abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 22 augustus 2002 @ 11:02:31 #1
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5488366
Ik zie dat deze 'saviors of Rock n' Roll' nog geen eigen topic hebben...

The White Stripes zijn broer en (stief-?)zus òf man en (ex-?)vrouw Jack White en Meg White (niemand weet precies wat hun relatie is, in concert heeft Jack het altijd over z'n zusje). Ze komen uit Detroit (Yeah Baby!), en in 1999 kwam hun eerste cd uit: The White Stripes:

In 2000 volgde De Stijl:

Afgelopen jaar braken ze definitief door met White Blood Cells (2001), met daarop de topper "Dead Leaves And The Dirty Ground":

Met hun minimalistische rock (Meg speelt drums, Jack gitaar, zang en soms keyboards) behalen ze maximaal resultaat, en hebben ze de de rock 'n roll op hun eigen wijze nieuw leven ingeblazen. Vergelijkbaar met: The Strokes, Black Rebel Motorcycle Club, en wat verder terug The Stones en The Doors...

Go check 'em out!

Met dank aan Dinosaur_Sr

[Dit bericht is gewijzigd door habermas op 22-08-2002 14:01]

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 11:13:17 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5488458
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:02 schreef habermas het volgende:

The White Stripes zijn broer en (stief-?)zus òf man en (ex-?)vrouw Jack White en Meg White (niemand weet precies wat hun relatie is, in concert heeft Jack het altijd over z'n zusje).


Uit een officieel document op het Internet onlangs is gebleken dat ze getrouwd zijn... Als dat niet het geval is, dan sleep ik de Popquiz redactie voor de rechter om het punt dat ik verloren heb bij het foutief beantwoorden van een vraag daarover terug te eisen.
pi_5488462
gave band
maar vergelijkbaar met de strokes en de brmc? naaaa meer met oude garagerock en de oude stones idd
yankee charlie dinges
  donderdag 22 augustus 2002 @ 11:15:10 #4
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_5488482
Ik heb hun CD 'White Bloodcells' ofzo al een tijdje, en ik vind het qua stijl erg te vergelijken met The Presidents of the USA: scherpe, soms wat dom overkomende teksten.

Ik geloof dat ze met 'Hotel Yorba' nog in de top40 hebben gestaan.

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_5488677
Wat ik van de White Stripes gehoord heb vind ik wel aardig, maar wat wordt er toch vreselijk overdreven geschreven over deze band in de pers. Sowieso, tegenwoordig denk ik bij elke nieuwe band die weer eens als "redders van de rock en roll" worden aangeprezen alleen maar "Ja ja, het zal wel weer...".
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_5490098
quote:
[b]

grrrr, waarom pakt 'ie die plaatjes niet?


doe es [ img ]url van het plaatje[/ img ] , maar dan zonder de spaties. moet toch lukken....

En ontopic. Vind 'De Stijl' een heel mooi geluid hebben. Ont_zet_tend weinig compressie, en dus een weergaloos 'hard' gitaargeluid. Minder is soms meer

  donderdag 22 augustus 2002 @ 15:23:26 #7
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5491834
Nu ik er zo over nadenk, hun sound komt nog het meest overeen met bands als The Velvet Underground ("I'm Waiting For The Man") en Iggy Pop/The Stooges ("Search & Destroy", "No Fun", "I Wanna Be Your Dog")

Mocht je die nummers nog niet kennen, direct checken...

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_5492426
De redders van de Rock 'n Roll zijn ze niet maar lekkere muziek maken ze zeker.
Vond die aflevering van Loladamusica over hun ook erg leuk om te zien.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5497749
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:13 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Uit een officieel document op het Internet onlangs is gebleken dat ze getrouwd zijn... Als dat niet het geval is, dan sleep ik de Popquiz redactie voor de rechter om het punt dat ik verloren heb bij het foutief beantwoorden van een vraag daarover terug te eisen.


ik sprak in november na afloop van een concert van the dirtbombs (andere heel aardige band uit detroit) jim diamond, bassist voor deze band en geluidstovenaar in de studio. hij zei dat het jack en meg ooit wat hadden gehad maar dat ze nu gewoon bevriend zijn en in dezelfde band spelen. jack white heeft een relatie met macy bolen van the von bondies, trouwens ook een hele leuke band uit de al eerder genoemde stad. the von bondies komen begin september naar nederland. ga ze zien!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 23:02:32 #10
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_5497947
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:48 schreef Tony het volgende:

[..]

ik sprak in november na afloop van een concert van the dirtbombs (andere heel aardige band uit detroit) jim diamond, bassist voor deze band en geluidstovenaar in de studio. hij zei dat het jack en meg ooit wat hadden gehad maar dat ze nu gewoon bevriend zijn en in dezelfde band spelen.


Ik zal de info aan mijn goede vriend Johnny Cochran doorspelen, de popquiz redactie mag wat mij betreft al beginnen te zweten.
  zondag 25 augustus 2002 @ 14:08:33 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_5527312
hier wordt wel wat over de White stripes gepraat.
Ik vind ze dus ook erg goed, heb alle lp's (jawel, die zwarte vinylschijven, oh sorry, 2 zwarte en 1 knalrode). Heerlijk hoe dat klinkt met zo'n minimale bezetting.

Wat betreft het 'redden van de rock'n'roll': rock'n'roll schijnt tegenwoordig een live dj nodig te hebben
Waar White stripes mee bezig zijn is het teruggaan naar de basics, overigens samen met al eerder genoemde Strokes en nog een aantal... gewoon puur zoals het hoort, zonder opsmuk.

  zondag 8 september 2002 @ 01:36:00 #12
22259 Fogerty
slapende account
pi_5703483
Heb toch ook maar eens wat van ze geluisterd. Ik wilde eerst niet, want ze werden naar mijn zin te erg bejubeld en bewierookt in de diverse bladen. Maar de nieuwsgierigheid wint het toch he

Ze zijn wel leuk! Het hangt een beetje van mijn stemming af, soms vind ik het rommelige baggerherrie, maar vaak heb ik best zin in rommelige baggerherrie

Hieperdepiep hoera!
pi_5703533
'Fell in love with a girl' is een erg leuk nummer ja!
pi_5704714
ik vraag me eigelijk af wat die lui met rood en wit hebben, ze lopen al;tijt in rood/witte kleren, ze gebruiken rood/witte instrumenten etc.
pi_5704751
wat zijn eigenlijk de leukste/mooiste nummers van the white stripes?

ben nou toch wel nieuwschierig geworden

Er
is
nochtans
H O O P
  zondag 8 september 2002 @ 11:02:14 #16
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5705051
Hangt er vanaf, maar dit zijn mijn favo's:

Dead Leaves And The Dirty Ground, Fell In Love With A Girl, I Think I Smell A Rat, Jolene, Apple Blossom, Let's Build A Home

[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_5706652
quote:
Op zondag 08 september 2002 09:45 schreef LenL het volgende:
ik vraag me eigelijk af wat die lui met rood en wit hebben, ze lopen al;tijt in rood/witte kleren, ze gebruiken rood/witte instrumenten etc.
Dat is gewoon hun 'thing'
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:00:10 #18
13973 ranja
image means nothing
pi_5895059
Ik hoorde laatst toevallig dat er een 4e album aankomt, opgenomen voor 9000 dollar Zal wel lekker hi-tech klinken dus Ik ben benieuwd... natuurlijk ga ik die ook op lp kopen, dat hoort gewoon bij hun.

Oja ik kocht laatst een 7" van Different stripes, staan 3 nummers van de White stripes op maar dan op een 'andere' manier gespeeld... beetje midi achtig soms Klinkt wel grappig voor een keer.

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 20-09-2002 15:02]

pi_5895083
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:00 schreef ranja het volgende:
Ik hoorde laatst toevallig dat er een 4e album aankomt, opgenomen voor 9000 dollar Zal wel lekker hi-tech klinken dus Ik ben benieuwd... natuurlijk ga ik die ook op lp kopen, dat hoort gewoon bij hun.
Idd, brit-pop hoor je gewoon als plaat te beluisteren .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:03:05 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_5895102
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:02 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Idd, brit-pop hoor je gewoon als plaat te beluisteren .


brit pop?
niet bepaald...
pi_5895177
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:03 schreef ranja het volgende:

brit pop?
niet bepaald...


Tja, zo noem ik het maar voor het gemak, waar zou jij het onder plaatsen dan?
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:16:25 #22
26025 habermas
niets van dat alles
pi_5895350
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:07 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Tja, zo noem ik het maar voor het gemak, waar zou jij het onder plaatsen dan?


Detroit garage-rock komt er 't dichtst bij denk ik...
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
pi_5895494
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:16 schreef habermas het volgende:

Detroit garage-rock komt er 't dichtst bij denk ik...


Tja, dat gaat me weer iets te ver.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  vrijdag 20 september 2002 @ 15:51:31 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_5895893
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:07 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Tja, zo noem ik het maar voor het gemak, waar zou jij het onder plaatsen dan?


Garage rock is toch een betere benaming.

Maar het minste wat je van een brit-pop band mag verwchten is toch wel dat ze.... brits zijn.

pi_5904764
quote:
Op vrijdag 20 september 2002 15:00 schreef ranja het volgende:
Oja ik kocht laatst een 7" van Different stripes, staan 3 nummers van de White stripes op maar dan op een 'andere' manier gespeeld... beetje midi achtig soms Klinkt wel grappig voor een keer.
ik zag hem staan bij get records...

ik heb in tilburg de 7" van de Diff'rent Strokes al geluisterd (goh waar zouden dat covers van zijn), het klonk wel grappig maar ik vond het niet de moeite waard om te kopen eigenlijk.

ik snap ook wel wat je bedoelt met 'midi' achtig ja

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  Trouwste user 2022 zaterdag 21 september 2002 @ 19:43:54 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_5910721
Goeie band.

Maar geen wereldwonder.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 6 januari 2003 @ 23:05:15 #27
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7749642
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:48 schreef Tony het volgende:

[..]

ik sprak in november na afloop van een concert van the dirtbombs (andere heel aardige band uit detroit) jim diamond, bassist voor deze band en geluidstovenaar in de studio. hij zei dat het jack en meg ooit wat hadden gehad maar dat ze nu gewoon bevriend zijn en in dezelfde band spelen. jack white heeft een relatie met macy bolen van the von bondies, trouwens ook een hele leuke band uit de al eerder genoemde stad. the von bondies komen begin september naar nederland. ga ze zien!


Ah ja... Ik heb nu eindelijk dat zogenaamde bewijs gevonden dat ze getrouwd zijn dat over het Internet circuleerde, zal dan hoogstwaarschijnlijk een vervalsing zijn...
  maandag 6 januari 2003 @ 23:09:41 #28
13973 ranja
image means nothing
pi_7749772
Ik heb inmiddels een live-album, ook op lp, aan de verzameling toegevoegd... I think I smell a hype heet-ie en daarop staat ook Jolene
  dinsdag 7 januari 2003 @ 00:34:55 #29
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_7751893
Erg leuke band ja!
MAAR een vergelijking met de legendarische The Doors vind ik toch wel even te veel eer.. het heeft niet het typische Doors-geluid, alhoewel TWS ook wel behoorlijk wat blues rock invloeden heeft en wat minimalistischer is dan de hedendaagse bands.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 7 januari 2003 @ 16:12:18 #30
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_7758063
schitterende groep_O_. Ik heb meteen alle drie de CD's gekocht.
En als je ze live ziet zijn ze nog veel beter (gezien op werchter). Meg, die drumt maar veel drummen is er eigenlijk niet aan, het is vooral jack white die enkel met zijn gitaar, afgwisseld met keyboard, volledige nummers in elkaar steekt, met zoveel gevoel... Ik vond het echt overweldigend.

de beste nummers vind ik apple blossom, sugar never tasted so good, i think i smell a rat en dead leaves and a dirty ground.

  woensdag 19 februari 2003 @ 23:17:14 #31
13973 ranja
image means nothing
pi_8596610
Van de mailinglist:
quote:
The White Stripes are proud to present their fourth album, "Elephant", to the American public on April 1st...no joke. The record will be available in the UK one day earlieir on March 31st. The Japanese people get the biggest treat with a release date of March 19th.

