abonnement Unibet Coolblue
pi_118752073
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 19:49 schreef De_Kardinaal het volgende:
Tja, ik heb er geen idee van. Ik heb zelf niet al te beste waarden dus ik vroeg mij af tot hoeverre het kon dalen door chemotherapie. Dus eerst een kuur -> herstel -> kuur -> herstel?
Cytostica (chemo kuur) is altijd intermitterend :)
Zodat de goede cellen (zoals leuko's) zich kunnen herstellen voordat de nieuwe kuur begint. Dit kan ook alleen gegeven worden als goede cellen zich sneller herstellen dan de maligne cellen :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 21:50:29 #27
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118826514
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 18:55 schreef Gia het volgende:
Mijn haar begon pas in de derde week los te laten. Van onderen het eerst.
:Y _O- sinds vanmorgen :D

Morgenochtend de workshop "Look good, feel better" in het ziekenhuis. Ben benieuwd of ze ook tips hebben voor het camoufleren van een kale poes :') Ik ben erg benieuwd en ga natuurlijk stiekum vooral voor de goody bag.

Hoe is het met de rest van de meiden?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_118827135
Camoufleren? Kaal is the way to be daro al een jaar of 5.
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 22:03:37 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118827560
@computergirl was een geintje. Scheelt weer ontharen. Straks als mijn hoofdhaar eraf is, scheelt het weer een dagelijkse shampoobeurt. Zo heeft elk nadeel, toch zijn voordeel :s)
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_118829769
Oh ok.
:@
Ik ben van een iets oudere generatie.
No geen last van de lagere weerstand?
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 22:45:00 #31
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118830186
Geeft niet hoor :*

Ik voel me sinds gisteren echt een stuk energieker. Heb me zelfs alweer lekker bemoeid met het huishouden en vanmorgen samen met mijn zoontje bloembollen geplant. Mooi symbolisch als ik aankomend voorjaar klaar ben met de chemo's en de bloemen komen uit O+ Ik heb zin in aankomende week. Nog even lekker genieten van mijn energie voordat de volgende chemo erin gaat op 13 november.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  zondag 4 november 2012 @ 22:45:33 #32
3542 Gia
User under construction
pi_118830222
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:03 schreef Slaapmeisje het volgende:
@computergirl was een geintje. Scheelt weer ontharen. Straks als mijn hoofdhaar eraf is, scheelt het weer een dagelijkse shampoobeurt. Zo heeft elk nadeel, toch zijn voordeel :s)
Ik was het hele voorjaar en deel van de zomer helemaal kaal. Was best lekker!
Effe afkoelen, beetje water op die kletskop.

Die kale poes vond ik maar niks.
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2012 @ 08:28:59 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118924785
Ik heb de laatste paar dagen alle topics in deze reeks doorgelezen. Soms met de tranen over mijn wangen. Wat een ellende moeten we doorstaan. Tevens vind ik jullie allemaal topvrouwen!

Gia, ik las dat jij vroeger ook zo'n last had van acné en daarvoor de Diane 35 pil slikte. Die heb ik dus ook om dezelfde reden geslikt vanaf mijn 15e. De afgelopen week zit mijn hele gezicht en mijn hals weer onder. Ik hoop dat dit weer een beetje stabiliseert anders heb ik straks en een kale kop én puisten.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † woensdag 7 november 2012 @ 09:37:16 #34
240917 Mula
pi_118925877
Slaapmeisje, krijg jij herceptin bij de taxotere? Ik heb na mijn eerste chemo enorme acne gehad op mijn hele hoofd en dat bleek een bijwerking van de herceptin te zijn! Ik heb uiteindelijk zalfjes van de dermatoloog gekregen en daar werd het beter van.

Met mij gaat het weer wat beter. Naar de ziekenhuispsych geweest, gewoon even gedaan waar ik zin in had en heul veel retailtherapy. :P
  woensdag 7 november 2012 @ 12:55:19 #35
3542 Gia
User under construction
pi_118931939
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik heb de laatste paar dagen alle topics in deze reeks doorgelezen. Soms met de tranen over mijn wangen. Wat een ellende moeten we doorstaan. Tevens vind ik jullie allemaal topvrouwen!

Gia, ik las dat jij vroeger ook zo'n last had van acné en daarvoor de Diane 35 pil slikte. Die heb ik dus ook om dezelfde reden geslikt vanaf mijn 15e. De afgelopen week zit mijn hele gezicht en mijn hals weer onder. Ik hoop dat dit weer een beetje stabiliseert anders heb ik straks en een kale kop én puisten.
Hoi, omdat ik op een bepaald moment die kunsthartklep kreeg, moest ik toen ook naar de huidarts.
Ik heb toen, naast een stevige antibioticakuur, een lotion gekregen (depvloestof), die ik kon gebruiken als ik het maar aan voelde komen. Die heb ik nog steeds, en kan ik elk jaar opnieuw bestellen, via de huisarts. Voor mij is een ontsteking namelijk erg gevaarlijk.

Het spul heet Clindamycine, zit in kleine flesjes, is een uitwendig antibioticum. Als ik dit op tijd gebruik, zet een nieuwe puist niet door. Het is heel makkelijk te gebruiken, omdat het een depper is. Op verse puistjes prikt het wel een beetje, maar het werkt, bij mij althans, als een tierelier.
  woensdag 7 november 2012 @ 12:56:37 #36
3542 Gia
User under construction
pi_118931971
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Mula het volgende:
Slaapmeisje, krijg jij herceptin bij de taxotere? Ik heb na mijn eerste chemo enorme acne gehad op mijn hele hoofd en dat bleek een bijwerking van de herceptin te zijn! Ik heb uiteindelijk zalfjes van de dermatoloog gekregen en daar werd het beter van.

Met mij gaat het weer wat beter. Naar de ziekenhuispsych geweest, gewoon even gedaan waar ik zin in had en heul veel retailtherapy. :P
Waar kan ik me aanmelden voor die laatste therapie, lijkt me ook wel wat. :D
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 10:23:28 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_118969912
Mula, wat fijn dat je je weer wat beter voelt. Retailtherapy is de beste remedie. Ik krijg geen Herceptin. Wel heb ik altijd al een slechte huid gehad. Als ik de pil niet slik, dan heb ik vaak last van acne. De uitbarstingen die ik nu heb na de chemo zijn echter niet normaal. Mijn hele gezicht, hoofd, hals en nek moeten het ontgelden. Gia, bedankt voor de tip. Ik heb vanmiddag een gesprek met mijn oncoloog en ik ga vragen of ze voor mij een recept uitschrijft!

Mijn haar is eraf. Ik ben een lookalike van Sinead O Connor geworden. Ik had de afgelopen paar dagen een enorm jeuk op mijn hoofd en gistermiddag trok ik aan mijn haar en had een hele pluk in mijn handen. Dat was het signaal om de tondeuse erbij te pakken. Het staat eigenlijk best stoer. Nu heb ik natuurlijk nog hele korte stekeltjes, wenkbrauwen en wimpers, maar ik ben niet ontevreden. Ik heb er geen traan om gelaten. Al die tijd heb ik mezelf al voorbereid en het was eigenlijk best een opluchting. Hups, weer een stap genomen. En ik heb meteen ook de beslissing genomen dat ik niet voor een pruik ga. Ik heb genoeg sjaaltjes, petjes, buffs en andere zooi om op mijn hoofd te doen. Een pruik past eigenlijk helemaal niet bij mij. Het is niet wie ik ben. Wel wennen zo'n haarloos bolletje. Het is erg fris zonder iets op mijn kop, maar ook weer net te warm mét. Ben daar dus nog mee aan het stoeien.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  donderdag 8 november 2012 @ 10:28:33 #38
3542 Gia
User under construction
pi_118970081
Nou, als je op Sinead lijkt, ben je wel knap hoor. Vond dat een knappe meid met haar kale kop!
Bij mij zag het er wat minder uit. Ik had overigens een pruik die qua kapsel, leek op mijn eigen haar.
Droeg hem bijna nooit, alleen bij 'officiele' gelegenheden. Voor de rest mutskes.
Overigens ben ik mijn wimpers en wenkbrauwen niet helemaal verloren, wat ik wel prettig vond. Geeft toch veel uitdrukking aan je gezicht.

Moet zometeen voor het eerst naar de oedeemtherapie. Eerst intake en misschien ook meteen een behandeling. Ben erg benieuwd. Hoop dat het helpt.
  † In Memoriam † donderdag 8 november 2012 @ 12:14:55 #39
240917 Mula
pi_118973708
Ik was echt binnen no time aan die kale kop gewend. Eerste twee dagen was het even schrikken als ik langs spiegels liep maar het werd al heel snel normaal. Gek genoeg kreeg ik er veel meer "moeite" mee aan het einde van de kuren. Dat ik langs een etalage liep en mezelf in een flits met een kale kop zag en me echt helemaal rot schrok. In tegenstelling tot Gia ben ik wel mijn wenkbrauwen en wimpers verloren. Tel daar nog een enorm bolle kop bij op en dan snap je wel hoe charmant ik eruit zag. :)

Ik heb fotos gezien van Gia`s pruik. Die was inderdaad erg mooi! Je zou niet zeggen dat het nep is!

Ik blijf oedeemtherapie een vreemd gebeuren vinden. Je wordt niet gemasseerd maar geaaid (tenzij je strengen hebt, dan wordt er hard gedrukt en dat is enorm pijnlijk!) Elke keer aan het einde van een sessie denk ik weer; En wanneer gaan we nou iets DOEN?
  donderdag 8 november 2012 @ 12:27:42 #40
3542 Gia
User under construction
pi_118974066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:14 schreef Mula het volgende:
Ik was echt binnen no time aan die kale kop gewend. Eerste twee dagen was het even schrikken als ik langs spiegels liep maar het werd al heel snel normaal. Gek genoeg kreeg ik er veel meer "moeite" mee aan het einde van de kuren. Dat ik langs een etalage liep en mezelf in een flits met een kale kop zag en me echt helemaal rot schrok.
Dat had ik ook, inderdaad. Aan 't eind vond ik het verschrikkelijk. Kon niet wachten tot het weer begon te groeien. En nu ziet het er weer niet uit. Maar ach, wat gel erin en haarlak erover en gaan met die banaan.
quote:
In tegenstelling tot Gia ben ik wel mijn wenkbrauwen en wimpers verloren. Tel daar nog een enorm bolle kop bij op en dan snap je wel hoe charmant ik eruit zag. :)
Dat viel echt reuze mee. Je hebt een mooi gezicht.
quote:
Ik heb fotos gezien van Gia`s pruik. Die was inderdaad erg mooi! Je zou niet zeggen dat het nep is!
Er waren mensen die niet doorhadden dat het een pruik was, zo echt.
Heb em nog, natuurlijk. Bewaar hem, hoewel ik hem nooit meer nodig hoop te hoeven hebben.
quote:
Ik blijf oedeemtherapie een vreemd gebeuren vinden. Je wordt niet gemasseerd maar geaaid (tenzij je strengen hebt, dan wordt er hard gedrukt en dat is enorm pijnlijk!) Elke keer aan het einde van een sessie denk ik weer; En wanneer gaan we nou iets DOEN?
Inderdaad, ik masseer zelf steviger. Toch denk ik wel dat ze weten wat ze doen. Ik kreeg ook iets van trillinkjes met een apparaat en hetzelfde apparaat zoog de huid wat omhoog en liet weer los.
Misschien krijg ik ook een soort corset. Een steunkous voor om mijn torso. Maar dat moeten ze even navragen of die nog besteld kunnen worden. Want misschien gaan die uit de verzekering.

Heb wel mazzel zo vlak voor de jaarwisseling. Kan nu 250 claimen uit de aanvullende pot en na 31 december weer voor 2013. Dan hoef ik maar 6 of 7 behandelingen zelf te betalen. Daarna komt het in de basisverzekering, omdat het op de lijst chronische aandoeningen staat.
  vrijdag 9 november 2012 @ 22:24:37 #41
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_119037181
Heeft vandaag een pink ribbon laten tattoeëren op der pols :)

Was trouwens wel erg haarloos maar mijn wimpers verliezen was toch wel het ergst, wat een irritatie krijg je dan aan je ogen zeg 8-)

Afgelopen week enorme pech met wederom mijn oedeemarm, zat weer een ontsteking in de moed zakte me echt wel ff in de schoenen.

Slaapmeisje je zal M wel duidelijk hebben ingelicht maar waar Z heel veel aan gehad heeft waren de boeken.
"Mijn mama heeft bloot haar"
"Het klokhuisboek over kanker"
  † In Memoriam † vrijdag 9 november 2012 @ 23:11:20 #42
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_119039830
Rottdog ik heb afgelopen dinsdag een heel goed gesprek met hem gehad. Hij mocht alle vragen stellen die hij kon bedenken. Wat is kanker? Wat is chemo? Ga je dood? Krijg ik ook kanker? Enorm confronterend, maar heel goed dat hij de vragen durfde te stellen. Er gaat zoveel om in dat koppie en ik vond het heel fijn om het allemaal op zijn niveau uit te leggen.

Wat een stap zo'n tattoo :o Wel stoer :Y Zal wel niet aan de kant van je oedeem zijn neem ik aan? Kan oedeem ook nog op een later tijdstip in het traject opspelen? Als ik al die verhalen zo lees, lijkt het me echt ongelovelijk balen. En dan druk ik me nog zacht uit. Gaat het ooit over dat oedeem of is het meer een kwestie van onder controle houden?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 06:52:46 #43
240917 Mula
pi_119046859
Oedeem kan zelfs jaren later nog opspelen. Als het behandeld wordt, kan de afvoer van vocht via andere plekken met lympfeklieren (hals, rug, buik, liezen) gaan lopen, maar volgens mij komt het niet vaak voor dat het echt helemaal over gaat.

Rottdog, is je arm weer dikker geworden van de ontsteking? Op hoeveel % vocht zit je nu? Ik ben van 15% naar 26% naar 15% (door zwachtelen) naar 8.5% (met kous) naar 6.2% gegaan. Daarna werden beide armen dikker door de verhuizing, maar sinds ik rust heb genomen gaat het beter. Afgelopen weekend zakte mijn kous gewoon af. De bovenrand zat ineens ter hoogte van mijn elleboog. :o

Ik vind het zo knap hoe kinderen met zon ziekte omgaan. Hebben jullie Z en M ook meegenomen naar het ziekenhuis? Ik ken een 7jarige wiens moeder (nav mijn diagnose) erachter kwam dat ze ook borstkanker had. Zij is met de bestraling weleens meegeweest en daar werd vanuit het ziekenhuis heel goed op gereageerd met heel veel uitleg op kinderniveau.


Gia, heeft de oedeemtherapeut je ook getaped? Mijn romp zit vol tape. Heb wel het idee dat dat helpt!
pi_119047915
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 17:39 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Ja dat had ik dus ook moeten doen. Echt zo suffe actie dit. Komt ook gewoon omdat ik het moeilijk vind om hulp te vragen aan anderen. Ben nogal een zelfstandig typje en ook al hebben beiden buren al een paar keer aangeboden dat ze het helemaal niet erg vinden om af een toe een boodschapje mee te nemen of medicijnen op te halen, blijf ik het lastig vinden om van dat aanbod gebruik te maken.
Klik even op mijn naam voor meer achtergrondinfo.

Heb net gelezen over de bloedcellendip en heb nu al besloten dat ik dan lekker binnen blijf,

Hebben jullie ook zo'n behandelplanboekje met alle bijwerkingen e.d.?

Wat zelfstandigheid betreft, dát is 1 van de moeilijke dingen, je hebt zelf de controle niet meer en moet dingen uit handen geven of dingen gaan vragen..datlaatste brak mij de afgelopen twee weken in het ziekenhuis enorm op ,
  zaterdag 10 november 2012 @ 11:53:32 #45
3542 Gia
User under construction
pi_119049464
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 06:52 schreef Mula het volgende:
Gia, heeft de oedeemtherapeut je ook getaped? Mijn romp zit vol tape. Heb wel het idee dat dat helpt!
Ze heeft een paar tapejes geplakt om te kijken of ik er niet allergisch voor ben.
Dinsdag word ik dan helemaal getaped.
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 12:08:54 #46
34726 Fratz
Max
pi_119049782
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:19 schreef Chastity. het volgende:

[..]

Klik even op mijn naam voor meer achtergrondinfo.

Heb net gelezen over de bloedcellendip en heb nu al besloten dat ik dan lekker binnen blijf,

Hebben jullie ook zo'n behandelplanboekje met alle bijwerkingen e.d.?

Wat zelfstandigheid betreft, dát is 1 van de moeilijke dingen, je hebt zelf de controle niet meer en moet dingen uit handen geven of dingen gaan vragen..datlaatste brak mij de afgelopen twee weken in het ziekenhuis enorm op ,
Hoi Chastify!
Net je topic gelezen. Ik heb van het ziekenhuis hier een hele map gekregen met allerlei info er in.
Over de specifieke chemo die ik krijg, de bijwerkingen, tips, handige info, telefoonnummers enz.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, dat je zelf de controle niet hebt. Dat is iets waar ik het zelf de laatste tijd vooral erg moeilijk mee heb. Word er gek van om alles te moeten vragen omdat ik het zelf niet kan. En blije "kijk-mij-eens-de-marathon-lopen!"-kankerpatiënten op tv daar word ik al helemaal depressief van. Ja, ik vind het tof dat zij het wel kunnen, maar ik kan het niet (al zou ik het ZO f*cking graag willen!) maar ik word er wel voor aangekeken door anderen.
Mijn chemo duurt trouwens meestal van 9:30-16:00 (chemo + APD infuus). Meestal ben ik degene die het eerste op kamer ligt en de laatste die weer weg gaat :D. Maar een kennis van mijn moeder moet elke keer drie dagen in het ziekenhuis blijven voor haar chemo. Er zijn zoveel chemo's, en de bijwerkingen zijn ook weer voor iedereen verschillend. De een wordt moe, de ander moet constant overgeven, hand-voetsyndroom, haaruitval, last van de nagels etc. Heel verschillend!
In elk geval sterkte met jouw kuren! En post gerust hier mee :) we zitten allemaal in hetzelfde stomme schuitje..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_119050218
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:08 schreef Fratz het volgende:

[..]

Hoi Chastify!
Net je topic gelezen. Ik heb van het ziekenhuis hier een hele map gekregen met allerlei info er in.
Over de specifieke chemo die ik krijg, de bijwerkingen, tips, handige info, telefoonnummers enz.
Ik snap helemaal wat je bedoelt, dat je zelf de controle niet hebt. Dat is iets waar ik het zelf de laatste tijd vooral erg moeilijk mee heb. Word er gek van om alles te moeten vragen omdat ik het zelf niet kan. En blije "kijk-mij-eens-de-marathon-lopen!"-kankerpatiënten op tv daar word ik al helemaal depressief van. Ja, ik vind het tof dat zij het wel kunnen, maar ik kan het niet (al zou ik het ZO f*cking graag willen!) maar ik word er wel voor aangekeken door anderen.
Je voelt gewoon dat *de ander *denkt....pfffffff als je iets vraagt (zelfs verpleegundigen)
Gelukkig kan ik goed met mensen omgaan waardoor de verpleegsters echt superleuk zijn en mijn toneelspel volledig meespelen ( ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk!!!)

quote:
Mijn chemo duurt trouwens meestal van 9:30-16:00 (chemo + APD infuus). Meestal ben ik degene die het eerste op kamer ligt en de laatste die weer weg gaat :D. Maar een kennis van mijn moeder moet elke keer drie dagen in het ziekenhuis blijven voor haar chemo. Er zijn zoveel chemo's, en de bijwerkingen zijn ook weer voor iedereen verschillend. De een wordt moe, de ander moet constant overgeven, hand-voetsyndroom, haaruitval, last van de nagels etc. Heel verschillend!
In elk geval sterkte met jouw kuren! En post gerust hier mee :) we zitten allemaal in hetzelfde stomme schuitje..
Krijg vanaf dag 1 al een kamer alleen met verwenmenu's ( de 2e dag vroeg ook aan de voedingsassistente waarom ik alweer mijn laatste avondmaal kreeg omdat ik echt niet van plan was om dood te gaan ondanks dat ze elke dag kwam met dat verwenmenu...ze kon het niet waarderen,,,humor onder sommige Brabanders is wat,,,liefjes(kroel*kus*knuffel* mes in je rug ofzo)

Volgens mij krijg ik tijdens de chemo ook een kamer alleen, ben geen uitzondering want volgens mij is dat hier normaal. Voet syndroom heb ik al na een kniebreuk vorig jaar * sensitive etc...dystrofie-achtige klachten zonder dat het op ruggenscans of middels zenuwbanenonderzoek aantoonbaar is..)
En de afgelopen twee weken een naar gevoel onderhuids in mn vingertoppen(jeuk,doofheid) waardoor mijn allereerste topic onder deze naam op FOK! echt totaal een puzzel is geworden, Kon mijn vigers amper sturen,
Haaruitval, na ruim een week leek ik wel een verwaarloosde rode poedel, ik had opeens kort haar, alles was vervilt, na een shampoomuts op bed was het nog erger..., vervolgens met twee verpleegsters gaan borstelen...omg...ik dacht dat er genoeg haar afkwam voor 4 pruiken!
En dat alleen maar door de bergen medicatie, nog geen chemo gehad dus.

Pruik = onbetaalbaar als je alleen bent, heb nu een ziektewetuitkering (mijn werkgever is inmiddels failliet) dus tjah, een vetpot is het niet, zeker niet als je de prijzen van die pruiken ziet,

Aan de tas vol medicatie tegen de misselijkheid verwacht men bij deze kuur dat je de hele dag ligt te kotsen..of krijgt iedereen dat>?
pi_119050245
O ja, leuk dat ik hier kan meeposten maar is een algemeen kankertopic dan niet leuker ? Die kamn dan naast deze thread lopen toch?
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 12:28:50 #49
34726 Fratz
Max
pi_119050338
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:25 schreef Chastity. het volgende:
O ja, leuk dat ik hier kan meeposten maar is een algemeen kankertopic dan niet leuker ? Die kamn dan naast deze thread lopen toch?
natuurlijk :) wat je wil!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 12:31:17 #50
34726 Fratz
Max
pi_119050406
Ik kreeg ook een hele tas vol medicijnen tegen misselijkheid, heb ik maar een keer echt nodig gehad en dat was toen mijn bekken bestraald was en mijn darmen dus ook.. damn ik was echt kotsmisselijk!
Ik heb laatst nog wel eens een linkje gevonden met een stichting die mensen helpen aan een pruik als je een heel laag inkomen hebt, ik zal eens zoeken wat dat ook alweer was dan post ik het hier, misschien heb je er wat aan!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')