abonnement Unibet Coolblue
pi_118732015
Ik ben met een working holiday in Australie. Het begon leuk maar de laatste weken is er veel gebeurd.
Ik ben bestolen door een boer tijdens mijn regionaal werk, daarna belogen door een werkgever die me te werk zou stellen en gisteren is mijn laptop gestolen (maar terug gehaald via videobeelden in de herberg).

Er wordt tegen me gelogen over werkvooruitzichten door het uitzendkantoor en ik verdien maar net genoeg om de huur af te betalen. Ze geven alle backpackers net genoeg uren om de huur en het eten te betalen.

Is er werk in Nieuw Zeeland? Het is een prachtig land, maar als ik ga is het om het via werk te bekostigen en niet om mijn spaargeld nog verder te zien verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Als er daar weinig werkgelegenheid is ben ik beter af met meteen via Azië naar Europa te komen
  vrijdag 2 november 2012 @ 06:40:39 #2
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_118732234
In nieuw zeeland is werk. Het is alleen de vraag wat je wilt doen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 07:59:35 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118732603
En je hebt er een werkvisum voor nodig.
censuur :O
  Redactie Frontpage vrijdag 2 november 2012 @ 08:41:32 #4
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_118733067
Working Holiday Visa heb je nodig. Verder is het of fruit plukken (nu het seizoen niet voor), in de horeca (ook nog niet echt het seizoen voor) of dairy/pig/sheep farming.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_118767359
Er is over het algemeen meer werk in Australië dan in Nieuw-Zeeland. Als je besluit een working holiday visum voor NZ aan te vragen doe dat dan in Australië, als je dat doet als je al in NZ bent moet je een medische keuring ondergaan die je meer dan $200 zal kosten. Hou er rekening mee dat de aanvraag zo'n 3 weken duurt.
pi_118798280
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 09:43 schreef TinyTuna het volgende:
Er is over het algemeen meer werk in Australië dan in Nieuw-Zeeland. Als je besluit een working holiday visum voor NZ aan te vragen doe dat dan in Australië, als je dat doet als je al in NZ bent moet je een medische keuring ondergaan die je meer dan $200 zal kosten. Hou er rekening mee dat de aanvraag zo'n 3 weken duurt.
Nuttige tip. Thanks

Heb jij het WHV eerder al doorlopen in NZ? De locals die ik hier in Melbourne ontmoet zeggen dat het daar qua werk en qua loon serieus tegenvalt. Ik twijfel of ik er daar een korte vakantie van maak of een WHV expeditie
pi_118798510
Australiërs zullen van Nieuw-Zeeland altijd zeggen dat je er niet veel verdient omdat de lonen er gewoon lager liggen. NZ is dan ook wel wat goedkoper. Van de lonen van fruitplukkers ed heb ik niet zo veel verstand, maar met werk in het toerisme kan je genoeg verdienen om rond te komen. Ik had een 'echte' baan voor 40 uur per week in een hostel en verdiende daar rond de NZ$1800 per maand mee. Maar zulke banen zal je alleen krijgen als je daar lang (paar maanden) wil werken.

Waarom ga je eigenlijk niet gewoon naar een ander deel van Australië? Dat er bijvoorbeeld nare dingen zijn gebeurd in (ik noem maar een voorbeeld) Melbourne hoeft niet te betekenen dat iedereen in de buurt van Perth of Cairns je ook probeert af te zetten.
pi_118835405
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 08:49 schreef TinyTuna het volgende:
Australiërs zullen van Nieuw-Zeeland altijd zeggen dat je er niet veel verdient omdat de lonen er gewoon lager liggen. NZ is dan ook wel wat goedkoper. Van de lonen van fruitplukkers ed heb ik niet zo veel verstand, maar met werk in het toerisme kan je genoeg verdienen om rond te komen. Ik had een 'echte' baan voor 40 uur per week in een hostel en verdiende daar rond de NZ$1800 per maand mee. Maar zulke banen zal je alleen krijgen als je daar lang (paar maanden) wil werken.

Waarom ga je eigenlijk niet gewoon naar een ander deel van Australië? Dat er bijvoorbeeld nare dingen zijn gebeurd in (ik noem maar een voorbeeld) Melbourne hoeft niet te betekenen dat iedereen in de buurt van Perth of Cairns je ook probeert af te zetten.
Ben in Perth en Cairns geweest. Hostels in Perth zijn crap en ook nog reteduur. Cairns is goedkoop qua hostels maar duur qua eten in de supermarkt (naar eigen zeggen omdat ze alles vanuit Brisbane invoeren) en er is totaal GEEN werk.

Er resten me nog 3 maanden en die wil ik bij Melbourne doorbrengen. De Australian open meepikken in januari en dan verder naar NZ. De broer van mijn grootmoeder heeft een zaak in Christchurch. Hopelijk kan ik daar werken.
Ik wil vooral Queenstown zien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')