quote:Maar zij mogen voor niks het landschap aanpassen .
Op donderdag 05 september 2002 22:24 schreef WebForce het volgende:[..]
En ze verdienen ook nog dik geld! Terwijl dat miljoenen kost!
quote:Tja, dat kenmerkt games van enkele jaren geleden: daar mocht de A.I. gebruik maken van dit soort cheats om het gebrek aan echte computerintelligentie op te vangen. Bij bijvoorbeeld Civilization (nog ouder dan TT ) werden ook dit soort truukjes gebruikt: de computer deed er daar in de gemakkelijkere niveaus's veel langer over om bijv. units te bouwen. Op de moeilijker niveau's werd juist de menselijke speler benadeeld.
Op vrijdag 06 september 2002 19:43 schreef Lexie het volgende:[..]
Maar zij mogen voor niks het landschap aanpassen .
quote:Leuk dat hij ook de backtracking meteen toepast, hij probeert alle mogelijkheden uit, en pakt dan "de beste".
Op vrijdag 06 september 2002 20:49 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Tja, dat kenmerkt games van enkele jaren geleden: daar mocht de A.I. gebruik maken van dit soort cheats om het gebrek aan echte computerintelligentie op te vangen. Bij bijvoorbeeld Civilization (nog ouder dan TT ) werden ook dit soort truukjes gebruikt: de computer deed er daar in de gemakkelijkere niveaus's veel langer over om bijv. units te bouwen. Op de moeilijker niveau's werd juist de menselijke speler benadeeld.
maar een geweldig spel, ik speel het altijd met mn broertje over het netwerk, echt wel handig dat je een netwerkspel daar gewoon kan opslaan zodat je er de volgende dag mee verder kunt gaan
quote:Als je een hogere stations-rating hebt dan je tegenstander, dan komt alle coal op jouw station.
Op zaterdag 07 september 2002 14:29 schreef ToXiCitY het volgende:
die tegenstanders maken echt kilometers lange omwegen als zij een stukkie spoor aanleggen, maar ze jatten wel altijd bij mij stations vandaan, dan haal ik Coal uit een Coal mine, dan bouwt hij bij die Coal Mine ook een station en komt alle Coal bij hem en maak ik weer verlies
Als jouw tegenstander al een superhoge stationsrating hebt, dan moet je hardere methodes toepassen...
quote:Op www.chrissawyer.com staat een uitleg waarom dit gedaan is: Als ze de pc van te voren de beste route laten uitrekenen en jij verandert ergens op die route iets aan het landschap, zou de pc beginnen te flippen en moest ie weer opnieuwe beginnen. Door de pc stukje voor stukje de route te laten bepalen kan dit worden voorkomen.
Op zaterdag 07 september 2002 14:25 schreef Lexie het volgende:[..]
Leuk dat hij ook de backtracking meteen toepast, hij probeert alle mogelijkheden uit, en pakt dan "de beste".
Niet dat de programmeurs de tegenstanders van tevoren even de beste route laten uitrekenen. Nee, gooi het maar meteen op de map .
Zegt wel weer genoeg over hoe 'geavanceerd' de A.I. in die dagen was.
quote:jah omdat de tegenstander altijd met meerdere kleine treintjes rijdt is zijn rating meestal hoger
Op zaterdag 07 september 2002 15:07 schreef terabyte het volgende:[..]
Als je een hogere stations-rating hebt dan je tegenstander, dan komt alle coal op jouw station.
Als jouw tegenstander al een superhoge stationsrating hebt, dan moet je hardere methodes toepassen...
maar ik heb zelf ook het een en ander aan trucjes om hem weg te krijgen
voor 14.20 Pond.
kan niet wachten
quote:Je bent een voorbeeld (aan 't worden) voor de rest.
Op zaterdag 07 september 2002 17:42 schreef DaafAzuil het volgende:
De Modjes zullen trots op mij zijn
Ik heb zojuist Transport Tycoon Deluxe voor windows gekocht op amazon.co.ukvoor 14.20 Pond.
kan niet wachten
als je nou maar niet denkt dat ik ophoud met leechen
quote:Als ik had kúnnen leechen had ik 'm geleeched, ik kon 'm gewoon ech neeeeeeeeeeergens vinden
Op zaterdag 07 september 2002 17:43 schreef Raven het volgende:[..]
Je bent een voorbeeld (aan 't worden) voor de rest.
als je nou maar niet denkt dat ik ophoud met leechen
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 17:45 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
Als ik had kúnnen leechen had ik 'm geleeched, ik kon 'm gewoon ech neeeeeeeeeeergens vinden
geeneen winkel had 'm meer, en ze konden 'm ook niet bestellen.
Liep ik een winkel binnen, vroeg ik: "kunnen jullie TTDX bestellen?" Zeiden ze telkens binnen 1 sec. NEE.
Ik snapte nooit hoe ze dat zo snel konden zeggen
Ik heb de win95 versie wel gratis kunnen vinden, hehehe...
Google Rulez.
Maar als TTD 2 ooit uitkomt, dan ga ik die wel gewoon kopen. Dat verdient die Chris Sawyer wel.
* oude save-games niet meer kan opstarten
quote:Non-stop aanzetten in route tabel.
Op dinsdag 10 september 2002 15:34 schreef DaafAzuil het volgende:
weet iemand ook al weer hoe je een trein langs een klein mini-station laat leiden, zonder dat ie daar stopt, maar dat ie door dat station wel de weg vind?
quote:non-stop bij de naam van dat kleine stationnetje? of non-stop bij de eindbestemming?
Op dinsdag 10 september 2002 16:23 schreef terabyte het volgende:[..]
Non-stop aanzetten in route tabel.
quote:Ja.
Op dinsdag 10 september 2002 17:18 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
non-stop bij de naam van dat kleine stationnetje?
quote:non-stop bij het endstation en dat stationnetje waar ie niet moet stoppen ook niet in zn routeprogrammering zetten
Op dinsdag 10 september 2002 17:18 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
non-stop bij de naam van dat kleine stationnetje? of non-stop bij de eindbestemming?
had ik nl al geprobeerd.
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 18:19 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
non-stop bij het endstation en dat stationnetje waar ie niet moet stoppen ook niet in zn routeprogrammering zetten
Heb jij wel de TTDPatch handleiding gelezen?
kijk, bij dat kleine stationnetje stopt ie dus wel
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
quote:Ja...
Op woensdag 11 september 2002 19:21 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
nouja ff wachten dan maar tot amazon.co.uk m'n lieffie komt bezorgen
quote:nou je hebt dat kleine stationnetje in je routeprogrammering staan, even schrappen dus
Op woensdag 11 september 2002 19:21 schreef DaafAzuil het volgende:
[afbeelding]kijk, bij dat kleine stationnetje stopt ie dus wel
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
maarjah je zei dat je hem nodig had om de richting aan te geven, dan wordt het wat ingewikkelder omdat je trein dan de verkeerde kant op kan gaan
quote:jah, I give up, als ik straks weer deluxe voor windows heb, komt 't wel goed
Op woensdag 11 september 2002 19:36 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
nou je hebt dat kleine stationnetje in je routeprogrammering staan, even schrappen dus
maarjah je zei dat je hem nodig had om de richting aan te geven, dan wordt het wat ingewikkelder omdat je trein dan de verkeerde kant op kan gaan
quote:ach een beetje tweaken met de sporen dan komt het meestal wel goed, ik bouw altijd gigantische knooppunten voor mn treinen
Op woensdag 11 september 2002 19:40 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
jah, I give up, als ik straks weer deluxe voor windows heb, komt 't wel goed
maar je trein stopt dus op elk station in mn routebeschrijving, dat non-stop is er dus voor als er tussen de 2 stations in je routebeschrijving nog andere stations staan waar je niet wil dat ie stopt
dus die kleine schrappen uit de routebeschrijving en dan stopt ie er niet meer
misschien een oplossing, als je nou vanaf dat grote station direct wat sporen naar beneden aanlegt ipv dat ie bovenlangs moet dan gaat ie misschien wel goed (dan moet je bij difficulty settings wel 'train reverse at end of line and at stations' aanzetten anders werkt het niet)
suc6
quote:Er is ook TTDX patch voor de dos versie hoor (www.ttdxpatch.com).
Op woensdag 11 september 2002 19:21 schreef DaafAzuil het volgende:
...
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |