abonnement Unibet Coolblue
  Designer dinsdag 7 mei 2013 @ 04:53:33 #151
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126160322
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 03:53 schreef VacaLoca het volgende:
Sowieso beetje dom om te denken dat de economie ineens eraan gaat wanneer men thuis objecten kan printen. Alsof het spul om mee te printen niets kost, alsof iedereen ineens een CAD expert is en vanalles binnen 5 minuten ontwerpt en print. Alsof men ineens voedsel kan printen. Alsof zo'n thuis 3D printer niet altijd achter zal lopen op de fabricagetechnieken van grote bedrijven...

Denk je nou echt dat je ineens een Galaxy S4 kan printen? Ja de plastic case... maar electronica, scherm en software? Eh nee.

Als je het zelf al zou kunnen printen dan zou tijd en geld die je kwijt bent aan ontwerp, materialen en fabricage al duurder uitpakken dan voor hoeveel het in de winkel ligt want kosten van massaproductie liggen toch wel stuk lager me dunkt, per stuk.

Als ik om me heen kijk zie ik vrij weinig spullen die ik bezit die ik anders ook zou kunnen printen.

Wellicht dat een bedrijf als LEGO er de dupe van wordt.
Voorlopig in ieder geval niet, de tolerantie op LEGO steentjes is 10 micron, niet haalbaar met de huidige consumenten 3D printers.
🐙
pi_126161216
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 23:31 schreef NaturalScience het volgende:
Best beangstigend....

Deze Cody Wilson streeft naar het volledig omzeep helpen van de economie door 3D printers te ontwikkelen die zichzelf kunnen printen en vervolgens wapens kunnen printen....

Hij verteld in andere filmpjes hoe hij ook al 90% van de onderdelen voor een 3D printer kan printen en enkel de chips en wat metalen onderdelen een probleem zijn. Maar zoals met een wapen (waar hij nu al jaren aan heeft gewerkt) denk hij het ook voor elkaar te gaan krijgen met 3D printers.

Stel je voor... 3D printers die zichzelf printen en vervolgens alles kunnen printen (inclusief wapens).
Daarmee help je toch niet de economie om zeep. Als mensen zelf iets bouwen of produceren zonder andere mensen/bedrijven in te huren, dan help je toch ook niet de economie om zeep? De economie is niet slechts het rondpompen van geld (daarnaast heb je ook gewoon o.a. grondstoffen e.d. nodig voor zo'n printer).
pi_126168332
Dwdd, een plastic huis....nu nog iemand vinden die in de plastic wil wonen...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_126168702
quote:
11s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:47 schreef ietjefietje het volgende:
Dwdd, een plastic huis....nu nog iemand vinden die in de plastic wil wonen...
Als het brandveilig is en verder aan alle andere bouw en milieu eisen voldoet waarom niet. :D

Ik vraag me dan wel af hoe je bij verhuizing je gaatjes in de muren gaat opvullen, gewoon gips zal er wel niet goed in passen. :D
  Designer dinsdag 7 mei 2013 @ 13:14:39 #155
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126169284
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als het brandveilig is en verder aan alle andere bouw en milieu eisen voldoet waarom niet. :D

Ik vraag me dan wel af hoe je bij verhuizing je gaatjes in de muren gaat opvullen, gewoon gips zal er wel niet goed in passen. :D
Weet je wat het printmateriaal is van die populaire 3D printers? Dat filament was voor kunststoflassen, in feite een soort lijmpistool waar vloeibaar plastic uit kwam voor reparaties aan plastic. Dus ehh, dat.
🐙
pi_126169703
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:14 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Weet je wat het printmateriaal is van die populaire 3D printers? Dat filament was voor kunststoflassen, in feite een soort lijmpistool waar vloeibaar plastic uit kwam voor reparaties aan plastic. Dus ehh, dat.
Ja dat weet ik maar dat materiaal is meestal zo brandbaar als de pest dus zal het niet gebruikt mogen worden om huizen van te maken lijkt me. ;)
  Designer dinsdag 7 mei 2013 @ 13:29:54 #157
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126169801
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2013 13:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja dat weet ik maar dat materiaal is meestal zo brandbaar als de pest dus zal het niet gebruikt mogen worden om huizen van te maken lijkt me. ;)
Ach, er was ook een italiaan bezig met een gigantische 3D printer die beton extrudeert. Dan kan je het gewoon met je standaard plamuur doen.
🐙
  Designer dinsdag 7 mei 2013 @ 13:31:47 #158
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126169864
Trouwens, een pagina terug staat er een stukje over die gasten die in Amsterdam een huis willen printen, en die gebruiken Polypropyleen. Dus alsnog standaard kunststoffilament wat je met zo'n pistool kan dichten.
🐙
pi_126171948
pi_126205682
07-05-2013

