abonnement Unibet Coolblue
pi_121012894
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:51 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Eigenlijk best wel ernstig, mensen worden op deze manier gewoon afgezet door veel te veel te betalen dan dat het daadwerkelijk kost. In het algemeen betalen we voor alles teveel, denk aan voedsel, kleding, elektronica etc maar dat is op een bepaalde manier nog "acceptabel". Ik zou bijna zeggen dat het merk "Theorema" gewoon pure oplichting is, er zal vast iemand zijn die wel 1500 euro voor zo'n klokje heeft neergelegd, terwijl het klokje aanzienlijk minder waard is.
Het zijn vaak chinese horloges met een westerse naam.
pi_121013301
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Toch ook een klasse duurder dan Zeno?

Of is Zeno ondertussen ook vrij prijzig geworden? (ik heb die van mij jaren terug voor iets van ¤100 gekocht)
De Zeno precision pilot (quartz) zijn nog redelijk betaalbaar (350/500euro) maar de Zeno's met een mechanisch werk zijn ook flink duurder vanaf ong 600euro.

Longines Heritage kost 1330euro
  maandag 31 december 2012 @ 16:12:43 #278
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121013496
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 15:29 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

En in vergelijking met een omega van dezelfde prijsklasse?
Automaat of quartz?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_121013837
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:08 schreef Jonathon het volgende:

[..]

De Zeno precision pilot (quartz) zijn nog redelijk betaalbaar (350/500euro) maar de Zeno's met een mechanisch werk zijn ook flink duurder vanaf ong 600euro.

Longines Heritage kost 1330euro
Jeetje dat is dan flink prijzig geworden. Ik heb een mechanische pilot en die was destijds iets van ¤100 nieuw. En een groot deel zat qua prijs onder de ¤300

Al keek ik laatst in de etalage van een juwelier en zag dat TW Steel ( :') ) ook al iets van ¤300-500 kost :')
pi_121013914
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:12 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Automaat of quartz?
Longines automaat, omega met de hand.
pi_121013942
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:51 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Eigenlijk best wel ernstig, mensen worden op deze manier gewoon afgezet door veel te veel te betalen dan dat het daadwerkelijk kost. In het algemeen betalen we voor alles teveel, denk aan voedsel, kleding, elektronica etc maar dat is op een bepaalde manier nog "acceptabel". Ik zou bijna zeggen dat het merk "Theorema" gewoon pure oplichting is, er zal vast iemand zijn die wel 1500 euro voor zo'n klokje heeft neergelegd, terwijl het klokje aanzienlijk minder waard is.
Wel nee, niemand heeft daar ¤1500 voor betaald. Is gewoon om mensen het idee te geven dat ze een enorm koopje hebben.

Prijs wordt niet bepaald door wat het kost, maar wat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Dus dat 'teveel voor alles betalen' slaat imho nergens op.
pi_121014123
Bij Watch2day moet je altijd nazoeken, soms zit er wel een goede aanbieding tussen. Laatst een sporthorloge besteld die daadwerkelijk 50% van de winkelprijs was.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_121014352
Ik zit te twijfelen tussen:

Orient ER27001B: E189,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de zwarte Tissot Visodate: E400,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121018134
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:23 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Wel nee, niemand heeft daar ¤1500 voor betaald. Is gewoon om mensen het idee te geven dat ze een enorm koopje hebben.

Ik ken ook iemand die ook een keer iets voor $600 had gekocht wat achter af ook voor $150 kon worden gekocht, niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is. Stel dat Piet die weinig van horloges af weet een nieuw horloge wil hebben en wordt bijvoorbeeld doorverwezen vanuit een forum naar http://theorema-watches.com/en/index.html, en hij ziet Het horloge, geloof mij maar... er zijn genoeg mensen die dan braaf hun bestelling plaatsen op dat soort "plakmerk" sites en uiteindelijk veel te veel betalen terwijl zij het op Ebay voor 25% van de prijs konden kopen of via een koopjesite.

quote:
Prijs wordt niet bepaald door wat het kost, maar wat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Dus dat 'teveel voor alles betalen' slaat imho nergens op.
Wij betalen wel te veel voor onze producten, een mens betaald in de meeste gevallen altijd 20% teveel. Maar met 20% valt nog mee te leven. Laten wij nu als voorbeeld de nieuwe Ipad nemen:

