abonnement Unibet Coolblue
pi_119828948
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:33 schreef Hel1tjuh het volgende:
Hebben jullie iets van cursussen gedaan om er beter mee om te gaan?
En hoe is jullie ervaring met de verschillende medicijnen?

Ik baal ervan dat ze dit 3 jaar geleden al niet hebben gezien, want dat had me heel veel problemen gescheeld.. Loop iedere keer tegen dezelfde dingen aan namelijk..
Is je diagnose ADD of ADHD?
Cursussen werken niet op lange termijn. Tenminste bij mij.
Medicatie werken bij mij tegendraads.
Religie is een mentale ziekte.
pi_119836218
Cursus heb ik ook gehad. Had op korte termijn wel even effect, maar dat is nu al weer weg..
Medicatie heb ik een jaar geslikt, werkte wel goed mbt concentratie en rust maar met die medicijnen kon ik bijna niet slapen en had ik onwijs last de bijwerkingen. :(
  zondag 2 december 2012 @ 12:04:22 #128
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119837776
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2012 23:44 schreef Tommelaer het volgende:

[..]

Is je diagnose ADD of ADHD?
Cursussen werken niet op lange termijn. Tenminste bij mij.
Medicatie werken bij mij tegendraads.
Eigenlijk zeg je dus dat niets werkt?

Cursussen ben ik nu mee bezig, medicatie volgt eind december. Vind de begeleiding tot op heden wat tam, mag wat mij betreft wat agressiever.

Morgen naar reguliere psych, overmorgen adhdpraatgroep
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_119838851
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2012 12:04 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je dus dat niets werkt?

Cursussen ben ik nu mee bezig, medicatie volgt eind december. Vind de begeleiding tot op heden wat tam, mag wat mij betreft wat agressiever.

Morgen naar reguliere psych, overmorgen adhdpraatgroep
Momenteel neem ik Rilatine MR 40mg én ik ga wekelijks naar de psycholoog. Elke keer dat ik van de psycholoog kwam had ik het gevoel van: wat zit ik daar toch te doen, het is tijd- én geldverlies!!

Maar als ik nu terugkijk (na pakweg 5 weken, elke week een afspraak): het helpt toch. Ik heb veel meer nuttige dingen gedaan dan moest ik alles op mijn eentje geprobeerd hebben. De psycholoog helpt mij met realistische planningen te maken (wat ik zelf niet kan). Dit wil nog niet zeggen dat ik mij er elke keer aan houdt, maar vooral het feit dat het elke week bekeken wordt en het dus eigenlijk mini-deadlines zijn, heeft mij al goed geholpen! Zo doe ik toch iets ipv niets. Wat mij ook goed geholpen heeft is dat ze mij er telkens op wijst: ja, dat is weer je adhd die de bovenhand neemt. En zo leer ik het zelf herkennen.

Wat de medicatie betreft, door wordt nog naar gezocht wat voor mij het beste werkt. De psychiater heeft mij laten beginnen met Rilatine MR 20mg, daarna 30 en nu 40. Ik heb nooit bijwerkingen gehad maar ook nooit het gevoel dat het helpt. Na een week volledig te zijn gestopt met medicatie merkte ik pas wat voor effect het had. Door geen pillen te nemen was ik plots weer superveel afgeleid tijdens het studeren, liep ik te dagdromen, had vreselijke stemmingswisselingen en noem maar op. De pillen helpen dus wel degelijk, het was mij alleen niet opgevallen.

Ik ben van mening dat de combinatie therapie-pillen (in mijn geval dan toch) het beste werkt. De pillen helpen om de tips van de psycholoog op te volgen. Een cursus volgen kan handig zijn, maar ik denk dat het effect snel verloren gaat omdat er achteraf geen opvolging meer is en je niet meer gecorrigeerd wordt.
pi_119844093
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:49 schreef Zenuwpees het volgende:

[..]

Momenteel neem ik Rilatine MR 40mg én ik ga wekelijks naar de psycholoog. Elke keer dat ik van de psycholoog kwam had ik het gevoel van: wat zit ik daar toch te doen, het is tijd- én geldverlies!!

Maar als ik nu terugkijk (na pakweg 5 weken, elke week een afspraak): het helpt toch. Ik heb veel meer nuttige dingen gedaan dan moest ik alles op mijn eentje geprobeerd hebben. De psycholoog helpt mij met realistische planningen te maken (wat ik zelf niet kan). Dit wil nog niet zeggen dat ik mij er elke keer aan houdt, maar vooral het feit dat het elke week bekeken wordt en het dus eigenlijk mini-deadlines zijn, heeft mij al goed geholpen! Zo doe ik toch iets ipv niets. Wat mij ook goed geholpen heeft is dat ze mij er telkens op wijst: ja, dat is weer je adhd die de bovenhand neemt. En zo leer ik het zelf herkennen.

Wat de medicatie betreft, door wordt nog naar gezocht wat voor mij het beste werkt. De psychiater heeft mij laten beginnen met Rilatine MR 20mg, daarna 30 en nu 40. Ik heb nooit bijwerkingen gehad maar ook nooit het gevoel dat het helpt. Na een week volledig te zijn gestopt met medicatie merkte ik pas wat voor effect het had. Door geen pillen te nemen was ik plots weer superveel afgeleid tijdens het studeren, liep ik te dagdromen, had vreselijke stemmingswisselingen en noem maar op. De pillen helpen dus wel degelijk, het was mij alleen niet opgevallen.

Ik ben van mening dat de combinatie therapie-pillen (in mijn geval dan toch) het beste werkt. De pillen helpen om de tips van de psycholoog op te volgen. Een cursus volgen kan handig zijn, maar ik denk dat het effect snel verloren gaat omdat er achteraf geen opvolging meer is en je niet meer gecorrigeerd wordt.
:Y
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  zondag 2 december 2012 @ 20:12:50 #131
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119852419
Ik ben nu drie keer geweest en de gesprekken met een begeleiding zijn meer spuimomenten dan iets anders, zelfreflectie doe ik volcontinu maar blijf nooit lang genoeg ergens echt stil bij staan.

Wel zorg ik dat ik met slechts een handvol problemen tegelijk in de weer ben en daar plannen op maak. Vaak helpt dit wel, kwestie van meer discipline aanleren. Met vriendin slapend op de bank een oude krant doorgespit en daarna de afwas gedaan. Redelijk productief en toch rust in mijn hoofd, denk dat ik dit vaker wil.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_119870981
Aaah gelukkig, al die bruten die hier een paar maanden geleden kwamen melden dat medicatie slecht en onzinnig is en we het maar gewoon met wilskracht moeten doen, zijn weer weg :) En nee, zie dit aub niet als aanleiding om er weer over te beginnen, open dan maar een eigen topic :')

Anyway, even kort door de bocht: sinds maart diagnose ADD, in de zomer even dex geprobeerd omdat ik het idee had dat de chaos in m'n kop echt minder moest kunnen worden dan met ritalin. Waarschijnlijk niet genoeg geduld gehad met het proberen, dus snel weer terug gegaan naar methylfenidaat. Ik zat uiteindelijk op ~6x2 pillen van 10mg per dag (elke 3 uur 2 pillen, ook voor t slapen gaan) en dat werkte wel aardig.
Nu weet ik niet of het komt door de langere tijd deze medicijnen gebruiken, door de ingang van de herfst of door een combinatie van beiden en een nog achterliggende andere stribbeling met mijzelf, maar ik functioneer echt niet meer. Al sinds eind september heel wisselende periodes gehad. Dan een weekje niet kunnen slapen, dan langzaamaan weer opkrabbelen en m'n ding kunnen doen. Vorige week was ik zeker een week lang compleet apathisch, emotieloos, heel eng. Ik heb besloten dat ik maar moet aannemen dat het door de methylfenidaat komt en ben er toen mee gestopt en overgegaan op de dex die ik nog had liggen. Ik moet nog een moment vinden om m'n medicijnman te benaderen om er over te babbelen en dexi's voor te laten schrijven, maar tot die tijd vraag ik mij af of het jullie bekend voorkomt én of jullie weten wat een equivalente dosis zou zijn met dex. Ik weet dat ze zeggen dat 1x5 mg dex ongeveer gelijk staat aan 1x10 mg methylfenidaat, maar beide medicijnen werken volgens een ander mechanisme en aan nattevingerwerk heb ik niet veel, ik ben benieuwd naar ervaring!
Nu merkte ik zelf dus dat 1x5mg dex per 4 uur niet voldoende is, maar ik merkte ook dat ik mij nu veel meer mijzelf noem, het voelde echt als een bevrijding. Punt is natuurlijk wel dat ik nu veel minder medicijnen gebruik dan ik ingesteld op methylfenidaat deed, maar toch...
  maandag 3 december 2012 @ 10:05:02 #133
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119871106
Toen ik gisteren aan het zappen was na mijn film stuitte ik nog op een laatste stukje van een programma over ADHD. Hier te zien: http://brandpunt.kro.nl/s(...)everingen/02-12-2012
Gaat voornamelijk over kinderen, het gebruik van medicatie en de toename in het aantal ADHD gevallen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
pi_119878414
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 09:58 schreef MonsieurCosmopolite het volgende:
Aaah gelukkig, al die bruten die hier een paar maanden geleden kwamen melden dat medicatie slecht en onzinnig is en we het maar gewoon met wilskracht moeten doen, zijn weer weg :) En nee, zie dit aub niet als aanleiding om er weer over te beginnen, open dan maar een eigen topic :')

Anyway, even kort door de bocht: sinds maart diagnose ADD, in de zomer even dex geprobeerd omdat ik het idee had dat de chaos in m'n kop echt minder moest kunnen worden dan met ritalin. Waarschijnlijk niet genoeg geduld gehad met het proberen, dus snel weer terug gegaan naar methylfenidaat. Ik zat uiteindelijk op ~6x2 pillen van 10mg per dag (elke 3 uur 2 pillen, ook voor t slapen gaan) en dat werkte wel aardig.
Nu weet ik niet of het komt door de langere tijd deze medicijnen gebruiken, door de ingang van de herfst of door een combinatie van beiden en een nog achterliggende andere stribbeling met mijzelf, maar ik functioneer echt niet meer. Al sinds eind september heel wisselende periodes gehad. Dan een weekje niet kunnen slapen, dan langzaamaan weer opkrabbelen en m'n ding kunnen doen. Vorige week was ik zeker een week lang compleet apathisch, emotieloos, heel eng. Ik heb besloten dat ik maar moet aannemen dat het door de methylfenidaat komt en ben er toen mee gestopt en overgegaan op de dex die ik nog had liggen. Ik moet nog een moment vinden om m'n medicijnman te benaderen om er over te babbelen en dexi's voor te laten schrijven, maar tot die tijd vraag ik mij af of het jullie bekend voorkomt én of jullie weten wat een equivalente dosis zou zijn met dex. Ik weet dat ze zeggen dat 1x5 mg dex ongeveer gelijk staat aan 1x10 mg methylfenidaat, maar beide medicijnen werken volgens een ander mechanisme en aan nattevingerwerk heb ik niet veel, ik ben benieuwd naar ervaring!
Nu merkte ik zelf dus dat 1x5mg dex per 4 uur niet voldoende is, maar ik merkte ook dat ik mij nu veel meer mijzelf noem, het voelde echt als een bevrijding. Punt is natuurlijk wel dat ik nu veel minder medicijnen gebruik dan ik ingesteld op methylfenidaat deed, maar toch...
Zover ik heb gehoord en gelezen is dexamfetamine inderdaad ongeveer 2x zo potent als methylfenidaat. Echt vergelijken kan ik het niet goed, want tussen mijn vroegere ritalin gebruik en dextroamfetamine nu zat zo'n 3 jaar van geen medicatie.

Het heeft misschien ook wat te maken met de halveringstijd van de medicatie. Methylfenidaat heeft een biologische halveringstijd van zo'n 2-4 uur, terwijl dextroamfetamine een halveringstijd van zo'n 12 uur of langer heeft. Hierdoor bouw je wel een zekere bloedwaarde spiegel op, wat veel minder het geval is bij methylfenidaat. Door de hogere halveringstijd is de welbekende rebound ook bijna niet aanwezig.
  maandag 3 december 2012 @ 14:40:46 #135
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119879969
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 10:05 schreef ieniminimuis het volgende:
Toen ik gisteren aan het zappen was na mijn film stuitte ik nog op een laatste stukje van een programma over ADHD. Hier te zien: http://brandpunt.kro.nl/s(...)everingen/02-12-2012
Gaat voornamelijk over kinderen, het gebruik van medicatie en de toename in het aantal ADHD gevallen.
Net gekeken maar vind het broddelwerk, te kort door de bocht. Momenteel lopen er onderzoeken naar de effectiviteit.

Ik vind het vooral jammer dat men erg gespitst is op productiviteit (wat zienderogen toe kan nemen) en minder op de kwaliteit van leven.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_119880193
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2012 14:40 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]
Ik vind het vooral jammer dat men erg gespitst is op productiviteit (wat zienderogen toe kan nemen) en minder op de kwaliteit van leven.
Mee eens.
Vind het persoonlijk ook jammer dat er zo gefocust wordt op alleen maar medicatie en niet een combinatie van therapie en/of coaching en medicatie samen.
Daarnaast hoor ik ook nooit iets over alleen maar therapie en/of coaching.

Ikzelf vind eigenlijk dat er eerst met therapie en coaching begonnen moet worden en medicatie als laatste redmiddel voorgeschreven zou moeten worden in plaats van meteen de pillen erin te douwen.
You're dead to me!
I'm eating all your sandwiches,
Dead people don't need them...
  maandag 3 december 2012 @ 14:56:59 #137
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119880539
Wellicht omdat men heel erg zoekende is naar wat de beste technieken zijn.

Dat betreft verwacht ik geen wonderen. Ook qua medicatie: ik sta ervoor open maar wil wel stoppen als ik mezelf niet meer herken, al gok ik dat dat mee zal vallen
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 3 december 2012 @ 15:03:08 #138
313769 ieniminimuis
Zo gek als een muis
pi_119880783
Ze gaan de fout al in bij de eerste zin: "...krijgen steeds meer kinderen last van ADHD". Alsof het een ziekte is die je als kind krijgt als je ouders je niet onder de duim hebt... Je wordt er mee geboren of niet.
Misschien hadden ze onderscheid moeten maken tussen kinderen die daadwerkelijk ADHD hebben en kinderen die gewoon moeilijk en druk zijn, omdat ze geen opvoeding krijgen. Er zit naar mijn mening een groot verschil tussen deze twee groepen.
Het officiële liefje van @Monitor O+
Woont samen met de man van haar dromen: Robbie de robotstofzuiger
They think she is fragile like a flower, but she is fragile like a bomb
  maandag 3 december 2012 @ 15:12:28 #139
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119881131
Alleen is dat op jonge leeftijd lastig te zeggen zonder dat je daar als ouder tijd voor vrij maakt, die innerlijke beleving dus.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 3 december 2012 @ 15:41:25 #140
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119882159
Oké ik ben dus vanmiddag naar de psych geweest en heb Ritalin gekregen, net een uurtje geleden de eerste ingenomen en ik voel me zowaar rustiger, heerlijk :)

Ik kan de diagnose ADHD niet krijgen, omdat ze niks meer uit mijn kindertijd kunnen halen.. Maar het is niet zo dat de psych het er niet mee eens is dus zijn we wel met de behandeling gestart.. Officieel dus niet, onofficieel dus wel..

Hij wilde me eigenlijk Concerta geven, maar omdat dit niet vergoed wordt toch maar eerst even kijken of Ritalin misschien toch niet werkt.. Anders kan ik altijd nog Concerta gaan nemen..

Ik hoop wel dat ik straks met de Sertraline en welbutrin mag stoppen, want ik vind dat ik nu wel erg veel medicijnen slik..
  maandag 3 december 2012 @ 15:45:00 #141
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119882281
quote:
12s.gif Op maandag 3 december 2012 14:46 schreef Selyn het volgende:

[..]

Mee eens.
Vind het persoonlijk ook jammer dat er zo gefocust wordt op alleen maar medicatie en niet een combinatie van therapie en/of coaching en medicatie samen.
Daarnaast hoor ik ook nooit iets over alleen maar therapie en/of coaching.

Ikzelf vind eigenlijk dat er eerst met therapie en coaching begonnen moet worden en medicatie als laatste redmiddel voorgeschreven zou moeten worden in plaats van meteen de pillen erin te douwen.
Ben ik het helemaal mee eens :)

Toen ik 3 jaar geleden opgenomen was op de PAAZ slikte ik ook nog geen anti-depressiva.. Wel Alprazolam (kalmeringsmiddel) en dat slikte ik toen al te lang dus vandaar.. Anti-depressiva ben ik pas gaan slikken nadat ik er 3 maanden deeltijd-therapie op had zitten..

Huisartsen schrijven dit ook vaak te snel voor vind ik..
  maandag 3 december 2012 @ 15:48:39 #142
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119882402
Naast 8 maanden deeltijd therapie heb ik ook de RET-cursus gedaan en ik heb eens in de zoveel weken nog steeds gesprekken bij de maatschappelijk werkster in het ziekenhuis..

Ik hoop ook dat zij mij hiermee kan begeleiden.. Hoe ik sommige dingen nu beter kan aanpakken..

De hulp die ik van het ziekenhuis heb is trouwens geweldig.. Met het GGZ heb ik helaas slechte ervaringen.. Niet alleen van mezelf, maar zie het ook in mijn omgeving..
  maandag 3 december 2012 @ 16:01:24 #143
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119882886
En zelf kun je niet genoeg terughalen uit je jeugd om je eigen heteroanamnese te kunnen doen?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 3 december 2012 @ 16:10:47 #144
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119883204
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:01 schreef Skull-splitter het volgende:
En zelf kun je niet genoeg terughalen uit je jeugd om je eigen heteroanamnese te kunnen doen?
Nee.. Vanaf mijn 12e weet ik het wel ongeveer.. Maar daarvoor? Kijk mijn vader heeft wel een test ingevuld over mijn kindertijd en die was ook wel overduidelijk.. Maar het contact met hem is er nu niet en ik weet ook niet in hoeverre hij echt antwoord kan geven op die vragen dan.. Omdat hij toen gewoon erg vaak afwezig of bezopen was..

Als ik kijk vanaf mijn 12e ja dan is het er ook al wel duidelijk, maar dat zie ik ook pas sinds een paar dagen, omdat ik me er meer in heb verdiept.. Klein voorbeeldje: ik wieg mezelf in slaap en dat doe ik echt al van jongs af aan..

En zo vroeg ik gisteren mijn vriend bijvoorbeeld; was ik ook al zo toen ik 18 was.. Ja zei hij..
  maandag 3 december 2012 @ 16:22:39 #145
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119883652
Is het normaal dat je moe wordt van de Ritalin?
Je zou juist verwachten dat je gaat stuiteren... Omdat het speed is..

Mijn gedachten zijn wel heerlijk rustig nu.. ff gewoon nergens aan kunnen denken.. Heerlijk..

Roken jullie vaak een jointje trouwens? Ik doe dit best vaak, omdat ik dan tenminste ff een leeg hoofd heb en me beter kan focussen op dingen..
  maandag 3 december 2012 @ 16:49:17 #146
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119884809
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:10 schreef Hel1tjuh het volgende:

[..]

Nee.. Vanaf mijn 12e weet ik het wel ongeveer.. Maar daarvoor? Kijk mijn vader heeft wel een test ingevuld over mijn kindertijd en die was ook wel overduidelijk.. Maar het contact met hem is er nu niet en ik weet ook niet in hoeverre hij echt antwoord kan geven op die vragen dan.. Omdat hij toen gewoon erg vaak afwezig of bezopen was..

Als ik kijk vanaf mijn 12e ja dan is het er ook al wel duidelijk, maar dat zie ik ook pas sinds een paar dagen, omdat ik me er meer in heb verdiept.. Klein voorbeeldje: ik wieg mezelf in slaap en dat doe ik echt al van jongs af aan..

En zo vroeg ik gisteren mijn vriend bijvoorbeeld; was ik ook al zo toen ik 18 was.. Ja zei hij..
Ik kan mijn beleving van veel situaties terughalen tot mijn 2e...

Wat betreft medicatieeffect/beleving: ik drink slechts en vaak tot ik in een lichte roes kom en dan vind ik het wel best, kan wel aardig wat verstouwen en hetzelfde niveau blijven. Veel koffiedrinken overprikkelt ook aardig maar wordt daar vaak wel productiever/creatiever op.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  maandag 3 december 2012 @ 17:08:05 #147
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119885605
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 16:49 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik kan mijn beleving van veel situaties terughalen tot mijn 2e...

Wat betreft medicatieeffect/beleving: ik drink slechts en vaak tot ik in een lichte roes kom en dan vind ik het wel best, kan wel aardig wat verstouwen en hetzelfde niveau blijven. Veel koffiedrinken overprikkelt ook aardig maar wordt daar vaak wel productiever/creatiever op.
Ik heb veel verdrongen.. Omdat er enkele traumatische dingen in mijn jeugd zijn gebeurd..

Wat bedoel je met overprikkelen?
pi_119885801
Vertelde vriendinnetje met add 'het grote nieuws' dat ik ook adhd heb. Zegt ze: dat had ik je ook wel kunnen vertellen

Vertelde het ex vriendje: haha, ja dat zei ik toch al vanaf het begin..
Worry is a misuse of imagination
  maandag 3 december 2012 @ 18:50:55 #149
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_119889480
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:08 schreef Hel1tjuh het volgende:

[..]

Ik heb veel verdrongen.. Omdat er enkele traumatische dingen in mijn jeugd zijn gebeurd..

Wat bedoel je met overprikkelen?
Ik kan niks met verdringen, onthoud veel en weeg alles af. Depressies duren hier vaak omdat de druppel me vaak maanden lang bezighoudt zonder dat ik er grip op krijg.

Qua overprikkeling: ik bedoel dat mijn hersenen dan zoveel sneller een reeks gedachten afwerken, al word ik daar lichamelijl wel erg onrustig van...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  dinsdag 4 december 2012 @ 17:26:06 #150
388147 Hel1tjuh
Love, Live, Laugh...
pi_119924403
quote:
14s.gif Op maandag 3 december 2012 18:50 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik kan niks met verdringen, onthoud veel en weeg alles af. Depressies duren hier vaak omdat de druppel me vaak maanden lang bezighoudt zonder dat ik er grip op krijg.

Qua overprikkeling: ik bedoel dat mijn hersenen dan zoveel sneller een reeks gedachten afwerken, al word ik daar lichamelijl wel erg onrustig van...
Hoe bedoel je; je kan niks met verdringen? Je hebt het over jezelf dan neem ik aan?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')