Kaarten kan je van openmtbmap.org (oid) tdownloaden. Gratis.quote:Op maandag 12 november 2012 16:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, daarom zit ik dus ook te twijfelen..
Ik weet namelijk ook nog niet of het gaat lukken, maar als het zou kunnen wil ik volgende zomer een roadtrip maken en de bike meenemen naar Finland. Dan ben je wel iets goeds nodig..
Functie's als het monitoren van hartslag of cadans is wel leuk, maar boeit mij niet.. Gaat mij puur om het tracken en navigeren.
Dan heeft de Garmin weer het voordeel van gratis kaartmateriaal, maar werkt dat wel net zo goed als bij de Bryton(lijkt gedetailleerder, in NL b.v. al alle mtb routes voor geinstalleerd)?
De Garmin is dan wel 100,- duurder, maar nieuwe maps voor de Bryton kostten 69,- (wat imho zeer meevalt) voor de HD maps.)
Scherm bryton is 2.2", die van de Edge 800 2.6" ..
Alleen, hoe gevoelig is het touchscreen? die van mijn telefoon spaced hem al als er wat waterdruppels op komen, is dat ook zo bij die van de Edge? (zou de keuze namelijk heel eenvoudig maken.. )
Komt omdat hij eerst op zoek gaat naar satellieten. Probeer voortaan strava eerder aan te zetten zodat je telefoon tijd heeft om naar satellieten te zoeken.quote:Op maandag 12 november 2012 17:44 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Mn telefoon, samsung galaxy gio (niet echt geweldig). Maar zoals ik later nog zei, ik mis de eerste zes minuten op Strava. Ik had mytracks als app al eens een paar keer gebruikt, maar daar kreeg ik dezelfde problemen, maar dan nog slechter. Denk dat mn telefoon er niet zo voor geschikt is
Dit klopt.quote:Op maandag 12 november 2012 17:51 schreef kanovinnie het volgende:
Komt omdat hij eerst op zoek gaat naar satellieten. Probeer voortaan strava eerder aan te zetten zodat je telefoon tijd heeft om naar satellieten te zoeken.
Een garmin is daar veeeeeel sneller in.
Mijn Bryton moet ook altijd even wakker worden, duurt niet lang maar het wil nog wel eens voorkomen dat hij er eventjes over doet, als ik dan al ga beginnen aan mijn route dan logt hij dat niet.quote:
Langer dan een halve minuut duurt het bij mij ook niet.. Maar het scheelt aanzienlijk of ik hem start onder de bomen of in een open veld.quote:Op maandag 12 november 2012 18:06 schreef kanovinnie het volgende:
Mijn garmin is afhankelijk van waar ik ben en hoe binnen 5 seconden tot een halve minuut aanwezig na het aanzetten
Waterdichtheid is hetzelfde(die XTP(?) 7-norm. Alleen wat ik kan zien is de Bryton ook nog eens schokbestendig volgens die norm en bij de Garmin staat dat op futurumshop niet vermeld. (voor de bryton kijk ik op de lbs site) https://www.belgafietsen.nl/bryton-rider-50e-hd-mapquote:Op maandag 12 november 2012 17:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kaarten kan je van openmtbmap.org (oid) tdownloaden. Gratis.
Hou ze allebei eens vast, kijk voordat je dat doet eens goed naar de voor en nadelen. Kijk ook naar dingen als waterdichtheid.
[..]
Komt omdat hij eerst op zoek gaat naar satellieten. Probeer voortaan strava eerder aan te zetten zodat je telefoon tijd heeft om naar satellieten te zoeken.
Een garmin is daar veeeeeel sneller in.
Zet dat ding toch altijd al aan terwijl ik mijn fiets nog in elkaar moet zetten. Voordat ik dus vertrek ben ik al 2-3 minuten verder.quote:Op maandag 12 november 2012 18:02 schreef Auti het volgende:
[..]
Mijn Bryton moet ook altijd even wakker worden, duurt niet lang maar het wil nog wel eens voorkomen dat hij er eventjes over doet, als ik dan al ga beginnen aan mijn route dan logt hij dat niet.
Daar zit dan nog geen hartslagmeter bij, mocht je die willen,.. zo'n ding kost 60 euro.quote:Op maandag 12 november 2012 19:44 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Waterdichtheid is hetzelfde(die XTP(?) 7-norm. Alleen wat ik kan zien is de Bryton ook nog eens schokbestendig volgens die norm en bij de Garmin staat dat op futurumshop niet vermeld. (voor de bryton kijk ik op de lbs site) https://www.belgafietsen.nl/bryton-rider-50e-hd-map
klopt, maar die wil ik niet.quote:Op maandag 12 november 2012 19:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Daar zit dan nog geen hartslagmeter bij, mocht je die willen,.. zo'n ding kost 60 euro.
Bij garmin zie je de hellingshoek. En je kan altijd op internet terugvinden welke catagorie je belkimming had.quote:Op maandag 12 november 2012 20:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt, maar die wil ik niet.
Met hartslag en cadansmeter kost ie trouwens 329,- )
Verder zijn de Garmin en Bryton zo te zien vrijwel helemaal gelijk. De ene heeft wel touchscreen, maar dat maakt mij niet veel uit. de Bryton heeft wel een andere geinige functie: Die berekend namelijk ook van welke categorie een bepaalde stuk was(beetje a la tour de France..) Heeft de Garmin wellicht ook.
Dat kan wel kloppen, cadanssensor kost 40 euro. Ben benieuwd of je er later toch nog sensors bij koopt.. met name hartslag is erg interessant en goed voor training. Als je straks dat ding hebt en je gaat je logs uitlezen dan zijn die grafiekjes best wel leuk.quote:Op maandag 12 november 2012 20:03 schreef Marco001 het volgende:
[..]
klopt, maar die wil ik niet.
Met hartslag en cadansmeter kost ie trouwens 329,- )
denk het niet. Doe dit puur voor de fun, niet om ooit marathon's ofzo te gaan rijden.quote:Op maandag 12 november 2012 20:21 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat kan wel kloppen, cadanssensor kost 40 euro. Ben benieuwd of je er later toch nog sensors bij koopt.. met name hartslag is erg interessant en goed voor training. Als je straks dat ding hebt en je gaat je logs uitlezen dan zijn die grafiekjes best wel leuk.
Cadans is ook wel belangrijk hoor. Weet je nu hoe je cadans is? Gaat die te langzaam of te snel?quote:Op maandag 12 november 2012 20:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
denk het niet. Doe dit puur voor de fun, niet om ooit marathon's ofzo te gaan rijden.
Zal bergop wel te langzaam zijn omdat ik meer op kracht klim(zeker bij korte klimmetjes). schakel van te voren wel terug, maar tijdens het klimmen niet. (laatste keer dat ik dat deed kwam mijn ketting klem te zitten). maar het is voor mij een hobby, en hoewel cadans wel leuk zou zijn wil ik dat allemaal niet uitgebreid gaan analyseren en onderzoeken. Ik wil gewoon fietsen.quote:Op maandag 12 november 2012 20:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Cadans is ook wel belangrijk hoor. Weet je nu hoe je cadans is? Gaat die te langzaam of te snel?
Het gaat niet alleen om de lak, maar de ketting kan echt flink gaan invreten/stukken eruit slaan als je over flink ruig terrein fietst. En het helpt ook tegen om de herrie. Alhoewel de chain slap tegenwoordig met de Shadow Plus en Type 2 derailleurs ook al een stuk minder zou moeten zijn.quote:Op maandag 12 november 2012 10:17 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nee, maar zonder word het frame daar op ten duur helemaal kaal.
Mijn vorige bike had er geen protector,(alleen een sticker) maar daar zijn nu hele stukken lak af.
Type 2? Shadow plus? Is dat van shimano/sram?quote:Op maandag 12 november 2012 21:03 schreef FHR het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de lak, maar de ketting kan echt flink gaan invreten/stukken eruit slaan als je over flink ruig terrein fietst. En het helpt ook tegen om de herrie. Alhoewel de chain slap tegenwoordig met de Shadow Plus en Type 2 derailleurs ook al een stuk minder zou moeten zijn.
Type 2 is Sram, Shadow is Shimano. (Eigenlijk gewoon de nieuwe generatie.. )quote:Op maandag 12 november 2012 21:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Type 2? Shadow plus? Is dat van shimano/sram?
Vaak zijn packs toch wel goedkoper. Ik heb me er ook een beetje in verdiept en kwam tot de conclusie dat een Edge 500 of 800 het beste bij me zou passen. Een beetje jammer dat ik de laatste tijd een beetje voorzichtig moet zijn met uitgaven, want met het huidige ondernemersklimaat hier is het niet best gesteld ...quote:Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Zal bergop wel te langzaam zijn omdat ik meer op kracht klim(zeker bij korte klimmetjes). schakel van te voren wel terug, maar tijdens het klimmen niet. (laatste keer dat ik dat deed kwam mijn ketting klem te zitten). maar het is voor mij een hobby, en hoewel cadans wel leuk zou zijn wil ik dat allemaal niet uitgebreid gaan analyseren en onderzoeken. Ik wil gewoon fietsen.
een Cadans sensor van Bryton kost 49,- maar je hebt ze al voor 33,-.
Aangezien ik de hartslagband toch niet zou gaan gebruiken(verwacht ik) kan ik dus net zo goed alleen de basis unit kopen en later eventueel uitbreiden.
Hoezo ex-fries!? Wat sille wy no krije âlde Grinzer? It is mar goed dat ik sa fier fuort wenjequote:Op maandag 12 november 2012 22:39 schreef Marco001 het volgende:
Als je hier weer eens bent moet je het zeggen, kunnen we eens Appelscha doen. (Dat jij die als ex-fries nog nooit hebt gereden...)
Nav komt toch pas na eerste pay-check, dus dat duurt nog wel even(eerst nieuwe taxipas aanvragen, mijn oude was kwijt, dus kon vorige maand niet meedoen met de gratis omwisselactie voor de nieuwe taxipas(met pin code, vanaf volgend jaar hoeven we dan geen leugenboekje of rittenstaat bij te houden. )quote:Op maandag 12 november 2012 22:54 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Hoezo ex-fries!? Wat sille wy no krije âlde Grinzer? It is mar goed dat ik sa fier fuort wenje
Zonder gekheid: Ja, lijkt me leuk. Ik was deze keer maar relatief kort in Nederland (effectief gezien 5 dagen) en dan trek ik dat vaak uit voor het vaste rondje vrienden/familie en dan blijft er weinig tijd over om de fiets te pakken. En nee, ik ben nog nooit in Appelscha geweest op een mtb. Shame on me!
Mocht ik die kant weer opkomen dan laat ik het je zeker even weten. Dan moet ik nog ergens een fietsje regelen, maar dat is in Nederland geen probleem.
Ben je er al uit wat betreft een nav?
Friese tweeling is ook wel vragen om problemen Ik ben niet voor niks naar het buitenland vertrokkenquote:Op maandag 12 november 2012 23:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Nav komt toch pas na eerste pay-check, dus dat duurt nog wel even(eerst nieuwe taxipas aanvragen, mijn oude was kwijt, dus kon vorige maand niet meedoen met de gratis omwisselactie voor de nieuwe taxipas(met pin code, vanaf volgend jaar hoeven we dan geen leugenboekje of rittenstaat bij te houden. )
Fiets heb ik eventueel nog wel. Mijn oude fiets hangt hier nog.
Moet ik alleen niet vergeten mijn paspoort mee te nemen.. 'T ken Fraizn 't ken doojn moor dou mie moor dooie Fraizen.
Wel geinig trouwens, nu we het toch over dialecten hebben, heb een Friese tweeling als vriendin gehad ja, was daar een keer op bezoek, wou er mijn auto keren(smal straatje) dus 1 van die meiden roept "ken net!" dus ik ga lekker door, zit ik opeens tegen een paaltje aan.. beetje jammer..
Tja, das dezelfde vraag als wat het mooiste plekje van Friesland is... moar komt goud mien jong..quote:Op maandag 12 november 2012 23:15 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Friese tweeling is ook wel vragen om problemen Ik ben niet voor niks naar het buitenland vertrokken
Tof plan in elk geval. Dat moeten we maar eens proberen al zal het wel weer even duren voor ik die kant weer opga. Ik kom er niet werk-gerelateerd maar 1 a 2 keer per jaar
Weet je wat het mooiste plekje is van Groningen?
Toch niet, want in dat geval gaat dat natuurlijk helemaal niet op Laten we er maar geen overdreven intellectuele discussie van maken, haha.quote:Op maandag 12 november 2012 23:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, das dezelfde vraag als wat het mooiste plekje van Friesland is... moar komt goud mien jong..
Tja, moet deze periode 1x per week naar Leeuwarden s'avonds voor m'n opleiding.. Beetsterzwaag ben ik wel eens langs gereden met de taxi, maar nog nooit daadwerkelijk geweest.quote:Op maandag 12 november 2012 23:23 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Toch niet, want in dat geval gaat dat natuurlijk helemaal niet op Laten we er maar geen overdreven intellectuele discussie van maken, haha.
Op de fiets kun je ook mooi door de bossen van Beetsterzwaag rossen trouwens, mocht je daar ooit in de buurt zijn. Daar zitten geen heuvels in, maar hier en daar een ruiterpad pakken en wortels ontwijken is best aardig. De omgeving is er in elk geval wel erg mooi
Sowieso heeft Nederland heel wat moois te bieden, maar er zijn maar weinig mensen die het allemaal weten te waarderen. Het zal wel komen doordat men er woont en het allemaal voor lief neemt. Misschien word ik ook wel gewoon een melancholische mafkees en romantiseer ik het allemaal omdat ik er bijna nooit meer kom
Haha! Wat een guidequote:Op maandag 12 november 2012 23:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, moet deze periode 1x per week naar Leeuwarden s'avonds voor m'n opleiding.. Beetsterzwaag ben ik wel eens langs gereden met de taxi, maar nog nooit daadwerkelijk geweest.
Ik hou echter van heuveltjes in de route, en die heb je in Veendam wel(met enorm pittige klimmen, 3 op 1 heuvel, waarbij ik maar bij 1 fietsend boven kan komen. :
(de heuvel beginnend bij 53sec...)
Gara, voor als je een 29er wil:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=15&t=96532
Wat? Aangevallen door een buizerd? Haha, dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Wel een weerbarstige ram hier en daar en zwanen. Ze kunnen ook nog best groot worden, maar ik heb ze nooit in de nek gehad. Mooie beesten!quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:08 schreef Marco001 het volgende:
Tof! gaaf uitzicht ook overal!
Ben eergister nog bijna aangevallen door een Buizerd.. Ook fijn als zo'n beest opeens op je af komt vliegen. Heb wel eens foto's gezien van helmen die door een buizerd aan waren gevallen.. Laten we het erop houden dat de bezitters van die helmen direct een nieuwe konden gaan kopen..
Oh, 1 van mijn favo routes: Appelscha
hele film zodat jij een goed beeld krijgt van de mogelijkheden in Friesland..
korte voor de rest. Route is hier echter enorm droog! (na een paar buien liggen er soms plassen van 10 meter lang en naafdiep..
Dat zijn eigenlijk voor mij ook de mooiste momenten op de fiets. Lekker door de natuur raggen, maar er wel van genietenquote:Op dinsdag 13 november 2012 23:33 schreef Marco001 het volgende:
Tja, gebeurt soms toch echt..
Begin van dit jaar heeft een baby-ree een stuk met mij mee gerend, In Augustus(geloof ik) moest ik slalommen tussen een schaapskudde(incl. hoeder en hond. ) door.
Zoiets?quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef eentwee het volgende:
Ik schrik in de schemer of het donker wel eens van zo'n hert. Ben altijd een beetje bevreesd dat ze in hun blinde paniek tegen me aan rennen
Heb met de taxi wel eens bijna een hert onder de auto gehad op een donker smal weggetje.. Beest sprong nog net voor de auto langs de sloot in.. Schrok me een hoedje. Al de grote konijnen en hazen rem ik niet eens meer voor, anders blijf(bleef) ik tijdens nachtdiensten soms maar aan het remmen. (had dan regelmatig de horecataxi ritten: vanaf de discotheek naar een aantal kleine omliggende dorpen. Toendertijd absurd veel geld mee verdiend(veel mensen hadden geen kaartje gekocht, kost in de kroeg 3,50, bij mij 7,- omdat ik hun dan eigelijk niet eens in mocht laten stappen.quote:Op dinsdag 13 november 2012 23:40 schreef eentwee het volgende:
Ik schrik in de schemer of het donker wel eens van zo'n hert. Ben altijd een beetje bevreesd dat ze in hun blinde paniek tegen me aan rennen
Lijkt een beetje op dit: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=68187quote:Op woensdag 14 november 2012 08:35 schreef Auti het volgende:
Er is iets met mijn fiets en ik weet niet wat het is, en heb pas over twee weken geld om langs de fietsenmaker te gaan..
Er zit in een tik in als ik trap. Als ik uitrol hoor je niets, als ik achteruit trap hoor je niets, als ik trap dan tikt hij en hoe sneller ik trap hoe sneller hij tikt. Ik dacht eerst nog aan een remleiding dat tegen mijn frame klappert maar dan zou ik het ook moeten horen bij uitrollen e.d. Het is alleen als ik trap.
Iemand enig idee wat dit, ondanks de vage omschrijving, kan zijn?
Thnxs, dat zijn wel dingetjes waar ik even zelf naar kan kijken.quote:Op woensdag 14 november 2012 09:52 schreef Garagardo het volgende:
[..]
Lijkt een beetje op dit: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=68187
Misschien heb je er wat aan. Er staan verschillende mogelijke oorzaken en hier en daar een mogelijke oplossing.
Weet ik niet precies wat er op dit moment in zit, en ik heb geen gereedschap daarvoor. Over twee weken komt er een XT crankset en XT trapas op.. Dan zal het wel verholpen zijn.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:40 schreef eentwee het volgende:
Wat voor lagers heb je? Het helpt vaak (tijdelijk) om de lagercups even opnieuw te monteren met vers montagevet.
Niemand?quote:Op dinsdag 13 november 2012 22:58 schreef marcodej het volgende:
Iemand een idee hoe je de remblokjes van Magura HS33 v-brakes in hoogte versteld? Ze lopen voor ietsjes, een millimetertje, tegen de band aan. Wil ze iets lager hebben.
Bij gewone v-brakes kan het met een imbuss sleuteltje bij de remblok. Hoe het met Magura zit weet ik niet.quote:
Ik irriteer mij vreselijk aan kraakjes en piepjes die niet horen Maar ik moet wel.. anders wordt de EPE 3 keer niets. Vanmiddag even alles wat ik schoon kan maken mooi poetsen, een cranktrekker heb ik wel dus misschien haal ik die er even af en dan eens even kijken/poetsen beetje vet er op of zo.quote:Op woensdag 14 november 2012 11:48 schreef eentwee het volgende:
Het kan op zich geen kwaad om er een tijdje mee door te rijden.
Herkenbaar.. Erger zelf mijzelf soms aan het zuigende geluid van de vering, en het feit dat ik 1 van de dopjes van de crankas kwijt ben..quote:Op woensdag 14 november 2012 12:26 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik irriteer mij vreselijk aan kraakjes en piepjes die niet horen Maar ik moet wel.. anders wordt de EPE 3 keer niets. Vanmiddag even alles wat ik schoon kan maken mooi poetsen, een cranktrekker heb ik wel dus misschien haal ik die er even af en dan eens even kijken/poetsen beetje vet er op of zo.
Bedankt voor het advies.
Zuigende voorvork of gruis tussen mijn remmen als ik door de blubber ben gegaan, of wat kraakjes tijdens een klim vind ik allemaal niet erg, dat zijn normale bijgeluiden. Het zijn de geluiden die niet horen waar ik mij aan stoor. Alles aan mijn fiets moet in orde zijn anders ga ik mij daar aan ergeren.. Hij hoeft niet ingelijst maar het moet wel allemaal in orde zijn en werken.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:40 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Herkenbaar.. Erger zelf mijzelf soms aan het zuigende geluid van de vering, en het feit dat ik 1 van de dopjes van de crankas kwijt ben..
Ik dacht dat ze alleen maar kettingsloten maken.quote:Op woensdag 14 november 2012 14:24 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Fietshelmen van Abus is dat wat?
Jup, heb zelf een Specialized helm die echt stukken beter zit als mijn vorige(van de Halfords, zou best ook een Abus geweest kunnen zijn..)quote:Op woensdag 14 november 2012 19:41 schreef Garagardo het volgende:
Over het algemeen kun je wel stellen dat draagcomfort en goed passen wel een toegevoegde waarde heeft. Als je dan twee keer zoveel uitgeeft heb je al een helm die een stuk lekkerder zit en beter koelt. Dat is voor mij de moeite waard
Draag zelf Spiuk, maar dat was reeds bekend denk ik. Rond de 100 euro oid, destijds.
Die was dat niet... maarzal morgen wel even kijken.. Was echt een helm van 8,- ofzo..quote:Op woensdag 14 november 2012 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
Die van de Halfords zijn van Giro meen ik.
Ah nee, die Giro's waren iets van rond de 40 euro. Met zo'n 'klepje' aan de voorzijde.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:05 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Die was dat niet... maarzal morgen wel even kijken.. Was echt een helm van 8,- ofzo..
Die heb ik dus:Pquote:Op woensdag 14 november 2012 21:08 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ah nee, die Giro's waren iets van rond de 40 euro. Met zo'n 'klepje' aan de voorzijde.
Het gaat even puur om de prijs van de onderdelen.. ze rekenen gewoon nog prijzen van 2011 alsof het splinternieuw is terwijl elke online shop Shimano XT 9 speed spullen in de uitverkoop doen.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:21 schreef eentwee het volgende:
Shimano crankset monteren is heel makkelijk toch.. als ze nou alleen de lagers voor je vervangen?
Mooi om te zien dat bij 3:35 degene achter hem wel een heul smal stukje tussen de bomen pakt.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:23 schreef Marco001 het volgende:
http://www.redbull.com/en(...)-exclusive-360-video
Gaaf!
Het is nog vroeg!quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:48 schreef StateOfMind het volgende:
Godverregodverre, ben ik vandaag niet wezen fietsen omdat er vanmiddag een afspraak stond gepland, hoor ik net dat ie niet door gaat
ff ketting reinigen en oliën zo voor het weekend moet toch voldoende zijn, zondag toch weet een tt dus die 2dagen mag ie vuil zien, bovendien is het al sinds dinsdag droog.quote:Op vrijdag 16 november 2012 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Het is nog vroeg, maar voor een uurtje fietsen ga ik de deur niet uit, ik fiets altijd een paar uurtjes.
Omkleden, fietsen, fiets schoonmaken, douchen. Dat ga ik niet allemaal doen voor een 'rondje om de kerk'
Goede lamp kopen>op je helm zetten>klaar.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef Barbewire het volgende:
Vandaag 2u30m kunnen fietsen, werd rond half 5 al behoorlijk donker
Overschoenen dragen zou ook geen kwaad kunnen, tenen waren behoorlijk bevroren.
Ik gebruik SYS. Werkt voor mij (tot nu toe) het beste, en is nog eens lekker ook.quote:Op vrijdag 16 november 2012 19:25 schreef Auti het volgende:
Ik doe het ook altijd goed op Isostar poeder, is zelfs te zien aan mijn hartslag. Spul werkt echt.
Setje nylonsokje onder je gewone sokken geeft ook lekker warme voeten.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:59 schreef Barbewire het volgende:
Vandaag 2u30m kunnen fietsen, werd rond half 5 al behoorlijk donker
Overschoenen dragen zou ook geen kwaad kunnen, tenen waren behoorlijk bevroren.
Dan vind ik overschoenen een betere, zal qua prijs niets uitmaken en dan hou je je schoen schoon/droog.quote:Op zaterdag 17 november 2012 06:42 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Setje nylonsokje onder je gewone sokken geeft ook lekker warme voeten.
En als je een wat langere heel natte rit gaat rijden:
Dun Sokje, condoom erover, dik sokje. (Wel ff uitkijken naar een dikkere soort latex) en je houdt de hele rit droge voeten.
Zijn het niet je kettingbladen? De boutjes bedoel ik dan.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:30 schreef Auti het volgende:
Vandaag cranks er af gehaald, crankstel uit elkaar (kon ik mooi de bladen poetsen), lagercups schoongemaakt, beetje witte vaseline op de asjes en weer in elkaar gezet. Tikt nog steeds
Die heb ik goed aangedraaid. Weet nu niet waar ik het verder in moet zoeken, laat het eind deze maand wel aan de LBS over als ze nieuwe trapas en crankstel gaan monteren. Laat ik hem gewoon helemaal nalopen.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:46 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Zijn het niet je kettingbladen? De boutjes bedoel ik dan.
Ik heb het ook weleens gehad, flink wat montagevet op de boutjes en het was weg.quote:Op zaterdag 17 november 2012 15:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Die heb ik goed aangedraaid. Weet nu niet waar ik het verder in moet zoeken, laat het eind deze maand wel aan de LBS over als ze nieuwe trapas en crankstel gaan monteren. Laat ik hem gewoon helemaal nalopen.
Kan ik ook nog wel even proberen. Bedankt voor de tip.quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:25 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik heb het ook weleens gehad, flink wat montagevet op de boutjes en het was weg.
Netjes!quote:Op zaterdag 17 november 2012 23:44 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, 154 km op de mtb gefietst, 79 mile challenge van BMC gedaan.
Moet dat vet alleen op het schroefdraad of ook op de busjes?quote:Op zaterdag 17 november 2012 16:25 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ik heb het ook weleens gehad, flink wat montagevet op de boutjes en het was weg.
Overal op, daarna kruislings vastdraaien (beetje bij beetje iets strakker) en met een oude doek het overtollige vet van de boutjes vegen.quote:Op zondag 18 november 2012 09:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Moet dat vet alleen op het schroefdraad of ook op de busjes?
Het was een lekker glibberig klusje.. Maar het heeft niet geholpen Nu maar wachten tot eind van de maand, gaat hij naar de LBS en dan wil ik hem tiptop terug, mag wat kosten.quote:Op zondag 18 november 2012 10:22 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Overal op, daarna kruislings vastdraaien (beetje bij beetje iets strakker) en met een oude doek het overtollige vet van de boutjes vegen.
Sleen is een heel mooie route! Geniet er van!quote:Op vrijdag 16 november 2012 20:56 schreef Barbewire het volgende:
Was mn eerste keer dat ik het gebruik, normaal merk ik bij 35/40km aardig leeg te zijn. Maar ik had nu dus ook meer eten gehad onderweg.
Zijn er nog mensen die zondag naar de Slenerveldtocht (Sleen, Drenthe) gaan of er al eerder zijn geweest?
Vooral het stuk bij het meer is erg gaaf! rij ik eigenlijk altijd 2x.. Supertoffe achtbaan. Alleen op bepaalde stukken wel veel last van corrosie(die haarspeldbocht bovenop een heuvel naar beneden is zeker wel een meter ingesleten... )quote:Op maandag 19 november 2012 09:48 schreef Skippy_ball het volgende:
[..]
Sleen is een heel mooie route! Geniet er van!
Weet niet hoe die er nu bij ligt trouwens. De hele zomer lag die er fijn bij.
Inderdaad, keer in Appelscha bijna onderuit gegaan door rembulten na een leuk heuvelstukje.. (was net weer beneden, kwam met 35 km/u ofzo over een lading rembultjes; stuiterde alle kanten op..quote:Op maandag 19 november 2012 11:00 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Uitslijten heeft de route van Havelte ook wel last van. En nog meer van rembulten voor de bochten. Als ik sommige stukken rij zou ik willen dat ik een fully had.
Was ook geen blinde bocht, was heuvel af, 10 meter rechtdoor en dan een bochtje om een boom heen.. Alleen op dat stukje rechtdoor zaten allemaal remkuilen waardoor ik moeite moest doen om nog om die boom heen te kunnen sturen..quote:Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Zal je bij Havelte niet meer gebeuren, daar hebben ze nu op 2 punten er een bordje "let op, gevaarlijk punt" neergezet.
Wanneer je niet bekend bent met de route moet je ook niet met 40km/u een blinde bocht in gaan. Wanneer je dat wel doet kun je beter stoppen met mountainbiken.
70 euro boete als je gepakt wordt.quote:Op maandag 19 november 2012 12:55 schreef Tinos85 het volgende:
Gister door de kennemerduinen paar keer een smal en heuvelig voetpad gepakt. Mag eigenlijk niet maar erg mooi.
Als je dat soort dingen niet aan ziet komen kijk je ook nog eens verkeerdquote:Op maandag 19 november 2012 11:14 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Zal je bij Havelte niet meer gebeuren, daar hebben ze nu op 2 punten er een bordje "let op, gevaarlijk punt" neergezet.
Wanneer je niet bekend bent met de route moet je ook niet met 40km/u een blinde bocht in gaan. Wanneer je dat wel doet kun je beter stoppen met mountainbiken.
Was ook niet naar jou bedoelt, meer naar de situatie in Havelte. Waarschuwingen bij kruisingen zijn wel goed.quote:Op maandag 19 november 2012 12:58 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Was ook geen blinde bocht, was heuvel af, 10 meter rechtdoor en dan een bochtje om een boom heen.. Alleen op dat stukje rechtdoor zaten allemaal remkuilen waardoor ik moeite moest doen om nog om die boom heen te kunnen sturen..
In Zuidlaren staan ook van die bordjes bij kruispunten.
Ik denk dat een groot gedeelte van de mensen niet ver genoeg vooruit kijkt. Ik betrap mezelf er ook nog wel eens op.quote:Op maandag 19 november 2012 13:03 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Als je dat soort dingen niet aan ziet komen kijk je ook nog eens verkeerd
Ik heb hem zelf nooit gehad maar ik ken de bedragen en de boswachtersquote:
Ik vind dat maar irritant dat gepiep.quote:Op maandag 19 november 2012 13:48 schreef Auti het volgende:
Mooi man die mist en nevel, mijn remmen functioneren als misthoorn
Wat voor?quote:Op dinsdag 20 november 2012 15:14 schreef StateOfMind het volgende:
Mezelf net getrakteerd op een nieuwe fietscomputer.
De oude had me net iets te vaak last van haperingen (soms deed ie het opeens een aantal minuten niet meer en dan opeens weer wel, en dat de weergegeven snelheid opeens enorm terugviel terwijl ik in werkelijkheid dezelfde snelheid aan hield).
Je avatarquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bontrager Trip 4W, de oude was een VDO A8+.
Dat waren zeker toptijdenquote:Op dinsdag 20 november 2012 19:19 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Je avatar
Those were the days....
Je wil er alleen echt niet mee op asfalt rijden..quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:53 schreef Tinos85 het volgende:
Wel tof, door de kennemerduinen in de sneeuw
Of spaarnwoude in de sneeuw
Info van Schwalbe: http://www.schwalbe.nl/nl(...)ID_Einsatzbereich=13quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Schwalbe Ice Spiker 304 Spikes 2,1" Wire
http://www.bike-discount.(...)spikes-21-draht.html
Zijn die goed om over ijs te fietsen?
Thanks! Ik Die link die ik gaf zijn dus voor op ijs goed. En ik neem aan ook woon/werkverkeer?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:21 schreef FHR het volgende:
[..]
Info van Schwalbe: http://www.schwalbe.nl/nl(...)ID_Einsatzbereich=13
Ik heb zelf een setje Marathon Winters voor m'n woon-werk-fiets (http://www.schwalbe.nl/nl(...)pe=45&ID_Produkt=139). Bevalt erg goed. Ik moet namelijk een stuk over een weg die niet gestrooid of geveegd wordt, maar waar wel auto's rijden. Het wegdek loopt ook nog bol, dus met gewone banden glijd je dan meteen naar de zijkant, maar met de spikes kan ik gewoon door fietsen. Het geeft natuurlijk nog steeds niet zo veel grip als een gewone band op droog, maar je kunt in ieder geval normaal remmen en trappen etc. Bocht om voelt ook redelijk veilig, maar ik heb afgelopen winter nog niet gedurfd om 'maximaal' te gaan. Op asfalt is het wel een beetje irritant; veel herrie en de band moet ook redelijk zacht zijn (anders glijd je weg op de spikes). Maar het is wel gaaf om iedereen (inclusief auto's) gewoon lekker hard voorbij te fietsen Vooral andere fietsers zie je echt verbaasd kijken (en meewarig kijken alsof ik een idioot ben).
Als je echt op ijs wilt rijden: meteen doen. Als je alleen in sneeuw rijdt: je gewone banden zijn prima. Ik heb wel eens op wintersport een afdaling gedaan op de mountainbike (800 m naar beneden over een blauw/rode piste). Dat gaat prima zolang je op de normale ski-piste blijft. In losse sneeuw (>1 m diep) gaat fietsen niet en op de ijzige stukken ook niet, maar op de stukken waar gewoon geskied wordt, gaat het prima met normale banden; je noppen hebben zat grip.
Ja, die zijn juist voor op ijs/tot ijs geperste sneeuw. Op gewone sneeuw kan je je gewone banden gebruiken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Thanks! Ik Die link die ik gaf zijn dus voor op ijs goed. En ik neem aan ook woon/werkverkeer?
Bedankt voorr 't uitgebreide antwoord!
nee maar met het vooruitzicht de komende (tot begin februari) weinig tijd hebquote:Op woensdag 21 november 2012 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
55 Kilometer is toch niet zo veel om maanden voor te moeten trainen?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
Hmm, op mijn band staan 2 maten: 26 x 2,25 en 57-559 (de ETRTO maat).
Tot zover niks aan de hand.
Echter zie ik dat voor 26 x 2,25 2155mm als wielmaat staat aangegeven in het schema, en voor de ETRTO 57-559 staat 2133mm aangegeven.
Mijn nieuwe fietscomputer heeft de keus uit 2 heel andere wielmaten: 700 x 23 (= 2133mm), en 700 x 25 (=2146mm).
Ik neig zelf om dan maar die laatste waarde aan te houden, aangezien die het midden houdt tussen hetgeen er op mijn band staat.
In rechte lijn zonder berijder is een omwenteling 2100mm, met mij erop kom ik uit op 2080mm (is lastig meten in je eentje, maar diverse metingen liggen allemaal rond die waarde), dus ik heb dan maar die 2080 aan gehouden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Of je meet 'm op? Is ook afhankelijk van je bandenspanning.... Reken het procentuele verschil eens uit?
Tja, das altijd al zo geweest, en ook in de breedte het geval.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
In rechte lijn zonder berijder is een omwenteling 2100mm, met mij erop kom ik uit op 2080mm (is lastig meten in je eentje, maar diverse metingen liggen allemaal rond die waarde), dus ik heb dan maar die 2080 aan gehouden.
Veel afwijkingen (soms wel een aantal centimeters) dus volgens diverse modellen voor één bandenmaat.
Havelte is inderdaad om en over het oefenterrein. Door de week mag je alleen de route doen die aan de buitenzijde van het terrein loopt, in het weekend mag je een extra lus erbij pakken.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Havelte is toch die route over/om het militair oefenterrein?
Wil die ook nog graag eens rijden, maar dan wel s'weekends.
Ik had juist 't idee dat Schwalbe's altijd wat breed uitvallen. M'n Nobby Nic 2.4's zijn net zo breed als m'n Maxxis High Roller 2.5's. Misschien dus dat Maxxis smal valt . Continentals zijn ook vaak smal voor hun aangegeven breedte.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, das altijd al zo geweest, en ook in de breedte het geval.
Heb weleens ergens gelezen dat een 2.2 brede Schwalbe eigenlijk 2.1 breed is.
Dat ligt aan je gewicht, staat er geen schema op je vorkpoot?quote:Op zondag 25 november 2012 14:43 schreef mrPanerai het volgende:
Perfect nu in de bossen, wel goed opletten dat je je materiaal mooi proper maakt.
Weet iemand soms hoeveel druk je op een fox float vork moet zetten?
We hebben windkracht 11 gehaald hier aan de kust.quote:Op zondag 25 november 2012 16:55 schreef Crazy-M het volgende:
Bij jullie zeker niet zo hard gewaaid als hier
had ik met volle tegenwind richting bos moeten rijden.
Volgens mij zijn hier de vloeddeuren dicht wegens de enorm harde wind hier..quote:Op zondag 25 november 2012 17:20 schreef Auti het volgende:
[..]
We hebben windkracht 11 gehaald hier aan de kust.
aah posbank, stukje wat ik dagelijk in de pauze loop ziet er wel leuk uit. (ter hoogte van Rheden)quote:Op zondag 25 november 2012 19:17 schreef Gripper het volgende:
De MTB ronde op de posbank gedaan, prachtig weer! De fietsen waren niet om aan te kijken na afloop, zoveel bagger
Gaaf rijden, maar wel erg oppassen, alle singletracks zijn nu extra glad en drassig.
Nee Fox Float 32quote:Op zondag 25 november 2012 14:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat ligt aan je gewicht, staat er geen schema op je vorkpoot?
Kom een keer naar 't twiske. Dan weet je wat modder is. Of zeewoldequote:Op zondag 25 november 2012 19:17 schreef Gripper het volgende:
De MTB ronde op de posbank gedaan, prachtig weer! De fietsen waren niet om aan te kijken na afloop, zoveel bagger
Gaaf rijden, maar wel erg oppassen, alle singletracks zijn nu extra glad en drassig.
