abonnement Unibet Coolblue
pi_118984994

Maestro

Acht bekende Nederlanders staan voor een grote uitdaging. Ze gaan voor het nieuwe programma Maestro proberen een groot symfonieorkest te dirigeren.

De deelnemers van Maestro zijn Wolter Kroes, Kleine Viezerik, Catherine Keyl, Brecht van Hulten, Michiel Romeyn, Joep Sertons, Tanja Jess en Lenette van Dongen. De strijd om de titel 'Maestro' barst donderdag los. Vanaf dan doen de bekende Nederlanders er alles aan zich in acht weken tijd te ontwikkelen tot dé dirigent van het symfonieorkest Holland Symfonia.

'Passie, humor en emoties'
'Maestro is een programma vol passie, humor en emoties', zegt Frits Sissing, presentator van het programma. 'Het lijkt zo eenvoudig om een orkest te leiden, alsof een dirigent wat willekeurig met z'n armen staat te zwaaien. Maestro laat zien dat je over heel wat capaciteiten én charisma moet beschikken om een orkest van 65 man goed door een muziekstuk te leiden. De acht kandidaten zullen dat vanaf de eerste aflevering meteen ondervinden.'

Jury
De jury van Maestro bestaat uit Holland Symfonia-dirigent Otto Tausk, violist Isabelle van Keulen en contrabassist bij het Koninklijk Concertgebouw Orkest Dominic Seldis. De winnaar mag komende zomer het 65-jarige koppige Holland Symfonia leiden op het Festival Classique.

Vanaf vandaag elke donderdag om 20:30 op Nederland1.

[ Bericht 6% gewijzigd door Karina op 22-01-2016 13:02:53 (plaatje kapot) ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118991356
Leuk :D ga ik wel volgen :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_118995943
wat enorm tenenkrommend is dit :X
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_118997774
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:25 schreef komrad het volgende:
wat enorm tenenkrommend is dit :X
Ja, hè.
Puur leedvermaak en geenszins iets met muziek of dirigeren te maken hebbend. :{

Weet nog niet of we het nog een keer gaan bekijken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118999655
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:00 schreef golfer het volgende:

[..]

Ja, hè.
Puur leedvermaak en geenszins iets met muziek of dirigeren te maken hebbend. :{

Weet nog niet of we het nog een keer gaan bekijken.
had vooral bewondering voor het orkest. dat is echt heel lastig, elke tel vd maat was anders. de verleiding moet groot zijn geweest de dirigent te negeren.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_118999773
Je moet als dirigent natuurlijk wel respect verdienen van het orkest.

En iets zegt me dat deze acht volslagen onbekenden de uitstraling van een natte dweil hebben.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_118999839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Je moet als dirigent natuurlijk wel respect verdienen van het orkest.

En iets zegt me dat deze acht volslagen onbekenden de uitstraling van een natte dweil hebben.
Dat jij ze niet kent zegt meer over jou.
Keyl en Romeijn, als je die niet kent schort er echt iets aan je algemene ontwikkeling.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119000080
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat jij ze niet kent zegt meer over jou.
Keyl en Romeijn, als je die niet kent schort er echt iets aan je algemene ontwikkeling.
Mijn excuses, daar heb ik even overheengelezen. Catherine Keyl heb ik in een ver verleden wel eens op TV gezien.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_119065040
Ik heb het teruggekeken op uitzendinggemist en ik heb me wel kostelijk vermaakt :Y)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_119253427
Dat deed Lenette van Dongen niet onaardig voor n tweede keer dirigeren ^O^
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 15 november 2012 @ 21:19:06 #11
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_119254217
Ik vind dit best geinig :)
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_119254521
Hahahaha gaat die Romeyn toch door :D _O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 15 november 2012 @ 21:35:01 #13
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_119254969
Deel gezien vandaag, Michiel Romeijn was wel echt hilarisch :D
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_119256545
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:02 schreef TLC het volgende:
Dat deed Lenette van Dongen niet onaardig voor n tweede keer dirigeren ^O^
Knap inderdaad.
En Romeijn was hilarisch en gaat gewoon toch door, ondanks het humorloze chagrijn van een wijf in de jury. ;)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119520792
Toch ook weer een klein traantje bij thema van Schuindlers List. Wat ene mooi klein en gevoelig nummer is het toch en wat deed Lenette het weer goed. ;(
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119580115
Het moet raar lopen wilt Lenette dit niet gaan winnen _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_119580957
'Maestro is een programma vol passie, humor en emoties', zegt Frits Sissing, presentator van het programma. 'Het lijkt zo eenvoudig om een orkest te leiden, alsof een dirigent wat willekeurig met z'n armen staat te zwaaien." :')

Wat een dieptepunt weer. De opzet van het programma veronderstelt wel heel vergaande debiliteit van de algemene kennis van de kijker over alles wat met cultuur te maken heeft. Heeeuj, zo'n gast zwaait alleen maar een beetje met z'n armen! Kennikook! Heuj, die kunstenaars klodderen maar wat aan met die verruf, kannikook!
Maar goed, misschien is dit de tv van de toekomst. Al hoop ik dat de domme veronderstellingen zich niet alleen tot cultuur (huu!) beperken.
' Ministro! Een nieuw programma vol spanning en intrige. Het lijkt zo eenvoudig minister van financien te zijn, alsof je alleen maar met een koffertje rond hoeft te lopen op Prinsjesdag...Bisshop! Het lijkt zo eenvoudig een kerkdienst te leiden, alsof je alleen maar met je wierookvat door het gangpad hoeft te schrijden...
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:24:34 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119581493
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:08 schreef Laureline het volgende:

Maar goed, misschien is dit de tv van de toekomst. Al hoop ik dat de domme veronderstellingen zich niet alleen tot cultuur (huu!) beperken.
' Ministro! Een nieuw programma vol spanning en intrige. Het lijkt zo eenvoudig minister van financien te zijn, alsof je alleen maar met een koffertje rond hoeft te lopen op Prinsjesdag...Bisshop! Het lijkt zo eenvoudig een kerkdienst te leiden, alsof je alleen maar met je wierookvat door het gangpad hoeft te schrijden...
Je hebt het programma tot nu toe ook bekeken en gevolgd of zijn jouw eigen (voor)oordelen alleen gebaseerd op een stukje tekst uit de programma-aankondiging?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119581615
Eerste aflevering (half) gevolgd. De jurering was ook raar, vond ik.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:33:40 #20
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119581766
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:29 schreef Laureline het volgende:
Eerste aflevering (half) gevolgd. De jurering was ook raar, vond ik.
Dus je hebt eigenlijk geen idee waar je het over hebt. :')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119581822
Nou, de bewuste programma-aankondiging schiet mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Ik mag tenminste aannemen dat de lui dit zo'n stukje schrijven wel weten waar ze het over hebben. En daar heb ik het dan weer over.
  zaterdag 24 november 2012 @ 20:40:00 #22
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119581926
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:35 schreef Laureline het volgende:
Nou, de bewuste programma-aankondiging schiet mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Ik mag tenminste aannemen dat de lui dit zo'n stukje schrijven wel weten waar ze het over hebben. En daar heb ik het dan weer over.
Je had nooit eerder van gechargeerde reclame of marketing gehoord bij aankondigingen van een programma?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_119581980
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:35 schreef Laureline het volgende:
Nou, de bewuste programma-aankondiging schiet mij behoorlijk in het verkeerde keelgat. Ik mag tenminste aannemen dat de lui dit zo'n stukje schrijven wel weten waar ze het over hebben. En daar heb ik het dan weer over.
Blijft het feit dat je totaal geen idee hebt waar je het over hebt.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_119582656
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 20:40 schreef golfer het volgende:

[..]

Je had nooit eerder van gechargeerde reclame of marketing gehoord bij aankondigingen van een programma?
Nee, nooit van gehoord, is iedere reclame niet gewoon puur de waarheid dan?

Het is toch maar net welke kant je opcharcheert. Dit riekt niet bepaald naar de lat wat hoger leggen, als het om symfonische muziek gaat. En hoewel ik totaal geen idee heb waar ik het over heb oO< , vermoed ik dat de BN-ers tijdens het programma tot de verrassende conclusie komen dat het heel wat moeilijker is dan ze dachten, dat dirigeren. Goh! Nou! Joh!
Maar het is dus een pareltje van een programma, begrijp ik?
  zaterdag 24 november 2012 @ 21:47:09 #25
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_119583824
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 november 2012 21:04 schreef Laureline het volgende:

[..]

En hoewel ik totaal geen idee heb waar ik het over heb oO< , vermoed ik dat de BN-ers tijdens het programma tot de verrassende conclusie komen dat het heel wat moeilijker is dan ze dachten, dat dirigeren. Goh! Nou! Joh!

Je hebt idd geen idee, dat het zoveel moeilijker is dan het lijkt is eigenlijk nauwelijks een thema, en het ligt er zeker niet dik bovenop dat dat zou moeten zijn wat je er van zou moeten "leren".
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')