As for the "Elephant" album itself, the Stripes pulled all the stops and made it a double LP for wider, deeper grooves that results in a better listening experience for you, the skeptical music consumer. There will also be six, count 'em, SIX (6!) different album covers. When arranged in a proper pattern, they tell you where to find the third sword in "Zelda". Seriously.


Ik ben benieuwd...
pi_8598379
Enige wat ik ervan ken is 'Fell in love with a girl', maar die is echt geweldig (ook die clip)
Als je neus andersom zou staan, zou je verdrinken onder de douche.
pi_8598932
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 23:17 schreef ranja het volgende:
Van de mailinglist:
[..]

Ik ben benieuwd...


Het is een HEEL erg leuke plaat.
"I love deadlines. I love the wooshing sound they make as they go by."
"Fuck it Dude, let's go bowling."
pi_8612183
Nieuwe plaat gepland voor april. Wordt een sterke, zoals het zich laat aanzien.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_8652553
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 00:28 schreef Rembooo het volgende:
Enige wat ik ervan ken is 'Fell in love with a girl', maar die is echt geweldig (ook die clip)
Michel Gondry

Het nieuwe album heet Elephant en is vervroegd van 8 naar 1 april geloof ik omdat ie al overal op internet te vinden is (mijn soulseek is ook al bezig heh)

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  zaterdag 22 februari 2003 @ 19:46:20 #36
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_8652998
ik heb het nieuwe album al geplukt van internet....klinkt weer goed!
pi_8667638
Het knappe is dat de nummers ondanks de eenvoud van de melodieën toch nog veel verrassing hebben.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:03:50 #38
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9071962
Wat zie ik daarjuist met mijn lodder oog in de humo. de nieuwe singel is uit ("seven nations army"). Heeft er iemand het nummer al gehoord?
Ik zie juist dat ze het sebiet op studio brussel gaan draaien
  woensdag 12 maart 2003 @ 20:24:04 #39
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9072473
heb het juist gehoord.
weer een zalig nummerke, anders en toch weer zo typisch Jack White.
pi_9391198
woensdag 21 mei staan ze in de Paradiso....


kaartjes gaan in de vvk vanaf zaterdag aanstaande (29 maart dus) voor 16 euro (+servicekosten +lidmaatschap +jasophangen dus eigenlijk rond de 20 )

jeuj!

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9452057
Ik heb zojuist de nieuwe cd en mijn kaartje voor 21 mei gehaald. Na 1 luisterbeurt kan ik wel zeggen dat dit weer een juweeltje is geworden.
pi_9453119
aaargh dan heb ik examen
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_9453494
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 18:36 schreef spacemangraig het volgende:
aaargh dan heb ik examen
cancel it
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_9453785
Gewoon gaan, ik heb de 22ste ook een tentamen.
pi_9456135
quote:
Op zaterdag 29 maart 2003 19:12 schreef r0p het volgende:
Gewoon gaan, ik heb de 22ste ook een tentamen.
maar natuurlijk, landelijk examen missen voor een concert van the White Stripes why not
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 1 april 2003 @ 01:22:50 #46
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9501876
is "elephant" al uit? of wanneer komt hij uit in de winkel, weet er iemand dat?
  dinsdag 1 april 2003 @ 02:24:40 #47
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9502279
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:22 schreef placebeau het volgende:
is "elephant" al uit? of wanneer komt hij uit in de winkel, weet er iemand dat?
Zeer binnenkort.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 1 april 2003 @ 08:11:39 #48
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9502849
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 01:22 schreef placebeau het volgende:
is "elephant" al uit? of wanneer komt hij uit in de winkel, weet er iemand dat?
Ik heb hem al in de winkel zien liggen, Plato en Sounds in Rotterdam hebben hem in ieder geval al.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
  dinsdag 1 april 2003 @ 10:55:17 #49
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_9505288
Vind the White Stripes wel grappig, maar het is zo'n 1000 in een dozijn bandje...tenminste in de jaren 60 had het een 1000 in een dozijn bandje geweest.

Maar aangezien al die jaren 60 bandjes niet meer bestaan zijn ze 'anders'

Religie maakt meer kapot dan je lief is
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:38:53 #50
13973 ranja
image means nothing
pi_9506097
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 08:11 schreef FLIPNEUS het volgende:

[..]

Ik heb hem al in de winkel zien liggen, Plato en Sounds in Rotterdam hebben hem in ieder geval al.


Ik moet wel de lp versie hebben natuurlijk
Die ook al gezien?
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:40:01 #51
13973 ranja
image means nothing
pi_9506116
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:55 schreef Vamos het volgende:

Maar aangezien al die jaren 60 bandjes niet meer bestaan zijn ze 'anders'


Precies, aangezien de alternatieve rockmuziek op een bepaald moment vooral bestond uit Linkin park en Limp bizkit-klonen had 'de wereld' hun echt nodig... de redders van de rock'n'roll dus wat mij betreft
  dinsdag 1 april 2003 @ 11:56:24 #52
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9506443
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 10:55 schreef Vamos het volgende:
Vind the White Stripes wel grappig, maar het is zo'n 1000 in een dozijn bandje...tenminste in de jaren 60 had het een 1000 in een dozijn bandje geweest.

Maar aangezien al die jaren 60 bandjes niet meer bestaan zijn ze 'anders'


jamaar, 't is niet omdat ze dezelfde soort muziek maken als die duizend andere, dat ze er niet bovenuit kunnen steken. Ik reken ze tot de betere in het (zo noemen de anti's het tegenwoordig graag) "the"-genre
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:43:25 #53
2889 Zander
He's gone
pi_9513362
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 11:40 schreef ranja het volgende:
Precies, aangezien de alternatieve rockmuziek op een bepaald moment vooral bestond uit Linkin park en Limp bizkit-klonen had 'de wereld' hun echt nodig...
Nou ja, het is een stuk aangenamer dan Limp Bizkit, dat zeker. Maar nu hoor ik elke keer als ik Plato binnenstap weer het zoveelste rockbandje dat de sixties maar weer eens een keer herkauwt, het liefst met een zanger die een zo natuurgetrouw mogelijke imitatie van Lou Reed of Iggy Pop doet. Of 'we' nou echt beter af zijn daarmee..

Geldt overigens niet echt voor de White Stripes, die toch wel erg aardige muziek maken.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 1 april 2003 @ 15:45:16 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_9513414
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 15:43 schreef Zander het volgende:

[..]

Nou ja, het is een stuk aangenamer dan Limp Bizkit, dat zeker. Maar nu hoor ik elke keer als ik Plato binnenstap weer het zoveelste rockbandje dat de sixties maar weer eens een keer herkauwt, het liefst met een zanger die een zo natuurgetrouw mogelijke imitatie van Lou Reed of Iggy Pop doet. Of 'we' nou echt beter af zijn daarmee..

Geldt overigens niet echt voor de White Stripes, die toch wel erg aardige muziek maken.


Bij elke stroming krijg je weer kaf en koren natuurlijk. Zo vind ik Interpol weer een stuk minder en The D4 erg goed, al is de gemiddelde publieke (lees: Oor) belangstelling precies andersom.
pi_9515496
The White Stripes, The Kills, Interpol en The Strokes zijn wat mij betreft de toppers van deze "nieuwe generatie".
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 1 april 2003 @ 17:22:27 #56
13973 ranja
image means nothing
pi_9515821
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 17:10 schreef methodmich het volgende:
The White Stripes, The Kills, Interpol en The Strokes zijn wat mij betreft de toppers van deze "nieuwe generatie".
dan vraag ik me af of je The D4, Ikara colt, The von bondies en, vooruit, The raveonettes kent?
pi_9516317
Ikara Colt vind ik absoluut niet goed, The Raveonettes overgehypt... The Von Bondies gaan er mee door, The D4 ken ik idd niet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9538540
hype of niet... ik heb mijn kaartje. ik wil ze wel eens zien
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 2 april 2003 @ 21:02:05 #59
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9544652
the vines vind ik ook super, the hives al veel minder, teh raveonettes ook goed, de rest die je daar opsoms ken ik niet echt.
Heeft er trouwens iemand zin om geld te storten om achter "elephant" te gaan? dank bij voorbaat. In knack focus werd hij alleszins zeer warm onthaald.
pi_9564665
The Vines was pas echt een hype die onterecht was... Da's echt stukken minder dan de rest.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9565276
quote:
Op donderdag 3 april 2003 19:23 schreef methodmich het volgende:
The Vines was pas echt een hype die onterecht was... Da's echt stukken minder dan de rest.
the Hives daarentegen zijn geweldig!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  vrijdag 4 april 2003 @ 12:46:03 #62
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_9578217
Okay ik heb nu net elephant voor het eerst geluisterd en hij viel me zwaar tegen, voor mijn gevoel lang niet het niveau van W.B.C. Veel minder catchy melodieen enzo
  dinsdag 22 april 2003 @ 12:15:31 #63
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9931458
Tja, heb nu alle vier de CD's al een tijdje, en hoewel ik ze alledrie geniaal vind, raak ik steeds meer verliefd op "de stijl" (dit is een cd-titel, voor de ws-leken). De nummers die er op staan zijn zoveel gevoeliger, zoveel directer, en raken mij de laatste tijd enorm. De teksten zeggen ook dikwijls precies wat ik dacht en de gitaarsolo's misschien zelfs nog meer.
Ah, misschien ben ik de laatste tijd wel in een wat minder opgwekte bui als wbc of elephant...
pi_9931759
De nieuwe single van de White Stripes is MTV superclip.

Als ze nou ook nog op TMF gedraaid worden kunnen we ze volgend jaar zien op de TMF-awards tussen alle breezerchickies.

Hmmzz....
pi_9931865
Alles leuk en aardig aan seven nation army, puike plaat,
maar die clip die kan niet hoor, ik word er hartstikke misselijk van!

Telkens dat irritante driehoekje, ik kan er niet meer dan 10 seconden naar kijken

  dinsdag 22 april 2003 @ 13:28:00 #66
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9933225
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:36 schreef marsterretje het volgende:
Alles leuk en aardig aan seven nation army, puike plaat,
maar die clip die kan niet hoor, ik word er hartstikke misselijk van!

Telkens dat irritante driehoekje, ik kan er niet meer dan 10 seconden naar kijken


dat kun je niet zeggen, die clip is geniaal
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:29:51 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_9933275
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 12:31 schreef -Wepeel2- het volgende:
De nieuwe single van de White Stripes is MTV superclip.

Als ze nou ook nog op TMF gedraaid worden kunnen we ze volgend jaar zien op de TMF-awards tussen alle breezerchickies.


Welk nummer is de single? Zou eens tijd worden dat ze de top 40 gaan halen.
  dinsdag 22 april 2003 @ 13:31:43 #68
9776 FLIPNEUS
Let's rawk!
pi_9933319
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Welk nummer is de single? Zou eens tijd worden dat ze de top 40 gaan halen.


Seven Nation Army, met een ge-wel-dige clip.
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
pi_9937767
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 13:29 schreef ranja het volgende:

[..]

Welk nummer is de single? Zou eens tijd worden dat ze de top 40 gaan halen.


Weinig kans op met het hitparadeklimaat van Nederland...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9938478
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 16:16 schreef methodmich het volgende:

[..]

Weinig kans op met het hitparadeklimaat van Nederland...


Er zijn raardere dingen gebeurd. Zelfs Sepultura heeft ooit de top40 gehaald.
Hmmzz....
pi_9938939
10 jaar geleden lukte dat nog, nu niet meer ben ik bang.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_9939632
Ik vind Seven Nation Army geweeeeeldig, op zich wel knap want ik ben meer een hiphop fan
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  dinsdag 22 april 2003 @ 19:25:33 #73
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_9942250
vind the white stripes echt geweldig... mijn pa heeft 2 cd's gekocht, omdat ik hun zo gaaf vond nu hebben we alleen de nieuwste nog niet, maar die ga ik zeker nog kopen!!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  dinsdag 22 april 2003 @ 20:09:16 #74
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9943253
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 19:25 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
vind the white stripes echt geweldig... mijn pa heeft 2 cd's gekocht, omdat ik hun zo gaaf vond nu hebben we alleen de nieuwste nog niet, maar die ga ik zeker nog kopen!!
zeg, jij hebt echt wel een zalige muzieksmaak. Placebo en the white stripes zijn bij mij ook mijn twee favorieten (de enige twee groepen waarvan ik alle CD's in bezet heb). Blijkbaar ben ik niet de enige die zo over muziek denkt ...

onttopic: waar kun je op die clip stemmen, ik doe zeker mee. Niet alleen de white stripes muziek is zalig maar ook hun rood/zwart/wit stijl is de max. Zeker in de nieuwe clip en in het nieuwe cd-boekje. Op hun officiele site staat er ook een heleboel prachtig artwork waar ik geregeld mijn achtergrond op mijn computer mee versier.

pi_9945208
Seven Nation Army klinkt erg lekker! Dat deuntje zit nu al twee dagen in m'n hoofd. Binnenkort het hele album maar eens luisteren.
Experimenting technological differences
  dinsdag 22 april 2003 @ 22:03:09 #76
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_9946915
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 20:09 schreef placebeau het volgende:

[..]

zeg, jij hebt echt wel een zalige muzieksmaak. Placebo en the white stripes zijn bij mij ook mijn twee favorieten (de enige twee groepen waarvan ik alle CD's in bezet heb). Blijkbaar ben ik niet de enige die zo over muziek denkt ...


vind je zornik ook goed? heeft wel iets weg van placebo & muse...
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
  dinsdag 22 april 2003 @ 22:49:12 #77
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9948766
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:03 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

vind je zornik ook goed? heeft wel iets weg van placebo & muse...


Ik haat zornik
Je moet eens naar een interview luisteren van hem, da's echt geen toffe vent. Klinkt als muse-imitatie en ziet er uit als brian molko-imitatie. sorry, pijnlijk punt. Maar ik als Belg heb hem natuurlijk al te veel gehoord hé
maar goed, ik heb even naar je profiel gekeken, en je hebt een uitstekende filmsmaak ook. op vlak van muziek en filmsmaak ben je bijna mijn soulmate ( and soulmates never die )
  woensdag 23 april 2003 @ 13:09:41 #78
49518 HetwasietsmeteenF
semi-sweet and nuts
pi_9958168
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 22:49 schreef placebeau het volgende:

[..]

Ik haat zornik
Je moet eens naar een interview luisteren van hem, da's echt geen toffe vent. Klinkt als muse-imitatie en ziet er uit als brian molko-imitatie. sorry, pijnlijk punt. Maar ik als Belg heb hem natuurlijk al te veel gehoord hé
maar goed, ik heb even naar je profiel gekeken, en je hebt een uitstekende filmsmaak ook. op vlak van muziek en filmsmaak ben je bijna mijn soulmate ( and soulmates never die )


haha ik sta met die zanger op de foto vond eik de bassist ook wel aardiger. Maar idd, ik had niet gezien dat je belg was, dat scheelt toch wel. Hier hoor je ze echt nooit, alleen als ik de cd aanzet... en das dan misschien ook maar goed ook!
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+
pi_9958468
quote:
Op dinsdag 22 april 2003 20:09 schreef placebeau het volgende:
Niet alleen de white stripes muziek is zalig maar ook hun rood/zwart/wit stijl is de max.
Ja de QOTSA beginnen dat wat te jatten

ze hadden ook patent moeten aanvragen op die kleuren ofzo

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  woensdag 23 april 2003 @ 13:22:37 #80
13973 ranja
image means nothing
pi_9958495
Gister de clip gezien. Gaaf en dat op MTV... had ook al de Donnas gezien met hun nieuwe clip... gaat de goeie kant op
pi_9958589
White stripes zijn eigenlijk toch best aardig moet ik bekennen..
Heb de nieuwe clip gezien, en het liedje gehoord ...
Niets legendarisch, maar toch wel zeker boven het top40-gemiddelde
  woensdag 23 april 2003 @ 14:16:58 #82
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_9959849
quote:
Op woensdag 23 april 2003 13:09 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:

[..]

haha ik sta met die zanger op de foto vond eik de bassist ook wel aardiger. Maar idd, ik had niet gezien dat je belg was, dat scheelt toch wel. Hier hoor je ze echt nooit, alleen als ik de cd aanzet... en das dan misschien ook maar goed ook!


Tja, Belg zijn op een Nederlands forum heeft zo zijn nadelen.

Maar we moeten ontopic blijven
Ik hoor zo kritiek op the white stripes van sommige mensen, dat jack eigenlijk helemaal niet kan zingen, maar dat heeft hij toch wel helemaalontkracht op elephant.
Ik hou ook enorm van de kille stem van meg.
weet er trouwens iemand hier wanneer ze naar Europa komen?

  vrijdag 25 april 2003 @ 20:00:00 #83
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10014747
Seven Nation Army, is dat een cover of hebben ze dat zelf bedacht?
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 25 april 2003 @ 22:44:46 #84
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_10018558
heb de clip nog niet gezien, maar al vaak gehoord.

lekkere single.

cd nou 1 keer geluisterd, klinkt OK

pi_10019430
Die nieuwe clip is erg mooi, ja. .
pi_10028180
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 20:00 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Seven Nation Army, is dat een cover of hebben ze dat zelf bedacht?
Alles zelf bedacht, op 1 track na. Seven Nation Army is van Mistah White zelf.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10254273
Ik heb de cd een tijdje geleden gedownload en inmiddels ook gekocht. Het is een goede plaat, maar ik denk dat ik op de vorige toch wat betere liedjes vond staan, over het geheel genomen. De liedjes waren wat springeriger/puntiger/pakkender/vul hier uw eigen beschrijving in.

Dat neemt niet weg dat deze plaat toch ook wel weer erg leuk is. Na de eerste luisterbeurt was ik overigens wel erg teleurgesteld. De vorige plaat pakte me meteen, dat was bij deze dus veel minder. Inmiddels heb ik mijn mening iets bijgesteld en nu ik hem origineel heb zal ik hem nog wat vaker gaan draaien.

Hmmzz....
  dinsdag 6 mei 2003 @ 20:29:55 #88
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10256279
'k kon er eerst weinig mee, maar nu kan ik de genialiteit van een aantal nr's wel horen. net als bij de strokes...
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_10256421
Goeie band
Whatever..
"Don't be upset, it was a mercy killing" 8-)
pi_10419260
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef Rood_schaap het volgende:
Goeie band
  maandag 19 mei 2003 @ 23:30:09 #91
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_10550615
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:34 schreef Rood_schaap het volgende:
Goeie band
Stimmt.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
  dinsdag 20 mei 2003 @ 12:13:49 #92
37305 BushRanger
in Wellington
pi_10557547
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 17:10 schreef methodmich het volgende:
The White Stripes, The Kills, Interpol en The Strokes zijn wat mij betreft de toppers van deze "nieuwe generatie".
Die cd van The Kills is echt niet fatsoenlijk aan te komen, ben nu al bij drie cd winkels geweest en ze hebben hem gewoon niet!! Lijkt me wel een goede cd als Black Rooster een beetje het gemiddelde van de cd weergeeft tenminste.
pi_10565134
Dan moet je ff naar de Velvet in Dordt, die stunten er nog mee ook...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_10600120
vanavond hun concert gezien... lekker
toch best een dynamische show die ze met zijn tweeen neerzetten, en ze speelden lang, tegen 1h45 aan

en vrouwelijke drummers zijn hot

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 22 mei 2003 @ 13:06:05 #95
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_10606010
Ja ik was er ook en het was echt te gek gisteravond. Speelden ze echt zo lang? Ik heb geen horloge namelijk. Ik had wel het idee dat ze iets van 30 nummers hebben gespeeld ofzo. 1u45min zal dan ook wel kloppen.
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_10607381
Dat concert was echt kogelvet! Ze bleven maar doorgaan! Ik heb echt zeldzaam genoten.
En Meg.. inderdaad.

Dat voorprogramma vond ik trouwens ook wel wappie, die spastische zanger met z'n moog, maar na een poosje begon het wel te vervelen. Hoe heette dat eigenlijk?

  donderdag 22 mei 2003 @ 21:17:35 #97
40049 green_machine
baby can you dig the light
pi_10616183
Whirlwind Heat. Zij hebben You´re Pretty Good Looking For A Girl ook nog gecoverd. Is wel te vinden op KazaA. Wel cool
Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
pi_11104753
Ik dacht altijd dat het een band van een paar mensen was, maar het zijn "maar" 2 mensen.


Goede band

pi_11411349
Erg gave CD, Elephant. Nou moet ik de rest ook hebben .

Hun versie van Jolene vind ik ook leuk, trouwens.

pi_11411500
ik vind the white stripes soms erg lijken op led zeppelin... vooral het nummer 'balls and biscuit'..super
  maandag 30 juni 2003 @ 12:52:34 #101
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_11461618
Prachtige cd, Elephant.

Vooral dat een-na-laatste nummer met die gastzangeres en de muziek alleen op een gitaartje.

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 30 juni 2003 @ 13:00:53 #102
27074 Dezz
The Dog
pi_11461771
Wat ik me afvraag he, hebben ze geen bassist bij de white stripes?
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_11463274
hmmm kheb nog een paar downloads verzameld staan op http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads#thewhitestripes voor mensen die interesse hebben. Including the Stripe Out Game en Seven Nation Army

Hmmm als iemand mij nog aan de alleroudste singles kan helpen, graag. (lafayette blues enzo)

heb nu een stuk of 5 singles mja tis niet genoeg.

Red Death at 6:14 is ook wel een gaaf nummer, staat op de verzamelaar 'sympathetic sounds from detroit' die ik net voor 20 euro bij In the Red Records gekocht hebt, dies ook door Jack geproduceerd trouwens, fijn plaatje.

Ook de diff'rent stripes zijn cool, hebben erg leuke versie van 'Hotel Yorba' gedaan.

Euh en ze spelen waarschijnlijk niet op Lowlands volgens hun manager, naar.

En nu is het tijd voor een

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
pi_11651076
11 eurootjes voor Elephant nu ik toch bezig ben met cheapo's melden: http://www.cd25max.nl
pi_12659289
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:52 schreef zjroentje het volgende:
Vooral dat een-na-laatste nummer met die gastzangeres en de muziek alleen op een gitaartje.
Bij mij is dat het laatste nummer.

Well it's true that we love one another.
I love Jack White like a little brother.
Well Holly I love you too,
but there's just so much that I don't know about you.

Geweldig nummer.

Die man bij Litte Acorns vind ik ook super.

The White Stripes rule!

  zaterdag 23 augustus 2003 @ 17:36:14 #106
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12659405
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:00 schreef Dezz het volgende:
Wat ik me afvraag he, hebben ze geen bassist bij de white stripes?
Ehm de intor van Seven nations army is bass , dus lijkt me wel. Maar dat zal die zanger ook wel spelen.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 19:58:52 #107
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12662587
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 17:36 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ehm de intor van Seven nations army is bass , dus lijkt me wel. Maar dat zal die zanger ook wel spelen.


neen, da's geen bas, hoewel ik dat ook eerst dacht
maar er is dus geen basspeler, het is een duo
op white bloodcels wordt er trouwens geen enkele keer een bas gebruikt.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 20:02:05 #108
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_12662669
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:58 schreef placebeau het volgende:

[..]

neen, da's geen bas, hoewel ik dat ook eerst dacht
maar er is dus geen basspeler, het is een duo
op white bloodcels wordt er trouwens geen enkele keer een bas gebruikt.


Als reactie daarop had een fan ooit het hele White Bloodcells-album voorzien van zijn eigen baslijnen... Ik geloof dat het nog een tijdje op de p2p-kanalen circuleerde onder de naam "Redd Blood Cells". The White Stripes waren er zelf niet zo blij mee, geloof ik.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 20:26:46 #109
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_12663303
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 19:58 schreef placebeau het volgende:

[..]

neen, da's geen bas, hoewel ik dat ook eerst dacht
maar er is dus geen basspeler, het is een duo
op white bloodcels wordt er trouwens geen enkele keer een bas gebruikt.


Ik speel zelf geen bas, maar een vriend van me wel en die speelt dus constant die intro op zn bas en dat klinkt echt hetzelfde hoor
pi_12673456
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:26 schreef Djaser het volgende:
Ik speel zelf geen bas, maar een vriend van me wel en die speelt dus constant die intro op zn bas en dat klinkt echt hetzelfde hoor
Heeft Jack niet gewoon (zoals Eddie van Halen op 5150 al deed) zijn lage E-snaar vervangen door een A-bassnaar (of een E, of een D) om dat nummer op 1 gitaar te kunnen spelen?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  zondag 24 augustus 2003 @ 12:03:55 #111
56370 -LynX-
"Trapped In A BoX"
pi_12673985
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:26 schreef Djaser het volgende:
Ik speel zelf geen bas, maar een vriend van me wel en die speelt dus constant die intro op zn bas en dat klinkt echt hetzelfde hoor
Ik kan die intro ook op mijn Gibson ... tis gewoon een kwestie van de basknop van je versterker op vol zetten en lekker op je lage snaar raggen. Vet simpel ...
Fighting For Peace, Is Like F*cking For Virginity!
  zondag 24 augustus 2003 @ 12:43:17 #112
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12674520
White Stripes
Maar technisch is het eigenlijk best prut maar het zit geweldig in elkaar.
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
  zondag 24 augustus 2003 @ 13:42:31 #113
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12675613
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 12:43 schreef TIC het volgende:
White Stripes
Maar technisch is het eigenlijk best prut maar het zit geweldig in elkaar.
als je gitaar wil leren spelen is dit de nieuwe nirvana, een hoop simpele melodietjes...
  zondag 24 augustus 2003 @ 22:15:59 #114
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12688109
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:42 schreef placebeau het volgende:

[..]

als je gitaar wil leren spelen is dit de nieuwe nirvana, een hoop simpele melodietjes...


daarom, maar ik vin de WS beter da Nirvana iets melodieuser
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_12688317
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 13:42 schreef placebeau het volgende:
als je gitaar wil leren spelen is dit de nieuwe nirvana, een hoop simpele melodietjes...
Yup, binnen nu en een jaar wordt je ook (terecht) muziekwinkels uitgetrapt voor het spelen van White Stripes.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_12702382
Hmm...hier kan je hun nieuwe video bekijken: http://www.cissme.com/bgroup/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvs.ram

including Kate Moss aan het paaldansen

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
pi_12702452
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 20:26 schreef Djaser het volgende:

[..]

Ik speel zelf geen bas, maar een vriend van me wel en die speelt dus constant die intro op zn bas en dat klinkt echt hetzelfde hoor


Daar heb je pedaaltjes voor.
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 11:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

Heeft Jack niet gewoon (zoals Eddie van Halen op 5150 al deed) zijn lage E-snaar vervangen door een A-bassnaar (of een E, of een D) om dat nummer op 1 gitaar te kunnen spelen?


Nee, pedaaltje dus

[Dit bericht is gewijzigd door Toet op 25-08-2003 15:06]

.
  maandag 25 augustus 2003 @ 15:18:08 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_12702767
the white stripes!!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_12708095
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:05 schreef Toet het volgende:
Daar heb je pedaaltjes voor.
[..]
Nee, pedaaltje dus
Ik geloof je uiteraard op je woord , alhoewel de meeste pitch-shifters die ik heb gehoord (en zeker de stompboxes) digitaler klinken dan het geluid wat Jack White op Seven Nation Army heeft. Techniek blijkbaar toch nog vooruit gegaan.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_12710236
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 18:39 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik geloof je uiteraard op je woord , alhoewel de meeste pitch-shifters die ik heb gehoord (en zeker de stompboxes) digitaler klinken dan het geluid wat Jack White op Seven Nation Army heeft. Techniek blijkbaar toch nog vooruit gegaan.


Ik heb het ergens gelezen van iemand die het uit een interview had. Ik ken the White Stripes verder amper, dus ik kan er naast zitten, maar het leek mij wel geloofwaardig
.
pi_12711050
Wanneer komen ze weer naar Nederland? Ik heb het vorige optreden helaas gemist, omdat ik examen had
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  maandag 25 augustus 2003 @ 22:01:35 #122
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12714099
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 20:31 schreef spacemangraig het volgende:
Wanneer komen ze weer naar Nederland? Ik heb het vorige optreden helaas gemist, omdat ik examen had
Ze zijn dit jaar sowieso nog bezig in de VS, ik denk dat een Europese tour nog wel even op zich laa wachten
pi_12718431
geen nood er komt genoeg goeie muziek naar nederland ondertussen.

alleen al in september oa:

02/09 The Cherry Valence 013 Tilburg
03/09 The Cherry Valence + Immortal Lee County Killers Vera Groningen
18/09 The Cramps Paradiso Amsterdam
21/09 Jon Spencer Blues Explosion Melkweg Amsterdam

euh en veel meer.
hmm sjah als white stripes fan vind ik dit allemaal best wel heel fijne muziek maar ik heb ze gelukkig ook nog in paradiso gezien, jeej.

verder op whitestripes.net legale* downloads van een concert van Jack White en The Bricks en binnnenkort weer veel nieuwe live-downloads

* legaal = 99% zeker dat het legaal is. aangezien het op een officiële zustersite staat van de officiële White Stripes site.

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 00:16:37 #124
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_12718580
Ik kende ze helemaal niet, maar Seven Nation Army is een heerlijk nummer... Draai hem dan ook zeker 10 keer per dag .

* SpleeffY is meer van de hip-hop

  dinsdag 26 augustus 2003 @ 12:21:08 #125
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_12726238
Ik ben nu The White Stripes aan het luisteren, met het geweldige nummer Ball and Biscuit! Vooral dat instrumentale gitaarsolo stuk...wow dude ! The White Stripes heersen echt! Hoewel ik dan White Blood Cells beter vind dat Elephant...
lief, saai & lui
pi_12732469
quote:
Op maandag 6 januari 2003 23:05 schreef Grobbel het volgende:Ah ja... Ik heb nu eindelijk dat zogenaamde bewijs gevonden dat ze getrouwd zijn dat over het Internet circuleerde, zal dan hoogstwaarschijnlijk een vervalsing zijn...
Jezus, ik wist niet dat mensen serieus dachten dat ze getrouwd zijn, wat een onzin. Dat document is sowieso geen bewijs aangezien de zanger Jack White heet en niet John nogwat. Echt super lame hoe mensen altijd sensatie zoeken.

Ze zijn dus broer en zus, ik mag hopen dat iedereen dat inmiddels weet. Je kan het ook zien aan hun uiterlijk trouwens..

pi_12732534
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:49 schreef scatterbrain het volgende:
Ze zijn dus broer en zus, ik mag hopen dat iedereen dat inmiddels weet. Je kan het ook zien aan hun uiterlijk trouwens..
En zoals iedereen weet zijn er nog nooit huwelijken tussen broer en zus gesloten, dus het bewijs is geleverd .
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 16:00:56 #128
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12732818
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 15:49 schreef scatterbrain het volgende:

[..]

Jezus, ik wist niet dat mensen serieus dachten dat ze getrouwd zijn, wat een onzin. Dat document is sowieso geen bewijs aangezien de zanger Jack White heet en niet John nogwat. Echt super lame hoe mensen altijd sensatie zoeken.

Ze zijn dus broer en zus, ik mag hopen dat iedereen dat inmiddels weet. Je kan het ook zien aan hun uiterlijk trouwens..


ik eis een DNA - onderzoek!
Ik dacht dat het nu alkgemeen aanvaard was dat ze geen broer en zus waren, dat dacht ik trouwens ook, maar goed, maakt niet veel uit.
Een juiste keuze trouwens voor de nieuwe single, een potentiele hit volgens mij. Het is weliswaar het enige niet zelfgeschreven nummer...
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 18:35:17 #129
59590 Spleed
Kolensky drinking milk
pi_12736233
Wat maakt het uit lieve mensen...
lief, saai & lui
pi_12736799
De nieuwe single wordt trouwens I Don't Know What To Do With Myself.
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:03:25 #131
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_12736937
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:57 schreef keijz het volgende:
De nieuwe single wordt trouwens I Don't Know What To Do With Myself.
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 15:03 schreef RockandRoll.nl het volgende:
Hmm...hier kan je hun nieuwe video bekijken: http://www.cissme.com/bgroup/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvs.ram
including Kate Moss aan het paaldansen
  dinsdag 26 augustus 2003 @ 19:28:16 #132
64792 Mryc
play me one more song
pi_12737550
op www.whitestripes.net kun je de clip downloaden.

White Stripes; hype of niet (vind het hier in NL nog wel meevallen..), ik vind ze goed

  woensdag 27 augustus 2003 @ 10:38:39 #133
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_12750960
Er zijn gewoon veel mensen die ze kennen, maar gelukkig geen echte hype dat zou ik niet zo leuk vinden.
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
pi_12753007
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2003 18:35 schreef Spleed het volgende:
Wat maakt het uit lieve mensen...
ja niet zo veel.. maar ik irriteer me gewoon aan die OMG ze zijn getrouwd sfeer.. en dan alles geloven wat je op internet leest. is dom.
pi_12754440
ik hoorde dat in amerika de nieuwe single 'the hardest button to button' wordt, inclusief clip van michel gondry (die ook de lego clip deed en die van 'dead leaves and the dirty ground')
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_12755159
Kan iemand mij vertellen hoe ze live spelen? Naar ik heb gehoord, staan ze met zijn tweeen op het podium, met een gitaar en een drum. Dat kan volgens mij of alleen maar slecht klinken of ze spelen met een bandje/ bassist die het publiek niet ziet.
Yeeeehhhtttttt! Savunun len!
pi_12755249
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:39 schreef Biology het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ze live spelen? Naar ik heb gehoord, staan ze met zijn tweeen op het podium, met een gitaar en een drum. Dat kan volgens mij of alleen maar slecht klinken of ze spelen met een bandje/ bassist die het publiek niet ziet.
Toen de White Stripes Hotel Yorba (hun toenmalige single) bij Jools Holland speelden, speelde ze ook alleen maar drums en gitaar en dat klonk prima, dus een extra uitvulling van het geluid hoeft niet nodig te zijn.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 14:04:36 #138
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12755823
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 13:39 schreef Biology het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ze live spelen? Naar ik heb gehoord, staan ze met zijn tweeen op het podium, met een gitaar en een drum. Dat kan volgens mij of alleen maar slecht klinken of ze spelen met een bandje/ bassist die het publiek niet ziet.
Meg speelt de drums, en Jack White wisselt af tussen gitaar en keyboard, en het klinkt helemaal niet slecht life. Live klinken de nummers zelfs nog een stuk beter als op de CD's. Zoals ik al zei trouwens, is er op White bloodcells zelfs geen enkele keer een basgitaar gebruikt, en da's nu net hun beste CD.
  woensdag 27 augustus 2003 @ 16:41:54 #139
13973 ranja
image means nothing
pi_12760214
Live inderdaad alleen drum en gitaar, klinkt wel fantastisch, moet je horen om te geloven. Ik heb ook een live lp thuis, klinkt ook goed. Je hoort bijna geen verschil met de studio-opnamen (op de live lp staat gelukkig wel Jolene). Beste lp vind ik trouwens De Stijl.

Live speelden ze toen I don't know what to do with myself ook al, vond ik toen ook al een erg goede versie. Nu vind ik het ook een van de beste nummers van Elephant. Misschien wel het beste nummer van dat album.

  woensdag 27 augustus 2003 @ 17:17:37 #140
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_12761342
quote:
Op woensdag 27 augustus 2003 16:41 schreef ranja het volgende:
Live inderdaad alleen drum en gitaar, klinkt wel fantastisch, moet je horen om te geloven. Ik heb ook een live lp thuis, klinkt ook goed. Je hoort bijna geen verschil met de studio-opnamen (op de live lp staat gelukkig wel Jolene). Beste lp vind ik trouwens De Stijl.

Live speelden ze toen I don't know what to do with myself ook al, vond ik toen ook al een erg goede versie. Nu vind ik het ook een van de beste nummers van Elephant. Misschien wel het beste nummer van dat album.


De stijl vind ik de meest gevoelige plaat, het doet me echt goed om die op te leggen, zeker nummers als "I'm bound to pack it up"
terwijl wbc echt een uitleefplaat is, en ondanks de beperkte uitvoering zeer gevarieerd.
ben er nog altijd niet uit welke van de twee ik de beste vind
over I don't know heb je misschien wel gelijk, alhoewel ik "the air near your fingers" nog net iets leuker vind
  woensdag 27 augustus 2003 @ 18:18:11 #141
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_12762758
Oweeeee zonet weer ff een live versie Black Math bekeken, wat een bril-jan-te song

Check ook eempies www.whitestripes.net > downloads.

[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 27-08-2003 18:56]

yankee charlie dinges
pi_12779887
the white stripes zijn zo hot, ze hebben zelf hun eigen game
http://www.whitestripes.net/WhiteStripes.zip
pi_13371376
jaaaaaaa..!

The White Stripes zijn GE-WEL-DIG!!!
ik "spaar" al een paar jaartjes hun cd's...en ongeveer een half jaar geleden heb ik dan eindelijk De Stijl kunnen bemachtigen! YEAH!
verzameling compleet... hoera

-HELAAS PINDABOTER-
  maandag 22 september 2003 @ 22:26:53 #144
13973 ranja
image means nothing
pi_13371655
quote:
Op maandag 22 september 2003 22:19 had romina het volgende icoon:


Ook niet verkeerd trouwens
pi_13388447
nee he?!

ja ik heb wel smaak...

weet jij of ze van plan zijn ooit nog eens in europa te touren? ik wil ze echt heeeel graag eens live zien!

-HELAAS PINDABOTER-
  dinsdag 23 september 2003 @ 17:07:37 #146
13973 ranja
image means nothing
pi_13388916
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:50 schreef romina het volgende:
nee he?!

ja ik heb wel smaak...

weet jij of ze van plan zijn ooit nog eens in europa te touren? ik wil ze echt heeeel graag eens live zien!


In 2002 stonden ze op Pukkelpop, toen heb ik ze gezien. Erg gaaf. Maar van een nieuwe tour weet ik niks, is ook niet niks om van Nieuw Zeeland naar Europa te reizen
pi_13389229
De eerste keer dat ik ze zag, op foto's dus, kreeg ik een nare Twarres smaak in mijn mond maar die spoelde lekker snel weg met hun muziek


ideale lekker ongecompliceerde muziek voor onder het werk

Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_13396584
quote:
en ongeveer een half jaar geleden heb ik dan eindelijk De Stijl kunnen bemachtigen! YEAH!
toen pas, heb je ook niet echt je best gedaan met zoeken toch goed dat je 'm hebt hoor

Scatterbrain, wees nou maar niet te zeker van jezelf als het gaat om broer/zus enzo.
Jack White heet wel degelijk (ook) John Anthony Gillis

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
pi_13396706
http://www.grunnenrocks.nl/bands/w/whitejack.htm

wat meer over Jack White dus. bandjes enzo

quote:
Johnny Walker of The Soledad Brothers appears on Suzy Lee and I Fought Piranhas (both on the 1st album).
dus ws fans haal die soledad brothers cd's (of liever: vinyl) in huis. sowiezo doen trouwens.
[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
pi_13398092
White Stripes
  woensdag 24 september 2003 @ 04:11:23 #151
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_13402800
ik dig die 1e 6 nummers echt te goed.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  woensdag 24 september 2003 @ 13:11:00 #152
13973 ranja
image means nothing
pi_13407997
weet niet of het al in dit topic staat, maar ga even lui doen...

ik kan ook iedereen The von bondies aanraden. Hun album 'Lack of communication' is hoorbaar geproduceerd door Jack White. De band bestaat uit 4 personen, 2 man en 2 vrouw waarbij 1 man de (meeste) leadzang heeft.

pi_13414419
Heeft iemand de remix van Adam Freeland al gehoord op bootleg. Zo ja, wat vinden jullie er van?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 25 september 2003 @ 23:06:41 #154
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_13447756
Bekijk hier de nieuwe ( volgens mij tenminste nieuwe) video van The White Stripes: The Hardest Button To Button
pi_13457888
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:06 schreef Timo20 het volgende:
Bekijk hier de nieuwe ( volgens mij tenminste nieuwe) video van The White Stripes: The Hardest Button To Button
whaa wat een vaaage clip!
pi_13630879
Even een schopje, Rolling Stone magazine veegt de vloer aan met Meg White....
quote:
Stripes Leave Denver Cold
White's stripped-down approach wearing thin

Jack and Meg White share a stage surname, a flair for feeding rumors, and a predilection for white and red color schemes. What they don't share, unfortunately, is a talent for their respective instruments.
Over four albums, Jack White has proven that he is a fantastic guitarist and an immense songwriting talent. But it might take another act covering the White Stripes to make that clear, because seeing the duo in concert is like watching a gifted artist cut a demo. It's as if he says to Meg, "Hey, can you just keep time for me while I get this stuff down on tape?"

As soon as the Stripes hit Denver's Fillmore Auditorium Friday night, they launched speechlessly into the early tune "The Big Three Killed My Baby." A string of songs from 2001's White Blood Cells followed: "Dead Leaves and the Dirty Ground," "Hotel Yorba" and "I'm Finding It Harder to Be a Gentleman." Then the set diversified, bouncing between albums and ultimately evenly spanning their recorded history: from their eponymous debut to this year's Elephant.

The songs blurred like the years and spoken words slurred into one another, and the whole thing slowly turned into a bunch of electro pseudo-blues gobbledy gook. But when the crowd settled down about an hour into the ninety-minute show, the band's flaws really started to show.

Meg's simplistic skin-pounding, her child-like delivery and coy posturing resemble a stunt more than they suggest unique technique or talent. Even the White Stripes' positioning onstage -- Jack frequently singing incoherently into a mike behind the drums, Meg playing directly to him at all times -- suggested as much. The only thing that made her a better choice than a drum machine was her partner's ability to control her tempo without physically pushing a button. Well, she's cute, too.

With the magic of multi-tracking, the White Stripes' albums are full enough to squeak by as complete; the raw minimalism comes off as edgy rather than lacking. Some tunes, like "Yorba Hotel" and "I Want to be the Boy that Warms Your Mother's Heart," withstood the live strip-down. And Meg shone on her sultry vocal showcase "In the Cold Cold Night." But too many songs sounded downright thin.

As Jack claimed during a two-song encore that ended with Leadbelly's "Boll Weevil," a "Seven Nation Army" might not be able to hold him back. But eventually his apparent aversion to forming a real band might.



One man army
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 20:07:12 #157
13973 ranja
image means nothing
pi_13631034
Tja, ben het er totaal niet mee eens. Ik vind dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Ten eerste natuurlijk omdat ze een mens is en geen machine. Ten tweede omdat een ander mens waarschijnlijk meer zou willen of meer gaan doen, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Het simplistische van haar drummen is precies wat bij de muziek past. Vind ik dan...
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:20:44 #158
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13642335
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:07 schreef ranja het volgende:
Tja, ben het er totaal niet mee eens. Ik vind dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Ten eerste natuurlijk omdat ze een mens is en geen machine. Ten tweede omdat een ander mens waarschijnlijk meer zou willen of meer gaan doen, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Het simplistische van haar drummen is precies wat bij de muziek past. Vind ik dan...
Helemaal mee eens!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14467066
Hoe heet dat nummer van hun dat word gebruikt in The Trip van MTV?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_14467173
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 19:00 schreef mrcool het volgende:
Hoe heet dat nummer van hun dat word gebruikt in The Trip van MTV?
7 Nation Army
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_14485773
quote:
Op vrijdag 7 november 2003 19:05 schreef Dezz het volgende:

[..]

7 Nation Army


Thanx!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_14860053
Die clip van The Hardest Button To Button is echt geweldig . Maar ja, alle clips van The White Stripes zijn cool.
pi_14901872
The White Stripes zijn echt super!

Het nummer 'Jolene', het origineel is van Dolly Parton, is echt prachtig gecoverd door J & M, er zit zoveel emotie in, kippenvel!!!

Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  maandag 24 november 2003 @ 22:31:00 #164
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_14902727
quote:
Op zondag 23 november 2003 12:45 schreef Tom_Tom- het volgende:
Die clip van The Hardest Button To Button is echt geweldig . Maar ja, alle clips van The White Stripes zijn cool.
klopt die video is echt vet maar kvind Seven Nation Army video toch nog wel wat beter
pi_14937356
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 11:02 schreef habermas het volgende:
Ik zie dat deze 'saviors of Rock n' Roll' nog geen eigen topic hebben...

The White Stripes zijn broer en (stief-?)zus òf man en (ex-?)vrouw Jack White en Meg White (niemand weet precies wat hun relatie is, in concert heeft Jack het altijd over z'n zusje). Ze komen uit Detroit (Yeah Baby!), en in 1999 kwam hun eerste cd uit: The White Stripes:


Broer en zus
quote:
[afbeelding]

In 2000 volgde De Stijl:

[afbeelding]

Afgelopen jaar braken ze definitief door met White Blood Cells (2001), met daarop de topper "Dead Leaves And The Dirty Ground":

[afbeelding]

Met hun minimalistische rock (Meg speelt drums, Jack gitaar, zang en soms keyboards) behalen ze maximaal resultaat, en hebben ze de de rock 'n roll op hun eigen wijze nieuw leven ingeblazen. Vergelijkbaar met: The Strokes, Black Rebel Motorcycle Club, en wat verder terug The Stones en The Doors...

Go check 'em out!

Met dank aan Dinosaur_Sr


heb ik gedaan ..... ze zijn echt vet
  woensdag 26 november 2003 @ 11:00:07 #166
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14937538
quote:
Op woensdag 26 november 2003 10:52 schreef majesticzero het volgende:

Broer en zus


Volgens mij zijn ze getrouwd geweest... dus ex-man en ex-vrouw..
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_14937554
quote:
Op woensdag 26 november 2003 11:00 schreef DaisyDuke het volgende:
Volgens mij zijn ze getrouwd geweest... dus ex-man en ex-vrouw..
Gezellig, inteelt! .
  woensdag 26 november 2003 @ 11:02:53 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_14937602
quote:
Op woensdag 26 november 2003 11:00 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Volgens mij zijn ze getrouwd geweest... dus ex-man en ex-vrouw..


allemaal roddels
pi_15190474
quote:
Jack White Contributes Five Cuts to Cold Mountain Soundtrack
"No, dude, I'm pretty sure the Union soldiers didn't wear white parachute pants"
[Posted Thursday, December 4th, 2003 06:00:00 Pitchfork Central Time]

Micah C. Harding reports:
Not since Alice Sebold's Lovely Bones has a book brought more tears to the eyes of middle-aged housewives and more scorn from the tongues of popular university critics than Charles Frazier's Civil War drama Cold Mountain. In the recent trend of Oprah Book Club-esque best sellers becoming mediocre feature films (White Oleander, The House of Sand and Fog) so will Cold Mountain hit the big screen with leading ladies Nicole Kidman and Renee Zellweger along with British-born actor Jude Law. But another personage, someone you might know a bit better than Law or Zellweger (unless you're still spinning that Chicago soundtrack while you shower) remains unpromoted from the official cast of Cold Mountain: our very own Jack White.

Not only will Mr. White make a cameo appearance in the Civil War epic (thus explaining the hook-up with Renee Zellweger), but he will also contribute five cuts to the film's official soundtrack, due for release on December 16th courtesy of DMZ/Columbia. Three are traditional music in the style of the period: "Wayfaring Stranger," "Sittin' on Top of the World" (actually a Howlin' Wolf number) and "Great High Mountain," courtesy of Ralph Stanley. The two original tracks White penned for the film are titled "Never Far Away" and "Christmas Time Will Soon Be Over." And with the end of the four-month Christmas season (that's some birthday party) comes the release of the feature film Cold Mountain on the big day. Tracklist:

01 Jack White: "Wayfaring Stranger"
02 Reeltime Travelers: "Like a Songbird That Has Fallen"
03 Tim Eriksen, Riley Baugus & Tim O'Brien: "I Wish My Baby Was Born"
04 Alison Krauss: "The Scarlet Tide"
05 Tim Eriksen & Riley Baugus: "The Cuckoo"
06 Jack White: "Sittin' on Top of the World"
07 Tim Eriksen: "Am I Born To Die?"
08 Alison Krauss: "You Will Be My Ain True Love"
09 Sacred Harp Singers at Liberty Church: "I'm Going Home"
10 Jack White: "Never Far Away"
11 Jack White: "Christmas Time Will Soon Be Over"
12 Stuart Duncan & Dirk Powell: "Ruby With the Eyes That Sparkle"
13 Cassie Franklin: "Lady Margret"
14 Jack White: "Great High Mountain"
15 Gabriel Yared: "Anthem"
16 Gabriel Yared: "Ada Plays"
17 Gabriel Yared: "Ada and Inman"
18 Gabriel Yared: "Love Theme"
19 Sacred Harp Singers at Liberty Church: "Idumea"

Along with the up-and-coming movie debut, The White Stripes' latest single, "The Hardest Button to Button," (backed by the Stripes' live version of The Soledad Brothers' "St Ides Of March") was released on November 17th. The single's video, directed by Michel Gondry, features the band performing live from a New York stage amongst percussion and amp stacks galore. And while all this is taking place, The Stripes are circling the globe on their world tour hitting stops such as New Zealand, Brazil, Australia, Japan and the U.S. of A. UK dates follow into the new year.


Bron

....ik bedoel hè, nieuw materiaal

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 25 december 2003 @ 20:18:19 #170
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_15700480
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 20:07 schreef ranja het volgende:
Tja, ben het er totaal niet mee eens. Ik vind dat het wel degelijk toegevoegde waarde heeft. Ten eerste natuurlijk omdat ze een mens is en geen machine. Ten tweede omdat een ander mens waarschijnlijk meer zou willen of meer gaan doen, terwijl dat nou juist niet de bedoeling is. Het simplistische van haar drummen is precies wat bij de muziek past. Vind ik dan...
Het ziet er wel niet uit. Ze heeft weinig of geen uitstraling en zit daar precies dik tegen haar zin wat met stokjes te meppen. Ik ben dus géén fan van haar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 30 december 2003 @ 17:29:53 #171
20104 BlackJack
Comfortably drunk
pi_15830982
Ben ze eigenlijk pas net voor het eerst tegengekomen , ik heb blijkbaar een tijdje zitten slapen. Maar ik moet zeggen dat ik het echt vier (?) hele goede albums vind. Ik heb ook een aantal van de clips opgezocht maar ik kan die van "just don't know what to do with myself" nergens op een fatsoelijke kwaliteit vinden. Heeft iemand hem toevallig?
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
pi_15831280
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:29 schreef BlackJack het volgende:
Ben ze eigenlijk pas net voor het eerst tegengekomen , ik heb blijkbaar een tijdje zitten slapen. Maar ik moet zeggen dat ik het echt vier (?) hele goede albums vind. Ik heb ook een aantal van de clips opgezocht maar ik kan die van "just don't know what to do with myself" nergens op een fatsoelijke kwaliteit vinden. Heeft iemand hem toevallig?
http://www.cissme.com/bgroup-de/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvh.ram

van

http://videos.antville.org/topics/the+white+stripes/

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 2 januari 2004 @ 22:01:15 #173
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_15911731
Ik heb ze ook pas net ontdekt eigenlijk. N.a.v. dat liedje van The Trip, heb ik twee albums gedownload (Elephant en White Blood Cells). Vind het tot nu toe super muziek
De rest ook maar eens downloaden
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_15921825
quote:
Op vrijdag 2 januari 2004 22:01 schreef texelonia het volgende:
Ik heb ze ook pas net ontdekt eigenlijk. N.a.v. dat liedje van The Trip, heb ik twee albums gedownload (Elephant en White Blood Cells). Vind het tot nu toe super muziek
De rest ook maar eens downloaden
gefeliciteerd
ik ben benieuwd wat je van de rest gaat vinden
  zondag 4 januari 2004 @ 20:54:28 #175
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_15963074
Kan iemand me nou vertellen waar Seven Nation Army nou eigenlijk over gaat? Ik ben denk ik wat te dom voor de fijnere nuances
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_15963146
quote:
Op zondag 4 januari 2004 20:54 schreef Rahl het volgende:
Kan iemand me nou vertellen waar Seven Nation Army nou eigenlijk over gaat? Ik ben denk ik wat te dom voor de fijnere nuances
Jack zelf:
"Seven Nation Army is about this character who is involved in the realm of gossip with his friends and family and is so enraged by it that he wants to leave town."
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_15966205
Vind 7 Nation Army en Hardest Button To Button wel goed
maar als je de rest van het album luisterd hoor je wel dat die 2 nummers echt gebruikt zijn om ze Comercieel te maken vind ik..

Staan wel OK nummers op maar meh..
Had beter verwacht..

7/10

pi_15968850
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:43 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Vind 7 Nation Army en Hardest Button To Button wel goed
maar als je de rest van het album luisterd hoor je wel dat die 2 nummers echt gebruikt zijn om ze Comercieel te maken vind ik..
Tuurlijk jongen.
Hmmzz....
pi_15973442
quote:
Op zondag 4 januari 2004 22:43 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Vind 7 Nation Army en Hardest Button To Button wel goed
maar als je de rest van het album luisterd hoor je wel dat die 2 nummers echt gebruikt zijn om ze Comercieel te maken vind ik..

Staan wel OK nummers op maar meh..
Had beter verwacht..

7/10


hoogstens commercieel gemaakt door mtv en tmf...
pi_15982637
Inderdaad, de nummers zijn niet op het album gezet om het commercieel te maken: TMF/MTV hebben het commercieel gemaakt helaas. Daarom heb je het idee dat het commercieel is bedoeld als je het album luistert. Maar dat is denk ik wel bij meer albums.

Ik vind Elephant echt een geweldig album. Er staan wel wat nummers op die ik maar oversla. Verder vind ik het album beter dan de vorige albums.. (Al is 'White Blood Cells' ook erg goed.)

pi_15983667
Ik vind alleen You've Got Her in Your Pocket minder geslaagd van Elephant.

De rest is echt goed.

  dinsdag 6 januari 2004 @ 14:34:13 #182
68892 Guidosaurus
United chaos and anarchy
pi_16009615
White Stripes vind ik erg origineel geluid en erg knap. Toch mis ik het geluid van een band en klinkt het erg kaal.
Wie de bal kaatst moet z'n bek houden.
pi_16009843
Ik vind de White Stripes echt goed, maar die Meg mag wel wat strakker drummen...

You've got her in your pocket is het beste nummer op Elephant....

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 06-01-2004 14:46]

pi_16016727
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 14:41 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind de White Stripes echt goed, maar die Meg mag wel wat strakker drummen...

You've got her in your pocket is het beste nummer op Elephant....


dat meen je niet. Het laatste nr. van de cd is duidelijk de beste.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  dinsdag 6 januari 2004 @ 19:13:11 #185
64792 Mryc
play me one more song
pi_16017282
Op de een of andere manier vind ik Little Acorns erg Nirvana-achtig...
pi_16017873
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:13 schreef Mryc het volgende:
Op de een of andere manier vind ik Little Acorns erg Nirvana-achtig...
Vind ik één van de beste nr.s van de cd. Dat intro is ook wel droog
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_16018528
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 19:41 schreef spacemangraig het volgende:
Vind ik één van de beste nr.s van de cd. Dat intro is ook wel droog
Echt zo'n R&P nummer .
pi_16020630
Is wel leuk af en toe, niet helemaal mijn straatje. Maar toch, als ik soms ff geen zin heb om electronische muziek te luisteren pak ik ff een rock cdtje

of The White Stripes - Seven Nation Army (Adam Freeland Remix) natuurlijk

'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_16020645
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 18:45 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

dat meen je niet. Het laatste nr. van de cd is duidelijk de beste.


Dat vind ik dus echt een flauw nummer, beetje lollig bedoeld. Little Acorns is wel cool...

Nee het laatste nummer doet me denken aan Eminems teksten; 1 keer leuk, 2 keer leuk, maar de derde keer .....:O

pi_16022799
mijn top 3 van het album:
1. Balls and Biscuit
2. Black Math
3. You've got her in your pocket
pi_16072310
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 17:38 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

http://www.cissme.com/bgroup-de/rm/xl/white/video/xls166cd-01_rvh.ram


Bijzonder prettig clipje
Voorproefje op studio brussel: http://www.stubru.be/stubru_master/muziek/video/thewhitestripes_katemoss/index.html.
Real player, dat dan weer wel..
Maar goed, Kate moss aan het paaldansen terwijl een man op de achtergrond zeurt dat hij niet weet wat hij met zichzelf aan moet.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_16073912
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 21:30 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt een flauw nummer, beetje lollig bedoeld. Little Acorns is wel cool...

Nee het laatste nummer doet me denken aan Eminems teksten; 1 keer leuk, 2 keer leuk, maar de derde keer .....:O


Mja, maar dat vind ik ook van jouw favoriet, daarom zei ik het. Vind ik de twee minste nr.s van het album. White Stripes moeten rocken!
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_16074001
quote:
Op dinsdag 6 januari 2004 20:13 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Echt zo'n R&P nummer .


watte?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  Redactie Games donderdag 8 januari 2004 @ 17:05:34 #194
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16074101
Seven Nation Army heeft een leuk introotje
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_16074607
quote:
Op donderdag 8 januari 2004 17:03 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

watte?


Ik denk Relatie & Psychologie? (het Fok!subforum)
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16597645
Voor mensen die het ook allemaal niet meer bij kunnen houden: De zangeres Joss Stone heeft een cover gedaan en uitgebracht van Fell In Love With A Girl.
pi_16600116
pfff wat een kutnummer...
pi_16600998
quote:
Op maandag 26 januari 2004 15:29 schreef Tom_Tom- het volgende:
Voor mensen die het ook allemaal niet meer bij kunnen houden: De zangeres Joss Stone heeft een cover gedaan en uitgebracht van Fell In Love With A Girl.
Da's Soul hè, ach, 't is niet erg hoor
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 12 februari 2004 @ 11:21:21 #199
65107 Meadowmeal
a wonderful wooden reason
pi_17112535
Ik kon nog geen link vinden naar deze Peel-session-downloads dus ik voeg 'm maar even toe. Er staat ook een video van het optreden bij de Grammys:
http://www.whitestripes.net/downloads.php
pi_17231583
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:21 schreef Meadowmeal het volgende:
Ik kon nog geen link vinden naar deze Peel-session-downloads dus ik voeg 'm maar even toe. Er staat ook een video van het optreden bij de Grammys:
http://www.whitestripes.net/downloads.php
Super dat optreden! Ik hoop echt dat ze dit jaar naar Nederland komen.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_22981612
Megaschop. .

Ik zag van de week een livevideo van Jolene op MTV. Deze kwam van een livealbum of DVD. Op de website van de White Stripes zag ik er niks over.
Wie weet meer? .
  zondag 31 oktober 2004 @ 19:59:17 #202
13973 ranja
image means nothing
pi_22981900
Jolene spelen ze wel vaker live. Staat ook op bijna elke bootleg van hun. En ongetwijfeld ook op hun komende dvd.
  † In Memoriam † maandag 1 november 2004 @ 01:01:30 #203
34800 bukgeit
slowcore slut
pi_22998845
Jolene is als single uitgebracht en staat ook op de live-cd Live at the Forum. Ik heb inmiddels alle vier de cd's, een vinyl singeltje van The hardest button en een dvd; Candy Coloured Blues.
  maandag 1 november 2004 @ 15:24:39 #205
13973 ranja
image means nothing
pi_22998990
Is die dvd Candy Coloured Blues nog interessant? Staan er alleen interviews enzo op of ook beelden?
pi_22999096
Eigenlijk niet, ik heb hem maar 1 keer gekeken. Er staat een ministukje interview op van een halve minuut. De rest bestaat uit mensen die vertellen over WS en wat beelden van 'vroeger'.
  maandag 1 november 2004 @ 15:32:01 #207
13973 ranja
image means nothing
pi_22999145
Dat dacht ik al, daar kan ik dus wel zonder
De nieuwe dvd wordt wel interessant natuurlijk. Ik heb nu 2 songs live met beeld op dvd, 1 op de dvd-single van I don't know what to do with myself (Black math) en 1 op de verzameldvd van Later with Jools Holland, daarop staat Hotel Yorba.
pi_22999196
Je kan zeker wel zonder, zo interessant was ie ook niet, helaas... Ik zal mn vriendje een vragen (werkt in een platenzaak) of die nog aan leuke singletjes kan komen
pi_49205335
Toffe schop

Binnekort nieuwe cd en heb er al wat van gehoord
Echt super vet
Gister op 3fm zeiden ze dat als je goed zoekt op internet dat je hem kan vinden, maar dat lukt me niet
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:45:17 #210
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_49221241
Net Icky Thumb gehoord op 3fm, superlekker plaatje
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
pi_49240143
Icky Thumb is tof inderdaad. Erg 70's rock and roll. AC/DC style
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:09:36 #212
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_49414863
Ik hoorde ook net "Icky Thump" (met een p, dus) voor het eerst, maar wat is dat een ongelooflijk foute plaat, zeg. Die jaren '70 solo's.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:43:00 #213
11502 nipeng
The last ride is free
pi_49422240
Jaren 70, eens luisteren dan
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:46:31 #214
132411 Mr_Booze
Mollenklem leggen met Jantien
pi_49422468
Is die nieuwe CD iets? Want die laatste van hun was echt tenenkrommend.

"My Doorbell"
This signature was placed by Mr_Booze, and not FA ;)
pi_49422950
Alle cd's van hun zijn tof
pi_49451661
Tuurlijk zijn alle CD's tof. Icky Thumb wil ik zo snel mogelijk in mijn bezit hebben. En hoewel het nummer Icky Thumb een beetje cliché klinkt, vind ik het echt geweldig gedaan!
pi_51263562
Weet iemand wanneer ze in NL gaan optreden ? op hun site zie ik geen europese tour staan.
Hoop dat t snel gebeurd want na me eerste kennismaking met hun muziek paar dgn geleden ben ik verkocht !! oh menn wat een energie, wat n grooove, wat n gitaar solo's !!!
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
pi_51287236
'Catch Hell Blues' heeft echt heerlijk gitaarspel .
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:47:52 #219
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_53355515
En wat vinden we van het nieuwe album?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:49:14 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53355555
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:47 schreef One_conundrum het volgende:
En wat vinden we van het nieuwe album?
Bijna de beste tot nu toe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_53363349
Zeker niet verkeerd, beter dan Elephant wat mij betreft, gaat weer wat terug naar de oude waarden.

Als ik ze op volgorde zet krijg ik momenteel dit:

1. White Blood Cells
2. De Stijl
3. Get Behind Me Satan
4. Icky Thump
5. Elephant
6. The White Stripes
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 21 september 2007 @ 19:12:57 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53363384
1. De Stijl
2. The White Stripes
3. White Blood Cells
4. Icky Thump
5. Elephant
6. Get Behind Me Satan

.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_53383124
1. De Stijl
2. White Blood Cells
3. Icky thump
4. The White Stripes
5. Elephant
6. Get Behind Me Satan
pi_53383637
1. Elephant
2. Icky Thump
3. De Stijl
4. White Blood Cells
5. Get Behind Me Satan
6. The White Stripes
pi_53748257
Any news?
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:36:24 #226
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_53971241
Als we dan toch met lijstjes bezig zijn, waarom dan niet een van je favoriete White Stripes nummers ?

1. Expecting
2. Seven Nation Army
3. Catch Hell Blues
4. Jimmy The Exploder
5. Truth Doesn't Make A Noise
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_53985929
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:47 schreef One_conundrum het volgende:
En wat vinden we van het nieuwe album?
Tegen mijn verwachting in is het een heel gaaf album.
pi_53991258
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:36 schreef Fir3fly het volgende:
Als we dan toch met lijstjes bezig zijn, waarom dan niet een van je favoriete White Stripes nummers ?

1. Expecting
2. Seven Nation Army
3. Catch Hell Blues
4. Jimmy The Exploder
5. Truth Doesn't Make A Noise
Ook leuk, maar dat doe ik wel als het forum weer beter werkt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:18:07 #229
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_54000065
Het forum werkt weer, ik wacht .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_54000748
1. Ball and Biscuit
2. Death Letter
3. Catch Hell Blues
4. Jack The Ripper (live-versie)
5. I Just Don't Know What To Do With Myself
pi_54009731
1. Death Letter
2. Black Math
3. Hello Operator
4. Little Cream Soda
5. Ball and Bicuit
pi_54015188
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 23:18 schreef Fir3fly het volgende:
Het forum werkt weer, ik wacht .
Heb er een top 10 van gemaakt

1 Dead Leaves And The Dirty Ground
2 Jolene
3 The Air Near My Fingers
4 Truth Doesn't Make A Noise
5 Hotel Yorba
6 Fell In Love With A Girl
7 I'm Lonely (But I Ain't That Lonely Yet)
8 Hypnotize
9 A Martyr For My Love For You
10 I'm Bound To Pack It Up
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 17:17:04 #233
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_54054208
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 16:36 schreef Fir3fly het volgende:
Als we dan toch met lijstjes bezig zijn, waarom dan niet een van je favoriete White Stripes nummers ?

1. Expecting
2. Seven Nation Army
3. Catch Hell Blues
4. Jimmy The Exploder
5. Truth Doesn't Make A Noise Apple Blossom
6. Truth Doesn't Make A Noise
Even een kleine wijziging .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 21 oktober 2007 @ 18:07:06 #234
131666 xuanery
Overkill Killer
pi_54073701
is er al over de camera's gepraat? wat een beauty's, maar ik kan ze niet betalen. baggerrrr.

mijn top 5:

1 apple blossom
2 death letter
3 astro
4 girl, you have no faith in medicine
5 now mary

maar ik houd van zoveel meer liedjes van hen.. ze doen me denken aan 15 zijn.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 17:09:54 #236
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_66318026
Jammer dat het zo'n stom nummer is, maar goed om te zien dat ze terug zijn .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:39:15 #237
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_66448415
Ah geweldig dat ze weer terug zijn inderdaad.

Wist helemaal niet van het bestaan van dit topic af, en heb zojuist even alles doorgelezen!
Leuk om te zien hoe er een paar jaar geleden overgeschreven werd: van het begin (13 in een dozijn, e.d.; de eeuwige vergelijking met The Strokes wie? hoor ik je nu denken ) t/m de superhit Seven Nation Army en de laatste twee vernieuwende albums.

Ikzelf heb in de loop der jaren het nodige werk van ze verzameld, zal het hier binnenkort eens posten.
Zijn hier nog mensen met bijzondere cd's of vinyl uitgave?
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:53:20 #238
13973 ranja
image means nothing
pi_66448950
Ik heb wel een paar live albums van ze maar die kun je overal krijgen, niet zo bijzonder dus.
Ook heb ik een paar 7" singles die op ebay veel te duur worden aangeboden.

Hopelijk dit jaar een nieuw album, als Jack weer even uitgespeeld (letterlijk en figuurlijk) is met The Raconteurs?
  woensdag 25 februari 2009 @ 15:55:29 #239
13973 ranja
image means nothing
pi_66449044
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:11 schreef methodmich het volgende:
Als ik ze op volgorde zet krijg ik momenteel dit:
ik:

1. The White Stripes
2. De Stijl
3. White Blood Cells
4. Icky Thump
5. Elephant
6. Get Behind Me Satan

Moeilijkst kiezen vind ik tussen 5 en 6. Satan heeft meer goede nummers dan Elephant denk ik maar Elephant heeft een paar toppers die Satan dan weer mist.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 16:00:34 #240
213601 CatsInTheWell
Elevate me later
pi_78933323
Lekker lekker, die nieuwe live-plaat.
pi_78938913
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:00 schreef CatsInTheWell het volgende:
Lekker lekker, die nieuwe live-plaat.
Naam?
pi_78938925
The White Stripes - Under Great White Northern Lights (2010) dus
pi_79416042
Dit topic moet leven
Ik begin ze net te ontdekken... kende ze al langer van de bekendere singles maar nu eens alles luisteren
pi_79472838
quote:
Op zondag 21 maart 2010 19:40 schreef blckbb het volgende:
Dit topic moet leven
  dinsdag 23 maart 2010 @ 00:35:53 #245
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_79475695
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:23 schreef Leonos het volgende:
The White Stripes - Under Great White Northern Lights (2010) dus
Erg fijn .

Maar echt nieuw materiaal is het nog steeds het wachten op .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_79477891
Komt wel een nieuwe Dead Weather aan binnenkort
pi_79588749
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 00:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Erg fijn .

Maar echt nieuw materiaal is het nog steeds het wachten op .
Loopt nog stroef daar inderdaad... Hopelijk gaan we ze snel weer touren en uiteraard naar Nederland
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:02:41 #248
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_89769672
Jongens jongens!
en meisjes!

ik heb deze:


En hij is in kleur :D

Zie hier meer info:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/44269847

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:08:24 #249
13973 ranja
image means nothing
pi_89769873
Daar had je gister een punt mee kunnen verdienen in trivia ;)

Gaaf hoor. Was het druk in de winkel? Ik heb 'm al op lp (oude versie, zwart vinyl) anders was ik ook wel langsgelopen.
  vrijdag 10 december 2010 @ 17:26:26 #250
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_89770452
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 december 2010 17:08 schreef ranja het volgende:
Daar had je gister een punt mee kunnen verdienen in trivia ;)

Gaaf hoor. Was het druk in de winkel? Ik heb 'm al op lp (oude versie, zwart vinyl) anders was ik ook wel langsgelopen.
ik kwam rond een uur of 1 binnen, en het was erg rustig.
Maar toen ze om 11 uur open gingen, stond er wel een rij voor de deur :D

Hij had er nog 5 toen ik aankwam. en daar gingen er nog 3 van weg toen ik nog wat rondshopte.

dus ik was precies op tijd :)
plus, dat er 30 euro van naar een goed doel ging is ook mooi meegenomen.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 10 december 2010 @ 18:39:29 #251
13973 ranja
image means nothing
pi_89772847
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die in de rij stonden er in de winkel achter kwamen dat je er niet kan pinnen :P
  vrijdag 10 december 2010 @ 20:47:02 #252
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_89778839
quote:
Op vrijdag 10 december 2010 18:39 schreef ranja het volgende:
Ik vraag me af hoeveel van de mensen die in de rij stonden er in de winkel achter kwamen dat je er niet kan pinnen :P
Ja, ik dus :P

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  vrijdag 10 december 2010 @ 21:06:11 #253
13973 ranja
image means nothing
pi_89779995
Ha :D Is overigens erg veilig, kun je nooit meer uitgeven dan wat je in je portemonee hebt als je de winkel binnenloopt... wil wel eens uit de hand lopen :X
pi_92236834


edit: Site overbelast, mirror.

[ Bericht 29% gewijzigd door Aisumasen op 02-02-2011 19:01:02 ]
pi_92237619
:o

Ik weet nog niet of ik dit goed of slecht nieuws vind.
Stay on my arm, you little charmer
  woensdag 2 februari 2011 @ 19:26:13 #256
159761 Arn0
Abbey Road
pi_92238565
Wow, zag ik niet aankomen..
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_92238641
;(
pi_92239080
;(
pi_92239462
Zonde, wilde ze wel eens live zien :'(
pi_92240418
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:43 schreef Thijsssss het volgende:
Zonde, wilde ze wel eens live zien :'(
Ja, ik ook.
full stops and exclamation marks
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:14:25 #261
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92241118
-O-
pi_92241159
:'(
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:16:03 #263
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92241221
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:43 schreef Thijsssss het volgende:
Zonde, wilde ze wel eens live zien :'(
ooit komt er wel een reünietournee
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:16:10 #264
13973 ranja
image means nothing
pi_92241230
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 19:09 schreef tim. het volgende:
Ik weet nog niet of ik dit goed of slecht nieuws vind.
Dat heb ik ook... ergens is het niet onverwacht. Bovendien worden ze toch niet weer zo goed als op de eerste 3 albums, denk dat de koek wel op is nu.
Bovendien is Jack erg goed bezig met The Dead Weather wat van mij nu ook best een serieuze band mag worden in plaats van een hobbyproject.

Ach ja. 6 albums (alles op lp), 2 dvd's, (voorlopig) 5 bootleg lp's in mijn bezit, het is ook wel mooi. En als er nog wat restmateriaal uitkomt.... ik heb ze gelukkig nog een keer kunnen zien, in Nighttown. Was net op tijd met een kaart kopen, ze waren net aan het doorbreken dus toen het concert was waren er erg veel mensen aan het bedelen om een kaart.
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:22:02 #265
13973 ranja
image means nothing
pi_92241608
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2003 20:03 schreef Beregd het volgende:
Wat zie ik daarjuist met mijn lodder oog in de humo. de nieuwe singel is uit ("seven nations army"). Heeft er iemand het nummer al gehoord?
Ik zie juist dat ze het sebiet op studio brussel gaan draaien :P
Heerlijk om zo'n post terug te lezen _O_
  woensdag 2 februari 2011 @ 20:29:59 #266
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92242178
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 20:22 schreef ranja het volgende:

[..]

Heerlijk om zo'n post terug te lezen _O_
Dit moet een van de eerste topics zijn waar ik ooit gepost heb. Inerdaad leuk om terug te lezen.
  woensdag 2 februari 2011 @ 21:27:27 #267
67089 Gillingham
The horror...
pi_92245979
Ook hier gemengde gevoelens. Natuurlijk is het jammer dat er nooit meer een nieuwe plaat zal komen. Aan de andere kant heb ik respect voor hun bewuste keuze en ben ik er van overtuigd dat we nog van ze gaan horen - in andere vorm uiteraard.
What's it going to be then, eh?
  donderdag 3 februari 2011 @ 04:11:14 #268
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_92260844
;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 februari 2011 @ 07:51:59 #269
13973 ranja
image means nothing
pi_92261644
Het nieuws heeft zelfs pagina 101 van Teletekst gehaald _O_

Jammer dat ze er op 410 een zootje van maken.


quote:
The White Stripes hebben vijf albums
gemaakt,waaronder één met de titel De
Stijl,vernoemd naar de Nederlandse
kunststroming.Ze wonnen vijf Grammy's
en één Brit-award.Vorig jaar stond de
band op Lowlands.
Vorig jaar helemaal gemist op Lowlands ;( Was zeker de surprise act zondagnacht ofzo.
pi_92262526
Damn wat ongelofelijk jammer! :'(
Een van de weinige bands die ik wel graag live had willen zien en ik zat te hopen op een nieuw album. The Dead Weather is ook cool, maar toch anders.
pi_92267388
Jammer, maar op zich wel logisch.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:11:51 #272
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_92269810
De band die geen basgitaar gebruikte toch? Seven Nations Army blijft een klassieker, al is het alleen maar om die riff.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_92338189
Ze waren teveel broer en zus geworden denk ik. Dan kan je beter scheiden.

Mooie muzikale erfenis.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:20:16 #274
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_92340852
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:07 schreef On het volgende:
Jammer, maar op zich wel logisch.
zo logisch vind ik het allemaal niet, ze maakten steeds albums die niet leken op hun vorige en die zeker beter waren dan die van de gemiddelde rockband.

Nu is het mss de kunst van op tijd stoppen, voor het minder gaat. Maar er zullen vooral wel dingen meespelen waar wij het fijne niet van weten.
  vrijdag 4 februari 2011 @ 20:56:04 #275
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_92342933
Zow, toch een band die de nulties heeft bepaald! Dat gedrocht Seven Nation Army het anthem geworden is dan wel weer tragisch... Enniewee: tijd om een plaat op te zetten, als eerbetoon. En wie weet als Jack wat rustelozer met z'n zijprojecten is geworden dat ze weer wat ralle garageblues gaan maken. O+
Bedankt Broerzusvriendvriendindingen!
  dinsdag 8 maart 2011 @ 22:45:57 #276
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_93839982
Hoi, ik heb een beetje geldnood :@

Dus ik probeer nu m'n White Stripes Album een goed nieuw huis te geven.
Bij een fan enzo.

[TK] White Stripes - De Stijl (Split Colour Vinyl)

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_93840866
heeft alle cd's + een lp
pi_93843396
Erg zonde dat ze gestopt zijn. Had ze graag eens live gezien.
Zijn er hier mensen die weten of Jack nog dingen doet met de Raconteurs?
  woensdag 9 maart 2011 @ 20:14:56 #279
159761 Arn0
Abbey Road
pi_93874806
Hehe, cool:

quote:
Two years ago, Jack White launched Third Man Records, his Nashville record label and store. And now the store has expanded beyond Nashville with a vehicle that will travel around peddling Third Man's wares.

The Third Man Rolling Record Store will carry all sorts of limited edition Third Man vinyl releases, as well as exclusive Third Man Rolling Record Store t-shirts, tote bags, and other pieces of swag, including "drinking accessories," according to a press release. The truck also features two turntables and a microphone, so guest DJs can spin records inside the store, and a fancy sound system, so that bands can plug in and play outside. Jack White himself teamed up with an auto custom shop to design all the styling, and you can see the vehicle looking full badass in the video below.

The Rolling Record Store will debut in Austin during SXSW, March 16-20, where it'll host musical performances, guest DJs, and special appearances, and you'll be able to buy exclusive records, including four different pieces of tri-color vinyl. After that, the truck will travel to various other shows and festivals.
http://pitchfork.com/news(...)olling-record-store/
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 16 april 2012 @ 00:52:19 #280
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110381562
Schopje want.. Het debuutalbum van Jack White is echt fan-tas-tisch _O_ Echt, even goed als zijn beste White Stripes werk. Zowel heerlijke harde gitaarriffs als mooie nummers waar hij los gaat op de piano. Topper.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 16 april 2012 @ 08:13:25 #281
13973 ranja
image means nothing
pi_110384238
Hm, die laatste soort weet ik niet of ik daar op zit te wachten. Heb de 2 singles gehoord, die eerste vond ik maar matig....
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:17:31 #282
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110548046
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:13 schreef ranja het volgende:
Hm, die laatste soort weet ik niet of ik daar op zit te wachten. Heb de 2 singles gehoord, die eerste vond ik maar matig....
Om hier nog even op terug te komen: Heb al verschillende keren gehoord dat mensen de eerste single, Love Interruption, niet geweldig vonden maar het album toch erg vet. Dus er is hoop :P
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:32:03 #283
13973 ranja
image means nothing
pi_110548480
Mooi. Ik ga het album in elk geval niet kopen zonder 'm eerst gehoord te hebben wat ik bij The White Stripes wel deed.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:34:46 #284
159761 Arn0
Abbey Road
pi_110548556
Weet niet of je het wist, maar je kan het hele album gratis en legaal streamen in iTunes:
http://jackwhiteiii.com/
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 20 april 2012 @ 00:42:52 #285
13973 ranja
image means nothing
pi_110548715
Oh, ik heb geen itunes. Hopelijk komt-ie op de luisterpaal en/of spotify.
  vrijdag 20 april 2012 @ 09:31:02 #286
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_110551862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 00:42 schreef ranja het volgende:
Oh, ik heb geen itunes. Hopelijk komt-ie op de luisterpaal en/of spotify.
Uw wensen worden vervuld, hij staat nu op de luisterpaal :)
  Moderator vrijdag 20 april 2012 @ 10:03:46 #287
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_110552658
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 april 2012 00:34 schreef Arn0 het volgende:
Weet niet of je het wist, maar je kan het hele album gratis en legaal streamen in iTunes:
http://jackwhiteiii.com/
Gaat ie Lucky Fonz en de jongste Hank Williams achterna? :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_110557538
Origineel van I'm Shakin':

Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:32:48 #289
373176 CrushedTinBox
What goes up must go down.
pi_110998211
Heel goed album inderdaad, staan zeker paar topnummers op.
Het leven is een toverbal.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:34:10 #290
13973 ranja
image means nothing
pi_110998268
Ik vind het album tegenvallen, staan een paar goede op maar ook een hoop zeiknummertjes.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:49:33 #291
13973 ranja
image means nothing
pi_110998911
Op Record Store Day trouwens nog een 'nieuwe' single van The White Stripes... Hand Springs + Red Death at 6:14. Beide al oude nummers natuurlijk maar niet eerder officieel uitgebracht. Erg gaaf.



  Moderator woensdag 2 mei 2012 @ 08:46:51 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_111027878
Het album nog niet gehoord op de singel na maar heb wel kaartjes voor de HMH *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_112480225
Zou Jack de HMH nog vol krijgen?
Het is nog niet uitverkocht tot op heden.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_113135547
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:17 schreef Felixa het volgende:
Zou Jack de HMH nog vol krijgen?
Het is nog niet uitverkocht tot op heden.
Nu wel uitverkocht. *O*
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  Moderator maandag 25 juni 2012 @ 19:47:47 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_113379774
Vanavond, zin in *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 26 juni 2012 @ 11:45:46 #296
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_113404723
Hoe vonden we het?
pi_113408672
Ik weet het niet zo goed.
Sowieso had ik liever de mannenband gezien i.p.v. de vrouwenband.
Vond het af en toe wat rommelig overkomen (bijv. Seven Nation Army).
De momenten waarop Jack zelf helemaal losging op zijn gitaar waren wel fantastisch.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 16:02:31 #298
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_113415793
Ik heb een beetje hetzelfde. De band had wel wat dynamischer mogen zijn. White was wel baas natuurlijk.
pi_113453978
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:11 schreef Felixa het volgende:
Ik weet het niet zo goed.
Sowieso had ik liever de mannenband gezien i.p.v. de vrouwenband.
Vond het af en toe wat rommelig overkomen (bijv. Seven Nation Army).
De momenten waarop Jack zelf helemaal losging op zijn gitaar waren wel fantastisch.
Ik vond het retestrak tot de 5 minuten break na een uur. Toen was de scherpte eraf, ze herpakte zichzelf wel enigzins maar het niveau van het eerste uur werd niet meer gehaald.
Ik heb genoten!
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  Moderator woensdag 27 juni 2012 @ 14:56:24 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_113460721
De nieuwe nummers waren top en de hitjes afgeraffeld en ongeïnspireerd. Heb er een gemixt gevoel over :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  woensdag 2 april 2014 @ 00:00:11 #301
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_138421823
quote:
Dit topic sluit automatisch over 1 post.
» Er is al 643 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.
Mhuwhahaha, tijd voor een nieuw topic. Een Jack White topic!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')