abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:27:41 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119096102
Enkele weken terug brachten ik en mijn O+ een bezoek aan een wat kleinere woon/bouwbeurs om wat ideeën op te doen voor onze verbouwing.

Een probleemgeval blijft eigenlijk onze trap; niet dat we daar al aan toe zijn, om daar definitief iets aan te laten doen maar rond vragen en kijken kost niks :)
Aldaar kwamen we in aanraking met traprenovatie bedrijven en producten en we hebben met één van die bedrijven een afspraak gemaakt om eens te kijken naar de mogelijkheden.

We kunnen altijd nog beslissen om de trap gewoon te laten bekleden met tapijt.

Nu vroeg ik mij af of er hier mensen zijn die goede dan wel slechte ervaring hebben met dergelijke trap-renovatie systemen en/of pakketten ?
  zondag 11 november 2012 @ 19:39:30 #2
388555 EmielMatuBouw
Wie niet slim is moet dom zijn
pi_119096674
welk product bedoel je nu want dat staat er niet bij?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:40:41 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119097187
Mijn ouders hebben een houten parket achtige laag over de trap laten leggen. Deze is krasbestendig kleur-duurzaam en weet ik wat allemaal. Omdat er nogal wat op maat gemaakt moest worden heeft dit wel een tijdje geduurd. Maar ze zijn er erg blij mee en het is inderdaad erg krasbestendig.

Het was trouwens een trap van upstairs, en hij is dus geplaatst door werknemers omdat het best wel tijdrovend was om zelf te doen. Dit lag er nu in 2 dagen. Was wel vrij prijzig overigens.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:52:35 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119097289
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 19:50 schreef kirsten. het volgende:
Mijn ouders hebben een houten parket achtige laag over de trap laten leggen. Deze is krasbestendig kleur-duurzaam en weet ik wat allemaal. Omdat er nogal wat op maat gemaakt moest worden heeft dit wel een tijdje geduurd. Maar ze zijn er erg blij mee en het is inderdaad erg krasbestendig.

Het was trouwens een trap van upstairs, en hij is dus geplaatst door werknemers omdat het best wel tijdrovend was om zelf te doen. Dit lag er nu in 2 dagen. Was wel vrij prijzig overigens.
Wat is het kosten plaatje eigenlijk van zoiets ? Was het een rechte trap of zat er een kromming in ?
pi_119097308
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Traprenovatie
Schuren en opnieuw verven en eventueel een maantje op de trede of er vloerbedekking op doen is tegenwoordig al "renovatie" ?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 19:58:15 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119097536
quote:
5s.gif Op zondag 11 november 2012 19:52 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Schuren en opnieuw verven en eventueel een maantje op de trede of er vloerbedekking op doen is tegenwoordig al "renovatie" ?
Nee, dat bedoel ik niet; ik ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met traprenovatie pakketen die verkocht worden door bedrijven zoals bijvoorbeeld upstairs of reno stairs e.d. bedrijven.

Onze trap is vrij hopeloos en wil daar eigenlijk niet mee aan het schuren, gronden, plamuren, schuren, schuren, plamuren, schuren, verven gaan.. en van die halve maantjes op een trap vind ik eerlijk gezegd spuuglelijk ...
pi_119097625
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Wat is het kosten plaatje eigenlijk van zoiets ? Was het een rechte trap of zat er een kromming in ?
Er zat een kromming in. Voor 2 trappen (beiden met kromming) en een overloop die ook gelijk mee is genomen lag de prijs ongeveer rond de 15.000 euro. Helaas weet ik er niet zo heel veel details van. Het ziet er in ieder geval nu (ong. een jaar/anderhalf jaar na plaatsing) nog uit als nieuw.
pi_119097653
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:40 schreef Vonkenboer het volgende:
Traprenovatie pakketen in het algemeen bedoel ik :)
Hier heeft mijn vader het op de trap gelegd en bij mijn zus ook naar alle tevredenheid. Wij hebben het pakket cando.
pi_119098095
15.000 euro? Wat een bedrag zeg.

Daar durf ik het zelf wel voor te proberen.

