abonnement Unibet Coolblue
pi_119041412
Algemene informatie

Naar aanleiding van mijn zeer positieve ervaringen met elektronisch roken open ik dit topic. Als ex-roker wil ik graag de draagkracht van het elektronisch roken vergroten, het is sinds kort namelijk een uitstekend alternatief voor tabak. 14 jaar heb ik shag gerookt en ben door de elektrische sigaret sinds 2 maanden tabakvrij. Ik heb nooit geprobeerd te stoppen. Op een dag kwam ik de elektrische sigaret tegen en heb uit nieuwsgierigheid een setje besteld. Het heeft welgeteld 4 dagen geduurd voordat mijn shag niet meer aangeraakt werd. Vanaf dag 1 was duidelijk dat het "dampen" veel lekkerder is dan roken en ook nogeens _heel veel_ minder slecht!

Wat is een Elektrische Sigaret

Een elektrische sigaret is een apparaat dat bestaat uit een accu, een verdamper en een tankje gevuld met vloeistof. Wanneer de elektrische sigaret wordt gebruikt verdampt de verdamper de vloeistof en ontstaat er damp. Deze damp wordt ingeademt en is te vergelijken met de normale rook van een sigaret. Doordat men geen tabak verbrand, maar vloeistof verdampt is een elektrische sigaret veel minder slecht dan normaal roken. Er ontstaan geen schadelijke verbrandingsproducten bij het gebruik van een elektrische sigaret. De vloeistof in een elektrische sigaret bestaat uit propyleenglycol, plantaardige glycerine, geurstof, smaakstofjes en eventueel nicotine. Geen teer, ammonia, koolstofmonoxide en duizenden andere slechte stoffen die wel vrijkomen bij het verbranden van een sigaret!

Gezondheid

Een elektrische sigaret is veel minder ongezond dan een normale sigaret. Waarom 'minder ongezond'? Nou ... Helemaal niets inademen is natuurlijk nog beter en in een esig kan nicotine zitten. Doordat er geen verbranding plaats vind in een elektrische sigaret moet het direct duidelijk zijn dat het 'roken' van een elektrische sigaret gezonder moet zijn dan analoge sigaretten. We spreken dan ook over dampen!

Op dit moment is er redelijk wat onderzoek gedaan naar de effecten van de elektrische sigaret. Op het internet is er veel te vinden over de zogenaamde 'schadelijkheid'. Het probleem bij deze rapporten is dat er vaak niet vergeleken wordt met analoog roken. De schadelijke stoffen die worden gevonden zijn namelijk in veel lagere concentraties aanwezig dan bij een analoge sigaret. Algemeen kan er gesteld worden dat er in een esig geen teer, koolmonoxide, ammonia, en en 4500 andere toegevoegde stoffen zit. Hierdoor heb je geen last van tweedehands rook die de mensen in je omgeving een hoger risico op ziektes geeft en geen hogere kans op een vervelende hoest, grijze huid, gele vingers, korte adem, stukke nagels.

Welke spulletjes kan ik kopen?

Weggooi elektrische sigaretten zijn grappig om het te proberen, maar ze geven niet hetzelfde effect als een geavanceerdere esig. Als je graag buiten wilt dampen dan is een handzaam model het meeste aan te raden. Een model dat doorvoor geschikt is is een Joyetech 510-T. Nadeel van deze modellen is dat de accu niet zo lang meegaat en de smaak minder is dan de grotere modellen. Wil je in ieder geval de sigaretten die je thuis rookt minderen dan kan je kijken voor een eGo systeem. Een eGo heeft een grotere accu die minstens een dag meegaat. De beste bang-4-buck heb je momenteel met een zelf samengestelde set. Bijvoorbeeld een Joyetech eGo-C 1000mAh accu USB oplaadbaar en een Vision V3 clearomizer. De accu gaat lang mee en de clearomizer geeft een bijzonder goede smaak.

En nu?

Serieus, de smaakjes die je kan kopen zijn erg lekker. Veel beter dan de smaak van de sigaretten die je al jaren rookt. Appel, kersen, creme brulee, voor iedereen is er iets geschikt! Als je terug hunkert naar de tabakssmaak kan je zelfs een tabakssmaakje nemen. Zelfs de tabakssmaakjes zijn vele malen lekkerder en minder slecht dan tabak! Probeer het eens! Bij iedere sigaret die je vervangt met de elektrische sigaret heb je wat mij betreft al gewonnen. Ik weet zeker dat het een bijzonder handig hulpmiddel is om minder te roken of misschien wel helemaal te stoppen! Geen stinkklauwen, meurende kleding, gele vingers en tanden, longaandoening en ga maar door! Ik hoop dat we van dit topic een algemeen topic kunnen maken om dit alternatief te bespreken. Ik denk dat er bijzonder veel mensen gebaat bij zijn en hoe meer informatie hoe beter!

Mij heeft het erg goed geholpen. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 00:24:53 ]
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 9 november 2012 @ 23:43:24 #2
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_119041511
Elektrische sigaretten :')
-XOXO- Je maintiendrai
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:47:14 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_119041696
Wat een fantastisch verhaal!
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:54:10 #4
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_119041972
Ik ben sinds een week of 3 ook aan het dampen geslagen. Een eGO-t aangeschaft. Als het werkt werkt het prima.
Alleen jammer dat na 2 dagen door waarschijnlijk een defecte atomizer 2 van m'n batterijen er opeens mee kapte.

Lichtjes bleven branden en niks deed het meer. Dat was ff een domper.

Heb gemaild met de betreffende webshop en binnen 2 dagen 2 nieuwe esigs. Viel nog binnen de garantie.

Maar het is wel duidelijk dat die dingen niet veel kunnen hebben.
Hopen dat er binnenkort een beter model
Beschikbaar is.

Verder ben ik eigenlijk erg tevreden met dit ding en hoop dus ook dat ie nog lang meegaat.
pi_119042010
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:43 schreef datismijnmening het volgende:
sigaretten :')
Fixed.
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:55:46 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_119042035
ga dan gewoon meth roken
pi_119042210
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:54 schreef Joe-Momma het volgende:
Ik ben sinds een week of 3 ook aan het dampen geslagen. Een eGO-t aangeschaft. Als het werkt werkt het prima.
Alleen jammer dat na 2 dagen door waarschijnlijk een defecte atomizer 2 van m'n batterijen er opeens mee kapte.
Jeetje, dat is een wel erg vervelende start! De verdampers van de Ego-T gaan erg vaak lekken. De vloeistof druipt dan in de batterij en veroorzaakt kortsluiting. Dat zou het misschien geweest kunnen zijn. De stanaard eGo-T werkt verder wel goed. Je moet even leren er niet zo hard aan te hijsen. Als je langzaam een teug neemt is de smaak ook veeel beter! En de kans op lekken is minder. Alsnog zou ik je een clearomizer aanraden, veel lekkerder. Kijk eens naar een Vision V3 of Vision Mini Vivi Nova!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 00:03:14 ]
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 10 november 2012 @ 00:46:56 #8
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_119043966
quote:
10s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:55 schreef AppelCake het volgende:

[..]

Fixed.
Neen beste AppleCake, maar daar kom je nog wel achter :Y
-XOXO- Je maintiendrai
pi_119052491
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:46 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Neen beste AppleCake, maar daar kom je nog wel achter :Y
Nee.
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:12:35 #10
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_119063770
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:59 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

Jeetje, dat is een wel erg vervelende start! De verdampers van de Ego-T gaan erg vaak lekken. De vloeistof druipt dan in de batterij en veroorzaakt kortsluiting. Dat zou het misschien geweest kunnen zijn. De stanaard eGo-T werkt verder wel goed. Je moet even leren er niet zo hard aan te hijsen. Als je langzaam een teug neemt is de smaak ook veeel beter! En de kans op lekken is minder. Alsnog zou ik je een clearomizer aanraden, veel lekkerder. Kijk eens naar een Vision V3 of Vision Mini Vivi Nova!
Tja. Erg jammer dat ik zo'n slechte start.
Die clearomizer heb ik ook gezien. Zelf Heb een soortgelijk iets gekocht. Zie foto.
Hiermee is het mogelijk om de atomizer zelf te vervangen mocht die het opgeven.




Iik zal eens opzoek gaan naar Vision V3 of Vision Mini Vivi Nova! Zijn dat complete esigs?
pi_119079689
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:12 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Tja. Erg jammer dat ik zo'n slechte start.
Die clearomizer heb ik ook gezien. Zelf Heb een soortgelijk iets gekocht. Zie foto.
Hiermee is het mogelijk om de atomizer zelf te vervangen mocht die het opgeven.


[ afbeelding ]

Iik zal eens opzoek gaan naar Vision V3 of Vision Mini Vivi Nova! Zijn dat complete esigs?
De eGo-T tankjes willen ook weleens lekker doordat ze niet goed aangedrukt worden. Al met al willen ze gewoon weleens lekken als er even iets niet goed gaat.

De Vision V3 lijkt identiek aan welke je in je foto post. Inderdaad met een vervangbare onderdelen. Vision schijnt de originele fabrikant te zijn, dus ik kan geen garanties geven of die je post op dezelfde manier functioneert. :)
  zondag 11 november 2012 @ 17:54:55 #12
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_119092455
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 12:16 schreef Stratotanker het volgende:

[..]

De eGo-T tankjes willen ook weleens lekker doordat ze niet goed aangedrukt worden. Al met al willen ze gewoon weleens lekken als er even iets niet goed gaat.

De Vision V3 lijkt identiek aan welke je in je foto post. Inderdaad met een vervangbare onderdelen. Vision schijnt de originele fabrikant te zijn, dus ik kan geen garanties geven of die je post op dezelfde manier functioneert. :)
Ik zal eens een kijkje nemen. Weet je nog betrouwbare en goede webshops? Mag ook als pm.

Hopelijk komen er binnenkort wat duurzamere modellen op de markt. :+
pi_119093264
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 17:54 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Ik zal eens een kijkje nemen. Weet je nog betrouwbare en goede webshops? Mag ook als pm.

Hopelijk komen er binnenkort wat duurzamere modellen op de markt. :+
http://www.nucig.co.uk, http://www.cmalo.nl, http://www.ebnferro.com, http://www.oliespuitje.nl, http://www.ismoke.nl, http://www.e-cig4u.nl.

Dit zijn er een aantal. Met ebnferro, ismoke en e-cig4u heb ik goede ervaringen.
  zondag 11 november 2012 @ 18:17:58 #14
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_119093294
Losers die niet cold turkey kunnen stoppen. :')
  zondag 11 november 2012 @ 18:43:44 #15
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_119094279
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:17 schreef GoobyPls het volgende:
Losers die niet cold turkey kunnen stoppen. :')
Wie zegt dat ik wil stoppen kneus!! Ga lekker ergens anders lopen baggeren joh!!
pi_119425539
Sinds vorige week weer wat nieuwe smaken erbij. Appeltaart en limoen, jum jum. :~
  woensdag 21 november 2012 @ 21:50:50 #17
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_119483339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:19 schreef Stratotanker het volgende:
Sinds vorige week weer wat nieuwe smaken erbij. Appeltaart en limoen, jum jum. :~
. :9
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:18:12 #18
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_121996641
In Amerika roken ze nu allemaal van die zwarte met blauwe led lampje die aangaat bij het hijsen. Is dit van één specifieke merk of hebben meerdere merken dit?
pi_121997081
Damn, dit staat zo mogelijk zelfs nog triester dan een echte sigaret :')
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:36:26 #20
398559 potloodjes
live your life
pi_123947331
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch adverteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 83% gewijzigd door Mylene op 12-03-2013 10:24:27 ]
Geen
pi_127803536
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 91% gewijzigd door Mylene op 14-06-2013 20:35:26 ]
Elektronisch roken is het roken van de toekomst
pi_128021792
-edit: spam is niet gewenst

[ Bericht 45% gewijzigd door Mylene op 20-06-2013 10:28:18 ]
Elektronisch roken is het roken van de toekomst
pi_128077068
Toevallig vorige week een link naar de site gehad van een kennis... misschien moet ik het ook maar eens gaan proberen... ooit... misschien...
pi_128275148
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 17:54 schreef Joe-Momma het volgende:

[..]

Ik zal eens een kijkje nemen. Weet je nog betrouwbare en goede webshops? Mag ook als pm.

Hopelijk komen er binnenkort wat duurzamere modellen op de markt. :+
Inmiddels lijken de webshops met paddenstoelen uit de grond te komen, ik damp nu al 3 jaar dus kan mezelf wel ervaren noemen op dit gebied. Heb al heel wat webshops verslonden zoals http://www.goedkooproken.net/ & http://www.e-smokershop.nl/ & http://www.eroken.nl/ maar mijn favoriet is op het moment toch wel http://www.smokesmarter.nl/ Maargoed iedereen natuurlijk zijn favoriet, het lijkt wel (weer?) upcoming te zijn?

Ik was eigenlijk naar een wat actiever topic op zoek om te discussieren over alles met elektronische sigaretten, maar hier lijkt weinig over te worden gesproken
pi_129489215
ik heb er nog 2 http://www.evapor.nl/ en http://www.rokerswinkel.nl/

er is een heel actief forum over het e-roken hoor :) ik weet niet of ik een ander forum link mag plaatsen

google maar hij staat boven aan :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')