abonnement Unibet Coolblue
pi_118254312
En hier verder :)

pi_118254683
Yeuy, de eerste Wetenschappers op FOK! met een subtitel :P.
Tevens FIPO en hoi Thijs :).
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:15:07 #3
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_118256672
Boo
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_118257190
Ach ja, kleine topics worden groot.

Dit weekend mijn lijstje gemaakt met Amerikaanse Universiteiten (+Kings College) om te solliciteren. 1 is ook al de deur uit, dus het is 'alleen' nog het aanpassen van de brief/onderzoeksvoorstel per uni. We zullen zien.
pi_118263823
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 oktober 2012 10:10 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is niet zo dat ik geen zelfvertrouwen heb over mijn kunnen. En ik geloof niet dat mijn gesprekken zo verkeerd doe, bij de laatste waar ik navraag deed konden ze me eigenlijk geen negatieve punten opnoemen.

Dit zeiden ze letterlijk:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
daar kun je natuurlijk van alles in lezen. maar volgensmij niet dat ik onzeker overkom...

Maar ik mag solliciteren toch wel vervelend vinden? Vinden jullie solliciteren allemaal zo leuk dan?
Ik snap niet waarom je die beoordeling achter een spoiler verbergt.

Ja, je mag solliciteren vervelend vinden, maar een van je zinnen in een post was, dat je denkt dat je toch niks te bieden hebt. Tja, dan vraag je om afwijzing.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118265938
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:15 schreef ATuin-hek het volgende:
Boo
Boo schrik, of boo afkeurend? :P
  maandag 22 oktober 2012 @ 10:21:36 #7
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_118272313
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 00:08 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Boo schrik, of boo afkeurend? :P
Schrik ja :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_118278333
Om te janken! Artikel is terug met major revisions, maar ik ben bang dat er niet aan de major revisions voldaan kan worden :'( .

Het betrof een retrospectieve studie en nu vragen ze dat we of de patiëntengroep uitbreiden of aanvullende experimenten gaan doen...dat aanvullend kan dus niet, omdat het retrospectie is. Uitbreiden kan wel, maar dan ben je weer even verder en de revisie moet binnen 45 dagen weer terug zijn.

In wanhoop ben ik bezig met een rebuttal, maar ik vraag me af of het veel zin heeft. Sorry voor dit jankverhaal en bedankt voor het lezen ;) .
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:25:48 #9
8369 speknek
Another day another slay
pi_118278449
Vet irritant is dat altijd. Ik vraag me af wat die reviewers ook zelf denken, die moeten toch ook weten dat je niet zomaar even een compleet nieuw experiment er tegenaan flikkert, dus dat dat een volkomen onzinnige eis voor een revision is. Reject het dan gewoon. Ik denk altijd dat die mensen (sadistisch zijn of) zelf net zo'n review hebben teruggehad en het op iemand af willen reageren.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 oktober 2012 @ 13:40:27 #10
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_118279028
Jammer Szlie. Misschien moet ik toch maar niet voor PLOS One gaan dan....
pi_118279490
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:25 schreef speknek het volgende:
Vet irritant is dat altijd. Ik vraag me af wat die reviewers ook zelf denken, die moeten toch ook weten dat je niet zomaar even een compleet nieuw experiment er tegenaan flikkert, dus dat dat een volkomen onzinnige eis voor een revision is. Reject het dan gewoon. Ik denk altijd dat die mensen (sadistisch zijn of) zelf net zo'n review hebben teruggehad en het op iemand af willen reageren.
Vind ik meer een zwakke editor dan een zwakke reviewer. De editor maakt de overall beslissing.

De rebuttal is dus simpel, lijkt me: Ja, een uitgebreiddere studie is interessant, maar kan nu niet. Take it or leave it. Zorg dat je op alle minor points lief bent voor je reviewer, zodat je laat zien dat je hem wel serieus neemt, en er zit zelfs nog een goeie kans in dat het daarna geaccepteerd wordt. Juist omdat hij er major revisions van maakte, interpreteer ik het als een niet-cruciaal punt.
pi_118280312
Dank allen! Zo ga ik het ook doen :) . Goed beslagen ten ijs komen en aardig blijven (hoe moeilijk dat ook is :( ).

Jullie geven weer wat moed.
  maandag 22 oktober 2012 @ 15:14:31 #13
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_118282707
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 13:52 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Vind ik meer een zwakke editor dan een zwakke reviewer. De editor maakt de overall beslissing.
<knip>
Dat is zo, maar die beslissing kan natuurlijk worden uitgesteld tot de (meeste) gevraagde veranderingen zijn doorgevoerd en het rebuttal ernaast ligt. Ik denk niet dat een editor op voorhand de eisen van een reviewer gaat afzwakken.
pi_118284379
Je hebt gelijk, niet op voorhand. Maar met een sterke (misschien aardig, maar niet lief!) rebuttal heb je een goeie kans dat de editor het gewoon goed vindt zo.
  maandag 22 oktober 2012 @ 17:37:00 #15
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_118289728
Mijn laatste paper is er ook doorgekomen na eerst een boel eisen van de reviewers en een pittig rebuttal van onze kant. Uiteindelijk heb ik geen enkel experiment extra gedaan...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:50:13 #16
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118322159
ze gaan het nu ook al in vacatures zetten

quote:
Applicants should not have resided or performed their main activity in Netherlands for more than 12 months in the 3 year period immediately prior to the start date
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118322333
tsja, lastig bosbeetle!

Ik kom uit een drukke periode met lesgeven, en moet nu beginnen met nieuwe projecten. Ik vind ze erg interessant, maar heb heeeeeele erge moeite met ze opstarten, en mezelf opstarten. Die periode van lesgeven zijn je dagen vanzelf gevuld, en nu moet ik mezelf zo hard schoppen om structuur aan de dag te geven, beuh.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 12:32:08 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_118323730
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:50 schreef Bosbeetle het volgende:
ze gaan het nu ook al in vacatures zetten

[..]

Minimaal 2 van de laatste 3 jaar in het buitenland dus? Tijd voor het bedrijfsleven zou ik zeggen :Y).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118327112
1, niet 2.

Gelukkig zijn er ook nog universiteiten waar ze niet aan dat soort fratsen doen. Ik vraag me af waar de UU mee bezig is, de kwaliteit gaat echt niet stijgen omdat je meer onderzoekers hebt die in de afgelopen jaren minstens 12 maanden in het buitenland hebt gewerkt. Het is logisch dat je flink wat buitenlanders binnenhaalt als je op kwaliteit selecteert maar de kwaliteit zal niet stijgen omdat je meer buitenlanders en mensen met buitenlandervaring binnenhaalt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:01 #20
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_118327428
Als je impact factor als postdoc maar hoog genoeg is willen ze je zelfs zonder enkele vorm van buitlandse ervaring wel toelaten tot een tenure track.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:05 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_118327434
Het ligt aan het vakgebied, niet de universiteit. Zoals gezegd was een van mijn professoren, Mark Overmars (ja echt, we hadden ook een docent die Frank de Boer heette) vanaf zijn studie totaan zijn professorschap bij de UU gebleven, en iedereen in de gameswereld kent Overmars. Nou gebeurde dat vroeger sowieso vaker, maar in ieder geval, ik heb bij de UU bij Informatica nooit gemerkt dat het een halszaak was, het was zelfs vrij ongebruikelijk. Noch nu bij de TU/e, waar ik ook in een tenure track zit, alhoewel het hier wel meer gestimuleerd wordt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:09:45 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118327466
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1, niet 2.

Gelukkig zijn er ook nog universiteiten waar ze niet aan dat soort fratsen doen. Ik vraag me af waar de UU mee bezig is, de kwaliteit gaat echt niet stijgen omdat je meer onderzoekers hebt die in de afgelopen jaren minstens 12 maanden in het buitenland hebt gewerkt. Het is logisch dat je flink wat buitenlanders binnenhaalt als je op kwaliteit selecteert maar de kwaliteit zal niet stijgen omdat je meer buitenlanders en mensen met buitenlandervaring binnenhaalt.
dat was niet van de UU hoor.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:12:08 #23
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_118327588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:09 schreef speknek het volgende:
Het ligt aan het vakgebied, niet de universiteit. Zoals gezegd was een van mijn professoren, Mark Overmars (ja echt, we hadden ook een docent die Frank de Boer heette) vanaf zijn studie totaan zijn professorschap bij de UU gebleven, en iedereen in de gameswereld kent Overmars. Nou gebeurde dat vroeger sowieso vaker, maar in ieder geval, ik heb bij de UU bij Informatica nooit gemerkt dat het een halszaak was, het was zelfs vrij ongebruikelijk. Noch nu bij de TU/e, waar ik ook in een tenure track zit, alhoewel het hier wel meer gestimuleerd wordt.
Wacht eens?
Een jaar geleden was je nog niet gepromoveerd en je zit nu al in een tenure track?
pi_118327636
quote:
dat was niet van de UU hoor.
Foutje van mij dan maar ik had begrepen dat dat ook bij andere niet-technische universiteiten in Nederland nu de mode is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:13:16 #25
8369 speknek
Another day another slay
pi_118327637
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:12 schreef NaturalScience het volgende:
Wacht eens?
Een jaar geleden was je nog niet gepromoveerd en je zit nu al in een tenure track?
ja.
Als ze iemand nodig hebben, hebben ze iemand nodig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:14 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118327672
hey pling plong, uitnodiging voor een gesprek in de mailbox :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:18:38 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_118327833
(eigenlijk is het gewoon een uitholling van het begrip tenure track, het is gewoon een traditionele UD functie, maar ze kunnen me vanaf het begin lager inschalen, en er zijn eisen waardoor ze me makkelijk naar buiten kunnen gooien als ze geen zin hebben, en ik zie het gebeuren dat als ik de tenure track eisen heb gehaald over zoveel jaar ze zeggen jammer geen UHD positie beschikbaar)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118327843
Goed zo! Wanneer en op een goede plek? *O* *O* *O* !
pi_118327897
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:14 schreef Bosbeetle het volgende:
hey pling plong, uitnodiging voor een gesprek in de mailbox :)
^O^
Ja doei.
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:32:48 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118328357
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:18 schreef Szlie het volgende:
Goed zo! Wanneer en op een goede plek? *O* *O* *O* !
Over 2 weekjes en ja goede plek. Wel een gebied waar ik nauwlijks iets van af weet... maar me wel leuk lijkt. 2 weken inlezen geblazen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118328460
Heb je wel toegang tot databases? Omdat je nu niet gelieerd bent aan een instelling, toch?
pi_118329896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:18 schreef speknek het volgende:
(eigenlijk is het gewoon een uitholling van het begrip tenure track, het is gewoon een traditionele UD functie, maar ze kunnen me vanaf het begin lager inschalen, en er zijn eisen waardoor ze me makkelijk naar buiten kunnen gooien als ze geen zin hebben, en ik zie het gebeuren dat als ik de tenure track eisen heb gehaald over zoveel jaar ze zeggen jammer geen UHD positie beschikbaar)
Lager salaris dan wat je normaal als UD krijgt en baanonzekerheid? Het klinkt niet erg aantrekkelijk. Ik ben toch blij dat ik straks als ik mijn kaarten goed speel ook gemakkelijk voor het bedrijfsleven kan werken in dezelfde regio.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118331008
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lager salaris dan wat je normaal als UD krijgt en baanonzekerheid? Het klinkt niet erg aantrekkelijk. Ik ben toch blij dat ik straks als ik mijn kaarten goed speel ook gemakkelijk voor het bedrijfsleven kan werken in dezelfde regio.
Probeer nu maar eerst het tweede jaar van je studie door te komen (toch? :P )

Het grote pluspunt van werken in de wetenschap is de zelfstandigheid en dat je je eigen interesse kan volgen. Dat weegt dan zwaarder dan de hoogte van het salaris of baangarantie. Passie, daar gaat het om. 8-)
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_118331355
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Probeer nu maar eerst het tweede jaar van je studie door te komen (toch? :P )

Het grote pluspunt van werken in de wetenschap is de zelfstandigheid en dat je je eigen interesse kan volgen. Dat weegt dan zwaarder dan de hoogte van het salaris of baangarantie. Passie, daar gaat het om. 8-)
en dit is het nadeel daarvan. Of ben ik de enige die dat zo ervaart?
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 11:54 schreef Jagärtrut het volgende:
tsja, lastig bosbeetle!

Ik kom uit een drukke periode met lesgeven, en moet nu beginnen met nieuwe projecten. Ik vind ze erg interessant, maar heb heeeeeele erge moeite met ze opstarten, en mezelf opstarten. Die periode van lesgeven zijn je dagen vanzelf gevuld, en nu moet ik mezelf zo hard schoppen om structuur aan de dag te geven, beuh.
pi_118331732
Nee, inderdaad. Wanneer je puf even wegvalt is het heel lastig. Gelukkig heb ik een begeleider die er redelijk dicht op zit, en lieve collegas die me in de gaten houden O+
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_118332176
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:01 schreef Bram_van_Loon het volgende:
1, niet 2.

Gelukkig zijn er ook nog universiteiten waar ze niet aan dat soort fratsen doen. Ik vraag me af waar de UU mee bezig is, de kwaliteit gaat echt niet stijgen omdat je meer onderzoekers hebt die in de afgelopen jaren minstens 12 maanden in het buitenland hebt gewerkt. Het is logisch dat je flink wat buitenlanders binnenhaalt als je op kwaliteit selecteert maar de kwaliteit zal niet stijgen omdat je meer buitenlanders en mensen met buitenlandervaring binnenhaalt.
De kwaliteit van onderzoek gaat zeer zeker omhoog wanneer buitenland ervaring een vereiste wordt.

Het verschilt wel per vakgebied en ik kan me goed voorstellen dat voor computer science het minder noodzakelijk is. Maar voor biomedisch is het wel noodzakelijk.

Daarentegen, als je de afgelopen vier jaar vier Nature papers hebt gepubliceerd dan vindt je wel een tenure track positie. Maar dat zijn de uitzonderingen.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 23 oktober 2012 @ 17:57:12 #37
8369 speknek
Another day another slay
pi_118336055
Zo iemand kwam ik laatst tegen. Was 32, had al in Nature en Science gestaan, maar werd nog steeds geacht een half jaar naar het buitenland te gaan, z'n vrouw en jonge kind achterlatend. Op zo'n moment zou ik echt hebben: bekijk het lekker, daar betaal je me niet genoeg voor. Maar dat is misschien ook wel wat je kader is. M'n ex-studievrienden verdienen allemaal anderhalf keer zo veel en werken bepaald niet harder.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_118336468
In mijn groep is iedereen, maar dan ook iedereen Nederlands...ok, op 1 belg na. :P En daar ontstaan langzaamaan ook een beetje klachten over. Onlangs nog een Spanjaard langsgekomen helemaal voor een presentatie etc etc, maar we wisten al van tevoren hoe goed die ook ging zijn dat die waarschijnlijk niet aangenomen ging worden.

om even in te haken op de buitenland - nederland discussie :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 23 oktober 2012 @ 18:08:53 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118336504
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 14:35 schreef Szlie het volgende:
Heb je wel toegang tot databases? Omdat je nu niet gelieerd bent aan een instelling, toch?
Ik kon gelukkig mijn account bij de UU behouden (tot 3 maanden na mijn aanstelling)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118344118
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 15:46 schreef lemonlime het volgende:

[..]

Probeer nu maar eerst het tweede jaar van je studie door te komen (toch? :P )
Ja. Dat komt wel goed. In mijn sector (techniek) overlapt het elkaar allemaal veel meer wat meer mogelijkheden schept. Het is eerder regel dan uitzondering dat de docent ook een flink aantal jaren voor een hightech bedrijf heft gewerkt.

quote:
Het grote pluspunt van werken in de wetenschap is de zelfstandigheid en dat je je eigen interesse kan volgen. Dat weegt dan zwaarder dan de hoogte van het salaris of baangarantie. Passie, daar gaat het om. 8-)
Het is gemakkelijker om dat te stellen wanneer je een partner hebt die kostwinner is of kan zijn (die een voldoende hoog inkomen heeft) dan wanneer je alleenstaand bent of wanneer je partner niet zo'n goede baan heeft. Het is een luxe als je zo kan redeneren en je zal zeker niet de beste mensen krijgen wanneer de arbeidsvoorwaarden te slecht zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_118344505
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ja. Dat komt wel goed. In mijn sector (techniek) overlapt het elkaar allemaal veel meer wat meer mogelijkheden schept. Het is eerder regel dan uitzondering dat de docent ook een flink aantal jaren voor een hightech bedrijf heft gewerkt.

[..]

Het is gemakkelijker om dat te stellen wanneer je een partner hebt die kostwinner is of kan zijn (die een voldoende hoog inkomen heeft) dan wanneer je alleenstaand bent of wanneer je partner niet zo'n goede baan heeft. Het is een luxe als je zo kan redeneren en je zal zeker niet de beste mensen krijgen wanneer de arbeidsvoorwaarden te slecht zijn.
Nou ja, wij komen met z'n tweeën rond van mijn phd loon en een kleine inbreng (lees 300 euro) van mn vriend. Ti's geen vetpot, maar we hoeven ook niet veel te laten..dus dat valt ook mee. Natuurlijk, als er kinderen komen wordt het anders, maar over een aantal jaar zal het salaris ook hoger zijn..
pi_118345490
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 oktober 2012 20:41 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]
je zal zeker niet de beste mensen krijgen wanneer de arbeidsvoorwaarden te slecht zijn.
Een vaste aanstelling is voor de meeste bio-medici het hoogste goed; het zijn de afvallers die bij bedrijven en semi-wetenschappelijke instituten terecht komen. Ik zou zelf ook twee keer zoveel kunnen verdienen bij een willekeurige biotech maar blijf liever in de academische wereld waar ik aan niemand verantwoording hoef af te leggen.
Jesus saves but death prevails.
pi_118345546
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Shivo op 23-10-2012 21:09:39 ]
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:38:23 #44
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118619047
Ik blijf het grappig hoe verschillend promoties per universiteit verschillen kwa ritueeltjes ... was vrijdag bij de promotie van superweber in groningen :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:11:48 #45
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_118620467
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik blijf het grappig hoe verschillend promoties per universiteit verschillen kwa ritueeltjes ... was vrijdag bij de promotie van superweber in groningen :)
Ik hoefde in elk geval niet met mijn rug naar het publiek te gaan staan ;)
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:12:19 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118620484
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik hoefde in elk geval niet met mijn rug naar het publiek te gaan staan ;)
hehe ja maar wel telkens opzij kijken :P krijg je daar geen zere nek van :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118628256
Ik wil nog even een veer in mijn eigen fok-reet steken door te zeggen dat ik vorige week bij een kleine conferentie nog een prijs heb gekregen voor 1-na beste presentatie O-)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118628262
quote:
6s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 14:11 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Ik hoefde in elk geval niet met mijn rug naar het publiek te gaan staan ;)
Gefeliciteerd dan maar he! ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_118629272
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:17 schreef Norrage het volgende:
Ik wil nog even een veer in mijn eigen fok-reet steken door te zeggen dat ik vorige week bij een kleine conferentie nog een prijs heb gekregen voor 1-na beste presentatie O-)
Ik mag hopen voor jou dat het groter was dan twee presentaties?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_118629477
quote:
12s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:42 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik mag hopen voor jou dat het groter was dan twee presentaties?
32 :6
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:48:12 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_118629528
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:17 schreef Norrage het volgende:
Ik wil nog even een veer in mijn eigen fok-reet steken door te zeggen dat ik vorige week bij een kleine conferentie nog een prijs heb gekregen voor 1-na beste presentatie O-)
*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_118789398
Kleine vraag. Het laatste artikel dat nodig was om een datum voor de promotie aan te vragen is geaccepteerd met minor revisions. Hoe lang duurt het van aanvragen tot daadwerkelijke promotiedatum? Zal wel per universiteit verschillen, of niet? 4 maanden is misschien wat optimistisch, vrees ik...
  zaterdag 3 november 2012 @ 22:50:50 #53
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_118790347
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:30 schreef Szlie het volgende:
Kleine vraag. Het laatste artikel dat nodig was om een datum voor de promotie aan te vragen is geaccepteerd met minor revisions. Hoe lang duurt het van aanvragen tot daadwerkelijke promotiedatum? Zal wel per universiteit verschillen, of niet? 4 maanden is misschien wat optimistisch, vrees ik...
Afhankelijk van je universiteit. Volgens mij had ik iets minder dan 4 maanden.
Dus het moet kunnen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_118798833
Ha, dat is mooi! Het zou fijn zijn als het in februari kon. Morgen meteen maar alles in gang zetten...
  vrijdag 9 november 2012 @ 10:16:49 #55
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119007988
Maandag worden er boekjes bezorgd O+
Het is even een rollercoaster met alles wat nu moet: persbericht, ondertekende licentieverklaringen, declaraties, regeldingen voor de dag zelf, laatste correcties van een artikel, nieuwe projecten :{ Ik wil vakantieeeee :X

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 09:35 schreef Szlie het volgende:
Ha, dat is mooi! Het zou fijn zijn als het in februari kon. Morgen meteen maar alles in gang zetten...
Succes, al iets gelukt?
pi_119014321
Ja, papieren zijn de deur uit. Nu wachten op een datum prikken :) .
pi_119014523
spannend allemaal!

Ik ga weer een heftige lesgeef fase in, elke week 2 seminars voor master-methods course, en ik heb 4 bachelorscripties te begeleiden. Wel leuk. Wel zin in kerst.

Verder heeft een vriendin me gevraagd paranimph te zijn voor haar verdediging. Aangezien ik nog nooit in NL ben geweest bij een verdediging, wat moet ik er me bij voorstellen? Verschilt dat per uni, of zijn er globale dingen? En wat zijn de kledingvoorschriften?
  vrijdag 9 november 2012 @ 13:40:12 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119014904
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 13:29 schreef Jagärtrut het volgende:
spannend allemaal!

Ik ga weer een heftige lesgeef fase in, elke week 2 seminars voor master-methods course, en ik heb 4 bachelorscripties te begeleiden. Wel leuk. Wel zin in kerst.

Verder heeft een vriendin me gevraagd paranimph te zijn voor haar verdediging. Aangezien ik nog nooit in NL ben geweest bij een verdediging, wat moet ik er me bij voorstellen? Verschilt dat per uni, of zijn er globale dingen? En wat zijn de kledingvoorschriften?
Ik zie verschillende invullingen van de functie "paranimf". Van alles regelen tot mascotte-zijn. Mijn paranimfen helpen me met praktische regeldingetjes zoals straks het versturen van de proefschriften (maar dat hadden ze anders ook wel gedaan denk ik). Verder zullen ze misschien binnen de afdeling iets qua kado regelen voor me (?) Of niet.... Op de dag zelf zijn ze er gewoon ter ondersteuning, water inschenken :') en me opvangen als ik flauwval en dan de verdediging van me overnemen :D

Kledingvoorschrift: dit komt uit mijn instructiebrief --> de promovenda en vrouwelijke paranimfen: feestelijke kleding (bijvoorbeeld rokkostuum of daarmee overeenstemmende kleding)
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 13:55:49 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119015418
Al die keren dat ik paranimf geweest ben ( 4 keer :o ! ) heb eigenlijk nooit iets wezenlijks moeten doen. Voornamelijk op de dag zelf zorgen dat de tijd in de gaten gehouden wordt, en af en toen iets heen en weer slepen. En van te voren vaak vragen: "alles volgens schema". En de keer dat ik paranimf ben geweest na mijn eigen promotie heb ik vaak moeten zeggen hoe duur dingen uitvielen.. etc. :D

Ohja kleding zou ik even overleggen met de promovendus. Als het een man was ben ikzelf altijd in Rokkostuum geweest bij 1 vrouwelijke promovendus heb ik een pak aangehad.. de vrouwlijke promovendi en paranimfen verschillen van pak tot jurk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119016102
Ik ben twee keer paranimf geweest. De eerste keer was in Delft, en dus geen keuze qua kleding (rokkostuum), de tweede keer was in Utrecht, met een promovenda. Toch gewoon in rok gegaan, omdat dat zo hoort vind ik. Het is een ceremonie vol tradities en oude loze gebruiken, en als je dat doet, dan doe je het dus goed :)

En nooit iets zinnigs gedaan tijdens de ceremonie, behalve dan kadomanagement en er zijn voor het slachtoffer.
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 14:55:18 #61
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119017573
Ja cadeaumanagement is wel de grootste taak :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 14:57:54 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119017681
Ik ben trouwens door naar de volgende ronde, en mag dus binnenkort een presentatie geven.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:32:51 #63
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_119018932
Mijn paranimfen hebben ook vooral mascotte gespeeld :') , voor het cadeaumanagement op de dag zelf waren ze ook wel handig btw ;) ...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_119019334
Szlie en BB: gefeliciteerd!
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 9 november 2012 @ 15:56:40 #65
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119019773
"Fijn hé, dan je nu klaar bent na 4 jaar studeren?"

*zucht* Ik word scheitziek van mensen die nog steeds denken dat ik met een scriptie bezig ben. Sommige vrienden en familie............volgens mij vragen ze zich dan ook serieus af waar ik me zo druk over maak :N

I.p.v. gewoon vragen wat ik dan wél doe
pi_119019953
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:57 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben trouwens door naar de volgende ronde, en mag dus binnenkort een presentatie geven.
Tof! :*
Ja doei.
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 16:05:38 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119020058
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 15:56 schreef Quoi het volgende:
"Fijn hé, dan je nu klaar bent na 4 jaar studeren?"

*zucht* Ik word scheitziek van mensen die nog steeds denken dat ik met een scriptie bezig ben. Sommige vrienden en familie............volgens mij vragen ze zich dan ook serieus af waar ik me zo druk over maak :N

I.p.v. gewoon vragen wat ik dan wél doe
_O- gefeliciteerd met je bul, met je diploma, eindelijk geslaagd :D Heb je dan nu eindelijk je opleiding af... wat kun je nu dan.. wat voor cijfer had je erop :')

Zo vaak moeten horen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119020709
Van die kaartjes met 'gefeliciteerd met je diploma!' O+
Ja doei.
pi_119020839
Maar die zijn nog wel leuk, het is ook een soort van diploma. Ik krijg ook vaak opmerkingen of ik weet wat voor een weer het morgen wordt, als ik zeg dat ik iets met weer/meteorologie doe. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_119020941
Het zal me denk ik aan m'n reet roesten wat men 'denkt dat ik doe' en of ze me een veterstrikdiplomakaartje sturen, als ik 'm ooit maar haal :') hell, eerst nog maar eens ergens een plek vinden. En hier ben je natuurlijk sowieso meer student nog dan werknemer, dus studeer je technisch gezien ook nog ;)

Ben overigens van onderwerp geswitched voor m'n researchmaster, naar iets veel hedendaagser, en mijn moeder meteen "OH WAT LEUK!" :') ze snapte vooral geen flikker van de eerste insteek en kan nu hoopt ze een beetje meepraten als ik het erover heb O+ Wat ik op zich wel leuk vind, want m'n bachelorscriptie heeft ze ook niet gelezen omdat ze 't niet snapte -O- ze was al vrij snel afgehaakt iig.. Maargoed, je doet 't voor jezelf en je ouders zijn (hopelijk) toch wel trots ;)
Ja doei.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:40:05 #71
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119021271
Ik vind dit toch wel een puntje van ergernis. Het is toch ook een kwestie van interesse tonen in wat iemand doet? Kijk bij vage bekenden maakt het me niet uit.... maar er zijn vrienden die bij promoveren dan maar wat bedenken, i.p.v. eerlijk toegeven dat je even niet weet wat dat is, en vragen wat dat dan inhoudt.

Mijn oom en tante, compleet onwetend over wereldje van studeren, vroegen een keer: zeg, vertel nu eens even wat je aan het doen bent, want we snappen het niet helemaal! Ik vond dat echt ^O^
pi_119021852
Da's wel leuk, natuurlijk. Maar ik heb me er maar bij neergelegd dat m'n ouders het echt súper vinden dat ik studeer en door wil studeren, ze zijn supertrots, maar mijn interesses en onderwerpen vinden ze over het algemeen echt 10 keer niets. Het boeit ze gewoon niet. "Dat Afrika, wat moet je daar nou mee? Hoe wij daarover denken en dat zien? Dat maakt toch helemaal niet uit?" ofzo.. Het is hier dus vooral een interessekloof die doorwerkt in een begripskloof/zin om scriptie te lezen, bijvoorbeeld.

Ach ja.. Zo gaan die dingen.. :)
Ja doei.
  vrijdag 9 november 2012 @ 16:53:28 #73
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119021862
Aan mijn opa en oma hoef ik niet zoveel uit te leggen, die zijn ofwel zelf gepromoveerd, of hebben kinderen gehad die dat zijn. Het is vooral bij de familie van mijn vriendin (waar het fenomeen studeren pas sinds deze generatie is doorgedrongen) dat ik nog veel moet uitleggen. Wel soms heel schattig: de meesten uit die familie zijn helemaal verbaasd dat er winkels (lees: mensa/boekhandel) in de universiteit zijn en dat soort dingen. Ben benieuwd hoe ze de promotie gaan vinden met alle apepakjes e.d. :D
  Moderator vrijdag 9 november 2012 @ 17:45:25 #74
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119023843
Ik kon nooit uitleggen wat ik deed, zonder verward te raken in de complete basis biologie die men al niet bleek te snappen. Maar met mijn boekje in mn hand was het eigenlijk vrij makkelijk. Kwestie van heeeeel veel details weg laten. En dan komen vanzelf de goede vragen bij de tegenpartij. Maar dat is puur inhoudelijk.

Verder is het idd wel vaak het zelfde uitleggen... is het nou een opleiding of werk etc...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 9 november 2012 @ 18:31:30 #75
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_119025115
Ik had een redelijk toegepast onderwerp, dat scheelde wel met uitleggen ^O^ ...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 9 november 2012 @ 20:03:11 #76
8369 speknek
Another day another slay
pi_119029072
Iedereen (onder de 60 jaar) vindt mijn onderzoek leuk B-).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119030303
Mijn onderzoek begrijpt ook iedereen :D Tenminste als ik er niet diep op in ga natuurlijk ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119030343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 16:28 schreef Felagund het volgende:
Maar die zijn nog wel leuk, het is ook een soort van diploma. Ik krijg ook vaak opmerkingen of ik weet wat voor een weer het morgen wordt, als ik zeg dat ik iets met weer/meteorologie doe. :D
Haha...ik ook. _O- Maar de eerste reactie als ik zeg dat ik Antarctica onderzoek is: "en, ga je er ook naartoe?" :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119037198
Ik doe onderzoek naar wolken. Op het moment wil ik vooral weten hoe groot ze zijn.

Als dat het niet goed doet op een verjaardagsborrel....
pi_119037291
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik doe onderzoek naar wolken. Op het moment wil ik vooral weten hoe groot ze zijn.

Als dat het niet goed doet op een verjaardagsborrel....
:D
Ik ken de reacties ook wel als je vertelt dat je wolken onderzoekt. "welke wolk is dit dan?"
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119037445
Klopt, die komt nogal vaak voor ja. Maar goed, dan zijn ze in ieder geval inhoudelijk bezig, dus dat is echt alles dat je kan verwachten vind ik.
pi_119037548
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:28 schreef thijsdetweede het volgende:
Klopt, die komt nogal vaak voor ja. Maar goed, dan zijn ze in ieder geval inhoudelijk bezig, dus dat is echt alles dat je kan verwachten vind ik.
Het is beter dan de mensen die zeggen, als ik zeg dat ik Natuurkunde studeer(de), "Dat is toch gewoon biologie?" of "dat is toch de studie van de natuur?"(als in het bos en zo)?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119037701
Jemig, dat dezen ze? Ik had mijn ooms en tantes toch al wel snel beter afgericht hoor. Al snapten ze niet per se waar ik mee bezig was, iedereen heeft toch wel een knikker van een berg af laten rollen op school?
pi_119037987
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:32 schreef thijsdetweede het volgende:
Jemig, dat dezen ze? Ik had mijn ooms en tantes toch al wel snel beter afgericht hoor. Al snapten ze niet per se waar ik mee bezig was, iedereen heeft toch wel een knikker van een berg af laten rollen op school?
Dat is meer een typische reactie van de kapster, of de tuinman ofzo _O- en ook gewoon jonge mensen. Echt bizar, ik heb die opmerking toch echt best wel vaak gehad. Maar meestal als ik dan zeg "neeee....natuurkunde, je weet wel...." zeggen ze wel "ohja"...dus zo erg is het ook weer niet...maar ik schaam me soms wel behoorlijk :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119038074
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:30 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is beter dan de mensen die zeggen, als ik zeg dat ik Natuurkunde studeer(de), "Dat is toch gewoon biologie?" of "dat is toch de studie van de natuur?"(als in het bos en zo)?
Ja, dat heb ik ook wel eens gehoord. Al dan vooral van oudere mensen of mensen die nooit met studeren te maken hebben, ik heb mij er dan niet heel erg aan geirriteerd.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_119038128
Ik doe trouwens geen moeite om de details uit te leggen over mijn onderwerp, de basis (waarom ik het onderzoek doe) is vrij simpel. Maar daarna wordt het snel ingewikkeld voor een leek.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_119041116
Je ergens aan ergeren, niet je ergens aan irriteren. :(

Als (aanstaande) Ir doe je natuurlijk toch wat praktischer werk dan als (aanstaande) drs (doctorandandus), maar ik vind het wel een sport om in eenvoudige woorden uit te leggen wat ik doe.
Inderdaad iets als: knikkers van een berg af laten rollen en kijken welke als eerste aankomt.

Al was het alleen maar om er zelf ook een beetje grip op te houden. En zelfrelativering.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:39:46 #88
8369 speknek
Another day another slay
pi_119041317
In mijn ervaring is het altijd zo dat naarmate je langer op een onderwerp zit, het moeilijker wordt om uit te leggen. Ik heb nog nooit zo met mijn mond vol tanden gestaan toen aan het einde van m'n phd een documentaireploeg vroeg "okay, vertel in twee zinnen waar je onderzoek over gaat". En dan heb ik nog een heel low-level (want psychologische experimentjes) onderzoek wat iedereen begrijpt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 9 november 2012 @ 23:44:32 #89
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119041555
Onderwerp is prima uit te leggen (in mijn geval). Het promoveer-gedeelte echter :N
pi_119042858
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:39 schreef speknek het volgende:
In mijn ervaring is het altijd zo dat naarmate je langer op een onderwerp zit, het moeilijker wordt om uit te leggen. Ik heb nog nooit zo met mijn mond vol tanden gestaan toen aan het einde van m'n phd een documentaireploeg vroeg "okay, vertel in twee zinnen waar je onderzoek over gaat". En dan heb ik nog een heel low-level (want psychologische experimentjes) onderzoek wat iedereen begrijpt.
Dat is ook een belachelijke vraag. Van iemand die kennelijk helemaal niet geïnteresseerd is om het echt te weten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119042878
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:44 schreef Quoi het volgende:
Onderwerp is prima uit te leggen (in mijn geval). Het promoveer-gedeelte echter :N
Probeer eens? O-)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119045226
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 23:35 schreef Kees22 het volgende:
Je ergens aan ergeren, niet je ergens aan irriteren. :(

Als (aanstaande) Ir doe je natuurlijk toch wat praktischer werk dan als (aanstaande) drs (doctorandandus), maar ik vind het wel een sport om in eenvoudige woorden uit te leggen wat ik doe.
Inderdaad iets als: knikkers van een berg af laten rollen en kijken welke als eerste aankomt.

Al was het alleen maar om er zelf ook een beetje grip op te houden. En zelfrelativering.
Vaak wel maar niet noodzakelijk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 10 november 2012 @ 09:52:35 #93
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_119047640
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is ook een belachelijke vraag. Van iemand die kennelijk helemaal niet geïnteresseerd is om het echt te weten.
Jij vindt het een belachelijke vraag. Ik vind het geen belachelijke vraag. Om een onderzoek uit te kunnen leggen aan mensen die niet in hetzelfde vakgebied werken, moet je het kunnen samenvatten in een paar zinnen. Zeker als het om een docu gaat, anders is de aandacht van de kijker verdwenen. Dat hoort nu simpelweg ook bij het vak.
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 10:07:13 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119047782
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:52 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jij vindt het een belachelijke vraag. Ik vind het geen belachelijke vraag. Om een onderzoek uit te kunnen leggen aan mensen die niet in hetzelfde vakgebied werken, moet je het kunnen samenvatten in een paar zinnen. Zeker als het om een docu gaat, anders is de aandacht van de kijker verdwenen. Dat hoort nu simpelweg ook bij het vak.
elevator pitch :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119048046
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 22:24 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik doe onderzoek naar wolken. Op het moment wil ik vooral weten hoe groot ze zijn.

Als dat het niet goed doet op een verjaardagsborrel....
Ik vertel mensen altijd dat ik Newtoniaanse gravitatie opnieuw heb afgeleid op een manier waar Newton alleen maar van kon dromen :7
-
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 10:37:57 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119048159
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik vertel mensen altijd dat ik Newtoniaanse gravitatie opnieuw heb afgeleid op een manier waar Newton alleen maar van kon dromen :7
En dan zeggen ze newwie?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119048331
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En dan zeggen ze newwie?
Da's vaak het punt dat ze nieuw bier gaan halen.
-
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 10:50:48 #98
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119048352
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:49 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da's vaak het punt dat ze nieuw bier gaan halen.
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 10 november 2012 @ 14:00:34 #99
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_119052482
Ik vertel iedereen gewoon dat ik atherosclerose, hartfibrose en schade als gevolg van hart infarcten oplos.

Als ik er dieper op inga raakt menigeen de weg snel kwijt.....
pi_119056450
Mijn soort onderzoek staat vandaag in de wetenschapskatern van de Volkskrant. Als ik zeg dat ik aan kanker werk is er altijd een tante/zwager/buurvrouw die er aan oveleden is of er nu mee te maken heeft.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 10 november 2012 @ 18:36:40 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119060253
Gaaf artikel in de vk, zeer boeiend onderwerp!

Voor mij is het heel simpel uit te leggen, en ook in elevator pitch weet ik wel wat te zeggen. Maar goed, ik heb het idee dat alles wat klinisch relevant is makkelijk is om uit te leggen aan mensen. "oh, je helpt zielige kinderen met problemen? Wow goed van je en wat belangrijk". Gewoon je credits pakken en niet over de minder spannende realiteit beginnen ;)
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:33:35 #102
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_119062366
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 18:36 schreef Grumpey het volgende:
Gaaf artikel in de vk, zeer boeiend onderwerp!

Voor mij is het heel simpel uit te leggen, en ook in elevator pitch weet ik wel wat te zeggen. Maar goed, ik heb het idee dat alles wat klinisch relevant is makkelijk is om uit te leggen aan mensen. "oh, je helpt zielige kinderen met problemen? Wow goed van je en wat belangrijk". Gewoon je credits pakken en niet over de minder spannende realiteit beginnen ;)
Precies!

Ik kan me altijd vrij weinig voorstellen bij klinisch irrelevante onderwerpen, maar dat komt ook omdat ik nooit echt in die business heb gezeten.
Zelf sta ik gewoon dagelijks in rechtstreeks contact met artsen en dus de kliniek en werk ik mijn onderzoeken uit op humane cellen of weefsels.

Ook het schrijven van mijn artikelen refereren vrijwel altijd naar wereldwijde klinische problemen in de inleiding en uiteindelijk de relevantie van mijn onderzoek daarin in de conclusie.... met een enorm lang technisch verhaal in het midden uiteraard, het welbekende zandlopermodel. ;)
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 22:12:44 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119068675
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:37 schreef Shivo het volgende:
Mijn soort onderzoek staat vandaag in de wetenschapskatern van de Volkskrant. Als ik zeg dat ik aan kanker werk is er altijd een tante/zwager/buurvrouw die er aan oveleden is of er nu mee te maken heeft.
helaas wel ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 10 november 2012 @ 22:14:17 #104
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119068744
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 19:33 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Precies!

Ik kan me altijd vrij weinig voorstellen bij klinisch irrelevante onderwerpen, maar dat komt ook omdat ik nooit echt in die business heb gezeten.
Zelf sta ik gewoon dagelijks in rechtstreeks contact met artsen en dus de kliniek en werk ik mijn onderzoeken uit op humane cellen of weefsels.

Ook het schrijven van mijn artikelen refereren vrijwel altijd naar wereldwijde klinische problemen in de inleiding en uiteindelijk de relevantie van mijn onderzoek daarin in de conclusie.... met een enorm lang technisch verhaal in het midden uiteraard, het welbekende zandlopermodel. ;)
Nouja mijn onderzoek had ook wel klinische implicaties (misschien) :P en daar verlies je mensen :D

fundamenteel onderzoek wordt toch vaak als onzinnig gezien.....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119070542
Tsja, mijn onderzoek gaat over burgeroorlogen, daar heeft iedereen wel een intuïtief gevoel bij. Mn vorige baan was nog beter, ik werkte namelijk voor een conflict database, en omschreef m'n werk voor de shock wel een als dode mensen tellen. Was een goede binnenkomer!
pi_119071411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 09:52 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Jij vindt het een belachelijke vraag. Ik vind het geen belachelijke vraag. Om een onderzoek uit te kunnen leggen aan mensen die niet in hetzelfde vakgebied werken, moet je het kunnen samenvatten in een paar zinnen. Zeker als het om een docu gaat, anders is de aandacht van de kijker verdwenen. Dat hoort nu simpelweg ook bij het vak.
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

elevator pitch :D
Oh, dat effect dat snap ik wel. En dat gebruik ik ook wel door een snedige en korte uitleg te bedenken en die paraat te hebben. Die ik op mijn beurt gebruik als een soort omgekeerde test: wie afhaakt heeft blijkbaar geen interesse.
En ik weet natuurlijk niet waar die documentaire over ging, maar als iemand mij zo'n vraag stelt heb ik niet het idee dat er echte belangstelling is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119071490
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:37 schreef Shivo het volgende:
Mijn soort onderzoek staat vandaag in de wetenschapskatern van de Volkskrant. Als ik zeg dat ik aan kanker werk is er altijd een tante/zwager/buurvrouw die er aan overleden is of er nu mee te maken heeft.
Ik bewaar het lekkerste (het wetenschapskatern) altijd tot het laatst.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 11 november 2012 @ 15:22:19 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119086305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 00:17 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Probeer eens? O-)
Hoeft hier niet ;) Begon hier eigenlijk over omdat weinig mensen het promoveren begrijpen, niet dat ze het onderwerp niet begrijpen. En dat het me ook niet wordt gevraagd, als ze het niet snappen. Dus sja, uitleggen hoeft dan niet.
pi_119168334
JSTOR heeft een nieuwe layout *kras*
Ja doei.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:18:46 #110
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_119180061
Mag ik zo onbeleefd zijn om hier in het rond te vragen wat jullie H-factor waarde ongeveer is? En wat voor IF jullie hoogste publicaties hadden?

:@
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 21:25:07 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119180447
Mijn h factor is 0 ;(

hoogste impact is ergens rond de 4,7
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119180644
Wanneer mag je voor gesprek twee Bb?
Ja doei.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 21:30:00 #113
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119180710
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:28 schreef motorbloempje het volgende:
Wanneer mag je voor gesprek twee Bb?
Daar krijg ik nog bericht van.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:30:25 #114
8369 speknek
Another day another slay
pi_119180732
Hoe kan je h-index nou nul zijn? Maar een publicatie?

Zelf een h-index van vier (elk moment vijf :P).

hoogste IF 2.1 (elk moment 3.1 :P)

2.1 is 12/206 (Education & Educational Research)
3.1 is Psychology - Educational: 4 of 51

(ik weet niet waar het verschil in aantal door komt)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 21:32:48 #115
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119180862
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:30 schreef speknek het volgende:
Hoe kan je h-index nou nul zijn? Maar een publicatie?

Zelf een h-index van vier (elk moment vijf :P).

hoogste IF 2.1 (elk moment 3.1 :P)
oh als ik op isi mijn h waarde opzoek krijg ik 0 omdat ik nog niet geciteerd ben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119180923
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Daar krijg ik nog bericht van.
Houd ons op de hoogte!

Oh, en ik ben waardeloos 8-)
Ja doei.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:34:28 #117
8369 speknek
Another day another slay
pi_119180947
Waarom heb je nog geen Google citations?! :o.
ik snap die mensen nooit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:34:29 #118
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_119180949
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

oh als ik op isi mijn h waarde opzoek krijg ik 0 omdat ik nog niet geciteerd ben.
Het artikel op zichzelf geldt altijd al als 1 citaat. Je waarde begint altijd bij 1.
pi_119180961
Oooh we gaan weer kijken wie het verst plast. Mijn H-index is 21 en hoogste IF is 53.3 (New England Journal of Medicine).
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:36:10 #120
8369 speknek
Another day another slay
pi_119181025
medici tellen niet mee ;(.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119181034
Leuk dat academia.edu laat zien dat er iemand op je naam gegoogled heeft en dat daarmee jouw academiapagina omhoog is gekomen in de zoekresultaten, maar ik wil dat eigenlijk helemaal niet weten, want nu wil ik ook weten WIE dat was.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 21:36:40 #122
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119181047
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:34 schreef speknek het volgende:
Waarom heb je nog geen Google citations?! :o.
ik snap die mensen nooit.
wat is google citations
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:39:22 #123
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_119181195
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:34 schreef Shivo het volgende:
Oooh we gaan weer kijken wie het verst plast. Mijn H-index is 21 en hoogste IF is 53.3.
;)

Nee, natuurlijk niet.
Omdat een ieder hier in totaal andere vakgebieden zit ben ik erg benieuwd naar jullie academische carrière.

Verder is het allemaal maar een verwerpelijk geheel. ;)
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:42:28 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_119181343
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

wat is google citations
Een google scholar account

Kunnen mensen bij een google scholar artikel op je naam klikken, zien ze gelijk al je andere artikelen. Houdt je h-index en citaties bij (je krijgt ook een mailtje als je geciteerd wordt) en geeft aanbevelingen voor nieuwverschenen artikelen die bij jou passen (en sinds kort is die gooeeeed).

[ Bericht 15% gewijzigd door speknek op 14-11-2012 09:01:32 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:44:39 #125
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_119181447
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:36 schreef speknek het volgende:
medici tellen niet mee ;(.
Tjah, die impact factors zijn natuurlijk altijd wat plausibel.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:46:47 #126
8369 speknek
Another day another slay
pi_119181564
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:44 schreef NaturalScience het volgende:

[..]

Tjah, die impact factors zijn natuurlijk altijd wat plausibel.
uhm, verkeerde woord? :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:47:55 #127
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119181624
Mijn h index is nu 3, en mijn hoogste IF was 31,7. En moet nog promoveren binnenkort, dus zegt echt compleet niets :)
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 21:53:33 #128
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119181921
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:42 schreef speknek het volgende:

[..]

Een google scholar account


Kunnen mensen bij een google scholar artikel op je naam klikken, zien ze gelijk al je andere artikelen. Houdt je h-index en citaties bij (je krijgt ook een mailtje als je geciteerd wordt) en geeft aanbevelingen voor nieuwverschenen artikelen die bij jou passen (en sinds kort is die gooeeeed).
ah ga ik even doen :)

[ Bericht 13% gewijzigd door Bosbeetle op 13-11-2012 22:33:10 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 november 2012 @ 21:56:08 #129
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119182067
Ik ben ook te vinden:
Edit: Ga zo slapen dus heb link er weer vanaf gehaald nu...

[ Bericht 71% gewijzigd door Grumpey op 13-11-2012 22:08:44 ]
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 21:58:33 #130
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119182209
Ik sta er nu ook op.. h index van 1 dus :P

blijkt dat er 1 artikel van mij al wel 3 keer geciteerd is :D stom dat isi dat niet oppikt
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119182371
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 21:56 schreef Grumpey het volgende:
Ik ben ook te vinden:
(haal ik zo ook weer weg)
Leuk om ook een gezicht bij de poster te zien!
Ja doei.
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:03:02 #132
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119182486
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Leuk om ook een gezicht bij de poster te zien!
Extreem nette foto, maar goed, wie weet wie me op de wereld wel niet googeld, dus om serieus genomen te worden maar nette pasfoto gekozen ;)
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 22:04:42 #133
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119182581
whoei ik sta wel in nature... geciteerd dan hè ;) :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119182693
Tegen de tijd dat ik zoiets nodig heb ook maar 'n nette foto uitkiezen! Maar ik vind dat altijd wel leuk, weten tegen wie ik 'praat', met zo'n gezicht erbij, dat vind ik tof.

Ben zelf begonnen aan een eigen profiel/website/professioneel-brainfartblog, eens zien waar dat heen gaat. Hoop zo in ieder geval te laten zien waar ik mee bezig ben aan potentiële begeleiders en universiteiten als ik in de loop van de komende maanden aanvragen ga doen voor beurzen en plaatsen.
Ja doei.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 22:07:16 #135
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119182765
quote:
By contrast it is possible that β-TrCP regulates Nrf2 predominantly in the nucleus. Discrepancies unfortunately exist regarding the sub-cellular localization of the β-TrCP1 and β-TrCP2 isoforms and their splice variants (β-TrCP1α, β-TrCP1β, β-TrCP2α, β-TrCP2β and β-TrCP2γ).
_O_ die naamgeving alpha beta en gamma heb ik bedacht _O_ :D Ze citeren nog een ander artikel die een andere naamgeving hanteert maar die noemen ze dus niet *O*

:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:11:01 #136
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119182976
En dat in Nature. Wow. Je zal niet vergeten raken nu, je opdracht is volbracht ;)
pi_119183028
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ die naamgeving alpha beta en gamma heb ik bedacht _O_ :D Ze citeren nog een ander artikel die een andere naamgeving hanteert maar die noemen ze dus niet *O*

:D
Maar natuurlijk!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:12:54 #138
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119183067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:06 schreef motorbloempje het volgende:
Tegen de tijd dat ik zoiets nodig heb ook maar 'n nette foto uitkiezen! Maar ik vind dat altijd wel leuk, weten tegen wie ik 'praat', met zo'n gezicht erbij, dat vind ik tof.

Ben zelf begonnen aan een eigen profiel/website/professioneel-brainfartblog, eens zien waar dat heen gaat. Hoop zo in ieder geval te laten zien waar ik mee bezig ben aan potentiële begeleiders en universiteiten als ik in de loop van de komende maanden aanvragen ga doen voor beurzen en plaatsen.
Waarschijnlijk heb je het al 10x vertelt hier, maar naar wat voor soort plek (inhoudelijk) zoek je precies?
pi_119183332
Nah, misschien net één keer hoor! Zou niet eens meer weten welk deel ongeveer :')

Maar ik zoek iets op het snijpunt van Human Geography, Anthropology en Sociology. Ik heb onlangs m'n GEHELE onderzoek voor m'n master omgegooid (compleet ander onderwerp, compleet andere 'tijdszone') waarmee ik hopelijk een directere ingang creëer voor een plek waar ik het vervolg mee in kan duiken in een PhD.

Hadden een workshop en een lezing op een kleine conference die toevallig plaatsvond aan onze universiteit en die hebben me echt goed aan het denken gezet over het betrekken van je passies in je onderzoek. En ik merkte dat ik vooral bij m'n oude onderwerp afgezakt was naar een 'ja, lijkt me wel grappig om te weten' in plaats van een 'DIT MOET IK UITPLUIZEN'. Dus ben ik flink aan het brainstormen, lezen en zoeken gegaan en heb ik uiteindelijk een flinke knoop doorgehakt die eigenlijk de grootste passies samenbrengen: onderzoek, geography, motorrijden en reizen.
Ja doei.
pi_119183336
.

[ Bericht 98% gewijzigd door Shivo op 14-11-2012 01:05:36 ]
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 22:21:49 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119183460
duidelijk :X

_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:24:03 #142
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119183556
Motorbloem: klinkt goed, ben benieuwd!

Shivo: super mooie lijst, en blijf het boeiend onderwerp vinden waar je mee bezig bent!
pi_119183649
Ik ook! Maar heb vandaag en gisteren al een mooi begin gemaakt voor 'n eerste deelpaper, dus ik zie 't zonnig in. Fijne en leuke literatuur om te lezen ook.

Tevens: er is een "International Journal for Motorcycle Studies", dat jullie 't even weten.

_O_ Ga als het goed is volgend jaar zomer naar een conferentie in London (was vorige keer in de VS!).
Ja doei.
  dinsdag 13 november 2012 @ 22:30:07 #144
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119183827
Op de motor er heen zeker ;)
pi_119183889
Uiteraard! 8-) Kan ik tenminste nog ergens parkeren! :+
Ja doei.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 22:33:16 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119184008
-linkie-

[ Bericht 93% gewijzigd door Bosbeetle op 13-11-2012 22:45:13 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119184068
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:33 schreef Bosbeetle het volgende:
-linkie-
Jij eckte dr. jij!

[ Bericht 14% gewijzigd door Bosbeetle op 13-11-2012 22:45:23 ]
Ja doei.
  Moderator dinsdag 13 november 2012 @ 22:35:08 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119184125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Jij eckte dr. jij!
maar ff weggehaald :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119188578
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:22 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoeft hier niet ;) Begon hier eigenlijk over omdat weinig mensen het promoveren begrijpen, niet dat ze het onderwerp niet begrijpen. En dat het me ook niet wordt gevraagd, als ze het niet snappen. Dus sja, uitleggen hoeft dan niet.
Het promoveergedeelte is juist heel duidelijk: je mag je doctor noemen omdat je een originele en betekenisvolle bijdrage aan de kennis op je vakgebied hebt geleverd. Je hebt laten zien dat je het snapt en dat je zelf een zinvolle bijdrage kunt leveren.
Het is gewoon een soort meesterproef.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119189049
Ik ben blij dat ik nog op tijd was om bij 1 iemand het gezicht te leren kennen. Maar wel net de persoon die in 'mijn' studentenstad werkt. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  woensdag 14 november 2012 @ 09:02:11 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_119191242
Ik kan mensen hun edit history zien 8-).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119191265
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 november 2012 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

_O_ die naamgeving alpha beta en gamma heb ik bedacht _O_ :D Ze citeren nog een ander artikel die een andere naamgeving hanteert maar die noemen ze dus niet *O*

:D
:D

Doet me denken aan het Alpher-Bethe-Gamow paper. Bethe heeft kennelijk niks bijgedragen aan het paper :P
-
  woensdag 14 november 2012 @ 09:11:38 #153
8369 speknek
Another day another slay
pi_119191404
Deed mij denken aan:

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119191448
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:02 schreef speknek het volgende:
Ik kan mensen hun edit history zien 8-).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 10:06:16 #155
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119192517
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

:D

Doet me denken aan het Alpher-Bethe-Gamow paper. Bethe heeft kennelijk niks bijgedragen aan het paper :P
_O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 10:06:44 #156
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119192536
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:02 schreef speknek het volgende:
Ik kan mensen hun edit history zien 8-).
Handig idd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 november 2012 @ 10:20:21 #157
8369 speknek
Another day another slay
pi_119192898
@shivo nice, jij gaat echt als een speer voor iemand die nog niet zo lang bezig is. (alhoewel ik dus ook niet precies weet wat normaal is voor medici)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 14 november 2012 @ 10:23:31 #158
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119192971
Hey, iets gemist BB?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 00:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het promoveergedeelte is juist heel duidelijk: je mag je doctor noemen omdat je een originele en betekenisvolle bijdrage aan de kennis op je vakgebied hebt geleverd. Je hebt laten zien dat je het snapt en dat je zelf een zinvolle bijdrage kunt leveren.
Het is gewoon een soort meesterproef.
Uhuh. Veel mensen gaan er bij mij gewoon vanuit dat ik nog steeeeeeeds studeer :D
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 10:27:04 #159
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119193050
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:23 schreef Quoi het volgende:
Hey, iets gemist BB?

Slechts een e-penis meting dmv h-factors, shivo heeft gewonnen _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 november 2012 @ 10:28:47 #160
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119193090
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Slechts een e-penis meting dmv h-factors, shivo heeft gewonnen _O_
Ah, zoiets vermoedde ik al :D Applaus in dat geval voor de meester van de h-index

ik ga ook eens kijken, maar zal het niet redden vrees ik
pi_119193203
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Slechts een e-penis meting dmv h-factors, shivo heeft gewonnen _O_
Mijn h-index is 29.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 10:33:25 #162
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119193219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mijn h-index is 29.
dan hebben we een nieuwe winnaar... *O* shivo zat op 21
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119193299
IMHO zegt een h-index overigens niet zo veel. Het laat zien dat je in een productieve groep hebt gewerkt, en dat je heel veel collega's in je vakgebied hebt. Natuurlijk zijn die collega's allemaal niet te beroerd om je werk te citeren, alhoewel het daar vaak wel aan schort.

Om je een voorbeeld te geven: om op een h-index van 30 te komen, heb ik nog zo'n 10 citaties nodig voor mijn 30e artikel. Alhoewel er regelmatig in dat vakgebied wordt gepubliceerd, weigert men naar dit artikel te refereren, omdat het een kunsstukje is, dat z'n tijd ver vooruit is (stel dat iedereen met pijl aan en boog aan het schieten is, en ik een artikel over het eerste geweer publiceer, dan krijg je weinig referenties als iedereen met pijl en boog door blijft modderen).
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 14 november 2012 @ 10:43:43 #164
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119193466
6 bijna 7 publicaties, 5 keer geciteerd.
H-index = 1. Ik vind het nu al een stomme index :P
pi_119193542
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:43 schreef Quoi het volgende:
Ik vind het nu al een stomme index :P
Eens. Een oud collega van me (zelfde leeftijd) is professor aan Harvard, en heeft een H-index van 33. Alhoewel het maar 4 citaties scheelt, is hij toch echt heel veel meer professor dan ik.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 14 november 2012 @ 10:47:39 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_119193567
Ja het zijn dikwijls de minst verheffende papers die het meest geciteerd worden, omdat meer mensen daar iets mee kunnen. Een andere manier is overigens om heel veel afstudeerders of phd's te begeleiden, die citeren altijd omhoog, omdat hun opdracht ermee te maken heeft of uit loyaliteit. Zegt nog steeds weinig over je internationale bekendheid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 10:51:53 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119193670
Ik heb van mijn 3 citaties ook al 1 zelfcitatie :')

Maar mijn prof is ermee gestopt dus van die kant komen er niet veel citaties bij.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 14 november 2012 @ 11:00:06 #168
8369 speknek
Another day another slay
pi_119193919
Hoe bedoel je 'al'? Negentig procent van mij is zelfcitatie :P.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119193951
quote:
2s.gif Op woensdag 14 november 2012 10:51 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb van mijn 3 citaties ook al 1 zelfcitatie :')

Maar mijn prof is ermee gestopt dus van die kant komen er niet veel citaties bij.
Zelfciteren is de manier om een hoge h-index te krijgen.

Hoe gaan jullie daar trouwens mee om, als je een artikel moet reviewen waarbij bijna de helft van de artikelen die geciteerd staan, van de auteurs zijn? Er zijn geen regels voor, maar ik vind meer dan 30% wel aan de gortige kant. Van de andere kant is het ook weer wel wat zeikerig om daar dan over te gaan... zeiken.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 11:01:59 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119193984
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:00 schreef speknek het volgende:
Hoe bedoel je 'al'? Negentig procent van mij is zelfcitatie :P.
Er staan wel veel meer citaties naar het werk van mijn prof in natuurlijk... :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 11:03:13 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119194024
even mijn promotor erbij gepakt:

Sum of the Times Cited [?] : 9232
Sum of Times Cited without self-citations [?] : 8642

[ Bericht 4% gewijzigd door Bosbeetle op 14-11-2012 11:11:23 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119194501
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:00 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zelfciteren is de manier om een hoge h-index te krijgen.

Hoe gaan jullie daar trouwens mee om, als je een artikel moet reviewen waarbij bijna de helft van de artikelen die geciteerd staan, van de auteurs zijn? Er zijn geen regels voor, maar ik vind meer dan 30% wel aan de gortige kant. Van de andere kant is het ook weer wel wat zeikerig om daar dan over te gaan... zeiken.
Gewoon geen Chinese papers reviewen :P
-
pi_119194682
Robbert Dijkgraaf heeft een H-index van 38 en zo'n 6000 citaties, Stephen Hawking heeft een H-index van zo'n 74 en 30.000 citaties, en Edward Witten eentje van 149 en zo'n 100.000 citaties. Mijn promotor heeft een h-index > 50 en zo'n 9000 citaties.

Heb het eigenlijk nooit echt zo opgezocht :P

Mijn h-index is nu 2 zie ik, maar heb al wel 1 paper met meer dan 50 citaties. Dat is bij ons erg veel voor een paper wat nog niet zo lang geleden geschreven is. Niet dankzij mijn bijdrage, overigens, had niet zo'n groot aandeel :P
-
  woensdag 14 november 2012 @ 11:42:34 #174
8369 speknek
Another day another slay
pi_119195208
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 11:19 schreef Haushofer het volgende:
Gewoon geen Chinese papers reviewen :P
Sommige Amerikanen hebben er ook een handje naar, zeker als ze zichzelf een autoriteit achten. Dan is het niet eens zozeer voor h-index als wel 'mijn artikelen zijn veel interessanter dan anderen'. Ik heb als reviewer wel een paar exemplaren gezien, maar gelukkig nooit te gortig. Sommige reviewforms vragen naar of ze genoeg anderen geciteerd hebben, daar kun je dus mooi nee in zetten. Anders laat ik het wel onbewust meespelen, dat het toch wel erg tunnelvisie is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 12:12:40 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119196329
quote:
Witten heeft ook de hoogste h-index (110) van alle levende natuurkundigen
volgens wiki :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119196492
Hoogste h-index of niet, het wordt toch aangenomen dat hij een van de slimste mensen op deze wereld is?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_119213793
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 12:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Hoogste h-index of niet, het wordt toch aangenomen dat hij een van de slimste mensen op deze wereld is?
Het is een merkwaardig persoon. Hij publiceert nog steeds artikelen in een tempo wat nauwelijks te bevatten is. Afgelopen maand kwam hij met een artikel van 200+ pagina's, met een paar dagen daarna wat aanhangsels die ook die richting uit gingen. Er zijn verhalen van collega's die naast hem kantoor hielden en moedeloos waren van het enorme tempo waarin hij publiceert.

Zijn faam is nu wat tanende, maar hij werd jarenlang wel gezien als de leider en trendsetter in de HEP. Zijn bijdragen aan snaartheorie, kwantumveldentheorie, topologische veldentheorie en AdS/CFT zijn erg belangrijk geweest. Veel mensen kennen Hawking als de grote baas uit de HEP, maar ik denk dat Witten qua genialiteit en impact daar nog een behoorlijk stuk boven zit. En bovendien: zijn artikelen zijn vaak kristalhelder, elegant, pedagogisch, nogal es met truukjes die berekeningen veel makkelijker maken en ontzettend goed geschreven. Persoonlijk vind ik dat eigenlijk nog wel het meest bewonderingswaardige. Een van de standaardwerken (de allereerste!) omtrent snaartheorie is o.a. door Witten meegeschreven, en je herkent vaak duidelijk wat hij geschreven heeft. En dan heb je nog de bijdragen die hij geleverd heeft aan de wiskunde; hij heeft een Fields medaille gewonnen.

Overigens werd/wordt hij ook wel gehyped, in de zin van "als "Ed" het interessant vindt, is het dat ook". Met name de Europese bigshots kunnen daar nogal cynisch over doen, kwam ik afgelopen zomer achter :P Maar ondanks die hype blijft het een buitengewoon boeiend persoon :)
-
pi_119225560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 09:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

:D

Doet me denken aan het Alpher-Bethe-Gamow paper. Bethe heeft kennelijk niks bijgedragen aan het paper :P
Niet zo negatief: Dr. Bethe, who received a copy of the manuscript, did not object, and, as a matter of fact, was quite helpful in subsequent discussions.

Wat een grap!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119226944
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het is een merkwaardig persoon. Hij publiceert nog steeds artikelen in een tempo wat nauwelijks te bevatten is. Afgelopen maand kwam hij met een artikel van 200+ pagina's, met een paar dagen daarna wat aanhangsels die ook die richting uit gingen. Er zijn verhalen van collega's die naast hem kantoor hielden en moedeloos waren van het enorme tempo waarin hij publiceert.
Dat doet mij aan Euler denken, die man publiceerde ook ongelofelijk veel, en met een zeer hoge kwaliteit.

quote:
En dan heb je nog de bijdragen die hij geleverd heeft aan de wiskunde; hij heeft een Fields medaille gewonnen.
Veel imponerender dan dat kan niet hè, als natuurkundige (zij het een die zich in de wiskunde voor de natuurkunde heeft gespecialiseerd) een Fields Medal winnen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 15 november 2012 @ 20:54:27 #180
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_119253055
Bijna alle proefschriften zijn op de post! Kreeg vandaag een mooi berichtje van een van mijn promotoren, die zo enthousiast is over het boekje ("wat is ie goe-hoeed!"). Dat zijn de leuke complimenten w/

En nu heerlijk rust. Mijn eerste vrije doordeweekse avondje vanavond sinds tijden!
  Moderator donderdag 15 november 2012 @ 22:26:43 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119257361
quote:
0s.gif Op donderdag 15 november 2012 20:54 schreef Quoi het volgende:
Bijna alle proefschriften zijn op de post! Kreeg vandaag een mooi berichtje van een van mijn promotoren, die zo enthousiast is over het boekje ("wat is ie goe-hoeed!"). Dat zijn de leuke complimenten w/

En nu heerlijk rust. Mijn eerste vrije doordeweekse avondje vanavond sinds tijden!
geniet er van :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119271684
Inderdaad, wat een fijn gevoel moet dat zijn :) .
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 12:23:22 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119271834
minder fijn gevoel is dat ik deze week een mail zou krijgen over wanneer mijn 2de ronde plaats gaat vinden en ik nog geen mail heb... ik heb donderdag er achteraan gemaild... ik hoop niet dat dat opdringerig is.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 14:28:58 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119275704
Ah volgende week donderdag een presentatie dus :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119275930
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Ah volgende week donderdag een presentatie dus :)
Spannend ;)
Waar eigenlijk?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 14:37:09 #186
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119275992
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 november 2012 14:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Spannend ;)
Waar eigenlijk?
rotjeknor
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119278109
Bij wie? Ik ben daar gepromoveerd bij hematologie.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator vrijdag 16 november 2012 @ 15:46:51 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119278339
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:39 schreef Shivo het volgende:
Bij wie? Ik ben daar gepromoveerd bij hematologie.
Dat zal ik hier niet in het topic zetten maar je hebt een dm :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119285716
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 15:39 schreef Shivo het volgende:
Bij wie? Ik ben daar gepromoveerd bij hematologie.
Wat voor onderzoek? Iets met een of andere reactiecascade (bloestolling bijvoorbeeld)?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:08:10 #190
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_119425924
Science Direct doet article-suggestions als je besluit een artikel te downloaden. Puik! Dat heb ik nog niet eerder gezien?
Ja doei.
pi_119436432
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 19:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat voor onderzoek? Iets met een of andere reactiecascade (bloestolling bijvoorbeeld)?
Gen expressie in leukemie.
Jesus saves but death prevails.
pi_119573624
Zo, datum is geprikt, leescommissie is samengesteld. Het manuscript is woensdag naar de hooggeleerden verstuurd. Hopen dat er niet heel veel aangepast moet worden na kritische lezing...
pi_119637852
Vrijdag naar San Francisco wooooeh, wanneer ga jij thijsdetweede? :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 26 november 2012 @ 16:14:22 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_119641354
Hoe vaak mag je een VENI aanvragen? In principe zo vaak als je wil tot drie jaar na je promoveren toch?

Ik ga in december in twee weken proberen een aanvraag te schrijven (bovenop mijn normale werk) over een zo goed als nieuw onderwerp. Hoeveel kans geven jullie mij? :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 november 2012 @ 16:33:32 #196
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_119642039
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:14 schreef speknek het volgende:
Hoe vaak mag je een VENI aanvragen? In principe zo vaak als je wil tot drie jaar na je promoveren toch?

Ik ga in december in twee weken proberen een aanvraag te schrijven (bovenop mijn normale werk) over een zo goed als nieuw onderwerp. Hoeveel kans geven jullie mij? :').
max 2x dacht ik. Maar zeker weten doe ik het niet.
pi_119673654
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 16:14 schreef speknek het volgende:
Hoe vaak mag je een VENI aanvragen? In principe zo vaak als je wil tot drie jaar na je promoveren toch?

Ik ga in december in twee weken proberen een aanvraag te schrijven (bovenop mijn normale werk) over een zo goed als nieuw onderwerp. Hoeveel kans geven jullie mij? :').
Hangt er vanaf hoe je het aanpakt. Als je precies opschrijft wat luie reviewers willen zien, dan geef ik je een goede kans. Kun je er buzz-words als "Paradigm shift", "symbiotic", "nano technology", "stem cell research", of "from bench to bedside" in kwijt?

Ik doe niet mee aan die onzin, en sta momenteel op 0%. 5x iets aangevraagd, 0x gescoord. Het zou ook kunnen dat ik een minder goede onderzoeker ben dan dat ik zelf denk.

En toch heb ik goede hoop dat het de 6e keer (aanvraag reeds ingediend) wel gaat lukken. Gek? Als een deur. 8)7
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 16:33:41 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119677308
http://blog.labguru.com/b(...)wont-admit-to-making

wat vinden de PIs in dit topic hier van :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119677532
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:33 schreef Bosbeetle het volgende:
http://blog.labguru.com/b(...)wont-admit-to-making

wat vinden de PIs in dit topic hier van :D
Guilty: 1, 4, 5, 7, 8, 9, 10

Misschien dat het nog ooit goed komt. Alles op z'n tijd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 16:41:14 #200
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119677566
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:40 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Guilty: 1, 4, 5, 8, 9, 10

Misschien dat het nog ooit goed komt. Alles op z'n tijd.
:D 5 _O_ daar heb je FOK! voor zeker :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119677746
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D 5 _O_ daar heb je FOK! voor zeker :D
Dat is een manier, maar er zijn er meer dan genoeg.

Lui zijn = effectief zijn, maar soms druk ik het te ver door. De afgelopen weken veel gereisd, en dan is het lastig om weer in een goed ritme te komen. Knop moet om, doorbijten, vasthouden en problemen oplossen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator dinsdag 27 november 2012 @ 17:12:57 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119678729
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:46 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is een manier, maar er zijn er meer dan genoeg.

Lui zijn = effectief zijn, maar soms druk ik het te ver door. De afgelopen weken veel gereisd, en dan is het lastig om weer in een goed ritme te komen. Knop moet om, doorbijten, vasthouden en problemen oplossen.
Oh dat kan ik me goed voorstellen ik had meestal direct na vakantie al weer een behoorlijk opstart tijd nodig...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_119679574
1, 5 en 7. Vooral 'playing favorites' eigenlijk. Sommige postdocs zijn veel gemotiveerder dan anderen, en als je veel geeft krijg je veel terug.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 12:40:03 #204
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120033390
:o ik moet nog 2 weken wachten totdat de laatste kandidaat zijn presentatie kan geven... we zijn met zn 2en over... :o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 12:41:08 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120033433
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:37 schreef Shivo het volgende:
1, 5 en 7. Vooral 'playing favorites' eigenlijk. Sommige postdocs zijn veel gemotiveerder dan anderen, en als je veel geeft krijg je veel terug.
Daar kan ik me heel goed iets bij voorstellen... Het is ook een klein beetje hoe de wetenschap werkt natuurlijk...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:18:42 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120037404
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:40 schreef Bosbeetle het volgende:
:o ik moet nog 2 weken wachten totdat de laatste kandidaat zijn presentatie kan geven... we zijn met zn 2en over... :o
Jeez.....nervewrecking. Had dat ook toen. Hoop dat je het wordt!

Ik ben maandag weer uitgenodigd voor een gesprek. Superleuke baan! O+ Ze moeten wederom mij hebben gewoon ;)
pi_120062032
Groeten vanuit een conferentie in San Francisco :W
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120067020
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:34 schreef Norrage het volgende:
Groeten vanuit een conferentie in San Francisco :W
Een van onze belangrijkste conferenties is in SF, maar ik laat 'm dit jaar aan me voorbijgaan. Wat heb ik een bloedhekel aan die stad. Duur, lawaaierig en goor.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_120067997
Een hekel hebben aan SF???? :o
Is toch in zekere zin bij verre mijn favoriete stad van de wereld :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120068934
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:06 schreef Norrage het volgende:
Een hekel hebben aan SF???? :o
Is toch in zekere zin bij verre mijn favoriete stad van de wereld :)
In de 9 jaren dat ik in de VS heb gewoond, heb ik me geen seconde onveilig gevoeld. 3 uur 's nachts door de Boston Common lopen? Geen probleem. Boston, Chicago, NYC, Indianapolis, San Jose, super veilig (je moet natuurlijk wel een beetje de weg kennen).

Maar in SF ben ik een keer na een etentje alleen naar het hotel gelopen, en toen leek het wel een zombietown. Tientallen daklozen, hele grote travestieten en verdacht weinig politieagenten (waar je toch normaal mee doodgegooid wordt in de VS). Ik heb het een kwartier aangekeken, en uiteindelijk een taxi naar het hotel genomen.

Vorig jaar kwamen we ook nog eens in een bar fight terecht. Minder.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_120138897
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

In de 9 jaren dat ik in de VS heb gewoond, heb ik me geen seconde onveilig gevoeld. 3 uur 's nachts door de Boston Common lopen? Geen probleem. Boston, Chicago, NYC, Indianapolis, San Jose, super veilig (je moet natuurlijk wel een beetje de weg kennen).

Maar in SF ben ik een keer na een etentje alleen naar het hotel gelopen, en toen leek het wel een zombietown. Tientallen daklozen, hele grote travestieten en verdacht weinig politieagenten (waar je toch normaal mee doodgegooid wordt in de VS). Ik heb het een kwartier aangekeken, en uiteindelijk een taxi naar het hotel genomen.

Vorig jaar kwamen we ook nog eens in een bar fight terecht. Minder.
Hmm grappig. Ik begrijp wat je bedoelt en de voornaamste smet op SF is dat hoge zwerver en rare mensen gehalte, het is wel erg veel...maar ik voel me er zeker niet onveilig bij. Je hebt het gevoel dat je ze gewoon omver kan blazen en dat het een soort rondlopende zombies zijn :P Ik heb denk ik deze week zo ongeveer door heel San Francisco in mijn eentje rondgelopen (ook tenzuiden van civic centre etc) en hoewel sommige stukjes er wat verpauperd uitzien en er wat rare mensen tussen lopen, heb ik me dus echt niet onveilig gevoeld.

Fantastische stad wat mij betreft, heel erg chille sfeer.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 10 december 2012 @ 10:27:20 #212
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120141562
Nog meer mensen hier met papers die voor kerst af moeten? :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  maandag 10 december 2012 @ 10:28:56 #213
8369 speknek
Another day another slay
pi_120141598
Ja. En een veni voorstel die ik in een week wil schrijven. En een cursus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 10 december 2012 @ 10:31:24 #214
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_120141642
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:27 schreef ATuin-hek het volgende:
Nog meer mensen hier met papers die voor kerst af moeten? :)
Een proefschrift, mag dat ook?
  maandag 10 december 2012 @ 10:53:52 #215
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120142102
Ja dat mag ook :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_120153766
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:27 schreef ATuin-hek het volgende:
Nog meer mensen hier met papers die voor kerst af moeten? :)
Ja hier nog een, en het is echt zo'n vervelende die maar blijft duren... :)
pi_120154324
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:27 schreef ATuin-hek het volgende:
Nog meer mensen hier met papers die voor kerst af moeten? :)
Ja, nogal, heb er slapeloze nachten van.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 10 december 2012 @ 17:45:14 #218
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120156414
Same here... Moet er 3 af hebben. Nummers 1 en 2 zijn er nu, maar 3 gaat nog wel wat werk kosten.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_120508582
vandaag een R&R binnengekregen voor een aritkel bij een top-10 journal. Moet een boel werk aan gebeuren, maar het is een goede afsluiter voor de kerstvakantie. Comments van 1 reviewer zijn echt prut: eerste zin heeft een citatie nodig, en data is over het algemeen plural, terwijl ik het als singular woord gebruik. Maar goed, zitten wel goede comments bij ook. Fijn dat ik het kan laten liggen tijdens kerst, en dan na de kerst er verder mee ga...
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 15:00:08 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120508686
Ik hoop morgen te horen welke kant mijn sollicitatie dubbeltje opvalt.... mijn kant of die van de andere kandidaat :X

Zou toch wel erg fijn zijn om 2013 in te gaan met het idee dat ik eindelijk weer eens een baan heb.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120509536
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hoop morgen te horen welke kant mijn sollicitatie dubbeltje opvalt.... mijn kant of die van de andere kandidaat :X

Zou toch wel erg fijn zijn om 2013 in te gaan met het idee dat ik eindelijk weer eens een baan heb.
*duim duim duim*
nee, jij dan!
pi_120513074
quote:
2s.gif Op woensdag 19 december 2012 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik hoop morgen te horen welke kant mijn sollicitatie dubbeltje opvalt.... mijn kant of die van de andere kandidaat :X

Zou toch wel erg fijn zijn om 2013 in te gaan met het idee dat ik eindelijk weer eens een baan heb.
succes! Mijn goede nieuws duurt nog even voort, toen ik thuis kwam lag er een brief in de bus, die me meedeelt dat ik 50000 SEK (zo'n 6000 euro) gekregen heb voor veldonderzoek in de DRC. *O* *O* *O*
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 16:46:54 #223
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120513113
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

succes! Mijn goede nieuws duurt nog even voort, toen ik thuis kwam lag er een brief in de bus, die me meedeelt dat ik 50000 SEK (zo'n 6000 euro) gekregen heb voor veldonderzoek in de DRC. *O* *O* *O*
Gefeliciteerd *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120515089
BB we duimen voor je. Jagar wat is de DRC?

Hier sluiten we het jaar af met het werken aan papers en het dealen met politieke rotzooi, zoals authorships, het co-submitten van papers en onderhandelen met editors. Wordt een drukke kerst...
Jesus saves but death prevails.
pi_120515758
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 17:42 schreef Shivo het volgende:
BB we duimen voor je. Jagar wat is de DRC?

Hier sluiten we het jaar af met het werken aan papers en het dealen met politieke rotzooi, zoals authorships, het co-submitten van papers en onderhandelen met editors. Wordt een drukke kerst...
democratische republiek congo. Sorry, logische afkorting voor mij!
  woensdag 19 december 2012 @ 18:27:53 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120516582
Bij mij gaat op 24 december op het nippertje nog een paper de deur uit :{

Eerst nog even promoveren vrijdag ;)

Zit in de tweede ronde van een reuzeleuke postdoc functie overigens. Volgende week gesprek waarvoor ik een paar dagen van tevoren (lees: kerst) een opdracht voor krijg. Heb ik dan nooit vrij? ;(

@BB: hoop het zo voor je!
  Moderator woensdag 19 december 2012 @ 18:31:07 #227
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120516692
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 18:27 schreef Quoi het volgende:

Eerst nog even promoveren vrijdag ;)

*O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120549174
Succes en veel plezier ^O^ !
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:26:05 #229
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120634301
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 16:46 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

succes! Mijn goede nieuws duurt nog even voort, toen ik thuis kwam lag er een brief in de bus, die me meedeelt dat ik 50000 SEK (zo'n 6000 euro) gekregen heb voor veldonderzoek in de DRC. *O* *O* *O*
Gefeli! Waar moet ik ongeveer aan denken qua onderwerp? Welk subfield?
Ongeveer dus, je hoeft niet de belangrijkste dingen van het onderzoek te vertellen (je hebt nu eenmaal mensen die ermee aan de haal gaan....)
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:02:47 #230
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120639233
Titel in the pocket :7

Wat een gewéldige dag en wat een leuke verdediging. Het viel me zo 100% mee, ik was ook erg ontspannen :D Ik kan nog steeds wel rondspringen hier w/

@BB: weet je al wat?
pi_120643617
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:02 schreef Quoi het volgende:
Titel in the pocket :7

Wat een gewéldige dag en wat een leuke verdediging. Het viel me zo 100% mee, ik was ook erg ontspannen :D Ik kan nog steeds wel rondspringen hier w/

@BB: weet je al wat?
Super! Gefeliciteerd! :*
Ja doei.
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:39:03 #232
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120645018
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:02 schreef Quoi het volgende:
Titel in the pocket :7

Wat een gewéldige dag en wat een leuke verdediging. Het viel me zo 100% mee, ik was ook erg ontspannen :D Ik kan nog steeds wel rondspringen hier w/
^O^ ^O^ ^O^ ^O^
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 22 december 2012 @ 22:18:14 #233
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120649317
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:02 schreef Quoi het volgende:
Titel in the pocket :7

Wat een gewéldige dag en wat een leuke verdediging. Het viel me zo 100% mee, ik was ook erg ontspannen :D Ik kan nog steeds wel rondspringen hier w/

@BB: weet je al wat?
Gefeli! :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_120661968
Feli iedereen!! en BosBeetle hoe is het met jou afgelopen??
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 23 december 2012 @ 09:44:12 #235
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_120662713
Gefeli! Mijn proefschrift is naar de leescommissie nu, en kreeg vd week zowel een acceptatie als een afwijzing binnen...zo komen we er uiteindelijk wel :)
  zondag 23 december 2012 @ 10:53:47 #236
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120663439
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:44 schreef Grumpey het volgende:
Gefeli! Mijn proefschrift is naar de leescommissie nu, en kreeg vd week zowel een acceptatie als een afwijzing binnen...zo komen we er uiteindelijk wel :)
Lekker man :)

Nu Bosbeetle nog ;)
!!! Go 49-ers !!!
pi_120664701
Gefeliciteerd Quoi en Jagärtrut!

Iedereen nu vakantie of wordt er tussen kerst en oud & nieuw nog gewerkt?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  zondag 23 december 2012 @ 12:05:14 #238
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_120664851
Ik ga nog 1 middag aan het werk, maar voor de rest rust. Heb overigens post-doc positie binnen voor het komende jaar en waarschijnlijk ook erna. Bosbeetle, jij?
  zondag 23 december 2012 @ 12:07:30 #239
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120664908
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 11:58 schreef Felagund het volgende:
Gefeliciteerd Quoi en Jagärtrut!

Iedereen nu vakantie of wordt er tussen kerst en oud & nieuw nog gewerkt?
Kadootje op promotiefeestje was ook dat ik hoorde dat de review waaraan ik werk niet voor 1 januari af hoeft. Ik ben dus vrij :s)

Alleen nog 2e ronde sollicitatie, waarvoor ik morgen een opdracht krijg. Gesprek vrijdag.

Als BB positief nieuws had, had hij het waarschijnlijk al gepost. Vrees ik.... :{
  zondag 23 december 2012 @ 12:13:36 #240
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120665046
Ik moet nog even in een paar dagen een review paper in elkaar stampen...
Staat wel weer tegenover dat het het plan is om deze zomer klaar te zijn. Dat is iig de ambitie van de prof :P Dan ben ik net 2.5 jaar bezig.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 23 december 2012 @ 13:29:52 #241
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120667458
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:07 schreef Quoi het volgende:

[..]
Als BB positief nieuws had, had hij het waarschijnlijk al gepost. Vrees ik.... :{
Of hij heeft de baan en hij heeft zich zo klem gezopen dat ie zich niet eens meer kan herinneren wat Fok! ook alweer is.... :s)
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 23 december 2012 @ 14:08:38 #242
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120668910
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 13:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Of hij heeft de baan en hij heeft zich zo klem gezopen dat ie zich niet eens meer kan herinneren wat Fok! ook alweer is.... :s)
Dat is het mooiste scenario :P
pi_120673181
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 13:29 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Of hij heeft de baan en hij heeft zich zo klem gezopen dat ie zich niet eens meer kan herinneren wat Fok! ook alweer is.... :s)
Zo zag ik het ja :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 23 december 2012 @ 16:56:49 #244
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120675779
Ik heb nog niets gehoord -O- gok dat dat wel volgend jaar wordt... ze zijn niet zo snel :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120676064
quote:
2s.gif Op zondag 23 december 2012 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nog niets gehoord -O- gok dat dat wel volgend jaar wordt... ze zijn niet zo snel :P
Wat irritant zeg :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120677097
Quoi, gefeliciteerd.

Hier wordt doorgewerkt tussen Kerst en Oud en Nieuw maar dat is omdat ik vanwege aankomende gezinsuitbreiding mijn vrije dagen nog nodig zal hebben.

Vrijdag werd ons artikel gepubliceerd en ik zag net dat er op GenomeWeb Daily (soort van roddelblog over genomics) een uitgebreid review van staat. Dat zijn de leuke dingen.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 27 december 2012 @ 17:06:30 #247
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120824005
Zo, er ligt een min of meer uitgewerkt onderzoeksvoorstel klaar voor de 2e sollironde van morgen. Ik had echt een aha-erlebnis vanmiddag en ben er ZO enthousiast over!! Ze moeten hier wel de kwaliteit van inzien!

Ik merk dat ik nog in de modus zit van: als ze dit vragen zeg ik dit, als ze dat vragen zeg ik dat.... Je werkt zolang naar zo'n verdediging toe, en dan is het om.... gek idee.....

Loop wel al dágen met een big smile op mijn gezicht en ga met heel veel vertrouwen het gesprek van morgen in.
pi_120896712
Hoe ging het Quoi? :)
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:34:41 #249
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120902735
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:06 schreef Quoi het volgende:
Zo, er ligt een min of meer uitgewerkt onderzoeksvoorstel klaar voor de 2e sollironde van morgen. Ik had echt een aha-erlebnis vanmiddag en ben er ZO enthousiast over!! Ze moeten hier wel de kwaliteit van inzien!
^O^ _O-
!!! Go 49-ers !!!
  zaterdag 29 december 2012 @ 13:05:17 #250
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120906890
Ik word vandaag gebeld. Baal daar overigens zo erg van. Zo'n dag is echt verloren voor mij, want je zit tussen euforie en teleurstelling in, en probeert daar alvast op de anticiperen.... Volgende keer dat ik solliciteer, zo ver kom en word gebeld, wil ik echt een dag en tijdstip afspreken :{

@BB: weet jij al wat?