• De processor: 23 dollar
• De camera: 12,35 dollar
• De harde schijf (kleinste) 16,80 dollar
• Het werkgeheugen 13,70 dollar
• De accu: 32 dollar
• Scherm en behuizing: 87 dollar
• Diversen: 5,85 dollar
• Totaal goedkoopste model: 316 dollar

Totaal: 236 euro

Verkoopprijs: 479 euro

Dit kan makkelijk 399 zijn, alle partijen die tijdens de reis van de fabrikant naar de winkel tussen komen zijn ook al dubbel en dwars betaald. Wij zijn inderdaad bereid om het te betalen, merken zoeken namelijk altijd de limiet op. Maar dan laten ze ons altijd nog te veel betalen. Wij betalen ook veel te veel voor stroom, ik ken iemand die in die wereld zit en stroom kost voor energie maatschappijen geen drol om in te kopen, ik kan je zo enkele maatschappijen opnoemen waar zij hun stroom inkopen maar dat doe ik niet, ik wil geen problemen. De stroom wordt vervolgens voor te veel geld aangeboden dan dat het daadwerkelijk aangeboden kan worden, maar de consument is bereid toch wel te betalen maar betalen alsnog te veel. Het zelfde geld voor benzine, alles wordt kunstmatig omhooggehouden. Maar goed, zo lang wij het accepteren....?

Maar verder wil ik er niet teveel moeite in stoppen om het topic niet te verpesten.

[ Bericht 2% gewijzigd door RuckTape op 31-12-2012 18:34:45 ]
pi_121018564
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:21 schreef RuckTape het volgende:

Wij betalen wel te veel voor onze producten, een mens betaald in de meeste gevallen altijd 20% teveel. Maar met 20% valt nog mee te leven. Laten wij nu als voorbeeld de nieuwe Ipad nemen:

• De processor: 23 dollar
• De camera: 12,35 dollar
• De harde schijf (kleinste) 16,80 dollar
• Het werkgeheugen 13,70 dollar
• De accu: 32 dollar
• Scherm en behuizing: 87 dollar
• Diversen: 5,85 dollar
• Totaal goedkoopste model: 316 dollar

Totaal: 236 euro

Verkoopprijs: 479 euro

Dit kan makkelijk 399 zijn, alle partijen die tijdens de reis van de fabrikant naar de winkel tussen komen zijn ook al dubbel en dwars betaald. Wij zijn inderdaad bereid om het te betalen, merken zoeken namelijk altijd de limiet op. Maar dan laten ze ons altijd nog te veel betalen. Wij betalen ook veel te veel voor stroom, ik ken iemand die in die wereld zit en stroom kost voor energie maatschappijen geen drol om in te kopen, ik kan je zo enkele maatschappijen opnoemen waar zij hun stroom inkopen maar dat doe ik niet. De stroom wordt vervolgens voor te veel geld aangeboden dan dat het daadwerkelijk aangeboden kan worden, maar de consument is bereid toch wel te betalen maar betalen alsnog te veel. Het zelfde geld voor benzine.

Maar verder wil ik er niet teveel moeite in stoppen om het topic niet te verpesten.
Ah dus de marge van iedere actor in de waardeketen is "teveel betalen". Kun je vinden, maar dan zul je wel lege schappen in de winkel aantreffen.

Maar als je vind dat de consument teveel betaald, wat let je om zelf een bedrijf op te zetten en het 20% goedkoper aan te bieden? Dat moet een gouden handel zijn
pi_121019541
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:35 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ah dus de marge van iedere actor in de waardeketen is "teveel betalen". Kun je vinden, maar dan zul je wel lege schappen in de winkel aantreffen.

Maar als je vind dat de consument teveel betaald, wat let je om zelf een bedrijf op te zetten en het 20% goedkoper aan te bieden? Dat moet een gouden handel zijn
Voordeelwinkels lopen als een tierelier, zo gauw je maar onder de reguliere verkoopprijs gaat zitten is er genoeg animo voor je producten (20% minder dus). De marge per product in dit soort winkels is natuurlijk lager, maar omdat je meer verkoopt omdat het zo goedkoop is kom je theoretisch gezien Qua inkomsten op het niveau van andere winkels die bijvoorbeeld de zelfde producten verkopen voor de normale verkoopprijs. Mijn oom runt ook een voordeelshop en het gaat hartstikke prima, ik heb daarom ook een bijbaantje bij hem. Zelf heb ik de logistieke vaardigheden niet om één of meerdere winkels te runnen, ik draai enkel kassa en vul de dingen bij in zijn winkel.
  maandag 31 december 2012 @ 22:24:51 #287
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_121023900
Mijn laatste aanwinst:

Speedy Pro met choco-bruine plaat. In kunstlicht oogt het wat bruin/zwart maar in daglicht is ie echt bruin. Mooi bruin. Aan de achterkant is het prachtige uurwerk zichtbaar. Scheelt me weer een glasbodem voor mn normale Pro.

