abonnement Unibet Coolblue
pi_118520521


Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiėle meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
pi_118520580
Ik heb vandaag nog Iron Sky gekeken, echt te gek voor woorden :')


edit:
Ohja ik geef er een 7 voor omdat ik me gewoon kapot heb gelachen maar Space Nazi's is toch geen goed film idee :')
  Donald Duck held zondag 28 oktober 2012 @ 01:37:19 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_118521456
Net Prometheus gezien. Veel vragen, weinig antwoorden in die film.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 28 oktober 2012 @ 01:52:26 #4
387436 Winterman
Let's kick some ice!
pi_118522107
Lieve jongens
  zondag 28 oktober 2012 @ 01:59:15 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118522378
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:52 schreef Winterman het volgende:
Lieve jongens
En?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118522620
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:17 schreef Cigarette het volgende:
Ik heb vandaag nog Iron Sky gekeken, echt te gek voor woorden :')


edit:
Ohja ik geef er een 7 voor omdat ik me gewoon kapot heb gelachen maar Space Nazi's is toch geen goed film idee :')
Deze film is geniaal. Al 3 keer gezien, blijft hilarisch. :D
pi_118523147
Savages
Film over twee vrienden die een meisje delen en wiet verbouwen en verkopen. Krijgen ruzie met een mexikaans drugkartel.

Leuke opzet voor een film, helaas met weinig overtuiging neergezet. De personages zijn oninteressant en zelfs Benicio del Toro, die ik normaal goed kan hebben, kan niet overtuigen, zijn bad-guy is gewoon niet "bad". De film is daarnaast ook nog te lang. Ow en de rol van Salma Hayek is echt belachelijk en ongeloofwaardig

imdb : 6.7
ik: 5
<hr>
pi_118523205
Source Code

Dit is het betere werk, lekkere spannende actie in sneltreinvaart, met daarachter een goed verhaal waar je over kunt nagenieten.

"An action thriller centered on a soldier who wakes up in the body of an unknown man and discovers he's part of a mission to find the bomber of a Chicago commuter train."

Goed geacteerd, goed plot, lekker sci-fi. Vond het gewoon erg tof, niet al te diepzinnig maar dat hoeft ook niet altijd.

imdb: 7,5
ik: 8
<hr>
pi_118523499
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:52 schreef Winterman het volgende:
Lieve jongens
elke reeks weer komen er retards langs die de extreem korte OP niet kunnen lezen..

anyway... Ook nog Taken 2 gezien

Taken 2

Tja, als je taken hebt gezien, zal taken 2 je niet verrassen. een zelfde soort film met een zelfde soort verhaal, ze moeten hebben gedacht; never change a winning formula. en gelijk hebben ze.

Al is het natuurlijk een beetje voorspelbaar, mr. neeson die misdadigers genadeloos slaat, traps, stampt, schiet, bokst, neersteekt etc verveeld nooit. Vond het een lekker simpele, sneltempo actiefilm die ik weer met veel genot heb gekeken

imdb: 6.6
ik: sluit mij helemaal bij imdb aan!
<hr>
  zondag 28 oktober 2012 @ 03:58:32 #10
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_118524542
quote:
Na de recensie van silent_scream1 had ik besloten om de volgende film te kijken.
Ruby Sparks 2012 - IMDb



Vannacht heb ik deze film gekeken. Ik vind het ook een mooie film. Een social awkward schrijver verzint een droomvrouw die tot leven komt. Maar de schrijver heeft de mogelijkheid om haar te 'tweaken'.

Wat me zo aanspreekt aan de film is dat het heel goed geacteerd is. Je ziet en voelt de chemie tussen de acteurs. En na 10 seconden kijken van de aftiteling en op internet zoeken was het me duidelijk. De actrice die de vriendin(Ruby) speelt is Zoe Kazan. Zij heeft de script van het film geschreven. De schrijver(Calvin) is Paul Dano, en zij hebben in real life een relatie met elkaar.

Verder was ik wel verrast met de bijrol van Antonio Banderas. Als ik zijn stem hoor, hoor ik Puss van Shrek. :')

IMDB: 7,3
Mijn cijfer: 7.5

[ Bericht 3% gewijzigd door jcdragon op 28-10-2012 04:11:54 ]
Isn't it ironic, don't you think
  zondag 28 oktober 2012 @ 05:09:30 #11
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_118524601
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 02:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Source Code

Dit is het betere werk, lekkere spannende actie in sneltreinvaart, met daarachter een goed verhaal waar je over kunt nagenieten.

"An action thriller centered on a soldier who wakes up in the body of an unknown man and discovers he's part of a mission to find the bomber of a Chicago commuter train."

Goed geacteerd, goed plot, lekker sci-fi. Vond het gewoon erg tof, niet al te diepzinnig maar dat hoeft ook niet altijd.

imdb: 7,5
ik: 8
Het is sowieso fijn om anderhalf uur lang naar Michelle Monaghan te kijken.
pi_118525016
LOL (2012)
Geen echt hoogvliegende film. Had er meer van verwacht gezien de horde acteurs die eraan meededen. Leuke rol was er weggelegd voor Demi Moore, aangenaam om haar te zien acteren, in tegenstelling tot Miley Cyrus...
Film is gewoon een lekkere feelgoodmovie.
6.6
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_118527101
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 05:09 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Het is sowieso fijn om anderhalf uur lang naar Michelle Monaghan te kijken.
Oeh wow, zij lijkt echt sprekend op een ex van me, ook maar ff kijken :9 :9 :9
  zondag 28 oktober 2012 @ 13:56:33 #14
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_118534417


The Amazing Spider-Man (2012) - IMDb
IMDB: 7.4/10
Score: 7.0/10

quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:58 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Afgelopen weekend ook The Amazing Spider-Man gezien en ik kan niet anders dan mij compleet aansluiten bij de review van Mint_Clansell. Zoals hierboven al gerefereerd werd laat te film nogal wat steken vallen omtrend de het vinden van de moordenaar van Oom Ben, ik had toch wel verwacht dat Peter hier hij prioriteit van zou maken. Desondanks een leuke film om op een zaterdagavond te kijken, gaat niet zo dramatisch diep door zoals Sam Raimi's trilogie en kijkt lekker weg door de leuke actie.

Ik geef de film een 7.2 (en wil gelijk de Toby Maguire Spider-Man's naar beneden raten)
Ik ga mezelf aansluiten bij Mint_Clansell en JayHovah wat betreft Spider-Man. Er zijn duidelijk verbeterpunten, de film laat namelijk wat steken vallen. Maar Andrew Garfield is een verademing bij Toby Maguire's -bóóóóring- vertolking van Spider-Man.
Haalt het desondanks niet bij een andere recente reboot (X-Men: First Class), maar The Amazing Spider-Man biedt wel perspectief.
pi_118543371
Ruby Sparks (2012):

Het idee is leuk en de film begint ook leuk maar zakt halverwege wat in om vervolgens op een heel jammerlijke manier te eindigen. Je kan ongetwijfeld verschillende theorieėn verzinnen bij dat einde, maar het voelde niet goed aan. Totaal misplaatst en een gemiste kans wat mij betreft.

Desondanks heeft de film ook z'n leuke momenten en is hij het kijken waard als het plot je aanspreekt. Misschien vind je het einde wel passend en ben ik gewoon een zeikerd, dat kan ook...

6/10

Sorry, Wrong Number (1948)



Een invalide vrouw (Barbara Stanwyck) wordt 's avonds verkeerd verbonden aan de telefoon (in de tijd dat je nog via een telefooncentrale moest doorgeven waar je precies heen wilde bellen) en komt middenin een conversatie terecht wat lijkt te gaan over een moord. Een moord die uitgevoerd moet worden op dezelfde avond. Natuurlijk wordt ze angstig en nieuwsgierig en met diezelfde telefoon gaat ze wat rondbellen om achter de details te komen.

Het plot begint vrij simpel, maar wordt al snel wat ingewikkelder met vragen die zich opstapelen en antwoorden die uitblijven. Tegelijkertijd kom je veel te weten over Leona Stevenson (Barbara Stanwyck) zelf, waardoor jouw beeld van haar geleidelijk veranderd. Heel mooi gedaan. :)

Een erg goede film tot dusver, maar het mooiste wordt hier tot de laatste 10 minuten bewaard. De ontknoping is er één uit de categorie waar vele andere filmmakers alleen van kunnen dromen. Hoe graag ik hier meer over wil vertellen... dat zouden natuurlijk spoilers zijn.

8.5/10
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:49:00 #16
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118543621
Ruby Sparks komt meteen op mijn to-watch lijst!
pi_118544559
Hanger II gezien, was positief verbaasd, vaak zijn 2e delen slechter en zijn ze niet verrassend meer. Deze was dat wel, was wel een beetje vies soms vond ik, en miste een beetje de grappen tussendoor, het was nu meer een 'zoektocht', terwijl de vorige echt komedie was vond ik. Toch leuke film, 7tje.

En Safe House gezien. Verhaal moet je je niet druk over maken, kijkt wel lekker weg. De actie is prima, maar ik miste wel echt een beetje diepgang, zeker op het eind. 6,5 max.

American Pie 7; the Reunion; had hem in april al in de bios gezien, nu nog eens op dvd gedownload gekeken zeg maar. Heerlijke film blijft het, geniaal einde voor een geniale serie. Alle 'oude' cast maakt het af, een waardig einde! 8,5 :Y
Only the strong survive
pi_118545104
Hanger II = The Hangover II neem ik aan...?
pi_118545239
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:30 schreef JayHovah het volgende:
Hanger II = The Hangover II neem ik aan...?
Hanger (Video 2009) - IMDb

Die slogan :')

_O-
pi_118546441
Rundskop (2011)


Belgische film over de hormonenmaffia, al gaat op een gegeven moment een traumatisch gebeurtenis van de hoofdpersoon de belangrijkste rol spelen.

Zoals zo vaak bij Belgische films is deze film lekker rauw, al zijn er ook wel een paar komische scenes.

Wat mij betreft een aanrader.

7.5/10
  maandag 29 oktober 2012 @ 00:36:30 #21
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118564249
Killer Joe (2011) - IMDb
Briljante zwarte comedy-film van William Friedkin, regisseur van klassiekers uit de jaren 70 als The French Connection en The Exorcist.
Buiten Hollywood om gemaakt.
Prachtige rollen van Matthew McConaughey, Emile Hirsch en Juno Temple.

Het verhaal in a nutshell:
Wanneer de moeder van de 22-jarige drugsdealer Chris (Emile Hirsch) hem zijn voorraad drugs ontneemt moet hij snel met $6000 voor de dag komen of het met de dood bekopen. Wanhopig als hij is gaat hij naar het woonwagenkamp waar zijn vader Ansel (Thomas Haden Church) woont om een plan voor te leggen. De moeder van Chris, die door iedereen gehaat wordt, heeft een levensverzekering die zijn schuldenlast kan oplossen en ze allemaal rijk kan maken. Het enige probleem is dat zijn moeder nog steeds springlevend is. De slechtgemanierde huurmoordenaar "Killer" Joe Cooper (Matthew McConaughey) moet de klus zien te klaren, tenminste als ze hem vooraf betalen. Wanneer ze dit niet kunnen wil Joe weer opstappen. Maar dan valt zijn oog op Chris' onschuldige jonge zusje Dottie (Juno Temple). Joe doet Chris een aanbod waarbij hij Dottie als seksueel onderpand zal houden totdat hij het geld verzameld heeft en zijn honorarium wordt betaald. Met tegenzin besluit Chris zijn schuld boven het welzijn van zijn zus te stellen en stemt in met het aanbod.

Veel geweld, af-en-toe wat full frontals.

IMDB: 7,1
Mijn cijfer: 8,5
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118565413
resident evil retribution 2012

ondanks zombies en monsters totaal niet eng.
behoorlijk wat gejat uit het genre.
vette actie, slechte acteurs (mila als uitzondering dan, die is gewoon solide)

tja wat moet je er verder van zeggen? ik vond hem eigenlijk wel leuk. t verhaaltje gaat weer wat verder, kom maar op met de volgende! .
pi_118566033
"Sint"

:')

Echt slecht, acteerwerk van de "jongeren" is tenenkrommend.
Geen schrikmomenten, slechte special effect en gewoon een extreem goedkoop verhaal.
  maandag 29 oktober 2012 @ 09:41:55 #24
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_118567494


het is een jaarlijks ritueel, net als FIFA. elke PA film met vrienden en vriendinnen naar PA.
dit jaar was het tijd voor deel 4.

hij is zoals gewoonlijk weer niet echt eng. maar je schrikt redelijk vaak. maar het is wel weer. het verhaal is niet verassend. en wéééér een open einde. waarom ga je er dan nog heen?
je blijft je rot schrikken door sommige stukken, alhoewel het wel steeds slechter word. de standaard 'deur die open gaat', dekbed wat eraf vliegt en de terug getrokken worden door iets zitten er weer in.. maar al met al blijft het leuk

op IMDB kreeg hij een 4.6. dat vond ik iets te laag. ik zou hem een 6 geven.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:25:36 #25
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_118568624
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 09:41 schreef JaafkeGB het volgende:
[ [url=http://www.indiewire.com/static/dims4/INDIEWIRE/e94ea49/4102462740/thumbnail/680x478/http://d1oi7t5trwfj5d.clo(...)ailer.jpg]afbeelding[/url] ]

het is een jaarlijks ritueel, net als FIFA. elke PA film met vrienden en vriendinnen naar PA.
dit jaar was het tijd voor deel 4.

hij is zoals gewoonlijk weer niet echt eng. maar je schrikt redelijk vaak. maar het is wel weer. het verhaal is niet verassend. en wéééér een open einde. waarom ga je er dan nog heen?
je blijft je rot schrikken door sommige stukken, alhoewel het wel steeds slechter word. de standaard 'deur die open gaat', dekbed wat eraf vliegt en de terug getrokken worden door iets zitten er weer in.. maar al met al blijft het leuk

op IMDB kreeg hij een 4.6. dat vond ik iets te laag. ik zou hem een 6 geven.
Wat had je verwacht dan? Deel 5 is aangekondigd.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  maandag 29 oktober 2012 @ 10:34:29 #26
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_118568887
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 01:17 schreef Cigarette het volgende:
Ik heb vandaag nog Iron Sky gekeken, echt te gek voor woorden :')


edit:
Ohja ik geef er een 7 voor omdat ik me gewoon kapot heb gelachen maar Space Nazi's is toch geen goed film idee :')
die móet ik zien :') :D
pi_118569152
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:19 schreef Desunoto het volgende:
Ruby Sparks (2012):

Het idee is leuk en de film begint ook leuk maar zakt halverwege wat in om vervolgens op een heel jammerlijke manier te eindigen. Je kan ongetwijfeld verschillende theorieėn verzinnen bij dat einde, maar het voelde niet goed aan. Totaal misplaatst en een gemiste kans wat mij betreft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_118569571
Killer Joe

Plot is hierboven al beschreven door Golfer. Vond het een verrassend goede film met een beetje een Coen brothers sausje. De rednecks worden goed neergezet en Matthew McConaughey steelt de show als de psychopathische maar extreem rustige Killer Joe. Jammer dat het zo eindigt, had nog wel een kwartiertje bij gemogen maar op deze manier heeft het ook wel zijn charme.

8.5
pi_118573640
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 07:54 schreef Pap89 het volgende:
"Sint"

:')

Echt slecht, acteerwerk van de "jongeren" is tenenkrommend.
Geen schrikmomenten, slechte special effect en gewoon een extreem goedkoop verhaal.
ik vond hem juist leuk en grappig, zeker voor NL begrippen
mogen van mij wel meer van dat soort films komen
ik geef em een 7!
pi_118577381
I Quattro dell'Apocalisse (1975) ; Four of the Apocalypse



IMDB: 6.3
Ik: 7+

Italiė/Western

Utah, 1873. Vier criminelen reizen de gehele Badlands af op zoek naar voedsel, water en mensen om te beroven. Als ze voor zoveelste keer lastig gevallen worden door de beruchte Mexicaanse bandiet Chaco gaan ze wraak op hem nemen.

Sfeervolle western met een wat vreemde maar mooie soundtrack. De film begint erg goed en je zit er meteen helemaal in. Het verhaal zelf heeft wel wat tijd nodig om op gang te komen. Een afwisseling van mooie beelden en stukken gore volgt. De film vlakt richting het einde wat af en dit vond ik ook wat minder interessant, maar al met al zeker een aanrader.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:24:16 #31
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118609748
Hero


quote:
Koning Qin wil heel China in zijn macht hebben, om zo de eerste keizer te worden. Al een tijdje willen huurmoordenaars hem vermoorden. Er zijn drie moordenaars, genaamd Broken Sword, Flying Snow en Sky, waar de koning vooral voor vreest. Hij heeft dan ook al vele jaren een beloning voor degene die deze drie kan uitschakelen. Op een dag krijgt de koning dan bezoek van de mysterieuze zwaardvechter Nameless, die beweert de drie moordenaars te hebben vermoord.
deze gisteren gezien,
ik geef hem een 9/10,

hele mooie film, de locaties en de daarbij behorende kleuren zijn zeer mooi in beeld gebracht.
acteer prestaties zijn goed

en de gevechten zijn echt helemaal mijn ding,
met rond vliegende/zwevende mensen
ok je moet er van houden maar dat is dit toch wel 1 van de mooiste films in het genre :Y
mee bekant vangde gin haas.
pi_118611584
Safety not Guaranteed

Three magazine employees head out on an assignment to interview a guy who placed a classified ad seeking a companion for time travel.

Heerlijke feelgood film in de stijl van Sideways, Goede casting ook van Mark Duplass. Film is soms een beetje traag, maar niet op een vervelende manier. Ik heb er van genoten.

imdb: 7.2
ik: 6.8
<hr>
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:51:21 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118619544
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:24 schreef kawa4 het volgende:
Hero
[ afbeelding ]

[..]

deze gisteren gezien,
ik geef hem een 9/10,

hele mooie film, de locaties en de daarbij behorende kleuren zijn zeer mooi in beeld gebracht.
acteer prestaties zijn goed

en de gevechten zijn echt helemaal mijn ding,
met rond vliegende/zwevende mensen
ok je moet er van houden maar dat is dit toch wel 1 van de mooiste films in het genre :Y
Schitterende film, maar jij hebt helaas waarschijnlijk de 'cut' versie gezien. De Director's Cut is nog beter, maar volgens mij is die alleen uitgekomen in Azie/China/Hong Kong.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:58:03 #34
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118619825
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Schitterende film, maar jij hebt helaas waarschijnlijk de 'cut' versie gezien. De Director's Cut is nog beter, maar volgens mij is die alleen uitgekomen in Azie/China/Hong Kong.
duurde iets van 95 minuten ofzo.
wat is daar anders aan dan??
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:24:48 #35
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118621041
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef kawa4 het volgende:

[..]

duurde iets van 95 minuten ofzo.
wat is daar anders aan dan??
http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=1708

quote:
In conclusion, the Director's Cut is clearly the better choice compared to the theatrical version.
Te schandalig voor woorden dus dat we hier in het westen telkens weer met een 'mindere' versie opgezadeld worden, als het aankomt op Aziatische films.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:31:47 #36
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118621313
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:24 schreef Yi-Long het volgende:
Te schandalig voor woorden dus dat we hier in het westen telkens weer met een 'mindere' versie opgezadeld wor
het zelfde geld voor red cliff,
daar heb ik schijnbaar ook de kortere versie van 2.5 uur.
de volledige lengte is iets van 4 uur.

maarja we doen het er maar mee
mee bekant vangde gin haas.
pi_118632473
Dictado (2012)
Leuk tussendoortje, maar vond er eerlijk gezegd weinig aan. In de omschrijving staat horror, maar dat is het alvast niet. Thriller ook niet...
Verhaal vond ik ook maar slapjes.
6.4
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_118634956


OPzich goeie en zeer vermakelijke film, goed acteerwerk, mooie decors en leuk verhaal.. toch miste ik een beetje de spanning in de film, er had afentoe wel wat meer spanning in mogen zitten...
Daarom geef ik de film 7-, aanrader om te zien maar geen topper gewoon een goeie film
pi_118640565


De reboot van de Spiderman film, waar zal ik eens beginnen.. Ik begin met het afraden van deze film, sla hem over, je mist niets. Ik vond het erg slecht. Acteer werk kwam onnatuurlijk over, casting vond ik ook slecht vooral voor Peter Parker, Oom/tante en de keuze voor Emma Stone (ook al was zei de enige die iets uitstraalde ik deze film, maar ze past gewoon niet). Tevens welke mongool heeft gezegd dat ze blond moest zijn? Nu was ze een stuk minder aantrekkelijk.

Het voelde totaal niet als een Spiderman film aan, op enkele mooie shots en CGI na vond ik het echt bagger. Het verhaal was té comicbooky en past dus niet in een real life stijltje, hadden ze dit full CGI gedaan a la TNMT was het misschien wat beter uit de verf gekomen.

Het monster was lelijk, Spiderman die constant zijn masker aftrekt.. like really? :') De cheesy lines en het verwarrende karakter van Emma Stone dat als volwassen intelligente vrouw net als blije guppe high schooler neergezet wordt :')

3.5/10

------------------------------------------------------



Na de 2 teleurstellingen die TA: Spiderman en The Five Year Engagement heten (die je beide kan skippen imo) ben ik maar eens een aanrader van iemand uit mijn omgeving op gaan volgen, Intouchables.

Ik houd het hierbij wat korter: C'est incroyable _O_

Dit is een geweldig film, aanrader/must watch! 9/10

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2012 21:15:16 ]
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 22:32:55 #40
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118646366
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef kawa4 het volgende:

[..]

het zelfde geld voor red cliff,
daar heb ik schijnbaar ook de kortere versie van 2.5 uur.
de volledige lengte is iets van 4 uur.

maarja we doen het er maar mee
Yeah, Red Cliff hebben ze van 2 delen gewoon 1 film gemaakt. Te walgelijk voor woorden.

Ik heb in Hong Kong gewoon de bootlegs (beide delen) gekocht. Zal de uncut UK BR nog wel eens aanschaffen waarschijnlijk.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:50:40 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_118650655
Prometheus (2012)
Grafisch mooie film. Verhaal technisch ruk.

imdb 6 / imdb 7.3

Snow White and the Huntsman (2012)

Mooi volwassen versie van 't bekende sprookje. Charlize Theron speelt de bad queen goed.

cijfer 7.2 imdb 6.3

Red State (2011)
Een baptists churh gasten kidnappen een stel tieners.

Wel grappig uitgebeeld hoe Christelijke denken en doen.
cijfer 5.5 / imdb 6.2

Eetclub (2010)
Veelste makkelijke film. Voorspelbaar. Slecht geacteerd. Niet spannend

cijfer 5 / imdb 4.9

Madagascar 2
de NY-dieren van deel 1 belanden in Afrika. Het heeft wel veel weg van Lion King

cijfer 6 / imdb 6.7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_118652625
Inception.

Verhaal is vast alom bekend. Ik vind het een mind-blowing film. Heel interessant maar hier en daar ook wel ingewikkeld, vond ik. Het is geen film waar je met je verstand op 0 naar kunt kijken. Wie droomt nou wanneer en waarom op die locatie? Nou goed. Ik geef m vooralsnog een dikke 8 (imdb: 8.8). Het hele concept van manipuleren in iemands droom spreekt me wel enorm aan :9
just give a second thought
what if we don't get caught...
  woensdag 31 oktober 2012 @ 02:18:56 #43
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118653824
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 00:40 schreef Apotheose het volgende:
Inception.

Verhaal is vast alom bekend. Ik vind het een mind-blowing film. Heel interessant maar hier en daar ook wel ingewikkeld, vond ik. Het is geen film waar je met je verstand op 0 naar kunt kijken. Wie droomt nou wanneer en waarom op die locatie? Nou goed. Ik geef m vooralsnog een dikke 8 (imdb: 8.8). Het hele concept van manipuleren in iemands droom spreekt me wel enorm aan :9
Ik heb hem ongeveer een jaartje geleden gezien. Vond het op zich wel aardig, maar nergens mindblowing, en eigenlijk inmiddels ook al weer grotendeels vergeten. Ik had er stiekum meer van verwacht. Vond DiCaprio ook niet echt overtuigend in de rol.
pi_118654221
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:24 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

http://www.movie-censorship.com/report.php?ID=1708

[..]

Te schandalig voor woorden dus dat we hier in het westen telkens weer met een 'mindere' versie opgezadeld worden, als het aankomt op Aziatische films.
Dat doen ze omdat Aziatische liefdesscenes er vaak zo uitzien:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:06:18 #45
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118663352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:15 schreef Geo4kant het volgende:
[ afbeelding ]

De reboot van de Spiderman film, waar zal ik eens beginnen.. Ik begin met het afraden van deze film, sla hem over, je mist niets. Ik vond het erg slecht. Acteer werk kwam onnatuurlijk over, casting vond ik ook slecht vooral voor Peter Parker, Oom/tante en de keuze voor Emma Stone (ook al was zei de enige die iets uitstraalde ik deze film, maar ze past gewoon niet). Tevens welke mongool heeft gezegd dat ze blond moest zijn? Nu was ze een stuk minder aantrekkelijk.

Het voelde totaal niet als een Spiderman film aan, op enkele mooie shots en CGI na vond ik het echt bagger. Het verhaal was té comicbooky en past dus niet in een real life stijltje, hadden ze dit full CGI gedaan a la TNMT was het misschien wat beter uit de verf gekomen.

Het monster was lelijk, Spiderman die constant zijn masker aftrekt.. like really? :') De cheesy lines en het verwarrende karakter van Emma Stone dat als volwassen intelligente vrouw net als blije guppe high schooler neergezet wordt :')

3.5/10
Helemaal mee eens. Ik vond het ook een dramatische film. Slecht geacteerd, niet grappig, slecht verhaal. En ondanks SF totaal ongeloofwaardig.
pi_118674390
perks of being a wallflower

Deze film is eigenlijk wel heel goed. Het verhaal komt je vast wel bekend voor: Overleven op een high school als een underdog, maar het is geen comedy. Dus de clichés van deze niche zijn (bijna) niet terug te vinden in de film. En storen deden ze me al helemaal niet. Charlie is een muurbloempje met een jeugd ingekleurd door enkele afschuwelijke incidenten. De manier waarop de film deze langzaam uit de doeken doet, samen met een fijne melancholische feel en goed acteren, maakt deze film zo goed.
Charlie komt op zijn school uiteraard terecht bij de misfit-toys. Het kliekje van de coole/gare buitenstaanders. Ze maken samen nogal wat mee. En genieten ondertussen van indy & jaren 60/70/80 muziek. Ik vond de soundtrack uitmuntend. Fijn ook dat deze film zich afspeelt in 1992 (geloof ik) waardoor hedendaagse hypes uit de weg worden gelopen en ook de mobiele telefoon niet bestaat. Vanwege dit scenario is de film natuurlijk vooral voor 25+ ers met een zwak voor nostalgie.
Ik heb van elke acteur genoten. De drie hoofdrollen zijn overtuigend en de bijrollen van bijvoorbeeld tom savini en paul rudd zijn ook prima... Geen vies cynisme in Rudds spel, en Charlie zelf is op het einde fenomenaal. Wie zou er bovendien niet verliefd worden op Emma Watson als Sam, echt een leuk meisje.
Dus je zit in de zaal en bent halverwege de film denkend dat je wel weet waar het heengaat, en opeens besef je dat er dingen nog onduidelijk zijn. Dat er nog iets komen gaat. Fantastisch hoe de emotionele climax uiteindelijk over je heendondert. Althans dit was mijn ervaring. 9
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
pi_118675800
The Pirates! Band of Misfits (2012)
Zeer leuke film voor jong en oud. Ook de humor was aanstekelijk.
Moet wel zeggen dat ik Chicken Run en Wallace & Gromit beter vond...
Verhaal was ook wel dik OK.
7
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_118682787
Skyfall (2012) - IMDb imdb 8,4 van mij een 9 (met morbide obesitas)

OMG OMG OMG (Engeland heeft een nieuw volkslied nodig) bloody briljant.

Bond zoals we die sinds Daniel Craig kennen, maar ergens ook weer niet. Deze film weet op nieuw te verrassen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_118682870
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:24 schreef steeg het volgende:
perks of being a wallflower

Deze film is eigenlijk wel heel goed. Het verhaal komt je vast wel bekend voor: Overleven op een high school als een underdog, maar het is geen comedy. Dus de clichés van deze niche zijn (bijna) niet terug te vinden in de film. En storen deden ze me al helemaal niet. Charlie is een muurbloempje met een jeugd ingekleurd door enkele afschuwelijke incidenten. De manier waarop de film deze langzaam uit de doeken doet, samen met een fijne melancholische feel en goed acteren, maakt deze film zo goed.
Charlie komt op zijn school uiteraard terecht bij de misfit-toys. Het kliekje van de coole/gare buitenstaanders. Ze maken samen nogal wat mee. En genieten ondertussen van indy & jaren 60/70/80 muziek. Ik vond de soundtrack uitmuntend. Fijn ook dat deze film zich afspeelt in 1992 (geloof ik) waardoor hedendaagse hypes uit de weg worden gelopen en ook de mobiele telefoon niet bestaat. Vanwege dit scenario is de film natuurlijk vooral voor 25+ ers met een zwak voor nostalgie.
Ik heb van elke acteur genoten. De drie hoofdrollen zijn overtuigend en de bijrollen van bijvoorbeeld tom savini en paul rudd zijn ook prima... Geen vies cynisme in Rudds spel, en Charlie zelf is op het einde fenomenaal. Wie zou er bovendien niet verliefd worden op Emma Watson als Sam, echt een leuk meisje.
Dus je zit in de zaal en bent halverwege de film denkend dat je wel weet waar het heengaat, en opeens besef je dat er dingen nog onduidelijk zijn. Dat er nog iets komen gaat. Fantastisch hoe de emotionele climax uiteindelijk over je heendondert. Althans dit was mijn ervaring. 9
mooi omschreven. :)
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:24:11 #50
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118685352

Gewoon fucking epic, niks anders aan te zeggen.
Begin is wat traag, maar zodra die op gang komt.
Lang geleden dat ik zo in een deuk heb gelegen _O-
  woensdag 31 oktober 2012 @ 21:30:05 #51
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_118685713
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:37 schreef QEX het volgende:

[..]

mooi omschreven. :)
Gezien de reacties lijkt het me wel een toffe film The Perks of Being a Wallflower (2012) - IMDb
pi_118696481
Total Recall 2012

Weinig van verwacht maar dankzij de fantastische uitziende setting, coole actie, hot chicks en het lekkere tempo was ik aangenaam verrast. Doet wat een actiefilm moet doen en dat op een uitstekende manier.

8.1
  donderdag 1 november 2012 @ 09:30:49 #53
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118696520
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:28 schreef planethugo het volgende:
Total Recall 2012
[ afbeelding ]
Weinig van verwacht maar dankzij de fantastische uitziende setting, coole actie, hot chicks en het lekkere tempo was ik aangenaam verrast. Doet wat een actiefilm moet doen en dat op een uitstekende manier.

8.1
Heb je het orgineel gezien?
pi_118696917
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef lipjes het volgende:

[..]

Heb je het orgineel gezien?
heeeeel lang geleden, kan me daar alleen nog wat flitsen van herinneren. Binnenkort maar een keertje herkijken.
pi_118701414
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef lipjes het volgende:

[..]

Heb je het orgineel gezien?
waarom een film beoordelen op het feit of het eenremake is of niet, het goed er toch om of de film ZELF goed is?
en tja als het orgineel beter is fijn, maar het gaat om de film die je op dat moment kijkt...
  donderdag 1 november 2012 @ 14:15:05 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_118705148
Je kunt films niet beoordelen zonder het in een bredere culturele context te zien.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118714748
360 (2011) - IMDb

360


Veel belovend, ik hou wel van films met diverse invalshoeken. Ook dat je het niet weet waar het naar toe gaat met al die personages. Man man wat een langdradig onzinnig verhaal. Jammer
een 5 omdat ik het heb uitgezeten
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_118715502
Omdat ik niet elke review hier neer ga zetten.
Omdat ik een cijfer met een link naar de recensie makkelijk vindbaar vind, ook voor jullie.
Omdat je in 1 oogopslag de beste filmtips kan zien.

Mijn overzicht van oktober, een goeie maand met weinig slechte films en een paar (hele) goeie:

Oktober
Films
1. True Romance (Tony Scott, 1993) :: 9.9
2. Twelve Monkeys (Terry Gilliam, 1995) :: 8.6
3. Borderland (Zev Berman, 2007) :: 8.3
4. Batman (Tim Burton, 1989) :: 8.2
5. The Two Escobars (Jeff Zimbalist, Michael Zimbalist, 2010) :: 8.2
6. X-Men (Bryan Singer, 2000) :: 8.2
7. Dream House (Jim Sheridan, 2011) :: 8.1
8. La cara oculta (Andrés Baiz, 2011) :: 8.0
9. Harsh Times (David Ayer, 2005) :: 7.9
10. Batman Returns (Tim Burton, 1992) :: 7.8
11. Halloween (John Carpenter, 1978) :: 7.8
12. Carnage (Roman Polanski, 2011) :: 7.5
13. Clerks. (Kevin Smith, 1994) :: 7.5
14. Batman & Robin (Joel Schumacher, 1997) :: 7.4
15. The Exorcism of Emily Rose (Scott Derrickson, 2005) :: 7.4
16. Batman Forever (Joel Schumacher, 1995) :: 7.3
17. Abraham Lincoln: Vampire Hunter (Timur Bekmambetov, 2012) :: 6.8

Statistieken
Totaal 17 films (maandgemiddelde: 10.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 17.

Totale speelduur: 1848 min.
Aantal films / series herzien: 9.

Best beoordeeld: True Romance (9.9, 3de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Abraham Lincoln: Vampire Hunter (6.8).

Media-verdeling
1.
1.
2.
13.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118715564
Oktober
Films
237. Twixt (Francis Ford Coppola, 2011) :: 4.2
238. Donner Pass (Elise Robertson, 2012) :: 5.2
239. Kronjuvelerna (Ella Lemhagen, 2011) :: 7.6
240. Dead Season (Adam Deyoe, 2012) :: 5.5
241. American Reunion (Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg, 2012) :: 7.1
242. Lockout (Stephen St. Leger, James Mather, 2012) :: 7.1
243. Der Kleine Eisbär (Thilo Rothkirch, Piet De Rycker, 2001) :: 6.2
244. Cleanskin (Hadi Hajaig, 2012) :: 5.9
245. 4:44 Last Day on Earth (Abel Ferrara, 2011) :: 5.2
246. Tape 407 (Dale Fabrigar, Everette Wallin, 2011) :: 6.4
247. Being Flynn (Paul Weitz, 2012) :: 6.2
248. Blue Lagoon: The Awakening (Mikael Salomon, 2012) :: 5.1
249. [REC]³ Génesis (Paco Plaza, 2012) :: 6.8
250. Silent House (Chris Kentis, Laura Lau, 2011) :: 6.9
251. Margaret (Kenneth Lonergan, 2011) :: 8.2
252. Nailbiter (Patrick Rea, 2012) :: 4.9
253. Barricade (Andrew Currie, 2012) :: 7.0
254. Friends with Kids (Jennifer Westfeldt, 2011) :: 7.9
255. Dr. Seuss' The Lorax (Kyle Balda, Chris Renaud, 2012) :: 8.8
256. Allez, Eddy! (Gert Embrechts, 2012) :: 7.2
257. LOL (Lisa Azuelos, 2012) :: 6.6
258. Dictado (Antonio Chavarrķas, 2012) :: 6.4
259. The Pirates! Band of Misfits (Peter Lord, Jeff Newitt, 2012) :: 7.0

Series
260. De Bende van Wim - Seizoen 1 (Guy Goossens, 2002): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
261. Deadline 14/10 - Seizoen 1 (Maarten Moerkerke, 2012): Aflevering 3 t/m 8 :: 8.3
262. H+ - Seizoen 1 (Stewart Hendler, 2011): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)
263. Revenge - Seizoen 1 (Mike Kelley, 2011): Aflevering 1 t/m 14 (nog niet af gezien)
264. Supernatural - Seizoen 7 (Eric Kripke, 2011): Aflevering 13 t/m 23 :: 8.3
265. Warehouse 13 - Seizoen 4 (Jane Espenson, D. Brent Mote, 2012): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 21.6) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.

Totaal 37 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3738 min.
Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Dr. Seuss' The Lorax (8.8, 10de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Twixt (4.2).

Media-verdeling
29.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  donderdag 1 november 2012 @ 19:51:20 #60
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_118717256
Killer Joe (2011, William Friedkin)

Disfunctionaliteit voert hier de boventoon, precies wat regisseur Friedkin graag wilde, inclusief shockerende elementen (helemaal voor de wat tere Amerikaanse zieltjes). Helaas kwam dit aan het begin nog niet geweldig uit de verf, vooral omdat Hirsh niet echt wist te overtuigen. Dat doen Haden Church, Gershon, Temple en McConaughey echter wel, en hoe.

Met hen meer op de voorgrond schakelt het tweede deel van de film een tandje bij en pakt het toch op zijn minst zeer bijzonder uit, in de positieve zin van het woord. Hoe kun je nu beter de boodschap verkondigen dat de ideale familie niet bestaat, zeker niet in Amerika, dan met deze vrij bizarre, af en toe seksueel expliciete, gitzwarte en harde film? En dan ook nog eens dat heerlijke eind dat een grote, donkere glimlach op mijn gezicht achterliet.

Doordat het eerste deel van de film wat tegenviel, weet ik nog steeds niet hoe ik de film precies moet beoordelen. Het tweede deel, in combinatie met het einde, liet me dan weer haast flabbergasted achter. Friedkin die geen blad voor de mond neemt met zijn visie op de gemiddelde familie in Amerika, het expliciete geweld, de haast absurde seks en de zwarte humor... Het doet je bijna de eerste 50 minuten vergeten en het maakt er toch een dikke aanrader van.
pi_118721129


Looper

Een intelligente science fiction film, wat je wil je nog meer ? Hoewel ik na het zien van de eerste trailer het al snel afdeed als een 12 in een dozijn actie filmpje, deden de recenties toch anders vermoeden. Het verhaal zit zeer slim in elkaar, de actie is rauw en het acteerwerk van hoog niveau.

Joseph Gordon-Levitt en Bruce Willis zijn dezelfde persoon in een toekomst waar tijdreizen mogelijk is. Emily Blunt ( O+ ) en Jeff Bridges in zeer verassende rollen.

De beste Sci-Fi sinds Children of Men. Het grijpt je vast en spuugt je na talloze plotwendingen en zinderende spanning twee uur later weer uit.

IMDB: 8.0
Persoonlijk: 8.75

Helaas pas eind november in NL in de Bios, Metropolis Antwerpen bied uitkomst.

[ Bericht 2% gewijzigd door Theebag op 01-11-2012 22:01:43 ]
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_118724235
^ die lijkt me ook wel wat :Y
just give a second thought
what if we don't get caught...
  donderdag 1 november 2012 @ 22:58:56 #63
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_118727615
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:16 schreef El_Matador het volgende:
Omdat ik niet elke review hier neer ga zetten.
Omdat ik een cijfer met een link naar de recensie makkelijk vindbaar vind, ook voor jullie.
Omdat je in 1 oogopslag de beste filmtips kan zien.

Mijn overzicht van oktober, een goeie maand met weinig slechte films en een paar (hele) goeie:

Oktober
Films
1. [ afbeelding ] [ True Romance (Tony Scott, 1993) [ afbeelding ] :: 9.9 link | afbeelding ]
2. [ afbeelding ] [ Twelve Monkeys (Terry Gilliam, 1995) [ afbeelding ] :: 8.6 link | afbeelding ]
3. [ afbeelding ] [ Borderland (Zev Berman, 2007) [ afbeelding ] :: 8.3 link | afbeelding ]
4. [ afbeelding ] [ Batman (Tim Burton, 1989) [ afbeelding ] :: 8.2 link | afbeelding ]
5. [ afbeelding ] [ The Two Escobars (Jeff Zimbalist, Michael Zimbalist, 2010) [ afbeelding ] :: 8.2 link | afbeelding ]
6. [ afbeelding ] X-Men (Bryan Singer, 2000) [ afbeelding ] :: 8.2
7. [ afbeelding ] [ Dream House (Jim Sheridan, 2011) :: 8.1 link | afbeelding ]
8. [ afbeelding ] [ La cara oculta (Andrés Baiz, 2011) :: 8.0 link | afbeelding ]
9. [ afbeelding ] [ Harsh Times (David Ayer, 2005) :: 7.9 link | afbeelding ]
10. [ afbeelding ] [ Batman Returns (Tim Burton, 1992) [ afbeelding ] :: 7.8 link | afbeelding ]
11. [ afbeelding ] [ Halloween (John Carpenter, 1978) :: 7.8 link | afbeelding ]
12. [ afbeelding ] [ Carnage (Roman Polanski, 2011) :: 7.5 link | afbeelding ]
13. [ afbeelding ] [ Clerks. (Kevin Smith, 1994) :: 7.5 link | afbeelding ]
14. [ afbeelding ] [ Batman & Robin (Joel Schumacher, 1997) [ afbeelding ] :: 7.4 link | afbeelding ]
15. [ afbeelding ] [ The Exorcism of Emily Rose (Scott Derrickson, 2005) :: 7.4 link | afbeelding ]
16. [ afbeelding ] [ Batman Forever (Joel Schumacher, 1995) [ afbeelding ] :: 7.3 link | afbeelding ]
17. [ afbeelding ] [ Abraham Lincoln: Vampire Hunter (Timur Bekmambetov, 2012) :: 6.8 link | afbeelding ]

Statistieken
Totaal 17 films (maandgemiddelde: 10.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 17.

Totale speelduur: 1848 min.
Aantal films / series herzien: 9.

Best beoordeeld: True Romance (9.9, 3de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Abraham Lincoln: Vampire Hunter (6.8).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 13.

:o Dit kan serieus niet waar zijn... Maar als je dit echt zo maandelijks bijhoudt: RESTECP

[ Bericht 0% gewijzigd door yurian op 01-11-2012 22:59:38 (dikke vingers) ]
pi_118727883


Goeie film en sterk acteerwerk, zat eenhele goeie onderhuidse spanning in..
alleen vind ik het einde helaas een beetje een domper... dat maakt de film gelijk een stuk minder en haalt ook een dealvan de spanning af....
Daarom geef ik de film een 7
ik had hem dikke 8 gegeven als het einde anders was...
maar alsnog ZEKERSS een aanrader om te zien
  donderdag 1 november 2012 @ 23:17:00 #65
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118728409
De afgelopen (af)gekeken:

Mad Men - Seizoen 4
Als het goed is krijg ik deze week de box van seizoen 5 binnen en dus wilde ik als voorbereiding daarop het vierde seizoen nog eens herkijken. Ik vond dit seizoen nu nog beter dan toen ik `m vorig jaar voor het eerst zag. De karakterontwikkeling en diepgang die Don Draper doormaakt en meekrijgt wordt fantastisch uitgewerkt en John Hamm zet dat op perfecte wijze neer. Langzaam maar zeker krijg je steeds meer medelijden en begrip voor Draper. Ook de verhaallijn van Draper`s dochter Sally is erg sterk.
Ieder seizoen van Mad Men wordt beter en dit is de beste van de 4 die ik tot nu heb gezien.
Wat mij betreft is dit zonder twijfel de beste tv serie aller tijden.
Laat seizoen 5 maar komen!

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 10/10

Koko Flanel
Vroeger vaak gekeken maar nu al een hele tijd niet meer gezien. Hij is nog steeds zo flauw maar toch stiekem erg vermakelijk.
Heb weer goed kunnen lachen met Urbanus en z`n heerlijke woordgrapjes en woordspelingen :D

IMDB Cijfer: 6,0/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
Skyfall
Na het debacle dat Quantum of Solace heet keert 007 eindelijk weer terug op niveau met Sam Mendes` debuut in de reeks. Het is een terugkeer naar het niveau van Casino Royale.
Vanaf het begin zit de vaart er goed in met een hele sterke actie scene en de begin credits (die meteen het hoogtepunt van de hele film zijn).
Vanaf daar ging het eigenlijk alleen maar bergafwaarts met een verhaal en motieven van een bad guy (een geniale Javier Bardem die een sublieme introductie krijgt) die eigenlijk geen recht doen aan het Bond universum, richting een einde dat ik zowaar een anti climax vond.
Als actie film is het wel ok maar van een Bond film had ik eerlijk gezegd net wat meer verwacht dan dat Mendes ons geeft.

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_118729731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 22:58 schreef yurian het volgende:

[..]

:o Dit kan serieus niet waar zijn... Maar als je dit echt zo maandelijks bijhoudt: RESTECP
Hoezo niet? :D

Dat kan jij ook, op whatiwatch.net; en zoveel films kijk ik niet meer. Oktober is wel de traditionele topmaand (in Nederland en Duitsland vanwege het lengen der dagen en hier omdat ik zin had in films naast mijn harde werken...).

Veel makkelijker bijhouden wat je gezien hebt en hoe goed je het vond. En andere recensies checken is ook ideaal zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118730453
Zo, ik heb me even bijgekeken, X-Men gewijs. In twee dagen X-Men, X2, X-Men: The Last Stand, Origines: Wolverine en The First Class gezien. Als comicbookverfilmingliefhebber is zo een leegte vervuld.

Om één of andere reden had ik ontzettend lage verwachtingen, maar dat viel dus alles mee. Hugh Jackman is gewoon awesomer dan awesome. Wmb is hij de Jack Sparrow van de originele trilogie. Wolverine was een prima doordeweekseavond-film, en The First Class was de beste van de 5 films.
pi_118730981
The Watch

Gedownload omdat ik Jonah Hill wel een baas vind maar wat een skijtfilm is dit zeg. Niet af kunnen kijken omdat er geen ruk aan is.

1.5/10
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:42:54 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_118733085
Skyfall

Een return to form van Bond die zichtbaar ouder, fragieler en (ietsjes) menselijker is geworden, alhoewel de vooraf aangekondigde emotionele payoff met een uniek inkijkje in z'n verleden wel meevalt. We hadden vorige film al de emotionele dood van Vesper en dit gaat er wmb niet veel overheen. Wat wel gezegd kan worden is dat de hele film er werkelijk prachtig uitziet, een van de prettigst ogende films en zeker de mooiste Bond ooit. De director of photography zit opzichtig naar een oscar te hengelen tot het moment dat ik ze ervan verdenk dat sommige scenes er alleen maar inzitten omdat Deakins een idee had voor mooi kleurenspel. Wat mij betreft wint hij hem deze keer wel. Ook het acteerwerk is prima in orde, maar hetzelfde kan niet gezegd worden over het plot. Tot ongeveer driekwart van de film ontbreekt het aan enige vorm van dreiging en uiteindelijk is het motief van de slechterik (een heerlijke rol van Bardem) ook niet veel bijzonders.

Voor het goede acteerwerk en mooie plaatjes een 7.5, maar ik vond hem beduidend minder dan Casino Royale.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:08:39 #70
182073 invine
blablabla etc.
pi_118735769
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 09:30 schreef lipjes het volgende:

[..]

Heb je het orgineel gezien?
Het "origineel" is helemaal niet het origineel. Het zijn films gebaseerd op een boek en beide interpreteren ze het net wat anders.
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_118736582


The Boondock Saints

Twee christelijke Ierse broers nemen het heft in eigen hand na een vechtpartij met de Russische maffia. Ze gaan simpelweg het uitschot van hun stad opruimen met nog een maat.

Dit is geen actiefilm met saaie auto explosies en achtervolgingen. Er wordt enorm goed geacteerd(behalve ron jeremy dan) en het filmwerk is kenmerkend en subliem uitgevoerd.

IMDb 7.8
Bozepiemel 8.0

Download: http://pirateproxy.net/to(...)_720p_x264_ac3_jbr_p

Er is ook een deel 2 maar die zou ik niet kijken/downloaden, schijnt slecht te zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bozepiemel op 02-11-2012 15:34:21 ]
pi_118741635
The Campaign



Wat moet ik er van zeggen? Als je Will Ferrell leuk vind moet je hem kijken, anders niet.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_118741773
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:20 schreef znarch het volgende:
The Campaign

[ afbeelding ]

Wat moet ik er van zeggen? Als je Will Ferrell leuk vind moet je hem kijken, anders niet.
Prima review; dat wordt dus niet. 8-)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118742940
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 14:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Prima review; dat wordt dus niet. 8-)
Ik pis dus echt bijna in mijn broek bij dit soort scenes


_O- _O-
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 2 november 2012 @ 18:31:44 #75
286575 Roces18
Chef de party
pi_118749354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 21:02 schreef Theebag het volgende:

Looper

De beste Sci-Fi sinds Children of Men. Het grijpt je vast en spuugt je na talloze plotwendingen en zinderende spanning twee uur later weer uit.

Ahum.. Children of Men had zo zijn momenten en is ook niet bepaald sci-fi meer drama. Een van de beste sci-fi films van de laatste tijd is toch wel pandorum _O_
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:01:47 #76
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_118755019


Gisteravond naar Argo geweest, van en met Ben Affleck (speciaal voor vrouwlief, maar ik moet zeggen dat hij niet tegenviel in de film). Film over een reddingsoperatie uit de jaren 80 waarbij 6 man van de Amerikaanse Ambassade in Teheran gered moet worden. En mijn mening ga ik maar even in een spoiler-tag zetten :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarschijnlijk zal mijn mening Ben Affleck een rotzorg zijn en leest die dit (met Google Translate) en zegt vervolgens:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
8-)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:27:09 #77
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_118756228
Skyfall

Hoewel de laatste twee Bondfilms op zijn zachtst gezegd niet mijn favorieten waren, is dit wel de beste Bondfilm in mijn opinie. Ze hebben door dat fans de oude Bondsfeer missen en een terugkerend thema in deze film is dan ook: soms is de ouderwetse manier beter. Hoewel de inkijk in zijn verleden niet zo groot is en de vijand sympathiek, heb ik de oude Bond gemist. En hoe je het ook wendt of keert, Craig is een goede acteur, al liet hij het in de vorige films niet zo blijken. En ook nog eens een plottwist.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9/10.
Helemaal super.
  vrijdag 2 november 2012 @ 21:34:36 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_118756598
Apart, ik vond het juist verder verwijderd van de oude Bond dan ooit, op de knipogen in het laatste half uur na. Bond's swagger was weg en de slechterik wilde niet de wereld overnemen.

Al wat kip uit de vriezer gehaald?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118758969
Kongen av Bastųy (King of Devil's Island) (2010)
Kongen av BastĆøy (2010) - IMDb

Norwegian winter, early 20th century. On the boys home Bastoy, a new inmate leads the boys to a violent uprising against a brutal regime. How far is he willing to go to attain freedom?

Wat een heerlijke, goede film is dit. Zeer goed uitgewerkt. De hoofdpersonen worden zeer krachtig neergezet, waardoor ik echt in de film gezogen werd. Aanradertje.

IMDB: 7.3
Mijn cijfer: 8

-------------------------------------------------------

Entre les murs (2008)
Entre les murs (2008) - IMDb

Teacher and novelist Franēois Bégaudeau plays a version of himself as he negotiates a year with his racially mixed students from a tough Parisian neighborhood.

De film speelt zich grotendeels af in een klaslokaal, maar door het overtuigende acteerwerk bleef ik toch gewoon 2 uur geboeid kijken. Ik kreeg gewoon medelijden met leraren, want het kan ook gewoon kut zijn.

IMDB: 7.6
Mijn cijfer: 7.5
pi_118762663
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:27 schreef Kyubey het volgende:
Skyfall

Hoewel de laatste twee Bondfilms op zijn zachtst gezegd niet mijn favorieten waren, is dit wel de beste Bondfilm in mijn opinie. Ze hebben door dat fans de oude Bondsfeer missen en een terugkerend thema in deze film is dan ook: soms is de ouderwetse manier beter. Hoewel de inkijk in zijn verleden niet zo groot is en de vijand sympathiek, heb ik de oude Bond gemist. En hoe je het ook wendt of keert, Craig is een goede acteur, al liet hij het in de vorige films niet zo blijken. En ook nog eens een plottwist.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9/10.
Goeie film, maar sowieso niet de beste Bondfilm
gr gr
pi_118767848
Beste van Craig neem ik aan..daar ben ik het mee eens :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:13:33 #82
286575 Roces18
Chef de party
pi_118771462
Total Recall

Slap aftreksel van vorig deel, en nog steeds een trieste vertoning. Beetje pew pew hier en daar gecombineerd met wat slechte special effects en een baggerscript en je krijgt dit. Voila


ps. die twist dan :') ze mogen wel een spoedcursus bij meneer shyamalan volgen
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118771559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 18:31 schreef Roces18 het volgende:
pandorum
trailer geeft wel een hele onoriginele indruk
Wie dit leest is hek.
pi_118771777
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:16 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

trailer geeft wel een hele onoriginele indruk
Dat was hij ook. Echt een ontzettend matige film die alleen maar leentjebuur speelt bij andere films uit het genre.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 3 november 2012 @ 13:45:10 #85
286575 Roces18
Chef de party
pi_118772319
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:23 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Dat was hij ook. Echt een ontzettend matige film die alleen maar leentjebuur speelt bij andere films uit het genre.
smaken verschillen. Ik vond hem echter erg goed, en alle films stelen van elkaar dat vind ik geen probleem. De spanning in deze film wordt erg goed opgebouwd met een goede twist.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118772702
Killer Joe (2011)


Film is hier afgelopen week al een paar keer besproken.
Zwarte komedie die wat betreft stijl doet denken Coen Brothers.
Wat is die McConaughey een griezel! :D

8/10
pi_118779794
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 13:57 schreef TargaFlorio het volgende:
Killer Joe (2011)
[ afbeelding ]

Film is hier afgelopen week al een paar keer besproken.
Zwarte komedie die wat betreft stijl doet denken Coen Brothers.
Wat is die McConaughey een griezel! :D

8/10
_O_ Geweldige film idd, en low budget. Dat zijn toch vaak de pareltjes.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_118780020
Blitz nog gezien, met Jason Statham. Wat een kutfilm, die een ubersimpel plot heeft. Het einde zie je vanaf ver al aankomen.

Waar de film op gebouwd is, maar Joost weten. Actie zit er vrijwel niet in. Plot ook niet. Dialogen/karakter ontwikkeling ook niet. Intentie van de film begrijp ik niet, behalve geld verdienen. Wat een lege kut film :P Een 4 ofzo, omdat je wel ziet dat hij professioneel is gemaakt :')
Only the strong survive
pi_118780067
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 21:34 schreef speknek het volgende:
Apart, ik vond het juist verder verwijderd van de oude Bond dan ooit, op de knipogen in het laatste half uur na. Bond's swagger was weg en de slechterik wilde niet de wereld overnemen.

Al wat kip uit de vriezer gehaald?
Ik had niet verwacht dat jij je zou overgeven aan die vermoeiende 'het is geen echte Bond meer'-gedachtendwaling. Ik had je graag willen horen in 1973, toen Roger Moore het stokje overnam. Of in 1987, bij Timothy Dalton. Mensen die James Bond analyseren alsof ze een schilderij van Jackson Pollock bestuderen zijn de echte nerds onder de bioscoopgangers. Ze zijn totaal uit het oog verloren hoe je naar een James Bond-film moet kijken. Je gaat toch ook niet bij een nieuwe Spiderman-film de villain, de casting en het lullige plotje kritisch onder de loep houden? O wacht, dat doen jullie wel... Laat ook maar.
  zaterdag 3 november 2012 @ 18:55:15 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_118781074
Ik geef er verder geen waarde-oordeel aan, het was een reactie op iemand die zei dat het weer helemaal Bond was. Fwiw vind ik Casino Royale de beste Bond en is de canonieke Bond voor mij Roger Moore.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:28:40 #91
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_118786833
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 18:17 schreef TheGOAT het volgende:
Blitz nog gezien, met Jason Statham. Wat een kutfilm, die een ubersimpel plot heeft. Het einde zie je vanaf ver al aankomen.

Waar de film op gebouwd is, maar Joost weten. Actie zit er vrijwel niet in. Plot ook niet. Dialogen/karakter ontwikkeling ook niet. Intentie van de film begrijp ik niet, behalve geld verdienen. Wat een lege kut film :P Een 4 ofzo, omdat je wel ziet dat hij professioneel is gemaakt :')
Met alle respect hoor, maar je weet toch dat je dit kan verwachten bij de gemiddelde Jason Stratham film? :)
Dat is voor mij op voorhand al genoeg reden om ze te ontwijken.
pi_118787364
Skyfall,

het is een goede Bond film, maar het is duidelijk waar de inspiratie voor het plot vandaan komt. Waar ik me wel vreselijk aan stoorde waren de computer dingen. Ik had iets van "Kom op zeg. Dat is niet bijzonder. Zelfs ik kan dat :') ".
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zaterdag 3 november 2012 @ 21:54:45 #93
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118787951
To Rome with Love (2012) - IMDb

Typische Woody Allen-warrigheid en humor.
Jammer dat zo overduidelijk door de steden waar hij tegenwoordig z'n films opneemt wordt meebetaald om er vooral een door Amerikaanse ogen geziene toeristische reclamespot van te maken met een aantal parallel lopende flinterdunne verhaallijntjes.
Leuk niemendalletje voor tussendoor.
IMDB: 6,5 en daar ben ik het mee eens.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_118788900
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar je weet toch dat je dit kan verwachten bij de gemiddelde Jason Stratham film? :)
Dat is voor mij op voorhand al genoeg reden om ze te ontwijken.
Een beetje misschien, maar vond dit zo'n lege film... Transporter 1 en 2 vond ik heel tof, the bank job, the italian job vond ik ook hele chille films. Maar dat zijn idd wel de films waar meer inzit dan de actie :Y
Only the strong survive
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:23:49 #95
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118789138
Cleopatra
In zijn succesfilm The Sign of The Cross had Cecil B. DeMille al samengewerkt met Claudette Colbert. Na dat succes dachten hij en de studio dat even makkelijk te kunnen herhalen in Four Frightened People. Uiteraard flopte die film jammerlijk. En dus kregen ze bij de studio het idee dat DeMille beter weer een film van epische proporties kon maken. Zo geschiede, het resultaat was Cleopatra, uiteraard weer met Colbert in de hoofdrol.
Het was de laatste film die voor het ingaan van Hays Code gemaakt werd, en dat is er wel aan af te zien en horen: heerlijk suggestieve beelden en dialogen die na invoering van de Code nooit meer gemaakt had kunnen worden.
Het levert een pracht van een film waar dus op meerdere manieren van te genieten valt. Colbert is een perfecte Cleopatra, de cameravoering is mooi en de montage is (vooral in de "battle scene") geniaal.
Al die factoren samen zorgden ervoor dat de combinatie DeMille-Colbert opnieuw succesvol werd en nu als klassieker gezien kan worden.
Een sterke film.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,7/10
pi_118795521
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:18 schreef TheGOAT het volgende:

[..]

Een beetje misschien, maar vond dit zo'n lege film... Transporter 1 en 2 vond ik heel tof, the bank job, the italian job vond ik ook hele chille films. Maar dat zijn idd wel de films waar meer inzit dan de actie :Y
Je vergeet Crank en Crank 2! Dat zijn pas films! :P Daar heb ik me echt stuk om gelachen.
  zondag 4 november 2012 @ 01:09:52 #97
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118795761
Even een copy-paste van mijn engelstalige impressie...
Scott Pilgrim vs the World: 4/5

Original concept about a boy having to fight the 7 ex-es of the girl he wants, with lots of geek-fandom thrown in, lots of humor, and some cooler fight-scenes than your average martial arts movie.

The first hour orso is pretty much perfection in terms of pacing and sheer enjoyment. Sadly, the last 40 minutes orso it kinda dips a bit in quality, but after it's all over, it's still very good.

Brilliant cast as well, and A-MA-ZING editing all throughout the movie. How the hell this didn't even get an oscar-nod for the editing, is beyond me.

4 out of 5. Loved it.
  zondag 4 november 2012 @ 12:04:22 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_118801397
Jackass Number Two
Stuitend, banaal en niveauloos. Dat is het! Maar het is ook o zo hilarisch :Y. Het heeft continu erg gave stunts en sketches. Telkens bleef ik mezelf afvragen: waarom doen ze dit :')?? Cijfer: 8

The Wrong Man
Henry Fonda wordt onterecht als verdachte gezien van twee overvallen. Hoe hard hij ook probeert zijn onschuld te bewijzen, het heeft geen zin. Ondertussen stort zijn vrouw (Vera Miles) mentaal in, dit vond ik een wat minder boeiend gedeelte, maar het is allemaal volgens een waargebeurd verhaal. Zo vertelt tenminste Hitchcock het in ieder geval de kijker. Jammer genoeg daardoor ook wat minder sappig en spannend, maar alsnog is het een heel adequate film geworden. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_118801421
Red Tails :Red Tails (2012) - IMDb

Red Tails vertelt het verhaal van de eerste groep zwarte piloten tijdens wereldoorlog 2, een groep die ooit begon als het 'tuskegee experiment' omdat men in die tijd zwarten nog als ongeschikt voor het leger zag. Ondanks tegenwerkingen van hogerhand, en het nog steds heersende rascisme groeit de groep toch uit tot een van de meest gerespecteerde groep piloten, met name door de missies waarbij ze bommenwerpers beschermden onderweg naar hun doelen.

Het hele verhaal wordt in de film in twee uur vertelt, waardoor de waarheid hier en daar wat 'ingekort' is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder zitten er wat korte zijlijnen in het verhaal, waaronder een standaard liefdesverhaaltje (Waar ik mij in bijvoorbeeld Flyboys ook al aan ergerde) en nog wat randzaken.

De meeste aktie in de film is CGI, en hoewel het er in het algemeen goed uitziet is het nog niet helemaal perfect.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De massale luchtgevechten rond de bommenwerper formaties maken echter wel degelijk indruk!

Op IMDB krijgt de film een 5.8, ik geef een 7. De aktie is leuk, het verhaaltje nogal dun en het acteerwerk niet echt overtuigend.

Overigens is de film nooit in Nederland verschenen, voornamelijk omdat de studios geen heil zagen in een film met een voornamelijk zwarte cast, ook de reden dat Lucas deze film uit eigen zak heeft betaald..
pi_118801549
Killing Them Softly - Killing them softly

Nieuwe film van Brad Pitt.
Ik ging er een beetje heen met de verkeerde verwachtingen, maar ik werd positief verrast. Ik had een dikke actiefilm verwacht, maar de film was meer in de stijl van No Country For Old Men. Hij was heel rustig, maar tegelijkertijd heel erg hard.
Daardoor was de film heel goed te volgen en kwam alles goed over.
Buiten dat zat er ook nog veel humor in de film. Uiteindelijk is de film een politiek statement, maar dat stoorde mij verder totaal niet.
Tot slot wordt er gebruik gemaakt van fantastische beelden en originele cameratechnieken (voor mij vrij onbekend in ieder geval), waardoor de focus goed van bepaalde hoofdrolspelers naar andere wordt verplaatst. Dit in combinatie met een sterrencast maakt het tot een topper.

Aanrader, zonder twijfel

8/10
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  zondag 4 november 2012 @ 12:41:27 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_118802475
quote:
99s.gif Op zondag 4 november 2012 01:09 schreef Yi-Long het volgende:
Even een copy-paste van mijn engelstalige impressie...
Scott Pilgrim vs the World: 4/5

Original concept about a boy having to fight the 7 ex-es of the girl he wants, with lots of geek-fandom thrown in, lots of humor, and some cooler fight-scenes than your average martial arts movie.

The first hour orso is pretty much perfection in terms of pacing and sheer enjoyment. Sadly, the last 40 minutes orso it kinda dips a bit in quality, but after it's all over, it's still very good.

Brilliant cast as well, and A-MA-ZING editing all throughout the movie. How the hell this didn't even get an oscar-nod for the editing, is beyond me.

4 out of 5. Loved it.

Ik kan Michael Cera als awkward teenager echt niet meer luchten. Bij elke andere acteur had ik hem misschien wel afgekeken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118803922
quote:
2s.gif Op zondag 4 november 2012 12:04 schreef Falco het volgende:
Jackass Number Two
Stuitend, banaal en niveauloos. Dat is het! Maar het is ook o zo hilarisch :Y. Het heeft continu erg gave stunts en sketches. Telkens bleef ik mezelf afvragen: waarom doen ze dit :')?? Cijfer: 8
en waarom kijk ik dit :')
  zondag 4 november 2012 @ 14:27:05 #103
286575 Roces18
Chef de party
pi_118806146
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik kan Michael Cera als awkward teenager echt niet meer luchten. Bij elke andere acteur had ik hem misschien wel afgekeken.
Scott Pilgrim was geniaal net zoals Youth in Revolt. Hij heeft al een tijdje geen films meer uitgebracht dus ik weet niet wat ik er nu van zal vinden, maar ik denk dat het ook erg aan je leeftijd ligt of je nog wel zin hebt in die coming - of - age films.

Daarnaast the Watch gezien:

Verhaal erg slecht en er waren misschien een paar goede grappen erin verwerkt zoals met die jongen op het politiebureau. Maar verder tja typisch een RTL 5 film met weinig inhoud.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118812975
The Watch

Wat een domme film zeg, echt weinig aan.

5.
pi_118814128
The Watch

Vreemd verhaal, met vreemde wendingen en vreemde karakters.
En dat zeg ik niet snel.

4.5/10

Benieuwd naar Killer Joe, ga em straks kijken.
pi_118814160
Had verwacht dat The Watch wel leuk zou zijn, maar als ik dit allemaal zo lees :o
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_118815365
The Trip (2010) - IMDb
De tering wat saai, na 20 min uitgezet.
1/10
pi_118815703
Ted (2012) - IMDb
Afgezet, wat een kutfilm _O-
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_118815787
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:21 schreef tech4u het volgende:
The Trip (2010) - IMDb
De tering wat saai, na 20 min uitgezet.
1/10
Zonde, die film is soms echt hilarisch.
pi_118815921
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:33 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Zonde, die film is soms echt hilarisch.
Geen humor voor mij, ik vond die stemmetjes echt vervelend worden.
  zondag 4 november 2012 @ 18:48:59 #111
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118816341
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 19:16 schreef El_Matador het volgende:
Omdat ik niet elke review hier neer ga zetten.
Omdat ik een cijfer met een link naar de recensie makkelijk vindbaar vind, ook voor jullie.
Omdat je in 1 oogopslag de beste filmtips kan zien.

Mijn overzicht van oktober, een goeie maand met weinig slechte films en een paar (hele) goeie:

Oktober
Films
1. [ afbeelding ] [ True Romance (Tony Scott, 1993) [ afbeelding ] :: 9.9 link | afbeelding ]
2. [ afbeelding ] [ Twelve Monkeys (Terry Gilliam, 1995) [ afbeelding ] :: 8.6 link | afbeelding ]
3. [ afbeelding ] [ Borderland (Zev Berman, 2007) [ afbeelding ] :: 8.3 link | afbeelding ]
4. [ afbeelding ] [ Batman (Tim Burton, 1989) [ afbeelding ] :: 8.2 link | afbeelding ]
5. [ afbeelding ] [ The Two Escobars (Jeff Zimbalist, Michael Zimbalist, 2010) [ afbeelding ] :: 8.2 link | afbeelding ]
6. [ afbeelding ] X-Men (Bryan Singer, 2000) [ afbeelding ] :: 8.2
7. [ afbeelding ] [ Dream House (Jim Sheridan, 2011) :: 8.1 link | afbeelding ]
8. [ afbeelding ] [ La cara oculta (Andrés Baiz, 2011) :: 8.0 link | afbeelding ]
9. [ afbeelding ] [ Harsh Times (David Ayer, 2005) :: 7.9 link | afbeelding ]
10. [ afbeelding ] [ Batman Returns (Tim Burton, 1992) [ afbeelding ] :: 7.8 link | afbeelding ]
11. [ afbeelding ] [ Halloween (John Carpenter, 1978) :: 7.8 link | afbeelding ]
12. [ afbeelding ] [ Carnage (Roman Polanski, 2011) :: 7.5 link | afbeelding ]
13. [ afbeelding ] [ Clerks. (Kevin Smith, 1994) :: 7.5 link | afbeelding ]
14. [ afbeelding ] [ Batman & Robin (Joel Schumacher, 1997) [ afbeelding ] :: 7.4 link | afbeelding ]
15. [ afbeelding ] [ The Exorcism of Emily Rose (Scott Derrickson, 2005) :: 7.4 link | afbeelding ]
16. [ afbeelding ] [ Batman Forever (Joel Schumacher, 1995) [ afbeelding ] :: 7.3 link | afbeelding ]
17. [ afbeelding ] [ Abraham Lincoln: Vampire Hunter (Timur Bekmambetov, 2012) :: 6.8 link | afbeelding ]

Statistieken
Totaal 17 films (maandgemiddelde: 10.2) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 17.

Totale speelduur: 1848 min.
Aantal films / series herzien: 9.

Best beoordeeld: True Romance (9.9, 3de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Abraham Lincoln: Vampire Hunter (6.8).

Media-verdeling
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 2.
[ afbeelding ] 13.

Bedankt!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 4 november 2012 @ 20:10:29 #112
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_118819782
The Count of Monte Cristo (2002) - IMDb

Een film gebaseerd op het gelijknamige boek van Alexandre Dumas uit 1844. Het verhaal gaat over de jonge Edmond Dantčs die zojuist is benoemt tot kapitein. Het leven lacht hem toe totdat hij wordt gevangen genomen en opgesloten in de gevangenis. Hij weet uiteindelijk te ontsnappen en zint op wraak.

Goed verhaal, mooie film. Aanrader.

Imdb: 7,6
Mijn cijfer: 8,0
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
  zondag 4 november 2012 @ 20:31:17 #113
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118820824
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:30 schreef Soury het volgende:
Ted (2012) - IMDb
Afgezet, wat een kutfilm _O-
Nee joh, die was geniaal :') _O-
  zondag 4 november 2012 @ 20:44:56 #114
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118821864
Vanmiddag gekeken:

The Conspirator
In de nasleep van de moord op President Lincoln worden een aantal van John Wilkes Booth`s metgezellen gearresteerd, waaronder Mary Surrat. Zij wordt er van verdacht de criminelen te hebben gehuisvest en meer van het moordplan af te hebben geweten.

Uiteraard gebaseerd op ware gebeurtenissen heeft Robert Redford met dit historisch drama een zo historisch correct mogelijk drama gemaakt waarin de aandacht niet zo zeer uitgaat naar het grote verhaal dat iedereen kent (de moord op Lincoln) maar naar het kleine verhaal in het verhaal. Daarbij is heel veel aandacht gegaan naar details van onder andere de kostuums, de gebouwen en de algehele sfeer die ervoor moeten zorgen dat de kijker mee wordt genomen naar die periode. Dat lukt heel erg goed, met name door het prachtige production design en de kleuren filters die worden gebruikt. Dat geeft toch die authentieke sfeer aan de film.
James McAvoy is geweldig als de jonge advocaat die Surrat (Robin Wright) moet verdedigen. Ook de rest van de all star cast (met onder andere een onherkenbare Kevin Kline) is sterk.
Een heel degelijk en emotioneel sterk historisch drama dat boeit van begin tot einde en zeker een aanrader is voor hen die van (de Amerikaanse) geschiedenis houden.

Op de Amerikaanse blu-ray uitgave staan trouwens een hoop interessante extra`s, waaronder een 67 minuten durende documentaire over het ware verhaal, met een hoop echt beeldmateriaal. Dat vond ik persoonlijk, als liefhebber van de Amerikaanse geschiedenis, echt super interessant.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  zondag 4 november 2012 @ 20:57:18 #115
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118822887
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:30 schreef Soury het volgende:
Ted (2012) - IMDb
Afgezet, wat een kutfilm _O-
Mee eens. Ook uitgezet hier. Keek hem met de vrouw, maar was echt niet bijzonder. Maybe dat ik hem in mijn eentje nog een keer afkijk.

Ruby Sparks daarentegen: wauw, wat een leuke film! Goed concept! Als de muziek nu nog IETS beter was, wat het helemala een 100% feelgood-film waar ik van hou!
pi_118826117
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:30 schreef Soury het volgende:
Ted (2012) - IMDb
Afgezet, wat een kutfilm _O-
25 minuten gekeken, maar typische Amerikaanse klote humor. Vreselijke kut film inderdaad. En wat is het accent toch irritant :')
pi_118826212
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 21:44 schreef kevin_ het volgende:

[..]

25 minuten gekeken, maar typische Amerikaanse klote humor. Vreselijke kut film inderdaad. En wat is het accent toch irritant :')
Ik had mijn bedenkingen al met een pratende beer, maar ja ;)
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_118831647
La Piel Que Habito (20112012)



Spanje
Mystery / Drama
117 minuten

geregisseerd door Pedro Almodóvar
met Antonio Banderas, Elena Anaya en Marisa Paredes

Sinds z'n vrouw stierf aan de gevolgen van brandwonden die ze opliep in een auto-ongeval, is de alom geprezen plastische chirurg Ledgard (Antonio Banderas) geobsedeerd door het aanmaken van een nieuw soort huid die z'n vrouw mogelijk had kunnen redden. Twaalf jaar later slaagt hij dankzij geavanceerde celtherapie erin deze huid in z'n lab te kweken. Om z'n doel te bereiken heeft hij er geen enkele moeite mee om ethische limieten te overschrijden door menselijke proefkonijnen te gebruiken. Maar dit is niet de enige misdaad die hij zal begaan...

Aparte film, hou wel van die spaanse films die niet 'normaal' zijn :)

8/10
  zondag 4 november 2012 @ 23:36:45 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_118832778
The Expendables 2 (2012) - IMDb

Leuke actiefilm, gelukkig wat interessanter dan deel 1. Misschien wel omdat Schwarzenegger een wat grotere rol heeft. Ik kan niet helemaal mijn vinger erop leggen, maar het ene moment is het te slechte camp, en het andere moment weer wat te weinig, daardoor blijft het gevoel dat er meer in had gezeten. Te meer ook omdat het soms flirt met een culturele beschouwing op de veranderende rol van de actieheld.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook dat wordt te weinig doorgezet. Een ander punt dat ik zat te bedenken was dat de meeste jaren tachtig films of wel een sci-fi element hadden, ofwel om een one man army ging. Daarom komt het concept voor mij niet helemaal goed uit de verf. Toch, goeie oneliners, vette actie.

7

The Amazing Spider-Man (2012) - IMDb

Als iemand die groot fan was van de Spiderman tekenfilmserie heb ik altijd een stiekeme afkeer gekoesterd voor de Tobey Maguire Spiderman films. Voor mij hadden die films twee grote mankementen. De belangrijkste was dat voor een zero to hero film je sympathie moet hebben voor het hoofdkarakter, wat bij Maguire's downerblik en constante gejeremieer absoluut niet werkte (om over zijn transformatie naar coole boy in deel 3 maar niet te zwijgen, meest tenenkrommende scenes ever). Daarnaast was het allemaal te veel bubblegum cartoony, waardoor de vijanden nooit echt spannend waren. Beide punten zijn sterk verbeterd in deze film. Als je even wegdenkt dat Garfield veel dezelfde blikken en stem opzet als Hayden Christensen in Star Wars, acteert hij goed en innemelijk, en Emma Stone is altijd fantastisch. Daarnaast kan Spiderman nu gewond raken en komt de slechterik daadwerkelijk gevaarlijk over, wat veel van de mooi gechoreografeerde scenes extra spanning meegeeft. Pluspunten ook voor de kleurrijke cinematografie (het lijkt een trend te worden), alhoewel sommige scenes wat nep overkomen.

8.5
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118833995


iK hou afentoe wel van een ben stiller filmpie met heerlijk flauwe humor maar helaas zat er in deze film weinig grappen, de keren dat ik heb kunnen lachen kon ik op mn handen tellen (zelfs de poepie pissie grappen waren er haast niet)
Ook het verhaal wa erg voorspelbaar, ondanks die negatieve punten heb ik me er toch even mee vermaakt op een regenachtige dag, dus helemaal een afrader is het niet....
Dus k geef hem 5.5, opzich slappe film, maar toch ergens nog geinig genoeg om t ezien op een loze dag
pi_118834019
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 18:21 schreef tech4u het volgende:
The Trip (2010) - IMDb
De tering wat saai, na 20 min uitgezet.
1/10
wat makte het zo slecht dan? als ik het verhaal en recensies lees klinkt het best leuk
  maandag 5 november 2012 @ 00:20:33 #122
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_118834304
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:41 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik kan Michael Cera als awkward teenager echt niet meer luchten. Bij elke andere acteur had ik hem misschien wel afgekeken.
Ik had er weinig moeite mee, maar goed, ik heb Cena ook nog niet echt in veel films gezien (eigenlijk alleen in Juno, wat ik ook een geweldige film vind, maar dat komt ook omdat Page daar heel tof in is...), en ik vond hem in deze film ook prima. :)

Sowieso vond ik het qua casting een leuke film, met 3 babes die altijd de moeite waard zijn ... :)
pi_118834446
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:10 schreef casper019 het volgende:

[..]

wat makte het zo slecht dan? als ik het verhaal en recensies lees klinkt het best leuk
Ik vond het niet slecht(acteren was prima, mooie beelden), maar saai en niet mijn humor. Miss dat jij hem wel leuk vind.
pi_118835219
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 00:26 schreef tech4u het volgende:

[..]

Ik vond het niet slecht(acteren was prima, mooie beelden), maar saai en niet mijn humor. Miss dat jij hem wel leuk vind.
_O-
  maandag 5 november 2012 @ 01:21:33 #125
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_118835281
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:11 schreef resque het volgende:
La Piel Que Habito (20112012)
Aparte film, hou wel van die spaanse films die niet 'normaal' zijn :)
8/10
Nice, die wil ik ook wel zien. Sowieso zijn Almodovar films wel aan mij besteed :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_118835622
Super Size Me

Documentaire uit 2004 met Morgan Spurlock, hij gaat 30 dagen lang 3 maal per dag McDonalds eten om de gevaren ervan duidelijk te maken.

Vermakelijke docu, die wat korter had gekund, en die wel erg partijdig is (McDonalds is het schuld dat iemand te dik is). Er wordt voorgesteld dat mensen zelf geen beslissingen kunnen maken omdat ze als kind al geļndoctrineerd zijn door McDonalds reclames. Al denk ik dat daar wel een waarheid in berust, vind ik dat deze docu totaal voorbij gaat aan de eigen verantwoording. En dat hij dik is geworden mag duidelijk zijn als je 3x per dag McDonalds eet en daarbij besluit ook niet meer te bewegen.

IMDB 7.4
Ik: 6.0
<hr>
  maandag 5 november 2012 @ 08:50:55 #127
19840 Libris
Live from Singapore
pi_118837242
Skyfall



Wat een heerlijke bond film met over de top achtervolgingen, glitter en glamour en actie scenes. Ik vond het vooral een mooie mix van moderne thema's (de verandering van koude oorlog naar terrorisme organisaties) en links naar de oudere bond films (de Aston Martin, met de eject knop). Ruim 2 uur zitten genoten en ik zou hem nog wel een keertje gaan zien.

IMDB: 8.2
Ik: 9

[ Bericht 15% gewijzigd door Libris op 05-11-2012 09:20:28 ]
  maandag 5 november 2012 @ 09:20:50 #128
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118837907


quote:
the boy in the striped pyjamas.

Berlijn 1943. De 8-jarige Bruno verhuist met zijn familie naar een plek die ver weg is, waar niets te doen is en waar niemand is om mee te spelen. Hun nieuwe huis staat naast een hek dat zich uitstrekt zover het oog maar reikt, een hek dat Bruno afschermt van de vreemde mensen die hij daarachter ziet bewegen. Bruno wil ontdekkingsreiziger worden en besluit op onderzoek uit te gaan. Op een van zijn tochten ontmoet hij een jongen wiens leven en omstandigheden zeer verschillen van dat van hem. Toch sluiten de jongens vriendschap, maar het is een vriendschap die niet zonder gevolgen blijft..
geef hem een 8.5.

goede film, acteer prestaties waren een stuk beter dan ik van te voren gedacht had, vooral van de 2 kleine 8 jarige,

vind het wel jammer dat ook in deze film gewoon engels gesproken word,
film laat goed zien hoe een 8 jarige de jodenhaat begint te ontdekken. en er zelf eigenlijk nix van snapt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door kawa4 op 05-11-2012 09:36:35 ]
mee bekant vangde gin haas.
pi_118841087
Skyfall (2012)



Niet goed.

Het plot was zwak en de voortgang was negen van de tien keer voorspelbaar. De twists waren ook niet heel spannend. Het was wachten tot er echt iets interessants ging gebeuren maar uiteindelijk wachtte je op niets.

Ik snap dat schurken in films doorgaans hun vijanden graag op speelse wijze uit de weg ruimen, en dat is in verschillende voorgaande Bondfilms (en vele andere films) ook goed gelukt, maar in Skyfall niet. Zonder al te veel te verklappen: het sloeg helemaal nergens op wat de schurk hier wilde doen. Zijn plan kwam op mij meer over als een reeks toevalligheden omdat er nergens dieper op in werd gegaan. Zijn motivaties om te doen wat hij wilde doen, kwamen ook al niet over.

Ik denk zelfs dat er weinig kaskrakers zijn waar een schurk zo eendimensionaal wordt neergezet. Alsof de schurk er op het laatste moment nog even tussen werd gezet nadat de rest van het script geschreven was.

Het personage van Bond was ook vrij levenloos i.t.t tot Casino Royale en zelfs Quantum of Solace(!) waar Craig ongetwijfeld veel meer kon met het script dat hij had. Niet dat QoS over het algemeen een betere film was, want dat was het niet, maar Skyfall is niet heel veel beter.

Over de dialogen valt weinig positiefs te melden behalve dat de korte conversatie tussen de nieuwe Q en Bond (bij hun eerste ontmoeting) wel vermakelijk was. Verder weinig (tot geen?) scherpe, grappige of anderszins boeiende opmerkingen.

Mooie beelden waren er daarentegen wel. Tegen het einde van de film kregen we veel moois voorgeschoteld (hoewel dat moois een aantal keer onderbroken werd door onnodig lange actiescenes) en halverwege de film vond er een achtervolging plaats in Shanghai die heel mooi in beeld werd gebracht. Goede timing ook in deze specifieke scene (waarvan je bovenaan deze post een afbeelding kan zien).

De lengte van de actiescenes is nog steeds een probleem en ik ben ook geen fan van het trillen van de camera's en de flitsende beelden die elkaar met een halve seconde opvolgen... maar toch was dit in Skyfall een stuk beter gedaan dan in Quantum of Solace. Soort van positief dus, maar niet helemaal.

De hints naar oudere films uit de reeks waren best aardig, maar voelden ook wel aan als een snelle manier om de "zeikerds" (die meer gadgets wilden) ook soort van tevreden te stellen... of hun mond te snoeren. Als je de film gezien hebt kan je hiermee twee kanten op redeneren, maar wat wel duidelijk was is dat het vooral om de herkenbaarheid ging. Wellicht om de verder zwakke film toch nog wat sfeer te geven?

4/10
  maandag 5 november 2012 @ 12:03:47 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_118842497
Ik had hem hoger gegeven vanwege de mooie beelden, maar ben het eens met een 4 voor het plot.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118843036
the watch 2012

je hebt wel eens van die komedies , met een handje normaal goede en grappige acteurs, die dan helemaal niet grappig is.
verder valt er niet eens iets zinnigs over te zeggen.

4.
pi_118844141
The Campaign

Weer een typische Ferell film, en daar hou ķk wel van. Deze keer is het thema politiek en uiteraard wordt ook hier alles weer in het absurde getrokken. Niet de beste Ferell maar ik heb genoeg gelachen, vooral met zijn boek 'Rainbow Land' :D

7.5

Brave

Eindelijk weer een originele Pixar film ipv een vervolg. Hoewel deze niet zo goed is als Wall-E en Up steekt deze duidelijk boven de meeste andere animatiefilms uit. Visueel is het weer prima en het verhaal is ook geinig bedacht. Hoewel er wel iets meer diepgang in had gemogen zoals bij eerder genoemde films. De Boardwalk Empire kijkers zullen de stem vd hoofdrolspeelster herkennen als 'Miss Schrooooeder'

8.2

[ Bericht 2% gewijzigd door planethugo op 05-11-2012 14:09:13 ]
  maandag 5 november 2012 @ 14:08:01 #133
286575 Roces18
Chef de party
pi_118847153
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:00 schreef Dawnbreaker het volgende:
Super Size Me

Documentaire uit 2004 met Morgan Spurlock, hij gaat 30 dagen lang 3 maal per dag McDonalds eten om de gevaren ervan duidelijk te maken.

Vermakelijke docu, die wat korter had gekund, en die wel erg partijdig is (McDonalds is het schuld dat iemand te dik is). Er wordt voorgesteld dat mensen zelf geen beslissingen kunnen maken omdat ze als kind al geļndoctrineerd zijn door McDonalds reclames. Al denk ik dat daar wel een waarheid in berust, vind ik dat deze docu totaal voorbij gaat aan de eigen verantwoording. En dat hij dik is geworden mag duidelijk zijn als je 3x per dag McDonalds eet en daarbij besluit ook niet meer te bewegen.

IMDB 7.4
Ik: 6.0
Tijdje terug alweer gezien maar volgens mij wordt nergens gezegd dat McDonalds de schuldige is dat iedereen dik is daar. Ze laten alleen zien hoe slecht het eten is van McDonalds, en dat je het niet elke dag moet eten want dan ga je gewoon kapot. Maar hij zegt zelf ook dat je best 1x in de week kan eten en dat daar niets mis mee is.Ik gaf hem destijds een 8 voor de sfeer, en voor het feit dat ik mijzelf erin terug kan zien. Heb 3 weken elke avond bij de Mc gegeten , zwaar ziek daarna :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118849619
The Boondock Saints (1999)


Na de tip in dit topic enkele dagen geleden toch deze film maar eventjes binnengehaald, destijds toen hij uitkwam heb ik hem gekeken maar daarna nooit meer.

De Ierse broers MacManus raken per ongeluk betrokken bij een vete met de Russische Maffia. Drie Russen komen hun geld halen bij een Ierse pub, maar op dat moment zitten de broers en hun vrienden Saint Patricks Day te vieren. Tja, verkeerde moment voor de Russen, waardoor de in elkaar geslagen de bar verlaten. Dat vraagt natuurlijk om wraak, wat voor de Russen dodelijk uitpakt. Nadat de lijken in een steegje gevonden worden door de politie, en FBI-agent Schmecker (Willem Dafoe) zetten zij de achtervolging op de barmhartige samaritianen.

The Boondock Saints is een verfrissende actiefilm die je een heel andere perspectief geeft van de gebeurtenissen in de film. Hij kijkt leuk weg, je leeft mee met de hoofdrolspelers en de actie word goed afgewisseld met de nodige humor. Met andere woorden, het deed me goed om deze film weer eens te bekijken!

IMDB cijfer: 7.8
Mijn cijfer: 7.5

[ Bericht 2% gewijzigd door JayHovah op 05-11-2012 16:01:14 ]
  maandag 5 november 2012 @ 15:27:58 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_118850232
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:12 schreef JayHovah het volgende:
The Boondock Saints is een verfrissende actiefilm
Je bedoelt clichematige Tarantino ripoff die in slechte stereotypes blijft hangen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 5 november 2012 @ 15:34:20 #136
286575 Roces18
Chef de party
pi_118850424
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt clichematige Tarantino ripoff die in slechte stereotypes blijft hangen?
Tarantino ripoff? Slechte stereotypes? :'( Alle Tarantino films vind ik ongelooflijk slecht maar Boondock Saints is een geweldige cultfilm. En waarmee doel je op met ripoff? Dat stukjes zijn gejat uit bijv. Reservoir Dogs? Dat het daar ook misgaat met de criminelen? Ik zie niet echt een duidelijk verband, want tarantino die jat anders ook altijd van iedereen.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118850512
speknek waarom ga je telkens inhoudelijk op de films?
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  maandag 5 november 2012 @ 15:40:47 #138
8369 speknek
Another day another slay
pi_118850633
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:34 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Tarantino ripoff? Slechte stereotypes? :'( Alle Tarantino films vind ik ongelooflijk slecht maar Boondock Saints is een geweldige cultfilm. En waarmee doel je op met ripoff? Dat stukjes zijn gejat uit bijv. Reservoir Dogs? Dat het daar ook misgaat met de criminelen? Ik zie niet echt een duidelijk verband, want tarantino die jat anders ook altijd van iedereen.
Ierse Katholieke dronkeboeren die Russische mobsters neerschieten nadat ze een bijbeltekst citeren en stijlvol in pak, in een film die chronologisch van hot naar her springt?

quote:
5s.gif Op maandag 5 november 2012 15:36 schreef Hoogstaande het volgende:
speknek waarom ga je telkens inhoudelijk op de films?
Anders is het zo'n opsomtopic. En hopelijk gaan mensen Boondock Saints niet meer zo overwaarderen natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118850662
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 22:35 schreef wiwalean het volgende:
Kongen av Bastųy (King of Devil's Island) (2010)
Kongen av BastĆøy (2010) - IMDb

Norwegian winter, early 20th century. On the boys home Bastoy, a new inmate leads the boys to a violent uprising against a brutal regime. How far is he willing to go to attain freedom?

Wat een heerlijke, goede film is dit. Zeer goed uitgewerkt. De hoofdpersonen worden zeer krachtig neergezet, waardoor ik echt in de film gezogen werd. Aanradertje.

IMDB: 7.3
Mijn cijfer: 8

-------------------------------------------------------

Entre les murs (2008)
Entre les murs (2008) - IMDb

Teacher and novelist Franēois Bégaudeau plays a version of himself as he negotiates a year with his racially mixed students from a tough Parisian neighborhood.

De film speelt zich grotendeels af in een klaslokaal, maar door het overtuigende acteerwerk bleef ik toch gewoon 2 uur geboeid kijken. Ik kreeg gewoon medelijden met leraren, want het kan ook gewoon kut zijn.

IMDB: 7.6
Mijn cijfer: 7.5
Wat een geweldige film is King of Devil's Island _O_ . Thanks!
pi_118850862
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:40 schreef speknek het volgende:
Anders is het zo'n opsomtopic. En hopelijk gaan mensen Boondock Saints niet meer zo overwaarderen natuurlijk.
Het is ook een opsomtopic :')
Zie de TT maar.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
pi_118851540
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:27 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt clichematige Tarantino ripoff die in slechte stereotypes blijft hangen?
Nee, ik bedoel dat IK de film verfrissend vind, deze topic vraagt om mijn mening toch?
  maandag 5 november 2012 @ 16:20:29 #142
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_118852274
Gisteravond pas kunnen bekijken, de nachtfilm van zaterdag op Ned2.

Welcome (2009) - IMDb

Prachtig en indrukwekkend (vrij veel op waarheid berustend) drama over het lot van o.a. gevluchte Irakezen in Calais die naar Engeland willen maar ondanks mensensmokkelaars daar meestal niet geraken.
Jongen van 17 probeert via zwemlessen bij zwemleraar zo ver te komen dat ie het Kanaal zwemmend kan oversteken.
Mooie rol van Vincent Lindon.

IMDB-cijfer: 7,5
Mijn cijfer: dikke 8/10
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 5 november 2012 @ 20:00:45 #143
286575 Roces18
Chef de party
pi_118862386
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:03 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Nee, ik bedoel dat IK de film verfrissend vind, deze topic vraagt om mijn mening toch?
:') maar je hebt gelijk :) maar korte discussies zijn volgens mij geen probleem
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118878670
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 01:21 schreef flipsen het volgende:

[..]

Nice, die wil ik ook wel zien. Sowieso zijn Almodovar films wel aan mij besteed :Y
Krijg je geen spijt van. Bizar, maar erg goed.

Net als Tesis en Abre los Ojos die je natuurlijk al kent!?
Amores Perros (Mexicaans, maar erg goed) en El Laberinto del Fauno vind ik de beste Spaanstalige films.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118878704
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:34 schreef Roces18 het volgende:
... Alle Tarantino films vind ik ongelooflijk slecht ...
Sorry, je kan een andere filmsmaak hebben, maar dat ALLE Tarantinofilms "ongelooflijk slecht" zouden zijn, dat kan gewoon niet.

Neem alleen de memorabele quotes en de muziekkeuzes al.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118878737
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 15:40 schreef speknek het volgende:

Anders is het zo'n opsomtopic.
Ben ik het mee eens. Met lijstjes, korte reviews (de meesten), gedegen reviews (vinnypassy) en een beetje discussie nodigt het topic uit tot films kijken.

Oh en @erik; con mucho gusto. Ben ook benieuwd naar jouw toppers.

[ Bericht 6% gewijzigd door El_Matador op 06-11-2012 08:51:35 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118882030
looper 2012

gaat over een looper. dat is een huur moordenaar. hij krijgt zn targets vauit de toekomst toegestuurd, want in de toekomst is het bijna onmogelijk iemand te laten verdwijnen. dus sturen ze de slachtoffers naar het verleden, en weg is ie. verder kan ik niks verraden, maar dat is pas de aanleiding tot een hele hoop verwikkelingen.

ik vond het een goede film. goede plot, beetje mindfuck, SF, thriller, tijdreizen. spannend.

8.
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:17:19 #148
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_118882278


quote:
the thin red line

De Tweede Wereldoorlog: de slag bij Guadalcanal zal een grote invloed hebben op de Japanse positie in het gebied. Een groep jonge soldaten wordt als steun naar de oorlogsmoeė Marine-eenheden gebracht. De gebeurtenissen in de oorlog zorgen er voor dat de soldaten een hechte band met elkaar ontwikkelen
ik vond het een grote tegenvaller,
camera beelden waren dan weer wel echt mooi
verhaal is op zich ook helemaal nix mis mee
alleen te veel acteurs, die aan bod komen
waarvan sommige ook niet echt een geweldige prestatie neerzetten bijv: nick Nolte en woody H.

sean penn en James Caviezel, hadden daar en tegen wel een goede rol neergezet.
maar te langdradig vond ik.

daarom maar een 5.5 ( mede ook omdat ik er veel meer van verwacht had)
mee bekant vangde gin haas.
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:33:43 #149
286575 Roces18
Chef de party
pi_118884667
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 08:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry, je kan een andere filmsmaak hebben, maar dat ALLE Tarantinofilms "ongelooflijk slecht" zouden zijn, dat kan gewoon niet.

Neem alleen de memorabele quotes en de muziekkeuzes al.
Oke ongelooflijk slecht is overdreven, maar meer dan vrijdagavond films vind ik het niet. Gewoon niet mijn stijl en je zal dan ook nooit een tarantino film aantreffen in mijn huis.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_118885009
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:33 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Oke ongelooflijk slecht is overdreven, maar meer dan vrijdagavond films vind ik het niet. Gewoon niet mijn stijl en je zal dan ook nooit een tarantino film aantreffen in mijn huis.
Rare mensen:

1. My Best Friend's Birthday (1987) 6 6.2
2. Reservoir Dogs (1992) 332 8.3
3. Pulp Fiction (1994) 388 8.9

4. Four Rooms (1995) 53 5.8
5. Jackie Brown (1997) 171 8.0
6. Kill Bill: Vol. 1 (2003) 409 8.3
7. Kill Bill: Vol. 2 (2004) 346 8.1
8. Sin City (2005) 392 8.4

9. Death Proof (2007) 295 7.1
10. Grindhouse (2007) 34 8.3
11. Inglourious Basterds (2009) 775 8.4

12. Django Unchained (2012) 0

_O-

En True Romance, From Dusk Till Dawn, Hostel, Hostel 2 en Desperado niet te vergeten...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_118885740
True Romance _O_

Oh ja en... Sin Sity _O_

Ohhh en ook... Pulp Fiction _O_
Natuurlijk ook Reservoir Dogs _O_

Ja en Kill Bill 1&2 _O_
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:11:29 #152
286575 Roces18
Chef de party
pi_118885950
Rare mensen? Volgens mij hebben sommige mensen hier autistische trekjes, mensen hebben nou eenmaal een andere smaak. Get over it.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:15:03 #153
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_118886064
Gisteren naar Skyfall geweest. Ik vond hem iets beter dan QoS, maar wel wat langdradig. Had er 20 minuten tussenuit geknipt en ik had hem vermakelijker gevonden. Ik denk dat Casino Royal nooit meer overtroffen gaat worden.
Dit, dus.
pi_118886078
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:05 schreef JDx het volgende:
True Romance _O_

Oh ja en... Sin Sity _O_

Ohhh en ook... Pulp Fiction _O_
Natuurlijk ook Reservoir Dogs _O_

Ja en Kill Bill 1&2 _O_

Zowel stuk voor stuk als samen verpakt "ONGELOOFLIJK SLECHT"

dixit Roces18.

_O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  Moderator dinsdag 6 november 2012 @ 13:27:57 #155
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118886484
Graag weer ontopic. Ik weet dat sommige mensen dit topic beschouwen als hun persoonlijke slowchattopic, maar anderen ergeren zich daar groen en geel aan, dus probeer het te houden bij wat je gezien hebt en korte reacties daarop. ^O^
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_118886819
The Amazing Spider-Man

Elke keer als ik superheldenfilm opzet hoop ik verrast te worden. Met name ook omdat deze een vrij hoog imdb-cijfer heeft. (Waarom?) Maar eigenlijk altijd word ik teleurgesteld. Ook weer bij deze. Gewoon een standaard filmpje, totaal niet bijzonder op welke manier dan ook. Andrew Garfield is nou niet echt een heel sympathieke acteur, helpt ook niet. En ik vond het vrij irritant dat mensen de kracht van die gast maar gewoon 'aannemen'. Zoals dat ie dat goal van dat football veld krom gooit, 'oh oke, zal wel'.

6
  dinsdag 6 november 2012 @ 15:45:13 #157
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_118891634
Gisteren met vrouw(vriendin)lief gekeken, die had `m nog nooit gezien:

There`s Something About Mary
Zelf heb ik `m al een aantal keer gezien maar ik blijf `m nog steeds leuk vinden. Stiller en Diaz zetten beiden de leukste rollen uit hun carriere neer in een, vast voor velen, herkenbaar verhaal waarin eigenlijk Matt Dillon de show steelt als foute P.I.
Zonder twijfel de leukste van de Farrelly broertjes.

IMDB Cijfer: 7,1/10
Mijn Cijfer: 7,8/10
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:19:50 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_118898224
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 08:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Krijg je geen spijt van. Bizar, maar erg goed.

Net als Tesis en Abre los Ojos die je natuurlijk al kent!?
Amores Perros (Mexicaans, maar erg goed) en El Laberinto del Fauno vind ik de beste Spaanstalige films.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tesis kende ik nog niet

Todo sobre mi madre, hable con ella, mar adentro, nueve reinas, y tu mama tambien.

Nog wat zeer goede Spaanstalige films.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_118902222
Ascenseur pour l'échafaud (1958)


In deze Franse film noir vermoord een zakenman zijn baas, die tevens de echtgenoot is van zijn vriendin. Een stomme fout heeft grote gevolgen...Prima film.

7.5/10
pi_118911644
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:19 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Tesis kende ik nog niet

Todo sobre mi madre, hable con ella, mar adentro, nueve reinas, y tu mama tambien.

Nog wat zeer goede Spaanstalige films.
Tesis is een must-see. _O_
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:12:40 #161
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118911731
WarGames (1983) - IMDb

Al een stuk of 10 keer gezien maar hij is en blijft goed _O_
Voor degene die hem niet hebben gezien, gewoon kijken, het verhaal is goed, de film zelf zit goed in elkaar.

De opvolger was helaas niet zo goed :P
pi_118916482
The Amazing Spider-Man

De enige leuke grap van de film is dat de regisseur Marc Webb heet. De productiemaatschappij moet een keer in de zoveel tijd een Spider-Man-film uitbrengen, omdat ze anders de rechten verliezen. Weet je ook gelijk waar je naar zit te kijken. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat de 29-jarige acteur die een scholier van 17 speelt ook erg grappig is. En dat in elke, maar dan ook elke film waarbij de hoofdpersoon op de middelbare school zit, een opgepompte spierbundel in de buurt is die hem pest. Van I am number four tot A history of violence. En daarna pakt de hoofdpersoon hem natuurlijk terug. Je weet dat het waar is. Ik snap niet hoe ze er elke keer weer mee wegkomen. Schoolvoorbeeld (hihi) van een cliché. Waarom is er geen IMDb-keyword voor? Terwijl er wel keywords zijn als 'earth viewed from space' en 'reference to youtube'.

Het is een lege remake die niets toevoegt, enkel en alleen om de rechten op Spider-Man te behouden. Zodat ze hem aan Avengers 2 kunnen toevoegen, ofzo. Ik snap niet hoe je hier naar kunt kijken zonder cynische blik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mainport op 06-11-2012 23:24:25 ]
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:24:02 #163
67089 Gillingham
The horror...
pi_118916907
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:43 schreef TargaFlorio het volgende:
Ascenseur pour l'échafaud (1958)
[ afbeelding ]

In deze Franse film noir vermoord een zakenman zijn baas, die tevens de echtgenoot is van zijn vriendin. Een stomme fout heeft grote gevolgen...Prima film.

7.5/10
Heerlijke muziek ook.
What's it going to be then, eh?
pi_118917485


Natuurlijk kijk ik ook 'intelligente' films. Deze is vooral grappig, omdat in de hele film de middenklasse, subtiel en minder subtiel, belachelijk gemaakt wordt, terwijl het uiteraard de middenklasse is die deze film gaat kijken. Ik vraag me dan af of ze dat zelf doorhebben. Minder subtiel in zinnen als: "Ik ruik de geur van een vrouw uit de middenklasse," wat enkele keren herhaald wordt. Subtieler wanneer de sophisticated docent - en feitelijke hoofdpersoon met wie de kijker zich identificeert - zich hier zo om verkneukelt, maar zelf... nouja, je snapt het wel. Ik ben nog geen recensie tegengekomen waarin dit stond, dus ik vind mezelf heel slim.
pi_118923136


Fantastische setting in de Berlijnse underground technoscene met Paul Kalkbrenner als DJ Ickarus. Ik ben normaal niet zo van de minimal-music, maar dit klinkt wel lekker hoor. Dat het verhaaltje een regelrechte aanfluiting is maakt niet zoveel uit. Aanrader voor iedereen die wel eens geweigerd is bij Berghain.
  woensdag 7 november 2012 @ 06:05:04 #166
75556 erkel
back from Dagestan
pi_118923910
Martha Marcy May Marlene (2011) - IMDb

Redelijke film over een meisje wat zich probeert te ontworstelen van een sekte waar ze een tijd lang bij aangesloten was. Met flashbacks tussendoor wordt het verhaal vertelt van het leven in de sekte en de brainwashpraktijken die daar bijhoren. Naar het einde toe is het maar de vraag of ze wel weer in de huidige maatschappij kan opereren. Leuk detail is dat de hoofdpersoon een zusje is van de Olsen-twins.

Seven Pounds (2008) - IMDb

Prachtige film met Will Smith en Rosario Dawson onder andere. Beiden leveren ook een topprestatie op acteergebied. De personage van Smith probeert een trauma recht te zetten uit het verleden door middel van mensen in zijn omgeving te helpen. Maar hierin gaat hij wel erg ver. Het verhaal is daarentegen realistisch neergezet en achteraf beef ik met een leeg en ook weer bevredigd gevoel achter.

Everything Is Illuminated (2005) - IMDb

Deze film heeft mij erg positief verrast. Ik had een pretentieuze en vage film verwacht (misschien wel door de cover), maar dat viel reuze mee. Het eerste deel van de film zaten vol met grappige momenten en in het tweede deel sloeg het verhaal om naar drama. Echter kon de film dit prima hebben en werd het hierdoor een zeer sympathiek filmpje. Elijah Wood en Liev Schreiber (regisseur) hebben een leuk werkje afgeleverd.

Moonrise Kingdom (2012) - IMDb

Dit was het niet voor mij. Een modern sprookje wat me deed denken aan de lange zondagmiddagen vroeger, waar ik uit verveeldheid keek naar gelijksoortige matige kinderseries/films. Andere films (zoals Royal Tenenbaums, Darjeeling Limited) van Wes Anderson kan ik wel waarderen, maar hierbij was ik blij dat de aftiteling begon. De bekende namen in deze film konden het niveau ook niet echt omhoog brengen.
Weisst
pi_118961373


Hoewel het geen slechte film was vond ik hem wel tegenvallen, het verhaal op zich is wel tof en interessant..
maar de film duurtiets te lang, en vooral het 1e uur isvrij langdradig.. Ook had er best wel wat meer vlottere actie scenes in mogen zitten...
Jammer er had zeker met deze actuers meer in gezeten...
wel een tof einde weer
en daarom geef ik em een 6
pi_118969655
TED

Om een gemiddelde aflevering van Family Guy, die 20 minuten duurt, moet ik vaker lachen dan dat ik om ruim 90 minuten TED heb gedaan.

En dat einde, tsjonge jonge.. :')

4/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_118970998
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:59 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Hoewel het geen slechte film was vond ik hem wel tegenvallen, het verhaal op zich is wel tof en interessant..
maar de film duurtiets te lang, en vooral het 1e uur isvrij langdradig.. Ook had er best wel wat meer vlottere actie scenes in mogen zitten...
Jammer er had zeker met deze actuers meer in gezeten...
wel een tof einde weer
en daarom geef ik em een 6
waarom dezelfde filmposter maken als Babel? :?

just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_118973002
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:00 schreef Apotheose het volgende:

[..]

waarom dezelfde filmposter maken als Babel? :?

[ afbeelding ]
Dat gebeurt wel vaker:
http://awesomenator.com/movies/movie-posters-that-look-the-same/
pi_118973559

The Vow

De film gaat over een pas getrouwd stelletje die beiden een auto ongeluk krijgen
en het meisje een hersenschudding krijgt en haar verleden helemaal vergeet.
Dat is zo een beetje de kern van de film.

De film zelf en het verhaal is in evenwicht en de moeite van het bekijken waard
alhoewel je dat in het begin niet hebt daar het verhaal na de het auto ongeluk
teveel in allerlei dialogen beland en de film weinig vaart geeft. Ik vergelijk het
een beetje met de film Autumn in NYC met Richard Gere en Wiona Ryder.

De film krijgt halverwege vaart omdat de verhaallijn zich dan pas in volle
hevigheid losbarst en er een interessant beeld voor de kijker ontstaat hoe
een getrouwde man op allerlei manieren probeert zijn 'verloren' vrouw voor
zich te winnen en zij ondanks alle overtuigend bewijs zij zich niks van haar
vroegere leven kan herinneren. De film eindigt mooi en ontroerend zonder
te voorspellend te zijn.


8
/ 10
  zaterdag 10 november 2012 @ 02:56:46 #172
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119046249
Afgelopen week heb ik onverwacht een aantal goede films gezien.


Arrietty (2010)
Eén van de meeste recente Studio Gibli animatiefilms, vanzelfsprekend Japans gesproken. Het oog voor detail in de tekeningen is verbluffend, het verhaal eenvoudig en de karakters boeiend. De film heeft niet de grootsheid van Spirited Away of Princess Mononoke, maar staat mooi op zichzelf als een goede animatiefilm. Aanrader dus.
IMDB: 7,6
Ik: 8


Win Win (2011)
Enigszins ongemakkelijke film over familieproblemen, hebzucht en worstelen. Het geheel doet nogal low-budget aan en heeft daardoor een bepaalde rauwe kwaliteit. Hierdoor raakte het verhaal me meer dan ik van tevoren had verwacht, gezien de omschrijving.
IMDB: 7,3
Ik: 7


Welcome (2009)
Franse film over een Koerdische jongen die vanuit Irak onderweg is naar de UK. In Frankrijk komt hij er achter dat het voor illegalen lastig is om het Kanaal over te steken. Eén optie is... zwemmen. Meeslepend verhaal, wat een beetje inzicht geeft in de toch onbekende wereld van illegalen binnen Europa. Een totale verrassing, hij kwam toevallig langs op TV. Aanrader!
IMDB: 7,5
Ik: 8


Paradise Lost 3: Purgatory (2011)
Documentaire over The West Memphis Three: drie jongens, waarvan er twee een levenslange gevangenisstraf uitzitten en de derde de doodstraf afwacht, voor de moord op drie kinderen in 1993. Dit is het 'vervolg' op twee eerdere documentaires uit 1996 en 2000 over deze zaak. De eerdere delen heb ik niet gezien, maar dat lijkt me ook niet essentieel om deze te begrijpen. Het verhaal is een 9 waard, zo intrigerend is het allemaal. Het is bijna onvoorstelbaar dat dit echt gebeurd is. De documentaire op zich vind ik echter niet van extreem hoge kwaliteit en er worden zo nu en dan vreemde keuzes gemaakt. Hij nodigt in ieder geval uit tot meer onderzoek naar deze zaak.
IMDB: 8,1
Ik: 7


Eileen
Een Nederlandse TV-film gebaseerd op het leven van Tanja Nijmeijer, de inmiddels wereldberoemde Nederlandse vrouw bij de Colombiaanse FARC. Dit verhaal is niet geheel gelijk aan de werkelijkheid en het is zeker nog niet af. Er zal nog wel een deel komen, nu ze mee doet aan de vredesbesprekingen. We krijgen in ieder geval wel een aardig inkijkje in het mogeljke leven van deze vrouw, die zo'n bizarre keuze maakte. In april van dit jaar ben ik zelf in Colombia geweest, en het algemene beeld in de steden en dorpen is soms herkenbaar (ook al is de film opgenomen in Ecuador). In Colombia bleek overigens ook dat Tanja Nijmeijer op dat moment nog helemaal niet bekend was bij de gewone bevolking.
IMDB: 6.6 (met slechts 10 stemmen)
Ik: 6,5

[ Bericht 18% gewijzigd door Lemans24 op 10-11-2012 17:01:29 ]
  zaterdag 10 november 2012 @ 04:16:39 #173
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_119046648
Intouchables

Gisteravond gezien Vond het een mooie film maar toch. Prima avond maar dat maar toch.
Het is een mooie film voor het grote publiek. En niet dat ik mezelf nu zo bijzonder vind, integendeel en niks neusje omhoog maar ik heb als liefhebber echt zoveel mooiere Franse films gezien.

Neemt niet weg dat het een prima film is om te kijken, een lief humoristisch drama en ik zou hem ook aanraden om te gaan kijken. Wie weet kijk je nog meer.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 aoūt 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 10:37:03 #174
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119048144
Funny Games (1997)

Vrij nare film over 2 jongens die eieren laten vallen in iemands vakantiehuisje...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119048697
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:12 schreef lipjes het volgende:
WarGames (1983) - IMDb

Al een stuk of 10 keer gezien maar hij is en blijft goed _O_
Voor degene die hem niet hebben gezien, gewoon kijken, het verhaal is goed, de film zelf zit goed in elkaar.

De opvolger was helaas niet zo goed :P
Dit is echt een goede film _O_ al weer even geleden dat ik hem zag.
  zaterdag 10 november 2012 @ 12:45:18 #176
286575 Roces18
Chef de party
pi_119050740
TED

Laat ik kort zijn, niet kijken deze shit. Wat een flutfilm en je kan je tijd beter besteden dan naar deze ongrappige romcom te kijken. :') 1/10
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119051079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:45 schreef Roces18 het volgende:
TED

Laat ik kort zijn, niet kijken deze shit. Wat een flutfilm en je kan je tijd beter besteden dan naar deze ongrappige romcom te kijken. :') 1/10
Beste comedy van 2012, lange tijd geleden dat ik zo gelachen heb tijdens een film, 9/10.

De humor moet je wel liggen, geef ik toe.
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  zaterdag 10 november 2012 @ 13:05:23 #178
286575 Roces18
Chef de party
pi_119051174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:01 schreef GieJay het volgende:

[..]

Beste comedy van 2012, lange tijd geleden dat ik zo gelachen heb tijdens een film, 9/10.

De humor moet je wel liggen, geef ik toe.
Family Guy, American Dad enz. kijk ik altijd en dat is ook mijn humor maar in deze film komt het gewoon niet goed uit de verf. Elke keer als die beer praat, dan denk ik aan Stewie of Peter Griffin en soms zelfs aan Brian. Maar het plot is gewoon ook erg slecht, alleen was er wel een goed stukje met Flash Gordon maar daar hield het ook mee op. En Mila Kunis is sowieso een slechte actrice die vaak getypecast wordt voor dit soort onzin.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 10 november 2012 @ 14:24:05 #179
319979 Fok-it
All is well
pi_119052990
Heb net Ted gekeken, vond het een erg vermakelijke film. vond juist de stukken met die Flash Gordon wat minder.

en Mila natuurlijk O+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_119053487
Ik heb Ted inmiddels ook op mn pc staan. Ik ben wel benieuwd! c_/
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zaterdag 10 november 2012 @ 15:46:42 #181
386405 yurian
slaapdeprivatie
pi_119055093
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:05 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Family Guy, American Dad enz. kijk ik altijd en dat is ook mijn humor maar in deze film komt het gewoon niet goed uit de verf. Elke keer als die beer praat, dan denk ik aan Stewie of Peter Griffin en soms zelfs aan Brian. Maar het plot is gewoon ook erg slecht, alleen was er wel een goed stukje met Flash Gordon maar daar hield het ook mee op. En Mila Kunis is sowieso een slechte actrice die vaak getypecast wordt voor dit soort onzin.
Ik vind het nou niet bepaald een straf om naar Mila Kunis :9~ te kijken...
Voor de rest staat die hele film me niet aan.
pi_119055891
on the road
Ik heb het boek van Jack Kerouac nooit gelezen, ben ook niet van de beschreven generatie en heb niets met allerlei intellectueel gezever dus heb behoorlijk onbevooroordeeld de film bekeken.

Verhaal gaat over de periode vlak na de oorlog, de vroege jaren 50. Een stel beatniks (soort prehistorische hipsters) rijdt met een auto dwars door alle (uit)hoeken van Amerika. Een jonge schrijver Sal Paradise raakt in de ban van de charismatische losgeslagen voorman Dave Moriarty en zijn vriendin MaryLou en voegt zich bij hun. Een innige vriendschap ontstaat. De tocht staat in het teken van drank, drugs, sexuele uitspattingen en het ontmoeten van vreemde, schilderachtige personages. Op het laatst blijkt de vriendschap echter minder voor te stellen dan men aanvankelijk dacht.

Hele aardige roadmovie waar vooral de acteur Garret Headlund (Dave Moriarty) de sterren van de hemel speelt. Ook Kirsten Stewart doet het als MaryLou niet onaardig. Sam Riley (bekend van 'Control' de film over de jaren '80 band 'joy division') overtuigt stukken minder. Film is wel tikje langdradig. Het tijdsbeeld over de vroege jaren 50 in Amerika is wel heel goed in beeld gebracht, af en toe prachtige beelden. De semi-intellectuele dialogen zijn af en toe op het stompzinnige af maar zal wel bij het boek horen en de doelgroep van het boek, aan mij is het echter niet besteed. Toch blijf je na afloop wel piekeren over de film en de ongenaakbaarheid en 'drive' van Dave Moriarty, een charismatische persoonlijkheid die schijt heeft aan de maatschappij. Een 7+

We bought a zoo\
Over feelgood movies gesproken, hier hebben we er weer eentje. Matt Damon besluit na het overlijden van zijn vrouw met zijn kinderen een vervallen dierentuin op te kopen, om naast de dierentuin o.a. de problemetische relatie met zijn zoon te redden. Natuurlijk is daar de knappe opzichter (Scarlett Johansson die eens geen femme fatale speelt) die de nodige problemen met de nieuwkomers heeft. De eerste 10 minuten weet je al hoe de film gaat aflopen, plot is feitelijk zo uit te stippelen. Paar komische scenes maar redden het uitgekauwde feelgood concept niet. 5+

arbitrage
Thriller met een leuk gegeven. Miljonair/vastgoedmagnaat/CEO Richard Gere krijgt een auto-ongeluk onder verdachte omstandigheden die je liever niet meemaakt als keurig getrouwde, geslaagde en algemeen gerespecteerde zakenman. Als het je jezelf overkomt trouwens ook niet. Dit zorgt voor een reeks van complexe gebeurtenissen waarbij hij steeds dieper in de ellende komt naarmate hij tracht e.e.a. in de doofpot te stoppen. Boeiend om te zien hoe de politie steeds dichter op zijn hielen komt en alles uit te kast probeert te trekken om hem aan te houden. Film is geen topper maar je wilt toch wel graag zien hoe dit afloopt. Leuke rol van Susan Sarandon als eega van Richard. Zeker een download waard. Een 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 10-11-2012 16:26:05 ]
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_119071068


Ik heb het orgineel niet gezien, maar ik ga films ook niet vergelijken of beoordelen op het feit of ze beter of slechter zijn dan het orgineel. Bij mij gaat het om de film ZELF hoe die is (en of dat nou beter of slechter is dan een remake i dont care).

Ik vond dit een hele toffe en vlotte actiefilm!, verhaal is niet heel erg diep maar precies goed om leuk en vermakelijk te zijn en precies goed voor een vlotte actie film als deze.
Heb me ontzettend met deze film vermaakt en geef hem daarom ook
7.5 beter dan de ''standaard'' actiefilm!
pi_119071949
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:44 schreef Apotheose het volgende:
Ik heb Ted inmiddels ook op mn pc staan. Ik ben wel benieuwd! c_/
Ik vond m leuk, grappig, lief! :D Wat een toffe beer O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 14:24 schreef Fok-it het volgende:
Heb net Ted gekeken, vond het een erg vermakelijke film. vond juist de stukken met die Flash Gordon wat minder.

True.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 11 november 2012 @ 09:51:36 #185
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_119077538
Vond TED best overrated juist.

En Skyfall eigenlijk ook....Gisteren in de bios geweest. Gewoon een recht-toe/recht-aan Bond-film. Ik snap de hype niet zo.
  zondag 11 november 2012 @ 10:26:54 #186
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_119077910
Gisteravond ook Ted gezien. Bij vlagen toch aardig moeten lachen "I hear the fat kid running, that must be hilarious to see", maar over het geheel kreeg ik toch het gevoel dat er meer met het uitgangspunt van een levende teddybeer gedaan had kunnen worden.

Dat zat dan vooral een beetje in de dialogen die een beetje geforceerd over kwamen. Zo bijvoorbeeld (geen dialoog dan, maar toch), het stukje van Patrick Stewart over dat een kinderwens het sterkste op aarde is, en hij dan opeens over een of ander beest begint. Dat kwam gewoon net niet over.

Toch vermakelijk om te zien.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 11 november 2012 @ 10:34:05 #187
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_119077993
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:08 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb het orgineel niet gezien, maar ik ga films ook niet vergelijken of beoordelen op het feit of ze beter of slechter zijn dan het orgineel. Bij mij gaat het om de film ZELF hoe die is (en of dat nou beter of slechter is dan een remake i dont care).

Ik vond dit een hele toffe en vlotte actiefilm!, verhaal is niet heel erg diep maar precies goed om leuk en vermakelijk te zijn en precies goed voor een vlotte actie film als deze.
Heb me ontzettend met deze film vermaakt en geef hem daarom ook
7.5 beter dan de ''standaard'' actiefilm!
Hier sluit ik me helemaal bij aan, gewoon een vermakelijke actiefilm voor op de zaterdagavond. Ik heb het idee dat veel mensen een film te veel analyseren. Dat doe ik eigenlijk nooit, ik wil gewoon vermaakt worden.

Mijn vriendin vond het ook een goede film maar voor haar was de voornaamste reden Kate Beckinsale. Die vind ze nogal lekker :P
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
  zondag 11 november 2012 @ 11:11:38 #188
182073 invine
blablabla etc.
pi_119078530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 23:08 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb het orgineel niet gezien, maar ik ga films ook niet vergelijken of beoordelen op het feit of ze beter of slechter zijn dan het orgineel. Bij mij gaat het om de film ZELF hoe die is (en of dat nou beter of slechter is dan een remake i dont care).

Ik vond dit een hele toffe en vlotte actiefilm!, verhaal is niet heel erg diep maar precies goed om leuk en vermakelijk te zijn en precies goed voor een vlotte actie film als deze.
Heb me ontzettend met deze film vermaakt en geef hem daarom ook
7.5 beter dan de ''standaard'' actiefilm!
Helemaal mee eens! Ik heb het "origineel" ook gezien met arnie, maar als je beide films als 2 aparte films ziet (wat ze ook zijn, beide zijn een interpretatie van een boek!) zijn ze beide erg vet!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 11 november 2012 @ 13:42:02 #189
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_119082027
Argo

Ik wilde origineel naar Skyfall, maar die was uitverkocht of er was nog plek helemaal vooraan, maar daar weiger ik te zitten.
Dus dan maar the best next thing. En dat was Argo, de rest is in mijn ogen pulp behalve the perks of..
En echt... geniaal. Het is een waargebeurd verhaal. En het laat een stukje geschiedenis van Iran zien en hun relatie met de VS. Het gaat over het bevrijden van 6 Amerikaanse diplomaten uit het huis van de Canadese Ambassadeur op een onwaarschijnlijke wijze. De film is spannend en op bepaalde momenten ook beklemmend. Maar heeft ook zijn komische momenten waardoor de serieusheid van de film wordt doorbroken. Met leuke rollen van John Goodman en Bryan Cranston (Breaking Bad). Ik ben niet echt een fan van Ben Affleck, maar in deze film vond ik hem echt goed.
Al met al echt een aanrader.

IMDB: 8,4/10
Ik: 8,6/10
Seen it all done it all, can't remember most of it
  zondag 11 november 2012 @ 14:09:28 #190
286575 Roces18
Chef de party
pi_119083017
Savages

Veel potentie, maar het heeft om een of andere reden toch niet alles waar te weten maken. De film begint goed met een bijna "dior/chanel-achtige narration (weet het nl woord niet)" en worden we geļntroduceerd tot Ophelia die haar lichaam deelt met 2 drugdealers genaamd Ben & Chon. Ze vullen elkaar aan, de ene is de krachtpatser en de ander die doet het denkwerk. Ze hebben succes met hun wiet maar nu wil een mexicaans drugskartel een graantje meepikken wat leidt tot de nodige "botsingen". Aan de details is veel aandacht aan besteed echter tegen het einde voelt de film te lang aan duren. Over de 2 uur aan speeltijd terwijl het wellicht in anderhalf uur kon. En zelfs in die tijd raak je nooit echt verbonden met de karakters, tot je dan bij het nietszeggende einde komt en je denkt: ???? mkay... Blake Lively kan je inwisselen voor elk ander 20 jarig dom blondje, maar de rest doet het verrassend goed.

Zeker geen slechte film, maar het kon wel beter imho.

7+
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 11 november 2012 @ 14:18:35 #191
370431 drakin
vurig typje
pi_119083386
Dark Shadows, in het begin te sterk van weer hetzelfde, weer Johnny Depp en Helena Bonham Carter in de uitgekauwde zelfde tim burton sfeer, met dezelfde beelden, zelfde make up stijl en ow dezelfde uitdrukkingen en lachjes waar ik nog van hou ook. Alleen nu niet meer.
Toch pakt de film je, heeft goede humormomenten en is ondanks dat wat vooral in het begin ergelijk is een hele leuke vermakelijke film. Zou het dan aan het verhaal liggen?

Hunger Games, ik had het boek gelezen en vond de meesten erg goed gecast, leuke spannende young adult film.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_119086692
Tesis (1996) - IMDb



Spaanse film over een studente die een thesis wil schrijven over geweld in films. Tijdens haar onderzoek vindt ze een video waarop een vrouw op gruwelijke wijze wordt gemarteld en vermoord. De vrouw blijkt een oud studente te zijn van dezelfde studie.

Ik zag de naam van deze film hier laatst langskomen. Was er wel benieuwd naar want ik houd van Spaanse films. Hij stelde niet teleur. Ontzettend spannende film! Op het puntje van mijn stoel gezeten en dat heb ik niet vaak. Aan het begin dacht ik even dat ik naar een horrorfilm zat te kijken, maar het is meer een goede thriller. Aanrader!
IMDb: 7.5
Ik: 8
pi_119093755
The Expendables 2 (2012)


Verstand op nul en gewoon genieten van 90 minuten actie die een paar keer over de top gaat.

7/10
pi_119098202
Ben nu Mr Nobody aan het kijken.... '



Maar de film valt me tegen. Dan zie je weer dit verhaal, dan weer dat... Dan weer hem als oude man. En natuurlijk de vele vrijpartijen en drama hier en daar. Ik vind het wat onsamenhangend en kom er moeilijk doorheen. Beetje slaapverwekkend. Kijk m morgen of straks wel verder. So far een 5/10.

Nou laat maar. Ga niet meer verder kijken. Next! :W

[ Bericht 11% gewijzigd door Apotheose op 11-11-2012 21:51:52 ]
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 11 november 2012 @ 21:23:45 #195
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119103153
Looper







Je hebt 15 minuten om op een bestemming te komen.
Elke minuut telt, want elke minuut verlies je iets van jezelf.

Bruce Willis is er weer en is ouderwets goed, maar Joseph Gordon-Levitt steelt de show in deze bizarre sci-fi actie thriller.

Gaat dat zien, voor iedreen die een formidabel stukje tijd over denkt te hebben.

IMDB 8.0
DrDarwin geeft er 9.0 want die is dol op dit soort films.....
pi_119115743
quote:
13s.gif Op zondag 11 november 2012 20:10 schreef Apotheose het volgende:
Ben nu Mr Nobody aan het kijken.... '

[ afbeelding ]

Maar de film valt me tegen. Dan zie je weer dit verhaal, dan weer dat... Dan weer hem als oude man. En natuurlijk de vele vrijpartijen en drama hier en daar. Ik vind het wat onsamenhangend en kom er moeilijk doorheen. Beetje slaapverwekkend. Kijk m morgen of straks wel verder. So far een 5/10.

Nou laat maar. Ga niet meer verder kijken. Next! :W
Ahhh, die film is geniaal!

Heb hem destijds een 9/10 gegeven. En zelfs nog voor een 2e keer gekeken.
  maandag 12 november 2012 @ 11:12:12 #197
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_119117769
Afgelopen dagen 2 stuks.

WarGames: The Dead Code (Video 2008) - IMDb
Een aardige opvolger van deel 1 (welke ik eerder deze week heb gezien) maar haalt toch het niveau niet helemaal.
Zit goede actie in, zo af en toe een beetje humor.
Leuk is dat de WOPR er ook in zit, degene waarmee het toch een beetje begon.
IMDB geeft een 4.5, dat vind ik vrij laag.
Ik zou deze een 6 tot 6.5 geven.

Ted (2012) - IMDb
Heerlijke film voor een zaterdagavond.
Humor is goed, evenals het bespotten van andere acteurs e.d.
Gewoon een heerlijke film om te kjiken, ik geef hem een 8.5
  maandag 12 november 2012 @ 11:25:02 #198
286575 Roces18
Chef de party
pi_119118189
quote:
13s.gif Op zondag 11 november 2012 20:10 schreef Apotheose het volgende:
Ben nu Mr Nobody aan het kijken.... '

[ afbeelding ]

Maar de film valt me tegen. Dan zie je weer dit verhaal, dan weer dat... Dan weer hem als oude man. En natuurlijk de vele vrijpartijen en drama hier en daar. Ik vind het wat onsamenhangend en kom er moeilijk doorheen. Beetje slaapverwekkend. Kijk m morgen of straks wel verder. So far een 5/10.

Nou laat maar. Ga niet meer verder kijken. Next! :W
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119118280
Alpha Dog

Een groepje jonge crimineeltjes hebben geld tegoed van een bekende en de situatie gaat van kwaad naar erger. Prima crime film die gebaseerd is op ware gebeurtenissen. Timberlake stond 6 jaar geleden duidelijk nog aan het begin van zijn filmcarriere maar doet het desondanks niet slecht, evenals Emile Hirsch en de rest vd cast. Film maakte wel indruk, niet in de laatste plaats door de domheid van de criminelen. Aanrader.

8.1

Abraham Lincoln: Vampire Hunter

Doorsnee over de top actiefilmpje zonder inhoud, verveelt niet maar stijgt ook niet boven de middelmaat uit. Voelt af en toe zelfs erg b-film achtig aan maar het kijkt wel lekker weg. De hoofdrolspeler overtuigde me totaal niet met zijn uitstraling van een doetje, toen hij ouder werd en op Liam Neeson ging lijken was het beter te pruimen bij de rol die hij speelde :) .

6.3

The Watch

Veel bekritiseerd maar vond hem best vermakelijk, Stiller en Vince Vaughn weer een keer samen werkte voor mij prima. Leuke komedie, maar niet overdreven hilarisch.

7.1

Ted

Ook deze viel me mee, vooral omdat ik een hekel heb aan Family Guy en dus niets verwachtte. Jammer dat er zo een cliche verhaaltje omheen bedacht is maar de grofgebekte teddybeer was wel vermakelijk. Vooral de scene met Flash Gorden....

7.0

[ Bericht 0% gewijzigd door planethugo op 12-11-2012 11:36:17 ]
pi_119118444
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:25 schreef Roces18 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja zoiets had ik wel door maar ik kwam er moeilijk doorheen. Misschien later nog maar es een poging wagen :)
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Beste/leukste mod 2022 maandag 12 november 2012 @ 11:39:43 #201
319979 Fok-it
All is well
pi_119118745
quote:
13s.gif Op zondag 11 november 2012 20:10 schreef Apotheose het volgende:
Ben nu Mr Nobody aan het kijken.... '

[ afbeelding ]

Maar de film valt me tegen. Dan zie je weer dit verhaal, dan weer dat... Dan weer hem als oude man. En natuurlijk de vele vrijpartijen en drama hier en daar. Ik vind het wat onsamenhangend en kom er moeilijk doorheen. Beetje slaapverwekkend. Kijk m morgen of straks wel verder. So far een 5/10.

Nou laat maar. Ga niet meer verder kijken. Next! :W
Na 20 minuten uitgezet en `voorlopig' van plan niet meer op te zetten, vreselijke film.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_119118907
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:31 schreef Apotheose het volgende:

[..]

ja zoiets had ik wel door maar ik kwam er moeilijk doorheen. Misschien later nog maar es een poging wagen :)
Zou ik zeker doen, geweldige film!
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
  maandag 12 november 2012 @ 12:47:11 #203
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_119121238
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Na 20 minuten uitgezet en `voorlopig' van plan niet meer op te zetten, vreselijke film.
Heb hem wel afgekeken, maar vond het ook vreselijk ja.
pi_119121549
De muziek, het 'vreemde' en het centraal staan van liefde moet je door de film trekken. Als je deze 3 punten al niks vindt, zou ik de film niet eens kijken. Voor mij waren het juist de redenen om door te kijken, ondanks dat ik de film uit wilde zetten.
pi_119141107


The Wrestler

IMDb top 250 #225

Van de maker van Requiem of a dream, Black Swan

Randy 'the ram' Robinson is een professioneel Amerikaans worstelaar, van dat geacteerd worstelen. Hij is al oud en krijgt last van allemaal kwalen die de sport met zich meebrengt. Het is verstandig om er mee te sporten maar in de ring is hij een gerenommeerd acteur, maar buiten de ring is hij een arme sloeber met gezondheidsproblemen die in een trailer woont. Welke weg kiest hij?

imdb rating 8.0
ik 7,5, omdat ik Amerikaans nepworstelen afschuwelijk vind, maar het is goed geacteerd en Randy is een leuke vent om naar te kijken met al dit gestuntel.

--edit speknek
da's niet de bedoeling

[ Bericht 7% gewijzigd door speknek op 12-11-2012 20:58:49 ]
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:30:10 #206
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_119155259
Ik vond Mr. Nobody wel een fijne film :Y.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 13 november 2012 @ 09:39:30 #207
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119155400


Schinlders list

quote:
Oskar Schindler is een ijdele en hebberige Duitse zakenman die echter tijdens het Nazi-regime zeer menselijke trekjes begint te vertonen wanneer hij besluit om zijn fabriek te gaan gebruiken als vluchtplaats voor Joden. Gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Schindler, die op deze manier ongeveer 1100 Joden van de gaskamers van Auschwitz heeft weten te redden
gisteren nog maar eensch een keer opgezet,

en het blijft toch echt een geweldige film,
ik weet nog dat ik er vroeger echt helemaal nix aan vond, ( vanwege dat zwart - wit)

nou vind ik het er wel bij passen,
zeer goed geacteerd
alles mooi in beeld gebracht met precies de goede muziek erachter.

enige nadeel vind ik wel, dat het in het engels is
opzich geen probleem als alles engels is, maar stoorde me er toch wel aan omdat wanneer "gewone soldaten" gingen schreeuwen het wel weer in het duits was.

maar toch een 9/10
mee bekant vangde gin haas.
pi_119155622
Tot een maand geleden gedacht dat Schindlers List gewoon Schindlers lijst betekende :')

Nog nooit gezien, moet ik ook maar eens doen, hoewel ik niet van zulke films houd.

---

Om niet teveel te spammen in dit topic, antwoord op het bericht hieronder:

Oh, dom, ik verwarde het met Mein Kampf :') dacht altijd dat dat mijn kamp was, maar dat is dus mijn strijd :P

[ Bericht 6% gewijzigd door JDx op 13-11-2012 10:13:46 ]
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:03:10 #209
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119155914
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:52 schreef JDx het volgende:
Tot een maand geleden gedacht dat Schindlers List gewoon Schindlers lijst betekende

Nog nooit gezien, moet ik ook maar eens doen, hoewel ik niet van zulke films houd.
wat denk je dan dat het betekend?
want dat betekend het wel heur :Y
mee bekant vangde gin haas.
pi_119162968
Total Recall (2012)

Dit vond ik best een leuke remake. Had verwacht dat het verhaal en de setting 1op1 gekopieerd gingen worden, maar ik werd blij verrast. Zitten een paar leuke vondsten in. Heb me er prima mee vermaakt.

7

In the Mood for Love

Eindelijk m'n eerste Wong Kar Wai film gezien. Zwoele film. En de hele tijd die focus op de vrouwelijke vormen, ik vond het leuk. Binnenkort maar 2046 checken.

7.5
pi_119163114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 09:52 schreef JDx het volgende:
Tot een maand geleden gedacht dat Schindlers List gewoon Schindlers lijst betekende :')

Nog nooit gezien, moet ik ook maar eens doen, hoewel ik niet van zulke films houd.

---

Om niet teveel te spammen in dit topic, antwoord op het bericht hieronder:

Oh, dom, ik verwarde het met Mein Kampf :') dacht altijd dat dat mijn kamp was, maar dat is dus mijn strijd :P
ga alsjeblieft gewoon weg :')
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 13 november 2012 @ 15:59:29 #212
186611 Haags
pi_119167328
Ik ben gister naar Argo geweest.

Een 8.5 !!

Waargebeurd verhaal, hou er wel van!
Zeker een aanrader, goed verhaal!
Zonder wrijving geen glans
pi_119174140
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:39 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Na 20 minuten uitgezet en `voorlopig' van plan niet meer op te zetten, vreselijke film.
Inderdaad, film was tenenkrommend slecht... heb de rit uitgezeten, maar was dik tegen mijn goesting ;)
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_119174186
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 november 2012 10:03 schreef kawa4 het volgende:

[..]

wat denk je dan dat het betekend?
want dat betekend het wel heur :Y
de list van schindler denk ik.
Wie dit leest is hek.
pi_119176151
Mr Nobody vind ik een top film, het zet je aan het denken. ik kan dat wel waarderen tussen al die American style hollywood producties. wat ook heerlijk is om je verstand op 0 te zetten en op de bank te liggen.

had het niet beter kunnen schrijven:
"Choices, their meaning, why we choose this or that road through our lives, their consequences, whether we are aware of them of not. How many different lives could we be living ? Through the infinite possibilities facing each and every one of us, the good and the bad choices, every turn taken creates a new life, the most interesting of all is being alive. Chaos theory and butterfly effect to remind us how small we are in the randomness of the universe and yet so able to actively manifest the reality we desire. Nemo Nobody has to choose between leaving with his mother or stay with his father, the starting point of the exploration his available destinies. Unable to decide, he chooses both and takes us for a ride through an immensity of possible"
pi_119182487
quote:
0s.gif [b]


Paradise Lost 3: Purgatory (2011)
Documentaire over The West Memphis Three: drie jongens, waarvan er twee een levenslange gevangenisstraf uitzitten en de derde de doodstraf afwacht, voor de moord op drie kinderen in 1993. Dit is het 'vervolg' op twee eerdere documentaires uit 1996 en 2000 over deze zaak. De eerdere delen heb ik niet gezien, maar dat lijkt me ook niet essentieel om deze te begrijpen. Het verhaal is een 9 waard, zo intrigerend is het allemaal. Het is bijna onvoorstelbaar dat dit echt gebeurd is. De documentaire op zich vind ik echter niet van extreem hoge kwaliteit en er worden zo nu en dan vreemde keuzes gemaakt. Hij nodigt in ieder geval uit tot meer onderzoek naar deze zaak.
IMDB: 8,1
Ik: 7

Deze docu ook gezien, ik was nogal onder de indruk van het hele reilen en zeilen. Ongelofelijk hoe dit zo heeft kunnen zijn. De bekrompenheid van denken is triest, ik werd er zelf een beetje pissig van.

Hij is wat langdradig, had sommige dingen iets korter kunnen doen, maar zeker het kijken waard

Ik geef de docu een dikke 8
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:34:18 #217
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_119184073
Spellbound (1945, Alfred Hitchcock)

Met de psychoanalyse als thema en Hitchcock aan het roer kon er toch weinig mis gaan: het thema vind ik altijd erg interessant en Hitchcock behoort tot mijn favoriete regisseurs. Toch verwerd het min of meer een meer typerende Hitchcock, waarbij dit slechter klinkt dan het is. Het mysterie rondom de moord van een dokter, die zoals het Hitch betaamt uiteraard nimmer in beeld verschijnt, hebben we wat vaker gezien. Dit mysterie wordt erg aangenaam verweven met de psychoanalytische thema’s en dan met name de droom: de droomsequens die deels vormgegeven is door Salvador Dalķ is prachtig.Toch kan ik me er niet aan ontworstelen dat Hitchcock en producent Selznick (die de psychoanaluse verfilmd moest hebben) beiden concessies hebben moeten doen en er daardoor niet de optimale mix uit is gekomen. Maar waar hebben we het over: het thema is krachtig, vooral ook gezien het tijdsperspectief en een moordmysterie kun je aan niemand beter overlaten dan Alfred Hitchcock. Hele dikke voldoende.

Skyfall (2012, Sam Mendes)

De ‘back to basic’ aanpakt die vanaf Casino Royale op de Bond-films is toegepast bevalt me uitstekend. Ook bij deze nieuwste Bond werkt dit weer prima, met Mendes aan het roer hoef je immers ook geen vreemde Bondiaanse tierelantijnen te verwachten. Hoewel ik met een tevreden gevoel de bioscoopzaal uit ben gestapt, had ik er toch iets meer van verwacht. Men acteert prima, met Bardem niet geheel verrassend als uitblinker, en de beeldvorming is bijzonder fraai: vooral de openingscredits zijn een lust voor het oog met Adeles soundtrack op de achtergrond. Er is weer een gezonde dosis humor en de gekrenkte Bond met zijn zoektocht naar het verleden, inclusief gepaste knipoogjes naar de gehele reeks, bleven wat mij betreft echter steken op een zeer degelijk niveau. Het is dus slechts kniesoren, want het blijven uiteindelijk drieėnhalve ster, maar ik denk dat hier toch nog net wat meer in had gezeten.
pi_119186054
End of Watch

Film over twee cops die South Central hard aanpakken. Ik vond Jake Gyllenhaal nooit zo bijzonder maar in deze film doet ie het vrij aardig.

8/10.
pi_119186685
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:03 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Deze docu ook gezien, ik was nogal onder de indruk van het hele reilen en zeilen. Ongelofelijk hoe dit zo heeft kunnen zijn. De bekrompenheid van denken is triest, ik werd er zelf een beetje pissig van.

Hij is wat langdradig, had sommige dingen iets korter kunnen doen, maar zeker het kijken waard

Ik geef de docu een dikke 8
De eerste twee delen zijn ook dikke aanraders. ^O^
  dinsdag 13 november 2012 @ 23:55:34 #220
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_119187445

Argo
Dit is het waargebeurde verhaal over de redding van een groep Amerikaanse gijzelaars in Iran. Ben Affleck blijkt het regisseren aardig onder de knie te hebben en maakt van Argo een regelrechte thriller die je tot het einde in spanning laat zitten. De tijd waarin de film zich afspeelt (1979) is ook zeer goed neergezet. Ik spotte zelfs een scrabble bord dat er precies zo uit zag als het jaren '70 bord dat bij mij in de familie wordt gebruikt. Argo is echt een aanrader!

IMDb: 8,3
Ik: 8,5 (dicht tegen een 9 aan)



Another Earth
Naast de aarde duikt een planeet op, die de gespiegelde versie van de aarde blijkt te zijn. Dit klinkt als hard science fiction, maar dat is het niet. Eigenlijk gaat deze film over een kwetsbaar meisje met een verleden en haar relatie met een man, eveneens met een verleden. Intrigerend allemaal, maar ik moet deze film wel nog een tweede keer gaan bekijken.

IMDb: 7,0
Ik: 7
pi_119193938


Ontzettend leuke film!! een film die net wat anders is dan de standaard rom-komedie!
hele leuke mix van drama/feelgood/romantiek/komedie!!
Leuk gespeeld en orgineel verhaal, je zit de hele filmmet een heerlijk gevoel te kijken en kan afentoe ook lekker lachen!!
heb alleen 1 klein ding, tegen t einde verdwijnd even het ''feel good'' en dat vind ik helaas een minpunt.. ik had het liever iets anders zien lopen...
maar het einde was weer heerlijk
daarom 7.5 !
pi_119196042
The Road (2009)

Mooie doch zwaarmoedige, post-apocalyptische film over de liefde tussen vader en zoon en de ontberingen en gevaren die ze moeten doorstaan tijdens hun tocht door een verwoest Amerika. Redelijk trage film, maar goed geacteerd (Viggo Mortensen is fenomenaal), prachtige cinematografie en mooie muziek van Nick Cave en Warren Ellis (Grinderman).

IMDb: 7.3
Ik: 8.0
  woensdag 14 november 2012 @ 12:07:52 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_119196155
Gisteravond "Seven Pounds" bekeken met Will Smith.

Film duurt me te lang en na een ruim half uur heb je nog steeds geen idee wat er nou eigenlijk aan de hand is. Kon me niet echt boeien, hoewel vrouwlief het toch niet droog hield op het eind.
IMDB: 7,5
Ik: 6
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 14 november 2012 @ 12:20:27 #224
356891 Abed
hooggeleid
pi_119196607
Ted:
Niet vernieuwend, paar leuke momenten, verder redelijk standaard film. Teveel gehyped en geschikt voor pauper bioscooppubliek dat om alles lacht.
7.0

Alpha dog:
Prima film, ben liefhebber van Emile Hirsch maar vond hem in deze rol iets minder.
7.8

End of Watch:
Het draait uiteindelijk niet zozeer om het verhaal, karakters worden goed neergezet en werd in de film gezogen, wellicht omdat het midden in de nacht was. Mijn Jake Gyllenhaal fetish kwam weer uit, briljante rol weer.
8.1
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_119196719
Contraband

Redelijk standaard Mark Wahlberg actie-flick met zwaar over de top scene's en onwaarschijnlijke wendingen maar toch was het prima vermaak. Deed me een beetje aan Taken denken, het sloeg dus nergens op maar werkte wel. Behalve dan een belachelijke wending op het einde :')

6.9
  woensdag 14 november 2012 @ 15:12:01 #226
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_119201847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:07 schreef flipsen het volgende:
Gisteravond "Seven Pounds" bekeken met Will Smith.
[ afbeelding ]
Film duurt me te lang en na een ruim half uur heb je nog steeds geen idee wat er nou eigenlijk aan de hand is. Kon me niet echt boeien, hoewel vrouwlief het toch niet droog hield op het eind.
IMDB: 7,5
Ik: 6
Misschien was dat ook de bedoeling... :')
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
  woensdag 14 november 2012 @ 15:13:27 #227
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_119201883
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:12 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Misschien was dat ook de bedoeling... :')
Uiteraard, maar dit kwam gewoon té rommelig over, geen touw aan vast te knopen. Wat mij betreft schoot de film hierin zijn doel ruim voorbij.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 14 november 2012 @ 15:53:35 #228
286575 Roces18
Chef de party
pi_119203211
Volgens mij hebben jullie allemaal zitten slapen, want het was prima te volgen naar mijn mening.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 14 november 2012 @ 16:00:07 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_119203443
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:07 schreef flipsen het volgende:
Gisteravond "Seven Pounds" bekeken met Will Smith.
[ afbeelding ]
Film duurt me te lang en na een ruim half uur heb je nog steeds geen idee wat er nou eigenlijk aan de hand is. Kon me niet echt boeien, hoewel vrouwlief het toch niet droog hield op het eind.
IMDB: 7,5
Ik: 6
Erg goeie film! _O_
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 14 november 2012 @ 16:01:13 #230
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_119203489
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 15:53 schreef Roces18 het volgende:
Volgens mij hebben jullie allemaal zitten slapen, want het was prima te volgen naar mijn mening.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik begreep hem wel :) Alleen wat ik me er van kan herinneren (is al weer een tijd terug dat ik hem zag). Dat de film geen standaard opbouw had (als je bijvoorbeeld niet van te voren wist waar hij over ging).

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Erg goeie film! _O_
Zeker wel ^O^
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_119204558
Total recall 2012 vond hem beter dan de eerste met Arnold.
pi_119221666


ik hou wel vanferrell films en zijn humor, maar deze film vond ik erg tegenvallen.. traag en te weinig grappig...
beetje gescheeuw maar meer niet
4 jammer!

[ Bericht 30% gewijzigd door casper019 op 15-11-2012 19:08:24 ]
pi_119222945
The Lazarus Project (2008)



A former criminal is drawn into a criminal endeavor and subsequently finds himself living an inexplicable new life working at a psychiatric facility.

Imdb geeft de film een 6. Onterecht vind ik. Deze film is echt een lekkere psychologische thriller waar je ook weer even op het verkeerde been wordt gezet. Van mij krijgt Lazarus Project een 8 :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119228355
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:32 schreef ratsenflats het volgende:
Total recall 2012 vond hem beter dan de eerste met Arnold.

Die heb ik gisteren gezien. Mooie actiescenes en daar is alles mee gezegd. Het origineel is ook niet perfect maar daar zat toch zeker meer diepte in, het idee dat je niet wist of Arnold nou wel of niet nog in de stoel bij Recall lag, of dat het echt was. Het absurde van Mars. Deze film mist het allemaal. En dan de verplichte boss-battle op het laatst... :') Ik mag Bryan Cranston en als badguy is ie goed, maar niet om hem Coliin Farrell in elkaar te laten trappen... nee. :')

Film krijgt van mij een 5.5 voor de nette actie. Het was een 6 geweest als ze de JJ Abrams lensflaremachine uit hadden gelaten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  donderdag 15 november 2012 @ 08:28:16 #235
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_119228607

Gaat weer door op het gegeven van de bezeten zusjes. Ik ben een ongelofelijke angsthaas en met mij vele meisjes in de bioscoop. Ik vond dat wel een extra dimensie geven aan de film. Bij elke onverwachte beweging of gedaante gilde iedereen het uit :D
Als je de rest van de films niet gezien heeft, heeft het m.i. geen zin deze te bekijken. Als je ze wel gezien hebt, is dit een mooie aanvulling en vervolg op de rest. Net als de vorige delen heeft de film wat moeite op gang te komen en loopt het pas richting het einde uit de hand met de 'verschijningen'.

[ Bericht 11% gewijzigd door Mike op 15-11-2012 09:43:59 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 15 november 2012 @ 10:40:33 #236
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_119231339


Cash met Sean Bean, Chris Hemsworth and Victoria Profeta

quote:
Het financieel worstelende jonge stel, Sam en Leslie, denken dat hun geluk een definitieve draai heeft gekregen, wanneer ze een koffer vol met geld vinden. Maar hun blijheid verandert snel in een dodelijk spel, wanneer de sinistere crimineel Pyke Kubic wil komen halen wat ze gevonden hebben
.

had verwacht dat het een saaie film zou worden,
maar de film veraste me toch wel moet ik zeggen

verhaal is wel wat ongeloofwaardig.
maar de uitwerking ervan is goed gedoen
de goed spelende sean bean veraste me nog het meest
in een lekker relaxed tempo kijk je door de film heen

ikke 7/10
imdb 6/10
mee bekant vangde gin haas.
pi_119235053
ik verwacht vanavond reviews van Dark knight Rises :') .

The Raven

This movie is set in the mid 1800s and involves Edgar Allan Poe, the poet. A serial killer is on the loose and murdering people using Poe's descriptions from his published poems. So Poe teams up with Detective Fields, a Baltimore policeman to try and catch the killer by using his knowledge of the descriptions. Even though the poems are fictional, they start to become reality and the killer is a step ahead of them. Then it takes on a personal note as Poe's lover becomes a target. Will they stop the killer in time?

Laatst the raven gekeken, Weet niet hoe ik deze had kunnen missen, na aanraden van een vriend van mij.
Vond het een geweldige film, keek heerlijk weg, beetje een mix tussen v for vendetta en sherlock holmes.
Als ik de storyline van hierboven had gelezen dan had ik hem nooit gekeken :D.
mooie donkere film met mooi einde. en lekker opbouw van het verhaal.

cijfer 7+

[ Bericht 3% gewijzigd door corkydiggles op 15-11-2012 19:05:19 ]
  donderdag 15 november 2012 @ 14:51:21 #238
176114 Under_Score
Sarcastische lul
pi_119239253
Gisteren voor het eertst sinds jaren weer SAW 1 gekeken. vroeger vond ik hem beter.
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 15:11:19 #239
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_119239877
Even een groot offtopic-gedeelte verwijderd. Het is inderdaad fijn als mensen behalve een plaatje ook de titel van de film erbij zetten. Daarnaast doen veel plaatjes het niet...die mensen stuur ik meestal een DM, maar je kunt het ook zelf controleren door CTRL-F5 te doen, zodat je cache geleegd wordt en je hetzelfde ziet als de andere gebruikers van dit topic. :)

Verder aub geen posts over wat je van plan bent te gaan kijken, maar alleen wat je gezien hebt. :+
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 15 november 2012 @ 16:10:27 #240
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_119242150
Robot & Frank(2012)





De film speelt zich af in de nabije toekomst waarin robots ingezet kunnen worden als een huishoudelijke hulp. Frank(Frank Langella) is een zeventiger die alleen woont en af en toe last heeft geheugenverlies. Door omstandigheden kunnen zijn kinderen(James Marsden en Liv Tyler) hem niet zo vaak bezoeken. Dus besluit zijn zoon een huishoudrobot voor hem aan te schaffen. Eerst moet Frank niets van de robot hebben. De robot heeft allerlei regels waar Frank zich aan moet houden om gezond te worden. Maar dan ontdekt Frank dat de robot geen regels heeft voor het omgaan met 'mijn en dijn'. Als gepensioneerde juwelendief ziet hij mogelijkheden om met behulp van de robot zijn oude beroep weer op te pakken.

De film is iets anders dan de normale Hollywood SciFi-film over robots die de mensheid wilt uitmoorden. Verder is de interactie tussen Frank en de robot interessant. Je weet dat de robot geen emotie heeft, maar op basis van zijn doel(het beste voor hebben met de gezondheid van Frank) en wat Frank hem leert is hij een buddy voor hem.

IMDB cijfer: 7.4
Mijn cijfer: 7.6

[ Bericht 0% gewijzigd door jcdragon op 15-11-2012 16:18:23 ]
Isn't it ironic, don't you think
pi_119245997
quote:
14s.gif Op donderdag 15 november 2012 08:28 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Gaat weer door op het gegeven van de bezeten zusjes. Ik ben een ongelofelijke angsthaas en met mij vele meisjes in de bioscoop. Ik vond dat wel een extra dimensie geven aan de film. Bij elke onverwachte beweging of gedaante gilde iedereen het uit :D
Als je de rest van de films niet gezien heeft, heeft het m.i. geen zin deze te bekijken. Als je ze wel gezien hebt, is dit een mooie aanvulling en vervolg op de rest. Net als de vorige delen heeft de film wat moeite op gang te komen en loopt het pas richting het einde uit de hand met de 'verschijningen'.
Ugh, best hatelijk dit soort films in de bios kijken. Iedereen overdreven bang doen, haalt voor mij juist het spannende (voor zover PA dat heeft) helemaal weg. Liever thuis op de bank/bed, of in een relatief lege bioscoop zaal.
  donderdag 15 november 2012 @ 18:05:59 #242
75556 erkel
back from Dagestan
pi_119246262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:04 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

ik hou wel vanferrell films en zijn humor, maar deze film vond ik erg tegenvallen.. traag en te weinig grappig...
beetje gescheeuw maar meer niet
4 jammer!
Je plaatje doet het niet. Als je minimaal de titel van de film in je posts zet, weten we over welke film het gaat.

The Big Year (2011) - IMDb

Sympathiek filmpje met Owen Wilsen, Jack Black en Steve Martin. Drie mannen die in één jaar tijd zoveel mogelijk vogels proberen te tellen kan toch redelijk amusant zijn. Dit komt vooral door het competitieve strijd tussen de mannen die ook blijkbaar bij 'birding' voorkomt. Deze film toont wat mij betreft aan dat hoe ridicuul de hobby van iemand ook lijkt, de passie van diegene (en hoe dat getoond wordt) het onderwerp toch interessant en leuk kan maken. Aan het eind volgt nog een kleine moralistische boodschap om het af te maken.

The Five-Year Engagement (2012) - IMDb

Te lange romcom van twee uren die niet echt leuk en grappig en/of vertederend wilde worden. Het verhaal gaat over een stel wat maar niet aan trouwen toekomt vanwege allerlei obstakels en probleempjes in hun leven. Alleen ik geloofde gewoon niet dat Jason Segel en Emily Blunt 'samen' waren. De chemie ontbrak. De bijrollen van Chriss Pratt en Alison Brie maakte dat de film nog net een voldoende krijgt.
Weisst
pi_119246469
Lawless (2012)



Vette film, een 3-tal broers met een vriend runnen een illegale drankhandel (incl zelf maken) en ze krijgen te maken met een nieuwe sheriff van buiten het gehucht (die roet in het eten gooit).

Toffe film met goed acteerwerk van onder meer Tom Hardy en die pik van transformers

IMDB: 7.6/10
Ik: 7.6/10

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2012 18:35:45 ]
pi_119248397
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 23:04 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

ik hou wel vanferrell films en zijn humor, maar deze film vond ik erg tegenvallen.. traag en te weinig grappig...
beetje gescheeuw maar meer niet
4 jammer!
plaatjeveranderd!
pi_119249288
Ironclad (2011)



In de 13e eeuw hebben rebellerende baronnen King John gedwongen om het volk meer vrijheid te geven (het bekende Magna Carta document). Al na een paar maanden komt King John terug op deze afspraak en probeert met Deense huurlingen opnieuw de macht te grijpen. Enkele Tempeliers proberen deze opmars tot staan de brengen.

Ik had meer van deze film verwacht. Het verhaal is beperkt met weinig diepgang. De vechtscenes zijn zeer expliciet en bloederig.

7/10
pi_119253508
End of watch (2012)



Verhaal over 2 agenten die bij elkaar in de politieauto zitten. De één filmt alles voor een zogenaamd reportage.. Je ziet ook veel beelden dus vanuit een 'amateur-standpunt'. Het speelt vooral af in een buurt met veel mexicaanse en zwarte conflicten, hier krijgen ze dan ook mee te maken.

IMO originele en sterke film. Personages zijn erg sterk neer gezet. Dit wordt nog versterkt door het 'amateur-standpunt'.
Aanrader.

IMDB: 8.0/10
IK: 8.2:10
pi_119255797
New York, I love you

'Segment' movie met daarin enkele kleinere verhaaltjes. Ik vond de film erg mooi geschoten, mooie beelden (vooral het verhaal met Julie Christie en Shia LaBeouf). Andere verhalen sprongen er minder uit. Al met al wel de moeite waard om eens te zien.
pi_119262336
quote:
2s.gif Op donderdag 15 november 2012 21:52 schreef shiNinG_staR het volgende:
New York, I love you
[ afbeelding ]
'Segment' movie met daarin enkele kleinere verhaaltjes. Ik vond de film erg mooi geschoten, mooie beelden (vooral het verhaal met Julie Christie en Shia LaBeouf). Andere verhalen sprongen er minder uit. Al met al wel de moeite waard om eens te zien.
Check ook Paris, Je t'aime :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 16 november 2012 @ 03:21:48 #249
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_119264662
Vanavond "It´s Complicated" gekeken, romantische comedie met Meryl Streep, Alec Baldwin en Steve Martin. Wel aardig, maar zeker geen topper. Einde ook een beetje saai helaas. Maar er zaten ook zeker enkele leuke momenten in.


IMDB: 6.6
Ik: Mager zesje
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_119264730
Eindelijk The Avengers gezien

Wat een film, heerlijk over-the-top, goede humor en vooral zichzelf niet al te serieus nemen. Downey jr. als altijd geweldig _O_

Hier kan Transformers nog wat van leren

8/10
  vrijdag 16 november 2012 @ 08:52:00 #251
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119265972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:24 schreef planethugo het volgende:
Contraband
[ afbeelding ]
Redelijk standaard Mark Wahlberg actie-flick met zwaar over de top scene's en onwaarschijnlijke wendingen maar toch was het prima vermaak. Deed me een beetje aan Taken denken, het sloeg dus nergens op maar werkte wel. Behalve dan een belachelijke wending op het einde :')

6.9
Reykjavik-Rotterdam
pi_119267109
quote:
wist niet dat het een remake was, maar aangezien tegenwoordig alles of een remake, of een boekverfilming of een vervolg is ben ik niet verbaasd :) Wel een aanrader?

Skyfall

Beetje dubbele gevoelens over deze nieuwste Bond. Aan de ene kant waren er een aantal memorabele scene's, waren alle karakters goed gecast, was de muziek heerlijk, zat het tempo er goed in en vlogen die 2 uur voorbij. Aan de andere kant was het net niet 'groots' en spectaculair genoeg voor een Bond-film. Javier Bardem zette een coole en gestoorde badguy neer maar zijn beweegredenen vond ik minder en hoe hij zich bij de slotscene presenteert zelfs ronduit matig. Desalniettemin toch genoten en het einde met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
deed me toch wel verlangen naar een iets 'ouderwetsere' volgende bondfilm. Met Daniel Craig, want hij heeft al lang bewezen een prima bond te zijn.

8.1
  vrijdag 16 november 2012 @ 09:57:18 #253
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_119267451
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 09:44 schreef planethugo het volgende:

[..]

wist niet dat het een remake was, maar aangezien tegenwoordig alles of een remake, of een boekverfilming of een vervolg is ben ik niet verbaasd :) Wel een aanrader?

Jazeker.
De film is minder 'glad' en het voelt allemaal wat echter aan.
Het lijkt me wel raadzaam om na de Wahlberg versie even te wachten met het kijken van de Europese versie, anders krijg je van die Deja Vu momenten.
pi_119268613
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 00:20 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Check ook Paris, Je t'aime :)
Yes, die schijnt beter te zijn! Thanks voor de tip :)
pi_119272668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 19:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ironclad (2011)

[ afbeelding ]

In de 13e eeuw hebben rebellerende baronnen King John gedwongen om het volk meer vrijheid te geven (het bekende Magna Carta document). Al na een paar maanden komt King John terug op deze afspraak en probeert met Deense huurlingen opnieuw de macht te grijpen. Enkele Tempeliers proberen deze opmars tot staan de brengen.

Ik had meer van deze film verwacht. Het verhaal is beperkt met weinig diepgang. De vechtscenes zijn zeer expliciet en bloederig.

7/10
Klinkt eigenlijk waar ik welzin in heb, veel actie.. vlotte film ??
pi_119273112
Jarhead (2005)

Waargebeurd verhaal over scherpschutter Anthony 'Swoff' Swofford en de dagen die hij spendeerde in Irak tijdens de Golfoorlog. Eigenlijk is het meer een anti-oorlogsfilm, want het focust zich vooral op de personages, de indoctrinatie van soldaten door het Amerikaanse leger en de zin en onzin van het oorlogvoeren. Prima film met goede acteerprestaties van Jake Gyllenhaal, Peter Sarsgaard en Jamie Foxx. Prachtige cinematografie (met name de brandende olievelden) door expert Roger Deakins.

IMDb: 7.1
Ik: 7.0
pi_119274431
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 02:56 schreef Lemans24 het volgende:

afbeelding ]
Paradise Lost 3: Purgatory (2011)
Documentaire over The West Memphis Three: drie jongens, waarvan er twee een levenslange gevangenisstraf uitzitten en de derde de doodstraf afwacht, voor de moord op drie kinderen in 1993. Dit is het 'vervolg' op twee eerdere documentaires uit 1996 en 2000 over deze zaak. De eerdere delen heb ik niet gezien, maar dat lijkt me ook niet essentieel om deze te begrijpen. Het verhaal is een 9 waard, zo intrigerend is het allemaal. Het is bijna onvoorstelbaar dat dit echt gebeurd is. De documentaire op zich vind ik echter niet van extreem hoge kwaliteit en er worden zo nu en dan vreemde keuzes gemaakt. Hij nodigt in ieder geval uit tot meer onderzoek naar deze zaak.
IMDB: 8,1
Ik: 7
Zojuist deze gezien en ik vond het de beste van de drie. Het goeie aan de docu vond ik juist dat het geen poespas had. Gewoon het verhaal met een simpele camera in beeld brengen. De volgorde van scčnes op elkaar aan laten sluiten is buitengewoon goed gelukt.

8,5
Dit, dus.
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:06:26 #258
286575 Roces18
Chef de party
pi_119274969
Dark Knight Rises


Zoals verwacht! :D

Tom Hardy is natuurlijk ijzersterk net zoals als de voltallige cast. Een waardige afsluiting van deze trilogie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mijn video stopte tien minuten voor het einde vond ik echter wat minder :(
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:11:06 #259
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_119275091
Magnolia (1999)



An epic mosaic of several interrelated characters in search of happiness, forgiveness, and meaning in the San Fernando Valley.

Drama/188min

Regie: Paul Thomas Anderson :Y
Cast: Tom Cruise, Jason Robards en Julianne Moore

Een van de beste films die ik dit jaar heb gezien en misschien ook wel aller tijden. Paul Thomas Anderson zei zelf dat hij deze film waarschijnlijk als zijn beste ooit beschouwt. Hij is ook de regisseur van films als Boogie Nights en There Will Be Blood. Beiden echte aanraders, maar deze film steekt er nog net bovenuit. Hij duurt wat lang, dus mijn advies is om deze film te kijken op een regenachtige zondagmiddag.

Waardering
IMDb: 8
Moi: 10


Boogie Nights (1997)



The story of a young man's adventures in the Californian pornography industry of the 1970s and 1980s.

Drama/155min

Regie: Paul Thomas Anderson
Cast: Mark Wahlberg, Julianne Moore en Burt Reynolds

Nog een film van Anderson en ook deze is apart. Wel een wat vreemder verhaal dan Magnolia, maar zeker origineel. Mark Wahlberg speelt Dirk Diggler, een rising star in de porno industrie. De film volgt het verloop van zowel Dirk als de regisseur die hem ontdekt heeft en op het witte doek laat komen. :')

Waardering
IMDb: 7.9
Moi: 8

The Wrestler (2008)



A faded professional wrestler must retire, but finds his quest for a new life outside the ring a dispiriting struggle.

Drama/Sport/109min

Regie: Darren Aronofsky
Cast: Mickey Rourke, Marisa Tomei and Evan Rachel Wood

Een echte must see. Heel erg hedendaags en kijkt prettig weg, ook als je niet van worstelen houdt. Ik heb er persoonlijk een onnoemlijke hekel aan, maar deze film heb ik met veel plezier gekeken. Mickey Rourke bewijst wel dat hij meer kan dan een stoere vent spelen. Zijn acteerkunst spat van je beeldscherm af zo'n beetje.

Waardering
IMDb: 8 (top 250 - #227)
Moi: 9
pi_119275099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:06 schreef Roces18 het volgende:
Dark Knight Rises
[ afbeelding ]

Zoals verwacht! :D

Tom Hardy is natuurlijk ijzersterk net zoals als de voltallige cast. Een waardige afsluiting van deze trilogie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat mijn video stopte tien minuten voor het einde vond ik echter wat minder :(
Dan moet je hem ook maar origineel kijken.
Dit, dus.
  vrijdag 16 november 2012 @ 14:28:25 #261
286575 Roces18
Chef de party
pi_119275678
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:11 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan moet je hem ook maar origineel kijken.
power-loss in de bioscoop :D
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119277007
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

power-loss in de bioscoop :D
Meen je niet. Hoe werden de bezoekers tegemoetgekomen?
Dit, dus.
  vrijdag 16 november 2012 @ 15:18:48 #263
286575 Roces18
Chef de party
pi_119277321
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Meen je niet. Hoe werden de bezoekers tegemoetgekomen?
Kaartjes voor een andere film naar keuze
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119277934
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kaartjes voor een andere film naar keuze
Dit, dus.
pi_119278060
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Kaartjes voor een andere film naar keuze
Lekker met een PUC ofniet dan..
pi_119284465
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:03 schreef Chr1st1aan het volgende:

[..]

Deze docu ook gezien, ik was nogal onder de indruk van het hele reilen en zeilen. Ongelofelijk hoe dit zo heeft kunnen zijn. De bekrompenheid van denken is triest, ik werd er zelf een beetje pissig van.

Hij is wat langdradig, had sommige dingen iets korter kunnen doen, maar zeker het kijken waard

Ik geef de docu een dikke 8
Erg indrukwekkend, voor wie het wil zien, het is nog online te bekijken met ondertiteling tot morgen
23:00

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1302803
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_119285822
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 12:50 schreef casper019 het volgende:

[..]

Klinkt eigenlijk waar ik welzin in heb, veel actie.. vlotte film ??
Genoeg vechten ja.
pi_119286106
Skyfall

Eerste bondfilm die ik heb gezien in de bioscoop. Gelijk geluk daarmee gehad want cinematografisch is het de beste bondfilm ooit. Leuke humor, veel spanning, geweldige slechterik. Niet de beste bondfilm (dat is casino royale) maar zeker een tweede plaats. Alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als bondfilm: 8.5
Als normale film 6
  † In Memoriam † vrijdag 16 november 2012 @ 19:24:12 #269
88815 The_Emotion
98.3
pi_119286480
Sin Nombre
Een Mexicaanse gangsterfilm, waar de Mara Salvatuche (MS13) centraal staat.

El Casper introduceert zijn jonge broertje aan de bende, met de nodige rituelen.
Daarna ontstaan er wat spanningen tussen el Casper en de leider El Magico, wat uit de hand loopt na een overval op een trein vol vluchtelingen die het geluk in USA willen gaan zoeken.
El Casper zal daarna mee moeten vluchten omdat de bende hem op zal jagen, tijdens zijn treinreis ontmoet hij Sayra,

Wat vond ik er zelf van?
De film laat duidelijk zien dat de MS13 geen lieve jongens zijn, integendeel.
Tergelijkertijd wordt het bestaan als vluchteling goed in beeld gebracht.
Het tempo zakt een beetje weg als hij op de trein zit, en sommige momenten met Sayra zijn wat cheezy.

IMDB: 7,6
Ik: 8

[ Bericht 14% gewijzigd door The_Emotion op 16-11-2012 19:40:02 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_119286557
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:24 schreef Remqo het volgende:
Sin Nombre
[ afbeelding ]

Een Mexicaanse gangsterfilm, waar de Mara Salvatuche (MS13) centraal staat.

El Casper introduceert zijn jonge broertje aan de bende, met de nodige rituelen.
Daarna ontstaan er wat spanningen tussen el Casper en de leider El Magico, wat uit de hand loopt na een overval op een trein vol vluchtelingen die het geluk in USA willen gaan zoeken.
El Casper zal daarna mee moeten vluchten omdat de bende hem op zal jagen, tijdens zijn treinreis ontmoet hij Sayra,

Wat vond ik er zelf van?
De film laat duidelijk zien dat de MS13 geen lieve jongens zijn, integendeel.
Tergelijkertijd wordt het bestaan als vluchteling goed in beeld gebracht.
Het tempo zakt een beetje weg als hij op de trein zit, en sommige momenten met Sayra zijn wat cheezy.

IMDB: 7,6
Ik: 8
Plaatje werkt niet.
Klinkt wel als een mooie flim.
pi_119288616
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:24 schreef Remqo het volgende:
Sin Nombre
Een Mexicaanse gangsterfilm, waar de Mara Salvatuche (MS13) centraal staat.

El Casper introduceert zijn jonge broertje aan de bende, met de nodige rituelen.
Daarna ontstaan er wat spanningen tussen el Casper en de leider El Magico, wat uit de hand loopt na een overval op een trein vol vluchtelingen die het geluk in USA willen gaan zoeken.
El Casper zal daarna mee moeten vluchten omdat de bende hem op zal jagen, tijdens zijn treinreis ontmoet hij Sayra,

Wat vond ik er zelf van?
De film laat duidelijk zien dat de MS13 geen lieve jongens zijn, integendeel.
Tergelijkertijd wordt het bestaan als vluchteling goed in beeld gebracht.
Het tempo zakt een beetje weg als hij op de trein zit, en sommige momenten met Sayra zijn wat cheezy.

IMDB: 7,6
Ik: 8
helemaal mee eens, geweldige film geef em zelf oko een 8
  vrijdag 16 november 2012 @ 23:37:14 #272
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_119299535
Mad Men - Season 5
In tegenstelling tot seizoen 4 ligt de kwaliteit van het vijfde seizoen van Mad Men meer in de nuances dan in het "directe drama": je krijgt het niet echt direct voorgeschoteld, het is niet echt "right in your face drama" wat seizoen 4 zo kenmerkte en geweldig maakte. Het gaat nu meer om de blikken in de ogen, om de kleine dingetjes die gezegd worden (of juist niet, op die momenten is het nog beter). Je moet er echt op letten en vaak is het al voorbij zonder dat je beseft dat het een briljant moment, shot of scene was.
Dat bedenk je je eigenlijk later pas. Dan ga je er echt over nadenken en dat maakt het nog net wat beter.

Jon Hamm is nog steeds briljant als Don Draper, die dit seizoen een echt ontwikkeling als personage doormaakt.
Opnieuw, zoals in de voorgaande seizoenen ook het geval was, wordt de reeks naar het einde toe steeds beter en zijn de laatste 2 afleveringen meeslepend, emotioneel en ronduit geniaal.

Wederom een fantastisch seizoen dus. En opnieuw maakt Mad Men zijn reputatie waar: voor mij is het zonder enige twijfel nog steeds de beste serie aller tijden.
Was het maar vast lente, dan begint tenminste seizoen 6.

10/10
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:21:45 #273
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_119302518
2 Days in New York (2012) - IMDb
Delpy's vervolg op 2 Days in Paris is minder een directe kloon van Linklater's Before Sunrise/-set. Al was die film wel veel beter. Er wordt natuurlijk weer volop gepraat. Maar deze film doet meer denken aan Woody Allen dan Linklater. De film kent enkele goede en grappige momenten. Vooral alle scenes met Chris Rock horen tot de besten uit de film. Zeker degene waarin hij samen met de vader van Delpy zit. Maar enkele keren wil Delpy ook te artistiek en intellectueel doen. Maar slaat daarbij de plank te vaak mis.
cijfer: 7

Beasts of the Southern Wild (2012) - IMDb
Hushpuppy is een 6-jarig meisje dat samen met haar vader woont in afgesloten gemeenschap in de buurt van New Orleans genaamd The Bathtub. Die afgesloten gemeenschap is geen idyllische hippie commune. Het leven is er hard. Kinderen leren er al vroeg dat ze niet mogen huilen en hun eigen boontjes moeten doppen. Het leven er is armoedig. Men leeft van de eigen vangst en de dieren die ze houden.Maar dit is meer uit bittere noodzaak dan uit grote overtuiging lijkt het. Hushpuppy's vader (en de rest van de inwoners van the Bathtub) zijn alcoholisten. Als pappa ziek blijkt te zijn, komt de moeilijke relatie tussen Hushpuppy en haar vader nog meer onder stress te liggen. Bij overmaat van ramp komt heel the Bathtup ook nog onder water te liggen. En dan heb ik de prehistorische monsters die zijn ontdooid uit de smeltende ijskap en op weg zijn naar the Bathtup nog niet eens genoemd.
Dit alles maakt dat de film een erg grimmige realistische kant heeft. Maar dat de film nooit deprimerend wordt, komt doordat we alles zien door de onschuldige blik van het 6-jarige meisje. Hierdoor krijgt de film iets sprookjesachtig. Zij ziet haar vader en de gemeenschap door de verwonderende fantasievolle ogen van een 6-jarige. Een meisje dat denkt dat dieren tegen haar praten, maar ook eentje die schuilt voor een brand in een kartonnen doos. Hushpuppy is net als haar vader erg koppig en eigengereid. Gedurende de film krijgt Hushpuppy steeds meer eigen inzicht in haar zelf, haar omgeving en haar relatie met haar vader en vind ze haar innerlijke kracht.
Een andere critici beschreef de film als een live-action Miyazaki-film met een vleugje Days Of Heaven. Daar kan ik goed mee inkomen. Met een koppig klein meisje dat de kracht in haar zelf vindt in de hoofdrol en het magisch realisme van de film heeft het veel weg van een film van Miyazaki. Door de prachtige beelden die debuterend regisseur Zeitlin ons voorschotelt en de filosofische voice-over heeft het ook kenmerken van een Malick-film.
De jonge onbekende hoofdrolspeelster Quvenzhané Wallis acteert de sterren uit de hemel. Ze wordt terecht overal geprezen. Ze weet de ambiguļteit van haar gevoelens weet over te brengen met een enkele blik. Ook Dwight Henry die de vader speelt, is zeer overtuigend als man die schippert tussen aflatende vader en iemand die gelooft in though love en zijn kind zo op de wereld voorbereidt. Verbazingwekkender nog worden beide prestaties als je weet dat beiden onprofessionele acteurs zijn, die voor deze film door Zeitlin uit de straten van New Orleans zijn geplukt.
cijfer: 8.2
  zaterdag 17 november 2012 @ 09:53:45 #274
277865 Sejt
Ondertitel
pi_119305610
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:24 schreef Remqo het volgende:
Sin Nombre
Een Mexicaanse gangsterfilm, waar de Mara Salvatuche (MS13) centraal staat.

El Casper introduceert zijn jonge broertje aan de bende, met de nodige rituelen.
Daarna ontstaan er wat spanningen tussen el Casper en de leider El Magico, wat uit de hand loopt na een overval op een trein vol vluchtelingen die het geluk in USA willen gaan zoeken.
El Casper zal daarna mee moeten vluchten omdat de bende hem op zal jagen, tijdens zijn treinreis ontmoet hij Sayra,

Wat vond ik er zelf van?
De film laat duidelijk zien dat de MS13 geen lieve jongens zijn, integendeel.
Tergelijkertijd wordt het bestaan als vluchteling goed in beeld gebracht.
Het tempo zakt een beetje weg als hij op de trein zit, en sommige momenten met Sayra zijn wat cheezy.

IMDB: 7,6
Ik: 8
Deze film heb ik ca. een jaar geleden gezien en ben het eens met je cijfer :) indrukwekkende film.
I love my mispoken words.
pi_119306244
Looper



In de toekomst is tijdreizen mogelijk, maar alleen weggelegd voor criminele organisaties.
Deze organisaties gebruiken 'loopers'', agenten die in het verleden mensen uit de toekomst omleggen zonder dat er sporen worden achtergelaten in de toekomst. (er is immers geen lijk)
Een van deze agenten is Joe. (Gordon-Levitt)

Eigenlijk moet ik niet meer vertellen, het is een prima sci-fi film met veel actie, en ook nog eens een aardig verhaal. Hoe minder je daarvan weet hoe beter denk ik.

Gewoon gaan kijken als dit soort films je liggen.

8/10
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:40:01 #276
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119306259
Ik zie dat Willis erin speelt. Is het niet zo veelbelovend als Surrogates met een zo-zo uitwerking of gewoon wel beter?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119306277
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:40 schreef eriksd het volgende:
Ik zie dat Willis erin speelt. Is het niet zo veelbelovend als Surrogates met een zo-zo uitwerking of gewoon wel beter?
Ik vond Surrogates niet eens echt slecht, maar Looper is wel stukken beter ja. :)
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_119306449
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:40 schreef eriksd het volgende:
Ik zie dat Willis erin speelt. Is het niet zo veelbelovend als Surrogates met een zo-zo uitwerking of gewoon wel beter?
Beter dan surrogates qua uitwerking.
  zaterdag 17 november 2012 @ 12:53:58 #279
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_119309269
The Cameraman
Sympathiek filmpje van de eveneens zeer sympathieke Buster Keaton. Ik heb een zwak voor deze filmmaker, die het publiek in de doofstomme periode vooral amuseerde met lekkere wegkijkfilmps met supergave stunts. In deze film haalt ie een paar halsbrekende stunts uit, maar is het lang niet zo spectaculair als bijvoorbeeld in The General. The Cameraman moet het hebben van een leuk romantisch plotje en slapstickhumor (de omkleedscene in het zwembad!) die zelfs anno eind 2012 nog op de lachspieren werkt. Cijfer: 7,5

Out of Africa
Poeh, niet echt een denderend epos. Out of Africa beschrijft een aantal jaren uit het leven van een naar Kenia geėmigreerde Deense. Ik denk niet dat het aan Streep ligt, maar deze rol is erg sloom en ietwat zeurderig neergezet. Het verhaal zelf vond ik ook niet altijd zo boeiend. Blijft over dat de plaatjes van Kenia en het opsnuiven van wat cultuur nog best oke om te zien is. Cijfer: 6

Ordinary People
Mooie Oscarwinnaar uit 1980 hoor. Ordinary People handelt over een familie (vader, moeder en zoon) die het verlies van hun jongste zoon moet verwerken. Er wordt ruim de tijd genomen voor wat voor uitwerking dat heeft op de overblijvende gezinsleden. Opvallend is de sobere aanpak van Robert Redford. Zonder bijvoorbeeld dramatische muziek, maar wel met rauw acteerwerk wordt dit neergezet. Dat soort dingen zie je toch niet zo vaak uit Hollywood komen. Cijfer: 7,5

Prometheus
Niet vervelend deze prequel, maar lang zo leuk als Alien of het nog betere Aliens wordt het niet. Het gehalte actie en spanning is wat aan de lage kant. Stiekem vind ik aliens afknallen toch het leukste wat je kunt doen in SF-films en dat gebeurt helaas niet in Prometheus. Al met al toch een ruime voldoende door de prima look van de film. In dat soort dingen is regisseur Ridley Scott altijd goed bezig. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 17 november 2012 @ 15:33:18 #280
286575 Roces18
Chef de party
pi_119313542
End of Watch

Zeer sterke politiefilm over twee agenten die in een van de wijken patrouilleren waar veel gang-activity is. Maar in plaats van de rauwe actie die we altijd zien is hier ook genoeg tijd voor luchtige grapjes , en de aanslag op hun persoonlijke levens. Heel realistisch gefilmd door die handheld-camera's met een goede politievibe.

IMDB 8 | IK 8

Andere politiefilms die je gezien moet hebben: Pride & Glory , Brooklyn's Finest en Training Day
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119315289
Delta Farce (2007)



Drie nietsnutten worden als reservist opgeroepen om dienst te doen in Irak. Tijdens de vliegreis naar Irak storten ze neer in Mexico. De drie denken dat ze in Irak zijn. Als snel komen ze in contact met de lokale "Irakese" bevolking en beschermen hen tegen "Jihad" strijders.

Matige komedie.

5.5/10
pi_119315601


De filmhuishit van dit moment. Net zoals Festen (1998) gaat Jagten over kindermisbruik, dat maakt het drama zo lekker intens. Bijna iedereen zal dit een goede film vinden. Ga dat zien!



Vlaamse film over een dag uit het leven van een groep jonge mensen uit Antwerpen. Geweldige humor, fantastische karakters, echt een aanrader.
  zaterdag 17 november 2012 @ 19:00:46 #283
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_119319328
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Looper

[ afbeelding ]

In de toekomst is tijdreizen mogelijk, maar alleen weggelegd voor criminele organisaties.
Deze organisaties gebruiken 'loopers'', agenten die in het verleden mensen uit de toekomst omleggen zonder dat er sporen worden achtergelaten in de toekomst. (er is immers geen lijk)
Een van deze agenten is Joe. (Gordon-Levitt)

Eigenlijk moet ik niet meer vertellen, het is een prima sci-fi film met veel actie, en ook nog eens een aardig verhaal. Hoe minder je daarvan weet hoe beter denk ik.

Gewoon gaan kijken als dit soort films je liggen.

8/10
Goed uitgewerkte film maar bleef wel tussentijds met allerlei vragen zitten die niet beantwoord zijn.
pi_119329004


opzich geen slechte film maar had er meer van verwacht maar meer dan redelijk zou ik hem niet noemen, ik vond vooral in het begin het verhaal redelijk rommelig.. en erzaten wel spannende scenes in.. maarje krijgt nergens een band ofzo met de hoofdpersonen.. ook vond ik Shia LaBeouf totaal niet goed acteren in deze film... het leek wel of hij zelf uitde toekomst kwam (een transformer boyhaha) en de rest wel goed in hun rol zaten.
De omgevingen en de sfeer was wel goed in de film.. maar het geheelplaatje het was het allemaal net niet
daarom een 6- ik heb me opzich wel vermaakt met het kijken en raadhem ook niet af om te zien, tis een film geinig om een x te zien als je niks anders te doen heb maar meer niet
  zaterdag 17 november 2012 @ 23:20:52 #285
8369 speknek
Another day another slay
pi_119329477
The Town (2010) - IMDb



Apart hoe je iemand volkomen af kan schrijven maar die dan toch weer laat zien dat z'n eerste films helemaal geen toevalstreffers waren, zolang hij zelf maar de regie in handen heeft. Na het geweldige Gone Baby Gone vind ik deze ultieme heist movie nog beter. Ben Affleck speelt een bankovervaller die eruit wil, maar naar beneden gesleurd wordt door z'n verleden. Uiteraard moet er nog een laatste overval gepleegd worden...
Op een ongeloofwaardig stukje na
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zit de film uitstekend in elkaar met een voelbare spanning bij elke gebeurtenis die naar een onvoorspelbare maar onvermijdelijke climax beweegt. Kan eigenlijk niet wachten om Argo te zien.

8/10.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 18 november 2012 @ 00:08:29 #286
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_119331178
Begin gemaakt met End of Watch, maar na een kwartier helemaal gek geworden van het zogenaamde uit de losse pols filmen en de hiphopmuziek.
Uitgezet.

Blijft het de hele film zo of moet ik even door het begin heenbijten om het toch nog goed te gaan vinden?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 18 november 2012 @ 00:36:15 #287
148823 znarch
ondertitel
pi_119332133
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 00:08 schreef golfer het volgende:
Begin gemaakt met End of Watch, maar na een kwartier helemaal gek geworden van het zogenaamde uit de losse pols filmen en de hiphopmuziek.
Uitgezet.

Blijft het de hele film zo of moet ik even door het begin heenbijten om het toch nog goed te gaan vinden?
Blijft deels zo. Vond hem sowieso maar matig en onrealistisch dus het is aan jezelf :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_119338808
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 23:07 schreef casper019 het volgende:
[ afbeelding ]

opzich geen slechte film maar had er meer van verwacht maar meer dan redelijk zou ik hem niet noemen, ik vond vooral in het begin het verhaal redelijk rommelig.. en erzaten wel spannende scenes in.. maarje krijgt nergens een band ofzo met de hoofdpersonen.. ook vond ik Shia LaBeouf totaal niet goed acteren in deze film... het leek wel of hij zelf uitde toekomst kwam (een transformer boyhaha) en de rest wel goed in hun rol zaten.
De omgevingen en de sfeer was wel goed in de film.. maar het geheelplaatje het was het allemaal net niet
daarom een 6- ik heb me opzich wel vermaakt met het kijken en raadhem ook niet af om te zien, tis een film geinig om een x te zien als je niks anders te doen heb maar meer niet
wat een slechte review :')
  zondag 18 november 2012 @ 12:49:26 #289
286575 Roces18
Chef de party
pi_119339239
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 10:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik vond Surrogates niet eens echt slecht, maar Looper is wel stukken beter ja. :)
Looper is inderdaad beter dan Surrogates maar dat is ook niet zo moeilijk. Ondanks dat het beter is vind ik Looper ook niet bepaald goed en keek ik vaak zat op de klok wanneer het weer voorbij was met al die plotholes :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_119339574
quote:
7s.gif Op zondag 18 november 2012 12:35 schreef andreas612 het volgende:

[..]

wat een slechte review :')
De eerste keer dat je hier komt :P ?
Amsterdamse Football Club Ajax - Liverpool F.C.
pi_119340455
Middle Men (2009) - IMDb

Zelf verdien ik ook al 16 jaar geld via internet, geweldige film als je houdt van het ondernemerschap, tweede keer dat ik hem gezien heb en je moet er gewoon van houden.

8+
pi_119346643
quote:
1s.gif Op zondag 18 november 2012 00:36 schreef znarch het volgende:

[..]

Blijft deels zo. Vond hem sowieso maar matig en onrealistisch dus het is aan jezelf :)
Onrealistisch? Hoezo?
  zondag 18 november 2012 @ 16:31:58 #293
286575 Roces18
Chef de party
pi_119346687
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:30 schreef d1ce het volgende:

[..]

Onrealistisch? Hoezo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zondag 18 november 2012 @ 16:35:25 #294
148823 znarch
ondertitel
pi_119346787
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:30 schreef d1ce het volgende:

[..]

Onrealistisch? Hoezo?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was hem gewoon niet voor mij. Acteerwerk van de 2 agenten was wel uitstekend btw.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_119346912
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:35 schreef znarch het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het was hem gewoon niet voor mij. Acteerwerk van de 2 agenten was wel uitstekend btw.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 18 november 2012 @ 16:41:23 #296
148823 znarch
ondertitel
pi_119347014
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 16:39 schreef d1ce het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_119348040
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:01 schreef GieJay het volgende:

[..]

De eerste keer dat je hier komt :P ?
nee.. hij doet dit vaker? :')
pi_119348365
Largo Winch II - The Burma Conspiracy (2011)



Vervolg op de Largo Winch film uit 2008. Dit keer speelt het verhaal zich hoofdzakelijk af in Hong Kong, Thailand en Birma.

De sfeer en actie van beide Largo Winch films valt misschien het beste te vergelijken met de The Bourne triologie.

Ondanks dat deze film misschien iets minder is dan het eerste deel is het toch een aanrader. Ik verbaas me dat beide films op IMDB met slechts een 6.4 en 6 gewaardeerd zijn. Enige reden die ik hiervoor kan bedenken is dat de flims niet Engelstalig zijn.

8/10
pi_119349235
WTF, nooit geweten dat er een deel 2 was, deel 1 was zeer vermakelijk. Dank.
pi_119349955
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef JDx het volgende:
Middle Men (2009) - IMDb

Zelf verdien ik ook al 16 jaar geld via internet, geweldige film als je houdt van het ondernemerschap, tweede keer dat ik hem gezien heb en je moet er gewoon van houden.

8+
verkapte manier om porno te kijken, lijkt mij.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  zondag 18 november 2012 @ 18:13:15 #301
148823 znarch
ondertitel
pi_119350128
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 18:08 schreef Apotheose het volgende:

[..]

verkapte manier om porno te kijken, lijkt mij.
Er komt geen porno in die film voor? |:(
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')