abonnement Unibet Coolblue
pi_119471415
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:52 schreef Scorpie het volgende:
Gewoon onze eigen Big Mac Indexatie erop los laten.
Zoiets van, ik verdien 1000 big macs per maand?
  woensdag 21 november 2012 @ 19:15:48 #202
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119475333
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:44 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Zoiets van, ik verdien 1000 big macs per maand?
Je kent die index niet?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_119478651
5 dec krijg ik te horen wat ik vanaf 1 januari ga beuren...
Werd eergisteren nog gebeld of ik nog interesse heb bij andere werkgever... goed nieuws dat je niet hoeft te solliciteren...
pi_119486730
OT?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 21 november 2012 @ 23:45:00 #205
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_119489869
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:31 schreef anoniempje1985 het volgende:
mensen,

ik weet dat mijn baas helemaal niks moet en dat er bij ons geen cao van toepassing is!

maar daarom vraag ik hier hoe mensen erover denken adhv mijn gegevens die ik hier vermeld!
je kunt niet ontkennen dat er te weinig verdiend word voor de werkzamenheden die er gedaan worden.

nogmaals, ik weet dat het een crisis tijd is, en je niet snel een andere baan zult vinden!
maar als ik vacatures bekijk voor hetzelfde werk dan zit daar het salaris toch vele malen stukken hoger dan bij mij het geval is!

weet niet goed hoe ik dit moet aankaarten in het gesprek (sowieso punten op een rijtje zetten en aangeven dat ik 5 jaar op rij meer dan goed ben beoordeeld, dat ik mijn werk dus goed doe en dat ook gebeurd in bepaalde periode's waar de druk hoger is dan normaal, bepaalde nieuwe collega's van het begin af aan heb ingeleerd en die nu meer dan goed presteren en ik mede door die nieuwe collega's extra werk heb gekregen wat eerst niet het geval was) en dan kan ik eventueel nog wat punten toevoegen.

maar om nou hier een discussie te gaan voeren wat er wettelijk mag en moet etc heeft in mijn ogen weinig nut, want daar kom ik niet echt verder mee ;)
My two cents:

Ik zou voornamelijk benadrukken door welke kwaliteiten jij een loonsverhoging verdient.
Dus; benoem je taken en de verantwoordelijkheden, geef aan dat je daarover meerdere malen positief op beoordeeld bent en dat je daar ook heel blij mee bent. Dat je graag verder wilt ontwikkelen binnen het bedrijf (en daarom op eigen kosten die studie weer hebt opgepakt) en dat je dus vind dat je door jou prestaties de afgelopen 5 jaar ook een financiële compensatie hebt verdiend.

Een stap in één keer naar 2250 euro lijkt me zeer onrealistisch. Maar, zeg 300 euro bruto erbij is misschien wel haalbaar. Het lastigste is (vind ik dan) om een bedrag op tafel te leggen en hoe je ook draait en draalt een werkgever zal meestal toch een bedrag van jou wil horen.
Hoe je dat doet en hoe het valt ja, dat moet je zelf doen en kun je zelf het beste beoordelen.

Ik zou in ieder geval niet de 'troef' spelen dat collega's meer ontvangen, of dat er bij andere werkgevers meer betaald wordt. Dat vind ik een negatieve benadering van jouw vraag en ook weinig onderbouwd. Ga dus uit van jouw kracht en jouw kunde en geef aan dat dat beloond mag worden met een x bedrag.

Succes!
klerkje
pi_119493841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 23:45 schreef Spiegelei het volgende:
My two cents:Ik zou voornamelijk benadrukken door welke kwaliteiten jij een loonsverhoging verdient.Dus; benoem je taken en de verantwoordelijkheden, geef aan dat je daarover meerdere malen positief op beoordeeld bent en dat je daar ook heel blij mee bent. Dat je graag verder wilt ontwikkelen binnen het bedrijf (en daarom op eigen kosten die studie weer hebt opgepakt) en dat je dus vind dat je door jou prestaties de afgelopen 5 jaar ook een financiële compensatie hebt verdiend.Een stap in één keer naar 2250 euro lijkt me zeer onrealistisch. Maar, zeg 300 euro bruto erbij is misschien wel haalbaar. Het lastigste is (vind ik dan) om een bedrag op tafel te leggen en hoe je ook draait en draalt een werkgever zal meestal toch een bedrag van jou wil horen. Hoe je dat doet en hoe het valt ja, dat moet je zelf doen en kun je zelf het beste beoordelen. Ik zou in ieder geval niet de 'troef' spelen dat collega's meer ontvangen, of dat er bij andere werkgevers meer betaald wordt. Dat vind ik een negatieve benadering van jouw vraag en ook weinig onderbouwd. Ga dus uit van jouw kracht en jouw kunde en geef aan dat dat beloond mag worden met een x bedrag.Succes!
bedankt voor je reactie :)
hier kan ik wat mee..
had deze gedachtegang zelf ook voorgenomen.
de punten aankaarten waarom ik vind dat ik een salarisverhoging heb verdiend!
nu heb ik gisteren dus vernomen dat mijn collega (die hetzelfde werk doet, en 2 maanden eerder is begonnen hier en een stuk ouder is) tussen de 1550 en 1600 netto overhoud op maandbasis..
het vreemde vind ik dan weer, dat mijn baas/bazen mij als hoofd zien van onze "afdeling" (administrateurs), dit hebben ze ook meerdere malen aangegeven in functionerings en beoordelingsgesprekken.. dus dat de andere collega's van onze "afdeling" bij mij dienen te komen met vragen en ik in grote lijnen in oplossingen moet denken en hun moet bijstaan (en daar zijn ze meer dan tevreden over als ik hun zo op zijn tijd hoor en adhv de gesprekken die gevoerd worden) daarnaast ben ik diegene die 1 collega volledig heb ingeleerd en een 2de collega grotendeels heb bijgestaan toen die hier begon met werken!

dit allemaal opgeteld ben ik dus eigenlijk van mening dat ik in moet zetten boven die 1600 netto, maar of dit verstandig is (want ik ga niet aankaarten wat mijn collega verdiend, want dat vind ik niet echt netjes tegenover diegene), maar dit vind ik eigenlijk erg lastig.. kan me wel voor me kop slaan dat ik niet jaarlijks een salarisverhoging heb gevraagd naast hun minimale standaard verhoging!
  donderdag 22 november 2012 @ 10:34:12 #207
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_119495959
Je moet het allemaal zelf weten waar je op inzet, maar als ik naar mijn werkgever ga om te zeggen dat ik mijn bruto salaris graag vanaf volgende maand netto uitgekeerd zie worden verklaart hij mij voor gek, en terecht. Zoals eerder aangegeven in dit topic, vraag om een salaris verhoging en probeer in overleg met je werkgever vervolgstappen af te spreken voor de komende 3/5 jaar bij goed presteren. Probeer duidelijke doelen vast te stellen die, als ze gehaald worden, bijvoorbeeld 100 euro bruto per maand opleveren komende jaren.

En probeer eens iets met hoofdletters en punten, leest wel zo prettig.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_119496286
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:34 schreef Sandyman het volgende:
Je moet het allemaal zelf weten waar je op inzet, maar als ik naar mijn werkgever ga om te zeggen dat ik mijn bruto salaris graag vanaf volgende maand netto uitgekeerd zie worden verklaart hij mij voor gek, en terecht. Zoals eerder aangegeven in dit topic, vraag om een salaris verhoging en probeer in overleg met je werkgever vervolgstappen af te spreken voor de komende 3/5 jaar bij goed presteren. Probeer duidelijke doelen vast te stellen die, als ze gehaald worden, bijvoorbeeld 100 euro bruto per maand opleveren komende jaren.En probeer eens iets met hoofdletters en punten, leest wel zo prettig.
Excuses voor het niet gebruiken van hoofdletters, leestekens etc etc!

Aan de ene kant snap ik dat die mij misschien voor gek zal verklaren, maar het is toch zo dat ik iets neerleg bij mijn baas (adhv van mijn samengestelde punten waarom ik in aanmerking kom voor een salarisverhoging) en dat mijn baas dan met tegenargumenten komt en een tegenbod neerlegd?

Daarnaast heb ik in 5,5 jaar tijd niet echt een salarisverhoging gehad. (weet dat het ook niet hoeft, maar als je alles opteld is dat wel zo eerlijk)
Per jaar erg minimaal (lees: paar tientjes bruto).
+ als ik alle punten op een rijtje zet, ben ik van mening (twijfel nog steeds een beetje dat wel) dat ik zo'n verhoging wel verdien aangezien ik 27 ben inmiddels en eigenlijk altijd tegen het minimunloon heb gewerkt jaar in jaar uit!

Ik ga eerst maar eens alles goed noteren voor mezelf, en dan denk ik er eens goed overna hoe ik het ga aanpakken.
Alle hulp is meer dan welkom natuurlijk :)
pi_119496852
Ik vind het altijd een beetje sneu als collega's salarissen met elkaar gaan vergelijken en daar vervolgens over gaan klagen.

Als andere collega's in dezelfde functie een hoger salaris hebben dan zullen ze voor het bedrijf misschien meer waard zijn of hebben ze gewoon beter onderhandeld.

Uiteindelijk ga je zelf akkoord met het geboden salaris. Ben je niet tevreden dan moet je dat bespreekbaar maken of ergens anders gaan sollicteren. Uiteindelijk heb je alle keuzes ZELF in de hand.
  donderdag 22 november 2012 @ 11:13:14 #210
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119496981
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik vind het altijd een beetje sneu als collega's salarissen met elkaar gaan vergelijken en daar vervolgens over gaan klagen.

Als andere collega's in dezelfde functie een hoger salaris hebben dan zullen ze voor het bedrijf misschien meer waard zijn of hebben ze gewoon beter onderhandeld.

Uiteindelijk ga je zelf akkoord met het geboden salaris. Ben je niet tevreden dan moet je dat bespreekbaar maken of ergens anders gaan sollicteren. Uiteindelijk heb je alle keuzes ZELF in de hand.
Het is alleen verboden, dus tja....
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 22 november 2012 @ 11:13:54 #211
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_119497001
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:13 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Het is alleen verboden, dus tja....
Wat is verboden?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 22 november 2012 @ 11:14:51 #212
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119497033
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat is verboden?
Verschillende salarissen voor dezelfde functie....je kan iemand alleen verhogen op ervaringsjaren/leeftijd of aanvullende taken. Maar dat moet je wel hard kunnen maken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119497453
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:14 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Verschillende salarissen voor dezelfde functie....je kan iemand alleen verhogen op ervaringsjaren/leeftijd of aanvullende taken. Maar dat moet je wel hard kunnen maken.
Nou ervaringsjaren en leeftijd is niet zo moeilijk hard te maken. En een vrij normaal iets om daar een salaris verschil in te krijgen voor dezelfde functie.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  donderdag 22 november 2012 @ 11:32:18 #214
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119497525
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:29 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Nou ervaringsjaren en leeftijd is niet zo moeilijk hard te maken. En een vrij normaal iets om daar een salaris verschil in te krijgen voor dezelfde functie.
Klopt, maar het mag niet gewoon op grond van gunnen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119499659
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:32 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Klopt, maar het mag niet gewoon op grond van gunnen.
Waarom zal dat niet mogen? Zo lang je het niet hard op zegt mag alles.
  donderdag 22 november 2012 @ 12:54:16 #216
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119499851
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:45 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Waarom zal dat niet mogen? Zo lang je het niet hard op zegt mag alles.
Dat je iets doet, betekend niet dat het mag. Je mag ook geen steekpenningen aannemen, maar zolang je het niet hardop zegt zou dat mogen?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119500002
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:10 schreef anoniempje1985 het volgende:
01: Bedrijfstak: Zakelijke Dienstverlening
02: Functie: Administrateur
03: Opleiding: Mbo niveau 4
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 1734
09: Netto maand salaris: 1400
10: Overuren betaald: n.v.t
11: Werkervaring: >5 jaar
12: Goodies: Bonus aan het einde van het jaar!

Ben van mening dat ik eigenlijk wel meer verdien (recht heb) qua (op) salaris, we hebben hier geen cao dus het is lastig vast te stellen of te achterhalen!

iemand enig idee ?

alvast bedankt
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:46 schreef anoniempje1985 het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiele Dienstverlening (administratie/accountancykantoor)
02: Functie: boekhouder / administrateur
03: Opleiding: mbo niveau 4 en momenteel bezig met opleiding Mba
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee (wellicht een bonus)
08: Bruto maand salaris:1585
09: Netto maand salaris: 1330
10: Overuren betaald: n.v.t
11: Werkervaring: inmiddels 5 jaar en 4 maanden
12: Goodies: n.v.t
13: Tevreden?: qau werk / collega's meer dan tevreden, ook gezien die werkuitjes maandelijks

nu het volgende: de functioneringsgesprekken komen eraan!

woon sinds kort op mezelf en zoals de meeste weten kost dit aardig wat geld.

ik heb in het begin dat ik hier kwam werken een studie gevolgd die werd vergoed door de werkgever! dit heb ik helaas niet positief kunnen afronden in die periode ivm priveproblemen!

in de tijd dat ik hier werk heb ikzelf nog nooit om loonsverhoging gevraagd (ik ben van mening dat ik te weinig verdien op het moment), heb wel altijd een kleine loonsverhoging gekregen vanuit de werkgever zelf + een bonus aan het einde vh jaar!

ze zijn tot nu toe elk jaar nog meer dan tevreden geweest over mijn functioneren, krijg regelmatig complimenten dat ik mijn werk goed doe!

heb inmiddels een aantal nieuw komende collega's volledig ingeleerd zodat deze goed functioneren op de werkvloer en heb "in mijn ogen" een soort van leidinggevende functie over die nieuwe collega's gekregen (die zijn de laatste 2,5 jaar nieuw binnengekomen). daarnaast ben ik zelf weer begonnen met de opleiding die ik voorheen niet positief heb afgerond (dit op eigen kosten natuurlijk).

als ik dit zo optel vind ik dat ik wel in aanmerking kom voor een loonsverhoging, dit wil ik gaan bespreken bij het naderende functioneringsgesprek, we maken tevens geen gebruik van een cao!

wat vinden jullie ? (vind het nogal lastig om dit op een goede manier op te zoeken "wat een toepasselijk loon zou zijn in mijn situatie" en dit te gaan bespreken)

alle hulp etc is meer dan welkom en ben jullie daar alvast erg dankbaar voor!

natuurlijk krijgen jullie uiteindelijk te horen hoe het functioneringsgesprek is verlopen en wat het eind resultaat is geworden!

groeten,

anoniempje
Ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik binnen 2 maanden er dik op achteruit ga. Ik zou dit zeker aankaarten!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_119500006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 11:14 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Verschillende salarissen voor dezelfde functie....je kan iemand alleen verhogen op ervaringsjaren/leeftijd of aanvullende taken. Maar dat moet je wel hard kunnen maken.
Op basis van welke wet?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 22 november 2012 @ 13:03:29 #219
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119500087
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op basis van welke wet?
er is jurisprudentie over op basis van het gelijkheidsprincipe
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119500112
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:03 schreef trigt013 het volgende:

[..]

er is jurisprudentie over op basis van het gelijkheidsprincipe
Leuk dat roepen, maar ik ben nog steeds benieuwd naar een echte bron, waarmee dat in elk afzonderlijk geval geldt. :)

Ik geloof er namelijk totaal niets van. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_119500157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 12:59 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

[..]

Ik zou er ook niet vrolijk van worden als ik binnen 2 maanden er dik op achteruit ga. Ik zou dit zeker aankaarten!
hahaha :). bij de eerste post (hele tijd terug) wist ik niet wat het brutobedrag precies was (en heb ik dit aan de hand van het netto bedrag via een berekeningstool op internet berekend, wat overigens ook niet klopte zag ik laatst) en wist ik wel wat ik netto overhield (daar zit zorgtoeslag inbegrepen).. zodoende ik nu nogmaals in dit topic heb gereageerd met de goede gegevens ;)

wel erg scherp opgemerkt vanuit jouw kant ;)
  donderdag 22 november 2012 @ 13:08:26 #222
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_119500218
01: Bedrijfstak: technische dienstverlening
02: Functie: mechanical designer (tekenaar-constructeur als het ware)
03: Opleiding: mts-4 werktuigbouwkunde
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25(standaard)
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: +-3000
09: Netto maand salaris: +-2000
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: +-12jaar
12: Goodies: pcprive, opleidingen, af en toe een auto,
13: Tevreden?: nee

komende maand eindejaarsgesprek. hoop op + 3%
wordt vervolgd
Today we lived a thousand years
All we have is now
pi_119500269
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Leuk dat roepen, maar ik ben nog steeds benieuwd naar een echte bron, waarmee dat in elk afzonderlijk geval geldt. :)

Ik geloof er namelijk totaal niets van. :)
quote:
Wet gelijke behandeling
De werkgever moet het salaris van de medewerkers op een inzichtelijke manier bepalen. Bij verschillen in het loon, moet duidelijk blijken waar dit door veroorzaakt is. Per functie moet de werkgever een functiewaarderingssysteem opzetten. Onder dit systeem kunnen de functies binnen het bedrijf gehangen worden. De verplichting om werknemers gelijk te behandelen geldt voor alle onderdelen van het loon. Dit houdt in dat er ook geen verschillen mogen zitten in de secundaire arbeidsvoorwaarden.
bron

En hier vind je er nog meer over terug.
Vergeet niet dat je uniek bent, net zoals iedereen
pi_119500317
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:10 schreef WillieW het volgende:

[..]

[..]

bron

En hier vind je er nog meer over terug.
Ja, heel leuk, maar dat zegt alleen maar iets over bij volledige gelijkheid. Die is er in de praktijk nooit.(alsof elke collega op dezelfde manier functioneert en je daarom niet op een andere manier zou kunnen belonen. Dan zou je een collega ook niet binnen kunnen halen door iemand te laten starten in een hogere (jaar-)schaal, omdat dan de hele afdeling meer zou moeten gaan verdienen. :') )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 22 november 2012 @ 13:17:56 #225
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119500503
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:12 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ja, heel leuk, maar dat zegt alleen maar iets over bij volledige gelijkheid. Die is er in de praktijk nooit.(alsof elke collega op dezelfde manier functioneert en je daarom niet op een andere manier zou kunnen belonen. Dan zou je een collega ook niet binnen kunnen halen door iemand te laten starten in een hogere (jaar-)schaal, omdat dan de hele afdeling meer zou moeten gaan verdienen. :') )
Nee dat mag je ook niet. Je snapt hem....de wereld is niet heel flexibel, want anders krijg je heel veel bruine armen mentaliteit en omhoog neuken.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119500522
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:17 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Nee dat mag je ook niet. Je snapt hem.....
Dat mag dus best. :) Men is namelijk nooit gelijk. :) (het loon moet op basis van dezelfde maatstaven worden vastgesteld. Dat wil dus niet zeggen dat het loon altijd gelijk moet zijn. Daar ga je de mist in. :) )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  donderdag 22 november 2012 @ 13:26:57 #227
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119500740
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:02 schreef Blik het volgende:
Ik tel mijn netto/bruto onkostenvergoedingen ook niet mee, en het feit dat ik mijn internetverbinding en mijn telefoon voor bruto-netto kan berekenen neem ik ook niet mee. Onbeperkt privé bellen ook niet. laptop voor privé gebruik ook niet

En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen eigenlijk
Worden die zaken dan echt bruto op de strook uitgekeerd?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:27:20 #228
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119500750
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:03 schreef ioko het volgende:
Mmm, wat een discussie op basis van 1 opmerking van mij :D.

Ik was getriggerd door de weergave van het jaarsalaris. Ik zou niet direct weten wat mijn jaarsalaris is, als ik de waarde van mijn leaseauto erbij zou moeten tellen. Ik ken de bruto uitkering niet eens.
Ligt eraan welk loonbegrip je hanteert :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:32:06 #229
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119500891
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 15:37 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen A & B?

A:
Bruto: 2000
Reiskostenvergoeding: 174 netto (omgerekend naar bruto: 300)
Ditwordt niet omgerekend.
quote:
B:
Bruto: 2300

Ik moet sowieso naar mijn werk reizen, en daarvoor ben ik netto 174 (treinabonnement) kwijt.
Per saldo dus geen verschil.
quote:
Toch vind ik het een verschil. Internet is een keus, dat iedereen internet heeft doet daar niet aan toe.
Dus het is tegenwoordig niet meer als vergoeding voor gemaakte kosten (intermediaire kosten) maar een extraatje.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:34:04 #230
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119500953
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 16:01 schreef Blik het volgende:

[..]

Het wordt wel een beetje lastig zo, voor mij zou dan het volgende gelden:

Brutoloon
+ 42% van kosten telefoon
+ 42% van internetabonnement
+ bruto/netto onkostenvergoedingen

+ mobiliteitsbudget
+ pensioenbijdrage
+ kosten privé telefoongesprekken
+ 10% korting zorgverzekering
+ additionele eindejaarsbonus
+ vakantiegeld
+ halve 13de maand

Ik ben vast nog wel wat vergeten. Kunnen we het aub niet gewoon bij brutoloon houden?
De dikgedrukte posten zullen niet tot extra kosten voor je werkgever leiden normaliter (netto uitkeringen).

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 22-11-2012 20:31:43 (extra woordje toegevoegd) ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:36:56 #231
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119501051
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:00 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Op basis van welke wet?
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:04 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Leuk dat roepen, maar ik ben nog steeds benieuwd naar een echte bron, waarmee dat in elk afzonderlijk geval geldt. :)

Ik geloof er namelijk totaal niets van. :)
Loonverhoudingsvoorschrift uit de Wet WAADI, alleen is dat puur gericht op arbeid via intermediairs (uitzendbureau's dus) :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 november 2012 @ 13:42:15 #232
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119501228
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:18 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat mag dus best. :) Men is namelijk nooit gelijk. :) (het loon moet op basis van dezelfde maatstaven worden vastgesteld. Dat wil dus niet zeggen dat het loon altijd gelijk moet zijn. Daar ga je de mist in. :) )
Dit dus. Zelfs als het middels gelijke maatstaven wordt vastgesteld krijg je verschillen omdat bij het beoordelen van het functioneren (onbewust) al een stukje gunnen meespeelt. Daarnaast heeft men nooit exact dezelfde taken, doelstellingen etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_119502692
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:34 schreef sanger het volgende:

[..]

De dikgedrukte posten zullen niet tot kosten voor je werkgever leiden normaliter (netto uitkeringen).
Ik ga straks tegen mijn baas zeggen dat ons bedrijf alle 1200 personeelsleden 10.000 euro internetvergoeding moet geven, want volgens 'sanger' leidt dat niet tot kosten voor de werkgever.
  donderdag 22 november 2012 @ 20:31:09 #234
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119515302
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:27 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik ga straks tegen mijn baas zeggen dat ons bedrijf alle 1200 personeelsleden 10.000 euro internetvergoeding moet geven, want volgens 'sanger' leidt dat niet tot kosten voor de werkgever.
Zie mijn edit. Ik doelde op het feit dat er werd gesteld dat het gebruteerd zou moeten worden terwijl dat over het algemeen niet gebruikelijk is. Het leidt dus niet tot extra kosten in de zin van brutering. De nettovergoeding is dan de totale kostenpost.

Al zal dit straks met de verplichte werkkostenregeling waarschijnlijk anders ingevuld moeten worden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 22 november 2012 @ 23:37:59 #235
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_119524627
01: Bedrijfstak: Supermarkten
02: Functie: Vers medewerker
03: Opleiding:HBO Opleiding tot Fysiotherapeut
04: Leeftijd: 16
05: Aantal uren per week: 5-30
06: Aantal vakantiedagen: weet ik niet
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 180
09: Netto maand salaris: 178
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: al met al..
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  vrijdag 23 november 2012 @ 08:10:40 #236
62913 Blik
The one and Only!
pi_119528307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:34 schreef sanger het volgende:

[..]

De dikgedrukte posten zullen niet tot extra kosten voor je werkgever leiden normaliter (netto uitkeringen).
Maar wordt wel georganiseerd via mijn werkgever, waardoor ik meer geld ontvang en minder kosten thuis heb. Ergo, dit kan dan ook als loon gezien worden.
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:33:38 #237
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119529565
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:10 schreef Blik het volgende:

[..]

Maar wordt wel georganiseerd via mijn werkgever, waardoor ik meer geld ontvang en minder kosten thuis heb. Ergo, dit kan dan ook als loon gezien worden.
Nee, want het zijn onkostenvergoedingen. Het wordt netto uitgekeerd. Voor bv. een hypotheek wordt alleen naar bruto gekeken.

Ik snap wat je bedoeld overigens, alleen wordt een onkostenvergoeding gezien om kosten te dekken die je aannemelijk gezien maakt voor het uitoefenen van je functie (dat is tevens het criterium van de fiscus om dergelijke vergoedingen netto uit te mogen keren). Dus ze leiden (in essentie) tot kostendekking en niet tot een extra inkomen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_119530651
quote:
99s.gif Op donderdag 22 november 2012 23:37 schreef Rockiejj het volgende:
01: Bedrijfstak: Supermarkten
02: Functie: Vers medewerker
03: Opleiding:HBO Opleiding tot Fysiotherapeut
04: Leeftijd: 16
05: Aantal uren per week: 5-30
06: Aantal vakantiedagen: weet ik niet
07: 13e maand: ja
08: Bruto maand salaris: 180
09: Netto maand salaris: 178
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 4 jaar
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: al met al..
Op je 16de op het HBO?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119531456
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op je 16de op het HBO?
Kan best hoor. Jaartje over geslagen of een hele vroege leerling. Veel scholen hebben hun grens tegenwoordig op 1 januari liggen ipv 1 oktober. Ik vind die 4 jaar werkervaring wel vreemd trouwens.
  vrijdag 23 november 2012 @ 11:51:04 #240
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119533104
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op je 16de op het HBO?
Hij claimt hem al afgerond te hebben anders was je opleiding havo. Maar ik denk dat hij in het eerste jaar HBO zit en al vier jaar bij de supermarkt werk.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119533167
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:51 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Hij claimt hem al afgerond te hebben anders was je opleiding havo. Maar ik denk dat hij in het eerste jaar HBO zit en al vier jaar bij de supermarkt werk.
Mag je tegenwoordig al op je 12de werken dan?
pi_119543800
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:33 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, want het zijn onkostenvergoedingen. Het wordt netto uitgekeerd. Voor bv. een hypotheek wordt alleen naar bruto gekeken.

Ik snap wat je bedoeld overigens, alleen wordt een onkostenvergoeding gezien om kosten te dekken die je aannemelijk gezien maakt voor het uitoefenen van je functie (dat is tevens het criterium van de fiscus om dergelijke vergoedingen netto uit te mogen keren). Dus ze leiden (in essentie) tot kostendekking en niet tot een extra inkomen.
wil je dan zeggen dat een mobiliteitsbijdrage niet bedoelt is om kosten te dekken?
pi_119544015
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 11:53 schreef mirannie het volgende:

[..]

Mag je tegenwoordig al op je 12de werken dan?
Geboortedatum in profiel is in 1992... 20 jaar is logischer voor zowel opleiding als ervaring :)
All management is Strategic Management.
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:31:09 #244
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_119544617
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:24 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Op je 16de op het HBO?
Yes, klasje overgeslagen! :)
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  vrijdag 23 november 2012 @ 17:32:46 #245
248156 Rockiejj
Who's your daddy?
pi_119544662
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:14 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Geboortedatum in profiel is in 1992... 20 jaar is logischer voor zowel opleiding als ervaring :)
Wat zitten jullie allemaal naar mij te zoeken dan?
Die 1992 is voor mensen die niet hoeven te weten dat ik 16 ben.

Vooropleiding is nu inderdaad HAVO, maar vind t leuker om dan te zeggen dat ik HBO doe. Had ik erbij kunnen zetten.

4 Jaar werkervaring is trouwens in 2 delen gesplitst. 2 Jaar folders, 2 jaar supermarkt. Telt zeker maar weer als 2 jaar? :(
Diep inspirerende quote
- "bekend" persoon
  Moderator vrijdag 23 november 2012 @ 20:07:05 #246
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_119550187
-nvm, spuit11-
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_119550643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:23 schreef Skywalker88 het volgende:
01: Bedrijfstak: Bank en verzekeringen
02: Functie: Trainee actuarieel
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2700 (incl. vkt)
09: Netto maand salaris: ongeveer 1900
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies: flexibele werktijden, opleidingen vergoed, binnenkort word ik overgenomen, dus ook veel betere voorwaarden!
Nieuw
01: Bedrijfstak: Bank en verzekeringen
02: Functie: Actuarieel Rekenaar
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 32xx (incl. vkt & 13e maand)
09: Netto maand salaris: ong. 2200
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 1.5 jaar
12: Goodies: flexibele werktijden, opleidingen vergoed, pensioen, OV-jaarkaart

Erg tevreden met de flinke vooruitgang :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Skywalker88 op 24-11-2012 01:31:03 ]
  vrijdag 23 november 2012 @ 20:24:04 #248
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119550983
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 17:07 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

wil je dan zeggen dat een mobiliteitsbijdrage niet bedoelt is om kosten te dekken?
Het is een brutopotje waarbij je kan kiezen tussen uitbetalen als extra loon, uitruilen tegen nettovergoedingen (cafetariasystem) of tegen een leaseauto.

Stel iemand woont op 4 km van zijn werk. Hij heeft een functie als junior X. Hij gaat op de fiets en krijgt hiervoor geen km vergoeding (bv. omdat dat niet gebruikelijk is bij de werkgever binnen een straal van 10 km). Hij promoveert naar senior X en krijgt functiegebonden een ander arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij zit ook een mobiliteitsbudget maar hij blijft op de fiets gaan en laat het mobiliteitsbudget uitkeren. In deze situatie leidt het mob. budget wel degelijk tot een extra inkomen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_119552575
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:17 schreef Skywalker88 het volgende:

[..]

Nieuw
01: Bedrijfstak: Bank en verzekeringen
02: Functie: Actuarieel Rekenaar
03: Opleiding: HBO
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 32xx (incl. vkt)
09: Netto maand salaris: ong. 2200
10: Overuren betaald: nvt
11: Werkervaring: 1.5 jaar
12: Goodies: flexibele werktijden, opleidingen vergoed, pensioen, OV-jaarkaart

Erg tevreden met de flinke vooruitgang :)
lekker op je 24ste hoor. Goede netto-bruto ook, lage pensioenpremie?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119553164
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:31 schreef anoniempje1985 het volgende:
mensen,

ik weet dat mijn baas helemaal niks moet en dat er bij ons geen cao van toepassing is!

maar daarom vraag ik hier hoe mensen erover denken adhv mijn gegevens die ik hier vermeld!
je kunt niet ontkennen dat er te weinig verdiend word voor de werkzamenheden die er gedaan worden.

nogmaals, ik weet dat het een crisis tijd is, en je niet snel een andere baan zult vinden!
maar als ik vacatures bekijk voor hetzelfde werk dan zit daar het salaris toch vele malen stukken hoger dan bij mij het geval is!

weet niet goed hoe ik dit moet aankaarten in het gesprek (sowieso punten op een rijtje zetten en aangeven dat ik 5 jaar op rij meer dan goed ben beoordeeld, dat ik mijn werk dus goed doe en dat ook gebeurd in bepaalde periode's waar de druk hoger is dan normaal, bepaalde nieuwe collega's van het begin af aan heb ingeleerd en die nu meer dan goed presteren en ik mede door die nieuwe collega's extra werk heb gekregen wat eerst niet het geval was) en dan kan ik eventueel nog wat punten toevoegen.

maar om nou hier een discussie te gaan voeren wat er wettelijk mag en moet etc heeft in mijn ogen weinig nut, want daar kom ik niet echt verder mee ;)
Je wordt nogal... uitgeknepen heb ik het iddee. Ter vergelijking, bij mijn bedrijf verdienen mensen in soortgelijke functies (financiele administratie op MBO niveau) tussen de 1800 (zonder werkervaring) en 2500 bruto (>30). Dit is wel volgens de CAO, maar is gewoon martkconform.

Als je zelfstandig kunt werken en niet om de haverklap bij de baas staat lijkt mij die 1500 netto echt geen verkeerd salaris (=1900/2000 bruto).

Ik zou zeggen gooi je CV eens her en der online en dan springen de headhunters vanzelf wel naar voren.. ;).
pi_119559866
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Het is een brutopotje waarbij je kan kiezen tussen uitbetalen als extra loon, uitruilen tegen nettovergoedingen (cafetariasystem) of tegen een leaseauto.