Bandje moet ik nog even aan wennen. Komt nog wel een mooie kroko voor in de plaats.



Het beste horlogeforum van Nederland
pi_121024069
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 22:24 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn laatste aanwinst:

Speedy Pro met choco-bruine plaat. In kunstlicht oogt het wat bruin/zwart maar in daglicht is ie echt bruin. Mooi bruin. Aan de achterkant is het prachtige uurwerk zichtbaar. Scheelt me weer een glasbodem voor mn normale Pro.

Bandje moet ik nog even aan wennen. Komt nog wel een mooie kroko voor in de plaats.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Toffe speedy, zit er ook heel lang over na te denken, maar er zijn d'r zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
pi_121024232
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:34 schreef RuckTape het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen:

Orient ER27001B: E189,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de zwarte Tissot Visodate: E400,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die eerste O+

Ligt het aan mij, of zijn er maar bar weinig vrouwelijke horlogeliefhebsters? :@
En dan heb ik het niet over de Gucci horloges, want daar lopen de dames helemaal warm voor, ik bedoel échte liefhebsters.
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 31 december 2012 @ 23:32:30 #290
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_121025176
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:34 schreef RuckTape het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen:

Orient ER27001B: E189,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de zwarte Tissot Visodate: E400,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Tissot. Stukje duurder maar beter afgewerkt en tijdlozer
Het beste horlogeforum van Nederland
  dinsdag 1 januari 2013 @ 09:38:00 #291
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_121031479
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 13:38 schreef x3ro het volgende:

[..]


OT: Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen over de kwaliteit van de horloges van Panerai? En dan specifiek de Luminor Marina. Ik ben aan het kijken voor een vervanger van mijn Superocean.
Panerai zijn super, ik ben er al mee bezig sinds 1997 mee bezig. En draag niks anders meer. Ben ondertussen aan m'n 8st bezig, soms geupgraded, dan weer verkocht en een minder duur model gekocht omdat ik centen nodig had.

Instapmodellen nieuw tussen 3000 en 4000 euro, 2de hands niet veel minder want in tegenstelling tot andere merken houden ze vrij goed hun waarde.
Instapmodellen zijn meestal voorzien van door Panerai aangepaste ETA binnenwerken, andere modellen worden ondertussen van van eigen binnenwerken voorzien, prijzen gaan dan een stuk hoger liggen tot ong. 380k.

Heel leuk is dat er een wereldwijde community is waar enthousiastelingen samen meetings organiseren.
Meer info op Paneristi.com
pi_121035589
Ik heb sindskort ook een Panerai. Vind het herkenbare en tijdloze modellen, en het merk heeft een mooie en rijke historie. De modellen met aangepaste ETA vind ik overpriced, spaar dan even door voor een model met een mooi in-huis calibre.
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 22:24 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn laatste aanwinst:

Speedy Pro met choco-bruine plaat. In kunstlicht oogt het wat bruin/zwart maar in daglicht is ie echt bruin. Mooi bruin. Aan de achterkant is het prachtige uurwerk zichtbaar. Scheelt me weer een glasbodem voor mn normale Pro.

Bandje moet ik nog even aan wennen. Komt nog wel een mooie kroko voor in de plaats.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Feli. Erg mooi!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:33:07 #293
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_121046227
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 16:23 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

Longines automaat, omega met de hand.
Is het een Omega van voor het jaar 2000?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_121056168


Is dit horloge té klassiek voor een 19-jarige? 't is subjectief natuurlijk maar ik hoor graag jullie meningen.

Kan iemand me trouwens vertellen waar het onderste displaytje voor dient? Geeft dat ding het uur aan? Om het verschil tussen dag en nacht te vertellen?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  dinsdag 1 januari 2013 @ 23:49:13 #295
70867 Jackal_Omega
Boeiend.................
pi_121056805
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:37 schreef Nafi het volgende:
[ afbeelding ]

Is dit horloge té klassiek voor een 19-jarige? 't is subjectief natuurlijk maar ik hoor graag jullie meningen.

Kan iemand me trouwens vertellen waar het onderste displaytje voor dient? Geeft dat ding het uur aan? Om het verschil tussen dag en nacht te vertellen?
Denk het laatste. Ik vind m niet te klassiek
Het beste horlogeforum van Nederland
pi_121057417
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 18:21 schreef RuckTape het volgende:

[..]

Ik ken ook iemand die ook een keer iets voor $600 had gekocht wat achter af ook voor $150 kon worden gekocht, niet iedereen kijkt verder dan zijn neus lang is. Stel dat Piet die weinig van horloges af weet een nieuw horloge wil hebben en wordt bijvoorbeeld doorverwezen vanuit een forum naar http://theorema-watches.com/en/index.html, en hij ziet Het horloge, geloof mij maar... er zijn genoeg mensen die dan braaf hun bestelling plaatsen op dat soort "plakmerk" sites en uiteindelijk veel te veel betalen terwijl zij het op Ebay voor 25% van de prijs konden kopen of via een koopjesite.

[..]

Wij betalen wel te veel voor onze producten, een mens betaald in de meeste gevallen altijd 20% teveel. Maar met 20% valt nog mee te leven. Laten wij nu als voorbeeld de nieuwe Ipad nemen:

• De processor: 23 dollar
• De camera: 12,35 dollar
• De harde schijf (kleinste) 16,80 dollar
• Het werkgeheugen 13,70 dollar
• De accu: 32 dollar
• Scherm en behuizing: 87 dollar
• Diversen: 5,85 dollar
• Totaal goedkoopste model: 316 dollar

Totaal: 236 euro

Verkoopprijs: 479 euro

Dit kan makkelijk 399 zijn, alle partijen die tijdens de reis van de fabrikant naar de winkel tussen komen zijn ook al dubbel en dwars betaald. Wij zijn inderdaad bereid om het te betalen, merken zoeken namelijk altijd de limiet op. Maar dan laten ze ons altijd nog te veel betalen. Wij betalen ook veel te veel voor stroom, ik ken iemand die in die wereld zit en stroom kost voor energie maatschappijen geen drol om in te kopen, ik kan je zo enkele maatschappijen opnoemen waar zij hun stroom inkopen maar dat doe ik niet, ik wil geen problemen. De stroom wordt vervolgens voor te veel geld aangeboden dan dat het daadwerkelijk aangeboden kan worden, maar de consument is bereid toch wel te betalen maar betalen alsnog te veel. Het zelfde geld voor benzine, alles wordt kunstmatig omhooggehouden. Maar goed, zo lang wij het accepteren....?

Maar verder wil ik er niet teveel moeite in stoppen om het topic niet te verpesten.
Beetje kortzichtig.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
pi_121064228
Hoeveel korting zou ik ongeveer kunnen vragen/krijgen bij de juwelier voor een Longines van 1350euro?
  woensdag 2 januari 2013 @ 10:18:45 #298
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121064288
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 10:14 schreef Jonathon het volgende:
Hoeveel korting zou ik ongeveer kunnen vragen/krijgen bij de juwelier voor een Longines van 1350euro?
10 - 15% moet wel te doen zijn. Met een beetje geluk zelfs meer. Weet niet of je er vaker bent geweest.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121064505
Ik ga voor het eerst een echt horloge kopen dus ze kennen me vast niet.
Vandaar dat ik graag even wou weten of het mogelijk is om wat van de prijs af te krijgen, 10% vind ik al nettjes.
pi_121070839
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 16:34 schreef RuckTape het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen:

Orient ER27001B: E189,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en de zwarte Tissot Visodate: E400,-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vind de Tissot mooier en denk dat die ook een beter uurwerk heeft.

quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 22:24 schreef Jackal_Omega het volgende:
Mijn laatste aanwinst:

Speedy Pro met choco-bruine plaat. In kunstlicht oogt het wat bruin/zwart maar in daglicht is ie echt bruin. Mooi bruin. Aan de achterkant is het prachtige uurwerk zichtbaar. Scheelt me weer een glasbodem voor mn normale Pro.

Bandje moet ik nog even aan wennen. Komt nog wel een mooie kroko voor in de plaats.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
:9~.
Foto van het bandje dat je er bij wil bestellen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')