abonnement Unibet Coolblue
pi_122201283
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 21:28 schreef sempervirens het volgende:
Hoe 'erg' is die golden week in Japan?
Behoorlijk erg. Maar als je in Tokyo blijft is het juist erg rustig. Check wel de openingstijden van bezienswaardigheden.

Dit jaar bestaat Golden Week trouwens uit 2 lange weekenden, en geen week.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 08:36:40 #252
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122201332
3 maanden tot omwisseldatum.
En vanaf omwisseldatum binnen 1 maand laten ingaan.

edit:
An XO must be turned in for a Japan Rail Pass within 3 months of the date of issue. At that time the passenger must specify the date they want to start using the Pass. It can be any date within one month of the date the Japan Rail Pass is received.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122203676
Ok. Dus.

Aankomst in Japan: 3-5
Eerste dag gebruik JR pass: 6-5

Ik kan hem dus op 3 februari kopen?

Nu is wel een gunstig tijdstip ivm de lage Yen. Hopelijk zakt hij nog wat meer. Maar voor een 3-weekse pas scheelt het nu al 100 euro pp vergeleken met afgelopen november.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:54:55 #254
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122204471
Ja.
Ik ga 20-4 en de pas gebruiken op 26-4.
Heb 'm afgelopen vrijdag, de 25e, gekocht (wilde wel een paar dagen de tijd hebben in Japan, als je pech hebt met een vlucht ofzo en je een dag later zou zijn bv).
Neem aan dat je bij http://www.japan-rail-pass.nl/ kijkt?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122210620
Whoopwhoopwhoop ik ga in april naar Japan! Van 1 t/m 20 (aankomst 2 april). Gisteren geboekt bij Lufthansa; 660 euro voor retour met heenvlucht naar Tokio en terug vanaf Osaka (beide keren over Frankfurt).

Moet ook maar gauw zo'n rail pass aanschaffen denk ik, voor 14 dagen. Dat wordt mooi ronrdreizen. Ik moet zeggen dat het ook aanzienlijk scheelt dat de yen wat in waarde daalt, dat maakt het allemaal nog leuker. :)

Edit: meteen een vraag voor de ervaren Japan-reizigers. Wij beginnen onze reis in Tokio en willen daarna naar het zuiden gaan, helemaal naar Kyushu, en vervolgens weer omhoog treinen tot aan Kyoto/Osaka. We kunnen dus aan het begin van onze reis een stukje zonder rail pass doen of juist aan het eind. Nou heb ik begrepen dat er een rail pass-trein is vanaf het vliegveld naar Tokio en dat er ook in Tokio zelf treinen zijn waar je 'm voor kunt gebruiken. Is dat in Kyoto/Osaka ook zo, of minder? Stel we zouden ze op 2 april meteen laten ingaan, dan kunnen we ze gebruiken tot en met de 15e. Dat betekent nog 4 dagen zonder rail pass in omgeving Kyoto/Osaka. Andersom kunnen we er ook voor kiezen om pas na Tokio de passen in te laten gaan en dat betekent van 2 t/m 6 april in Tokio zonder rail pass. Wat is wijsheid?

[ Bericht 44% gewijzigd door p-etr-a op 29-01-2013 14:06:11 ]
  dinsdag 29 januari 2013 @ 14:28:07 #256
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122211858
Osaka heeft de JR Loop Line, maar daar heb je weinig aan met Railpass, vind ik.

Tokyo gebruiken wij de railpass vrijwel overal voor (zitten in Shinjuku, daar gaan een aantal JR lijnen en Yamanotelijn komt in de meeste toeristenbuurten).
Als je er vanaf Tokyo mee in Kyoto kunt komen zou ik dat doen, dus in het begin meteen :)
Je kunt de railpass ook meteen gebruiken op de Narita Express, scheelt je weer 30 euro ofzo.

Erg relaxt die dalende yen inderdaad!

[ Bericht 4% gewijzigd door matthijst op 29-01-2013 14:35:31 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122212733
Top, bedankt voor je advies! N.a.v. wat ik al had gelezen leek me dit zelf ook de slimste manier. Dan kunnen we vanuit Tokio ook mooi een paar dagtrips maken. Vervolgens willen we op 6 of 7 april beginnen met echt rondreizen, eerst richting Nagasaki, daarna Hiroshima en omgeving, om vervolgens te eindigen in Kyoto/Osaka. Op die manier moet het lukken om het maximale uit de 14 dagen te halen. Ik overwoog ook nog even een pas voor 21 dagen, maar volgens mij halen we dat er niet uit.
pi_122334261
Hij blijft maar dalen, nu al 126 yen per euro. Ik hoop echt dat het zo blijft of nog wat meer wordt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:17:33 #259
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122336467
Bizar inderdaad ^O^
In april wordt d'r zo'n nieuwe Bank Of Japan mannetje aangesteld, dus best kans dat de yen rond die tijd nog wat extra in elkaar zakt.

Hoop zelf dat Apple nog een nieuwe iPad uitbrengt voor die tijd: 325 euro ipv 505 8)7
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122336935
Dat klinkt goed. Ik heb de JRP's wel besteld nu, die prijs is toch al erg scherp. Maar voor accommodatie en eten zou het héél gunstig zijn. En voor elektronica natuurlijk. :D
  vrijdag 1 februari 2013 @ 12:38:05 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122337112
Apple spul is bizar goedkoop in Japan (bij o.a. Yodobashi en Apple krijg je ook nog 5% korting als je je paspoort laat zien).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122456603
Vraagje: ik wil van de zomer 3 weken naar Japan. Ik zal me beperken tot de regio Tokyo-Kyoto (zeg 6 nachten in totaal in beiden) en de twee weken daartussenin wil ik in de bergen doorbrengen daartussen. Wellicht dat ik nog een dag of 2-3 een auto huur om wat afgelegener gebieden te bezoeken.

Hoeveel zal ik hebben aan een Railpass, zowel vanuit kosten- als gemakperspectief?
pi_122456896
Ik ben een beetje aan het kloten met een trip naar Kyushu. Ik vraag me af of dit te doen is. Iemand wel eens in dit gedeelte van Japan geweest? Nog suggesties?

Dag 1: Tokyo – Fukuoka
Dag 2: Fukuoka – Nagasaki
Dag 3: Nagasaki
Dag 4: Nagasaki – Unzen Onsen
Dag 5: Unzen Onsen – Ibusuki (via Kumamato)
Dag 6: Ibusuki – Yakushima
Dag 7: Yakushima
Dag 8: Yakushima – Kagoshima
Dag 9: Kagoshima – Chiran – Miyazaki (per huurauto)
Dag 10: Miyazaki – Takachiho
Dag 11: Takachiho – Mt Aso – Yufuin (Yamanami Highway)
Dag 12: Yfuin – Beppu – Hagi
Dag 13: Hagi
Dag 14: Hagi – Osaka – Mt Koya
Dag 15: Mt Koya - Tokyo

Mt. Aso en Kumamoto heb ik al een keer bezocht.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_122458039
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:40 schreef Strolie75 het volgende:
Chiran
kweetniet hoor, maar hoezo naar yakushima vanuit ibusuki? in ieder geval gaat vanaf kagoshima een snelle draagvleugel boot.
eerste deel van je reis heb ik ook ongeveer gedaan (fukuoka-nagasaki-kumamoto-kagoshima-yakushima-kagoshima, toen verder met de boot richting okinawa). echt geweldig. ik ben ook in hagi geweest, maar dta was voor ik naar futuoka ging. (kwam daar uit na een paar dagen langs de westkust met enkelspoor- boemeltreintje, ook een aanrader)
kumamoto heeft een mooi kasteel, daar wil je misschien ook wel even een dagje zijn.
pi_122458156
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 10:27 schreef Knakker het volgende:
Vraagje: ik wil van de zomer 3 weken naar Japan. Ik zal me beperken tot de regio Tokyo-Kyoto (zeg 6 nachten in totaal in beiden) en de twee weken daartussenin wil ik in de bergen doorbrengen daartussen. Wellicht dat ik nog een dag of 2-3 een auto huur om wat afgelegener gebieden te bezoeken.

Hoeveel zal ik hebben aan een Railpass, zowel vanuit kosten- als gemakperspectief?
je hoort altijd, 1 keer op en neer tokyo- kyoto met bullettrein, en je hebt je pas er al uit. ik tokyo kum je hem ook gebruiken voor de bovengrondse treinen, niet in de metro.
in kyoto zelf heb je er niks aan, maar wel weer als je uitstapjes gaat maken, naar nara of osaka bijvoorbeeld.
  maandag 4 februari 2013 @ 12:30:59 #266
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122459970
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je hoort altijd, 1 keer op en neer tokyo- kyoto met bullettrein, en je hebt je pas er al uit. ik tokyo kum je hem ook gebruiken voor de bovengrondse treinen, niet in de metro.
in kyoto zelf heb je er niks aan, maar wel weer als je uitstapjes gaat maken, naar nara of osaka bijvoorbeeld.
In Kyoto heb je ook JR treinen, onder andere de lijn naar Nara, waar je dus wel heen kunt, en ook Osaka kun je heen met JR.

Maar de JR lijnen die door Kyoto zelf lopen zijn inderdaad niet erg behulpzaam.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122463403
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 12:30 schreef Tanin het volgende:

[..]

In Kyoto heb je ook JR treinen, onder andere de lijn naar Nara, waar je dus wel heen kunt, en ook Osaka kun je heen met JR.

Maar de JR lijnen die door Kyoto zelf lopen zijn inderdaad niet erg behulpzaam.
ja ik bedoelde in de stad zelf. in de regio kun je gewoon met jr treinen reizen.
pi_122463734
Dank voor de info; mijn voornaamste optie is een 14 dagen pas voor de reis van Tokyo naar Kyoto, die ruwweg via Mt Fuji - Tsumago - Kamikochi - Takayama zal lopen. Ik vermoed dat ik in die regio redelijk wat moet bussen. Daarnaast overweeg ik om in Takayama voor een dag of 4 een auto te huren en daarmee richting Kanazawa/Noto te rijden. Ga ik wat aan die JR pass hebben?
  Eindredactie Games maandag 4 februari 2013 @ 14:41:02 #269
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_122463950
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 14:34 schreef Knakker het volgende:
Dank voor de info; mijn voornaamste optie is een 14 dagen pas voor de reis van Tokyo naar Kyoto, die ruwweg via Mt Fuji - Tsumago - Kamikochi - Takayama zal lopen. Ik vermoed dat ik in die regio redelijk wat moet bussen. Daarnaast overweeg ik om in Takayama voor een dag of 4 een auto te huren en daarmee richting Kanazawa/Noto te rijden. Ga ik wat aan die JR pass hebben?
kan je als buitenlander wel een auto huren in Japan :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_122507804
Ik denk dat ik deze zomer van Tokyo een paar weken naar Hokkaido terugga, misschien eindelijk eens Rishiri en Rebun beklimmen...
pi_122507860
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je hoort altijd, 1 keer op en neer tokyo- kyoto met bullettrein, en je hebt je pas er al uit. ik tokyo kum je hem ook gebruiken voor de bovengrondse treinen, niet in de metro.
in kyoto zelf heb je er niks aan, maar wel weer als je uitstapjes gaat maken, naar nara of osaka bijvoorbeeld.
Toen wij in Japan waren was dit absoluut niet zo. Misschien dat het nu wel beter is met met die Yen koers.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 15:01:52 #272
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_122508749
Shinjuku - Kyoto kost 13,320, dus retourtje zal wel rond de 26.000 liggen.
Railpass voor een week kost 28.200.

Dus als je in een week op en neer gaat is het sowieso de moeite waard, hoogte van de yen maakt niet uit dan...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_122527291
Beste fokkers,

Eind april ga ik voor 1,5 week naar Japan toe. Ik denk dat mijn reisschema ongeveer zo wordt:

1 Tokyo (Kom in de avond aan)
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Mount Fuji
5 Kyoto
6 Kyoto
7 Nara
8 Tokyo
9 Tokyo
10 Tokyo (en in de avond weg)

Wat denken jullie van dit schema? Realistisch? En dan qua vervoer met de trein met een JR Pass. Hebben jullie toevallig nog wat goede adressen voor hotels of Ryokans? En dan vooral met name bij Mount Fuji ben ik nog op zoek naar een leuke Ryokan.

Zit trouwens in de Golden Week volgens mij, hebben jullie daar nog wat tips/info over?

Bedankt!
pi_122533295
Zojuist geboekt: 12 dagen eind Mei naar Tokyo

Wishlist:
- een goeie en niet te toeristische Ryokan
- Mount Fuji beklimmen (tot zover mogelijk?)
- Tokyo, Osaka en...wat nog meer?

Ik neem wel een 7 dagen RailPass, wat is handige indeling voor railpass en travels? Geen zin om overal baggage te dragen dus misschien paar dagen in Osaka hotel en dan uitgstapjes naar steden in de buurt?
  FOK!fotograaf dinsdag 5 februari 2013 @ 23:44:46 #275
145146 Andyy
pi_122536158
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:19 schreef Peterrtt het volgende:
Beste fokkers,

Eind april ga ik voor 1,5 week naar Japan toe. Ik denk dat mijn reisschema ongeveer zo wordt:

1 Tokyo (Kom in de avond aan)
2 Tokyo
3 Tokyo
4 Mount Fuji
5 Kyoto
6 Kyoto
7 Nara
8 Tokyo
9 Tokyo
10 Tokyo (en in de avond weg)

Wat denken jullie van dit schema? Realistisch? En dan qua vervoer met de trein met een JR Pass. Hebben jullie toevallig nog wat goede adressen voor hotels of Ryokans? En dan vooral met name bij Mount Fuji ben ik nog op zoek naar een leuke Ryokan.

Zit trouwens in de Golden Week volgens mij, hebben jullie daar nog wat tips/info over?

Bedankt!
Akihabara (met Asakusa of Ueno combineren), Shibuya, Shinjuku, Ueno, Asakusa (en dan s'avonds gaan, sfeer is dan echt geweldig met die kraampjes en de tempel is mooi verlicht)

--edit--
Ik lees het natuurlijk weer verkeerd :')
Dunno, kan er niet veel over zeggen, mt Fuji was 1.5-2 uur rijden van Tokyo met de auto :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')