:
Een nieuwe game kost ook 64 euro en daar doe je ook maar een beperkte tijd mee. Dus prijs/plezier verhouding is prima
dat is exact de reden dat ik er 1 gekocht heb: ik kan wel nog een spel kopen, maar op een gegeven moment ben ik daar wel op uitgekeken, en voor de pi die ik nu gekocht heb heb ik een specifiek doel in gedachte (deel 1, print server is gelukt :P)
scanserver, webserver ga ik vanavond mee verder :)
pi_126030720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 14:13 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Omdat het niks kost? Wat ben jij voor nepnederlander.. :P
Limbo :@
pi_126059282
hoop lukt mij wel, maar deze snap ik niet.

ik wil een pptp vpn server hebben en volg deze guide:
http://raspberrypihelp.ne(...)-server-raspberry-pi
(ik draai raspbian wheezy)

Alles (lijkt) goed te gaan, tot ik probeer te connecten.. dan krijg ik dat er wat mis gaat en dat het niet werkt...
logfile (/var/log/wtmp) geeft niks zinnigs aan..
iemand die mij de goeie richting in kan duwen?


er ging wat mis met authentificatie, opgelost :P

[ Bericht 14% gewijzigd door mschol op 04-05-2013 17:25:39 ]
pi_126129550
Ik zit eens te bedenken wat ik met m'n Pi's zou kunnen gaan doen straks.
Heb er 2 en beide worden ingezet voor XBMC.
Nou komt er hopelijk ergens de komende maanden de Ouya binnen die eentje gaat vervangen.

Nou zit momenteel een project uit te denken:
Een off-site timelapse camera (de frequentie moet tussendoor instelbaar zijn), dit opslaat op een geheugenkaart en eventueel een simcard waar ik thuis live kan meekijken, dit alles gevoed door een zonnepaneeltje (evt. DIY) en accu (geen idee nog wat voor type).
Dat wordt voor mij sowieso een project; want van programmeren e.d. heb ik geen verstand.
Ook moet het kostenplaatje nog duidelijk worden.

Maar misschien is een Arduino bord ook wel interessant daarvoor (zuiniger en ook een vracht aan tutorials).
De genoemde zaken in de OP heb ik al (NAS/server) of hoef ik niet (de rest) en kan zo ook niets verzinnen verder.
Misschien verkopen; wat dat ding straks ook nog maar opbrengen (256MB versie)...
pi_126129814
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 17:55 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Probeer je 1080p via een draadloze verbinding af te spelen of zo? :P
wel 1080p alleen niet draadloos. Vanaf een nas (die onder mijn TV staat met daar tussen een switch met prio ports voor deze 2 apparaten)
  maandag 6 mei 2013 @ 15:20:43 #244
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_126130591
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 14:53 schreef Iemand91 het volgende:
Ik zit eens te bedenken wat ik met m'n Pi's zou kunnen gaan doen straks.
Heb er 2 en beide worden ingezet voor XBMC.
Nou komt er hopelijk ergens de komende maanden de Ouya binnen die eentje gaat vervangen.

Nou zit momenteel een project uit te denken:
Een off-site timelapse camera (de frequentie moet tussendoor instelbaar zijn), dit opslaat op een geheugenkaart en eventueel een simcard waar ik thuis live kan meekijken, dit alles gevoed door een zonnepaneeltje (evt. DIY) en accu (geen idee nog wat voor type).
Dat wordt voor mij sowieso een project; want van programmeren e.d. heb ik geen verstand.
Ook moet het kostenplaatje nog duidelijk worden.

Maar misschien is een Arduino bord ook wel interessant daarvoor (zuiniger en ook een vracht aan tutorials).
De genoemde zaken in de OP heb ik al (NAS/server) of hoef ik niet (de rest) en kan zo ook niets verzinnen verder.
Misschien verkopen; wat dat ding straks ook nog maar opbrengen (256MB versie)...
Je kan de arduino samen laten werken met de pi, dan heb je geen ethernet shield nodig, je kan dan namelijk gebruik maken van de pi+wifi of ethernet om in te loggen op de pi en je timelaps gegevens rechtstreeks uitlezen of nog beter een Webserver op de pi die de verzamelde gegevens van de arduino host ;)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 6 mei 2013 @ 15:21:18 #245
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_126130624
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:00 schreef Rekkie het volgende:

