abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 november 2012 @ 17:48:54 #1
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119132400

Dit topic is voor iedereen die aan mountainbiken doet. Of je nou net met je gezicht in de modder ligt, al een tijdje de heuvels aan het beklimmen bent, of al jarenlange ervaring hebt en een flink stukje door kan trappen. Hier kunnen we elkaar tips en adviezen geven, foto's delen en uiteraard een leuke anekdote de ether in gooien.


Om alle vorige topicdelen te bekijken ga je naar: [Centraal] Mountainbike Topic


Trek
Specialized
Cannondale Scott
Giant
Cube
Canyon Fuji
Merida
Stevens
Focus
GT Bergamont
Gary Fisher
Kona


alien1.jpeg StateOfMind
kaneel2.gif tomaat52
fokava.jpg kanovinnie
crazy.gif Crazy-M
SimifiedMe.png Jort227
GregMinnaar.jpg Unsub
anon.jpg Auti
athletic_bilbao.jpg Garagardo


Hoofdpagina's: Dirty-Pages Mountainbike.nl Mountainbike forum NL MTB Routes NL MTB Routes BE
Pagina's voor beginners: Dé pagina voor beginners! (bevat info over verschillende discipline's, onderdelen, fietskeuze, onderhoud etc.) Aanschaf van een MTB
Sleutelen en onderhoud: Repareerhulp voor gehele fiets Sleuteltips door bikers, voor bikers
Reviews en info over onderdelen Bandenreviews
Online (MTB) Winkels Cyclewear (Vooral kleding) Futurumshop Bobshop Chain Reaction Cycles Bike Components
__________________________________________________________________________ Hier is de OP.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 12 november 2012 @ 17:51:26 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119132495
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 16:57 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, daarom zit ik dus ook te twijfelen..
Ik weet namelijk ook nog niet of het gaat lukken, maar als het zou kunnen wil ik volgende zomer een roadtrip maken en de bike meenemen naar Finland. Dan ben je wel iets goeds nodig..
Functie's als het monitoren van hartslag of cadans is wel leuk, maar boeit mij niet.. Gaat mij puur om het tracken en navigeren.
Dan heeft de Garmin weer het voordeel van gratis kaartmateriaal, maar werkt dat wel net zo goed als bij de Bryton(lijkt gedetailleerder, in NL b.v. al alle mtb routes voor geinstalleerd)?
De Garmin is dan wel 100,- duurder, maar nieuwe maps voor de Bryton kostten 69,- (wat imho zeer meevalt) voor de HD maps.)

Scherm bryton is 2.2", die van de Edge 800 2.6" ..
Alleen, hoe gevoelig is het touchscreen? die van mijn telefoon spaced hem al als er wat waterdruppels op komen, is dat ook zo bij die van de Edge? (zou de keuze namelijk heel eenvoudig maken.. )
Kaarten kan je van openmtbmap.org (oid) tdownloaden. Gratis.
Hou ze allebei eens vast, kijk voordat je dat doet eens goed naar de voor en nadelen. Kijk ook naar dingen als waterdichtheid.
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:44 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Mn telefoon, samsung galaxy gio (niet echt geweldig). Maar zoals ik later nog zei, ik mis de eerste zes minuten op Strava. Ik had mytracks als app al eens een paar keer gebruikt, maar daar kreeg ik dezelfde problemen, maar dan nog slechter. Denk dat mn telefoon er niet zo voor geschikt is :'(
Komt omdat hij eerst op zoek gaat naar satellieten. Probeer voortaan strava eerder aan te zetten zodat je telefoon tijd heeft om naar satellieten te zoeken.

Een garmin is daar veeeeeel sneller in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119132617
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:51 schreef kanovinnie het volgende:

Komt omdat hij eerst op zoek gaat naar satellieten. Probeer voortaan strava eerder aan te zetten zodat je telefoon tijd heeft om naar satellieten te zoeken.

Een garmin is daar veeeeeel sneller in.
Dit klopt. :Y
-weg-
  maandag 12 november 2012 @ 17:57:30 #4
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119132698
Natuurlijk, ik zeg 't :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119132881
Zal het eens proberen, ben morgen voor werk toch reserve. Wordt dan gewoon een middagje fietsen :)
pi_119132892
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
Natuurlijk, ik zeg 't :P
Mijn Bryton moet ook altijd even wakker worden, duurt niet lang maar het wil nog wel eens voorkomen dat hij er eventjes over doet, als ik dan al ga beginnen aan mijn route dan logt hij dat niet.
-weg-
  maandag 12 november 2012 @ 18:06:47 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119133036
Mijn garmin is afhankelijk van waar ik ben en hoe binnen 5 seconden tot een halve minuut aanwezig na het aanzetten ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119133091
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn garmin is afhankelijk van waar ik ben en hoe binnen 5 seconden tot een halve minuut aanwezig na het aanzetten ^O^
Langer dan een halve minuut duurt het bij mij ook niet.. Maar het scheelt aanzienlijk of ik hem start onder de bomen of in een open veld.
-weg-
pi_119137211
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kaarten kan je van openmtbmap.org (oid) tdownloaden. Gratis.
Hou ze allebei eens vast, kijk voordat je dat doet eens goed naar de voor en nadelen. Kijk ook naar dingen als waterdichtheid.

[..]

Komt omdat hij eerst op zoek gaat naar satellieten. Probeer voortaan strava eerder aan te zetten zodat je telefoon tijd heeft om naar satellieten te zoeken.

Een garmin is daar veeeeeel sneller in.
Waterdichtheid is hetzelfde(die XTP(?) 7-norm. Alleen wat ik kan zien is de Bryton ook nog eens schokbestendig volgens die norm en bij de Garmin staat dat op futurumshop niet vermeld. (voor de bryton kijk ik op de lbs site) https://www.belgafietsen.nl/bryton-rider-50e-hd-map
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119137271
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:02 schreef Auti het volgende:

[..]

Mijn Bryton moet ook altijd even wakker worden, duurt niet lang maar het wil nog wel eens voorkomen dat hij er eventjes over doet, als ik dan al ga beginnen aan mijn route dan logt hij dat niet.
Zet dat ding toch altijd al aan terwijl ik mijn fiets nog in elkaar moet zetten. Voordat ik dus vertrek ben ik al 2-3 minuten verder.

Vergelijking basis specs bryton en garmin(onderaan)
http://www.bellabici.nl/i(...)en-30-fietsnavigatie
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119137613
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:44 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Waterdichtheid is hetzelfde(die XTP(?) 7-norm. Alleen wat ik kan zien is de Bryton ook nog eens schokbestendig volgens die norm en bij de Garmin staat dat op futurumshop niet vermeld. (voor de bryton kijk ik op de lbs site) https://www.belgafietsen.nl/bryton-rider-50e-hd-map
Daar zit dan nog geen hartslagmeter bij, mocht je die willen,.. zo'n ding kost 60 euro.
-weg-
pi_119138218
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 19:52 schreef Auti het volgende:

[..]

Daar zit dan nog geen hartslagmeter bij, mocht je die willen,.. zo'n ding kost 60 euro.
klopt, maar die wil ik niet.
Met hartslag en cadansmeter kost ie trouwens 329,- )

Verder zijn de Garmin en Bryton zo te zien vrijwel helemaal gelijk. De ene heeft wel touchscreen, maar dat maakt mij niet veel uit. de Bryton heeft wel een andere geinige functie: Die berekend namelijk ook van welke categorie een bepaalde stuk was(beetje a la tour de France..) Heeft de Garmin wellicht ook.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 12 november 2012 @ 20:13:08 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119138735
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:03 schreef Marco001 het volgende:

[..]

klopt, maar die wil ik niet.
Met hartslag en cadansmeter kost ie trouwens 329,- )

Verder zijn de Garmin en Bryton zo te zien vrijwel helemaal gelijk. De ene heeft wel touchscreen, maar dat maakt mij niet veel uit. de Bryton heeft wel een andere geinige functie: Die berekend namelijk ook van welke categorie een bepaalde stuk was(beetje a la tour de France..) Heeft de Garmin wellicht ook.
Bij garmin zie je de hellingshoek. En je kan altijd op internet terugvinden welke catagorie je belkimming had.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119139266
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:03 schreef Marco001 het volgende:

[..]

klopt, maar die wil ik niet.
Met hartslag en cadansmeter kost ie trouwens 329,- )

Dat kan wel kloppen, cadanssensor kost 40 euro. Ben benieuwd of je er later toch nog sensors bij koopt.. met name hartslag is erg interessant en goed voor training. Als je straks dat ding hebt en je gaat je logs uitlezen dan zijn die grafiekjes best wel leuk.
-weg-
  maandag 12 november 2012 @ 20:33:23 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119140039
Ik zou meteen met sensoren kopen als ik jou was, zo'n bundel is goedkoper.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119140565
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen, cadanssensor kost 40 euro. Ben benieuwd of je er later toch nog sensors bij koopt.. met name hartslag is erg interessant en goed voor training. Als je straks dat ding hebt en je gaat je logs uitlezen dan zijn die grafiekjes best wel leuk.
denk het niet. Doe dit puur voor de fun, niet om ooit marathon's ofzo te gaan rijden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 12 november 2012 @ 20:44:38 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119140701
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:42 schreef Marco001 het volgende:

[..]

denk het niet. Doe dit puur voor de fun, niet om ooit marathon's ofzo te gaan rijden.
Cadans is ook wel belangrijk hoor. Weet je nu hoe je cadans is? Gaat die te langzaam of te snel?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119141146
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Cadans is ook wel belangrijk hoor. Weet je nu hoe je cadans is? Gaat die te langzaam of te snel?
Zal bergop wel te langzaam zijn omdat ik meer op kracht klim(zeker bij korte klimmetjes). schakel van te voren wel terug, maar tijdens het klimmen niet. (laatste keer dat ik dat deed kwam mijn ketting klem te zitten). maar het is voor mij een hobby, en hoewel cadans wel leuk zou zijn wil ik dat allemaal niet uitgebreid gaan analyseren en onderzoeken. Ik wil gewoon fietsen.
een Cadans sensor van Bryton kost 49,- maar je hebt ze al voor 33,-.
Aangezien ik de hartslagband toch niet zou gaan gebruiken(verwacht ik) kan ik dus net zo goed alleen de basis unit kopen en later eventueel uitbreiden.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 12 november 2012 @ 21:03:13 #19
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119141753
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 10:17 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Nee, maar zonder word het frame daar op ten duur helemaal kaal.
Mijn vorige bike had er geen protector,(alleen een sticker) maar daar zijn nu hele stukken lak af.
Het gaat niet alleen om de lak, maar de ketting kan echt flink gaan invreten/stukken eruit slaan als je over flink ruig terrein fietst. En het helpt ook tegen om de herrie. Alhoewel de chain slap tegenwoordig met de Shadow Plus en Type 2 derailleurs ook al een stuk minder zou moeten zijn.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 12 november 2012 @ 21:07:53 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119142015
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:03 schreef FHR het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om de lak, maar de ketting kan echt flink gaan invreten/stukken eruit slaan als je over flink ruig terrein fietst. En het helpt ook tegen om de herrie. Alhoewel de chain slap tegenwoordig met de Shadow Plus en Type 2 derailleurs ook al een stuk minder zou moeten zijn.
Type 2? Shadow plus? Is dat van shimano/sram?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119142411
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 21:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Type 2? Shadow plus? Is dat van shimano/sram?
Type 2 is Sram, Shadow is Shimano. (Eigenlijk gewoon de nieuwe generatie.. )
Heb zelf een type 2 X9, en valt inderdaad best mee met het ketting lawaai.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119146178
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Zal bergop wel te langzaam zijn omdat ik meer op kracht klim(zeker bij korte klimmetjes). schakel van te voren wel terug, maar tijdens het klimmen niet. (laatste keer dat ik dat deed kwam mijn ketting klem te zitten). maar het is voor mij een hobby, en hoewel cadans wel leuk zou zijn wil ik dat allemaal niet uitgebreid gaan analyseren en onderzoeken. Ik wil gewoon fietsen.
een Cadans sensor van Bryton kost 49,- maar je hebt ze al voor 33,-.
Aangezien ik de hartslagband toch niet zou gaan gebruiken(verwacht ik) kan ik dus net zo goed alleen de basis unit kopen en later eventueel uitbreiden.
Vaak zijn packs toch wel goedkoper. Ik heb me er ook een beetje in verdiept en kwam tot de conclusie dat een Edge 500 of 800 het beste bij me zou passen. Een beetje jammer dat ik de laatste tijd een beetje voorzichtig moet zijn met uitgaven, want met het huidige ondernemersklimaat hier is het niet best gesteld ... :P

LTNS trouwens! Ik was op vakantie in Nederland :D Lekker thuis met koud weer en Hollandsch bier en traditionele gerechten ftw! Binnenkort alles er maar weer affietsen, maar daar moet ik door opgehoopt werk wel even gaatjes voor vinden.
pi_119147505
Als je hier weer eens bent moet je het zeggen, kunnen we eens Appelscha doen. (Dat jij die als ex-fries nog nooit hebt gereden...)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119148336
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:39 schreef Marco001 het volgende:
Als je hier weer eens bent moet je het zeggen, kunnen we eens Appelscha doen. (Dat jij die als ex-fries nog nooit hebt gereden...)
Hoezo ex-fries!? Wat sille wy no krije âlde Grinzer? It is mar goed dat ik sa fier fuort wenje :P

Zonder gekheid: Ja, lijkt me leuk. Ik was deze keer maar relatief kort in Nederland (effectief gezien 5 dagen) en dan trek ik dat vaak uit voor het vaste rondje vrienden/familie en dan blijft er weinig tijd over om de fiets te pakken. En nee, ik ben nog nooit in Appelscha geweest op een mtb. Shame on me!

Mocht ik die kant weer opkomen dan laat ik het je zeker even weten. Dan moet ik nog ergens een fietsje regelen, maar dat is in Nederland geen probleem.

Ben je er al uit wat betreft een nav?
pi_119149216
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:54 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Hoezo ex-fries!? Wat sille wy no krije âlde Grinzer? It is mar goed dat ik sa fier fuort wenje :P

Zonder gekheid: Ja, lijkt me leuk. Ik was deze keer maar relatief kort in Nederland (effectief gezien 5 dagen) en dan trek ik dat vaak uit voor het vaste rondje vrienden/familie en dan blijft er weinig tijd over om de fiets te pakken. En nee, ik ben nog nooit in Appelscha geweest op een mtb. Shame on me!

Mocht ik die kant weer opkomen dan laat ik het je zeker even weten. Dan moet ik nog ergens een fietsje regelen, maar dat is in Nederland geen probleem.

Ben je er al uit wat betreft een nav?
Nav komt toch pas na eerste pay-check, dus dat duurt nog wel even(eerst nieuwe taxipas aanvragen, mijn oude was kwijt, dus kon vorige maand niet meedoen met de gratis omwisselactie voor de nieuwe taxipas(met pin code, vanaf volgend jaar hoeven we dan geen leugenboekje of rittenstaat bij te houden. )
Fiets heb ik eventueel nog wel. Mijn oude fiets hangt hier nog.
Moet ik alleen niet vergeten mijn paspoort mee te nemen.. >:) 'T ken Fraizn 't ken doojn moor dou mie moor dooie Fraizen. O+

Wel geinig trouwens, nu we het toch over dialecten hebben, heb een Friese tweeling als vriendin gehad ja, was daar een keer op bezoek, wou er mijn auto keren(smal straatje) dus 1 van die meiden roept "ken net!" dus ik ga lekker door, zit ik opeens tegen een paaltje aan.. |:( beetje jammer..
Ook leuk, het gronings woord voor een mountainbike: bultenbroezer (zeg dit eens met een boers accent.. :P )

[ Bericht 4% gewijzigd door Marco001 op 12-11-2012 23:15:52 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119149405
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:10 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Nav komt toch pas na eerste pay-check, dus dat duurt nog wel even(eerst nieuwe taxipas aanvragen, mijn oude was kwijt, dus kon vorige maand niet meedoen met de gratis omwisselactie voor de nieuwe taxipas(met pin code, vanaf volgend jaar hoeven we dan geen leugenboekje of rittenstaat bij te houden. )
Fiets heb ik eventueel nog wel. Mijn oude fiets hangt hier nog.
Moet ik alleen niet vergeten mijn paspoort mee te nemen.. >:) 'T ken Fraizn 't ken doojn moor dou mie moor dooie Fraizen. O+

Wel geinig trouwens, nu we het toch over dialecten hebben, heb een Friese tweeling als vriendin gehad ja, was daar een keer op bezoek, wou er mijn auto keren(smal straatje) dus 1 van die meiden roept "ken net!" dus ik ga lekker door, zit ik opeens tegen een paaltje aan.. |:( beetje jammer..
Friese tweeling is ook wel vragen om problemen :P Ik ben niet voor niks naar het buitenland vertrokken :')

Tof plan in elk geval. Dat moeten we maar eens proberen al zal het wel weer even duren voor ik die kant weer opga. Ik kom er niet werk-gerelateerd maar 1 a 2 keer per jaar :(

Weet je wat het mooiste plekje is van Groningen?
pi_119149476
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:15 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Friese tweeling is ook wel vragen om problemen :P Ik ben niet voor niks naar het buitenland vertrokken :')

Tof plan in elk geval. Dat moeten we maar eens proberen al zal het wel weer even duren voor ik die kant weer opga. Ik kom er niet werk-gerelateerd maar 1 a 2 keer per jaar :(

Weet je wat het mooiste plekje is van Groningen?
Tja, das dezelfde vraag als wat het mooiste plekje van Friesland is... moar komt goud mien jong..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119149803
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, das dezelfde vraag als wat het mooiste plekje van Friesland is... moar komt goud mien jong..
Toch niet, want in dat geval gaat dat natuurlijk helemaal niet op :P Laten we er maar geen overdreven intellectuele discussie van maken, haha.

Op de fiets kun je ook mooi door de bossen van Beetsterzwaag rossen trouwens, mocht je daar ooit in de buurt zijn. Daar zitten geen heuvels in, maar hier en daar een ruiterpad pakken en wortels ontwijken is best aardig. De omgeving is er in elk geval wel erg mooi :)

Sowieso heeft Nederland heel wat moois te bieden, maar er zijn maar weinig mensen die het allemaal weten te waarderen. Het zal wel komen doordat men er woont en het allemaal voor lief neemt. Misschien word ik ook wel gewoon een melancholische mafkees en romantiseer ik het allemaal omdat ik er bijna nooit meer kom :P
pi_119150678
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:23 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Toch niet, want in dat geval gaat dat natuurlijk helemaal niet op :P Laten we er maar geen overdreven intellectuele discussie van maken, haha.

Op de fiets kun je ook mooi door de bossen van Beetsterzwaag rossen trouwens, mocht je daar ooit in de buurt zijn. Daar zitten geen heuvels in, maar hier en daar een ruiterpad pakken en wortels ontwijken is best aardig. De omgeving is er in elk geval wel erg mooi :)

Sowieso heeft Nederland heel wat moois te bieden, maar er zijn maar weinig mensen die het allemaal weten te waarderen. Het zal wel komen doordat men er woont en het allemaal voor lief neemt. Misschien word ik ook wel gewoon een melancholische mafkees en romantiseer ik het allemaal omdat ik er bijna nooit meer kom :P
Tja, moet deze periode 1x per week naar Leeuwarden s'avonds voor m'n opleiding.. Beetsterzwaag ben ik wel eens langs gereden met de taxi, maar nog nooit daadwerkelijk geweest.
Ik hou echter van heuveltjes in de route, en die heb je in Veendam wel(met enorm pittige klimmen, 3 op 1 heuvel, waarbij ik maar bij 1 fietsend boven kan komen. :
(de heuvel beginnend bij 53sec...)
Gara, voor als je een 29er wil:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=96532 :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Marco001 op 13-11-2012 00:30:54 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119154266
Het blijft toch een fantastische ervaring als er opeens vlak voor je een hert oversteekt in het bos _O_
Is me gisteren weer overkomen.

Ik zal als ik van de week weer ga fietsen ook eens wat foto's maken van de route hier, die ligt er echt schitterend bij nu in de herfst.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119185348
Iemand een idee hoe je de remblokjes van Magura HS33 v-brakes in hoogte versteld? Ze lopen voor ietsjes, een millimetertje, tegen de band aan. Wil ze iets lager hebben.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119185476
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, moet deze periode 1x per week naar Leeuwarden s'avonds voor m'n opleiding.. Beetsterzwaag ben ik wel eens langs gereden met de taxi, maar nog nooit daadwerkelijk geweest.
Ik hou echter van heuveltjes in de route, en die heb je in Veendam wel(met enorm pittige klimmen, 3 op 1 heuvel, waarbij ik maar bij 1 fietsend boven kan komen. :
(de heuvel beginnend bij 53sec...)
Gara, voor als je een 29er wil:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=96532 :D
Haha! Wat een guide :P

Ziet er mooi uit daar en je hebt er meer variatie dan ik in mijn eigen regio in Friesland ben tegengekomen. Lekker pittig heuveltje op zijn tijd is mooi meegenomen, maar daar heb ik hier geen gebrek aan.

Misschien is het ook een tof idee om te laten zien met behulp van beeldmateriaal waar men zoal fietst. Ik heb geen eigen gemaakt materiaal, maar ik cross hier rond:

Foto vanaf de berg Pagasarri waarop ik mijn vaste route heb liggen. Ik sta dan ook regelmatig bij dit bord op de top (673mtr). Onder in het dal zie je Bilbao liggen.

Dit is een foto de andere kant op, waar de Ganekogorta te zien is. Die is nog net wat te hoog voor mij op dit moment met zijn 998 meter.

Deel van de vaste route met uitzicht op de Ganekogorta.

Natuurpark Gorbea op een klein half uur met de auto.

Natuurpark Gorbea.

Ietsje hogerop in het natuurpark.

De top van de berg waar het park zijn naam aan dankt: Gorbea (1482mtr) en een van de hoofddoelen van dit seizoen op de fiets. Wandelend kom ik er wel, maar op de fiets zie ik dat nog niet lukken :(

Ik weet niet of het interessant is, maar ik ben wel benieuwd wat iedereen eigenlijk onderweg zoal ziet :)
pi_119185714
Tof! gaaf uitzicht ook overal!
Ben eergister nog bijna aangevallen door een Buizerd.. Ook fijn als zo'n beest opeens op je af komt vliegen. Heb wel eens foto's gezien van helmen die door een buizerd aan waren gevallen.. Laten we het erop houden dat de bezitters van die helmen direct een nieuwe konden gaan kopen..

Oh, 1 van mijn favo routes: Appelscha
hele film zodat jij een goed beeld krijgt van de mogelijkheden in Friesland..

korte voor de rest. :) Route is hier echter enorm droog! (na een paar buien liggen er soms plassen van 10 meter lang en naafdiep..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119186169
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:08 schreef Marco001 het volgende:
Tof! gaaf uitzicht ook overal!
Ben eergister nog bijna aangevallen door een Buizerd.. Ook fijn als zo'n beest opeens op je af komt vliegen. Heb wel eens foto's gezien van helmen die door een buizerd aan waren gevallen.. Laten we het erop houden dat de bezitters van die helmen direct een nieuwe konden gaan kopen..

Oh, 1 van mijn favo routes: Appelscha
hele film zodat jij een goed beeld krijgt van de mogelijkheden in Friesland..

korte voor de rest. :) Route is hier echter enorm droog! (na een paar buien liggen er soms plassen van 10 meter lang en naafdiep..
Wat? Aangevallen door een buizerd? Haha, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Wel een weerbarstige ram hier en daar en zwanen. Ze kunnen ook nog best groot worden, maar ik heb ze nooit in de nek gehad. Mooie beesten!

Ik heb nu niet de tijd het allemaal te bekijken, maar dat zijn best coole routes eigenlijk! Wel heel anders dan hier, maar ook wel lekker door buffelen en fijne bochtjes. Ik schaam mezelf nu nog meer daar nooit te hebben rondgecrosst :@
pi_119186656
Tja, gebeurt soms toch echt..
Begin van dit jaar heeft een baby-ree een stuk met mij mee gerend, In Augustus(geloof ik) moest ik slalommen tussen een schaapskudde(incl. hoeder en hond. :) ) door.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119186887
Ik schrik in de schemer of het donker wel eens van zo'n hert. Ben altijd een beetje bevreesd dat ze in hun blinde paniek tegen me aan rennen :')
pi_119186971
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:33 schreef Marco001 het volgende:
Tja, gebeurt soms toch echt..
Begin van dit jaar heeft een baby-ree een stuk met mij mee gerend, In Augustus(geloof ik) moest ik slalommen tussen een schaapskudde(incl. hoeder en hond. :) ) door.
Dat zijn eigenlijk voor mij ook de mooiste momenten op de fiets. Lekker door de natuur raggen, maar er wel van genieten :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef eentwee het volgende:
Ik schrik in de schemer of het donker wel eens van zo'n hert. Ben altijd een beetje bevreesd dat ze in hun blinde paniek tegen me aan rennen :')
Zoiets? :P
pi_119187081
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef eentwee het volgende:
Ik schrik in de schemer of het donker wel eens van zo'n hert. Ben altijd een beetje bevreesd dat ze in hun blinde paniek tegen me aan rennen :')
Heb met de taxi wel eens bijna een hert onder de auto gehad op een donker smal weggetje.. Beest sprong nog net voor de auto langs de sloot in.. Schrok me een hoedje. Al de grote konijnen en hazen rem ik niet eens meer voor, anders blijf(bleef) ik tijdens nachtdiensten soms maar aan het remmen. (had dan regelmatig de horecataxi ritten: vanaf de discotheek naar een aantal kleine omliggende dorpen. Toendertijd absurd veel geld mee verdiend(veel mensen hadden geen kaartje gekocht, kost in de kroeg 3,50, bij mij 7,- omdat ik hun dan eigelijk niet eens in mocht laten stappen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119190846
:( Er is iets met mijn fiets en ik weet niet wat het is, en heb pas over twee weken geld om langs de fietsenmaker te gaan..

Er zit in een tik in als ik trap. Als ik uitrol hoor je niets, als ik achteruit trap hoor je niets, als ik trap dan tikt hij en hoe sneller ik trap hoe sneller hij tikt. Ik dacht eerst nog aan een remleiding dat tegen mijn frame klappert maar dan zou ik het ook moeten horen bij uitrollen e.d. Het is alleen als ik trap.

Iemand enig idee wat dit, ondanks de vage omschrijving, kan zijn?
-weg-
pi_119191731
Iets met de body?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119192157
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 08:35 schreef Auti het volgende:
:( Er is iets met mijn fiets en ik weet niet wat het is, en heb pas over twee weken geld om langs de fietsenmaker te gaan..

Er zit in een tik in als ik trap. Als ik uitrol hoor je niets, als ik achteruit trap hoor je niets, als ik trap dan tikt hij en hoe sneller ik trap hoe sneller hij tikt. Ik dacht eerst nog aan een remleiding dat tegen mijn frame klappert maar dan zou ik het ook moeten horen bij uitrollen e.d. Het is alleen als ik trap.

Iemand enig idee wat dit, ondanks de vage omschrijving, kan zijn?
Lijkt een beetje op dit: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=68187

Misschien heb je er wat aan. Er staan verschillende mogelijke oorzaken en hier en daar een mogelijke oplossing.
pi_119192621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:52 schreef Garagardo het volgende:

[..]

Lijkt een beetje op dit: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=68187

Misschien heb je er wat aan. Er staan verschillende mogelijke oorzaken en hier en daar een mogelijke oplossing.
Thnxs, dat zijn wel dingetjes waar ik even zelf naar kan kijken.
-weg-
pi_119194071
Vaak ligt het aan vuil in de bracketlagers, er hoeft dan nog geen speling op de cranks te zitten. Ook kan het speling op het pedaal zijn (of tussen pedaal en schoen) of iets met de bladboutjes. In die gevallen hoor je de tik bij elke omwenteling van de cranks op dezelfde plek. Als het iets is met de body of de ketting (bijv schakeltje vast) hangt het geluid af van het verzet waar je in zit.
pi_119194376
Ik gok dan op vuil in mijn lagers, ik heb het in elk verzet. Overigens is het niet hoorbaar als ik mijn achterwiel in de lucht heb en met de hand mijn trappers ronddraai.
-weg-
pi_119195132
Wat voor lagers heb je? Het helpt vaak (tijdelijk) om de lagercups even opnieuw te monteren met vers montagevet.
pi_119195389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:40 schreef eentwee het volgende:
Wat voor lagers heb je? Het helpt vaak (tijdelijk) om de lagercups even opnieuw te monteren met vers montagevet.
Weet ik niet precies wat er op dit moment in zit, en ik heb geen gereedschap daarvoor. Over twee weken komt er een XT crankset en XT trapas op.. Dan zal het wel verholpen zijn.
-weg-
pi_119195434
Het kan op zich geen kwaad om er een tijdje mee door te rijden. :)
pi_119195977
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:58 schreef marcodej het volgende:
Iemand een idee hoe je de remblokjes van Magura HS33 v-brakes in hoogte versteld? Ze lopen voor ietsjes, een millimetertje, tegen de band aan. Wil ze iets lager hebben.
Niemand?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_119196100
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:03 schreef marcodej het volgende:

[..]

Niemand?
Bij gewone v-brakes kan het met een imbuss sleuteltje bij de remblok. Hoe het met Magura zit weet ik niet.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119196777
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:48 schreef eentwee het volgende:
Het kan op zich geen kwaad om er een tijdje mee door te rijden. :)
Ik irriteer mij vreselijk aan kraakjes en piepjes die niet horen :D Maar ik moet wel.. anders wordt de EPE 3 keer niets. Vanmiddag even alles wat ik schoon kan maken mooi poetsen, een cranktrekker heb ik wel dus misschien haal ik die er even af en dan eens even kijken/poetsen beetje vet er op of zo.
Bedankt voor het advies. :)
-weg-
pi_119197223
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:26 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik irriteer mij vreselijk aan kraakjes en piepjes die niet horen :D Maar ik moet wel.. anders wordt de EPE 3 keer niets. Vanmiddag even alles wat ik schoon kan maken mooi poetsen, een cranktrekker heb ik wel dus misschien haal ik die er even af en dan eens even kijken/poetsen beetje vet er op of zo.
Bedankt voor het advies. :)
Herkenbaar.. Erger zelf mijzelf soms aan het zuigende geluid van de vering, en het feit dat ik 1 van de dopjes van de crankas kwijt ben.. |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119197457
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:40 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Herkenbaar.. Erger zelf mijzelf soms aan het zuigende geluid van de vering, en het feit dat ik 1 van de dopjes van de crankas kwijt ben.. |:(
Zuigende voorvork of gruis tussen mijn remmen als ik door de blubber ben gegaan, of wat kraakjes tijdens een klim vind ik allemaal niet erg, dat zijn normale bijgeluiden. Het zijn de geluiden die niet horen waar ik mij aan stoor. Alles aan mijn fiets moet in orde zijn anders ga ik mij daar aan ergeren.. Hij hoeft niet ingelijst maar het moet wel allemaal in orde zijn en werken.
-weg-
  woensdag 14 november 2012 @ 13:02:30 #53
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119197844
Nou, 2 weken doorfietsen moet wel kunnen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119198121
Gewoon oordoppen in. :P
pi_119200366
Fietshelmen van Abus is dat wat?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_119200749
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Fietshelmen van Abus is dat wat?
Ik dacht dat ze alleen maar kettingsloten maken.
Eff snel gegoogled, ziet er best uit toch. Elke helm die in Europa wordt verkocht heeft CE en heeft dus een test doorstaan.

