abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_118882716
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:30 schreef Rhalius het volgende:
Het voelt some wel eens aan alsof die psychologen te weigeren je als een volwaardig mens te zien als je een vorm van autisme hebt.

Zelf ben ik een groot voorstander van mensen in hun waarde laten. Of je nu oud, jong, autistisch, geestelijk gehandicapt, lichamelijk gehandicapt of wat dan ook bent, probeer mensen ten allen tijde zo normaal mogelijk te behandelen.

Je kan er vanuit gaan dat iedereen het toch wel doorheeft als ze anders behandeld worden dan anderen, ook al uiten ze het niet. Het doet veel pijn en veel mensen hebben dit blijkbaar niet door.
Mijn huisarts is wel heel erg goed in het aansturen van mij, ze ziet mijn capaciteiten en mogelijkheden en ze ziet ook mijn knelpunten. Mijn jobcoach had dat ook.
-weg-
pi_118884761
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:18 schreef MissExpert het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn lijkt me dat kut, dan loop je 29 jaar rond met het idee dat je anders maar ben niet weet waarom.
Tja, ja en nee... kreeg mijn diagnose op mijn 33e. En, ik denk, dat ik mede doordat ik geen labeltje had ik mezelf harder heb gepushed om dingen voor elkaar te krijgen dan als ik het labeltje op m'n 16e had gehad.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_118884944
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:36 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Tja, ja en nee... kreeg mijn diagnose op mijn 33e. En, ik denk, dat ik mede doordat ik geen labeltje had ik mezelf harder heb gepushed om dingen voor elkaar te krijgen dan als ik het labeltje op m'n 16e had gehad.
Maar ik dus mijn diagnose op mijn 6e of 7e gehad. Maar heb altijd hard geknokt om zo normaal mogenlijk te zijn. En ik kan je zeggen dat dat aardig is gelukt.
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:00:26 #214
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_118885563
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 03:27 schreef Ernemmertje het volgende:
Wat fijn om te horen dat niet alle autisten hetzelfde denken!
Wilde er nog even bij zeggen dat je mij hierdoor ook wat geholpen hebt, haha!
Ja, dat is wel belangrijk om te onthouden :). Dat voor iedere autist en vooral ook mensen met Asperger, die set van honderden kleine kenmerken en details verschilt en anders uitpakt. Ik heb dat ook meegemaakt, had een vrouw een partner met Asperger, die veel moeite had met affectie tonen, oogcontact en seksualiteit, dacht ze dat het voor iedereen zou gelden.

Dat is dus niet zo. Maar ja, zo kunnen anderen prima in een baan functioneren, wat voor mij dan weer een brug te ver was en zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:04:40 #215
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_118885697
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:18 schreef MissExpert het volgende:

Om eerlijk te zijn lijkt me dat kut, dan loop je 29 jaar rond met het idee dat je anders maar ben niet weet waarom.
Ik deel die mening eigenlijk wel. Kreeg de diagnose op mijn 31e en had graag die openbaring eerder gehad. Ik wist inderdaad dat ik anders was maar dacht helemaal nooit aan een stoornis. Het heeft ook voor veel conflictsituaties gezorgd omdat je nu eenmaal zo bent, en de NT maatschappij dan hard met je in botsing kan komen.
  Forum Admin dinsdag 6 november 2012 @ 13:09:57 #216
232445 crew  Specularium
pi_118885892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:17 schreef Auti het volgende:

[..]

Ik kreeg mijn diagnoses pas op mijn 29e.
Ik ook, moest wel eerst 7 jaar ellende aan vooraf gaan.
En sinds de diagnose gaat het eigenlijk steeds slechter.

Vraag me vaak af of ik hier nog wel allemaal zin in heb.
pi_118885940
5 jaar voor mijn diagnose heb ik in een MSN chat met een toenmalig zeer goede vriend (we konden elkaar erg goed) wel eens gezegd; "volgens mij ben ik zo autistisch als de pest" ..
Vriend: Ja.

Ik wist het eigenlijk al, maar nooit verder in verdiept en in die 5 jaar die volgde mijzelf bijna kapot gewerkt.
-weg-
pi_118885980
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:09 schreef Specularium het volgende:

[..]

Ik ook, moest wel eerst 7 jaar ellende aan vooraf gaan.
En sinds de diagnose gaat het eigenlijk steeds slechter.

Vraag me vaak af of ik hier nog wel allemaal zin in heb.
Na regen komt zonneschijn.
-weg-
pi_118898770
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:00 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja, dat is wel belangrijk om te onthouden :). Dat voor iedere autist en vooral ook mensen met Asperger, die set van honderden kleine kenmerken en details verschilt en anders uitpakt. Ik heb dat ook meegemaakt, had een vrouw een partner met Asperger, die veel moeite had met affectie tonen, oogcontact en seksualiteit, dacht ze dat het voor iedereen zou gelden.

Dat is dus niet zo. Maar ja, zo kunnen anderen prima in een baan functioneren, wat voor mij dan weer een brug te ver was en zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.
Ik zou daar dus geen probleem mee hebben. Ook omdat ik er bekend mee ben en veel begrip kan tonen en vind het belangrijk om ieder in zijn of haar waarde te kunnen laten. Daarintegen hou ik er wel van om heel veel steun te bieden en te helpen.
pi_118899880
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:05 schreef MissExpert het volgende:
knip

En er zullen heus wel diagnoses worden gesteld die wél kloppen. Maar wat ik zie is dat vaak 25% van een klas(met 25/30) leerlingen een diagnose heeft waarbij ik vaak nog twijfel of dat echt zo is.

Om een lang verhaal kort te maken is de vraag eigenlijk :
Wat vinden jullie ervan dat er tegenwoordig té snel een diagnose ASS word gesteld bij kids uit groep 3/4
Vandaar dat mensen ook minder respect hebben voor het labeltje ASS omdat er tegenwoordig ten onrechte een diagnose wordt gesteld. Een druk kind heeft ADHD :')
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_118900271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Vandaar dat mensen ook minder respect hebben voor het labeltje ASS omdat er tegenwoordig ten onrechte een diagnose wordt gesteld. Een druk kind heeft ADHD :')
Dit bedoel ik dus.
pi_118900902
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:08 schreef MissExpert het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus.
Ach zelfs als ik vertel dat ik PDD-NOS heb krijg ik vaak van die onzin te horen als je wilt zeker een uitkering, labeltjes zijn onzin. Fuck off ik heb dat echt niet voor de lol ofzo.

Maar er mag inderdaad wel zorgvuldiger met die dingen worden omgesprongen en terughoudender worden omgegaan met labeltjes geven aan kinderen/volwassenen. Het zou beter zijn als je vermoed dat iemand dat heeft eerst met andere hulpmiddelen gaat kijken of het verbeterd en als dat niet helpt dan pas dat diagnose traject. Voorbeeld kind kan wat moeilijk meekomen op school ipv diagnose traject ingaan, een beetje extra aandacht geven. Als dat helpt is dat diagnose traject helemaal niet nodig
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_118906272
Ze zouden zich eens wat meer moeten bezig houden met oplossingen dan met labels plakken.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_118915927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 20:56 schreef Rhalius het volgende:
Ze zouden zich eens wat meer moeten bezig houden met oplossingen dan met labels plakken.
Dáár heb je een goed punt. ^O^
  dinsdag 6 november 2012 @ 23:27:16 #225
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_118917108
:W

Heb me misschien wel eens gemeld hier.. Dik twee jaar terug diagnose ADD gehad, waarna er tijdens de gesprekken met de psychologe zij het vermoeden had dat er meer speelde. Zodoende nog een aantal tests en sinds een jaar een diagnose Asperger. Tot mijn 27e bijna nooit ook maar naar de huisarts geweest, en zo heb je dan twee jaar later twee diagnoses O-)

Niet dat het allemaal heel erg een verrassing is geweest, ook m'n ouders hadden zoiets van "het verklaart wel het één en ander" :P Maar nu weet ik in ieder geval wat het is en kan ik er -hopelijk- eens iets mee doen :)
Life's like music, get the rhythm..
  woensdag 7 november 2012 @ 02:24:46 #226
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_118922087
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:05 schreef MissExpert het volgende:
Hallo allemaal,
Ik zit vaak na te denken over een in mijn ogen maatschappelijk probleem.
Wat ik tegenwoordig veel zie op basisscholen is dat als kids in groep 3/4 bepaalde symtonen vertonen die horen bij ASS, er dan gelijk word gedacht dat dat kindje ASS heeft. Vaak zijn die symtonen dan als ze niet meekunnen komen met de lesstof, geen tot weinig sociaal contact hebben met leeftijdgenoten en alleen maar kunnen foccussen op een ding.
Deze dingen kan een leerkracht aan het denken zetten, ouders worden ingelicht met de woorden :"uw kind komt niet goed mee met de lesstof, hoe is dit thuis".
En als dit thuis ook zo blijkt te zijn worden ze via school naar hulpverlening toegestuurd en daar word uiteindelijk een diagnose ass vastgesteld.

Waar ik een beetje tegen aan loop zijn 2 dingen.
Ten eerste zijn de kids dan in de bloei van hun leven, er veranderen veel dingen op school. Veel veranderd na groep 2. Het kan ook zo zijn dat ze geeneens ASS hebben maar gewoon een tijdelijke (leer) achterstand
Ten tweede vind ik het jammer dat als de kids de diagnose krijgen ze hele leven een label hebben. Als je in groep 3 zit heb je dit nog niet door, maar later wel. Daarnaast kunnen de 'klachten' verdwijnen of veel minder worden door 'groter groeien' en je hebt dan nog steeds een label.

En er zullen heus wel diagnoses worden gesteld die wél kloppen. Maar wat ik zie is dat vaak 25% van een klas(met 25/30) leerlingen een diagnose heeft waarbij ik vaak nog twijfel of dat echt zo is.

Om een lang verhaal kort te maken is de vraag eigenlijk :
Wat vinden jullie ervan dat er tegenwoordig té snel een diagnose ASS word gesteld bij kids uit groep 3/4
Te snel is nooit goed, maar laat ik het zo zeggen:
Was bij mij maar zo vroeg die diagnose al gesteld.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
pi_118927576
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 17:55 schreef Riddler86 het volgende:

[..]

De symptomen van autisme zijn nogal breed. Aan de hand van één soort gedraging kan er nog niet veel gezegd worden over een kans op het hebben van autisme.

Het is net als wanneer je zou vertellen dat je een rode auto hebt en aan ons vraagt of dit een ferrari 458 Italia uit 2010 is met een 4,5 l v8 motor met 4 kleppen per cilinder en een vermogen van 419 kW.

We zouden dus wat meer van je moeten weten om je meer zekerheid te kunnen geven. Maar zoals al gezegd, een echte diagnose kan alleen door een professional gesteld worden.
Ik heb eerder dit jaar een diagnose ontvangen van een erkende deskundige op het gebied van autisme.

Deze luidt in zijn meest korte vorm
as1: syndroom van Asperger DSM IV 299.80

Waarbij echter de Autistische Quotient op basis van de Baron-Cohen test (veel) te laag is voor dit syndroom. AQ=23.

80% of adults diagnosed with autism spectrum disorders scored 32 or more, compared with only 2% of the control group.

EQ 30 = emotionele intelligentie of empathisch quotient

0-32 = You have a lower than average ability for understanding how other people feel and responding appropriately.

Lager dan gemiddeld, maar wel dicht bij de ondergrens voor een gemiddelde vaardigheid.

SQ = 60 = systematische quotient

51-80 = You have a very high ability for analysing and exploring a system. Three times as many people with Asperger Syndrome score in this range, compared to typical men, and almost no women score this high.
pi_118930003
Interessant hoor, zo'n diagnose (niet echt) en wat ik ermee moet, dat weet ik nog niet. En of zo'n diagnose juist is, dat betwijfel ik sterk. En al is het juist vanuit heersende opvattingen in de GGZ, dan is het nog niet zo dat ik het ermee eens ben. En wat al helemaal twijfelachtig is, of ik er als persoon baat van kan hebben. En dat kan voor een ander weer heel anders zijn, die is misschien blij of opgelucht met zo'n diagnose.
pi_118931114
Je mag ten alle tijde een second opinion aanvragen. ;)
pi_118932761
Mogelijk, maar je zal die niet altijd krijgen ;)

Dat is overigens ook niet wat ik bedoel.
pi_118940631
Ik had ook wel gewild dat het eerder ontdekt was... en daarom ben ik wel blij dat we er bij mn dochter van 5, al vroeg bij zijn. En ermee bezig zijn om haar dingen aan te leren...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118942033
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:27 schreef Nijna het volgende:
Ik had ook wel gewild dat het eerder ontdekt was... en daarom ben ik wel blij dat we er bij mn dochter van 5, al vroeg bij zijn. En ermee bezig zijn om haar dingen aan te leren...
Heb je mijn tekst gelezen...? Moet je voor de gein is even lezen ;)
pi_118944491
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_118947491
Dat kun je toch niet serieus nemen.
pi_118947732
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 19:26 schreef Opoefiets het volgende:
Dat kun je toch niet serieus nemen.
Dat bericht dat lijkt mij ook. Gelukkig als je een beetje verder gaat lezen staat die site van die vrouw vol onzin. Dat mensen dat geloven is best wel ernstig.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_118948830
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:57 schreef MissExpert het volgende:

[..]

Heb je mijn tekst gelezen...? Moet je voor de gein is even lezen ;)
Ja, die heb ik gelezen.
Wij zijn niet door school doorgestuurd naar de hulpverlening, ze heeft ook geen leerachterstand ofzo. Ik kwam er zelf pas na 33 jaar achter...
En ja, wellicht worden er vaak ten onrechte diagnoses gesteld...
Mama van 2 lieve meiden :)
  Forum Admin woensdag 7 november 2012 @ 20:14:39 #237
232445 crew  Specularium
pi_118950063
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 11:57 schreef Frank_NL het volgende:
Interessant hoor, zo'n diagnose (niet echt) en wat ik ermee moet, dat weet ik nog niet. En of zo'n diagnose juist is, dat betwijfel ik sterk. En al is het juist vanuit heersende opvattingen in de GGZ, dan is het nog niet zo dat ik het ermee eens ben. En wat al helemaal twijfelachtig is, of ik er als persoon baat van kan hebben. En dat kan voor een ander weer heel anders zijn, die is misschien blij of opgelucht met zo'n diagnose.
Ik herken dit wel.

Geloof dat de diagnose wel klopt op alle fronten (stiekem wist ik het ook wel),
maar ik heb er eigenlijk geen ene reet aan.
Vraag me af of het niet beter was om gewoon zonder diagnose door te sukkelen.
Dan had ik nog steeds wel bij Altrecht gelopen, alleen in een andere vorm.
  woensdag 7 november 2012 @ 22:15:22 #238
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_118958416
Hardloper gegrepen door trein

Dom! Dit is duidelijk een gevalletje eigen verantwoordelijkheid en voor hem dus einde hobby. Ik zat dus in deze trein. Onverwachte dingen... kan ik niet meer zogoed tegen in een tijd dat ik zelf geblesseerd ben met hardlopen, er wat meer stress op mijn werk is en ik deze week een lange afspraak bij de tandarts heb.

Was te laat voor boodschappen, maar de vertraging viel mee en ik was nog op tijd voor het zwemmen ^O^

Trouwens: Samenwerking tegen snijden hulpgeld
Waarom willen ze de hardwerkende Nederlander nou weer een schuldgevoel aanpraten? Ze hebben de koopkrachtplaatjes zeker nog niet gezien...

[ Bericht 4% gewijzigd door schaal_10 op 07-11-2012 22:31:20 ]
pi_118966745
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:15 schreef schaal_10 het volgende:
Hardloper gegrepen door trein

Dom! Dit is duidelijk een gevalletje eigen verantwoordelijkheid en voor hem dus einde hobby. Ik zat dus in deze trein.
Haastige spoed is zelden goed. Ik snap dit soort acties echt niet.. en dan ben ik nogal hyperactief en impulsief.. maar je gaat toch niet een gesloten spoorwegovergang oversteken? Dacht die man dat hij een superheld was of zo?
-weg-
pi_118968371
Was gewoon een zeer zwaar depressieve hardloper lijkt mij.
pi_118968926
Misschien dacht ie treinen te kunnen koppen. :+
pi_118970733
quote:
1s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:46 schreef Riddler86 het volgende:
Misschien dacht ie treinen te kunnen koppen. :+
Hancock stijl.
-weg-
  donderdag 8 november 2012 @ 13:50:22 #243
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_118977116
Mijn date heeft om 10:00 afgezegd wegens ziekte terwijl gisteren om 23:00 nog alles door zou gaan vandaag. Kan gebeuren, maar ergens ben ik ook wantrouwend geworden. Mede omdat in oktober een afspraakje in Amsterdam met een leuke vrouw, die ik 2 keer eerder had ontmoet, niet alleen plots niet doorging, maar ze me ook niet meer wilde zien.

Nice guys finish last. Dat idee krijg ik. Zelf kom ik altijd alle afspraken na en reageer ik altijd meteen... maar als je er niet eens meer op kunt vertrouwen dat iets leuks doorgaat een volgende keer...
Mjah eens zien of het morgen of zondag dan wel kan doorgaan.
pi_118977706
Uitkijken dat je je niet aan het lijntje laat houden, daar word je doodongelukkig van.
pi_118999714
Ben al iets van een jaar niet meer mee bezig met dates en wat dan ook, eerst maar een baan vinden. Niet in staat zijn werk te vinden geeft al genoeg zorgen, het is nu al een constant gevecht tegen depressie.
Daar kan ik niet nog meer afwijzingen van een ander soort bij gebruiken.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_119010322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 22:36 schreef Rhalius het volgende:
Ben al iets van een jaar niet meer mee bezig met dates en wat dan ook, eerst maar een baan vinden. Niet in staat zijn werk te vinden geeft al genoeg zorgen, het is nu al een constant gevecht tegen depressie.
Daar kan ik niet nog meer afwijzingen van een ander soort bij gebruiken.
Stap voor stap is ook het beste. :)
pi_119010419
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 13:50 schreef Perico het volgende:
Mijn date heeft om 10:00 afgezegd wegens ziekte terwijl gisteren om 23:00 nog alles door zou gaan vandaag. Kan gebeuren, maar ergens ben ik ook wantrouwend geworden. Mede omdat in oktober een afspraakje in Amsterdam met een leuke vrouw, die ik 2 keer eerder had ontmoet, niet alleen plots niet doorging, maar ze me ook niet meer wilde zien.

Nice guys finish last. Dat idee krijg ik. Zelf kom ik altijd alle afspraken na en reageer ik altijd meteen... maar als je er niet eens meer op kunt vertrouwen dat iets leuks doorgaat een volgende keer...
Mjah eens zien of het morgen of zondag dan wel kan doorgaan.
Snap je wel idd, dat gevoel heb ik ook. Het vertrouwen raakt op. En telkens weer opnieuw opbouwen. Ik zie het nu wel hoe alles loopt. Ik was altijd veel te lief ook, nu laat ik het maar aan de ander over. Ik heb al genoeg energie erin gestoken. Iets teveel naar mijn idee :'( En dat voel je!

Ik hoop dat je date vandaag is doorgegaan! Ik ben benieuwd! :)
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:31:23 #248
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_119025112
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 11:27 schreef Ernemmertje het volgende:
Ik was altijd veel te lief ook, nu laat ik het maar aan de ander over. Ik heb al genoeg energie erin gestoken. Iets teveel naar mijn idee :'( En dat voel je!

Ik hoop dat je date vandaag is doorgegaan! Ik ben benieuwd! :)
Ja, jij hebt echt megaveel energie erin gestoken en er toch weinig voor terug gekregen uiteindelijk!

Oww, mijn wantrouwen bleek niet gegrond trouwens. Vanmorgen kreeg ik een bericht, of ik de wandeldate niet deze zondag om 13:00 wilde laten doorgaan, nu ze geveld was door ziekte.

Ik heb ja gezegd. Ik kan verder alleen maar optimaal mezelf zijn en dan zie ik wel wat haar oordeel verder is. :)
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:56:24 #249
297051 schaal_9
Caissière B
pi_119032041
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 18:31 schreef Perico het volgende:

[..]

Ja, jij hebt echt megaveel energie erin gestoken en er toch weinig voor terug gekregen uiteindelijk!

Oww, mijn wantrouwen bleek niet gegrond trouwens. Vanmorgen kreeg ik een bericht, of ik de wandeldate niet deze zondag om 13:00 wilde laten doorgaan, nu ze geveld was door ziekte.

Ik heb ja gezegd. Ik kan verder alleen maar optimaal mezelf zijn en dan zie ik wel wat haar oordeel verder is. :)
Het leven is altijd spannend, en dat geldt ook voor omgang met vrouwen. Ik hoop dat je ontmoeting doorgaat.

Ik heb mijn vertrouwen in Appie even opgegeven. De leukste caissière staat tegenwoordig vrijwel altijd achter de balie. De andere supermarkt spaart me in ieder geval wat geld uit, en dat is anno nu helemaal zo gek nog niet. Maar niet alleen zij heeft dus opslag gekregen... het werken is wel stressvoller geworden merk ik, nu ik minder ontspanning heb in mijn leven.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_119033328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 20:56 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik heb mijn vertrouwen in Appie even opgegeven. De leukste caissière staat tegenwoordig vrijwel altijd achter de balie. De andere supermarkt spaart me in ieder geval wat geld uit, en dat is anno nu helemaal zo gek nog niet. Maar niet alleen zij heeft dus opslag gekregen... het werken is wel stressvoller geworden merk ik, nu ik minder ontspanning heb in mijn leven.
Geen trucje om aan de bali iets te kopen ;)

Nou, als ik de Telegraaf mag geloven, moet de echte onrust nog komen. Zeker voor de middengroepen als IB-schijf van 42% naar 45% gaat. :? En die middengroepen was toch juist de los met die inkomensafhankelijk zorgpremie? Die gaat waarschijnlijk de prullebak in en komt belastingverhoging voor in de plek? Nou, als de VVD het eerste plan niet kon uitleggen, hoe kan ze dan die forse belastingverhoging dan wel uitleggen :?

Begrijp jij het?
  vrijdag 9 november 2012 @ 21:33:37 #251
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_119034033
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:22 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geen trucje om aan de bali iets te kopen ;)

Nou, als ik de Telegraaf mag geloven, moet de echte onrust nog k
omen. Zeker voor de middengroepen als IB-schijf van 42% naar 45% gaat.

Begrijp jij het?
Een goede ramer krijgt altijd wat-ie hebben wil ;)
Eens in de 14 dagen lever ik wel een statiegeldbon in. Ging deze avond met 50 cent naar huis.

Stel dat de belastingschijf naar 45% gaat, maar er geen inkomensafhankelijke zorgpremie komt, is de marginale druk nog steeds lager dan in het oorspronkelijke plan (38 + 11.1 = 49.1%). Het blijft afwachten, maar persoonlijk komt me dit wel goed uit.

De politieke spanning brengt leven in deze relatief saaie tijd.
pi_119034465
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 21:33 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

Een goede ramer krijgt altijd wat-ie hebben wil ;)
Eens in de 14 dagen lever ik wel een statiegeldbon in. Ging deze avond met 50 cent naar huis.

Stel dat de belastingschijf naar 45% gaat, maar er geen inkomensafhankelijke zorgpremie komt, is de marginale druk nog steeds lager dan in het oorspronkelijke plan (38 + 11.1 = 49.1%). Het blijft afwachten, maar persoonlijk komt me dit wel goed uit.

De politieke spanning brengt leven in deze relatief saaie tijd.
Tja, spannend is het zeker. Dit zijn nog een politieke tijden. :Y)
pi_119046702
ff een stom vraagje.. waar en hoe kan je zon diagnose krijgen? Ik heb destijds zelf lopen uitzoeken en kwam op HSP uit, maar ik zit momenteel erg te twijfelen of ik niet PDD-NOS heb.. Wat zijn de stappen en waar moet ik beginnen? :?
pi_119047510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 04:51 schreef Ernemmertje het volgende:
ff een stom vraagje.. waar en hoe kan je zon diagnose krijgen? Ik heb destijds zelf lopen uitzoeken en kwam op HSP uit, maar ik zit momenteel erg te twijfelen of ik niet PDD-NOS heb.. Wat zijn de stappen en waar moet ik beginnen? :?
Ik heb het gewoon aan de huisarts gevraagd of ik doorverwezen kon worden voor een diagnose.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:29:16 #255
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_119056206
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 04:51 schreef Ernemmertje het volgende:
ff een stom vraagje.. waar en hoe kan je zon diagnose krijgen? Ik heb destijds zelf lopen uitzoeken en kwam op HSP uit, maar ik zit momenteel erg te twijfelen of ik niet PDD-NOS heb.. Wat zijn de stappen en waar moet ik beginnen? :?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:37 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik heb het gewoon aan de huisarts gevraagd of ik doorverwezen kon worden voor een diagnose.
Hier ben ik het wel mee eens. Zelf ben ik via een omweg in die molen terecht gekomen maar de HA lijkt me wel een goeie 1e stap ;)
Hopelijk krijg jij wat sneller een uitslag (al dan niet PDD-NOS) dan ik ^O^
Reken er wel op dat er normaal gesproken wachtlijsten zijn, het is een proces van de lange adem.
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:09:54 #256
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_119063679
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 04:51 schreef Ernemmertje het volgende:
ff een stom vraagje.. waar en hoe kan je zon diagnose krijgen? Ik heb destijds zelf lopen uitzoeken en kwam op HSP uit, maar ik zit momenteel erg te twijfelen of ik niet PDD-NOS heb.. Wat zijn de stappen en waar moet ik beginnen? :?
Ik heb toen een aantal sessies bij een eerstelijns psycholoog gehad. Die stelde de diagnose. Maar hij vond dat ik nog een onafhankelijke second opinion bij een psychiater nodig had.

Dus daar toen nog vier keer langs geweest. Die bevestigde de diagnose en schreef een rapport. Met dat in de hand, stond ik sterk bij het UWV.
pi_119069455
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 20:09 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb toen een aantal sessies bij een eerstelijns psycholoog gehad. Die stelde de diagnose. Maar hij vond dat ik nog een onafhankelijke second opinion bij een psychiater nodig had.

Dus daar toen nog vier keer langs geweest. Die bevestigde de diagnose en schreef een rapport. Met dat in de hand, stond ik sterk bij het UWV.
Okee.. en gaat dat geintje nog geld kosten eigenlijk? Of wordt alles gewoon 'nog' vergoed? Ik denk dat ik met een diagnose ook behoorlijk sterker sta.
  zaterdag 10 november 2012 @ 22:35:45 #258
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_119069667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:30 schreef Ernemmertje het volgende:

Okee.. en gaat dat geintje nog geld kosten eigenlijk? Of wordt alles gewoon 'nog' vergoed? Ik denk dat ik met een diagnose ook behoorlijk sterker sta.
Ik heb een aanvullende verzekering, waarbij alleen het eigen risico opgaat aan eerstelijns psychologische hulp, en voor de rest 8 sessies vergoed worden. Een diagnose stellen via een ander traject zoals hier eerder besproken, daarvan weet ik niets af, qua kosten.

Tweedelijns zorg kost niet zo veel.
pi_119070138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:30 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Okee.. en gaat dat geintje nog geld kosten eigenlijk? Of wordt alles gewoon 'nog' vergoed? Ik denk dat ik met een diagnose ook behoorlijk sterker sta.
Diagnose via de huisarts naar een 2e lijns instelling (in mijn geval de lokale GGZ) is volledig vergoed het afgelopen jaar.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 11 november 2012 @ 11:11:17 #260
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_119078516
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:30 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Okee.. en gaat dat geintje nog geld kosten eigenlijk? Of wordt alles gewoon 'nog' vergoed? Ik denk dat ik met een diagnose ook behoorlijk sterker sta.
GGZ-zorg valt onder de Zorgverzekeringswet. Is mogelijk voor eigen risico, eigen risico is 255 euro (dit jaar) en stijgt in latere jaren exponentieel. Heb je je eigen risico al verbruikt, dan wordt het vergoed. Is het voor een Wajong-keuring?
pi_119078641
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:11 schreef schaal_10 het volgende:

[..]

GGZ-zorg valt onder de Zorgverzekeringswet. Is mogelijk voor eigen risico, eigen risico is 255 euro (dit jaar) en stijgt in latere jaren exponentieel. Heb je je eigen risico al verbruikt, dan wordt het vergoed. Is het voor een Wajong-keuring?
Nee, mede persoonlijk ook.

Bedankt voor de info! :)
pi_119084258
Ah, even wat positiefs :) heb kort geleden de teruggaaf van de belastingdienst ontvangen, ging om de reiskosten van en naar het ziekenhuis, waar ik toch vaak kwam voor deeltijdbehandeling en n tijdje opname.
pi_119084366
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 22:35 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb een aanvullende verzekering, waarbij alleen het eigen risico opgaat aan eerstelijns psychologische hulp, en voor de rest 8 sessies vergoed worden. Een diagnose stellen via een ander traject zoals hier eerder besproken, daarvan weet ik niets af, qua kosten.

Tweedelijns zorg kost niet zo veel.
Haha tweedelijns zorg kost niet zo veel.
Het kost jou of n iedere patiënt niets nee, maar de verzekering lapt het 10 voudige per patiënt gemiddeld ofzo;)
Vanwege "gewone zorg" met n psycholoog en psychiater , dat is immers ziekenhuiszorg.
Een spwer, tja persoonlijk wisselende ervaringen mee.
pi_119104910
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 23:40 schreef Perico het volgende:
Ik ga breken met deze psychologe. Die heeft me vandaag toch 34x een stilte doen laten vallen omdat ze confronterende onzin1 uitkraamde.
Maar nu gooit ze alles op dat ik iedere morgen iets moet poetsen, daar word ik beter van. Als ik dan zelf opmerk, dat ik om uit mijn sociale isolement te komen donderdag een date heb en al leuk heen en weer whatsapp, boort ze dat de grond in. "Jij denkt dat een relatie alles voor je kan oplossen. De kans dat je die krijgt is niet bijster groot".
2

Ownee? Enige waar zij mee kwam is me op de wachtlijst van een jaar zetten voor een 'maatje'.

En als je dan het sociaal isolement van nu vergelijkt met de mogelijkheid (een date is dat toch) van een vriendin, die met je praat, waar je tijd mee doorbrengt, intiem mee bent etc. dan is dat toch al een grote sprong voorwaarts, ook al zou je ernaast een grotere sociale kring buiten je familie nog moeten hebben.3

Ik wil juist niet meer alleen met mezelf gelukkig zijn.4
1: als het onzin is, hoe kan het dan confronterend zijn? Mijn ervaring met therapie is dat zodra het confronterend wordt, ze juist in de goede richting zitten te wroeten. Dan hebben ze het juist over belangrijke dingen. Ik denk dus juist dat je een hele goede therapeute hebt en dat ze je niet persé de grond in wil boren, maar je wil waarschuwen. Blijkbaar zit je al niet zo goed in je vel en dan zou je als autist eigenlijk helemaal niet aan een relatie moeten beginnen. Dat word je niet alleen zelf doodongelukkig van (het vreet al je energie op), maar ook je eventuele partner.

2: 2: ik kreeg eerlijk gezegd een beetje hetzelfde gevoel hoor, toen ik je vorige posts las (dat van die relatie als oplossing dan). Statistisch gezien is het inderdaad zo dat maar weinig ASS-ers een vaste relatie krijgen. En als dat al wel lukt, eindigt het vaak in een scheiding Op verschillende fora is ook wel te lezen hoe ontzettend moeilijk het is voor een partner van iemand met ASS. Maar goed, er zijn ook mensen bij wie het wel goed gaat. Dus die laatste zin is inderdaad niet aan haar om te zeggen.
3: ik spreek uit ervaring (heb zelf Asperger en verschillende relaties gehad en woon nu alweer 3 samen met mijn (NT) vriend): het lijkt alsof jij jouw problemen wil oplossen met een relatie. Jij ziet het als een stap voorwaarts. Dan gebruik je toch eigenlijk je relatie om zelf beter te worden? Je wil bijvoorbeeld jouw sociale kring groter maken d.m.v. een relatie. Dat is toch niet echt een goede volgorde? Op die manier zul je nooit een gelijkwaardige verdeling hebben, en dat gaat al snel mis, waardoor je nog dieper in de put komt. Bovendien komt dat heel afhankelijk en "pushy" over en dat schrikt vrouwen nog meer af dan een uitkering. Zelfs mij als vrouwelijke Asperger zou dat afschrikken. (Ik heb er wel begrip voor, maar zou nooit een relatie met zo'n man willen).

4: maar juist omdat je zo denkt, gaat het niet werken. Jij hebt met iemand afgesproken van een datingsite en - ook al zeg je in de ene post dat je geen verwachtingen hebt - je hebt eigenlijk gelijk de hoop dat dit een relatie wordt zodat je niet meer alleen hoeft te zijn. Als ik jou was zou ik eerst op zoek gaan naar vriendschappen, en van daaruit verder bouwen. Zo ben ik ook mijn vriend eigenlijk
via via 'per ongeluk' tegen gekomen. Ik denk dat juist autisten het daar echt van moeten hebben; eerst mensen leren kennen als vrienden. Op die manier zien mensen eerst je persoonlijkheid, voordat er gelijk een soort van potentieel relatie-scenario aan te pas komt. Ik heb ook qua uiterlijk nooit echt tot het "topsegment" gehoord (understatement van het jaar ;)), en via datingsites is dat dus niet zo handig, maar blijkbaar was mijn persoonlijkheid wel aantrekkelijk, want mijn vrienden hadden 1 voor 1 wél interesse (terwijl dat van mijn kant dan weer niet altijd wederzijds was).
Autisme schrikt nu eenmaal ook af als eerste indruk, helemaal als mensen ook nog eens een uitkering hebben en geen vrienden. Dan ben je als "tegenpartij" gewoon best bang dat iemand je heel erg gaat claimen. Beter laat je eerst zien wie je bent. Dan kunnen ze zelf zien dat je helemaal niet zo eng bent. Dus ik denk dat zo'n maatje helemaal niet zo verkeerd is om mee te beginnen.

P.S. Ik zeg dit niet om je te kwetsen, maar om je misschien een beetje te kunnen helpen. Ik snap dat het heel lastig is.

[ Bericht 4% gewijzigd door miep_miep op 11-11-2012 21:57:58 ]
pi_119105187


[ Bericht 100% gewijzigd door miep_miep op 11-11-2012 21:57:15 (Dubbel) ]
pi_119106511
Over GGZ-zorg gesproken: hebben jullie ook al te maken gekregen met de eigen bijdrage GGZ (dus bovenop het normale eigen risico)? Mijn DBC loopt 1 december af, en aangezien ik daarna dik zou moeten betalen, heb ik alles maar stopgezet en krijg ik straks alleen nog medicatie voor mijn ADD (via huisarts). Wel vervelend, maar ja, mijn studie voortzetten heeft prioriteit en aangezien dat ook steeds duurder wordt...

Zijn er hier nog meer mensen die de zorg hebben stopgezet? En zo ja: hoe gaat het nu met je? Merk je ook echt verschil?
pi_119107476
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:15 schreef miep_miep het volgende:
Over GGZ-zorg gesproken: hebben jullie ook al te maken gekregen met de eigen bijdrage GGZ (dus bovenop het normale eigen risico)? Mijn DBC loopt 1 december af, en aangezien ik daarna dik zou moeten betalen, heb ik alles maar stopgezet en krijg ik straks alleen nog medicatie voor mijn ADD (via huisarts). Wel vervelend, maar ja, mijn studie voortzetten heeft prioriteit en aangezien dat ook steeds duurder wordt...

Zijn er hier nog meer mensen die de zorg hebben stopgezet? En zo ja: hoe gaat het nu met je? Merk je ook echt verschil?
ik heb CAK :P
pi_119110234
Lees: begeleid wonen ABWZ @ hierboven.
Duidelijke posts zeg, kan er geen touw aan vastknopen.
  zondag 11 november 2012 @ 23:29:09 #269
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_119110329
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:51 schreef miep_miep het volgende:

1: als het onzin is, hoe kan het dan confronterend zijn? Blijkbaar zit je al niet zo goed in je vel en dan zou je als autist eigenlijk helemaal niet aan een relatie moeten beginnen. Dat word je niet alleen zelf doodongelukkig van (het vreet al je energie op), maar ook je eventuele partner.
Het was onzin, omdat we 'samen' hebben vastgesteld dat het sociale isolement het grootste pijnpunt is. Door valse hoop was ik er van de zomer van 2005 tot de zomer van 2012 nog 'tevreden' mee als status quo, alleen nu niet meer, toen bijna die droomvrouw met mij een toekomst wilde beginnen.

Zij wilde dan geen contact meer, dat zij zo. Sociale isolement bleef. Ik opper dan nu zelf een mogelijkheid om andere mensen te leren kennen / dingen met ze te doen (dat heet daten), maar psychologe wilde dat ik alleen maar ging poetsen, en met metzelf gelukkig wezen. Nou, ik ga niet terug naar de status quo die 7 jaar te lang duurde.

quote:
3: ik spreek uit ervaring (heb zelf Asperger en verschillende relaties gehad en woon nu alweer 3 samen met mijn (NT) vriend): het lijkt alsof jij jouw problemen wil oplossen met een relatie. Jij ziet het als een stap voorwaarts. Dan gebruik je toch eigenlijk je relatie om zelf beter te worden? Je wil bijvoorbeeld jouw sociale kring groter maken d.m.v. een relatie. Dat is toch niet echt een goede volgorde? Op die manier zul je nooit een gelijkwaardige verdeling hebben, en dat gaat al snel mis, waardoor je nog dieper in de put komt. Bovendien komt dat heel afhankelijk en "pushy" over en dat schrikt vrouwen nog meer af dan een uitkering. Zelfs mij als vrouwelijke Asperger zou dat afschrikken. (Ik heb er wel begrip voor, maar zou nooit een relatie met zo'n man willen).
Dan heb je me echt verkeerd gelezen. Ik spreek nooit over het rekenen op een relatie. Ja, natuurlijk zou ik die hypothetisch willen, maar daar gaat een langere weg aan vooraf.

Ik wil gewoon nu uit het sociale isolement. Vandaag had ik dan een date in het bos, met een leuke vrouw. Niks te needy gepush of wat dan ook. Het was een hele leuke middag, op het einde zei ze helaas dat ze me niet zag als relatiemateriaal, maar dat ze me wel ongedwongen prettig gezelschap vond, dat haar hele mooie onverwachte plekjes had laten zien.

Jammer? Ja, maar aan de andere kant, was het ook een fijne sociale activiteit, ging er ook aangename communicatie aan vooraf, en was het in ieder geval een geslaagde opzet om andere mensen te ontmoeten, met altijd een kans op meer, die er dan nu niet is. Maar wat was het oneindig veel keer beter dan vandaag mijn appartement schrobben...

quote:
4: maar juist omdat je zo denkt, gaat het niet werken. Jij hebt met iemand afgesproken van een datingsite en - ook al zeg je in de ene post dat je geen verwachtingen hebt - je hebt eigenlijk gelijk de hoop dat dit een relatie wordt zodat je niet meer alleen hoeft te zijn. Als ik jou was zou ik eerst op zoek gaan naar vriendschappen, en van daaruit verder bouwen.
Echt, ik had die hoop helemaaaaal niet. Je interpreteert dit echt fout. Ik ging die date vandaag in, om een leuke tijd te hebben en wist ook wel dat het een kleinere kans betrof. Toch sprak ook zij met mij af, omdat ze wat in mij zag.

Ik reken op niets meer dan vriendschap, ook al is het zitten in de friendzone bij vrouwen vrij definitief en kun je van daaruit nog heel moeilijk 'relatiemateriaal' worden. En zie daar, ze zei dat we best nog wel eens vaker kunnen gaan wandelen in de toekomst.

quote:
Autisme schrikt nu eenmaal ook af als eerste indruk, helemaal als mensen ook nog eens een uitkering hebben en geen vrienden. Dan ben je als "tegenpartij" gewoon best bang dat iemand je heel erg gaat claimen. Beter laat je eerst zien wie je bent. Dan kunnen ze zelf zien dat je helemaal niet zo eng bent.
Mijn date van vanmiddag wist het niet en heeft me eerst 2 uur gewoon leren kennen en vantevoren ook al en het was een leuke NT vrouw. Ging prima, zoals altijd. Ik ben niet eng en niet lelijk. En per toeval kom ik niemand tegen in het bos.

quote:
Dus ik denk dat zo'n maatje helemaal niet zo verkeerd is om mee te beginnen.
Er is een wachtlijst die wel kan oplopen tot om en nabij een jaar en dan willen ze ook nog dat je in laaggfrequente behandeling blijft. Zo lang wilde ik niet gaan wachten, of mijn poetskwaliteiten alleen maar vervolmaken in die tijd. Dus onderneem ik, zo goed en zo kwaad als ik dat zelf kan, een beetje actie.

quote:
P.S. Ik zeg dit niet om je te kwetsen, maar om je misschien een beetje te kunnen helpen. Ik snap dat het heel lastig is.
Ik voel me niet gekwetst. Ik ga alleen uit van het principe, alles is beter dan het sociaal isolement zoals het nu is, waar ik niet langer tevreden in kan zijn. Ook een relatie dus, ik ga dan niet zeggen: "Neee, ik wil niet, ik wil eerst genoeg vrienden in mijn eentje kweken en helemaal Zen met metzelf zijn." Ik heb in het verleden twee keer vier jaar samengewoond en dat ging uitstekend, zonder te claimen, of wat dan ook, ook zonder mijn eigen lokale vriendenschare. Ik herken me er gewoon niet zo in.

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 11-11-2012 23:39:31 ]
pi_119113540
Juan, je leert er alleen maar meer van met het daten. Hoe meer ervaring hoe sterker en wijzer en zekerder je wordt dus goed van je dat je je er niet bij neerlegt! :)
pi_119122150
Ff een vraagje he, als je nou ruzie hebt met iemand die PDD NOS heeft, is er dan een manier om het goed te kunnen maken met zo'n persoon of ben je gewoon vergeten en wordt je gewoon nooit meer vergeven? Kunnen die mensen de ander wel vergeven eigenlijk? Of blijven ze voor altijd volmoedig bij hún gelijk voor altijd? :') Vraag me af, want ik lees veel op het internet over relaties en autisme, en lees vaak ruzie's. Diegene met bijv. PDD NOS geeft vrijwel altijd de ander de schuld en kan diegene behoorlijk zwart maken en de grond in duwen. Maar lees nergens hoe ze dat oplossen binnen een relatie. Hoe lossen ze zo'n ruzie binnen een relatie op eigenlijk? Gewoon weglopen las ik ergens, maar dan? Als je terugkomt is het gewoon vergeten en weer normaal doen ofzo? Vraag me dit echt af...
pi_119122489
Weglopen, druk van de ketel af. Druk opvoeren levert een explosie op.
-weg-
pi_119122526
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:27 schreef Auti het volgende:
Weglopen, druk van de ketel af. Druk opvoeren levert een explosie op.
Ja dat wist ik al, maar dan?
pi_119122559
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:29 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Ja dat wist ik al, maar dan?
Daarna is alles meestal wel weer normaal, ligt een beetje aan de intensiteit van de ruzie en de oorzaak.
-weg-
  Forum Admin maandag 12 november 2012 @ 13:30:26 #275
232445 crew  Specularium
pi_119122569
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:16 schreef Ernemmertje het volgende:
Diegene met bijv. PDD NOS geeft vrijwel altijd de ander de schuld en kan diegene behoorlijk zwart maken en de grond in duwen.
Wat is deze?

Heb je gelijk dan heb je gelijk, heb je geen gelijk moet je niet gaan claimen dat je dat wel hebt.
pi_119122595
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:30 schreef Auti het volgende:

[..]

Daarna is alles meestal wel weer normaal, ligt een beetje aan de intensiteit van de ruzie en de oorzaak.
En hoelang moet je dan wegblijven? :') Dus als je je dan ineens terugkomt is het niet uitpraten maar meteen kus derop en weer verdergaan?
pi_119122612
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:29 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Ja dat wist ik al, maar dan?
De afgelopen 5 jaar welgeteld 2 keer ruzie gehad geloof ik (en we wonen al 4 jaar samen). Mocht er onenigheid zijn omdat ik weer eens halstarrig ben gaan we ff uit elkaar, even laten bekoelen en dan uitpraten.
Het is allemaal niet zo moeilijk :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_119122617
quote:
9s.gif Op maandag 12 november 2012 13:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Wat is deze?

Heb je gelijk dan heb je gelijk, heb je geen gelijk moet je niet gaan claimen dat je dat wel hebt.
Ja, maar in een relatie met een autist maakt het niet uit of je gelijk hebt of niet, die ander heeft altijd ongelijk, lees je overal haha en heb ik meegemaakt helaas :'(
pi_119122631
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:31 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

De afgelopen 5 jaar welgeteld 2 keer ruzie gehad geloof ik (en we wonen al 4 jaar samen). Mocht er onenigheid zijn omdat ik weer eens halstarrig ben gaan we ff uit elkaar, even laten bekoelen en dan uitpraten.
Het is allemaal niet zo moeilijk :)
En hoelang waren jullie dan ff uit elkaar?
  Forum Admin maandag 12 november 2012 @ 13:33:40 #280
232445 crew  Specularium
pi_119122671
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 13:32 schreef Ernemmertje het volgende:

[..]

Ja, maar in een relatie met een autist maakt het niet uit of je gelijk hebt of niet, die ander heeft altijd ongelijk, lees je overal haha en heb ik meegemaakt helaas :'(
Klopt niet, zie je hoe ik je nu ongelijk geef?

Ik zou eerder zeggen dat vrouwen hier een handje van hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')