abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:16:02 #76
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118678328
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]
...
Er is nog iets wat redelijk belastingvrij is: koop een (zeil)boot :)
Hebben we al. :7
Maar niet onder NL-vlag.
Want in NL nl. niet redelijk belastingvrij, maar onredelijk belast.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:34:46 #77
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_118679267
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Die stallingsruimte is natuurlijk je eigen keuze.Er is nog iets wat redelijk belastingvrij is: koop een (zeil)boot
Hoezo je eigen keuze? Niet iedereen heeft een dubbele garagebox en een zwembad in de tuin.
Ik bedoel gewoon dat mensen al veel voor deze hobby betalen, en als er dan ook nog eens een klap wegenbelasting op komt is de lol er wel vanaf..
Neem nou een Chevrolet Suburban 6,2 ltr. diesel, daar wil je echt geen belasting voor betalen. Onderdelen zijn al stervens duur, de wagen is zo groot dat weinig mensen hem aan huis kunnen stallen en dus een ruimte moeten huren... Het verbuik mag niet belangrijk zijn omdat er niet veel mee gereden wordt.
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:19:24 #78
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118681786
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef dion_v_k het volgende:
Neem nou een Chevrolet Suburban 6,2 ltr. diesel, daar wil je echt geen belasting voor betalen.
Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?

Juist dat soort excessen leiden tot het uitsterven van de belastingvrijstelling.
censuur :O
pi_118682294
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?
[ afbeelding ]
Juist dat soort excessen leiden tot het uitsterven van de belastingvrijstelling.
ziet er niet echt pre-1987 uit, vind je wel?
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118682325
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?
[ afbeelding ]
Juist dat soort excessen leiden tot het uitsterven van de belastingvrijstelling.
Dat is niet het model waar we het over hebben, maar dan nog. De mensen die dat model wel rijden betalen nog meer.

Terug naar de oldtimers: Een 6.2 '70 suburban onderhouden doe je het echt niet omdat het goedkoop is. Die wagens zijn domweg vreselijk duur per kilometer, zélfs zonder wegenbelasting. Echt, dat doe je alleen omdat je er gek op bent en er bijna alles voor over hebt.

Zodra het 2000/jaar extra gaat kosten, ondanks dat hij 90% van het jaar stil staat, moet je wel serieus veel er voor over hebben. Dan heb je vaak een 2e om de 1e in leven te houden. Of een half-af niet-in-gebruik project omdat je het niet kunt uitstaan dat dergelijke bijzonders auto's vergaan. Mag je ook voor betalen!

Maar afgezien van de daadwerkelijke kosten en hoeveel auto's je hebt: Het is niet in balans.

De volle mep betalen voor hoe weinig er gereden mee wordt (mercedes 190D olieboten daargelaten) en dan ook nog eens de al geldende kilometerbeperking van je verzekering (dus als je zou willen, mocht je niet eens dagelijks gaan rijden!) is doorschieten.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_118682807
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
Voor iedere 100 km die ik rij met mijn oude gebakje ga ik 1 dag extra mijn openhaerd eens eens goed op stoken.
Gewoon omdat het kan.

Don't get mad, get even :')
houtvuur is CO2 neutraal :+
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_118683830
Suburban is een leuk voorbeeld, maar rijden er ook net zoveel in een Chevy Van 6.2 diesel of 5,7 LPG die vallen praktisch onder dezelfde cathogorie.

Aan de andere kant, mijn E30 is een van de laatste Baurs, een type 2 die nog schaarser is dan een type 1 of een sharknose en ik betaal wel belasting.

60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn. Dan nog zouden kleine dorpjes weer buiten het controlegebied vallen, alhoewel dit ook speelt met leasebakken zonder bijtelling.
.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:57:17 #83
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118683976
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:36 schreef henkde_j het volgende:

[..]

houtvuur is CO2 neutraal :+
CO2 is een farce. Het gaat mij puur om de uitstoot van roet en andere carcinogenen. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118684235
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
Suburban is een leuk voorbeeld, maar rijden er ook net zoveel in een Chevy Van 6.2 diesel of 5,7 LPG die vallen praktisch onder dezelfde cathogorie.

Aan de andere kant, mijn E30 is een van de laatste Baurs, een type 2 die nog schaarser is dan een type 1 of een sharknose en ik betaal wel belasting.

60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn. Dan nog zouden kleine dorpjes weer buiten het controlegebied vallen, alhoewel dit ook speelt met leasebakken zonder bijtelling.
Lijkt me een kleine moeite om bij snelheidsflitsen, wat ze hier op het platteland vaak genoeg doen, ook op die 60-dagen te controleren.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:18:29 #85
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_118684984
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die stallingsruimte is natuurlijk je eigen keuze.
Ja, natuurlijk.
Ben je echt wereldvreemd of loop je gewoon te trollen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:25:10 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118685416
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn.
Waarom zou de overheid zoveel moeite moeten doen? Voor 60 dagen rijden hebben ze de optie: schorsen!
censuur :O
pi_118685644
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
Suburban is een leuk voorbeeld, maar rijden er ook net zoveel in een Chevy Van 6.2 diesel of 5,7 LPG die vallen praktisch onder dezelfde cathogorie.

Aan de andere kant, mijn E30 is een van de laatste Baurs, een type 2 die nog schaarser is dan een type 1 of een sharknose en ik betaal wel belasting.

60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn. Dan nog zouden kleine dorpjes weer buiten het controlegebied vallen, alhoewel dit ook speelt met leasebakken zonder bijtelling.
Nope trouwens, jouw genoemde bakken rijden onder een campervergunning.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118686343
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef T42 het volgende:

[..]

klopt want mijn passat uit 1982 rijd groen en uitstoot neutraal!
maar dat staat niet in de gegevens ;)
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is? :?
pi_118687054
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:40 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is? :?
Zijn dagelijks vervoer is een Fendt
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_118687642
Zoals met iedere regeling waarvan gebruik wordt gemaakt op een wijze die de overheid niet zint komt er een tijd van afschaffen.

Persoonlijk snap ik het waarom wel. Er is geen enkele reden waarom iemand die dagelijks in een oud hok rond rijdt geen wegenbelasting moet betalen.

Mij lijkt een alternatief wel iets, nl. dat men een speciale regeling maakt op basis waarvan je per dag kan betalen. Waarbij je dan per dag zeg maar 1% betaalt van de wegenbelasting. Dan komen de verzamelaars niet in de problemen.

Overigens: oude auto... gewoon in een ander EU land laten registreren waar ze wel een regeling voor oldtimers hebben, of veel minder wegenbelasting. ;) Je mag er nl. gewoon mee rondrijden in NL.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118687871
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:02 schreef DS4 het volgende:
Zoals met iedere regeling waarvan gebruik wordt gemaakt op een wijze die de overheid niet zint komt er een tijd van afschaffen.

Persoonlijk snap ik het waarom wel. Er is geen enkele reden waarom iemand die dagelijks in een oud hok rond rijdt geen wegenbelasting moet betalen.

Mij lijkt een alternatief wel iets, nl. dat men een speciale regeling maakt op basis waarvan je per dag kan betalen. Waarbij je dan per dag zeg maar 1% betaalt van de wegenbelasting. Dan komen de verzamelaars niet in de problemen.

Overigens: oude auto... gewoon in een ander EU land laten registreren waar ze wel een regeling voor oldtimers hebben, of veel minder wegenbelasting. ;) Je mag er nl. gewoon mee rondrijden in NL
.
Dat is helaas niet correct.
pi_118688002
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:02 schreef DS4 het volgende:


Mij lijkt een alternatief wel iets, nl. dat men een speciale regeling maakt op basis waarvan je per dag kan betalen. Waarbij je dan per dag zeg maar 1% betaalt van de wegenbelasting. Dan komen de verzamelaars niet in de
Hoe wil je dat gaan controleren? Rekeningrijden alvast introduceren voor oldtimers? :')
pi_118688049
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:05 schreef MaGNeT het volgende:

Dat is helaas niet correct.
Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118688097
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef ColtZ40 het volgende:

Hoe wil je dat gaan controleren? Rekeningrijden alvast introduceren voor oldtimers? :')
Het spijt me voor je, maar jouw kenteken wordt bijzonder vaak gescand hoor... Neem maar eens een leaseauto en verklaar dan maar eens dat je er niet privé meer rijdt. Je loopt erg snel tegen de lamp.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_118688246
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het spijt me voor je, maar jouw kenteken wordt bijzonder vaak gescand hoor... Neem maar eens een leaseauto en verklaar dan maar eens dat je er niet privé meer rijdt. Je loopt erg snel tegen de lamp.
Als je naar de ikea of meubelboulevard gaat wel ja. :D
pi_118688292
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.
http://auto-en-vervoer.in(...)nlands-kenteken.html
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 oktober 2012 @ 22:12:45 #97
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_118688294
Jammer. Ik heb een auto die ik van plan ben mijn hele leven te houden. In eerste instantie zou die zelfs belastingvrij worden, maar helaas ziet het er naar uit dat ik dus voor altijd belasting mag betalen voor het ding. :(
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_118688352
Als je oldtimer je hobby is moet niet zeuren. Een hobby mag geld kosten. ;)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:14:17 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118688400
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.
censuur :O
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 31 oktober 2012 @ 22:15:39 #100
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_118688494
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:13 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je oldtimer je hobby is moet niet zeuren. Een hobby mag geld kosten. ;)
Ik zeur ook niet, het is niet alleen mijn hobby maar mijn passie. Heb er zelfs mijn werk van gemaakt ;)

Het is natuurlijk alleen erg jammer als je (tegen beter weten in)hoopt dat 'ie ooit belastingvrij zal worden. Gelukkig rijdt 'ie slechts 1 op 4 bij WOT dus, ach..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')