Helmen van 30-40 ¤ doen het al prima. De reden om met helmen van 200 ¤ op je koppie te gaan fietsen is draagcomfort, betere ventilatie door meer gaten (en dus high tech materiaal om met minder plastic toch een even sterke helm te maken), een zeer geavanceerd verstelsysteem of als de opbrengst naar een of andere organisatie tegen kanker gaat. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_119210846
Over het algemeen kun je wel stellen dat draagcomfort en goed passen wel een toegevoegde waarde heeft. Als je dan twee keer zoveel uitgeeft heb je al een helm die een stuk lekkerder zit en beter koelt. Dat is voor mij de moeite waard :)

Draag zelf Spiuk, maar dat was reeds bekend denk ik. Rond de 100 euro oid, destijds.
pi_119214125
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:41 schreef Garagardo het volgende:
Over het algemeen kun je wel stellen dat draagcomfort en goed passen wel een toegevoegde waarde heeft. Als je dan twee keer zoveel uitgeeft heb je al een helm die een stuk lekkerder zit en beter koelt. Dat is voor mij de moeite waard :)

Draag zelf Spiuk, maar dat was reeds bekend denk ik. Rond de 100 euro oid, destijds.
Jup, heb zelf een Specialized helm die echt stukken beter zit als mijn vorige(van de Halfords, zou best ook een Abus geweest kunnen zijn..)
Enige nadeel is dat er na het afzetten precies 3 gootjes in mijn haar zitten op de plekken waar dus geen ventilatie zat.. |:(
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119215052
Die van de Halfords zijn van Giro meen ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119215120
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
Die van de Halfords zijn van Giro meen ik.
Die was dat niet... maarzal morgen wel even kijken.. Was echt een helm van 8,- ofzo..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119215264
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Die was dat niet... maarzal morgen wel even kijken.. Was echt een helm van 8,- ofzo..
Ah nee, die Giro's waren iets van rond de 40 euro. Met zo'n 'klepje' aan de voorzijde.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119220677
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:08 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ah nee, die Giro's waren iets van rond de 40 euro. Met zo'n 'klepje' aan de voorzijde.
Die heb ik dus:P
pi_119232584
Pfff.. mijn LBS rekent gewoon 240 euro voor een XT crankset.. en dan doen ze dat via Duitsland want als ze het via Shimano zouden doen dan zou het nog duurder worden..

Overal waar ik op internet kijk zijn ze dik onder de 200 euro..
-weg-
pi_119232705
Shimano crankset monteren is heel makkelijk toch.. als ze nou alleen de lagers voor je vervangen? ;)
pi_119232798
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119232844
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:21 schreef eentwee het volgende:
Shimano crankset monteren is heel makkelijk toch.. als ze nou alleen de lagers voor je vervangen? ;)
Het gaat even puur om de prijs van de onderdelen.. ze rekenen gewoon nog prijzen van 2011 alsof het splinternieuw is terwijl elke online shop Shimano XT 9 speed spullen in de uitverkoop doen.

Ik kan wel korting krijgen bij ze. Crankset van 240 euro voor 220 euro en de trapas van 28 euro voor 20 euro.
Ik kan het krijgen voor 160,- en 18,- .. Dat is een verschil van 62 euro..
-weg-
pi_119232894
Komt er ook nog eens bij dat ik het met online bestellen gewoon de volgende dag in huis heb en bij de LBS duurt dat ook langer.. Ik vind dat raar.

Ik koop het wel online.. bespaar 62 euro.. is uurloon van de LBS, kunnen hun het monteren en geef ik ze wel een appeltaartje omdat ik de spullen niet bij hun heb gekocht.
-weg-
pi_119233303
quote:
Mooi om te zien dat bij 3:35 degene achter hem wel een heul smal stukje tussen de bomen pakt. _O_
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_119243727
Ha, ik mountainbike (xc) ook, ondertussen al 11 jaar denk ik. Ben wel zo'n type rijder welke bij harde regen of veel modder afhaakt.
pi_119247902
Regen ja, modder,vind ik wel leuk :)
pi_119272350
Cube loopt te kloten met hun Action Team kledinglijn.
Eerst zou het leverbaar zijn vanaf november.. toen werd het half november, nu is het december...
Shirt heb ik maar gecanceld.
-weg-
pi_119276329
Godverregodverre, ben ik vandaag niet wezen fietsen omdat er vanmiddag een afspraak stond gepland, hoor ik net dat ie niet door gaat :( :( :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119276778
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:48 schreef StateOfMind het volgende:
Godverregodverre, ben ik vandaag niet wezen fietsen omdat er vanmiddag een afspraak stond gepland, hoor ik net dat ie niet door gaat :( :( :(
Het is nog vroeg! *O*
pi_119276898
Het is nog vroeg, maar voor een uurtje fietsen ga ik de deur niet uit, ik fiets altijd een paar uurtjes.

Omkleden, fietsen, fiets schoonmaken, douchen. Dat ga ik niet allemaal doen voor een 'rondje om de kerk' :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119281273
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Het is nog vroeg, maar voor een uurtje fietsen ga ik de deur niet uit, ik fiets altijd een paar uurtjes.

Omkleden, fietsen, fiets schoonmaken, douchen. Dat ga ik niet allemaal doen voor een 'rondje om de kerk' :7
ff ketting reinigen en oliën zo voor het weekend moet toch voldoende zijn, zondag toch weet een tt dus die 2dagen mag ie vuil zien, bovendien is het al sinds dinsdag droog.
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:13:47 #76
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119281604
Scheelt wel. Net rondje Spaarnwoude gedaan, stukken droger dan 2 weken terug. Wel enkele natte plekken maar overall goed te doen.
pi_119283189
Vandaag 2u30m kunnen fietsen, werd rond half 5 al behoorlijk donker :(
Overschoenen dragen zou ook geen kwaad kunnen, tenen waren behoorlijk bevroren.
  vrijdag 16 november 2012 @ 18:26:39 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119284093
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef Barbewire het volgende:
Vandaag 2u30m kunnen fietsen, werd rond half 5 al behoorlijk donker :(
Overschoenen dragen zou ook geen kwaad kunnen, tenen waren behoorlijk bevroren.
Goede lamp kopen>op je helm zetten>klaar.
Overschoenen zijn wel handig ja.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119286122
Weet het. Lamp wil ik nog even mee wachten, er zijn zoveel opties en ik moet een beetje op mn geld letten, heb de laatste tijd al redelijk wat uitgegeven aan fietskleding; shirt, jas, korte broek, arm/been warmers.

Ik heb vandaag wel geleerd dat goed eten en isostar poeder drank heel wat helpt. Laatste half uur flink kunnen doortrappen om het donker voor te blijven. Dus 3uurs ritten zijn binnenkort ook goed te doen.
pi_119286517
Ik doe het ook altijd goed op Isostar poeder, is zelfs te zien aan mijn hartslag. Spul werkt echt.
-weg-
pi_119290847
Was mn eerste keer dat ik het gebruik, normaal merk ik bij 35/40km aardig leeg te zijn. Maar ik had nu dus ook meer eten gehad onderweg.

Zijn er nog mensen die zondag naar de Slenerveldtocht (Sleen, Drenthe) gaan of er al eerder zijn geweest?
pi_119294832
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:25 schreef Auti het volgende:
Ik doe het ook altijd goed op Isostar poeder, is zelfs te zien aan mijn hartslag. Spul werkt echt.
Ik gebruik SYS. Werkt voor mij (tot nu toe) het beste, en is nog eens lekker ook. :)

Wist niet dat er zondag daar een tocht is, misschien kom ik wel.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  vrijdag 16 november 2012 @ 22:17:44 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119295486
Ik drink water en eet genoeg onderweg, soms wat isostar. imo moet je niet vertrouwen op poedertjes, drankjes of bepaald voedsel, maar op jezelf.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119304702
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef Barbewire het volgende:
Vandaag 2u30m kunnen fietsen, werd rond half 5 al behoorlijk donker :(
Overschoenen dragen zou ook geen kwaad kunnen, tenen waren behoorlijk bevroren.
Setje nylonsokje onder je gewone sokken geeft ook lekker warme voeten.

En als je een wat langere heel natte rit gaat rijden:
Dun Sokje, condoom erover, dik sokje. (Wel ff uitkijken naar een dikkere soort latex) en je houdt de hele rit droge voeten.
  zaterdag 17 november 2012 @ 06:49:36 #85
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119304710
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 06:42 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Setje nylonsokje onder je gewone sokken geeft ook lekker warme voeten.

En als je een wat langere heel natte rit gaat rijden:
Dun Sokje, condoom erover, dik sokje. (Wel ff uitkijken naar een dikkere soort latex) en je houdt de hele rit droge voeten.
Dan vind ik overschoenen een betere, zal qua prijs niets uitmaken en dan hou je je schoen schoon/droog.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119313480
Vandaag cranks er af gehaald, crankstel uit elkaar (kon ik mooi de bladen poetsen), lagercups schoongemaakt, beetje witte vaseline op de asjes en weer in elkaar gezet. Tikt nog steeds }:|
-weg-
pi_119313907
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:30 schreef Auti het volgende:
Vandaag cranks er af gehaald, crankstel uit elkaar (kon ik mooi de bladen poetsen), lagercups schoongemaakt, beetje witte vaseline op de asjes en weer in elkaar gezet. Tikt nog steeds }:|
Zijn het niet je kettingbladen? De boutjes bedoel ik dan.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_119313940
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:46 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Zijn het niet je kettingbladen? De boutjes bedoel ik dan.
Die heb ik goed aangedraaid. Weet nu niet waar ik het verder in moet zoeken, laat het eind deze maand wel aan de LBS over als ze nieuwe trapas en crankstel gaan monteren. Laat ik hem gewoon helemaal nalopen.
-weg-
pi_119314703
Ik kan nog mijn oude ketting er even omleggen, kijken of het daar aan ligt. Dan heb ik alles gedaan wat ik zelf kan doen.
-weg-
pi_119314933
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 15:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Die heb ik goed aangedraaid. Weet nu niet waar ik het verder in moet zoeken, laat het eind deze maand wel aan de LBS over als ze nieuwe trapas en crankstel gaan monteren. Laat ik hem gewoon helemaal nalopen.
Ik heb het ook weleens gehad, flink wat montagevet op de boutjes en het was weg.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_119315351
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:25 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik heb het ook weleens gehad, flink wat montagevet op de boutjes en het was weg.
Kan ik ook nog wel even proberen. Bedankt voor de tip.
-weg-
pi_119315837
Vandaag de route van Drunen gereden. Damn, wat een verschil als je Oosterbeek/Ede bent gewend.
Dit was velen male zwaarder. Veel technischer en vergt veel meer van je.
Dit was best afzien. Ik ben blij dat het een redelijk korte route is.
Ik was dan met 2 gevorderde vrienden, dus die hadden een veel hoger tempo. Had toen ook besloten gewoon mijn eigen tempo te rijden.
Merkte ook dat mijn onderrug dit niet gewend was. Toch wat meer klappen van een zeer hobbelige route (in vergelijking met wat ik gewend ben)

Dus dat wordt veel meer trainen .

Heb wel, op hun advies, maar eens klikschoenen en pedalen aangeschaft. :)
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 17 november 2012 @ 23:44:10 #93
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119330350
Zo, 154 km op de mtb gefietst, 79 mile challenge van BMC gedaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119335756
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:44 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, 154 km op de mtb gefietst, 79 mile challenge van BMC gedaan.
Netjes! _O_
-weg-
pi_119335976
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:25 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Ik heb het ook weleens gehad, flink wat montagevet op de boutjes en het was weg.
Moet dat vet alleen op het schroefdraad of ook op de busjes?
-weg-
pi_119336457
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 09:24 schreef Auti het volgende:

[..]

Moet dat vet alleen op het schroefdraad of ook op de busjes?
Overal op, daarna kruislings vastdraaien (beetje bij beetje iets strakker) en met een oude doek het overtollige vet van de boutjes vegen.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_119341125
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 10:22 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Overal op, daarna kruislings vastdraaien (beetje bij beetje iets strakker) en met een oude doek het overtollige vet van de boutjes vegen.
Het was een lekker glibberig klusje.. Maar het heeft niet geholpen :N Nu maar wachten tot eind van de maand, gaat hij naar de LBS en dan wil ik hem tiptop terug, mag wat kosten.
Ik kan echt niet tegen dat geluid en dat er iets niet klopt, fiets staat nu in de schuur en is voor mijn gevoel even compleet waardeloos. Klinkt misschien heel raar maar ik word echt superboos van dat geluid/mankementen.
-weg-
pi_119344133
*O* Problem solved! *O*

Lagers in mijn rechterpedaal zijn naar het hiernamaals.. Ik heb goedkope trappers dus niets ernstigs.
Zucht..
Wat een gedoe al met al, maar wel een hoop geleerd en over de drempel van het zelf sleutelen gestapt. ^O^
-weg-
  zondag 18 november 2012 @ 15:38:02 #99
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119344751
Nog even 2/3 uurtjes de kennemerduinen onveilig maken.
  zondag 18 november 2012 @ 16:46:30 #100
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_119347185
Vandaag voor de eerste keer ketting stuk gereden...en geen ponsje bij :(
gelukkig wel een goeie pechdienst die me oppikte en aan de aankomst van gereedschap konden voorzien. ^O^
Hulde voor deze helden!
pi_119352921
Alle onderdelen dit weekend van de fiets gedemonteerd en grondig schroongemaakt en ingevet. Dat mergel uit Limburg was nog echt overal aanwezig en lijkt net klei.

De achternaaf is nu wel geheel uitelkaar... was veel roestwater aanwezig en vergt extra onderhoud. Is en blijft lastigste onderdeel om goed af te stellen.

Volgend weekend alles weer monteren met een setje nieuwe derailleurkabels/wieltjes en dan hopelijk winterklaar :)
pi_119374956
Goed mistig buiten, zo lekker de bossen in.

Mocht dit mijn laatste post zijn, dan ben ik waarschijnlijk gegrepen door plots opdoemende monsters uit een andere dimensie :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 19 november 2012 @ 09:48:20 #103
350622 Skippy_ball
Wear suncreen!
pi_119375292
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 20:56 schreef Barbewire het volgende:
Was mn eerste keer dat ik het gebruik, normaal merk ik bij 35/40km aardig leeg te zijn. Maar ik had nu dus ook meer eten gehad onderweg.

Zijn er nog mensen die zondag naar de Slenerveldtocht (Sleen, Drenthe) gaan of er al eerder zijn geweest?
Sleen is een heel mooie route! Geniet er van!

Weet niet hoe die er nu bij ligt trouwens. De hele zomer lag die er fijn bij.
Disclaimer: bovenstaande tekst kan meningen bevatten welke voor feiten aangezien kunnen worden. De auteur is niet aansprakelijk voor schade in enige vorm die is ontstaan uit de interpretatie en het daar naar handelen door de lezer.
  maandag 19 november 2012 @ 10:12:23 #104
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119375779
Fietsen staat bij mij momenteel op een laag pitje. :(

Mijn vriendin heeft een hernia, en mag de eerste 3 weken sowieso niet tillen. En dus kan ik haar niet alleen laten met de kinderen. Mooi kut, maar het is niet anders.

Zaterdag de fiets maar eens goed schoon gemaakt, morgen even wegbrengen voor de eerste beurt.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_119376603
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 09:48 schreef Skippy_ball het volgende:

[..]

Sleen is een heel mooie route! Geniet er van!

Weet niet hoe die er nu bij ligt trouwens. De hele zomer lag die er fijn bij.
Vooral het stuk bij het meer is erg gaaf! rij ik eigenlijk altijd 2x.. Supertoffe achtbaan. Alleen op bepaalde stukken wel veel last van corrosie(die haarspeldbocht bovenop een heuvel naar beneden is zeker wel een meter ingesleten... )
achtbaan vanaf c.a. 5:47

[ Bericht 19% gewijzigd door Marco001 op 19-11-2012 10:56:18 ]
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 19 november 2012 @ 11:00:41 #106
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119376943
Uitslijten heeft de route van Havelte ook wel last van. En nog meer van rembulten voor de bochten. Als ik sommige stukken rij zou ik willen dat ik een fully had.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_119377065
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 11:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Uitslijten heeft de route van Havelte ook wel last van. En nog meer van rembulten voor de bochten. Als ik sommige stukken rij zou ik willen dat ik een fully had.
Inderdaad, keer in Appelscha bijna onderuit gegaan door rembulten na een leuk heuvelstukje.. (was net weer beneden, kwam met 35 km/u ofzo over een lading rembultjes; stuiterde alle kanten op..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  maandag 19 november 2012 @ 11:14:27 #108
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119377349
Zal je bij Havelte niet meer gebeuren, daar hebben ze nu op 2 punten er een bordje "let op, gevaarlijk punt" neergezet. :')

Wanneer je niet bekend bent met de route moet je ook niet met 40km/u een blinde bocht in gaan. Wanneer je dat wel doet kun je beter stoppen met mountainbiken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 19 november 2012 @ 12:55:31 #109
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119380401
Gister door de kennemerduinen paar keer een smal en heuvelig voetpad gepakt. Mag eigenlijk niet maar erg mooi.
pi_119380477
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Zal je bij Havelte niet meer gebeuren, daar hebben ze nu op 2 punten er een bordje "let op, gevaarlijk punt" neergezet. :')

Wanneer je niet bekend bent met de route moet je ook niet met 40km/u een blinde bocht in gaan. Wanneer je dat wel doet kun je beter stoppen met mountainbiken.
Was ook geen blinde bocht, was heuvel af, 10 meter rechtdoor en dan een bochtje om een boom heen.. Alleen op dat stukje rechtdoor zaten allemaal remkuilen waardoor ik moeite moest doen om nog om die boom heen te kunnen sturen..

In Zuidlaren staan ook van die bordjes bij kruispunten.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119380589
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 12:55 schreef Tinos85 het volgende:
Gister door de kennemerduinen paar keer een smal en heuvelig voetpad gepakt. Mag eigenlijk niet maar erg mooi.
70 euro boete als je gepakt wordt.
-weg-
  maandag 19 november 2012 @ 13:03:12 #112
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119380640
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Zal je bij Havelte niet meer gebeuren, daar hebben ze nu op 2 punten er een bordje "let op, gevaarlijk punt" neergezet. :')

Wanneer je niet bekend bent met de route moet je ook niet met 40km/u een blinde bocht in gaan. Wanneer je dat wel doet kun je beter stoppen met mountainbiken.
Als je dat soort dingen niet aan ziet komen kijk je ook nog eens verkeerd
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 19 november 2012 @ 13:26:51 #113
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119381494
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 12:58 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Was ook geen blinde bocht, was heuvel af, 10 meter rechtdoor en dan een bochtje om een boom heen.. Alleen op dat stukje rechtdoor zaten allemaal remkuilen waardoor ik moeite moest doen om nog om die boom heen te kunnen sturen..

In Zuidlaren staan ook van die bordjes bij kruispunten.
Was ook niet naar jou bedoelt, meer naar de situatie in Havelte. Waarschuwingen bij kruisingen zijn wel goed.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je dat soort dingen niet aan ziet komen kijk je ook nog eens verkeerd
Ik denk dat een groot gedeelte van de mensen niet ver genoeg vooruit kijkt. Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_119382269
Mooi man die mist en nevel, mijn remmen functioneren als misthoorn :D
-weg-
  maandag 19 november 2012 @ 15:32:55 #115
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119386254
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:01 schreef Auti het volgende:

[..]

70 euro boete als je gepakt wordt.
Serieus? Ervaring mee? :P
pi_119386303
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 15:32 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Serieus? Ervaring mee? :P
Ik heb hem zelf nooit gehad maar ik ken de bedragen en de boswachters ;)
-weg-
pi_119392611
Gisteren de toertocht van Sleen maar overgeslagen, wel een goede keuze denk ik. Vandaag de mtb-route toch maar gefietst. Ligt er mooi bij, lijkt soms wel een sprookjesbos. Wel jammer dat de blubber het soms gevaarlijk maakt. Net geen 60km gefietst.
pi_119396891
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 13:48 schreef Auti het volgende:
Mooi man die mist en nevel, mijn remmen functioneren als misthoorn :D
Ik vind dat maar irritant dat gepiep.
Maar het was mooi fietsen met mist in het bos. Zag er mooi uit.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119427650
Mezelf net getrakteerd op een nieuwe fietscomputer.
De oude had me net iets te vaak last van haperingen (soms deed ie het opeens een aantal minuten niet meer en dan opeens weer wel, en dat de weergegeven snelheid opeens enorm terugviel terwijl ik in werkelijkheid dezelfde snelheid aan hield).
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:09:03 #120
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119429254
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:14 schreef StateOfMind het volgende:
Mezelf net getrakteerd op een nieuwe fietscomputer.
De oude had me net iets te vaak last van haperingen (soms deed ie het opeens een aantal minuten niet meer en dan opeens weer wel, en dat de weergegeven snelheid opeens enorm terugviel terwijl ik in werkelijkheid dezelfde snelheid aan hield).
Wat voor?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119431475
Bontrager Trip 4W, de oude was een VDO A8+.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 november 2012 @ 17:58:55 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119433769
Schwalbe Ice Spiker 304 Spikes 2,1" Wire

http://www.bike-discount.(...)spikes-21-draht.html

Zijn die goed om over ijs te fietsen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 20 november 2012 @ 18:53:30 #123
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_119436068
Wel tof, door de kennemerduinen in de sneeuw _O_

Of spaarnwoude in de sneeuw :P
  dinsdag 20 november 2012 @ 19:19:28 #124
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_119437258
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bontrager Trip 4W, de oude was een VDO A8+.
Je avatar ^O^ O+
Those were the days....
pi_119437428
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 19:19 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Je avatar ^O^ O+
Those were the days....
Dat waren zeker toptijden _O_
Ik wordt oud :'(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119438242
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2012 18:53 schreef Tinos85 het volgende:
Wel tof, door de kennemerduinen in de sneeuw _O_

Of spaarnwoude in de sneeuw :P
Je wil er alleen echt niet mee op asfalt rijden..
Heb zelf Icebug's (wandelschoenen met spikes), maar op asfalt maken ze enorm veel lawaai.. Op ijs daarentegen.. O+ bakken met grip.. Kwam gewoon heuvels op waar iemand anders ontzettende moeite mee had, en waar ik een dag later op de snowboots gewoon afgleed..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:21:28 #127
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119440456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Schwalbe Ice Spiker 304 Spikes 2,1" Wire

http://www.bike-discount.(...)spikes-21-draht.html

Zijn die goed om over ijs te fietsen?
Info van Schwalbe: http://www.schwalbe.nl/nl(...)ID_Einsatzbereich=13

Ik heb zelf een setje Marathon Winters voor m'n woon-werk-fiets (http://www.schwalbe.nl/nl(...)pe=45&ID_Produkt=139). Bevalt erg goed. Ik moet namelijk een stuk over een weg die niet gestrooid of geveegd wordt, maar waar wel auto's rijden. Het wegdek loopt ook nog bol, dus met gewone banden glijd je dan meteen naar de zijkant, maar met de spikes kan ik gewoon door fietsen. Het geeft natuurlijk nog steeds niet zo veel grip als een gewone band op droog, maar je kunt in ieder geval normaal remmen en trappen etc. Bocht om voelt ook redelijk veilig, maar ik heb afgelopen winter nog niet gedurfd om 'maximaal' te gaan. Op asfalt is het wel een beetje irritant; veel herrie en de band moet ook redelijk zacht zijn (anders glijd je weg op de spikes). Maar het is wel gaaf om iedereen (inclusief auto's) gewoon lekker hard voorbij te fietsen :D Vooral andere fietsers zie je echt verbaasd kijken (en meewarig kijken alsof ik een idioot ben).

Als je echt op ijs wilt rijden: meteen doen. Als je alleen in sneeuw rijdt: je gewone banden zijn prima. Ik heb wel eens op wintersport een afdaling gedaan op de mountainbike (800 m naar beneden over een blauw/rode piste). Dat gaat prima zolang je op de normale ski-piste blijft. In losse sneeuw (>1 m diep) gaat fietsen niet en op de ijzige stukken ook niet, maar op de stukken waar gewoon geskied wordt, gaat het prima met normale banden; je noppen hebben zat grip.

[ Bericht 3% gewijzigd door FHR op 20-11-2012 20:27:30 ]
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:23:04 #128
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119440535
Oeps, verkeerde knopje... Mag weg.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:26:16 #129
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119440681
Argh (te veel wijn gezopen :D). Mag ook weg (en de edit-knop mag verder van de quote knop af).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_119440925
:D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:33:28 #131
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119441026
Tja, als je niet kan fietsen (te donker), ga je maar zuipen :s) Of een lamp kopen....
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:39:18 #132
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119441315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:21 schreef FHR het volgende:

[..]

Info van Schwalbe: http://www.schwalbe.nl/nl(...)ID_Einsatzbereich=13

Ik heb zelf een setje Marathon Winters voor m'n woon-werk-fiets (http://www.schwalbe.nl/nl(...)pe=45&ID_Produkt=139). Bevalt erg goed. Ik moet namelijk een stuk over een weg die niet gestrooid of geveegd wordt, maar waar wel auto's rijden. Het wegdek loopt ook nog bol, dus met gewone banden glijd je dan meteen naar de zijkant, maar met de spikes kan ik gewoon door fietsen. Het geeft natuurlijk nog steeds niet zo veel grip als een gewone band op droog, maar je kunt in ieder geval normaal remmen en trappen etc. Bocht om voelt ook redelijk veilig, maar ik heb afgelopen winter nog niet gedurfd om 'maximaal' te gaan. Op asfalt is het wel een beetje irritant; veel herrie en de band moet ook redelijk zacht zijn (anders glijd je weg op de spikes). Maar het is wel gaaf om iedereen (inclusief auto's) gewoon lekker hard voorbij te fietsen :D Vooral andere fietsers zie je echt verbaasd kijken (en meewarig kijken alsof ik een idioot ben).

Als je echt op ijs wilt rijden: meteen doen. Als je alleen in sneeuw rijdt: je gewone banden zijn prima. Ik heb wel eens op wintersport een afdaling gedaan op de mountainbike (800 m naar beneden over een blauw/rode piste). Dat gaat prima zolang je op de normale ski-piste blijft. In losse sneeuw (>1 m diep) gaat fietsen niet en op de ijzige stukken ook niet, maar op de stukken waar gewoon geskied wordt, gaat het prima met normale banden; je noppen hebben zat grip.
Thanks! Ik Die link die ik gaf zijn dus voor op ijs goed. En ik neem aan ook woon/werkverkeer?
Bedankt voorr 't uitgebreide antwoord!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 20 november 2012 @ 20:42:50 #133
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119441488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 20:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Thanks! Ik Die link die ik gaf zijn dus voor op ijs goed. En ik neem aan ook woon/werkverkeer?
Bedankt voorr 't uitgebreide antwoord!
Ja, die zijn juist voor op ijs/tot ijs geperste sneeuw. Op gewone sneeuw kan je je gewone banden gebruiken.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_119443521
Hmm, op mijn band staan 2 maten: 26 x 2,25 en 57-559 (de ETRTO maat).

Tot zover niks aan de hand.

Echter zie ik dat voor 26 x 2,25 2155mm als wielmaat staat aangegeven in het schema, en voor de ETRTO 57-559 staat 2133mm aangegeven.

Mijn nieuwe fietscomputer heeft de keus uit 2 heel andere wielmaten: 700 x 23 (= 2133mm), en 700 x 25 (=2146mm).

Ik neig zelf om dan maar die laatste waarde aan te houden, aangezien die het midden houdt tussen hetgeen er op mijn band staat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:21:10 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119443568
Of je meet 'm op? Is ook afhankelijk van je bandenspanning.... Reken het procentuele verschil eens uit?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119453754
Pff met het carnavalsseizoen dat weer begonnen is lig ik in het weekend smorgens iets te lang in bed. Al weer paar weken niet meer gefietst. En wil eigenlijk trainen voor de 55km tocht die ik in Mei heb :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_119454444
55 Kilometer is toch niet zo veel om maanden voor te moeten trainen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119454465
quote:
6s.gif Op woensdag 21 november 2012 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
55 Kilometer is toch niet zo veel om maanden voor te moeten trainen?
nee maar met het vooruitzicht de komende (tot begin februari) weinig tijd heb :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_119467476
quote:
5s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
Hmm, op mijn band staan 2 maten: 26 x 2,25 en 57-559 (de ETRTO maat).

Tot zover niks aan de hand.

Echter zie ik dat voor 26 x 2,25 2155mm als wielmaat staat aangegeven in het schema, en voor de ETRTO 57-559 staat 2133mm aangegeven.

Mijn nieuwe fietscomputer heeft de keus uit 2 heel andere wielmaten: 700 x 23 (= 2133mm), en 700 x 25 (=2146mm).

Ik neig zelf om dan maar die laatste waarde aan te houden, aangezien die het midden houdt tussen hetgeen er op mijn band staat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Of je meet 'm op? Is ook afhankelijk van je bandenspanning.... Reken het procentuele verschil eens uit?
In rechte lijn zonder berijder is een omwenteling 2100mm, met mij erop kom ik uit op 2080mm (is lastig meten in je eentje, maar diverse metingen liggen allemaal rond die waarde), dus ik heb dan maar die 2080 aan gehouden.

Veel afwijkingen (soms wel een aantal centimeters) dus volgens diverse modellen voor één bandenmaat.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119469927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:54 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

[..]

In rechte lijn zonder berijder is een omwenteling 2100mm, met mij erop kom ik uit op 2080mm (is lastig meten in je eentje, maar diverse metingen liggen allemaal rond die waarde), dus ik heb dan maar die 2080 aan gehouden.

Veel afwijkingen (soms wel een aantal centimeters) dus volgens diverse modellen voor één bandenmaat.
Tja, das altijd al zo geweest, en ook in de breedte het geval.
Heb weleens ergens gelezen dat een 2.2 brede Schwalbe eigenlijk 2.1 breed is.

Havelte is toch die route over/om het militair oefenterrein?
Wil die ook nog graag eens rijden, maar dan wel s'weekends.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  donderdag 22 november 2012 @ 08:05:01 #141
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119493468
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]
Havelte is toch die route over/om het militair oefenterrein?
Wil die ook nog graag eens rijden, maar dan wel s'weekends.
Havelte is inderdaad om en over het oefenterrein. Door de week mag je alleen de route doen die aan de buitenzijde van het terrein loopt, in het weekend mag je een extra lus erbij pakken.

Gisteren is mijn pakketje van bike-components.de binnen gekomen. Nieuwe pomp van Parktools, 2x Nobby Nic 29x2.25 en finish-line kettingsmering. De banden er direct maar even om gelegd.

Vrij vlot gegaan, 14-11 besteld, banden zou 5 tot 7 werkdagen levertijd op zitten, 19-11 verstuurd en gisterochtend was het pakketje er al.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  donderdag 22 november 2012 @ 21:07:49 #142
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119517036
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:02 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, das altijd al zo geweest, en ook in de breedte het geval.
Heb weleens ergens gelezen dat een 2.2 brede Schwalbe eigenlijk 2.1 breed is.

Ik had juist 't idee dat Schwalbe's altijd wat breed uitvallen. M'n Nobby Nic 2.4's zijn net zo breed als m'n Maxxis High Roller 2.5's. Misschien dus dat Maxxis smal valt :D. Continentals zijn ook vaak smal voor hun aangegeven breedte.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_119597531
Lijkt me niet slim om nu met dit weer door de bossen te crossen :X
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 25 november 2012 @ 13:49:33 #144
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119597588
Tuurlijk wel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 25 november 2012 @ 14:43:24 #145
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_119599882
Perfect nu in de bossen, wel goed opletten dat je je materiaal mooi proper maakt.


Weet iemand soms hoeveel druk je op een fox float vork moet zetten?
pi_119600213
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 14:43 schreef mrPanerai het volgende:
Perfect nu in de bossen, wel goed opletten dat je je materiaal mooi proper maakt.

Weet iemand soms hoeveel druk je op een fox float vork moet zetten?
Dat ligt aan je gewicht, staat er geen schema op je vorkpoot?
-weg-
pi_119605222
Bij jullie zeker niet zo hard gewaaid als hier :P
had ik met volle tegenwind richting bos moeten rijden.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_119606301
quote:
2s.gif Op zondag 25 november 2012 16:55 schreef Crazy-M het volgende:
Bij jullie zeker niet zo hard gewaaid als hier :P
had ik met volle tegenwind richting bos moeten rijden.
We hebben windkracht 11 gehaald hier aan de kust.
-weg-
pi_119606530
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 17:20 schreef Auti het volgende:

[..]

We hebben windkracht 11 gehaald hier aan de kust.
Volgens mij zijn hier de vloeddeuren dicht wegens de enorm harde wind hier..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119611221
De MTB ronde op de posbank gedaan, prachtig weer! De fietsen waren niet om aan te kijken na afloop, zoveel bagger :D

Gaaf rijden, maar wel erg oppassen, alle singletracks zijn nu extra glad en drassig.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_119613242
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:17 schreef Gripper het volgende:
De MTB ronde op de posbank gedaan, prachtig weer! De fietsen waren niet om aan te kijken na afloop, zoveel bagger :D

Gaaf rijden, maar wel erg oppassen, alle singletracks zijn nu extra glad en drassig.
aah posbank, stukje wat ik dagelijk in de pauze loop ziet er wel leuk uit. (ter hoogte van Rheden)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 25 november 2012 @ 20:23:04 #152
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_119613837
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 14:52 schreef Auti het volgende:

[..]

Dat ligt aan je gewicht, staat er geen schema op je vorkpoot?
Nee Fox Float 32

Sag is met me net een beetje teveel naar mijn gevoel, ik kan het bijgeleverde pompje met drukmeter er wel opschroeven, maar dan?
  zondag 25 november 2012 @ 20:26:12 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119613947
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 19:17 schreef Gripper het volgende:
De MTB ronde op de posbank gedaan, prachtig weer! De fietsen waren niet om aan te kijken na afloop, zoveel bagger :D

Gaaf rijden, maar wel erg oppassen, alle singletracks zijn nu extra glad en drassig.
Kom een keer naar 't twiske. Dan weet je wat modder is. Of zeewolde :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119615288
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kom een keer naar 't twiske. Dan weet je wat modder is. Of zeewolde :P
Appelscha.. Die route gaan ze zelfs verleggen wegens het vele modder.. (ik heb er modderpoelen van 20-30 meter lang waar je tot aan de crank toe in wegzakt meegemaakt.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 25 november 2012 @ 20:52:14 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119615353
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Appelscha.. Die route gaan ze zelfs verleggen wegens het vele modder.. (ik heb er modderpoelen van 20-30 meter lang waar je tot aan de crank toe in wegzakt meegemaakt.)
't twiske is, zeker na regen, 1 en al bagger zowat :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119615386
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

't twiske is, zeker na regen, 1 en al bagger zowat :D
Appelscha net zo, zelfs het stuk op de heide is dan aardig modderig..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 25 november 2012 @ 20:56:21 #157
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119615559
Mooi vind ik dat altijd. Zwart van de modder weer thuis komen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119618733
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 20:23 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Nee Fox Float 32

Sag is met me net een beetje teveel naar mijn gevoel, ik kan het bijgeleverde pompje met drukmeter er wel opschroeven, maar dan?
In stapjes van 10 Psi bijpompen?
-weg-
pi_119618940
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:49 schreef Auti het volgende:

[..]

In stapjes van 10 Psi bijpompen?
Dat. En het is gewoon een kwestie van uitproberen wat een ieder het prettigst vindt.
Ook kan er bij het loskoppelen van de pomp wat druk verloren gaan. Kijk hoeveel dit is en pomp dit er extra bij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119630010
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 21:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Dat. En het is gewoon een kwestie van uitproberen wat een ieder het prettigst vindt.
Ook kan er bij het loskoppelen van de pomp wat druk verloren gaan. Kijk hoeveel dit is en pomp dit er extra bij.
Mijn pomp verliest steevast een bepaalde hoeveelheid lucht bij het eraf halen, zal voor elke pomp wel anders zijn. Dus de eerste keer oppompen, druk onthouden, loskoppelen, verlies je een beetje lucht. Pomp erop, opnieuw druk meten, en dan oppompen tot de waarde waarop je vork moet staan + aantal psi's wat je verliest.

Ruim te hard oppompen, en dan heel voorzichtig wat lucht eruit laten via het ventieltje kan natuurlijk ook.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 26 november 2012 @ 13:04:55 #161
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119635511
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 14:43 schreef mrPanerai het volgende:
Perfect nu in de bossen, wel goed opletten dat je je materiaal mooi proper maakt.

Weet iemand soms hoeveel druk je op een fox float vork moet zetten?
http://www.foxracingshox.(...)nuals/012/index.html

2 minuten zoeken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  maandag 26 november 2012 @ 13:49:13 #162
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_119636750
quote:
dat had ik al gevonden, ik was meer benieuws naar de bevindingen van anderen zoals in de posten boven jou beschreven.
  maandag 26 november 2012 @ 14:48:31 #163
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119638505
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:49 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

dat had ik al gevonden, ik was meer benieuws naar de bevindingen van anderen zoals in de posten boven jou beschreven.
Tja, dat wordt gewoon ff aan lopen kloten. Ieder keer er een beetje bij of eruit. Ik zit met mijn Reba ook nog ieder keer een beetje bij te stellen. Met de standaard instellingen lukte het mij om de bodem van de veerweg te bereiken.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 27 november 2012 @ 07:35:38 #164
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_119664446
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 09:41 schreef Gripper het volgende:

[..]

Mijn pomp verliest steevast een bepaalde hoeveelheid lucht bij het eraf halen, zal voor elke pomp wel anders zijn. Dus de eerste keer oppompen, druk onthouden, loskoppelen, verlies je een beetje lucht. Pomp erop, opnieuw druk meten, en dan oppompen tot de waarde waarop je vork moet staan + aantal psi's wat je verliest.

Ruim te hard oppompen, en dan heel voorzichtig wat lucht eruit laten via het ventieltje kan natuurlijk ook.
Als het goed is, verlies je alleen een beetje druk bij het erop schroeven. De lucht uit de vork gaat dan voor een deel in het slangetje van de pomp zitten. Als je de pomp eraf schroeft, houdt het ventiel van de vork de vork wel dicht, maar er komt natuurlijk nog wel een beetje lucht uit het slangetje van de pomp (dat is wat je hoort).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_119665036
Hmm, heb al vanaf donderdag voor het eerst sinds een jaar weer heel veel last van mijn polsen, maar het lijkt gelukkig langzaamaan wat minder te worden. Hopelijk kan ik van het weekend weer fietsen.
Voordeel is wel dat ik nu tijd heb om te zoeken naar een nieuwe (nou ja, nieuwe 2e handse) auto.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119667533
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 07:35 schreef FHR het volgende:

[..]

Als het goed is, verlies je alleen een beetje druk bij het erop schroeven. De lucht uit de vork gaat dan voor een deel in het slangetje van de pomp zitten. Als je de pomp eraf schroeft, houdt het ventiel van de vork de vork wel dicht, maar er komt natuurlijk nog wel een beetje lucht uit het slangetje van de pomp (dat is wat je hoort).
Bij mij niet hoor. Maar ik heb dan ook wel een heel simpel kutpompje, niet erg nauwkeurig ook. Wel handig voor in de rugzak!



(Deze foto is al zo ongeveer de volledige grootte)

Wil er nog wel eens een goeie met manometer, voor thuis. Die zal misschien ook minder druk verliezen bij op/afschroeven
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:24:52 #167
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_119668101
Ik heb er 1 met een schakelaartje, dan kun je de vork afsluiten voordat je de boel los draait.

Deze
The colour of her eyes were the colour of insanity
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:44:15 #168
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_119671820
Mmm het mijn zat bij de Fox.
pi_119673283
Ik heb de BBB Airshock bmp-19

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119724354
Vanmiddag een 'nieuwe' auto gekocht, waar mijn mountainbike ook achterin kan, met de bank naar voren. Kan ik ook eens elders gaan fietsen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119725478
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de BBB Airshock bmp-19

[ afbeelding ]
Die heb ik ook, prima pompje.
-weg-
pi_119762175
Gewoon even ... omdat het kan:
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_119772511
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef Crazy-M het volgende:
Gewoon even ... omdat het kan:
Zelf eraan meegedaan?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_119772566
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:12 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Zelf eraan meegedaan?
Helaas (nog) niet.
Wil ik wel een keer gaan doen. Maar kost veel training volgens mij
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:37:19 #175
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119820164
quote:
2s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:16 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Helaas (nog) niet.
Wil ik wel een keer gaan doen. Maar kost veel training volgens mij
Zeker. Je moet vooral lang in het zadel kunnen zitten en genoeg conditie hebben om door te gaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 2 december 2012 @ 11:36:03 #176
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_119837123
Brrr... gister 45 km met wind tegen gefietst... Koud! :)
26"
Fading slowly.
pi_119837347
quote:
3s.gif Op zondag 2 december 2012 11:36 schreef Unsub het volgende:
Brrr... gister 45 km met wind tegen gefietst... Koud! :)
Ja, ik ook zoiets. Was wel frisjes, ja. Ik was wel net op tijd binnen voor de regen.
Vanmorgen wezen hardlopen, beter weer vandaag.
pi_119839533
quote:
2s.gif Op donderdag 29 november 2012 21:45 schreef Crazy-M het volgende:
Gewoon even ... omdat het kan:
Poosje geleden ook iets over gezien, lijkt me echt super om mee te kunnen doen.
Ongeveer 5-6 uur per dag fietsen zal wel loodzwaar worden.
pi_119841155
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zeker. Je moet vooral lang in het zadel kunnen zitten en genoeg conditie hebben om door te gaan.
Dat sowieso.
Denk dat je al snel moet gaan denken aan minimaal een half jaar lang trainen. En dan heb ik nog eens niet over stukje techniek en dergelijke die je toch wel flink moet bijleren.

Heb nu het filmpje pas helemaal afgekeken, en ook nog even wat andere dagritten, maar wat een mooie parcours daar en wat een gave stukken.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 2 december 2012 @ 19:59:29 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119851796
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 14:21 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Dat sowieso.
Denk dat je al snel moet gaan denken aan minimaal een half jaar lang trainen. En dan heb ik nog eens niet over stukje techniek en dergelijke die je toch wel flink moet bijleren.

Heb nu het filmpje pas helemaal afgekeken, en ook nog even wat andere dagritten, maar wat een mooie parcours daar en wat een gave stukken.
Gewoon gaan. Voor zover ik 't zie doen ze vooral onverharde paden. Niet echt singletracks. Natuurlijk is techniek wel handig, maar als je nu een parcour kan doen kan je dat ook wel.
Je moet gewoon zorgen dat je na 4/5/6/7 uur in het zadel nog steeds scherp genoeg bent om goed te sturen. En dat de volgende dag weer kan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119851975
Het inschrijfgeld is ook nog een probleem, of je moet rijk zijn of genoeg sponsors hebben.
-weg-
pi_119852050
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:03 schreef Auti het volgende:
Het inschrijfgeld is ook nog een probleem, of je moet rijk zijn of genoeg sponsors hebben.
mja 2500 euro.
Maar dat is dan voornamelijk als sponsering voor de ziekte.
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:59 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon gaan. Voor zover ik 't zie doen ze vooral onverharde paden. Niet echt singletracks. Natuurlijk is techniek wel handig, maar als je nu een parcour kan doen kan je dat ook wel.
Je moet gewoon zorgen dat je na 4/5/6/7 uur in het zadel nog steeds scherp genoeg bent om goed te sturen. En dat de volgende dag weer kan.
heb al paar keer 75km gereden of meer, maar dat was puur op verharde weg.
En zat toen ook een week tussen, Fietst natuurlijk heel anders dan door de bossen, door de bossen kost toch meer oplettendheid
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zondag 2 december 2012 @ 20:16:47 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119852599
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:03 schreef Auti het volgende:
Het inschrijfgeld is ook nog een probleem, of je moet rijk zijn of genoeg sponsors hebben.
Tsjah, daar gaat het voor toch? Zo veel mogelijk geld binnenslepen? Sponsors zoeken of sparen.
quote:
2s.gif Op zondag 2 december 2012 20:05 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

mja 2500 euro.
Maar dat is dan voornamelijk als sponsering voor de ziekte.

[..]

heb al paar keer 75km gereden of meer, maar dat was puur op verharde weg.
En zat toen ook een week tussen, Fietst natuurlijk heel anders dan door de bossen, door de bossen kost toch meer oplettendheid
Klopt. Dat kost idd tijd om daaraan te wennen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119852696
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:16 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsjah, daar gaat het voor toch? Zo veel mogelijk geld binnenslepen? Sponsors zoeken of sparen.

Dat snap ik, en ik vind het ook echt een goed doel en een geweldig initiatief. Maar voor mij is het echt enorm veel geld (leef op bijstandsniveau) dus moet ik het puur van sponsors hebben.
En momenteel gaat het weer heel slecht met mij dus een sponsor met vertrouwen vinden is ook weer een ding.
-weg-
pi_119857500
Eigen inschrijfgeld kun je niks over zeggen, je moet alleen zorgen dat je een paar bedrijven kunt vinden die misschien sponsor willen zijn. Dus gewoon met zn allen naar de Rabobank, die hebben x miljoen over. ;)

quote:
Sponsorgeld
Elke hero werft minstens 2500 euro aan sponsorgeld. Door vrienden, familie en collega’s te vragen of door ludieke acties te organiseren. Dit geld komt ten goede van Duchenne Parent Project.

Inschrijfkosten
De inschrijfkosten bedragen tot 1 november 49 euro, daarna betaal je 89 euro. Je krijgt voor dit geld o.a. alle maaltijden, sportdrank, fruit en peperkoek op checkpoints, 7 overnachtingen, dagelijks warme douches, én het Duchenne Heroes wielershirt 2013.
  zondag 2 december 2012 @ 21:47:01 #186
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_119857698
Er was 1 miljoen opgehaald toch? En 700 fietsers? Das 1500 euro pp ipv 2500....
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_119857990
Zullen wel redelijk wat kosten hebben gemaakt, maar dan zou ¤1000 wel heel veel verlies zijn. Of het was vorig jaar een lager bedrag en ze willen dit jaar voor de ¤2m gaan.
pi_119911660
Net even een uurtje door de duinen gefietst, het was lekker alle kanten op glijden op sommige stukken. Daarna dacht ik nog even 3 km strand mee te pakken, dat duurde alleen iets langer als gepland:


Zakte bandhoogte diep weg op veel stukken en op andere stukken zelfs tot m'n velgen echt een stuk of 5 keer stuk gegaan :D Ik was blij toen ik weer bij de strandopgang was.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_119994723
Tijdje niet kunnen fietsen vanwege mijn polsen, de zoektocht naar een nieuwe (2e hands dan) auto en een flinke griep, maar dat is nu gelukkig allemaal weer achter de rug.
Morgen lijkt er een redelijk pak sneeuw te vallen, dus hopelijk kan ik zaterdag lekker de besneeuwde bossen in *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_119995162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Tijdje niet kunnen fietsen vanwege mijn polsen, de zoektocht naar een nieuwe (2e hands dan) auto en een flinke griep, maar dat is nu gelukkig allemaal weer achter de rug.
Morgen lijkt er een redelijk pak sneeuw te vallen, dus hopelijk kan ik zaterdag lekker de besneeuwde bossen in *O*
hier in Rheden was op een dee lvan de route redelijk sneeuw vrij
maar morgen is het idd afwachten
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  zaterdag 8 december 2012 @ 15:55:59 #191
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_120076264
Net even een uurtje gespeeld in de sneeuw op m'n singlespeed :)
Helaas kwam er zo veel sneeuw en ijs in mijn naaf, dat het palletje in de naaf geen grip meer kon krijgen, waardoor ik niet meer kon trappen :') (de naven op mijn ss zijn namelijk nog van die 'oude' open naven, waardoor er gemakkelijk zooi in kan). Desalniettemin goed vermaakt!
26"
Fading slowly.
pi_120076401
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:55 schreef Unsub het volgende:
Net even een uurtje gespeeld in de sneeuw op m'n singlespeed :)
Helaas kwam er zo veel sneeuw en ijs in mijn naaf, dat het palletje in de naaf geen grip meer kon krijgen, waardoor ik niet meer kon trappen :') (de naven op mijn ss zijn namelijk nog van die 'oude' open naven, waardoor er gemakkelijk zooi in kan). Desalniettemin goed vermaakt!
Ik heb een klein stukje gehobbeld over de bevroren sneeuw.. verrassend veel grip met Rocket Ron voor en Racing Ralph achter.
-weg-
  zondag 9 december 2012 @ 21:20:19 #193
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120124427
Mijn spike's doen 't erg goed :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 9 december 2012 @ 21:31:18 #194
130803 Gripper
Get a grip
pi_120125237
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn spike's doen 't erg goed :D
Maar de sneeuw is toch al weg?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 9 december 2012 @ 21:31:32 #195
117107 MarcoD
.........
pi_120125266
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:20 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn spike's doen 't erg goed :D
Heb je die vandaag getest dan :P ?

Ik ga morgenochtend weer een rondje over het strand, als ik de regen durf te bedwingen in ieder geval.. Lekker met wind mee over het harde zand knallen :)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 9 december 2012 @ 21:32:47 #196
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120125362
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Maar de sneeuw is toch al weg?
Klopt, maar moet ze sowieso 40 km inrijden over de weg, dus daar ben ik nu rustig aan mee bezig :P
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:31 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Heb je die vandaag getest dan :P ?
Neuh, vrijdag. En gisteravond
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 9 december 2012 @ 21:34:21 #197
117107 MarcoD
.........
pi_120125493
Moet je die serieus inrijden?
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 9 december 2012 @ 21:36:42 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120125676
Ja, geen idee waarom. Stond overal vermeld dus dat heb ik maar even netjes gedaan.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 9 december 2012 @ 21:40:53 #199
130803 Gripper
Get a grip
pi_120125973
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Klopt, maar moet ze sowieso 40 km inrijden over de weg, dus daar ben ik nu rustig aan mee bezig :P
[..]
Oh ja. Zodat de metalen spikes alvast een beetje afgesleten zijn voordat je de sneeuw in gaat. Slimme verkooptruc van de fabrikant!

:P
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 9 december 2012 @ 21:45:31 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120126307
Juist!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120161609
aah, de oplossing gevonden voor het probleem auto zonder trekhaak:



Nu nog ff uitzoeken welke winkel ze heeft :P

Halfords heeft ze dus :) de duurste 190 euro :x

[ Bericht 15% gewijzigd door Crazy-M op 10-12-2012 19:55:59 ]
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  maandag 10 december 2012 @ 20:50:44 #202
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_120165736
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 19:42 schreef Crazy-M het volgende:
aah, de oplossing gevonden voor het probleem auto zonder trekhaak:

[ afbeelding ]

Nu nog ff uitzoeken welke winkel ze heeft :P

Halfords heeft ze dus :) de duurste 190 euro :x
Let wel even op dat bij sommige auto's de fiets hiermee voor de achterlichten zit (of het kenteken). Dan moet je dus alsnog zo'n lampenbalk erop zetten en daarvoor heb je zo'n stekker nodig die naast je trekhaak zit.

In de MBR van november hadden ze drie van dit soort rekken getest:
- Exodus Rear High Mount 3 Cycle Carrier Clamp Fitting, cijfer: 5
- Pendle Strap On Wheel Support Rack, cijfer: 6
- Saris Gran Fondo 2-bike boot rack, cijfer: 7

Zelf gooi ik m'n fietsen altijd op de achterbank. Wielen eruit, één pedaal eraf. Eén fiets voor de achterbank op de grond en de andere op de achterbank (vastzetten met de gordel). Wielen (en andere zooi) kunnen er dan prima tussen. Daarmee houd je de hele achterbak over voor je bagage. Maar ja, dit werkt natuurlijk niet als je nog passagiers mee wilt nemen...
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_120168231
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:50 schreef FHR het volgende:

[..]

Let wel even op dat bij sommige auto's de fiets hiermee voor de achterlichten zit (of het kenteken). Dan moet je dus alsnog zo'n lampenbalk erop zetten en daarvoor heb je zo'n stekker nodig die naast je trekhaak zit.

In de MBR van november hadden ze drie van dit soort rekken getest:
- Exodus Rear High Mount 3 Cycle Carrier Clamp Fitting, cijfer: 5
- Pendle Strap On Wheel Support Rack, cijfer: 6
- Saris Gran Fondo 2-bike boot rack, cijfer: 7

Zelf gooi ik m'n fietsen altijd op de achterbank. Wielen eruit, één pedaal eraf. Eén fiets voor de achterbank op de grond en de andere op de achterbank (vastzetten met de gordel). Wielen (en andere zooi) kunnen er dan prima tussen. Daarmee houd je de hele achterbak over voor je bagage. Maar ja, dit werkt natuurlijk niet als je nog passagiers mee wilt nemen...
Rij een volkswagen polo op dit moment, kenteken zit ruim onder de klep dus zal zichtbaar blijven schat ik zo, en denk alleen 3de remlicht eventueel wegvalt
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120172150
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 21:33 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Rij een volkswagen polo op dit moment, kenteken zit ruim onder de klep dus zal zichtbaar blijven schat ik zo, en denk alleen 3de remlicht eventueel wegvalt
Gewoon achterbank plat vouwen, wielen uit de fiets en dan past het ook makkelijk..
Heb een Ibiza, dus eigenlijk gewoon een Polo en doe het altijd op die manier. zelfs wel eens zo op vakantie gegaan. Tussen, onder en naast de fiets is dan namelijk nog meer dan voldoende ruimte voor bagage en wielen. (en indien niet moet je eens serieus nadenken over of je dat alles wel mee moet nemen. Bij mij past er namelijk nog gewoon een tent, kleding voor een week(3 broeken en tshirts/truien),sport, voedsel en slaap- en kookspullen bij in. En dan ben ik nog niet eens goed in inpakken.
Met zo'n rek heb je namelijk meer kans op krassen in de lak. (van auto en fiets..)omdat die met klemmen vast moet worden gezet.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_120178906
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:43 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Gewoon achterbank plat vouwen, wielen uit de fiets en dan past het ook makkelijk..
Heb een Ibiza, dus eigenlijk gewoon een Polo en doe het altijd op die manier. zelfs wel eens zo op vakantie gegaan. Tussen, onder en naast de fiets is dan namelijk nog meer dan voldoende ruimte voor bagage en wielen. (en indien niet moet je eens serieus nadenken over of je dat alles wel mee moet nemen. Bij mij past er namelijk nog gewoon een tent, kleding voor een week(3 broeken en tshirts/truien),sport, voedsel en slaap- en kookspullen bij in. En dan ben ik nog niet eens goed in inpakken.
Met zo'n rek heb je namelijk meer kans op krassen in de lak. (van auto en fiets..)omdat die met klemmen vast moet worden gezet.
Heb zelf hiervoor ibiza gereden, en ik vind dat de Ibiza toch net iets meer ruimte heeft als alles plat ligt. Zal niet veel uitmaken, maar het oogt zo ;)

In elk geval thanks voor de tip van de krassen, had daar nog niet echt over nagedacht :@ Denk dat ik me wel even laat informeren aangezien het een serieuse overweging is.

waarom niet iets anders?
Normaal fietsenrek: Geen trekhaak. Het is een lease auto en zal ik dus bij moeten gaan betalen.
Op dak: Geen zin om elke keer fiets op het dak te moeten tillen, dit lijkt me echt de meest onhandige manier van een fiets meenemen.
Achterin: bang dat als ik er wiel eruit haal hem niet goed vastzet ofzo, meer in mn hoofd in elk geval :@
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 11 december 2012 @ 07:54:44 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120179245
Laten we beginnen met:

Hoe kan je je wiel niet goed vast zetten? Gewoon die snelsluiter omzetten en klaar :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120179280
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 06:46 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Heb zelf hiervoor ibiza gereden, en ik vind dat de Ibiza toch net iets meer ruimte heeft als alles plat ligt. Zal niet veel uitmaken, maar het oogt zo ;)

In elk geval thanks voor de tip van de krassen, had daar nog niet echt over nagedacht :@ Denk dat ik me wel even laat informeren aangezien het een serieuse overweging is.

waarom niet iets anders?
Normaal fietsenrek: Geen trekhaak. Het is een lease auto en zal ik dus bij moeten gaan betalen.
Op dak: Geen zin om elke keer fiets op het dak te moeten tillen, dit lijkt me echt de meest onhandige manier van een fiets meenemen.
Achterin: bang dat als ik er wiel eruit haal hem niet goed vastzet ofzo, meer in mn hoofd in elk geval :@
Er zijn ook fietsenrekken waar geen trekhaak voor nodig is. Kijk maar eens op de website van thule bijvoorbeeld.
pi_120179290
Oh, dat had je al gevonden :@

Hele topic lezen knut :(
pi_120179308
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 07:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Er zijn ook fietsenrekken waar geen trekhaak voor nodig is. Kijk maar eens op de website van thule bijvoorbeeld.
pssst, 2 posts verder naar boven lezen :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 07:54 schreef kanovinnie het volgende:
Laten we beginnen met:

Hoe kan je je wiel niet goed vast zetten? Gewoon die snelsluiter omzetten en klaar :D
mja weet niet, bang dat wiel eruit flikkert ofzo :')
zeg al; zit puur in mn kop :@
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120179905
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:02 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

pssst, 2 posts verder naar boven lezen :@

[..]

mja weet niet, bang dat wiel eruit flikkert ofzo :')
zeg al; zit puur in mn kop :@
Je zal toch ook af en toe een lekke band moeten vervangen? :)
pi_120180396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je zal toch ook af en toe een lekke band moeten vervangen? :)
dat heb ik dus bij mn oude fiets vaak zat gedaan :P (mn cube acid)
soms snap ik mezelf niet met die dingen :@
zelfde als op een parcour, in begin durfde ik in de kom bochten niet gewoon door te blijven gaan.
nu probeer ik steeds hoger te komen en de bocht sneller
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:29:15 #212
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120180439
Gewoon een paar keer doen dus.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:35:49 #213
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_120333846
*kuch* one-of-a-kind-bike-win-contest *kuch*

http://www.roseversand.com/christmasspecial
26"
Fading slowly.
  zaterdag 15 december 2012 @ 10:42:10 #214
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120333947
Ik doe mee. :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120391520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 10:42 schreef kanovinnie het volgende:
Ik doe mee. :D
+1
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120416933
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 21:20 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

+1
Best toffe paintjob zo.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 22:43:47 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120575196
tvp
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 20 december 2012 @ 22:44:27 #218
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120575243
Even een TR gemaakt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120575361
quote:
13s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:44 schreef kanovinnie het volgende:
Even een TR gemaakt.
Watskeburt?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 20 december 2012 @ 22:46:25 #220
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120575376
TVP :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120575413
Oh, ik dacht al dat ik een rel gemist had :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 22:48:48 #222
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120575519
Ik mountainbike sinds 3 december... nouja het is voor nu vooral nog veel biken en weinig mountain.. ben nu bezig een beetje conditie te trainen, heb er inmiddels 203km op zitten en pak steeds grotere stukjes bos mee.... :)

heb een fiets van mijn zwager kunnen kopen hij wou zelf een fiets die volledig geveerd was vanwege zijn rug....

[ Bericht 23% gewijzigd door Bosbeetle op 20-12-2012 23:04:12 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120575597
Welkom hier!
Het is een mooie hobby/sport om te beoefenen :Y

Waar fiets je op?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 22:50:59 #224
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120575651
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:49 schreef StateOfMind het volgende:
Welkom hier!
Het is een mooie hobby/sport om te beoefenen :Y

Waar fiets je op?
Zie edit. Ik heb wel een hogere stang.. ik weet het type nummer niet het is iig een merida met een 24inch frame.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120575732
Netjes, goede fietsen die Merida's.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 22:52:50 #226
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120575772
Ik heb geloof ik nog wel een foto even zoeken :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 20 december 2012 @ 22:53:29 #227
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_120575833
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:50 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zie edit. Ik heb wel een hogere stang.. ik weet het type nummer niet het is iig een merida met een 24inch frame.
Mooi ding! Ik ben zelf niet zo'n fan van Merida, maar ik ken het model, en de afmontage is dik in orde :)
Maar 24 inch, hoe lang ben je dan wel niet? (zover ik weet worden er namelijk geen 24 inch frames geproduceerd..)
26"
Fading slowly.
  Moderator donderdag 20 december 2012 @ 22:56:23 #228
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120576022
quote:
3s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:53 schreef Unsub het volgende:

[..]

Mooi ding! Ik ben zelf niet zo'n fan van Merida, maar ik ken het model, en de afmontage is dik in orde :)
Maar 24 inch, hoe lang ben je dan wel niet? (zover ik weet worden er namelijk geen 24 inch frames geproduceerd..)
Mijn zwager is lang.. en ik heb hem van hem gekocht.

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120586084
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:47 schreef StateOfMind het volgende:
Oh, ik dacht al dat ik een rel gemist had :@
Nee, we zaten gewoon vast in de modder :P
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120586922
Hoop dat de aankomende vakantie wat droger is. Vorige week zaterdag was het droog en zonnig, maar ik had andere plannen, dus ik dacht, dan ga ik zondag en het weer zou droog zijn. En KNMI kan niet eens voorspellen, want zondag was het gewoon nat...

