hij's binnen!!! na 2 weken wachten is m'n ttdx binnengekomen met boekje en al!
kga 'm straks lekker installeren
even later zag ik toch pre- en exitsignals bij een eindstation staan
toen heb ik nog een station gebouwd ergens anders, met gewone signals, trein komt aankakken en hop er stond in een keer 1 presignal bij het aankomstspoor en 1 exitsignal bij elk spoor van het station
kijk das nou nog eens handig
maar ik kan weer niet meerdere locs bij een trein zetten in een netwerkspel, dat kon ik eerst nog wel en nu in een keer niet meer ik kan nog wel gewoon 7x7 stations bouwen voorlopig...
ik snap echt geen ruk meer van wat ik nou wel en niet kan in een netwerkspel, single player werkt ie wel normaal
er is een nieuwe versie van TTDPatch: 1.9
het is een beta versie
Hier te downloaden:
En lees aub eerst de manual... dat voorkomt een hoop frustraties...
Verder:
eerst ttdpatch(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD directory, daarna pas newships(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD dir.
NEE!
Wat Über TOF!
Ik ga gelijk men ceedee uit de mottenballen trekken, ik weet niet meer of ik win of dos versie had gekocht (jahaa, met die mooie doos, die mijn moeder eruit heeft gedonderd
Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden
Lijkt me best über gaaf om eens te spelen met fokkers, de kunst afkijken zogezegd, en ik moet dan ook die patch eens downen
zo te zien zijn er een hoop nieuwe gadgets
*heel blij is*
quote:met TTD online spelen kan niet... alleen gewoon via het netwerk en zelfs dat gaat niet altijd zo soepeltjes....
Op woensdag 2 oktober 2002 21:07 schreef Piro het volgende:Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden
quote:heb ik ook gedaan van die site, en daarna heb ik ook van een andere site een tycoon manager erbij geinstalleerd
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:05 schreef terabyte het volgende:
Vandaag is TTDPatch 1.9 gereleased.
te downloaden van
Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:
Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??
-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..
quote:verzorg een wissel
Op zaterdag 9 november 2002 14:31 schreef Marvin het volgende:
Hallo mensen,Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:
Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??
-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..
zoiets (crummy ascii art ahead)
legenda : _ spoor
/ schuin spoor
\ schuin spoor
++++ station
___/++++++++\_____
\++++++++/
als je zo'n opstelling bedoelt moeten ze nu gewoon beiden een spoor kiezen, en niet opelkaar stampen
edit : nah, de art wordt verneukt, maar de bedoeling is dat de slashes zegmaar lijnrecht onder elkaar zijn, dus dat het spoor toegang biedt aan bijde perrons en aan bijde kanten weer samenkomen (vooropgesteld dat je zo'n opstelling bedoelt)
maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes
quote:Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Op zaterdag 9 november 2002 14:53 schreef Piro het volgende:
trek die rails door, iedereen 'n aparte lijn, altijd gedaan, nooit geklier met signals, alleen op gigantische "mainframes" zoals ik megastations pleeg te noemen, moet je signals gebruiken.maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes
quote:dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?
Op zaterdag 9 november 2002 14:58 schreef Marvin het volgende:[..]
Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Dus ik heb 2 mainframes tegenover elkaar staan die allebei in 1 spoor samenkomen... maar nu wil ik dus dat ze op een bepaald punt langs elkaar rijden ipv dat ze op mekaar gaan staan wachten.. snappie?
Oftewel aan allebei de kanten van dit plaatje een mainframe
[afbeelding]
(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil )
quote:Inderdaad!! Maar in het middenstuk is het de hele tijd 1 rails totdat die wissel ontstaat nu wil ik die wissel dus vloeiend laten verlopen zonder dat ze op elkaar staan te wachten...
Op zaterdag 9 november 2002 15:05 schreef Piro het volgende:[..]
dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?
(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil )
ongeveer in het midden van die afstand pak je een diagonaaltje en rag je die van boven naar onderen, alle rails toegang gevend tot die diagonaal.
nou doe je nog eens hetzelfde van onderen naar boven, zodoende kun je vanaf elk gewenst spoor naar een ander spoor switchen en heb je zo ruimte zat voor een trein of 5-6 zonder oponthoud, wel even signalen plaatsen voor die diagonale lijnen aan beide kanten van het spoor, anders krijg je rampen.
quote:Stuur een kopie van je Savegame naar het adres in mijn profiel en ik zal wel ff wat voor doen.
Op zaterdag 9 november 2002 15:27 schreef Marvin het volgende:
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Dual tracks is simpel. 2 tracks langs elkaar leggen met enkelvoudig signals die de trein maar 1 kant op doorlaten. Dan wel allebei de andere kant op doorlaten natuurlijk.
edit : muziek en geluid zijn alive and kicking, nu alleen nog weten of de standaard .exe genoeg is of dat je echt iets anders moet runnen
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 09-11-2002 15:53]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |