abonnement Unibet Coolblue
pi_122238557
Wat een leuk plan om wat op kantoor te kweken! Ga ik ook doen, daar is mijn vensterbank veel groter dan thuis.
Spoilers!
pi_122383021
Kantoormoestuintjes ftw inderdaad! *O* Ruimte genoeg, en ik woon maar op vijf minuten fietsen van mijn werk vandaan, dus geen verlep-risico tijdens het forenzen. *)

Ontopic: zojuist gemaakt en er direct vijf van opgegeten..



..chocoladeblokjes met zoute pinda's en gepofte quinoa O+
(Helemaal plantaardig)

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 03-02-2013 16:02:46 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_122384281
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:14 schreef minilot het volgende:
Kantoormoestuintjes ftw inderdaad! *O* Ruimte genoeg, en ik woon maar op vijf minuten fietsen van mijn werk vandaan, dus geen verlep-risico tijdens het forenzen. *)

Ontopic: zojuist gemaakt en er direct vijf van opgegeten..

[ afbeelding ]

..chocoladeblokjes met zoute pinda's en gepofte quinoa O+
(Helemaal plantaardig)
:o dat ziet er mooi en lekker uit! :9
Heb je daar een recept van? :)
My salvation lies in your love..
pi_122384729
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:51 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

:o dat ziet er mooi en lekker uit! :9
Heb je daar een recept van? :)
Losjes hierop gebaseerd:
http://ohsheglows.com/2011/01/28/no-bake-peanut-butter-chocolate-crispies-with-pb-fudge/

..maar dan met gepofte quinoa in plaats van de rice krispies en in de onderlaag alleen 'raw' cacaopoeder en geen gewone chocolade, dus ze zijn wat kruimeliger. :)

O, en een veel dikkere bovenlaag, want pure chocolade + kokosolie = :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_122384841
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 18:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Losjes hierop gebaseerd:
http://ohsheglows.com/2011/01/28/no-bake-peanut-butter-chocolate-crispies-with-pb-fudge/

..maar dan met gepofte quinoa in plaats van de rice krispies en in de onderlaag alleen 'raw' cacaopoeder en geen gewone chocolade, dus ze zijn wat kruimeliger. :)

O, en een veel dikkere bovenlaag, want pure chocolade + kokosolie = :9
Klinkt erg lekker, zal het eens proberen! :) Dank :D
My salvation lies in your love..
pi_122429269
Aziatisch geinspireerd zondagavondsnackje:



Je denkt misschien: vleesch!
Maar nee, inzake de lopende Vegan Challenge is dit volledig plantaardig. Te weten in 'five spice', sojasaus, knoflook en bruine suiker gestoofde nangka (ook wel: jackfruit), met bosuitjes en hoisinsaus op zelfgeknutselde broodjes in de vorm van sokpopjes.
Lékker! :9
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 3 februari 2013 @ 19:14:57 #182
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_122429985
Cool!
Maar euh, heb je die broodjes nou gebakken? Zie ik dat goed? :)
pi_122430240
Ja, sssst. Ik weet het, ik weet het. :D
In mijn stoommandje past echter maar anderhalf broodje tegelijk en we hadden grote trek, en ik dacht: in de oven worden er zestien tegelijk gaar. *)
Mijn lief vond het allang best, want die houdt niet van gestoomde broodjes.
En och, zo is het weer eens wat anders. Was best lekker hoor!
..maar zodra ik weer bij een toko ben haal ik toch eens een groter stoomding. ;)

Overigens wél de broodjes helemaal zelfgemaakt, noodgedwongen, want noch de Wah Nam Hong had ze, noch het schattige Koreaantje op de Pannenkoekstraat. }:|
Let me see you stripped down to the bone
pi_122430371
Uitverkocht bij de WNH dan? Heb namelijk nog lotusbroodjes van WNH in de vriezer liggen.
  zondag 3 februari 2013 @ 19:25:23 #185
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_122430437
Ik vind het niet erg hoor. Ik hou wel van eigenwijzigheid en er zijn er velen die niet van gestoomde broodjes houden (ik eigenlijk ook, hoewel ik ze steeds beter weet te waarderen, ze hebben toch ook echt wel wat)

Ik vraag me alleen af of ze gebakken wel echt lekkerder zijn, of het recept zich daar wel voor leent. Of had je dat aangepast?

(WNH heeft ze tegenwoordig wel hoor, in die vrieskisten, lieve kleintjes)
pi_122430739
quote:
1s.gif Op zondag 3 februari 2013 19:25 schreef RobinOok het volgende:
(WNH heeft ze tegenwoordig wel hoor, in die vrieskisten, lieve kleintjes)
Ze zitten ook wel in het assortiment (prijskaartje ervan hing boven de vriezer), maar ze waren gewoon op. Helaas!

quote:
Ik vraag me alleen af of ze gebakken wel echt lekkerder zijn, of het recept zich daar wel voor leent. Of had je dat aangepast?
Ik vond de broodjes in gebakken toestand echt prima smaken, al vind ik gestoomde broodjes doorgaans ook hartstikke lekker.
Ik had onder het rek met de broodjes (op bakpapiertjes) in de oven trouwens wel een bakplaat vol kokend water geschoven, zodat ze toch nog een béétje werden gestoomd.

Ik gebruikte het recept van David Chang, maar heb het melkpoeder er uit veganistisch oogpunt uit gelaten en heb een scheutje sojamelk aan het deeg toegevoegd. Ik vond de broodjes reuze lekker! Het recept is redelijk regulier brooddeeg-achtig, dus dat laat zich prima bakken..

Snel nog eens maken dus... maar dan wel zodra ik een grote stoommand heb. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_122909636
Heb ze eindelijk ook een keer met buikspek gegeten:





:9~
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:38:02 #188
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_122934530
OH MY GOD!!!! een van de lekkerste gerechten oooooooit, knapperig buikspek :9~ :9~ :9~
Ziet er echt heeeerlijk uit zeg! :Y
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_122949861
Dank je :). Krijg ook iedere keer weer trek als ik de foto's zie :D.
pi_123038623
Hmmmm, buikspek O+

Ik hou het nog 'n beetje vegan: hierbij een foto van zojuist opgegeten 'jin dui' (gefrituurde sesamballetjes van rijstbloem, met zoete rode bonenvulling)



Heel leuk om zelf te maken!
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 18 februari 2013 @ 18:55:26 #191
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_123040194
Maar helemaal niet lekker. :D
  maandag 18 februari 2013 @ 18:59:25 #192
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_123040362
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:55 schreef RobinOok het volgende:
Maar helemaal niet lekker. :D
_O- Haha! Ik vroeg het me ook al af. Maar bonen zijn dan ook niet echt mijn ding.
  maandag 18 februari 2013 @ 19:03:10 #193
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_123040526
Het is niet zoet en niet hartig en de structuur van kleefrijst is ook wennen voor een westers palet. Ik lustte het vroeger echt echt niet, kan het nu wel eten, maar nee, moet nog wat meer wennen. :)

Maar ze zien er wel lekker uit altijd. En die van minilot dus ook.
pi_123041257
Ik vind het wel lekker juist. :) Of ik ze nu tegenkom op een menukaart in sushirestaurant, bij allerhande Aziatische kraampjes in Rotterdam, of waar dan ook - ik bestel ze áltijd en peuzel ze met zeer veel plezier op.
Het leek me daarom ook wel lollig ze eens zelf te maken en ben momenteel zeer in mijn nopjes met het feit dat ik nu nog flink wat overgebleven rodebonenpasta in de koelkast heb staan. :9

Het verbaast me eigenlijk wel dat jij het niet zo lekker vindt, Robin! Je leek me nou niet echt iemand die zich gehinderd voelt door een al te westers smaakpalet. ;)
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 18 februari 2013 @ 20:25:23 #195
63722 z80
I fink you freaky
pi_123045023
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 18:11 schreef minilot het volgende:
Hmmmm, buikspek O+

Ik hou het nog 'n beetje vegan: hierbij een foto van zojuist opgegeten 'jin dui' (gefrituurde sesamballetjes van rijstbloem, met zoete rode bonenvulling)

[ afbeelding ]

Heel leuk om zelf te maken!
mits goed gemaakt kan ik me hier helemaal klem aan eten.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_123045979
Ha, toch nog een medestander! :)
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 24 februari 2013 @ 13:30:31 #197
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_123273318


Broodje oude geitenkaas met rucola en een mislukte zoetzurige balsamico dinges.
Evengoed wel erg lekker. :-)
pi_123359036
Oude geitenkaas! O+ Dat is beslist het eerste dat ik ga eten zodra de Vegan Challenge op 1 maart voorbij is. :Y

Tot die tijd:

'Raw brownies' (hele kleintjes), met cashewnoten en cranberries:

Let me see you stripped down to the bone
pi_123359513
Ziet er heerlijk uit N0a! Nog nooit buikspek gemaakt, maar eens een keer proberen.

Lekker raw brownies minilot :9 Tijdje terug ook gemaakt naar het recept van My New Roots dacht ik en vond echt dat het snufje zout het afmaakte. Wel gemaakt met Green & Blacks cacao, ipv rauw en met amandelen en walnoten.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_123359622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 10:41 schreef Novem het volgende:
Ziet er heerlijk uit N0a! Nog nooit buikspek gemaakt, maar eens een keer proberen.

Lekker raw brownies minilot :9 Tijdje terug ook gemaakt naar het recept van My New Roots dacht ik en vond echt dat het snufje zout het afmaakte. Wel gemaakt met Green & Blacks cacao, ipv rauw en met amandelen en walnoten.
Snufjes zout: sowieso onmisbaar in zoete frutsels. :Y
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')