abonnement Unibet Coolblue
pi_119324979
Nou en?
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 17 november 2012 @ 21:44:58 #52
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_119325929
DOE EENS LIEF
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_119459246
quote:
Verkeersregelaars bang voor fietsers

UTRECHT - Verkeersregelaars in het Utrechtse centrumgebied luiden de noodklok nu ze met steeds grotere regelmaat worden bedreigd, uitgescholden en met opgestoken middelvingers worden geconfronteerd.

„We voelen ons niet meer veilig”, zeggen twee van hen, Ton Theunissen en Maikel Mak. Gevreesd wordt voor hardere confrontaties, met name met de grote schare ongehoorzame fietsers.

Vanwege de verbouwingen bij de Croeselaan tussen het Jaarbeursterrein en het Westplein is de weg voor fietsers aan een zijde gesloten. De verkeersregelaars plukken daar nu de wrange vruchten van. Vorige week legden ze het werk tijdelijk zelfs neer, aldus een van hen.

Volgens woordvoerder Erik Suik van het stationsgebied is het neerleggen van het werk niet gemeld door de opzichters. De werkzaamheden op de Croeselaan vergen van de verkeersdeelnemers meer geduld. Zo worden fietsers en auto’s via borden en betonnen afscheidingsblokken omgeleid. „Het lijkt wel of ze zich er niks van aantrekken. Honderden fietsers rijden gewoon om de omleiding heen om zo op tijd bij het station of werk te komen. Als we er wat van zeggen, zijn we de gebeten hond. We worden regelmatig uitgescholden, terwijl we juist de veiligheid willen garanderen”, betreurt Theunissen.

De politie assisteert standaard de eerste dagen bij een nieuwe verkeerssituatie, om heetgebakerden op tweewielers in toom te houden. Fietsers die ondanks de aanwijzingen van de mannen in de fluorescerende hesjes in de dagen daarna willen fietsen waar dat niet mag, kunnen moeilijk worden tegengehouden. Verkeersregelaars kunnen die personen het best laten gaan, zegt Suik.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_fietsers___.html
For great justice!
pi_119459331
Ik ben ook bang voor fietsers als je ziet hoe ze soms rijden hier in Utrecht...
pi_119460564
quote:
De situatie bij de Croeselaan en het Jaarbeursplein is ook idioot. Je moet beide kanten op flink slalommen. Ze zijn bij de Jaarbeurs aan de ene kant bezig en verderop bij de Croeselaan met de aanleg van de nieuwe busbaan aan de andere kant.

Het is er aan beide kanten best krap, met onduidelijke verkeerssituaties, dus ik vind het niet gek dat dat afgereageerd wordt op de regelaars.
pi_119460731
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:45 schreef Neelix het volgende:

[..]

De situatie bij de Croeselaan en het Jaarbeursplein is ook idioot. Je moet beide kanten op flink slalommen. Ze zijn bij de Jaarbeurs aan de ene kant bezig en verderop bij de Croeselaan met de aanleg van de nieuwe busbaan aan de andere kant.

Het is er aan beide kanten best krap, met onduidelijke verkeerssituaties, dus ik vind het niet gek dat dat afgereageerd wordt op de regelaars.
Het is idd 1 van de onveiligste wegen van het stationsgebied momenteel en dat is een hele prestatie, dat hele gebied is een death-trap. :')
For great justice!
pi_119460952
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:45 schreef Neelix het volgende:

[..]

De situatie bij de Croeselaan en het Jaarbeursplein is ook idioot. Je moet beide kanten op flink slalommen. Ze zijn bij de Jaarbeurs aan de ene kant bezig en verderop bij de Croeselaan met de aanleg van de nieuwe busbaan aan de andere kant.

Het is er aan beide kanten best krap, met onduidelijke verkeerssituaties, dus ik vind het niet gek dat dat afgereageerd wordt op de regelaars.
Eens met allesbehalve het vetgedrukte. Slaat nergens op om je frustratie op die manier te botvieren op mensen die gewoon hun werk doen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_119461330
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Eens met allesbehalve het vetgedrukte. Slaat nergens op om je frustratie op die manier te botvieren op mensen die gewoon hun werk doen.
True. Wel opvallend dat het in Utrecht vooral de fietsers zijn die hun leven moeten wagen in het verkeer en dat het fietsverkeerd zeker in het stationsgebied steeds de sluitpost lijkt te zijn als het gaat om ruimtetoewijzing; fietsers mogen zichzelf in de laatste stukjes overgebleven openbare ruimte persen nadat auto's en bussen zijn voorzien. In een stad die zichzelf nomineert voor de titel fietsstad van het jaar. :').
For great justice!
pi_119465258
Vraagje voor de Utrechters hier: Ik ben me aan het orienteren voor een huisje in de stad, de als "leuk" bekend staande buurten zijn natuurlijk prijzig. Wat weten jullie van de bloemenbuurt, is het daar een beetje relaxed wonen?
pi_119465354
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 12:56 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Eens met allesbehalve het vetgedrukte. Slaat nergens op om je frustratie op die manier te botvieren op mensen die gewoon hun werk doen.
Die verkeersregelaars vind ik verantwoordelijk voor de manier waarop de omleidingen in elkaar gezet worden. Zij moeten het zijn die gevaarlijke toestanden moeten signaleren.
Ik ben het er helemaal mee eens dat je die mensen niet moet gaan uitschelden.
pi_119470413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:14 schreef Neelix het volgende:
Voor de mensen geinteresseerd in streetart, het echte KBTR boek:

http://shop.therevenge.nl(...)echtse-kabouter.html

[ afbeelding ]

Op 10 november is er ook een Kunstuur documentaire over streetart en KBTR
Cool!
Hier een linkje naar de aflevering voor wie het nog wil zien.
http://cultuurgids.avro.nl/front/detailkunstuur.html?item=8284635
Dat boek wil ik ook wel hebben.
pi_119529285
Vandaag uitspraak in zaak Heineken VS. Dikke Dries. Blijft de leukste kroeg van Utrecht open of niet?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 23 november 2012 @ 10:08:09 #63
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_119530281
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 14:49 schreef elplato het volgende:
Vraagje voor de Utrechters hier: Ik ben me aan het orienteren voor een huisje in de stad, de als "leuk" bekend staande buurten zijn natuurlijk prijzig. Wat weten jullie van de bloemenbuurt, is het daar een beetje relaxed wonen?
Ik woon er vlakbij (1 wijkje verder) maar ik vind het een hele leuke buurt. Moet dan wel zeggen dat ik sinds 1979 al rondom de bomenbuurt ben blijven wonen, dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet :D
❤️ #TeamTom ❤️ #TeamPannekoek ❤️
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_119530321
http://www.duic.nl/ is beter dan http://dnu.nu/ ooit geweest is.
pi_119530410
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 10:08 schreef Ireth het volgende:

[..]

Ik woon er vlakbij (1 wijkje verder) maar ik vind het een hele leuke buurt. Moet dan wel zeggen dat ik sinds 1979 al rondom de bomenbuurt ben blijven wonen, dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet :D
Het verschilt hier echt om de zoveel straten (blokjes).
Ligt er vooral aan of het (sociale) huur of koop is.

Maar qua locatie zit je sowieso goed, echt alles is op loopafstand.
pi_119533667
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 09:19 schreef Nielsch het volgende:
Vandaag uitspraak in zaak Heineken VS. Dikke Dries. Blijft de leukste kroeg van Utrecht open of niet?
Geen ontruiming! *O*

http://www.heinekennederl(...)-en-Dikke-Dries.aspx
For great justice!
  zondag 25 november 2012 @ 20:02:53 #67
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_119612972
Nu ik eindelijk verhuisd ben zoek ik een winkel met goede en goedkope 2e hands fietsen. Maakt dat verder een beetje uit of zijn alle winkels min of meer hetzelfde? Ik heb anders nog een fiets hier in Rhenen staan maar ik weet niet of dat ding repareren duur is, banden en spaken wisselen omdat ik dat ding ooit uit woede kapot trapte :@
When all else fails, you always have delusion.
  Forum Admin zondag 25 november 2012 @ 20:12:03 #68
232445 crew  Specularium
pi_119666831
Voor een verjaardagfeest heb ik een optie op de Rhodoskelder en een van de kelders (Abrikoos) bij restaurant Abrikoos. Heeft iemand ervaring met een van deze locaties?
Even spuiten...zo gepiept!
pi_119771632
Nieuw filmpje over hoe Hoog Catharijne gaat worden. Negeer de vreselijke voice over maar even.

For great justice!
  vrijdag 30 november 2012 @ 08:31:03 #71
8369 speknek
Another day another slay
pi_119771944
Cool! Mooi gemaakt heur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:27:18 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_119772796
Wat een afschuwelijke voice-over inderdaad :')

Maar verder ziet het er mooi uit :)
pi_119772992
Hoezo doet Corio alsof zij het water terugbrengen in de Catharijnesingel? Dat doet de gemeente Utrecht met gemeenschapsgeld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_119773421
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:39 schreef Nielsch het volgende:
Hoezo doet Corio alsof zij het water terugbrengen in de Catharijnesingel? Dat doet de gemeente Utrecht met gemeenschapsgeld.
Corio doet graag alsof het bedrijf God's gift to Utrecht is maar in werkelijkheid is het bedrijf het ergste wat deze stad ooit is overkomen. :')
For great justice!
pi_119774220
kennelijk gaan we nou wel weer met bootjes er onderdoor kunnen varen...
wel mooi filmpje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')