De doe-het-zelf-onzichtbaarheidsmantel komt eraan



Wetenschappers tonen aan dat het heel gemakkelijk en goedkoop kan zijn om een onzichtbaarheidsmantel te maken. Zo gemakkelijk zelfs dat vrijwel iedereen met een redelijke 3D-printer er thuis moeiteloos eentje printen kan!

Onzichtbaarheidsmantels kennen we nu nog vooral uit ingewikkelde wetenschappelijke experimenten in laboratoria. Maar als het aan onderzoekers van de Duke University ligt, duurt het niet lang meer voor wij – als leken – een simpele versie van deze onzichtbaarheidsmantels gewoon thuis kunnen produceren. “Ik zou willen stellen dat iedereen die een paar duizend dollar kan besteden aan een 3D-printer in enkele uren tijd een mantel kan maken,” vertelt onderzoeker Yaroslav Urzhumov.

3D-printers
3D-printers produceren objecten. Ze doen dat door – geleid door een computerprogramma – opeenvolgende dunne laagjes materiaal op elkaar te stapelen. Net zo lang tot er een object ontstaat.

Onzichtbaarheidsmantel Een onzichtbaarheidsmantel maakt objecten onzichtbaar doordat deze lichtgolven afbuigt. De mantel
Volgens Urzhumov is het goed mogelijk om op deze manier ook een onzichtbaarheidsmantel te printen. Samen met collega’s voegt hij direct de daad bij het woord, zo is te lezen in het blad Optics Letters. Zijn team produceerde met behulp van een 3D-printer een schijf met gaatjes. Een algoritme berekent exact waar de gaatjes moesten komen om ervoor te zorgen dat de schijf microgolven afbuigt. In het hart van de geprinte schijf bevindt zich een gat. Wanneer onderzoekers in dit gat een object plaatsten en er microgolven op afsturen, zorgt de schijf ervoor dat het object onzichtbaar was. “Het ontwerp van de mantel voorkomt dat er een ‘schaduw’ ontstaat en dat het object licht verstrooit,” legt Urzhumov uit. “Daardoor wordt een helder, zeer reflecterend object zoals een metalen cilinder onzichtbaar gemaakt.” Het fabriceren van de schijf kostte een kleine zeven uur.

Op dit moment is de geprinte schijf alleen in staat om microgolven af te buigen. Maar de onderzoekers zijn ervan overtuigd dat deze in de nabije toekomst ook andere golflengtes licht – waaronder zichtbaar licht – kan afbuigen. En het is ook niet ondenkbaar dat in de toekomst veel grotere objecten door middel van zo’n geprinte mantel onzichtbaar kunnen worden gemaakt. “Computersimulaties doen me geloven dat het mogelijk is om een soortgelijke polymeren laag te maken die slechts 2,5 centimeter dik is en rond een enorm object met een diameter van enkele meters geplaatst kan worden.”

(scientias.nl)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_126205784
Werkt het nu wel of niet, want het is nogal een wazig stukje tekst over het onzichtbaar maken, net alsof het object alleen onzichtbaar wordt op dit moment voor microgolven met microgolven.
  vrijdag 10 mei 2013 @ 00:04:06 #162
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126288939
quote:
100.000 downloads van plastic vuurwapen

De blauwdrukken voor het eerste vuurwapen dat volledig is gemaakt met technologie van een 3D-printer, zijn de afgelopen dagen zo'n 100.000 keer gedownload. Dat meldde het Amerikaanse zakenblad Forbes donderdag.

Vorig weekeinde werd de zogenoemde Liberator succesvol afgevuurd in de Amerikaanse staat Texas.

De controversiële groep Defense Distributed heeft het vuurwapen gemaakt. Een van de leden zei dat ze "niet hadden verwacht dat de downloads zo'n vaart zouden lopen".

Het wapen bestaat bijna helemaal uit plastic. 15 van de 16 componenten van de Liberator komen uit een tweedehands 3D-printer. Alleen de slagpin is van metaal.
!!! Go 49-ers !!!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 01:06:00 #163
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126291279
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 00:04 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Opzich ook wel weer goed dat hier zoveel ophef over is. Dat zet 3D-printen namelijk nog meer op de kaart.

Het is sowieso een kwestie van tijd voordat wapens en ander spul gewoon met goede kwaliteit uit de printer kunnen rollen. Bijna elke week is er wel weer voortgang in het nog kleiner kunnen printen, nog meer materialen kunnen gebruiken of nog sneller kunnen printen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:02:33 #164
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126299494
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 01:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Opzich ook wel weer goed dat hier zoveel ophef over is. Dat zet 3D-printen namelijk nog meer op de kaart.
Gevaarlijke redenering dit. Beetje de redenatie van terroristen... :P
!!! Go 49-ers !!!
  Designer vrijdag 10 mei 2013 @ 12:06:28 #165
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126299650
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 01:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Opzich ook wel weer goed dat hier zoveel ophef over is. Dat zet 3D-printen namelijk nog meer op de kaart. .
Eerlijk gezegd word ik er kotsmisselijk van dat dit de enige manier is waarop 3Dprinten nog in het nieuws lijkt te komen. Wordt iedereen alleen maar bang van, de gemiddelde couchpotato gaat niet ineens ontdekken hoe tof 3Dprinten is en wat de potentie van de techniek is op de lange termijn.
🐙
  Designer vrijdag 10 mei 2013 @ 12:21:49 #166
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126300140
Eeeeeeeen de bestanden zijn offline gehaald.

quote:
DEFCAD files are being removed from public access at the request of the US Department of Defense Trade Controls.
Until further notice, the United States government claims control of the information.
http://defcad.org/

Niet dat dat nut gaat hebben _O-
🐙
  vrijdag 10 mei 2013 @ 12:23:57 #167
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_126300222
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:21 schreef DeZwabber het volgende:
Eeeeeeeen de bestanden zijn offline gehaald.

[..]

http://defcad.org/

Niet dat dat nut gaat hebben _O-
Lekker laat idd... :P
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 12 mei 2013 @ 12:42:21 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126380791
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 mei 2013 12:23 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Lekker laat idd... :P
http://www.nu.nl/tech/342(...)en-kanaaltunnel.html

:D

Oh, nevermind. Geen slagpin en geen kogels. En dan spreken van een veiligheidsschandaal terwijl je eigenlijk alleen een stuk plastic meeneemt :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_126455376
Zometeen in het nieuws op 3 die gozer van de 3D geprinte gun die ze zouden willen aanklagen voor illegale wapenexport. Hij kan 10 jaar de cel in of een boete krijgen van 1 miljoen dollar :')
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Designer maandag 13 mei 2013 @ 22:27:30 #170
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126455521
quote:
2s.gif Op zondag 12 mei 2013 12:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/tech/342(...)en-kanaaltunnel.html

:D

Oh, nevermind. Geen slagpin en geen kogels. En dan spreken van een veiligheidsschandaal terwijl je eigenlijk alleen een stuk plastic meeneemt :')
Dat is net zoiets als lege bolletjes smokkelen :')
🐙
  dinsdag 14 mei 2013 @ 23:38:08 #171
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_126514594
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2013 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:
Paniek, gil, krijs, technologie is eng, brrr,
Ach, het hoort erbij. Elke nieuwe technologie/ontwikkeling gaat door deze cyclus:



We zitten nu ergens in de 'early/late majority' waarin opeens een hoop mensen wakker worden en bang worden van wat er opeens mogelijk is. Is eigenlijk heel normaal. Hiernaa zwakt de hype langzaam af maar wordt de techniek langzaam wel mainstream. Dat durf ik bijna met 100% zekerheid te zeggen. De techniek zal sowieso niet de zwarte lijn volgen naar beneden omdat 3D-printen al jaren succesvol ingezet wordt in de industrie.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Designer woensdag 15 mei 2013 @ 01:28:33 #172
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_126518559
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 23:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ach, het hoort erbij. Elke nieuwe technologie/ontwikkeling gaat door deze cyclus:

[ afbeelding ]

We zitten nu ergens in de 'early/late majority' waarin opeens een hoop mensen wakker worden en bang worden van wat er opeens mogelijk is. Is eigenlijk heel normaal. Hiernaa zwakt de hype langzaam af maar wordt de techniek langzaam wel mainstream. Dat durf ik bijna met 100% zekerheid te zeggen. De techniek zal sowieso niet de zwarte lijn volgen naar beneden omdat 3D-printen al jaren succesvol ingezet wordt in de industrie.
:D

Dit inderdaad.
🐙
pi_126845047
21-05-2013

De meest fascinerende dingen gemaakt door een 3D-printer


Een 3D-model in het Belgische bedrijf Materialise, waar de grootste 3D-printer van Europa staat. © reuters.

Het prijskaartje verbonden aan 3D-printen heeft de technologie lang exclusief gehouden, maar de techniek wordt meer en meer gebruikt in de medische wereld, de architectuur en de mode. Volgende maand zal de Amerikaanse winkelketen Staples zelfs 3D-printers beginnen verkopen voor 1.299 dollar per stuk. De website LiveScience lijstte de zeven meest fascinerende voorwerpen op die al in 3D geprint werden.


© epa.

1. Een vuurwapen
Begin mei werd het eerste vuurwapen dat zo goed als volledig gemaakt werd met technologie van een 3D-printer afgevuurd in de Amerikaanse staat Texas. Het wapen - dat de naam 'De Bevrijder' kreeg - bestaat bijna volledig uit plastic. Vijftien van de zestien componenten zijn afkomstig uit een tweedehands 3D-printer. Alleen de slagpin is van metaal.

2. Een viool
De eerste 3D-viool was deels technologisch wonder en deels papier-machéproject. Vioolbouwer Alex Davies maakte de kern van de viool met een 3D-printer, waarna hij het met krantenpapier en behangerslijm de vorm gaf van een viool. Niet meteen een Stradivarius, maar niet slecht voor "een weekendje werk en 12 dollar".



© reuters.

3. Het hoofd van Richard III

Nadat het skelet van koning Richard III gevonden werd onder een parking in Leicester, reconstrueerde Caroline Wilkinson van de universiteit van Dundee zijn hoofd met behulp van de computer. Toen ze daarna haar werk printte met haar 3D-toestel, stond de wereld paf.

4. Menselijke stamcellen
Begin dit jaar slaagden wetenschappers er voor het eerst in om met een 3D-printer embryonale stamcellen te printen. Die cellen kunnen zich oneindig delen en uitgroeien tot bijna elke celsoort die in ons lichaam voorkomt. Op lange termijn kunnen ze orgaandonaaties en dierproeven overbodig maken en de ontwikkeling van medicijnen versnellen.


© Screenshot Oxford Performance Materials. 5. Een schedelimplantaat

Een schedelimplantaat dat voor 75 procent gemaakt werd met een 3D-printer werd in maart ingeplant bij een Amerikaanse man. Het bedrijf Oxford Performance Materials maakte eerst een driedimensionale scan van zijn schedel. Op basis daarvan werd een op maat gemaakt implantaat uitgeprint met de 3D-printer.

De schedel van de Amerikaan kreeg een ruw oppervlak met kleine gaatjes, waardoor botweefsel en cellen kunnen groeien. Het gebruikte materiaal is polyetherketoneketon (PEKK), een synthetisch polymeer.


© kos/Frank Wojciechowski. 6. Een bionisch oor

Wetenschappers van de gerenommeerde Amerikaanse universiteit van Princeton hebben begin mei een bionisch oor gemaakt met een 3D-printer. Het oor is in staat veel meer frequenties te ontvangen dan het mensenoor. Naast de 3D-printer waren nog nanodeeltjes en kraakbeencellen van een kalf nodig.

Het oor kan bijvoorbeeld dienen als gehoorapparaat, maar daarvoor moet nog wel het nodige werk worden verricht. De input uit het bionische oor moet dan worden doorgegeven aan de zenuwen, iets waarin de onderzoekers nog niet zijn geslaagd.


© afp. 7. Een foetus

Voor ouders in spe die eens iets anders willen dan een 3D of 4D echo, is er nu het 3D-model van de foetus. Op basis van een MRI-scan in de achtste of negende maand van de zwangerschap kan een 3D-printer een model van negen centimeter afdrukken van de foetus. De witte foetus 'zweeft' in een doorzichtig blok dat de vormen heeft van de lichaam van de moeder.

Het 3D-model heeft de naam 'De vorm van een engel' gekregen en toekomstige ouders die er eentje willen aanschaffen dienen diep in de buidel te tasten. Een exemplaar kost zo'n 100.000 Yen, oftewel 940 euro.

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  woensdag 22 mei 2013 @ 11:18:43 #174
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_126849111
Wow, die viool O+.
Bizar wat er al mee kan eigenlijk.
KuikenGuppy
pi_126852258
_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')