Wellicht een handig linkje. http://www.traprenovatiew(...)ettreden-lavask.html
pi_119098460
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 20:00 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Er zat een kromming in. Voor 2 trappen (beiden met kromming) en een overloop die ook gelijk mee is genomen lag de prijs ongeveer rond de 15.000 euro. Helaas weet ik er niet zo heel veel details van. Het ziet er in ieder geval nu (ong. een jaar/anderhalf jaar na plaatsing) nog uit als nieuw.
Voor 15k kan je 2 trappen opnieuw laten maken en plaatsen?
pi_119099625
@vonkenboer: ik weet niet precies wat je bedoeling is en hoe je trap er uit ziet, maar ik heb eens onze rechte trap zelf van laminaat en rvs afwerkstrips voorzien:

Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119100490
De vorige bewoners van het huis van mn broertje hebben de trap laten renoveren. Het ziet er echt supernetjes uit....alleen kostte het bijna 3000 euro en dat was ongeveer 4 jaar geleden. Dacht serieus dat de makelaar een grapje maakte tot ie de rekening liet zien.
pi_119105557
Pff wat een geld zeg! Wij hebben een nieuwe trap besteld, hij staat er nog niet anders kon ik wel foto's laten zien, voor slechts 3500 euro. En het is geen gewone rechte trap, maar een hoge trap met twee bochten in.
pi_119109574
Jezus wat een geld voor alleen maar het opknappen van de trap.
Ik heb in mijn nieuwbouwwoning 2 nieuwe trappen laten plaatsen, elk met een kwartdraai onderaan.
Het zijn open trappen, massief mahonie, prijs was ongeveer ¤6000.
Een andere houtsoort kan natuurlijk weer goedkoper zijn.

@Vonkenboer, daar in Twente zijn toch ook nog wel trappenmakers te vinden ?
Heb je wel eens geinformeerd naar een nieuwe trap ?
pi_119111160
blu
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:

Een andere houtsoort kan natuurlijk weer goedkoper zijn.
Klopt! Wij hebben gekozen voor rubberwood, van de rubberboom wat een erg goedkope houtsoort is.
pi_119130224
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Jezus wat een geld voor alleen maar het opknappen van de trap.
Ik heb in mijn nieuwbouwwoning 2 nieuwe trappen laten plaatsen, elk met een kwartdraai onderaan.
Het zijn open trappen, massief mahonie, prijs was ongeveer ¤6000.
Een andere houtsoort kan natuurlijk weer goedkoper zijn.

@Vonkenboer, daar in Twente zijn toch ook nog wel trappenmakers te vinden ?
Heb je wel eens geinformeerd naar een nieuwe trap ?
Bedoel maar, ik heb zelf 2 trappen in vuren laten maken, 1 met een bovenkwart en 1 met onder en bovenkwart, kwam totaal onder de 2500¤ uit, wel zelf geplaatst,

Alleen dan moet je natuurlijk wel er de ruimte/mogelijkheid voor hebben om t te plaatsen.
pi_119131302
Ik kocht 2 jaar terug een trap met 2 kwarten gedraaid voor 820 euro, incl plaatsen, moest gat wel zelf maken...
  maandag 12 november 2012 @ 18:26:12 #19
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119133978
Mijn ervaring is dat het vooral erg duur is. Niet absoluut veel geld, maar relatief. Het grof van je de bedrijven biedt een laminaat(-achtig) product aan, dat niet echt fraai is. Ik heb meerdere prijzen voorbij zien komen waar je een nieuwe trap voor koopt.

Ik heb echter twee jaar geleden een oud pand opgeknapt en de aannemer daar houten overzettreden voor laten maken. Die dingen werden door de houthandel in elkaar gelijmd en door de timmerman pas gemaakt. Dat was massief hout (eiken), met een anti-slip strookje. Zag er erg goed uit. Kosten voor een trap waren ongeveer 1100 euro alles bij elkaar. Was een trap met een bovenkwart en een verdiepingshoogte van bijna 4 meter.... Daar heb je geen cando treden voor die je ook nog zelf moet vastplakken....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_119135130
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 17:18 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Ik kocht 2 jaar terug een trap met 2 kwarten gedraaid voor 820 euro, incl plaatsen, moest gat wel zelf maken...
Had ik dat eerder geweten :P
  maandag 12 november 2012 @ 19:45:03 #21
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119137247
Zelf doen.
pi_119137899
Wij hebben het vrij recent laten doen door eiken trap renovatie. Het was in 1 dag gedaan en uit mijn hoofd lag het bedrag rond de 1200 euro. We hebben alleen de wangen niet laten bekleden. Vooraf heb ik via de website wat stalen aangevraagd van kleuren en nog telefonisch gesproken met de eigenaar. Wij zijn er heel erg blij mee in ieder geval. Het is heel netjes afgewerkt en we hebben ook al veel complimenten ontvangen. Er zitten trouwens 2 bochten in de trap.
E.
  maandag 12 november 2012 @ 22:08:17 #23
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_119145617
Ons plan is -voorlopig- om de bestaande trap gewoon kaal te branden, wit te schilderen en dan iets van botenlak eroverheen...zoiets. Waarschijnlijk in het loopvlak van de treden nog iets antislipperigs verwerken, misschien een korrel die je door de botenlak heen strooit ofzo.

Het schilderen heb ik bij verschillende oude huizen gezien en ik vind het altijd eigenlijk gewoon de mooiste oplossing. Als je een oud huis hebt, that is. De oude trap krijgt dankzij de deuken die erin zitten toch wat extra karakter en als je het geschilderd hebt is het toch op zijn eigen manier ook weer strak. Afbranden van de tapijtlijm wordt weer niet echt een fijne klus...maar je moet er wat voor over hebben :+

Met een paar potten lak incl botenlak zou je toch binnen 200,- klaar moeten zijn lijkt me.

Wat wil je eigenlijk precies met je trap doen?

[ Bericht 11% gewijzigd door TR08 op 12-11-2012 22:14:55 ]
pi_119165044
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:35 schreef blomke het volgende:
@vonkenboer: ik weet niet precies wat je bedoeling is en hoe je trap er uit ziet, maar ik heb eens onze rechte trap zelf van laminaat en rvs afwerkstrips voorzien:

[ afbeelding ]
Dat is geen trap, dat is een ladder met arrogantie...
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:25:48 #25
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119165818
quote:
99s.gif Op maandag 12 november 2012 22:08 schreef TR08 het volgende:
Ons plan is -voorlopig- om de bestaande trap gewoon kaal te branden, wit te schilderen en dan iets van botenlak eroverheen...zoiets. Waarschijnlijk in het loopvlak van de treden nog iets antislipperigs verwerken, misschien een korrel die je door de botenlak heen strooit ofzo.
Eens. Hier ook gedaan, maar dan ook de afgesleten delen met 2K-houtvuller opgevuld. Bij ons was het wel erg versleten allemaal. Daarna een paar lagen grondlak en Sikkens trappenlak. Omdat het een stijle trap is, werkt de gladheid van de lak een beetje in het nadeel. Daarvoor hadden we anti-slip stroken van Tesa in gedachten. Die zijn transparant en geven een egaler effect dan instrooien.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 13 november 2012 @ 15:34:32 #26
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119166251
ik heb de mijne opgeschuurd aan de zijkanten en daar wit gelakt ... het loopvlak was in zeer slechte staat en goedkoop spul ... ik ben gegaan voor degelijke vloerbekleding in chocolade bruin. Ligt nu al 5 jaar en nog altijd even mooi en perfect!



kostprijs was wel iets :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_119174138
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:07 schreef Deshain het volgende:
Dat is geen trap, dat is een ladder met arrogantie...
Zal best, maar wel treurig makkelijk bij het versjouwen van grote spullen en om 'm te bewerken.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 13 november 2012 @ 19:46:27 #28
64949 Gappie
the one and only
pi_119175655
Ik heb afgelopen kerst (ook alweer bijna een jaar geleden :') ) 2 trappen zelf bekleed. Heb eerst een offerte laten maken, maar voor dat geld kan je bijna 4 trappen kopen! Het werk opzich is niet heel lastig als je handig bent.

Ik heb mijn traptreden bij de plaatselijke doe-het-zelf zaak (lees: Gamma) gehaald inclusief trapspin. In folderactie en met 20% korting sticker is dat leuk winkelen! De trapspin gebruik je om de treden in te meten. Heb de treden eerst pas gemaakt en daarna 3 keer in de parketlak gezet op aanwijzing van de verfvakhandel. Trapbomen en spil eerst wel geschilderd voordat de treden geplaatst werden. Deze heb ik in de lijm (Zettex Power-Tack) gezet.

Dit is het resultaat


Als je meer vragen hebt, hoor ik het wel
d(-_-)b
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 21:22:04 #29
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119180277
quote:
6s.gif Op zondag 11 november 2012 20:00 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Er zat een kromming in. Voor 2 trappen (beiden met kromming) en een overloop die ook gelijk mee is genomen lag de prijs ongeveer rond de 15.000 euro. Helaas weet ik er niet zo heel veel details van. Het ziet er in ieder geval nu (ong. een jaar/anderhalf jaar na plaatsing) nog uit als nieuw.
Poeh, dat mag dan ook wel voor die prijs! :{ :@

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:35 schreef blomke het volgende:
@vonkenboer: ik weet niet precies wat je bedoeling is en hoe je trap er uit ziet, maar ik heb eens onze rechte trap zelf van laminaat en rvs afwerkstrips voorzien:

[ afbeelding ]
Ik heb op dit moment geen duidelijke foto's van de trap, maar het is een trap met een kwart draai erin.
Geen rechte trap zoals die van jou :).

Omdat wij op de vloer in de woonkamer/keuken waarschijnlijk een pvc vloer gaan leggen en de trap naar boven grenzend is aan de woonkamer vroeg ik mij af over betaalbare alternatieven zijn om de trap in min of meer dezelfde stijl/kleur af te werken. We kunnen altijd nog besluiten om de trap als nog gewoon met tapijt af te werken :).

Maar vandaar dus mijn interesse in traprenovatie pakketen e.d.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:47 schreef Jill-RMC het volgende:
De vorige bewoners van het huis van mn broertje hebben de trap laten renoveren. Het ziet er echt supernetjes uit....alleen kostte het bijna 3000 euro en dat was ongeveer 4 jaar geleden. Dacht serieus dat de makelaar een grapje maakte tot ie de rekening liet zien.
Pfff, jeetje! Dat is een bak geld voor een beetje laminaat-achtige meuk op de trap..
Of was het een heel lastige trap ofzo om te verwerken ?

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 23:11 schreef bluemoon23 het volgende:
...

@Vonkenboer, daar in Twente zijn toch ook nog wel trappenmakers te vinden ?
Heb je wel eens geïnformeerd naar een nieuwe trap ?
Het is niet dat onze trap constructief niet goed is; hij is gewoon niet (zonder heeeeeel veel tijd er aan te spenderen met schuren en krabben) meer mooi te krijgen door alle lijmresten e.d. die achtergebleven zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 18:26 schreef error_404 het volgende:
Mijn ervaring is dat het vooral erg duur is. Niet absoluut veel geld, maar relatief. Het grof van je de bedrijven biedt een laminaat(-achtig) product aan, dat niet echt fraai is. Ik heb meerdere prijzen voorbij zien komen waar je een nieuwe trap voor koopt.

Ik heb echter twee jaar geleden een oud pand opgeknapt en de aannemer daar houten overzettreden voor laten maken. Die dingen werden door de houthandel in elkaar gelijmd en door de timmerman pas gemaakt. Dat was massief hout (eiken), met een anti-slip strookje. Zag er erg goed uit. Kosten voor een trap waren ongeveer 1100 euro alles bij elkaar. Was een trap met een bovenkwart en een verdiepingshoogte van bijna 4 meter.... Daar heb je geen cando treden voor die je ook nog zelf moet vastplakken....
Duidelijk antwoord!, ¤ 1100,- euro is dan ook relatief "veel' geld; maar je praat dan natuurlijk ook over een heel ander product en afwerkingsniveau. :)

quote:
99s.gif Op maandag 12 november 2012 22:08 schreef TR08 het volgende:
Ons plan is -voorlopig- om de bestaande trap gewoon kaal te branden, wit te schilderen en dan iets van botenlak eroverheen...zoiets. Waarschijnlijk in het loopvlak van de treden nog iets antislipperigs verwerken, misschien een korrel die je door de botenlak heen strooit ofzo.

Het schilderen heb ik bij verschillende oude huizen gezien en ik vind het altijd eigenlijk gewoon de mooiste oplossing. Als je een oud huis hebt, that is. De oude trap krijgt dankzij de deuken die erin zitten toch wat extra karakter en als je het geschilderd hebt is het toch op zijn eigen manier ook weer strak. Afbranden van de tapijtlijm wordt weer niet echt een fijne klus...maar je moet er wat voor over hebben :+

Met een paar potten lak incl botenlak zou je toch binnen 200,- klaar moeten zijn lijkt me.

Wat wil je eigenlijk precies met je trap doen?
Wat we er eigenlijk precies mee willen doen weten we eigenlijk nog niet; wel ben ik op zoek naar alternatieven voor opknappen en schilderen want dat zien we niet echt zitten.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 15:34 schreef HaerdenC het volgende:
ik heb de mijne opgeschuurd aan de zijkanten en daar wit gelakt ... het loopvlak was in zeer slechte staat en goedkoop spul ... ik ben gegaan voor degelijke vloerbekleding in chocolade bruin. Ligt nu al 5 jaar en nog altijd even mooi en perfect!

[ afbeelding ]

kostprijs was wel iets :)
Dat is in mijn ogen eigenlijk de oplossing; misschien blijkt dat ook wel het goedkoopst te zijn.
Maar mijn vriendin ziet liever iets laminaat/pvc achtig gebeuren, omdat dit beter past in het gehele plaatje. Vooralsnog vallen mij die prijzen die ik o.a. hier zie in ieder geval nogal tegen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:50:31 #30
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119181765
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:22 schreef Vonkenboer het volgende:

Dat is in mijn ogen eigenlijk de oplossing; misschien blijkt dat ook wel het goedkoopst te zijn.
Maar mijn vriendin ziet liever iets laminaat/pvc achtig gebeuren, omdat dit beter past in het gehele plaatje. Vooralsnog vallen mij die prijzen die ik o.a. hier zie in ieder geval nogal tegen.
Maar.... een goed gelakte trap is misschien wel de beste optie voor het huis... Het is niet altijd de beste oplossing om overal dezelfde afwerking door te zetten. Juist een trap is een mooi "bouwkundig moment" om een beetje uit te pakken. Een gelakte trap met eventueel een loper (via MP!) kan veel mooier zijn. En meer budget-vriendelijk ;)
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:51:58 #31
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119181832
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:50 schreef error_404 het volgende:

[..]

Maar.... een goed gelakte trap is misschien wel de beste optie voor het huis... Het is niet altijd de beste oplossing om overal dezelfde afwerking door te zetten. Juist een trap is een mooi "bouwkundig moment" om een beetje uit te pakken. Een gelakte trap met eventueel een loper (via MP!) kan veel mooier zijn. En meer budget-vriendelijk ;)
Mooi aflakken en antislipstrips erin. ^O^
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:52:53 #32
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119181881
Wanneer zal Badr Hari zijn advocate hoeken?
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 22:18:30 #33
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119183331
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:50 schreef error_404 het volgende:

[..]

Maar.... een goed gelakte trap is misschien wel de beste optie voor het huis... Het is niet altijd de beste oplossing om overal dezelfde afwerking door te zetten. Juist een trap is een mooi "bouwkundig moment" om een beetje uit te pakken. Een gelakte trap met eventueel een loper (via MP!) kan veel mooier zijn. En meer budget-vriendelijk ;)


Dit is de trap in kwestie en ik voel er eigenlijk nog weinig voor om deze trap tot in den treure te schuren, schuren, gronden, schuren, gaatjes vullen, schuren, schuren. Ik betwijfel ook of het ooit heel mooi wordt. :@

Zo'n gelakte trap is toch normaal gesproken spekglad ? En hoewel het bij het huis "hoort" vinden we een traploper niet mooi. Op ze zachts gezegd gewoon afgrijselijk..
pi_119186341
Kun je die trap niet gewoon laten bekleden? (Inclusief de opstaande randen) Dat doen ze netjes, snel (3 a 4 uur) en voor rond de 400,-

Heb ik laten doen, ziet er nu na 7 jaar nog uit als nieuw. (Maar eerlijk is eerlijk, nou ga ik zelden met schoenen aan naar de bovenverdiepingen)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 14 november 2012 @ 15:36:48 #35
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119202601
mijne even opgezocht en degelijke vloerbekleding plus lijm was ook bijna 500 euro ... alles zelf gedaan ... ik dacht dat dat al prijzig was maar als ik zo lees hier heb ik een heel goedkope oplossing gevonden. Mijne ziet na 6 jaar ook nog als nieuw uit 1 keer per week stofzuigen en inderdaad zelden met schoenen op gelopen.
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_119203206
Ik ben er ook al een tijdje mee bezig en het is maar een hele dure bedoeling als je de trap wilt renoveren. Ik ben er ook nog niet helemaal over uit, maar voor mij is nu ¤ 1200 even een te grote investering en bekleden wil ik mijn trap ook niet. Zowel de kosten van een nieuwe trap als het laten "renoveren" van de bestaande trap ben ik rond de ¤ 1200 kwijt.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 14 november 2012 @ 17:36:47 #37
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_119206529
ligt er inderdaad allemaal aan wat je wil ik ben erg tevreden over de vloerbekleding omdat het ook veel stiller is ik heb een open huis en de paar deuren die ik heb staan altijd open. Met kind in huis is dus een beetje stiller toch wel leuk :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_119207959
Hmz interessant topic; hier is de trapbekleding ook aan vervanging toe, willen we beiden geen vloerbedekking meer (het is het laatste beetje vloerbedekking in het hele huis wat over is) en hebben we al even geloerd eronder: een lelijk ding....

Maar 1k+ uitgeven aan een beetje kartonzooi, lijm en plastic (=laminaattreden)....
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 14 november 2012 @ 21:11:59 #39
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_119215430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is de trap in kwestie en ik voel er eigenlijk nog weinig voor om deze trap tot in den treure te schuren, schuren, gronden, schuren, gaatjes vullen, schuren, schuren. Ik betwijfel ook of het ooit heel mooi wordt. :@

Zo'n gelakte trap is toch normaal gesproken spekglad ? En hoewel het bij het huis "hoort" vinden we een traploper niet mooi. Op ze zachts gezegd gewoon afgrijselijk..

Traplopers zijn er in vele soorten, niet allen die opoe vroeger had...
Onze trap zag er erger uit; de treden waren daarvan zelfs helemaal hol gesleten. Het kost wat TLC, maar je behoudt wel het karakter van de trap. Wij hebben van die transparante antislipstrips (leuk woord voor galgje...) van tesa. Dat is een soort van schuurpapierprincipe. Maar je zou ook een rubber stripje in kunnen frezen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_119217488
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Zo'n gelakte trap is toch normaal gesproken spekglad ? En hoewel het bij het huis "hoort" vinden we een traploper niet mooi. Op ze zachts gezegd gewoon afgrijselijk..

Dat val wel mee hoor, bij mijn ouders thuis is ook een gelakte hardhouten (steile) trap met ingefreesde rubberen strips.
Ik ben er volgens mij wel eens vanaf gelazerd toen ik klein was, maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren met kinderen als ze een beetje druk zijn.
pi_119217701
Het is wel een sierlijke trap. Ik zou toch verven nog een keertje overwegen :) Anders tapijt, van die laminaat-troep is leuk voor in een nieuwbouw huis maar niet voor een oud huis met zo'n sierlijke trap. Waarschijnlijk past zo'n pakket niet eens door de sierranden...
  donderdag 15 november 2012 @ 07:20:14 #42
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_119228154
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:18 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dit is de trap in kwestie en ik voel er eigenlijk nog weinig voor om deze trap tot in den treure te schuren, schuren, gronden, schuren, gaatjes vullen, schuren, schuren. Ik betwijfel ook of het ooit heel mooi wordt. :@
Nou kijk...het hoeft dus niet superstrak, dus al die gaatjes vullen...zou ik niet doen. Gewoon de lijmresten eraf branden, een keer schuren, dan in de grond en klaar.

Wat kleine deukjes en dingetjes geven het juist een mooi karakter (vind ik),

Of je een traploper wil ligt aan jezelf. Zonder is ook prima en vaak net zo mooi.
pi_119255744
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Pfff, jeetje! Dat is een bak geld voor een beetje laminaat-achtige meuk op de trap..
Of was het een heel lastige trap ofzo om te verwerken ?

Nee, ik vond het iig verdacht veel weghebben van een standaard trap. Was met een aannemer die dag aanwezig en de makelaar zei het zo en die aannemer zei zo van: nou tis een mooie trap geworden, maar 1800 euro is wel een beetje aan de prijs. Toen keek hij even later door de map met oude facturen (zit tien jaar garantie op die trap en ze hebben het in 2008 ofzo laten doen) nou toen kwam er toch wel even een *duizend bommen en granaten*-achtig zinnetje uit zn mond. Want was 2800 nog wattes euro.

Ik had ook zoiets van voor dat geld had ik of een hele nieuwe trap neergezet als ie er zo slecht aan toe was geweest of ik had er lekker tapijt over geknald als ie nog loopbaar was :P

Maar goed mn broertje heeft nu wel een kick ass trap in zn huis :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')