Appelscha.. Die route gaan ze zelfs verleggen wegens het vele modder.. (ik heb er modderpoelen van 20-30 meter lang waar je tot aan de crank toe in wegzakt meegemaakt.)quote:Op zondag 25 november 2012 20:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kom een keer naar 't twiske. Dan weet je wat modder is. Of zeewolde
't twiske is, zeker na regen, 1 en al bagger zowatquote:Op zondag 25 november 2012 20:51 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Appelscha.. Die route gaan ze zelfs verleggen wegens het vele modder.. (ik heb er modderpoelen van 20-30 meter lang waar je tot aan de crank toe in wegzakt meegemaakt.)
Appelscha net zo, zelfs het stuk op de heide is dan aardig modderig..quote:Op zondag 25 november 2012 20:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
't twiske is, zeker na regen, 1 en al bagger zowat
In stapjes van 10 Psi bijpompen?quote:Op zondag 25 november 2012 20:23 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Nee Fox Float 32
Sag is met me net een beetje teveel naar mijn gevoel, ik kan het bijgeleverde pompje met drukmeter er wel opschroeven, maar dan?
Dat. En het is gewoon een kwestie van uitproberen wat een ieder het prettigst vindt.quote:
Mijn pomp verliest steevast een bepaalde hoeveelheid lucht bij het eraf halen, zal voor elke pomp wel anders zijn. Dus de eerste keer oppompen, druk onthouden, loskoppelen, verlies je een beetje lucht. Pomp erop, opnieuw druk meten, en dan oppompen tot de waarde waarop je vork moet staan + aantal psi's wat je verliest.quote:Op zondag 25 november 2012 21:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat. En het is gewoon een kwestie van uitproberen wat een ieder het prettigst vindt.
Ook kan er bij het loskoppelen van de pomp wat druk verloren gaan. Kijk hoeveel dit is en pomp dit er extra bij.
http://www.foxracingshox.(...)nuals/012/index.htmlquote:Op zondag 25 november 2012 14:43 schreef mrPanerai het volgende:
Perfect nu in de bossen, wel goed opletten dat je je materiaal mooi proper maakt.
Weet iemand soms hoeveel druk je op een fox float vork moet zetten?
dat had ik al gevonden, ik was meer benieuws naar de bevindingen van anderen zoals in de posten boven jou beschreven.quote:Op maandag 26 november 2012 13:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
http://www.foxracingshox.(...)nuals/012/index.html
2 minuten zoeken.
Tja, dat wordt gewoon ff aan lopen kloten. Ieder keer er een beetje bij of eruit. Ik zit met mijn Reba ook nog ieder keer een beetje bij te stellen. Met de standaard instellingen lukte het mij om de bodem van de veerweg te bereiken.quote:Op maandag 26 november 2012 13:49 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
dat had ik al gevonden, ik was meer benieuws naar de bevindingen van anderen zoals in de posten boven jou beschreven.
Als het goed is, verlies je alleen een beetje druk bij het erop schroeven. De lucht uit de vork gaat dan voor een deel in het slangetje van de pomp zitten. Als je de pomp eraf schroeft, houdt het ventiel van de vork de vork wel dicht, maar er komt natuurlijk nog wel een beetje lucht uit het slangetje van de pomp (dat is wat je hoort).quote:Op maandag 26 november 2012 09:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Mijn pomp verliest steevast een bepaalde hoeveelheid lucht bij het eraf halen, zal voor elke pomp wel anders zijn. Dus de eerste keer oppompen, druk onthouden, loskoppelen, verlies je een beetje lucht. Pomp erop, opnieuw druk meten, en dan oppompen tot de waarde waarop je vork moet staan + aantal psi's wat je verliest.
Ruim te hard oppompen, en dan heel voorzichtig wat lucht eruit laten via het ventieltje kan natuurlijk ook.
Bij mij niet hoor. Maar ik heb dan ook wel een heel simpel kutpompje, niet erg nauwkeurig ook. Wel handig voor in de rugzak!quote:Op dinsdag 27 november 2012 07:35 schreef FHR het volgende:
[..]
Als het goed is, verlies je alleen een beetje druk bij het erop schroeven. De lucht uit de vork gaat dan voor een deel in het slangetje van de pomp zitten. Als je de pomp eraf schroeft, houdt het ventiel van de vork de vork wel dicht, maar er komt natuurlijk nog wel een beetje lucht uit het slangetje van de pomp (dat is wat je hoort).
Die heb ik ook, prima pompje.quote:Op dinsdag 27 november 2012 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik heb de BBB Airshock bmp-19
[ afbeelding ]
Zelf eraan meegedaan?quote:
Helaas (nog) niet.quote:
Zeker. Je moet vooral lang in het zadel kunnen zitten en genoeg conditie hebben om door te gaan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:16 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Helaas (nog) niet.
Wil ik wel een keer gaan doen. Maar kost veel training volgens mij
Ja, ik ook zoiets. Was wel frisjes, ja. Ik was wel net op tijd binnen voor de regen.quote:Op zondag 2 december 2012 11:36 schreef Unsub het volgende:
Brrr... gister 45 km met wind tegen gefietst... Koud!
Poosje geleden ook iets over gezien, lijkt me echt super om mee te kunnen doen.quote:
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:37 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker. Je moet vooral lang in het zadel kunnen zitten en genoeg conditie hebben om door te gaan.
Gewoon gaan. Voor zover ik 't zie doen ze vooral onverharde paden. Niet echt singletracks. Natuurlijk is techniek wel handig, maar als je nu een parcour kan doen kan je dat ook wel.quote:Op zondag 2 december 2012 14:21 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Denk dat je al snel moet gaan denken aan minimaal een half jaar lang trainen. En dan heb ik nog eens niet over stukje techniek en dergelijke die je toch wel flink moet bijleren.
Heb nu het filmpje pas helemaal afgekeken, en ook nog even wat andere dagritten, maar wat een mooie parcours daar en wat een gave stukken.
mja 2500 euro.quote:Op zondag 2 december 2012 20:03 schreef Auti het volgende:
Het inschrijfgeld is ook nog een probleem, of je moet rijk zijn of genoeg sponsors hebben.
heb al paar keer 75km gereden of meer, maar dat was puur op verharde weg.quote:Op zondag 2 december 2012 19:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon gaan. Voor zover ik 't zie doen ze vooral onverharde paden. Niet echt singletracks. Natuurlijk is techniek wel handig, maar als je nu een parcour kan doen kan je dat ook wel.
Je moet gewoon zorgen dat je na 4/5/6/7 uur in het zadel nog steeds scherp genoeg bent om goed te sturen. En dat de volgende dag weer kan.
Tsjah, daar gaat het voor toch? Zo veel mogelijk geld binnenslepen? Sponsors zoeken of sparen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:03 schreef Auti het volgende:
Het inschrijfgeld is ook nog een probleem, of je moet rijk zijn of genoeg sponsors hebben.
Klopt. Dat kost idd tijd om daaraan te wennen.quote:Op zondag 2 december 2012 20:05 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
mja 2500 euro.
Maar dat is dan voornamelijk als sponsering voor de ziekte.
[..]
heb al paar keer 75km gereden of meer, maar dat was puur op verharde weg.
En zat toen ook een week tussen, Fietst natuurlijk heel anders dan door de bossen, door de bossen kost toch meer oplettendheid
Dat snap ik, en ik vind het ook echt een goed doel en een geweldig initiatief. Maar voor mij is het echt enorm veel geld (leef op bijstandsniveau) dus moet ik het puur van sponsors hebben.quote:Op zondag 2 december 2012 20:16 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsjah, daar gaat het voor toch? Zo veel mogelijk geld binnenslepen? Sponsors zoeken of sparen.
quote:Sponsorgeld
Elke hero werft minstens 2500 euro aan sponsorgeld. Door vrienden, familie en collega’s te vragen of door ludieke acties te organiseren. Dit geld komt ten goede van Duchenne Parent Project.
Inschrijfkosten
De inschrijfkosten bedragen tot 1 november 49 euro, daarna betaal je 89 euro. Je krijgt voor dit geld o.a. alle maaltijden, sportdrank, fruit en peperkoek op checkpoints, 7 overnachtingen, dagelijks warme douches, én het Duchenne Heroes wielershirt 2013.
hier in Rheden was op een dee lvan de route redelijk sneeuw vrijquote:Op donderdag 6 december 2012 14:04 schreef StateOfMind het volgende:
Tijdje niet kunnen fietsen vanwege mijn polsen, de zoektocht naar een nieuwe (2e hands dan) auto en een flinke griep, maar dat is nu gelukkig allemaal weer achter de rug.
Morgen lijkt er een redelijk pak sneeuw te vallen, dus hopelijk kan ik zaterdag lekker de besneeuwde bossen in
Ik heb een klein stukje gehobbeld over de bevroren sneeuw.. verrassend veel grip met Rocket Ron voor en Racing Ralph achter.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:55 schreef Unsub het volgende:
Net even een uurtje gespeeld in de sneeuw op m'n singlespeed
Helaas kwam er zo veel sneeuw en ijs in mijn naaf, dat het palletje in de naaf geen grip meer kon krijgen, waardoor ik niet meer kon trappen (de naven op mijn ss zijn namelijk nog van die 'oude' open naven, waardoor er gemakkelijk zooi in kan). Desalniettemin goed vermaakt!
Maar de sneeuw is toch al weg?quote:
Heb je die vandaag getest dan ?quote:
Klopt, maar moet ze sowieso 40 km inrijden over de weg, dus daar ben ik nu rustig aan mee bezigquote:
Neuh, vrijdag. En gisteravondquote:
Oh ja. Zodat de metalen spikes alvast een beetje afgesleten zijn voordat je de sneeuw in gaat. Slimme verkooptruc van de fabrikant!quote:Op zondag 9 december 2012 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt, maar moet ze sowieso 40 km inrijden over de weg, dus daar ben ik nu rustig aan mee bezig
[..]
Let wel even op dat bij sommige auto's de fiets hiermee voor de achterlichten zit (of het kenteken). Dan moet je dus alsnog zo'n lampenbalk erop zetten en daarvoor heb je zo'n stekker nodig die naast je trekhaak zit.quote:Op maandag 10 december 2012 19:42 schreef Crazy-M het volgende:
aah, de oplossing gevonden voor het probleem auto zonder trekhaak:
[ afbeelding ]
Nu nog ff uitzoeken welke winkel ze heeft
Halfords heeft ze dus de duurste 190 euro :x
Rij een volkswagen polo op dit moment, kenteken zit ruim onder de klep dus zal zichtbaar blijven schat ik zo, en denk alleen 3de remlicht eventueel wegvaltquote:Op maandag 10 december 2012 20:50 schreef FHR het volgende:
[..]
Let wel even op dat bij sommige auto's de fiets hiermee voor de achterlichten zit (of het kenteken). Dan moet je dus alsnog zo'n lampenbalk erop zetten en daarvoor heb je zo'n stekker nodig die naast je trekhaak zit.
In de MBR van november hadden ze drie van dit soort rekken getest:
- Exodus Rear High Mount 3 Cycle Carrier Clamp Fitting, cijfer: 5
- Pendle Strap On Wheel Support Rack, cijfer: 6
- Saris Gran Fondo 2-bike boot rack, cijfer: 7
Zelf gooi ik m'n fietsen altijd op de achterbank. Wielen eruit, één pedaal eraf. Eén fiets voor de achterbank op de grond en de andere op de achterbank (vastzetten met de gordel). Wielen (en andere zooi) kunnen er dan prima tussen. Daarmee houd je de hele achterbak over voor je bagage. Maar ja, dit werkt natuurlijk niet als je nog passagiers mee wilt nemen...
Gewoon achterbank plat vouwen, wielen uit de fiets en dan past het ook makkelijk..quote:Op maandag 10 december 2012 21:33 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Rij een volkswagen polo op dit moment, kenteken zit ruim onder de klep dus zal zichtbaar blijven schat ik zo, en denk alleen 3de remlicht eventueel wegvalt
Heb zelf hiervoor ibiza gereden, en ik vind dat de Ibiza toch net iets meer ruimte heeft als alles plat ligt. Zal niet veel uitmaken, maar het oogt zoquote:Op maandag 10 december 2012 22:43 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Gewoon achterbank plat vouwen, wielen uit de fiets en dan past het ook makkelijk..
Heb een Ibiza, dus eigenlijk gewoon een Polo en doe het altijd op die manier. zelfs wel eens zo op vakantie gegaan. Tussen, onder en naast de fiets is dan namelijk nog meer dan voldoende ruimte voor bagage en wielen. (en indien niet moet je eens serieus nadenken over of je dat alles wel mee moet nemen. Bij mij past er namelijk nog gewoon een tent, kleding voor een week(3 broeken en tshirts/truien),sport, voedsel en slaap- en kookspullen bij in. En dan ben ik nog niet eens goed in inpakken.
Met zo'n rek heb je namelijk meer kans op krassen in de lak. (van auto en fiets..)omdat die met klemmen vast moet worden gezet.
Er zijn ook fietsenrekken waar geen trekhaak voor nodig is. Kijk maar eens op de website van thule bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 december 2012 06:46 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Heb zelf hiervoor ibiza gereden, en ik vind dat de Ibiza toch net iets meer ruimte heeft als alles plat ligt. Zal niet veel uitmaken, maar het oogt zo
In elk geval thanks voor de tip van de krassen, had daar nog niet echt over nagedacht Denk dat ik me wel even laat informeren aangezien het een serieuse overweging is.
waarom niet iets anders?
Normaal fietsenrek: Geen trekhaak. Het is een lease auto en zal ik dus bij moeten gaan betalen.
Op dak: Geen zin om elke keer fiets op het dak te moeten tillen, dit lijkt me echt de meest onhandige manier van een fiets meenemen.
Achterin: bang dat als ik er wiel eruit haal hem niet goed vastzet ofzo, meer in mn hoofd in elk geval
pssst, 2 posts verder naar boven lezenquote:Op dinsdag 11 december 2012 07:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Er zijn ook fietsenrekken waar geen trekhaak voor nodig is. Kijk maar eens op de website van thule bijvoorbeeld.
mja weet niet, bang dat wiel eruit flikkert ofzoquote:Op dinsdag 11 december 2012 07:54 schreef kanovinnie het volgende:
Laten we beginnen met:
Hoe kan je je wiel niet goed vast zetten? Gewoon die snelsluiter omzetten en klaar
Je zal toch ook af en toe een lekke band moeten vervangen?quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:02 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
pssst, 2 posts verder naar boven lezen
[..]
mja weet niet, bang dat wiel eruit flikkert ofzo
zeg al; zit puur in mn kop
dat heb ik dus bij mn oude fiets vaak zat gedaan (mn cube acid)quote:Op dinsdag 11 december 2012 08:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je zal toch ook af en toe een lekke band moeten vervangen?
+1quote:
Watskeburt?quote:
Zie edit. Ik heb wel een hogere stang.. ik weet het type nummer niet het is iig een merida met een 24inch frame.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:49 schreef StateOfMind het volgende:
Welkom hier!
Het is een mooie hobby/sport om te beoefenen
Waar fiets je op?
Mooi ding! Ik ben zelf niet zo'n fan van Merida, maar ik ken het model, en de afmontage is dik in ordequote:Op donderdag 20 december 2012 22:50 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zie edit. Ik heb wel een hogere stang.. ik weet het type nummer niet het is iig een merida met een 24inch frame.
Mijn zwager is lang.. en ik heb hem van hem gekocht.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:53 schreef Unsub het volgende:
[..]
Mooi ding! Ik ben zelf niet zo'n fan van Merida, maar ik ken het model, en de afmontage is dik in orde
Maar 24 inch, hoe lang ben je dan wel niet? (zover ik weet worden er namelijk geen 24 inch frames geproduceerd..)
Nee, we zaten gewoon vast in de modderquote:Op donderdag 20 december 2012 22:47 schreef StateOfMind het volgende:
Oh, ik dacht al dat ik een rel gemist had
Ik zal zo niet gaan fietsenquote:Op donderdag 20 december 2012 22:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mijn zwager is lang.. en ik heb hem van hem gekocht.
[ afbeelding ]
regen houdt een echte MTBer niet tegen, deze vakantie maar lekker de fiets op knallenquote:Op vrijdag 21 december 2012 08:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hoop dat de aankomende vakantie wat droger is. Vorige week zaterdag was het droog en zonnig, maar ik had andere plannen, dus ik dacht, dan ga ik zondag en het weer zou droog zijn. En KNMI kan niet eens voorspellen, want zondag was het gewoon nat...
Ik moet trouwens nog een nieuwe broek halen. Heb er nu 1 maar zonder dat ie om de schouders gaat en dat valt toch vies tegen. Maar die krengen zijn best prijzig.....
Tip, koop in 1 keer een goede.quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:35 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Hoop dat de aankomende vakantie wat droger is. Vorige week zaterdag was het droog en zonnig, maar ik had andere plannen, dus ik dacht, dan ga ik zondag en het weer zou droog zijn. En KNMI kan niet eens voorspellen, want zondag was het gewoon nat...
Ik moet trouwens nog een nieuwe broek halen. Heb er nu 1 maar zonder dat ie om de schouders gaat en dat valt toch vies tegen. Maar die krengen zijn best prijzig.....
nog een merk wat opvalt?quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:38 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tip, koop in 1 keer een goede.
Ik heb op dit moment veel kleding van craft en agu, en dat bevalt tot nu toe prima. Zoek je een extra korte broek met zeem of toch een lange voor de kou? Laatst zelf een korte gehaald en dankzij een tip van kanovinnie er beenwarmers bijgekocht.quote:
Nee. Kijk naar je budget en kijk wat je er voor kan halen. Maar ik geef persoonlijk toch zo'n 50 euro aan een broek uit. Komt deels ook omdat ik vaak 6 uur of langer in het zadel zit, dan wil je wel wat goeds.quote:
nee hoor ik heb er pedalen aan zittenquote:
Dan ben ik maar geen echte MTBer, maar ik heb gewoon geen kleding tegen de regen. En ik wil gewoon niet doodziek worden. Het moet tenslotte wel leuk blijven.quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:36 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Ik zal zo niet gaan fietsen
[..]
regen houdt een echte MTBer niet tegen, deze vakantie maar lekker de fiets op knallen
50 euro vind ik niet veel. Zat met mijn hoofd al tegen de 80 aan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Kijk naar je budget en kijk wat je er voor kan halen. Maar ik geef persoonlijk toch zo'n 50 euro aan een broek uit. Komt deels ook omdat ik vaak 6 uur of langer in het zadel zit, dan wil je wel wat goeds.
Ik ben dit jaar in de nazomer begonnen. Daarvoor heb ik nog wel ff kleding. In het voorjaar ff wat echte shirtjes kopen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 18:29 schreef Barbewire het volgende:
Fiets vandaag terug gekregen van de winterbeurt, nieuwe cassette, ketting, bekabeling. Kan dus weer wat kilometers gaan maken.
[..]
Ik heb op dit moment veel kleding van craft en agu, en dat bevalt tot nu toe prima. Zoek je een extra korte broek met zeem of toch een lange voor de kou? Laatst zelf een korte gehaald en dankzij een tip van kanovinnie er beenwarmers bijgekocht.
Van slechte kleding wordt je ziekquote:Op vrijdag 21 december 2012 21:42 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
Dan ben ik maar geen echte MTBer, maar ik heb gewoon geen kleding tegen de regen. En ik wil gewoon niet doodziek worden. Het moet tenslotte wel leuk blijven.
Gewoon rustig aan opbouwen. Doe nu 2 jaar aan wielrennen/mtb'en en ik heb nu een lekkere set met kleren. Kan altijd wat bij, maar heb voor nu genoeg.quote:[..]
50 euro vind ik niet veel. Zat met mijn hoofd al tegen de 80 aan.
[..]
Ik ben dit jaar in de nazomer begonnen. Daarvoor heb ik nog wel ff kleding. In het voorjaar ff wat echte shirtjes kopen.
Wil er zelf eigenlijk nog een baggy bermuda bij en nog een toffe DH/Freeride ofzo shirt. Heb van die 1e al 1 en dat fietst echt super vind ik.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Van slechte kleding wordt je ziek
[..]
Gewoon rustig aan opbouwen. Doe nu 2 jaar aan wielrennen/mtb'en en ik heb nu een lekkere set met kleren. Kan altijd wat bij, maar heb voor nu genoeg.
Hehe, scherpquote:Op vrijdag 21 december 2012 21:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nee hoor ik heb er pedalen aan zitten
Of niet, als ik kijk naar de laag ijs die op mijn auto ligt, zal de grond keihard zijn..quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hehe, scherp
Vandaag lekker veel regen, morgen of maandag maar modder happen
Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnenquote:Op zaterdag 22 december 2012 15:42 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Hehe, scherp
Vandaag lekker veel regen, morgen of maandag maar modder happen
Materiaal naar de kloten rijden? Hoe wil je dat gaan doen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
in de vitrinekast verslijt ie het minst!quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
eeh ijs ???quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:45 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Of niet, als ik kijk naar de laag ijs die op mijn auto ligt, zal de grond keihard zijn..
eeh het doel met MTBen is toch vies worden enzo?quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
Met een boompje botsen, of een autoquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:08 schreef Auti het volgende:
[..]
Materiaal naar de kloten rijden? Hoe wil je dat gaan doen?
quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:24 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
in de vitrinekast verslijt ie het minst!
Hier heeft de hele dag een dikke laag ijs gelegen:quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
eeh ijs ???
het is hier 7 graden
[..]
eeh het doel met MTBen is toch vies worden enzo?
als je je materiaal gelijk goed schoonmaakt is er niks aan de hand. Tuurlijk slijt materiaal, maar dat is ook als je met gewoon droog weer rijd.
[..]
Met een boompje botsen, of een auto
Drive it like you stole it.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:05 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja lekker je materiaal naar de kloten rijden...fiets blijft voorlopig binnen
waar woon je dan? Hier regent het de hele dagquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:46 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Hier heeft de hele dag een dikke laag ijs gelegen:
[ afbeelding ]
Het zwarte is mijn dakraam, rode de auto; over de hele auto lag zeker een halve cm ijs.. naden van de motorkap waren om 12.00 nog voor 90% dichtgevroren.. is hier vandaag hooguit +1graden geweest.
Op straat lag ook gewoon een schaatsbaan vanochtend..
Delfzijl.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
waar woon je dan? Hier regent het de hele dag
Moet wel lukken toch? Zit je al in onze stravaclub?quote:Op zondag 23 december 2012 20:43 schreef Barbewire het volgende:
Lijkt me een mooie uitdaging, kijken of ik in de buurt kom als ik elke dag ga rijden
Zijn hydraulische remmen, hoeven dus niet te worden afgesteld qua ruimte tussen remblokjes en velg(gebeurt automagisch.)quote:Op maandag 24 december 2012 12:00 schreef Barbewire het volgende:
Laatste 3 weken niet gefietst en mijn langste rit die ik tot nu toe gefietst heb is ongeveer 60km, dat zou ik nu dus elke dag moeten doen, wordt dus wel lastig. Laat het bos eerst maar links liggen om puur voor de kilometers te gaan. Met Strava zit ik bij Fok Recreatieve Wielrenners.
Weet niet of het kan, maar dacht het gehoord te hebben. Kan het zijn dat door de slijtage dat er gewoon meer ruimte tussen het wiel en de remblokjes is gekomen. Dan zou het iets strakker afgesteld moeten worden. Als ze echt af zijn hoor je het ook wel.
Wel te weinig km's! Tenminste, je moet meer dan dat gemiddeld per dag rijdenquote:Op maandag 24 december 2012 18:41 schreef Barbewire het volgende:
Dan kan dat het niet zijn. Als de druk op de remhendels nog gewoon is, dan zit er ook nog genoeg rem olie op, dan zijn het waarschijnlijk wel de blokjes. Anders even bij de LBS langs fietsen. Die zouden het binnen 20 tellen wel weten.
Eerste km's voor de Rapha Festive 500 zijn gemaakt.
Haha, morgen maar op tijd beginnen en dan 70-80km proberen, dan heb ik die 3km ook weer te pakken.quote:Op maandag 24 december 2012 18:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel te weinig km's! Tenminste, je moet meer dan dat gemiddeld per dag rijden
Ik vervang m'n blokken meestal als er de dikte van het remmateriaal ergens tussen de 1 en 2 mm is. Is ook afhankelijk van de omstandigheden en wat ik ga rijden. Maar het kan ook zijn dat er wat lucht in je leidingen zit of dat er vocht in de remolie is gekomen. Zijn ze ooit ontlucht? Welke remmen zijn het? De blokken op het plaatje zijn voor Formula's, daar zit DOT vloeistof in. DOT4.1 en 5.1 nemen vocht op en de vloeistof moet dus regelmatig vervangen worden.quote:Op zondag 23 december 2012 22:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Moet wel lukken toch? Zit je al in onze stravaclub?
Weet iemand trouwens waaraan je kan zien of je remblokjes op zijn? bij mijn voorwiel iig zie ik nog van dat spul erop zitten.
Ik zie dus wel dit zwarte plaatje:
[ afbeelding ]
En daarop zit nog van dat remspul. Maar evengoed remt het minder dan eerst. Misschien toch maar vervangen?
tektro auriga pro. Ze zijn nooit ontlucht. Wat er voor vloeistof inzit weet ik niet.quote:Op maandag 24 december 2012 20:23 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik vervang m'n blokken meestal als er de dikte van het remmateriaal ergens tussen de 1 en 2 mm is. Is ook afhankelijk van de omstandigheden en wat ik ga rijden. Maar het kan ook zijn dat er wat lucht in je leidingen zit of dat er vocht in de remolie is gekomen. Zijn ze ooit ontlucht? Welke remmen zijn het? De blokken op het plaatje zijn voor Formula's, daar zit DOT vloeistof in. DOT4.1 en 5.1 nemen vocht op en de vloeistof moet dus regelmatig vervangen worden.
heb je nog minder niet op de fiets gezeten dan ikquote:Op dinsdag 25 december 2012 12:33 schreef mmascha het volgende:
Mijn laatste ritje was alweer best lang geleden Toen lag er nog sneeuw.
Net een beetje verkeken op de tegenwind. Natuurlijk op de terugweg. Eens kijken of ik vanavond nog fit aan het kerstdiner zit.
Het was nog best fris trouwens. 6 graden. Gelukkig voor de bui binnen.
Fijne kerstdagen allemaal!
Hoe oud zijn de remblokjes? Een stukje afvijlen wil nog wel eens helpen.. er kan zich een laagje vuil hechten aan die blokjes.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:23 schreef Crazy-M het volgende:
Zo, dat was een zwaar ritje.
Richting de duinen: Tegenwind
In de duinen: pad was erg slecht bereidbaar, eigenlijk 1 grote modderpad, dus was echt afzien.
Terugweg: Tegenwind
maar zelfs ook maar 2 andere mtbers tegengekomen en dat was op het stuk waar je de verharde weg kruiste. hun hielden het voor gezien, te zwaar. nu moet ik zeggen dat vooral dat stukje zwaar klote is met regenachtig weer.
en als eindresultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
net fiets schoongemaakt, alleen als wiel ronddraait is het nog net ijzer op ijzer, denk mn schijfremmen ver op zijn. maar even controleren als hij helemaal is opgedroogd enzo
ik schat nu een jaar ofzo, fiets is eerst gebruikt voor showritten of testritten. Daarvan overgekocht bij een fietsenboer.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Hoe oud zijn de remblokjes? Een stukje afvijlen wil nog wel eens helpen.. er kan zich een laagje vuil hechten aan die blokjes.
Vuil en vocht kan een soort van coatinglaagje op je blokjes vormen waardoor ze blijven kraken en piepen.. dat los je op door een laagje eraf te vijlen. Maar als ze al een jaar oud zijn dan zou ik ze vervangen (mits duidelijk is dat ze écht op zijn), die van mij zijn 1,5 jaar meegegaan met redelijk normaal gebruik (weinig vuil en geen extreem veel km's)quote:Op woensdag 26 december 2012 16:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik schat nu een jaar ofzo, fiets is eerst gebruikt voor showritten of testritten. Daarvan overgekocht bij een fietsenboer.
maar zal morgen eens kijken, niet gek als er vuil tussen zit, wat was het een heerlijke modderpoel
Heb eigenlijk hetzelfde probleem, vandaag wel mn langste afstand gefietst, maar dat zal niet genoeg zijn. Gisteren/Morgen geen tijd, en ik heb de kater op zondag en ben ook niet echt blij met het vooruitzicht van het weer.....meer regen en een tikkeltje kouderquote:Op woensdag 26 december 2012 09:35 schreef kanovinnie het volgende:
Tsjah, zo zo doe je mee met de rapha festive challenge, maar na gister heb ik echt geen zin meer. Ik heb nu 150 km gereden, kan vandaag niet. Als ik morgen wil moet ik op de fiets naar mijn werk, ongetwijfeld door de regen en wind om 's avonds nog een kutstuk om te rijden. Vrijdagavond moet ik ook vroeg weg. maw: Ik moet dan zaterdag (met een kater) zondag en maandag nog even een kilometer of 300-350 rijden.
Vaak na het schoonmaken klinkt het bij mij ook alsof de remmen aanslijten, is meestal gewoon vuil wat na 2x remmen al weer weg is. Maar als je een jaar hebt zijn de blokjes normaal wel op.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:23 schreef Crazy-M het volgende:
net fiets schoongemaakt, alleen als wiel ronddraait is het nog net ijzer op ijzer, denk mn schijfremmen ver op zijn. maar even controleren als hij helemaal is opgedroogd enzo
Had 'm geel verwacht.. vind 'm zo niet eens zo speciaal...quote:Op woensdag 26 december 2012 18:10 schreef Barbewire het volgende:
Iemand die geld over heeft en nog een leuke fiets zoekt?
http://www.bmc-racing.com(...)orghini-edition.html
Welkom en veel fietsplezier toegewenst!quote:Op woensdag 2 januari 2013 14:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Nou, na een beetje lurken in deze topics heb ik besloten om ook een bike te kopen en actiever te worden. Ik moet nog een fiets kopen en neig naar een Merida Matts 40d 2013 met 26" banden. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor de weg en stukken bos (woon vlakbij de utrechtse heuvelrug).
Ik ben volledig ongetrained en mijn banden moet ik ook nog binnenkrijgen (deze week als het goed is)quote:
quote:BBB Überschuhe HardWear BWS-04 schwarz (2012) (Größe: 43/44) 1
Schwalbe Big Apple Performance 26 x 2.35 HS 430 Draht (2012) 1
Schwalbe Big Apple Performance 26 x 2.35 HS 430 Draht (2012) 1
Oakland T-Griff Minipumpe 1
van uw bestelling heeft zojuist ons magazijn verlaten. Uw bestelling is daarmee afgesloten.
Ach een snelle tijd neerzetten gaat het voor mij niet worden, maar ik wil het graag meemaken en gereden hebben. Zit alleen met wat dingetjes waar ik mij overheen moet zetten en al, maar ik ga het gewoon proberen. Ik zal alleen niet aan de start verschijnen als de stress en spanning zo hoog oplopen dat het écht niet te doen is, maar zover wil ik het niet laten komen. Ik wil dit!quote:
Kijk! De wil is er in ieder geval! Als je nog een keer samen een ritje wilt maken op 't strand moet je ff brullen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Ach een snelle tijd neerzetten gaat het voor mij niet worden, maar ik wil het graag meemaken en gereden hebben. Zit alleen met wat dingetjes waar ik mij overheen moet zetten en al, maar ik ga het gewoon proberen. Ik zal alleen niet aan de start verschijnen als de stress en spanning zo hoog oplopen dat het écht niet te doen is, maar zover wil ik het niet laten komen. Ik wil dit!
Ik ga je wel proberen bij te houden tijdens de "race"quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kijk! De wil is er in ieder geval! Als je nog een keer samen een ritje wilt maken op 't strand moet je ff brullen.
Beter rij je op je eigen tempo, heb je meer aan denk ikquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:57 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ga je wel proberen bij te houden tijdens de "race"
Wie van FOK! rijden er ook alweer allemaal mee?
EenTwee ook toch? Tuurlijk ga ik in mijn eigen tempo rijden en ik heb ook begrepen dat er verschillende startgroepen zijn.. Jij gaat zeker komend weekend op het strand rijden?quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Beter rij je op je eigen tempo, heb je meer aan denk ik
Euh, MarcoD iig. Verder weet ik het niet.
Is dat zo? Dat 1-2 gaat is nieuw. Zal 't wel ff vragen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:05 schreef Auti het volgende:
[..]
EenTwee ook toch? Tuurlijk ga ik in mijn eigen tempo rijden en ik heb ook begrepen dat er verschillende startgroepen zijn.. Jij gaat zeker komend weekend op het strand rijden?
quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:33 schreef StateOfMind het volgende:
Vandaag voor het eerst sinds weken eindelijk weer eens op de fiets kunnen stappen, heerlijk, had ik echt gemist
[..]
Welkom en veel fietsplezier toegewenst!
Specs (en pic natuurlijk)?
Vanuit het bedrijf waar ik voor werk, gaat er een team meedoen aan 'Limburgs Mooiste". Zijn er hier nog mensen die aan dit soort evenementen meedoen?quote:SIZES 20"
FRAME Matts Speed-D
COLOR silk black(anthracite/mango)
FORK SR XCT MLO 100
DERAILLEUR FRONT Shimano M190
DERAILLEUR REAR Shimano Alivio 8
SHIFTERS Shimano SL-M360 -3 / -8
BRAKE LEVERS attached
BRAKES Tektro HDC-300 160/160 mm
CHAINWHEEL Shimano M131 42-34-24 CG
BB-SET Cartridge Bearing
CHAIN KMC Z7 8s
HUBS Alloy Disc QR
RIMS Matts Comp D
FREEWHEEL Sram PG820 11-32
TIRES Merida Race 2.1
HANDLEBAR Merida Comp OS, 640 / 25 mm Rise
STEM Merida Comp 1 OS, 10°
HEADSET Ahead OS
SEATPOST Merida Speed, 27.2 mm
SADDLE Merida Pro Stripe
PEDALS XC Alloy
Ik rijd min of meer wekelijks een toertocht hier in de omgeving (Eindhoven e.o.). Over het algemeen een stuk minder massaal als Limburgs Mooiste maar dat is wel zo prettig eigenlijk. Het leuke van deze tochtjes vind ik dat je zo veel van de omgeving leert kennen en wekelijks een ander parcour krijgt voorgeschoteld.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:20 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Vanuit het bedrijf waar ik voor werk, gaat er een team meedoen aan 'Limburgs Mooiste". Zijn er hier nog mensen die aan dit soort evenementen meedoen?
Gewoon gaan joh. In het ergste geval wordt je moe.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik durf eigenlijk het bos nog niet in.. altijd als ik een stukje bos meepak ben ik helemaal kapot zompige bende...
Dus eerst nog maar eens even door met trainen.. in december heb ik 350 km gefietst... eens kijken of ik dat vol kan houden...
Die sensatie ken ik dan weer wel.. 17 km op een dijkje tegen de wind inquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon gaan joh. In het ergste geval wordt je moe.
Ben van Enkhuizen naar Almere gefietst met wind tegenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Die sensatie ken ik dan weer wel.. 17 km op een dijkje tegen de wind in
Lekker in de polder... ik van Dalen naar Ommen helemaal langs het kanaal (dat was 36km (15min langer over gedaan dan de heenweg) maar de wind was toen nog niet zo hard als die 17 km...)quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ben van Enkhuizen naar Almere gefietst met wind tegen
Heb je een helm trouwens?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Lekker in de polder... ik van Dalen naar Ommen helemaal langs het kanaal (dat was 36km (15min langer over gedaan dan de heenweg) maar de wind was toen nog niet zo hard als die 17 km...)
achja wind zullen we in nederland altijd wel houden maar ik sta liever op een surfplank met veel wind
nope ja ik heb er wel 1 maar die is te klein.. als ik het bos in ga koop ik er wel een.quote:
Hee, bosbeetle ook hier?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
nope ja ik heb er wel 1 maar die is te klein.. als ik het bos in ga koop ik er wel een.
Nog maar net hoor, 3 december een mountain bike kunnen overkopen van de vriend van mijn zus, en nu conditie aan het opbouwen, rustig aan zeg maar... Ik doe nu 3 keer in de week fietsen waarvan 2 keer een km of 25 (+/- een uur) en 1 keer richting de 40-50km ( +/- 2 uur) met telkens minimaal een dag ertussen. En ik zie mijn hartslag al een beetje dalen... Ik hoop dat ik dan in de zomer ergens het bos in kanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:31 schreef cafca het volgende:
[..]
Hee, bosbeetle ook hier?
En ja, een helm is wel verstandig!
Ik ben in augustus begonnen en gelijk het bos ingegaan. Ik kon nog geen uur volhouden, maar ik kan nu meer dan 3 uur volhouden en ik probeer 2x keer in de week te fietsen. Moet wel zeggen dat mn snelheid niet heel erg is verbeterd, dus daar wil ik dit jaar aan gaan werken door korter maar zwaarder te trainen. Als je tot de zomer wilt wachten met het bos dan had je net zo goed een racefiets kunnen kopenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik dan in de zomer ergens het bos in kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |