abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 oktober 2012 @ 18:44:11 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_118382501
Welkom in de reeks over Weight Loss Surgery oftewel WLS. Als je alles al geprobeerd hebt om zelf af te vallen en echt drastisch moet afvallen omdat je gezondheid onder je gewicht te lijden heeft, dan kan je hier meelezen, je vragen stellen of je ei kwijt.

Maagbandje
Wordt in Nederland nog wel geplaatst, maar in België steeds minder. Wordt laparoscopisch geplaatst, dus snellere genezing, maar je blijft je hele leven met een bandje lopen. Verschillende mogelijkheden voor wat betreft strakker laten zetten of juist losser laten zetten.

Gastric Bypass
Je maag wordt verkleind tot een zeer klein maagje en daarnaast worden je darmen deels omgeleid. Er wordt echter niets van je maag of darmen weggenomen. Na deze operatie heb je kans op dumping. Ook kan het zijn dat er nog een tweede operatie nodig is om een ring te plaatsen omdat je maagje toch te groot is geworden. Dit heet een Fobiring.

Gastric Sleeve
Er wordt een groot gedeelte van de maag weggenomen waardoor het afvallen zal komen door de kleinere maag en de daarbij horende eetaanpassingen. Tevens zouden de "eetlust-hormonen" in het weggehaalde deel van de maag zitten waardoor je geen trek meer ontwikkelt. Ook andere hormonen verdwijnen hierbij.

Scopinaro of Bilio Pancreatische Derivatie
Naast het verkleinen van de maag waarbij het originele maagportier verdwijnt, wordt de dunne darm rigoureus omgeleid. De galblaas en de blinde darm worden ook weggehaald om complicaties hiermee te voorkomen. Na de operatie zit je voor de rest van je leven vast aan supplementen voor vitamines en mineralen, omdat deze minder goed opgenomen worden. Gemiddeld gezien neem je nog een kleine 1200 kilocalorieën per dag op na deze operatie en dat is dan ook de reden waarom je hier veel mee af kunt vallen. Er kleven echter een groot aantal nadelen aan deze operatie, vandaar dat deze eigenlijk niet meer uitgevoerd wordt, maar vervangen is door de

Duodenal Switch
Het effect is bijna hetzelfde, behalve dat de oorspronkelijke maagportier nog wel aanwezig is en dat de maag op een andere manier verkleind wordt. Ook bij deze operatie verdwijnen dus de "eetlust-hormonen". Ook hier heb je een sterk verminderde voedselopname, net zoals bij de Scopinaro.

Er zijn mogelijkheden om na een eerste operatie over te gaan naar een andere methode (met de daarbij behorende operaties) (een revisie), zoals van een maagband naar een Gastric Bypass of van een Gastric Sleeve naar een Gastic Bypass. Ook de Fobiring is zo'n revisie.

De criteria voor het ondergaan van een WLS zijn:

Een BMI van 40 of hoger met een leeftijd tussen de 18 en de 65.
Een BMI van 35 of hoger met één van de volgende co-morbiditeiten:

• Diabetes
• Hoge bloeddruk
• Reuma
• Slaapapneu
• Gewrichtsklachten

Tevens moet er voldaan zijn aan de volgende voorwaarden:

• Andere methoden om gewicht te verliezen niet hebben geholpen onder professionele begeleiding
• Geen aandoeningen aan nieren, lever, darmen of maag.

De behandelend artsen moeten geen bezwaar hebben tegen de operatie en je moet daarnaast nog voldoen aan eventuele aanvullende eisen die per ziekenhuis kunnen verschillen.

Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

De "vaste bewoners" hier die een operatie gehad hebben:

-Bubseltje- > GBP omgezet in een D
octopussy > GBP
Rewimo > Scopinaro (2005)
Riann > GBP ondersteund door een Fobiring (2009+2011)
Troel > Scopinaro (2005), BWC (2012)
Trusten > GPB
zapato61 > GBP (2012)

(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)


Kleine voetnoot, speciaal voor de dames: let erop dat niet alle anticonceptie meer betrouwbaar zal werken na een WLS. Ik hoop eigenlijk dat Dave Schweitzer (WLS-goeroe) daar ooit eens wat over gaat schrijven zodat dat algemeen bekend wordt ook bij de huisartsen en apothekers.


[ Bericht 0% gewijzigd door Troel op 25-10-2012 11:57:39 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:38:50 #2
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118406584
Ik zal binnenkort moeten stoppen met de pil omdat die na de operatie misschien niet goed meer werkt. Ik zit eraan te denken om dan aan de prikpil te gaan zodat ik net als nu (ik neem op advies van gynaecoloog nooit een stopweek) niet ongesteld word.

Wanneer is het het beste om te beginnen met de prikpil? Voor de operatie of erna? Wie heeft daar ervaring mee?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 oktober 2012 @ 11:54:48 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118411097
Geen ervaring mee, maar lees je goed in, want lang niet alle anticonceptie is nog betrouwbaar na een WLS.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 11:57:16 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_118411229
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 09:38 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ik zal binnenkort moeten stoppen met de pil omdat die na de operatie misschien niet goed meer werkt. Ik zit eraan te denken om dan aan de prikpil te gaan zodat ik net als nu (ik neem op advies van gynaecoloog nooit een stopweek) niet ongesteld word.

Wanneer is het het beste om te beginnen met de prikpil? Voor de operatie of erna? Wie heeft daar ervaring mee?
Ik gebruik op dit moment de prikpil om mijn menstruatie te regelen. Ik zou dan zo snel mogelijk beginnen, omdat je in het begin nog wel kan bloeden.
Ik heb wel de ervaring na de operatie dus met de prikpil, maar wel andere operatie natuurlijk ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:08:09 #5
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118411698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 11:54 schreef Rewimo het volgende:
Geen ervaring mee, maar lees je goed in, want lang niet alle anticonceptie is nog betrouwbaar na een WLS.
In het MCL is mij verteld dat de prikpil en een spiraaltje wel betrouwbaar zijn. Een spiraaltje lijkt me niks vandaar dat ik graag de prikpil wil.

Vanmiddag maar ff met de huisarts bellen, grote kans dat ik in december al geopereerd word dus zou fijn zijn als ik dan al van de gewone pil af ben.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:13:45 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_118411926
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:08 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

In het MCL is mij verteld dat de prikpil en een spiraaltje wel betrouwbaar zijn. Een spiraaltje lijkt me niks vandaar dat ik graag de prikpil wil.

Vanmiddag maar ff met de huisarts bellen, grote kans dat ik in december al geopereerd word dus zou fijn zijn als ik dan al van de gewone pil af ben.
hebben ze ook uitgelegd waarom? Want bij een spiraaltje kan ik er inkomen, omdat het ook daadwerkelijk in de baarmoeder ervoor kan zorgen dat er niet nestelt kan worden, maar de prikpil is ook weer enkel op basis van hormonen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:15:39 #7
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118411983
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:13 schreef Troel het volgende:

[..]

hebben ze ook uitgelegd waarom? Want bij een spiraaltje kan ik er inkomen, omdat het ook daadwerkelijk in de baarmoeder ervoor kan zorgen dat er niet nestelt kan worden, maar de prikpil is ook weer enkel op basis van hormonen :)
Omdat de prikpil meteen het bloed in gaat en niet eerst via de darmen moet. De gewone pil kan na sommige WLS (zoals GBP en Mini-GBP) minder goed door de darmen worden opgenomen, daardoor wordt de betrouwbaarheid aangetast.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:16:21 #8
35189 Troel
scherp en bot
pi_118412003
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Omdat de prikpil meteen het bloed in gaat en niet eerst via de darmen moet. De gewone pil kan na sommige WLS (zoals GBP en Mini-GBP) minder goed door de darmen worden opgenomen, daardoor wordt de betrouwbaarheid aangetast.
prikpil wordt niet in een bloedvat gespoten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:17:34 #9
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118412049
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:16 schreef Troel het volgende:

[..]

prikpil wordt niet in een bloedvat gespoten ;)
Nee wordt gewoon op een normale manier geprikt net als andere injecties, maar hoeft niet de darmen in en dat is bij de gewone pil wel zo. Mij is in het MCL aangeraden om de prikpil te kiezen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:18:23 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_118412084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:17 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Nee wordt gewoon op een normale manier geprikt net als andere injecties, maar hoeft niet de darmen in en dat is bij de gewone pil wel zo. Mij is in het MCL aangeraden om de prikpil te kiezen.
Nuvaring hoeft ook de darmen in en werkt ook niet ;) Maar ja, ze hebben er in ieder geval al beter over nagedacht dan dat ze vroeger deden merk ik al wel, dat is wel een pluspunt :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:20:15 #11
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118412152
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Nuvaring hoeft ook de darmen in en werkt ook niet ;) Maar ja, ze hebben er in ieder geval al beter over nagedacht dan dat ze vroeger deden merk ik al wel, dat is wel een pluspunt :)
Implanon is ook een optie zeiden ze, maar dat lijkt me niks.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:21:35 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_118412198
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:20 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Implanon is ook een optie zeiden ze, maar dat lijkt me niks.
Implanon is tegenwoordig beter te zetten, maar het eruit halen schijnt redelijk moeilijk te gaan en levert geheid littekens op volgens mijn huisarts (die ze dus ook niet meer zet).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 oktober 2012 @ 12:50:05 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118413326
Ik heb een Mirena, bevalt prima maar ik moet er wel bij aantekenen dat ik niet meer in de vruchtbare leeftijd zit. Dus het risico is voor mij sowieso minder. Mirena is wel een redelijk veilige oplossing met een WLS omdat hij lokaal werkt en dus ook niet afhankelijk is van je darmwerking.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:51:51 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_118413384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een Mirena, bevalt prima maar ik moet er wel bij aantekenen dat ik niet meer in de vruchtbare leeftijd zit. Dus het risico is voor mij sowieso minder. Mirena is wel een redelijk veilige oplossing met een WLS omdat hij lokaal werkt en dus ook niet afhankelijk is van je darmwerking.
En de innesteling tegengegaan wordt ;)

Hier overigens dus ook geen anticonceptie nodig omdat ik veertjes in mijn eileiders heb, maar puur het gebruik om de boel te structureren :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 oktober 2012 @ 12:52:46 #15
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_118413413
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:50 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb een Mirena, bevalt prima maar ik moet er wel bij aantekenen dat ik niet meer in de vruchtbare leeftijd zit. Dus het risico is voor mij sowieso minder. Mirena is wel een redelijk veilige oplossing met een WLS omdat hij lokaal werkt en dus ook niet afhankelijk is van je darmwerking.
Dr Schweitzer zei ook een spiraaltje bij mij ivm met mijn ijzer. Maar dat is voor 5 jaar daar heb ik nu niet zo'n zin in. En mijn ijzer lijkt het nu redelijk te doen *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 oktober 2012 @ 12:58:25 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118413585
Mijn HB was weer wat laag dus ik krijg nu ijzertabletten. Ik heb al gezegd dat het geen zin heeft maar ja :') Als ik weer thuis ben en de bloeduitslagen mee heb gekregen ga ik wel even met Schweitzer overleggen of ik eventueel weer een infuus moet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_118429312
Rewimo werd je ook niet ongesteld na je WLS? Ik hoor daar nl. verschillende berichten over, maar vaak weten ze het verschil niet tussen een spiraaltje en de mirena.
pi_118450139
Ik heb de prikpil ben erna niet meer ongesteld geworden. Het bevalt me goed. Als ik het allemaal geweten had was ik veel eerder aan de prikpil begonnen. Troel ik kan me nog iets herinneren in het verleden toen ik wou gaan voor de prikpil dat je zo negatief was erover.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:54:43 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118452085
quote:
17s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 19:32 schreef lisa het volgende:
Rewimo werd je ook niet ongesteld na je WLS? Ik hoor daar nl. verschillende berichten over, maar vaak weten ze het verschil niet tussen een spiraaltje en de mirena.
Ja hoor, toen nog wel. Ik heb een tijdje de Nuvaring gebruikt, zonder problemen. Maar toen ik die een keer niet gebruikte werd ik niet ongesteld en bleek dat ik in de overgang was. Daarna heb ik voor alle zekerheid een Mirena laten plaatsen. Die moet er over 2 jaar uit of eventueel nog een keer vervangen worden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 10:55:53 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_118452115
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:33 schreef Riann het volgende:
Ik heb de prikpil ben erna niet meer ongesteld geworden. Het bevalt me goed. Als ik het allemaal geweten had was ik veel eerder aan de prikpil begonnen. Troel ik kan me nog iets herinneren in het verleden toen ik wou gaan voor de prikpil dat je zo negatief was erover.
Dat klopt, omdat het enkel op hormoonbasis is en dat het dus niet 100% gegarandeerd werkt na een WLS. Dat ben ik nog steeds overigens. Maar op basis daarvan dus :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 17:48:28 #21
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_118466625
Vanmorgen bloed geprikt ben benieuwd :Y. Laatste grote controle was in maart.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:18:19 #22
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118475046
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 10:55 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat klopt, omdat het enkel op hormoonbasis is en dat het dus niet 100% gegarandeerd werkt na een WLS. Dat ben ik nog steeds overigens. Maar op basis daarvan dus :)
Volgens de artsen in het MCL is de prikpil het beste alternatief voor de pil.
pi_118505280
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 21:18 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Volgens de artsen in het MCL is de prikpil het beste alternatief voor de pil.
Dat zeiden ze in het MMC ook.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:20:20 #24
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118507676
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 19:18 schreef Riann het volgende:

[..]

Dat zeiden ze in het MMC ook.
Van andere vrouwen op het patiëntenforum van het MCL lees ik ook dat ze de prikpil als advies krijgen. Heb maandag afspraak bij huisarts om erover te praten, nog 4 pillen en mijn stripje is op. Zou fijn zijn als ik dan meteen aan de prikpil kan.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 20:54:13 #25
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_118508946
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:20 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Van andere vrouwen op het patiëntenforum van het MCL lees ik ook dat ze de prikpil als advies krijgen. Heb maandag afspraak bij huisarts om erover te praten, nog 4 pillen en mijn stripje is op. Zou fijn zijn als ik dan meteen aan de prikpil kan.
Dat lijkt me logisch :+ van het zelfde ziekenhuis ;).
pi_118524549
Het is volgens mij wel zo als je een kinderwens hebt dat je beter geen prikpil kunt nemen want het kan erg lang duren voordat alles weer normaal is. Maar die wens is er bij mij niet en zal er ook nooit komen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 07:27:02 #27
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118524821
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 04:06 schreef Riann het volgende:
Het is volgens mij wel zo als je een kinderwens hebt dat je beter geen prikpil kunt nemen want het kan erg lang duren voordat alles weer normaal is. Maar die wens is er bij mij niet en zal er ook nooit komen.
Ik heb zelf ook geen kinderwens en ik weet ook zeker dat die er niet zal komen. Dus de prikpil is perfect voor mij.
  zondag 28 oktober 2012 @ 07:29:09 #28
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118524827
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 20:54 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch :+ van het zelfde ziekenhuis ;).
Sommige dingen verschillen toch. Er was iemand op het forum die vroeg of je tijdens de screening bij de internist je kleren aan mag houden. Kwam een reactie op van iemand die zei dat je alles uit moet doen op onderbroek en sokken na. Maar ik heb niks uit hoeven doen, moest alleen mijn shirt aan de achterkant wat omhoog doen zodat er naar mijn longen geluisterd kon worden.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:32:17 #29
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118590739
Heb vandaag de spuit opgehaald bij de apotheek. Hoef mijn laatste strip Microgynon niet op te maken omdat ik nooit een stopweek heb. Morgen word ik geprikt. Best nog een lange naald vind ik. Staan wel heel veel bijwerkingen in de bijsluiter. Maar ik kijk het gewoon even aan de komende 3 maanden, als ik het niks vind kan ik na 3 maanden overstappen op een spiraaltje zei mijn huisarts.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:43:51 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_118591292
Overigens wel iets om in de gaten te houden, wellicht kan je het nog regelen:

de prikpil kan voor extra botontkalking zorgen. Zeker met zo'n operatie kan dat te veel zijn. Als je nog geen DEXA-scan hebt gehad, probeer hem dan VOOR je operatie te krijgen, zodat je een echte nulmeting hebt!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 oktober 2012 @ 08:03:42 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118609501
Ik moet toch aan de ijzertap :+

Alleen hebben ze er geen ervaring mee hier dus ik laat qltel vandaag even contact opnemen met Schweitzer om te vragen wat ik precies moet krijgen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:42:51 #32
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_118612928
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik moet toch aan de ijzertap :+

Alleen hebben ze er geen ervaring mee hier dus ik laat qltel vandaag even contact opnemen met Schweitzer om te vragen wat ik precies moet krijgen.
Ik noem het altijd tanken _O- hopelijk lukt het zo. Vaak knap je er toch wel van op! Ik wel in ieder geval.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:45:17 #33
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118612987
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:42 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik noem het altijd tanken _O- hopelijk lukt het zo. Vaak knap je er toch wel van op! Ik wel in ieder geval.
Ik heb uiteindelijk zelf moeten bellen (privacywetgeving :') ) maar nu weten ze hier wat het moet worden en zijn ze op jacht naar een zak vloeibaar roest :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:57:41 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_118613325
Ik had altijd fenofer ofzo, maar dat is monofer geworden.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 10:58:48 #35
35189 Troel
scherp en bot
pi_118613356
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb uiteindelijk zelf moeten bellen (privacywetgeving :') ) maar nu weten ze hier wat het moet worden en zijn ze op jacht naar een zak vloeibaar roest :D
Alsof ze jouw stem herkennen? Grappig hoor :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:07:40 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118613636
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 10:58 schreef Troel het volgende:
Alsof ze jouw stem herkennen? Grappig hoor :P
Ja, en als ik nou nog een hoop meer gegevens moest opgeven dan alleen mijn naam en geboortedatum :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:26:22 #37
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_118616529
Ik had eerst fenofer en nu ferinject ofzo, dat is sterker.

Goed dat het geregeld is nu :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:50:30 #38
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118619511
Venofer ja, dat is het :) Ze schijnen het voor elkaar te hebben inmiddels en als het goed is, is het morgen beschikbaar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:27:59 #39
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118654591
Het MCL heeft een eigen patiënten forum en net las ik onderstaand stukje daar, vind het erg vreemd en geloof ook niet dat dat werkt.

Gisteren zijn wij bij de huisarts geweest omdat Jen ook door haar pil heenbrak. De verschillende opties bekeken. Zij kwam ook nog met de optie als de anticonceptie pil niet meer werkt door oraal gebruik deze vaginaal in te brengen. Zo worden de hormonen uit de pil direct opgenomen door het slijmvlies. Ik had hier nog nooit van gehoord maar het zou een optie kunnen zijn. Wij zijn bezig met het MCL om dit bij de artsen na te vragen.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 07:36:48 #40
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118654692
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 12:21 schreef Troel het volgende:
Implanon is tegenwoordig beter te zetten, maar het eruit halen schijnt redelijk moeilijk te gaan en levert geheid littekens op volgens mijn huisarts (die ze dus ook niet meer zet).
Mijn huisarts zet ze ook niet, als ik voor implanon had gekozen dan had ze me naar de gynaecoloog gestuurd.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:42:27 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_118656857
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
Het MCL heeft een eigen patiënten forum en net las ik onderstaand stukje daar, vind het erg vreemd en geloof ook niet dat dat werkt.

Gisteren zijn wij bij de huisarts geweest omdat Jen ook door haar pil heenbrak. De verschillende opties bekeken. Zij kwam ook nog met de optie als de anticonceptie pil niet meer werkt door oraal gebruik deze vaginaal in te brengen. Zo worden de hormonen uit de pil direct opgenomen door het slijmvlies. Ik had hier nog nooit van gehoord maar het zou een optie kunnen zijn. Wij zijn bezig met het MCL om dit bij de artsen na te vragen.
Ik ben dwars door de nuvaring heen zwanger geworden van Ruben. Toen zei de apotheker me dat die ring niet zou werken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 31 oktober 2012 @ 12:59:45 #42
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118663115
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 09:42 schreef Troel het volgende:
Ik ben dwars door de nuvaring heen zwanger geworden van Ruben. Toen zei de apotheker me dat die ring niet zou werken.
Dat op het forum van het MCL gaat niet over Nuvaring maar er schijnt een huisarts dus tegen iemand te hebben gezegd dat het kan zijn dat de gewone pil vaginaal ook in te brengen is in plaats van oraal. Maar daar geloof ik dus geen woord van dat dat zal werken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wildervankstertje op 31-10-2012 17:00:45 ]
  woensdag 31 oktober 2012 @ 16:54:47 #43
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118673255
Heb inmiddels ook alvast een staafmixer aangeschaft voor het pureren van mijn eten na m'n operatie :P

En 2 beha's zonder beugel want dat wordt aangeraden voor de eerste dagen na de operatie i.v.m. dat beugels tegen wondjes kunnen duwen.

Beha's zonder beugel zitten met mijn cup G helemaal niet lekker, maar beter dat dan helemaal geen.

Over 3 weken naar de anesthesist en chirurg en grote kans dat ik dan nog voor de kerst geopereerd word omdat ik voor fast track (geen narcose in combi met ruggenprik+katheter maar alleen narcose en na de ingreep een morfinepompje) in aanmerking kom. Komt steeds dichterbij maar heb geen zenuwen want doe het voor een toekomst zonder extreem overgewicht.

[ Bericht 15% gewijzigd door Wildervankstertje op 31-10-2012 17:04:20 ]
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:20:55 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_118678573
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:59 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dat op het forum van het MCL gaat niet over Nuvaring maar er schijnt een huisarts dus tegen iemand te hebben gezegd dat het kan zijn dat de gewone pil vaginaal ook in te brengen is in plaats van oraal. Maar daar geloof ik dus geen woord van dat dat zal werken.
Het lijkt me heel, heel erg sterk :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 1 november 2012 @ 04:24:48 #45
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_118694498
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Het lijkt me heel, heel erg sterk :P
Ik geloof het dus ook echt niet, kan me niet voorstellen dat een huisarts zoiets zou zeggen. Denk dat het verkeerd begrepen is door de patiënt. Lees er denk ik vandaag wel meer over :p Want ze zou gaan bellen met het MCL.
pi_118960221
Weet iemand hier welke verzekering de operatie voor het verwijderen van overtollig vel vergoed? En heeft iemand hier die operatie eigenlijk gehad?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_118964542
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:38 schreef sweetlady-o het volgende:
Weet iemand hier welke verzekering de operatie voor het verwijderen van overtollig vel vergoed? En heeft iemand hier die operatie eigenlijk gehad?
Die krijg je zeker niet zomaar, bijna niet meer zelfs tegenwoordig volgens mij.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 8 november 2012 @ 02:04:38 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_118966070
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:38 schreef sweetlady-o het volgende:
Weet iemand hier welke verzekering de operatie voor het verwijderen van overtollig vel vergoed? En heeft iemand hier die operatie eigenlijk gehad?
Elke verzekering als je aan de voorwaarden voldoet, dan valt het namelijk onder de basisverzekering.

Ik heb in mei een buikwandcorrectie gehad. Volledig vergoed op de basisverzekering :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118968433
Moet je de voorwaarden ook even noemen, want die zijn extreem natuurlijk -O-
Een beetje hangend vel wordt niet vergoed, sterker nog: een heleboel hangend vel met heel veel problemen (smetten etc) doorgaans ook niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 november 2012 @ 09:37:53 #50
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_118968712
Met een buik tot op je knieën maak je een kans :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 8 november 2012 @ 11:42:38 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_118972469
Die staan in de OP ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 8 november 2012 @ 11:43:58 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_118972528
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:44 schreef Troel het volgende:
Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_118973614
Dank voor de antwoorden. Eerst die BMI eens onder de magische grens van 30, dan zie ik wel verder.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:13:25 #54
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119032908
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Met een buik tot op je knieën maak je een kans :{
Tijdens de voorlichting in het MCL werd verteld dat de meeste verzekeraars als eis hebben dat het vel minimaal een kwart van de bovenbenen moet bedekken + er moet smet zijn. Geen smet betekend voor een verzekeraar dus dat er geen probleem is, dus geen vergoeding. Psychisch leed telt niet mee.

Belachelijk eisen eigenlijk. Want ook al heb je geen last van smet dan kunnen die vellen toch behoorlijk in de weg zitten met bewegen en problemen met kleding.

Ik heb zelf gelukkig geen hele dikke buik dus hoop dat ik er niet veel last van zal krijgen. Ben al eerder heel veel afgevallen (daarna dus helaas wel weer aangekomen) en toen ook geen last gehad van overtollig huid. Bij mij zit het vet meer aan mijn kont en bovenbenen. Maar dat kan natuurlijk ook heel los gaan zitten nadat ik geopereerd ben. Zoveel mogelijk bil en en beenspieroefeningen doen dus en ik hoop dat het dan niet te extreem wordt. Het weerhoud me er trouwens niet van om me te laten opereren, mijn gezondheid is het belangrijkste.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:17:19 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_119033082
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:13 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Tijdens de voorlichting in het MCL werd verteld dat de meeste verzekeraars als eis hebben dat het vel minimaal een kwart van de bovenbenen moet bedekken + er moet smet zijn. Geen smet betekend voor een verzekeraar dus dat er geen probleem is, dus geen vergoeding. Psychisch leed telt niet mee.

Belachelijk eisen eigenlijk. Want ook al heb je geen last van smet dan kunnen die vellen toch behoorlijk in de weg zitten met bewegen en problemen met kleding.
Dan lichten ze daar verkeerd voor. Die eis is namelijk een wettelijke eis voor de basisverzekering en die is voor alle verzekeraars gelijk. Alleen met die eis kunnen ze het namelijk opvoeren voor de basisverzekering.

Echter: het is OF smet. Ik had geen last van smetten (ok, misschien wel omdat ik het meerdere malen per dag goed behandelde :') ), maar ik heb het wel vergoed gekregen.
Voor 2012 was het in ieder geval zo dat het niet verplicht was om die smetklachten te hebben, wellicht is dat voor komend jaar wel zo, maar op dit moment dus nog niet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:18:47 #56
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119033156
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:17 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan lichten ze daar verkeerd voor. Die eis is namelijk een wettelijke eis voor de basisverzekering en die is voor alle verzekeraars gelijk. Alleen met die eis kunnen ze het namelijk opvoeren voor de basisverzekering.

Echter: het is OF smet. Ik had geen last van smetten (ok, misschien wel omdat ik het meerdere malen per dag goed behandelde :') ), maar ik heb het wel vergoed gekregen.
Voor 2012 was het in ieder geval zo dat het niet verplicht was om die smetklachten te hebben, wellicht is dat voor komend jaar wel zo, maar op dit moment dus nog niet.
Dan hebben ze het daar verkeerd verteld want ze hadden het daar over dat er zichtbaar ernstige problemen moeten zijn.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:20:10 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_119033218
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:18 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dan hebben ze het daar verkeerd verteld want ze hadden het daar over dat er zichtbaar ernstige problemen moeten zijn.
Dan weet ik niet wat mijn arts ingevuld heeft, maar van de verzekering hebben ze geen enkele foto gezien ;) Terwijl de arts mij zei dat ik foto's op moest sturen, terwijl dat uiteindelijk dus niet nodig was. Misschien was het wel genoeg overhangend, maar ik had zelf het idee van niet (maar hoe goed kan je dat zelf meten ;) )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:24:11 #58
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119033452
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:20 schreef Troel het volgende:

[..]

Dan weet ik niet wat mijn arts ingevuld heeft, maar van de verzekering hebben ze geen enkele foto gezien ;) Terwijl de arts mij zei dat ik foto's op moest sturen, terwijl dat uiteindelijk dus niet nodig was. Misschien was het wel genoeg overhangend, maar ik had zelf het idee van niet (maar hoe goed kan je dat zelf meten ;) )
Het schijnt dat als je rechtop staat het over een kwart van de bovenbenen moet hangen. Vind dat zelf eigenlijk al veel te veel, die eis moet gewoon bijgesteld worden.

Kennis van mij heeft ook problemen gehad met haar borstverkleining, na veel gedoe uiteindelijk wel vergoed gekregen en ze is van een G cup naar D gegaan. Denk zelf dat ik daar niets aan laat doen, heb nog steeds cup F/G (ligt aan merk beha's) en dat had ik ook toen ik nog zo'n 35 kilo lichter was. Heb ook geen klachten dat het te zwaar is gelukkig.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:27:26 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_119033668
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:24 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Het schijnt dat als je rechtop staat het over een kwart van de bovenbenen moet hangen. Vind dat zelf eigenlijk al veel te veel, die eis moet gewoon bijgesteld worden.

Kennis van mij heeft ook problemen gehad met haar borstverkleining, na veel gedoe uiteindelijk wel vergoed gekregen en ze is van een G cup naar D gegaan. Denk zelf dat ik daar niets aan laat doen, heb nog steeds cup F/G (ligt aan merk beha's) en dat had ik ook toen ik nog zo'n 35 kilo lichter was. Heb ook geen klachten dat het te zwaar is gelukkig.
Klopt, mijn arts stond op de vooravond van zijn pensioen en gaf aan dat hij het zo erg nog niet gezien had. Wellicht wat overdreven, maar er zal echt wel een kern van waarheid inzitten ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:32:39 #60
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119033977
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:27 schreef Troel het volgende:

[..]

Klopt, mijn arts stond op de vooravond van zijn pensioen en gaf aan dat hij het zo erg nog niet gezien had. Wellicht wat overdreven, maar er zal echt wel een kern van waarheid inzitten ;)
Dan heb ik hopelijk geluk, van broeken draag ik meestal maat 44/46 maar dat is vooral vanwege mijn kont en benen. Rondom te taille is dat zelfs al te wijd, wel een heel irritant probleem trouwens want moet altijd een riem om terwijl de broek wel strak om mijn bovenbenen zit. In mijn slankere tijd veel geprobeerd om mijn benen slanker te trainen maar niets hielp.
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:37:30 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_119034236
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:32 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dan heb ik hopelijk geluk, van broeken draag ik meestal maat 44/46 maar dat is vooral vanwege mijn kont en benen. Rondom te taille is dat zelfs al te wijd, wel een heel irritant probleem trouwens want moet altijd een riem om terwijl de broek wel strak om mijn bovenbenen zit. In mijn slankere tijd veel geprobeerd om mijn benen slanker te trainen maar niets hielp.
Dat blijft na een BWC hetzelfde helaas ;) Ik had ook wel echt een grotere maat nodig voor mijn vel, maar nu dat weg is, blijf ik met dikke bovenbenen zitten (en serieus: die vind ik nu gigantisch in vergelijking :o )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:40:21 #62
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119034405
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:32 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dan heb ik hopelijk geluk, van broeken draag ik meestal maat 44/46 maar dat is vooral vanwege mijn kont en benen. Rondom te taille is dat zelfs al te wijd, wel een heel irritant probleem trouwens want moet altijd een riem om terwijl de broek wel strak om mijn bovenbenen zit. In mijn slankere tijd veel geprobeerd om mijn benen slanker te trainen maar niets hielp.
Zo dat is niet heel groot! Mijn "topmaat" was 56. Ik kom nooit aan de eisen, maar heb er ook niet zo'n problemen mee. Eerder met mijn armen -O-
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:43:09 #63
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119034583
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:40 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Zo dat is niet heel groot! Mijn "topmaat" was 56. Ik kom nooit aan de eisen, maar heb er ook niet zo'n problemen mee. Eerder met mijn armen -O-
Ik draag de laatste tijd meestal 46 als ik broeken heb zonder stretch, met stretch 44 want die rekken vaak door dragen wat uit. Toch weeg ik telkens tussen de 115 en 120 kilo. Volgens veel mensen is me dat ook niet echt aan te zien doordat ik vooral dikke benen heb. Maar draag meestal ook zwarte broeken, dan lijkt alles wat slanker. Heb ook niet heel extreem dikke armen, maar hele dunne polsjes en m'n onderkinnetje wat ik had is inmiddels wel al weg. Helaas nog wel operatie nodig om verder af te vallen, ben nu 15 kilo kwijt maar mijn gewicht blijft nu stabiel.

Over 1,5 week naar de narcotiseur voor onderzoek en de chirurg voor gesprek over of het een GBP of Sleeve wordt.
  vrijdag 9 november 2012 @ 22:10:03 #64
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_119036229
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 12:12 schreef sweetlady-o het volgende:
Dank voor de antwoorden. Eerst die BMI eens onder de magische grens van 30, dan zie ik wel verder.
Tot die tijd hoef je niet verder te klagen over dikke ouderen in de gezondheidszorg. :{

Dikke ouderen in de zorg.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:02:30 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_119039369
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:10 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Tot die tijd hoef je niet verder te klagen over dikke ouderen in de gezondheidszorg. :{

Dikke ouderen in de zorg.
Ow lol, dat is best uhm, weet er eigenlijk geen woord voor :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119054682
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:10 schreef LasTeR het volgende:

[..]

Tot die tijd hoef je niet verder te klagen over dikke ouderen in de gezondheidszorg. :{

Dikke ouderen in de zorg.
Oh ja want ik breek andersmans rug toch? Tegen de tijd dat ik oud ben zal ik niemand tot last zijn met mijn gewicht.

[ Bericht 4% gewijzigd door sweetlady-o op 10-11-2012 15:38:19 ]
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_119094759
ik heb afgelopen donderdag wel 30 verschillende spijkerbroeken aan gehad en ik denk alles bij elkaar wel 50 of 60 keer een spijkerbroek aan en uit gehad. Wat een hel is dat zeg.
Maat 42 kan ik of wel of niet dicht en dan kan nog zijn dat hij onder mijn buik en aan mijn kont nog te wijd zit en maat 44 kan ik altijd sowieso dicht alleen hetzelfde probleem.
pi_119094797
o ja ik heb uiteindelijk een mooie spijkerbroek gevonden en ik heb een paarse broek maar bij die broek valt dat niet op ookal zit ie iets losser aan mijn kont
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:31:54 #69
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119444231
Ben vandaag weer naar het MCL geweest bij de chirurg (dr. Apers) en de anesthesist. Het wordt geen gbp voor mij maar een sleeve, dr. Apers is er van overtuigd dat een sleeve bij mij het gewenste resultaat zal geven.

Heb ook de operatiedatum gekregen, zondag 16 december word ik om 17u opgenomen in het MCL en maandagochtend 17 december word ik geopereerd door dr. Apers.

Moet aanstaande maandag met het pré-operatief dieet beginnen, lijkt me best zwaar. Als ontbijt maar 1 sneetje brood, als lunch ook en 's avonds 1 kleine aardappel met 1 opscheplepel groente + 50 gram vlees of vis. Mag niks bakken, moet alles koken, roosteren, grillen of stomen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 november 2012 @ 21:38:07 #70
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119444572
Spannend joh, zie je er tegenop? Of ben je blij dat het zover is?

Dat dieet klinkt best zwaar. Maar het is wel goed voor o.a. je lever om vantevoren vast te beginnen met het dieet. En je went alvast een beetje aan het eten na je operatie (want dan kun je nog minder op ;) )
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 20 november 2012 @ 22:07:08 #71
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119446286
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:38 schreef Rewimo het volgende:
Spannend joh, zie je er tegenop? Of ben je blij dat het zover is?

Dat dieet klinkt best zwaar. Maar het is wel goed voor o.a. je lever om vantevoren vast te beginnen met het dieet. En je went alvast een beetje aan het eten na je operatie (want dan kun je nog minder op ;) )
Ben blij dat het nu bijna zover is. Denk ook wel dat ik het dieet wel vol kan houden maar in combinatie met mijn werk gaat het wel wat lastig denk ik. Ik werk fulltime en het is 4 uur zitten en 4 uur staan/lopen op een dag. Dus hoop niet dat ik duizelig zal worden door het weinige eten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 november 2012 @ 22:30:36 #72
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119447386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:07 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ben blij dat het nu bijna zover is. Denk ook wel dat ik het dieet wel vol kan houden maar in combinatie met mijn werk gaat het wel wat lastig denk ik. Ik werk fulltime en het is 4 uur zitten en 4 uur staan/lopen op een dag. Dus hoop niet dat ik duizelig zal worden door het weinige eten.
Je mag vast ook wel iets van rauwkost tussendoor? Wortel, komkommer, tomaat en dergelijke? Daar zou ik wat van meenemen dan. Heb je in elk geval wat te knabbelen tussendoor :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_119453096
Dat is eigenlijk ook een vraag van mij. Nu word ik af en toe duizelig als ik te weinig gegeten heb of eng. Is dat over na een gastric bypass of sleeve (omdat je dan nog minder eet)?
pi_119453134
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:07 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ben blij dat het nu bijna zover is. Denk ook wel dat ik het dieet wel vol kan houden maar in combinatie met mijn werk gaat het wel wat lastig denk ik. Ik werk fulltime en het is 4 uur zitten en 4 uur staan/lopen op een dag. Dus hoop niet dat ik duizelig zal worden door het weinige eten.
Gewoon broodjes (volkoren) of bananen eten, zo moeilijk is het niet.
If not now, then when.
  woensdag 21 november 2012 @ 07:15:43 #75
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119453972
quote:
12s.gif Op woensdag 21 november 2012 01:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Gewoon broodjes (volkoren) of bananen eten, zo moeilijk is het niet.
Ik mag maar 2 sneetjes brood per dag en 2x fruit. Tussendoor brood en/of fruit eten mag niet.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 november 2012 @ 08:30:32 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119454536
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 01:07 schreef lisa het volgende:
Dat is eigenlijk ook een vraag van mij. Nu word ik af en toe duizelig als ik te weinig gegeten heb of eng. Is dat over na een gastric bypass of sleeve (omdat je dan nog minder eet)?
Ik heb er geen last van gehad. Maar ja dat zegt niks over jou ;)

Ik zou even bellen met je arts en vragen of je wel rauwkost mag eten tussendoor. Als je uitlegt waarom lijkt me dat niet zo'n probleem.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_119455010
Rewimo dank je wel. Ik moet maandag toch naar ze toe, neem ik deze vraag gelijk mee.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:15:48 #78
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119456424
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 01:07 schreef lisa het volgende:
Dat is eigenlijk ook een vraag van mij. Nu word ik af en toe duizelig als ik te weinig gegeten heb of eng. Is dat over na een gastric bypass of sleeve (omdat je dan nog minder eet)?
Dan kan zeker nog wel na een operatie. Ik heb een tijd lang last gehad als, mijn bloedsuiker laag werd ik duizelig etc.
  woensdag 21 november 2012 @ 10:26:51 #79
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119456700
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:31 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ben vandaag weer naar het MCL geweest bij de chirurg (dr. Apers) en de anesthesist. Het wordt geen gbp voor mij maar een sleeve, dr. Apers is er van overtuigd dat een sleeve bij mij het gewenste resultaat zal geven.

Heb ook de operatiedatum gekregen, zondag 16 december word ik om 17u opgenomen in het MCL en maandagochtend 17 december word ik geopereerd door dr. Apers.

Moet aanstaande maandag met het pré-operatief dieet beginnen, lijkt me best zwaar. Als ontbijt maar 1 sneetje brood, als lunch ook en 's avonds 1 kleine aardappel met 1 opscheplepel groente + 50 gram vlees of vis. Mag niks bakken, moet alles koken, roosteren, grillen of stomen.
Spannend! Dat wordt een karige kerst ;)

Het is niet veel maar goed voor je lever.

Na je operatie mag je ook weinig eten maar wel vaker als het goed is.
  woensdag 21 november 2012 @ 11:32:38 #80
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119458356
quote:
17s.gif Op woensdag 21 november 2012 10:26 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Spannend! Dat wordt een karige kerst ;)

Het is niet veel maar goed voor je lever.

Na je operatie mag je ook weinig eten maar wel vaker als het goed is.
Ja 6x per dag kleine beetjes eten. Maar ben wel blij dat het een sleeve wordt i.p.v. gbp. Volgens dr. Apers zou een gbp niet of maar weinig extra helpen dus eerst maar zien hoe het met een sleeve gaat. Mocht die toch niet het gewenste resultaat geven (kans is minimaal) dan kan er altijd nog een gbp gemaakt worden.

Ik word fast track geopereerd dus zonder ruggenprik en katheter. Beste is zodra ik weer goed ben bijgekomen uit de narcose meteen al wat aan de wandel te gaan door het ziekenhuis om de kans op trombose te voorkomen. Als eten goed gaat mag ik dan de volgende ochtend alweer naar huis :D.

Slikfoto wordt ook niet meer standaard gemaakt, doen ze alleen nog maar als er vermoeden is van naadlekkage. Dus als alles goed verloopt hoef ik dat gore drankje waar ik veel mensen over hoor ook niet te drinken :P.

Tijdens de kerst dus lekker aan het vloeibare voedsel maar dat heb ik er wel voor over. Zie er totaal niet tegenop.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wildervankstertje op 21-11-2012 23:24:14 ]
pi_119468025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 07:15 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik mag maar 2 sneetjes brood per dag en 2x fruit. Tussendoor brood en/of fruit eten mag niet.
Lame.
If not now, then when.
  woensdag 21 november 2012 @ 17:54:14 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_119471721
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 11:32 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ja 6x per dag kleine beetjes eten. Maar ben wel blij dat het een sleeve wordt i.p.v. gbp. Volgens dr. Apers zou een gbp geen of maar weinig extra helpen dus eerst maar zien hoe het met een sleeve gaat. Mocht die toch niet het gewenste resultaat geven (kans is minimaal) dan kan er altijd nog een gbp gemaakt worden.

Ik word fast track geopereerd dus zonder ruggenprik en katheter. Beste is zodra ik weer goed ben bijgekomen uit de narcose meteen al wat aan de wandel te gaan door het ziekenhuis om de kans op trombose te voorkomen. Als eten goed gaat mag ik dan de volgende ochtend alweer naar huis :D.

Slikfoto wordt ook niet meer standaard gemaakt, doen ze alleen nog maar als er vermoeden is van naadlekkage. Dus als alles goed verloopt hoef ik dat gore drankje waar ik veel mensen over hoor ook niet te drinken :P.

Tijdens de kerst dus lekker aan het vloeibare voedsel maar dat heb ik er wel voor over. Zie er totaal niet tegenop.
Goor is niet het juiste woord :N Het is erger :X :r
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 november 2012 @ 18:23:16 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119472935
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:54 schreef Troel het volgende:
Goor is niet het juiste woord :N Het is erger :X :r
Klopt. Het smaakt smerig en het komt er ook heel rap weer uit :r
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_119487745
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 17:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Goor is niet het juiste woord :N Het is erger :X :r
Ik hoor vaak dat mensen een of andere dikke drap kregen. Ik kreeg echter transparant blauw spul...vond het heel erg meevallen :P
  donderdag 22 november 2012 @ 07:35:57 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_119493297
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:59 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik hoor vaak dat mensen een of andere dikke drap kregen. Ik kreeg echter transparant blauw spul...vond het heel erg meevallen :P
ok, die dikke drap heb ik het over :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119495971
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 07:35 schreef Troel het volgende:
ok, die dikke drap heb ik het over :P
Ja bariumpap ofzoiets, ik ken de horrorverhalen haha! Zag er toen dagen tegenop en toen kreeg ik het niet :P
  donderdag 22 november 2012 @ 10:35:51 #87
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119495998
Ik heb het allebei gehad, allebei vies maar de pap is inderdaad erger :r :+
  donderdag 22 november 2012 @ 18:15:43 #88
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_119509717
niet doen

[ Bericht 97% gewijzigd door Mirjam op 22-11-2012 18:16:18 ]
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  vrijdag 23 november 2012 @ 09:09:07 #89
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119529118
Getver moet nog ontlasting opsturen naar het MCL, heb zo'n piepklein potje met minischepje meegekregen. Komende week maar ff doen. Moet per post verstuurd worden in zo'n speciale kunststof laboratorium envelop.
  maandag 26 november 2012 @ 20:31:55 #90
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119651354
Vandaag begonnen met pré-dieet, af en toe beetje duizelig maar dan neem ik een kop koffie en dan gaat het beter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 november 2012 @ 21:29:37 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119654477
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:31 schreef Wildervankstertje het volgende:
Vandaag begonnen met pré-dieet, af en toe beetje duizelig maar dan neem ik een kop koffie en dan gaat het beter.
Ben je er nog achter gekomen of het mag met die rauwkost? Sterkte met het dieet, je zult er vast ook wel aan wennen, maar je lichaam moet er even naar "gaan staan"
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 november 2012 @ 09:11:32 #92
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119665268
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 21:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ben je er nog achter gekomen of het mag met die rauwkost? Sterkte met het dieet, je zult er vast ook wel aan wennen, maar je lichaam moet er even naar "gaan staan"
Mag tussendoor af en toe wat komkommer eten. Maar vanmorgen werd ik wakker zonder zin te hebben in eten, met tegenzin toch maar een broodje gegeten.

Moest gisteren ook met de Fit For Me vitamines en calcium tabletten beginnen. Hoor van veel mensen dat ze misselijk van de vitaminecapsules worden omdat ze het vies vinden en het telkens op boeren maar ik heb gelukkig nergens last van :D Ik proef die capsules ook niet, gewoon heel doorslikken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 november 2012 @ 11:08:42 #93
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119667717
Niet eten is inderdaad ook niet goed voor je lichaam. Volhouden maar, het schiet al op nu :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 november 2012 @ 11:29:43 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_119668223
Vitamines slikken is ook niet mijn ding. Ben daarom extra blij dat het gewoon gespoten wordt, ook al was het vanochtend geen pretje.

En nu moet ik gaan uitzoeken hoe ik aan nieuwe vitamine D injecties kom :( Die ik had worden enkel nog maar geleverd aan dierenartsen ofzo :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 27 november 2012 @ 15:47:43 #95
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_119675723
Wat ik mij afvraag, zijn jullie (voor diegene die geopereerd gaan worden) wel goed voorgelicht over de eventuele gevolgen/bijwerkingen?
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:34:01 #96
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119677318
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:47 schreef MOON76 het volgende:
Wat ik mij afvraag, zijn jullie (voor diegene die geopereerd gaan worden) wel goed voorgelicht over de eventuele gevolgen/bijwerkingen?
De meesten denk ik wel, ligt er ook aan in welk ziekenhuis de operatie uitgevoerd wordt. Het ene ziekenhuis doet meer aan voorlichting dan het andere.

Ik word 17 december in het MCL geopereerd en daar houden ze altijd in het begin van het traject een voorlichtingsmiddag over de verschillende operaties die mogelijk zijn.
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:42:53 #97
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_119677629
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:34 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

De meesten denk ik wel, ligt er ook aan in welk ziekenhuis de operatie uitgevoerd wordt. Het ene ziekenhuis doet meer aan voorlichting dan het andere.

Ik word 17 december in het MCL geopereerd en daar houden ze altijd in het begin van het traject een voorlichtingsmiddag over de verschillende operaties die mogelijk zijn.
Dat zijn de operaties, maar niet de eventuele gevolgen dus,...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:54:00 #98
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119678018
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:42 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Dat zijn de operaties, maar niet de eventuele gevolgen dus,...
Ja dat ook, eventuele complicaties worden ook toegelicht en het aantal percentages.
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:09:35 #99
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_119678608
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:54 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ja dat ook, eventuele complicaties worden ook toegelicht en het aantal percentages.
Ok,

duidelijk...
Vroeg het mij gewoon af...

Is bij mijn vrouw namelijk niet gebeurd...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  dinsdag 27 november 2012 @ 17:41:43 #100
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119679724
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:09 schreef MOON76 het volgende:
Ok,

duidelijk...
Vroeg het mij gewoon af...

Is bij mijn vrouw namelijk niet gebeurd...
MCL doet dat dus wel, na de 1e voorlichting moeten de patiënten als ze ermee door willen hun handtekening zetten onder een formulier. Daarna komt nog de screening en als de operatie doorgaat nog een 2e voorlichtingsmiddag over het leven na de operatie.

Na de operatie is er nog een verplicht na-traject.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:13:25 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_119682905
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 15:47 schreef MOON76 het volgende:
Wat ik mij afvraag, zijn jullie (voor diegene die geopereerd gaan worden) wel goed voorgelicht over de eventuele gevolgen/bijwerkingen?
Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, niet :)

Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd of je nog veilig zwanger kan worden en dat zou allemaal geen problemen opleveren, terwijl de literatuur duidelijk zegt dat het wel degelijk ernstige problemen kan opleveren en dat het eigenlijk een no-go is met de operatie die wij gehad hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119685816
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:41 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

MCL doet dat dus wel, na de 1e voorlichting moeten de patiënten als ze ermee door willen hun handtekening zetten onder een formulier. Daarna komt nog de screening en als de operatie doorgaat nog een 2e voorlichtingsmiddag over het leven na de operatie.

Na de operatie is er nog een verplicht na-traject.
Maar als je dan op die eerste natrajectdag komt, krijg je meteen te horen dat verplichte (na)behandeling in Nederland niet bestaat, tenzij op last van de rechter.

Troel : heb je alleen D tekort? Ik heb ook D tekort en moet nu fanatiek aan de Calcichew + D.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:22:23 #103
35189 Troel
scherp en bot
pi_119686037
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:17 schreef McLaura het volgende:

[..]

Maar als je dan op die eerste natrajectdag komt, krijg je meteen te horen dat verplichte (na)behandeling in Nederland niet bestaat, tenzij op last van de rechter.

Troel : heb je alleen D tekort? Ik heb ook D tekort en moet nu fanatiek aan de Calcichew + D.
Nee, ook de B's spuit ik bij, regelmatig ijzerinfuus en als het nodig is ook vitamines en mineralen.

Calcichew is buitengewoon smerig, calciumcitraat is geen haar beter en ik weet eigenlijk geen betere wel goed te doene manier om calcium binnen te krijgen ;)

Hoe krijg jij die D dan?
Want die 200.000 IE die ik had, mag dus enkel nog voor dieren :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119686067
Ik vind de Calcichew wel lekker!

En de D zit daar bij in!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:23:12 #105
35189 Troel
scherp en bot
pi_119686082
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:22 schreef McLaura het volgende:
Ik vind de Calcichew wel lekker!
Nee, blijft zo tussen je tanden zitten :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119686104
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:23 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, blijft zo tussen je tanden zitten :{
Heb ik geen last van :) (het blijft er wel zitten, maar het stoort me niet)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119686155
Ow, en voor degene in dit topic die me niet 'kennen':

GBP in mei 2012, inmiddels 42 kilo minder Laura :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:30:50 #108
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119686332
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:13 schreef Troel het volgende:

[..]

Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, niet :)

Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd of je nog veilig zwanger kan worden en dat zou allemaal geen problemen opleveren, terwijl de literatuur duidelijk zegt dat het wel degelijk ernstige problemen kan opleveren en dat het eigenlijk een no-go is met de operatie die wij gehad hebben.
Wordt vaak gezegd dat zwanger worden met een sleeve niet zo'n probleem is maar met gbp en ds wel. Ik krijg zelf een sleeve maar gbp had van mij ook gemogen (gelukkig niet nodig) want wil toch geen kinderen.
pi_119686530
Ik wilde geen sleeve omdat 20% van de patienten geen gewenst effect bereikt met de sleeve (en ik heb nooit echt geluk in kansberekeningen).

Met GBP is zwanger worden geen probleem, en een kind voldragen ook niet, mits je onder controle staan. En laat ik nou nèt graag bij de gynaecoloog 'lopen'.

We zullen het wel zien tzt. We gaan een ivf poging doen over enige tijd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 november 2012 @ 21:03:30 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119687623
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:13 schreef Troel het volgende:

Tja, ik spreek hier voor mijzelf en ik gok dat Rewimo dat ook wel kan onderstrepen: nee, niet :)

Zo heb ik bijvoorbeeld gevraagd of je nog veilig zwanger kan worden en dat zou allemaal geen problemen opleveren, terwijl de literatuur duidelijk zegt dat het wel degelijk ernstige problemen kan opleveren en dat het eigenlijk een no-go is met de operatie die wij gehad hebben.
Klopt inderdaad. Achteraf zijn er dingen gezegd die niet klopten.

Ik gebruik overigens CalMagD van WLS-products. Dat is poeder dat je kunt oplossen in water maar ik gooi het liever door kwark of yoghurt. Het smaakt niet echt ergens naar alleen "proef" je wel dat je poeder eet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_119688339
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:30 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Wordt vaak gezegd dat zwanger worden met een sleeve niet zo'n probleem is maar met gbp en ds wel. Ik krijg zelf een sleeve maar gbp had van mij ook gemogen (gelukkig niet nodig) want wil toch geen kinderen.
Met een GBP kan je prima kinderen krijgen. Je moet dan wel extra goed op tekorten in je bloed letten. Bij mij was mijn ijzer bijv. ineens gekelderd tijdens de zwangerschap. Ik kreeg dan toevallig tijdens mijn eerste zwangerschap ook een hele late complicatie (darmhernia, 3 jaar post-op), wat door de combinatie van factoren erg moeilijk vast te stellen was.

Eerlijk gezegd denk ik dat ik misschien niet eens mijn kinderen had gehad als ik niet voor WLS had gekozen.
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:32:18 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_119689243
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:03 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt inderdaad. Achteraf zijn er dingen gezegd die niet klopten.

Ik gebruik overigens CalMagD van WLS-products. Dat is poeder dat je kunt oplossen in water maar ik gooi het liever door kwark of yoghurt. Het smaakt niet echt ergens naar alleen "proef" je wel dat je poeder eet.
Yoghurt, maar kwark ook in mindere mate, zijn hier regelrechtige no-go's tijdens de meeste uren van de dag. Ondanks de omeprazol is het te zuur voor mijn maag ofzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 27 november 2012 @ 21:34:49 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119689401
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:32 schreef Troel het volgende:
Yoghurt, maar kwark ook in mindere mate, zijn hier regelrechtige no-go's tijdens de meeste uren van de dag. Ondanks de omeprazol is het te zuur voor mijn maag ofzo.
Dat is vervelend! Want het is een goede bron van eiwitten. Ik gebruik ook altijd omeprazol. Zeker gezien de hoeveelheid pijnstillers die ik de afgelopen maanden gebruikt heb was dat maar goed ook. Gelukkig is dat nu na de operatie al veel minder :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 27 november 2012 @ 21:38:14 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_119689616
Ja, vooral omdat ik cornflakes met yoghurt stiekem best lekker vind :{

Krijg je die dingen wel vergoed trouwens? Want dieetpreparaten worden in NL volgens mij totaal niet meer vergoed.

quote:
Dieetadvisering
100%, door een diëtiste
Geen vergoeding voor:
- behandeling van overgewicht bij verzekerden van 18 jaar of ouder met een BMI van 25-30 kg/m2 zonder co-morbiditeit of (familiaire) risicofactoren
- dieetpreparaten en voedingsmiddelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_119689925
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:22 schreef McLaura het volgende:
Ik vind de Calcichew wel lekker!

En de D zit daar bij in!
Vind hem ook prima te doen, net een vies uitgevallen dextro
  woensdag 28 november 2012 @ 09:00:31 #116
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119701016
Troel ik krijg druppels vit D.

CalciChew is voor ons niet voldoende.
De druppels krijg ik gewoon vergoed. Alleen de zink en calcium niet helaas.

Kinderen pfoe ik wil wel graag maar of mijn lichaam daar zo blij mee is... Wel heeft mijn internist gezegd dat ik dit een half jaar van te voren moet melden om mijn vitamines nog beter op orde te krijgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 november 2012 @ 09:04:32 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_119701078
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 november 2012 21:38 schreef Troel het volgende:
Ja, vooral omdat ik cornflakes met yoghurt stiekem best lekker vind :{

Krijg je die dingen wel vergoed trouwens? Want dieetpreparaten worden in NL volgens mij totaal niet meer vergoed.

[..]

Nee -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 1 december 2012 @ 14:25:58 #118
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119811531
Dag 6 van het pré-dieet. Nog 15 dagen te gaan voordat ik opgenomen word in het MCL. Het gaat me momenteel best goed af, als ik toch een hongergevoel krijg dan neem wat wat komkommer en gaat het snel weer goed.
pi_119811940
Wat zit er toch een verschil tussen de verschillende ziekenhuizen. Ik krijg geen dieet, ik mag alleen niet meer aankomen tot aan de eventuele operatie (zit nog in het voortraject).
  zaterdag 1 december 2012 @ 17:52:52 #120
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119817400
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:39 schreef lisa het volgende:
Wat zit er toch een verschil tussen de verschillende ziekenhuizen. Ik krijg geen dieet, ik mag alleen niet meer aankomen tot aan de eventuele operatie (zit nog in het voortraject).
Vreemd dat ze dat niet doen. In het MCL schrijven ze het dieet voor om de lever te laten krimpen. Het is namelijk (in meerdere ziekenhuizen) weleens voorgekomen dat bij een patiënt de lever zo vergroot bleek te zijn dat ze niet goed konden opereren dus de wonden weer dicht hebben genaaid en patiënt kon naar huis om alsnog eerst een dieet te volgen. Is de vriend van een kennis van mij overkomen. Kans is klein dat dat gebeurd hoor maar ik hou me toch maar aan het dieet om problemen te voorkomen. En daarbij komt dat ik nu al begin af te vallen en alle kilo's die er voor de operatie afgaan ben ik blij mee :).

Volgens mij doen ze in veel ziekenhuizen ook nog geen fast track operaties. Dat krijg ik dus wel omdat mijn BMI onder de 45 is en ik verder helemaal gezond ben.
pi_119818507
Wildvankstertje hier gaan ze er weer vanuit dat je zo gezond mogelijk de operatie in moet met zo veel mogelijk vitamines in je lichaam. Ik mag dus alleen absoluut niet meer aankomen voor de lever.
Wel heb ik dan weer 2 weken na de operatie dat ik op vloeibaar zit, terwijl ik bij andere ziekenhuizen zie dat ze al heel snel weer wat mogen eten (soms gepureerd). Dus ieder ziekenhuis heeft zijn eigen regels kennelijk.
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:29:56 #122
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119819984
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 december 2012 18:35 schreef lisa het volgende:
Wildvankstertje hier gaan ze er weer vanuit dat je zo gezond mogelijk de operatie in moet met zo veel mogelijk vitamines in je lichaam. Ik mag dus alleen absoluut niet meer aankomen voor de lever.
Wel heb ik dan weer 2 weken na de operatie dat ik op vloeibaar zit, terwijl ik bij andere ziekenhuizen zie dat ze al heel snel weer wat mogen eten (soms gepureerd). Dus ieder ziekenhuis heeft zijn eigen regels kennelijk.
Gepureerd is vloeibaar, papdikte dus alles moet door de blender of met staafmixer gepureerd worden met veel vocht (water en/of magere melk erdoor). Heb weleens gehoord dat sommige mensen na de operatie aan de shakes gingen maar dat kan na een GBP erg vervelend zijn omdat er in de meeste shakes suiker zit, en veel mensen krijgen daar dumping van. Bij het MCL moet je ook zo gezond mogelijk de operatie in hoor, vandaar dus ook dat pré-dieet. Tijdens pré-dieet ook meteen beginnen met de multivitamine capsules zodat daar geen gebreken van komen. Want na een maagverkleining zal dat ook levenslang moeten.
pi_119820761
-laat maar-
pi_119839749
Wildervankstertje, succes met het predieet.

Door wie ga je geopereerd worden?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 2 december 2012 @ 13:43:57 #125
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119840197
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:25 schreef McLaura het volgende:
Wildervankstertje, succes met het predieet.

Door wie ga je geopereerd worden?
Ik word geopereerd door dokter Apers.
pi_119840223
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:43 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik word geopereerd door dokter Apers.
Ah, ok. Ik ben geopereerd door dokter Emous.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 2 december 2012 @ 13:46:30 #127
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119840260
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:45 schreef McLaura het volgende:
Ah, ok. Ik ben geopereerd door dokter Emous.
Oké, die zou mij niet mogen opereren want zij doet geen fast track operaties. Dat mogen alleen Apers en Totté.
pi_119840335
Goh, wat bijzonder zeg. Ik was ook fasttrack :D

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de holding fasttrack werd omdat de anesthesioloog en ik geen reden zagen om me geen fasttrack te maken. Ik liep dan ook een paar uur na OK al op de gang mijn infuuspaal uit te laten :)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 2 december 2012 @ 13:56:09 #129
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119840488
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:50 schreef McLaura het volgende:
Goh, wat bijzonder zeg. Ik was ook fasttrack :D

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op de holding fasttrack werd omdat de anesthesioloog en ik geen reden zagen om me geen fasttrack te maken. Ik liep dan ook een paar uur na OK al op de gang mijn infuuspaal uit te laten :)
Dan zal dat wel zijn omdat er op het laatste moment voor fast track gekozen is. Mij is verteld dat alleen Apers en Totté dat doen, maar dan zullen hun wel de 2 zijn die dat normaal gesproken altijd doen.

Ben blij dat het fast track word, geen gedoe met drains en katheter in elk geval :)
pi_119840529
Precies, daarom was ik blij dat de anesthesioloog geen bezwaar zag.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 2 december 2012 @ 14:05:09 #131
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119840712
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:57 schreef McLaura het volgende:
Precies, daarom was ik blij dat de anesthesioloog geen bezwaar zag.
Dokter Apers heeft het bij mij niet eens over low track gehad toen ik het gesprek had met hem. Ik kwam binnen en hij zei meteen dat die een sleeve het beste vond voor mij en dan maar in de fast track. Hij vroeg nog wel of ik zelf ook fast track wil, ik zei meteen ja want een ruggenprik en katheter lijken me echt niks.
  zondag 2 december 2012 @ 14:30:58 #132
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119841416
Wat is er erg aan een katheter? Merk je weinig van, in België kreeg ik hem niet, maar mocht ook niet van bed. Dat is pas vervelend :X

Wel fijn dat dat zo snel kan. Ik was ook altijd zo snel mobiel veel fijner als op het bed hangen.
  zondag 2 december 2012 @ 14:41:21 #133
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119841733
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wat is er erg aan een katheter? Merk je weinig van, in België kreeg ik hem niet, maar mocht ook niet van bed. Dat is pas vervelend :X

Wel fijn dat dat zo snel kan. Ik was ook altijd zo snel mobiel veel fijner als op het bed hangen.
Het lijkt me gewoon niks, maar gelukkig hoeft het ook niet. Is de bedoeling dat ik zo snel mogelijk aan de wandel ga zodra ik weer helemaal ben bijgekomen uit de narcose.
pi_119842984
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:05 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Dokter Apers heeft het bij mij niet eens over low track gehad toen ik het gesprek had met hem. Ik kwam binnen en hij zei meteen dat die een sleeve het beste vond voor mij en dan maar in de fast track. Hij vroeg nog wel of ik zelf ook fast track wil, ik zei meteen ja want een ruggenprik en katheter lijken me echt niks.
Low track? Regulier bedoel je?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119843072
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:30 schreef -Bubseltje- het volgende:
Wat is er erg aan een katheter? Merk je weinig van, in België kreeg ik hem niet, maar mocht ook niet van bed. Dat is pas vervelend :X

Wel fijn dat dat zo snel kan. Ik was ook altijd zo snel mobiel veel fijner als op het bed hangen.
Ik wilde zo snel mogelijk uit bed. De eerste keer dat ik uit bed wilde (een uur nadat ik van de verkoever kwam), bleef de vpk bij me. Toen ze zag hoe het ging, mocht ik mijn gang verder gaan.

Katheter stelt inderdaad niks voor. Ik had er één bij mijn keizersnede. Ik wilde liever geen ruggenprik, dus vandaar dat ik net zo goed fasttrack kon worden.

Er werd bij mij niet meteen voor fasttrack gekozen omdat ik trombose heb gehad. Mijn BMI was geen bezwaar (en dat hanteren ze ook niet meer in het MCL) want die was 38.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 2 december 2012 @ 17:01:19 #136
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119845788
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:30 schreef McLaura het volgende:

[..]

Low track? Regulier bedoel je?
Ja, regulier (wordt ook wel low track genoemd)
pi_119847561
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:01 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ja, regulier (wordt ook wel low track genoemd)
Oh? Nog nooit gehoord....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119848445
Wat is precies het verschil met fasttrack en regulier? Ik moet ook meteen mijn bed uit na de, eventuele, operatie. Ik heb ook trombose en een longembolie gehad in het verleden.
pi_119848577
quote:
17s.gif Op zondag 2 december 2012 18:17 schreef lisa het volgende:
Wat is precies het verschil met fasttrack en regulier? Ik moet ook meteen mijn bed uit na de, eventuele, operatie. Ik heb ook trombose en een longembolie gehad in het verleden.
Bij fasttrack krijg je geen epiduraal (ruggenprik) en dus geen katheter. En je moet dus zo snel mogelijk uit je bed.

Bij regulier krijg je wel een epiduraal voor de pijnstilling, en een drain en een katheter voor ongeveer 24 uur. En in het MCL krijg je dan 'pompsokken' voor de circulatie in je benen.

Gekopieerd van de site van het CON :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_119851127
McLaura bedankt. Ik denk/hoop dat ze bij mij dan ook fasttrack doen. Ik begreep in ieder geval dat ze vlak na de operatie (ik mag wel eerst bijkomen hoor :) ), willen dat ik ga bewegen. In principe ga ik ook de volgende dag alweer naar huis (tenzij er complicaties zijn natuurlijk).
pi_119851549
Je kunt het aangeven bij de anesthesioloog, hij neemt de eindbeslissing. Succes alvast!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 3 december 2012 @ 17:09:47 #142
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119885681
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:53 schreef McLaura het volgende:
Je kunt het aangeven bij de anesthesioloog, hij neemt de eindbeslissing. Succes alvast!
Ik werd voordat ik bij de anesthesioloog kwam al voor de fast track ingepland. Heb ook niks tegen die man hoeven zeggen. Ik had eerst het gesprek met Apers en die zei meteen dat het zeker fast track zou worden.
  maandag 3 december 2012 @ 17:09:57 #143
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_119885687
Vanmorgen toen ik net op werk was werd ik opeens misselijk, maagzuur kwam omhoog en had de smaak van de wls optimum opeens in mijn mond. Snel naar de wc gerend, overgegeven en daarna voelde ik me de hele dag super fit. Hoor van meer mensen wel dat ze niet tegen die capsules kunnen maar dit is m'n 8e dag en vorige week had ik nergens last van.
pi_119907886
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:09 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik werd voordat ik bij de anesthesioloog kwam al voor de fast track ingepland. Heb ook niks tegen die man hoeven zeggen. Ik had eerst het gesprek met Apers en die zei meteen dat het zeker fast track zou worden.
Oké. Maar de anesthesioloog neemt de beslissing, vlak voor je ok.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 16 december 2012 @ 13:07:42 #145
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120369803
Morgen is het de dag dat het afvallen allemaal echt gaat beginnen, nieuw leven begint dan echt :)

Moet vanmiddag om 17u in het MCL zijn en word morgenochtend om ongeveer 9u geopereerd.
pi_120386246
heel veel succes
  zondag 16 december 2012 @ 19:47:12 #147
35189 Troel
scherp en bot
pi_120386309
Succes!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120387808
Succes Wildervankstertje!
  zondag 16 december 2012 @ 22:24:44 #149
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120395929
Thnx, ben dus in het MCL inmiddels. Operatie staat een half uur eerder gepland dan verwacht, namelijk om 8.30u. Vanavond dus mijn laatste "normale" avondeten gehad hier in het ziekenhuis, lekker was het niet maar het was "te eten".
pi_120409011
Je hebt de operatie inmiddels, denk ik, al achter de rug. Dus sterkte met opknappen nu.
  maandag 17 december 2012 @ 19:55:29 #151
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120429815
Ben weer helemaal bij nu, af en toe ff met mijn infuus aan de wandel door de gang :) Ging meteen de 1e keer naar de wc alweer zelfstandig, sprong bijna uit bed. Heb genoeg energie.
pi_120430146
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:55 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ben weer helemaal bij nu, af en toe ff met mijn infuus aan de wandel door de gang :) Ging meteen de 1e keer naar de wc alweer zelfstandig, sprong bijna uit bed. Heb genoeg energie.
Fijn! Zo herstel je toch het best!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 17 december 2012 @ 20:03:20 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_120430166
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 19:55 schreef Wildervankstertje het volgende:
Ben weer helemaal bij nu, af en toe ff met mijn infuus aan de wandel door de gang :) Ging meteen de 1e keer naar de wc alweer zelfstandig, sprong bijna uit bed. Heb genoeg energie.
Goeie berichten! Maar rustig aan hè, niet overdrijven ;) Beterschap :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 17 december 2012 @ 20:35:31 #154
35189 Troel
scherp en bot
pi_120431771
Wat een verschil :D Goed om te horen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_120446570
Lekker hoor. Ik hoop dat ik ook zo goed uit de operatie ga komen. Maar niet te veel doen hoor!
  dinsdag 18 december 2012 @ 09:20:12 #156
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120450112
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 december 2012 00:39 schreef lisa het volgende:
Lekker hoor. Ik hoop dat ik ook zo goed uit de operatie ga komen. Maar niet te veel doen hoor!
Ik doe het ook wel rustiger aan als normaal hoor, zal wel moeten :P
  dinsdag 18 december 2012 @ 10:24:11 #157
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_120451679
Blij v
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 09:20 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik doe het ook wel rustiger aan als normaal hoor, zal wel moeten :P
Blij voor je!!.., maar let goed op je zelf. Niet overmoedig raken..

Ik weet uit ervaring dat het heel anders kan aflopen..
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:45:39 #158
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120454166
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:24 schreef MOON76 het volgende:
Blij voor je!!.., maar let goed op je zelf. Niet overmoedig raken..

Ik weet uit ervaring dat het heel anders kan aflopen..
Daarom doe ik het ook gewoon rustig aan. Weet van iemand dat ze 2 dagen na de operatie alweer op de fiets boodschappen ging doen maar dat doe ik niet, liever met de auto dan op de fiets met de kans dat het mis gaat. Sporten doe ik ook pas weer als dokter Apers mij goedkeuring geeft.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:46:45 #159
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_120454195
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:45 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Daarom doe ik het ook gewoon rustig aan. Weet van iemand dat ze 2 dagen na de operatie alweer op de fiets boodschappen ging doen maar dat doe ik niet, liever met de auto dan op de fiets met de kans dat het mis gaat. Sporten doe ik ook pas weer als dokter Apers mij goedkeuring geeft.
Heel verstandig...
Ik weet ook van iemand ,die er 7,5 maand door in het ziekenhuis heeft gelegen....
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:49:08 #160
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120454259
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:46 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Heel verstandig...
Ik weet ook van iemand ,die er 7,5 maand door in het ziekenhuis heeft gelegen....
Sommige mensen zijn gewoon eigenwijs. Ben ik normaal ook best wel, 2 weken na een tunnelsyndroom operatie was ik alweer 40u aan het werk in plaats van met 20u te beginnen verdeeld over halve dagen. Maar dit is heel wat anders, dus nu wel rustig aan.
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:50:08 #161
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_120454289
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:49 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn gewoon eigenwijs. Ben ik normaal ook best wel, 2 weken na een tunnelsyndroom operatie was ik alweer 40u aan het werk in plaats van met 20u te beginnen verdeeld over halve dagen. Maar dit is heel wat anders, dus nu wel rustig aan.
OK,
Maar die 7.5 maand kwam door de operatie, niet door het vroegtijdig teveel doen...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_120465659
Ben je alweer thuis, Wildervankstertje?

Ik zou ook mooi rustig aandoen.

(en wellicht ten overvloede : je mag 2 weken niet autorijden, dus ga ook maar niet over 2 dagen boodschappen doen met de auto ;))
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 19 december 2012 @ 14:20:25 #163
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120506990
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:02 schreef McLaura het volgende:
Ben je alweer thuis, Wildervankstertje?

Ik zou ook mooi rustig aandoen.

(en wellicht ten overvloede : je mag 2 weken niet autorijden, dus ga ook maar niet over 2 dagen boodschappen doen met de auto ;))
Ik ben alweer thuis, is mij in het ziekenhuis niets verteld over dat ik geen auto zou mogen rijden. Ben vandaag dus gewoon in de auto weg geweest. Wat mij verteld is is alleen maar dat ik het rustig aan moet doen en niet zwaar tillen. Verder is me niks verteld.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:07:33 #164
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_120515881
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:20 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik ben alweer thuis, is mij in het ziekenhuis niets verteld over dat ik geen auto zou mogen rijden. Ben vandaag dus gewoon in de auto weg geweest. Wat mij verteld is is alleen maar dat ik het rustig aan moet doen en niet zwaar tillen. Verder is me niks verteld.
Is wel een beetje onvoorzichtig...
  woensdag 19 december 2012 @ 18:20:30 #165
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120516323
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:07 schreef -Bubseltje- het volgende:
Is wel een beetje onvoorzichtig...
Vind ik juist niet, lijkt me beter dan op de fiets te gaan. Sommigen zitten na 2 dagen alweer op de fiets, dat durf ik niet aan.
  woensdag 19 december 2012 @ 18:23:59 #166
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_120516460
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:20 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Vind ik juist niet, lijkt me beter dan op de fiets te gaan. Sommigen zitten na 2 dagen alweer op de fiets, dat durf ik niet aan.
Wel beter maar nog niet verstandig... maar goed jij weet hoe je je voelt
pi_120521284
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 14:20 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik ben alweer thuis, is mij in het ziekenhuis niets verteld over dat ik geen auto zou mogen rijden. Ben vandaag dus gewoon in de auto weg geweest. Wat mij verteld is is alleen maar dat ik het rustig aan moet doen en niet zwaar tillen. Verder is me niks verteld.
Vanwege de narcose. Erg onverstandig, als er iets gebeurt ben je behoorlijk de sjaak.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  donderdag 20 december 2012 @ 12:34:46 #168
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_120547457
Vandaag maar een roerzeef aangeschaft, blender is niks, moest overal teveel vocht aan toevoegen. En elke dag soep 3 weken lang vind ik niet fijn. Met de roerzeef zijn alle etenswaren (behalve draadjesvlees) goed fijn te malen.
pi_120547942
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:34 schreef Wildervankstertje het volgende:
Vandaag maar een roerzeef aangeschaft, blender is niks, moest overal teveel vocht aan toevoegen. En elke dag soep 3 weken lang vind ik niet fijn. Met de roerzeef zijn alle etenswaren (behalve draadjesvlees) goed fijn te malen.
Ik moest gewoon een plaatje googlen want ik wist niet wat het was :@
Fijn dat het zo goed gaat met alles.
  maandag 4 februari 2013 @ 17:29:44 #170
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_122470639
Inmiddels ongeveer anderhalf maand na mijn operatie en was 10 dagen geleden 27 kilo lichter, daarna nog niet weer gewogen. Alles gaat perfect, kan gewoon ook alles eten zonder problemen. Ben al op controle geweest bij dokter Apers in het MCL en hij was ook zeer tevreden.

Had zelfs na 2 weken wel weer aan het werk gekund als het aan mij had gelegen. Helaas was er even geen werk voor me omdat ze in het bedrijf iets aan het veranderen waren. Sinds vorige week maandag werk ik weer fulltime na 6 weken thuis te hebben gezeten.

Alles gaat goed en voel me super fit :)
  maandag 4 februari 2013 @ 17:39:30 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_122471009
Fijn om te horen dat het zo goed gaat!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122646920
hier ook nog zeggen hoe blij ik ben dat ik 22 april naar beyonce ga :)
  zondag 10 februari 2013 @ 09:36:18 #173
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_122703675
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 18:23 schreef Riann het volgende:
hier ook nog zeggen hoe blij ik ben dat ik 22 april naar beyonce ga
Leuk als je ervan houdt, ik vindt 't zelf verschrikkelijke muziek. Maar veel plezier in elk geval :)

Ik ga zelf over 2 weken naar We Love The 90s en in april naar Masters of Hardcore.
  dinsdag 12 februari 2013 @ 19:48:46 #174
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_122800796
Klein verschilletje toch?
pi_123257604
-edit: ga weg

[ Bericht 97% gewijzigd door Mylene op 23-02-2013 22:29:38 ]
If not now, then when.
  zondag 24 februari 2013 @ 07:50:15 #176
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123266690
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 22:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
-edit: ga weg
Zat ie weer te trollen? Zal zich wel vervelen :P
  zondag 24 februari 2013 @ 07:57:14 #177
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123266709
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 18:44 schreef Troel het volgende:
Welkom in de reeks over Weight Loss Surgery oftewel WLS. Als je alles al geprobeerd hebt om zelf af te vallen en echt drastisch moet afvallen omdat je gezondheid onder je gewicht te lijden heeft, dan kan je hier meelezen, je vragen stellen of je ei kwijt.

Maagbandje
Wordt in Nederland nog wel geplaatst, maar in België steeds minder. Wordt laparoscopisch geplaatst, dus snellere genezing, maar je blijft je hele leven met een bandje lopen. Verschillende mogelijkheden voor wat betreft strakker laten zetten of juist losser laten zetten.

Gastric Bypass
Je maag wordt verkleind tot een zeer klein maagje en daarnaast worden je darmen deels omgeleid. Er wordt echter niets van je maag of darmen weggenomen. Na deze operatie heb je kans op dumping. Ook kan het zijn dat er nog een tweede operatie nodig is om een ring te plaatsen omdat je maagje toch te groot is geworden. Dit heet een Fobiring.

Gastric Sleeve
Er wordt een groot gedeelte van de maag weggenomen waardoor het afvallen zal komen door de kleinere maag en de daarbij horende eetaanpassingen. Tevens zouden de "eetlust-hormonen" in het weggehaalde deel van de maag zitten waardoor je geen trek meer ontwikkelt. Ook andere hormonen verdwijnen hierbij.

Scopinaro of Bilio Pancreatische Derivatie
Naast het verkleinen van de maag waarbij het originele maagportier verdwijnt, wordt de dunne darm rigoureus omgeleid. De galblaas en de blinde darm worden ook weggehaald om complicaties hiermee te voorkomen. Na de operatie zit je voor de rest van je leven vast aan supplementen voor vitamines en mineralen, omdat deze minder goed opgenomen worden. Gemiddeld gezien neem je nog een kleine 1200 kilocalorieën per dag op na deze operatie en dat is dan ook de reden waarom je hier veel mee af kunt vallen. Er kleven echter een groot aantal nadelen aan deze operatie, vandaar dat deze eigenlijk niet meer uitgevoerd wordt, maar vervangen is door de

Duodenal Switch
Het effect is bijna hetzelfde, behalve dat de oorspronkelijke maagportier nog wel aanwezig is en dat de maag op een andere manier verkleind wordt. Ook bij deze operatie verdwijnen dus de "eetlust-hormonen". Ook hier heb je een sterk verminderde voedselopname, net zoals bij de Scopinaro.

Er zijn mogelijkheden om na een eerste operatie over te gaan naar een andere methode (met de daarbij behorende operaties) (een revisie), zoals van een maagband naar een Gastric Bypass of van een Gastric Sleeve naar een Gastic Bypass. Ook de Fobiring is zo'n revisie.

De criteria voor het ondergaan van een WLS zijn:

Een BMI van 40 of hoger met een leeftijd tussen de 18 en de 65.
Een BMI van 35 of hoger met één van de volgende co-morbiditeiten:

• Diabetes
• Hoge bloeddruk
• Reuma
• Slaapapneu
• Gewrichtsklachten

Tevens moet er voldaan zijn aan de volgende voorwaarden:

• Andere methoden om gewicht te verliezen niet hebben geholpen onder professionele begeleiding
• Geen aandoeningen aan nieren, lever, darmen of maag.

De behandelend artsen moeten geen bezwaar hebben tegen de operatie en je moet daarnaast nog voldoen aan eventuele aanvullende eisen die per ziekenhuis kunnen verschillen.

Na een WLS kan je tegen de volgende zaken aanlopen:

Overhangend buikvel > abdominoplastie
Kipfilets aan de bovenarmen > armplastie of brachioplastie
Problemen met vel bij de dijen > dijlift
Hangborsten > mastopexie

Ook hiervoor zijn weer bepaalde eisen wil je dit vergoed krijgen van de zorgverzekeringen.

Criteria abdominoplastie:
Vanuit de zorgverzekeringswet komt de correctie van de buikwand voor vergoeding in aanmerking als:

• BMI 30 of lager
• BMI moet de laatste 12 maanden stabiel zijn
• de buikwand bedekt minstens 1/4 van het bovenbeen wanneer u recht op staat, waarbij de lengte van het bovenbeen liggend gemeten wordt volgens speciale regels
OF
• Last van smetvorming die qua ernst gelijk is aan derdegraads brandwonden en waarbij de behandeling hiervoor geen of onvoldoende resultaat heeft opgeleverd.

Psychisch lijden onder deze aandoening is zonder dat er sprake is van de bovenstaande voorwaarden, volgens de wet geen reden om tot vergoeding over te gaan.

Deze criteria wijzigen overigens elke keer, dus het kan zijn dat het niet een up-to-date rijtje is, maar op het moment van schrijven (april 2012) is het nog correct.

Er wordt druk onderhandeld om deze eisen te versoepelen. Nu de WLS makkelijker vergoed wordt door de verzekeraars, zouden ook de vervolgoperaties makkelijker vergoed moeten worden. De zorgverzekeraars hebben hun handtekening al gezet onder de Zorgstandaard Obesitas, maar dit is nog geen verplichting om naar te handelen.

Krantenartikel over de strijd tegen het vel

Meer informatie kun je hier vragen, maar besef wel dat hier geen artsen of chirurgen rondlopen. Heel veel informatie, ook vanuit artsen, kun je ook vinden op WLSinfo.nl. Daar kun je goede overzichten vinden van supplementen, maar ook van de bloedonderzoeken die van belang zijn als je geopereerd bent. Probeer je goed in te lezen voordat je met een chirurg gaat praten zodat je goede vragen kunt stellen.

De "vaste bewoners" hier die een operatie gehad hebben:

-Bubseltje- > GBP omgezet in een D
octopussy > GBP
Rewimo > Scopinaro (2005)
Riann > GBP ondersteund door een Fobiring (2009+2011)
Troel > Scopinaro (2005), BWC (2012)
Trusten > GPB
zapato61 > GBP (2012)

(als het niet klopt ofzo, gewoon gillen)


Kleine voetnoot, speciaal voor de dames: let erop dat niet alle anticonceptie meer betrouwbaar zal werken na een WLS. Ik hoop eigenlijk dat Dave Schweitzer (WLS-goeroe) daar ooit eens wat over gaat schrijven zodat dat algemeen bekend wordt ook bij de huisartsen en apothekers.

Misschien een idee om de TT iets aan te passen. Maagbandje wordt in Nederland nog nauwelijks geplaatst namelijk, in het MCL zijn ze er al helemaal mee gestopt en in de meeste andere ziekenhuizen wordt het ook niet meer gedaan wegens de te grote kans om complicaties. Ik sta trouwens nog niet in het rijtje met de al geopereerde mensen ;) Ben 17 december 2012 geopereerd, heb een sleeve.
pi_123266816
Mijn nichtje krijgt waarschijnlijk binnenkort een maagbandje! En dat is in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 08:32:38 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123266837
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 08:28 schreef Isabeau het volgende:
Mijn nichtje krijgt waarschijnlijk binnenkort een maagbandje! En dat is in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem...
Waarom een maagbandje, Isa? Daar zijn zo vaak problemen mee, ik zou daar echt niet voor kiezen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_123267045
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 08:32 schreef Rewimo het volgende:

Waarom een maagbandje, Isa? Daar zijn zo vaak problemen mee, ik zou daar echt niet voor kiezen.
Ze is afgewezen voor een drastischer ingreep. Ze is eigenlijk ook helemaal niet zo heel zwaar (bmi nog onder de 40, maar boven de 35). Maar ze ziet geen enkele andere mogelijkheid om af te vallen en haar bloeddruk is domweg veel te hoog en ze heeft behoorlijke rugklachten die haar belemmeren in een actievere leefstijl.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 09:10:21 #181
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123267072
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:05 schreef Isabeau het volgende:
Ze is afgewezen voor een drastischer ingreep. Ze is eigenlijk ook helemaal niet zo heel zwaar (bmi nog onder de 40, maar boven de 35). Maar ze ziet geen enkele andere mogelijkheid om af te vallen en haar bloeddruk is domweg veel te hoog en ze heeft behoorlijke rugklachten die haar belemmeren in een actievere leefstijl.
Ik snap het :) Duimen dan maar dat het allemaal goed gaat.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_123267077
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:10 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap het :) Duimen dan maar dat het allemaal goed gaat.
:Y doe ik ook. En ik weet precies welke ellende je allemaal bedoelt -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 09:28:15 #183
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123267233
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:11 schreef Isabeau het volgende:
:Y doe ik ook. En ik weet precies welke ellende je allemaal bedoelt -O-
Ja, als arts weet je dat maar al te goed natuurlijk :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 februari 2013 @ 09:43:18 #184
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123267396
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 08:28 schreef Isabeau het volgende:
Mijn nichtje krijgt waarschijnlijk binnenkort een maagbandje! En dat is in het Rijnstate ziekenhuis in Arnhem...
Is dan 1 van de weinige ziekenhuizen waar ze dat nog doen. Groot deel van de patiënten die ooit een maagband hadden moesten uiteindelijk weer geopereerd worden en kregen een GBP of een Sleeve. Bij heel veel gevallen groeit de maagband in, of hij kantelt. Heel veel mensen hebben problemen met eten. Daarom zijn ze er in het MCL mee gestopt, veel te veel problemen en soms zelfs met de dood tot gevolg. Collega van mij vertelde me eens haar verhaal over de tijd dat ze een maagband had, heeft haar ook bijna der leven gekost.

[ Bericht 3% gewijzigd door Wildervankstertje op 24-02-2013 10:06:35 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 09:44:55 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123267410
Ik denk dat ik eerder een maagballon zou overwegen. Veel minder kans op nadelige effecten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 februari 2013 @ 10:05:56 #186
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123267602
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 09:44 schreef Rewimo het volgende:
Ik denk dat ik eerder een maagballon zou overwegen. Veel minder kans op nadelige effecten.
Dat is waar, maar dan moet je er wel het geld voor hebben. Maagballon wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 10:08:23 #187
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123267630
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:05 schreef Wildervankstertje het volgende:
Dat is waar, maar dan moet je er wel het geld voor hebben. Maagballon wordt niet vergoed door de zorgverzekeraars.
Dat wist ik niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 februari 2013 @ 10:17:34 #188
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123267741
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:08 schreef Rewimo het volgende:
Dat wist ik niet.
Aantal jaar geleden werd het wel vergoed maar nu niet meer omdat bijna alle patiënten na een maagballon weer aan kwamen. De ballon kan ongeveer 6 tot 8 maanden in de maag blijven en dan moet die eruit. Vanaf dat moment kan de patiënt dus meteen weer grote porties gaan eten. Zo'n ballon wordt nu vooral nog aangeraden bij mensen die wegens ernstige gezondheidsklachten niet meteen een GBP of Sleeve kunnen krijgen. Eerst met ballon wat afvallen en dan onder het mes, maar ook in zo'n geval moeten ze de ballon zelf betalen. Kost tegen de 4000euro.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 10:24:10 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123267861
Dat snap ik op zich wel. Maar ik vind het wel vreemd dat maagbandjes nog wel vergoed worden terwijl die zoveel meer risico's met zich meebrengen en mensen met een maagbandje zo vaak nog compleet verkeerde dingen kunnen eten en moeite hebben met gezond eten omdat het maagbandje dat niet toelaat -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 februari 2013 @ 10:27:42 #190
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123267937
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:24 schreef Rewimo het volgende:
Dat snap ik op zich wel. Maar ik vind het wel vreemd dat maagbandjes nog wel vergoed worden terwijl die zoveel meer risico's met zich meebrengen en mensen met een maagbandje zo vaak nog compleet verkeerde dingen kunnen eten en moeite hebben met gezond eten omdat het maagbandje dat niet toelaat -O-
Is ook vreemd. Ik hoorde eens van een kennis dat zijn tante juist aankwam met een maagband. Gezond eten ging er niet in, gepureerd gebak en cake des te beter.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 10:29:11 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123267975
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:27 schreef Wildervankstertje het volgende:
Is ook vreemd. Ik hoorde eens van een kennis dat zijn tante juist aankwam met een maagband. Gezond eten ging er niet in, gepureerd gebak en cake des te beter.
Ja, en vloeibare dingen als vla en ijs. Dat schiet niet op natuurlijk :Y)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 februari 2013 @ 10:39:11 #192
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_123268148
Dat is bij mij ook tijden geweest en nog wel eens. Heel vervelend maar het is zo -O-.
  zondag 24 februari 2013 @ 14:50:29 #193
35189 Troel
scherp en bot
pi_123277728
Tja, maar hoe dan ook zul je toch je eetpatroon aan moeten passen. Ongeacht welke operatie je gehad hebt. Alleen word je soms wat harder gedwongen waardoor het wel ineens kan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 24 februari 2013 @ 17:33:57 #194
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123286889
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:50 schreef Troel het volgende:
Tja, maar hoe dan ook zul je toch je eetpatroon aan moeten passen. Ongeacht welke operatie je gehad hebt. Alleen word je soms wat harder gedwongen waardoor het wel ineens kan.
Ik eet eigenlijk gewoon alles wat ik voorheen ook at, alleen van heel vers brood krijg ik last van maagzuur dus ik ontbijt met knäckebröd en voor op werk neem ik geroosterd brood mee.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 17:42:38 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123287364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 19:48 schreef Wildervankstertje het volgende:
Klein verschilletje toch?
[ afbeelding ]
Ik wist dat ik iets vergeten was :@

Hartstikke goed joh! ^O^ Hoeveel is er nu af? :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 februari 2013 @ 17:45:19 #196
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123287492
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:42 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik wist dat ik iets vergeten was :@

Hartstikke goed joh! ^O^ Hoeveel is er nu af? :)
Bijna 30 kilo. Heb inmiddels ook weer een abonnement op het wedstrijdbad van het zwembad dus vanaf maandag elke avond weer anderhalf uur baantjes zwemmen.
  zondag 24 februari 2013 @ 18:11:37 #197
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_123288901
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:50 schreef Troel het volgende:
Tja, maar hoe dan ook zul je toch je eetpatroon aan moeten passen. Ongeacht welke operatie je gehad hebt. Alleen word je soms wat harder gedwongen waardoor het wel ineens kan.
Nee joh :'). De een heeft alleen wat meer moeite dan de andere. Ik doe stinkend mijn best zeker nu.. maar als je niet meer kan eten is dat toch best lastig.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 18:23:30 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123289466
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:45 schreef Wildervankstertje het volgende:
Bijna 30 kilo. Heb inmiddels ook weer een abonnement op het wedstrijdbad van het zwembad dus vanaf maandag elke avond weer anderhalf uur baantjes zwemmen.
Mooi hoor :Y En zwemmen is heerlijk, bewegen maar niet belasten :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 24 februari 2013 @ 18:35:55 #199
35189 Troel
scherp en bot
pi_123289990
Ook met zwemmen kan je teveel belasten :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123290741
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:29 schreef Rewimo het volgende:

Ja, en vloeibare dingen als vla en ijs. Dat schiet niet op natuurlijk :Y)
Maagbandje zou bij mij ook niet werken. Ik zou domweg milkshakes, chocolademouse, chocolademelk etc gaan eten :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 februari 2013 @ 19:03:58 #201
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123291264
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:52 schreef Isabeau het volgende:
Maagbandje zou bij mij ook niet werken. Ik zou domweg milkshakes, chocolademouse, chocolademelk etc gaan eten :+
En daar heb je het probleem van het maagbandje ja :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 9 maart 2013 @ 17:36:08 #202
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123832533
En maatje 40 is een feit :) Ter vergelijking even een oude broek en een nieuwe die ik vandaag gekocht heb op tafel tegen elkaar aan gelegd.

  zaterdag 9 maart 2013 @ 18:35:24 #203
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123834253
Gezicht wordt ook minder rond :)

pi_123904500
Wildvangstertje wat ga jij hard zeg. En wat een verschil.
Ik sta nu op de wachtlijst en ga het steeds enger vinden, maar als ik die foto's zie, kan ik niet wachten
  maandag 11 maart 2013 @ 16:39:51 #205
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123916542
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:50 schreef lisa het volgende:
Wildvangstertje wat ga jij hard zeg. En wat een verschil.
Ik sta nu op de wachtlijst en ga het steeds enger vinden, maar als ik die foto's zie, kan ik niet wachten
Ik heb het nooit eng gevonden :P Ook totaal niet zenuwachtig. Ging super relaxed de o.k. in.
  maandag 11 maart 2013 @ 16:59:41 #206
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_123917549
Zo en dan moet je nu na bijna 7 jaar wls ineens eigenlijk wel aankomen, dat is vreemd _O-

Ik ben namelijk zwanger O+
  maandag 11 maart 2013 @ 18:05:17 #207
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_123920515
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ben namelijk zwanger O+
Gefeliciteerd
  maandag 11 maart 2013 @ 18:18:47 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_123921149
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo en dan moet je nu na bijna 7 jaar wls ineens eigenlijk wel aankomen, dat is vreemd _O-

Ik ben namelijk zwanger O+
Het is mij nooit gelukt tijdens de zwangerschappen ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 maart 2013 @ 18:25:16 #209
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_123921383
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo en dan moet je nu na bijna 7 jaar wls ineens eigenlijk wel aankomen, dat is vreemd _O-

Ik ben namelijk zwanger O+
Gefeliciteerd! *O*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 11 maart 2013 @ 18:32:53 #210
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_123921642
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 18:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Het is mij nooit gelukt tijdens de zwangerschappen ;)
Mij tot nu toe ook niet idd we zullen wel zien.
Ik eet normaal en ik geef niet meer over dan normaal dat is wel fijn *O*

Tnx allemaal *O*
pi_123923590
quote:
17s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo en dan moet je nu na bijna 7 jaar wls ineens eigenlijk wel aankomen, dat is vreemd _O-

Ik ben namelijk zwanger O+
gefeliciteerd! *O*

En Wildervankstertje: ziet er goed uit! :o :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_123965415
Ze hebben ondekt dat ik galstenen heb en dat onder de ring de darm een slis heeft waar eten blijft zitten. Dus ze gaan mijn galblaas weghalen en als de slis van die darm echt zo groot is dan wat het lijkt op de foto van gaat hij die ook meteen weghalen. Dat kan mijn misselijkheid en braken ook veroorzaken en hoeft de ring er niet uit. Is maar goed dat ik niet akkoord ging met meteen de ring eruit halen. En ben ik blij dat ik naar Arnhem ben gegaan waar ze dit allemaal onderzocht hebben.
pi_123965510
en bubsel gefeliciteerd
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:45:37 #214
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124007965
Hoi... Ik kom hier even meekijken. :@

Ik heb een verwijzing naar de obesitaskliniek hier in Tilburg, mijn traject begint dus echt nu, ik hoop dat ik in aanmerking kom
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:46:01 #215
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124007980
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:45 schreef flugeltje het volgende:
Hoi... Ik kom hier even meekijken. :@

Ik heb een verwijzing naar de obesitaskliniek hier in Tilburg, mijn traject begint dus echt nu, ik hoop dat ik in aanmerking kom
:o wat spannend voor je meis!

Ik denk er ook over na
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:54:26 #216
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124008337
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:46 schreef Mirjam het volgende:

[..]

:o wat spannend voor je meis!

Ik denk er ook over na
Ik vind het doodeng...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:56:26 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_124008419
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:54 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik vind het doodeng...
It should be :) Je moet er niet te makkelijk over denken namelijk :) Het is helemaal niet erg om toch bang te zijn, het is een medische ingreep die je de rest van je leven kan beinvloeden :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:00:12 #218
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124008561
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]

It should be :) Je moet er niet te makkelijk over denken namelijk :) Het is helemaal niet erg om toch bang te zijn, het is een medische ingreep die je de rest van je leven kan beinvloeden :)
Ik heb jaren en jaren getwijfeld of ik het zou doen, nu omdat er een speciale kliniek is verbonden aan het ziekenhuis hier en de begeleiding dus ook erg goed is durf ik het aan... Maar we zijn er nog niet, misschien komen we tijdens het voortraject wel tot de conclusie dat het niets voor me is...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:05:33 #219
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124008808
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:56 schreef Troel het volgende:

[..]

It should be :) Je moet er niet te makkelijk over denken namelijk :) Het is helemaal niet erg om toch bang te zijn, het is een medische ingreep die je de rest van je leven kan beinvloeden :)
Ik besprak het gisteren met mijn huisarts.
Zijn reactie:
'Ik heb 2 patienten die dit hebben gedaan. Bij de 1 ging het goed en die is veel afgevallen.
bij de ander ging de operatie niet zo goed.
En die is nu dan ook dood.'
Zit je dan met je idee :')
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:07:23 #220
35189 Troel
scherp en bot
pi_124008890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:05 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik besprak het gisteren met mijn huisarts.
Zijn reactie:
'Ik heb 2 patienten die dit hebben gedaan. Bij de 1 ging het goed en die is veel afgevallen.
bij de ander ging de operatie niet zo goed.
En die is nu dan ook dood.'
Zit je dan met je idee :')
Ja, maar dat is wel iets wat je mee moet nemen. Een operatie met zoveel overgewicht is gewoon meer risicovol dan een operatie met een normaal gewicht. En niet alle mensen die het doen zijn nog even gezond :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:17:31 #221
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124009400
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar dat is wel iets wat je mee moet nemen. Een operatie met zoveel overgewicht is gewoon meer risicovol dan een operatie met een normaal gewicht. En niet alle mensen die het doen zijn nog even gezond :)
Weet niet of het overgewicht de oorzaak is van het risicovolle...
Er kunnen namelijk dingen fout gaan die niks met het gewicht te maken hebben...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:24:32 #222
35189 Troel
scherp en bot
pi_124009704
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:17 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Weet niet of het overgewicht de oorzaak is van het risicovolle...
Er kunnen namelijk dingen fout gaan die niks met het gewicht te maken hebben...
Iemand met overgewicht onder narcose brengen heeft meer risico's dan iemand zonder overgewicht onder narcose brengen :) Door het overgewicht is het ook nog eens moeilijker om buikoperaties te doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124009744
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:17 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Weet niet of het overgewicht de oorzaak is van het risicovolle...
Er kunnen namelijk dingen fout gaan die niks met het gewicht te maken hebben...
Elke operatie is gebonden aan risico's. Bij obesitas zijn er extra factoren die de risico's kunnen vergroten. Statistisch gezien lopen jonge vrouwen met een relatief laag BMI het minst risico.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:28:58 #224
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124009916
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:24 schreef Troel het volgende:

[..]

Iemand met overgewicht onder narcose brengen heeft meer risico's dan iemand zonder overgewicht onder narcose brengen :) Door het overgewicht is het ook nog eens moeilijker om buikoperaties te doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:25 schreef octopussy het volgende:

[..]

Elke operatie is gebonden aan risico's. Bij obesitas zijn er extra factoren die de risico's kunnen vergroten. Statistisch gezien lopen jonge vrouwen met een relatief laag BMI het minst risico.
Wat ik bedoel is dat er met de operatie op zich veel fout kan gaan.
Overgewicht,narcose etc buiten beschouwing gelaten...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:29:51 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_124009950
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:28 schreef MOON76 het volgende:

[..]

[..]

Wat ik bedoel is dat er met de operatie op zich veel fout kan gaan.
Overgewicht,narcose etc buiten beschouwing gelaten...
Ja, net zoals met iedere andere operatie ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124009957
Bubsel, ik had het al elders gelezen. Gefeliciteerd O+ Houdt je bloedwaarden met in het bijzonder je ijzer goed in de gaten. De baby vreet dat spul. En voor mensen met een WLS is een draaipoging bij stuitligging niet aan te raden (wmb sowieso al niet) vanwege de krachten die er komen te staan op je littekens in het maag/darm gebied.

Flugeltje, spannend! Als je vragen hebt dan weet je me wel te vinden hè?
pi_124010115
Ik heb binnenkort een afspraak staan bij de plastisch chirurg (dr. Zweep in Hilversum) om me voor te laten lichten over een bwc misschien met een borstupgrade erbij voor de theezakjes :@

Ik ga in september voor datzelfde ziekenhuis werken, wellicht zie ik mijn toekomstige collega's _O-
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:35:02 #228
35189 Troel
scherp en bot
pi_124010168
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:33 schreef octopussy het volgende:
Ik heb binnenkort een afspraak staan bij de plastisch chirurg (dr. Zweep in Hilversum) om me voor te laten lichten over een bwc misschien met een borstupgrade erbij voor de theezakjes :@

Ik ga in september voor datzelfde ziekenhuis werken, wellicht zie ik mijn toekomstige collega's _O-
Spannend! En fijn dat het toch redelijk snel kon :) Dat laatste heb ik niet gedaan, ben niet zo gecharmeerd van siliconen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124010300
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:35 schreef Troel het volgende:

[..]

Spannend! En fijn dat het toch redelijk snel kon :) Dat laatste heb ik niet gedaan, ben niet zo gecharmeerd van siliconen :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:38:58 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_124010351
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:37 schreef octopussy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ahja, daar heb ik dan gelukkig geen last van :) Ben vooral bang dat je er met een operatie nog niet mee klaar bent, maar dat er nog meer volgen omdat ze een keer gaan lekken, ze maar zoveel jaar meegaan, noem maar op. Maar, nooit in verdiept, dus dat kan allemaal wel onzin zijn :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:42:25 #231
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124010541
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:29 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, net zoals met iedere andere operatie ;)
Vast wel..

Maar goed, kennelijk is iedereen hier compleet op de hoogte van alle risico's...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:43:12 #232
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124010590
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:33 schreef octopussy het volgende:
Ik heb binnenkort een afspraak staan bij de plastisch chirurg (dr. Zweep in Hilversum) om me voor te laten lichten over een bwc misschien met een borstupgrade erbij voor de theezakjes :@

Ik ga in september voor datzelfde ziekenhuis werken, wellicht zie ik mijn toekomstige collega's _O-
Voor eigen rekening? Of vergoed door zorgverzekeraar?
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:44:53 #233
35189 Troel
scherp en bot
pi_124010677
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:42 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Vast wel..

Maar goed, kennelijk is iedereen hier compleet op de hoogte van alle risico's...
Die risico's worden van te voren goed doorgesproken. En ja, dan wordt ook gewoon gemeld dat je dood kan gaan. Tijdens de operatie, maar ook daarna door complicaties. En me dunkt zijn er in dit topic genoeg mensen om te vertellen wat er mis kan gaan ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:48:16 #234
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124010855
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:44 schreef Troel het volgende:

[..]

Die risico's worden van te voren goed doorgesproken. En ja, dan wordt ook gewoon gemeld dat je dood kan gaan. Tijdens de operatie, maar ook daarna door complicaties. En me dunkt zijn er in dit topic genoeg mensen om te vertellen wat er mis kan gaan ;)
Nou, ik kan je vertellen dat die risico's en nog meer relevante informatie NIET van te voren is gemeld.....
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_124010859
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:43 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Voor eigen rekening? Of vergoed door zorgverzekeraar?
Eigen rekening
Vergoeding van de zorgverzekeraar kan ik wel op mijn eh..buik schrijven
  woensdag 13 maart 2013 @ 16:51:48 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_124011012
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:48 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Nou, ik kan je vertellen dat die risico's en nog meer relevante informatie NIET van te voren is gemeld.....
Alsof jij weet wat mij van te voren allemaal gemeld is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:11:14 #237
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124011782
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Alsof jij weet wat mij van te voren allemaal gemeld is :)
Sorry,
Ik bedoelde niet in jouw geval, maar in mijn geval...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:12:21 #238
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124011830
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:48 schreef octopussy het volgende:

[..]

Eigen rekening
Vergoeding van de zorgverzekeraar kan ik wel op mijn eh..buik schrijven
Waarom?
Als het medisch is kan het toch vergoed worden??
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_124012464
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:12 schreef MOON76 het volgende:
Waarom?
Als het medisch is kan het toch vergoed worden??
Een buikwandcorrectie is haast onmogelijk om vergoed te krijgen. Helaas. Maakt niet uit hoeveel smetten en problemen je er van hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:24:47 #240
35189 Troel
scherp en bot
pi_124012494
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:12 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Waarom?
Als het medisch is kan het toch vergoed worden??
Die regels zijn op dit moment ontzettend streng, maar ik geloof wel dat ze bezig zijn met versoepelen daarvan.
Mijn plastisch chirurg ging met pensioen en had nog nooit iemand gezien die aan de eisen voldeed om meteen akkoord te krijgen van de basisverzekering. Hij gaf ook al meteen aan dat er foto's moesten komen en noem maar op. Toch wel fijn dat zijn laatste operatie volledig vergoed werd op de basisverzekering, zonder bezwaar te hoeven indienen en dergelijke.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:25:09 #241
35189 Troel
scherp en bot
pi_124012514
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een buikwandcorrectie is haast onmogelijk om vergoed te krijgen. Helaas. Maakt niet uit hoeveel smetten en problemen je er van hebt.
En gelukkig zat ik hier een keer aan de positieve kant van de uitzonderingen *O*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124012564
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:25 schreef Troel het volgende:

En gelukkig zat ik hier een keer aan de positieve kant van de uitzonderingen *O*
Daar had je dan ook wel een enorm probleem qua overtollig vel voor nodig :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:26:53 #243
35189 Troel
scherp en bot
pi_124012580
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Daar had je dan ook wel een enorm probleem qua overtollig vel voor nodig :P
Sttt ;) Als ik de voor-foto van opzij zie dan kan ik echt wel janken dat ik daar zolang mee gelopen heb. Van boven merk je eigenlijk niet hoe erg het is :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:27:08 #244
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124012588
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een buikwandcorrectie is haast onmogelijk om vergoed te krijgen. Helaas. Maakt niet uit hoeveel smetten en problemen je er van hebt.
Ok, de zorgverzekeraar heeft idd al 2x de aanvraag afgewezen, maar ik ben er in tegen beroep blijven gaan, gesteund door de chirurg en moet nu vrijdag bij de medisch adviseur van de zorgverzekeraar komen om te beoordelen.
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_124012653
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:27 schreef MOON76 het volgende:

Ok, de zorgverzekeraar heeft idd al 2x de aanvraag afgewezen, maar ik ben er in tegen beroep blijven gaan, gesteund door de chirurg en moet nu vrijdag bij de medisch adviseur van de zorgverzekeraar komen om te beoordelen.
Dan wens ik je heel veel succes ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:29:37 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_124012696
Succes inderdaad :)
Ik dacht ook dat ik die kant op moest, maar dat was dus gelukkig niet nodig :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:29:49 #247
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124012708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan wens ik je heel veel succes ^O^
Is niet voor mij hoor, voor mijn aanstaande ex... ;)
Maar bedankt iedergeval...
Heeft ze wel verdient na alllllle problemen..
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:30:20 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_124012730
Aanstaande ex? Auw :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:32:53 #249
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124012839
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:30 schreef Troel het volgende:
Aanstaande ex? Auw :X
Je kan ook op een vriendschappelijke manier uit elkaar.....dat bestaat nog.. ;)
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:33:20 #250
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124012866
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:29 schreef octopussy het volgende:
Bubsel, ik had het al elders gelezen. Gefeliciteerd O+ Houdt je bloedwaarden met in het bijzonder je ijzer goed in de gaten. De baby vreet dat spul. En voor mensen met een WLS is een draaipoging bij stuitligging niet aan te raden (wmb sowieso al niet) vanwege de krachten die er komen te staan op je littekens in het maag/darm gebied.

Flugeltje, spannend! Als je vragen hebt dan weet je me wel te vinden hè?
tnx *O*

Mijn ijzer is nooit erg hoog dus ben erg benieuwd. Anders mag ik al bij weer een ijzerinfuus.
Ik zou ook nooit een stuit kindje laten draaien :N.

Flugeltje spannend :*

Ik ben ook krakkemikkiger als voor de ok's maar goed ben er nu wel blij mee *O*
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:33:43 #251
35189 Troel
scherp en bot
pi_124012881
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:32 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Je kan ook op een vriendschappelijke manier uit elkaar.....dat bestaat nog.. ;)
Ja, maar het komt over alsof je het hier alvast meldt, maar zij nog van niets weet ofzo :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 maart 2013 @ 17:33:48 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124012887
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:48 schreef MOON76 het volgende:
Nou, ik kan je vertellen dat die risico's en nog meer relevante informatie NIET van te voren is gemeld.....
Dat is niet zo mooi dan :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_124013198
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:33 schreef Troel het volgende:

Ja, maar het komt over alsof je het hier alvast meldt, maar zij nog van niets weet ofzo :P
Zo las ik het ook :D Zo van: het is nu nog mijn vriendin/vrouw, maar straks is ze mijn ex. Moet het alleen nog even vertellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 maart 2013 @ 17:43:09 #254
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124013253
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 16:07 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar dat is wel iets wat je mee moet nemen. Een operatie met zoveel overgewicht is gewoon meer risicovol dan een operatie met een normaal gewicht. En niet alle mensen die het doen zijn nog even gezond :)
Heeft niet alleen met het overgewicht te maken. De risico's hebben vooral te maken met de bloeddruk, suikergehalte en de longinhoud. Veel mensen met ernstig overgewicht hebben een te hoge bloeddruk, te hoog suikergehalte en minder longinhoud. Bij mij was dat niet het geval, bloeddruk perfect, suikergehalte perfect en longinhoud perfect.
  woensdag 13 maart 2013 @ 18:08:52 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_124014233
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:43 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Heeft niet alleen met het overgewicht te maken. De risico's hebben vooral te maken met de bloeddruk, suikergehalte en de longinhoud. Veel mensen met ernstig overgewicht hebben een te hoge bloeddruk, te hoog suikergehalte en minder longinhoud. Bij mij was dat niet het geval, bloeddruk perfect, suikergehalte perfect en longinhoud perfect.
Nee, is niet enkel het overgewicht, maar die dingen worden vaak wel aan het overgewicht toegeschreven, vandaar dat overgewicht een makkelijke vergaarbak is.
Overigens hebben Rewimo en ik ook echt gewoon een longtest moeten doen voor de operatie en na de operatie door zo'n ding met balletjes moeten ademen enzo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124017908
Comorbiditeiten
Gelukkig ook niet veel last van gehad. Mijn knieën waren vooral de dupe van het overgewicht. Dat is nog steeds een zwakke plek -O-

Overigens zijn mijn bloeddruk, suikerwaarden en leverwaarden altijd goed geweest. In het operatieverslag van de GBP staat dat er verhoogde waarden zijn gevonden. Ze zullen daar in België misschien wel wat andere referentiewaarden hebben :')
pi_124030647
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:27 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Ok, de zorgverzekeraar heeft idd al 2x de aanvraag afgewezen, maar ik ben er in tegen beroep blijven gaan, gesteund door de chirurg en moet nu vrijdag bij de medisch adviseur van de zorgverzekeraar komen om te beoordelen.
Ik hoor zoveel verschillende verhalen Een vriendin van mij heeft een buikwandcorrectie gekregen zonder problemen na een sleeve en zo erg vond ik het niet bij haar en dat was begin dit jaar. En nu zit ze er wel super mooi uit met d'r strakke buik. En mijn kapster heeft het vorig jaar laten doen en ook zonder problemen vergoed. Die had geen WLS gehad. Dus ze trekken geen strakke lijn in wie wel en wie niet. Dus blijf hoop houden dat je het vergoed krijgt.
pi_124035378
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 22:32 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik hoor zoveel verschillende verhalen Een vriendin van mij heeft een buikwandcorrectie gekregen zonder problemen na een sleeve en zo erg vond ik het niet bij haar en dat was begin dit jaar. En nu zit ze er wel super mooi uit met d'r strakke buik. En mijn kapster heeft het vorig jaar laten doen en ook zonder problemen vergoed. Die had geen WLS gehad. Dus ze trekken geen strakke lijn in wie wel en wie niet. Dus blijf hoop houden dat je het vergoed krijgt.
wat zijn de argumenten geweest om het bij hen wel te doen dan?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_124037356
quote:
5s.gif Op donderdag 14 maart 2013 00:04 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wat zijn de argumenten geweest om het bij hen wel te doen dan?
Die zijn naar de chirurg geweest en foto's opgestuurd en ze kregen terug dat het vergoed kreeg. Mijn vriendin heeft wel last van spasme misschien heeft dat ook wel meegespeeld. Daarom hoop ik ooit in de toekomst ook te kunnen krijgen met behulp van de medici om me heen ivm spierziekte.
  donderdag 14 maart 2013 @ 08:58:33 #260
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124039080
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 17:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar het komt over alsof je het hier alvast meldt, maar zij nog van niets weet ofzo :P
Nee hoor,
We zijn al een maand uitelkaar, maar ik regel nog een hoop voor haar (samen eigenlijk) ...
Zij heeft echt gewoon pech gehad denk ik met de operatie, maar daarintegen is er ook sprake van medisch dwalen en dat ligt nu bij de advocaat ( al meer dan een jaar!!)
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:01:21 #261
35189 Troel
scherp en bot
pi_124039129
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 08:58 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Nee hoor,
We zijn al een maand uitelkaar, maar ik regel nog een hoop voor haar (samen eigenlijk) ...
Zij heeft echt gewoon pech gehad denk ik met de operatie, maar daarintegen is er ook sprake van medisch dwalen en dat ligt nu bij de advocaat ( al meer dan een jaar!!)
hmm, dat is wel erg vervelend. Die dingen duren altijd lang. Wat is er mis gegaan? (al kan ik me ook voorstellen dat je dat niet wilt delen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:43:29 #262
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124039950
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:01 schreef Troel het volgende:

[..]

hmm, dat is wel erg vervelend. Die dingen duren altijd lang. Wat is er mis gegaan? (al kan ik me ook voorstellen dat je dat niet wilt delen)
Ze heeft in 2009 meegedaan met een nieuw soort behandeling.
Er wordt dan een soort netje opgehangen net boven de maag waar het eten dan invalt en langzaam de maag inzakt. Het apparaat wat de ophanging moet maken, ging stuk tijdens de operatie en perforeerde haar maag.
Resultaat 2 nachten IC. Dit was in het AMC in Amsterdam
Daarna mocht ze niet meer aan deze proefoperatie meedoen, maar als goedmakertje mocht ze , zonder het hele proces te hoeven doorlopen en wachtlijsten etc, bij een bevriende arts in het OLVG in Amsterdam voor een maagbandje.
Deze is aan aantal maanden later geplaatst.
Dit was helaas een drama. Een keer of 14 is dan ding strakker en losser gezet en heeft totaal niet gewerkt. Na 1 jaar nog net geen 3 kg afgevallen.
De chirurg heeft toen gezegd dat een Gastric Bypass een optie was.
Ze heeft toen besloten dat te doen.
De chirurg heeft daarna nog duidelijk gezegd, dat als hij de buik open had en het er niet helemaal goed uitzag (ook gelet op de eerste operatie) hij alleen de maagband zou verwijderen en de GB pas een paar maanden later uit zou voeren.
Hij heeft alles echter in 1x gedaan, want dat kon wel zei hij.
Resultaat was dat de eerste dag na de operatie opnieuw is geopereerd, want men dacht aan een lekkage tussen de darm en de "nieuwe" maag. Deze gingen ze overhechten.
Geen en succes en weer een dag later nogmaals geopereerd en weer overhecht.
Weer geen resultaat dus weer opereren waarna de artsen besloten om haar op de IC kunstmatig in coma te houden om het lichaam te laten rusten.
Op de IC is ze nog 3x geopereerd om drains te plaatsen en die vast te hechten.
Ze werd niet beter, sterker nog , het ging alleen maar slechter.
Ze kreeg een weekend lang ruim 42,5 gr koorts. (ze lag toen helemaal ingepakt in ijs en ventilatoren eromheen...)
Door de koorts en het zwakke lichaam is zij toen helemaal verlamd geraakt (SickBody Syndrom, Polyneuropathie).
Dat had als gevolg dat de slagader die in de buik loopt, scheurde.
Ze verloor bijna 4,5 liter bloed en werd met gierende spoed weer geopereerd.
De rivier aan bloed in de buik is met zoveel kracht aangekomen, dat de gehele eerste operatie compleet was weggeslagen, geen maag meer, aanhechtingen stuk, alles...
Dag erna weer geopereerd en alles weer gemaakt.
Vanaf toen is het beter gegaan.
Resume : 6 maanden in het ziekenhuis gelegen,waar 64 dagen op de ic,waarvan 3 weken in coma. Nog 9x geopereerd in 2 weken daarvan en na het ziekenhuis nog 2 maanden revalidatiecentrum. Na thuiskomst wekenlang 5x per week fysio en dat langzaam afgebouwd
totdat ze weer praktisch " normaal " was.

Sorry voor het lange verhaal, maar wilde zo volledig mogelijk zijn
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:50:58 #263
35189 Troel
scherp en bot
pi_124040121
:o

Dat is niet 1 complicatie inderdaad. Overigens heb ik nog nooit gehoord van zo'n netje boven de maag ook.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 14 maart 2013 @ 09:58:25 #264
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124040271
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:50 schreef Troel het volgende:
:o

Dat is niet 1 complicatie inderdaad. Overigens heb ik nog nooit gehoord van zo'n netje boven de maag ook.
Dat was een proef van het AMC in Amsterdam en een groot ziekenhuis in Canada.
Totaal 40 mensen geopereerd, maar wat daarna ermee gebeurd is...?????

En nee, niet 1 complicatie.
Er is gewoon een fout gemaakt door de chirurg en dat heeft hij ook toegegeven.
Vandaar dat wij een procedure zijn gestart, maar die loopt nu nog..
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  donderdag 14 maart 2013 @ 10:02:12 #265
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124040353
Die procedures duren erg lang idd. En dan was het bij mij erg duidelijk wat er aan de hand was.

Wat een verhaal :{ :o
  donderdag 14 maart 2013 @ 20:53:17 #266
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124063434
quote:
7s.gif Op woensdag 13 maart 2013 18:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, is niet enkel het overgewicht, maar die dingen worden vaak wel aan het overgewicht toegeschreven, vandaar dat overgewicht een makkelijke vergaarbak is.
Overigens hebben Rewimo en ik ook echt gewoon een longtest moeten doen voor de operatie en na de operatie door zo'n ding met balletjes moeten ademen enzo :)
Ik moest na de screening nog naar de longarts omdat ik in het verleden heel vaak bronchitis heb gehad, als mijn longen niet 100% waren geweest kwam ik niet voor fast track in aanmerking. In het dossier van mijn huisarts staat nog steeds dat ik astma heb. Volgens de longarts heb ik dat niet (was de eerste keer dat ik bij de longarts kwam en had ook nog nooit eerder een longfunctietest gehad) en ik kwam dus ook gewoon voor fast track in aanmerking. Hij zou mijn huisarts mailen dat ze uit mijn dossier moet halen dat ik astma patiënt ben maar dat heeft zij nog steeds niet gedaan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 14 maart 2013 @ 21:09:31 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124064361
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 09:43 schreef MOON76 het volgende:
Sorry voor het lange verhaal, maar wilde zo volledig mogelijk zijn
Mijn hemel wat een verhaal :{ Hoeveel pech kun je hebben? -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:34:08 #268
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124081801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 21:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mijn hemel wat een verhaal :{ Hoeveel pech kun je hebben? -O-
Yep,

Pech en slechte keuze(s) door de chirurg
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_124120711
Heftig verhaal moon
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:39:52 #270
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124126353
Gisteren is mijn aanstaande ex bij de medisch adviseur geweest van de zorgverzekeraar (Ditzo).
Aanvraag voor buikwandcorrectie is afgewezen.
Er hangt niet genoeg vel....ondanks dat ze dik 60kg kwijt is en er aantoonbare medische klachten zijn.
Helaas....dat wordt dus sparen.... ;)
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  zaterdag 16 maart 2013 @ 13:09:05 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_124127131
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 12:39 schreef MOON76 het volgende:
Gisteren is mijn aanstaande ex bij de medisch adviseur geweest van de zorgverzekeraar (Ditzo).
Aanvraag voor buikwandcorrectie is afgewezen.
Er hangt niet genoeg vel....ondanks dat ze dik 60kg kwijt is en er aantoonbare medische klachten zijn.
Helaas....dat wordt dus sparen.... ;)
Ja, maar Ditzo :{w
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 16 maart 2013 @ 13:19:14 #272
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_124127415
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:09 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, maar Ditzo :{w
Tja, dat weet je ook niet van te voren natuurlijk...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  zaterdag 16 maart 2013 @ 13:24:18 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_124127552
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 13:19 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Tja, dat weet je ook niet van te voren natuurlijk...
Nee, helaas niet :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124144464
De beide gevallen die ik ken die het vergoed hebben gekregen waren verzekerd CZ. Dus ik heb wel hoop voor in de toekomst want ik ben ook CZ verzekerd.
  zondag 17 maart 2013 @ 08:59:49 #275
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124155012
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:58 schreef Riann het volgende:
De beide gevallen die ik ken die het vergoed hebben gekregen waren verzekerd CZ. Dus ik heb wel hoop voor in de toekomst want ik ben ook CZ verzekerd.
Ben ook bij CZ verzekerd maar hoor vaak van anderen dat die juist niet snel iets vergoeden tegenwoordig. Denk zelf niet dat ik ooit een buikwandcorrectie nodig heb, ben nu al het grootste deel kwijt van de kilo's die eraf moesten, in iets meer dan een jaar tijd van 136kg naar 89kg gegaan en heb nog nergens last van loshangend vel.
  zondag 17 maart 2013 @ 12:33:26 #276
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124158687
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 08:59 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ben ook bij CZ verzekerd maar hoor vaak van anderen dat die juist niet snel iets vergoeden tegenwoordig. Denk zelf niet dat ik ooit een buikwandcorrectie nodig heb, ben nu al het grootste deel kwijt van de kilo's die eraf moesten, in iets meer dan een jaar tijd van 136kg naar 89kg gegaan en heb nog nergens last van loshangend vel.
Hoe kan dat? :o je moet toch last van hangend vel krijgen :?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_124159179
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:33 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Hoe kan dat? :o je moet toch last van hangend vel krijgen :?
Goede genen. Bij de een rekt het vel heel goed mee, bij de ander niet. Je leeftijd heeft er ook mee te maken en deels wat je eet. Ik ben ooit 30kg heel snel aangekomen (schildklier) en heb hier en daar een klein wit scheurtje bij mijn borsten (leuke hormonen, ben 3 cupmaten omhoog gegaan) + stukje bovenbenen. Mijn partner heeft een keertje gejojo-ed (Sonja Bakker) en heeft overal akelige rode strepen rondom zijn buik, zelfs jaren na dato. Ik ben dus blij dat hij nu op rustige wijze af aan het vallen is, want hij is ook als de dood dat hij hangend vel krijgt. Er is nu 20kg af. :)
  zondag 17 maart 2013 @ 17:02:33 #278
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124169416
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:55 schreef kahlie het volgende:

[..]

Goede genen. Bij de een rekt het vel heel goed mee, bij de ander niet. Je leeftijd heeft er ook mee te maken en deels wat je eet. Ik ben ooit 30kg heel snel aangekomen (schildklier) en heb hier en daar een klein wit scheurtje bij mijn borsten (leuke hormonen, ben 3 cupmaten omhoog gegaan) + stukje bovenbenen. Mijn partner heeft een keertje gejojo-ed (Sonja Bakker) en heeft overal akelige rode strepen rondom zijn buik, zelfs jaren na dato. Ik ben dus blij dat hij nu op rustige wijze af aan het vallen is, want hij is ook als de dood dat hij hangend vel krijgt. Er is nu 20kg af. :)
Precies, lang niet iedereen krijgt last van loshangend vel.
  zondag 17 maart 2013 @ 18:23:38 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124172913
Ik heb hier al een stukje overhangend vel van m'n zwangerschappen dus als ik ooit zo ver kom dat ik 'geholpen' word gaat dat vast nog een stuk erger worden. Ik ben trouwens bij VGZ verzekerd, hopelijk zijn ze daar ook wat soepeler...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_124180282
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 12:33 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Hoe kan dat? :o je moet toch last van hangend vel krijgen :?
Ik ben nu 50 kg kwijt, maar hangend vel is er niet echt. Het schijnt erg uit te maken of je in je jeugd al dik was, of dat het later is gekomen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_124180310
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:23 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb hier al een stukje overhangend vel van m'n zwangerschappen dus als ik ooit zo ver kom dat ik 'geholpen' word gaat dat vast nog een stuk erger worden. Ik ben trouwens bij VGZ verzekerd, hopelijk zijn ze daar ook wat soepeler...
Heel veel succes Fluugs! Dappere stap!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 17 maart 2013 @ 21:11:24 #282
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124180667
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ik ben nu 50 kg kwijt, maar hangend vel is er niet echt. Het schijnt erg uit te maken of je in je jeugd al dik was, of dat het later is gekomen.
en wat is dan beter? Je hele leven al dik zijn of later pas?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 17 maart 2013 @ 21:22:29 #283
35189 Troel
scherp en bot
pi_124181276
quote:
1s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:11 schreef Mirjam het volgende:

[..]

en wat is dan beter? Je hele leven al dik zijn of later pas?
Ik gok later pas, ik had het mijn hele leven al ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 maart 2013 @ 06:53:50 #284
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_124194360
Interessant, ik was als kind niet dik en ben ook vrij netjes teruggeplooid (-50 kilo) :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_124198889
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 06:53 schreef Rewimo het volgende:
Interessant, ik was als kind niet dik en ben ook vrij netjes teruggeplooid (-50 kilo) :)
Dat dus. Als je in de tijd dat je groeide (in de lengte) slank was, is het makkelijker terugplooien. Je ziet het erg goed in mijn natrajectgroep : degenen die altijd te dik zijn geweest, hebben véél meer hangvel.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 18 maart 2013 @ 11:17:50 #286
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124198915
Dan ben ik dus in het nadeel :D :@
\Nouja, vooralsnog is er niet eens een beslissing hoor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_124198942
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:17 schreef Mirjam het volgende:
Dan ben ik dus in het nadeel :D :@
\Nouja, vooralsnog is er niet eens een beslissing hoor
Hoe dan ook.... Je gaat met of zonder hangvel een stuk langer mee!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  maandag 18 maart 2013 @ 11:19:14 #288
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124198969
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:18 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hoe dan ook.... Je gaat met of zonder hangvel een stuk langer mee!
Dat is ook argument nummer 1 voor mezelf :) Mijn eigen gezondheid en mijn lijf/rug
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_124199024
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:19 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Dat is ook argument nummer 1 voor mezelf :) Mijn eigen gezondheid en mijn lijf/rug
Dat is het allerbeste argument. Bij mij was dat het, en ten tweede een gezonde moeder zijn voor mijn zoon!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_124199472
Hier als kind geen overgewicht en nu toch behoorlijk overhangend vel. Nu zullen 2 zwangerschappen met flinke buik ook wel hebben bijgedragen aan de lubberfactor.
  maandag 18 maart 2013 @ 11:41:05 #291
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124199652
Ik was altijd al dik. Het hangt wel maar zeker niet genoeg voor een bwc.
Ik zal wel zien na de zwangerschap of het veranderd is.
  maandag 18 maart 2013 @ 14:20:10 #292
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124205345
28 mei screening obesitaskliniek (dietist, psycholoog, internist, hartfilmpje en longtest) 2/3 weken daarna zijn de uitslagen bekend en hoor ik of ik wel/niet doorga voor OK en wat dat dan wordt (maagbandje of gastric bypass)

:o :o :o spannend.....
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  maandag 18 maart 2013 @ 16:45:45 #293
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124211125
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 14:20 schreef flugeltje het volgende:
28 mei screening obesitaskliniek (dietist, psycholoog, internist, hartfilmpje en longtest) 2/3 weken daarna zijn de uitslagen bekend en hoor ik of ik wel/niet doorga voor OK en wat dat dan wordt (maagbandje of gastric bypass)

:o :o :o spannend.....
Maagbandje of gbp? Raden ze daar echt nog maagbandjes aan? Waarom geen sleeve? Tussen een maagbandje en gbp zit echt een heel verschil. Tussen maagbandje en sleeve ook maar een sleeve is niet zo ingrijpend als een gbp. Apart dat er toch nog meerdere ziekenhuizen zijn waar ze maagbandjes plaatsen, is algemeen bekend dat het grootste deel van de patiënten er heel veel ellende mee krijgen en nogmaals geopereerd moeten worden om een gbp te krijgen (sleeve doen ze niet snel na een maagband).
  maandag 18 maart 2013 @ 16:49:51 #294
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124211286
Een gbp is omkeerbaar een sleeve niet, natuurlijk. Maar een maagband is toch steeds minder een optie idd?

Het nok was toch altijd wel erg pro maagband?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:51:33 #295
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_124255678
Ik was als kind wel stevig maar niet extreem dik. Droeg op mijn 17e/18e maatje 38 dus was toen ook niet echt dik. Begon pas echt flink aan te komen na mijn 20e.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:01:21 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_124256123
quote:
17s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:49 schreef -Bubseltje- het volgende:
Een gbp is omkeerbaar een sleeve niet, natuurlijk. Maar een maagband is toch steeds minder een optie idd?

Het nok was toch altijd wel erg pro maagband?
In Nederland begonnen ze pas echt met maagbandjes toen ze het in België eigenlijk al niet meer deden :D Mijn operatie is uiteindelijk door de verzekering als maagbandje opgegeven voor de vergoeding :')
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 19 maart 2013 @ 18:02:51 #297
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_124258224
_O- bij de gyn, waarom heb je geen gbp... Dus ik zeg zo die heb ik gehad en het verhaal in het kort, krijg je een reactie van ow :+
  woensdag 20 maart 2013 @ 11:20:46 #298
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124285689
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:45 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Maagbandje of gbp? Raden ze daar echt nog maagbandjes aan? Waarom geen sleeve? Tussen een maagbandje en gbp zit echt een heel verschil. Tussen maagbandje en sleeve ook maar een sleeve is niet zo ingrijpend als een gbp. Apart dat er toch nog meerdere ziekenhuizen zijn waar ze maagbandjes plaatsen, is algemeen bekend dat het grootste deel van de patiënten er heel veel ellende mee krijgen en nogmaals geopereerd moeten worden om een gbp te krijgen (sleeve doen ze niet snel na een maagband).
Je mag niet zelf kiezen, zij kijken wat het beste bij jou als persoon past... Ik neem aan dat er wel overleg zal zijn ook.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:54:08 #299
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_124325744
Heb gister effe een pakketje binnengekregen van het ziekenhuis, bloedformulieren om bloed te laten prikken voor tig verschillende dingen, informatieboekjes, een vragenlijst van zo'n 75 pagina's :') en nog een vraag over meewerken aan een wetenschappelijk onderzoek...

Het sterkt me wel in m'n gevoel dat ze het hier gewoon echt heel erg grondig en goed aanpakken, dat geeft vertrouwen in het verdere verloop...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_124326222
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 11:20 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Je mag niet zelf kiezen, zij kijken wat het beste bij jou als persoon past... Ik neem aan dat er wel overleg zal zijn ook.
Er wordt inderdaad naar jou als persoon gekeken, maar een maagbandje is wel behoorlijk 'uit de tijd'. Er wordt gekeken naar wat het probleem bij jou is, of je nog een kinderwens hebt, etc.

Ik heb nog wel een kinderwens, maar wilde liever een GBP dan een sleeve, omdat de sleeve bij 1 op de 5 mensen niet het gewenste effect geeft, en ik ben meestal niet de 'mazzelaar'. De arts vond het een prima idee, vooral omdat inmiddels in Leeuwarden is gebleken dat zwangerschap na een GBP prima kan. Wel wordt aangeraden in beide gevallen niet binnen een jaar na de operatie zwanger te worden.

Beide zijn trouwens geschikt voor 'volume-eters', maar geen enkele WLS is geschikt voor emotie-eters. Tenminste, daar zijn ze in Leeuwarden van overtuigd.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_124326228
Dicht
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')