abonnement Unibet Coolblue
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 14:39:02 #1
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118281334


Na de succesvolle haarreeks, alsmede de net zo succesvolle nagel- en make-upreeksen, vond ik het tijd voor een huidtopic. Hier kan men terecht met vragen, tips of (nieuwe) favoriete producten. Ook kan je hier terecht met huidproblemen als eczeem, acne, etc.

Hoe zit huid nou eigenlijk in elkaar?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Basisverzorging voor de huid:

De minimale verzorging van de huid bestaat toch wel uit 2x per dag je gezicht reinigen (m.n. make-up verwijderen is erg belangrijk!), gevolgd door het gebruik van een toner en het gebruik van een vochtinbrengende crème. 1-2 x per week scrubben is ook belangrijk.

Kenmerken van verschillende huidtypes:

Normaal: voelt niet vet of droog aan, poriën zijn zichtbaar maar niet groot, gezicht glimt niet overdreven en puistjes zijn er zelden, vrij van kwaaltjes, goed gehydrateerd.
Droog: dunne en papierachtige textuur, na het douchen voelt de huid strak aan, weinig gehydrateerd, fijne poriën, schilfertjes kunnen verschijnen, zelden puistjes.
Vet: ruwe en dikke textuur, grove poriën, glimmende huid, regelmatig puistjes en/of mee-eters, voelt na het wassen goed aan.
Gemengd/gecombineerd: heeft zowel een droog (meestal wangen) als vet gedeelte (meestal T-zone; voorhoofd, neus & kin), gemengd gevoel na douchen (deel voelt vet en een deel voelt droog aan), soms/regelmatig puistjes op de T-zone.
Gevoelig: makkelijk geïrriteerd, na het douchen voelt op bepaalde plekken het droog en jeukerig aan, rode plekjes/schilfertjes kunnen verschijnen, kan branderig voelen, puistjes komen zo nu en dan voor.

Hoe kan men deze huidtypes het best verzorgen?

Normaal: ondanks dat de huid gezond is, heeft de normale huid toch goede verzorging nodig. Reinig je gezicht twee keer per dag en houd hem goed gehydrateerd met een vochtinbrengende crème voor de normale huid (met name 's nachts). Zorg er overdag voor dat je een product met een UV-bescherming draagt. Af en toe een maskerktje is niet verkeerd.
Droog: vooral in de winter hebben mensen last van een droge huid. Beperk het gebruik van kraanwater en gebruik ook zo min mogelijk heet water. Let er ook op dat je niet te ruwe washandjes en/of handdoeken gebruikt. Een droge huid kan je het best zachtjes reinigen en gebruik eens lekkere oliën. Na elke reiniging gebruik maken van een creme, denk: hydraterend, vochtinbrengend en voedend. Gebruik pH-neutrale producten en pas op voor producten met 'alkaline'. Dit droog je huid nog verder uit.
Vet: ook voor dit huidtype is reiniging natuurlijk erg belangrijk. Reinig met veel heet water en zeep om te voorkomen dat de poriën verstopt raken. Pas echter wel op dat de zeep niet tè agressief is, dus kies bijvoorbeeld voor een antibacteriële zeep of lotion. Pas ook op voor producten die (veel) alcohol bevatten. Gebruik verder het liefst reinigers op oliebasis of zelfs pure olie. Je kan ook voor gel reinigers of reinigingsmelk gaan. Kies echter liever wel voor een olievrije vochtinbrenger zodat je het glimmen tegengaat. Uiteraard altijd kiezen voor producten specifiek voor de vette huid. Qua maskers kan je het best kiezen voor een klei- of moddermasker.
Gemengd/gecombineerd: Hier heb je twee keuzes: kiezen voor producten specifiek voor de gecombineerde/gemengde huid òf ervoor kiezen om het droge gedeelte als droge huid te behandelen en het vette gedeelte als vette huid.
Gevoelig: gebruik altijd producten met UV-bescherming. Indien mogelijk, kies voor hypo-allergene producten. Probeer producten voor de droge huid en kijk hoe je daar op reageert. Pas op voor geparfumeerde producten. Probeer eens producten met aloë-vera of producten voor de babyhuid.

Hieronder nog een algemene samenvatting van huidtypes en soorten zonnebrand in zomerse tijden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteraard is alles algemeen en niets specifiek. Jouw huid kan altijd anders reageren!

[ Bericht 0% gewijzigd door ChipsZak. op 22-10-2012 17:32:41 ]
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:40:57 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_118281402
quote:
ondanks dat de huid gezond is, heeft de normale huid toch goede verzorging nodig
Kan je hier een wetenschappelijke onderbouwing voor geven? En dan niet eentje van een cremefabrikant?
censuur :O
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 14:46:06 #3
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118281587
Ikzelf heb een gecombineerde huid, met inderdaad een vette T-zone en droge wangen/mond/ogen.
's Ochtends reinig ik gewoon als ik douche en 's avonds haal ik mijn make-up af met Liz Earle, O+. Daarna gooi ik soms een toner erover (ook van Liz Earle) heen en breng ik een crème aan. Momenteel gebruik ik Crème de la mer voor in de avond, maar omdat ik die niet kan betalen (ik heb hem gekregen, hij is 135,- voor 30 ml) moet ik daarna over naar iets anders. Weet alleen nog niet wat.
's Ochtends gebruik ik Power face serum van Therme, die is niet zo vet en dik als crème de la mer.

Maskers gebruik ik weinig, hoewel ik ze wel fijn vind! Ik vind er alleen zo weinig keus in, eigenlijk. Iemand tips voor kant-en-klare maskers? Nu heb ik die van de Hema vaak maar wil eigenlijk iets natuurlijkers. Scrubben doe ik wel 1-2 x per week maar ook daar zoek ik eigenlijk iets anders voor (nu Hema ook). Weet iemand een fijne scrub?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:51:05 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118281791
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:39 schreef ChipsZak. het volgende:
Basisverzorging voor de huid:

De minimale verzorging van de huid bestaat toch wel uit 2x per dag je gezicht reinigen (m.n. make-up verwijderen is erg belangrijk!), gevolgd door het gebruik van een toner en het gebruik van een vochtinbrengende crème. 1-2 x per week scrubben is ook belangrijk.
Heb je dit zelf bedacht?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 14:55:59 #5
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118281985
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:51 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Heb je dit zelf bedacht?
Nee? Ik bedoel, men hoeft het ook niet met alles eens te zijn. Het is geen wetenschapstopic. Ik heb gewoon de algemeen aangenomen dingen erin gezet (waar ik op internet overeenstemming over kon vinden dus), logischerwijs. En het is wel algemeen aangenomen dat je gezicht reinigen verstandig is als bijv. elke dag make-up draagt, en dag- en nachtcrèmes worden ook door veel mensen gebruikt. Scrubben wordt ook vaak aangeraden.

Ik snap het probleem niet. Ik schrijf geen medicijnen voor. Sterker nog, ik heb gewoon het internet afgezocht. Mensen die in dit topic zullen komen, zullen waarschijnlijk mensen zijn die wèl crèmes gebruiken, scrubben, e.d. Dan zijn we/ben ik maar een slaaf van de crèmefabrikant.
Ik wilde gewoon een mooie OP en daarin staan nu eenmaal dingen die veelal worden aangeraden en/of worden aangenomen, so be it. Je hoeft je er toch ook niet aan te houden? Dan kan je hier alsnog meepraten wat je wel gebruikt, òf je iets gebruikt e.d.

Dezelfde dingen (heb je dit zelf bedacht? bewijs eens wetenschappelijk?) kan net zo goed in het haartopic gezegd worden. Of in het make-up topic.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:25:08 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118283209
Als je erbij had gezet "over het algemeen wordt .... beschouwd als belangrijk ..... ", had je me er niks over horen zeggen. Maar er staan nu een aantal dingen in die een feit lijken maar dat dus blijkbaar helemaal niet zijn.
pi_118284424
Is Crème de la Mer niet veel te zwaar voor je gecombineerde huid?
I would date the hell out of me.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 16:38:35 #8
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118287083
quote:
7s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:25 schreef kwiwi het volgende:
Als je erbij had gezet "over het algemeen wordt .... beschouwd als belangrijk ..... ", had je me er niks over horen zeggen. Maar er staan nu een aantal dingen in die een feit lijken maar dat dus blijkbaar helemaal niet zijn.
Dat leek me wel logisch, :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 16:40:28 #9
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118287185
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 15:49 schreef Wanderlust. het volgende:
Is Crème de la Mer niet veel te zwaar voor je gecombineerde huid?
Ik vind hem echt superfijn! Als ik hem echter elke avond op mijn voorhoofd smeer, krijg ik wel last van wat puistjes. Dit los ik op door hem gewoon simpelweg niet op mijn voorhoofd te smeren, :'). Wel op de rest van mijn gezicht. Ik heb hem gekregen toen ik met de Vogue samenwerkte en ik wist helemaal niet dat 'ie zo duur was; ik merkte al snel dat ik hem echt fijn vond maar toen kwam ik achter de prijs -O-.

Heb jij hem ook gebruikt dan?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_118288986
Ik heb een droge en gevoelige huid en gebruik daarvoor de spullen van Decubal. Ik heb de gezichtsreiniger, reinigingsmelk, tonic en de dagcrème :)



Het is een erg huidvriendelijk product, zonder alcohol en parabenen enzo :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 17:19:32 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118289060
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:17 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb een droge en gevoelige huid en gebruik daarvoor de spullen van Decubal. Ik heb de gezichtsreiniger, reinigingsmelk, tonic en de dagcrème :)

[ afbeelding ]

Het is een erg huidvriendelijk product, zonder alcohol en parabenen enzo :)
Mijn huid is ook gevoelig. Ik MOET ermee bezig zijn (crèmes, reiniging, tonics, e.d.) anders zit ik direct onder de rode plekjes en dingetjes.

Is dat spul duur? Zit er ook een UV-bescherming in de dagcrème? Dat mis ik toch wel bij mijn huidige..
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_118289188
quote:
11s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:19 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Mijn huid is ook gevoelig. Ik MOET ermee bezig zijn (crèmes, reiniging, tonics, e.d.) anders zit ik direct onder de rode plekjes en dingetjes.

Is dat spul duur? Zit er ook een UV-bescherming in de dagcrème? Dat mis ik toch wel bij mijn huidige..
Nee, het is niet duur, 9,99 en voor de dagcreme 17,99. Je kunt het kopen bij de Tuinen (momenteel 2e product 50% korting) of gewoon via internet bestellen. In de dagcreme zit een SPF15.
pi_118289220
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 14:46 schreef ChipsZak. het volgende:


Maskers gebruik ik weinig, hoewel ik ze wel fijn vind! Ik vind er alleen zo weinig keus in, eigenlijk. Iemand tips voor kant-en-klare maskers? Nu heb ik die van de Hema vaak maar wil eigenlijk iets natuurlijkers. Scrubben doe ik wel 1-2 x per week maar ook daar zoek ik eigenlijk iets anders voor (nu Hema ook). Weet iemand een fijne scrub?
Ik gebruik altijd kant-en-klare maskers van Dr van der Hoog.



En de gezichtsscrub van Decubal, die is erg zacht voor als je een gevoelige huid hebt :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 17:26:30 #14
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118289304
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:23 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, het is niet duur, 9,99 en voor de dagcreme 17,99. Je kunt het kopen bij de Tuinen (momenteel 2e product 50% korting) of gewoon via internet bestellen. In de dagcreme zit een SPF15.
Oh, dat klinkt wel fijn ja! Ik ga er eens naar kijken als mijn crème de la mer bijna op is! Ik wil ook nog even die van Liz Earle bekijken, denk ik. Daar zit alleen helaas geen SPF in.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 17:28:19 #15
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118289383
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:24 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik gebruik altijd kant-en-klare maskers van Dr van der Hoog.

[ afbeelding ]

En de gezichtsscrub van Decubal, die is erg zacht voor als je een gevoelige huid hebt :)
Op een of andere manier dacht ik altijd dat hij geen kant-en-klare maskers had? Ik heb namelijk geen zin om met pannetjes e.d. aan de slag te gaan. Ik heb die nog nooit uitgeprobeerd.

Trouwens, doen jullie ook veel aan de rest van jullie lichaam? Mijn lichaam smeer ik na het douchen (mits ik niet te lui ben O-)) wel in met crème en ik scrub dus maar verder blijft het daarbij. Ik kan me van SHE hele regimes herinneren haha.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_118289445
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:28 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Op een of andere manier dacht ik altijd dat hij geen kant-en-klare maskers had? Ik heb namelijk geen zin om met pannetjes e.d. aan de slag te gaan. Ik heb die nog nooit uitgeprobeerd.

Trouwens, doen jullie ook veel aan de rest van jullie lichaam? Mijn lichaam smeer ik na het douchen (mits ik niet te lui ben O-)) wel in met crème en ik scrub dus maar verder blijft het daarbij. Ik kan me van SHE hele regimes herinneren haha.
Jawel, Dr van der Hoog heeft ook kant-en-klare maskers. En die kosten maar 2,99 dacht ik (even snel uit het hoofd)

En de rest van mijn lichaam scrub ik en ik heb sinds vorige week de bodylotion voor onder de douche van Nivea. Dat is echt geweldig spul _O_
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 17:31:02 #17
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118289495
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:29 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Jawel, Dr van der Hoog heeft ook kant-en-klare maskers :)

En de rest van mijn lichaam scrub ik en ik heb sinds vorige week de bodylotion voor onder de douche van Nivea. Dat is echt geweldig spul _O_
Ga er eens naar kijken, :).

Ik hoor vaker goede verhalen over Nivea, maar ik houd er niet van. Ik ben over het algemeen toch op zoek naar iets meer natuurlijkere producten, :+. Gebruik jij (of iemand anders, als ze meelezen?) ook een speciaal crèmepje voor onder je ogen? Ik vraag me soms af in hoeverre dat nodig is. Van alle andere dingen die ik gebruik, merk ik duidelijk verschil; met oogcrèmes heb ik dat nooit echt, :{ .
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_118289538
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:31 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ga er eens naar kijken, :).

Ik hoor vaker goede verhalen over Nivea, maar ik houd er niet van. Ik ben over het algemeen toch op zoek naar iets meer natuurlijkere producten, :+. Gebruik jij (of iemand anders, als ze meelezen?) ook een speciaal crèmepje voor onder je ogen? Ik vraag me soms af in hoeverre dat nodig is. Van alle andere dingen die ik gebruik, merk ik duidelijk verschil; met oogcrèmes heb ik dat nooit echt, :{ .
Ik ben normaal ook niet van de Nivea hoor, helemaal niet voor gezichtsproducten. Maar dit vind ik echt een geweldige uitvinding :)

Owja, als het erg koud is 's winters dan gebruik ik ook nog wel bodybutter, omdat het wat dikker is dan bodylotion.

En nee, ik gebruik geen crème voor onder mijn ogen, merk daar ook weinig effect van. Misschien als ik wat ouder ben dat het wel nodig is.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 17:34:16 #19
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118289620
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:32 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik ben normaal ook niet van de Nivea hoor, helemaal niet voor gezichtsproducten. Maar dit vind ik echt een geweldige uitvinding :)

Owja, als het erg koud is 's winters dan gebruik ik ook nog wel bodybutter, omdat het wat dikker is dan bodylotion.
Maar daar gebruik je dan weer een ander merk voor dan Decubal? Waarom dan? Of hebben zij geen lichaamsproducten als bodylotion?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_118289697
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:34 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Maar daar gebruik je dan weer een ander merk voor dan Decubal? Waarom dan? Of hebben zij geen lichaamsproducten als bodylotion?
Jawel, Decubal heeft ook wel bodylotion/creme/butter/olie hoor :) Maar ik vind dat onder de douche van Nivea gewoon ontzettend snel werken en je hebt helemaal geen plakkerig gevoel daana :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 17:39:05 #21
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118289819
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Jawel, Decubal heeft ook wel bodylotion/creme/butter/olie hoor :) Maar ik vind dat onder de douche van Nivea gewoon ontzettend snel werken en je hebt helemaal geen plakkerig gevoel daana :)
Ahja, dat plakkerige is vervelend idd! Ik ben bijna door mijn bodylotion heen (een of andere Duitse) en daarna wil ik eentje van Inecto proberen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_118289994
Ik zou meer aan huidverzorging moeten doen, maar ben er te lui voor. 's Ochtends haal ik er even snel een watje met reinigingslotion overheen en 's avonds doe ik wat reinigingsmelk op een nat washandje en vegen maar! :P Als ik merk dat mijn huid inderdaad van die vage rode geen puist bultjes ontwikkeld scrub ik met een scrub van Garnier. Die helpt goed. Ik heb van die algemene Niveacrème die ik als nachtcrème gebruik. 's ochtends gebruik k geen crème, enkel een primer van No.7. Die vind ik echt fantastisch. Mijn huid wordt daar super zacht van en het ruikt heerlijk. En mijn foundation blijft er echt goed door zitten. Voor mijn lichaam gebruik ik soms bodybutter van Soap&Glory. Die grapefruit versie, die vind ik zoo lekker ruiken. Maar als ik daar te lui voor ben, like 350 dagen per jaar, doe ik na het douchen snel wat babyolie over mijn huid en klaar. Ik scrub mijn huid van mijn benen en bovenarmen wel, want die zijn net schuurpapier anders. Dat doe ik met de scrub van Soap&Glory, zo'n tube is dat.

Ik heb trouwens een best droge huid, huidtype 1. Ik verbaas me er altijd over wat het toch kan hebben. :D

Ik vind wel dat het een goeie OP is. Veel algemene informatie. Dat geroep om wetenschappelijk onderzoek altijd. Pfff. Ik merk aan mijn eigen huid prima dat als ik hem niet 's ochtends en 's avonds schoonmaak, ik pukkeldingen ontwikkel. Geen onderzoek voor nodig.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_118290098
Oh en af en toe als rescuemasker de Magnaminty van Lush. Dat ding leegt porieen waar je bij staat. Epic spul.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 22 oktober 2012 @ 17:52:40 #24
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_118290336
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 17:46 schreef Rebubbled het volgende:
Oh en af en toe als rescuemasker de Magnaminty van Lush. Dat ding leegt porieen waar je bij staat. Epic spul.
Er zit geen Lush bij mij in de buurt helaas ;(. En volgens mij is het ook stinkensduur, ofniet?

Gebruik jij elke dag foundation? Aangezien je wel elke dag de primer op doet, of als je dat niet elke dag gebruikt; doe je dan alsnog elke dag primer op?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_118290397
Ik gebruik tegenwoordig geen gewone foundation meer, maar de BB cream van Maybelline. Die is echt geweldig en er zit geen alcohol in, itt die van Garnier bijvoorbeeld :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')