abonnement Unibet Coolblue
pi_118804771


Wat is een ereader:
Een eReader is een apparaat waarmee men digitale teksten kan lezen. De twee voornaamste vormen van digitale teksten op een eReader zijn het eBook en de ePaper, als equivalenten van respectievelijk het boek en de krant.

Wat is een ebook:
Een e-reader, waarop een e-boek kan worden gelezen. Het is is een verzamelnaam voor digitale teksten die gelezen kunnen worden op beeldschermen van computers en smartphones evenals op een speciaal voor dit doel ontwikkelde e-reader. Het gaat hierbij zowel om teksten die eerder (of tegelijkertijd) verschenen zijn op papier, dus als conventioneel boek, als om teksten die uitsluitend voor digitaal gebruik geschreven zijn. E-boeken hebben doorgaans net als een gewoon boek een hoofdstukindeling, maar bovendien een zoekfunctie op woorden.

Reviews:
• Fok! Review BeBook Neo
• Fok! Review Pocketbook Pro 903
• Fok! Review Pocketbook Pro 602
• Fok! Review Icarus Go
• Fok! Review Sony PRS 650

Eerdere delen

Nuttige links:
Ereaders.nl
Ereaderclub
Erookies
e-readers-review

[ Bericht 6% gewijzigd door µ op 04-11-2012 14:22:13 ]
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:09:18 #2
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118805451
Dat e-reader plaatje O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118805494
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:09 schreef Maraca het volgende:
Dat e-reader plaatje O+
*O*.

Ook de TT maar even veranderd :s)
జ్ఞ‌ా
pi_118805564
Ik mis de oude TT. ;(

Maar het plaatje in de OP is ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118805615
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:12 schreef Cat22 het volgende:
Ik mis de oude TT. ;(
"eBook hot or not", really? :+.
quote:
Maar het plaatje in de OP is ^O^
Yay :s).
జ్ఞ‌ా
pi_118805658
Op zich vond ik het wel een interessante discussie; de ethiek achter het downloaden van e-books zonder ervoor te betalen. Is dit verantwoord? En lidmaatschap van een bibliotheek, heeft dat invloed op je antwoord?
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:17:15 #7
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118805729
Ik snap niet dat meer schrijvers hun eigen werk gewoon voor iets 5 / 10 dollar op hun eigen site aanbieden. Dan ben ik al eerder geneigd ervoor te betalen dan als het via een of andere webwinkel moet, waar zij ook weer een deel van het geld opstrijken.
O)))
pi_118805737
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
జ్ఞ‌ా
pi_118805751
Ik ben ook lid van de videotheek, heb nog geld op het pasje staan, en toch geeft dat geen vrijbrief om gratis te downloaden.
Tap tap tap
pi_118805793
quote:
4s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
ik erger me zelf ook nog het meest aan de eerste optie ja. Dat sommige boeken digitaal duurder zijn dan de paperbacks.
Tap tap tap
pi_118805848
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef arucard het volgende:
Ik snap niet dat meer schrijvers hun eigen werk gewoon voor iets 5 / 10 dollar op hun eigen site aanbieden. Dan ben ik al eerder geneigd ervoor te betalen dan als het via een of andere webwinkel moet, waar zij ook weer een deel van het geld opstrijken.
Ben ik het mee eens. Een beetje zoals Louis C.K. het eerder deed: "Comedian Louis C.K. was annoyed that he never saw a royalty check from sales of his standup specials through traditional outlets like DVD or iTunes. So he produced his own recent special, sold it online directly to fans for $5 -- and made a cool million in just 10 days.".

Ik heb die show toen gekocht, omdat het makkelijk, snel en drm-vrij was.
జ్ఞ‌ా
pi_118805863
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef CherryLips het volgende:
Ik ben ook lid van de videotheek, heb nog geld op het pasje staan, en toch geeft dat geen vrijbrief om gratis te downloaden.
Jij koopt al je boeken? :)
జ్ఞ‌ా
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 14:21:49 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118805932
quote:
4s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
Dat vind ik ook inderdaad idiote dingen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 4 november 2012 @ 14:22:15 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118805951
Mijn e-reader bevat een deel gekochte e-books, gedownloade e-books en gedownloade e-books / wetenschappelijke artikelen waarvan ik de papieren versie heb gekocht. Mijn gekochte e-books zal ik dan weer niet op internet gooien.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118805982
quote:
4s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.

De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.

En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
  zondag 4 november 2012 @ 14:23:39 #16
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806006
Idd, mooi plaatje in de OP :).

Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.

En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 4 november 2012 @ 14:24:09 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806026
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.

De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.

En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118806027
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 14:22 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Koop je dan wel de paperback? Dat doe ik regelmatig; ik koop een papieren versie en download hetzelfde boek met bittorrent.

De meeste auteurs zijn blij als / dat ze van hun werk kunnen leven, daarom vind ik het niet meer dan normaal om te betalen voor hun werk.

En die DRM sloop je er zo af natuurlijk.
Ik zou graag direct aan de schrijver betalen.
జ్ఞ‌ా
pi_118806058
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:
Idd, mooi plaatje in de OP :).

Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.

En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips :).
Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.

Ik heb ook die nieuwe kindle gezien, met zo'n verlicht scherm. Heeft iemand die al 'in het wild' gezien? Is het wat?
జ్ఞ‌ా
pi_118806114
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 14:20 schreef µ het volgende:

[..]

Jij koopt al je boeken? :)
nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes :P
Tap tap tap
  zondag 4 november 2012 @ 14:26:56 #21
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806136
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef µ het volgende:

[..]

Heb jij een lampje nu? Ik zoek er 1 voor op m'n e-reader voor in bed.

Ik heb ook die nieuwe kindle gezien, met zo'n verlicht scherm. Heeft iemand die al 'in het wild' gezien? Is het wat?
Nee, ik heb nog geen lampje. Beneden heb ik geen lampje nodig, heb een heerlijk led-leeslampje bij de bank O+. Maar voor in bed wil ik toch een lampje :). Ik heb een Sony PRS-T1. Hoeft niet persé een echt Sony lampje te zijn, als hij maar makkelijk en zonder slijtplekken te maken }:| op en van mijn e-reader kan :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118806171
Puur uit interesse:

1) Wat vinden jullie dat een schrijver per boek zou moeten krijgen? Is dat afhankelijk van het aantal pagina's? Het genre? Fictie/non-fictie? Research?
2) Voor welk bedrag zou jij boeken altijd kopen? Ervan uitgaande dat iedereen dit bedrag betaalt en niemand illegaal downloadt?
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:27:51 #23
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806172
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 14:26 schreef CherryLips het volgende:

[..]

nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes :P
Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik vind mijn argument geen smoesjes. Sta oprecht achter mijn denkwijze :). Maar ja, meningen verschillen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118806173
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef Maraca het volgende:

[..]

Maak jij daarbij een afweging welke auteur het is of koop je van alles de paperback?
Ligt aan de prijs. Meestal de paperback, die zijn bijna altijd ongeveer even duur als de Kindle-versie. Als de paperback één of twee euro duurder is koop ik nog altijd liever de paperback, dan heb je toch iets tastbaars.

Overigens heb ik sinds ik mijn Kindle heb heel veel boeken gedownload van auteurs die al een tijdje dood zijn. Daar ga ik dan niet voor betalen, copyright of niet (hoewel de uitgever uiteraard ook werk heeft gehad aan het digitaliseren van het boek).
  zondag 4 november 2012 @ 14:27:56 #25
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806175
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:23 schreef MaLo het volgende:
Idd, mooi plaatje in de OP :).

Onze bieb kent geen maximum te lenen boeken. Ja, 15 boeken per keer, maar er is geen maximum per jaar. Dus daarom gaf ik ook aan dat het voor mij (en voor de schrijver) 0,0 verschil maakt of ik zijn boek nu bij de bieb haal of via een nieuwsgroep op mijn e-reader.

En verder hou ik het topic in de gaten voor lampjes-tips :).
Heb zelf een relatief dure lamp gekocht.


Lightwedge Verso Arc Light

Voordeel is dat hij in te klappen is en de hoes dus gewoon dicht kan. Nu moet ik ook veel artikelen 'breed' lezen omdat het geen ePubs zijn maar pdf's en ook dat gaat prima. Hij blijft stevig zitten en geeft ook op zijn zij goed en duidelijk licht. Ook is hij via de USB kabel op te laden dus geen gedoe met batterijen. Ben er helemaal weg van. Het licht is perfect O+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118806198
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 14:26 schreef CherryLips het volgende:
[..]
nee maar ik praat het niet goed met allemaal smoesjes :P
En wat zijn jouw redenen om niet te betalen?
జ్ఞ‌ా
pi_118806205
quote:
3s.gif Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef µ het volgende:

[..]

Ik zou graag direct aan de schrijver betalen.
Helemaal mee eens. Het zou ook zomaar kunnen dat dat in de toekomst steeds vaker kan. Als boeken vaker digitaal worden verkocht neemt de macht van uitgevers hopelijk af.
  zondag 4 november 2012 @ 14:29:07 #28
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806246
quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef µ het volgende:
Puur uit interesse:

1) Wat vinden jullie dat een schrijver per boek zou moeten krijgen? Is dat afhankelijk van het aantal pagina's? Het genre? Fictie/non-fictie? Research?
2) Voor welk bedrag zou jij boeken altijd kopen? Ervan uitgaande dat iedereen dit bedrag betaalt en niemand illegaal downloadt?
1) Wat een schrijver moet krijgen, is iets wat hij zelf zal moeten onderhandelen met zijn uitgever. Ik heb daar geen mening over.

2) Voor 2 euro zou ik ieder boek (dun of dik) kopen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118806293
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:29 schreef MaLo het volgende:
[..]
1) Wat een schrijver moet krijgen, is iets wat hij zelf zal moeten onderhandelen met zijn uitgever. Ik heb daar geen mening over.

2) Voor 2 euro zou ik ieder boek (dun of dik) kopen.
Twee euro vind ik inderdaad een reele prijs :s).
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:31:45 #30
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806381
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef Maraca het volgende:

[..]

Heb zelf een relatief dure lamp gekocht.

[ afbeelding ]
Lightwedge Verso Arc Light

Voordeel is dat hij in te klappen is en de hoes dus gewoon dicht kan. Nu moet ik ook veel artikelen 'breed' lezen omdat het geen ePubs zijn maar pdf's en ook dat gaat prima. Hij blijft stevig zitten en geeft ook op zijn zij goed en duidelijk licht. Ook is hij via de USB kabel op te laden dus geen gedoe met batterijen. Ben er helemaal weg van. Het licht is perfect O+
Ziet er mooi en praktisch uit! Ik heb er even op gegoogled maar hij lijkt me vooral geschikt voor de Kindle?
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118806391
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het over mij hebt, maar ik vind mijn argument geen smoesjes. Sta oprecht achter mijn denkwijze :). Maar ja, meningen verschillen.
Sorry hoor, maar 'ik betaal voor de nieuwsgroepen', serieus?

quote:
5s.gif Op zondag 4 november 2012 14:27 schreef µ het volgende:
Puur uit interesse:

1) Wat vinden jullie dat een schrijver per boek zou moeten krijgen? Is dat afhankelijk van het aantal pagina's? Het genre? Fictie/non-fictie? Research?
2) Voor welk bedrag zou jij boeken altijd kopen? Ervan uitgaande dat iedereen dit bedrag betaalt en niemand illegaal downloadt?
1) Wat hij ervoor vraagt. Als je het niet waard vindt moet je het niet kopen. Wat de auteur ervoor moet vragen vind ik afhankelijk van zaken als oplage en het aantal pagina's.
2) Ik koop mijn boeken in principe sowieso, mits de auteur nog leeft (op dat criterium is inderdaad het een en ander op af te dingen), maar: onder de tien euro, hoewel dat bedrag wel afhankelijk is van oplage en aantal pagina's.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 14:33:56 ]
  zondag 4 november 2012 @ 14:32:00 #32
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806395
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:31 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ziet er mooi en praktisch uit! Ik heb er even op gegoogled maar hij lijkt me vooral geschikt voor de Kindle?
Ik heb dezelfde e-reader als jij ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 14:33:44 #33
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806468
quote:
10s.gif Op zondag 4 november 2012 14:31 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar 'ik betaal voor de nieuwsgroepen', serieus?

In combinatie met mijn "ik-betaal-voor-de-bieb"-argument zeker ja. Maar wat ik al zei, meningen verschillen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 4 november 2012 @ 14:34:10 #34
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806485
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:32 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb dezelfde e-reader als jij ;)
Ah ok! Heb er een favoriet van gemaakt, tzt maar eens zoeken naar de goedkoopste :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118806519
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:33 schreef MaLo het volgende:

[..]

In combinatie met mijn "ik-betaal-voor-de-bieb"-argument zeker ja. Maar wat ik al zei, meningen verschillen.
Het biebargument is nog enigszins valide, maar van dat geld van de nieuwsgroepen komt geen stuiver terecht bij de rechthebbenden, zoals al aangegeven. Dat 'argument' slaat dus als een tang op een varken.
  zondag 4 november 2012 @ 14:35:39 #36
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806544
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:34 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ah ok! Heb er een favoriet van gemaakt, tzt maar eens zoeken naar de goedkoopste :P.
Er zitten overigens 2 'klipjes' bij waardoor hij zowel geschikt is voor dikke als dunne e-readers :Y Enige nadeel is de prijs :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118806585
Ik ga eens lekker in mijn stoel zitten en een stukje lezen. :W.
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 14:36:42 #38
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806593
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 14:34 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Het biebargument is nog enigszins valide, maar van dat geld van de nieuwsgroepen komt geen stuiver terecht bij de rechthebbenden, zoals al aangegeven. Dat 'argument' slaat dus als een tang op een varken.
Prima dat dit jouw mening is. Ik ben van mening dat nieuwsgroepen een legale manier van informatie uitwisselen zijn. Ik zie het als het uitlenen van een boek aan bijvoorbeeld je buurvrouw. Ziet de schrijver ook geen cent van terug.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 4 november 2012 @ 14:37:27 #39
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118806635
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 14:36 schreef µ het volgende:
Ik ga eens lekker in mijn stoel zitten en een stukje lezen. :W.
Ik ga straks verder in Vijftig tinten grijs, zien of het de hype waard is :').
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118806716
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:36 schreef MaLo het volgende:

[..]

Prima dat dit jouw mening is. Ik ben van mening dat nieuwsgroepen een legale manier van informatie uitwisselen zijn. Ik zie het als het uitlenen van een boek aan bijvoorbeeld je buurvrouw. Ziet de schrijver ook geen cent van terug.
Onzinnige vergelijking, want een boek kun je niet uitlenen aan misschien wel duizend mensen tegelijk. Bovendien kan het wel legaal zijn, dat maakt het nog geen moreel te verantwoorden keuze. Je doet aan broodroof, zo simpel is het. Dat je desondanks blijft downloaden vind ik best, maar probeer niet iets dat krom is recht te praten.
  zondag 4 november 2012 @ 14:39:47 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118806742
Ik ben lid van een besloten forum waar we boeken kopen van ingezameld geld. Voor elk boek is dus een keer betaald. Drm is eraf gesloopt. We delen alleen onderling. Ik zie daar geen kwaad in. Ik geef papieren boeken ook door aan vrienden.
  zondag 4 november 2012 @ 14:41:08 #42
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118806797
Even wat vraagjes, want ik ben aan het kijken naar een e-reader maar snap er steeds minder van... :P

1. Als ik een Kindle koop dan kan amazon dus m'n hele kindle wissen, inclusief boeken die niet bij hun zijn gekocht, als ik bijvoorbeeld een van de boeken die bij hun gekocht is overzet naar een andere ereader?
2. Kunnen ze dat ook als ze zien dat je een boek/artikel erop zien staan waar wellicht niet voor betaald is? Ik download namelijk regelmatig wetenschappelijke artikelen via de universiteit, maar ik betaal daar zelf niet voor.
3. Dat op afstand wissen kan niet als je ereader koopt van een merk dat zelf geen 'boekenwinkel' heeft?

Oke dat was het voor nu :@
  zondag 4 november 2012 @ 14:42:27 #43
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806849
Wil je perse een Kindle of is een ander merk ook goed? Ik heb bijvoorbeeld een Sony en ben er erg over te spreken. Ook wetenschappelijke artikelen lezen prima doordat je aan kunt geven dat je die aan het lezen bent.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118806875
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:41 schreef kwiwi het volgende:
Even wat vraagjes, want ik ben aan het kijken naar een e-reader maar snap er steeds minder van... :P

1. Als ik een Kindle koop dan kan amazon dus m'n hele kindle wissen, inclusief boeken die niet bij hun zijn gekocht, als ik bijvoorbeeld een van de boeken die bij hun gekocht is overzet naar een andere ereader?
2. Kunnen ze dat ook als ze zien dat je een boek/artikel erop zien staan waar wellicht niet voor betaald is? Ik download namelijk regelmatig wetenschappelijke artikelen via de universiteit, maar ik betaal daar zelf niet voor.
3. Dat op afstand wissen kan niet als je ereader koopt van een merk dat zelf geen 'boekenwinkel' heeft?

Oke dat was het voor nu :@
Ik heb nog nooit gehoord dat Amazon dingen op afstand kan wissen, en dat ze het doen al helemaal niet.
  zondag 4 november 2012 @ 14:44:04 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118806905
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 14:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat Amazon dingen op afstand kan wissen, en dat ze het doen al helemaal niet.
quote:
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118806968
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:44 schreef Maraca het volgende:

[..]

[..]

Ik vond net deze link:
http://www.slate.com/arti(...)teen_eightyfour.html

Slechte zaak.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 14:45:23 ]
  zondag 4 november 2012 @ 14:45:48 #47
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118807007
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:42 schreef Maraca het volgende:
Wil je perse een Kindle of is een ander merk ook goed? Ik heb bijvoorbeeld een Sony en ben er erg over te spreken. Ook wetenschappelijke artikelen lezen prima doordat je aan kunt geven dat je die aan het lezen bent.
Nou ik heb de drie illuminated ereaders zitten vergelijken die er nu zijn (want dan zit ik niet met lampjes te klooien :P ), en dan blijven de kindle paperwhite en kobo glo eigenlijk over. Waarbij de kindle me net wat meer aanspreekt door bepaalde opties.

Ik bedenk me nu wel ineens dat de lampjes in zo'n ding natuurlijk wel kapot kunnen gaan, en dat is niet zomaar te vervangen.. Toch nog maar even opnieuw nadenken.
  zondag 4 november 2012 @ 14:48:41 #48
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118807168
Bizar :o. Dat zou voor mij dus echt een reden zijn om geen Kindle te kopen.

Ik heb dus dezelfde (Sony) als Maraca en hij bevalt me uitstekend. Simpel in gebruik, heel goed leesbaar en met Calibre werkt het bijwerken van je bibliotheek haast nog simpelere dan Itunes :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 4 november 2012 @ 14:49:47 #49
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118807235
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:48 schreef MaLo het volgende:
Bizar :o. Dat zou voor mij dus echt een reden zijn om geen Kindle te kopen.

Ik heb dus dezelfde (Sony) als Maraca en hij bevalt me uitstekend. Simpel in gebruik, heel goed leesbaar en met Calibre werkt het bijwerken van je bibliotheek haast nog simpelere dan Itunes :).
Het nadeel is alleen wel dat je geen mapjes aan kunt maken. Je hebt wel 'collecties', maar had liever mappen met submappen gehad.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 14:50:55 #50
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118807284
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:48 schreef MaLo het volgende:
Bizar :o. Dat zou voor mij dus echt een reden zijn om geen Kindle te kopen.
Dat is dus ook waar ik mee zat... Heb geen zin om ineens een kapitaal aan boeken kwijt te zijn omdat ze hebben besloten dat ik iets doe wat in hun ogen niet mag.

Toch ook maar even kijken naar die sony dan :)
pi_118807373
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:42 schreef Maraca het volgende:
Wil je perse een Kindle of is een ander merk ook goed? Ik heb bijvoorbeeld een Sony en ben er erg over te spreken. Ook wetenschappelijke artikelen lezen prima doordat je aan kunt geven dat je die aan het lezen bent.
Hoe kan je dat aangeven? :@
pi_118807391
Mij is het nog nooit overkomen, en Amazon heeft het beloofd het nooit meer te doen ( :') ), maar dat is geen garantie.
  zondag 4 november 2012 @ 14:53:15 #53
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118807408
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:50 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat is dus ook waar ik mee zat... Heb geen zin om ineens een kapitaal aan boeken kwijt te zijn omdat ze hebben besloten dat ik iets doe wat in hun ogen niet mag.

Toch ook maar even kijken naar die sony dan :)
Degene die MaLo en ik hebben zijn niet meer te koop. SONY READER TOUCH PRS-T2 is de nieuwste.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 14:53:30 #54
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118807415
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Het nadeel is alleen wel dat je geen mapjes aan kunt maken. Je hebt wel 'collecties', maar had liever mappen met submappen gehad.
Mijn fysieke boekenkast heeft ook geen submappen :P en daarin kan ik de boeken ook prima vinden. Werken met collecties is voor mij wel voldoende. Maar ik gebruik de e-reader dan ook alleen voor de fun, kan me voorstellen dat als je hem ook gebruikt voor studieboeken / werkgerelateerde stukken, dat werken met submappen dan wel fijn is.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 4 november 2012 @ 14:55:54 #55
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118807534
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:52 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Hoe kan je dat aangeven? :@
Wetenschappelijke artikelen willen vaak in 2 kolommen of 3 kolommen weergegeven worden. Enorm kut voor een e-reader want die denkt dat het een normaal boek is. Om dat te wijzigen ga je (als je het artikel hebt geopend) naar opties (die streepjes helemaal rechts), weergave personaliseren, pagina-modus en dan kun je kiezen tussen 'origineel', '2-kolommen indeling', '3-kolommen indeling' en 'op liggende breedte toepassen'. Echt ideaal _O_
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 14:57:19 #56
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118807610
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:53 schreef MaLo het volgende:

[..]

Mijn fysieke boekenkast heeft ook geen submappen :P en daarin kan ik de boeken ook prima vinden. Werken met collecties is voor mij wel voldoende. Maar ik gebruik de e-reader dan ook alleen voor de fun, kan me voorstellen dat als je hem ook gebruikt voor studieboeken / werkgerelateerde stukken, dat werken met submappen dan wel fijn is.
Ja, voor de gewone boeken maakt het mij niks uit. Maar voor studie zou het enorm handig zijn.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 14:58:28 #57
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118807667
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nou ik heb de drie illuminated ereaders zitten vergelijken die er nu zijn (want dan zit ik niet met lampjes te klooien :P ), en dan blijven de kindle paperwhite en kobo glo eigenlijk over. Waarbij de kindle me net wat meer aanspreekt door bepaalde opties.

Ik bedenk me nu wel ineens dat de lampjes in zo'n ding natuurlijk wel kapot kunnen gaan, en dat is niet zomaar te vervangen.. Toch nog maar even opnieuw nadenken.
Je hebt ook hoesjes met ingebouwde lampjes :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 15:05:45 #58
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118807955
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wetenschappelijke artikelen willen vaak in 2 kolommen of 3 kolommen weergegeven worden. Enorm kut voor een e-reader want die denkt dat het een normaal boek is. Om dat te wijzigen ga je (als je het artikel hebt geopend) naar opties (die streepjes helemaal rechts), weergave personaliseren, pagina-modus en dan kun je kiezen tussen 'origineel', '2-kolommen indeling', '3-kolommen indeling' en 'op liggende breedte toepassen'. Echt ideaal _O_
Oh dat klinkt handig, kunnen alle sony ereaders dat?
O)))
pi_118808024
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:55 schreef Maraca het volgende:

[..]

Wetenschappelijke artikelen willen vaak in 2 kolommen of 3 kolommen weergegeven worden. Enorm kut voor een e-reader want die denkt dat het een normaal boek is. Om dat te wijzigen ga je (als je het artikel hebt geopend) naar opties (die streepjes helemaal rechts), weergave personaliseren, pagina-modus en dan kun je kiezen tussen 'origineel', '2-kolommen indeling', '3-kolommen indeling' en 'op liggende breedte toepassen'. Echt ideaal _O_
Danku :D
  zondag 4 november 2012 @ 15:10:50 #60
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118808178
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:05 schreef arucard het volgende:

[..]

Oh dat klinkt handig, kunnen alle sony ereaders dat?
Eeeh :D Ik heb een Sony prs-t1. Neem aan dat de prs-t2 dit ook kan. Maar de andere versies? Geen idee :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118808337
Is er eigenlijk iemand met een witte (Sony) ereader die ook rare vlekken krijgt? Ik heb op de hoeken (dus niet waar je met vieze vingers echt zit oid) bruinige vlekken. Misschien komt 't van het hoesje dat ik had, maar hoe krijg ik dat weg? Met gewoon water en brillenpoetsdoekjes lukt het niet..
  zondag 4 november 2012 @ 15:21:08 #62
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118808666
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:14 schreef Reflectionne het volgende:
Is er eigenlijk iemand met een witte (Sony) ereader die ook rare vlekken krijgt? Ik heb op de hoeken (dus niet waar je met vieze vingers echt zit oid) bruinige vlekken. Misschien komt 't van het hoesje dat ik had, maar hoe krijg ik dat weg? Met gewoon water en brillenpoetsdoekjes lukt het niet..
Even gekeken :P. Nee, geen last van :). Mijn (witte Sony) e-reader heb ik in een sleeve van de Hema.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zondag 4 november 2012 @ 15:42:50 #63
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118809522
En ik heb een zwarte e-reader dus heb daar sowieso geen last van :+
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118809767
Ik heb de Sony PRS T2, hij werkt op zich wel goed, alleen vrij traag vind ik. Schakelen tussen woordenboek en de tekst is niet handig en duurt lang.

Het had mooi geweest als je een woord kon selecteren en gelijk via het woordenboek de uitleg zou hebben. Verder een mooi apparaat.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zondag 4 november 2012 @ 15:57:28 #65
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118810232
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik heb de Sony PRS T2, hij werkt op zich wel goed, alleen vrij traag vind ik. Schakelen tussen woordenboek en de tekst is niet handig en duurt lang.

Het had mooi geweest als je een woord kon selecteren en gelijk via het woordenboek de uitleg zou hebben. Verder een mooi apparaat.
Dat is dus een van de redenen waarom ik voor de kindle wilde kiezen, daar kun je woorden/zinnen op selecteren en direct vertalen.
  zondag 4 november 2012 @ 15:59:48 #66
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118810327
Ik krijg anders direct een woordenboek als ik een woord selecteer :?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118810625
quote:
3s.gif Op zondag 4 november 2012 14:28 schreef µ het volgende:

[..]

En wat zijn jouw redenen om niet te betalen?
ik ben gewoon gierig.
Tap tap tap
pi_118810894
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:59 schreef Maraca het volgende:
Ik krijg anders direct een woordenboek als ik een woord selecteer :?
Je hebt ook een PSR T2 ? zo ja hoe kreeg je het voor elkaar dan ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118810955
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat is dus een van de redenen waarom ik voor de kindle wilde kiezen, daar kun je woorden/zinnen op selecteren en direct vertalen.
Heb je nu de Kindle dan, of heb je nog geen keuze gemaakt.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zondag 4 november 2012 @ 16:11:51 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118810957
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:10 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Je hebt ook een PSR T2 ? zo ja hoe kreeg je het voor elkaar dan ?
Nee, een PSR T1. Zou verwachten dat dat niet veel anders is.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118810987
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:11 schreef Maraca het volgende:

[..]

Nee, een PSR T1. Zou verwachten dat dat niet veel anders is.
Dat lijkt mij ook niet, dat is downgraden.. Ik zal eens googlen of het toch niet kan :)
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zondag 4 november 2012 @ 16:13:11 #72
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118811006
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Heb je nu de Kindle dan, of heb je nog geen keuze gemaakt.
Nee nog geen keuze gemaakt, eigenlijk is het enige dat me tegenhoudt dat ze 'm op afstand kunnen wissen als ze willen. Maar heb geen haast verder, dus ik lees hier gewoon af en toe wat mee om te zien wat wel/niet bevalt ;)
pi_118811062
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee nog geen keuze gemaakt, eigenlijk is het enige dat me tegenhoudt dat ze 'm op afstand kunnen wissen als ze willen. Maar heb geen haast verder, dus ik lees hier gewoon af en toe wat mee om te zien wat wel/niet bevalt ;)
Welke kunnen ze op afstand wissen dan ? Toch niet de Sony hoop ik.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118811606
Het werkt dus wel !! Als je op het woord gaat staan, krijg je de uitleg via het woordenboek wat je geselecteerd hebt.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zondag 4 november 2012 @ 16:27:13 #75
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118811631
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Welke kunnen ze op afstand wissen dan ? Toch niet de Sony hoop ik.
http://www.guardian.co.uk(...)ndle-deletes-account
pi_118811715
quote:
Bedankt voor het opzoeken. Dan zou ik dus never een Kindle kopen, al was het alleen al daarom ! Je huurt de content en bent geen eigenaar ( Wat men trouwens met veel meer wil gaan doen in de toekomst )
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  zondag 4 november 2012 @ 16:30:45 #77
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118811754
Met boeken die je niet in de amazon store koopt kan dat niet gebeuren. Geen enkel boek op mijn kindle komt van hun store.
pi_118811877
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:30 schreef Aventura het volgende:
Met boeken die je niet in de amazon store koopt kan dat niet gebeuren. Geen enkel boek op mijn kindle komt van hun store.
Dat scheelt al iets dan. Maar ik vind het geen goede ontwikkeling. Op den duur heb je nergens meer vat op zo.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_118811963
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik ga straks verder in Vijftig tinten grijs, zien of het de hype waard is :').
Vanwege de hype wil ik hem eigenlijk ook lezen. Maar dan denk ik: meh. Laat maar weten wat het was ;).
జ్ఞ‌ా
pi_118811986
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:39 schreef Aventura het volgende:
Ik ben lid van een besloten forum waar we boeken kopen van ingezameld geld. Voor elk boek is dus een keer betaald. Drm is eraf gesloopt. We delen alleen onderling. Ik zie daar geen kwaad in. Ik geef papieren boeken ook door aan vrienden.
Oeh, interessant. Wat ben je kwijt per maand? En hoeveel lees je?
జ్ఞ‌ా
pi_118812061
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:41 schreef kwiwi het volgende:
Even wat vraagjes, want ik ben aan het kijken naar een e-reader maar snap er steeds minder van... :P

1. Als ik een Kindle koop dan kan amazon dus m'n hele kindle wissen, inclusief boeken die niet bij hun zijn gekocht, als ik bijvoorbeeld een van de boeken die bij hun gekocht is overzet naar een andere ereader?
Volgens mij kan dat laatste niet. Ze kunnen het volgens mij alleen voor boeken vaarvan je een licentie hebt door de store. Die licentie kunnen ze intrekken, boeken waarvan zij de licentie niet verstrekken kunnen ze weinig mee.
quote:
2. Kunnen ze dat ook als ze zien dat je een boek/artikel erop zien staan waar wellicht niet voor betaald is? Ik download namelijk regelmatig wetenschappelijke artikelen via de universiteit, maar ik betaal daar zelf niet voor.
Denk het wel. Ze houden ook bij hoe snel je leest, en welke woorden je opzoekt in het woordenboek.
Dit wordt allemaal doorgestuurd als je met wifi verbonden bent. Daarom verbind ik niet met wifi, ik doe alles via het usb-touwtje.
quote:
3. Dat op afstand wissen kan niet als je ereader koopt van een merk dat zelf geen 'boekenwinkel' heeft?

Oke dat was het voor nu :@
Als je kindje geen verbinding heeft kan het sowieso niet ;).
జ్ఞ‌ా
pi_118812077
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:42 schreef Maraca het volgende:
Wil je perse een Kindle of is een ander merk ook goed? Ik heb bijvoorbeeld een Sony en ben er erg over te spreken. Ook wetenschappelijke artikelen lezen prima doordat je aan kunt geven dat je die aan het lezen bent.
Wat bedoel je? Aan wie laat je dat weten?
జ్ఞ‌ా
pi_118812118
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 14:43 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gehoord dat Amazon dingen op afstand kan wissen, en dat ze het doen al helemaal niet.
Amazon Allegedly Deletes Customer's Kindle; Incident Triggers Discussion About Ebooks, DRM
జ్ఞ‌ా
pi_118812173
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nou ik heb de drie illuminated ereaders zitten vergelijken die er nu zijn (want dan zit ik niet met lampjes te klooien :P ), en dan blijven de kindle paperwhite en kobo glo eigenlijk over. Waarbij de kindle me net wat meer aanspreekt door bepaalde opties.
Ik zit ook over die paperwhite te denken. Kun je vertellen wat jouw keuzes zijn om voor de een of de andere te gaan?
quote:
Ik bedenk me nu wel ineens dat de lampjes in zo'n ding natuurlijk wel kapot kunnen gaan, en dat is niet zomaar te vervangen.. Toch nog maar even opnieuw nadenken.
Ach, het valt dan gewoon in je fabrieksgarantie. Het scherm van m'n kindle is een keer stuk gegaan, is prima afgehandeld. Neem aan dat het met backlight niet anders is.
జ్ఞ‌ా
pi_118812198
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
Het nadeel is alleen wel dat je geen mapjes aan kunt maken. Je hebt wel 'collecties', maar had liever mappen met submappen gehad.
Kindle heeft ook alleen collecties, geen (sub)mappen.
జ్ఞ‌ా
pi_118812267
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:14 schreef Reflectionne het volgende:
Is er eigenlijk iemand met een witte (Sony) ereader die ook rare vlekken krijgt? Ik heb op de hoeken (dus niet waar je met vieze vingers echt zit oid) bruinige vlekken. Misschien komt 't van het hoesje dat ik had, maar hoe krijg ik dat weg? Met gewoon water en brillenpoetsdoekjes lukt het niet..
Op m'n kindle heb ik ook slijtplekken zitten. Dat ding is grijs, dus ik kan niet echt zien welke kleur de plekken hebben, maar het is wel duidelijk dat hij slijt waar ik hem vaak vasthoud.
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 16:44:59 #87
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118812286
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 16:41 schreef µ het volgende:

[..]

Ik zit ook over die paperwhite te denken. Kun je vertellen wat jouw keuzes zijn om voor de een of de andere te gaan?
Ik heb dit filmpje gekeken omdat dat toch meer zegt dan allerlei losse reviews :)
Puur op basis hiervan zou ik voor de kindle gaan, vooral vanwege het selecteren van tekst en evt. inzoomen wat ik nogal vaak doe. O en niet te vergeten de tekstkleur, die bij de kobo te blauw/paars is.

[ Bericht 3% gewijzigd door kwiwi op 04-11-2012 16:51:12 ]
pi_118812328
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is dus een van de redenen waarom ik voor de kindle wilde kiezen, daar kun je woorden/zinnen op selecteren en direct vertalen.
Werkt erg goed inderdaad :s).

Ik vind de kindle erg krachtig. Als ik in m'n bibliotheek zoek naar een woord, krijg ik binnen vijf seconden een lijst met alle boeken waar dat woord in staat, gesorteerd op aantal keer dat het woord samen komt. Hij kan dus een boek of honderd in een paar seconden doorzoeken. Impressive _O_.
జ్ఞ‌ా
pi_118812343
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Nee nog geen keuze gemaakt, eigenlijk is het enige dat me tegenhoudt dat ze 'm op afstand kunnen wissen als ze willen. Maar heb geen haast verder, dus ik lees hier gewoon af en toe wat mee om te zien wat wel/niet bevalt ;)
Gewoon niet met wifi connecten en je zit goed ;)
జ్ఞ‌ా
pi_118812368
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 16:34 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat scheelt al iets dan. Maar ik vind het geen goede ontwikkeling. Op den duur heb je nergens meer vat op zo.
Terechte opmerking. DRM :r.
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 17:14:37 #91
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118813358
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 16:39 schreef µ het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Aan wie laat je dat weten?
Even teruglezen ;)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 4 november 2012 @ 17:58:13 #92
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118814777
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 14:36 schreef µ het volgende:
Ik ga eens lekker in mijn stoel zitten en een stukje lezen. :W.
leuk, had ik ook pas gelezen, deel 1 en 2.
pi_118815183
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Even teruglezen ;)
Ik zag het later ja :+.
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:58 schreef Manke het volgende:

[..]

leuk, had ik ook pas gelezen, deel 1 en 2.
Oh, er is ook een deel 2? :D
జ్ఞ‌ా
  zondag 4 november 2012 @ 18:31:27 #94
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118815735
quote:
3s.gif Op zondag 4 november 2012 18:13 schreef µ het volgende:

[..]

Ik zag het later ja :+.

[..]

Oh, er is ook een deel 2? :D
wel meer :)
en een stripserie

[ Bericht 0% gewijzigd door Manke op 05-11-2012 18:56:16 ]
  maandag 5 november 2012 @ 18:53:04 #95
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118858932
quote:
3s.gif Op zondag 4 november 2012 16:36 schreef µ het volgende:

[..]

Vanwege de hype wil ik hem eigenlijk ook lezen. Maar dan denk ik: meh. Laat maar weten wat het was ;).
Het is slecht geschreven, veel herhaling van dezelfde woorden. Ze bijt iedere pagina op haar lip, denkt iedere pagina Holy Shit en heeft iedere pagina discussies met haar Innerlijke Godin. De seks wordt expliciet beschreven maar is nu ook weer niet heel wereldschokkend. Weinig tot geen karakterontwikkeling.

Het is net een soap: niet zo best, maar toch wil ik het vervolg weten. Ik ga dus deel 2 ook lezen :').
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 5 november 2012 @ 18:55:50 #96
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118859026
Nu al deel 1 uit? :o
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  maandag 5 november 2012 @ 18:58:18 #97
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118859137
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:55 schreef Maraca het volgende:
Nu al deel 1 uit? :o
Heb gisteren de hele avond gelezen ja :). En ik lees vrij snel :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118859148
Dan hoef ik 'm niet te lezen :+.
జ్ఞ‌ా
  maandag 5 november 2012 @ 19:00:06 #99
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118859204
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:58 schreef MaLo het volgende:

[..]

Heb gisteren de hele avond gelezen ja :). En ik lees vrij snel :).
Blijf zelf een beetje rond het einde hangen... :') In het begin ging het super snel en nu heb ik zoiets van 'meh' :{
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118865951
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_118866525
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
een kindle, kobo, bebook, Sony of nook :)
Tap tap tap
pi_118866636
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 21:08 schreef CherryLips het volgende:

[..]

een kindle, kobo, bebook, Sony of nook :)
Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 5 november 2012 @ 21:11:23 #103
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118866684
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Kan je beter in het tablet topic vragen
O)))
  maandag 5 november 2012 @ 21:15:09 #104
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118866908
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Ik heb een iPad en een Sony e-reader. De e-reader is voor het lezen van boeken veeeeel rustiger aan de ogen dan de iPad. Ook als je buiten zit kun je op de e-reader veel beter lezen. De e-reader weerspiegelt niet, de iPad wel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 5 november 2012 @ 22:14:14 #105
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_118870628
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
Voor serieus lezen kan je beter een e-ink reader kopen, niet 1 met lcd. Is ook nog goedkoper en de batterij gaat veel langer mee.
  dinsdag 6 november 2012 @ 05:03:15 #106
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118877646
Daarnaast kun je ook met een e-reader internetten :7
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118881001
Weet iemand waar ik Boys from brazil kan downloaden oid? :@
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:36:41 #108
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_118881064
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 05:03 schreef Maraca het volgende:
Daarnaast kun je ook met een e-reader internetten :7
Niet dat het echt aan te raden is :') maar het kan inderdaad wel :P.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_118891044
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:37:32 #110
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_118891319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Nog nooit last van gehad
O)))
pi_118891350
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Zijn zat ebooks die daar geen last van hebben. Misschien alleen de Kindle ofzo, zelf heb ik er nooit last van.

Maar het belangrijkste is waar je voorkeur ligt. Een ereader koop je niet om te internetten, maar om mee te lezen. En de voordelen mbt het lezen staan in geen vergelijking met welke tablet dan ook, een tablet is dan ook niet gemaakt om te lezen. Koop je iets voor het internetten dan neem je een tablet, koop je iets voor het lezen dan koop je een ereader. Vooralsnog is het niet goed te mixen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_118891512
Terugvind Ereader O+
Grote voordeel van een ereader vind ik het gewicht, zo heerlijk ontspannen lezen. Makkelijk in 1 hand te houden zonder dat de pagina's terugvallen.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_118898289
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 15:31 schreef JohnDDD het volgende:
Beter lezen met een tablet dan internetten met een e-reader lijkt me. Het grote probleem van een e-reader lijkt me wel de enigszins gesloten structuur, ... ik heb veel illegale ebooks, wil geen problemen met lezen.
Nooit last van gehad :s). Calibre ^O^.
జ్ఞ‌ా
pi_118898639
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 20:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik wil graag een tablet kopen en o.a. gebruiken als e-reader. Wat is nou beter om van te lezen, iPad of Samsung Galaxy Tab? Het scherm van de iPad schijnt scherper te zijn en de kleuren e.d. beter te tonen. Welke is rustiger voor de ogen?
Ik lees al jaren op mijn iPad 1 en vind het meer dan voldoende (en dan heb ik nog niet eens een retina-scherm dus).

Ja, een echte e-reader zal vast wel wat rustiger voor de ogen zijn, maar met het terugschroeven van de backlite en het kiezen van een andere achtergrondkleur kun je dat best heel aardig corrigeren.

Voordelen ten opzichte van een e-reader vind ik de grootte van het scherm (ik vind 6inch echt te klein) en de veel soepeler user interface. Plus ik hoef maar 1 apparaat mee te sjouwen en een iPad is multifunctioneel.

Grootste/enige echte nadeel is inderdaad dat je niet/slecht kunt lezen in de zon op een iPad.

Voor mij wegen de voordelen ruim op tegen dat nadeel.
pi_118898782
M'n kindje heeft hetzelfde tekstoppervlak als een paperback. Voor mij prima dus. Zeker als je letters niet supergroot zijn is dat erg goed te doen. En je kunt ook gewoon lezen als er te veel licht is.

Maar goed, als jij blij bent met je tablet, prima, maar dit is een e-readertopic :s).
జ్ఞ‌ా
pi_118898839
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef µ het volgende:
M'n kindje heeft hetzelfde tekstoppervlak als een paperback. Voor mij prima dus. Zeker als je letters niet supergroot zijn is dat erg goed te doen. En je kunt ook gewoon lezen als er te veel licht is.

Maar goed, als jij blij bent met je tablet, prima, maar dit is een e-readertopic :s).
Just answering a question 8-)

en een iPad heeft een ereader functie, dus ook een e-reader :s)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:15:35 #117
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118900638
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:36 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Just answering a question 8-)

en een iPad heeft een ereader functie, dus ook een e-reader :s)
En mijn auto kan over het spoor rijden, dus het is ook een trein 8)7 Een e-reader heeft een e-inkt scherm. iPad niet. Ja, je kunt erop lezen, maar het is geen eReader.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:16:29 #118
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118900678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:36 schreef MaLo het volgende:

[..]

Niet dat het echt aan te raden is :') maar het kan inderdaad wel :P.
Dat was de vraag niet. ;) (maar je hebt wel gelijk, het is echt 3x niks)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_118904296
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:15 schreef Maraca het volgende:

[..]

En mijn auto kan over het spoor rijden, dus het is ook een trein 8)7 Een e-reader heeft een e-inkt scherm. iPad niet. Ja, je kunt erop lezen, maar het is geen eReader.
Extremistische purist ;-)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:22:37 #120
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_118908090
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:20 schreef Cinderella_Man het volgende:

[..]

Extremistische purist ;-)
*)
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_119148135
Ik had m'n Kindle uit de VS op m'n Engelse Amazon-account gezet, want daar waren de boeken goedkoper. Ik zit net weer een boek te kopen, krijg ik de melding dat de account niet klopt met mijn woonplaats, ofwel ik mag geen boeken meer kopen bij de Engelse Amazon. Nu kan ik dus geen boeken meer kopen, maar als ik de kindle weer op m'n Amerikaanse account overzet, ben ik volgens mij m'n aangeschafte boeken kwijt.

Jemig, wil ook wat legaals downloaden.
Tap tap tap
pi_119148261
Heb je al contact gehad met de klantenservice?

Je kunt de boeken sowieso handmatig van je Kindle halen en ze er opnieuw opzetten mocht je ze inderdaad kwijtraken.

[ Bericht 57% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2012 22:53:59 ]
pi_119148358
Ja die hadden me al eerder een mail gestuurd. Ik mag blijkbaar niet bij de Britse Amazon kopen, iets met internationale rechten ofzo. Om te bewijzen dat ik in Engeland woonde, moest ik een kopie van m'n paspoort sturen, en anders moest ik maar bij de Amerikaanse kopen.
Tap tap tap
pi_119148763
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef µ het volgende:
M'n kindje heeft hetzelfde tekstoppervlak als een paperback. Voor mij prima dus. Zeker als je letters niet supergroot zijn is dat erg goed te doen. En je kunt ook gewoon lezen als er te veel licht is.

Idem voor mijn Nook, tijdens/na mijn vakantie weer veel gaan lezen. Vooral tijdens vakantie heel veel plezier van gehad onderweg of even een verloren uurtje niks doen, ereader erbij en weer verder lezen. Groot genoeg om lekker te kunnen lezen en klein genoeg om geen bagagegedoe te hebben.
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:25:02 #125
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_121072604
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:10 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Ik zoek nou eenmaal een tablet waarmee ik ook meer kan dan alleen lezen. Ik wil er ook mee kunnen internetten en social mediaën en mailen. Daarom denk ik aan iPad of Samsung. Welk van die twee is nou beter?
Je hebt vast al een tablet gekocht, maar ik heb sinds kerst een Kindle Fire (naast mijn reguliere Kindle reader) en dat is echt een fijn dingetje. Betaalbare tablet, erg gebruiksvriendelijk en de reader app werkt ook erg fijn (al gebruik ik daar toch vooral mijn reguliere Kindle voor).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_121073791
Waarom typ ik altijd kindje in plaats van kindle :').
జ్ఞ‌ా
pi_121073852
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Ja die hadden me al eerder een mail gestuurd. Ik mag blijkbaar niet bij de Britse Amazon kopen, iets met internationale rechten ofzo. Om te bewijzen dat ik in Engeland woonde, moest ik een kopie van m'n paspoort sturen, en anders moest ik maar bij de Amerikaanse kopen.
En dan vragen ze zich af waarom mensen downloaden.
pi_121074287
quote:
10s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:56 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

En dan vragen ze zich af waarom mensen downloaden.
Reasons not to buy from Amazon: http://www.stallman.org/amazon.html
జ్ఞ‌ా
pi_121074560
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:10 schreef µ het volgende:

[..]

Reasons not to buy from Amazon: http://www.stallman.org/amazon.html
WHSmith O+
Tap tap tap
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:53:50 #130
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121075739
heb een paar keer uk en us-only e-boeken gekocht met een vals bestaand uk/us adres en uk/us proxy :P
  woensdag 2 januari 2013 @ 16:58:22 #131
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_121075925
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

WHSmith O+
kobobooks vind ik ook goed
  woensdag 2 januari 2013 @ 17:06:49 #132
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121076236
Heeft iemand de Kobo Glo al in huis gehaald? Die readers met back/frontlight zijn echt een mooie stap in de goede richting.

Sony heeft met de T2 de boot wel mooi gemist zeg...
Confidence through competence
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:25:43 #133
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_121079068
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:06 schreef Stereotomy het volgende:
Heeft iemand de Kobo Glo al in huis gehaald? Die readers met back/frontlight zijn echt een mooie stap in de goede richting.

Sony heeft met de T2 de boot wel mooi gemist zeg...
Ja de T2 is voornamelijk een nieuw hoesje om een T1.. :{

zitten zelf minder functies op (toegegeven: niemand gebruikt de mp3-speler, maar toch :P)
nee, jij dan!
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:28:37 #134
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121079188
Ik wil de Kindle paperwhite maar die is nog niet leverbaar in nl. De kobo glo heb ik slechte verhalen over gehoord. Onstabiel, gegevens die opeens verdwijnen...daar heb ik geen zin in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aventura op 02-01-2013 18:35:51 ]
pi_121079422
Ja! Ik heb de Kobo Glo sinds kerst!

Hiervoor had ik een Sony prs600 reader, wat een vooruitgang!

Het scherm van de kobo spiegelt niet, in tegenstelling tot de Sony. De front light van de Kobo is echt ideaal!! Je ogen worden niet snel moe en je hebt geen lampje nodig, het leest als een echt boek, relaxed. Ook het toevoegen van boeken is veel makkelijker en de levensduur van de batterij is veel en veel beter! Het touchscreen van de Kobo werkt ook 100 x beter, met 1 aanraking aan de zijkant slaat hij een blz om terwijl ik met de Sony liever de knopjes gebuikte omdat ik het touchscreen veel te ongevoelig vond.

Enige nadeel is de WIFI, die is niet echt snel en er mee op internet surfen is al helemaal niet geweldig, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht, ik heb een iPad 3 waar ik dat wel prima mee kan. Ik heb de kobo puur gekocht voor de leeservaring.

Wat ik ook jammer vind is dat er geen stylus pen bij zit voor eventuele aantekeningen en etc, dat had de Sony wel.
pi_121079601
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:28 schreef Aventura het volgende:
Ik wil de Kindle paperwhite maar die is nog niet leverbaar in nl. De kobo glo heb ik slechte verhalen over gehoord. Onstabiel, gegevens die opeens verdwijnen...daar heb ik geen zin in.
Mijn voorkeur ging ook uit naar de paperwhite in eerste instantie.. Maar een Kindle leest geen ePub bestanden, die moet je eerst omzetten naar MOBI bestanden en dat vond ik te omslachtig. Plus hij is idd in NL nog niet leverbaar.
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:03:37 #137
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_121080472
Van mobi naar epub doe ik in een moeite door met calibre...dat ik toch al gebruik om mijn boeken te beheren en op mijn reader te zetten. Dat is voor mij geen bezwaar!
pi_121081163
Heeft iemand de kindle paperwhite al? Is het de moeite waard om te upgraden van de vorige generatie?
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:03:10 #139
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121091936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 18:34 schreef witbloemetje het volgende:
Ja! Ik heb de Kobo Glo sinds kerst!

Hiervoor had ik een Sony prs600 reader, wat een vooruitgang!
Top! Wat kun je vertellen over de laagste stand van de backlight op de Glo? Reviews zeggen dat dit nog best fel is - in vergelijking met de Kindle Paperwhite die bijna traploos tot 0 kan. Is de laagste stand op de Glo nog te fel om in het donker in bed te lezen?

Ik wilde het uitproberen in de lokale Mediamarkt, maar om nou met een 'Leave Britney alone' laken naar binnen te stappen om wat licht buiten te houden...
Confidence through competence
pi_121093816
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:03 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Top! Wat kun je vertellen over de laagste stand van de backlight op de Glo? Reviews zeggen dat dit nog best fel is - in vergelijking met de Kindle Paperwhite die bijna traploos tot 0 kan. Is de laagste stand op de Glo nog te fel om in het donker in bed te lezen?

Ik wilde het uitproberen in de lokale Mediamarkt, maar om nou met een 'Leave Britney alone' laken naar binnen te stappen om wat licht buiten te houden...
Ik vind de laagste stand helemaal niet te fel! Ik lees vaak 's avonds in bed en ik heb hem iets onder het het gemiddelde staan. Je zou hem ook niet lager de dan laagste stand moeten willen zetten, anders kan je denk ik niets meer lezen.

De Kobo glo is in ieder geval prettiger en een stuk beter dan een gewoon boek met leeslampje, een ereader met los leeslampje of een iPad. Over de Kindle paperwhite kan ik niets zeggen. Deze heb ik niet getest, maar ik vind dat er aan Kindle ook wel nadelen kleven in het gebruiksgemak met betrekking tot het uploaden van Ebooks op de reader. Bij Kobo sluit je hem via USB aan op je laptop en je hoeft je boeken enkel in de verkenner op je pc te kopiëren naar je Kobo, in principe hoef je de Kobo software niet eens te gebruiken, kan wel natuurlijk.
  woensdag 2 januari 2013 @ 23:41:44 #141
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121093910
Okee, thanks voor je tips :)
Confidence through competence
pi_121409953
Eergisteren ook maar een Sony ereader aangeschaft. Wat een heerlijk apparaatje. Ik was bezig met een paperback van 1000 pagina's, maar ik heb hier thuis geen enkele zitplek om comfortabel met een dikke paperback te zitten lezen. Altijd lamme armen. Dan is zo'n lichte e-reader wel fijn.

Ook de koppeling met Evernote vind ik wel erg handig. Het hoesje met het ingebouwde lampje overigens ook :)
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:26:15 #143
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121410384
Wat voor koppeling met Evernote?
Confidence through competence
pi_121410506
Ik heb mijn e-reader maar aan mijn schoonzusje gegeven, lag hier toch maar te verstoffen. Misschien als ik een tablet heb dat ik wel weer e-books ga downloaden. Maar zo'n kleine e-reader is het niet voor mij.
pi_121412074
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:26 schreef Stereotomy het volgende:
Wat voor koppeling met Evernote?
Notitieprogramma waarbij de notities gesynchroniseerd worden met alles apparaten waar je dat programma op hebt staan. Nou ja, ik heb het op mijn pc, laptop, telefoon en nu ook op de reader. Wel handig.
  donderdag 10 januari 2013 @ 21:55:00 #146
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_121412302
wist niet dat Evernote ook op de Sony Reader werkte :) Omdat standaard Android, of heeft Evernote een Reader-versie voor Sony?
Confidence through competence
pi_121412967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:50 schreef Wiehoe het volgende:

[..]

Notitieprogramma waarbij de notities gesynchroniseerd worden met alles apparaten waar je dat programma op hebt staan. Nou ja, ik heb het op mijn pc, laptop, telefoon en nu ook op de reader. Wel handig.
Ik heb ook evernote op al mijn apparaten, behalve dus mijn e-reader. Maar echt een handig programma is dat!
pi_121413744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 21:55 schreef Stereotomy het volgende:
wist niet dat Evernote ook op de Sony Reader werkte :) Omdat standaard Android, of heeft Evernote een Reader-versie voor Sony?
Ik kan in de reader lappen tekst selecteren en naar evernote versturen, maar ik kan hem ook als evernote reader gebruiken. :)
  maandag 28 januari 2013 @ 11:12:31 #149
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_122154790
Vraagje: Van een ebook kan ik de lettergrootte niet aanpassen. Alleen het font van de titel van de hoofdstukken wordt dan groter of kleiner, de tekst verandert niet mee.
Met andere boeken heb ik dit probleem niet. Het boek is niet beveiligd met DRM en er zit voor zover ik kan zien onder 'eigenschappen' ook geen leesbeveiliging of dat soort zaken op.

Zie ik iets over het hoofd of kan ik er met Calibre wat aan doen?
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  maandag 28 januari 2013 @ 12:27:20 #150
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122157503
quote:
5s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:12 schreef Pagan het volgende:
Vraagje: Van een ebook kan ik de lettergrootte niet aanpassen. Alleen het font van de titel van de hoofdstukken wordt dan groter of kleiner, de tekst verandert niet mee.
Met andere boeken heb ik dit probleem niet. Het boek is niet beveiligd met DRM en er zit voor zover ik kan zien onder 'eigenschappen' ook geen leesbeveiliging of dat soort zaken op.

Zie ik iets over het hoofd of kan ik er met Calibre wat aan doen?
Is het wel een pdf document? Het kan zomaar zijn dat de bladzijdes zijn ingescand en niet via OCR is ingescand of iets dergelijks. Dan zijn het gewoon plaatjes en daar kan je verder niets mee.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 28 januari 2013 @ 12:36:05 #151
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_122157836
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Is het wel een pdf document? Het kan zomaar zijn dat de bladzijdes zijn ingescand en niet via OCR is ingescand of iets dergelijks. Dan zijn het gewoon plaatjes en daar kan je verder niets mee.
De tussenregelafstand kun je wel aanpassen en de titel van de hoofdstukken wordt groter en kleiner, alleen de lettergrootte van de tekst zelf verandert niet.

Het bestandstype is epub.
De reader is een audiovision AV606
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
  maandag 28 januari 2013 @ 12:42:09 #152
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_122158045
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:36 schreef Pagan het volgende:

[..]

De tussenregelafstand kun je wel aanpassen en de titel van de hoofdstukken wordt groter en kleiner, alleen de lettergrootte van de tekst zelf verandert niet.

Het bestandstype is epub.
De reader is een audiovision AV606
Als het epub is zou ik calibre er gewoon even mee laten spelen. Eventueel kan je het 'converteren' van epub naar epub of een reparatie uit laten voeren (zou niet weten of het kan overigens, al een tijdje niets met calibre gedaan)
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 28 januari 2013 @ 17:40:06 #153
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_122171471
quote:
5s.gif Op maandag 28 januari 2013 11:12 schreef Pagan het volgende:
Vraagje: Van een ebook kan ik de lettergrootte niet aanpassen. Alleen het font van de titel van de hoofdstukken wordt dan groter of kleiner, de tekst verandert niet mee.
Met andere boeken heb ik dit probleem niet. Het boek is niet beveiligd met DRM en er zit voor zover ik kan zien onder 'eigenschappen' ook geen leesbeveiliging of dat soort zaken op.

Zie ik iets over het hoofd of kan ik er met Calibre wat aan doen?
ken het, ff de stylesheet aanpassen (handmatig of met sigil) zodat het lijkt op 1 waarvan het wel werkt.
  maandag 28 januari 2013 @ 21:13:39 #154
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_122187158
quote:
14s.gif Op maandag 28 januari 2013 12:42 schreef jogy het volgende:

[..]

Als het epub is zou ik calibre er gewoon even mee laten spelen. Eventueel kan je het 'converteren' van epub naar epub of een reparatie uit laten voeren (zou niet weten of het kan overigens, al een tijdje niets met calibre gedaan)
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:40 schreef Manke het volgende:

[..]

ken het, ff de stylesheet aanpassen (handmatig of met sigil) zodat het lijkt op 1 waarvan het wel werkt.
Ga ik morgen mee pielen, bedankt voor de tips.

Zo, nu eerst een Oranjeboom.
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_122456524
Sinds gisteren eerste e-reader gekocht, de Kobo Touch. Wat leest dat heerlijk weg zeg! Maar snel eens op zoek gaan naar wat mooie klassiekers :)
  maandag 4 februari 2013 @ 22:37:40 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122489309
Misschien is de vraag al gesteld maar hoe upload je vanaf een android tablet naar een kindle?
Resistance is futile.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 08:26:35 #157
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_122496653
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 22:55 schreef CherryLips het volgende:
Ja die hadden me al eerder een mail gestuurd. Ik mag blijkbaar niet bij de Britse Amazon kopen, iets met internationale rechten ofzo. Om te bewijzen dat ik in Engeland woonde, moest ik een kopie van m'n paspoort sturen, en anders moest ik maar bij de Amerikaanse kopen.
Alsof je per se een Engels paspoort nodig hebt om in Engeland te wonen :'). Ken mensen die al jaaaaren in Zwisterland wonen, nog steeds alleen een Nederlands paspoort...

Maar even een vraagje, weet niet of ik het hier mag vragen. Heeft iemand hier Heren van de thee in epub-bestand? Omdat ik het origineel heb wil ik niet nog eens tien euro neerleggen voor een digitale versie. Reden is dat ik de lettertjes in het originele boek te klein vind, kan me er niet goed op concentreren :@.
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_122497826
quote:
2s.gif Op maandag 4 februari 2013 22:37 schreef Seven. het volgende:
Misschien is de vraag al gesteld maar hoe upload je vanaf een android tablet naar een kindle?
Wat wil je uploaden?
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:21:59 #159
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122527480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 09:34 schreef bierjoost het volgende:

[..]

Wat wil je uploaden?
epub en pdf.
Resistance is futile.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 21:22:47 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122527515
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 08:26 schreef Finland. het volgende:

[..]

Alsof je per se een Engels paspoort nodig hebt om in Engeland te wonen :'). Ken mensen die al jaaaaren in Zwisterland wonen, nog steeds alleen een Nederlands paspoort...

Maar even een vraagje, weet niet of ik het hier mag vragen. Heeft iemand hier Heren van de thee in epub-bestand? Omdat ik het origineel heb wil ik niet nog eens tien euro neerleggen voor een digitale versie. Reden is dat ik de lettertjes in het originele boek te klein vind, kan me er niet goed op concentreren :@.
Ik heb een NL paspoort, woon in de UK maar ben klant bij Amazon. CL, heb je een UK bankrekening?
Resistance is futile.
pi_122531074
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

epub en pdf.
Waarom download je die niet met je kindle. Of stuur een email naar je kindle mail. Wordt ie automatisch op je kindle gezet.
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:31:29 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_122532016
Mail naar je Kindle mailadres!
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:47:17 #163
277627 Seven.
We are Borg.
pi_122533058
Ga ik doen:)
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 april 2013 @ 17:45:07 #164
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124761694
Schopje :)

Mijn Kindle begint kuren te vertonen, hij reageert niet altijd meer op de menuknop en de "bladerknoppen" (ik moet een aantal keren drukken voor hij wat gaat doen). Nu zat ik eens te kijken naar de nieuwe generatie en de Kindle HD Fire 8.9 lijkt me wel een mooi ding, niet alleen e-reader maar ook tablet.

Heeft iemand er al ervaring mee?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 1 april 2013 @ 18:24:02 #165
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_124763004
Ik heb de Kindle Fire HD, maar die zou ik niet als reader gebruiken, hij is namelijk backlit dus dat is niet zo rustig voor je ogen als een 'gewone' Kindle. Ik heb er dus ook een Kindle 4 naast die ik als reader gebruik, en de fire gebruik meer als tablet: even snel mail checken, wat opzoeken op het web, spelletje spelen, etc. Het scherm is ook erg goed voor het kijken van tv series en films.

Maar als het je alleen om de reader te doen is zou ik voor een gewone Kindle gaan, de Kindle 4, touch, of paperwhite.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_124764291
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 21:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb een NL paspoort, woon in de UK maar ben klant bij Amazon. CL, heb je een UK bankrekening?
O, dit zie ik nu pas :@
Nee, ik heb geen Britse bankrekening. Had dus wel een Brits adres opgegeven maar daar trapten ze niet in. Maar als ze m'n geld niet willen ga ik wel naar een ander.
Tap tap tap
pi_124764303
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:31 schreef Aventura het volgende:
Mail naar je Kindle mailadres!
Ja hoe werkt dat eigenlijk?
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 1 april 2013 @ 20:53:54 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124768809
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 18:24 schreef Jabberwocky het volgende:
Ik heb de Kindle Fire HD, maar die zou ik niet als reader gebruiken, hij is namelijk backlit dus dat is niet zo rustig voor je ogen als een 'gewone' Kindle. Ik heb er dus ook een Kindle 4 naast die ik als reader gebruik, en de fire gebruik meer als tablet: even snel mail checken, wat opzoeken op het web, spelletje spelen, etc. Het scherm is ook erg goed voor het kijken van tv series en films.

Maar als het je alleen om de reader te doen is zou ik voor een gewone Kindle gaan, de Kindle 4, touch, of paperwhite.
Dank je :)

Ik zat me al af te vragen hoe hij als e-reader was, omdat hij natuurlijk geen e-paper heeft. En ik lees behoorlijk veel dus ik wil hem ook echt als e-reader gebruiken. Maar de tabletfuncties zijn ook fijn natuurlijk (tenminste, dat denk ik - ik heb geen tablet :+ ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_124827153
Huuu software-update voor de Kindle :D Even wennen hoor, al zijn die covers en de reading speed wel grappig.
Tap tap tap
  woensdag 3 april 2013 @ 12:52:40 #170
174940 W00fer
Maar echt
pi_124830671
Heeft hier ook iemand een Pocketbook, jullie hebben het alleen maar over Kindle's lijkt wel :@

Pocketbook 902, 9,7 inch stripboeken lezen erop c_/
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_124919917
quote:
4s.gif Op zondag 4 november 2012 14:17 schreef µ het volgende:
Persoonlijk betaal ik niet voor e-books. Dit heeft meerdere redenen:
• ik vind e-books veel te duur ten opzichte van paperbacks. Vaak zijn ze nog duurder ook!
• drm beperkt mij enorm in mijn vrijheid
• ik kan de boeken niet weggeven als ze drm-beschermd zijn
• als amazon besluit dat ik een boek niet meer mag hebben, kunnen ze de licentie intrekken en ben ik mijn boek(en) kwijt. Die controle geef ik niet graag weg.
Hetzelfde hier.

Van boeken die ik goed vind koop ik de paperback en download ik de digitale versie vervolgens.
pi_125476764
Nieuwkomer hoor. Maar ik heb even dit topic gescanned; hoezo heeft/wil iedereen een kindle terwijl ik zoveel slechte dingen er omheen lees? Of naja, voornamelijk vanuit Amazon?

Was namelijk ook aan het oriënteren voor een e-reader, maar ziet er naar uit dat ik sowieso geen kindle ga kopen.
pi_125478031
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:14 schreef MrGuma het volgende:
Nieuwkomer hoor. Maar ik heb even dit topic gescanned; hoezo heeft/wil iedereen een kindle terwijl ik zoveel slechte dingen er omheen lees? Of naja, voornamelijk vanuit Amazon?

Was namelijk ook aan het oriënteren voor een e-reader, maar ziet er naar uit dat ik sowieso geen kindle ga kopen.
Ik heb een Kobo Glo. Die heeft ook zo z'n eigenaardigheden, maar ik ben er desalniettemin erg blij mee.

+ 's nachts prima lezen met het frontlight, ideaal
+ ondersteunt ook epub
+ Redelijke prijs

- irritant dat je een kobo account moet aanmaken voordat je 'm kunt gebruiken
- touch screen reageert soms niet
- kobo shop is niet erg gebruiksvriendelijk
- batterijduur is flink minder dan geadverteerd.

Ik gebruik Calibre, en dat werkt prima.
pi_125480333
Geen problemen met mijn Kindle. Kan alles wat ik wil er op zetten en lezen.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 19 april 2013 @ 15:03:47 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_125481670
Welke slechte dingen lees je dan over de Kindle?
  vrijdag 19 april 2013 @ 16:41:24 #176
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125485974
Alleen maar goede ervaringen met mijn Kindle, kan geen beter ding wensen. _O_
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125486216
Eens. Prima ding, goede service.
pi_125491114
Onder andere dat je alles moet kopen via Amazon. Dat deze partij tegelijkertijd je bestanden kan verwijderen. En ik meende hier gelezen te hebben (maar niet zeker) dat je geen epub bestanden kan afspelen.

Zeker gezien ik geen e-books koop. Als ik koop kies ik voor de 'echte' variant.

Is er overigens iemand met een Sony Reader (PRS-T2)? Staat in de top van bol.com. En de reviews so far, zijn er vrij positief over.

- NVM -

Veel te veel functies. Die van mij is puur voor het lezen van boeken. Geen aantekeningen, geen internet. Gewoon lezen op een prettige manier.

[ Bericht 16% gewijzigd door MrGuma op 19-04-2013 19:05:41 ]
pi_125492172
Waarom moeten al die e-readers allemaal zoveel zooi erbij hebben? Nog even en je kan, lettend op functionaliteit, beter een tablet kopen.
pi_125493451
Bebook Pure it is. Gebruik nu de BeBoon Club van m'n ouders. Dit is een nieuwere variant. Dus dat vind ik prima.

Morgen in huis, ben benieuwd! :)
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:07:03 #181
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_125498068
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:55 schreef MrGuma het volgende:
Onder andere dat je alles moet kopen via Amazon. [/url]

Dat hoeft niet, Amazon zet ze alleen direct op je Kindle. Via andere bronnen moet je het per usb vanaf je computer naar je Kindle zetten.

[quote]Dat deze partij tegelijkertijd je bestanden kan verwijderen.
Dat kan alleen met bij Amazon gekochte boeken, en dat is slechts een of twee keer gebeurd. Wel twijfelachtig, ja, maar ze schijnen dat niet nog eens te gaan doen.

quote:
En ik meende hier gelezen te hebben (maar niet zeker) dat je geen epub bestanden kan afspelen.
Dat klopt, daarom gebruik je Calibre als je toch een epub koopt of op een andere manier krijgt.

quote:
Zeker gezien ik geen e-books koop. Als ik koop kies ik voor de 'echte' variant.
Dan zijn al je nadelen die je noemde dus direct niet meer relevant.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_125555541
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 19:21 schreef MrGuma het volgende:
Waarom moeten al die e-readers allemaal zoveel zooi erbij hebben? Nog even en je kan, lettend op functionaliteit, beter een tablet kopen.
Ik gebruik het zelf ook niet, maar kan me voorstellen dat het handig is. Stel dat je een studieboek in epub vorm hebt? Of literatuur geeft/ een literatuur tentamen hebt? Of als je een review wilt schrijven over een boek, je kan zo makkelijk stukjes markeren etc etc.
[img]http://i1018.photobucket.com/albums/af301/sjisje/Cowsig_zps4237a5a6.png[/img]
[size=85][color=#80BFFF]We will not run and we will not hide,.[/color][/size]
pi_125558227
Ik heb zowaar boeken gekocht in de Kindle Shop gisteren :D kindle singles, maar toch. En een novel. Staat er dus niet alleen maar illegale troep op m'n kindle :@
Tap tap tap
pi_125866785
Woensdag komt m'n Sony PRS-T2 binnen en ik ben nu al een paar manga's (jpg) aan het downloaden, maar weet iemand toevallig hoe je deze in ePub-formaat kan omzetten?
  maandag 13 mei 2013 @ 00:23:45 #185
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_126415910
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:55 schreef MrGuma het volgende:
Onder andere dat je alles moet kopen via Amazon. Dat deze partij tegelijkertijd je bestanden kan verwijderen. En ik meende hier gelezen te hebben (maar niet zeker) dat je geen epub bestanden kan afspelen.

Zeker gezien ik geen e-books koop. Als ik koop kies ik voor de 'echte' variant.

Is er overigens iemand met een Sony Reader (PRS-T2)? Staat in de top van bol.com. En de reviews so far, zijn er vrij positief over.

- NVM -

Veel te veel functies. Die van mij is puur voor het lezen van boeken. Geen aantekeningen, geen internet. Gewoon lezen op een prettige manier.
Ik heb die Sony. De extra opties vind ik juist ideaal. Zonder internet kon ik er geen boeken op zetten, want mijn netbook met windows 7 starter kan het programma niet aan om er boeken op te zetten.

En aantekeningen vind ik ook juist handig, geen notities op briefjes die zoekraken. Verder zit er niks bijzonders op, bovendien hoef je het niet te gebruiken.

Het werkt allemaal wel goed en hij is lekker licht. Ik krijg van dikke boeken vaak last van mijn polsen.

Boeken haal ik van Project Gutenberg.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  maandag 13 mei 2013 @ 06:36:39 #186
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_126418425
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:24 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Woensdag komt m'n Sony PRS-T2 binnen en ik ben nu al een paar manga's (jpg) aan het downloaden, maar weet iemand toevallig hoe je deze in ePub-formaat kan omzetten?
Poeh. Enige manier die ik kan bedenken is als volgt:

• JPG's die je in 1 document wilt hebben in 1 map zetten
• Alles selecteren en met rechtermuisknop (als je over adobe pro beschikt) -> convert to pdf
• PDF bestanden samenvoegen
• Met Calibre PDF omzetten naar ePub.

Zal ook wel met andere PDF converters werken, maar die ken ik niet :+ Dan zul je even moeten googlen.
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_126483904
Heb vorige week, toen ik op vakantie was in New York, de Sony TS2 gekocht. Wat een ideaal ding! Had zo mijn twijfels bij een ereader, maar die zijn totaal weg genomen!
Maar wil ook nog kijken of ik er comics op kan lezen.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:10:23 #188
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_126489854
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 16:55 schreef larry_flynt het volgende:
Heb vorige week, toen ik op vakantie was in New York, de Sony TS2 gekocht. Wat een ideaal ding! Had zo mijn twijfels bij een ereader, maar die zijn totaal weg genomen!
Maar wil ook nog kijken of ik er comics op kan lezen.
Ik ken de Sony niet zo goed, maar mijn Kindle vind ik daar niet echt ideaal voor.

Als ik af en toe een graphic novel wil lezen gebruik ik daar zelf mijn Kindle Fire voor (dat verder meer een tablet is).
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 14 mei 2013 @ 19:17:10 #189
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_126490199
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 15:24 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Woensdag komt m'n Sony PRS-T2 binnen en ik ben nu al een paar manga's (jpg) aan het downloaden, maar weet iemand toevallig hoe je deze in ePub-formaat kan omzetten?
al je plaatjes netjes croppen en resizen zodat het 1 op 1 past (niet per se nodig), rarren, extensie renamen naar cbr en met calibre cbr naar epub converteren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Manke op 14-05-2013 19:23:08 ]
  woensdag 15 mei 2013 @ 10:03:57 #190
300082 roos85
JUICHEN!
pi_126522249
Ben sinds van de week een trotse bezitter van de kobo glo *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:27:20 #191
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_126646932
Hoi! Heb na lang twijfelen vandaag eindelijk een sony ereader gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden mee moet ik zeggen. Kon ermee overweg zonder de handleiding aan te raken en aangezien ik wat lui ben was dat wel belangrijk :+ Nu hier maar eens even kijken om me in te lezen in de ereader/ebook wereld :)
pi_127726783
Iemand al ervaringen met de Kobo Aura?
pi_127950710
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:51 schreef JedaiNait het volgende:
Iemand al ervaringen met de Kobo Aura?
Zelf geen ervaring mee, zelf overigens nog steeds heel tevreden met mijn Kobo touch. Al verschillende goedkope boeken via de Kobo store gekocht, kinderlijk eenvoudig, en ook verschillende gedownloade boeken erop gezet.

Hier vond ik een review van de Aura
pi_128192642
Woensdag mogelijk dan toch aan de Kindle Fire 7" HD. Hiervoor kiezen of toch denken aan de Paperwhite bv.?

[ Bericht 52% gewijzigd door MrGuma op 24-06-2013 14:25:12 ]
  maandag 24 juni 2013 @ 18:39:21 #195
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_128204594
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 14:08 schreef MrGuma het volgende:
Woensdag mogelijk dan toch aan de Kindle Fire 7" HD. Hiervoor kiezen of toch denken aan de Paperwhite bv.?
Ik heb zowel de Fire als een reguliere Kindle, en die zijn echt niet te vergelijken. Als je een reader wilt, kies de Paperwhite (of om het even welke andere Kindle je het interessantst vindt), als je een tablet wil om ook e-mails op te lezen, op internet te browsen, af en toe een spelletje doen, dan de Fire. Maar ik gebruik de Fire zelf niet als reader, het is backlit en dus ook niet zo rustig voor je ogen als een van de readers.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_128205297
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 18:39 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Ik heb zowel de Fire als een reguliere Kindle, en die zijn echt niet te vergelijken. Als je een reader wilt, kies de Paperwhite (of om het even welke andere Kindle je het interessantst vindt), als je een tablet wil om ook e-mails op te lezen, op internet te browsen, af en toe een spelletje doen, dan de Fire. Maar ik gebruik de Fire zelf niet als reader, het is backlit en dus ook niet zo rustig voor je ogen als een van de readers.
Inderdaad wat het internet ook zo'n beetje zegt. Checken van e-mail is op zich een goede functionaliteit. Gezien de prijs niet heel erg verschilt tussen de Fire en de paperwhite.

Maar,
Zijn ze beide makkelijk te gebruiken in bv. de trein? En dan met name het gewicht van de reader
pi_128206630
De ereader weegt echt geen drol :P van de fire weet ik het niet. Staat wel op Amazon ergens denk ik.
Tap tap tap
  maandag 24 juni 2013 @ 22:21:59 #198
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_128217059
De Fire is wel wat zwaarder dan de reader, maar blijft natuurlijk ontworpen om gemakkelijk in de hand te houden. Ik houd de Fire alleen nooit echt in een hand, maar altijd twee, in tegenstelling tot mijn reader. Maar dat komt ook omdat ik het ding als een tablet gebruik natuurlijk, zo wordt hij nu ook wel in de markt gezet hier.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_128218405
Hmm duidelijk. Ik denk dat ik dan voor de Paperwhite ga. Functioneel en het zorgt ervoor dat ik mijzelf daadwerkelijk op mijn boek kan richten ipv. beschikbaar te zijn op mijn mail ed.

Morgen maar even langs Waterstone dan! :)
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:47:12 #200
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_128228812
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:41 schreef MrGuma het volgende:
Hmm duidelijk. Ik denk dat ik dan voor de Paperwhite ga. Functioneel en het zorgt ervoor dat ik mijzelf daadwerkelijk op mijn boek kan richten ipv. beschikbaar te zijn op mijn mail ed.

Morgen maar even langs Waterstone dan! :)
Veel plezier er mee! ^O^
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  dinsdag 25 juni 2013 @ 09:52:15 #201
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_128228921
Ik gebruik mijn ereader (sony prs-t1) puur voor het lezen van boeken, ik wil er niet eens e-mail oid op kunnen checken :P.

Hij bevalt me nog steeds erg goed, heb hem nu bijna een jaar. Heb echt niet het gevoel dat ik een nieuwere e-reader nodig heb :). Ik gebruik Calibre voor het beheren van mijn boeken, met de sony-software kon ik minder goed uit de voeten.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 25 juni 2013 @ 10:45:46 #202
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128230129
Ik gebruik de hele wifi functie ook niet op m'n e-reader. Wil niet eens in de verleiding komen om iets anders te doen dan lezen op momenten dat ik 'm gebruik O+ Als ik wil internetten pak ik m'n telefoon of computer wel.
pi_128287909
Ik neig ook naar de Kindle Paperwhite. Wil graag in bed kunnen lezen zonder lamp aan. Iemand hier ervaring daarmee?
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_128287995
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 17:47 schreef Biancavia het volgende:
Ik neig ook naar de Kindle Paperwhite. Wil graag in bed kunnen lezen zonder lamp aan. Iemand hier ervaring daarmee?
Ik heb de Kobo Glo en die leest heel fijn in bed.. geen lamp nodig!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_128288560
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 10:45 schreef CherryOnTop het volgende:
Ik gebruik de hele wifi functie ook niet op m'n e-reader. Wil niet eens in de verleiding komen om iets anders te doen dan lezen op momenten dat ik 'm gebruik O+ Als ik wil internetten pak ik m'n telefoon of computer wel.
Ik gebruik wifi alleen om een enkele keer een boek binnen te hengelen in de kindle store :P
Tap tap tap
pi_128289667
Ik ga dat wifi absoluut niet aanzetten. Er wordt dan precies aan amazon doorgegeven wanneer je leest, wat je leest, hoe snel je leest en welke woorden je opzoekt.

Amazon :r.
జ్ఞ‌ా
pi_128299213
Begrijp ik het goed dat de Kindle geen ePub bestanden kan weergeven? Dan wordt het een Kobo Glo denk ik.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 26 juni 2013 @ 22:35:42 #208
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128301403
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:03 schreef Biancavia het volgende:
Begrijp ik het goed dat de Kindle geen ePub bestanden kan weergeven? Dan wordt het een Kobo Glo denk ik.
wel als je ze er met calibre opzet, dan zet dat programma ze automatisch om naar de juiste extensie
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_128305219
Ik heb een Kobo Glo besteld. :s)
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_128326539
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:46 schreef Biancavia het volgende:
Ik heb een Kobo Glo besteld. :s)
Fijn :) wanneer krijg je m?

Hoe ervaren jullie die backlights wat je soms ingebouwd hebt in e-readers?
En hebben jullie wel eens last met de DRM?
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:47:05 #211
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_128327116
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:32 schreef TuttebelTessa het volgende:

[..]

Fijn :) wanneer krijg je m?

Hoe ervaren jullie die backlights wat je soms ingebouwd hebt in e-readers?
En hebben jullie wel eens last met de DRM?
Heb een lampje O+ dus geen back-light. DRM sloop ik gelijk eraf als ik een boek heb gekocht. Zie het zo gebeuren dat ik een melding krijg dat ik hem niet meer mag lezen :W
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_128367654
Hij is binnen! Wel even wennen hoor. ik vind hem nogal traag met het oproepen van functies en het maken van notities bijvoorbeeld.
Het leest wel fijn. En hij weegt niets, houdt ook lekker vast.
Ja, die met de ballen in de bek.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 19:16:03 #213
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128368886
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:32 schreef TuttebelTessa het volgende:

[..]

Fijn :) wanneer krijg je m?

Hoe ervaren jullie die backlights wat je soms ingebouwd hebt in e-readers?
En hebben jullie wel eens last met de DRM?
Dat vind ik fijn bij de Glo, aangezien het gehele scherm wordt verlicht.
Tevens is in te stellen hoe fel je de achtergrond verlicht wil hebben.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_128391067
Heb nu mijn Kindle Paparwhite nu voor +- week. Zojuist eerste boek uitgelezen en het bevalt me prima! Vooral backlight is erg handig en voor in de trein is het ook prima.

Hier kan ik zeker aan gewend raken :)
pi_128391916
Hoe zit het precies met internetten op een e reader? Is dat een beetje te doen? Kan je gemakkelijk pdf en word bestanden downloaden op de e reader zelf? Worden vreemde talen(denk aan karakters etc)en afbeeldingen goed weergegeven?

Als je word en pdf bestanden op je reader hebt is zoeken en notities maken dan gemakkelijk/mogelijk? Of is het supertraag? Of moet je alles converteren naar een e reader formaat?

Worden afbeeldingen in pdf bestanden goed weergegeven?
pi_128416118
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 14:35 schreef dubbeltjeswasgeld het volgende:
Hoe zit het precies met internetten op een e reader? Is dat een beetje te doen? Kan je gemakkelijk pdf en word bestanden downloaden op de e reader zelf? Worden vreemde talen(denk aan karakters etc)en afbeeldingen goed weergegeven?

Als je word en pdf bestanden op je reader hebt is zoeken en notities maken dan gemakkelijk/mogelijk? Of is het supertraag? Of moet je alles converteren naar een e reader formaat?

Worden afbeeldingen in pdf bestanden goed weergegeven?
Hi! Ik ben zelf in het bezit van een Kindle Paperwhite en een Nexus 7. Ik kan niet al je vragen beantwoorden maar wel een paar...

Internetten op een ereader moet je echt niet willen! De refreshrate van pagina's is door de techniek zo traag dat dat eigenlijk alleen te doen is als je weet waar je moet zijn om bv een boek te kopen en te downloaden.

Internetten zou ik zelf alleen op mijn Nexus doen. Verschillende lettertypes kunnen lezen ligt geloof ik een beetje aan welke ereader je hebt. Kun je misschien meer over vinden op het forum van mobileread.com.
Mijn pdf bestanden heb ik eerlijk gezegd geconverteerd met Calibre.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:22:07 #217
332574 µ
alt-m
pi_128416467
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:04 schreef Liesje68 het volgende:
Internetten op een ereader moet je echt niet willen! De refreshrate van pagina's is door de techniek zo traag dat dat eigenlijk alleen te doen is als je weet waar je moet zijn om bv een boek te kopen en te downloaden.
Dat.
జ్ఞ‌ా
  zondag 30 juni 2013 @ 12:22:24 #218
332574 µ
alt-m
pi_128416476
Is er iemand eigenlijk ontevreden met zijn/haar e-reader? :P
జ్ఞ‌ా
pi_128416481
Ik weet niet of de Kobo Word-documenten weergeeft, pdf heb ik er ook nog niet opgezet. Ik vind hem wel traga met notities maken. Ook het 'omslaan' van de pagina's vind ik niet zo heel soepel verlopen.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 30 juni 2013 @ 12:28:12 #220
62419 CherryLips
chocoholic
pi_128416581
Ik maak nooit notities :@ ik lees alleen op dat ding.

Biancavia, hoe staat de refresh rate ingesteld? Ik heb hem op 6 blz staan geloof ik.
Tap tap tap
  zondag 30 juni 2013 @ 12:30:19 #221
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_128416621
quote:
3s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:22 schreef µ het volgende:
Is er iemand eigenlijk ontevreden met zijn/haar e-reader? :P
Heb een sony t2 en ben er super tevreden over eigenlijk, hij bevalt me beter dan dat ik van tevoren had gedacht :D

Enige is dat ik de laatste tijd een foutmelding krijg "The application ContentService has stopped unexpectedly. Please try again.", maar na wegklikken heb ik daar verder geen last van en had al gelezen hoe het te verhelpen is.
pi_128417430
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:28 schreef CherryLips het volgende:
Ik maak nooit notities :@ ik lees alleen op dat ding.

Biancavia, hoe staat de refresh rate ingesteld? Ik heb hem op 6 blz staan geloof ik.
Waar zit dat? :@

Ik wil notities gebruiken om mijn eigen geschreven verhalen te kunnen corrigeren. Maar in PDF werkt dat niet, dus ik ga nu even kijken hoe ik mijn documenten naar epub om kan zetten.

Edit: gelukt. :s)

En bij mij staat 'ie ook op 6 pagina's, dat is het snelste.

[ Bericht 5% gewijzigd door Biancavia op 30-06-2013 13:34:56 ]
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_128421122
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:04 schreef Liesje68 het volgende:

[..]

Hi! Ik ben zelf in het bezit van een Kindle Paperwhite en een Nexus 7. Ik kan niet al je vragen beantwoorden maar wel een paar...

Internetten op een ereader moet je echt niet willen! De refreshrate van pagina's is door de techniek zo traag dat dat eigenlijk alleen te doen is als je weet waar je moet zijn om bv een boek te kopen en te downloaden.

Internetten zou ik zelf alleen op mijn Nexus doen. Verschillende lettertypes kunnen lezen ligt geloof ik een bjaeetje aan welke ereader je hebt. Kun je misschien meer over vinden op het forum van mobileread.com.
Mijn pdf bestanden heb ik eerlijk gezegd geconverteerd met Calibre.
Bedankt voor de antwoorden. Nexus is toch tablet? Jammer dat internet niet goed werkt. Ik zie dat de volgende generatie(s) e readers wel goed met internet over weg kan.

Heeft iemamd ervaring met onyx e readers?
pi_128423740
Heb ik 42 notities gemaakt, zet 'ie ze allemaal in willekeurige volgorde. ;(
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 30 juni 2013 @ 17:45:49 #225
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_128426782
quote:
3s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:22 schreef µ het volgende:
Is er iemand eigenlijk ontevreden met zijn/haar e-reader? :P
Ja, dat ding creëert geen tijd om te gaan lezen ;(
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zondag 30 juni 2013 @ 18:07:44 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128427370
quote:
3s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:22 schreef µ het volgende:
Is er iemand eigenlijk ontevreden met zijn/haar e-reader? :P
Ja, ik ben minder blij met mijn Kindle Paperwhite dan ik was ben mijn Kindle 3g. Ik vind een touchscreen minder prettig in gebruik. Ik denk dat dat komt omdat ik linkshandig ben. Ik kom alleen op de volgende pagina door mijn rechterhand te gebruiken. De Kindle 3g bladerde beter doordat er aan beide zijden knoppen zaten. Sowieso vind ik knoppen beter werken dan swipen. De backlight is wel een groot pluspunt. De ideale e-reader voor mij zou zijn eentje met knoppen aan beide kanten en een backlight :)
  Moderator zondag 30 juni 2013 @ 18:11:04 #227
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_128427469
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, ik ben minder blij met mijn Kindle Paperwhite dan ik was ben mijn Kindle 3g. Ik vind een touchscreen minder prettig in gebruik. Ik denk dat dat komt omdat ik linkshandig ben. Ik kom alleen op de volgende pagina door mijn rechterhand te gebruiken. De Kindle 3g bladerde beter doordat er aan beide zijden knoppen zaten. Sowieso vind ik knoppen beter werken dan swipen. De backlight is wel een groot pluspunt. De ideale e-reader voor mij zou zijn eentje met knoppen aan beide kanten en een backlight :)
Oh dat kan ik me goed voorstellen. Ik vind mijn kindle 3g nog prima voldoen. Met verlichting zou het inderdaad helemaal perfect zijn. Ze zijn nu bijna allemaal touchscreen denk ik?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_128427877
Bij de Kobo kun je dat instellen, dus links op het scherm tikken om een pagina verder te gaan ipv aan de rechterkant. En swipen hoeft niet, een minimaal tikje is voldoende.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zondag 30 juni 2013 @ 18:42:16 #229
62419 CherryLips
chocoholic
pi_128428338
Bij de kindle hoef je ook alleen maar te tikken, maar ik snap dat het voor linkshandigen niet handig is.
Tap tap tap
pi_128428689
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:26 schreef Biancavia het volgende:
Bij de Kobo kun je dat instellen, dus links op het scherm tikken om een pagina verder te gaan ipv aan de rechterkant. En swipen hoeft niet, een minimaal tikje is voldoende.
Ik lees meestal in bed zonder bril en tik altijd even op scherm met puntje van mijn neus :D
  zondag 30 juni 2013 @ 19:09:38 #231
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128429067
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:26 schreef Biancavia het volgende:
Bij de Kobo kun je dat instellen, dus links op het scherm tikken om een pagina verder te gaan ipv aan de rechterkant. En swipen hoeft niet, een minimaal tikje is voldoende.
dat kun je bij de Kindle helaas niet instellen. Tikken kan ook ja, maar dat lost mijn linkshandige-probleem niet op :P
Het scherm is wel zo ingericht dat tweederde van de pagina aan de rechterkant reageert op rechts tikken, dus nu rek ik mijn linkerduim wat verder uit. Niet helemaal ideaal maar het werkt.
  zondag 30 juni 2013 @ 19:35:44 #232
332574 µ
alt-m
pi_128429791
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:07 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, ik ben minder blij met mijn Kindle Paperwhite dan ik was ben mijn Kindle 3g. Ik vind een touchscreen minder prettig in gebruik. Ik denk dat dat komt omdat ik linkshandig ben. Ik kom alleen op de volgende pagina door mijn rechterhand te gebruiken. De Kindle 3g bladerde beter doordat er aan beide zijden knoppen zaten. Sowieso vind ik knoppen beter werken dan swipen. De backlight is wel een groot pluspunt. De ideale e-reader voor mij zou zijn eentje met knoppen aan beide kanten en een backlight :)
Kijk. Dit soort dingen vind ik fijn om te weten! Heb er namelijk over gedacht mijn 3g in te ruilen voor zo'n paperwhite. Maar niet doen dus.
జ్ఞ‌ా
  zondag 30 juni 2013 @ 19:38:41 #233
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_128429872
Ik heb mijn 3g nu uitgeleend aan mijn moeder, zodra ik m weer terugheb ga ik m voor overdag en onderweg gebuiken en de pw in bed! Dankzij het syncsysteem is switchen verder niet onhandig.
  zondag 30 juni 2013 @ 19:38:46 #234
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128429876
De Kobo werkt kut met PDF's zeg! PDF is natuurlijk ook een gribus, maar met inzoomen kun je er nog wat leesbaars van maken. Echter, hoe ze het zoomen en bladeren geïmplementeerd hebben is wanstaltig. :r
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_128431926
Dus je kunt wel inzoomen op pdf's met de Kobo? Ik kreeg het niet voor elkaar. :')
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_128432009
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2013 18:55 schreef computergirl het volgende:

[..]

Ik lees meestal in bed zonder bril en tik altijd even op scherm met puntje van mijn neus :D
:D _O-
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_128506842
quote:
7s.gif Op zondag 30 juni 2013 20:35 schreef Biancavia het volgende:
Dus je kunt wel inzoomen op pdf's met de Kobo? Ik kreeg het niet voor elkaar. :')
Ze claimen van wel. Heb het zelf nog niet uitgeprobeerd.
Heb sinds kort een Kobo Glo. Ben er erg blij mee!
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:10:28 #238
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_128642138
Kobo mini voor 45¤
http://www.libris.nl/kobo-ereader-mini

Zie ik iets over het hoofd of is dit een buitenkansje?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_128663285
Lijkt mij een heel mooie aanbieding.
Die heeft geen ingebouwd licht, begrijp ik?
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:58:45 #240
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_128667500
Ik ben toch aan het twijfelen geslagen na het lezen van een paar niet al te lovende recensies. Het 5 inch-scherm schijnt een stuk minder prettig te lezen dan het 6 inch-scherm van de touch. En bovendien gebruikt de mini een verouderde e-ink-technologie naar ik heb begrepen. Ik kan dus beter voor de touch gaan aangezien ik niet echt op zoek ben naar een e-reader voor onderweg.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_128679721
Kindle.
pi_128790000
hallo,

Ik ga dit weekend een ereader aanschaffen. Iemand tips voor een merk en andere dingen waar ik op moet letten.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 juli 2013 @ 11:26:43 #243
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128790074
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:24 schreef utrecht1970 het volgende:
hallo,

Ik ga dit weekend een ereader aanschaffen. Iemand tips voor een merk en andere dingen waar ik op moet letten.
ga voor jezelf uitmaken of je er een wil met licht of zonder
of je e-ink wilt of zoals een telefoonscherm
en voel of hij lekker in de hand ligt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128790395
Ik ben echt nog volledig blanco op e-reader gebied. Wat is e-ink?
pi_128790491
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben echt nog volledig blanco op e-reader gebied. Wat is e-ink?
je zou kunnen beginnen met het lezen van deze fijne reeks :o
pi_128791444
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 11:36 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben echt nog volledig blanco op e-reader gebied. Wat is e-ink?
Met e-ink leest een e-reader net zoals een echt boek, dus rustiger voor je ogen. Maar als het donker is, kun je dus niks lezen. Dan heb je tegenwoordig wel een paar modellen met een soort ingebouwde backlight, waardoor je in het donker toch kunt lezen zonder dat het pijn gaat doen aan je ogen.
De meest verkochte types op dit moment zijn de BeBook, de Kindle, die van Sony en de Kobo.
Tap tap tap
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 juli 2013 @ 12:15:30 #247
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128791771
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Met e-ink leest een e-reader net zoals een echt boek, dus rustiger voor je ogen. Maar als het donker is, kun je dus niks lezen. Dan heb je tegenwoordig wel een paar modellen met een soort ingebouwde backlight, waardoor je in het donker toch kunt lezen zonder dat het pijn gaat doen aan je ogen.
De meest verkochte types op dit moment zijn de BeBook, de Kindle, die van Sony en de Kobo.
maar dat is gebruikers afhankelijk of het fijn is in gebruik.

naast de bovengenoemde heeft Icarus en iRiver ook ereaders die net zo goed in gebruik zijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128791961
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

maar dat is gebruikers afhankelijk of het fijn is in gebruik.

naast de bovengenoemde heeft Icarus en iRiver ook ereaders die net zo goed in gebruik zijn
Toch hoor ik wel veel mensen zeggen dat ze e-ink wel veel fijner vinden dan bijvoorbeeld een tablet of telefoonscherm. Het leest gewoon heel lekker. Ik zal ook zeker e-ink aanraden en ik weet niet hoe ereaders zonder e-ink zijn qua batterij duur? Met e-ink hoef je in ieder geval heel lang (wat zal het zijn, 2 maanden?) niet op te laden
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 10 juli 2013 @ 12:22:14 #249
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128792000
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:21 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

Toch hoor ik wel veel mensen zeggen dat ze e-ink wel veel fijner vinden dan bijvoorbeeld een tablet of telefoonscherm. Het leest gewoon heel lekker. Ik zal ook zeker e-ink aanraden.
zeker, ik heb ook alleen maar e-ink
maar ik zou zelf geen backlight aanraden, vind het totaal niet prettig in gebruik, en zo heb ik al meer mensen gehoord
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128792020
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

zeker, ik heb ook alleen maar e-ink
maar ik zou zelf geen backlight aanraden, vind het totaal niet prettig in gebruik, en zo heb ik al meer mensen gehoord
Jup en voor een paar euro heb je een lampje op ebay die je op je hoesje kan klikken.. én als je een normaal boek leest heb je ook een lamp nodig

(en overigens: in de zon leest veel fijner dan een echt boek, minder fel)

[ Bericht 0% gewijzigd door Reflectionne op 10-07-2013 13:57:32 (Ai ai) ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 12:30:19 #251
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128792275
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef Reflectionne het volgende:

minder vel
:Y)
Confidence through competence
pi_128792908
Voor de mensen die ook op hun iPhone of iPad lezen: De Vakantiebieb. 50 titels gratis deze zomervakantie.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_128795327
quote:
10s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

:Y)
AI AI AI :@ :@
  woensdag 10 juli 2013 @ 13:59:38 #254
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_128795405
quote:
9s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:57 schreef Reflectionne het volgende:

[..]

AI AI AI :@ :@
Maar dat klopt! e-readers hebben een stuk minder vellen dan boeken :P
Confidence through competence
pi_128795775
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

zeker, ik heb ook alleen maar e-ink
maar ik zou zelf geen backlight aanraden, vind het totaal niet prettig in gebruik, en zo heb ik al meer mensen gehoord
Ik vind de blacklight persoonlijk weer wel fijn..
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_128795828
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:59 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Maar dat klopt! e-readers hebben een stuk minder vellen dan boeken :P
Dat was uiteraard wat ik bedoelde ;)
pi_128795849
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:49 schreef Biancavia het volgende:
Voor de mensen die ook op hun iPhone of iPad lezen: De Vakantiebieb. 50 titels gratis deze zomervakantie.
Helaas liep hij bij mij vast toen ik een boek van Tess Gerritsen downloadde. -O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128796487
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Helaas liep hij bij mij vast toen ik een boek van Tess Gerritsen downloadde. -O-
Bedoel je Esther Gerritsen?

Bij mij werkt het wel, maar het leest niet fijn. Je kunt niets aanpassen, zoals dat wel kan in iBooks.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_128796570
Ga straks op vakantie en de Kobo Glo gaat zeker mee ^O^
Nu met Stephen King - Gevangen bezig. Heerlijk lezen 's avonds in bed met ingebouwd licht. Wordt mijn vrouw ook niet wakker. Alleen mag van mij het licht minder fel. Staat al op z'n laagst.
pi_128796796
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:32 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Bedoel je Esther Gerritsen?

Bij mij werkt het wel, maar het leest niet fijn. Je kunt niets aanpassen, zoals dat wel kan in iBooks.
Die ja, verkeerde naam in mijn hoofd.
Inmiddels is de app weer hersteld, zonder haar boek maar die ga ik er dan ook maar niet opzetten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128796995
Door op het scherm te tikken kun je trouwens lettergrootte, type en wat andere dingetjes aanpassen. Blijft alleen dat je het leest via de ipad, een ereader leest nog altijd fijner, maar dat wist ik vooraf al.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_128798356
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:46 schreef Cat22 het volgende:
Door op het scherm te tikken kun je trouwens lettergrootte, type en wat andere dingetjes aanpassen. Blijft alleen dat je het leest via de ipad, een ereader leest nog altijd fijner, maar dat wist ik vooraf al.
Oh ja, toch wel! Nou, dat scheelt weer.
Ja, die met de ballen in de bek.
  woensdag 10 juli 2013 @ 15:50:32 #263
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_128799245
Ik heb mijn ebook al tijden niet meer aangeraakt en zit nu vooral op mijn Samsung GS2 te lezen via Moon+reader. Maar dat komt vooral doordat het licht geeft zodat ik ook in het donker kan lezen en ik kan gewoon onderweg nieuwe boeken aanschaffen als ik bijvoorbeeld in de bus/trein zit. Ik heb ook een (in te stellen en te configureren) nachtstand op mijn app waar het scherm donkergroen(letters) zwart(achtergrond) is en dat leest goed weg zonder dat mijn ogen te moe worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_128815161
Ik heb een kobo ereader gekocht. Nu heb ik van een collega een hele rij epub bestanden gekregen op een stickje die ik op mijn ereader wil zetten. Hoe kan ik dat doen, want als ik dat probeer brengt ie mij naar de betaal site van kobo.

De epub bestanden staan nu op mijn desktop. Ik heb de desktop verbonden met de ereader maar verder snap ik het nog even niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 juli 2013 @ 06:52:02 #265
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_128824609
Zie je hem niet als een extern apparaat?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_128824704
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 12:22 schreef Ynske het volgende:

[..]

zeker, ik heb ook alleen maar e-ink
maar ik zou zelf geen backlight aanraden, vind het totaal niet prettig in gebruik, en zo heb ik al meer mensen gehoord
Grappig, ik vind het juist ideaal (Kobo Glo).
Minder ideaal vind ik de trage responstijd van het apparaat & de beperkte opties voor ordenen van boeken. De zoekfuntie is dan wel weer erg goed :)
pi_128824782
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:13 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik heb een kobo ereader gekocht. Nu heb ik van een collega een hele rij epub bestanden gekregen op een stickje die ik op mijn ereader wil zetten. Hoe kan ik dat doen, want als ik dat probeer brengt ie mij naar de betaal site van kobo.

De epub bestanden staan nu op mijn desktop. Ik heb de desktop verbonden met de ereader maar verder snap ik het nog even niet.
Computer opstarten. Hang ereader via USB aan PC. Dan moet je op de Kobo aangeven dat hij moet verbinden en dan moet hij als het goed is te vinden zijn bij deze computer. Wanneer je de ereader opent via deze computer maak een mapje aan en zet daar de bestanden in. De kobo zal ze vanzelf vinden.

Heb je sowieso het programma van kobo al gedownload op jouw PC? http://nl.kobo.com/desktop

En als je daar niet uit komt dan wordt het tijd om de handleiding te lezen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Molleman op 11-07-2013 08:22:59 ]
  donderdag 11 juli 2013 @ 21:54:30 #268
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128850412
Wie heeft er wel eens een kindle e-book op z'n kobo gekregen?

Ik wil hard een e-book kopen, maar het staat alleen maar op Amazon. En ik heb geen zin om het in hun kut app te lezen, maar op de Kobo.

Er zijn veel DRM removal tools voor $ maar ze zijn vrij duur, en Calibre kan volgens mij geen DRM-beveiliging verwijderen. Of toch wel?

Beetje jammer om het Kindle e-book te kopen en er dan achter te komen dat Calibre niet werkt, edoch.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_128856206
Calibre kan dat wel geloof ik, maar je hebt er een add-on voor nodig.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 08:54:32 #270
332574 µ
alt-m
pi_128861357
quote:
9s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:54 schreef eleusis het volgende:
Er zijn veel DRM removal tools voor $ maar ze zijn vrij duur, en Calibre kan volgens mij geen DRM-beveiliging verwijderen. Of toch wel?
Wel.

Wat Sloggi zegt; met een add-on.
జ్ఞ‌ా
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 juli 2013 @ 09:16:52 #271
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128861722
Ik heb gister het hoesje voor mn Icarus binnengekregen, handig! zelfs met een steuntje erbij zodat als je in bed ligt je hem niet vast hoeft te houden. *O*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:48:24 #272
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_128863692
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:54 schreef µ het volgende:

[..]

Wel.

Wat Sloggi zegt; met een add-on.
Thanks, Sloggi. Thoggi.

Jullie hebt dit wel eens succesvol gedaan dus? Of van horen zeggen?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:50:16 #273
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128863752
Mijn kindle reader lijkt kapot ;(
Lijkt net of de helft van het scherm is vastgebrand met 1 van die plaatjes van de standby modus. Iemand ideeen?
pi_128863847
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:50 schreef Cue_ het volgende:
Mijn kindle reader lijkt kapot ;(
Lijkt net of de helft van het scherm is vastgebrand met 1 van die plaatjes van de standby modus. Iemand ideeen?
Amazon mailen, het klinkt inderdaad als een overleden Kindle. Binnen de garantietermijn krijg je gewoon een nieuwe tenzij je zegt ermee te hebben gezwommen of dat je hem hebt laten stuiteren.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 10:55:48 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128863907
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:53 schreef Sloggi het volgende:

Amazon mailen, het klinkt inderdaad als een overleden Kindle. Binnen de garantietermijn krijg je gewoon een nieuwe tenzij je zegt ermee te hebben gezwommen of dat je hem hebt laten stuiteren.
Weet je zo de garantietermijn? Kindle 3 dacht ik.
Nee heb er niets meegedaan. Ene avond nog goed, volgende avond dit... ;(
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 juli 2013 @ 10:56:02 #276
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128863915
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:50 schreef Cue_ het volgende:
Mijn kindle reader lijkt kapot ;(
Lijkt net of de helft van het scherm is vastgebrand met 1 van die plaatjes van de standby modus. Iemand ideeen?
neee! zonde!
hoop dat hij gemaakt kan worden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:05:44 #277
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128864185
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:50 schreef Cue_ het volgende:
Mijn kindle reader lijkt kapot ;(
Lijkt net of de helft van het scherm is vastgebrand met 1 van die plaatjes van de standby modus. Iemand ideeen?
fffuuuuu
Harde reset al geprobeerd?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:07:14 #278
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128864236
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:05 schreef Mirjam het volgende:
fffuuuuu
Harde reset al geprobeerd?
Nop. Is dat dat kleine kutgaatje onderin?

Zie online ook iets over verschil tussen Gosthing en de burn in. En iets van Alt-G zou moeten helpen dan. (geen idee wat ie dan doet). Dus dat oo kmaar eens proberen.

Maar ben der bang voor.
pi_128864352
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:55 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Weet je zo de garantietermijn? Kindle 3 dacht ik.
Nee heb er niets meegedaan. Ene avond nog goed, volgende avond dit... ;(
Geen idee. Ik ga uit van één of twee jaar.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:10:55 #280
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_128864367
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nop. Is dat dat kleine kutgaatje onderin?

Zie online ook iets over verschil tussen Gosthing en de burn in. En iets van Alt-G zou moeten helpen dan. (geen idee wat ie dan doet). Dus dat oo kmaar eens proberen.

Maar ben der bang voor.
http://www.wikihow.com/Reset-a-Kindle
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 juli 2013 @ 11:12:49 #281
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128864424
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:10 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ga uit van één of twee jaar.
ik vind idd voornamelijk 1 jaar
http://www.amazon.co.uk/g(...)?nodeId=200487940#tc

misschien dat Consumer Law je nog kan helpen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:13:42 #282
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128864451
Ik heb m sinds augustus 2011 :{
pi_128864452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:12 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik vind idd voornamelijk 1 jaar
http://www.amazon.co.uk/g(...)?nodeId=200487940#tc

misschien dat Consumer Law je nog kan helpen
Waarschijnlijk heeft ze hem bij Amazon.com gekocht, dan zal het conform de Amerikaanse wetten één jaar zijn.

http://www.amazon.com/gp/(...)id=1373620464&sr=1-4

Je kunt ze natuurlijk altijd mailen en hopen op coulance of een goed voorstel.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 12-07-2013 11:15:01 ]
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:14:56 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128864487
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:13 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waarschijnlijk heeft ze hem bij Amazon.com gekocht, dan zal het conform de Amerikaanse wetten één jaar zijn.
.com idd. grumbl..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 juli 2013 @ 11:20:08 #285
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128864632
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

.com idd. grumbl..
dan zou je je nog op de consumenten wetgeving kunnen beroepen (consumer law)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128864652
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

dan zou je je nog op de consumenten wetgeving kunnen beroepen (consumer law)
Welke precies?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 12 juli 2013 @ 11:23:15 #287
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_128864731
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Welke precies?
bij de meeste bedrijven wanneer je Consumer Law claimt word je verzoek in behandeling genomen en wanneer het gaat om hardware issues word je product kostenloos gerepareerd.
Wanneer het niet om hardware matige issues gaat zullen er wel kosten in rekening gebracht worden.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_128864900
Anders kun je volgens mij met korting een nieuwe kopen.
Tap tap tap
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:40:02 #289
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128865264
Thuis maar even wat dingen proberen, tnx :)
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:42:44 #290
300082 roos85
JUICHEN!
pi_128865375
quote:
9s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:54 schreef eleusis het volgende:
Wie heeft er wel eens een kindle e-book op z'n kobo gekregen?

Ik wil hard een e-book kopen, maar het staat alleen maar op Amazon. En ik heb geen zin om het in hun kut app te lezen, maar op de Kobo.

Er zijn veel DRM removal tools voor $ maar ze zijn vrij duur, en Calibre kan volgens mij geen DRM-beveiliging verwijderen. Of toch wel?

Beetje jammer om het Kindle e-book te kopen en er dan achter te komen dat Calibre niet werkt, edoch.
Welk boek wil je kopen?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:52:35 #291
332574 µ
alt-m
pi_128865705
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Thanks, Sloggi. Thoggi.

Jullie hebt dit wel eens succesvol gedaan dus? Of van horen zeggen?
Gedaan ja.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:53:08 #292
332574 µ
alt-m
pi_128865724
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:50 schreef Cue_ het volgende:
Mijn kindle reader lijkt kapot ;(
Lijkt net of de helft van het scherm is vastgebrand met 1 van die plaatjes van de standby modus. Iemand ideeen?
Heb precies hetzelfde gehad.

Kreeg een nieuwe van Amazon. Hebben ze goed geregeld toen.
జ్ఞ‌ా
  vrijdag 12 juli 2013 @ 11:53:42 #293
332574 µ
alt-m
pi_128865738
Heb ze toen wel heel duidelijk moeten zeggen dat m'n kindle NIET gevallen was.
జ్ఞ‌ా
pi_128865941
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Thanks, Sloggi. Thoggi.

Jullie hebt dit wel eens succesvol gedaan dus? Of van horen zeggen?
Ja, het werkt prima.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:06:19 #295
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128866147
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 11:53 schreef µ het volgende:

Heb precies hetzelfde gehad.

Kreeg een nieuwe van Amazon. Hebben ze goed geregeld toen.
Zal ze wel bellen als ik die resetzaken gedaan heb. Wie weet hoe coulant ze zullen zijn.
pi_128866404
Vriendin van me had het volgens mij ook, maar die van haar viel nog net binnen de garantie.
Tap tap tap
  vrijdag 12 juli 2013 @ 12:26:42 #297
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_128866808
quote:
9s.gif Op donderdag 11 juli 2013 21:54 schreef eleusis het volgende:
Wie heeft er wel eens een kindle e-book op z'n kobo gekregen?

Ik wil hard een e-book kopen, maar het staat alleen maar op Amazon. En ik heb geen zin om het in hun kut app te lezen, maar op de Kobo.

Er zijn veel DRM removal tools voor $ maar ze zijn vrij duur, en Calibre kan volgens mij geen DRM-beveiliging verwijderen. Of toch wel?

Beetje jammer om het Kindle e-book te kopen en er dan achter te komen dat Calibre niet werkt, edoch.
Hiermee moet het ook lukken, en is gratiesch! Ik haal deze standaard over alle aangeschafe Ebooks heen. Wel even zorgen dat je uiteraard wel een backup heb van je originele Ebook, voor het geval het programma het verprutst. Vind het sowieso een beetje lullig dat ik bijvoorbeeld op mijn e-reader wel en boek mag/kan lezen, maar vervolgens op bijvoorbeeld de Ipad niet. Opbokken. Als ik een ebook koop wil ik die kunnen lezen waarop ik wil. Als ik meerdee ereaders zou hebben moet dat ook gewoon mogelijk zijn. Net als bij een 'echt' boek. :P

Wel even goed doorlezen wat er verder verwacht wordt aan apps op je pc bij dat epubee trouwens.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:35:55 #298
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128879585
Contact gehad met Amazon. Er is idd 1 jaar garantie. Dus geen gratis vervanging. -O-
Kan de nieuwe kindle ipv 109dollar voor 55 dollar krijgen.
pi_128880027
Ook niet slecht! De paperwhite?
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:50:37 #300
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880068
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 17:49 schreef Sloggi het volgende:
Ook niet slecht! De paperwhite?
De paperwhite is iets duurder. Maar ik wil geen touchescreen, dus zou dan voor de gewone kindle gaan.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 17:53:03 #301
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_128880146
Paperwhite trouwens voor 72 dollar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')