Ik moet trouwens nog een nieuwe broek halen. Heb er nu 1 maar zonder dat ie om de schouders gaat en dat valt toch vies tegen. Maar die krengen zijn best prijzig.....
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_120597438
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2012 22:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Mijn zwager is lang.. en ik heb hem van hem gekocht.

[ afbeelding ]
Ik zal zo niet gaan fietsen ;) :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hoop dat de aankomende vakantie wat droger is. Vorige week zaterdag was het droog en zonnig, maar ik had andere plannen, dus ik dacht, dan ga ik zondag en het weer zou droog zijn. En KNMI kan niet eens voorspellen, want zondag was het gewoon nat...

Ik moet trouwens nog een nieuwe broek halen. Heb er nu 1 maar zonder dat ie om de schouders gaat en dat valt toch vies tegen. Maar die krengen zijn best prijzig.....
regen houdt een echte MTBer niet tegen, deze vakantie maar lekker de fiets op knallen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  vrijdag 21 december 2012 @ 14:38:40 #232
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120597501
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hoop dat de aankomende vakantie wat droger is. Vorige week zaterdag was het droog en zonnig, maar ik had andere plannen, dus ik dacht, dan ga ik zondag en het weer zou droog zijn. En KNMI kan niet eens voorspellen, want zondag was het gewoon nat...

Ik moet trouwens nog een nieuwe broek halen. Heb er nu 1 maar zonder dat ie om de schouders gaat en dat valt toch vies tegen. Maar die krengen zijn best prijzig.....
Tip, koop in 1 keer een goede.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120605371
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tip, koop in 1 keer een goede.
nog een merk wat opvalt?
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_120606060
Fiets vandaag terug gekregen van de winterbeurt, nieuwe cassette, ketting, bekabeling. Kan dus weer wat kilometers gaan maken.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:06 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

nog een merk wat opvalt?
Ik heb op dit moment veel kleding van craft en agu, en dat bevalt tot nu toe prima. Zoek je een extra korte broek met zeem of toch een lange voor de kou? Laatst zelf een korte gehaald en dankzij een tip van kanovinnie er beenwarmers bijgekocht.
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:24:35 #235
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120607966
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:06 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

nog een merk wat opvalt?
Nee. Kijk naar je budget en kijk wat je er voor kan halen. Maar ik geef persoonlijk toch zo'n 50 euro aan een broek uit. Komt deels ook omdat ik vaak 6 uur of langer in het zadel zit, dan wil je wel wat goeds.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 21:29:51 #236
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120613788
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:36 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ik zal zo niet gaan fietsen ;) :P

nee hoor ik heb er pedalen aan zitten ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120614483
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:36 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Ik zal zo niet gaan fietsen ;) :P

[..]

regen houdt een echte MTBer niet tegen, deze vakantie maar lekker de fiets op knallen
Dan ben ik maar geen echte MTBer, maar ik heb gewoon geen kleding tegen de regen. En ik wil gewoon niet doodziek worden. Het moet tenslotte wel leuk blijven.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee. Kijk naar je budget en kijk wat je er voor kan halen. Maar ik geef persoonlijk toch zo'n 50 euro aan een broek uit. Komt deels ook omdat ik vaak 6 uur of langer in het zadel zit, dan wil je wel wat goeds.
50 euro vind ik niet veel. Zat met mijn hoofd al tegen de 80 aan.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:29 schreef Barbewire het volgende:
Fiets vandaag terug gekregen van de winterbeurt, nieuwe cassette, ketting, bekabeling. Kan dus weer wat kilometers gaan maken.

[..]

Ik heb op dit moment veel kleding van craft en agu, en dat bevalt tot nu toe prima. Zoek je een extra korte broek met zeem of toch een lange voor de kou? Laatst zelf een korte gehaald en dankzij een tip van kanovinnie er beenwarmers bijgekocht.
Ik ben dit jaar in de nazomer begonnen. Daarvoor heb ik nog wel ff kleding. In het voorjaar ff wat echte shirtjes kopen.
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:45:38 #238
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120614637
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:42 schreef Boy_Snakeye het volgende:

[..]

Dan ben ik maar geen echte MTBer, maar ik heb gewoon geen kleding tegen de regen. En ik wil gewoon niet doodziek worden. Het moet tenslotte wel leuk blijven.
Van slechte kleding wordt je ziek ;)
quote:
[..]

50 euro vind ik niet veel. Zat met mijn hoofd al tegen de 80 aan.

[..]

Ik ben dit jaar in de nazomer begonnen. Daarvoor heb ik nog wel ff kleding. In het voorjaar ff wat echte shirtjes kopen.
Gewoon rustig aan opbouwen. Doe nu 2 jaar aan wielrennen/mtb'en en ik heb nu een lekkere set met kleren. Kan altijd wat bij, maar heb voor nu genoeg.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 21 december 2012 @ 21:53:07 #239
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120615047
Vandaag nog 30km door de regen gefiets.. ik vind regen veel vervelender dan vorst.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120627787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Van slechte kleding wordt je ziek ;)

[..]

Gewoon rustig aan opbouwen. Doe nu 2 jaar aan wielrennen/mtb'en en ik heb nu een lekkere set met kleren. Kan altijd wat bij, maar heb voor nu genoeg.
Wil er zelf eigenlijk nog een baggy bermuda bij en nog een toffe DH/Freeride ofzo shirt. Heb van die 1e al 1 en dat fietst echt super vind ik.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_120634765
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:29 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee hoor ik heb er pedalen aan zitten ;)
Hehe, scherp ;)

Vandaag lekker veel regen, morgen of maandag maar modder happen :)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120640649
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:42 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Hehe, scherp ;)

Vandaag lekker veel regen, morgen of maandag maar modder happen :)
Of niet, als ik kijk naar de laag ijs die op mijn auto ligt, zal de grond keihard zijn..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:05:00 #243
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_120641416
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:42 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Hehe, scherp ;)

Vandaag lekker veel regen, morgen of maandag maar modder happen :)
Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
pi_120641552
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
Materiaal naar de kloten rijden? Hoe wil je dat gaan doen?
-weg-
pi_120642174
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
in de vitrinekast verslijt ie het minst!
pi_120642247
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:45 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Of niet, als ik kijk naar de laag ijs die op mijn auto ligt, zal de grond keihard zijn..
eeh ijs ???
het is hier 7 graden :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
eeh het doel met MTBen is toch vies worden enzo?
als je je materiaal gelijk goed schoonmaakt is er niks aan de hand. Tuurlijk slijt materiaal, maar dat is ook als je met gewoon droog weer rijd.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:08 schreef Auti het volgende:

[..]

Materiaal naar de kloten rijden? Hoe wil je dat gaan doen?
Met een boompje botsen, of een auto ;)
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120642365
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:24 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

in de vitrinekast verslijt ie het minst!
_O-
-weg-
pi_120642889
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:26 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

eeh ijs ???
het is hier 7 graden :P

[..]

eeh het doel met MTBen is toch vies worden enzo?
als je je materiaal gelijk goed schoonmaakt is er niks aan de hand. Tuurlijk slijt materiaal, maar dat is ook als je met gewoon droog weer rijd.

[..]

Met een boompje botsen, of een auto ;)
Hier heeft de hele dag een dikke laag ijs gelegen:

Het zwarte is mijn dakraam, rode de auto; over de hele auto lag zeker een halve cm ijs.. naden van de motorkap waren om 12.00 nog voor 90% dichtgevroren.. is hier vandaag hooguit +1graden geweest.
Op straat lag ook gewoon een schaatsbaan vanochtend..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:59:52 #249
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_120645908
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
Drive it like you stole it.

Dikke boeie, had hij maar geen fiets moeten worden.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:01:33 #250
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120645990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:46 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Hier heeft de hele dag een dikke laag ijs gelegen:
[ afbeelding ]
Het zwarte is mijn dakraam, rode de auto; over de hele auto lag zeker een halve cm ijs.. naden van de motorkap waren om 12.00 nog voor 90% dichtgevroren.. is hier vandaag hooguit +1graden geweest.
Op straat lag ook gewoon een schaatsbaan vanochtend..
waar woon je dan? Hier regent het de hele dag :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120646032
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

waar woon je dan? Hier regent het de hele dag :')
Delfzijl.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 22 december 2012 @ 21:11:11 #252
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120646408
Maandag begint trouwens de rapha festive challange op Strava. 500 km van de 24ste tot de 31 ste ^O^
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120687086
Lijkt me een mooie uitdaging, kijken of ik in de buurt kom als ik elke dag ga rijden :P
  zondag 23 december 2012 @ 22:22:53 #254
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120693078
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 20:43 schreef Barbewire het volgende:
Lijkt me een mooie uitdaging, kijken of ik in de buurt kom als ik elke dag ga rijden :P
Moet wel lukken toch? Zit je al in onze stravaclub?

Weet iemand trouwens waaraan je kan zien of je remblokjes op zijn? bij mijn voorwiel iig zie ik nog van dat spul erop zitten.
Ik zie dus wel dit zwarte plaatje:

En daarop zit nog van dat remspul. Maar evengoed remt het minder dan eerst. Misschien toch maar vervangen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120712404
Laatste 3 weken niet gefietst en mijn langste rit die ik tot nu toe gefietst heb is ongeveer 60km, dat zou ik nu dus elke dag moeten doen, wordt dus wel lastig. Laat het bos eerst maar links liggen om puur voor de kilometers te gaan. Met Strava zit ik bij Fok Recreatieve Wielrenners.

Weet niet of het kan, maar dacht het gehoord te hebben. Kan het zijn dat door de slijtage dat er gewoon meer ruimte tussen het wiel en de remblokjes is gekomen. Dan zou het iets strakker afgesteld moeten worden. Als ze echt af zijn hoor je het ook wel.
pi_120714046
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:00 schreef Barbewire het volgende:
Laatste 3 weken niet gefietst en mijn langste rit die ik tot nu toe gefietst heb is ongeveer 60km, dat zou ik nu dus elke dag moeten doen, wordt dus wel lastig. Laat het bos eerst maar links liggen om puur voor de kilometers te gaan. Met Strava zit ik bij Fok Recreatieve Wielrenners.

Weet niet of het kan, maar dacht het gehoord te hebben. Kan het zijn dat door de slijtage dat er gewoon meer ruimte tussen het wiel en de remblokjes is gekomen. Dan zou het iets strakker afgesteld moeten worden. Als ze echt af zijn hoor je het ook wel.
Zijn hydraulische remmen, hoeven dus niet te worden afgesteld qua ruimte tussen remblokjes en velg(gebeurt automagisch.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_120728344
Dan kan dat het niet zijn. Als de druk op de remhendels nog gewoon is, dan zit er ook nog genoeg rem olie op, dan zijn het waarschijnlijk wel de blokjes. Anders even bij de LBS langs fietsen. Die zouden het binnen 20 tellen wel weten.

Eerste km's voor de Rapha Festive 500 zijn gemaakt.
  maandag 24 december 2012 @ 18:44:55 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120728487
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:41 schreef Barbewire het volgende:
Dan kan dat het niet zijn. Als de druk op de remhendels nog gewoon is, dan zit er ook nog genoeg rem olie op, dan zijn het waarschijnlijk wel de blokjes. Anders even bij de LBS langs fietsen. Die zouden het binnen 20 tellen wel weten.

Eerste km's voor de Rapha Festive 500 zijn gemaakt.
Wel te weinig km's! Tenminste, je moet meer dan dat gemiddeld per dag rijden ;)
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120729220
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 18:44 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wel te weinig km's! Tenminste, je moet meer dan dat gemiddeld per dag rijden ;)
Haha, morgen maar op tijd beginnen en dan 70-80km proberen, dan heb ik die 3km ook weer te pakken. O-)
  maandag 24 december 2012 @ 20:23:33 #260
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_120733025
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 22:22 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Moet wel lukken toch? Zit je al in onze stravaclub?

Weet iemand trouwens waaraan je kan zien of je remblokjes op zijn? bij mijn voorwiel iig zie ik nog van dat spul erop zitten.
Ik zie dus wel dit zwarte plaatje:
[ afbeelding ]
En daarop zit nog van dat remspul. Maar evengoed remt het minder dan eerst. Misschien toch maar vervangen?
Ik vervang m'n blokken meestal als er de dikte van het remmateriaal ergens tussen de 1 en 2 mm is. Is ook afhankelijk van de omstandigheden en wat ik ga rijden. Maar het kan ook zijn dat er wat lucht in je leidingen zit of dat er vocht in de remolie is gekomen. Zijn ze ooit ontlucht? Welke remmen zijn het? De blokken op het plaatje zijn voor Formula's, daar zit DOT vloeistof in. DOT4.1 en 5.1 nemen vocht op en de vloeistof moet dus regelmatig vervangen worden.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 24 december 2012 @ 20:55:33 #261
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120734945
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 20:23 schreef FHR het volgende:

[..]

Ik vervang m'n blokken meestal als er de dikte van het remmateriaal ergens tussen de 1 en 2 mm is. Is ook afhankelijk van de omstandigheden en wat ik ga rijden. Maar het kan ook zijn dat er wat lucht in je leidingen zit of dat er vocht in de remolie is gekomen. Zijn ze ooit ontlucht? Welke remmen zijn het? De blokken op het plaatje zijn voor Formula's, daar zit DOT vloeistof in. DOT4.1 en 5.1 nemen vocht op en de vloeistof moet dus regelmatig vervangen worden.
tektro auriga pro. Ze zijn nooit ontlucht. Wat er voor vloeistof inzit weet ik niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:33:23 #262
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_120754010
Mijn laatste ritje was alweer best lang geleden :@ Toen lag er nog sneeuw.

Net een beetje verkeken op de tegenwind. Natuurlijk op de terugweg. Eens kijken of ik vanavond nog fit aan het kerstdiner zit.
Het was nog best fris trouwens. 6 graden. Gelukkig voor de bui binnen.

Fijne kerstdagen allemaal! ~:)
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_120764116
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:33 schreef mmascha het volgende:
Mijn laatste ritje was alweer best lang geleden :@ Toen lag er nog sneeuw.

Net een beetje verkeken op de tegenwind. Natuurlijk op de terugweg. Eens kijken of ik vanavond nog fit aan het kerstdiner zit.
Het was nog best fris trouwens. 6 graden. Gelukkig voor de bui binnen.

Fijne kerstdagen allemaal! ~:)
heb je nog minder niet op de fiets gezeten dan ik :P
vanmorgen had ik zoiets van ik ga fietsen, trek de gordijnen open ... regen. Had spontaan geen zin meer :')

morgen vroeg maar eens kijken
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 26 december 2012 @ 09:35:02 #264
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120777065
Tsjah, zo zo doe je mee met de rapha festive challenge, maar na gister heb ik echt geen zin meer. Ik heb nu 150 km gereden, kan vandaag niet. Als ik morgen wil moet ik op de fiets naar mijn werk, ongetwijfeld door de regen en wind om 's avonds nog een kutstuk om te rijden. Vrijdagavond moet ik ook vroeg weg. maw: Ik moet dan zaterdag (met een kater) zondag en maandag nog even een kilometer of 300-350 rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_120785331
Zo, dat was een zwaar ritje.
Richting de duinen: Tegenwind
In de duinen: pad was erg slecht bereidbaar, eigenlijk 1 grote modderpad, dus was echt afzien.
Terugweg: Tegenwind :P

maar zelfs ook maar 2 andere mtbers tegengekomen en dat was op het stuk waar je de verharde weg kruiste. hun hielden het voor gezien, te zwaar. nu moet ik zeggen dat vooral dat stukje zwaar klote is met regenachtig weer.

en als eindresultaat:



net fiets schoongemaakt, alleen als wiel ronddraait is het nog net ijzer op ijzer, denk mn schijfremmen ver op zijn. maar even controleren als hij helemaal is opgedroogd enzo
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120787670
quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:23 schreef Crazy-M het volgende:
Zo, dat was een zwaar ritje.
Richting de duinen: Tegenwind
In de duinen: pad was erg slecht bereidbaar, eigenlijk 1 grote modderpad, dus was echt afzien.
Terugweg: Tegenwind :P

maar zelfs ook maar 2 andere mtbers tegengekomen en dat was op het stuk waar je de verharde weg kruiste. hun hielden het voor gezien, te zwaar. nu moet ik zeggen dat vooral dat stukje zwaar klote is met regenachtig weer.

en als eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

net fiets schoongemaakt, alleen als wiel ronddraait is het nog net ijzer op ijzer, denk mn schijfremmen ver op zijn. maar even controleren als hij helemaal is opgedroogd enzo
Hoe oud zijn de remblokjes? Een stukje afvijlen wil nog wel eens helpen.. er kan zich een laagje vuil hechten aan die blokjes.
-weg-
pi_120787747
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:47 schreef Auti het volgende:

[..]

Hoe oud zijn de remblokjes? Een stukje afvijlen wil nog wel eens helpen.. er kan zich een laagje vuil hechten aan die blokjes.
ik schat nu een jaar ofzo, fiets is eerst gebruikt voor showritten of testritten. Daarvan overgekocht bij een fietsenboer.

maar zal morgen eens kijken, niet gek als er vuil tussen zit, wat was het een heerlijke modderpoel :D
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_120787828
quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2012 16:49 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ik schat nu een jaar ofzo, fiets is eerst gebruikt voor showritten of testritten. Daarvan overgekocht bij een fietsenboer.

maar zal morgen eens kijken, niet gek als er vuil tussen zit, wat was het een heerlijke modderpoel :D
Vuil en vocht kan een soort van coatinglaagje op je blokjes vormen waardoor ze blijven kraken en piepen.. dat los je op door een laagje eraf te vijlen. Maar als ze al een jaar oud zijn dan zou ik ze vervangen (mits duidelijk is dat ze écht op zijn), die van mij zijn 1,5 jaar meegegaan met redelijk normaal gebruik (weinig vuil en geen extreem veel km's)
-weg-
pi_120789677
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 09:35 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah, zo zo doe je mee met de rapha festive challenge, maar na gister heb ik echt geen zin meer. Ik heb nu 150 km gereden, kan vandaag niet. Als ik morgen wil moet ik op de fiets naar mijn werk, ongetwijfeld door de regen en wind om 's avonds nog een kutstuk om te rijden. Vrijdagavond moet ik ook vroeg weg. maw: Ik moet dan zaterdag (met een kater) zondag en maandag nog even een kilometer of 300-350 rijden.
Heb eigenlijk hetzelfde probleem, vandaag wel mn langste afstand gefietst, maar dat zal niet genoeg zijn. Gisteren/Morgen geen tijd, en ik heb de kater op zondag en ben ook niet echt blij met het vooruitzicht van het weer.....meer regen en een tikkeltje kouder :+

Het is ook wel een raar moment voor zo'n challenge.

quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2012 15:23 schreef Crazy-M het volgende:

net fiets schoongemaakt, alleen als wiel ronddraait is het nog net ijzer op ijzer, denk mn schijfremmen ver op zijn. maar even controleren als hij helemaal is opgedroogd enzo
Vaak na het schoonmaken klinkt het bij mij ook alsof de remmen aanslijten, is meestal gewoon vuil wat na 2x remmen al weer weg is. Maar als je een jaar hebt zijn de blokjes normaal wel op.
pi_120789801
Iemand die geld over heeft en nog een leuke fiets zoekt?

http://www.bmc-racing.com(...)orghini-edition.html
  woensdag 26 december 2012 @ 18:45:13 #271
337947 Unsub
Unidentified subject.
pi_120790515
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 18:10 schreef Barbewire het volgende:
Iemand die geld over heeft en nog een leuke fiets zoekt?

http://www.bmc-racing.com(...)orghini-edition.html
Had 'm geel verwacht.. vind 'm zo niet eens zo speciaal...

Vandaag nog even 40 km gereden, ging wel lekker!
26"
Fading slowly.
pi_120873824
Eindelijk mijn eerste bib-tight besteld..

Agu Inverno

http://www.martens-tweewi(...)012&aid=2312&lang=NL
-weg-
pi_121071538
Nou, na een beetje lurken in deze topics heb ik besloten om ook een bike te kopen en actiever te worden. Ik moet nog een fiets kopen en neig naar een Merida Matts 40d 2013 met 26" banden. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor de weg en stukken bos (woon vlakbij de utrechtse heuvelrug).
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:26:05 #274
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121074778
Vorige week is mijn fiets even weggeweest voor een onderhoudsbeurtje bij de lokale fietsenmaker, was op zich wel nodig (spaken vastzetten, remmen afstellen, versnellingen afstellen), maar er hoefde niets vervangen te worden. :) Toch geen slechte aankoop gedaan dus afgelopen jaar, tegen sommige adviezen (zo goedkoop kun je geen goede fiets vinden!) in ;)
Don't let my username fool you...
pi_121081879
Vandaag voor het eerst sinds weken eindelijk weer eens op de fiets kunnen stappen, heerlijk, had ik echt gemist :Y
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Nou, na een beetje lurken in deze topics heb ik besloten om ook een bike te kopen en actiever te worden. Ik moet nog een fiets kopen en neig naar een Merida Matts 40d 2013 met 26" banden. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor de weg en stukken bos (woon vlakbij de utrechtse heuvelrug).
Welkom en veel fietsplezier toegewenst!

Specs (en pic natuurlijk)?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:34:11 #276
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121081924
Iedereen klaar voor EPE?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121082353
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:34 schreef kanovinnie het volgende:
Iedereen klaar voor EPE?
Ik ben volledig ongetrained en mijn banden moet ik ook nog binnenkrijgen (deze week als het goed is) :@
-weg-
pi_121082439
Ah

quote:
BBB Überschuhe HardWear BWS-04 schwarz (2012) (Größe: 43/44) 1
Schwalbe Big Apple Performance 26 x 2.35 HS 430 Draht (2012) 1
Schwalbe Big Apple Performance 26 x 2.35 HS 430 Draht (2012) 1
Oakland T-Griff Minipumpe 1
van uw bestelling heeft zojuist ons magazijn verlaten. Uw bestelling is daarmee afgesloten.
-weg-
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:50:05 #279
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121082582
Tijd om te beginnen dan!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121082690
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:50 schreef kanovinnie het volgende:
Tijd om te beginnen dan!
Ach een snelle tijd neerzetten gaat het voor mij niet worden, maar ik wil het graag meemaken en gereden hebben. Zit alleen met wat dingetjes waar ik mij overheen moet zetten en al, maar ik ga het gewoon proberen. Ik zal alleen niet aan de start verschijnen als de stress en spanning zo hoog oplopen dat het écht niet te doen is, maar zover wil ik het niet laten komen. Ik wil dit!
-weg-
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:55:18 #281
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121082816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:52 schreef Auti het volgende:

[..]

Ach een snelle tijd neerzetten gaat het voor mij niet worden, maar ik wil het graag meemaken en gereden hebben. Zit alleen met wat dingetjes waar ik mij overheen moet zetten en al, maar ik ga het gewoon proberen. Ik zal alleen niet aan de start verschijnen als de stress en spanning zo hoog oplopen dat het écht niet te doen is, maar zover wil ik het niet laten komen. Ik wil dit!
Kijk! De wil is er in ieder geval! Als je nog een keer samen een ritje wilt maken op 't strand moet je ff brullen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121082891
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kijk! De wil is er in ieder geval! Als je nog een keer samen een ritje wilt maken op 't strand moet je ff brullen.
Ik ga je wel proberen bij te houden tijdens de "race" :D
Wie van FOK! rijden er ook alweer allemaal mee?
-weg-
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:02:37 #283
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121083108
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:57 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik ga je wel proberen bij te houden tijdens de "race" :D
Wie van FOK! rijden er ook alweer allemaal mee?
Beter rij je op je eigen tempo, heb je meer aan denk ik :P
Euh, MarcoD iig. Verder weet ik het niet.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121083251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Beter rij je op je eigen tempo, heb je meer aan denk ik :P
Euh, MarcoD iig. Verder weet ik het niet.
EenTwee ook toch? Tuurlijk ga ik in mijn eigen tempo rijden en ik heb ook begrepen dat er verschillende startgroepen zijn.. Jij gaat zeker komend weekend op het strand rijden?
-weg-
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:07:04 #285
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121083300
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:05 schreef Auti het volgende:

[..]

EenTwee ook toch? Tuurlijk ga ik in mijn eigen tempo rijden en ik heb ook begrepen dat er verschillende startgroepen zijn.. Jij gaat zeker komend weekend op het strand rijden?
Is dat zo? Dat 1-2 gaat is nieuw. Zal 't wel ff vragen.
Ik ga in de snelste startgroep staan. Kan ik me mooi de pleuris fietsen :+
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121141230
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:33 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds weken eindelijk weer eens op de fiets kunnen stappen, heerlijk, had ik echt gemist :Y

[..]

Welkom en veel fietsplezier toegewenst!

Specs (en pic natuurlijk)?


quote:
SIZES 20"
FRAME Matts Speed-D
COLOR silk black(anthracite/mango) 8-)
FORK SR XCT MLO 100
DERAILLEUR FRONT Shimano M190
DERAILLEUR REAR Shimano Alivio 8
SHIFTERS Shimano SL-M360 -3 / -8
BRAKE LEVERS attached
BRAKES Tektro HDC-300 160/160 mm
CHAINWHEEL Shimano M131 42-34-24 CG
BB-SET Cartridge Bearing
CHAIN KMC Z7 8s
HUBS Alloy Disc QR
RIMS Matts Comp D
FREEWHEEL Sram PG820 11-32
TIRES Merida Race 2.1
HANDLEBAR Merida Comp OS, 640 / 25 mm Rise
STEM Merida Comp 1 OS, 10°
HEADSET Ahead OS
SEATPOST Merida Speed, 27.2 mm
SADDLE Merida Pro Stripe
PEDALS XC Alloy
Vanuit het bedrijf waar ik voor werk, gaat er een team meedoen aan 'Limburgs Mooiste". Zijn er hier nog mensen die aan dit soort evenementen meedoen?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_121141348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Vanuit het bedrijf waar ik voor werk, gaat er een team meedoen aan 'Limburgs Mooiste". Zijn er hier nog mensen die aan dit soort evenementen meedoen?
Ik rijd min of meer wekelijks een toertocht hier in de omgeving (Eindhoven e.o.). Over het algemeen een stuk minder massaal als Limburgs Mooiste maar dat is wel zo prettig eigenlijk. Het leuke van deze tochtjes vind ik dat je zo veel van de omgeving leert kennen en wekelijks een ander parcour krijgt voorgeschoteld.

Verder is bij zo'n tochtje altijd wel een pauzeplek met gevulde koeken, erwtensoep en/of bananen :9.
pi_121141570
Limburgs mooiste is qua parcours wel erg mooi, maar inderdaad erg massaal en duur. Kijk eens op de kalender op www.ntfu.nl, kun je wekelijks een tochtje uitpikken, waar je voor een paar euro aan mee kunt doen.
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 11:52:32 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121145605
Ik durf eigenlijk het bos nog niet in.. altijd als ik een stukje bos meepak ben ik helemaal kapot :P zompige bende...

Dus eerst nog maar eens even door met trainen.. in december heb ik 350 km gefietst... eens kijken of ik dat vol kan houden...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:56:30 #290
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121145719
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik durf eigenlijk het bos nog niet in.. altijd als ik een stukje bos meepak ben ik helemaal kapot :P zompige bende...

Dus eerst nog maar eens even door met trainen.. in december heb ik 350 km gefietst... eens kijken of ik dat vol kan houden...
Gewoon gaan joh. In het ergste geval wordt je moe.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 11:58:53 #291
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121145792
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Gewoon gaan joh. In het ergste geval wordt je moe.
Die sensatie ken ik dan weer wel.. 17 km op een dijkje tegen de wind in :{
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:01:11 #292
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121145871
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die sensatie ken ik dan weer wel.. 17 km op een dijkje tegen de wind in :{
Ben van Enkhuizen naar Almere gefietst met wind tegen :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 12:04:41 #293
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121145982
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:01 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ben van Enkhuizen naar Almere gefietst met wind tegen :P
Lekker in de polder... ik van Dalen naar Ommen helemaal langs het kanaal (dat was 36km (15min langer over gedaan dan de heenweg) maar de wind was toen nog niet zo hard als die 17 km...)

achja wind zullen we in nederland altijd wel houden maar ik sta liever op een surfplank met veel wind :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:05:21 #294
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121146007
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Lekker in de polder... ik van Dalen naar Ommen helemaal langs het kanaal (dat was 36km (15min langer over gedaan dan de heenweg) maar de wind was toen nog niet zo hard als die 17 km...)

achja wind zullen we in nederland altijd wel houden maar ik sta liever op een surfplank met veel wind :D
Heb je een helm trouwens?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 12:06:24 #295
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121146046
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Heb je een helm trouwens?
nope ja ik heb er wel 1 maar die is te klein.. als ik het bos in ga koop ik er wel een.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_121146927
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nope ja ik heb er wel 1 maar die is te klein.. als ik het bos in ga koop ik er wel een.
Hee, bosbeetle ook hier? :)
En ja, een helm is wel verstandig!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 12:33:35 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121147015
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:31 schreef cafca het volgende:

[..]

Hee, bosbeetle ook hier? :)
En ja, een helm is wel verstandig!
Nog maar net hoor, 3 december een mountain bike kunnen overkopen van de vriend van mijn zus, en nu conditie aan het opbouwen, rustig aan zeg maar... Ik doe nu 3 keer in de week fietsen waarvan 2 keer een km of 25 (+/- een uur) en 1 keer richting de 40-50km ( +/- 2 uur) met telkens minimaal een dag ertussen. En ik zie mijn hartslag al een beetje dalen... Ik hoop dat ik dan in de zomer ergens het bos in kan :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_121148148
Waarom tot de zomer wachten met het bos in gaan :?

Je kunt toch net zo goed meteen beginnen met conditie opbouwen in het bos. Is nog leuker ook. En bovendien gaat dat conditie opbouwen een stuk rapper dan je denkt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:10:09 #299
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_121148176
En koop een helm. Doen. Echt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_121150890
Strandbanden en overschoenen zijn binnen.. nu mijn bib-tight nog.
-weg-
pi_121153075
Blegh al sinds kerst niet gefietst en dan sinds eergisteren ook nog de griep. Zondag heb ik nog voetbal + nieuwjaarsborrel (als ik beter ben). Kan met een beetje geluk dinsdag pas weer beginnen met kilometers te maken.

quote:
2s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik hoop dat ik dan in de zomer ergens het bos in kan :)
Ik ben in augustus begonnen en gelijk het bos ingegaan. Ik kon nog geen uur volhouden, maar ik kan nu meer dan 3 uur volhouden en ik probeer 2x keer in de week te fietsen. Moet wel zeggen dat mn snelheid niet heel erg is verbeterd, dus daar wil ik dit jaar aan gaan werken door korter maar zwaarder te trainen. Als je tot de zomer wilt wachten met het bos dan had je net zo goed een racefiets kunnen kopen ;)

Helm zou ik zo snel mogelijk kopen, rond de ¤25-30 zou je wel een Giro helm kunnen vinden. Ben al een paar keer een verrassing tegen gekomen waar een helm fijn werkte. Ook op de weg lijkt me het niet onverstandig, je weet nooit wat er kan gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')