abonnement Unibet Coolblue
pi_118390230


Geschiedenis


Ben & Jerry\'s Homemade Inc is in 1978 gestart in een oud pompstation in Burlington, Vermont, USA, die door jeugdvrienden en toegewijde hippy’s Ben Cohen and Jerry Greenfield is omgebouwd tot ijssalon. De vrienden zijn hun carriere gestart met een schriftelijke cursus ijs maken van de Pennsylvania State University, die hen $5 kostte. Bovendien deden ze een investering van $12,000, waarvan ze een derde deel hadden geleend.
Het duurde niet lang voordat ze populair werden in Burlington omdat ze innovatieve ijssmaken verkochten, die gemaakt werden van verse melk uit Vermont en grote hoeveelheden van de ingredienten die op die dag - wat Ben en Jerry betreft – goed smaakten! Waar ze het wel eens oneens waren over de combinaties van smaken, nooit twijfelden ze eraan dat ze werkten om plezier te maken en om geld te verdienen. Jerry omschreef het ooit treffend: \"If it\'s not fun, why do it?\"

In de daaropvolgende jaren groeide de ijssalon al snel uit tot een fabriek waarin bekers gevuld werden met het snel beroemd wordende ijs om vervolgens verspreid te worden naar winkels over de hele wereld. Ondanks de groei hebben Ben en Jerry altijd vastgehouden aan de uitvoering van hun motto dat “Elk bedrijf zou verantwoordelijkheid moeten nemen voor de samenleving waarin het onderneemt”, iets dat Ben & Jerry’s tot op de dag van vandaag doet.

In 1988 heeft Ben & Jerry’s een document opgesteld met waarin de missie van het bedrijf beschreven staat, The Statement of Mission. Hierin staat dat het bedrijf Ben & Jerry’s is gebaseerd op en toegewijd aan een duurzame manier van ondernemen met gedeelde welvaart. Onze missie bestaat uit 3 onderling-gerelateerde onderdelen: een productmissie, een economische missie en een sociale missie.

Ben & Jerry’s implementeert deze Statement of Mission in zoveel mogelijk dagelijkse werkzaamheden en beslissingen zodat de onderneming winstgevend is en dat de samenleving kan profiteren van de manier waarop wij zaken doen.[/quote]

Dit topic is speciaal voor mensen die:


• Hun mening kwijt willen over Ben & Jerry ijs
• Met ons willen delen welk smaakje super lekker (of smerig) is
• Hun mening willen geven over de prijs
• Of iets anders ;)

De ijsjes, in lekkere gekke combinaties, hebben de volgende fantasierijke namen:


• Socialice
• Chunky Monkey
• Chocolate Therapy
• Peace of Cake
• Karamel Sutra
• Fossil Fuel
• Dublin Mudslide
• New York Super Fudge Chunk
• Chocolate Therapy
• Cookie Dough
• Vanilla Caramel Fudge
• Chocolate Fudge Brownie
• Cherry Garcia
• Phish food
• Half baked
• Caramel Chew Chew

:9 O+

NIEUW: POLL


Poll: Welke smaak vind jij het lekkerst?
Karamel Sutra
Fossil Fuel
Chunky Monkey
Chocolate Therapy
Cookie Dough
Peace of Cake
Half Baked
Caramel Chew Chew
Cherry Garcia
Staat er niet tussen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Oude Topics:


Het enige echte BEN & JERRY ijs topic!
Post hier je favo Ben en Jerry's smaak, deeltje 2 alweer
Ben & Jerry ijs deel 3
Ben & Jerry's # 4
Ben & Jerry's # 5 Op naar de Zomer!
Ben & Jerry's #6 heel erg cool
Ben & Jerry's #7
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_118401666
Heet Peace of Cake tegenwoordig niet gewoon Strawberry Cheesecake?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:35:55 #3
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_118401935
Hmmm ik zal eens bij de videoland kijken (volgens mij hadden die vroeger idd wel een grote koelkast vol) maar nu loopt die niet meer zo goed,dus ben er bang voor...
Maar toch, ga het proberen. Thanks!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  donderdag 25 oktober 2012 @ 07:30:31 #4
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_118404970
Lekker , en ook goedkoop voor mij :P
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_118405151
^O^

Ik heb de vraag ook al gesteld op de B&J facebookpagina :)
pi_118413477
Op de site staan verkooppunten, inclusief verkooppunten die alle smaken zouden hebben ;)
C1000 heeft nu pints in de aanbieding, voor het eerst dat ik hier in de regio Half Baked ben tegen gekomen ^O^ En dat terwijl (mijn) C1000 normaal gesproken niet eens B&Js heeft liggen.
pi_118418856
Jumbo heeft ook Half Baked zag ik gisteren toen ik een Oh My Applepie haalde. ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 16:48:20 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_118422839
Hier lag HalfBaked ook ineens bij de C1000 (normaal hebben ze die niet).. En Cookie Dough hebben ze al een tijdje niet meer in pints :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_118433330
New York Super Fudge Chunk is al bij mij in de omgeving een hele tijd niet echt te vinden, het was altijd één van de vaste smaken in het AH-assortiment. Er zijn wel meer smaken die echt wekenlang niet te vinden zijn ondanks dat ze toch populair zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 15:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jumbo heeft ook Half Baked zag ik gisteren toen ik een Oh My Applepie haalde. ;)
C1000 en Jumbo zijn tegenwoordig van hetzelfde concern, dus het is wel een beetje logisch. Maar de C1000 hier in de stad (Coevorden; alsnog een duffe streek maar het is een stad :')) had nooit B&Js, nu wel vanwege de actie, en volgens mij heeft de Jumbo het kleine beetje wat ze hadden na de zomer in de ban gedaan :P Maar Jumbo had wel de imho betere smaken liggen ja, o.a. Fish Food en Vermonster :Y
pi_118433773
(Wanneer) komt deze? O+
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_118441393
Ik betrap me erop dat ik zelfs in de aanbieding geen 4 euro meer over heb voor Ben & Jerry's. Ze moeten het een beetje goedkoper maken, een vaste prijs van 3,50 zou beter schikken.

Iemand trouwens Cow Power al geprobeerd?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_118451248
Ik vond 'm wel aardig. Die koekjes die erin zitten zijn omnomnom :9.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118454751
Cow Power = Fossil Fuel / Taste it, Don't waste it, maar dan met choco koeien.

[ Bericht 21% gewijzigd door Mint_Clansell op 26-10-2012 12:42:32 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:06:35 #14
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_118465005
Erg lekker, wel prijzig. Maar goed gezien de calorieën die erin zitten moet je het ook niet te vaak gaan eten. 1x per maand eens een pint is wel oké..
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_118467698
Ik bestel Caramel Chew Chew tegenwoordig maar altijd mee met de pizza's van Domino's, nu ik deze variant nergens meer kan vinden :(. Sta overigens nu weer op het punt, maar heb geen trek in pizza.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:37:41 #16
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_118468110
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:21 schreef AverageJoe het volgende:
Ik bestel Caramel Chew Chew tegenwoordig maar altijd mee met de pizza's van Domino's, nu ik deze variant nergens meer kan vinden :(. Sta overigens nu weer op het punt, maar heb geen trek in pizza.
Probeer anders die nieuwe core smaak met caramel!
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_118468231
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:37 schreef Dionysiou het volgende:

[..]

Probeer anders die nieuwe core smaak met caramel!
Die vind ik niet lekker, raar genoeg. Door de core caramel, pure chocolade aan de ene kant en vanille ijs aan de andere kant. Caramel Chew Chew had vanille ijs, caramel slierten en chocolade stukjes. Van alles wat je op je lepel zeg maar.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:58:58 #18
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_118468797
Hm, ga straks maar even langs de AH om een pint mee te pakken voor ¤4,- :) Zit toch in de route.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_118481331
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 18:40 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Die vind ik niet lekker, raar genoeg. Door de core caramel, pure chocolade aan de ene kant en vanille ijs aan de andere kant. Caramel Chew Chew had vanille ijs, caramel slierten en chocolade stukjes. Van alles wat je op je lepel zeg maar.
die caramel core had toch karamelijs? En caramel chew chew ook dacht ik.

probeer anders vanilla toffee crunch.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_118482641
Ik geloof dat die smaak niet meer in het assortiment zit :)
pi_118482959
Dafuq :(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_118483079
Vanilla Toffee Crunch heb ik al jaren niet meer gezien.

Ze moeten Cherry Garcia terughalen.
pi_118488227
Berry White zie ik nu nergens meer :(
pi_118490863
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 00:08 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vanilla Toffee Crunch heb ik al jaren niet meer gezien.

Ze moeten Cherry Garcia terughalen.
Ik heb het vorig jaar nog gehad? Binnenkort maar checken dan.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_118494995
Volgens mij is het lijstje uit de OP sowieso wat aan de oude kant, er staan wel meer titels tussen die we hier niet (meer) hebben en er ontbreken veel nieuwe smaken :P Coconutterly Fair en Macademia Nuts zijn in de tussentijd ook stilletjes gekomen en verdwenen.
pi_118571684
Ik vind die Core dingen sowieso niet te vreten. Alleen Berry White was nog wel te doen.
pi_118689315
Phish food en Baked Alaska, vielen tegen Vermonster en Chocolate Fudge Brownie waren wel lekker. :Y
Ура для россии
pi_118690312
Ik vond Half Baked wat tegenvallen :@
pi_118690557
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 11:55 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik vind die Core dingen sowieso niet te vreten. Alleen Berry White was nog wel te doen.
Die kern daarvan vind ik niet echt lekker, jammer, want het ijs is wel lekker
pi_118691853
Overrated hipstertroep
pi_118697159
Hoe is B&J's precies hipster?
pi_118703521
Ik heb gisteren een bakje namaap b&j van de lidl geprobeerd en ik moet zeggen dat die strawberry cheesecake er aardig bij in de buurt komt.
pi_118704493
Hoe heet dat spul van de lidl, ga ik vandaag eens langs.
pi_118706021
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:56 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoe heet dat spul van de lidl, ga ik vandaag eens langs.
http://plazilla.com/namaak-ben-amp-jerry-ijs
pi_118719147
Ik heb de Strawberry Cheesecake van de Lidl gehaald van het merk Mcennedy. Best okee ijs, het smaakt iig naar strawberry cheesecake. Maar.... Er staat op de verpakking dat er stukjes koek in zouden zitten. Ik heb er in ieder geval geen koek in kunnen ontdekken en de geconfijte stukjes aardbei zijn ook op één hand te tellen.

Wat dat betreft ben je beter af met de Strawberry Cheesecake van de Appie Heijn (als je een goedkopere vervanger zoekt), die bekers zitten tjokvol met stukjes koek. Als het geld je op de rug groeit dan raad ik aan om de Häagen-Dazs variant in huis te halen, want dat is de enige ijsproducent die weet hoe je goeie Strawberry Cheesecake maakt.

Volgende keer eens kijken hoe die Banalicious van de Lidl zich laat vergelijken met B & J's Chunky Monkey.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mint_Clansell op 01-11-2012 20:38:31 ]
pi_119219784
In de USA Cinnamon Buns gehad..heerlijk.
pi_123210608
Er komen nieuwe Core smaken:
Blondie Brownie en Peanut Butter Me Up

Ik ben vooral benieuwd naar die laatste. Eindelijk eens wat anders dan overal caramel en chocolade in.
pi_123211633
Ik zag het gisteravond ook, zien er goed uit :Y Heb wel het idee, op basis van buitenlandse sites, dat ze dan Berry White en Dough-ble Whammy gaan vervangen.
pi_123212075
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 17:13 schreef Dingest het volgende:
Ik zag het gisteravond ook, zien er goed uit :Y Heb wel het idee, op basis van buitenlandse sites, dat ze dan Berry White en Dough-ble Whammy gaan vervangen.
Berry White werd in ieder geval hier door AH uitverkocht met 50% korting.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_123214127
Niet de Berry White weg. :'(
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123236085
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 18:20 schreef Cat22 het volgende:
Niet de Berry White weg. :'(
Ja vind ik ook echt balen :{
pi_123236387
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:16 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja vind ik ook echt balen :{
Zo zonde, de enige lichte fruitige smaak van B&J weg. Chocolade is heerlijk, maar een beetje afwisseling kan nooit kwaad.
Maar met dank aan de tip van bartjebart heb ik vanmorgen mijn lokale AH leeggekocht. 3 potten Berry White à 2,60 euro! :9
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_123522124
De nieuwe smaken lagen bij de AH in Haarlem al in de schappen - maar dat is 200 km van mijn huis en het leek mij geen goed idee om ze vanaf daar mee te nemen dan :P

Overigens heeft Magnum ook hun assortiment overhoop gegooid met wat meuk eruit en nieuwe exotische 'Five Kisses' smaken, en nu ook met twee pints. Voor de liefhebbers ;)
pi_123524749
Die nieuwe core caramel sutra is echt om te smullen
pi_123527862
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 00:30 schreef Eben12 het volgende:
Die nieuwe core caramel sutra is echt om te smullen
Ja, heerlijk is die
Abracadabra, tapate guarra!
pi_123528419
jep hier lagen die nieuwe b&j en magnum-pints ook in de schappen! Ben ook wel heel erg benieuwd naar die laatste eigenlijk..
pi_123564421
Dus ik dacht dat de Peanut Butter Me Up echt heel lekker zou zijn. Want pindakaas is alleen maar win natuurlijk. Wat een wazig ijs, moest zelfs mijn best doen om überhaupt wat te proeven. Wat een stom ijs. Nu is Berry White weg want die lag niet meer in de schappen. -O-
Go hard or go home
  zondag 3 maart 2013 @ 13:02:32 #48
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_123568605
Ik heb ook regelmatig dit ijs gekocht en laatst weer gewonnen bij de PL, maar het valt me eigenlijk iedere keer weer tegen.
Het is echt mega hard (zal ook aan mijn vriezer liggen -18), de chocolade stukjes die er in zitten zijn daardoor ook hard dat er weinig smelten meer aan is.
En nee, ik ga mijn ijs niet een uur van te voren uit de vriezer halen.

Ik vind het alleen lekker bij zo'n kraampje waar ze het voor je scheppen, dan is het wel eetbaar en smeuig.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_123571639
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 13:02 schreef Curiosity het volgende:
Ik heb ook regelmatig dit ijs gekocht en laatst weer gewonnen bij de PL, maar het valt me eigenlijk iedere keer weer tegen.
Het is echt mega hard (zal ook aan mijn vriezer liggen -18), de chocolade stukjes die er in zitten zijn daardoor ook hard dat er weinig smelten meer aan is.
En nee, ik ga mijn ijs niet een uur van te voren uit de vriezer halen.

Ik vind het alleen lekker bij zo'n kraampje waar ze het voor je scheppen, dan is het wel eetbaar en smeuig.
Ik vind het over het algemeen ook wel tegenvallen eigenlijk :)
pi_123572017
quote:
9s.gif Op zondag 3 maart 2013 09:59 schreef Noek het volgende:
Dus ik dacht dat de Peanut Butter Me Up echt heel lekker zou zijn. Want pindakaas is alleen maar win natuurlijk. Wat een wazig ijs, moest zelfs mijn best doen om überhaupt wat te proeven. Wat een stom ijs. Nu is Berry White weg want die lag niet meer in de schappen. -O-
Oh jammer! Wilde em vandaag halen maar toch maar niet dan.

Vind caramel lekker maar karamelijs niet zo dus die Sutra hoef ik ook niet te proberen. Ik hou t dan nog maar even bij mn AH sorbetijs :9.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')