abonnement Unibet Coolblue
pi_118780186
En hier weer verder snuffelen naar leuke tips en vergapen aan mooie kamertjes!

In het vorige topic vroeg ik:
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:22 schreef Suikertante het volgende:
Wacht maar telkens tot het volgende topic open gaat maar het gebeurt niet, dus vraag ik het toch maar nu, vlak voor sluit! Ik heb intussen begrepen dat een bedje spijlen moet hebben, maar ik kom regelmatig dit soort bedjes tegen:
[ afbeelding ]

Ik vraag me nu af: zijn die spijlen nodig voor de algehele ventilatie, iets wat in bovenstaand bedje op zich ook prima in orde is denk ik, of is het echt voor verstikking als de baby met zijn/haar mondje tegen de zijkant gaat liggen? Oftewel: voldoet het bedje hierboven aan de algemene eisen? En in hoeverre houden jullie je daar allemaal aan?
pi_118780253
Ik heb eerlijk gezegd geen idee suikertante. Misschien dat zo'n kraamzorgbureau je daar meer over kan vertellen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118780426
Ik vind het zo nerd om te bellen in de 15e week van de zwangerschap :@
Dus stel ik het telkens uit, maar de aantrekkingskracht van voorpret is te groot! Daarom vroeg ik het hier. Als niemand het weet ga ik het eens bij de kraamzorg navragen..
  zaterdag 3 november 2012 @ 19:09:33 #4
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118781585
Wij hadden ook zo'n soort bedje, maar die hebben we uiteindelijk als co-sleeper gebruikt. Ik vond het ook zo schattig, maar het is niet veilig. Wij hebben er een extra matras onder gelegd, zodat ze hoger kwam te liggen en het zo geen kwaad kon, als co-sleeper was het een prima bedje.


Ow en ik had het al in huis toen ik een paar weken zwanger was.... ;)

We hebben uiteindelijk een Stokke bedje voor op haar eigen kamer gekocht, tweedehands.

pi_118781836
Wij hebben ook stokke, van wiegje tot peuterbed. Geweldig.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118781950


Meiden hier waren beiden dolenthousiast toen ik dit plaatje liet zien, maar zal ik nu dan op beide kamers hetzelfde gaan maken...?
Heb het grote J&J boek al zitten doorbladeren en nog wel meer leuks gevonden, maar ben er nog niet uit...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118782039
Oh juud, heb jij die omtrek ook van de stokke? Die je dus aan de spijlen vast maakt? Ik heb m met diezelfde stippen als je hemel, als je je bed compleet wilt maken wil ik m wel opsturen, want ik ga m niet gebruiken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118782051
Die is gaaf nijna!! Jammer dat wij een onregelmatige muur hebben (granol), maar anders zou ik ook zoiets doen.

Ik zou met de meiden het boek erbij pakken en samen zoeken. En dan beiden iets anders.
pi_118782307
Ja dat is ook mijn plan hoor danic... wij hebben boven op de muren van dat glasvezelbehang oid waar je gewoon overheen kan schilderen, ideaal (van de vorige bewoners).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118782947
Ohh Nijna, dat is superleuk zeg! O+ Ben je zo creatief dat je dat zelf voor elkaar krijgt?
pi_118783168
Die snorharen!! O+

Matrasje omhoog kan ook natuurlijk. Vanaf welke leeftijd kan het eventueel weer omlaag? De meeste bedjes zijn rond de 1,20 dus daar kunnen ze wel even in slapen..

Maar misschien kom ik toch nog het ultieme spijlenbedje tegen!
  zaterdag 3 november 2012 @ 20:03:47 #12
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118783519
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:24 schreef Ticootje het volgende:
Oh juud, heb jij die omtrek ook van de stokke? Die je dus aan de spijlen vast maakt? Ik heb m met diezelfde stippen als je hemel, als je je bed compleet wilt maken wil ik m wel opsturen, want ik ga m niet gebruiken.
Ow, wat lief! Nee, heb ik niet en kon ik ook nergens vinden, dus heel graag.
Voor het volgende mupke tzt. O+

Ik ga je een PM sturen! :D

Edit: Ik bedenk me nu net dat het voor Lientje ook wel lekker is om een beetje bescherming tegen de koude trek te hebben, zo in de winter. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Juud79 op 03-11-2012 20:09:36 ]
pi_118784981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:51 schreef L0t.. het volgende:
Ohh Nijna, dat is superleuk zeg! O+ Ben je zo creatief dat je dat zelf voor elkaar krijgt?
Het schilderen wel, beamer op de muur en overtrekken zeg maar ;).
Op het plaatje, die Siepie is van hout... staat bovenop de kast. Maar misschien wil ik die dan ook schilderen. Nog even over nadenken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118789036
Suiker, ik heb geen idee hoe ver de spijlen precies uit elkaar mogen/moeten staan. Weet alleen dat ik als klein baby'tje mijn hoofd tussen de spijlen door heb weten te steken :') Had het daar gisteren nog met mijn moeder over. Dus ze mogen in ieder geval niet te ver uit elkaar staan :+

Nijna, wat tof gedaan! :)
pi_118789752
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 20:41 schreef Nijna het volgende:

[..]

Het schilderen wel, beamer op de muur en overtrekken zeg maar ;).
Op het plaatje, die Siepie is van hout... staat bovenop de kast. Maar misschien wil ik die dan ook schilderen. Nog even over nadenken...
Ohja, dat zou ik nooit zo bedacht hebben :+ Handig idd! Dan zou het mij mss ook nog wel lukken :P
pi_118790582
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 19:21 schreef Nijna het volgende:
[ afbeelding ]

Meiden hier waren beiden dolenthousiast toen ik dit plaatje liet zien, maar zal ik nu dan op beide kamers hetzelfde gaan maken...?
Heb het grote J&J boek al zitten doorbladeren en nog wel meer leuks gevonden, maar ben er nog niet uit...
Super leuk!
  zondag 4 november 2012 @ 08:24:49 #17
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_118798428
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:24 schreef Suikertante het volgende:
En hier weer verder snuffelen naar leuke tips en vergapen aan mooie kamertjes!

In het vorige topic vroeg ik:

[..]

wat betreft dat bedje van suikertante: had flugeltje niet zo'n vintage retro kamer met zo'n bed voor w.
staat me zoiets bij uit m'n lurk periode.
misschien dat je dan eens aan haar zou kunnen vragen wat de kraamzorg er van dacht ?
W
Z
E
pi_118798684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

Nijna, wat tof gedaan! :)
Het is niet mijn creatie hoor, gejat van internet... ik ben nog aan het bedenken hoe en wat ik precies ga doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118798963
Rebel, dat ga ik eens vragen, dank!
pi_118822986


Kijk! Anders neergezet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118825404
Dat ziet er een stuk ruimer uit zo! :)
  maandag 5 november 2012 @ 09:11:31 #22
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_118837687
Denk ook dat het beter is qua ruimte Tico!

Die stokke spullen zijn zo leuk. O+ .

Onze kamer, work in progress
pi_118837783
mooie kleur op de muur Becky!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118838066
Wat leuk becky, lekker vrolijke kleur! O+
pi_118839889
Die kleur is erg mooi, lekker fel, maar niet onrustig..

En wat zijn muurstickers duur zeg...:(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118840563
Leuk dat roze, ik hou er wel van!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118841001
Mooi raam ook, lekker lang. ^^. Ja muurstickers zijn duur idd! :( De autostickers van zoon waren iets van in de 20 euro per stuk. pff maarja ik moest ze hebben en hij is er erg blij mee dus ach, kan weer jaren voort :P
  maandag 5 november 2012 @ 11:45:17 #28
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118841838
Op Ebay (de Amerikaanse, niet de Nederlandse) kun je heel mooie muurstickers kopen voor veel minder geld dan in Nederland. Heb er nu twee keer besteld bij verschillende aanbieders en beide waren met een week of anderhalf binnen uit de VS.
pi_118842743
Wat een verschil Tico! Echt veel ruimer!

En Becky, jouw snoepkamer is ook leuk zeg :)

Laatste noot over de bedjes: heb van de kraamzorg een heel boekwerk gekregen, en er mag geen colablikje tussen de spijlen door kunnen, 6,5 cm. Maar er zitten nog veel ingewikkelder eisen aan, de gekste dingen. Maar als de hoogste valmogelijkheid lager is dan 90 cm mag je bijv een laag hekje hebben. Dat vind ik dan weer heel gek. Gaat ie staan, kukelt ie head-first uit bed!
pi_118843826
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:40 schreef Ticootje het volgende:
Die kleur is erg mooi, lekker fel, maar niet onrustig..

En wat zijn muurstickers duur zeg...:(
Wat heb je op het oog? Ik wil er ook eentje voor de babykamer maar kom op iets van 80 euro. :o
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118843863
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:39 schreef Estrys het volgende:

[..]

Wat heb je op het oog? Ik wil er ook eentje voor de babykamer maar kom op iets van 80 euro. :o
Nou, ik dacht iets leuks van een boom ofzo, om de kamer iets meer een kinderkamer te maken... Vogels, vlinders dat soort... Maar ik zie prijzen van 100 eu... Dan denk ik laat maar, want dat vind ik echt te gek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118843912
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou, ik dacht iets leuks van een boom ofzo, om de kamer iets meer een kinderkamer te maken... Vogels, vlinders dat soort... Maar ik zie prijzen van 100 eu... Dan denk ik laat maar, want dat vind ik echt te gek.
ja precies. een tak met twee vogeltjes. Dan kost het 80 euro en dan denk ik, kan ik dat er niet zelf op schilderen?
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 5 november 2012 @ 12:49:24 #33
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118844151
Belachelijk duur he! Op deze site valt het nog wel mee, vind ik dan...http://www.kidzsupplies.nl/Muurstickers-raamstickers/ Geen spam!
  maandag 5 november 2012 @ 12:50:35 #34
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_118844388
Leuk gevonden Pessie!!
En Becky, mooie kleur!

Ik ga denk ik voor deze poster of canvas


en nog 1 of 2 uit dezelfde serie.
Met een meidenkwartet
pi_118844609
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:40 schreef Ticootje het volgende:
Die kleur is erg mooi, lekker fel, maar niet onrustig..

En wat zijn muurstickers duur zeg...:(
Groupon in de gaten houden. Afgelopen maand al 2 keer een aanbieding van muurstickers gehad. Voor 14 euro koop je dan een 50 euro tegoed van een muurstickershop.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 5 november 2012 @ 13:38:22 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_118846012
Dit is een deel van ons kamertje nu. Muursticker was 28 of 32 euro dacht ik, inclusief verzenden. Volgens mij was ie er in veel kleuren.

pi_118846482
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 13:38 schreef Spees_Eend het volgende:
Dit is een deel van ons kamertje nu. Muursticker was 28 of 32 euro dacht ik, inclusief verzenden. Volgens mij was ie er in veel kleuren.

[ afbeelding ]
mooi!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 5 november 2012 @ 13:57:00 #39
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_118846707
Suikertante... Dit was mijn bedje...



Willem lag de eerste maanden wel in een wieg overigens...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_118848038
Oh Cathmar, wat een mooi plaatje O+

Becky, welke kleur heb jij op de muur? Zoiets zoek ik ook namelijk.
pi_118849595
helemaal blij met de kleur op de muur en de boom O+



Gordijn Gaat M vanavond weet ophangen die moest eraf met het schilderen


Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_118849651
LEUK allemaal!!

Nou ik ga maar gewoon ff kijken of het dan een optie is voor als we gaan verhuizen.. Want ik wil natuurlijk wel 2 bomen he? En stel dat ik nog maar een half jaar hier zou wonen, dat zou ik erg zonde vinden.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 5 november 2012 @ 15:14:31 #43
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118849701
Heb je ook nog vlinders erbij Klumsy?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_118849745
die boom die wij hebben is van mdf en kan je bij de karwei kopen ( dacht 39 euro ) als je hem met dubbelzijdig tape plakt zou je hem er weer af kunnen halen en mee verhuizen, je kan hem ook schilderen als je zou willen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_118849760
Die heb ik nog niet gekocht maar wil ik wel gaan doen :)
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_118849813
Ik heb een groupon van Ambiance Live gekocht voor 9 euro twv ¤ 30,00. Ik kan alleen niet echt iets vinden dus als iemand wel iets moois ziet dan kan ie overgenomen worden.

http://www.ambiance-live.com/
  maandag 5 november 2012 @ 15:20:15 #47
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_118849923
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:16 schreef klumsy het volgende:
Die heb ik nog niet gekocht maar wil ik wel gaan doen :)
xenos heeft nu ook witte houten vlinders, Die kwam ik vorige week tegen.
Peter gaat hier nog een egel en een hert uit mdf hout zagen en dat nog in de kamer verwerken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_118850127
Mooi Klumsy O+
pi_118851700
Fantastisch die paarse muren en kast met paarse bakken. O+ mooie bedjes ook. En dat bedje van flugeltje.. *;

en die boom van spees eend... O+ O+ O+
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:59:37 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118918716
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:55 schreef Cathmar het volgende:
Leuk gevonden Pessie!!
En Becky, mooie kleur!

Ik ga denk ik voor deze poster of canvas
[ afbeelding ]

en nog 1 of 2 uit dezelfde serie.
Noh die is lief O+ O+ toepasselijk ook voor je meisjes! *;

En Spees-eend, wat een prachtige boom O+
  woensdag 7 november 2012 @ 00:07:47 #51
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118919008
Oeh ik zie wel mooie muurstickers Kyara, maar ik heb niet echt een plek ervoor.... helaas :9

Heb net met vriend even overlegd over de babykamer, we denken gelukkig helemaal hetzelfde over de inrichting *; Dus als we terug zijn van vakantie, gaan we zorgen dat we de kamer zo snel mogelijk leeg hebben om te beginnen met verven.

Het is nu een kamertje met een lichte laminaatvloer, licht houten lambrisering en lichtgeel behang. De schrootjes gaan we wit schilderen, en de rest van het kamertje houden we ook lekker rustig O+

Twee plaatjes:


De wieg komt te staan waar nu die stoel staat denk ik, en de commode waar nu het bed staat. En dan een schommelstoel voor het raam O+ En mooie gordijntjes natuurlijk, her en der wat plankjes.... en een ladenkast voor de kleertjes en beddengoed waar nu het hoofdeind van het bed is.
pi_118924332
Ben benieuwd wat je er van gaat maken Ladyblack! Wordt vast heel mooi!
pi_118981074
Juud, wat een leuke kleuren in de dekentjes!

Ticootje, de nieuwe opstelling ziet er veel ruimer uit, hoe vinden je meisjes het?

Becky, leuk kamertje! Dat raam is tof en die kleur ook, meisjesachtig maar toch stoer O+

Spees_eend, mooie sticker! Waar heb je die vandaan?

Flugeltje, dat bedje O+

Klumsy, mooie kleur, past ook super mooi bij het behang! En die boom is tof!

Ladyblack, wat een knus kamertje O+ Ik ben super benieuwd wat je ervan gaat maken!

En nu ik weer van jullie kamertjes heb genoten, ook nog een paar foto's van hier!
De haakjes waren gisteren binnen en hebben we vandaag opgehangen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 november 2012 @ 16:05:40 #54
171422 LadyBlack
paint it black
pi_118982367
Oooooohhh dat ziet er nu echt al helemaal geweldig uit! O+ _O_

Moet je voorstellen dat daar dan straks ook nog een lief kindje ligt O+
pi_118982582
wauw Bellelena! Wat een plaatjes! om zo te pinnen op pinterest O+ moooi
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_118982718
Wow, dankjulliewel!

Ladyblack, ohhhh jaaa *zwijmel*, en over een poosje gaan we ook zelf een bedje maken O+ Ben in mijn hoofd al druk bezig hoe die moet gaan worden!

Estrys, dankjewel! Ik vind het echt heel leuk dat ik nu eindelijk (na eeuwig lurken hier) ook zelf nu babyhoekjes mag gaan maken enzo!
pi_118983459
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 16:11 schreef Estrys het volgende:
wauw Bellelena! Wat een plaatjes! om zo te pinnen op pinterest O+ moooi
Dacht ik ook! Supermooi, straalt veel rust uit. Ben benieuwd naar het bedje dat erbij komt.
pi_118983610
Wat een lief kamertje zeg! Zo zie je maar hoe eenvoudig het kan zijn.
pi_118984378
Dankjewel Mineola! Het bedje wordt in ieder geval een co-sleeper, dus dat aan ons eigen bed vast komt. Op dit moment heb ik in mijn hoofd een soort van hemelbedje, met een dromenvanger eraan O+ Maar het ontwerp kan elk moment nog veranderen, net wat ik weer tegenkom! Ik vind het co-sleeper bedje dat Juud heeft gemaakt op de vorige pagina bijvoorbeeld ook super schattig!

loeszie, dankjewel, dat sluit helemaal aan bij hoe we het wilde hebben! Het is een babyhoek(je) (tegenover ons bed) op onze slaapkamer, het bedje wordt een co-sleeper met ons bed. De rest van de slaapkamer is wit, met 1 zelfgemaakte foto boven ons bed. Vooral omdat onze slaapkamer rustig is, wilde we dat graag behouden, maar wel een knus sfeertje maken voor de babyspulletjes.
pi_118984769
wat mooi bellelena! Waar heb je die witte haakjes vandaan?
pi_118985240
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:12 schreef Kyara het volgende:
wat mooi bellelena! Waar heb je die witte haakjes vandaan?
Ze komen van Chocolate Creative! Ze worden met de hand gemaakt door de eigenaar van het winkeltje. Het duurde wel 2 weken voor ze hier binnen waren, maar ze zijn echt heel erg mooi! Ze hebben dus ook kleurtjes en bedrukte, maar ik wilde er graag een foto van mezelf op :D
pi_118985428
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:25 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ze komen van Chocolate Creative! Ze worden met de hand gemaakt door de eigenaar van het winkeltje. Het duurde wel 2 weken voor ze hier binnen waren, maar ze zijn echt heel erg mooi! Ze hebben dus ook kleurtjes en bedrukte, maar ik wilde er graag een foto van mezelf op :D
ik kan zo snel geen prijzen geven maar handgemaakt klinkt duur....

ik zoek eigenlijk hele simpele haakjes....
pi_118985623
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:30 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik kan zo snel geen prijzen geven maar handgemaakt klinkt duur....

ik zoek eigenlijk hele simpele haakjes....
Ze zijn 15 pond per stuk, incl schroef voor in de muur. Dus niet per se goedkoop :) De uni-kleuren en die met opdruk zijn even duur trouwens.
Ik wilde zelf ook simpele haken, had verder ook al zitten zoeken, ik zal nog eens rond kijken!
pi_118985772
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 15:33 schreef bellelena het volgende:


En nu ik weer van jullie kamertjes heb genoten, ook nog een paar foto's van hier!
De haakjes waren gisteren binnen en hebben we vandaag opgehangen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw!
Die zwarte katjes! Zelf gemaakt? ( omdat je erg crea bent!) of gekocht?


En alle andere kamertjes O+ Zo leuk om te zien :)
pi_118986009
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 17:43 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Wauw!
Die zwarte katjes! Zelf gemaakt? ( omdat je erg crea bent!) of gekocht?

En alle andere kamertjes O+ Zo leuk om te zien :)
Dankjewel! En zelfgemaakt inderdaad, dat waren onze vorige katten Eto en Dewi O+ Nadat ze zijn overleden heb ik knuffels gemaakt met hun foto en inmiddels maak ik ze ook regelmatig voor anderen, met hun eigen huisdieren dan :) (Ik verkoop ze via m'n eigen winkeltje op Etsy)
pi_118988680
Zo slaapt Ivan nog steeds met ons oude hondje Jimmy.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118990655
Ohh wat lief Claudia! O+
pi_118990949
Die mevrouw van Chocolate Creative heeft mijn foto's op haar blog gezet!
Niet bedoelt als spam, ben stiekem gewoon trots *)
pi_118991387
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:52 schreef bellelena het volgende:
Die mevrouw van Chocolate Creative heeft mijn foto's op haar blog gezet!
Niet bedoelt als spam, ben stiekem gewoon trots *)
Wat gaaf! Tuurlijk ben je trots!

Heb net ook even gespiekt in je winkeltje op Etsy. Superleuk! O+
pi_118991478
Cool bellelena! Ziet er leuk uit, maar ook leuk dat je op haar blog staat!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118991907
Die Siepy O+

Speeseend die muursticker vind ik echt zo mooi! En ik zie die uil in de vensterbank :9~ Ik heb echt een uilenverslaving

Mooi Tico, heel ander gezicht meteen.

Wow Becky, gave kleur ook! En mooie planken boven de commode!

Wow Klumsy wat mooooi! Ik ben gek op paars, jammer dat het toch niet echt een jommetjeskleur is...

Bellelena, dat schiet al op zeg! Heeel mooi. Leuk ook dat het bij jullie op de kamer is; grote kamer zal dat zijn :o

Wij gaan binnenkort ook echt aan de slag *O* manlief is met de zolder bezig zodat de babykamer leeg kan. Dit weekend naar Ikea om alle meubeltjes nog één keer goed te bekijken. Kan alleen geen mooie kleur grijs vinden voor op de muur. Dat er zoveel tinten grijs zijn (nee niet dat boek :') )
pi_118992654
Kyara, merci!

Nijna, ja, ze stuurde echt meteen een emailtje terug dat ze de foto's zo gaaf vond en of ze op haar blog mochten!

Fieder, het valt mee, onze kamer is 3x3 meter, maar wel lekker hoog ;) We hebben zelf alleen een bed en een kledingkast erin staan. Naast het bed een co-sleeper en tegenover het bed de commode! Alles past er precies in!

Oeh een grijze tint uitzoeken, daar zijn er inderdaad een heleboel van!

Wat tips:
Ligt de kamer op het noorden of zuiden? Op het noorden heb je blauwer licht en is een warme grijstint (met ietwat geel erdoor bijv.) mooi, op het zuiden andersom.
Zijn er veel of weinig ramen? Met veel ramen = veel licht, kun je evt. een wat donkere kleur grijs nemen. Maar bij weinig raam = weinig licht, zou ik zelf een lichtere tint kiezen. Vaak is het noorden ook iets donkerder, maar wel egaler van binnenkomend licht dan de zuid/west kant.
Is er nog een andere kleur waarmee je het grijs wil combineren? Bijvoorbeeld groen, kies dan een grijze tint die ook net een tikje groen erdoor heeft, zodat het mooi aansluit. Maar wil je het combineren met bijv. bruin, kies dan weer een grijs die een beetje richting de beige kant gaat.
In de verf winkel kan het ook helpen dus om andere kleuren naast de grijsstalen te leggen. Bijvoorbeeld de combinatie kleur, maar ook blauwwit of gelig wit, naar gelang de daglicht kleur er binnen valt om te kijken hoe het grijs erop reageert.
Nou ja, misschien kun je hier iets mee!
Oja, nog een tip:
Over het algemeen werkt het goed als je op je eigen gevoel af gaat, dingen die jij zelf mooi vindt zullen (bijna) altijd goed met elkaar combineren! ;)
pi_118993631
Bellelena
Oh <3 leuk die kussentjes! Hebbenhebbenhebben :9
pi_118996727
En terecht trots, bellelena. Leuk gedaan en wat is het al een leuk kamertje!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_118998555
Bellelena, allereerst: wat heb jij een leuke naam! Helaas hebben we nét een naam bedacht voor als het een meisje wordt ;)

Ten tweede, ik ben verliefd op je kussens! Die vosjes O+
Kun je ook foto's insturen? Als je het raar vindt om dat hier te bespreken wil ik dat ook best in een PM weten :)
Edit: jemig ik lees vandaag echt als een drol. Ik zie het al staan!

[ Bericht 2% gewijzigd door Suikertante op 08-11-2012 23:11:17 ]
  vrijdag 9 november 2012 @ 07:02:20 #76
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_119005299
Bellelena, wat een heerlijk sfeertje heeft je kinderkamer! <3 mooi!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_119005508
Suikertante, ik heb je een berichtje gestuurd :)

En de complimentjes, ik word er een beetje verlegen van, maar zo tof! Dankjulliewel! Enne, ik vind het altijd leuk om mee te denken, dus als ik met nog wat tips en tricks in het rond kan strooien... *)
pi_119005705
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 07:47 schreef bellelena het volgende:
Suikertante, ik heb je een berichtje gestuurd :)

En de complimentjes, ik word er een beetje verlegen van, maar zo tof! Dankjulliewel! Enne, ik vind het altijd leuk om mee te denken, dus als ik met nog wat tips en tricks in het rond kan strooien... *)
Nou doe es :7
twee meiden kamers en een woonkamer en een ouderslaapkamer annex zolder xD oh en een tuin.
Als jij mocht kiezen (on a budget O-) ) wat zou t dan worden? Mag ook in mn eigen topic :P of hier voor de meidenkamers...

Ik vind jullie poster heel tof <3 precies het sfeertje wat ik wil, ik heb ook kleine kaarten gezien bij Ikea met mooie afbeeldingen die ik ook leuk vind, of die ene die ik laatst op facebook plaatste <3
:)
pi_119006193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:12 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nou doe es :7
twee meiden kamers en een woonkamer en een ouderslaapkamer annex zolder xD oh en een tuin.
Als jij mocht kiezen (on a budget O-) ) wat zou t dan worden? Mag ook in mn eigen topic :P of hier voor de meidenkamers...

Ik vind jullie poster heel tof <3 precies het sfeertje wat ik wil, ik heb ook kleine kaarten gezien bij Ikea met mooie afbeeldingen die ik ook leuk vind, of die ene die ik laatst op facebook plaatste <3
Ohh leuk! Een heel huis! Hoe is het met de bouw?
Ik ga van de week even voor je zitten, heb al meteen allemaal ideeën!
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:10:11 #80
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119006399


Deze wieg staat te koop op MP, voor een spotprijs. :D

http://link.marktplaats.nl/614082435

[ Bericht 2% gewijzigd door Juud79 op 09-11-2012 11:13:52 ]
pi_119006425
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 08:54 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ohh leuk! Een heel huis! Hoe is het met de bouw?
Ik ga van de week even voor je zitten, heb al meteen allemaal ideeën!
Oeeeeh leuk!! *O*

Ik was nu op het punt dat ik gerichte pinterest boards voor iedere ruimte wil gaan aanmaken met ideeën, in plaats van de algemene boards die ik nu heb. Beetje synthetiseren enzo.

Hier update over de bouw :)
Ons nieuwbouwhuis!... on a budget ;) -- deel 2
:)
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:13:22 #82
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119006452
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:10 schreef Juud79 het volgende:
[ afbeelding ]

Deze wieg staat te koop op MP, voor een spotprijs. :D

http://link.marktplaats.nl/614471404
Oh met wat pimpwerk/verf kun je die echt geweldig maken, wat een leuke wieg!
pi_119006545
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oeeeeh leuk!! *O*

Ik was nu op het punt dat ik gerichte pinterest boards voor iedere ruimte wil gaan aanmaken met ideeën, in plaats van de algemene boards die ik nu heb. Beetje synthetiseren enzo.

Hier update over de bouw :)
Ons nieuwbouwhuis!... on a budget ;) -- deel 2
Eerste dingetje dat ik zojuist voor je meiden tegenkom zijn vogelhuisjes van Studio Ditte. Het behang van ze is super cool maar heel prijzig, maar deze zelfbouw papieren-vogelhuisjes zijn heeeeeel betaalbaar (6 voor ¤10) en super cute:


(klikbaar)
pi_119006559
(De wieg van Juud O+ O+ O+ maar ik heb geen plek!)
pi_119006622
Bellelena, je mag ook wel voor mij wat bedenken. :s) Ik ga de kamer van Lena herinrichten. Haar kamer is de ruimte rechtsbovenin (op het westen):



Zo ziet haar kamer er nu uit:



De kast gaat eruit en het bedje ook. Ik heb dit bed al voor haar gekocht (dat past net niet in de volledige breedte van de kamer:



Ik wil dat de vogeltjes (hieronder) in ieder geval blijven hangen, maar dan op een prominentere plek. Ik denk dat ik de muur ga schilderen, al vind ik de kleur op zich wel fijn. Ik sta open voor behang. En er moet nog wat bergruimte in de kamer bij komen.



Ik vind zo'n soort kastje leuk:



En zulk soort behang (ik houd van dat groen, het liefst gecombineerd met roze):

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:33:45 #86
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119006843
Juud ik word gelinkt naar een moonkids-pakje ipv naar de wieg... Strange! Maar hij is inderdaad heel erg tof! Ik had 'm al vaker gezien O+.

30 november hebben wij de geslachtsbepalingsecho. Ik ben gewoon TE nieuwsgierig :D. En qua planning is het ook wel handig om te weten of we 1 of 2 slaapkamers aan moeten pakken. Ik denk dat ik bij een babymeisje Saar's kamertje zo laat, misschien met een paar kleine aanpassingen. In ieder geval moet er dus een meisjeskamer komen voor mijn grote kleine O+. Ik houd jullie in de gaten!

Claudia wat een onwijs mooi bed voor Leentje O+ ! En je stijlidee is echt prachtig!
pi_119006942
Wow mooie plaatjes komen er voorbij O+

En Fieder paars kan voor een jongen prima, Skoap heeft een hele stoere jongenskamer,
Misschien wil ze wel een foto plaatsen :) paars met grijs is het
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_119006981
Oh, als iemand nog een kast wil? Gratis ophalen in Amsterdam. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119006995
TM, je MOET dat wiegje nemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:41:58 #90
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119007007
:D Claudia, hij past perfect naast ons bed :P. *zoekt er nog eens even naar*

Zomaar even wat plaatjes die mij erg aanspreken:













pi_119007082
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:41 schreef twentemeisje het volgende:
:D Claudia, hij past perfect naast ons bed :P. *zoekt er nog eens even naar*

Zomaar even wat plaatjes die mij erg aanspreken:



Wat een geweldig kastje!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:45:28 #92
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119007092
Ik moest ook aan jou denken toen ik 'm zag!!
pi_119007156
Erg leuk TM O+ O+

Claudia ik ben zó benieuwd hoe Lena's kamertje wordt!
:)
pi_119007203
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:45 schreef twentemeisje het volgende:
Ik moest ook aan jou denken toen ik 'm zag!!
Ik kan heel vrolijk worden van die details, de afgeronde hoeken, de schuifdeurtjes. Ik houd van simpele dingen met mooie details.

Nog een tip voor jou voor Saar straks (al vertel ik je vast niks nieuws): op Marktplaats is er een verkoper van Zweedse bedbanken en die zijn zó leuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 november 2012 @ 09:54:50 #95
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119007329
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan heel vrolijk worden van die details, de afgeronde hoeken, de schuifdeurtjes. Ik houd van simpele dingen met mooie details.

Nog een tip voor jou voor Saar straks (al vertel ik je vast niks nieuws): op Marktplaats is er een verkoper van Zweedse bedbanken en die zijn zó leuk.
Die uit Heemskerk? Ze zijn idd O+.
pi_119009033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat een geweldig kastje!
Ohhh dat kastje is gaaf!!

Claudia, je ideetjes zijn super tof en dat bed O+
Ik ga ook van de week stoeien met Lena's kamertje, wat leuk!
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:09:53 #97
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119009807
Volgens mij heb ik jouw Pinterest gespot Bellelena, inspiratieeeeee O+.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:15:14 #98
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_119009992
TM, ik heb de link gefixed! ;)
Ow en vd week stond er 100 euro bij, als richtprijs.... -O-
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:17:34 #99
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119010072
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:15 schreef Juud79 het volgende:
TM, ik heb de link gefixed! ;)
Ow en vd week stond er 100 euro bij, als richtprijs.... -O-
Thanks! Ik zal 'm ook eens aan mijn meneer laten zien :P.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:19:01 #100
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119010126
Wil iemand aub even dat wiegje kopen? Anders moet ik morgen naar Groningen. }:|
A grand adventure has begun.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:21:58 #101
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119010216
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:19 schreef Keshet het volgende:
Wil iemand aub even dat wiegje kopen? Anders moet ik morgen naar Groningen. }:|
Weet je wat, ik neem 'm dan wel weer van jou over Keshet, zo lang passen ze er denk ik toch niet in :D.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:23:57 #102
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119010288
Goed idee, maar ik ga het wiegje verder negeren. We hebben er al 1 en deze is wel erg roze.

En 6 uur rijden is misschien ook niet zo verstandig nu. :')
A grand adventure has begun.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:26:05 #103
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119010371
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:23 schreef Keshet het volgende:
Goed idee, maar ik ga het wiegje verder negeren. We hebben er al 1 en deze is wel erg roze.

En 6 uur rijden is misschien ook niet zo verstandig nu. :')
:-) Hebben we het over een verschillend wiegje? Of is die van jezelf erg roze? :P
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:28:07 #104
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119010460
Deze toch? http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/614082435/1

Degene die wij hebben is heel simpel wit. Nog van Stiemie geweest ook trouwens. O+

Stel he, dat je van je hormonen een Koekadekentje moet kopen; zouden jullie dan voor een wieg- of een ledikantdekentje gaan?
A grand adventure has begun.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:30:17 #105
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119010557
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:28 schreef Keshet het volgende:
Deze toch? http://verkopen.marktplaats.nl/photopopup/614082435/1

Degene die wij hebben is heel simpel wit. Nog van Stiemie geweest ook trouwens. O+

Stel he, dat je van je hormonen een Koekadekentje moet kopen; zouden jullie dan voor een wieg- of een ledikantdekentje gaan?
Ja die! Maar die is toch helegaar niet roze dame?

Ik zou voor een ledikantdekentje gaan! Daar heb je veel langer wat aan! Koeka O+.
pi_119010587
Mignonne!! Ik heb het gevonden!! Het kamertje voor 1 van je meiden: Klik hier!!









Het kleed komt van ikea (heb ik zelf ook), lange bamboe stokjes hebben ze bij het tuincentrum voor weinig, het bed maak je dan van pallets met matras erop!
Budget en sfeervol en prinses enzo ♥
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:33:42 #107
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119010684
Oooh, mooi Belle! Een paar olifantjes erbij en dan kan de oudste van Mignonne er zo in. O+

Is de bekleding van dat wiegje niet roze? Ik zit nu op de laptop van vriendlief; die moet ik maar eens calibreren dan! _O-
A grand adventure has begun.
pi_119010862
Dat wiegje *zwijmel* mijn lief vindt het ook super tof! Maar het past dus niet naast ons bed }:|

En de bekleding is niet per se roze hier, meer beige-achtig, maar het zou wel ook een soort zalm kunnen zijn. Of zelfs ietwat paarsig of grijzig? Het is een ruitje in ieder geval, maar besides de kleur, de bekleding is vast aan te passen Keshet *)
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:40:59 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119010948
het ziet er best leuk uit allemaal bellelena, maar niet echt robuust als er echt levende kinderen in moeten spelen. die bamboestokjes, die losse kubussen.. en die gestapelde matrassen vind ik eigenlijk ook niet echt leuk.
in de haak.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:51:59 #110
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119011306
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:40 schreef trui het volgende:
het ziet er best leuk uit allemaal bellelena, maar niet echt robuust als er echt levende kinderen in moeten spelen. die bamboestokjes, die losse kubussen.. en die gestapelde matrassen vind ik eigenlijk ook niet echt leuk.
nee, dat zou hier in ieder geval in no time aan stukkies liggen. en onbedoeld ook. En zonder dat het enorme rauzers zijn.

Buiten dat vind ik al die losse lappen en lampjes ook erg gevaarlijk. En gestapelde matrassen glijden van elkaar af enzo.

[/partypooper]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 9 november 2012 @ 11:55:07 #111
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119011420
Keshet, mijn hormonen hebben de koekadeken voor het ledikant van vent gekregen. Wiegje is een half jaartje, ledikant (en hij is groot zat voor een peuterbed) doen ze veel langer mee.
pi_119011572
Oooooh wat leuk Bellelena! Dat is precies een soort sfeertje waar ik van hou <3
Die rijstpapierenlampen, ik had het geloof ik al vaker gezegd :D maar die staan hoog op mn wensenlijstje om in een hoek in verschillende groottes/hoogtes op te hangen, geweldig om zo te zien hoe het er zo'n beetje uitziet, zoiets!

Die kast vind ik best geslaagd op die manier! Leuk, speels, maar toch rustig door het wit enzo. (en joh partypooperds :D die kun je toch gewoon allemaal aan elkaar bevestigen en daarna aan de wand bevestigen met wandhaken zoals je bij een normale kast ook zou doen? :D )
Het geheel vind ik heel lief zo <3 hemeltje zou het hier waarschijnlijk ook niet overleven haha, die kerstlichtjes vind ik superleuk altijd, misschien dat ik daar ook nog wat mee moet overwegen, voor de sfeer. Ofzo
:)
pi_119011985
die kast kan wel denk ik als je geen extreem drukke kids hebt die elkaar tegen kasten aan slingeren :P. Is best wel stevig daar het heel veel kubussen zijn. En ziet er erg leuk uit. ^^ Die bamboestokken daarintegen... Als je daar alleen al naar kijkt stort t al in lijkt me. :P

Dat wiegje is echt te schattig trouwens maar helaas geen geld ende geen plek :P
pi_119012549
Haha, ja, de stevigheid van het hemeltje is waarschijnlijk niet per se optimaal als je het blijvend wilt neerzetten. Maar om te spelen is het des te leuker + makkelijk op te bergen + budget! Ik vond de eenvoud van de bamboe stokjes wel super lief!

Ik was vroeger zelf trouwens een vrij rustig kindje en ik had dit best kunnen hebben op m'n kamer, maar misschien ben ik dan een uitzondering!

Qua bedje zou ik zelf ook een 'echt' bedje kiezen. Of een simpel pallet bed bijvoorbeeld.
Een hemeltje kun je ook blijvender maken door het bijvoorbeeld op te hangen aan het plafond (a la een klamboe bijvoorbeeld) of door met wat palen van de bouwmarkt een constructie te maken (a la hemelbed). Mijn zusje heeft al van kleins af aan een hemel en die is nooit kapot gemaakt verder, niemand is er ook ooit aan gaan hangen of zo :D

De kast kun je ook één grote vakkenkast kiezen in plaats van losse kastjes, of de kastjes inderdaad aan elkaar en aan de muur maken! Wel een beetje creativiteit erin houden hè! ;)

Zo kun je denk ik voor alles ook wel praktische oplossingen vinden!
Ik zal het in ieder geval ook even meenemen bij het vervolg van m'n zoektocht!
pi_119012843
quote:
17s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:50 schreef Claudia_x het volgende:

Nog een tip voor jou voor Saar straks (al vertel ik je vast niks nieuws): op Marktplaats is er een verkoper van Zweedse bedbanken en die zijn zó leuk.
Klinkt leuk, maar ik kan ze zo gauw niet vinden, heb je een linkje?
pi_119013696
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 12:40 schreef Bleie het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar ik kan ze zo gauw niet vinden, heb je een linkje?
Het is zoals TM aangaf een verkoper uit Heemskerk, Antiek uit Zweden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119013790
Ik word helemaal naar van die kast (da's echt de nachtmerrie van elke dwangneuroot), maar wat een fijn kamertje! O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119013819
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is zoals TM aangaf een verkoper uit Heemskerk, Antiek uit Zweden.
woahhh ik kende het (nog) niet!!! Nu wel :D
pi_119013843
Ik heb zó naar dat bedje zitten lonken. Iemand moet het nemen.

De hoofdreden dat ik het niet heb gedaan (op allerlei andere praktische bezwaren na) is dat ik het heel fijn vind om samen met Ivan in zijn bed te liggen voor het slapen gaan. Dat wil ik met Lena ook kunnen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:09:17 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_119013899
Oh dames, als je zoekt op Loppis vind je erg leuke dingen heur. Loppis is het zweedse woord voor rommel/antiek/tweedehandszut :P

en loppis gecombineerd met .se geeft helemaal prijs. :+
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_119014765
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is zoals TM aangaf een verkoper uit Heemskerk, Antiek uit Zweden.
Dank! Niet helemaal mijn ding toch geloof ik. En voor een bed zien ze er klein uit, of ligt dat aan mij?
pi_119014805
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef Bleie het volgende:

[..]

Dank! Niet helemaal mijn ding toch geloof ik. En voor een bed zien ze er klein uit, of ligt dat aan mij?
Peuterbedformaat, lijkt me. Maar ik weet het ook niet precies.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119015448
Maar een peuterbed heb ik al, en dat voldoet voorlopig prima. Maar af en toe kijk ik vast rond naar een opvolger ;) .

Ik ben hier geloof ik verliefd op.

Bankje kan uitklappen tot een logeerbed (al zou ik wel even moeten nameten of dat wel past in het kleine kamertje van onze dame. Vanaf welke leeftijd zou je een kind in een hoogslaper durven te leggen?
  vrijdag 9 november 2012 @ 14:57:58 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119017683
Ohhhh die zweedse klepbanken.... ik zie accuut Kruimel voor me, van de Gebroeders Leeuwenhart O+ O+ O+

Geen plek voor in de keuken / kamer ;( en het is nog een beetje vroeg voor een peuterbed oO<
pi_119047664
Wow Bellelena bedankt voor je tips over de kleur grijs! Ik kan altijd moeilijk kiezen en hiermee kan ik gaan afstrepen.

Straks naar Ikea, klerenkastje kiezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 09:38 schreef klumsy het volgende:
En Fieder paars kan voor een jongen prima, Skoap heeft een hele stoere jongenskamer,
Misschien wil ze wel een foto plaatsen :) paars met grijs is het
Echt?? O+ Skoap zal t wel druk hebben nu maar zou t graag willen zien.

Verder echt prachtige dingen O+
pi_119047760
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:54 schreef Fieder het volgende:
Wow Bellelena bedankt voor je tips over de kleur grijs! Ik kan altijd moeilijk kiezen en hiermee kan ik gaan afstrepen.

Straks naar Ikea, klerenkastje kiezen.

[..]

Echt?? O+ Skoap zal t wel druk hebben nu maar zou t graag willen zien.

Verder echt prachtige dingen O+
Graag gedaan :)

Enne, als je donker paars neemt, richting het blauwe, dan kan het heel goed voor een jommetjes O+
pi_119049709
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:54 schreef Fieder het volgende:

[..]

Echt?? O+ Skoap zal t wel druk hebben nu maar zou t graag willen zien.

Ik zal eens proberen het goed op de foto te krijgen!

Ik heb idd een donkere kleur paars, maar tegelijk ook wel weer een beetje een knal kleur.
Moeilijk uit te leggen, hoop dat ik de kleur goed op de foto krijg.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119050501
Ik ga zo eerst maar eens met mn peuter bij de praxis wat kleurstaaltjes halen, eens kijken of we een mooie kleur vinden. Ik heb al wel een idee om de schilderijtjes die er nu hangen te vervangen door een eigen knutsel. Nu de uitvoering nog. We gaan 2 muren in kleur doen en de rest blijft wit.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_119061082
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:05 schreef Skoap het volgende:

[..]

Ik zal eens proberen het goed op de foto te krijgen!

Ik heb idd een donkere kleur paars, maar tegelijk ook wel weer een beetje een knal kleur.
Moeilijk uit te leggen, hoop dat ik de kleur goed op de foto krijg.
Owww leuk bedankt! O+ Ben superbenieuwd.
pi_119061222
Ow Bleie, ik ben net zo verliefd! Dat zou echt geweldig leuk zijn n het kleine kamertje van S. Het heeft alles, bureau, bed, bankje en zelfs logeermogeljkheid! Drie is nog wat jong voor zo'n hoogslaper, denk ik.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_119066609
Miss, ja geweldig hè. En 3 lijkt me zeker nog te jong, maar over een jaar of 2 zal de jongste wel overgaan naar het peuterbed, en dan zou t misschien wel kunnen...
pi_119080921
speciaal wat foto's voor Fieder :) De kleur is niet heel goed op de foto te krijgen.
Het is deze kleur: histor brocante 5336-r59b (kleurwaaier)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Skoap op 11-11-2012 13:36:23 ]
Life is what happens while you are busy making other plans...
  zondag 11 november 2012 @ 13:48:17 #133
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_119082242
zo wat een toffe kleur zeg :D

hier gaat de grijze muur in de babykamer toch niet door, ik vind het raam echt te klein en daardoor de lichtinval te weinig voor de kleur.
dus voor nu houden we de muren vrij licht en kijken we straks nog even als al de spulletjes erin staan.
W
Z
E
pi_119084856
Terwijl ik blijf dromen van het mooie grote-meisjesbed, ondertussen maar een vraagje voor op de kortere termijn.

In de kamer van mijn peuter zit dit behang op de muur:



Eigenlijk zou ik het leuk vinden om een dekbedovertrek te hebben die daar bij past (het bed staat tegen een andere muur, dus op zich stoort het niet dat we nu geen bijpassende hebben, maar toch, één passende zou leuk zijn. Iemand tips voor stofjes (zelf naaien moet wel lukken) of kant-en-klare overtrekken voor een peuterdekbed?
pi_119087268
Skoap, wat mooi! Die kleur vind ik heel erg gaaf! En met de lichte meubels is het ook een mooie combi! Ik vind die kleur inderdaad ook heel goed kunnen voor een jongen :)
pi_119088510
Mooi Skoap! En Bleie, leuk kleurtje.

Hier lijkt de keuze van Peuter te vallen op de kleur "toverbal" van Gamma. Meer rood dan roze...
En nu zit ik te twijfelen over mn zelfknutselprojectje...
Het komt in witte lijstjes, tegen die rode/roze muur. Nu kan ik de figuurtjes (takkie en siepie) natuurlijk zwart doen, maar wat moet de achtergrond dan worden...? Of zal ik de achtergrond zwart doen en Takkie en Siepie een kleur geven... Iemand nog een verhelderend idee?
Het zijn lijstjes van 25x25
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_119093798
Skoap wat moooi O+ Vooral in combinatie met die witte meubels, het kamertje lijkt er helemaal niet kleiner door. Het is gewoon een jongenskamer! *O*

En geweldig dat je even het kleurnummer erbij zet :D
:* Bedankt!!
  zondag 11 november 2012 @ 19:04:53 #138
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119095084
Skoap, súpermooi, wauw! Sowieso zit ik lekker mee te lurken, er komt zoveel moois voorbij O+

Ik kan niet wachten tot Stef's bed in elkaar zit en de stickers geplakt zijn enzo, het wordt zo gaaf!
3!
  zondag 11 november 2012 @ 19:47:01 #139
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119097056
Skoap, heel erg mooi! Kleur is echt prachtig en zeker in combinatie met strak wit en grijs. O+

Ik ben eigenlijk op zoek naar een heel simpel kapstokje. Een plankje met 4 knoppen of haakjes er aan. Zelf maken is niet echt een optie ivm 2 linkerhanden. Liefst in het wit.

Iemand een idee?
pi_119097173
Misschien niet helemaal je smaak (en het zijn 5 haken), maar de Ikea heeft deze voor 7 euro:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 11 november 2012 @ 19:51:40 #141
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_119097242
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:12 schreef Nijna het volgende:
Mooi Skoap! En Bleie, leuk kleurtje.

Hier lijkt de keuze van Peuter te vallen op de kleur "toverbal" van Gamma. Meer rood dan roze...
En nu zit ik te twijfelen over mn zelfknutselprojectje...
Het komt in witte lijstjes, tegen die rode/roze muur. Nu kan ik de figuurtjes (takkie en siepie) natuurlijk zwart doen, maar wat moet de achtergrond dan worden...? Of zal ik de achtergrond zwart doen en Takkie en Siepie een kleur geven... Iemand nog een verhelderend idee?
Het zijn lijstjes van 25x25
witte achtergrond ? Zwarte figuren
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_119097821
Heb ik ook over na zitten denken Bar, maar dan wordt het helemaal zo zwart-wit...weet nog niet of dat is wat ik wil...
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 11 november 2012 @ 20:04:42 #143
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119097887
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 19:49 schreef Claudia_x het volgende:
Misschien niet helemaal je smaak (en het zijn 5 haken), maar de Ikea heeft deze voor 7 euro:

[ afbeelding ]
ja, dat is perfect. En de prijs ook.

Thanx! :*
pi_119097905
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:12 schreef Nijna het volgende:
Mooi Skoap! En Bleie, leuk kleurtje.

Hier lijkt de keuze van Peuter te vallen op de kleur "toverbal" van Gamma. Meer rood dan roze...
En nu zit ik te twijfelen over mn zelfknutselprojectje...
Het komt in witte lijstjes, tegen die rode/roze muur. Nu kan ik de figuurtjes (takkie en siepie) natuurlijk zwart doen, maar wat moet de achtergrond dan worden...? Of zal ik de achtergrond zwart doen en Takkie en Siepie een kleur geven... Iemand nog een verhelderend idee?
Het zijn lijstjes van 25x25
Of witte achtergrond en de figuren in dezelfde kleur als de muur? :)
pi_119097910
quote:
17s.gif Op zondag 11 november 2012 20:04 schreef Kyara het volgende:

[..]

ja, dat is perfect. En de prijs ook.

Thanx! :*
We hebben er zelf een en het is een heel fijn ding!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119098303
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:05 schreef Puala het volgende:

[..]

Of witte achtergrond en de figuren in dezelfde kleur als de muur? :)
Heb ik ook over na zitten denken, zoiets.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_119122779
Wie ging er hier nou wat met Takkie doen?

k zag bij Hema in de folder en Takkie van 1.20m :D O+

Hier
:)
  maandag 12 november 2012 @ 13:49:43 #148
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119123211
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:36 schreef mignonne het volgende:
Wie ging er hier nou wat met Takkie doen?

k zag bij Hema in de folder en Takkie van 1.20m :D O+

Hier
OMG O+
pi_119224042
Geweldig kastje op marktplaats O+

http://link.marktplaats.nl/610115726
:)
pi_119224523
Nijna, misschien een passe-partout in een print waar de kleur van de muur in zit? Kun je met inpakpapier oid makkelijk zelf fröbelen.
pi_119228649
Ook leuk idee Mangostine, ik neem het mee...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_119228867
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:36 schreef mignonne het volgende:
Wie ging er hier nou wat met Takkie doen?

k zag bij Hema in de folder en Takkie van 1.20m :D O+

Hier
Ik zag m ook en ik wilde m!

Maar wat moet ik nou met een knuffel van 1.20 dacht ik toen...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119229015
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:55 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik zag m ook en ik wilde m!

Maar wat moet ik nou met een knuffel van 1.20 dacht ik toen...
Dat dus. Mijn ratio won van mijn hormonen. -O-
  donderdag 15 november 2012 @ 09:09:35 #154
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_119229091
De etalage bij de hema hier ligt helemaal vol met die takkies.
Ik had alleen niet verwacht dat dat ding 1.20 is :D ziet er veel kleiner uit en hij is ook te duur gewoon :P

Wij gaan weer behangen! :9~
Maar ik twijfel nog even door.. 1,5 muurtje of alles.
pi_119229788
Ik hou niet van honden. Waarom is er geen Siepie van 1,20? O+

SacreCoeur, je kunt ook eerst een muur doen en dan kijken of je er nog een halve bij wilt?
pi_119231132
ooh die takkie is leuk! als je een grote kamer hebt en je een lege hoek over hebt :P Hier zijn alle grote knuffels de deur allang weer uit. Wat een ruimteslurpers zijn dat zeg... :D Brak me nek steeds over die k** beer. Die was met 3 weken weer weg. :')
pi_119232025
Ladies en gentlemen... ik heb een ledikantje!!
Ik moet het alleen nog even ophalen. Het is geen duur Amerikaans exemplaar, het is geen seventies ledikant, eigenlijk is het gewoon een voldoetaanalleeisenledikant (hoop ik) maar dan net een beetje leuker. Misschien ga ik hem nog in een matte mooie kleur schilderen. Maar misschien ook wel helemaal niet!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe doen jullie dat trouwens met een matrasje? Het zit erbij, maar zouden jullie hoe dan ook een nieuwe kopen of eerst kijken in wat voor staat het matrasje is?
pi_119232141
Hij is gaaf suiker!! Wat mooi zo met die vormen erin, heel sierlijk.
Ik zou denk ik een nieuw matrasje kopen maar ik ben nogal vies van die dingen tweedehands..
E.
  donderdag 15 november 2012 @ 11:07:15 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119232243
Ik zou bij de ikea een nieuw matrasje kopen.

Ik vind hem errug leuk!!!!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119232267
Bij ikea hebben ze goede matrasjes die niet achterlijk duur zijn. Onze was 60 geloof ik? En erg stevig. (die hele goedkope leek me niks trouwens, veel te dun) Voor de wieg heb ik wel een 2e handse inliggen. Maar die is nog wel schoon (nouja ziet er schoon uit :P) en stevig.
pi_119232371
Een matrasje kan je meestal ook laten stomen bij de stomerij, ik denk dat ik afhankelijk van de huidige staat van het matrasje daarvoor zou kiezen of een nieuwe aanschaffen.
Hij is leuk trouwens, suiker!
pi_119232498
Merci merci! Mijn vriend vond hem zelfs leuk. Ik was echt verbaasd over het aantal spijlenbedjes op MP dat er bijna hetzelfde uit ziet. Ik vind het leuk dat hij net wat anders is O+

En ik heb er 35 euro voor betaald, dus ik kan zo'n matrasje wel betalen nu ;) Ik zal eens kijken hoe dat zit met stomen en wat dat kost (en hoe dat matrasje er uit ziet in het echt).

We moeten nu wel echt een keer opruimen boven want het wordt een beetje een hele grote stapel "ditmoetnogweg"-spullen gecombineerd met enorme stapels "ditkomthierstraks"-spullen!
pi_119232838
Dat is een erg mooi prijsje voor zo'n net ledikant zeg! succes met opruimen. :)
pi_119232865
Dank je :)

Enne.. ik vind dat hier veel te weinig foto's gepost worden. Niemand nieuwe aanwinsten, lampjes, plankjes, kastjes, dekbedjes??
pi_119232892
Nee sorry, ik had t meeste al van de 1ste. :D. Ik lurk wel graag mee trouwens, vind kamertjes kijken zo leuk. O+
pi_119232969
En geen favoriet item dat nu weer een pronkplek krijgt? O+
pi_119233099
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:26 schreef Suikertante het volgende:
Dank je :)

Enne.. ik vind dat hier veel te weinig foto's gepost worden. Niemand nieuwe aanwinsten, lampjes, plankjes, kastjes, dekbedjes??
OK :)
Twee huisjes die inmiddels aan de muur hangen


En t was nog een beetje een rommeltje, maar een foto'tje van de kistjes die we geverfd hebben en als kastjes gebruiken:
pi_119233151
niet echt.. Ik pronk t liefste met de meidenkleertjes <3 :P Maar heb wel foto's van hoe t was met de eerste. Is nu voller omdat er een ikea kast bij is gekomen voor al het speelgoed.. :P En heb nu nijntje kaarten aan de muur ipv dierenstickers.

hmm photobucket is veranderd en weet niet hoe te kopieren :(
pi_119233173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:00 schreef Suikertante het volgende:
Ladies en gentlemen... ik heb een ledikantje!!
Ik moet het alleen nog even ophalen. Het is geen duur Amerikaans exemplaar, het is geen seventies ledikant, eigenlijk is het gewoon een voldoetaanalleeisenledikant (hoop ik) maar dan net een beetje leuker. Misschien ga ik hem nog in een matte mooie kleur schilderen. Maar misschien ook wel helemaal niet!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe doen jullie dat trouwens met een matrasje? Het zit erbij, maar zouden jullie hoe dan ook een nieuwe kopen of eerst kijken in wat voor staat het matrasje is?
ik zou mijn kind niet op een gebruikt matrasje laten liggen. En zeker niet van iemand die ik niet ken. Maarcdas mijn mening.

Ik heb leuke dingen gescoord het weekend zal ik straks eens op de foto zetten :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119233214
Oooh Speeseend die kast! O+ O+
En die kistjes zijn ook heel erg leuk. En die vogelhuisjes, jeeee wij hebben ook een idee waarbij een muur vrij blijft dus ook ik kan dingen op gaan hangen! Nu hebben we in Nepal en keer een groot kinderkleed gekocht en die gaan we misschien wel aan de muur hangen. Dan ga ik dat niet te vol proppen ;)

Ohnee, als je op de foto klikt dan komt er rechts een kopje "Image Links". Daar staat de link bij!

Tally, leuk, foto's!! En ik moet er ook nog maar even over nadenken. Ook even kijken wat vriend denkt.
pi_119233245
Gevonden!

links staat nu een kast met speelgoed en badje noodgedwongen voor t raam.


Deze kant is nog redelijk hetzelfde al staan sommige dingen nu hoog omdat anders zoonlief zich ondersmeert met sudocrem ofzo :P
Jeetje wat een rust. Het staat nu veel voller! :')

EDIT: Wat een gave kastjes!!! Dat maakt een kamertje echt zeg. <3
pi_119233280
Wat een leuke commode zeg, en die schommelstoel ziet er echt comfortabel uit!
En voller wordt het altijd, is ook wel gezellig toch :)
pi_119233319
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:39 schreef Suikertante het volgende:
Oooh Speeseend die kast! O+ O+
En die kistjes zijn ook heel erg leuk. En die vogelhuisjes, jeeee wij hebben ook een idee waarbij een muur vrij blijft dus ook ik kan dingen op gaan hangen! Nu hebben we in Nepal en keer een groot kinderkleed gekocht en die gaan we misschien wel aan de muur hangen. Dan ga ik dat niet te vol proppen ;)

Leuke kast he O+ , is van Xenos en heb er zelf een stofje achter gemaakt.
Ben benieuwd naar dat kleed, heb je een foto?
pi_119233346
Dank je! Ja die schommelstoel heb ik gekregen en wat een fijn ding! Daar heb ik zoonlief heel wat avonden mee in slaap gewiegt.. *; Ben nog steeds blij met het kamertje. :)
pi_119233347
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:00 schreef Suikertante het volgende:
Ladies en gentlemen... ik heb een ledikantje!!
Ik moet het alleen nog even ophalen. Het is geen duur Amerikaans exemplaar, het is geen seventies ledikant, eigenlijk is het gewoon een voldoetaanalleeisenledikant (hoop ik) maar dan net een beetje leuker. Misschien ga ik hem nog in een matte mooie kleur schilderen. Maar misschien ook wel helemaal niet!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe doen jullie dat trouwens met een matrasje? Het zit erbij, maar zouden jullie hoe dan ook een nieuwe kopen of eerst kijken in wat voor staat het matrasje is?
Ohhhh O+ Die is mooi!! Binnenkort ook maar eens op marktplaats snuffelen!

quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:35 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

OK :)
Twee huisjes die inmiddels aan de muur hangen
[ afbeelding ]

En t was nog een beetje een rommeltje, maar een foto'tje van de kistjes die we geverfd hebben en als kastjes gebruiken:
[ afbeelding ]
Wat schattig die vogelhuisjes O+ Zit er ook een lampje in? Of zijn ze puur ter decoratie?
En die kistjes aan de muur, super cool idee!

Inmiddels heb ik mijn dromenvanger binnen, hij is zo ontzettend gaaf! Ik heb er nog geen foto van gemaakt, zal ik binnenkort doen!
pi_119233371
Wat een lief kamertje ohnee! Echt een huiselijk sfeertje en je vloer vind ik ook erg mooi!
pi_119233391
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:43 schreef bellelena het volgende:

[..]

Ohhhh O+ Die is mooi!! Binnenkort ook maar eens op marktplaats snuffelen!

[..]

Wat schattig die vogelhuisjes O+ Zit er ook een lampje in? Of zijn ze puur ter decoratie?
Nee! Maar wat een leuk idee! Nu ga ik op zoek naar lampjes die erin kunnen O+
quote:
En die kistjes aan de muur, super cool idee!

Thx!
pi_119233430
Thanks! ^^ Ben 1 kant vergeten.. Dit is een antieke kast (en ik denk dat ik de laatste ben die m gebruikt, hij is redelijk op nu) was ooit een wastafel van mn overgrootouders en omgebouwd tot commode waar mn moeder op heeft gelegen O+ Helaas tegenwoordig te laag maar een prima kast voor beddengoed. :) De dieren zijn ondertussen vervangen door nijntje kaarten.
pi_119233454
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:44 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Nee! Maar wat een leuk idee! Nu ga ik op zoek naar lampjes die erin kunnen O+

[..]

Thx!
Dat zag ik eens ergens en dat zag er ook heel schattig uit, een klein sfeerlichtje erbij.
Moet inderdaad ook zelf wel te doen zijn!
pi_119233484
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 11:45 schreef ohnee het volgende:
Thanks! ^^ Ben 1 kant vergeten.. Dit is een antieke kast (en ik denk dat ik de laatste ben die m gebruikt, hij is redelijk op nu) was ooit een wastafel van mn overgrootouders en omgebouwd tot commode waar mn moeder op heeft gelegen O+ Helaas tegenwoordig te laag maar een prima kast voor beddengoed. :) De dieren zijn ondertussen vervangen door nijntje kaarten.
[ afbeelding ]
Mooi kastje en bijzonder met het verhaal erachter O+
Sluit ook mooi aan bij de andere meubels!
pi_119233599
Ja vonden wij ook, daarom zijn we voor de ikea set gegaan toendertijd. O+ Wel jammer dat hij echt afgeragt is na al die jaren. (mn moeder heeft er een gat in gemaakt aan de achterkant heel lelijk ;( zodat ze er een videorecorder in kon zetten.. :() Maargoed het kastje is dan door veel mensen heel lang in gebruik geweest (geloof dat ie al 90 jaar of ouder is..)

En idd, als je lampjes in die vogelhuisjes doet heb je meteen een mooi nachtlampje! :D Wordt dat niet te heet ? anders zeker doen ^^
pi_119234197
Tegenwoordig met ledlampjes kan dat best! En die geven veel licht + zijn klein zodat je met een klein gaatje er al eentje in kunt stoppen!

Jammer dat het kastje zo op is, maar het is wel goed gebruikt! Misschien valt er t.z.t. door een timmerman iets anders van te maken wat bewaarbaar is? Zoals een stoel bijvoorbeeld? Dan blijft het kastje toch een beetje bij jullie, maar kan het weer even mee :)
pi_119234276
moet kijken of ik er iets mee doe. Voorlopig staat hij prima op de babykamer. ^^ Ledlampje moet wel lukken idd. alleen waar koop je zoiets? Degene die ik ken zitten met minstends 20 stuks aaneen. :P (kerstlampjes)
pi_119234441
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 12:11 schreef ohnee het volgende:
moet kijken of ik er iets mee doe. Voorlopig staat hij prima op de babykamer. ^^ Ledlampje moet wel lukken idd. alleen waar koop je zoiets? Degene die ik ken zitten met minstends 20 stuks aaneen. :P (kerstlampjes)
IKEA ;)
pi_119234459
haha had t kunnen weten. (wat hebben die nou niet :P)
pi_119234645
Bellelena, ik ben ook heel benieuwd naar die dromenvanger! Hij was toch persoonlijk voor jou gemaakt?
pi_119234748
Mijn lief is nu bezig een lamp te maken en die heeft daarvoor 13 losse ledlampjes met een zacht gele kleur, die haalt hij van internet. Bij van die elektronica winkels als Conrad enzo. En dan heeft ie er een mini adaptertje bij die de 220 stroom omzet in een voor ledlampjes relaxt voltage e.d. Maar je zult vast ook wel kant en klare setjes hebben!

Suiktertante, ja, ik heb hem laten maken door een meisje uit Haarlem, via Etsy. Met kleuren die ik graag wilde, hij past heel mooi bij de vlinderposter, qua kleuren enzo O+ Ik moet zometeen weg, maar vanmiddag of morgen zal ik kijken of ik er vast een foto van kan maken!
pi_119237953
Zoë dr kinderkamer word in het thema van de Efteling. De sprookjesboom.

De ene wand krijgt dan ook Efteling behang.

De andere wanden worden wat minder druk :P Een licht kleurig verfje.

Op de bomen die je ziet wil ik een vogelhuisje maken.


Gordijnen en lampje van rood met witte stippen stof.


Omdat de gordijnen ter decoratie zijn en niet tegen het licht komt er nog een rolgordijn tussen.
En deze vlinders houden de gordijnen bij elkaar zodat ze niet rond vliegen als het raam open staat.


Kleine paddestoeltjes met verschillende kleurtjes licht als decoratie.


Schilderijtjes van de Efteling aan de muur.


En poppetjes van de Efteling op plankjes of kastjes. Dat moet ik nog uitzoeken :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119238468
zo jij hebt een heleboel plannen zeg :D. Ben heel erg benieuwd hoe het er straks uit ziet ^^
pi_119238533
De plannen zijn er zeker :D Mijn man word er nu al gek van. Ik ben alleen op zoek naar een leuke kast en peuterbed.

Ik heb al een houten tafeltje met twee stoeltjes. Die wil ik ook nog gaan schilderen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 15 november 2012 @ 14:30:47 #191
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119238588
Leuk zeg! O+
Hoe groot zijn die paddestoelenlichtjes ongeveer?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119238706
Denk een centimeter of 35. Zijn niet zo heel groot. Voor 2,39 gekocht bij Tuincentrum Overvecht.

Ik wil trouwens ook nog een paddestoelenpoef haken. Met behulp van schoonmoeders :P
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 15 november 2012 @ 14:37:51 #193
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119238821
Oh dat is veel groter dan ik dacht hahaha! Leuk zeg! Ik ga even checken bij Overvecht!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119238882
Ik neem aan dat 35 een tikfout is? ;)
pi_119239277
Ja? Vrouwen en maten schatten :P
Ik ga ze eens opmaken. Ze zijn niet zo heel groot :)

Moment!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119239333
En of ik er naast zat zeg :@
9 cm :@
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119239377
hahahaha vond 35 ook al wat groot van wat ik op de foto zag :P 9cm is prima toch, kan mooi pronken op een plankje ^^

En dat de mannen gek worden van ons hoort er bij volgens mij :P. Met de babykamer vorige keer kon ik al vroeg niks meer en heeft hij alles moeten verven enzo. En hij is al zo snel met klusjes (blijft rustig jaaaaren liggen, moet nog veel gebeuren in huis :D) dus ik maar pushen. Met een week of 37 was t eindelijk af. (wat hij kon doen dan :P) Volgens mij was hij erg blij dat ik extra vroeg aan de peuterkamer ben begonnen van de zomer, daar heeft mn moeder enkel t plafond moeten doen want dat lukte me niet goed en hij heeft de tafelpoten in elkaar gezet want daar had ik geen kracht meer voor ;').
  donderdag 15 november 2012 @ 15:32:03 #198
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119240581
Hahahaha _O-
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119241180
Ik heb met mijn 8 maanden zwangere buik nog de babykamer staan verven.
7 maanden was ik nog een plafond aan het schuren en verven :')
Nu hoeft de babykamer niet te gebeuren (tenminste als mijn gevoel klopt) en ik wil nu al beginnen aan de peuterkamer omdat ik van hem weinig hoeft te verwachten qua creativiteit :P en ik niet weer op zn laatst wil stressen in die kamer :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  donderdag 15 november 2012 @ 15:54:10 #200
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_119241490
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 09:41 schreef Suikertante het volgende:
Ik hou niet van honden. Waarom is er geen Siepie van 1,20? O+

SacreCoeur, je kunt ook eerst een muur doen en dan kijken of je er nog een halve bij wilt?
Ja dat sowieso. Het wordt gewoon wit met relief iets hoor, niets fancy's.
Het is gewoon een hele andere stijl.
Er zit op de andere muur ook al behang (van halfjaar oud) beetje pop art wat ik heel leuk vind.
Maar misschien wil ik nu toch naar romantische roosjes :D

Keuzes :{w

quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 15:47 schreef Tally het volgende:
Ik heb met mijn 8 maanden zwangere buik nog de babykamer staan verven.
7 maanden was ik nog een plafond aan het schuren en verven :')
Nu hoeft de babykamer niet te gebeuren (tenminste als mijn gevoel klopt) en ik wil nu al beginnen aan de peuterkamer omdat ik van hem weinig hoeft te verwachten qua creativiteit :P en ik niet weer op zn laatst wil stressen in die kamer :D
haha ik ook :') ik kon het niet laten.. ook al is het me 100x aangeboden het te laten doen.
pi_119246427
Als je wilt dat het goed gebeurt moet je het ook zelf doen ;)

In het tuincentrum zaterdag waren er heel veel uiltjes als decoratie in de kerstboom. Die wilde ik eerst meenemen voor in haar kamertje. Maar 10 euro voor een simpel uiltje vond ik toch te ver gaan. Bedacht me net dat je ze makkelijk zelf kan maken. Dus morgen wat vilt halen en wat uiltjes knutselen O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119249961
quote:
1s.gif Op donderdag 15 november 2012 18:12 schreef Tally het volgende:
Als je wilt dat het goed gebeurt moet je het ook zelf doen ;)

In het tuincentrum zaterdag waren er heel veel uiltjes als decoratie in de kerstboom. Die wilde ik eerst meenemen voor in haar kamertje. Maar 10 euro voor een simpel uiltje vond ik toch te ver gaan. Bedacht me net dat je ze makkelijk zelf kan maken. Dus morgen wat vilt halen en wat uiltjes knutselen O+
Ik heb van de week bij Blokker ook vilten uiltjes gekocht (eigenlijk kerstversiering), deze waren (uit mijn hoofd) E2,- per stuk.. Misschien is dat wat voor je.. En nu ga ik weer lekker in lurkstand in dit topic (met rammelende eierstokken en een nieuwbouwhuis dat bijna klaar is, is dit een gevaarlijk topic).
pi_119250405
Bij xenos hebben ze ook leuke vilten uiltjes, grijs met rood. Maar zelf maken is ook leuk als je dat kan :)
pi_119250587
De Blokker hebben we in dit dorp! Dus ga ik eens langs. De Xenos is wat verder weg. Morgen op weg naar de Action, Hema en knutselwinkel kom ik langs de Blokker dus eens binnen stappen :9
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119260918
En dat je niet kan slapen van de leuke ideetjes die zomaar in je hoofd opkomen voor het kamertje :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119261386
Babbel, voorpret is ook leuk!! :D
  vrijdag 16 november 2012 @ 00:13:39 #207
381212 Gulara
From the future
pi_119262120
Ooh wat komen er weer leuke dingen voorbij! Ik ben echt de afgelopen week obsessief bezig geweest met ideeën voor de kinderkamer. Uren het internet afgestruind, heerlijk!
Nu alle ideeën een plekje hebben is er weer rust in m'n hoofd. De komende weken maar eens het eea bestellen en kopen voor de uitvoering ervan.
Zou graag wat foto's plaatsen maar geen idee hoe dat moet op m'n iPad?
pi_119262424
Ik heb mijn nieuwe ideeen maar even opgeschreven want ik werd er gek van :D

Zo bedacht ik net dat een sterrenhemel wel leuk is voor in het "bos".
Wandlampjes maken van Vogelhuisjes.
En vilten bloemen maken voor op een stukje nep gras als tapijtje O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119265028
Wat een leuke dingen zeg!
Ik kijk hier eigenlijk veel te weinig.

Eva dr nieuwe meubeltjes staan in elkaar. Ik helemaal happy en begin gelijk te ratelen over wat ik allemal ga doen en wanneer ze er dan kan gaan slapen.
Vriend: " ja maar, ik moet de ramen nog schilderen, en dat moet een paar lagen. En daarna moet de zonwering nog worden opgehangen....."
Grrrrr, ik (lees:mijn hormonen) willen NU NU aan de slag. Over 10 dagen weten we hopelijk wat het is en wat er dan met de babykamer moet gebeuren. En dan kan ik eva dr oude kleertjes uitzoeken en lekker nieuwe voor beeb2 kopen. En, en, en, en.........
Dussssss, hij gaat dit weekend schilderen...
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:05:30 #210
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_119265469
Herkenbaar Danic O+. Hier over 15 dagen de "spieken wat het wordt"-echo O+. Ik ben geloof ik nog nooit zo nieuwsgierig geweest! Hier moet nog een complete zolderverdieping worden verbouwd, dan kan de logeer-/studeerkamer naar boven en kunnen we beginnen aan Saartjes nieuwe kamer. Ik wil haar wel ruim voor de bevalling 'verhuizen', dat ze niet denkt dat ze weg moet voor de baby. Dat wordt dus nog wel even aanpoten, time flies!
pi_119265543
Wij weten dinsdag wat het word. Maar mijn gevoel zegt dat we de babykamer zo kunnen laten.

Zaterdag heeft mijn man examen en daarna gaan we aan de slag *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119265859
Ik ben bang dat ik helemaal los ga als ik straks weet wat het wordt, over ongeveer een half uur hoop ik!

Maar een vraagje. Aangezien iedereen wel eens bij Ikea komt ;) Wie heeft een Ikeamatrasje, zoja welke heb je (zie hier op de ikeasite) en waarom en ben je tevreden?

Twijfelde even of ik dit wel hier moest posten maar goed, iedereen heeft een matras nodig in het babykamertje en in het babytopic ben ik nogal babyloos.
pi_119265912
Ons matras staat er niet bij want peutermaatje, volgens mij komt ie in de buurt van die vinka. Wat ik fijn vind is dat de tijk ook af te halen is en wasbaar is. Verder is het een prima matras en hoor ik er geen klachten over :Y)
:)
pi_119265923
Ik heb een ikea matras. Maar ik zie dat er nu veel minder zijn dan toen? Ik heb er iiig een met een stevige vering. Heb zelf snel last van rug/schouder dus hecht veel waarde aan een matras die goed stevig is. Je kan bij ikea ze allemaal in het echt zien, en er hangen ook stukken matras aan de muur waar je de binnenkant kunt zien (was iig wel zo) en dus ziet of er vering in zit en hoe stevig het is. De mijne was rond de 60,- euro. was ook nog een van 80,- maar die was alleen wat dikker, vering was ook goed van deze. de goedkope van 10,- was niks. slap ding, meer voor een campingbedje voor als hij een nachtje elders slaapt.. Mijn advies is ga gewoon kijken, vraag aan iemand van de babybedafdeling wat ze hebben en ze leid je rond :)
pi_119265991
Het punt is dat ik me dan altijd laat overhalen tot het duurste bedje. Het gaat meestal beter als ik met een idee de winkel in ga ;)
Maar de prijsrange 35 tot 60 levert dus tevreden moeders op, dan ga ik die eens bevoelen :)
En nu naar de echomevrouw! O+ tot later vandaag!
pi_119266055
Bij mij probeerde ze niet over te halen voor het duurste ding hoor. Ze gaf enkel tips en info. Ik moest zelf maar weten welke ik wilde :P. Je kan gewoon voelen daar om te kijken wat je zelf prettig vind. Waarschijnlijk zullen de meesten wel goed zijn, de duurdere hebben allemaal vering als het goed is en die blijven jaren lang stevig. De mijne (die van 60,-) voelt nog aan als nieuw en die is toch 2jaar en 4 mnd elke nacht in gebruik geweest :) En gaat straks nog een ronde in. :)

Veel plezier bij de echo! :D
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:59:05 #217
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_119266108
Suikertante wij hebben voorheen Skönt (of iig het lijkt erop en zelfde prijs) gehad en altijd tevreden over geweest. Na 2 jaar in gebruik geen lig plekken of slijtage. Goede ondersteuning en leuk qua prijs.

Na die 2 jaar kreeg ze een nieuw bed. Dus :P
  vrijdag 16 november 2012 @ 09:20:25 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119266567
Die van ons staat er niet meer tussen maar zoiets als de skont ook idd.
Met los dekmatrasje voor het geval er gespuugd wordt. Dan hoef je enkel het dekmatras te wassen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:18:13 #219
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119271662
Maar bij kindjes is een matras bij binnenvering toch juist niet handig? Wij hadden een site met uitleg daarover gevonden, even kijken of ik 'm nog kan vinden..

[edit]

http://www.matras.info/kindermatrassen.php

[/edit]
3!
pi_119271842
Ik ga even kijken Inca! Verder ook bedankt voor alle andere tips/ervaringen, ik heb wel vertrouwen in een ikeamatrasje :) Slim trouwens van het dekmatrasje!

En mijn ouders hebben zojuist geld overgemaakt voor de twee malm kasten dus ons idee voor de tussenverdieping gaat werkelijkheid worden! *O* Zo lief, we hadden echt nog even moeten sparen en nu kunnen we ze maandag al halen! O+ En meteen even matrasjes voelen natuurlijk.
Eens kijken of ik een tekening of foto kan maken vandaag van hoe het moet worden.
pi_119272067
Wij hebben gewoon een koudschuim matrasje inderdaad.

Ondertussen wordt er gewerkt aan Midas' nieuwe kamer. Schilderen (gewoon wit met 1 grijze muur) en dan volgend weekend kan het laminaat er in. Wordt gewoon weer een strak wit kamertje met turquoise en grijs/chroom/zilveren details. Zag bij Ikea ook nog een leuk lampje, die moet ik ook hebben.
pi_119272188
Welk lampje? :)
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:34:57 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119272190
De skont van ikea is koudschuim :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119272192
Tally, wat een toffe ideeën! Ben super benieuwd hoe het gaat worden O+ En ook of je de babykamer zo kunt laten!

Suikertante, wat tof! Ga je de lades ook zelf customizen? Ben heel benieuwd!
  vrijdag 16 november 2012 @ 12:35:58 #225
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119272236
Wij ook Kyara, en in Stef's nieuwe bed nu ook weer. En leuk! Wel foto's plaatsten he?

Fijn Suikertante, ik ben benieuwd :Y

Ik ben ook benieuwd hoe Stef's kamer is als 'ie af is! Overmorgen en vrijdag heeft lief nog klusdagen, dan zou het klaar moeten zijn. Nog maar een week en dan slaapt mijn grote op zolder! :o
3!
pi_119272264
Ja over dat customizen zitten we nog te dubben bellelena! Want gewone stof is niet zo makkelijk schoonmaken maar skai of zeil is misschien meteen wat te porno. Schilderen of behangen kan natuurlijk ook!
pi_119272393
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:34 schreef Suikertante het volgende:
Welk lampje? :)
goede vraag :@

ik ga eens kijken..... ik heb hem in het voorbijgaan gezien toen we er vorige week waren....
pi_119272449
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:36 schreef Suikertante het volgende:
Ja over dat customizen zitten we nog te dubben bellelena! Want gewone stof is niet zo makkelijk schoonmaken maar skai of zeil is misschien meteen wat te porno. Schilderen of behangen kan natuurlijk ook!
Ik zou het schilderen, in matte poederachtige pasteltinten O+
pi_119272730
bellelena, dat vond ik dus ook leuk, maar misschien dan twee lades met behang of iets van een print, dacht ik.. en dan een beetje gehusseld. Maar het moet wel rustig blijven. Ik vind het erover nadenken veel te leuk :D
pi_119274226
Foto(s) van de dromenvanger:



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is dus de bedoeling dat de dromenvanger boven het baby bedje gaat komen O+
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:43:22 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119274300
Oooh tof belle!

En die schoentjes...... O+ daar val ik echt als een blok voor, en nu ik een meisje krijg MOET ik ook zulke!!!

Waar? *)
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:43:35 #232
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_119274305
Ohh, Bellelena O+. Ik zie nu jullie kamertje. Wat een geweldige sfeer O+. Wauw!
pi_119274374
LadyBlack, ik heb ze gekregen van mijn zusje eerder dit jaar*. Ze komen van de v&d, ik weet niet of ze ze nog hebben. Ze zijn enorm schattig ja O+

* toen het babietje een miskraam werd.

Tante_Soesa, dankjewel O+ Ben er zelf ook nog steeds helemaal blij mee!
  vrijdag 16 november 2012 @ 13:48:51 #234
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119274478
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:45 schreef bellelena het volgende:
LadyBlack, ik heb ze gekregen van mijn zusje eerder dit jaar*. Ze komen van de v&d, ik weet niet of ze ze nog hebben. Ze zijn enorm schattig ja O+

* toen het babietje een miskraam werd.

Tante_Soesa, dankjewel O+ Ben er zelf ook nog steeds helemaal blij mee!
Ah, bijzondere schoentjes dus O+ mooi dat ze daar nu staan op je commode voor je babietje dat nu al halverwege is! :*
pi_119274514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:48 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ah, bijzondere schoentjes dus O+ mooi dat ze daar nu staan op je commode voor je babietje dat nu al halverwege is! :*
Ja, eerst had ik ze een poos weggestopt, maar mijn zusje had ze met zoveel liefde uitgezocht toen en ze zijn zo cute dat ik ze daar nu graag zie staan O+
pi_119274536
Mooi Bellelena en die poes is ook O+
pi_119274688
Bellelena wat mooi is ie!! Vooral omdat de rest zo mooi strak en leeg is is dat juist heel leuk erbij O+

En als ik het goed begrijp zie ik als je je omdraait jullie bed? Of had jij dat niet in één kamer?
pi_119274858
Kyara, jaaa onze poezen zijn O+ Zijn 2 zusjes, dus de ander ziet er precies hetzelfde uit ;) :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 13:55 schreef Suikertante het volgende:
Bellelena wat mooi is ie!! Vooral omdat de rest zo mooi strak en leeg is is dat juist heel leuk erbij O+

En als ik het goed begrijp zie ik als je je omdraait jullie bed? Of had jij dat niet in één kamer?
Dat klopt!

Wanneer het bedje er is zal ik die kant ook eens fotograferen!
De rest is vrij rustig, vooral wit, maar 1 foto boven het bed. Wit beddengoed, witte kast, witte gordijnen (+ bamboe rolgordijn van de xenos voor wat sfeer).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119275183
Ik vind jullie babyhoekje zo knus en sfeervol hè belle O+
pi_119275531
Oh die met die fiets vond ik ook heel mooi, maar deze had ik inderdaad al eens voorbij zien komen!
Die bamboegordijnen van de Xenos zijn soms heel verrassend, vooral als mensen niet door hebben dat je van buiten zo naar binnen kunt kijken })
pi_119275689
Wauw, wat een mooie sfeervolle foto's bellelena! Kun je van die poezen ook niet zo'n schattig kussentje maken ( een foto van hen dan he :P )

Even een vraagje:
Onze dochter heeft dit rolgordijn op haar kamer.
http://huis-inrichting.ma(...)nE%3D&fta_ind=5&fs=1

Maar we hebben nog geen leuk lamp voor op haar kamer.
Iemand een idee dat bij de sfeer past van het gordijn?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_119276188
L0t, dankjewel! Ben ook benieuwd hoe het bij jullie zal worden!

Suikertante ~O> Gelukkig wonen we op 4 hoog boven winkels enzo :D Het is hier meer bedoelt als decoratie voor ons van binnen. We hebben er nog gewone gordijnen voor hangen!
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:50:52 #243
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119276428
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 08:44 schreef Suikertante het volgende:
Ik ben bang dat ik helemaal los ga als ik straks weet wat het wordt, over ongeveer een half uur hoop ik!

Maar een vraagje. Aangezien iedereen wel eens bij Ikea komt ;) Wie heeft een Ikeamatrasje, zoja welke heb je (zie hier op de ikeasite) en waarom en ben je tevreden?

Twijfelde even of ik dit wel hier moest posten maar goed, iedereen heeft een matras nodig in het babykamertje en in het babytopic ben ik nogal babyloos.
De Somnat hier.
Voorzien van een dekmatras wat ze niet meer hebben, degene die ze nu nog wel hebben vind ik niet goed genoeg.

En ja, tevreden, dat wordt ook weer het matras voor zijn peuterbed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 16 november 2012 @ 15:00:35 #244
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119276760
Het dekmatras dat ze nog wel hebben, gebruiken wij. Voldoet goed.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:25:53 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119279757
Ik heb een behoorlijke afkeer van polyester, en de verhouding katoen/polyester van het tijk was bij de Vyssa Trost beter... vandaar de keuze voor dat model en de afkeer van het model wat ze nog wel hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119280672
Vandaag weer naar het tuincentrum geweest. Nu in Leusden O+ Wat een kerst sfeer O+
Uiteraard wat mee genomen maar niet voor de kerst maar voor Zoë dr kamer :D
Een eekhoorntje


Weer wat vogelhuisjes O+


En een appel! Die dan de appel van Sneeuwwitje moet voorstellen.


Ook waren de grote beelden van de Efteling in de aanbieding. En daar heb ik een aantal keer mee in mijn handen gestaan. En nu spijt dat ik het toch niet gedaan heb :P Maar ik ga nog wel een keer terug O-)

Ook bij de Blokker geweest voor Uiltjes maar toen ik het vroeg (omdat ik ze niet kon vinden) stonden ze me aan te kijken of ik niet wijs was :') Uiteraard hebben ze gelijk maar ze kennen me niet eens }:|
Dus hebben we maar wat spul gekocht om te knutselen. O+

Wat viltkleurtjes.



En wat stofjes voor een grote Uil O+


Ik kan aan de slag! En na morgen ook in dr kamertje *O*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 16 november 2012 @ 16:49:48 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119280730
Eurofleur? Ja, daar is het altijd heel erg O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119281683
Daar heb ik pas zoveel leuke dingen voor kinderkamers gezien O+
pi_119281828
I llllluv de eekhoorn!!
  vrijdag 16 november 2012 @ 17:21:31 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119281891
Mijn moeder heeft er een op de rand van de schutting hangen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119281944
:D Stiekem vind ik dat ook heel leuk :D

Tis niet om na te apen Tally maar wij gaan ook voor het bosthema, maar dan niet het type Eftelingbos (dat behang is trouwens wel supermooi zeg).
Ik ga straks even zitten voor een preview van ons idee voor de kamer. Ook voor mijn ouders, misschien wel zo aardig aangezien ze hebben geïnvesteerd. O+
pi_119283240
O maar dat maakt me ook totaal niet uit hoor Tante.
Alleen maar leuk ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119283366
bosthema = <3
zie het wel vaak langskomen op babybytes momenteel. En bijna allemaal met die boom van mdf :{ Das wel jammer dat die in elke kamer te vinden is. (vaak gewoon wit maar soms in de mooiste kleuren O+ )
pi_119283615
Ik vind het ook een wat uitgekauwd thema, maar we hebben dit al een jaar in ons hoofd. We gaan niet voor de hertjes en uiltjes maar voor de musjes en egels, tenminste dat is de bedoeling. We moeten nog beginnen natuurlijk :')
pi_119283835
Je moet lekker doen wat jij wilt, al doet de halve wereld het. :) en het is wel een mooi thema. ^^ Ik heb gewoon nijntje thema, net als ik bij mn zoon had. Had op zich ook wel voor bos kunnen gaan met mijn meubeltjes kan dat prima maarja dat bedacht ik me laatst pas, en vind t wel best zo. Nijntje rules gewoon ook heel erg vind ik ^^. & Zal dat kind boeien waar ze tussen ligt. :P als ze 2 a 3 is krijgt ze wel een roze kamer met meidenpoespas als ze dat leuk vind. :P
pi_119289585
O+ Wat een boel lieve / leuke ideeën maar ook zeker kamertjes in dit topic. O+

Moet nog hard aan het werk gaan wil ons kamertje net zo tof worden als sommige hier.
pi_119290974
Nou, het tekenen is er een beetje bij ingeschoten vandaag. Maar een kleine uitleg dan, om een idee te geven.

Onze mini krijgt dus een tussenverdieping in plaats van een kamer. Als je vanaf de enige rechte muur richting ons bed kijkt zie je dit:

Rechts van de trap komt dit ledikant:


Als je vanaf ons bed naar de rechte muur kijkt zie je dit:

Alle spullen gaan daar weg, en daar komt dan twee keer naast elkaar deze kast, dus 12 lades! *O* (misschien in verschillende matte pasteltinten zoals Bellelena voorstelde, of misschien gaan we stickers laten drukken op het volledige formaat van de lades, of we stofferen ze, we weten het nog niet. misschien schilderen we wel de muur en laten we de kast wit. of doen we fotobehang en de kast wit):


Aan de linkerkant komt er een aankleedkussen op enzo, en aan de rechterkant denken we nog aan een stukje roede voor de overhemden van mijn vriend. Onze kleren en de kleren van de beeb moeten dan dus in die laden.
En dan heb ik boven de kast nog ruimte voor leuke spulletjes op plankjes, of andere leuke dingen! O+

Trouwens, iemand vroeg naar die deken uit Nepal maar hij zit nog in een doos bij mijn ouders. Het is een witte deken, of sprei eigenlijk, met geborduurde beestjes erop.
pi_119291028
Wat een lief zoldertje!
pi_119291098
Ja he? Ik vind het ook heel leuk nog steeds O+
Maar dit formaat nog eens beneden (wel iets breder vanwege de schuine wanden, die lopen beneden ook door) en dat is ons hele huis. Dus het is niet al te groot, maar wel heel erg gezellig :) (en met uitzicht op de gracht in Utrecht)
pi_119291946
Net een sprookjes huisje, maar dan midden in de stad O+
pi_119292071
Dat ronde plafond dat je door de spijlen ziet is dus het plafond van de woonkamer. Ja tis echt een huis om verliefd op te worden. En dan na een maand al beseffen dat het niet zo praktisch is :') Maar nog steeds heel gelukkig hier. En nu we dit zo hebben verzonnen denk ik dat het ook heel leuk gaat worden met een baby!
pi_119292139
Ik zou alleen al verliefd zijn op het uitzicht :@
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119292264
Goh ik word weer extra verliefd op ons huis door jullie! :D
Morgen komt Sinterklaas langs varen (maar ik moet werken, balen).

Kent iemand misschien origineel bomenbehang? Dus niet dat ene behangetje dat iedereen heeft (en ook niet het Eftelingbehang hoewel dat heel mooi is)?
pi_119292534
Lief heeft wel zoiets zag ik bij Formido. Maar duuuuuur. En anders idd een mooie foto zoeken en fotobehang van laten maken.

En ik vind niets mooier dan de Utrechtse grachten O+ Geboren en getogen in Utrecht. En weg gegaan door de liefde. En nog vaak spijt.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:26:38 #265
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119292568
Ik weet niet wat iedereen heeft, maar zit hier wat tussen?
http://www.eijffinger.com/nl/products/types/21/1
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119293134
Wauw deze!! Maar die schommelstoel, die vind ik minder. Ik ga eens wat beter zoeken, thanx!
pi_119293152
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:26 schreef Tally het volgende:
Lief heeft wel zoiets zag ik bij Formido. Maar duuuuuur. En anders idd een mooie foto zoeken en fotobehang van laten maken.

En ik vind niets mooier dan de Utrechtse grachten O+ Geboren en getogen in Utrecht. En weg gegaan door de liefde. En nog vaak spijt.
Ik laat dit even mijn vriend lezen. Die wil graag richting Leiden..
pi_119293931
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:36 schreef Suikertante het volgende:

[..]

Ik laat dit even mijn vriend lezen. Die wil graag richting Leiden..
Ik woonde vlakbij de Jaarbeurs. En is echt een kutwijk en wil je je kind niet op laten groeien dus in dat opzicht heb ik de juiste beslissing gemaakt. Maar mijn god... Niets kan tippen aan Utrecht hoor :@
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119294070
Als het teveel wordt kom je maar eens in onze vensterbank op de verwarming zitten :)
pi_119294115
Ik mis Utrecht ook enorm, prachtig stadsjie O+ .

Suiker, moet het behang zijn of kan een muursticker ook? Dan weet ik nog wel een adresje namelijk :) .
pi_119294176
Ik zit nog in de oriënterende fase hoor, misschien blijft het wel wit! Dus laat maar weten!
pi_119294438
Ik zit mobiel nu, en heb de link niet bij de hand, maar stuur 'm na het weekend naar je.
pi_119294455
Leuk!
pi_119294464
Suikertante, je zou evt. een muurschildering ook kunnen overwegen :)
pi_119294471
Wie heeft er hier ervaring met muurstickers en/of sjablonen? We willen heel graag de naam fatsoenlijk op de muur krijgen. Zelf letters printen oid en dan verven lijkt me gedoomd te mislukken. Dus dachten we aan sticker of iig een fatsoenlijke sjabloon.

Eerste vraag, hoe glad moet de muur zijn voor een muursticker. Sticker lijkt iig gemakkelijker dan een sjabloon, maar de muur is niet super glad. Kan het dan ook?

Heeft er iemand (goede) ervaring met 'n bepaalde shop? Of wellicht 'n heel goed ander idee om dit netjes voor elkaar te krijgen.
  vrijdag 16 november 2012 @ 22:05:34 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119294753
de muur moet wel echt glad zijn voor die stickers, is mijn ervaring. anders blijven ze niet goed zitten. je zou er ook nog voor kunnen kiezen om de stickers op een plaat (hardboard oid) te plakken die je dan in z'n geheel aan de muur hangt.
in de haak.
pi_119294917
Dat is in ieder geval 'n goed idee, om het op een plaat te doen. Want ben bang dat de muur echt te ruw is.
  vrijdag 16 november 2012 @ 22:21:57 #278
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119295734
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 21:21 schreef Suikertante het volgende:

Kent iemand misschien origineel bomenbehang? Dus niet dat ene behangetje dat iedereen heeft (en ook niet het Eftelingbehang hoewel dat heel mooi is)?
http://www.ebay.de/sch/i.(...)roduktart=Fototapete
pi_119296682
Weet je dat ik nog nooit iets via eBay gekocht heb? Wat is er veeeeel!
  zaterdag 17 november 2012 @ 07:04:43 #280
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119304734
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:08 schreef papillion het volgende:
Dat is in ieder geval 'n goed idee, om het op een plaat te doen. Want ben bang dat de muur echt te ruw is.
Of de kant en klaar letters bij de Xenos van gips? Kun je ook schilderen etc en per stuk ophangen met bijv een dotje kit?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119304774
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 16:48 schreef Tally het volgende:
Vandaag weer naar het tuincentrum geweest. Nu in Leusden O+ Wat een kerst sfeer O+
Uiteraard wat mee genomen maar niet voor de kerst maar voor Zoë dr kamer :D
Een eekhoorntje
[ afbeelding ]

Weer wat vogelhuisjes O+
[ afbeelding ]

En een appel! Die dan de appel van Sneeuwwitje moet voorstellen.
[ afbeelding ]

Ook waren de grote beelden van de Efteling in de aanbieding. En daar heb ik een aantal keer mee in mijn handen gestaan. En nu spijt dat ik het toch niet gedaan heb :P Maar ik ga nog wel een keer terug O-)

Ook bij de Blokker geweest voor Uiltjes maar toen ik het vroeg (omdat ik ze niet kon vinden) stonden ze me aan te kijken of ik niet wijs was :') Uiteraard hebben ze gelijk maar ze kennen me niet eens }:|
Dus hebben we maar wat spul gekocht om te knutselen. O+

Wat viltkleurtjes.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En wat stofjes voor een grote Uil O+
[ afbeelding ]

Ik kan aan de slag! En na morgen ook in dr kamertje *O*
Wat leuk allemaal! En wat stom van de Blokker.. je hebt een pm ;)
pi_119304891
Tally O+ Die spulletjes zijn wederom super tof!

Suikertante O+ Wat een leuke ideetjes! Het wordt vast super gaaf!
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:10:28 #283
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119305827
Jullie hebben wel echt een heel gaaf huis, Suikertante O+

Tally, wat een sprookjesspulletjes zo O+

Hiero even een crosspostje, kunnen jullie alvast een béétje zien hoe Stef's bed gaat worden:



Langs de schuine wand en verticaal rechts komt dan ook nog een plank, de dwarse plank voor is ondertussen ook gefreesd en alles is ondertussen ook al gelakt. De deurtjes worden ook nog gefreesd, maar die moeten nog. Dan aan de binnenkant nog een plankje langs de muur, verlichting erin (we hebben een led-strip gekocht die je a la ambilight in alle kleuren van de regenboog kunt stellen, want hij vind gekleurde lichtsnoeren altijd zo mooi) en dat is het zo'n beetje :) de houten balk aan de binnenkant is de steun waar de lattenbodem op komt. Als trapje gaan we voorlopig even een ikea keukentrapje gebruiken, maar daar komt nog een betere oplossing voor.
3!
pi_119306013
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 november 2012 07:04 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Of de kant en klaar letters bij de Xenos van gips? Kun je ook schilderen etc en per stuk ophangen met bijv een dotje kit?
Ook wel een goed idee! Dank je!
pi_119306029
Leuk idee incantrix!
pi_119306077
Wow, gaaf Inca! _O_ Ben heel benieuwd hoe het er af uit zal zien. Wat voor kleur wordt het?
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:31:12 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119306142
quote:
Die firewood is wel gaaf! Vooral voor een mooi groot oud maar gerenoveerd huis O+
pi_119306322
Wow!! Inca, dat wordt gaaaaaaaaaf!!! Ohhhh ik wil ook zo'n bed O+
pi_119306667
Wauw Inca!!! Gaaf.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 17 november 2012 @ 11:41:52 #290
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119307361
Stoer Inca!!!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 17 november 2012 @ 13:03:30 #291
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119309562
Thnx all O+ kan niet wachten tot het af is! Het bed wordt gewoon wit, de kamer is te klein voor teveel kleur. Maar denk ook sowieso dat wat rust wel handig is, de accentkleur is rood :P
3!
pi_119312545
Voor Mignonne:
Een stevigere versie van het tent/hemeltjes idee; klik hier! En hier hoe je het zelf maakt!
pi_119312722
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 14:53 schreef bellelena het volgende:
Voor Mignonne:
Een stevigere versie van het tent/hemeltjes idee; klik hier! En hier hoe je het zelf maakt!
well thnx! vanavond als k weer thuis ben ff uitgebreid kijken!

Trix wat wordt dat ontzettend leuk zeg!! En die wolkjes erin zijn echt heel lief <3
:)
pi_119335639
Inca dat behang is O+! Nieuwe ideeën worden weer geboren. Hoewel we net bedachten dat het echt te rot is om dit te behangen en het wel erg druk wordt. Maar een hele lichte lucht met wat grotere wolken valt wel weer mee, hmmmmm ;)
Hoe dan ook een bed waar ik jaren van heb gedroomd inca!

En SE, die houtblokken vond ik ook cool, maar niet hier! Dan wordt het echt een skihut! Als we een schuur hadden O+
  zondag 18 november 2012 @ 08:39:31 #295
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119335748
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 08:09 schreef Suikertante het volgende:
Inca dat behang is O+! Nieuwe ideeën worden weer geboren. Hoewel we net bedachten dat het echt te rot is om dit te behangen en het wel erg druk wordt. Maar een hele lichte lucht met wat grotere wolken valt wel weer mee, hmmmmm ;)
Hoe dan ook een bed waar ik jaren van heb gedroomd inca!

En SE, die houtblokken vond ik ook cool, maar niet hier! Dan wordt het echt een skihut! Als we een schuur hadden O+
Dit specifieke behang valt wel mee qua behangen hoor, het heeft een gesloten patroon (als ik het goed heb onthouden), dus het patroon loopt niet over de randen heen. Je hoeft dus geen wolkjes precies langs elkaar te puzzelen zeg maar.

Wij hebben nu 2 muren met dat behang, waarvan er 1 achter het bed verstopt komt te zitten :) de rest is wit, om het rustig te houden en ook de vloer is rustig (lichtgrijs).

[ Bericht 0% gewijzigd door Incantrix op 18-11-2012 08:48:18 ]
3!
pi_119335783
Wel heel mooi.. Maar ik bedoelde eigenlijk de vorm van de muur: een driehoek :')
  zondag 18 november 2012 @ 08:49:41 #297
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_119335793
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 08:46 schreef Suikertante het volgende:
Wel heel mooi.. Maar ik bedoelde eigenlijk de vorm van de muur: een driehoek :')
Ooww, snorry :+ jah, moet eerlijk zeggen dat ik mijn vader heb ingeschakeld, die is behangzwaargewicht derdegraads :P
3!
pi_119335824
Relaxed zo'n vader :)
We zetten eerst die kasten maar eens neer. Dan kunnen we eens kijken wat ons mooi lijkt..
pi_119336237
Andere vraag. We willen een kledingroede aan de muur bevestigen. De kledingroedes die ik tegenkom die moeten allemaal links en rechts worden vastgemaakt, maar we willen dus eigenlijk dit (bovenaanzicht, puntjes wegdenken)

===============muur=================
.............|..........................................|
.............|..........................................|
..........========roede===========

Ken iemand een handig systeem hiervoor (bijv. bij IKEA, waar ik het niet kan vinden) of is het even zelf knutselen? Alle stangen die ik tegenkom zitten te dicht op de muur en er moet wel een kleerhanger aan kunnen.


Ik moet nog opstarten denk ik: gevonden!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eigenlijk wilde ik een mooie echte tak, maar die moet dan wel beestjesvrij en superstevig zijn en zonder bast, en ik ken eigenlijk niemand die dat echt mooi kan maken (voor minder dan 100 euro).
Dus nu maar een gewone roede.
  zondag 18 november 2012 @ 10:01:09 #300
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119336277
Suikers, zo'n systeem is wel gemakkelijk te maken van buizen en koppelingen.

oh, je hebt al wat! ^O^
pi_119336352
Toch bedankt Kyara! En sluit!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')