Omdat er steeds fietsers tegenaan rijden. Levensgevaarlijk. Maar ja, genoeg auto's die proberen de Sijpesteintunnel in te rijden. Of komend vanaf het Park Plaza hotel rechtsaf het fietspad bij het Westplein op rijden. Zeker buitenlanders die het fenomeen fietspad niet kennen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:01 schreef Neelix het volgende:
Het is triest en ergens aandoenlijk hoe de gemeente elke keer weer omgaat met het fietspad bij de noordertunnel. Er is al een paar keer geprobeerd om daar ergens een paaltje neer te zetten om auto's tegen te houden en elke keer is die twee weken later weer weg.
Megamatjesdisco in de Tivoli.quote:Op zaterdag 15 december 2012 18:50 schreef Abed het volgende:
Gaat er nog iemand de kroeg in vanavond?
Nog niet geweest, maar is hij groter dan op de oudegracht?quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:17 schreef speknek het volgende:
Overigens is de Zara in de Vredenburg geopend. De collectie is erg, eh, zwart. Waarschijnlijk omdat dat mooi stond met het witte interieur, dus qua kleren is er nog niet veel, maar wel mooi dat er een grote Zara is.
Ja vorige week idd Mooie grote winkel, 2 verdiepingen, lekker ruim opgezet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:17 schreef speknek het volgende:
Overigens is de Zara in de Vredenburg geopend. De collectie is erg, eh, zwart. Waarschijnlijk omdat dat mooi stond met het witte interieur, dus qua kleren is er nog niet veel, maar wel mooi dat er een grote Zara is.
Dat ze er nu pas achterkomen dat de bus moeite heeft met die bocht is wel heel triest. Dat punt is altijd wel redelijk druk, dus het daarop gooien is wel heel zwak.quote:De bezuinigingen die overal merkbaar zijn, treffen ook het Gemeente Vervoer Utrecht (GVU). Per 9 december zijn er daarom buslijnen geschrapt en nieuwe lijnen toegevoegd. Een goed uitgewerkt plan? Niet als het aan de bewoners van Hoograven ligt. “Of ik moet een heel eind lopen met mijn koffers, of een taxi nemen.”
Lijn 1 heeft nu een ander eindpunt vanwege een omleiding. De omleiding die er nu is, was niet gepland. Dat is vanwege een bocht die de bus niet kan maken. Normaal reed de bus daar op rustige momenten en was het geen probleem. Nu de bus ook op drukke tijdstippen die bocht moet maken, wordt het gevaarlijk voor de rest van het verkeer, vanwege de uitzwaai die de bus maakt. Om dit op te lossen moet er een verkeersheuvel verplaatst worden en dat is pas waarschijnlijk rond half februari klaar.
Die en de haring van Volendam in HC kan ik altijd wel waarderenquote:Op zaterdag 15 december 2012 18:54 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De haring van vishandel spakenburg op de straatweg
Volendam is sowieso een hele goede visboer. Scoort altijd goed in de Haringtest van AD (een 9 dit jaar volgens mij) en is qua kwaliteit gewoon top. Haal daar altijd mijn vis (ook omdat Fishes te ver weg is, daarnaast heb ik bij Fishes het idee dat ik ook extra betaal voor de winkelformule)quote:Op maandag 17 december 2012 11:22 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Die en de haring van Volendam in HC kan ik altijd wel waarderen
Bizar hoe ze in de jaren 60 dachten over de stad. Ook terug te zien in de vervanging van de Catharijnesingel door een zesbaans snelweg.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:34 schreef Nielsch het volgende:
Ja, zo zijn er ook wel positieve veranderingen geweest. Zo ook De Neude, dat was tot in de jaren 90 een parkeerplaats. Ook niet meer voor te stellen.
Deze discussie hebben we al eens gehad, maar:quote:Op donderdag 20 december 2012 13:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Bizar hoe ze in de jaren 60 dachten over de stad. Ook terug te zien in de vervanging van de Catharijnesingel door een zesbaans snelweg.
quote:Op maandag 24 oktober 2011 09:48 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Omdat Architecten altijd hun eigen ding willen doen; daarmee totaal uit het oog verliezend of iets in de omgeving past (dit), of iets bruikbaar is (koolhaas ) of de invloed op het geheel verliezen (Hoog Catherijne).
En als je sommige plannen hoort; mijn vader (weg- en waterbouwspecialist) vertelde me gisteren een verhaal dat in de jaren 80 het plan was om een vierbaansweg dwars door de stad te leggen; daarvoor zou de lange nieuwstraat opgeofferd worden om uiteindelijk vanaf de kruising venuslaan/albatrosstraat in één keer door te kunnen jakkeren dwars door het centrum naar de kardinaal de jongweg....
Dan lopen we nu te klagen, maar wat een mongolen hebben er rondgelopen vanaf de jaren vijftig tot en met tachtig zeg...
Oftewel; nieuwe Jaarbeurs, hotel, casino en nieuwe bioscoop komen er voorlopig gewoon niet.twitter:andrevanschie twitterde op donderdag 20-12-2012 om 15:59:15 Gemeente in volle botsing met Jaarbeurs over fase2 stationsgebied. Ontwikkeling in ijskast. #oef reageer retweet
Komende 20 jaar dus nog naar die met muizen vol zittende bioscoopjes die al 20 jaar niet meer kunnen. Kunnen ze op de plek van de Bieb++ geen bios neerzetten ipv zo'n achterhaalde bieb? Ben je niet meer afhankelijk van zo'n onwillende partij als de Jaarbeurs.quote:Op donderdag 20 december 2012 16:25 schreef Nielsch het volgende:Oftewel; nieuwe Jaarbeurs, hotel, casino en nieuwe bioscoop komen er voorlopig gewoon niet.twitter:andrevanschie twitterde op donderdag 20-12-2012 om 15:59:15 Gemeente in volle botsing met Jaarbeurs over fase2 stationsgebied. Ontwikkeling in ijskast. #oef reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |