abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 november 2012 @ 19:31:53 #1
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_119096287
Na een tijdje gezocht te hebben naar een goede bestemming heb ik hem denk ik gevonden!

Mijn eerste tripje alleen (wat verder weg dan) gaat waarschijnlijk naar de Faeröer! Ik ben van plan in Juli 3-4 weken te gaan, en ik ga met de boot vanuit Noord Denemarken. omdat ik dan minder last heb van bagage restricties en omdat ik dat gewoon leuker vind dan met het vliegtuig :P Ik wil gaan backpacken, voornamelijk lopend en hier en daar wat met het OV of de veerpont. Overnachten doe ik het liefst op een camping of in een weiland, maar een nachtje in een pension of juist wildkamperen kan ook.

Omdat ik verder weinig kan vinden hier op FOK! en sowieso op het internet over backpacken in Faeröer open ik dit topic. Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die er wel eens geweest zijn of mij wat meer kunnen vertellen? vooral specifiek het volgende:

• Ik heb gelezen dat veel van de eilanden en verschillende plaatsen verbonden zijn met bruggen en tunnels. zijn deze ook ingericht op langzaam verkeer en in hoeverre is het mogelijk om deze tunnels en bruggen (veilig) te voet passeren?

• Het weer schijnt nogal onstuimig te kunnen zijn en plots om te kunnen slaan, nu vind ik dat juist wel mooi, maar is het wel geschikt om daar überhaupt (wild) te kamperen? ik ben wel wat gewend maar ik zit er niet op te wachten dat mijn tent opeens 's nachts de lucht in vliegt :P

• In hoeverre kan ik toeristen verwachten in juli? ik hou namelijk niet zo van veel toerisme. Ik ben ook van plan sommige van de wat meer afgelegen eilanden te bezoeken. in hoeverre komen ook daar toeristen?

en heeft er verder nog iemand goede tips voor wat leuke bezoekjes? :)

alvast bedankt!

[ Bericht 0% gewijzigd door Shispeed op 11-11-2012 19:39:38 ]
pi_119097865
Nog nooit geweest, maar ik las laatst dit artikel: http://hitchwiki.org/en/Faeroe_Islands

Er wordt gezegd dat liften daar geen probleem is en criminaliteit vrijwel onbestaand is. Mocht je dus twijfels hebben over het te voet doorlopen van tunnels e.d. dan kun je altijd nog proberen te liften :)
  zondag 11 november 2012 @ 20:11:09 #3
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_119098240
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:04 schreef Novito12 het volgende:
Nog nooit geweest, maar ik las laatst dit artikel: http://hitchwiki.org/en/Faeroe_Islands

Er wordt gezegd dat liften daar geen probleem is en criminaliteit vrijwel onbestaand is. Mocht je dus twijfels hebben over het te voet doorlopen van tunnels e.d. dan kun je altijd nog proberen te liften :)
hee bedankt! deze was ik nog niet tegengekomen :D

quote:
There are also many tunnels connecting towns and islands. Except for the newest ones, they are generally one lane and without lights. They are very scary and dangerous to walk through avoid at all costs!!
dit is duidelijk in ieder geval, dan maar liften, met de bus of gewoon de berg proberen over te steken :P
pi_119098560
Ah, dat stukje was me nog niet eens opgevallen!
pi_119113915
Cool. Heb totaal geen zinnige bijdrage, maar ik ga dit topic even meevolgen :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_119117906
Inderdaad is het het onstuimige weer wel iets om rekening mee te houden. Het kan inderdaad in een paar minuten tijd omslaan. Zeker als je langs de kust loopt, wat al snel is daar, dan kan je behoorlijke windvlagen verwachten.
Op de eilanden staan zo goed als geen bomen en maar een paar struiken. Enige vorm van beschutting als je gaat kamperen is van rotsen waar je je tentje achter kan zetten.

Wandelen is heel goed te doen. De eilanden zijn niet zo groot, maar als je van de doorgaande weg afgaat dan ben je binnen 5 minuten in niemandsland. Doorgaande weg is relatief natuurlijk. Elk 10 minuten komt er een auto voorbij. En dat was in Juli, toen de veerboot een paar honderd toeristen had afgezet.

Ik ben er zelf drie dagen en nachten geweest. Wel met de auto dan. ( op doortocht naar IJsland ) De tunnels zou ik zeker niet lopend doen. De meeste zijn toltunnels. En inderdaad, sommige zijn erg donker en behoorlijk lang. Aan de andere kant, je kan dan wel zeggen dat je onder de Atlantische oceaan bent doorgelopen. :)

We hebben daar in de die drie dagen erg veel gewandeld, en ik kan het je zeker aanraden. In die dragen hadden we gemiddeld windkracht 4/5 aan de kust, en dat is normaal heb ik begrepen.
Maar dat maakt het juist erg mooi met de hoge golven. Iets verder het binneland in en je loopt weer goed beschut achter de heuvels.
is it a plane??? is it a bird????? ........ no it's superguud
  maandag 12 november 2012 @ 14:14:36 #7
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_119124068
quote:
10s.gif Op maandag 12 november 2012 11:16 schreef superguud het volgende:
Inderdaad is het het onstuimige weer wel iets om rekening mee te houden. Het kan inderdaad in een paar minuten tijd omslaan. Zeker als je langs de kust loopt, wat al snel is daar, dan kan je behoorlijke windvlagen verwachten.
Op de eilanden staan zo goed als geen bomen en maar een paar struiken. Enige vorm van beschutting als je gaat kamperen is van rotsen waar je je tentje achter kan zetten.

Wandelen is heel goed te doen. De eilanden zijn niet zo groot, maar als je van de doorgaande weg afgaat dan ben je binnen 5 minuten in niemandsland. Doorgaande weg is relatief natuurlijk. Elk 10 minuten komt er een auto voorbij. En dat was in Juli, toen de veerboot een paar honderd toeristen had afgezet.

Ik ben er zelf drie dagen en nachten geweest. Wel met de auto dan. ( op doortocht naar IJsland ) De tunnels zou ik zeker niet lopend doen. De meeste zijn toltunnels. En inderdaad, sommige zijn erg donker en behoorlijk lang. Aan de andere kant, je kan dan wel zeggen dat je onder de Atlantische oceaan bent doorgelopen. :)

We hebben daar in de die drie dagen erg veel gewandeld, en ik kan het je zeker aanraden. In die dragen hadden we gemiddeld windkracht 4/5 aan de kust, en dat is normaal heb ik begrepen.
Maar dat maakt het juist erg mooi met de hoge golven. Iets verder het binneland in en je loopt weer goed beschut achter de heuvels.
ok kijk hier kan ik wat mee, bedankt ^O^

een lekker zeebriesje vind ik geen probleem hoor, ik hou wel van een beetje uitwaaien :)

ik heb ook even gemaild met iemand van de VVV, die zijn dat kamperen in Juli prima kan omdat het in Juli niet vaak echt stormachtig wordt :s)

ik zag trouwens dit filmpje van een veerboot tussen wat eilanden:


kan nog spannend worden _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Shispeed op 12-11-2012 14:22:04 ]
  Moderator maandag 12 november 2012 @ 14:36:35 #8
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_119124902
Zo, dat zijn wel extreme golfen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_119180494
Drie tot vier weken kan wel eens erg lang zijn voor alleen deze eilanden.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 14 november 2012 @ 00:39:15 #10
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_119188736
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Drie tot vier weken kan wel eens erg lang zijn voor alleen deze eilanden.
mwoah ik heb de tijd en ik neem ook graag de tijd, ik hoef ook niet alle toeristische dingetjes af te rennen ofzo. het gaat me er ook om dat ik een beetje kan uitwaaien en genieten van het landschap. bovendien houd ik wel van vissen dus dat kan ik ook nog altijd gaan doen. Ik denk dat ik ook ga proberen of ik een dagje met een lokale vissersboot mee kan :P

bovendien wil ik eigenlijk wel naar de meeste eilanden toe en dat te voet doen, dus dat kost ook wel wat tijd, en eind Juli is ook nog eens de nationale feestdag van de Faeröer, kan ik daar ook meteen even een kijkje nemen :)
  woensdag 14 november 2012 @ 00:47:26 #11
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_119188894
ik wil bijvoorbeeld ook hiernaartoe:



quote:
Skarð is een verlaten dorp in het noordoosten van het eiland Kunoy in de Norðoyar Regio van de Faeröer. In Skarð, ooit het derde dorp van het eiland, sloeg op kerstavond in 1913 het noodlot toe. Een ongeluk met een vissersboot kostte alle mannen van het dorp het leven, op een dertienjarige jongen en een oude man van zeventig na, waarna de vrouwen besloten om te verhuizen naar Haraldssund. De laatste verliet Skarð in 1919. Twee wandelpaadjes leiden naar Skarð, één gaat langs de kust vanuit Haraldssund en het andere gaat via de westkust vanuit Kunoy, enkel voor ervaren bergbeklimmers.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')