Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet! Er waren in 2010 410.000 oldtimers in Nederland. En ik kan je vertellen dat motorrijtuigenbelasting meer is dan 5 euro per jaar...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:44 schreef ukga het volgende:
Toevallig was dit laatst op tv. En het bleek als alle oldtimers belasting moesten betalen, dat dit maar 2 miljoen per jaar oplevert. Lijkt me niet echt zoden aan de dijk te zette die 2 miljoen. dus beter kappe ze er mee
Vele druppels maken een volle emmer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:44 schreef ukga het volgende:
Toevallig was dit laatst op tv. En het bleek als alle oldtimers belasting moesten betalen, dat dit maar 2 miljoen per jaar oplevert. Lijkt me niet echt zoden aan de dijk te zette die 2 miljoen. dus beter kappe ze er mee
niet iedereen is van plan hem te verzeleren en op de weg te laten hr...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet! Er waren in 2010 410.000 oldtimers in Nederland. En ik kan je vertellen dat motorrijtuigenbelasting meer is dan 5 euro per jaar...
Precies. Elke oldtimer bezitter moet (minstens) 1 auto hebben waarvoor gewoon MRB wordt betaald. De 'dagelijkse' auto dus. Of deze nou 30jr of ouder is, of nieuw en sowieso MRB plichtig maakt geen worst uit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef lipjes het volgende:
Ik ben nog steeds voor het volgende:
Als je een oldtimer hebt die 2-3x per jaar rijd mag je een oldtimerverzekering hebben.
Als je er dagelijks mee rijd moet die normaal verzekerd zijn.
Iedereen die een oldtimer verzekering heeft, geen MRB, iedereen die er dagelijks mee rijd wel.
Lijkt me wel zo eerlijk dan.
De profiteurs pak je ermee, en de hobbyisten kunnen lekker door blijven hobbyen
Makkelijk zat, ik koop een fiesta uit 97, en behalve keuren doe ik er het hele jaar niks mee.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Elke oldtimer bezitter moet (minstens) 1 auto hebben waarvoor gewoon MRB wordt betaald. De 'dagelijkse' auto dus. Of deze nou 30jr of ouder is, of nieuw en sowieso MRB plichtig maakt geen worst uit.
Dan houd je de goedkoop-rijders buiten en voor degenen die het daadwerkelijk als liefhebberij hebben veranderd er weinig (tenzij ze alleen maar oldtimers hebben, dan wordt er dus 1 MRB plichtig)
Mwa, dat moeten hoeft ook weer niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Elke oldtimer bezitter moet (minstens) 1 auto hebben waarvoor gewoon MRB wordt betaald. De 'dagelijkse' auto dus. Of deze nou 30jr of ouder is, of nieuw en sowieso MRB plichtig maakt geen worst uit.
Dan houd je de goedkoop-rijders buiten en voor degenen die het daadwerkelijk als liefhebberij hebben veranderd er weinig (tenzij ze alleen maar oldtimers hebben, dan wordt er dus 1 MRB plichtig)
Die hebben in dit geval inderdaad wel wat pech, maar uiteindelijk hebben ze ook de mogelijkheid om op elk gewenst in de auto te stappen. En dit treft een véél kleinere groep dan er nu wordt aangesproken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:59 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, dat moeten hoeft ook weer niet.
Want ken mensen die werken niet meer, maar hobbyen nog wel.
En dan hebben ze zo een auto voor de hobby, en verder doen ze alles op de fiets e.d.
Om een oldtimer verzekering te mogen hebben mag je maar een max aantal km per jaar rijden ermee.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
Die hebben in dit geval inderdaad wel wat pech, maar uiteindelijk hebben ze ook de mogelijkheid om op elk gewenst in de auto te stappen. En dit treft een véél kleinere groep dan er nu wordt aangesproken.
quote:In bezit van een auto of motor ouder dan 20 jaar? Speciaal voor mensen die hun dagelijkse vervoermiddel bij ZLM verzekerd hebben, is er een gunstige ZLM Oldtimerverzekering. Bent u zelf ouder dan 24 jaar, is de oldtimer alleen voor recreatief gebruik en rijdt u niet meer dan 7500 kilometer per jaar? Profiteer dan van het gunstige oldtimertarief.
quote:De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft.
profiteurs vind ik een groot woord.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:52 schreef lipjes het volgende:
Ik ben nog steeds voor het volgende:
Als je een oldtimer hebt die 2-3x per jaar rijd mag je een oldtimerverzekering hebben.
Als je er dagelijks mee rijd moet die normaal verzekerd zijn.
Iedereen die een oldtimer verzekering heeft, geen MRB, iedereen die er dagelijks mee rijd wel.
Lijkt me wel zo eerlijk dan.
De profiteurs pak je ermee, en de hobbyisten kunnen lekker door blijven hobbyen
Het vermoeden is 2014 maar eigenlijk is er nog niets bekend, behalve deze aankondiging.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef valek het volgende:
Ik kan nergens lezen per wanneer de regeling ingaat. Wanneer moet ik belasting gaan betalen over mijn mooie Mercedes w126 500 sel uit 1986?
Klopt, als je ergens gebruik van maakt is het ineens misbruik.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:03 schreef ukga het volgende:
[..]
profiteurs vind ik een groot woord.
Heb je in Nederland eens een mazzeltje, wordt je gelijk afgestraft.
En Oldtimers betalen zelf de belasting niet...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet! Er waren in 2010 410.000 oldtimers in Nederland. En ik kan je vertellen dat motorrijtuigenbelasting meer is dan 5 euro per jaar...
Klopt, maar je hebt er wel heel veel die van de MRB vrijstelling profiteren om zo een stuk goedkoper te rijden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:03 schreef ukga het volgende:
[..]
profiteurs vind ik een groot woord.
Heb je in Nederland eens een mazzeltje, wordt je gelijk afgestraft.
Ik heb voor mijn dagelijkse oldtimer een verzekering met onbeperkt aantal kilometers weten los te peuteren. Gewoon netjes met het voor ons zo belangrijke artikel m.b.t. taxatiewaarde ipv dagwaarde op de polis vermeld. Uiteraard betaal ik wel wat meer dan bij een "7.000 kilometer per jaar" verzekering, maar dat is ook het geval bij niet-oldtimers.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:21 schreef lipjes het volgende:
[..]
Om een oldtimer verzekering te mogen hebben mag je maar een max aantal km per jaar rijden ermee.
Bij mijn verzekering is dat 7500.
[..]
Klopt, jij niet, maar de mensen die er een stuk of 6 hebben voor de hobby liggen daar wel wakker van.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn dagelijkse oldtimer een verzekering met onbeperkt aantal kilometers weten los te peuteren. Gewoon netjes met het voor ons zo belangrijke artikel m.b.t. taxatiewaarde ipv dagwaarde op de polis vermeld. Uiteraard betaal ik wel wat meer dan bij een "7.000 kilometer per jaar" verzekering, maar dat is ook het geval bij niet-oldtimers.
Ja ik ben een misbruiker van de regeling. Ik rijd ruim 20.000 per jaar. Oh wacht, als de regeling niet bestond/wordt afgeschaft blijf ik dat in dezelfde auto doen. Jammer van die 18 euro per maand maar ik zal er niet wakker van liggen.
Een collega van mij vertelde dat er misschien wel een vergoeding tegenover staat. Dat was toen het grijs kenteken werd afgeschaft wel namelijk. Iedereen die een grijs kenteken reed kreeg een bepaald bedrag van de overheid.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het vermoeden is 2014 maar eigenlijk is er nog niets bekend, behalve deze aankondiging.
in 2011 nog geen 250.000 van voor 87, dus dat snap ik niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je moet niet alles geloven wat je op TV ziet! Er waren in 2010 410.000 oldtimers in Nederland. En ik kan je vertellen dat motorrijtuigenbelasting meer is dan 5 euro per jaar...
Joop Stolze kan dan wel stoppen met zijn loodsjequote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:02 schreef valek het volgende:
[..]
Een collega van mij vertelde dat er misschien wel een vergoeding tegenover staat. Dat was toen het grijs kenteken werd afgeschaft wel namelijk. Iedereen die een grijs kenteken reed kreeg een bepaald bedrag van de overheid.
Sloopregeling.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef powerflux het volgende:
[..]
in 2011 nog geen 300.000 van voor 87, dus dat snap ik niet.
heb ge-edit, het is nog minder.quote:
koop je een eendje of andere auto vaan 400kg of minder en dan rijd je nog in je 190Dquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:56 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies. Elke oldtimer bezitter moet (minstens) 1 auto hebben waarvoor gewoon MRB wordt betaald. De 'dagelijkse' auto dus. Of deze nou 30jr of ouder is, of nieuw en sowieso MRB plichtig maakt geen worst uit.
Dan houd je de goedkoop-rijders buiten en voor degenen die het daadwerkelijk als liefhebberij hebben veranderd er weinig (tenzij ze alleen maar oldtimers hebben, dan wordt er dus 1 MRB plichtig)
Jawel, want de aanschafprijs was niet hoog (wegens de roest) en normaal gesproken zou de roest wegslijpen en opnieuw lassen en netjes spuiten juist waarde-verhogend moeten zijn. En een nieuwe APK had het ding al sinds enkele weken (samen met een grote beurt) dus op zich zou het zelfs een kleine bescheiden winst opgeleverd hebben. Maar nu dus niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 02:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat haal je er sowieso niet uit, maar dat weet je met een oldtimer.
Wel kut inderdaad dat ze net nu die regeling gaan afschaffen.
Ik ook niet. Hoe dan ook, het is meer dan 2 miljoen euro per jaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef powerflux het volgende:
[..]
in 2011 nog geen 250.000 van voor 87, dus dat snap ik niet.
http://www.bovagrai.info/auto/2012/1.12.html
jij heb er maar 1quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:51 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik heb voor mijn dagelijkse oldtimer een verzekering met onbeperkt aantal kilometers weten los te peuteren. Gewoon netjes met het voor ons zo belangrijke artikel m.b.t. taxatiewaarde ipv dagwaarde op de polis vermeld. Uiteraard betaal ik wel wat meer dan bij een "7.000 kilometer per jaar" verzekering, maar dat is ook het geval bij niet-oldtimers.
Ja ik ben een misbruiker van de regeling. Ik rijd ruim 20.000 per jaar. Oh wacht, als de regeling niet bestond/wordt afgeschaft blijf ik dat in dezelfde auto doen. Jammer van die 18 euro per maand maar ik zal er niet wakker van liggen.
ik rij nu in een auto met belasting (nog 2 maandjes en dan is die ook belasting vrij)quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:18 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Uitgaande van de 40-100 keer hogere NOx-uitstoot zijn die kilometers dan wel vergelijkbaar met 60.000 tot 150.000 kilometers van een nieuwe auto.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot liefhebber van oldtimers, maar gooi de discussie niet op de geringe milieuschade die ze zouden veroorzaken want dat is simpelweg niet waar.
nooit gehad... en ik reed toen in een T3 uit 1986 dieselquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:02 schreef valek het volgende:
[..]
Een collega van mij vertelde dat er misschien wel een vergoeding tegenover staat. Dat was toen het grijs kenteken werd afgeschaft wel namelijk. Iedereen die een grijs kenteken reed kreeg een bepaald bedrag van de overheid.
heb alleen probleem dat mijn 1e auto ook ouder wordquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:27 schreef Nucky het volgende:
Ik heb een Jaguar XJ12 naast mijn gewone auto voor de hobby (LPG). Als ik belasting zou moeten gaan betalen o.b.v. huidige tabel, zou ik 2200 euro per jaar kwijt zijn. En dat terwijl ik 'm alleen gebruik voor rally's en leuke ritjes.
De import Mercedessen hebben het verpest voor de rest. Mensen die goedkoop willen rijden in een diesel als hun eerste auto. Ik hoop dat men met een geldig compromis komt, bijvoorbeeld zoals eerder hier genoemd;
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer verzekering (kilometers gemaximeerd)
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer als tweede auto
Of een combinatie ervan.
Petitie behouden MRB vrijstelling oldtimers hier: http://www.knac.nl/petitie/ (site overbelast op dit moment)
Hoe kom je uit op 2200e? Of bedoel je voor beide wagens samen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:27 schreef Nucky het volgende:
Ik heb een Jaguar XJ12 naast mijn gewone auto voor de hobby (LPG). Als ik belasting zou moeten gaan betalen o.b.v. huidige tabel, zou ik 2200 euro per jaar kwijt zijn. En dat terwijl ik 'm alleen gebruik voor rally's en leuke ritjes.
De import Mercedessen hebben het verpest voor de rest. Mensen die goedkoop willen rijden in een diesel als hun eerste auto. Ik hoop dat men met een geldig compromis komt, bijvoorbeeld zoals eerder hier genoemd;
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer verzekering (kilometers gemaximeerd)
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer als tweede auto
Of een combinatie ervan.
Petitie behouden MRB vrijstelling oldtimers hier: http://www.knac.nl/petitie/ (site overbelast op dit moment)
Gewicht van de auto + LPG installatie + Noord Brabantquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:44 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hoe kom je uit op 2200e? Of bedoel je voor beide wagens samen?
En als dagelijkse auto ook nogquote:
editjequote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:29 schreef T42 het volgende:
ik rij nu in een auto met belasting (nog 2 maandjes en dan is die ook belasting vrij)
maar die heeft van alles wat schoon is (en kapot kan )
Op welke tabel doel je?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:06 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan de tabel?
Net zoals er nu mensen frauderen door een 7000 km/jaar verzekering zwaar te misbruiken, zal dit niet controleerbaar zijn. En dus niet worden ingevoerd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:27 schreef Nucky het volgende:
- MRB vrijstelling op basis van oldtimer verzekering (kilometers gemaximeerd)
Dus een belastingvrije Aygo en daarna een 2 ton wegende 30 jaar oude diesel? Dat doet niets af aan de milieuargumenten dus zal ook niet gebeuren.quote:- MRB vrijstelling op basis van oldtimer als tweede auto
Goed punt. KM stand is bij oldtimers moeilijk te controleren. En makkelijk te manipuleren. Ben wel benieuwd wat die milieu argumenten precies zijn trouwens. Maak het maar meetbaar zou ik zeggen en hang daar een bepaald tarief aan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Net zoals er nu mensen frauderen door een 7000 km/jaar verzekering zwaar te misbruiken, zal dit niet controleerbaar zijn. En dus niet worden ingevoerd.
[..]
Dus een belastingvrije Aygo en daarna een 2 ton wegende 30 jaar oude diesel? Dat doet niets af aan de milieuargumenten dus zal ook niet gebeuren.
Het enige compromis wat ik zo kan bedenken, zou zijn auto's waar 30 jaar lang belasting voor betaald is in Nederland vrij te stellen. Dat sluit alle import-auto's uit. Maar dat zal wel niet mogen van de EU.
Het geeft leuk aan hoe zinloos het is dat de vorige regering had bedacht de 25 jaar regeling jaarlijks een jaartje op te rekken, en dat nog tijdens het oprekken de nieuwe lichting ambtenaartjes alweer wat anders wil.
Excuus, dacht ik ik die al had gepost. Bij deze.quote:
Vanaf 1 januari 2014, zie de begroting in het regeerakkoord. Dus dat betekent dat we nog 14 maanden belastingvrij kunnen rondkarren.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:15 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het vermoeden is 2014 maar eigenlijk is er nog niets bekend, behalve deze aankondiging.
Zie het vorige topic. Of Google even. TNO: http://www.tno.nl/content(...)item_id=201207310032quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:28 schreef Nucky het volgende:
[..]
Goed punt. KM stand is bij oldtimers moeilijk te controleren. En makkelijk te manipuleren. Ben wel benieuwd wat die milieu argumenten precies zijn trouwens. Maak het maar meetbaar zou ik zeggen en hang daar een bepaald tarief aan.
Klinkt redelijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:48 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zie het vorige topic. Of Google even. TNO: http://www.tno.nl/content(...)item_id=201207310032
Als je een moderne dieselauto met 200 euro per kwartaal motorrijtuigenbelasting als uitgangspunt neemt, en dat gaat extrapoleren naar een 30 jaar oude diesel die 80 keer zo veel NOx uitstoot zit je op 16000 euro per kwartaal
Even advocaat van de duivel:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:50 schreef Bananenvlaflip het volgende:
5000 kilometer per jaar lijkt me redelijk. Das een enkeltje Noordkaap, dus de terugweg wordt wat kostbaar (maar hobby dus acceptabel). Als je vanaf april tot en met oktober met de oldtimer plezierritjes maakt, betekent dat een kleine 600 kilometer per maand. Lijkt me meer dan redelijk.
Omdat er gemiddeld veel minder in gereden wordt. Dit gemiddelde gaat inmiddels hard omhoog door mensen die misbruik maken van de regeling.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel:
Waarom is het vanzelfsprekend dat oldtimers belastingvrij mogen rijden?
Goed punt. Ik meen dat de huidige (oude) regeling ervan uitgaat dat deze auto's in hun jaren genoeg MRB hebben opgebracht en dat het een soort van handreiking is voor de liefhebber die deze auto's als cultureel erfgoed onderhoudt en sporadisch in de buitenlucht uitlaat. Op het punt van cultureel erfgoed ben ik sterk voor deze handreiking.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:51 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Even advocaat van de duivel:
Waarom is het vanzelfsprekend dat oldtimers belastingvrij mogen rijden?
Kilometerheffing is inderdaad de meest eerlijke oplossing. Nadeel is wel dat je gevolgd kan worden. Voordeel is weer dat je bepaalde wegen hoger zou kunnen belastenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:03 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Toch tijd voor de kilometerheffing?
Maar waarom is het een probleem dat liefhebbers/hobby enige kosten maken voor hun hobby?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:50 schreef Bananenvlaflip het volgende:
Mooiste zou zijn wanneer er iets op gevonden wordt om de liefhebbers/hobbyisten te scheiden van de veelrijders in oldtimers.
Omdat we hier in Nederland al overal het volle pond voor betalen en dit eigenlijk het laatste was waar mensen voor een beetje geld van konden genieten.quote:
Die kosten dienen wel in verhouding te staan. Wanneer er buiten het restaureren en onderhouden ook nog enorme belastingen worden gerekend, omdat het vaak relatief zware voertuigen betreft terwijl hiermee weinig kilometers worden gemaakt, houdt de hobby wel op. De tarieven van de MRB zijn naar mijn mening ook wel sterk bepaald door het principe dat het moderne voertuigen betreft waarmee aanzienlijke aantallen kilometers per jaar worden gereden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar waarom is het een probleem dat liefhebbers/hobby enige kosten maken voor hun hobby?
Omdat MRB bedoelt is het gebruik van de auto als vervoersmiddel te belasten, op deze manier OV of fietsen aantrekkelijker te maken dan autorijden. Een hobbyauto heeft geen functie alsvervoersmiddel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar waarom is het een probleem dat liefhebbers/hobby enige kosten maken voor hun hobby?
Er zit wel een gedachte achter. Door het MRB-systeem kan onderscheid worden gemaakt tussen de tarieven voor verschillende brandstoffen. De MRB voor diesels is duurder gemaakt waardoor de fiscale prijs voor een liter diesel omlaag kon als steunbetuiging aan de Nederlandse transportbedrijven. Niet voor niets zie ik hier Duitsers aan de Nederlandse pomp diesel tanken. Het is hier simpelweg goedkoper.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:29 schreef Nucky het volgende:
Als je erover nadenkt is het sowieso vreemd geregeld in Nederland. Je zou ook alle belasting via benzine accijnzen kunnen binnen halen. Dan betaalt iedereen gewoon naar verbruik naar gelang type auto en aantal kilometers. Maar neen, hier in Nederland verzinnen we allemaal moeilijke constructies.
Maargoed, misschien zie ik het verkeerd hoor.
In essentie zou je dat in één keer kunnen omgooien. Maargoed. Zo ver zijn we nog niet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:33 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
Er zit wel een gedachte achter. Door het MRB-systeem kan onderscheid worden gemaakt tussen de tarieven voor verschillende brandstoffen. De MRB voor diesels is duurder gemaakt waardoor de fiscale prijs voor een liter diesel omlaag kon als steunbetuiging aan de Nederlandse transportbedrijven. Niet voor niets zie ik hier Duitsers aan de Nederlandse pomp diesel tanken. Het is hier simpelweg goedkoper.
klopt want mijn passat uit 1982 rijd groen en uitstoot neutraal!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:06 schreef Bananenvlaflip het volgende:
[..]
editje
Zie de tabel die ik hieronder heb gepost. De gemiddelde auto uit 1987 is behoorlijk meer vervuilend per kilometer dan de gemiddelde auto van nu. De techniek schrijdt voort.
km teller is geen apk punt snelheids meter welquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:38 schreef virl3 het volgende:
Waarom niet een basis MRB tarief of zo met een naheffing achteraf op basis van kilometers, en deze kilometers dienen dan gechecked te worden via de jaarlijkse APK of zo? Zo maar een idee.
Ik denk dat je dan levendige handel krijgt in handige harry's die je teller wel even een paar duizend km terug kunnen zetten we hebben het wel over ouwe meuk he, daarbij gaat dat doorgaans wat makkelijkerquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:38 schreef virl3 het volgende:
Waarom niet een basis MRB tarief of zo met een naheffing achteraf op basis van kilometers, en deze kilometers dienen dan gechecked te worden via de jaarlijkse APK of zo? Zo maar een idee.
Is bij mij vijf jaar lang geen afkeurpunt geweest...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef T42 het volgende:
[..]
km teller is geen apk punt snelheids meter wel
Ik kan zonder veel poespas via de onderzijde langs het stuur de kabel uit mijn teller draaien, is nog geen 30 seconden werk...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:35 schreef lezut het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan levendige handel krijgt in handige harry's die je teller wel even een paar duizend km terug kunnen zetten we hebben het wel over ouwe meuk he, daarbij gaat dat doorgaans wat makkelijker
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik kan zonder veel poespas via de onderzijde langs het stuur de kabel uit mijn teller draaien, is nog geen 30 seconden werk...
Mijn KM teller staat al ruim 4 jaar op 317.000km.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:38 schreef virl3 het volgende:
Waarom niet een basis MRB tarief of zo met een naheffing achteraf op basis van kilometers, en deze kilometers dienen dan gechecked te worden via de jaarlijkse APK of zo? Zo maar een idee.
Die stallingsruimte is natuurlijk je eigen keuze.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:25 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Omdat we hier in Nederland al overal het volle pond voor betalen en dit eigenlijk het laatste was waar mensen voor een beetje geld van konden genieten.
Vergeet ook niet dat 9 van de 10 mensen met een oldtimer er speciaal een stallingsruimte voor moeten huren!
Hebben we al.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
...
Er is nog iets wat redelijk belastingvrij is: koop een (zeil)boot
Hoezo je eigen keuze? Niet iedereen heeft een dubbele garagebox en een zwembad in de tuin.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Die stallingsruimte is natuurlijk je eigen keuze.Er is nog iets wat redelijk belastingvrij is: koop een (zeil)boot
Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:34 schreef dion_v_k het volgende:
Neem nou een Chevrolet Suburban 6,2 ltr. diesel, daar wil je echt geen belasting voor betalen.
ziet er niet echt pre-1987 uit, vind je wel?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?
[ afbeelding ]
Juist dat soort excessen leiden tot het uitsterven van de belastingvrijstelling.
Dat is niet het model waar we het over hebben, maar dan nog. De mensen die dat model wel rijden betalen nog meer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ach gut, moet ik nu werkelijk medelijden hebben met mensen die dit rijden op de Nederlandse wegen?
[ afbeelding ]
Juist dat soort excessen leiden tot het uitsterven van de belastingvrijstelling.
houtvuur is CO2 neutraalquote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:09 schreef Hyperdude het volgende:
Voor iedere 100 km die ik rij met mijn oude gebakje ga ik 1 dag extra mijn openhaerd eens eens goed op stoken.
Gewoon omdat het kan.
Don't get mad, get even
CO2 is een farce. Het gaat mij puur om de uitstoot van roet en andere carcinogenen.quote:
Lijkt me een kleine moeite om bij snelheidsflitsen, wat ze hier op het platteland vaak genoeg doen, ook op die 60-dagen te controleren.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
Suburban is een leuk voorbeeld, maar rijden er ook net zoveel in een Chevy Van 6.2 diesel of 5,7 LPG die vallen praktisch onder dezelfde cathogorie.
Aan de andere kant, mijn E30 is een van de laatste Baurs, een type 2 die nog schaarser is dan een type 1 of een sharknose en ik betaal wel belasting.
60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn. Dan nog zouden kleine dorpjes weer buiten het controlegebied vallen, alhoewel dit ook speelt met leasebakken zonder bijtelling.
Ja, natuurlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 19:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die stallingsruimte is natuurlijk je eigen keuze.
Waarom zou de overheid zoveel moeite moeten doen? Voor 60 dagen rijden hebben ze de optie: schorsen!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn.
Nope trouwens, jouw genoemde bakken rijden onder een campervergunning.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Fer het volgende:
Suburban is een leuk voorbeeld, maar rijden er ook net zoveel in een Chevy Van 6.2 diesel of 5,7 LPG die vallen praktisch onder dezelfde cathogorie.
Aan de andere kant, mijn E30 is een van de laatste Baurs, een type 2 die nog schaarser is dan een type 1 of een sharknose en ik betaal wel belasting.
60 dagenkaart zou met de huidige techniek van snelweg camera's en mobiele controle goed te controleren zijn. Dan nog zouden kleine dorpjes weer buiten het controlegebied vallen, alhoewel dit ook speelt met leasebakken zonder bijtelling.
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef T42 het volgende:
[..]
klopt want mijn passat uit 1982 rijd groen en uitstoot neutraal!
maar dat staat niet in de gegevens
Zijn dagelijks vervoer is een Fendtquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is?
Dat is helaas niet correct.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:02 schreef DS4 het volgende:
Zoals met iedere regeling waarvan gebruik wordt gemaakt op een wijze die de overheid niet zint komt er een tijd van afschaffen.
Persoonlijk snap ik het waarom wel. Er is geen enkele reden waarom iemand die dagelijks in een oud hok rond rijdt geen wegenbelasting moet betalen.
Mij lijkt een alternatief wel iets, nl. dat men een speciale regeling maakt op basis waarvan je per dag kan betalen. Waarbij je dan per dag zeg maar 1% betaalt van de wegenbelasting. Dan komen de verzamelaars niet in de problemen.
Overigens: oude auto... gewoon in een ander EU land laten registreren waar ze wel een regeling voor oldtimers hebben, of veel minder wegenbelasting. Je mag er nl. gewoon mee rondrijden in NL.
Hoe wil je dat gaan controleren? Rekeningrijden alvast introduceren voor oldtimers?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:02 schreef DS4 het volgende:
Mij lijkt een alternatief wel iets, nl. dat men een speciale regeling maakt op basis waarvan je per dag kan betalen. Waarbij je dan per dag zeg maar 1% betaalt van de wegenbelasting. Dan komen de verzamelaars niet in de
Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.quote:
Het spijt me voor je, maar jouw kenteken wordt bijzonder vaak gescand hoor... Neem maar eens een leaseauto en verklaar dan maar eens dat je er niet privé meer rijdt. Je loopt erg snel tegen de lamp.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef ColtZ40 het volgende:
Hoe wil je dat gaan controleren? Rekeningrijden alvast introduceren voor oldtimers?
Als je naar de ikea of meubelboulevard gaat wel ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het spijt me voor je, maar jouw kenteken wordt bijzonder vaak gescand hoor... Neem maar eens een leaseauto en verklaar dan maar eens dat je er niet privé meer rijdt. Je loopt erg snel tegen de lamp.
http://auto-en-vervoer.in(...)nlands-kenteken.htmlquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is weldegelijk correct. Je moet alleen BPM afdragen (en dat niet eens in alle gevallen). Op een NL auto is al BPM betaald en bij een niet-NL auto is de BPM verwaarloosbaar bij een hoge leeftijd.
Ik zeur ook niet, het is niet alleen mijn hobby maar mijn passie. Heb er zelfs mijn werk van gemaaktquote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:13 schreef ColtZ40 het volgende:
Als je oldtimer je hobby is moet niet zeuren. Een hobby mag geld kosten.
dwz: woon je in NL, dan moet de auto die je rijdt ook in NL geregistreerd zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.
Niet als je een bedrijf in het buitenland hebt, al willen ze dit ook aan banden gaan leggen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:17 schreef powerflux het volgende:
[..]
dwz: woon je in NL, dan moet de auto die je rijdt ook in NL geregistreerd zijn.
Bij schorsing geef je vooraf de schorsingsperiode op, ik wil gewoon op een paar dagen per jaar op pad met me auto, voor de rest staat ie stil. Die dagen kan ik niet van tevoren bepalen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waarom zou de overheid zoveel moeite moeten doen? Voor 60 dagen rijden hebben ze de optie: schorsen!
Ik hecht meer waarde aan de vele jurisprudentie hierover... Het mag dus wel!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:12 schreef MaGNeT het volgende:
http://auto-en-vervoer.in(...)nlands-kenteken.html
Dat is oplosbaar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zelfs als je daar legaal mee mag rijden in Nederland: voor het registreren van een auto moet je (tenminste, zo werkt dat in NL) ook in het land wonen.
EU wetgeving maakt dat ze het niet kunnen tegenhouden. Zinloos dus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Niet als je een bedrijf in het buitenland hebt, al willen ze dit ook aan banden gaan leggen.
Zoiets vermoedde ik al.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:56 schreef DS4 het volgende:
[..]
EU wetgeving maakt dat ze het niet kunnen tegenhouden. Zinloos dus.
Volledig met je eens.quote:
Tsja, ik denk dat de gemiddelde motorrijder wat dat betreft meer recht van spreken heeft! Mijn motor staat zeker 98% van de tijd op prive-terrein.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Bij schorsing geef je vooraf de schorsingsperiode op, ik wil gewoon op een paar dagen per jaar op pad met me auto, voor de rest staat ie stil. Die dagen kan ik niet van tevoren bepalen.
Lol..Als je scheefhuurt moet je 't idd natuurlijk wel goed doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik al.
In mijn vorige wijk woonde iemand in een sociale huurwoning, reed in een audi A8 op belgisch kenteken, en had een zwembad in de tuin. Zo hoort het natuurlijk niet.
Oh? Volgens wiki wel.. Althans het stukje met de Nationale auto pas.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef T42 het volgende:
[..]
km teller is geen apk punt snelheids meter wel
quote:Ik kan zonder veel poespas via de onderzijde langs het stuur de kabel uit mijn teller draaien, is nog geen 30 seconden werk...
Frauderen kan (bijna) altijd.. Dan kun je die 60 dagen kaart ideeen uit den oude doos ook niet meer uitvoeren..quote:Mijn KM teller staat al ruim 4 jaar op 317.000km.
Snelheid geeft hij wel keurig aan.
Heb het tandwieltje om het te repareren maar ben te lui
Zodra ik het tandwiel vervang zet ik de stand wel weer naar de huidige, is een half uurtje werk.
(4,5x 25.000km erbij). Hou de stand graag origineel.
Een hoge kilometerstand bij een Volvo is als de leeftijd van een fles oude wijn: hoe hoger hoe beter.
Verder is bij veel oude auto's de teller in 5 minuten te vervangen.
Kwestie van op een besloten forum tellers met elkaar uitwisselen die een geschikte stand hebben en je zit weer een jaar safe.
Ofwel: onuitvoerbaar.
1999quote:Op donderdag 1 november 2012 09:10 schreef virl3 het volgende:
[..]
Oh? Volgens wiki wel.. Althans het stukje met de Nationale auto pas.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stichting_Nationale_Auto_Pas
bj?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is bij mij vijf jaar lang geen afkeurpunt geweest...
omdat er 100% plantaardige olie in gaat das neutraalquote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:40 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat je Passat met Golf 3 diesel motor uitstoot neutraal is?
Beide. (teller en meter)quote:
Plantaardige olie kost ook gewoon fossiele brandstof in de productie.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:16 schreef T42 het volgende:
[..]
omdat er 100% plantaardige olie in gaat das neutraal
goed maar de uitstoot uit mijn auto is dan neutraal.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Plantaardige olie kost ook gewoon fossiele brandstof in de productie.
ik heb nog altijd geen werkende teller en ze zeggen er nooit iets vanquote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide. (teller en meter)
Zowel bij een E30 als een 740 gehad. En beide kwamen zonder problemen door de keuring.
En dat is geweest ergens in de periode tussen 2000 en 2005. Kan een jaartje eerder of later zijn, weet het niet precies meer.
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Beide. (teller en meter)
Zowel bij een E30 als een 740 gehad. En beide kwamen zonder problemen door de keuring.
En dat is geweest ergens in de periode tussen 2000 en 2005. Kan een jaartje eerder of later zijn, weet het niet precies meer.
dus een auto van voor 1967 met een kapotte snelheidsmeter kan niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Mwa, bij mijn renault deed de airco het onderandere niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
oh.. maar dat is alleen maar dat die het "extra" doet tochquote:Op donderdag 1 november 2012 12:57 schreef lipjes het volgende:
Sommige knopjes deden het niet, zelfs de ruitenwisser achter ging automatisch aan als de de ruitenwisser voor aanzette en remde.
Wereldvreemd dus.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Uh, nee. Alsof het die keurmeester iets boeit als jou radio, airco, stoelverwarming etc. het niet doen.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Misschien heb ik mazzel gehad, wie weet. Maar vwb de keurnorm lijkt mij de snelheidsmeter wel het minste probleem. Remschijven, banden etc. vind ik belangrijker.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Bronquote:Artikel 5.2.15
Eisen
Personenauto’s die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een goed werkende snelheidsmeter, die ook bij nacht voor de bestuurder goed afleesbaar is.
Wijze van Keuren
Visuele controle. De werking en afleesbaarheid wordt niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsrapport.
dus je olie, ampere, volt, temperatuur buiten, compas en water metertjes moeten werken voor de apk?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
mijn kever met defecte teller (totaalteller) komt uit 74. stand staat al jaren op 75dkquote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef SergeantFluffy het volgende:
EEN werkende snelheidsmeter is na bj juni 1967 verplicht.
kilometerteller(totaalteller enzo) maakt niet uit. alleen voor de nap wordt de kilometerstand geregistreert.
moet er dan ook een werkende kilometerteller inzitten(totaalteller enzo?) na een bepaald bouwjaar?
heb een auto uit 1957 waar de kilometerteller(dag en totaalteller) blijft stilstaan.
[..]
met gps zit er ook EEN snelheidsmeter in de auto.
Ik dacht dat apk-keurmeesters niet meer zo krititsch keken naar de snelheidsmeter omdat als er een gps in de auto wordt gelegd de auto wel door de apk-keuring kan. (momentopname).
De politie kan dan theoretisch wel het kentekenbewijs misschien innemen als je zonder snelheidsmeter(een gps) gaat rondrijden.
kan me wel iets herinneren van iemand op dit forum met een volkswagen kever(dacht ik). snelheidsmeter was kapot. Die kon alleen door de apk zonder de snelheidsmeter in het dashboard, iig niet met de kapotte gemonteerd.
Ja laten we allemaal een nieuwe auto kopen, dat is niet millevervuileindquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:37 schreef henkde_j het volgende:
Hoe kut het ook is voor de liefhebbers. Ik begrijp het wel. Waarom een korting op iets wat meer milieu schade veroorzaakt?
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0quote:Op donderdag 1 november 2012 13:31 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste auto van de jaren 80 en eerder hebben ook maar een totaal teller tot 99,999km
Is het een Caddy? Die springt bij 300000 weer op nul.quote:Op donderdag 1 november 2012 21:13 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Die van mij staat over ongeveer 20.000 kilometer ook weer op 0
Tellerunit is overigens van 1998 en hoort bij het motorblok en alle draaiende delen.
Nee hoor, je airco hoeft bijv. echt niet te werken om de keuring door te komen...quote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor zover ik weet moet alles wat in de auto zit aan knopjes (en metertjes) ook werken. Lijkt me niet meer dan normaal.
Wat probeer je hiermee te zeggen?quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:01 schreef LangeJan het volgende:
Tja, voor 30 EUR in de maand ga ik de Manta niet de deur uit doen. Maar! Als dit door de importfraude is veroorzaakt, dan heb ik eigenlijk maar 1 ding te zeggen.
-> Belastingontduikers.
Bepaalde types die bijvoorbeeld Golfjes II Diesel importeren en er een TDI blok in lepelen en alle overige 190D's die aangekocht zijn.
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 00:52 schreef ukga het volgende:
Als je dit al ziet als belasting onderduiken en onethisch en misbruik, heb ik slecht nieuws voor dit soort mensen
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:
400.000 handtekeningen zou toch iets moeten kunnen bewegen ?
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Da's 3% van de bevolking, democratisch afgeschoten dus.
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:40 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Hoezo afgeschoten is de rest voor dan ?
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:43 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik zou voor mijn auto moeten betalen terwijl de rest in zwaar vervuilende diesels rondtuffen (golf 1/2 - Mercedes 190d, 200d, 300d, bmw 524td, audi 80, audi 100)? Dacht het dus niet, lekker betalen want ik ben ervoor (en zo is hoogstwaarschijnlijk de andere 97%)
Oke milieu reinste onzin, en wat dan voor kinderen die lekker al dat "gezonde" dieselrook inademen? Is dat ook nog goed? Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:46 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Het is toch altijd als tweede auto ? En dan nog wel een oudje, dus waarom zou je daar jaloers op zijn. Het is juist leuk die oudere auto nog te zien rijden, en juist leuk dat een groep mensen dit in ere houdt.
Waarom moet nu juist alles wat leuk is belast of verboden worden ? Want dat het mileu er op vooruit zou gaan is natuurlijk je reinste onzin.
Eens .. Dus ik hoop dat ze het niet botweg afschaffen maar iets inelkaar gaan draaien voor de liefhebber die op een mooie zomerdag z'n clubtourtje wil doen en best wegenbelasting wil betalen NAAR VERHOUDING van het weggebruik..quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:55 schreef firebladex het volgende:
[..]
Ik snap de oldtimer regeling eigenlijk sowieso niet. Als jij gebruikt maakt van de weg, moet je ook wegenbelasting betalen. De reden voor oldtimers was dat ze dus bijna geen gebruik ervan maakte (enkele dagen in een jaar) kwam de regeling voor deze groep te vervallen.
