abonnement Unibet Coolblue
pi_118622877
Kunstenaars... ze zouden verboden moeten worden met hun stomme LSD-achtige gedachten. Ik stel voor hem ook zo te behandelen als die poezen. En dan is het ook kunst toch????
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:12:48 #27
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118622888
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:10 schreef yvonne het volgende:
Voor de opnames zijn professionele "animal handlers"(dierenexperts) ingezet die ter plaatse waren op de set. Ze hebben erop toegezien dat geen enkel dier verwond werd. Alle dieren zijn in prima gezondheid bij hun respectieve eigenaars teruggekeerd", aldus Fabre. "Ik kan u verzekeren dat de katjes gelukkig en gezond zijn", herhaalde de kunstenaar in "Terzake".

"De performance met de katten is geïnspireerd op de foto "Dali anatomicus" van Philippe Halsman uit 1948", klinkt het. Fabre verwijst met de performance naar dat iconische beeld van Salvador Dali
ja zo ziet het er ook wel uit, alle katten komen op hun pootjes terecht en zullen er niet veel van lijden ,
alleen of ze het leuk vinden is een ander verhaal en wat wordt het de volgende keer .
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:12:54 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118622892
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Die was helemaal walgelijk. En het publiek maar kijken en tssk tssk en foei zeggen. En weglopen. :r
Ik had de desbetreffende kunstenaar ter plekke doodgeslagen en aan die hond gevoerd.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:13:01 #29
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118622897
Hier kan ik echt niet tegen, zoiets maakt me zo boos ;(
Hoe kunnen ze dat die dieren aandoen?!
All she wants and needs is just a little taste..
  Admin dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:13:06 #30
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118622900
quote:
Fabre solt al lang met dieren. Als hij een getemde uil of een valk in een theaterzaal laat rondvliegen die steeds terugkeert naar zijn meester, is er niets aan de hand. Fabre wil graag de toeschouwer verbazen. Ik heb een van zijn producties in Brussel gezien, jaren geleden, waar een tiental katten op de scène zaten tijdens de ganse opvoering die met een korte leiband nauwelijks konden bewegen. Dat was voor mij het begin van het einde van mijn nieuwsgierigheid voor Fabre.
Ik ben nog een keer gaan kijken naar zijn urinerende danseressen in de Singel en daarna was het over and out.
Wat hij nu aangevangen heeft met de katten in het stadhuis is een totaal dieptepunt. Fabre heeft zichzelf ontmaskerd voor het grote publiek, niet enkel als de charlatan die geen enkele kunstvorm beheerst maar vooral als een onmens die dieren mishandelt omdat zijn eigen excentrieke dwarrelgeest compleet verziekt is. De man is niet langer bij machte zijn faam en bekendheid in zijn leven te integreren. Hij loopt naast zijn schoenen en binnenkort gaat hij over de Schelde wandelen als een Christus.
Fabre is een typische exponent van een beschaving die aan het ontsporen is, de civilisatie die de eigen waarden enkel kan beleven door ze te ridiculiseren, die elke vorm van respect en fatsoen ontbeert. Kunst is een uiting van creatieve geesten die schoonheid, ontroering, verfijning, introspectie, emotie oproept. Fabre is enkel bezig met zijn eigen donkere Ik. Hij is beslist géén mensenvriend : hij gebruikt mensen in functie van zichzelf. Al lang droeg hij de sporen van sadisme in zich. Het wordt tijd dat deze kwakzalver ontmaskerd wordt. Fabre mishandelt dieren en de volgende stap is dat hij mensen zal laten lijden uit naam van de Kunst. Snobs, ijdeltuiten en intellectuele domoren zitten klaar om te applaudisseren en directies van musea die enkel bestaan bij de gratie van publieke fondsen maken ruimte in hun budget om onze centen te verkwanselen aan deze artsitieke lapzwans.
Ik wil Fabre graag een handje helpen. Ik verafschuw geweld. Maar soms is het nodig tegen je natuurlijke neigingen in te gaan om de mensheid een dienstje te bewijzen. Als ik Jan Fabre nog eenmaal tegenkom, sla ik zijn smoel tot moes en trap ik hem in zijn ballen. En ik zet mijn schoen op zijn adamsappel en laat hem kreunen, want kunst wordt voor mij vaak vereenzelvigd met geluid. Op en neer over die adamsappel. Het is Kunst, mijnheer. En met een klein hamertje dat ik altijd bij me heb in mijn wereld van fantasie, klop ik al zijn boventanden uit. En dan sleur ik hem bloedend en nauwelijks ademend tot bij een grote paal en bind hem vast met tape. Het is Kunst, mijnheer en iedereen mag komen zien. Gratis. De titel : "De klootzak die een kunstenaar wilde zijn".
http://forum.politics.be/showthread.php?p=6389605
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_118622927
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:09 schreef kawa4 het volgende:
onderstaande valt ook onder het kopje "kunst"
[ afbeelding ]

gewoon een hond vast binden in een kunstgalerij, en laat maar verhongeren :r

alle kunst met levende dieren verbieden :Y
Dit is toch niet écht? :o Hoe kan dat in godsnaam goedgekeurd worden? :o :o :o
pi_118622934
quote:
Dat ze maar eens ongevraagd die kunstenaar een meter of 10 de lucht in gooien om een voor hem totaal onduidelijke reden.
'Maar hij is niet verwond en gelukkig en gezond'. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Leukste jonkie 2022 dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:13:49 #33
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_118622939
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:09 schreef kawa4 het volgende:
onderstaande valt ook onder het kopje "kunst"
[ afbeelding ]

gewoon een hond vast binden in een kunstgalerij, en laat maar verhongeren :r

alle kunst met levende dieren verbieden :Y
Ziek

Maar waarschijnlijk wil deze laffe man gewoon provoceren :(
Je maintiendrai -XOXO-
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:14:30 #34
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118622968
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ziek

Maar waarschijnlijk wil deze laffe man gewoon provoceren :(
...dan moet hij ook niet zeuren zodra mensen op die provocatie ingaan...
pi_118622980
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:12 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik had de desbetreffende kunstenaar ter plekke doodgeslagen en aan die hond gevoerd.
Mag ik je een medaille geven alsjeblieft? :)
pi_118622989
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_118623012
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:13 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Dat ze maar eens ongevraagd die kunstenaar een meter of 10 de lucht in gooien om een voor hem totaal onduidelijke reden.
'Maar hij is niet verwond en gelukkig en gezond'. :')
Wel naar verhouding doen dan. 10meter is hoog voor die kleine beestjes, een mens is (laat ik het gemakkelijk zeggen 10-20x langer) en dus mag hij van 100 tot 200meter vallen.

Ik zeg DOEN!
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal. Mijn kant en de verkeerde kant.
Geloof is voor in de kerk, niet voor een merk!
pi_118623214
Kunnen we niet even met zn allen naar Antwerpen en die katten gewoon meenemen ofzo?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:10 #39
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_118623313
Mensen die hierom iemand zouden vermoorden. :') Jullie zijn geen haar beter.

* mstx rent snel weg voor de bloeddorstige menigte die nu achter hem aan komt
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_118623345
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:23 schreef mstx het volgende:
Mensen die hierom iemand zouden vermoorden. :') Jullie zijn geen haar beter.

* mstx rent snel weg voor de bloeddorstige menigte die nu achter hem aan komt
ach, we blijven beesten, links om of rechts om, allemaal hetzelfde.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:23:57 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118623346
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:14 schreef pasopikbijt het volgende:

[..]

Mag ik je een medaille geven alsjeblieft? :)
Is prima, kan mooi naast mijn Nobel-prijs, mijn Peabody-award, mijn BAFTA, en mijn Champions League cup.... :P
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:28:06 #42
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118623502
Ik vind het best meevallen, zo erg is het allemaal niet. Het verdient geen schoonheidsprijs maar om dit nou als mishandeling te bestempelen?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:29:14 #43
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118623533
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het best meevallen, zo erg is het allemaal niet. Het verdient geen schoonheidsprijs maar om dit nou als mishandeling te bestempelen?
Laat me even weten wanneer je bovenaan de roltrap bij de Bijenkorf staat....
  Admin dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:29:19 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118623535
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het best meevallen, zo erg is het allemaal niet. Het verdient geen schoonheidsprijs maar om dit nou als mishandeling te bestempelen?
Ik kan je garanderen dat je kat het niet leuk gaat vinden, probeer het eens uit..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:31:51 #45
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118623643
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik kan je garanderen dat je kat het niet leuk gaat vinden, probeer het eens uit..
Ik heb zelf katten dus ik weet heus wel een kat wel en niet leuk vindt. Dit zullen ze vast niet zo leuk vinden maar om dit als mishandeling te bestempelen vind ik onzin.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_118623676
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:28 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik vind het best meevallen, zo erg is het allemaal niet. Het verdient geen schoonheidsprijs maar om dit nou als mishandeling te bestempelen?
Nouja, de katten beleven er nou niet bepaald plezier aan, dat kun je duidelijk horen in het filmpje. En dat allemaal voor "kunst". Al met al vind ik het wel te ver gaan ja.
pi_118623727
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:09 schreef kawa4 het volgende:
onderstaande valt ook onder het kopje "kunst"
[ afbeelding ]

gewoon een hond vast binden in een kunstgalerij, en laat maar verhongeren :r

alle kunst met levende dieren verbieden :Y
Oh wat erg dit :'(
In life, every ending is a new beginning..
pi_118623789
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb zelf katten dus ik weet heus wel een kat wel en niet leuk vindt. Dit zullen ze vast niet zo leuk vinden maar om dit als mishandeling te bestempelen vind ik onzin.
Als er brand in huis is en jij gooit je kat als laatste redmiddel uit het raam om zijn leven te redden: chapeau. ^O^
Als je niks beters te doen hebt dan iets te verzinnen om te provoceren en daarom met dieren gaat smijten: :')

Je hebt gelijk: er zijn veel ergere vormen van dierenmishandeling denkbaar maar de pure nutteloosheid hiervan maakt me gewoon misselijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Admin dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:35:13 #49
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118623800
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:31 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik heb zelf katten dus ik weet heus wel een kat wel en niet leuk vindt. Dit zullen ze vast niet zo leuk vinden maar om dit als mishandeling te bestempelen vind ik onzin.
Heb je het filmpje gezien? Kijk nu eens vertraagde beelden, zie hoe ze spartelen als de man onderin ze wilt gooien, katten die niet op het gespannen doek terechtkomen, tecnici die zelf de opnames staken omdat het de spuigaten uitloopt.

Persoonlijk vind ik het mishandeling in de letterlijke zin. Mis handeling.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:35:25 #50
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_118623808
die gast is bijna net zo gestoord als die tinkebell hoer :N
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')