donderdag 8 november 2012 @ 00:17:10 #1
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_118964592
gY9gV.jpg
ENdOc.jpg
Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

XRuKh.png
SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
hbQ4T.png.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
dqj7z.png YnIwm.png QuKXt.png 1Lh8J.png YirMV.png
iAIL4.png aO2Az.png MHIJI.png dO9TQ.png WKJBq.png
SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
zwcyw.png VX4P8.png ZldtG.png B1MVq.png U0cQm.png
sV2eu.png zREZG.png X3xe2.png xqnp5.png xqnp5.png

lRAeW.png
Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?
HyfSm.png
Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
pMdWO.png | www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
gLRvd.png | www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | İ 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 0% gewijzigd door shiznuts op 09-11-2012 21:24:23 ]
pi_118964608
Awnser to the TT: Yes!
MisterTao.com - recommender: RobertNL
Buyincoins recommender: RobertNL
  donderdag 8 november 2012 @ 00:19:46 #3
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_118964664
En ter peiling van de community support onder ons FOK!kers...

Poll: Welke Chinese Smartphone is jóuw smartphone?
Jiayu JY-G3
Neomobile N02-M
Newman N1/Freelander I10
UMI X1
AMOI N821 (N820)
Ik wacht op een mooie quadcore
Anders, namelijk...
Tussenstand:
results.cgi?pid=383598&layout=3&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik begrijp dat meerdere antwoorden ook kunnen. Kies die het meest van toepassing is, of anders 'Anders, namelijk...' en verklaar je nader.
pi_118964685
heeft iemand een screen protector voor de N02-M kunnen vinden?
  donderdag 8 november 2012 @ 00:21:54 #5
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_118964873
pi_118964913
maar met zarmark kan je toch niet met paypal betalen of wel?
pi_118964936
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:28 schreef Majinster het volgende:
http://www.zarmark.com/English/faq_detail.aspx?id=7
pi_118964947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:28 schreef Majinster het volgende:
zarmark wel, mistertao niet
pi_118965025
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:12 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Hoe kan je nou niet aan de deur hebben hoeven te betalen aan DHL als er $162 op het pakketje staat? :D
Wat snap jij niet aan een mailtje naar de CS doet wonderen :D!

ben even de post kwijt, maar 3G vergt wel degelijk meer dan wifi..
zoek maar eens google na wat bronnen..

wifi kan wel meer stroom verbruiken wanneer deze steeds blijft zoeken naar een netwerk..
dat scannen naar netwerken kost veel stroom!

inmiddels de lader aan de neo gedaan, met nog 4% over..
  donderdag 8 november 2012 @ 00:36:13 #11
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_118965132
Voor degenen die laat inschakelen:
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:19 schreef Downstar het volgende:

en daar is de video review.. ik zal jullie niet langer laten wachten..
De eventuele tekst review komt later denk ik nog..

misschien een wat rommeligere review dan anders, maar had niet al te veel inspiratie :D!

Downstar
& Inmiddels sijpelen enkele ('duur' aangeschafte) G3's ook binnen.
pi_118966441
Vind het wel jammer dat er geen screen protector wordt bijgeleverd bij de Neo N02-M. Op de video van lightake zit het wel erbij :(

via zarmark eentje kopen kost $5.1 en etotalk verkoopt het niet los

ps: iemand interesse? http://xunyangprint.en.al(...)est_smart_phone.html

[ Bericht 16% gewijzigd door Majinster op 08-11-2012 05:05:44 ]
pi_118966577
Iemand van jullie ervaring met de Star Galaxy Note II?.
  donderdag 8 november 2012 @ 07:45:51 #14
388270 Diqiu-Long
Ik heb een scheerfetish
pi_118966940
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:08 schreef shiznuts het volgende:
Maar eens tijd voor een polletje. :P Kijken hoe de communitysupport zo'n beetje is.

Poll: Welke Chinese Smartphone is jóuw smartphone?
Jiayu JY-G3
Neomobile N02-M
Newman N1/Freelander I10
UMI X1
AMOI N821 (N820)
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Ik begrijp dat meerdere antwoorden ook kunnen. Kies die het meest van toepassing is, of anders 'Anders, namelijk...' en verklaar je nader.
Anders je hebt HTC er niet bij gezet, dat is ook gewoon een Chineese smartphone gemaakt in de afvallige provincie Taiwan.
pi_118966989
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 00:32 schreef Downstar het volgende:

[..]

Wat snap jij niet aan een mailtje naar de CS doet wonderen :D!

ben even de post kwijt, maar 3G vergt wel degelijk meer dan wifi..
zoek maar eens google na wat bronnen..

wifi kan wel meer stroom verbruiken wanneer deze steeds blijft zoeken naar een netwerk..
dat scannen naar netwerken kost veel stroom!

inmiddels de lader aan de neo gedaan, met nog 4% over..
Dat was ik. Ik weet ook niet waar het aan ligt maar ik doe minder lang met mijn accu als Wi-Fi aan staat. Wellicht moet ik die dan alleen aanzetten als ik weet dat ik op Wi-Fi kan. Voor ik ga weer uitzetten...
pi_118967033
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Anders je hebt HTC er niet bij gezet, dat is ook gewoon een Chineese smartphone gemaakt in de afvallige provincie Taiwan.
HTC is gewoon een "westers" merk.
  donderdag 8 november 2012 @ 07:57:10 #17
388270 Diqiu-Long
Ik heb een scheerfetish
pi_118967046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:55 schreef Tsurany het volgende:

[..]

HTC is gewoon een "westers" merk.
Nee hoor komt uit de afvallige provincie Taiwan dat op zijn buurt weer bij China hoort, dus ik zeg altijd heel trost dat mijn notebook, tablet ( beide Asus ) en smartphone ( htc ) uit China komen.

Kijk de naam van HTC in het Chinees.
  donderdag 8 november 2012 @ 07:58:06 #18
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_118967054
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 07:45 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

;( Het gaat alleen om 'voordelige' smartphones die je hier niet kunt kopen, maar wel in Chinese webshops, hè. HTC doesn't fit the profile... maar eh, dat is jóuw smartphone dan die je in huis haalt en waarom je dit topic volgt? Want daar ging de vraag over.

Ik heb ook een Asus laptop en een HTC smartphone, maar dat heeft dus nergens betrekking op die poll.
pi_118967072
Vandaar de "". Het is gewoon een "westers" merk dat niet in het westen geproduceerd wordt maar daar wel zeer bekend is.
  donderdag 8 november 2012 @ 08:01:39 #20
388270 Diqiu-Long
Ik heb een scheerfetish
pi_118967088
Laat dat westerse maar weg, de afvallige provincie Taiwan ligt gewoon rechts van Xiamen en ligt dus in het oosten niet in het westen.

Maar ik weet dat het over goedkope smartphones gaat, ik volg ja juist daarom dit topic omdat ik er ook eentje wil, ik heb namelijk een beetje gehad met mijn HTC en wil wel wat nieuws, het liefste een quadcore natuurlijk.

Als je gevraagd had wat is jouw mainland Chinese smartphone dan valt HTC ten alle tijden buiten de boot ha, maar HTC Evo 3D is momenteel mijn huidige telefoon.

[ Bericht 7% gewijzigd door Diqiu-Long op 08-11-2012 08:08:01 ]
  donderdag 8 november 2012 @ 08:03:39 #21
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_118967104
'Westers' gaat over de populariteit en beschikbaarheid. Je kunt een HTC gewoon HIER in het WESTEN kopen als je zou willen. Dat wordt bedoeld hè, niemand zal ontkennen dat Samsung, HTC of een ander merk OOSTERS is. :')

Ja, nu ligt het aan de Poll-formulering. :P Ik denk dat iedereen wel doorhad dat er geen Samsungs en HTC's in de OP staan/zijn besproken. Gaat natuurlijk meer om een beslissing van de gasten in dit topic, niet om wat je al een tijd hebt.
  donderdag 8 november 2012 @ 08:06:35 #22
388270 Diqiu-Long
Ik heb een scheerfetish
pi_118967131
Ik betwijfel of mensen wel weten dat Samsung uit Korea komt en zelfde voor Asus en HTC dat die uit China ( Taiwan ) komen, meeste mensen weten denk ik niet waar die merken vandaan komen, maar het zijn erg mainstream merken, daarom wil ik nu een Xiaomi M2 of Huawei Honor 2 of een van de andere koopjes.

Samsung is dan ook geen Chinees merk :P Maar ik wist wel dat je goedkope Chinese telefoons bedoelde :P Ik heb er op moment gewoon geen.
  donderdag 8 november 2012 @ 08:08:46 #23
195885 shiznuts
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_118967150
Daarom zei ik ook 'OOSTERS' met koeienletters. :s)
Maar idd, dat hoort ook niet in het 'Chinese' topic, so much is true.

Dus waarom antwoord je dan niet gewoon...
quote:
_O- Maar ok, ik laat het al.
  donderdag 8 november 2012 @ 08:11:35 #24
388270 Diqiu-Long
Ik heb een scheerfetish
pi_118967178
Oh ik ben net wakker, op GoT zou men nu een dikke waarschuwing geplaats hebben dat ik offtopic ga. Maar je hebt gelijk.

Ik volg gewoon met enthousiasme dit topic, maar ga pas in januari kopen. Zeg volgens die poll hebben 9 mensen hier een Jiayu G3, volgens mij klikken ze gewoon aan welke ze willen ofzo want die Jiayu G3 heeft bijna niemand.
pi_118967322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik betwijfel of mensen wel weten dat Samsung uit Korea komt en zelfde voor Asus en HTC dat die uit China ( Taiwan ) komen, meeste mensen weten denk ik niet waar die merken vandaan komen, maar het zijn erg mainstream merken, daarom wil ik nu een Xiaomi M2 of Huawei Honor 2 of een van de andere koopjes.

Samsung is dan ook geen Chinees merk :P Maar ik wist wel dat je goedkope Chinese telefoons bedoelde :P Ik heb er op moment gewoon geen.
Like, who gives a fuck? Je snapt wat bedoeld wordt dus niet zo moeilijk doen.

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')