Stel iemand woont op 4 km van zijn werk. Hij heeft een functie als junior X. Hij gaat op de fiets en krijgt hiervoor geen km vergoeding (bv. omdat dat niet gebruikelijk is bij de werkgever binnen een straal van 10 km). Hij promoveert naar senior X en krijgt functiegebonden een ander arbeidsvoorwaardenpakket. Hierbij zit ook een mobiliteitsbudget maar hij blijft op de fiets gaan en laat het mobiliteitsbudget uitkeren. In deze situatie leidt het mob. budget wel degelijk tot een extra inkomen.
Inderdaad STEL, stel dat het de einde van de wereld is, dan heb je er niks aan. Leuk dat STEL van je, maar laten we terug gaan naar de realiteit en zeg gewoon dat 99 van de 100 mensen die een lease auto van de zaak krijgen deze ook nodig hebben voor de functie. Denk je echt dat bedrijven dit geven als een extraatje?
pi_119564328
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 20:57 schreef DroogDok het volgende:

[..]

lekker op je 24ste hoor. Goede netto-bruto ook, lage pensioenpremie?
Ik zie dat ik iets vergeten ben, in het bruto salaris zit ook 13e maand bij in. eigen bedrage aan pensioenpremie is zo'n 40 euro, best wel laag volgens mij
  zondag 25 november 2012 @ 11:24:39 #253
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119593025
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:17 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Inderdaad STEL, stel dat het de einde van de wereld is, dan heb je er niks aan. Leuk dat STEL van je, maar laten we terug gaan naar de realiteit en zeg gewoon dat 99 van de 100 mensen die een lease auto van de zaak krijgen deze ook nodig hebben voor de functie. Denk je echt dat bedrijven dit geven als een extraatje?
Bij mij op het werk rijdt het hele MT rond in een leasebak terwijl niemand verder weg woont dan 15 km. En het is ook niet dat ze veel door het hele land rijden voor het werk. En dat gebeurt ook bij andere bedrijven waar ik gewerkt heb, en bedrijven waar ik de salarisadministatie voor gedaan heb. Dus ja, die bedrijven geven dat als extraatje :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_119593248
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Bij mij op het werk rijdt het hele MT rond in een leasebak terwijl niemand verder weg woont dan 15 km. En het is ook niet dat ze veel door het hele land rijden voor het werk. En dat gebeurt ook bij andere bedrijven waar ik gewerkt heb, en bedrijven waar ik de salarisadministatie voor gedaan heb. Dus ja, die bedrijven geven dat als extraatje :Y
Top, dan vermeld je dat dus als "Goodie". Problem solved.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119593313
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:24 schreef sanger het volgende:

[..]

Bij mij op het werk rijdt het hele MT rond in een leasebak terwijl niemand verder weg woont dan 15 km. En het is ook niet dat ze veel door het hele land rijden voor het werk. En dat gebeurt ook bij andere bedrijven waar ik gewerkt heb, en bedrijven waar ik de salarisadministatie voor gedaan heb. Dus ja, die bedrijven geven dat als extraatje :Y
En jij vindt dat de MT representatief is voor het beroepsbevolking met een lease-auto. Ik zal zeggen leef gerust verder in je fantasiewereld.
pi_119629736
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 21:08 schreef Sport_Life het volgende:
Je wordt nogal... uitgeknepen heb ik het iddee. Ter vergelijking, bij mijn bedrijf verdienen mensen in soortgelijke functies (financiele administratie op MBO niveau) tussen de 1800 (zonder werkervaring) en 2500 bruto (>30). Dit is wel volgens de CAO, maar is gewoon martkconform.Als je zelfstandig kunt werken en niet om de haverklap bij de baas staat lijkt mij die 1500 netto echt geen verkeerd salaris (=1900/2000 bruto).Ik zou zeggen gooi je CV eens her en der online en dan springen de headhunters vanzelf wel naar voren
Super bedankt voor je reactie! hier kan ik iets mee en heb ik echt iets aan ;).. soort van vergelijkingsmateriaal.. deze week gesprek even voorbereiden (en nog met iemand in gesprek die mij meer info/hulp kan verschaffen, dus hopelijk heb ik daar ook nog wat aan).. ik laat natuurlijk weten hoe het gesprek is gegaan en wat het resultaat is :)

p.s dat cv plaatsen wil ik sowieso gaan doen, kijken wat er mogelijk is en wat er uit voort kan komen is natuurlijk nooit verkeerd!
pi_119631333
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 01:32 schreef Skywalker88 het volgende:

[..]

Ik zie dat ik iets vergeten ben, in het bruto salaris zit ook 13e maand bij in. eigen bedrage aan pensioenpremie is zo'n 40 euro, best wel laag volgens mij
heel laag ja.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 26 november 2012 @ 10:50:37 #258
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_119631633
01: Bedrijfstak: Facilitair / payroll / financiële dienstverlening
02: Functie: Manager Operations / Sales
03: Opleiding: HBO, Bedrijfskundige Informatica
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40 op papier
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Niet standaard
08: Bruto maand salaris: ¤3250
09: Netto maand salaris: ¤1980
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 4,5 jaar
12: Goodies: Auto (32K) / telefoon / laptop
13: Tevreden?: Zeker :)
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 26 november 2012 @ 20:58:18 #259
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119652833
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 11:38 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En jij vindt dat de MT representatief is voor het beroepsbevolking met een lease-auto. Ik zal zeggen leef gerust verder in je fantasiewereld.
Waar hebben we het dan eerder over een representatieve beroepsbevolking gehad?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_119654164
01: Bedrijfstak: Telecommunicatie
02: Functie: Channel Manager
03: Opleiding: HBO, Management, economie en recht (MER)
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40 op papier
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤3750
09: Netto maand salaris: ¤2300
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: Auto (25K) / telefoon / laptop / internet thuis / pensioenregeling
13: Tevreden?: In feite wel, alhoewel ik wel het gevoel heb dat ik tegen het plafond van de functie zit en mij verder moet ontwikkelen...

[ Bericht 20% gewijzigd door mkw0679 op 26-11-2012 21:35:29 (-) ]
pi_119654704
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 21:22 schreef mkw0679 het volgende:
01: Bedrijfstak: Telecommunicatie
02: Functie: Channel Manager
03: Opleiding: HBO, Management, economie en recht (MER)
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week: 40 op papier
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤3750
09: Netto maand salaris: ¤2300
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 8 jaar
12: Goodies: Auto (25K) / telefoon / laptop / internet thuis / pensioenregeling
13: Tevreden?: In feite wel, alhoewel ik de laatste periode steeds meer nadenk over een stap naar een meer inhoudelijke functie als bijv. Productmanager met als gevolg dat je dan een stap in salaris terug moet doen vanwege de instap op junior niveau.

Hoe kijken jullie hier tegenaan plus zijn er ervaringsdeskundigen?
Met goed onderhandelen zou de stap terug toch nog wel op te vangen moeten zijn, je hebt een bewezen ervaringsniveau lijkt me. Als je dat weet te verkopen ben je een eind :)
All management is Strategic Management.
pi_119714376
het gesprek vind op korte termijn plaats.

heb een opstelling gemaakt ivm de bepaalde punten die besproken gaan worden!
daarnaast kort en krachtig opgesteld waarom ik vind dat ik in aanmerking kom voor een salarisverhoging. (ga mede het marktconforme salaris in onze bedrijfstak aankaarten en daar wil ik verder op ingaan)

nu hopen dat het gesprek goed verloopt en het gesprek positief kan worden afgesloten :D.

houd jullie op de hoogte!
pi_119719459
01: Bedrijfstak: Universitair Medisch Centrum
02: Functie: Onderwijs (WO)
03: Opleiding: Geneeskunde
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36 uur, maar 40 standaard (4uur per week opbouw voor tijd-voor-tijd)
06: Aantal vakantiedagen: 25 plus daarbij +- 20 dagen
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2880
09: Netto maand salaris: net geen 1900
10: Overuren betaald: nee, wel tijd-voor-tijd
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies:persoonlijk budget van 1% salaris (gebruteerd uitgegeven aan smartphone). Verder meer dingen, maar niet interessant voor mij.
13: Tevreden: Ja, alleen soms zeer drukke periodes waardoor je niet al je tijd kan opnemen. Verder erg goed geregeld hier. Goede werktijden. Als arts-assistent kan ik meer gaan verdienen (3200+ ex ORT), maar ik heb dan veel minder vrije tijd, dus blijf hier nog even hangen.
pi_119726478
01: Bedrijfstak: zorg en welzijn
02: Functie: Verpleegkundige
03: Opleiding: MBO 4
04: Leeftijd: 23
05: Aantal uren per week: 32
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: nee, wel eindejaarsuitkering
08: Bruto maand salaris: varieert tussen 2500-2600 bruto inclusief ORT
09: Netto maand salaris: 1550-1650 netto
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 2 jaar
12: Goodies: nee
13: Tevreden?: ja
pi_119736537
01: Bedrijfstak: productie
02: Functie: machine operator
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel winstdeling met voorwaarden
08: Bruto maand salaris: 2900 (incl 13,3% toeslag voor 2 ploegendienst)
09: Netto maand salaris: 1860
10: Overuren betaald: nee, tijd voor tijd.
11: Werkervaring: 5 jaar
12: Goodies: kleine bonus om ziekteverzuim in te perken (10% van het verdiende maandloon van december) en ja, dit is rot als je echt een keer ziek bent. zeker omdat een van de voorwaarden van de winstdeling ook ziekteverzuim is,
13: Tevreden?: ja, redelijk. ben ondertussen wel de 2 ploegendienst aardig beu. (06.00-14.40& 14.40-23.45)
high fives and stagedives
pi_119737130
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 18:28 schreef Anon_ het volgende:
01: Bedrijfstak: Universitair Medisch Centrum
02: Functie: Onderwijs (WO)
03: Opleiding: Geneeskunde
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 36 uur, maar 40 standaard (4uur per week opbouw voor tijd-voor-tijd)
06: Aantal vakantiedagen: 25 plus daarbij +- 20 dagen
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2880
09: Netto maand salaris: net geen 1900
10: Overuren betaald: nee, wel tijd-voor-tijd
11: Werkervaring: 1 jaar
12: Goodies:persoonlijk budget van 1% salaris (gebruteerd uitgegeven aan smartphone). Verder meer dingen, maar niet interessant voor mij.
13: Tevreden: Ja, alleen soms zeer drukke periodes waardoor je niet al je tijd kan opnemen. Verder erg goed geregeld hier. Goede werktijden. Als arts-assistent kan ik meer gaan verdienen (3200+ ex ORT), maar ik heb dan veel minder vrije tijd, dus blijf hier nog even hangen.
Wat doe precies dan? Onderwijsassistent ofzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119737501
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Waar hebben we het dan eerder over een representatieve beroepsbevolking gehad?
dat suggereer je alleen wel. Ik kan ook wel voorbeelden aanhalen van 1 singel persoon, betekend nog niet dat het een goed voorbeeld is.
pi_119738243
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

dat suggereer je alleen wel. Ik kan ook wel voorbeelden aanhalen van 1 singel persoon, betekend nog niet dat het een goed voorbeeld is.
Het hangt gewoon van de branche af.

Hier (advocatuur) heeft niemand een auto nodig, maar je krijgt (meestal na 3 jaar, dit feit impliceert al dat het gewoon een extra belnong is) netjes een mobiliteitsbudget. In deze branche is het dus gewoon om het bij je salaris op te tellen.

Enfin, iemand zei het al: lekker bij goodies gooien.
  donderdag 29 november 2012 @ 23:38:12 #269
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119767671
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 01:35 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Troll detected....
Hoezo? De lonen die ik hier voorbij zie komen word ik echt niet warm van.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:31 schreef anoniempje1985 het volgende:
mensen,

ik weet dat mijn baas helemaal niks moet en dat er bij ons geen cao van toepassing is!

maar daarom vraag ik hier hoe mensen erover denken adhv mijn gegevens die ik hier vermeld!
je kunt niet ontkennen dat er te weinig verdiend word voor de werkzamenheden die er gedaan worden.

nogmaals, ik weet dat het een crisis tijd is, en je niet snel een andere baan zult vinden!
maar als ik vacatures bekijk voor hetzelfde werk dan zit daar het salaris toch vele malen stukken hoger dan bij mij het geval is!

weet niet goed hoe ik dit moet aankaarten in het gesprek (sowieso punten op een rijtje zetten en aangeven dat ik 5 jaar op rij meer dan goed ben beoordeeld, dat ik mijn werk dus goed doe en dat ook gebeurd in bepaalde periode's waar de druk hoger is dan normaal, bepaalde nieuwe collega's van het begin af aan heb ingeleerd en die nu meer dan goed presteren en ik mede door die nieuwe collega's extra werk heb gekregen wat eerst niet het geval was) en dan kan ik eventueel nog wat punten toevoegen.

maar om nou hier een discussie te gaan voeren wat er wettelijk mag en moet etc heeft in mijn ogen weinig nut, want daar kom ik niet echt verder mee ;)
Ik snap sowieso niet waarom je niet eerder een verzoek tot loonsverhoging hebt gedaan. Ik vind het ook niet heel reeel om nu 5 jaar "achterstallige" verhoging door te voeren. Het is natuurlijk kut omdat jij nu inziet dat je elders meer had kunnen verdienen, en dit feitelijk in jouw huidige functie ook had moeten doen wellicht.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:45 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Het is eigenlijk dramatisch wat de perceptie is van wat mensen verdienen / denken te gaan verdienen.

Het begint al tijdens de studietijd. Hierdoor krijgen mensen een onrealistisch beeld van de toekomst. Eigenlijk zou er al vroeg begonnen moeten worden met een vorm van voorlichting.
Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ik kijk ook een beetje neer op de loonstrookjs hier, terwijl ik zelf nog niets gepresteerd heb in het leven. :') maar dat komt omdat ik dezelfde richting als mijn vader op ga, en als ik zijn loonstrookje zie, word ik wel blij. Eerst maar eens zien of ik dat ook kan natuurlijk. :')
  vrijdag 30 november 2012 @ 08:34:38 #270
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119771983
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:38 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Hoezo? De lonen die ik hier voorbij zie komen word ik echt niet warm van.

[..]

Dat zegt meer over jou, dan over de lonen die hier staan......
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:18:32 #271
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119772620
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 08:34 schreef ioko het volgende:

[..]

Dat zegt meer over jou, dan over de lonen die hier staan......
Wat jij wil. :') ik ben goed in iets waar ook nog goed geld mee te verdienen valt, dus ik verwacht wel een stuk meer te gaan verdienen ja.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 09:21:06 #272
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119772677
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:18 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Wat jij wil. :') ik ben goed in iets waar ook nog goed geld mee te verdienen valt, dus ik verwacht wel een stuk meer te gaan verdienen ja.
Vreemd. In je post hiervoor zeg je nog dat je eerst maar eens moet zien of jij dat ook kunt, en nu ben je er al goed in?
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:22:37 #273
62913 Blik
The one and Only!
pi_119772709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 23:38 schreef ikjijallebei het volgende:

Dat zou inderdaad zo kunnen zijn, ik kijk ook een beetje neer op de loonstrookjs hier, terwijl ik zelf nog niets gepresteerd heb in het leven. :') maar dat komt omdat ik dezelfde richting als mijn vader op ga, en als ik zijn loonstrookje zie, word ik wel blij. Eerst maar eens zien of ik dat ook kan natuurlijk. :')
En wat voor richting is dat dan?
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:32:50 #274
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119772896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:21 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vreemd. In je post hiervoor zeg je nog dat je eerst maar eens moet zien of jij dat ook kunt, en nu ben je er al goed in?
Ik ben goed in "iets", beter lezen. Of je dan ook iets bereikt is natuurlijk nog maar vraag 2. je weet immers nooit hoe het loopt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:22 schreef Blik het volgende:

[..]

En wat voor richting is dat dan?
Financiële dienstverlening.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 09:34:22 #275
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119772920
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:32 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik ben goed in "iets", beter lezen. Of je dan ook iets bereikt is natuurlijk nog maar vraag 2. je weet immers nooit hoe het loopt.

[..]

Financiële dienstverlening.
Nou dan zou ik als ik jou was mezelf eerst bewijzen, en daarna hier terugkomen en met 'recht' neerkijken op de salarisstrookjes hier. Dat nu al doen terwijl je zelf nog niks bereikt hebt is wel een beetje sneu, maar volgens mij vindt je dat zelf ook.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_119772936
In finance moet je het eerst bewijzen. Nu al zeggen dat je goed bent, is complete bs. Je merkt wel hoe goed je bent als je eenmaal aan de slag bent, voor die tijd ben je gewoon een arrogante student en weinig realistisch. Niet de soort student die wij graag aan nemen, wij hebben liever de slimme, nuchtere en hardwerkende soort.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:42:35 #277
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119773049
Dat zien we dan vanzelf wel, wat een onzin overigens roep jij overigens aan de hand van 2 posts van mij. Ik behoor eerder tot de laatste categorie overigens die jij benoemd, een beetje arrogantie is btw nooit misplaatst. Als jij daarnaast zegt dat je zelf ook in de financiele wereld zit kan jij wellicht beamen dat de salarissen daar hoog (kunnen) zijn.
pi_119773058
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:32 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Ik ben goed in "iets", beter lezen. Of je dan ook iets bereikt is natuurlijk nog maar vraag 2. je weet immers nooit hoe het loopt.

[..]

Financiële dienstverlening.
Ok, dus je werkt nog niet, maar weet nu al dat je bakken met geld gaat verdienen? _O-

Een tweede AFAB opzetten ofzo?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119773101
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:42 schreef ikjijallebei het volgende:
Dat zien we dan vanzelf wel, wat een onzin overigens roep jij overigens aan de hand van 2 posts van mij. Ik behoor eerder tot de laatste categorie overigens die jij benoemd, een beetje arrogantie is btw nooit misplaatst. Als jij daarnaast zegt dat je zelf ook in de financiele wereld zit kan jij wellicht beamen dat de salarissen daar hoog (kunnen) zijn.
Ik kan beamen dat de salarissen hoog kunnen zijn, maar vrij weinig studenten komen ooit tot dat niveau. En ja, aan de hand van jouw posts kan ik nu al zien sat het voor jou wellicht moeilijk gaat zijn. Arrogantie is altijd misplaatst, de beste financiele instituten blinken uit in nederigheid.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:46:15 #280
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119773119
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:42 schreef ikjijallebei het volgende:
Dat zien we dan vanzelf wel, wat een onzin overigens roep jij overigens aan de hand van 2 posts van mij. Ik behoor eerder tot de laatste categorie overigens die jij benoemd, een beetje arrogantie is btw nooit misplaatst. Als jij daarnaast zegt dat je zelf ook in de financiele wereld zit kan jij wellicht beamen dat de salarissen daar hoog (kunnen) zijn.
Mijn punt is dan ook dat je je wellicht eerst eens mag bewijzen voordat je hoog van de toren blaast. Niemand houdt van opscheppers, hoe terecht het ook mag zijn. Ik ben blij voor je dat je zoveel zelfvertrouwen hebt. Ik heb echter ook genoeg misplaatst zelfvertrouwen gezien.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:47:26 #281
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119773141
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ok, dus je werkt nog niet, maar weet nu al dat je bakken met geld gaat verdienen? _O-

Een tweede AFAB opzetten ofzo?
Zoiets. Ik weet niet wat hier bakken met geld voorstelt, maar in ieder geval -laat ik voorzichtig zijn hier :') - verwacht ik dat ik makkelijk de EUR 5.000,- p/m haal (bruto). En dat is echt nog niet zo veel. Maar laten we eerst maar eens zien ja, wie weet loopt het allemaal anders. Dit noem ik overigens niet arrogant maar eerder ambitieus.
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:47:35 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_119773145
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:42 schreef ikjijallebei het volgende:
Dat zien we dan vanzelf wel, wat een onzin overigens roep jij overigens aan de hand van 2 posts van mij. Ik behoor eerder tot de laatste categorie overigens die jij benoemd, een beetje arrogantie is btw nooit misplaatst. Als jij daarnaast zegt dat je zelf ook in de financiele wereld zit kan jij wellicht beamen dat de salarissen daar hoog (kunnen) zijn.
Ik denk dat jij nog wel een keer van een kouwe kermis thuis gaat komen...
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:48:40 #283
62913 Blik
The one and Only!
pi_119773185
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:47 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Zoiets. Ik weet niet wat hier bakken met geld voorstelt, maar in ieder geval -laat ik voorzichtig zijn hier :') - verwacht ik dat ik makkelijk de EUR 5.000,- p/m haal (bruto). En dat is echt nog niet zo veel. Maar laten we eerst maar eens zien ja, wie weet loopt het allemaal anders. Dit noem ik overigens niet arrogant maar eerder ambitieus.
Jij denkt dat je als starter direct 5000 euro per maand gaat binnen harken?
pi_119773246
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:47 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Zoiets. Ik weet niet wat hier bakken met geld voorstelt, maar in ieder geval -laat ik voorzichtig zijn hier :') - verwacht ik dat ik makkelijk de EUR 5.000,- p/m haal (bruto). En dat is echt nog niet zo veel. Maar laten we eerst maar eens zien ja, wie weet loopt het allemaal anders. Dit noem ik overigens niet arrogant maar eerder ambitieus.
Nee, ambitieus zijn betekent dat je ergens in uit wilt blinken. Jouw focus ligt op salaris, dat heeft niks met ambitie te maken. Veel gemaakt fout, zeker in finance. Je komt alleen aan de top als je focust op inhoud, zorgt dat je ervaring op doet, gewoonweg erg goed bent in je vak.

Mijn mede starters en studenten die focusten op geld, zijn zelden ver gekomen. Het zijn de mensen die er echt interesse in hadden die het verst gekomen zijn.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119773265
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Jij denkt dat je als starter direct 5000 euro per maand gaat binnen harken?
Het kan, en hij zegt niet dat hij het als starter verwacht.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:53:53 #286
62913 Blik
The one and Only!
pi_119773318
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het kan, en hij zegt niet dat hij het als starter verwacht.
Het kan wel als starter, maar slechts bij een zeer select aantal banen. En de concurrentie zal moordend zijn voor die banen.

En 5000 euro bruto verdienen op langere termijn is niet zo heel moeilijk en ook niet heel ambitieus. Er zijn meer dan genoeg mensen die 2 x modaal verdienen in Nederland.
  Moderator vrijdag 30 november 2012 @ 09:55:41 #287
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_119773353
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:53 schreef Blik het volgende:

[..]
Er zijn meer dan genoeg mensen die 2 x modaal verdienen in Nederland.
dat klopt, en die werken niet eens allemaal in de financiele wereld.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:55:45 #288
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119773355
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:46 schreef ioko het volgende:

[..]

Mijn punt is dan ook dat je je wellicht eerst eens mag bewijzen voordat je hoog van de toren blaast. Niemand houdt van opscheppers, hoe terecht het ook mag zijn. Ik ben blij voor je dat je zoveel zelfvertrouwen hebt. Ik heb echter ook genoeg misplaatst zelfvertrouwen gezien.
Ik heb hierboven toch al de ironie uitgesproken??? Ik ben me hier van bewust hoor, jullie denken meteen ha daar komt weer zo'n sukkel die het allemaal even denkt te gaan maken. Ja de 13e in een dozoijn waarschijnlijk.

Maarja, laat ik het topic hier verder niet vergallen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:45 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik kan beamen dat de salarissen hoog kunnen zijn, maar vrij weinig studenten komen ooit tot dat niveau. En ja, aan de hand van jouw posts kan ik nu al zien sat het voor jou wellicht moeilijk gaat zijn. Arrogantie is altijd misplaatst, de beste financiele instituten blinken uit in nederigheid.
Ik snap sowieso niet waarom jij refereert aan studenten, wie weet ben ik wel een vmbo'er die allang aan het werk is? Jij weet niets van mij ten eerste. Ik vind dat jij nogal onzin uitkraamt voor iemand die zich als wijze man probeert te profileren. Maar wie weet, wellicht heb je wel gelijk. :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Jij denkt dat je als starter direct 5000 euro per maand gaat binnen harken?
Dit geeft ook wel weer het beeld aan dat jullie lieden hier van mij hebben. :')
De helft, hooguit.
pi_119773363
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Het kan wel als starter, maar slechts bij een zeer select aantal banen. En de concurrentie zal moordend zijn voor die banen.

En 5000 euro bruto verdienen op langere termijn is niet zo heel moeilijk en ook niet heel ambitieus. Er zijn meer dan genoeg mensen die 2 x modaal verdienen in Nederland.
Natuurlijk, en mijn punt is ook dat juist door die moeilijke selectie een arrogante houding altijd nadelig is. Ik krijg studenten langs met briljante CVs die ook nog eens nuchter en sociaal zijn, die krijgen de voorkeur natuurlijk.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119773451
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:55 schreef ikjijallebei het volgende:

Ik snap sowieso niet waarom jij refereert aan studenten, wie weet ben ik wel een vmbo'er die allang aan het werk is? Jij weet niets van mij ten eerste. Ik vind dat jij nogal onzin uitkraamt voor iemand die zich als wijze man probeert te profileren. Maar wie weet, wellicht heb je wel gelijk.
Excuses, ik ging er even vanuit dat je nog studeerde, aangezien je aan gaf nog niet te werken. My bad.

En wat vind je onzin aan mijn comments? Het is puur mijn ervaring, doe ermee wat je wilt. Wellicht dat je het interessant vindt gezien je wens om richting finance te gaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:59:54 #291
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119773459
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, ambitieus zijn betekent dat je ergens in uit wilt blinken. Jouw focus ligt op salaris, dat heeft niks met ambitie te maken. Veel gemaakt fout, zeker in finance. Je komt alleen aan de top als je focust op inhoud, zorgt dat je ervaring op doet, gewoonweg erg goed bent in je vak.

Mijn mede starters en studenten die focusten op geld, zijn zelden ver gekomen. Het zijn de mensen die er echt interesse in hadden die het verst gekomen zijn.
Mijn focus ligt eerder op goede adviezen, als ik later een complex vraagstuk krijg en als ik dat helemaal tot in de puntjes toe goed verzorg en client Jantje mij kwijlend zit aan te kijken bij wijze van spreke, ja daar word ik wel heet van ja. En ja ik wil ook wel veel verdienen, maar absoluut niet met iets wat ik niet leuk vind.
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:56 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Natuurlijk, en mijn punt is ook dat juist door die moeilijke selectie een arrogante houding altijd nadelig is. Ik krijg studenten langs met briljante CVs die ook nog eens nuchter en sociaal zijn, die krijgen de voorkeur natuurlijk.
Je had mijn sollicitatiegesprek bij een bank moeten zien, zwetende oksels alles. Gelukkig zag je dat niet onder m'n pak.

Echt, nogmaals, jullie denken meteen dat ik een arrogante lul ben die een onrealistische kijk heeft op de salariëring en een misplaatst toekomstbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikjijallebei op 30-11-2012 10:04:59 ]
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:07:48 #292
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_119773660
Laat jullie niet zo opnaaien zeg. :D
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_119773889
Beetje discussie op een saaie vrijdag is juist lekker.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_119774180
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:51 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, ambitieus zijn betekent dat je ergens in uit wilt blinken. Jouw focus ligt op salaris, dat heeft niks met ambitie te maken. Veel gemaakt fout, zeker in finance. Je komt alleen aan de top als je focust op inhoud, zorgt dat je ervaring op doet, gewoonweg erg goed bent in je vak.

Mijn mede starters en studenten die focusten op geld, zijn zelden ver gekomen. Het zijn de mensen die er echt interesse in hadden die het verst gekomen zijn.
Ik ben het niet heel vaak met je eens, maar kan de laatste paar posten wel beamen. Wat ik nu quote kan ik zelfs bevestigen dmv eigen ervaringen. Ik twijfel totaal niet aan mijn intelligentie en kennis, toen ik nog studeerde was ik wat economische vakken betreft wel het beste jongetje van de klas. Alles onder een 9 is voor mij een faal. Mijn focus lag duidelijk op salaris (omgerekend was mijn doel richting de 10k p/m), en dat vertaalde zich helaas niet in wat ik ook kreeg :'). De eerste paar jaren dat ik werkte was voor mij geen succes. Inmiddels van baan gewisseld en mentaliteit aangepast. Veel meer plezier in mijn vak, en uiteraard ook proberen goed te zijn. Uiteraard is salaris nog steeds belangrijk, maar dat is niet de drive. Zit nu voor mijn 30ste al op 5k+, met een trainingsplan naar een directors-functie. Zoals het uitziet zal mijn eerdere doel geen probleem zijn, maar reken maar dat ik dit nooit bereikt zal hebben met een doel op salaris. Wees gewoon goed in wat je doet en bewijs het maar. Het geld komt vanzelf wel.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:34:54 #295
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119774332
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:47 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Zoiets. Ik weet niet wat hier bakken met geld voorstelt, maar in ieder geval -laat ik voorzichtig zijn hier :') - verwacht ik dat ik makkelijk de EUR 5.000,- p/m haal (bruto). En dat is echt nog niet zo veel. Maar laten we eerst maar eens zien ja, wie weet loopt het allemaal anders. Dit noem ik overigens niet arrogant maar eerder ambitieus.
Eur 5.000,- _O- Inderdaad wel ambitieus. Ik dacht als starter ook wel een leaseauto te kunnen krijgen, dat was ook wat te ambitieus. Ondertussen (in bijna 4 jaar) wel bijna 1k gestegen in salaris ^O^

[ Bericht 6% gewijzigd door leolinedance op 30-11-2012 10:40:45 ]
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:54:58 #296
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119774817
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2012 08:20 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

dat suggereer je alleen wel. Ik kan ook wel voorbeelden aanhalen van 1 singel persoon, betekend nog niet dat het een goed voorbeeld is.
Welnee. Ik reageer op de stelling dat men alleen een auto krijgt als dat voor de functie nodig is. Dat is niet per definitie zo.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 30 november 2012 @ 10:58:14 #297
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_119774890
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:34 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eur 5.000,- _O- Inderdaad wel ambitieus. Ik dacht als starter ook wel een leaseauto te kunnen krijgen, dat was ook wat te ambitieus. Ondertussen (in bijna 4 jaar) wel bijna 1k gestegen in salaris ^O^
Frusti. :') 5k p/m is makkelijk haalbaar, ik heb nergens gezegd dat ik dit als starter meteen dnek te gaan verdienen. Maar goed, leuk geweest zo.
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:04:26 #298
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_119775066
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:58 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Frusti. :') 5k p/m is makkelijk haalbaar, ik heb nergens gezegd dat ik dit als starter meteen dnek te gaan verdienen. Maar goed, leuk geweest zo.
Dat hangt dus puur van de branche af :) Er zijn branches waarin dit aan directie nog niet eens betaald wordt :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:05:40 #299
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119775096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:58 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Frusti. :') 5k p/m is makkelijk haalbaar, ik heb nergens gezegd dat ik dit als starter meteen dnek te gaan verdienen. Maar goed, leuk geweest zo.
Hoe snel denk jij dat te kunnen bereiken dan? Hoeveel werkervaring heb je in de sector?
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:07:23 #300
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119775137
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 11:04 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat hangt dus puur van de branche af :) Er zijn branches waarin dit aan directie nog niet eens betaald wordt :P
En aan locatie. In de Randstad zijn de salarissen gewoonweg veel hoger dan bijvoorbeeld in Limburg. Daarentegen zijn de lasten in Limburg ook lager.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_119775162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 10:28 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Ik ben het niet heel vaak met je eens, maar kan de laatste paar posten wel beamen. Wat ik nu quote kan ik zelfs bevestigen dmv eigen ervaringen. Ik twijfel totaal niet aan mijn intelligentie en kennis, toen ik nog studeerde was ik wat economische vakken betreft wel het beste jongetje van de klas. Alles onder een 9 is voor mij een faal. Mijn focus lag duidelijk op salaris (omgerekend was mijn doel richting de 10k p/m), en dat vertaalde zich helaas niet in wat ik ook kreeg :'). De eerste paar jaren dat ik werkte was voor mij geen succes. Inmiddels van baan gewisseld en mentaliteit aangepast. Veel meer plezier in mijn vak, en uiteraard ook proberen goed te zijn. Uiteraard is salaris nog steeds belangrijk, maar dat is niet de drive. Zit nu voor mijn 30ste al op 5k+, met een trainingsplan naar een directors-functie. Zoals het uitziet zal mijn eerdere doel geen probleem zijn, maar reken maar dat ik dit nooit bereikt zal hebben met een doel op salaris. Wees gewoon goed in wat je doet en bewijs het maar. Het geld komt vanzelf wel.
Ik denk dat we het best vaker eens zijn, ik verwoord het alleen af en toe niet zo handig. Ben niet half de lul die ik me voordoe ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')