abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118279633
Ik heb net een deel van dit artikel vertaalt (eigenlijk het eerste kopje) Ik heb het gedaan omdat dat artikel wel veel nuttige en ook de meest recente informatie bevat. Nu is mijn vraag of andere mensen kunnen helpen met vertalen (dat de een steeds een klein kopje neemt, en het hier kan lossen). Dit mijn vertaling, en ik ga ermee verder als het wat is..

Het universum wordt algemeen gedefinieerd als het geheel van het bestaan, inclusief planeten, sterren, sterrenstelsels, de inhoud van de intergalactische ruimte, en alle materie en energie. Definitie en gebruik van termen varieert, zoals de kosmos, de wereld en natuur. Wetenschappelijke observatie van eerdere stadia in de ontwikkeling van het heelal, die gezien kan worden van verre afstand, suggereert dat het universum is beheerst door dezelfde natuurkundige wetten en constanten in het grootste deel van haar omvang en geschiedenis.

Er zijn verschillende multiversum veronderstellingen, waarin natuurkundigen hebben gesuggereerd dat het universum een van de vele universa zou kunnen zijn die eveneens bestaat. Het verste verte dat theoretisch haalbaar is voor mensen om te zien is beschreven als de observeerbare universum. Waarnemingen hebben aangetoond dat het universum uit lijkt te breiden in een steeds hogere tempo, en dat een aantal modellen die ontstaan zijn al hun uiteindelijk lot hebben beacht.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:05:08 #2
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_118280022
Je vertaalt letterlijk Engels --> Nederlands waardoor je wat vreemde woorden/zinnen krijgt. Probeer het wat vrijer te vertalen. Bijvoorbeeld:

Je vertaalt dit:
quote:
The universe is commonly defined
met:
quote:
Het universum wordt algemeen gedefinieerd
Terwijl je er beter "Het universum wordt over het algemeen gedefinieerd" van kunt maken.
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:09:24 #3
112251 314
gimme pie!
pi_118280203
quote:
2s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:56 schreef Synthesizer het volgende:

Er zijn verschillende multiversum veronderstellingen, waarin natuurkundigen hebben gesuggereerd dat het universum een van de vele universa zou kunnen zijn die eveneens bestaat. Het verste verte dat theoretisch haalbaar is voor mensen om te zien is beschreven als de observeerbare universum. Waarnemingen hebben aangetoond dat het universum uit lijkt te breiden in een steeds hogere tempo, en dat een aantal modellen die ontstaan zijn al hun uiteindelijk lot hebben beacht.
;( wat een tenenkrommend taalgebruik inderdaad.. dit is woord voor woord gedaan ofzo? maak er eerst maar eens fatsoenlijke zinnen van
  maandag 22 oktober 2012 @ 14:12:10 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_118280319
Dit heeft niet echt iets met W&T zelf te maken, vandaar naar GC.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118280550
Google translate doet het nog bijna beter:

Het universum wordt algemeen gedefinieerd als het geheel van het bestaan??, [1] [2] [3] [4] inclusief planeten, sterren, sterrenstelsels, de inhoud van de intergalactische ruimte, en alle materie en energie. [5] [6] Definities en gebruik variëren en soortgelijke termen bevatten de kosmos, de wereld en de natuur. Wetenschappelijke observatie van eerdere stadia in de ontwikkeling van het heelal, die kan worden gezien op grote afstand, suggereert dat het universum is beheerst door dezelfde fysische wetten en constanten in het grootste deel van haar omvang en geschiedenis.

Er zijn verschillende multiversum hypotheses, waarin fysici hebben gesuggereerd dat het universum zou kunnen zijn een van de vele universa die eveneens bestaan. [7] [8] De verste afstand die het theoretisch mogelijk is voor mensen om te zien wordt beschreven als het waarneembare heelal. Waarnemingen hebben aangetoond dat het heelal lijkt te zijn breidt zich in een steeds hoger tempo, en een aantal modellen zijn ontstaan ??aan haar uiteindelijke lot voorspellen.
pi_118280687
Dit kan je beter vragen op de overlegpagina van de desbetreffende wiki. Overigens is het zonde van de moeite want het gaat je toch niet lukken.
pi_118308830
Sjezus TS wat maak jij toch een kuttopics. Die over autisme was ook onleesbaar, en in KLB ben je al helemaal om te huilen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 22 oktober 2012 17:04 schreef HilaryBanks het volgende:
Nee, dat is lekker realisitsch. Wat verwacht je van mij dat ik een medicijn uitvind die AIDS heelt ofzo?
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:02:30 #8
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_118334205
Tof dat je wil meewerken aan Wikipedia, maar vergis je niet in dat vertalen een aardig werkje is :) Ook wil Wikipedia dat je het in een bepaalde stijl doet, waardoor het moeilijk is om het letterlijk te vertalen. Succes in ieder geval.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')