Hebben we al.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
...
Er is nog iets wat redelijk belastingvrij is: koop een (zeil)boot
Hoezo je eigen keuze? Niet iedereen heeft een dubbele garagebox en een zwembad in de tuin.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Die stallingsruimte is natuurlijk je eigen keuze.Er is nog iets wat redelijk belastingvrij is: koop een (zeil)boot
Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef dion_v_k het volgende:
Neem nou een Chevrolet Suburban 6,2 ltr. diesel, daar wil je echt geen belasting voor betalen.
ziet er niet echt pre-1987 uit, vind je wel?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?
[ afbeelding ]
Juist dat soort excessen leiden tot het uitsterven van de belastingvrijstelling.
Dat is niet het model waar we het over hebben, maar dan nog. De mensen die dat model wel rijden betalen nog meer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?
[ afbeelding ]
Juist dat soort excessen leiden tot het uitsterven van de belastingvrijstelling.
houtvuur is CO2 neutraalquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
Voor iedere 100 km die ik rij met mijn oude gebakje ga ik 1 dag extra mijn openhaerd eens eens goed op stoken.
Gewoon omdat het kan.
Don't get mad, get even
CO2 is een farce. Het gaat mij puur om de uitstoot van roet en andere carcinogenen.quote:
Lijkt me een kleine moeite om bij snelheidsflitsen, wat ze hier op het platteland vaak genoeg doen, ook op die 60-dagen te controleren.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
Suburban is een leuk voorbeeld, maar rijden er ook net zoveel in een Chevy Van 6.2 diesel of 5,7 LPG die vallen praktisch onder dezelfde cathogorie.
Aan de andere kant, mijn E30 is een van de laatste Baurs, een type 2 die nog schaarser is dan een type 1 of een sharknose en ik betaal wel belasting.
60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn. Dan nog zouden kleine dorpjes weer buiten het controlegebied vallen, alhoewel dit ook speelt met leasebakken zonder bijtelling.
Ja, natuurlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die stallingsruimte is natuurlijk je eigen keuze.
Waarom zou de overheid zoveel moeite moeten doen? Voor 60 dagen rijden hebben ze de optie: schorsen!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn.
Nope trouwens, jouw genoemde bakken rijden onder een campervergunning.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
Suburban is een leuk voorbeeld, maar rijden er ook net zoveel in een Chevy Van 6.2 diesel of 5,7 LPG die vallen praktisch onder dezelfde cathogorie.
Aan de andere kant, mijn E30 is een van de laatste Baurs, een type 2 die nog schaarser is dan een type 1 of een sharknose en ik betaal wel belasting.
60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn. Dan nog zouden kleine dorpjes weer buiten het controlegebied vallen, alhoewel dit ook speelt met leasebakken zonder bijtelling.
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt want mijn passat uit 1982 rijd groen en uitstoot neutraal!
maar dat staat niet in de gegevens
Zijn dagelijks vervoer is een Fendtquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is?
Dat is helaas niet correct.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:02 schreef DS4 het volgende:
Zoals met iedere regeling waarvan gebruik wordt gemaakt op een wijze die de overheid niet zint komt er een tijd van afschaffen.
Persoonlijk snap ik het waarom wel. Er is geen enkele reden waarom iemand die dagelijks in een oud hok rond rijdt geen wegenbelasting moet betalen.
Mij lijkt een alternatief wel iets, nl. dat men een speciale regeling maakt op basis waarvan je per dag kan betalen. Waarbij je dan per dag zeg maar 1% betaalt van de wegenbelasting. Dan komen de verzamelaars niet in de problemen.
Overigens: oude auto... gewoon in een ander EU land laten registreren waar ze wel een regeling voor oldtimers hebben, of veel minder wegenbelasting. Je mag er nl. gewoon mee rondrijden in NL.
Hoe wil je dat gaan controleren? Rekeningrijden alvast introduceren voor oldtimers?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:02 schreef DS4 het volgende:
Mij lijkt een alternatief wel iets, nl. dat men een speciale regeling maakt op basis waarvan je per dag kan betalen. Waarbij je dan per dag zeg maar 1% betaalt van de wegenbelasting. Dan komen de verzamelaars niet in de
Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.quote:
Het spijt me voor je, maar jouw kenteken wordt bijzonder vaak gescand hoor... Neem maar eens een leaseauto en verklaar dan maar eens dat je er niet privé meer rijdt. Je loopt erg snel tegen de lamp.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef ColtZ40 het volgende:
Hoe wil je dat gaan controleren? Rekeningrijden alvast introduceren voor oldtimers?
Als je naar de ikea of meubelboulevard gaat wel ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het spijt me voor je, maar jouw kenteken wordt bijzonder vaak gescand hoor... Neem maar eens een leaseauto en verklaar dan maar eens dat je er niet privé meer rijdt. Je loopt erg snel tegen de lamp.
http://auto-en-vervoer.in(...)nlands-kenteken.htmlquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.
Ik zeur ook niet, het is niet alleen mijn hobby maar mijn passie. Heb er zelfs mijn werk van gemaaktquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:13 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je oldtimer je hobby is moet niet zeuren. Een hobby mag geld kosten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |