Mijn buurman rijdt ook 1000'en keren meer op de weg en toch betalen we evenveel wegenbelasting. Zolang wij evenveel moeten betalen is het niet meer dan logisch dat iemand die nog veel minder of veel meer rijdt ook evenveel moet betalen. Just my 2 cents.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.quote:Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?
Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.
Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.
En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening.
En wat is er dan precies niet uit te voeren?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.
De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:19 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.
Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
En wat is er dan precies niet uit te voeren?
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...
Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelastingquote:Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:
[..]
Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.
Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.
Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.
Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.
En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening.
Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Het geld dat dan wordt verdiend door de staat, wordt direct weer uitgegeven aan douanecontroles! Goed plan.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.
Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
[..]
We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.
Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?
Straks wel als de mensen een aantal mensen van de belastingdienst straks niet meer nodig zijn door afschaffing van de wegenbelasting.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:39 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.
Uiteindelijk praat je over misschien een tiental centen per liter meer. (weet niet hoeveel, maar het zijn geen euro's per liter meer i.i.g.)quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.
Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting
Je kiest voor een oldtimer omdat je dat leuk vind.
Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Anne het volgende:
[..]
Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.
Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef Winterman het volgende:
[..]
Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?
Zodat we niet kunnen vluchten?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.
Bereken het eens per kg! De meeste motoren betalen ongeveer 1 cent per kg per uur dat-ie zich op de openbare weg bevindt. 50 uur maal 200 kg maal 0,01 euro/kg/uur ==> 100 euro per jaar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |