abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 19 september 2000 @ 09:06:59 #1
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_348650
Hier kun je artikelen over BB2 uit kranten, tijdschriften e.d. plaatsen... Ik trap af met de column van tv-recensent Cornald Maas uit de Volkskrant van 19 september.

God-knolle, snelkookpan

Déja vu. De stand van zaken. Maar eerst even Koos.
Koos?, zegt u, Koos Dobbelsteen? Zou hebben gekund. Koos zit in het Big Brother-huis, maar heeft Zeg 'ns AAA-allure. Wil deugen. Wil eerlijk en vaderlijk zijn. Is een 47-jarige tankwagenchauffeur die het imago van zijn branche wil verbeteren. Zegt over een mede-huisbewoner: "God-knolle, daar ken-ik 't toch echt goed mee vinden!'
Maar Koos viel inmiddels door de mand. Neemt zijn rol te serieus. Hij moppert dat het een aard heeft. Ergert zich eraan 'dat het niveau zo hoog leg qua drukte.' Dreigt zelfs met opstappen. 'We worden rijp voor een inrichting.' Koos is niet zo goeiig als Koos uit Zeg 'ns AAA, en Koos is zeker niet zo wezenloos gezellig als Ruud. En hij liet zich inmiddels, niet erg Koos-like, een ringbaardje aanmeten.
En nu die stand van zaken. Big Brother II aast vooralsnog op het goede gesprek. Denken de bewoners tenminste, die hun halfbakken psychotherapeutische prietpraat voor zinvolle statements verslijten. Ik citeer Annet: 'Ik hóu van mensen.' Ik citeer Leo: 'Het gevoel moet er zijn, dat warme gevoel.' Ik citeer Jolanda: 'Als je je klote voelt, wil je geestelijke én lichamelijke steun.' Er was al veel meer emotie dan in de eerste dagen van de vorige reeks Big Brother. Meer hysterie en meer ruzie. Niet voor niks werd Jolanda door de makers het huis in gestuurd. Ze houdt van leer en erotiek. Is een exhibitioniste én een tijdbom. Zoekt het conflict, liet ze al meer dan eens weten. 'Ik heb misschien grote ogen maar daar zoek je écht te veel achter.'
Zal wel. Minder grijstinten werden ons, kijkers, door de makers beloofd. Is gelukt. Maar juist dat gebrek aan onthaasting is grijzer dan ik had durven dromen. De eerste knuffels en massages komen door, Jolanda knijpt Leo in de tepels, Robin vrijt met Desirée, Mohammed Ali barst in snikken uit. 'Kutzooi! Oh damn-it!' Ze spelen, in deze snelkookpan, allemaal prachtig hun rol. Maken zich druk over hun imago in de 'buitenwereld'. Ik gaap. Lees in de krant (nog) geen commentaren van bezorgde psychologen of voorhoedevechters die het alledaagste BB-leven adembenemend vinden. Big Brother is eindelijk gewoon Veronica-televisie geworden. Vlotte meiden. Vlotte beach-boys. Vleugje seks. Plus Mohammed Ali, de meest labiele van het stel, die zich nu al zorgen maakt over de aanstaande nationale roem. Hij ambieert een zangcarriere. Zijn hamvraag: 'Koos, vin-jij dat ik me hier in het huis gedraagt als artiest of gedraagt ik me als méns?'

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Admin dinsdag 19 september 2000 @ 15:30:48 #2
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_349124
Komt niet eens in de BUURT van de kwaliteit van een Doordevil. Niet slecht ook trouwens, dat niet.
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  dinsdag 19 september 2000 @ 15:35:29 #3
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_349136
Ben het met je eens Danny, maar verder wordt er tot nu toe opvallend weinig geschreven over Big Brother in de media. Vorig jaar werd het programma door de pers nog beschouwd als een interessant pseudo-wetenschappelijk experiment, maar dit jaar is het bijzondere er kennelijk wel vanaf...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 19 september 2000 @ 16:01:25 #4
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_349171
ff stiekum een beetje mezelf promoten
http://www.fokzine.net/review.fok?doc=192&page=1
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_349178
Bron Telegraaf d.d. 19-9-2000

Het kon natuurlijk niet uitblijven, de eerste kijkcijfer-vergelijking tussen Veronica's Big Brother en De Bus van SBS6. De uitslag is niet echt verrassend: Big Brother, het origineel, verslaat De Bus glorieus.

De eerste BB-uitzending afgelopen donderdag trok ruim 1.1. miljoen kijkers. Niet zo vreemd, want in die uitzending zag Nederland voor het eerst de opvolgers van Ruud, Karin, Willem, Sabine en al die andere 'helden'. Op vrijdag wist BB nog altijd een marktaandeel te halen van 19 procent, goed voor bijna 700.000 kijkers. "De BUS" bleef ver achter met een score van 215.000 kijkers.

Ook op zaterdag wist "Big Brother" meer dan twee keer zoveel kijkers dan "De Bus" te trekken, 535.000 tegen 260.000.
Op zondag is er geen uitzending van "De Bus", BB wist die dag met de compilatie van de eerdere dagen nog altijd 550.000 kijkers te boeien.
Voor aanvang van BB haalde de reguliere uitzending van "De Bus" gemiddeld tussen de 350.000 en 400.000 kijkers.

pi_349198
BB-artikelen??? Mokken en glazen bij de Blokker.
Nu met dukaten... Om je rot te lachen.
Saving the world in style...at least they say....
pi_349203
OK, gelezen in de Leeuwarder Courant afgelopen zaterdag:


Hieke (29) hoopt het lang vol te houden in het Big Brother-huis. Maar als het met haar hond niet goed gaat, is ze snel terug in Stiens.

STIENS-Net als de eerste telt ook de tweede editie van Big Brother een Fries: de 29-jarige Hieke van der Heide uit Stiens. Na haar vrolijke entree donderdagavond in het vanaf nu hermetisch afgesloten onderkomen in Almere, door Veronica op de buis gebracht, vinden haar plaatsgenoten haar nu al een van de favorieten voor de hoofdprijs van een kwart miljoen. ,,De beste strategie om te winnen, is gewoon jezelf blijven, hoe moeilijk dat misschien soms ook zal worden', zegt ze zelf.

De Leekster Willem Boomsma, geboren en getogen in Lemmer, hield het tijdens de eerste aflevering van Big Brother de volle honderd dagen vol. Hij behaalde een eervolle derde plaats, na winnaar Bart en nummer twee Ruud. Of Hieke, die samenwoont en een dochtertje heeft, die prestatie kan evenaren of zelfs verbeteren, hangt niet alleen af van hoelang haar (nu nog elf) medebewoners haar in hun midden tolereren, maar ook van de fysieke toestand van haar hond! ,,Als die echt ziek wordt, ga ik naar huis', laat ze weten. De Stienser werkt als receptioniste/telefoniste bij het Leeuwarder notariskantoor Adema, Gast en Wierda. Als bijbaantje loopt ze modeshows voor de Stienser kledingzaak Caprice.

Hieke staat in haar 'bewoners- cv' te boek als motorrijder, iemand die graag zingt en een sportieveling die de spieren soepel houdt met funky aerobic. Haar karakter wordt omschreven als impulsief, speels en sprankelend. Haar motivatie om zich vrijwillig met een groep onbekenden op te sluiten, dat alles onder onder het ongenadige oog van de televisiecamera, is dat ze wel van een onbekend avontuurtje houdt en wel eens wil zien hoe ze het in zo'n ongewone situatie rooit.

pi_352470
Seks houdt Italiaanse Big Brother gaande

Door onze correspondent Aart Heering

Rome - Hebben ze nu het gedaan of niet? De prangende vraag blijft voorlopig onbeantwoord. Want Cristina, de blonde badjuffrouw uit het noordelijke Brescia, en Pietro, de donkere student uit Caserta in het zuiden, hebben een hoekje gevonden dat zelfs voor het alziend oog van Big Brother verborgen blijft.

Daarbij schakelden ze, tegen alle regels in, hun op het lijf bevestigde microfoons uit. Een heuse paring voor de camera wordt de kijkers dus vooralsnog onthouden. Maar wat niet is, kan nog komen en daarmee zijn ook voor de volgende afleveringen de kijkcijfers weer gegarandeerd.
Seks houdt de Italiaanse versie van Big Brother gaande. Zo veel is na zes dagen wel duidelijk. Nergens beter dan bij de Italiaanse tv - publiek of commercieel, dat maakt niet uit - weten ze immers de aandacht van het publiek vast te houden door in te spelen op primaire instincten. In de harde strijd om de kijkersgunst mikt Il Grande Fratello, meer nog dan zijn zusterprogramma’s elders in de wereld, op de vleselijke aspecten van het bestaan. En het vermoeden bestaat, dat de regie daarbij een belangrijke rol speelt.

Dat blijkt al uit de keuze van de tien deelnemers. Uit meer dan 3000serieuze kandidaten hebben de regisseurs van de Berlusconi-zender Canale 5 vijf leuke knullen en even zovele fotogenieke meiden gekozen, van wie slechts één - pr-vrouw Roberta - de dertig is gepasseerd. De heren laten graag en vaak hun al dan niet getatoeëerde spierbundels rollen en de meisjes lopen bij voorkeur rond in minislip en dito bh. Het eerste topless liet nog geen dag op zich wachten, toen Cristina zich voor de camera langzaam en nadrukkelijk insmeerde met een glansopbrengende crème.

Intiem en ondeugend zijn ook de onderlinge gesprekken. Al bij aflevering nummer één passeerden masturbatie, anale contacten en ‘de eerste keer’ de revue. Sindsdien wordt over diezelfde onderwerpen dag in dag uit vrolijk verder geleuterd. Verkleedpartijen en gezamenlijk douchen brengen daarnaast wat leven in de brouwerij, terwijl ook de ernstige kant van het leven niet wordt vergeten. Er zijn al wat ruzietjes geweest, een huilbui, een minuut stilte voor de terechtgestelde Amerikaan Rocco Barnabei en min of meer serieuze discussies, waarbij zelfs de historie niet wordt geschuwd.

De formule bleek te werken. Il Grande Fratello werd bij de eerste aflevering weliswaar nipt verslagen door het zoveelste variétéprogramma van concurrent RAI 1, maar was sindsdien toch steeds weer goed voor een paar miljoen kijkers en een marktaandeel van 18 tot 25 procent. De abonnee-tv Stream en het internetportaal Jumpy, waar het programma desgewenst de godganse dag kan worden gevolgd, worden bedolven onder de nieuwe abonnees. En een speciaal Big Brother-tijdschrift, waarin de deelnemers in exclusieve interviews verklaren ‘seksuele verwikkelingen niet uit te sluiten’, gaat in de kiosk grif van de hand.

Sinds dit weekeinde zendt Canale 5 Il Grande Fratello niet een half maar anderhalf uur per dag uit. Om de toeschouwer zo lang geboeid te houden werd een list verzonnen: de ontluikende romance tussen Pietro en Cristina. Aanvankelijk liet het meisje zich daarbij nog hinderen door de aanwezigheid van de camera en sprak zij aarzelend: ‘Roberto, ik vind je lief, maar ik kan het zo niet’. Maar na een intense hofmakerij gaf ze toe dat haar weigering ‘geen categorisch neen’ inhield.


BRON: AD 21 september

pi_352490
Dan zei (ik meen) Ruud het vorige keer toch net ff wat treffender: 'Als je je kut voelt weet je, dan is dat gewoon klote man!' oid. Kan ook andersom zijn geweest.
  zaterdag 23 september 2000 @ 18:10:51 #10
215 misterDre
Paint it black!
pi_357107
Malaise bij 'Big Brother en De Bus'

'De Bus2' enBig Brother2' trekken minder kijkers dan hun voorgangers. De deelnemers van het eerste uur zagen de programma's als een leuk experiment, maar de nieuwe bewoners willen allemaal Bekende Nederlanders worden.

Almere Uitgerekend bij concurrent Net 5 was hij afgelopen woensdag te zien in een tv-spotje van de wegenwacht: Leo uit Veronica's Big Brother. de zich als snelle zakenman profilerende macho die in het huis naar eigen zeggen vooral op zoek is naar 'diepgang en onthaasting' heeft overduidelijk nog andere bedoelingen. Vorig jaar was hij al eens te zien als verloren zoon op zoek naar zijn vader in de KRO-serie 'Spoorloos'. En ik heb ook nog andere dingen gedaan op televisie. Maar daar komen ze nog wel achter", aldus Leo, met het air van een doorgewinterde tv-ster:"Zulke informatie moet je doseren". Leo is niet de enige met vergaande ambities in tv-land. ook zijn medebewoners verwachten dat hun verblijf in Almere hen roem dan wel klinkende munt zal brengen. Annet liet al bij haar aankomst in het BB-huis weten dat ze 1: een cd wil maken, 2: hoopt op een rol in 'Goede tijden, Slechte tijden', 3: idool Jerry Springer wil ontmoeten en 4: een kroeg op de Caribean wil beginnen.

Seksquiz
Jolanda, die zichzelf graag ziet als boegbeeld van kinky nederland, heeft haar exhibitionistische inslag eerder ten toon gespreid in de seksquiz van Goedele Liekens, ook bij Veronica. En de vermoedeloijk om zijn tegendraadsheid uitverkoren Mohammed Ali gaf ronduit toe dat zijn deelname aan 'Big Brother' zijn zangcarriere zeker niet zal schaden. Toch heeft de 'artiest' zijn doordringende zang - ook op verzoek van zijn lotgenoten moeten beperken.
Niet zonder slag of stoot trouwens. Zelf vindt Darius, zoals zijn artiestennaam luidt, namelijk helemaal niet dat hij te koop loopt met zijn - door sommigen betwijfelde - zangtalent.
"Ik zit hier als mens, niet als artiest", zo luidde zijn vrontwaardide verweer.
'Wij kwamen in het huis as oderdee van een experiment, dee mense willen sterren worden', schrijft oud-bewoonster Mona in haar kersverse column in roddelblad Weekend.
Dat is inderdaad het grote verschil tussen 'Big Brother I' en alle soortgelijke programma's die volgden. Van enige onbevangenheid is geen sprake meer: elk woord, elke handeling lijkt ingegeven door een vooraf bepaalde strategie.
In 'De Bus' weten de bewoners van gekheid niet wat ze moeten doen om maar in beeld te verschijnen. Met in het achterhoofd het succes van hun zingende 'voorbeelden' Antionette en Jop, die sinds zij 'De Bus' verlieten - absoluut niet gehinderd door enig talent - voor de tweede maal richting toptien stomen. Zo loopt Mariska nu rond met dezelfde kekke staartjes als winnares Antonette, ook nam ze als onderdeel van het strijdplan direct een vriendje (Koen) en grijpt ze gretig ieder moment aan om uit te barsten in iets dat op gezang lijkt. Jammer genoeg ziet 'Koen' zichzelf nu juist als nieuwe winnaar, net als zijn 'maat' Ruth, met wie hij al regelmatig de te hanteren strategieen doorspreekt.

Gemaaktheid
Rene van Dammen van de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek van de NOS verklaarde deze week in het Parool dat juist die gemaaktheid veel kijkers doet afhaken. De afgelopen week keken 630.000 mensen naar BB2 en 333.000 naar 'De Bus 2'. Daarmee komen de programma's nog niet eens bij de top 10 van de best bekeken programma's. Bij de eerdere edities was dat wel het geval.
"De huidige bewoners zijn minder naturel dan de vorige. Ruud, Sabine en Bart ontpopten zich tot hun eigen verbazing tot Bekende Nederlanders, deze groep is zichte zeer bewust van haar bijzondere status en gedraagt zich te gemaakt. De kijker doorziet dat en haakt af",meent van Dammen.
Zo waren de passagiers zwaar onthutst door de mededeling van nieuwkomer Audrey dat 'de bladen' vrijwel niets hadden te melden over 'De Bus'. En in 'Big Brother' was de hyperactiefe Bianca danig van haar apropos na haar nominatie. 'Maar dan zijn we wel elke avond in beeld," zo hervond zij zich snel. Hoe dan ook, de bewoners die te zeer hechten aan een carriere in de showbusiness, moeten maar eens op consult bij de Weekend-diva Mona. Zij weet inmiddels als geen ander hoe vluchtig de roem is. Als oudgediende voelt zij zich 'als oud vuil' aan de kant gezet nu de nieuwe BB-sterren alle aandacht krijgen. "Dat John de Mol er miljardair door is geworden gun ik hem van harte. Ik had alleen graag en beetje erkenning en waardering gekregen.

Bron: Haagsche Courant 23-09-00

[Dit bericht is gewijzigd door misterDre op 23-09-2000 18:12]

  zaterdag 23 september 2000 @ 18:23:09 #11
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_357119
Bovenstaande artikel stond ook bij ons in de krant.. Zwolse Courant.

boventitel: Nieuwe lichting deelnemers aan Big Brother en De bus 'minder naturel'
Kop : Sterallures van ongetalenteerde imitators.

[artikel met als toevoeging nog]
Wellicht lukt het de nieuwe lichting wel om op eigen kracht de top de bereiken. Want zoals Mohammed Ali onlangs al zei:'Waar een wil is, is een heg.'

  zaterdag 23 september 2000 @ 18:28:28 #12
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_357125
Artikel stond vandaag ook bij ons in de PZC (Zeeuwse Courant). Is een verhaal voor de GPD-bladen, kan dus wel in 18 regionale kranten hebben gestaan.

Ik heb dit topic vanmiddag trouwens over het hoofd gezien bij het posten van artikelen in verschillende topics. Zal er volgende keer aan denken.

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  dinsdag 10 oktober 2000 @ 13:20:12 #13
909 Num
Núm dus!
pi_387350
Het was even zoeken maar ik wist zeker dat hier nog een topic over bestond. Dit lees ik net op http://krant.telgraaf.nl/nieuwslink


BB en De Bus minder bekeken

HILVERSUM - De reality-soaps Big Brother (BB) en De Bus zijn inmiddels enkele weken op gang, maar worden gemiddeld aanmerkelijk minder bekeken dan in vorige seizoenen. Dat heeft de dienst Kijk- en Luisteronderzoek (KLO) van de NOS becijferd.

De eerste weken Big Brother kluisterden gemiddeld ongeveer 700.000 mensen aan de buis. Vorig jaar lag dat aantal rond de 900.000. Bovendien vertoonde dat aantal verleden jaar een duidelijk stijgende lijn, terwijl die volgens een KLO-onderzoeker dit jaar ontbreekt.

Naar De Bus wordt tot dusver door gemiddeld 350.000 mensen gekeken tegenover ruim 600.000 vorig seizoen.

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')