Maar nu mensen de oldtimers als dagelijks vervoer gaan gebruiken, moeten ze ook maar betalen. Als ik een leuke celica wil rijden van bouwjaar 1990, waarom moet ik dan wel betalen en is het dus geen "mooi gezicht" om het te zien. Terwijl een een doorgeroest golf 2 (met zogenaamd "rat look) die je iedere straat minstens 10 keer ziet, wel een mooi gezicht is.
Daarbij mag een auto inderdaad mooi zijn, maar als je er niet mee rijd en alleen bewonderd, mogen ze van mij ook in een museum komen te staan. Jij blij en ik blij. Als je ermee wilt rijden, gewoon betalen.
Tevens zie ik veel liever een mooie lamborghini of een GT-R rijden dan een verroeste oldtimer. En als je de auto zo mooi vind, en zo dolgraag wilt houden... waarom ben je er dan tegen om te betalen? Toen ik het laatst had gecontroleerd, kosten auto's nogsteeds geld. Dat je voor X aantal jaren heb mogen genoten, dat is mooi meegenomen, maar je gaat me niet vertellen dat je verrast bent dat ze het afschaffen?
Tevens ben ik zelf bezit geweest van een Mercedes 190D en een audi 80 (diesel). Mooi om te zien? Absoluut niet. Maar goedkoop te rijden? Ja zeker.
In dat geval mocht de auto die vandaag voor me reed wel afgekeurd worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:04 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
oh.. maar dat is alleen maar dat die het "extra" doet toch
misschien als de ruitenwissers helemaal niet meer uitgezet kunnen worden dat dat ook apk-goedkeuring is.
de eis is vast dat ze het doen en "aan" kunnen en wisserbladen goed e.d., maar zal vast niets over staan dat ze ook goed "uit" moeten kunnen.
quote:Een ritje naar Den Haag lijkt ons nog niet zo zinvol, maar we kunnen alvast wel met zijn allen de petitie van de KNAC tekenen. Die gaan weliswaar over auto's, maar waarom zouden wij ons hier niet bij aansluiten? Gewoon krachten verenigen.
http://www.knac.nl/petitie/
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,quote:
Bron,quote:De voornaamste reden voor deze afschaffing is dat er veel relatief jonge, maar vuile oldtimers uit het buitenland geimporteerd worden die niet gebruikt worden als hobby, maar voor dagelijks gebruik, omdat deze auto's door de vrijstelling van wegenbelasting goedkoper zijn dan andere auto's. De oldtimer-eigenaren die deze auto's echter als hobby hebben worden hier van de dupe en zullen hun auto misschien af moeten staan omdat deze niet meer betaalbaar wordt.
daarom wat nieuwe regeltjes voor import.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
vriend, ik ben het 100% met je eensquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik haal m'n tandpasta altijd 3 halen 2 betalen, is ook misbruik dan.
En ik geef m'n giften op bij de belastingaangifte.
En begin een eenmansbedrijf om aftrekposten te kunnen aanvoeren voor m'n Adsense inkomsten.
Tsja, je kan idd alles als misbruik zien terwijl je gewoon gebruik maakt van legale regels.
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:02 schreef Evienne het volgende:
De slecht onderhouden stinkbakken waar men claimt deze regeling voor af te schaffen, rijden over 5 jaar echt niet meer rond.
Meh, ze wilden in de eerste instantie toch de oldtimerregeling afschaffen voor auto's gebouwd na '87? Dan had dat best gewerkt. Óf ze sterven vanzelf uit, óf men onderhoudt de huidige oldtimer beter teneinde de bijkomende voordeeltjes te behouden. En de bron in Duitsland is ook niet onuitputtelijk. Strengere keuring voor import was ook nog een optie misschien.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je datzelfde 5 jaar geleden had gezegd, waren ze nu al weg wou je zeggen? Natuurlijk niet: daarvoor komt verse import het land binnen.
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:45 schreef ellevehC86 het volgende:
quite simpel, kentekenbewijs: Eerste afgifte NEDERLAND! - 01-01-1987
De auto heeft dan zijn belasting wel betaald.
Niet moeilijker gaan denken.
klopt alles van voor 1978 kun je met blauwe platen krijgenquote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
Die zou naar mijn mening nog een jaar moeten rondrijden met MRB tot geldig vrijstellingsjaar, in dit geval vanaf 2013.quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat maakt de groep die geraakt wordt wat kleiner maar het is verder geen oplossing. Of bedoel je dat die bezitter van dat diesel volkswagenbusje uit 1984 die toevallig in 1988 in nederland geimporteerd is minder recht van spreken heeft dan iemand met een identieke auto die wel al vanaf 1984 in nederland rondrijdt? Of een loeizware klassieke amerikaan die in 2003 geimporteerd is en twee keer per jaar buiten komt?
Het datum waarop een auto in nederland terechtgekomen is is nog willekeuriger dan naar het bouwjaar kijken. Laten we daar maar niet voor kiezen.
'Echte' klassiekers komen ook vaak uit het buitenland. Alleen valt dat minder op omdat die dan toch een blauwe plaat krijgen.
?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:05 schreef T42 het volgende:
[..]
meeste hele oude oldtimers zijn import.. zo was mijn benz uit 1969 in 2003 geimporteerd (uit frankrijk)
meeste vw T1 busjes komen ook uit het buitenland omdat ze hier al op de sloop zijn beland of verrot zijn.
menig t-fordje is ook import
Mijne wel. .quote:
Wellesquote:
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 09:35 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Gelukkig deelt de Bovag ook mijn mening,
[..]
Bron,
http://www.autozonderwege(...)ordt-afgeschaft.html
Verder moet je je eigen conclusies maar trekken.
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffenquote:
Het is de schuld van de buitenlandersquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:02 schreef StateOfMind het volgende:
Bij mij in de buurt barst het van de geïmporteerde pré-1986 Mercedes 190D's en de 250D's. De een in nog slechtere staat dan de ander en ze worden afgeragd door de eigenaren.
En letterlijk allemaal zijn ze van een Ali/Mohammed/etcetera (jaja slechte buurt helaas).
Erg jammer dat het door deze groep verpest wordt voor de liefhebbers.
Elke maf rijdt in een DAF!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dat soort josti mobielen moeten ze nog wat extra naheffen
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de dieselrijders
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het is de schuld van de buitenlanders
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:26 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je kunt ze moeilijk straffen op het enige punt waarop ze volledig geintegreerd zijn: ons bent zuunig.
Als jij het ziet als haatzaaien, dan voel je je blijkbaar persoonlijk aangesproken. Misschien heb je niet gezien dat ik het e.e.a. heb weten te onderbouwen en ik niet klakkeloos maar wat loop te blaten.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, jij probeert gewoon verkapt haat te verspreiden.
Een mocro of turk gaat niet zomaar ff een Golfje 2 importeren om er vervolgens een TDI motor in te bouwen..
ALS ie een Mk2 importeert rijd ie gewoon rond met de huidige 1.6d, 1.6td of 1.6 gtd motor..
Maar dat is al veel langer aan de gang. De 190D (W201) stamt uit 1982 en W123 diesels worden ook al veel langer vrij veel ingevoerd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Ben ik met je eens. Maar de regeling wordt kennelijk minder houdbaar als er veel billige dieselrijders het systeem binnentreden.
Niet alleen de Jaguar rijders, ook diegenen die een nieuwere carrosserie op een oud Range Rover chassis gezet hebben zullen neerkijken op dat plebs.quote:Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's
zo werkt het he, actie reactie. teveel antiekers die dagelijks worden gebruikt -> regeling weg.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:13 schreef Scrutinizer het volgende:
Importfraudeurs ook
De regeling die er is en die zo het zich nu laat aanzien afgeschaft gaat worden, stelt eigenaars van alle auto's van 25 jaar en ouder vrij van het betalen van MRB. Nergens staat dat dat alleen geldt voor auto's die gereden worden door liefhebbers of wat dan ook. Dat er nu opeens, nu die regeling afgeschaft dreigt te worden, allerlei mensen en organisaties met de beschuldigende vinger gaan wijzen naar anderen doet daar niets aan af, die mensen doen/deden niets onwettig. Dat de Bovag nu opeens zegt dat het afschaffen van die regeling veroorzaakt wordt door de import van niet-schone auto's is een beetje mosterd naar de maaltijd, dan hadden ze als belangenvereniging beter een jaar of 5 geleden aan de bel kunnen trekken en een voorstel kunnen doen de regeling te veranderen.
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daarbij kun je het überhaupt iemand moeilijk kwalijk nemen dat hij gebruik maakt van de mogelijkheden die de wet hem of haar biedt.
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:20 schreef LangeJan het volgende:
Blijft erg lastig om de mensen die zeggen "Ja, maar het zijn toch allemaal legale regels" er van te overtuigen dat wanneer een regeling doodbloed, omdat er verkeerd gebruik van gemaakt wordt, dit te verwijten valt aan de mensen die hier misbruik van hebben gemaakt.
Deze regeling is er in eerste instantie voor om liefhebbers een kans te geven er een betaalbare hobby op na te houden en een stukje cultuurbehoud in stand te houden.
Ik ben niet degene die bepaald wat een liefhebber is of niet. Maar de MRB-vrijstelling voor oldtimers is er niet voor bedoeld om massaal auto's vanuit Duitsland hierheen te halen en dat is het nooit geweest. De importfraudeurs komen met deze massale import dus indirect met hun klauwen aan mijn geld en ik verafschuw daarom de vervuilende diesels met importkenteken.
Verder kunnen degene die menen zogenaamd "gebruik" gemaakt hebben van de vrijstelling, omdat het "legaal" is, de tyfus krijgen en wil ze vriendelijk bedanken voor het om zeep helpen van onze hobby.
ik word benadeeld door al die uitkeringstrekkers! dat kost mij geld.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:25 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Dat kan je dus wel! Juist wanneer de ene groep door een ander benadeeld zal worden, hebben die het volste recht zich hier kwaad over te maken, zoals ik nu klaarblijkelijk aan het doen ben.
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk, maar: een grote groep mensen staat financieel gezien het water tot aan de lippen. Jarenlang zijn ze al aan het bezuinigen en het einde lijkt nog niet in zicht. Dan vind ik het niet vreemd dat mensen misbruik maken van zo'n situatie. Je kan moeilijk verlangen dat die groep dan maar op de fiets moet stapt, zodat anderen met hun oldtimer kunnen blijven rijden.
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:00 schreef Evienne het volgende:
[..]
Misbruik? In mijn boekje heet het dan nog steeds gebruik. Het woordje misbruik wordt mensen wel makkelijk in de mond gelegd, dat werkt nou eenmaal beter als je bijval zoekt.
Onze overheid wil klaarblijkelijk niet langer dat wij voordeeltjes genieten, op eender welk vlak. Dat zullen ze alleen niet met zoveel woorden zeggen. Zoals het echte politici betaamt leggen ze de schuld volledig bij een ander en íedereen moet boeten voor het onvergeeflijke misbruik gepleegd door die zondebok. Mensen roeptoeteren lekker mee, voorbijgaand aan het feit dat men honderden andere oplossingen had kunnen bedenken voor dit pseudo-probleem, de liefhebbers sparend, maar dat wil onze overheid blijkbaar niet. Het zal nog wel even duren eer het bij de meeste liefhebbers doordringt dat het niet aan de import-rijders ligt, maar aan onze overheid, die niemand meer iets gunt.
Helaas zal deze maatregel óók wéér níét bijdragen aan economische voorspoed. Integendeel, het gat wordt steeds dieper gegraven.
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:49 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
?
ja, en?
We hebben het over de Nederlandse MRB, een origineel Nederlandse auto uit 1986 heeft daar zijn bijdrage aan verricht.
Een Import uit 1978 maar in Nederland ingevoerd in 2002 heeft er amper aan bijgedragen.
een golf1 ook niet ooit... een kever ook niet ooit. een daf al helemaal niet ooitquote:
Doen we al, ongeveer 1 euro per liter!quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
alles wat elke dag gewoon op de weg rijdt wegenbelasting laten betalen. klaar!
Ik ben een beetje van beide dus. Ach, ik heb sowieso weinig reden tot klagen met mijn 700 kg. speelgoedautootje. Mijn vorige was nog geen oldtimer en daar betaalde ik 13 euro per maand voor. Ze is een vrij zuinig wagentje en écht niet zo vies. Ze is mijn hobby en juist daarom wil ik er elke dag wel in rijden. Maar ook dat hoeft geen probleem te zijn, het dagelijkse gebruik, als het onderhoud maar navenant is. Ik betaal daar overigens wel extra verzekeringskosten voor, 15.000 km. per jaar.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:07 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Je hebt het over de liefhebber en ik heb het over de mensen die het aan zagen komen dat het voorlopig alleen maar minder zou gaan en snel een oldtimer aangeschaft hebben toen ze het nog konden betalen. Dat is misbruik maken van de regeling, omdat het nu eenmaal voor de hobby was en niet om iedere dag in rond te karren. Maar ik snap ze best. De figuren die deze regels maken hebben zelf nergens last van.
Mijn chevy word over 3 jaar 50quote:
das jammer.....quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:12 schreef T42 het volgende:
[..]
dan valt 70% van de oldtimers af... allemaal geimporteerd ooit.
zelf auto's die jonger zijn zij er al een heleboel import (1990 tot 2012)
Dat laatste stuk ben ik met je eens. Wat daar boven stond was gewoon mooi maar deed niet ter zake.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:04 schreef Evienne het volgende:
Dat ze nu elke oldtimer laten boeten, is tekenend voor de werkelijke gedachte erachter. Het gaat niet om het zogenaamde misbruik imho, maar een omfloerste manier om iedereen overal de volle mep voor te laten betalen. Dat wil ik maar even gezegd hebben want ik vind het zo jammer.
Ja, die wil ik ook wel. Eigenlijk zocht ik al jaren naar een van, maar nu is het inmiddels onbetaalbaar.quote:
Zelf koop.quote:
Thanks, ik heb er mijn best op gedaan. En over het belangrijkste zijn we het eens, het gáát helemaal niet om een nobel doel, maar gewoon om geld. Laten we met zijn allen gaan fietsen! Lopen! Paardrijden! Eens zien of 'ze' dát zo leuk vinden!quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:22 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Dat laatste stuk ben ik met je eens. Wat daar boven stond was gewoon mooi maar deed niet ter zake.
Het heeft niets met milieu, of iets anders te maken, het is gewoon makkelijk graaien, waardoor inderdaad velen de dupe worden.
Nu ik nog even hoor. Je hebt het over 'ze', als je het over je auto hebt. Hoe zit dat, Frans of zo? Kom je 's morgens al pratende naar haar toe en wrijf je dan even zachtjes over de lak, fluisterend: 'Nee schatje, je weet best dat jij de HEMA niet in kan en mag, maar ik beloof dat ik je voor het raam zal parkeren én we gaan samen aan het eind van de middag héérlijk door de wasstraat!'.
Of dat niet?
Het is zo vervelend dat je niet meer zonder auto kán. Nou ja, in bepaalde gevallen als je dicht bij je werk zit misschien, maar anders houdt het snel op. De enige auto die in mijn bezit was en bijna als oldtimer door kon gaan, hield het technisch voor gezien. Dan is het moment aangebroken dat ik ze een naam geef. Die zijn vrij kort.quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Evienne het volgende:
[..]
Thanks, ik heb er mijn best op gedaan. En over het belangrijkste zijn we het eens, het gáát helemaal niet om een nobel doel, maar gewoon om geld. Laten we met zijn allen gaan fietsen! Lopen! Paardrijden! Eens zien of 'ze' dát zo leuk vinden!
Nou, als je mijn autootje ziet is ze overduidelijk een meisje hoor. Ik praat er nog net niet liefkozend tegen, heb haar wel eens een kusje op het stuur gegeven nadat ze een uitslover in een Audi op zijn neus liet kijken. Ze heeft wel een naam trouwens, Turq, vanwege haar kleur. Maar dat is vooral leuk als ik iets te mopperen heb. En ja, ik besef me terdege dat ik waarschijnlijk de enige ben die dat grappig vindt, maar zo geven we allemaal wel eens iets een naam, wat eigenlijk geen naam mag hebben, toch?
ah joh wat doe je hier? jij hebt niet eens een oldtimer?quote:
Ik dacht dat je beter wist.....quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:40 schreef T42 het volgende:
[..]
ah joh wat doe je hier? jij hebt niet eens een oldtimer?
bedoelde je bent geen liefhebber danquote:Op vrijdag 2 november 2012 21:19 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Ik dacht dat je beter wist.....
dat is toch ieder voor zich, ik ken mensen die in een 2000 euro aangeschafte W124 rijden als "liefhebber", kan best zijn natuurlijk, maar ik wil niet lijden omdat mensen er dagelijks vervoer van hebben gemaakt.quote:
Nou, hoe durven die ordinaire paupers de vrije jongens af te remmen! Affreus, abject en infaam!quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Hyperdude het volgende:
Dan ga je, bv. als Jaguar XK rijder nog wat meer neerkijken op die nouveau-pauvre's met hun niet kapot/vooruit te krijgen 200D's
Dus als Rutte joun mening deelt zit ik veilig?quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als er geen GTI op je oude Golf staat (en niet de 1.3 versie ) is het geen klassieker en mot je betalen of in de pers.
Maakt mij niet uit of je Tukker of Turk bent.
meeste auto werden pas klasieker na een tijd.. een kever kocht je vroeger ook voor een kratjebier..quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:00 schreef Hyperdude het volgende:
Als er geen GTI op je oude Golf staat (en niet de 1.3 versie ) is het geen klassieker en mot je betalen of in de pers.
Maakt mij niet uit of je Tukker of Turk bent.
Wtf? Turq.?? lolquote:Op vrijdag 2 november 2012 19:39 schreef Evienne het volgende:
Nou, als je mijn autootje ziet is ze overduidelijk een meisje hoor. Ik praat er nog net niet liefkozend tegen, heb haar wel eens een kusje op het stuur gegeven nadat ze een uitslover in een Audi op zijn neus liet kijken. Ze heeft wel een naam trouwens, Turq, vanwege haar kleur. Maar dat is vooral leuk als ik iets te mopperen heb.
het is niet illegaal officieel.quote:Op vrijdag 2 november 2012 22:31 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dat is toch ieder voor zich, ik ken mensen die in een 2000 euro aangeschafte W124 rijden als "liefhebber", kan best zijn natuurlijk, maar ik wil niet lijden omdat mensen er dagelijks vervoer van hebben gemaakt.
Ja, want het verschil tussen elektro auto's en brandstof auto's qua uitstoot is gelijk aan 0.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:17 schreef borbit het volgende:
Terecht aso's in vieze stink auto's die geen belasting betalen. Per direct invoeren, en de elektrische auto belastingvoordeel geven. En dan natuurlijk ook het nemen van zonnepanelen promoten met een feed-in tarief.
Als je tegelijkertijd de aanleg van zonnepanelen stimuleert, kun je wel veel besparen ja. Tegelijkertijd worden we minder afhankelijk de olielanden. Waar het op het moment nou niet bepaald stabiel is.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, want het verschil tussen elektro auto's en brandstof auto's qua uitstoot is gelijk aan 0.
daar heb ik geen zonnepaneel voor nodig KERN POWER!!!quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:42 schreef borbit het volgende:
[..]
Als je tegelijkertijd de aanleg van zonnepanelen stimuleert, kun je wel veel besparen ja. Tegelijkertijd worden we minder afhankelijk de olielanden. Waar het op het moment nou niet bepaald stabiel is.
Dat is de volgende stap als zonne energie en dergelijken niet krachtig genoeg zijn. Ieder autotje een klein reactortje. Dan heb je ook een veel minder groot probleem als wanneer zo'n grote centrale iets mee mis gaat.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:46 schreef T42 het volgende:
[..]
daar heb ik geen zonnepaneel voor nodig KERN POWER!!!
juist no dangerquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:48 schreef borbit het volgende:
[..]
Dat is de volgende stap als zonne energie en dergelijken niet krachtig genoeg zijn. Ieder autotje een klein reactortje. Dan heb je ook een veel minder groot probleem als wanneer zo'n grote centrale iets mee mis gaat.
nee maar een reactortje zo klein dat er enkel een auto op kan rijden kan niet zo veel kwaad. Daar zit natuurlijlk ook niet zoveel radiostraling spul inquote:Op zaterdag 3 november 2012 17:50 schreef daNpy het volgende:
Ja want kernenergie is gezond als het mis gaat.
diesel 3 euro de liter? Dan zie ik de oost europeanen al met paard en wagen de grens oversteken, en kost mijn boodschappenkar 2 keer zoveel.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:07 schreef T42 het volgende:
[..]
het is niet illegaal officieel.
laat ze diesel maar gewoon 3 euro per liter maken dan
bestaat al... Maar op het bamboe op het dak van de eigen auto laten groeien na .quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:18 schreef borbit het volgende:
anders moeten we gewoon op hout gaan rijden. IEts als bamboe kun je dan op het dak kweken en ombuigen zodat het direct de verbrandingsoven in groeit. Dan hoef je nooit meer te tanken. En het is veiliger dan kernenergie.
http://www.bovagrai.info/(...)o/auto/2012/1.7.htmlquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:
Marktplaats zegt:
626 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Mercedes-Benz 1984 - 1986
350 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986
176 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986 Diesel
Om maar eens een vergelijk te trekken met een eche oldtimer:
25 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Chevrolet 1960 - 1970
1 resultaat in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Chevrolet 1960 - 1970
Dan mag je pas zeggen dat je met iets exclusiefs rijdt dat het behouden van cultureel erfgoed daadwerkelijk ook waard is.
ow dan komt het in jouw straatje en dan is het wel slecht? ik rij ook een diesel maar van mij mag jet 10 euro per liter worden voor particulieren als oldtimers maar wegen belasting vrij zijnquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:15 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
diesel 3 euro de liter? Dan zie ik de oost europeanen al met paard en wagen de grens oversteken, en kost mijn boodschappenkar 2 keer zoveel.
Nee, ik wil gewoon de W124's, de W201,s de E30's en de Audi 80's uit de kliek gedonderd hebben.
hout gas generator alleen wel 80% vermogen verliesquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:18 schreef borbit het volgende:
anders moeten we gewoon op hout gaan rijden. IEts als bamboe kun je dan op het dak kweken en ombuigen zodat het direct de verbrandingsoven in groeit. Dan hoef je nooit meer te tanken. En het is veiliger dan kernenergie.
stoom auto's werkte op een vloeistof die door zijn eigen verhitting vergast wordquote:Op zaterdag 3 november 2012 18:26 schreef SergeantFluffy het volgende:
[..]
bestaat al... Maar op het bamboe op het dak van de eigen auto laten groeien na .
namelijk een vergasser op de inlaat van de auto doen.
google op houtvergasser auto en car gassifier e.d.
vlak voor en na de tweede wereldoorlog werd het wegens benzinegebrek toegepast.
kan dus al "makkelijk" ook op bestaande autos gemaakt worden.
of een stoomauto waar je van alles in kan stoken natuurlijk!
maar op die usa bak kunnen wel 10 benzen rijden...quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:27 schreef ellevehC86 het volgende:
Marktplaats zegt:
626 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Mercedes-Benz 1984 - 1986
350 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986
176 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Mercedes-Benz 1984 - 1986 Diesel
Om maar eens een vergelijk te trekken met een eche oldtimer:
25 resultaten in Oldtimers Uw zoekcriteria: Chevrolet 1960 - 1970
1 resultaat in Oldtimers Uw zoekcriteria: tot: ¤ 5.000 Chevrolet 1960 - 1970
Dan mag je pas zeggen dat je met iets exclusiefs rijdt dat het behouden van cultureel erfgoed daadwerkelijk ook waard is.
dus?quote:Op zaterdag 3 november 2012 18:54 schreef T42 het volgende:
[..]
maar op die usa bak kunnen wel 10 benzen rijden...
ik meer flipperkasten dan auto onderdelen dus? ik sleutel zelf ook niet meer zoveel laat het nu vaker doen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:10 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dus?
Ik heb meer de steeksleutel in mijn klauwen dan 100 van die benzrijders.
Da's bij een Benz ook veel minder nodigquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:10 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
dus?
Ik heb meer de steeksleutel in mijn klauwen dan 100 van die benzrijders.
godverdomme, ik moet ook alles gaan verantwoorden hierquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:29 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Da's bij een Benz ook veel minder nodig
Flipperkasten verlies je ook trouwens.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:28 schreef T42 het volgende:
[..]
ik meer flipperkasten dan auto onderdelen dus? ik sleutel zelf ook niet meer zoveel laat het nu vaker doen.
maar zie me zelf wel als liefhebber
jup jij weet het allemaalquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Flipperkasten verlies je ook trouwens.
En laten we eerlijk zijn T42, op die 69 Mercedes die je verkocht hebt na staat er alleen nog een grote puinhoop aan keveronderdelen, voor een liefhebber onwaardig.
miskoop of niet, dat was een mooi apart ding.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:54 schreef T42 het volgende:
[..]
jup jij weet het allemaal
en die benz was mijn grote miskoop hoor... (nooit meer een benz heb ik toen gezegt)
jup duur en niemand wou hem mercedes classics bedrijven gooide de deur gewoon dicht omdat hij 4 deuren hadquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:55 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
miskoop of niet, dat was een mooi apart ding.
jup dat was een probleem en had er veel geld ingestoken en toen heb ik hem nog maar voor een 3500 verkocht (ofjah kreeg er een T3 camper voor terug)quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Mijn Benz, een tweedeurs, was m'n fijnste auto ooit. Die deed het altijd, maar roesten deed-ie helaas ook vrij goed.
Ik heb wel eens een foto gezien van de jouwe hier op FOK! Mooie wagenquote:Op zaterdag 3 november 2012 20:00 schreef T42 het volgende:
[..]
jup dat was een probleem en had er veel geld ingestoken en toen heb ik hem nog maar voor een 3500 verkocht (ofjah kreeg er een T3 camper voor terug)
roest had ie niet, alles gereviseerd, nieuwe lak, lpg ingebouwd.
nou jah was niks voor mij ik reed er dagelijks in en dat koste snel 2000/3000 euro aan onderdelen perjaar...quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:04 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een foto gezien van de jouwe hier op FOK! Mooie wagen
Zo zonde dat we dit soort auto's door het afschaffen van de vrijstelling een stuk minder op de weg gaan zien.
Mijn klassieker heeft een "winterverzekering", zou er niet eens mee naar dit protest kunnen gaan. Tegelijk zie je dan dat ik de volle mep mag betalen terwijl dat ding momenteel van eind oktober tot begin zomertijd in de garage staat.Hopelijk bedenken ze toch wat in de trant van de ouderwetsche 60 dagen kaart.quote:Op zondag 4 november 2012 10:07 schreef Prowl het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)h+.aspx&action=media
Kwam daar nou die bak uit flodder voorbij?
slecht geregeld ik had ook mee willen rijden....quote:Op zondag 4 november 2012 10:07 schreef Prowl het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)h+.aspx&action=media
Kwam daar nou die bak uit flodder voorbij?
ik heb meetings in de winter waar ik wel gewoon naartoe rijquote:Op zondag 4 november 2012 12:08 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn klassieker heeft een "winterverzekering", zou er niet eens mee naar dit protest kunnen gaan. Tegelijk zie je dan dat ik de volle mep mag betalen terwijl dat ding momenteel van eind oktober tot begin zomertijd in de garage staat.Hopelijk bedenken ze toch wat in de trant van de ouderwetsche 60 dagen kaart.
Anders ben ik, uit zelfrespect, gedwongen, elders de fiscus met een soort gelijk bedrag te flessen.
en hij is dan 200 euro waard.. net als die swift in v&a....quote:Op zondag 4 november 2012 12:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Tja dat wordt dan de auto gewoon vaak schorsen. Je moet minstens 3 maanden schorsen toch, anders kan je alsnog terugbetalen? Met een beetje planning is dat mogelijk
Ik betaal 600 voor de zomertijdperiode. Hele jaar is iets van 750, dus zoveel scheelt dat idd. niet.quote:Op zondag 4 november 2012 12:37 schreef T42 het volgende:
[..]
ik heb meetings in de winter waar ik wel gewoon naartoe rij
maar voor 160 euro ben ik heel jaar allrisk verzekerd zonder winter zomer ding?
750 perjaar? heb je dan onbeperkt km?quote:Op zondag 4 november 2012 12:51 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ik betaal 600 voor de zomertijdperiode. Hele jaar is iets van 750, dus zoveel scheelt dat idd. niet.
Maar ik rij er toch niet mee in de winter, pekel enzo. Als het een keer een mooie droge dag is pak ik de oude pekelmotorfiets
Dat is dan altijd nog een optiequote:Op zondag 4 november 2012 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Is een oude 911. Verzekerd tegen taxatiewaarde.
Als ie in de sloot gaat krijg ik 25K, uit mijn hoofd.
7500 kms.
ah snap em en ook de winter zomer dingquote:Op zondag 4 november 2012 13:05 schreef Hyperdude het volgende:
Is een oude 911. Verzekerd tegen taxatiewaarde.
Als ie in de sloot gaat krijg ik 25K, uit mijn hoofd.
7500 kms.
Als ik er geen verlies op zou maken, misschien wel.quote:
ik zag idd een roze 73/74 Impala/Capricequote:Op zondag 4 november 2012 10:07 schreef Prowl het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)h+.aspx&action=media
Kwam daar nou die bak uit flodder voorbij?
Mijn meisje/BMW heet Sibelquote:
das ook weer zo en ze zijn niet gek meer bij de verzekeringenquote:Op zondag 4 november 2012 15:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als ik er geen verlies op zou maken, misschien wel.
Raar bericht. Als ik niet optimaal rijd met een auto is het logisch dat 'ie het opgegeven verbruik niet haalt. Als je optimaal rijdt met zo'n auto (veel opladen, veel elektrisch rijden) dan haalt 'ie het opgegeven verbruik wel, zo niet dan wordt het inderdaad een stuk minder.quote:Op maandag 5 november 2012 14:06 schreef T42 het volgende:
nog een ding om van de belasting vrij af te gooien.
http://www.anwb.nl/auto/n(...)helemaal-niet-zuinig
op de radio werd het even uitgelegdquote:Op maandag 5 november 2012 14:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Raar bericht. Als ik niet optimaal rijd met een auto is het logisch dat 'ie het opgegeven verbruik niet haalt. Als je optimaal rijdt met zo'n auto (veel opladen, veel elektrisch rijden) dan haalt 'ie het opgegeven verbruik wel, zo niet dan wordt het inderdaad een stuk minder.
Logisch ook.quote:Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef T42 het volgende:
[..]
op de radio werd het even uitgelegd
lease rijders waren het probleem omdat die hun auto dus nooit opladen want dat was te veel werk en dus op de benzine motor bleven rijden met motto de baas betaald toch.
en dan ook nog links gingen rijden met 150kmh
truequote:Op maandag 5 november 2012 16:36 schreef zuigmarmot het volgende:
[..]
Logisch ook.
Op je werk bij een opdrachtgever/klant heb je eigenlijk nooit een oplaadpunt, en als je thuis ook geen oplaadpunt hebt met een eigen meter waarbij de baas het stroomverbruik vergoed ben je wel gek
om hem thuis op te laden natuurlijk.
Bijna alle leaserijders rijden die dingen voor het fiscale voordeel, niet voor het milieu
dan ben je een behoorlijk schurftige eikel. Trouwens, ik las een paar dagen geleden dat over die dingen vanaf 2014 ook weer belasting betaald moest worden, of heb ik het verkeerd? Dat tikt aardig door met iets van 40k per stuk.quote:Op maandag 5 november 2012 14:31 schreef T42 het volgende:
[..]
op de radio werd het even uitgelegd
lease rijders waren het probleem omdat die hun auto dus nooit opladen want dat was te veel werk en dus op de benzine motor bleven rijden met motto de baas betaald toch.
en dan ook nog links gingen rijden met 150kmh
ze waren zo slechter dan een normale autoquote:Op maandag 5 november 2012 19:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
dan ben je een behoorlijk schurftige eikel. Trouwens, ik las een paar dagen geleden dat over die dingen vanaf 2014 ook weer belasting betaald moest worden, of heb ik het verkeerd? Dat tikt aardig door met iets van 40k per stuk.
Nee, de uitstoot moet minder zijn dan 50 gram.quote:Op maandag 5 november 2012 21:06 schreef T42 het volgende:
[..]
ze waren zo slechter dan een normale auto
maar die blijven wel belasting vrij dacht ik?
Kortom. De MRB-vrijstelling is om zeep geholpen door het gelobby van een van onze prinsen met zijn elektrische autosekte en niet te vergeten de importfraudeurs met hun stinkende Golfjes 2 met moderne TDI techniek (na ombouw) en de ransapen die woonwerk zijn gaan rijden met een gore 190D.quote:Op maandag 5 november 2012 14:10 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Raar bericht. Als ik niet optimaal rijd met een auto is het logisch dat 'ie het opgegeven verbruik niet haalt. Als je optimaal rijdt met zo'n auto (veel opladen, veel elektrisch rijden) dan haalt 'ie het opgegeven verbruik wel, zo niet dan wordt het inderdaad een stuk minder.
rot een eind op man jaloerse ratquote:Op dinsdag 6 november 2012 23:57 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Kortom. De MRB-vrijstelling is om zeep geholpen door het gelobby van een van onze prinsen met zijn elektrische autosekte en niet te vergeten de importfraudeurs met hun stinkende Golfjes 2 met moderne TDI techniek (na ombouw) en de ransapen die woonwerk zijn gaan rijden met een gore 190D.
Blergh, als de tarieven hetzelfde blijven ga ik van ¤0 naar ¤70 per maand wegenbelasting. Dat is even ¤840 per jaar extra dokken. Veel erger nog dus dan die zorgpremiequote:Op maandag 5 november 2012 23:59 schreef MaGNeT het volgende:
Je zal maar deze Tatra T613 rijden en dan...
Toch 1700 kilo...
hmm. Dat zou idd wel leuk zijn. Ben nog steeds van plan namelijk volgend jaar een klassieker aan te schaffen (Fiero of een ouwe 4kante Lada, als 't ff kan 2102 met dikke velgen ) en als auto's van die leeftijd nu plots een stuk goedkoper worden is dat een leuke compensatie..quote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
In dat laatste punt heeft ie gelijk, hoor.quote:Op woensdag 7 november 2012 10:34 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
rot een eind op man jaloerse rat
ja, of gesloopt. en dat is nou dus juist niet de bedoeling.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden?
die 'echte liefhebbers' hebben zelf al een auto die ook gekelderd is. Het is net als met aandelen, na een flinke daling heb je soms ff geen geld om op een gunstig moment in te stappenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
Nee, die gaan gewoon het land uit.. sterker nog, als dat gebeurd word het hier een walhalla voor autohandelaartjes.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:52 schreef RemcoDelft het volgende:
Hebben "de echte liefhebbers" zich al gerealiseerd dat oude auto's straks veel goedkoper zullen worden? Een 26 jaar oude auto die nu voor 7000 euro verkocht wordt, is straks vrijwel niets meer waard! Die koop je dan goedkoper dan een 15 jaar oude auto.
al die stinkhokken nederland uit behalve de echte mooie, die worden gewoon geschorst.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, die gaan gewoon het land uit.. sterker nog, als dat gebeurd word het hier een walhalla voor autohandelaartjes.
ik heb geen EEN buitelander gezien met een 1.9tdi mk2 golf/jetta.quote:Op woensdag 7 november 2012 18:01 schreef Skv het volgende:
[..]
In dat laatste punt heeft ie gelijk, hoor.
Ja.. maar geen een met een tdi blok Judas..quote:Op woensdag 7 november 2012 21:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hahaha ik zie alleen maar mohammeds rijden met golfjes 2 diesel
Boeiend, diesel blijft diesel.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:11 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja.. maar geen een met een tdi blok Judas..
Nee. Sorry David, zit een behoorlijk verschil in tussen een oldie diesel blok en een geavanceerd tdi motor..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Boeiend, diesel blijft diesel.
onderbouw eeens waarom benzine wel maar diesel niet..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:23 schreef ColtZ40 het volgende:
Echte liefhebbers van oldtimers rijden alleen in het weekend of met goed weer. Ik ben er voor dat ze alleen oldtimers op benzine vrijstellen van belastingplicht.
Wat ik net al aangaf. Een oldtimer moet een hobby/liefhebberij zijn. Geen fiscaal voordeeltje. Daarbij is een golf 2 geen oldtimer maar eerder een te goed gebouwde auto die te lang mee gaat. Het is toch te gek voor woorden dat een Passat CC met roetfilter en nox filter 2400 euro per jaar belasting moet betalen en jij met je stink diesel niks....quote:Op woensdag 7 november 2012 22:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
onderbouw eeens waarom benzine wel maar diesel niet..
en een hobbyist/liefhebber mag geen diesel rijden? Ik ben een hobbyist en liefhebber v.d. golf 2..quote:Op woensdag 7 november 2012 22:36 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat ik net al aangaf. Een oldtimer moet een hobby/liefhebberij zijn. Geen fiscaal voordeeltje. Daarbij is een golf 2 geen oldtimer maar eerder een te goed gebouwde auto die te lang mee gaat. Het is toch te gek voor woorden dat een Passat CC met roetfilter en nox filter 2400 euro per jaar belasting moet betalen en jij met je stink diesel niks....
nee.. hoezo? Gewoon laten zoals het is en niet mierenneuken.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:39 schreef TC_Artemis het volgende:
Een weekend kenteken aka weekenteken is de optie.
Net alsof je opgefokte TDI zonder kat minder vervuilend is als de originele motor die er in zat... Daarbij rij je ook meer omdat je lekker goedkoop kan tanken.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:43 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
en een hobbyist/liefhebber mag geen diesel rijden? Ik ben een hobbyist en liefhebber v.d. golf 2..
Ter informatie, mijn golf is geboren als een benzine, maar ik verkies de velemalen zuiniger em schoner diesel blok 10x boven de ouderwetse vervuilende benzine slurpende 1.3 carburateur blok..
Ik heb het niet over buitenlanders, ik heb het over paupers in het algemeen.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik heb geen EEN buitelander gezien met een 1.9tdi mk2 golf/jetta.
Alle tdi/1.9 mk2's die ik gezien heb (en dat zijn een stuk of 10/15) zijn allemaal van hollanders.
Simpel snel ff als voorbeeld: T42 met zijn 1.9 mk3 diesel motor in zijn passat..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |