abonnement Unibet Coolblue
pi_118375681
Ik heb zojuist te horen gekregen dat mijn scriptie is goedgekeurd en ik door mag naar de verdediging volgende week.

Ik zit op INholland, hbo dus. Nu weet ik van mijn vriendin die een master deed op de Erasmus Universiteit dat dit betekent dat je geslaagd bent en dat de verdediging eigenlijk alleen nog het cijfer tussen 6 en 10 bepaalt.

Het is bij INholland niet alleen een verdediging, je presenteert eerst 15 minuten over een 'relevant' onderwerp, maar dus niet over je scriptie. Daarna volgen daar vragen over en daarna pas vragen over je scriptie.

Kan ik er nu al vanuit gaan dat ik ben geslaagd? Of is het nog mogelijk dat ik gewoon zak als ik een slechte presentatie geef of me (door zenuwen) slecht verdedig?

Ervaringen?
pi_118375712
Op papier zou je nog kunnen zakken, maar in de praktijk gebeurt dit vrijwel nooit, tenzij je het echt verneukt. Wacht dus nog even met het wegdrinken van die 4 jaar kennis totdat je dit ook achter de rug hebt ;)
pi_118375719
Als jij er gewoon vanuit gaat dat je geslaagd bent, dan zul je ook zonder zenuwachtig te zijn beter presenteren en dan weet je zeker dat alles goed is verlopen :P
pi_118375781
Bij mijn hbo cursus was het maximaal 1 punt eraf dan wel 1 punt erbij bij de presentatie. Het lastige is natuurlijk dat je nu nog niet weet of je een 6 hebt, waardoor de kans bestaat dat je nog kan zakken :9 Maar doorgaans als de begeleidend docent jou een presentatie laat doen zit het wel snor.
pi_118377375
Tsja, als je bijvoorbeeld de vragen over je scriptie niet kunt beantwoorden omdat je hem (om maar eens een zijstraat te noemen) niet zelf hebt geschreven dan kun je daar nog door de mand vallen. Wel raar dat de presentatie maar voor een deel met je scriptie te maken heeft; hebben ze door de rest van de studie heen niet leuke algemene presentatieskills kunnen testen?
Ja doei.
pi_118377958
Bij mijn afstuderen een medestudent meegemaakt die er ook van uit ging dat ie was geslaagd voor scriptie, terwijl hij dus nog wel een presentatie moest geven bij verdediging. Totaal niet voorbereid in zn oude kloffie aankomen, en uiteindelijk gezakt omdat hij er echt met de pet naar gooide.. en als je dan op een 6je zou staan, zijn de begeleiders eerder geneigd je te laten zakken. Dus toch maaar voorbereiden ;)
pi_118379962
Je bent niet geslaagd totdat je alles (dus ook je presentatie) met een voldoende afrondt. Je moet je scriptie wel kunnen verdedigen.

Als je nu al geslaagd bent hoef je ook niet op te dagen om te presenteren. :').
pi_118380866
quote:
1s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 17:22 schreef zarGon het volgende:
Je bent niet geslaagd totdat je alles (dus ook je presentatie) met een voldoende afrondt. Je moet je scriptie wel kunnen verdedigen.

Als je nu al geslaagd bent hoef je ook niet op te dagen om te presenteren. :').
Dit dus
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_118381589
Wie weet heb je een 5.5 voor je onderzoek en verpest je je verdediging en krijg je een 5. Dan ben je dus gezakt.
pi_118383861
Het vreemde is dat het praktijkbureau me vandaag belde met de melding 'gefeliciteerd, je bent geslaagd' :D

Maar idd, dan zou het ook niet eens nodig zijn om naar de presentatie te komen dus zou mooi zal het niet zijn. Wel denk ik dat je het wel erg moet verneuken daar wil je nog zakken... Maar goed, het is nooit zeker tot het zo ver is ...
pi_118390381
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 19:18 schreef hearmeout het volgende:
Het vreemde is dat het praktijkbureau me vandaag belde met de melding 'gefeliciteerd, je bent geslaagd' :D

Maar idd, dan zou het ook niet eens nodig zijn om naar de presentatie te komen dus zou mooi zal het niet zijn. Wel denk ik dat je het wel erg moet verneuken daar wil je nog zakken... Maar goed, het is nooit zeker tot het zo ver is ...
Wat is dat nou weer een rare gang van zaken... Heb jij al je studiepunten inmiddels binnen?
pi_118397190
Ja zeker kan je daar op zakken! In mijn jaar zijn er meerdere op de verdediging gezakt!
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_118400152
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 21:27 schreef zarGon het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer een rare gang van zaken... Heb jij al je studiepunten inmiddels binnen?
Nee. Er staan iets van 15 ECTS voor de scriptie, en 10 ECTS voor het mondelinge eindexamen (verdediging). Volgens mij is het wel een soort 'sociale regel' dat je niet meer zakt op je mondeling tenzij je heel slecht bent, maar we gaan het zien dan...
pi_118402359
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:52 schreef hearmeout het volgende:

[..]

Nee. Er staan iets van 15 ECTS voor de scriptie, en 10 ECTS voor het mondelinge eindexamen (verdediging). Volgens mij is het wel een soort 'sociale regel' dat je niet meer zakt op je mondeling tenzij je heel slecht bent, maar we gaan het zien dan...
Denk dat de boodschap wel duidelijk is: je bent geslaagd tenzij je het echt com-pleet vernaggeld en je best niet doet. Dus als je antwoord op een random vraag is: 'Weet ik veel' of 'Stel niet van die kutvragen' dan heb je nog een kans om te zakken.
pi_118424901
Bij de UU (en bij veel instellingen) geldt vaak de regel: als het zin heeft om te presenteren (maw: het is voldoende) dan mag je presenteren. Is het zo slecht, dan mag je ook niet presenteren. Het heeft immers geen zin om te gaan presenteren en verdedigen als het werk toch als onvoldoende beschouwt wordt..
pi_118428423
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 17:37 schreef mafkees10 het volgende:
Bij de UU (en bij veel instellingen) geldt vaak de regel: als het zin heeft om te presenteren (maw: het is voldoende) dan mag je presenteren. Is het zo slecht, dan mag je ook niet presenteren. Het heeft immers geen zin om te gaan presenteren en verdedigen als het werk toch als onvoldoende beschouwt wordt..
Ja dat zal bij ons ook wel zo zijn. De scriptie is voldoende, dus mag je door naar het eindexamen (de verdediging). In een eerder geval mocht ik niet door naar de verdediging, dus het klopt :P

Maar ze zei aan de telefoon 'je bent geslaagd', maar dat kan natuurlijk niet zo zijn. Anders hoef ik niet eens naar de verdediging te gaan en gewoon een 6 incasseren en mijn diploma ophalen. Was het maar zo :)

Ik vraag me alleen af in hoeverre er streng beoordeeld wordt en hoe erg je het moet verneuken om nog te kunnen zakken...
pi_118428524
Zakken kan niet echt meer. Het is vooral om te bepalen wat het eindcijfer wordt. Ze kunnen goed kijken hoeveel je er nou echt vanaf weet. Bij mijn B en M ging het beide heel makkelijk, maargoed, je bent er dan ook maanden mee bezig geweest :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')