[..]

wel 1080p alleen niet draadloos. Vanaf een nas (die onder mijn TV staat met daar tussen een switch met prio ports voor deze 2 apparaten)
Nfs of samba shares?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
pi_126131469
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:20 schreef Lon3 het volgende:
Je kan de arduino samen laten werken met de pi, dan heb je geen ethernet shield nodig, je kan dan namelijk gebruik maken van de pi+wifi of ethernet om in te loggen op de pi en je timelaps gegevens rechtstreeks uitlezen of nog beter een Webserver op de pi die de verzamelde gegevens van de arduino host ;)
Voor die toepassing heb ik geen ethernet of wifi nodig, mogelijk wel een simcard-slot.
Het moet dus echt een complete off-site oplossing worden, zonder stroom of netwerk van buitenaf.

Misschien is de Pi i.c.m. de cameramodule/USB-webcam ook een oplossing. Moet er alleen een script o.i.d. komen en kijken of er op een manier een simcard-slot op aangesloten kan worden.
Dat script zal wel te doen zijn (ik zal niet de eerste zijn die timelapse wil doen met de Pi) maar simcard-slot wordt moeilijker, vooral om alles te combineren.
Een USB-stick met simcard-slot wil vast wel werken, maar dan wordt het programmeren/script wel lastig (voor iemand die daar gewoon geen verstand van heeft.)

Idee dus:
- Time-lapse foto's maken, tussendoor instelbaar (dus als er veel gebeurd op een dag meer foto's maken).
- Dus foto's maken d.m.v. de cameramodule of USB-webcam.
- Deze foto's lokaal op de SD-kaart opslaan.
- D.m.v. een simcard (met 3G-data) thuis live meekijken, dus soort van IP-camera (dit is optioneel maar wel erg leuke feature)
- Gevoed door een zonnepaneeltje en accu. Accu moet over worden nagedacht (niet elk type is geschikt) maar zonnepaneeltje e.d. is makkelijk te doen.
- Prijs. Ben wel bereid wat te betalen maar het moet natuurlijk niet te gek worden.

Ik google nog eens verder.
pi_126132386
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:21 schreef Lon3 het volgende:

[..]

Nfs of samba shares?
Samba
  maandag 6 mei 2013 @ 16:50:39 #248
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_126134557
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 16:02 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Samba
Samba is waarschijnlijk de bottleneck. Probeer nfs eens in te stellen, dit performt een stuk beter met streamen van films. Dit wordt over het algemeen ook overal aangeraden.

Ik weet niet wat voor NAS je hebt?
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 6 mei 2013 @ 17:29:59 #249
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_126136348
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 15:41 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voor die toepassing heb ik geen ethernet of wifi nodig, mogelijk wel een simcard-slot.
Het moet dus echt een complete off-site oplossing worden, zonder stroom of netwerk van buitenaf.

Misschien is de Pi i.c.m. de cameramodule/USB-webcam ook een oplossing. Moet er alleen een script o.i.d. komen en kijken of er op een manier een simcard-slot op aangesloten kan worden.
Dat script zal wel te doen zijn (ik zal niet de eerste zijn die timelapse wil doen met de Pi) maar simcard-slot wordt moeilijker, vooral om alles te combineren.
Een USB-stick met simcard-slot wil vast wel werken, maar dan wordt het programmeren/script wel lastig (voor iemand die daar gewoon geen verstand van heeft.)

Idee dus:
- Time-lapse foto's maken, tussendoor instelbaar (dus als er veel gebeurd op een dag meer foto's maken).
- Dus foto's maken d.m.v. de cameramodule of USB-webcam.
- Deze foto's lokaal op de SD-kaart opslaan.
- D.m.v. een simcard (met 3G-data) thuis live meekijken, dus soort van IP-camera (dit is optioneel maar wel erg leuke feature)
- Gevoed door een zonnepaneeltje en accu. Accu moet over worden nagedacht (niet elk type is geschikt) maar zonnepaneeltje e.d. is makkelijk te doen.
- Prijs. Ben wel bereid wat te betalen maar het moet natuurlijk niet te gek worden.

Ik google nog eens verder.
Check deze link eens: http://www.cooking-hacks.(...)y-pi-3g-gprs-gsm-gps
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  maandag 6 mei 2013 @ 17:35:48 #250
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_126136578
Check dit. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')