Gewoon een sopje en een schone droge doek volgens de monteur (zelf ook en fanatiek mtb-er).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik gebruik het constant. Wat moet ik anders gebruiken?
Ik heb ooit eens geïnformeerd bij een Fox dealer en die zei toen dat een sopje en een doek om te drogen genoeg was en dat Brunox absoluut uit den boze was voor iig Fox. Ditzelfde wist mijn dealer vandaag dus ook over Rockshox te vertellen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
Verder nooit inspuiten met iets van smering ofzo?
? Ik gebruik al jaren Brunox voor Rockshox vering. Fox raadt het inderdaad af, maar ik hoor enkel positieve reacties over Brunox + Rockshox.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens geïnformeerd bij een Fox dealer en die zei toen dat een sopje en een doek om te drogen genoeg was en dat Brunox absoluut uit den boze was voor iig Fox. Ditzelfde wist mijn dealer vandaag dus ook over Rockshox te vertellen.
Dus ja, dan gebruik ik het liever ook niet meer.
Dat staat ook op de busjes Vorkdeo, maar dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn. Daarom heeft Rockshox een rechtzaak aangespannen tegen Brunox, vanwege de naamsmisbruik. Ook Rockshox raadt het gebruik juist af.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef Unsub het volgende:
[..]
? Ik gebruik al jaren Brunox voor Rockshox vering. Fox raadt het inderdaad af, maar ik hoor enkel positieve reacties over Brunox + Rockshox.
Interessant feitje daarbij: Brunox Forkdeo is in samenwerking met Rockshox ontwikkeld... Het lijkt me dus erg sterk dat het niet goed voor de vork is
Mmm.. apart. Nouja, ik blijf het gewoon gebruiken bij mijn huidige vork, daar is het mogelijke kwaad dan toch al geschiedtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat staat ook op de busjes Vorkdeo, maar dat schijnt dus helemaal niet zo te zijn. Daarom heeft Rockshox een rechtzaak aangespannen tegen Brunox, vanwege de naamsmisbruik. Ook Rockshox raadt het gebruik juist af.
Van de online handleiding: Smeer stofafdichtingen/buizen Iedere rit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:53 schreef Auti het volgende:
Staat er niets in die zeer uitgebreide handleiding?
Nou, brunox is vooral snel en simpel. eff sprayen, loopt vanzelf langs je vorkpoot in de seal en voila.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:11 schreef StateOfMind het volgende:
Ik weet het niet meer, wat is nu het verstandigste/beste?
Precies, schoonmaken, inspuiten en inveren, restanten afvegen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:54 schreef StateOfMind het volgende:
Echter kon het gebruik van Brunox ook geen kwaad, zolang het na gebruik ook meteen weer droog gemaakt werd.
Dat deed ik altijd al, dus eigenlijk een hoop paniek om niks Gelukkig.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:00 schreef Auti het volgende:
[..]
Precies, schoonmaken, inspuiten en inveren, restanten afvegen.
Dat zou je eigenlijk ook met witte vaseline kunnen doen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:20 schreef Gripper het volgende:
Vroeger had je bij rockshox judy butter, een soort dikke vaseline. dunnetjes op de vorkpoten smeren, en alle zand en rommel plakte er dan aan vast, maar kon tenminste niet mee naar binnen de vork in. Na de rit het laagje vette drek eraf vegen, en nieuwe butter erop. Werkte ook prima, ik heb er nog steeds een potje van staan.
Hoppa.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:36 schreef Marco001 het volgende:
Boh, Zaterdag is die toertocht die ik wil ga doen, maar het word daar dan hooguit 6 graden...
Koud!!
AAAArrrrghhh!!! Wat is nu het beste?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:27 schreef StateOfMind het volgende:
http://mtb-king.be/product_info.php/cPath/17_75/products_id/157
;Mijn winteroutfit bestaat uit joggingsbroek, tshirt en een wat dikekre koersjack..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:40 schreef StateOfMind het volgende:
Goed aankleden, dan heb je nergens last van. Toen het van de week ook zo koud was, had ik mijn winteroutfit voor het eerst aan, en op een gegeven moment had ik het zelfs iets te warm
Voor schaatsen moet je iig zuurvrije vaseline hebben. Misschien dat het hierbij ook nuttig is?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:13 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat zou je eigenlijk ook met witte vaseline kunnen doen?
Witte vaseline is volgens mij zuurvrij en anders heb ik de verkeerde term gebruikt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:58 schreef mmascha het volgende:
[..]
Voor schaatsen moet je iig zuurvrije vaseline hebben. Misschien dat het hierbij ook nuttig is?
Mijn fietsenman uit de werkplaats zei zaterdag toen ik een busje vorkdeo kocht: teflonspray komt niet voorbij de rubberen ring en vorkdeo wel.
O en ik vond de vorige TT leuker
Echt respect, zoals je kan zien heb ik nog geen minuut op strava gezet Drie keer niets en morgen gaat mijn fiets nog even langs de fietsenmaker ook.. die challenge ga ik niet meer redden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, gister 103, vandaag 85. Morgen ook zoiets. Vrijdag Noordwijk doen met collega's. Zaterdag en zondag ook minimaal 100, 120.
Mijn reet doet al pijn bij de gedachte
Geen idee. Een rondje ergens. Misschien ff door dat kenemmerland stuk. Sowieso verharde/semiverharde paden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:52 schreef Auti het volgende:
[..]
Echt respect, zoals je kan zien heb ik nog geen minuut op strava gezet Drie keer niets en morgen gaat mijn fiets nog even langs de fietsenmaker ook.. die challenge ga ik niet meer redden.
Waar fiets je zaterdag/zondag?
Nondeju, dat gaat je idd niet in de koude kleren zitten, elke dag.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:34 schreef kanovinnie het volgende:
Zo, gister 103, vandaag 85. Morgen ook zoiets. Vrijdag Noordwijk doen met collega's. Zaterdag en zondag ook minimaal 100, 120.
Mijn reet doet al pijn bij de gedachte
Afhankelijk van de afstand en fiets en garmin instelling 24 tot 40 minuten snelste route.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:22 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe lang fiets je erover, heen- en terugreis opgeteld?
Ja.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Kan je eigenlijk douchen op het werk kanovinnie?
Ik heb net een contract getekend bij een nieuwe werkgever, 18 km fietsen, maar geen douche op het werk.
Het is niet echt de tijd om allerlei dingen te eisen bij een sollicitatie.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja.
Geen douche op het werk? Kan je dat niet aanvragen?
helaas niet overal mogelijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Afhankelijk van de afstand en fiets en garmin instelling 24 tot 40 minuten snelste route.
Omweg is 2 tot 4 uur.
[..]
Ja.
Geen douche op het werk? Kan je dat niet aanvragen?
In wat voor sector werk je? Je kan het imo bij je sollicitatie best vragen. Heb ik ook gedaan. Je laat in ieder geval zien dat je gemotiveerd bent om op de fiets naar je werk te komen. Dat is imo (en volgens degene die mij aannam, maar das ook een MTB'er) een pluspunt.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:50 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Het is niet echt de tijd om allerlei dingen te eisen bij een sollicitatie.
Ben al blij dat ik bij mijn huidige werkgever weg ben voordat de boel failliet gaat.
Gedetacheerd?quote:Op donderdag 1 november 2012 17:56 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
helaas niet overal mogelijk.
Bij ons (bij de klant) wel, op vaste kantoor hebben we ook geen douche
Metaal, ik zit nu bij een constructiebedrijf, voornamelijk staalconstructies voor de bouw. Ga volgende maand bij een bedrijf werken dat afsluiters maakt voor meetapparatuur. Ik heb ook wel gevraagd of ze een douche hadden, omdat ik graag op de fiets wil komen, maar niet dus.quote:Op donderdag 1 november 2012 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In wat voor sector werk je? Je kan het imo bij je sollicitatie best vragen. Heb ik ook gedaan. Je laat in ieder geval zien dat je gemotiveerd bent om op de fiets naar je werk te komen. Dat is imo (en volgens degene die mij aannam, maar das ook een MTB'er) een pluspunt.
Afsluiters voor meetappartuur? Ballvalve's enzo? Kan je mij de naam van 't bedrijf pmen? Ik ben namelijk 1 van de lastige klanten die allerlei afsluiters voor piping en tubing nodig hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:03 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Metaal, ik zit nu bij een constructiebedrijf, voornamelijk staalconstructies voor de bouw. Ga volgende maand bij een bedrijf werken dat afsluiters maakt voor meetapparatuur. Ik heb ook wel gevraagd of ze een douche hadden, omdat ik graag op de fiets wil komen, maar niet dus.
Maar ik ga 2 dagen in de week met mijn vriendin carpoolen, dan kan ik altijd de fiets achterin gooien en terug fietsen.
Yepquote:Op donderdag 1 november 2012 19:44 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
In wat voor sector werk je? Je kan het imo bij je sollicitatie best vragen. Heb ik ook gedaan. Je laat in ieder geval zien dat je gemotiveerd bent om op de fiets naar je werk te komen. Dat is imo (en volgens degene die mij aannam, maar das ook een MTB'er) een pluspunt.
[..]
Gedetacheerd?
nee, 115 om precies te zijn (bij de klant dus)quote:Op donderdag 1 november 2012 21:50 schreef kanovinnie het volgende:
Was jij nou degene die op 100 km van zijn werk woonde?
Ik hou niet van lastige klanten.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Afsluiters voor meetappartuur? Ballvalve's enzo? Kan je mij de naam van 't bedrijf pmen? Ik ben namelijk 1 van de lastige klanten die allerlei afsluiters voor piping en tubing nodig hebben.
Tekenaar/constructeurquote:Wat voor baan heb je? Bankwerker/lasser of op het kantoor als tekenaar/constructeur oid?
Vriendin werkt 1,5km verderop. Terugfietsen kan inderdaad altijd, terugfietsen met omweg is toch wel een beetje lastig. We moeten tegenwoordig met de kinderen wel redelijk op tijd eten.quote:Vriendin werkt bij hetzelfde bedrijf? iig mooi dat je een baan heb. Terugfietsen met omweg kan natuurlijk altijd.
Bij de helft van de bedrijven waar ik gewerkt heb hadden ze wel een douche, maar werd deze gebruikt als opslaghok van schoonmaakproducten. Ik ga het wel een keer voorstellen. 2x in de week fietsen en 2x carpoolen zou ook mooi in de kosten schelen.quote:Wel raar dat er geen douche is, bij eigenlijk alle bedrijven waar ik gewerkt heb was er een douche (allerlei metaalbewerkingsbedrijven). Als ik jou was zou ik het sowieso als verbetervoorstel indienen. Zou wel relaxt zijn als je elke dag 36 km kan fietsen.
Inderdaad, toch wel 1 van de vereiste in de industrie bijna.quote:Op donderdag 1 november 2012 20:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wel raar dat er geen douche is, bij eigenlijk alle bedrijven waar ik gewerkt heb was er een douche (allerlei metaalbewerkingsbedrijven). Als ik jou was zou ik het sowieso als verbetervoorstel indienen. Zou wel relaxt zijn als je elke dag 36 km kan fietsen.
In mijn jonge jaren heb ik ook regelmatig als bijbaan/vakantiewerk bij dat soort bedrijven gewerkt, maar ook bij hen geen douches. Ze hadden van die grove korrelige zeep, en daar moest je het maar mee doen. Maar goed, dan praten we over het vorige milleneum ( ), dus het zou zo maar kunnen dat dat tegenwoordig anders is.quote:Op vrijdag 2 november 2012 07:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Inderdaad, toch wel 1 van de vereiste in de industrie bijna.
Sowieso, als je hier 2 stappen in de fabriek zet en iets vastpakt heb je zwarte handen
Mooi fietsweer? Hier regende het vanochtend pijpenstelen, en staat nu zeker wel een windkracht 5..quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:51 schreef StateOfMind het volgende:
Dat zal het wel zijn idd. Net even een nieuw busje gehaald trouwens
Jammer dat ik voor vandaag en morgen afspraken heb staan, want het is mooi fietsweer vandaag. Maar goed, zondag de schade maar inhalen.
Het begon hier pas rond een uur of 16.00 te regenen. Tot die tijd was het lekker weer hieroquote:Op vrijdag 2 november 2012 16:56 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mooi fietsweer? Hier regende het vanochtend pijpenstelen, en staat nu zeker wel een windkracht 5..
bobshop heeft wel goede kwaliteit en levert zeer goed. Ik ben er een tevreden klant.quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:05 schreef Barbewire het volgende:
2 van rond de ¤30 gevonden die "redelijk winter geschikt" zouden moeten zijn. Morgen toch maar eerst de lokale winkel opzoeken, er zijn zoveel keuzes met die beenwarmers ^^
Ultima
http://www.futurumshop.nl(...)mers-primavera.phtml
Bobteam (eigen merk?)
http://www.bobshop.de/nl/(...)kken-zwart-oxid.html
betaling met iDEAL, binnen een week binnen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 23:16 schreef Barbewire het volgende:
Bobshop, bobteam. Link wordt snel gelegd
Levering normaal gesproken ook een beetje snel? Aangezien het eigenlijk een duitse site is.
Das wel goed dus, zal morgen eens de opties bekijkenquote:Op zaterdag 3 november 2012 08:27 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
betaling met iDEAL, binnen een week binnen.
Waarom wil je een fully?quote:
Komt in NL volgens mij niet echt tot zijn rechtquote:
Als iedere biker in NL alleen maar de fiets zou kopen die qua niveau en activiteiten bij hem past, dan zouden veel fietsenmerken het zwaar krijgenquote:Op zaterdag 3 november 2012 19:01 schreef StateOfMind het volgende:
Daarom. Je hebt net je fiets flink geupgrade. Zoals Kano en anderen zeggen is een fatsoenlijke hardtail voor gebruik in NL meer dan voldoende.
Klopt, maar er zit imo wel een verschil tussen XT of XTR op je fiets hebben, en hardtail vs fully. Zeker omdat een fully in Nederland voor zover ik kan beoordelen je rijgedrag negatief beinvloed.quote:Op zaterdag 3 november 2012 19:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als iedere biker in NL alleen maar de fiets zou kopen die qua niveau en activiteiten bij hem past, dan zouden veel fietsenmerken het zwaar krijgen
Hoe kan een fiets die de wegligging en het contact met de ondergrond verbetert nou je rijgedrag negatief beïnvloeden?quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klopt, maar er zit imo wel een verschil tussen XT of XTR op je fiets hebben, en hardtail vs fully. Zeker omdat een fully in Nederland voor zover ik kan beoordelen je rijgedrag negatief beinvloed.
Heb laatst een stuk gelezen in een blad en die gaven ook aan dat een Fully geen meerwaarde heeft in NL, sterker nog, je kan er zelfs minder mee.quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe kan een fiets die de wegligging en het contact met de ondergrond verbetert nou je rijgedrag negatief beïnvloeden?
Een goeie fully is zelfs bij ons een meerwaarde!
Dat de meeste bikers nog behoorlijk wat technische skills kunnen opdoen om alles in NL met een hardtail af te kunnen is een feit
Veel zwaarder, je komt (steile) klimmetjes makkelijker op?quote:Op zaterdag 3 november 2012 20:45 schreef Gripper het volgende:
[..]
Hoe kan een fiets die de wegligging en het contact met de ondergrond verbetert nou je rijgedrag negatief beïnvloeden?
Een goeie fully is zelfs bij ons een meerwaarde!
Dat de meeste bikers nog behoorlijk wat technische skills kunnen opdoen om alles in NL met een hardtail af te kunnen is een feit
Bij de eerste groepen (aviro, alivo) zit er wel technisch verschil tussen, maar op een gegeven moment is het volgens mij alleen nog gewichtsverschil.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:19 schreef jdel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de verschillende series kwa kwaliteit, hoe ver ligt het uit elkaar?
Ik doel daarmee op het verhaal van xt xtr enz.
Duurdere groepen zijn beter en vooral lichter. Innovaties worden per jaar van boven naar onder doorgevoerd, zo heb je op goedkopere groepen de noviteiten op den duur van de duurdere groepen, zei het dan wel met iets minder high tech materialen.quote:Op zaterdag 3 november 2012 21:19 schreef jdel het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de verschillende series kwa kwaliteit, hoe ver ligt het uit elkaar?
Ik doel daarmee op het verhaal van xt xtr enz.
En goedkoper is vaak zwakker/ kan minder hebben/slijt snellerquote:Op zaterdag 3 november 2012 23:15 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Duurdere groepen zijn beter en vooral lichter. Innovaties worden per jaar van boven naar onder doorgevoerd, zo heb je op goedkopere groepen de noviteiten op den duur van de duurdere groepen, zei het dan wel met iets minder high tech materialen.
Als je van plan bent om marathons te gaan rijden kan een fully je wel voordeel bieden. Je kan dan in veel gevallen blijven zitten terwijl je met een hardtail vaak uit het zadel moet om de klappen op te vangen met je benen. Zo raak je minder vermoeid bij ritten van 4/5 uur.quote:Op zondag 4 november 2012 06:21 schreef Auti het volgende:
Je hebt fully's en je hebt fully's.. Die AMS Pro is meer een XC fully dan een Freeride bike.
Bij klimmen heb je er inderdaad geen moer aan, bij mijn ritjes door het kennemerduin ook niet.
Toch denk ik er op Spaarnwoude wel wat profijt van te hebben.
Aan de andere kant.. tegen de tijd dat ik zoveel geld bij elkaar heb heb ik misschien wel weer andere plannen of koop ik een complete 3x10 XT/XTR groep incl remmen.
Ik hou niet zo van hardlopen, moet gewoon vaker op de fiets zitten.. maar baal vaak van kutweer. Niet dat ik een mooi weer fietser ben maar ik heb dan gewoon echt een schop onder mijn hol nodig. En nog wat betere kleding voor dit jaargetijde.quote:Op zondag 4 november 2012 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
Opgebouwde conditie verpest je niet zomaar hoor. Als je een maand of 4 stilzit merk je het wel, maar een maandje
Hardlopen een optie?
Jij bent iig goed bezig Ik moest even wat schroefjes aandraaien en nu nog even wat eten.quote:Op zondag 4 november 2012 09:57 schreef kanovinnie het volgende:
Ja, na mijn motivatiesucces van gister wil ik de stijgende lijn vasthouden
Voor die prijsrange zul je denk ik qua fully's zo'n beetje aan de onderkant van de markt/instappers zitten?quote:
Het is dan ook geen freeride of downhill fully. En een instapper inderdaad.quote:Op zondag 4 november 2012 10:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor die prijsrange zul je denk ik qua fully's zo'n beetje aan de onderkant van de markt/instappers zitten?
Terwijl je voor dat bedrag ook een goede hardtail kunt kopen ( )
Wat voor MTB en groep is het?quote:Op zondag 4 november 2012 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb mijn mtb een paar jaar geleden aan de man van mijn moeder geschonken. (mijn ouders zijn gescheiden)
Hij rijdt er nu een tijdje mee, niet zo heel veel, dus nu ga ik ze binnenkort even terug nemen en helemaal demonteren en alles schoonmaken en evt. vervangen.
Wellicht nieuwe kabels
Nieuw vet in de naven
Wielen richten
ketting derrailleurs en tandwielen schoonmaken
Voorvork van nieuwe olie laten voorzien (doe ik niet zelf)
Etc.
XT naven, LX cranks, v-brakes en Sram 9.0 gripshifts en derrailleurs geloof ik. Marzocchi 100mm voorvork en Principia hardtail frame.quote:
Dat is wel de moeite waard.quote:Op zondag 4 november 2012 10:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
XT naven, LX cranks, v-brakes en Sram 9.0 gripshifts en derrailleurs geloof ik. Marzocchi 100mm voorvork en Principia hardtail frame.
Werkgever is ook cold turkey gestopt met koffie(dronk 20-30 koppen per dag, nu een stuk minder) en roken.quote:Op zondag 4 november 2012 14:45 schreef StateOfMind het volgende:
Heb er vandaag ook vroegtijdig een eind aan gemaakt (het fietsen dan ). Er was een of andere hardloopwedstrijd gaande en een hoop stukken waren afgesloten/afgezet. En de stukken waar je dan wel mocht komen werd het fietsen je bekant onmogelijk gemaakt door een niet aflatende stroom hardlopers; er kwam geen einde aan.
Stuk verderop was er ook een wandeltocht gaande. Alles bij elkaar meer stil gestaan en met de fiets in de hand gelopen dan gefietst. Toen was de lol er wel af voor mij en ben ik omgedraaid.
Morgen is het gelukkig weer lekker rustig in het bos
Overigens is stoppen met roken een van de beste beslissingen geweest die ik ooit gemaakt heb. Ben nu alweer ruim 2½ jaar gestopt. Cold turky. Ik vond het eigenlijk een eitje (en ik rookte 19 jaar lang 4 pakken shag in de week ).
Paniekstoornis.. morgen is het een jaar geleden dat ik een zware epileptische aanval heb gehad, gelukkig eenmalig, maar daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Als ik dan ook maar iets van flauwte voel of ik ga hyperventileren dan voel ik mij niet veilig in mij eentje. Mijn grootste angst is dan ook dat ik wakker word in een ziekenhuis of ambulance en dat mijn fiets gejat wordt... Klinkt heel stom misschien maar dat is een beetje de drempel op het moment.quote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef kanovinnie het volgende:
Je voelde je neit veilig en prettig want?
Ik voelde me net ook kut hoor, tegen wind terwijl de benen leeg zijn langs een dijk fietsen. Dan is het leuke er wel af.
Ken het nu ook. Fiets normaal 35-40km. Paar weken geleden voor het eerst de 60km gehaald, maar na zo'n 45km waren de benen leeg en kwam ik ook op een kale weg met wind tegen. En toen moest ik dus nog 15km om thuis te komen.....afzien...quote:Op zondag 4 november 2012 14:24 schreef kanovinnie het volgende:
Ik voelde me net ook kut hoor, tegen wind terwijl de benen leeg zijn langs een dijk fietsen. Dan is het leuke er wel af.
Dat soort aanvallen zijn kut inderdaad.. Heb een keer zoiets meegemaakt als begeleiding tijdens een vakantie.. Was een "meisje" (100 kg, 1.70 lang) die bijna om de dag wel een aanval had op ten duur. Was gewoon niet leuk meer. (Ik had dan de taak om met de rest van de clieënten maar een wandeling te maken ofzo..) Zelfs 1 keer op de snelweg, op de vluchtstrook haar uit de auto getild, wegvlak af laten kruizen en maar direct ambulance laten komen.quote:Op zondag 4 november 2012 15:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Paniekstoornis.. morgen is het een jaar geleden dat ik een zware epileptische aanval heb gehad, gelukkig eenmalig, maar daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Als ik dan ook maar iets van flauwte voel of ik ga hyperventileren dan voel ik mij niet veilig in mij eentje. Mijn grootste angst is dan ook dat ik wakker word in een ziekenhuis of ambulance en dat mijn fiets gejat wordt... Klinkt heel stom misschien maar dat is een beetje de drempel op het moment.
Ik slik ook veel medicijnen, en die hebben bijwerkingen.. misschien dat het daar ook een beetje aan ligt en daarom wil ik daar even met de arts over praten.
Ik woon 3 km van de route, op een of andere manier wordt het wel minder mooi wanneer je hem een paar honderd keer gereden hebt.quote:
Word nog wat dan morgen.. Ik heb achter een SpeedKing, (weliswaar verkeerd om gemonteerd)quote:Op zondag 4 november 2012 20:36 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ik heb vanmiddag ook nog 2,5 uur gefietst. 2x beide routes van Havelte gedaan. Ik was net voor de regen weer thuis. Wat wel betekende dat ik in de stromende regen mijn fiets nog schoon moest spuiten.
1x gevallen doordat het profiel van het voorwiel dichtliep met modder en ik weggleed. Een groot gedeelte van de route bestaat nu uit 3 cm drab op een harde onderlaag. Lekker glibberen dus.
Tijd voor andere banden dus. Ik denk dat ik voor en achter maar voor een Nobby Nic ga. Misschien ietswat overkill voor achter, maar liever teveel grip als te weinig.
Haal ik je toch een keer op? Fietsen we samen een rondje en breng ik je thuisquote:Op zondag 4 november 2012 15:24 schreef Auti het volgende:
[..]
Paniekstoornis.. morgen is het een jaar geleden dat ik een zware epileptische aanval heb gehad, gelukkig eenmalig, maar daar ben ik nog steeds een beetje bang voor. Als ik dan ook maar iets van flauwte voel of ik ga hyperventileren dan voel ik mij niet veilig in mij eentje. Mijn grootste angst is dan ook dat ik wakker word in een ziekenhuis of ambulance en dat mijn fiets gejat wordt... Klinkt heel stom misschien maar dat is een beetje de drempel op het moment.
Ik slik ook veel medicijnen, en die hebben bijwerkingen.. misschien dat het daar ook een beetje aan ligt en daarom wil ik daar even met de arts over praten.
Neem je eten mee als je zo'n stuk (60 km) gaat doen?quote:Op zondag 4 november 2012 15:38 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Ken het nu ook. Fiets normaal 35-40km. Paar weken geleden voor het eerst de 60km gehaald, maar na zo'n 45km waren de benen leeg en kwam ik ook op een kale weg met wind tegen. En toen moest ik dus nog 15km om thuis te komen.....afzien...
Vandaag was het prachtig weer, 41km gefietst op een compleet nieuwe route voor mij. Moeras/bosachtig en af en toe wat asfalt en op het eind de vuilnisbelt, kon wel merken dat het beste daar eraf was, in de 3-4de versnelling omhoog met zo'n 8-10km/h
Ik neem vaak wel een kettingslot mee, sowieso zitten er in de aandraaidingen van de fietshouders al sloten, als je het sleuteltje eruit haalt kan je draaien wat je wilt, maar los gaan ze niet.quote:Op zondag 4 november 2012 15:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Dat soort aanvallen zijn kut inderdaad.. Heb een keer zoiets meegemaakt als begeleiding tijdens een vakantie.. Was een "meisje" (100 kg, 1.70 lang) die bijna om de dag wel een aanval had op ten duur. Was gewoon niet leuk meer. (Ik had dan de taak om met de rest van de clieënten maar een wandeling te maken ofzo..) Zelfs 1 keer op de snelweg, op de vluchtstrook haar uit de auto getild, wegvlak af laten kruizen en maar direct ambulance laten komen.
Waren zelf met 3 auto's, maar op ten duur stonden er(nog voordat Ambu en Politie er was, Wegbeheerder was er binnen 5 minuten, Kudos! (ambu duurde 1 kwartier..) 6 auto's, incl die van rijkswaterstaat en was dus de rechter rijstrook ook afgekruist door 1 auto.
Ik begrijp je angst dus. Zou zelf niet je fiets jatten, maar er zijn voldoende die dat wel zouden doen, helemaal bij zo'n dure mountainbike.
Zelfs als de fiets op het fietsenrek achter de Opel staat, en we die gewoon ergens parkeren, leg ik een kettingslot om de fiets.
Mijn ouders hebben zo'n sjiek nieuw ding gekocht. Maar ik heb geen trekhaak en vind het net zo makkelijk om mijn voorwiel eruit te halen en hem in mijn auto te schuiven. Met 2 of meer fietsen pak ik de auto van mijn oudersquote:Op zondag 4 november 2012 21:51 schreef Marco001 het volgende:
Vinnie, wij hebben nog zo'n ouderwetse gietijzeren fietsenrek(ding weegt ook zo'n 30 kilo.. XD ) zonder sloten erop.
Als ik met eigen auto weg ben heb ik de fiets toch in de auto liggen. Dan hoef ik niet echt perse een slot mee dus. (De Seat heeft geen trekhaak.)
Precies.. dat ding van ons is zeker al 10 jaar oud..quote:Op zondag 4 november 2012 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben zo'n sjiek nieuw ding gekocht. Maar ik heb geen trekhaak en vind het net zo makkelijk om mijn voorwiel eruit te halen en hem in mijn auto te schuiven. Met 2 of meer fietsen pak ik de auto van mijn ouders
Luxe probleemquote:Op zondag 4 november 2012 21:08 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik woon 3 km van de route, op een of andere manier wordt het wel minder mooi wanneer je hem een paar honderd keer gereden hebt.
Volgende week denk ik Diever maar eens doen. Maar dan moet ik eerst 10 km fietsen.
Ik heb nu deore xt op de fiets, en wil vast weten wat de beste keuze is als het straks aan vervanging toe is.quote:Op zaterdag 3 november 2012 22:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Bij de eerste groepen (aviro, alivo) zit er wel technisch verschil tussen, maar op een gegeven moment is het volgens mij alleen nog gewichtsverschil.
Hoezo?
Inderdaad een luxeprobleem. Sowieso zie je niet meer hoe mooi het hier is wanneer je er zelf woont.quote:Op zondag 4 november 2012 22:12 schreef Tommeke het volgende:
Luxe probleem
Ik was vorige week nog in Diever, vooral dat stuk met die motorcrossbaan is leuk!
Jij fietst mij helemaal zoek Mijn gemiddelde ligt momenteel op 20/21 km per uur..(ik ga wel veel proberen te fietsen deze week) Maar als je het niet al te saai vind kunnen we dat best eens doen, of je geeft ff een gil als je door het Kennemerduin gaat fietsen. Dit is een mooi rondje;quote:Op zondag 4 november 2012 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Haal ik je toch een keer op? Fietsen we samen een rondje en breng ik je thuis
Ik heb standaard een paar Sultana's bij me, maar als ik weet dat ik tijd heb om langer te rijden neem ik ook een banaan mee. Maar die eet ik vaak thuis pas op. Maar met die 60km had ik toevallig helemaal niks bij me. Ik zit er nog aan te denken om een soort energie poeder voor het drinken te kopen.quote:Op zondag 4 november 2012 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Neem je eten mee als je zo'n stuk (60 km) gaat doen?
Bij mij zijn de benen vooral op omdat ik al 405 km gefietst heb deze week en vorige week 480.
Onderweg eten, anders krijg je de beroemde hongerklop Sultana's vind ik droge meuk, ik neem zelf snelle jelle's of muslirepen mee.quote:Op maandag 5 november 2012 17:26 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Ik heb standaard een paar Sultana's bij me, maar als ik weet dat ik tijd heb om langer te rijden neem ik ook een banaan mee. Maar die eet ik vaak thuis pas op. Maar met die 60km had ik toevallig helemaal niks bij me. Ik zit er nog aan te denken om een soort energie poeder voor het drinken te kopen.
Toen ik begin augustus begon met fietsen had ik moeite om een uur op de fiets te zitten, maar na 4x reed ik zo'n 1u15/1u30. Nu rij ik ongeveer 35-40km in ongeveer 2u. Probeer nu zoveel mogelijk 2x per week 2u te fietsen en als het kan meer.
Dat is allemaal verhard of niet?quote:Op maandag 5 november 2012 14:39 schreef Auti het volgende:
[..]
Jij fietst mij helemaal zoek Mijn gemiddelde ligt momenteel op 20/21 km per uur..(ik ga wel veel proberen te fietsen deze week) Maar als je het niet al te saai vind kunnen we dat best eens doen, of je geeft ff een gil als je door het Kennemerduin gaat fietsen. Dit is een mooi rondje;
http://app.strava.com/activities/24652923
Dan heb je zo'n beetje alles waar je met de fiets mag komen gehad. Kan er ook nog een lusje aan toevoegen met het kopje van Bloemendaal.
Volgens mij wel. Dat cirkeltje in ieder geval.. Daar rij ik ook regelmatig. Het lijntje naar boven heb ik nooit gereden.quote:
Ketting en cassette zijn nu ook van xt, maar zal eens naar de prijs kijken als ik ze moet vervangen. Liefste gewoon weer xt erop dan.quote:Op maandag 5 november 2012 09:28 schreef kanovinnie het volgende:
XT is goed genoeg, maar ketting en cassette kan ook van minder, zijn toch slijtdelen.
XT is prijzig hoor, om te vervangen.quote:Op maandag 5 november 2012 23:35 schreef jdel het volgende:
[..]
Ketting en cassette zijn nu ook van xt, maar zal eens naar de prijs kijken als ik ze moet vervangen. Liefste gewoon weer xt erop dan.
XT crankset is tussen de 160 en 240 euro.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:19 schreef MarcoD het volgende:
65 euro voor ketting + cassette 65 euro en hier 63 euro, iets van 12 euro voor derailleurwieltjes.
Pas als je de kettingbladen voor moet vervangen wordt het iets duurder en dan kan je voor iets meer geld volgens mij bijna beter een heel nieuwe crankstel kopen
Op die site hierboven 150 euro voor xt en ~100 euro voor slx, kettingbladen los kom ik zo snel berekend op ~100 euro voor een setje xt bladen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:22 schreef Auti het volgende:
[..]
XT crankset is tussen de 160 en 240 euro.
XT 3x9 cranks in het zwart zijn alleen voor fabrikanten, de nieuwe 3x10 zijn er wel weer in het zwart verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:26 schreef StateOfMind het volgende:
[ afbeelding ]
Erg mooi zo in het zwart, zou mooi bij mijn fiets passen, lekker low-profile.
Ik wist niet eens dat ze in het zwart te krijgen waren. Als die van mij ooit aan vervanging toe zijn, wordt het een zwarte.
Dat is zonder lagers.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:31 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Op die site hierboven 150 euro voor xt en ~100 euro voor slx, kettingbladen los kom ik zo snel berekend op ~100 euro voor een setje xt bladen.
Misschien vergeet ik wat maar je heb toch alleen van die lagercups nodig? die zijn iets van 18 euro.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:32 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat is zonder lagers.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=20679
Beetje kut dat de 175mm uitverkocht is, die heb ik nodig.. Straks zijn ze nergens meer te krijgen en moet ik alles vervangen naar 10 speed
Ik zou het verder niet weten, ik zag het alleen staan en bij CRC zitten ze er wel bij geloof ik.quote:Op dinsdag 6 november 2012 08:59 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Misschien vergeet ik wat maar je heb toch alleen van die lagercups nodig? die zijn iets van 18 euro.
Laat ik nou net 3x10 hebbenquote:Op dinsdag 6 november 2012 08:31 schreef Auti het volgende:
[..]
XT 3x9 cranks in het zwart zijn alleen voor fabrikanten, de nieuwe 3x10 zijn er wel weer in het zwart verkrijgbaar.
Misschien dat het nu goedkoper is omdat er een nieuwe groep wordt verwacht ofzoiets?quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:05 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik zou het verder niet weten, ik zag het alleen staan en bij CRC zitten ze er wel bij geloof ik.
Zie wel dat de nieuwere XT cranksets goedkoper zijn dan de oudere, die zijn nu in de uitverkoop maar een jaar geleden betaalde je gewoon 240 euro voor zo'n set. Een nieuwe 3x10 is goedkoper.
Stom eigenlijk dat ik niet voor 3x10 ben gegaan.
Ja, ik heb 3x9 en al het nieuwe is nu 3x10.. al het 9 speed spul is in de uitverkoop.quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Misschien dat het nu goedkoper is omdat er een nieuwe groep wordt verwacht ofzoiets?
Je hebt nu 3x9?
http://www.fietssportiefo(...)-crankstel-xt-5.htmlquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:11 schreef Auti het volgende:
[..]
Ja, ik heb 3x9 en al het nieuwe is nu 3x10.. al het 9 speed spul is in de uitverkoop.
Ik had een oogje op de XT M770 bij CRC, die waren het goedkoopst, maar ik moet 175mm hebben en die is nu discontinued.. op de XTR heb ik ook een oogje maar die is 200 euro duurder.. wel heel chique en mooi kleurtje
Thnxs!quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:19 schreef MarcoD het volgende:
[..]
http://www.fietssportiefo(...)-crankstel-xt-5.html
160 euro en 175mm.
Mijn X9 achter derri vervangen kostte 115,- (inclusief kleine beurt.) waarvan geloof ik 75,- voor de derrailleur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 06:20 schreef kanovinnie het volgende:
De km's die ik deze 3 weken aan het maken ben zijn ook bijna allemaal verhard
[..]
XT is prijzig hoor, om te vervangen.
Fiets 649,-quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:16 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Wat een bedragen altijd, voor 999,- koop je een nieuwe fiets met 10 speed XT en een Reba voorvork, als je de losse bedragen bij elkaar optelt kom je daar dan al overheen.
Really? Heb 2 jaar terug 950,- betaald(zo uit mijn hoofd) voor een fiets met een mengelmoes van X9 achterderri, SLX voor en X7 shifters en een RST First Air vork(Rock Shox Recon Silver concurrent)quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:16 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Wat een bedragen altijd, voor 999,- koop je een nieuwe fiets met 10 speed XT en een Reba voorvork, als je de losse bedragen bij elkaar optelt kom je daar dan al overheen.
Zie hier.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:21 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Really? Heb 2 jaar terug 950,- betaald(zo uit mijn hoofd) voor een fiets met een mengelmoes van X9 achterderri, SLX voor en X7 shifters en een RST First Air vork(Rock Shox Recon Silver concurrent)
en dat was dan een 3x9..
Ah, vandaar. Chinees frame... Tja, daar kan een fiets die in Duitsland is gemaakt niet tegen aan qua prijs.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Zie hier.
Mijn 29" komt daar ook weg, ook 999,- XT afgemonteerd. Tuurlijk hebben ze goedkope velgen en remmen gemonteerd, maar dan nog.
Ik heb eerst ook zitten kijken om mijn bestaande fiets te upgraden, maar na het zien van de prijzen en gebruikmakend van het fietsplan van het werk was dat geen optie.
Het maakt mij niet uit waar de frames gemaakt zijn, als ze maar goed zijn. Het zijn naar verluid gewoon Focus frames. Sowieso zijn er voor de kleinere merken eigenlijk maar 3 (?) framebouwers.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:32 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ah, vandaar. Chinees frame... Tja, daar kan een fiets die in Duitsland is gemaakt niet tegen aan qua prijs.
Ik vind het ook wel leuk, maar ik heb geen geldboom in de tuin staan. Mijn budget is aardig beperkt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:02 schreef Auti het volgende:
Ik vind customizen veel leuker, van mijn fiets is er maar 1.
Mijne ook hoor, alles wat ik kan missen gaat naar de fiets en alles er om heen. Moet nog een crankset voor de fiets, strandbanden, remblokjes voor (telt toch mee) en dan is de fiets wel weer even klaar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:04 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel leuk, maar ik heb geen geldboom in de tuin staan. Mijn budget is aardig beperkt.
tip voor de remblokjes: discobrakes.comquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:12 schreef Auti het volgende:
[..]
Mijne ook hoor, alles wat ik kan missen gaat naar de fiets en alles er om heen. Moet nog een crankset voor de fiets, strandbanden, remblokjes voor (telt toch mee) en dan is de fiets wel weer even klaar.
Dan moet ik nog een goede bib kopen en ik wil ook nog een Tacx multiplayer flow t2220 of 2250.
Kassa!! Maar dat laatste kan ook alleen als ik een eigen huisje heb, heb er nu de ruimte niet voor.
En ik moet nog eens op zoek naar een winkel die gekleurde boutjes heeft... voor de mooi
Misschien nog een cadans sensor voor mijn Bryton. Misschien ooit nog eens een Cube helm.
Ik gebruik ze van BBB, (heb Hayes remmen) prima vervanging. 16 euro per setje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:42 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tip voor de remblokjes: discobrakes.com
Tacx wil ik ook, ideale hometrainer: op je eigen fiets, en ook daadwerkelijk een parcours kunnen fietsen..
Bij Discobrakes 10,- betaald voor een setje voor mijn Juicy 5's..quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:47 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik gebruik ze van BBB, (heb Hayes remmen) prima vervanging. 16 euro per setje.
Wbt Tacx, toen ik deze filmpjes zag was ik verkocht
Je kan er zo ontzettend veel mee, en het hoge gadget gehalte is ook typisch iets voor mij.
Goed alternatief voor een hometrainer.
Er is alleen wel een behoorlijk prijsverschil tussen de instapper (multiplayer flow 2220) en de duurdere versies (krachtige motor ipv magnetische rem, en draadloze verbinding) die zijn 2 keer zo duur.. Maar de software is voor zover ik kan zien hetzelfde.quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Bij Discobrakes 10,- betaald voor een setje voor mijn Juicy 5's..
En inderdaad, dat is ook mijn reden waarom ik een Tacx wil en niet zo'n standaard fiets als je ook in fitness centra hebt..
Je schijnt zelfs mountainbike parkours te hebben..
Oh, never mind..
Wel tof trouwens dat je ook zelf opgenomen route's erin kan zetten.. Bij de Posbank omhoog zou je dan zelf's swinters kunnen trainen.
Er zitten stukjes grind tussen waar je zachte racebanden op lek rijdt, maar het is grotendeels verhard ja.quote:
Weet het, probeer het niet te vergeten Vandaag mooi vrij dus van dat Isostar poeder bij de Kruidvat gehaald, kijken of dat gaat helpen. En mezelf arm/been warmers van craft opgehaald. Planning was om te gaan fietsen, maar helaas door een onschuldige glijpartij met voetbal is mn kneuzing in de pols weer slechter geworden. Dan zondag maar weer fietsen.quote:Op maandag 5 november 2012 19:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Onderweg eten, anders krijg je de beroemde hongerklop Sultana's vind ik droge meuk, ik neem zelf snelle jelle's of muslirepen mee.
Meerdere malen met mijn 35mm slicks overheen gereden. Dankzij de 7 bar schieten de steentjes eerder weg dan dat ze ook maar iets kunnen doorboren.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef Auti het volgende:
[..]
Er zitten stukjes grind tussen waar je zachte racebanden op lek rijdt, maar het is grotendeels verhard ja.
Mijn broer heeft 2 keer lek gereden, racefiets, en er verdwijnen hele happen rubber uit zijn banden.. Weet alleen even niet wat voor banden hij heeft. Zeer zachte compound iig.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:04 schreef muzas het volgende:
[..]
Meerdere malen met mijn 35mm slicks overheen gereden. Dankzij de 7 bar schieten de steentjes eerder weg dan dat ze ook maar iets kunnen doorboren.
Moet dan wel ja Ik heb schwalbe kojaks.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:05 schreef Auti het volgende:
[..]
Mijn broer heeft 2 keer lek gereden, racefiets, en er verdwijnen hele happen rubber uit zijn banden.. Weet alleen even niet wat voor banden hij heeft. Zeer zachte compound iig.
Vertel mij wat, ik weet er alles van.. woon op 2 minuten afstandquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:07 schreef muzas het volgende:
[..]
Moet dan wel ja Ik heb schwalbe kojaks.
Blijft een gebied waar je met een normale fiets ook prima kan rijden. Vandaar dat het er zomers ook altijd zo on-wijs druk is. Probeer het dan meestal te mijden. Je kan nooit snelheid maken... Continu in de remmen voor tegenliggers, etc. Het is er nu wel relaxed. En je komt nog eens wat runderen tegen.
Filmpje wel eens eerder gezien inderdaad. Wel lekker. Ik moet uit haarlem komen... Volgens runkeeper is het 5km van m'n deur tot de ingang aan de zeeweg.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:19 schreef Auti het volgende:
[..]
Vertel mij wat, ik weet er alles van.. woon op 2 minuten afstand
Die ingang aan de Zeeweg is meteen lekker klimmen, als je tenminste de eerste pakt en niet die bij Parnassia.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:22 schreef muzas het volgende:
[..]
Filmpje wel eens eerder gezien inderdaad. Wel lekker. Ik moet uit haarlem komen... Volgens runkeeper is het 5km van m'n deur tot de ingang aan de zeeweg.
Wel leuk die filmpjes... Stukje herkenning
Toen ik mijn MTB nog had pakte ik steevast de ingang aan de zeeweg in overveen idd. Als ik er tegenwoordig rij dan meestal de andere kant om via parnassia, als ik beslis nog een stukje aan mijn route toe te voegenquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:26 schreef Auti het volgende:
[..]
Die ingang aan de Zeeweg is meteen lekker klimmen, als je tenminste de eerste pakt en niet die bij Parnassia.
Dat is ook een mooi rondje, de zuidkant heb ik nooit gereden.. moet ik maar eens gaan doen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:32 schreef muzas het volgende:
[..]
Toen ik mijn MTB nog had pakte ik steevast de ingang aan de zeeweg in overveen idd. Als ik er tegenwoordig rij dan meestal de andere kant om via parnassia, als ik beslis nog een stukje aan mijn route toe te voegen
zoals hier: http://app.strava.com/activities/25099699
Ziet er wel leuk uit. Ook maar eens een rondje fietsen daar.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:07 schreef Auti het volgende:
[..]
Er zitten stukjes grind tussen waar je zachte racebanden op lek rijdt, maar het is grotendeels verhard ja.
Echt handig met zo'n hogedrukspuit jaquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:15 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.brabantsdagbla(...)r-mountainbikers.ece
Nice
Clean wegrijden van het MTB parcour
Geen goed plan om met hogedrukspuit bagger van een mountainbike te spuiten?quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Echt handig met zo'n hogedrukspuit ja
Nope.. tuinslang lage druk en spons + sopje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:51 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Geen goed plan om met hogedrukspuit bagger van een mountainbike te spuiten?
Frame kan wel, maar bij je derrie's, afdichtingen als je balhoofdlagers en crankstel en je naven.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:51 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Geen goed plan om met hogedrukspuit bagger van een mountainbike te spuiten?
zal het dan ook eventueel alleen voor het frame gebruikenquote:Op dinsdag 6 november 2012 19:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Echt handig met zo'n hogedrukspuit ja
Same voor mij.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:58 schreef cafca het volgende:
Bovendien moet ik vanaf Giersbergen de duinen door als ik naar huis ga
mja ben nog niet zo goed in de grote heuvels na de rustende jagerquote:Op woensdag 7 november 2012 13:33 schreef cafca het volgende:
Ik rijd er meestal vanaf Bos en Duin in, of vanaf de Rustende Jager.
De route vanaf Kaatsheuvel pak ik vaak op de racer, over het fietspad. Dan in Waalwijk een prachtig bochtenparcours en daarna langs het kanaal naar Den Bosch.
welke remmen? in bijna alle gevallen moet je de zuiger eerst terugduwen in de piston, of met een stelschroef op je remhendel/reservoir de zuigers weer terugstellen. De nieuwe blokken zijn nl. dikker dan de oude.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn remblokjes makkelijk te vervangen?
Misschien kan je op youtube wat vinden als je je remtype enzo invult? Zal wel niet zo moeilijk zijnquote:Op woensdag 7 november 2012 21:58 schreef kanovinnie het volgende:
Ja kweenie, die op mijn mtb zitten. moet ff kijken. Mijn remmen doen het steeds elchter, moet ze verder indrukken om te remmen.
Wat Gripper zegt, remmen moeten opnieuw afgesteld worden. Verschilt natuurlijk ook per type hoe makkelijk dat gaat. Ik durf het zelf iig niet aan en mijn fietsenmaker is 20 minuten per rem bezig.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
Zijn remblokjes makkelijk te vervangen?
Gaafquote:Op donderdag 8 november 2012 00:02 schreef Marco001 het volgende:
http://www.mountainbike.n(...)10&t=35567&start=300
Binnenkort echt maar weer die route rijden..
vind het met dat hout niet zo gaaf, maak je er meer een crossbaan van dan ee nmtb parcour.quote:Op donderdag 8 november 2012 07:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gaaf
Zoiets zouden ze hier ook moeten doen
zo jammer weer.quote:Op donderdag 8 november 2012 07:48 schreef Auti het volgende:
In Spaarnwoude zijn ze daar ook een beetje mee bezig, en een rock and root garden.. vandaar dat ik ook een beetje aan een fully zat te denken.
Rootgarden
[ afbeelding ]
Sleen hebben ze ook een hele mooie rockgarden(route's met en zonder drops)(nog niet open), een stukje northshore met 2 drop's en dan dat uit de link..quote:Op donderdag 8 november 2012 07:48 schreef Auti het volgende:
In Spaarnwoude zijn ze daar ook een beetje mee bezig, en een rock and root garden.. vandaar dat ik ook een beetje aan een fully zat te denken.
Rootgarden
[ afbeelding ]
Spaarnwoude is al heel technisch, nu komen er stukken bij voor echte mannenquote:Op donderdag 8 november 2012 10:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Sleen hebben ze ook een hele mooie rockgarden(route's met en zonder drops)(nog niet open), een stukje northshore met 2 drop's en dan dat uit de link..
Ik vind zelf dat soort technische trail feautures wel tof, al zal je mij nog niet van de hoge drops afvliegen..
Ziet er allemaal wel gaaf uit.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:11 schreef Marco001 het volgende:
http://www.mountainbike.n(...)10&t=35567&start=270
Wat leuke foto's om je een beeld te geven van de rock garden bij Sleen..
Spaarnwoude staat inderdaad ook heel wat te wachten:http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=94483
Misschien volgend seizoen eens die kant op?
Ik ga van het weekend even kijken.quote:Op donderdag 8 november 2012 11:11 schreef Marco001 het volgende:
Spaarnwoude staat inderdaad ook heel wat te wachten:http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=94483
Misschien volgend seizoen eens die kant op?
Die afdaling/beklimming is nog niet geopend, maar ziet er inderdaad vet uit wordt steeds beter in Spaarnwoude!quote:
Jij bent vast een hele goeie biker dat je nooit valt?quote:Op donderdag 8 november 2012 19:20 schreef mrPanerai het volgende:
[ afbeelding ]
Weekje Centerparcs in Limburg...
Heerlijk zo'n bodem, deze kan nog wel wat litertjes aan.
Of overhangende takken altijd kan ontwijken..quote:Op donderdag 8 november 2012 20:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij bent vast een hele goeie biker dat je nooit valt?
Nee, dat zien we aan je af. Weet je waarom?quote:
mooi gezegd, en zoals de andere al zeggen; hij heeft ook geen last van laag hangende takken en dergelijkequote:Op donderdag 8 november 2012 20:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jij bent vast een hele goeie biker dat je nooit valt?
wij mogen zeker niet mee raden?quote:Op donderdag 8 november 2012 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee, dat zien we aan je af. Weet je waarom?
quote:Op donderdag 8 november 2012 22:09 schreef mrPanerai het volgende:
Als ik georganiseerde toertochten of andere ritten met veel deelnemers rij zet ik m'n helm wel op, als ik alleen of met een vriend door de bossen ga xc-en dan zet ik hem niet altijd op. Dat is mijn keuze, en alleen die van mij.
het beste voorbeeld, eigenlijk zal dit in de OP moeten, en iets van: Rij altijd met helm in de bossenquote:Op vrijdag 9 november 2012 06:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Toen was ik ook alleen. Blij dat ik mijn helm op had. Als ik daar bewusteloos had gelegen, wat dan?
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar ik kan me eigenlijk geen reden bedenken om hem niet op te zetten.
same here dus.quote:Op vrijdag 9 november 2012 07:50 schreef kanovinnie het volgende:
Op de normale weg rij ik soms ook zonder helm. Helemaal als ik op mijn mtb naar vrienden, sport of de supermarkt ga. Maar offroad altijd.
Dus overdag in het bos is een no-no maar 's nachts in het pikdonker met een paar biertjes op is het okay? Beetje hypocriet lijt me zo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 07:53 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
same here dus.
ga echt niet een helm mee nemen als ik ga stappen
Ik drink geen bier.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dus overdag in het bos is een no-no maar 's nachts in het pikdonker met een biertje op is het okay? Beetje hypocriet lijt me zo.
snachts is het niet pikdonkerquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:36 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Dus overdag in het bos is een no-no maar 's nachts in het pikdonker met een paar biertjes op is het okay? Beetje hypocriet lijt me zo.
Ja want overal zijn de fietspaden top verlicht en heb je automobilisten die alles je prima zien.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:39 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
snachts is het niet pikdonker
en dan rij ik niet door de bossen
Het gaat ook niet over jou maar over zij die met de fiets gaan stappen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:38 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Ik drink geen bier.
En als ik op stap ga heb ik toch altijd een bob/taxi..
misschien niet overal,maar bij ons in de stad is het prima verlichtquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja want overal zijn de fietspaden top verlicht en heb je automobilisten die alles je prima zien.
[..]
Het gaat ook niet over jou maar over zij die met de fiets gaan stappen.
Het gaat me er gewoon omdat als je zeikt dat iemand z'n helm niet draagt je zo consequent moet zijn om 'm zelf altijd te dragen, er is altijd wel ergens een risico.
Het is ook niet verstandig, maar ik vind het wel lekker om zo te rijden. Soms mag je gewoon dom doenquote:Op vrijdag 9 november 2012 13:51 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
misschien niet overal,maar bij ons in de stad is het prima verlicht
maar ik snap jou punt ook wel, maar in de bossen blijf ik het gewoon niet verstandig vinden
Als je zo gaat redeneren dan kun je beter met je helm op thuis in bed blijven liggen, dan gebeurt je helemaal niks.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef mrPanerai het volgende:
Het gaat me er gewoon omdat als je zeikt dat iemand z'n helm niet draagt je zo consequent moet zijn om 'm zelf altijd te dragen, er is altijd wel ergens een risico.
Risico is ook echt precies hetzelfde Ooit nagedacht waarom een reisverzekering voor een wintersport vakantie duurder is dan 2 weken strand?quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:44 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja want overal zijn de fietspaden top verlicht en heb je automobilisten die alles je prima zien.
[..]
Het gaat ook niet over jou maar over zij die met de fiets gaan stappen.
Het gaat me er gewoon omdat als je zeikt dat iemand z'n helm niet draagt je zo consequent moet zijn om 'm zelf altijd te dragen, er is altijd wel ergens een risico.
Reisverzekering heb ik nog nooit bij stilgestaan, heb namelijk een doorlopende...quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Risico is ook echt precies hetzelfde Ooit nagedacht waarom een reisverzekering voor een wintersport vakantie duurder is dan 2 weken strand?
Pas nu zelfde toe op mountainbiken vs op je stadsfiets naar de supermarkt. Dank.
Tot je van de dijk af racet, met 35-40 km per uur over een obstakel fietst en alsnog op je muil gaat.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:11 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Reisverzekering heb ik nog nooit bij stilgestaan, heb namelijk een doorlopende...
Maar je punt ben ik het wel mee eens.. Als ik hier gewoon een stukje ga fietsen heb ik ook geen helm op, maar je hebt hier ook geen heuvels ofzo. Alleen maar vlak(ja, met uitzondering van de dijk dan)
Doorlopende reisverzekeringen maken ook een risico-inschatting en bij vele moet je zelfs bijbetalen voor de wintersport Maar off topicquote:Op vrijdag 9 november 2012 14:11 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Reisverzekering heb ik nog nooit bij stilgestaan, heb namelijk een doorlopende...
Maar je punt ben ik het wel mee eens.. Als ik hier gewoon een stukje ga fietsen heb ik ook geen helm op, maar je hebt hier ook geen heuvels ofzo. Alleen maar vlak(ja, met uitzondering van de dijk dan)
Hoho, ik had het over fietsen na het stappen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Risico is ook echt precies hetzelfde Ooit nagedacht waarom een reisverzekering voor een wintersport vakantie duurder is dan 2 weken strand?
Pas nu zelfde toe op mountainbiken vs op je stadsfiets naar de supermarkt. Dank.
Ik meen me te herinneren dat de groep fietsers met helm (overwegend dus sportieve fietsers) ongeveer even groot is als de groep fietsers zonder helm op de neuro spoed afdeling van het ziekenhuis. Aangezien groep 2 veel groter is, is groep 1 dus vele malen risicovoller. Drank of niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:21 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Hoho, ik had het over fietsen na het stappen.
Ik denk echt dat er meer valpartijen gebeuren met dronken fietsers dan met mtb-ers zonder helm.
Maar je had het over hypocriet, waarom dan wel dat helmpje op bij de toertocht? Vanwege de negatieve reactie's?quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:21 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Hoho, ik had het over fietsen na het stappen.
Ik denk echt dat er meer valpartijen gebeuren met dronken fietsers dan met mtb-ers zonder helm.
Ik reed ook niet harder dan 15 km/u. De ketting knapte, been schoot dus door, stuur ging om en ik kwam op mijn schouder terecht.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef Metalfreak het volgende:
Ik fiets van de kroeg terug met max. 10km/h of zo, zeker bij een zware avond Op de MTB fiets ik toch een tandje harder
Volgens mij is het bij mountainbike-toertochten in Nederland verplicht.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar je had het over hypocriet, waarom dan wel dat helmpje op bij de toertocht? Vanwege de negatieve reactie's?
Met een vriend ook meegemaakt na een oud en nieuw feest, hij heel hard ergens door een berm fietsen en we zagen het al verkeerd gaan. met zijn gezicht op de betonnen rand. Als hij 20 cm eerder was gevallen, was hij zacht in het gras gevallen en was er waarshcijnlijk niets aan de hand geweest. Nu afgebroken tanden en een hersenschudding, en bloed, veel bloedquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Toen ik dronken was reed ik een keer op de rijbaan Er kwam een auto aan dus ik stuurde door de berm naar het fietspad
Helaas was er midden in de berm zo'n rij paaltjes met een staaldraad ertussen om het hegje te verstevigen. Knut schoot van z'n fiets, over het fietspad, in de sloot aan de andere kant van de fietspad
Hilariteit alom, doch, het had slechter kunnen aflopen had er een muurtje aan de andere kant gestaan.
nee, de keren dat ik viel was er steeds wel iemand anders bij betrokken, zal wss wel aan mij liggen dat ik dan anders rij ofzo. Maar alleen heb ik het geluk gehad nog niet slecht te zijn geland.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar je had het over hypocriet, waarom dan wel dat helmpje op bij de toertocht? Vanwege de negatieve reactie's?
Leuk stukkie is dan tussen de sleeheuvel (kleine uitkijkpunt) en de klimmuur (dat je even over asfalt moet) Die afdaling voordat je de plankjes over moet en dan die klim daarna. Slopend.quote:Op vrijdag 9 november 2012 17:42 schreef MarcoD het volgende:
Zo net terug van een rondje Spaarnwoude, het was één grote gladde modderbak fiets was dus aardig vies (en ikzelf ook trouwens).
ps3?quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Vanmiddag even nieuwe overschoenen halen, en een bivakmuts.
Daarna de bivakmuts even uittesten bij de bank
Als de test goed uitpakt, daarna even langs de LBS voor een hightech motherfucking fiets, en als de test mislukt de komende paar jaar fietsen op de PS3
quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:22 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ps3?
maar anders gewoon een goedkope fiets
daar zitten toch geen trappers opquote:
Maar je kunt er wel overheen fietsenquote:Op zaterdag 10 november 2012 11:26 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
daar zitten toch geen trappers op
/flauwheid
quote:Op zaterdag 10 november 2012 11:48 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Maar je kunt er wel overheen fietsen
quote:Beste Crazy-M,
Hartelijk dank voor je inschrijving voor Mountainbike 55 km.
Kijk regelmatig op http://www.rondje-tilburg.nl voor de laatste informatie over Rondje Tilburg. 1-2 weken voor het evenement ontvang je een brief met daarin alle informatie.
Bericht voor fietsers en mountainbikers:
Op 4 mei (pre-registratie tussen 13.00 - 15.00 uur) en 5 mei 2013 kan je jouw startbewijs en routebeschrijving bij de inschrijfbalie met bordje pre-registratie ophalen. Wanneer je NFTU lid bent doen we dit dmv Scan & Go.
Indien je gebruik hebt gemaakt van een kortingscode, dan wordt het inschrijfgeld minus de korting van je rekening afgeschreven.
Ophalen uniek Rondje Tilburg 2013 dry-fit T-shirt
Wanneer je het unieke Rondje Tilburg 2013 T-shirt besteld hebt kan je het op 4 of 5 mei ophalen bij de pre-registratie balie.
Vroeger haalde ik nog wel eens wat bij Van Herwerden. Onder andere twee Specialized FSR's toen ze nog korting mochten geven. Binnenkort verbouwingsuitverkoop dus misschien kan je dan een mooi deal op een helm maken?quote:Op zaterdag 10 november 2012 12:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand die een goede mtb zaak kent in de regio denhaag i.v.m. de aanschaf van een helmpie?
Dat is in de buurt! Bedankt!quote:Op zaterdag 10 november 2012 21:32 schreef FHR het volgende:
[..]
Vroeger haalde ik nog wel eens wat bij Van Herwerden. Onder andere twee Specialized FSR's toen ze nog korting mochten geven. Binnenkort verbouwingsuitverkoop dus misschien kan je dan een mooi deal op een helm maken?
Schade op je achterbrug?quote:Op zondag 11 november 2012 12:21 schreef mmascha het volgende:
Even een weekendje overgeslagen maar nu toch weer de fiets uit de schuur gehaald. Stukje over de weg, stukje door het bos. Het bospad was onherkenbaar met al die bladeren. Heel erg mooi!
Uurtje op de fiets gezeten. Eens kijken of we die tijd een beetje kunnen opvoeren.
Laatst mijn fiets ter controle naar de fietsenwinkel gebracht en nu zie ik dat ik schade heb. Alsof mijn ketting eraf heeft gelegen. Dat is mij nog niet gebeurd.
Is dat het horizontale deel waar je wiel aan zit? Daar dan ja. Er zit al wel een doorzichtige sticker op ter bescherming. Maar die is beschadigd en op stukken losgelaten.quote:
Wat kano zegt.. als je flink aan het hobbelen bent dan klappert je ketting tegen dat stuk van je achterbrug, daarom zit er ook een beschermsticker. Je kan daar betere beschermers voor kopen.quote:Op zondag 11 november 2012 15:43 schreef mmascha het volgende:
[..]
Is dat het horizontale deel waar je wiel aan zit? Daar dan ja. Er zit al wel een doorzichtige sticker op ter bescherming. Maar die is beschadigd en op stukken losgelaten.
Het zit bovenop aan de buitenkant. Ik denk dat het wat ruw werk is geweest. Of dat de bescherming snel los heeft gelaten.quote:Op zondag 11 november 2012 16:40 schreef Auti het volgende:
[..]
Wat kano zegt.. als je flink aan het hobbelen bent dan klappert je ketting tegen dat stuk van je achterbrug, daarom zit er ook een beschermsticker. Je kan daar betere beschermers voor kopen.
Maar waar ik ook aan zit te denken is dat je fietsdealer misschien een beetje grof bezig is geweest.
Als je fiets in de beugels hangt en ze halen je achterwiel eruit dan komt je ketting ook op dat stuk te liggen. Vind anders dat die beschermsticker wel erg snel loslaat.
Ik heb net even bij mijn eigen fiets gekeken, 1,5 jaar oud en mijn beschermsticker zit er nog op en is amper beschadigd. Kan zijn dat hij er bij jou niet echt goed opgeplakt is bij montage? Er zijn iig verschillende beschermmiddelen te koop, mooi hoesje er omheen en je ziet er niets meer van.quote:Op zondag 11 november 2012 16:43 schreef mmascha het volgende:
[..]
Het zit bovenop aan de buitenkant. Ik denk dat het wat ruw werk is geweest. Of dat de bescherming snel los heeft gelaten.
Top! Bedankt voor de tip!quote:Op zondag 11 november 2012 16:45 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik heb net even bij mijn eigen fiets gekeken, 1,5 jaar oud en mijn beschermsticker zit er nog op en is amper beschadigd. Kan zijn dat hij er bij jou niet echt goed opgeplakt is bij montage? Er zijn iig verschillende beschermmiddelen te koop, mooi hoesje er omheen en je ziet er niets meer van.
Ik fiets altijd samen met mijn man. Hij heeft eigenlijk altijd tot 500 meter meer gereden dan ik. En ik fiets echt niet altijd alle binnenbochtenquote:Op zondag 11 november 2012 16:48 schreef Barbewire het volgende:
Vandaag voor het eerst Strava eens geprobeerd, maar er zit zo'n 3km verschil tussen Strava (38,9km) en mijn fietscomputer (42,23km). Iemand anders die dit ook vaker overkomt, vraag me dan eigenlijk af wat dan nauwkeuriger is.
Mooi! Ik wilde daar een bidon bestellen maar ik vond 5 euro verzending voor een bidon van 4,95 een beetje overdreven. Kan dit er mooi bij.quote:Op zondag 11 november 2012 16:49 schreef Auti het volgende:
[..]
Zoiets bijvoorbeeld.
http://www.martens-tweewi(...)214&aid=2148&lang=NL
mits je fietscomputer goed ingesteld zal op strava altijd een kortere afstand zijn vast gelegd.quote:Op zondag 11 november 2012 16:48 schreef Barbewire het volgende:
Vandaag voor het eerst Strava eens geprobeerd, maar er zit zo'n 3km verschil tussen Strava (38,9km) en mijn fietscomputer (42,23km). Iemand anders die dit ook vaker overkomt, vraag me dan eigenlijk af wat dan nauwkeuriger is.
Misschien toch eens expres alle buitenbochten gaan nemen, kijken of je dan meer rijdtquote:Op zondag 11 november 2012 16:50 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik fiets altijd samen met mijn man. Hij heeft eigenlijk altijd tot 500 meter meer gereden dan ik. En ik fiets echt niet altijd alle binnenbochten
De computer (cateye velo 9) staat op de goede velg maat, dus dat zou goed moeten zijn. Misschien dat het wel klopt wat je zegt, straks maar even goed op strava kijken of er iets duidelijks te zien valt. Vind bijna 10% op 40km toch wel een erg grote afwijking.quote:Op zondag 11 november 2012 16:52 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
mits je fietscomputer goed ingesteld zal op strava altijd een kortere afstand zijn vast gelegd.
Dit komt omdat via gps steeds tussen 2 punten de kortste route wordt getracked, terwijl je in werkelijkheid wellicht een wat langere afstand hebt afgelegd.
Ik dacht meer aan even van telefoon wisselenquote:Op zondag 11 november 2012 16:58 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Misschien toch eens expres alle buitenbochten gaan nemen, kijken of je dan meer rijdt
Als je wilt besparen: je kunt ook een oude binnenband openknippen, er omheen wikkelen en vastzetten met een stel tie-raps of met tape.quote:
op zich een aardig idee, maar is het medicijn nu niet erger dan de kwaal. Een kras op je frame is toch niet zo'n ramp...?quote:Op maandag 12 november 2012 08:24 schreef FHR het volgende:
[..]
Als je wilt besparen: je kunt ook een oude binnenband openknippen, er omheen wikkelen en vastzetten met een stel tie-raps of met tape.
[ afbeelding ]
Nee, maar zonder word het frame daar op ten duur helemaal kaal.quote:Op maandag 12 november 2012 09:39 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
op zich een aardig idee, maar is het medicijn nu niet erger dan de kwaal. Een kras op je frame is toch niet zo'n ramp...?
Waar gebruik je strava op?quote:Op zondag 11 november 2012 16:48 schreef Barbewire het volgende:
Vandaag voor het eerst Strava eens geprobeerd, maar er zit zo'n 3km verschil tussen Strava (38,9km) en mijn fietscomputer (42,23km). Iemand anders die dit ook vaker overkomt, vraag me dan eigenlijk af wat dan nauwkeuriger is.
Garmin, telefoon enzovoort bedoel ik danquote:
Er staat in het laatste nummer van de Fiets een vergelijking tussen de Bryton 50 en de Edge 800. Conclusie kwam er op neer dat de Edge meer en betere functies heeft maar ook fors duurder is. voor de prijs kwaliteit kregen ze dezelfde beoordeling.quote:Op maandag 12 november 2012 15:59 schreef Marco001 het volgende:
Als het Kiwa opschiet met mijn taxipas heb ik binnenkort weer werk. en kan ik me gaan verdiepen oin een fiets gps, word namelijk een beetje moe van het tracken op mijn (oude) smartphone wat vaker niet als wel werkt..
Is alleen de vraag: Bryton, Garmin of Falke..
Ik neig zelf naar de Bryton 50, touchscreen is voor mij niet nodig, ik vind de Bryton mooier en hij is een stuk goedkoper.
Dat je niet direct .gpx erop kan zetten maar je ze eerst even moet omvormen boeit mij niet echt, die minuut werk extra per track.
Bryton heeft wel een stuk kleiner scherm. Ik heb zelf de edge 800 en vind dit scherm af en toe al aan de kleine kant. Vooral met 10 data velden of navigatie uiteraard, als je het liefst een tom tom achtig scherm zou hebben.quote:Op maandag 12 november 2012 15:59 schreef Marco001 het volgende:
Als het Kiwa opschiet met mijn taxipas heb ik binnenkort weer werk. en kan ik me gaan verdiepen oin een fiets gps, word namelijk een beetje moe van het tracken op mijn (oude) smartphone wat vaker niet als wel werkt..
Is alleen de vraag: Bryton, Garmin of Falke..
Ik neig zelf naar de Bryton 50, touchscreen is voor mij niet nodig, ik vind de Bryton mooier en hij is een stuk goedkoper.
Dat je niet direct .gpx erop kan zetten maar je ze eerst even moet omvormen boeit mij niet echt, die minuut werk extra per track.
Tja, daarom zit ik dus ook te twijfelen..quote:Op maandag 12 november 2012 16:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bryton heeft wel een stuk kleiner scherm. Ik heb zelf de edge 800 en vind dit scherm af en toe al aan de kleine kant. Vooral met 10 data velden of navigatie uiteraard, als je het liefst een tom tom achtig scherm zou hebben.
Navigatie is voor de meeste mensen wel reden om er 1 aan te schaffen natuurlijk...
Nee, dat zeker niet. Al paar keer met regen gefietst en dan merk je geen verschil hoor Je kan gevoeligheid ook nog instellen.quote:Op maandag 12 november 2012 16:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, daarom zit ik dus ook te twijfelen..
Ik weet namelijk ook nog niet of het gaat lukken, maar als het zou kunnen wil ik volgende zomer een roadtrip maken en de bike meenemen naar Finland. Dan ben je wel iets goeds nodig..
Functie's als het monitoren van hartslag of cadans is wel leuk, maar boeit mij niet.. Gaat mij puur om het tracken en navigeren.
Dan heeft de Garmin weer het voordeel van gratis kaartmateriaal, maar werkt dat wel net zo goed als bij de Bryton(lijkt gedetailleerder, in NL b.v. al alle mtb routes voor geinstalleerd)?
De Garmin is dan wel 100,- duurder, maar nieuwe maps voor de Bryton kostten 69,- (wat imho zeer meevalt) voor de HD maps.)
Scherm bryton is 2.2", die van de Edge 800 2.6" ..
Alleen, hoe gevoelig is het touchscreen? die van mijn telefoon spaced hem al als er wat waterdruppels op komen, is dat ook zo bij die van de Edge? (zou de keuze namelijk heel eenvoudig maken.. )
Ah mooi, heb het zelf niet zo op touchscreens in apparaten die stevig en schokbestendig(en valbestendig!) moeten zijn. Het joystickje kan ik me prima mee redden(al eens getest) en de kaarten van Bryton zelf lijken super gedetailleerd(staan zelfs singletrails e.d. op!)quote:Op maandag 12 november 2012 17:03 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nee, dat zeker niet. Al paar keer met regen gefietst en dan merk je geen verschil hoor Je kan gevoeligheid ook nog instellen.
Die gratis kaarten van de Garmin zijn niks mis mee, al heb ik daar nog niet mee in Finland gefietst Benelux perfect. Verhalen over rest van Europa zijn ook ok. Wordt pas minder als je in Afrika enzo gaat fietsen.
Ik geloof wel dat je tegenwoordig ook met de Bryton gratis kaarten kan gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |