abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 19:46:53 #151
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118591470
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:43 schreef IrishBastard het volgende:
Dat klopt :Y Maar dan krijg je wel weer het verantwoordelijkheidsverhaal. Dat zou ik persoonlijk nooit doen :P
Zijn slechte tijden geworden om te studeren.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:56:32 #152
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118592026
Inderdaad ;( Daar gaat de kenniseconomie :'(

Iedereen eindigt straks met xx.000 euro schuld, toch wel erg jammer :N
pi_118593091
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:56 schreef IrishBastard het volgende:
Inderdaad ;( Daar gaat de kenniseconomie :'(

Iedereen eindigt straks met xx.000 euro schuld, toch wel erg jammer :N
Of men moet gewoon eens realiseren dat niet elk kind kan studeren en zo de kennis economie weer op een hoger niveau tillen. Kan ook.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 20:17:37 #154
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118593307
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Of men moet gewoon eens realiseren dat niet elk kind kan studeren en zo de kennis economie weer op een hoger niveau tillen. Kan ook.
Elk kneusje heeft recht op een diploma. :Y
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_118593420
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:17 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Elk kneusje heeft recht op een diploma. :Y
Nah, sommige kneusjes moeten gewoon kneuzenwerk doen. Such is life.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:22:16 #156
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118593603
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Of men moet gewoon eens realiseren dat niet elk kind kan studeren en zo de kennis economie weer op een hoger niveau tillen. Kan ook.
Dus als pappie en mammie niet 30k voor je over hebben, dan zak je er maar in ^O^ :Y
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:23:37 #157
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118593709
[nerdmode]Heb eindelijk de server omgebouwd naar mediacenter :9 Heb nu XBMC draaien, en da's best 'n handig tooltje! Hij is dus uit de 4U kast naar een desktopkast gegaan die nu in de kamer staat, HDMI kabel d'r tussen en gaan! XBMC biedt dan weer handige interfaces en plugins, en je kunt zelfs alles bedienen vanaf je telefoon :9[/nerdmode]
pi_118593979
quote:
8s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dus als pappie en mammie niet 30k voor je over hebben, dan zak je er maar in ^O^ :Y
Dat kan ook, maar lijkt me allerminst ideaal, wat dacht je van goede studenten met potentie een beurs aanbieden, eventueel icm het bedrijfsleven. Geen sukkeltjes met allerlei entitlement-issues en de mensen die het kunnen komen waar ze horen.

Maar ach, nieuw kabinet nieuwe kansen, klinkt tot dusverre veelbelovend.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 29 oktober 2012 @ 22:51:30 #159
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_118603543
Maar wat als je in je examenjaar van de middelbare school door omstandigheden middelmatig scoort (overlijden ouders of zoiets)? Dan ben je dus meteen je potentiële beurs kwijt..

Meh. Ik denk dat dit soort plannen uiteindelijk toch niet doorgevoerd worden. Zo wel, dan zou het OV-systeem echt geweldig zijn voor huisjesmelkers. ^O^ Kom op, allemaal huizen kopen nu en dan 1000 euro per maand winst maken op die studentjes die uit ellende in een klein kamertje gaan zitten voor veel te veel geld.

:{
My hovercraft is full of eel.
pi_118603689
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:33 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Prachtig systeem dit _O- Worden ze vast blij van, bij de SEH :')
Op de SEH denk ik wel ja, die krijgen niet meer van die panikerende randgevallen die er niet thuishoren. De HAP daarentegen :'). Die krijgen alleen maar meer administratie en werkdruk.
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:40 schreef IrishBastard het volgende:
Hangt er een beetje van af, als je tijd meerekent wellicht wel. Als het puur om reiskosten gaat red je dat toch nog niet hoor. Of het moet echt 'n modern autootje zijn dat 1 op 20+ haalt, zonder onderhoudskosten :P
En wie betaalt de aanschaf daarvan? :+
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:56 schreef IrishBastard het volgende:
Inderdaad ;( Daar gaat de kenniseconomie :'(

Iedereen eindigt straks met xx.000 euro schuld, toch wel erg jammer :N
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Of men moet gewoon eens realiseren dat niet elk kind kan studeren en zo de kennis economie weer op een hoger niveau tillen. Kan ook.
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Of men moet gewoon eens realiseren dat niet elk kind kan studeren en zo de kennis economie weer op een hoger niveau tillen. Kan ook.
Ik sluit me bij Hosti aan. Als je ziet met wat voor bedroevend niveau groepen studenten nu tot een opleiding of studie worden toegelaten en met welke inspanningen zij een diploma kunnen halen, kun je niet anders dan concluderen dat Nederlands onderwijs gedevalueerd is onder druk van normen en financiën. Het leenstelsel zorgt ervoor dat studenten een bewuste keuze maken om te gaan studeren en daardoor bewuster investeren in hun eigen toekomst. Lijkt me weinig verkeerds aan.

En ja, het is zuur om met 20k schuld van de uni af te komen, maar als je een beetje arbeidsmentaliteit hebt, betaal je dat ook echt wel weer terug. Natuurlijk profiteert de rest van het land de rest van jouw leven doordat je meer belasting betaald, maar zelf profiteer je ook door een hoger salaris en hopelijk een hogere intrinsieke geluksbeleving doordat je meer mogelijkheden tot zelfontplooiing hebt dankzij je studie. Da's ook wat waard.
quote:
8s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Dus als pappie en mammie niet 30k voor je over hebben, dan zak je er maar in ^O^ :Y
Ik zou het anders stellen: als je niet 30k voor jezelf over hebt, dan maak je die keuze helemaal zelf. Daarom is het een sociaal leenstelsel, waarbij je voor een voordelig tarief kan investeren in je eigen toekomst. Het is geen sociaal biets-bij-je-ouders-stelsel. Studeren moet natuurlijk wel betaalbaar blijven, de VS-situatie met studies die tienduizenden euro's per jaar kosten is ook niet wenselijk.
Los daarvan is 30k wat overdreven: de aanvullende beurs blijft, dus het gaat om basis + uitwonend. 250 euro per maand, 3k per jaar, 12k op een studie die je 'meer' moet lenen dan nu. Da's geen 30k.

Het idee van een beurs is niet zo verkeerd. Bedrijven en organisaties kunnen stimuleren en daarmee talenten binnenhalen, waardoor kennis alsnog behoorlijk kan stijgen.

Natuurlijk zijn onderwijs en de kenniseconomie zaken die de overheid aan gaan. Maar kijk heel reëel: veel van de kennis waar de overheid in investeert, wordt uiteindelijk gerendeerd in het bedrijfsleven. Dan mag het bedrijfsleven daar ook best wat voor die vergaarde kennis over hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:51 schreef BGTes het volgende:
Maar wat als je in je examenjaar van de middelbare school door omstandigheden middelmatig scoort (overlijden ouders of zoiets)? Dan ben je dus meteen je potentiële beurs kwijt..

Meh. Ik denk dat dit soort plannen uiteindelijk toch niet doorgevoerd worden. Zo wel, dan zou het OV-systeem echt geweldig zijn voor huisjesmelkers. ^O^ Kom op, allemaal huizen kopen nu en dan 1000 euro per maand winst maken op die studentjes die uit ellende in een klein kamertje gaan zitten voor veel te veel geld.

:{
Voor specifieke gevallen zijn vaak genoeg uitzonderingen mogelijk. Net als dat kon op de (niet meer bestaande) langstudeerdersboete.
Punt is alleen ook dat je niet met alle uitzonderingen rekening kan houden. Er moet ergens een lijn getrokken worden. De één gaat er aan onderdoor als z'n moeder overlijdt, de ander sluit zich drie maanden op als z'n cavia moet bevallen. Waar leg je de grens? De gezamenlijke draagkracht houdt ergens een keer op. Niet zozeer omdat mensen graag hard zijn voor een ander, maar wel omdat een dergelijke sociaal gekarakteriseerd stelsel simpelweg niet meer te bekostigen is op de lange termijn.
Schip ahoy!
pi_118603962
Maar de ongemotiveerde mensen die ik nu om me heen zie, zijn bijna allemaal mensen met rijke ouders .. Die zullen niet zomaar gemotiveerd worden omdat papa en mama opeens meer moeten betalen voor hun studie.

Ik ben vooral benieuwd of het ook voor de huidige gevallen zal gelden :) Langstudeerboete vond ik een beter idee, dat motiveerde meer om binnen de normale periode af te studeren, en gaf iedereen de kans om te beginnen met studeren zonder direct een schuld te hebben na het afronden van de studie.
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:00:24 #162
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118603973
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Op de SEH denk ik wel ja, die krijgen niet meer van die panikerende randgevallen die er niet thuishoren. De HAP daarentegen :'). Die krijgen alleen maar meer administratie en werkdruk.

[..]

En wie betaalt de aanschaf daarvan? :+

[..]

[..]

[..]

Ik sluit me bij Hosti aan. Als je ziet met wat voor bedroevend niveau groepen studenten nu tot een opleiding of studie worden toegelaten en met welke inspanningen zij een diploma kunnen halen, kun je niet anders dan concluderen dat Nederlands onderwijs gedevalueerd is onder druk van normen en financiën. Het leenstelsel zorgt ervoor dat studenten een bewuste keuze maken om te gaan studeren en daardoor bewuster investeren in hun eigen toekomst. Lijkt me weinig verkeerds aan.

En ja, het is zuur om met 20k schuld van de uni af te komen, maar als je een beetje arbeidsmentaliteit hebt, betaal je dat ook echt wel weer terug. Natuurlijk profiteert de rest van het land de rest van jouw leven doordat je meer belasting betaald, maar zelf profiteer je ook door een hoger salaris en hopelijk een hogere intrinsieke geluksbeleving doordat je meer mogelijkheden tot zelfontplooiing hebt dankzij je studie. Da's ook wat waard.

[..]

Ik zou het anders stellen: als je niet 30k voor jezelf over hebt, dan maak je die keuze helemaal zelf. Daarom is het een sociaal leenstelsel, waarbij je voor een voordelig tarief kan investeren in je eigen toekomst. Het is geen sociaal biets-bij-je-ouders-stelsel. Studeren moet natuurlijk wel betaalbaar blijven, de VS-situatie met studies die tienduizenden euro's per jaar kosten is ook niet wenselijk.
Los daarvan is 30k wat overdreven: de aanvullende beurs blijft, dus het gaat om basis + uitwonend. 250 euro per maand, 3k per jaar, 12k op een studie die je 'meer' moet lenen dan nu. Da's geen 30k.

Het idee van een beurs is niet zo verkeerd. Bedrijven en organisaties kunnen stimuleren en daarmee talenten binnenhalen, waardoor kennis alsnog behoorlijk kan stijgen.

Natuurlijk zijn onderwijs en de kenniseconomie zaken die de overheid aan gaan. Maar kijk heel reëel: veel van de kennis waar de overheid in investeert, wordt uiteindelijk gerendeerd in het bedrijfsleven. Dan mag het bedrijfsleven daar ook best wat voor die vergaarde kennis over hebben.

[..]

Voor specifieke gevallen zijn vaak genoeg uitzonderingen mogelijk. Net als dat kon op de (niet meer bestaande) langstudeerdersboete.
Punt is alleen ook dat je niet met alle uitzonderingen rekening kan houden. Er moet ergens een lijn getrokken worden. De één gaat er aan onderdoor als z'n moeder overlijdt, de ander sluit zich drie maanden op als z'n cavia moet bevallen. Waar leg je de grens? De gezamenlijke draagkracht houdt ergens een keer op. Niet zozeer omdat mensen graag hard zijn voor een ander, maar wel omdat een dergelijke sociaal gekarakteriseerd stelsel simpelweg niet meer te bekostigen is op de lange termijn.
Ik bedoelde HAP natuurlijk :D
pi_118604470
Ah, dat was wel zo'n lange quote waard ja :+
Schip ahoy!
  † In Memoriam † maandag 29 oktober 2012 @ 23:22:43 #164
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_118604972
Amai, wat een lange lappen tekst!

______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  maandag 29 oktober 2012 @ 23:26:37 #165
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_118605164


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My hovercraft is full of eel.
pi_118605793
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:26 schreef BGTes het volgende:
[ afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb jij gewerkt vandaag? dan denk ik dat ik je zag lopen, in colonne met 10 andere collegas door de winkel :P je had een zwarte hipsterbril op
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_118605817
ow wacht je hebt een foto :') ja jij was het, ik heb je gezien :P

waarom liepen jullie met 10/15 man tegelijk de winkel door :')
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_118605837
wie is bubbles 90 eigelijk, ik haal jullie altijd door elkaar :')
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_118606657
Iig geen BGTes :P
pi_118606760
Slapen. :W
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:27:30 #171
349318 BGTes
Het is geen rups!
pi_118609796
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 23:42 schreef swarmahoer het volgende:
ow wacht je hebt een foto :') ja jij was het, ik heb je gezien :P

waarom liepen jullie met 10/15 man tegelijk de winkel door :')
Omdat de gewone vulploeg altijd om half 7 begint, en dan moeten ze van de kantine boven naar t magazijn achter :9

En het is geen hipsterbril :(
My hovercraft is full of eel.
pi_118609818
Goedemorgen :O leuk joh zon kat! Is goed voor je slaap!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:39:55 #173
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118609948
Hela hola :W

Opdrachten die ik nu op werk krijg zijn nog iets uitgebreider dan ik dacht als ik de mail nu zo lees, leuk *O*
pi_118610557
Morning!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:50:13 #175
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_118615118
[Upd] Moszkowicz uit ambt gezet

Zo, en hoe gaat hij dat rechtlullen? :D
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')