abonnement Unibet Coolblue
pi_119011309
En weer verder met deel 3! In het nieuwe regeerakkoord van VVD en PvdA staat vermeld dat men de vrijstelling voor de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wil laten vervallen. Spuw hier uw gal. :P
pi_119011365
Update die er wellicht toe doet: VVD & PvdA overwegen de zorgplannen te schrappen en dat zou dus wel eens slecht nieuws kunnen zijn als men van plan was om de oldtimerregeling te herzien. Immers: ergens moet het geld vandaan komen en deze 2 partijen zouden wel eens het briljante idee krijgen om de rest van hun plannen volledig ongemoeid te laten wegens het schrappen van hun belangrijkste idee. :X
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:56:00 #3
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119011464
Waarom?

Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
pi_119011754
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:09:07 #5
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_119011883
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
Mijn buurman rijdt ook 1000'en keren meer op de weg en toch betalen we evenveel wegenbelasting. Zolang wij evenveel moeten betalen is het niet meer dan logisch dat iemand die nog veel minder of veel meer rijdt ook evenveel moet betalen. Just my 2 cents.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:16:00 #6
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012110
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:56 schreef Winterman het volgende:
Waarom?

Volkomen terecht dat ze het laten vervallen.Old-timers maken toch ook gebruik van de weg. Ze zouden hetzelde moeten doen met al die rijdende dinkytoys die nu ook geen belasting hoeven te betalen.
Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
pi_119012213
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Oldtimers maken veel minder gebruik van de weg en dus is het volkomen onterecht mongooltje.

Alleen voor de oldtimers die LPG/dieselen en als daily gebruiken is het logisch.
In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2012 12:19:46 ]
pi_119012286
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:22:01 #9
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012300
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:21 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Goed plan, is ook goed uit te voeren (niet dus). Voer dan een kilometerheffing in.
En wat is er dan precies niet uit te voeren?
pi_119012460
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:19 schreef Sloggi het volgende:

[..]

In dat licht zouden ze je eigenlijk vrijstelling moeten krijgen van de MRB als je minder dan vijfduizend kilometer (ik noem maar iets) per jaar rijdt. Of zo'n plan uitvoerbaar is is een tweede.
De meeste oldtimers hebben gewoon een oldtimerverzekering die gelimiteerd is op 7.500 km ofzo. Als je op basis daarvan een koppeling zou maken met de MRB.... Bovendien krijg je ook geen oldtimerverzekering als het je enige auto is, dus er is altijd nog een daily bij waar je wel wegenbelasting mee betaalt.

Of niet, zoals in mijn geval. Een iQ en een 7-serie beide MRB-vrij moehahhahaah >:)
Facts don't care about your feelings
pi_119012513
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

En wat is er dan precies niet uit te voeren?
Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...

Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:31:12 #12
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012577
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mensen verbieden over de grens te tanken. Niet te controleren, niet te handhaven en je moet het niet willen. En wat doe je met mensen die op vakantie zijn geweest? Mensen die een dagje uit zijn geweest? Natuurlijk die mogen wel in het buitenland tanken, maar hoe onderscheid je vooral de laatste groep van de 'normale' groep? Je kunt natuurlijk ook je auto vol laden met vakantiespullen en even gaan tanken...

Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.

Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Zal vast ngo wel wat te verzinnen zijn.

I.i..g. is belasten via branstofgebruik gewoon alle kanten op het eerlijkst.
Veel gebruikers betalen ook het meest.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:32:08 #13
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119012599
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.

Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.

Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:33:31 #14
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012632
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:32 schreef Winterman het volgende:

[..]

Daar kiezen ze toch zelf voor. Een motorfiets staat ook over het algemeen minder op de weg en die moeten ook gewoon het hele jaar door betalen.

Als ik in een Hummer ga rijden kies ik ook zelf voor een hogere wegenbelasting.

Belachelijk dat die oude wrakken moeten profiteren.
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting

Je kiest voor een oldtimer omdat je dat leuk vind.
Zoals ik al zei, je betaald waarsch al meer aan de staat door die oldtimer te onderhouden. Er zijn dus al meer inkomsten.

And again, iedereen via de benzine belasten dat is gewoon het meest eerlijke.

quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:28 schreef Sloggi het volgende:

[..]


Daarbij is het ongetwijfeld juridisch niet houdbaar in verband met Europese regelgeving, los van het feit dat het ideologisch onwenselijk is (vrije markt).
We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.

[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 09-11-2012 12:39:11 ]
pi_119012798
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:16 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Een oldtimer staat over het algemeen minder op de weg. Verder hebben deze eigenaren (vaak) hogere onderhoudskosten, en brandstofkosten dan bij moderne auto's. Via deze weg komt er dus al meer in de staatskas terrecht.

Ze moeten gewoon alles laten vervallen, en de benzine veel duurder maken. Mensen die rond de grensstreek wonen verbieden over de grens te tanken, en hier ook sterk op controleren.

En minder auto's op de weg, en een eerlijke afrekening. :Y
Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.

Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
pi_119012832
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Alles is te truuken uiteraard, maar het is gewoon een kwestie van goede controlles uitvoeren.
Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.
pi_119012839
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:31 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Blauwe benzine. (Denk aan de rode diesel)
Een substantie in de Nederlandse benzine stoppen die bij controle teruggemeten kan worden.
Is dat gehalte te laag, heb je dus in het buitenland getankt.
Is dat zo, dan bewijs je maar even dat je daar en daar een vakantie gehad hebt, of dat je idd. zo een eind over de grens heen moest.
Het geld dat dan wordt verdiend door de staat, wordt direct weer uitgegeven aan douanecontroles! Goed plan.
Met zijn allen weer kilometers in de rij om even een boodschapje te doen in het buitenland (mag zeker ook niet meer van jou?).

1 europa *O* !
pi_119012851
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:

[..]

We betalen hier in Nederland al factoren meer aan accijns t.o.v. andere europese landen, dus ik zie nog ff niet in waarom daar een probleem zou zitten.
Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?
pi_119012878
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Mensen verbieden in een ander EU-land een gangbaar product te kopen?
Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:44:00 #20
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119012995
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:39 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Gelukkig hebben ze bij de politie, douane en marechaussee toch meer dan genoeg mensen die meer dan genoeg tijd hebben voor dit soort dingen.
Straks wel als de mensen een aantal mensen van de belastingdienst straks niet meer nodig zijn door afschaffing van de wegenbelasting. :+
Gewoon hoog genoeg straffen financieel als je betrapt wordt, dan is er echt niet zoveel controle nodig.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:38 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Tanken over de grens is maar voordeling voor een hele kleine groep mensen; daar streng op controleren zou alleen al duurder zijn dan de misgelopen kosten. Daarnaast slaat het ook nergens op dat je geen benzine in duitsland zou mogen kopen.

Als ik een kop koffie koop in Duitsland ga ik daar toch ook geen belasting over betalen in Nederland. Daarnaast zal een hogere benzineprijs de transportkosten van goederen verhogen. Dat is slecht voor de economie als export-land zijnde.
Uiteindelijk praat je over misschien een tiental centen per liter meer. (weet niet hoeveel, maar het zijn geen euro's per liter meer i.i.g.)

Denk dat het wel mee zal vallen met de economie.
Denk dat de huidge file's meer kosten momenteel.
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:44:21 #21
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013003
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:

Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting

Je kiest voor een oldtimer omdat je dat leuk vind.
Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?
pi_119013016
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Laten we gewoon een muur om Nederland heen bouwen, dan weten we zeker dat het geld niet meer in andere landen gestopt zal worden.
Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:46:07 #23
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_119013066
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef Winterman het volgende:

[..]

Voor een motorfiets betaal je in verhouding net zo veel en om wat voor reden kies je dan voor een nieuwe auto?
Dat doe ik ook niet. Ik rij een oldtimer.

De wegenbelasting gaat op gewicht. Dat is vrij onzinnig. Alsof een mercedes van 2000kg factoren meer schade aanricht aan het wegdek dan een Cuore van 800kg
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:46:27 #24
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_119013081
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef drumstickNL het volgende:

[..]

Ook handig in het geval van een zombie apocalypse.
Zodat we niet kunnen vluchten?
  vrijdag 9 november 2012 @ 12:47:40 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119013127
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:33 schreef RaymondK het volgende:
Motoren rijden ook veel minder km-ters en betalen ook zeer weinig wegenbelasting
Bereken het eens per kg! De meeste motoren betalen ongeveer 1 cent per kg per uur dat-ie zich op de openbare weg bevindt. 50 uur maal 200 kg maal 0,01 euro/kg/uur ==> 100 euro per jaar.
Doe datzelfde geintje nou eens voor een auto: 8700 uur maal 1000 kg maal 0,01 euro/kg/uur ==> 87000 euro. Motoren betalen dus grofweg 1000 keer zo veel per kg per uur.

En natuurlijk mag je je motor ook 24/7 op een parkeerplaats laten staan, maar ik kan de reacties in een typische woonwijk met te weinig plek al voorspellen...
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')