abonnement Unibet Coolblue
pi_119394170
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:22 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ha, nou ben benieuwd. Gelukkig zijn Freedom Call en Orden Ogan erbij. Die zijn sowieso tof :).
Freedom Call vond ik inderdaad ook erg leuk (wel veel te fout trouwens). Ik kende verder overigens geen van de bands. In Enschede was het echt heel rustig, denk dat er nog geen 200 bezoekers waren.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  maandag 19 november 2012 @ 18:40:18 #227
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_119394360
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 18:35 schreef Cynic het volgende:

[..]

Freedom Call vond ik inderdaad ook erg leuk (wel veel te fout trouwens). Ik kende verder overigens geen van de bands. In Enschede was het echt heel rustig, denk dat er nog geen 200 bezoekers waren.
Wij hebben 2 keer met FC opgetreden. Beide keren was het een kolkend feest. De tweede keer was Orden Ogan er ook bij. Aardige gasten, toffe muziek.
Te fout, te fout...tja, het is catchy power metal, maar wel garant voor een feestje :).
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 19 november 2012 @ 18:53:50 #228
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_119395053
Over een maandje wel weer in Delft spelen, altijd leuk :D
  maandag 19 november 2012 @ 18:59:01 #229
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_119395333
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2012 14:41 schreef Dribbel_ het volgende:
Afgelopen weekend in een grot opgetreden :D Weer eens wat anders
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gala's, altijd mooi. :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 19 november 2012 @ 23:55:50 #230
20720 brother52
Dus..........
pi_119412390
Binnenkort maar eens op zoek naar een betere effectenbak. Ik loop tegen de beperkingen aan van het ding wat ik nu heb. Presets opslaan gaat erg slecht en voor bepaalde dingen is er gewoon geen lekker geluid uit te krijgen of ik ben te veel tijd kwijt met tweaken om het geluid juist weer goed te krijgen wanneer ik even een andere gitaar pak.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_119415909
Freedom Call _O_
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 20 november 2012 @ 12:15:56 #232
20720 brother52
Dus..........
pi_119421115
Goed nieuws wat betreft muziekwinkels in het oosten van het land.
Vriese in Doetinchem is verkocht, personeel kan blijven en ze gaan gewoon onder dezelfde naam verder.
Artikel
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_119422074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:15 schreef brother52 het volgende:
Goed nieuws wat betreft muziekwinkels in het oosten van het land.
Vriese in Doetinchem is verkocht, personeel kan blijven en ze gaan gewoon onder dezelfde naam verder.
Artikel
Nog nooit geweest, leuke zaak?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:12:42 #234
20720 brother52
Dus..........
pi_119422845
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:49 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Nog nooit geweest, leuke zaak?
Ik heb er mijn bas en nog wat ander klein spul gekocht, het is wel een aardige zaak, ook best wel groot.
En wel een redelijk verschaat aan gitaren. Ze hadden alleen de fout gemaakt om als ze bijvoorbeeld 20 dezelfde pacifica's hadden, ze dan ook meteen alle 20 in de showroom neer te zetten.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:55:20 #235
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_119424532
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 23:55 schreef brother52 het volgende:
Binnenkort maar eens op zoek naar een betere effectenbak. Ik loop tegen de beperkingen aan van het ding wat ik nu heb. Presets opslaan gaat erg slecht en voor bepaalde dingen is er gewoon geen lekker geluid uit te krijgen of ik ben te veel tijd kwijt met tweaken om het geluid juist weer goed te krijgen wanneer ik even een andere gitaar pak.
Wat heb je nu voor bak? Ik zit nu weer eens te gassen op een Line6 M9. Simpele bediening, maar wel veel mogelijkheden. Plus: meteen klaar, want je hebt (met een expressiepedaal) ook een wah erbij. Zit ook een Whammy in. Het enige wat ik er nog naast zou hangen is een POG (en misschien mijn Pigtronix Mothership). :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:59:45 #236
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_119424712
De M9 heeft toch geen xpressie pedaal ?
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:00:21 #237
20720 brother52
Dus..........
pi_119424743
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:55 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wat heb je nu voor bak? Ik zit nu weer eens te gassen op een Line6 M9. Simpele bediening, maar wel veel mogelijkheden. Plus: meteen klaar, want je hebt (met een expressiepedaal) ook een wah erbij.
Ik heb nu een Boss ME-50. Op zich wel een aardig ding maar het heeft zo zijn beperkingen.
Zit een beetje te twijfelen tussen een TC Electronic Nova en een Line 6 Pod HD300 of HD500
Bij die TC moet ik dan wel weer een tuner en een volumepedaal hebben. Een expressiepedaal heb ik (nog) niet echt nodig.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:05:27 #238
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_119424957
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:59 schreef Dribbel_ het volgende:
De M9 heeft toch geen xpressie pedaal ?
Nee, maar die kun je er aan hangen. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:00 schreef brother52 het volgende:

[..]

Ik heb nu een Boss ME-50. Op zich wel een aardig ding maar het heeft zo zijn beperkingen.
Zit een beetje te twijfelen tussen een TC Electronic Nova en een Line 6 Pod HD300 of HD500
Bij die TC moet ik dan wel weer een tuner en een volumepedaal hebben. Een expressiepedaal heb ik (nog) niet echt nodig.
Ik heb een Nova System, daar zit een tuner in. Als je daarmee zou willen Whammy'en is een expressiepedaal wel handig. Helaas kun je 'm bij de Nova niet ook gebruiken als volumepedaal. Wat ik mis bij de Nova zijn dus een ingebouwde wahwah en filters / synths. Plus: de delays en reverbs zijn echt heel erg mooi, maar de mod-effecten (flanger, phaser, tremolo) vind ik een stuk minder.
Zo blijft er altijd wat te zeiken :+
Die PODs zijn natuurlijk ook erg mooi, maar modelling is het toch niet voor mij. Liever één goede amp met goede effecten - ik gebruikte bij mijn PodXT toch maar één versterkermodel :')
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_119425554
EDIT: laatmaar zitten, eerst even zorgen dat alles in orde is voordat ik weer aan de gitaren ga.

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 20-11-2012 14:48:39 ]
pi_119426322
Hier zitten de experts ;)
Hoe kan ik deze meuk stereo aansluiten?
Mono is gewoon 8 om 8 als ik het wel heb.
Maar stereo, met dat parallel enzo..
Voordat ik m'n poweramp om zeep help ;D



En stel dat ik 2 van deze cabs heb, hoe zit het dan?

Alvast bedankt! :)
dude here
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:54:56 #241
20720 brother52
Dus..........
pi_119426947
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:05 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Nee, maar die kun je er aan hangen. :)

[..]

Ik heb een Nova System, daar zit een tuner in. Als je daarmee zou willen Whammy'en is een expressiepedaal wel handig. Helaas kun je 'm bij de Nova niet ook gebruiken als volumepedaal. Wat ik mis bij de Nova zijn dus een ingebouwde wahwah en filters / synths. Plus: de delays en reverbs zijn echt heel erg mooi, maar de mod-effecten (flanger, phaser, tremolo) vind ik een stuk minder.
Zo blijft er altijd wat te zeiken :+
Een wah en filters gebruik ik toch niet al te veel, zou bij mij eerder overbodige luxe zijn.
Hoe is de overdrive/distortion van dat ding? Zit daar nog wat variatie in?
quote:
Die PODs zijn natuurlijk ook erg mooi, maar modelling is het toch niet voor mij. Liever één goede amp met goede effecten - ik gebruikte bij mijn PodXT toch maar één versterkermodel :')
Een PodXT kun je niet vergelijken met de nieuwe HD-serie. Die is vanaf de grond af opnieuw opgebouwd en komt eng dicht in de buurt van analoog. Heb een tijd geleden eens met een HD500 gespeeld en was er toen erg van onder de indruk maar heb toen lang niet alle mogelijkheden kunnen testen. Er moest die dag namelijk ook nog wat opgenomen worden :)
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:20:21 #242
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_119427827
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:54 schreef brother52 het volgende:

[..]

Een wah en filters gebruik ik toch niet al te veel, zou bij mij eerder overbodige luxe zijn.
Hoe is de overdrive/distortion van dat ding? Zit daar nog wat variatie in?

Ja, hoewel uiteraard een stuk minder dan bij de POD. Grofweg heb je een (analoge) overdrive en een distortion, allemaal met gain / tone / boost-regeling. Voor mij zijn ze heftig genoeg, al haal je er niet écht zo'n brute metalscheur uit à la de metal zone ofzo. Maar zeker als je je versterker ook al een beetje natuurlijk laat oversturen, is de scheur echt top. Plus dat je met compressie en eq ook nog een hoop kunt doen.

[..]

quote:
Een PodXT kun je niet vergelijken met de nieuwe HD-serie. Die is vanaf de grond af opnieuw opgebouwd en komt eng dicht in de buurt van analoog. Heb een tijd geleden eens met een HD500 gespeeld en was er toen erg van onder de indruk maar heb toen lang niet alle mogelijkheden kunnen testen. Er moest die dag namelijk ook nog wat opgenomen worden :)
Ok :) Ik wil ook niet zeggen dat modelling per definitie goed of slecht is, alleen dat ik meer hou van one trick-ponies. Dwz dat ik liever één 'echte' versterker heb met een lekker geluid dan 100.000 amp models die ik allemaal langs luister de eerste dag na aankoop, maar verder nooit meer gebruik. Ik ken mezelf, uiteindelijk kies ik 1, hooguit 2 modellen die ik relaxed vind. :P Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de filosofie van Tom Morello: één amp, een paar effecten, en gewoon je fantasie gebruiken. :)

We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 20 november 2012 @ 15:58:18 #243
20720 brother52
Dus..........
pi_119428868
In de studio doen we vaak de meest uiteenlopende dingen en prikken we vaak rechtstreeks in. Een overdrive uit een versterker halen gaat dan dus wat lastig. Tot nu toe heb ik ook maar 1 keer een versterker gebruikt. Een beetje variaties in overdrives, distortions en zo is dan wel handig.
Voordeel van zo'n Pod is dan ook dat ik vooraf al een paar patches kan maken die ik wil dan wil gebruiken. Dat zal ook erg veel in studiotijd schelen.

Voor mijn andere band is het vaak gewoon inprikken, distortion aantrappen en rammen met die bende maar ik merk dat ik de laatste tijd ook daar veel kritischer naar mijn geluid kijk.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  dinsdag 20 november 2012 @ 16:04:23 #244
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_119429084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 15:58 schreef brother52 het volgende:
In de studio doen we vaak de meest uiteenlopende dingen en prikken we vaak rechtstreeks in. Een overdrive uit een versterker halen gaat dan dus wat lastig. Tot nu toe heb ik ook maar 1 keer een versterker gebruikt. Een beetje variaties in overdrives, distortions en zo is dan wel handig.
Voordeel van zo'n Pod is dan ook dat ik vooraf al een paar patches kan maken die ik wil dan wil gebruiken. Dat zal ook erg veel in studiotijd schelen.

Voor mijn andere band is het vaak gewoon inprikken, distortion aantrappen en rammen met die bende maar ik merk dat ik de laatste tijd ook daar veel kritischer naar mijn geluid kijk.
Ja, in een studiosetting is een POD superieur, dat denk ik ook wel. :)
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_119490184
Vandaag in een gekke bui Oppa Gangnam style gecoverd, in het begin typisch 60s, en daarna een beetje rock/discoish jaren 70!

Met de originele vocals!
pi_119490928
We zijn nog steeds niet geinteresseerd in je opnames, Brad. Maar toch blijf je posten.
PS4 online: micro_nl
pi_119491460
quote:
11s.gif Op donderdag 22 november 2012 00:12 schreef guitarist het volgende:
We zijn nog steeds niet geinteresseerd in je opnames, Brad. Maar toch blijf je posten.
Ik ben ook niet geintresseerd in de arrogantie van sommige users naar mij toe, maar toch blijven ze het doen, en ik post daar gewoon straal omheen, want dat intresseert me gewoon niet.

laat mij lekker in mijn waarde en gewoon posten, doe ik ook bij andere.

Als ik op de linkjes van andere klik (Als ik daar zin in heb) reageer ik ook gewoon vaak positief! maar vaak klik ik ook gewoon NIET, nou dat kunnen julie óók bij mij doen.
pi_119494253
Ik kreeg gister het eerste resultaat binnen van weer eens een dagje studio...
http://picosong.com/3epu
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_119495672
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:14 schreef brother52 het volgende:
Ik kreeg gister het eerste resultaat binnen van weer eens een dagje studio...
http://picosong.com/3epu
Leuk liedje! Is dat een eigen nummer?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_119495840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:21 schreef Cynic het volgende:

[..]

Leuk liedje! Is dat een eigen nummer?
Nee, het origineel is Peaches van the Stranglers.
Om eigen nummers te schrijven komen we te weinig bij elkaar. We zijn altijd al blij dat we eens in het half jaar een datum kunnen prikken dat we de studio in kunnen.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')