abonnement Unibet Coolblue
pi_119078386


Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
pi_119078401
Had blijkbaar laatst post dus hier is een nieuwe. Iemand nog suggesties voor een mooie titel?
pi_119078550
De Ascend P1 hoort er in mijn ogen ook wel in te staan ;)

Review:

Foto's:






En Coolblue.nl heeft dat ding gewoon op voorraad, in combinatie met 1/2 jarig abbo van de bekendere providers. En zover ik mag geloven, 1 van de snellere Dual core telefoons op de markt. Batterij gaat gemiddeld 2 dage mee, met een gemiddeld gebruik (niet gamen, wel twitteren en soms internetten).


Edit: Meike niet lezen kan. Blijkbaar wel 2 modellen van Huawei in de OP, maar niet het nieuwste model. :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Meike26 op 11-11-2012 11:18:55 ]
  zondag 11 november 2012 @ 11:31:50 #4
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119078884
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:12 schreef Meike26 het volgende:
De Ascend P1 hoort er in mijn ogen ook wel in te staan ;)
[...]
En Coolblue.nl heeft dat ding gewoon op voorraad, in combinatie met 1/2 jarig abbo van de bekendere providers. En zover ik mag geloven, 1 van de snellere Dual core telefoons op de markt. Batterij gaat gemiddeld 2 dage mee, met een gemiddeld gebruik (niet gamen, wel twitteren en soms internetten).

Edit: Meike niet lezen kan. Blijkbaar wel 2 modellen van Huawei in de OP, maar niet het nieuwste model. :@
De D1 is nieuwer, zelfde voor de Honor 2 ;)! De D1 is de Quadcore opvolger van de P1 en de Honor 2 is de nieuwe (voor de Chinese markt bedoelde) ''budget'' telefoon van Huawei.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_119081701
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:31 schreef RobertNL het volgende:

[..]

De D1 is nieuwer, zelfde voor de Honor 2 ;)! De D1 is de Quadcore opvolger van de P1 en de Honor 2 is de nieuwe (voor de Chinese markt bedoelde) ''budget'' telefoon van Huawei.
Volgens mij is de Huawei Honor 2 juist beter dan de Ascend D1, want de Honor 2 heeft 2GB en grote verschillen zitten niet in beide toestellen, behalve dat die Ascend D1 XL een grotere batterij heeft.

1888 yuan is in onze ogen budget, en dat is het ook, maar hij concurreert met de Xiaomi Mi2, voor vele hier is de Huawei Honor 2 geen budget meer en de Nexus 4 overschaduwd dat vanwege zijn lage prijs.

Maar hoe dan ook gewoon een top toestel die Huawei Honor 2.
pi_119083840
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:03 schreef Creqaw het volgende:
Had blijkbaar laatst post dus hier is een nieuwe. Iemand nog suggesties voor een mooie titel?
Da's dan nu een beetje laat hè. :P If so, dan via een modje.
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:25 schreef Veender het volgende:
wat dachten jullie van deze:
-
1. Lijkt me een zeer twijfelachtige site en je weet de 'condities' niet
2. Heeft ook helemaal niks te maken met dit topic :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119084774
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:28 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Da's dan nu een beetje laat hè. :P If so, dan via een modje.

[..]

1. Lijkt me een zeer twijfelachtige site en je weet de 'condities' niet
2. Heeft ook helemaal niks te maken met dit topic :P
D=
Dit forum laat mensen thread titles niet weizigen, wat apart.
  zondag 11 november 2012 @ 14:51:09 #9
388222 THHProducts.nl
www.thhproducts.nl
pi_119084889
quote:
Bij mijn weten verzenden web shops uit India niet buiten India zelf.
Uw adres voor Simlockvrije Dual-Sim GSMs en Accessoires.
De Neo-N02's zijn onderweg!
pi_119085500
quote:
Is een marktplaats van india als ik zo zie, dus je weet nooit of je de verkoper kunt vertrouwen.
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_119086642
Wat denken we van de quadcores die mediatek in ontwikkeling heeft? De MT6588(9) en de Octo core die volgend jaar eraan zou komen.

Ik persoonlijk vraag me af hoe die zich laten meten tegen de huidige quadcores, bij de MT6577 zat al een niet zo'n goeie GPU, dus ben benieuwd wat die MT6588(9) zal worden.
  zondag 11 november 2012 @ 16:27:28 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119089157
Ik was eigenlijk al tevreden met m'n G2, heb 'em alleen doorverkocht omdat een collega er ook eentje wilde en ik dacht 'weet je wat, neem de mijne, bestel ik gelijk de G3 voor mezelf'. Alleen is was dat iets van twee maanden geleden inmiddels, dat ik weer terugging op m'n twee oude toestellen. ;( Kan nu echt wel iets gebruiken.

Denk dat voor bellen/sms-en/beetje Angry Birds spelen en browsen je niet veel meer nodig hebt om een goede gebruikerservaring neer te zetten. ;) Maar ja, nieuwe foons met awesome specs blijven natuurlijk altijd mooi. :9
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119089866
Mijn Neo zit momenteel in Leipzig, met een beetje geluk heb ik deze morgen!

Geen idee of deze root methode al gepost is:
http://www.chintech.nl/root-toegang-voor-oa-umi-x1/#more-167
pi_119090329
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:44 schreef Joerii90 het volgende:
Mijn Neo zit momenteel in Leipzig, met een beetje geluk heb ik deze morgen!

Geen idee of deze root methode al gepost is:
http://www.chintech.nl/root-toegang-voor-oa-umi-x1/#more-167
Kun je dan even laten weten of het rooten is gelukt ?
Wil namelijk ook 1 bestellen maar moet wel zeker weten als root lukt ivm ontbrekende play store.
pi_119091224
Bezorgt DHL op maandag dan?
pi_119092367
Ja, maandag t/m vrijdag.
pi_119092814
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 17:20 schreef Xenorium het volgende:
Bezorgt DHL op maandag dan?
Ja dat wel, maar net als UPS is de maandag voornamelijk een 'schoonmaak dag'. Er worden voornamelijk goederen geleverd voor bedrijven en de send-again's, de pakketten die je als bezorger op vrijdag niet kwijt kreeg.

Voordeel wat betreft de Chinese telefoons, er word sowieso elke dag/nacht gereden tussen de luchthavens en de verschillende hub's. Dus zo'n zending uit Azië kan heel goed mogelijk op de maandag geleverd worden ;)
pi_119093562
In het kruidvat blaadje staat ook een Huawei Ascend Y201 smartphone voor ¤ 99,99. Dat vind ik toch een pluspunt voor Huawei als merk dat ze ook op Nederlandse markt smartphones uitbrengen.

Dus dan is ook niet onwaarschijnlijk dat er ook Nederlandse taal in hun firmware zit.

[ Bericht 55% gewijzigd door Diqiu-Long op 11-11-2012 18:33:01 ]
  zondag 11 november 2012 @ 18:59:19 #19
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_119094865
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:44 schreef Joerii90 het volgende:
Mijn Neo zit momenteel in Leipzig, met een beetje geluk heb ik deze morgen!

Geen idee of deze root methode al gepost is:
http://www.chintech.nl/root-toegang-voor-oa-umi-x1/#more-167
Ik Heb deze methode geprobeerd op mijn verse Umi X1 en die is geslaagd.. :)
pi_119094896
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:59 schreef Emme-r-tje het volgende:

[..]

Ik Heb deze methode geprobeerd op mijn verse Umi X1 en die is geslaagd.. :)
review van je umi x1? :D
pi_119095210
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:24 schreef Diqiu-Long het volgende:
In het kruidvat blaadje staat ook een Huawei Ascend Y201 smartphone voor ¤ 99,99. Dat vind ik toch een pluspunt voor Huawei als merk dat ze ook op Nederlandse markt smartphones uitbrengen.

Dus dan is ook niet onwaarschijnlijk dat er ook Nederlandse taal in hun firmware zit.
Alles op mijn Ascend P1 is ook allemaal keurig Nederlands hoor.. ook geen rare taalfouten. Heeft denk ik meer met Android 4.0 te maken ;)

Groot pluspunt vind ik ook dat alhoewel de telefoon erg licht is, wel erg solide en kwalitatief aan voelt.
Alhoewel we Huawei niet zo kennen van de mobiele telefoons, worden er al wel jaren DECT telefoons en modems in Nederland van het merk geleverd. Maar er staat veelal alleen de naam op van de provider zoals KPN, heb ik mij iig laten vertellen door helpdesk van Coolblue.

Ben na krap een maandje nu behoorlijk tevreden met dit ding ! Voordeel, je hebt ook garantie in Nederland.. niet in China ;)
  zondag 11 november 2012 @ 19:48:14 #22
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_119097104
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:00 schreef Majinster het volgende:

[..]

review van je umi x1? :D
Ik ben bang dat ik de komende weer tot 2 weken hier erg weinig (lees geen) tijd voor ga hebben.. :(
Uiteraard kan ik best wat vragen (proberen te) beantwoorden.. :P
pi_119097211
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:48 schreef Emme-r-tje het volgende:

[..]

Ik ben bang dat ik de komende weer tot 2 weken hier erg weinig (lees geen) tijd voor ga hebben.. :(
Uiteraard kan ik best wat vragen (proberen te) beantwoorden.. :P
jeuj, laat ik de kick-off doen:
Zat er google play op of kon je dat erop zetten na de root?
pi_119100213
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:50 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

jeuj, laat ik de kick-off doen:
Zat er google play op of kon je dat erop zetten na de root?
Op de screenshots van de Umi bij webstores staat er gewoon Play in de drawer dus dat zou goed moeten zitten.
  zondag 11 november 2012 @ 21:41:54 #25
30156 Emme-r-tje
Bucket is my name...
pi_119104374
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:50 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

jeuj, laat ik de kick-off doen:
Zat er google play op of kon je dat erop zetten na de root?
Google Play zat er standaard gewoon op.
Als launcher zit er standaard Go Launcher FX op.
Toestel is vrij van Chinese "meuk", enkel als toetsenbord stond er een Chinese geïnstalleerd welke na root toegang gemakkelijk te verwijderen was.
Daadwerkelijke batterij heb ik nog niet echt kunnen testen aangezien ik het toestel echt pas net twee dagen binnen heb en er dus aardig wat mee gespeeld heb... Daarmee hield hij het trouwens wel van 's ochtends 6.30u tot 23.00u vol zonder opnieuw op te laden.

Verder is het toestel licht en groot vergeleken met mijn "oude" iPhone 4s.
Nette behuizing en lekker duidelijk scherm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')