abonnement Unibet Coolblue
pi_118615688
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:50 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad kloppen, maar als ze tegen Moszkowicz zijn dan komt dat omdat ze a) links zijn en b) omdat ze jaloers zijn.
Dat is wel erg vooringenomen.
Er gelden gedragsregels, verordeningen en een Advocatenwet voor elke advocaat in dit land. Cash geld aannemen boven een bepaald bedrag mag niet tenzij het advies van de Deken is gevraagd. Daarnaast moet je elk jaar een aantal educatieve punten behalen, om zo up to date te zijn op het gebied van wetten, vaardigheden en gerechtelijke uitspraken. Als een client wil dat zij vertegenwoordigd worden door jou, dan is het ook vreemd om een zaak door te schuiven naar een kantoorgenoot.

Ik ben zeker niet tegen Moszkowicz, maar deze handelwijze schaadt wel de advocatuur in zijn algemeenheid. Veel burgers zullen nu zoiets hebben van dat alle advocaten zo in mekaar steken.. niet integer zijn, niet achter hun zaak staan maar puur voor het geld gaan.. Dat is toch niet eerlijk tegenover andere advocaten die wel hun kennis op peil houden en geen geld wegsluizen van de client?

Over de proportionaliteit van de sanctie (levenslange schorsing) valt te twisten, maar je kunt niet ontkennen dat hij op een aantal punten niet heeft gehandeld zoals een behoorlijk advocaat betaamt.
pi_118615702
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:01 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Mijn onzin?
Goed, hoe dan ook, ik faal weer lekker hard in dit topic.
Ik geloof dat ik maar even afdruip. :D
Goeie username
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_118615740
Hoog

gehalte hier.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:05:24 #229
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_118615781
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:03 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Goeie username
:Y Op dit moment wel ja.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:09:04 #230
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118615905
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:03 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Dat is wel erg vooringenomen.
Er gelden gedragsregels, verordeningen en een Advocatenwet voor elke advocaat in dit land. Cash geld aannemen boven een bepaald bedrag mag niet tenzij het advies van de Deken is gevraagd. Daarnaast moet je elk jaar een aantal educatieve punten behalen, om zo up to date te zijn op het gebied van wetten, vaardigheden en gerechtelijke uitspraken. Als een client wil dat zij vertegenwoordigd worden door jou, dan is het ook vreemd om een zaak door te schuiven naar een kantoorgenoot.

Ik ben zeker niet tegen Moszkowicz, maar deze handelwijze schaadt wel de advocatuur in zijn algemeenheid. Veel burgers zullen nu zoiets hebben van dat alle advocaten zo in mekaar steken.. niet integer zijn, niet achter hun zaak staan maar puur voor het geld gaan.. Dat is toch niet eerlijk tegenover andere advocaten die wel hun kennis op peil houden en geen geld wegsluizen van de client?

Over de proportionaliteit van de sanctie (levenslange schorsing) valt te twisten, maar je kunt niet ontkennen dat hij op een aantal punten niet heeft gehandeld zoals een behoorlijk advocaat betaamt.
Dit dus, met als aanvulling dat ik de straf erg hoog vind. Is hij hiervoor al bij de tuchtrechter geweest?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118615940
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:50 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad kloppen, maar als ze tegen Moszkowicz zijn dan komt dat omdat ze a) links zijn en b) omdat ze jaloers zijn.
Oh ja, als je het tegenwoordig met iemand oneens bent kunt je gewoon zeggen dat de ander links of rechts is. Bijna vergeten dat dat tegenwoordig een volledig gerechtvaardigd verwijt is en in alle situaties van toepassing. Maar eigenlijk is het wel een soort nieuwe Godwin, vind je ook niet?

In ieder geval, wat mij betreft maakt het niet uit. Maar dat zonnekoningengedrag van Moszkowicz mag niet in dit land. Ongeacht politieke kleur. Dat hebben we enerzijds bij wet en anderzijds in gedragscodes van de advocatuur zo geregeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2012 12:10:16 ]
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:11:45 #232
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_118616013
Of Bram terecht of onterecht geschorst is, kan en hoef ik niet te beoordelen, maar wat ik niet begrijp:
Hoe kan iemand die 60.000 heeft, in aanmerking komen voor gratis rechtsbijstand?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:13:20 #233
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118616072
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef kaatje50 het volgende:
Of Bram terecht of onterecht geschorst is, kan en hoef ik niet te beoordelen, maar wat ik niet begrijp:
Hoe kan iemand die 60.000 heeft, in aanmerking komen voor gratis rechtsbijstand?
Zwart geld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118616077
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef kaatje50 het volgende:
Of Bram terecht of onterecht geschorst is, kan en hoef ik niet te beoordelen, maar wat ik niet begrijp:
Hoe kan iemand die 60.000 heeft, in aanmerking komen voor gratis rechtsbijstand?
Omdat dat een recht is voor zowel armen als rijken.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_118616129
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:56 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Inderdaad, Brammetje heeft niks gedaan en wordt nu uit het ambt ontheven door stomme jaloerse linksmensen :'(

Wat een wereldbeeld, jongens..
Dat zijn ook de mensen die zeker weten dat het een ontzettend goede advocaat is, de bron van dat inzicht is niet helemaal duidelijk, maar vaststaan doet het wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118616151
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:11 schreef kaatje50 het volgende:
Of Bram terecht of onterecht geschorst is, kan en hoef ik niet te beoordelen, maar wat ik niet begrijp:
Hoe kan iemand die 60.000 heeft, in aanmerking komen voor gratis rechtsbijstand?
Recht op rechtsbijstand is absoluut en voor iedereen. Van een zwerver zonder geld tot Bill Gates.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:16:18 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118616183
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Recht op rechtsbijstand is absoluut en voor iedereen. Van een zwerver zonder geld tot Bill Gates.
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:13 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Omdat dat een recht is voor zowel armen als rijken.
GRATIS?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118616287
Dat Eva nu bij hem weggaat (ja mensen geld) is abject en infaam.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_118616356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:19 schreef TLC het volgende:
Dat Eva nu bij hem weggaat (ja mensen geld) is abject en infaam.
Het is ook teleologisch: met andere woorden, het werkt naar een doel toe.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:21:46 #240
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_118616364
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:13 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Omdat dat een recht is voor zowel armen als rijken.
Niet helemaal.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/356

Als jij zomaar ¤60k kan ophoesten val je niet onder de regeling van de Wet op Bijstand.
pi_118616410
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:19 schreef TLC het volgende:
Dat Eva nu bij hem weggaat (ja mensen geld) is abject en infaam.
Op de een of andere manier denk ik dat het meer
om haar reputatie ging dan om het geld.... dan nog, als je echt van iemand houdt...
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:24:27 #242
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118616457
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:21 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Niet helemaal.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/356

Als jij zomaar ¤60k kan ophoesten val je niet onder de regeling van de Wet op Bijstand.
Welke wet?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118616485
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:23 schreef Woman1 het volgende:

[..]

Op de een of andere manier denk ik dat het meer
om haar reputatie ging dan om het geld.... dan nog, als je echt van iemand houdt...
ach dat is toch zo'n voorspelbaar wereldtje, daar wordt je nu eenmaal geneukt vanwege het geld, as simple as that
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_118616547
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

[..]

GRATIS?
Uiteraard. Een verdachte moet verdediging hebben, anders krijg je geen eerlijk proces. Een verdachte heeft niet de keuze om dan maar geen proces te voeren, daar heeft hij verder geen enkele invloed op.

Dan kun je wel een inkomenstoets aanleggen, alleen daarmee heeft hij nog steeds geen advocaat ingehuurd. Daar kun je iemand niet toe dwingen. Dus krijgt hij er eentje toegewezen zoals arme sloebers dat ook krijgen. Beter kun je natuurlijk een advocaat inhuren dan zo'n toegewezen figuur want die zijn vaak niet zo heel goed. Maar die komt dan wel zelf en heeft zijn verplichte bijscholing wel gedaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118616577
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef TLC het volgende:

[..]

ach dat is toch zo'n voorspelbaar wereltje, daar wordt je nu eenmaal geneukt vanwege het geld, as simple as that
knap dat je weet hoe de wereld in mekaar zit.. ik doe maar geen uitlatingen is toch alleen maar speculeren
pi_118616608
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:27 schreef Woman1 het volgende:

[..]

knap dat je weet hoe de wereld in mekaar zit.. ik doe maar geen uitlatingen is toch alleen maar speculeren
je bent naief als je anders denkt, of denk je serieus dat ze nu met de plaatselijke loodgieter aan gaat pappen ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_118616663
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:28 schreef TLC het volgende:

[..]

je bent naief als je anders denkt, of denk je serieus dat ze nu met de plaatselijke loodgieter aan gaat pappen ?
ik kan me gewoon irriteren aan het feit hoe snel mensen oordelen.
zij heeft een carriere en verdient volgens mij genoeg.. dus nee met een plaatselijke loodgieter zal zij niet gaan. maar een vrouwelijke arts zal dat ook niet snel doen. aangezien eenieder het liefst met iemand gaat met vergelijkbaar intellectueel/opleidingsniveau, er zijn altijd uitzonderingen.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:30:39 #248
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118616678
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uiteraard. Een verdachte moet verdediging hebben, anders krijg je geen eerlijk proces. Een verdachte heeft niet de keuze om dan maar geen proces te voeren, daar heeft hij verder geen enkele invloed op.

Dan kun je wel een inkomenstoets aanleggen, alleen daarmee heeft hij nog steeds geen advocaat ingehuurd. Daar kun je iemand niet toe dwingen. Dus krijgt hij er eentje toegewezen zoals arme sloebers dat ook krijgen. Beter kun je natuurlijk een advocaat inhuren dan zo'n toegewezen figuur want die zijn vaak niet zo heel goed. Maar die komt dan wel zelf en heeft zijn verplichte bijscholing wel gedaan.
Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom die cliënt die ¤ 60.000 had betaald ook gratis bijstand had kunnen krijgen, want dat zou dan dus voor iedereen gelden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_118616771
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom die cliënt die ¤ 60.000 had betaald ook gratis bijstand had kunnen krijgen, want dat zou dan dus voor iedereen gelden.
Ja, dat is het wel. Of je kiest een advocaat, of je krijgt er eentje toegewezen. Als je er dan geen kiest hoewel je wel het geld hebt, en er ook geen toegewezen krijgt omdat je geld hebt, dan heeft justitie een probleem want een strafproces voeren zonder advocaat lukt niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:34:48 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118616824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, dat is het wel. Of je kiest een advocaat, of je krijgt er eentje toegewezen. Als je er dan geen kiest hoewel je wel het geld hebt, en er ook geen toegewezen krijgt omdat je geld hebt, dan heeft justitie een probleem want een strafproces voeren zonder advocaat lukt niet.
En waarom kwam dit geval dan als laakbaar ten tafel?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')