[ Bericht 1% gewijzigd door Quoi op 30-12-2012 14:47:16 (vooruit, voor de man met de foute avatar) ]
pi_120908247
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 13:05 schreef Quoi het volgende:
Ik wordt vandaag gebeld. Baal daar overigens zo erg van. Zo'n dag is echt verloren voor mij, want je zit tussen euforie en teleurstelling in, en probeert daar alvast op de anticiperen.... Volgende keer dat ik solliciteer, zo ver kom en wordt gebeld, wil ik echt een dag en tijdstip afspreken :{

@BB: weet jij al wat?
Naar is dat ja. Een kennis van me kocht altijd drank in, zijn logica: of het wordt een overwinningsborrel, of ik moet mijn verdriet wegdrinken. Tsja, zo kun je er ook mee omgaan.. :P
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:03:09 #252
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120923871
Niks gehoord :{
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:25:30 #253
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120924959
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:03 schreef Quoi het volgende:
Niks gehoord :{
Arg :{
Klemzuipen dan maar?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 29 december 2012 @ 20:44:31 #254
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120925849
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Arg :{
Klemzuipen dan maar?
Dat flesje Kasteel Cuvee gaat idd gewoon tóch open vanavond ;)
  zaterdag 29 december 2012 @ 21:13:14 #255
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120927171
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 20:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Dat flesje Kasteel Cuvee gaat idd gewoon tóch open vanavond ;)
Geniet er van ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_120940931
@Quoi: Het zou misschien helpen als je wat aan je spelling zou doen.
Ik wordt is niet bepaald een aanbeveling.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 30 december 2012 @ 01:14:07 #257
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120941250
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:
@Quoi: Het zou misschien helpen als je wat aan je spelling zou doen.
Ik wordt is niet bepaald een aanbeveling.
:O :O
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 30 december 2012 @ 14:44:05 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_120956194
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:07 schreef Kees22 het volgende:
@Quoi: Het zou misschien helpen als je wat aan je spelling zou doen.
Ik wordt is niet bepaald een aanbeveling.
Wat onwijs gezellig dat jij ook weer even een inhoudelijk bijdrage levert aan dit topic ^O^
pi_120956572
Misschien lag het aan de alchol? :P

Een foutje kan iedereen maken.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_120956676
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat onwijs gezellig dat jij ook weer even een inhoudelijk bijdrage levert aan dit topic ^O^
Kees is geen sociale wetenschapper.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
  zondag 30 december 2012 @ 14:58:21 #261
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_120956902
Neuroscience FTW!!1!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_120975138
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 14:44 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wat onwijs gezellig dat jij ook weer even een inhoudelijk bijdrage levert aan dit topic ^O^
Mmm. Heerlijk om zo gewaardeerd te worden. *O*
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zondag 30 december 2012 @ 22:49:07 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120984277
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 20:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Mmm. Heerlijk om zo gewaardeerd te worden. *O*
Ik denk zo dat de opmerking, " :') ik wordt :') " nog beter gewaardeerd wordt, dan "Het zou misschien helpen als je wat aan je spelling zou doen". Het is naast ontzettend overbodig ook nog eens denigrerend.

Neemt niet weg dat ik het tof van je vind als je bijvoorbeeld die collumns van mij corrigeert... maar als iemand het over een zenuwslopend wachten heeft. Is "ik wordt" wel het minst belangrijkste waar je wat over kunt zeggen.

Hoofdzaak van bijzaak kunnen scheiden is heel belangrijk voor een wetenschapper :Y.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 30 december 2012 @ 22:50:59 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120984378
En nee ik heb dus nog niets gehoord... stuur dinsdag of woensdag er wel een mailtje achteraan... ik denk haast dat ik het niet wordt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_120984798
Ik vind dat Kees22 gewoon gelijk heeft en dat foutieve spelling een beetje jammer is. Sollicitatie brieven met spel- of grammatica-fouten zetten je meteen op een achterstand. Als je zulke fouten maakt in je dagelijkse gebruik (zoals op fora) is het niet onlogisch om te veronderstellen dat ze ook in je meer officieele communicaties aanwezig zijn.

Ik vergeet vaak woorden omdat ik sneller denk dan typ en dat gebeurt me ook (te vaak) in emails. Probeer ik ook beter op te letten door mijn emails nog een keer goed na te lezen voor ze te versturen.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zondag 30 december 2012 @ 23:00:25 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120985061
Ik heb nog nooit een sollicitatie brief in het nederlands hoeven typen gelukkig :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 30 december 2012 @ 23:24:36 #267
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120986532
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 22:57 schreef Shivo het volgende:
Ik vind dat Kees22 gewoon gelijk heeft en dat foutieve spelling een beetje jammer is. Sollicitatie brieven met spel- of grammatica-fouten zetten je meteen op een achterstand. Als je zulke fouten maakt in je dagelijkse gebruik (zoals op fora) is het niet onlogisch om te veronderstellen dat ze ook in je meer officieele communicaties aanwezig zijn.

Ik vergeet vaak woorden omdat ik sneller denk dan typ en dat gebeurt me ook (te vaak) in emails. Probeer ik ook beter op te letten door mijn emails nog een keer goed na te lezen voor ze te versturen.
Ik begin er maar niet aan om deze post op taal te verbeteren :P
En waaruit blijkt dat causale verband tussen taal op een forum en in een wetenschappelijke publicatie? :P
!!! Go 49-ers !!!
pi_120990560
Ga je gang hoor. Wordt het alleen maar beter van.
Jesus saves but death prevails.
pi_120990831
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 22:57 schreef Shivo het volgende:
Ik vind dat Kees22 gewoon gelijk heeft en dat foutieve spelling een beetje jammer is. Sollicitatie brieven met spel- of grammatica-fouten zetten je meteen op een achterstand. Als je zulke fouten maakt in je dagelijkse gebruik (zoals op fora) is het niet onlogisch om te veronderstellen dat ze ook in je meer officieele communicaties aanwezig zijn.

Ik vergeet vaak woorden omdat ik sneller denk dan typ en dat gebeurt me ook (te vaak) in emails. Probeer ik ook beter op te letten door mijn emails nog een keer goed na te lezen voor ze te versturen.
Kom op zeg. Weet je hoe kansloos dit klinkt? Alsof je niet meer moeite doet voor een sollicitatie dan een forumpost :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120996634
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 00:31 schreef Norrage het volgende:

[..]

Kom op zeg. Weet je hoe kansloos dit klinkt? Alsof je niet meer moeite doet voor een sollicitatie dan een forumpost :')
Je wil niet weten hoeveel sollicitatie brieven ik krijg met taalvauten.
Jesus saves but death prevails.
  maandag 31 december 2012 @ 12:51:12 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121005003
Spelvaut oder nicht, ik hebt de baan heur!! Dikke vette superuitdagende post-doc positie in the pocket w/ w/ w/ w/

overigens zo'n misvatting dat taalgebruik hier iets zegt over je sollicitatiebrieven
  maandag 31 december 2012 @ 12:52:14 #272
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_121005034
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:51 schreef Quoi het volgende:
Spelvaut oder nicht, ik hebt de baan heur!! Dikke vette superuitdagende post-doc positie in the pocket w/ w/ w/ w/

overigens zo'n misvatting dat taalgebruik hier iets zegt over je sollicitatiebrieven
Grats :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 12:53:40 #273
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121005088
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:51 schreef Quoi het volgende:
Spelvaut oder nicht, ik hebt de baan heur!! Dikke vette superuitdagende post-doc positie in the pocket w/ w/ w/ w/

overigens zo'n misvatting dat taalgebruik hier iets zegt over je sollicitatiebrieven
*O* *O* *O* gefeliciteerd *O* *O* *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 31 december 2012 @ 12:54:33 #274
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121005129
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2012 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

*O* *O* *O* gefeliciteerd *O* *O* *O*
Hoop voor jou ook snel goed nieuws BB!
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 12:55:06 #275
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121005154
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:54 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoop voor jou ook snel goed nieuws BB!
Ik durf er niet van uit te gaan :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 31 december 2012 @ 12:55:27 #276
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_121005167
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:51 schreef Quoi het volgende:
Spelvaut oder nicht, ik hebt de baan heur!! Dikke vette superuitdagende post-doc positie in the pocket w/ w/ w/ w/
Fan Hartuh Gevelisiteert!!!! *O* *O* *O* :Y
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 31 december 2012 @ 12:55:58 #277
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_121005194
quote:
2s.gif Op maandag 31 december 2012 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik durf er niet van uit te gaan :P
Het is en blijft slopend. Ik was hier ook al de voordelen van een afwijzing aan het opnoemen..... De aanhouder wint, is de conclusie denk ik.

achteraf gelul, I know
pi_121005345
*O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121007291
Gefeliciteerd Quoi, met een goed gevoel het nieuwe jaar in!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_121007556
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 13:46 schreef Felagund het volgende:
Gefeliciteerd Quoi, met een goed gevoel het nieuwe jaar in!
Hoe gaat het bij jou eigenlijk allemaal Fela?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121008172
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:51 schreef Quoi het volgende:
Spelvaut oder nicht, ik hebt de baan heur!! Dikke vette superuitdagende post-doc positie in the pocket w/ w/ w/ w/

overigens zo'n misvatting dat taalgebruik hier iets zegt over je sollicitatiebrieven
Tof O+ O+
Ja doei.
pi_121008579
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 13:52 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hoe gaat het bij jou eigenlijk allemaal Fela?
Een stuk beter, ik heb nu het gevoel dat ik de richting eindelijk gevonden heb. Ik ben ook aan het kijken of ik eventueel een paar maand naar Engeland kan. Waar ik nu zit hebben ze vooral ervaring in statitistiek en daar meer op dynamiek wat heel nuttig kan zijn voor mijn onderzoek.
Mijn begeleiders staan er iig erg voor open en ik kan er ook ergens geld voor aanvragen

En met jouw onderzoek?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_121008822
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 14:15 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een stuk beter, ik heb nu het gevoel dat ik de richting eindelijk gevonden heb. Ik ben ook aan het kijken of ik eventueel een paar maand naar Engeland kan. Waar ik nu zit hebben ze vooral ervaring in statitistiek en daar meer op dynamiek wat heel nuttig kan zijn voor mijn onderzoek.
Mijn begeleiders staan er iig erg voor open en ik kan er ook ergens geld voor aanvragen

En met jouw onderzoek?

Mooi ^O^

Bij mij loopt het op rolletjes. Ben net een maand in Californie geweest waarbij ik de AGU een 3tal weekjes had verlengd met een vakantie. Mocht daar presenteren en ging goed, en was semi nuttig (was een beetje een té grote conferentie, zeker als je nog niemand kent).
Verder had ik (voordat ik ging) mijn eerste draft-paper af. Die ga ik vanaf woensdag maar even af-editen. Moet nog wel het een en ander aan gebeuren maar het eerste materiaal ligt er al. En dan ga ik aan mijn hoofdproject beginnen, is erg interessant en heb er erg veel zin in :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 31 december 2012 @ 15:49:05 #284
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_121012405
Gefliciteerd Quoi!

Hebben mensen hier nog specifieke doelen voor 2013? Zelf heb ik me tot doel gesteld om, naast een succesvolle verdediging natuurlijk, er voor te zorgen dat ik me in mijn part-time post-doc aanstelling vanaf september (dan start ik namelijk ook een geneeskunde-opleiding zoals ik al eens eerder heb vertelt) vooral bezig kan houden met aio-begeleiding, maar ik weet niet of dat realistisch gaat zijn. Heb nog tot aan september een full-time aanstelling als post-doc om dat mogelijk te maken, en ik wil ook nog een maand op reis, dus misschien wil ik wel teveel. Als doel is het in ieder geval mooi streven ;)
pi_121035283
Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Hartelijk gefeliciteerd, Quoi! Die is mooi binnen ^O^ .

Hier ook plannen voor een succesvolle verdediging. Qua wetenschap hoop ik actief te blijven binnen het specialisme waar ik de opleiding in ga volgen. Er valt daar veel te doen, dus volgens mij moet dat goed komen.
pi_121042492
Gefeliciteerd Quoi! Super tof!
pi_121057049
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 04:05 schreef Shivo het volgende:

[..]

Je wil niet weten hoeveel sollicitatie brieven ik krijg met taalvauten.
En wat doe je daar dan mee?
Je kunt wel vinden dat inhoud moet prevaleren boven vorm, maar ik vind het ook een kwestie van beleefdheid om normaal, verstaanbaar Nederlands te spreken in plaats van een dialect en normaal, leesbaar Nederlands te schrijven in plaats van een eigen grammatica.
Je zou, in mijn oordeel, al heel erg bijzonder goed onderzoek moeten presenteren om dit soort onbenullige taalfouten te compenseren.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121057151
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 12:51 schreef Quoi het volgende:
Spelvaut oder nicht, ik hebt de baan heur!! Dikke vette superuitdagende post-doc positie in the pocket w/ w/ w/ w/

overigens zo'n misvatting dat taalgebruik hier iets zegt over je sollicitatiebrieven
Gefeliciteerd. Van harte!
Maar waarom schrijf je dan hier zo ongelooflijk beroerd?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121059359
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:49 schreef Grumpey het volgende:
Gefliciteerd Quoi!

Hebben mensen hier nog specifieke doelen voor 2013?
Met veel energie en enthousiasme starten met mijn PhD-traject en zorgen dat ik aan het einde van 2013 minstens op schema loop. :)
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 11:33:33 #290
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121065718
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 00:58 schreef Operc het volgende:

[..]

Met veel energie en enthousiasme starten met mijn PhD-traject en zorgen dat ik aan het einde van 2013 minstens op schema loop. :)
Succes ^O^
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_121071517
Ik hoop dit jaar mijn promotie af te ronden, succesvol te verdedigen en dan een leuke baan te gaan vinden. Ben er wel klaar mee eigenlijk.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_121071605
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:50 schreef Quinazoline het volgende:
Ik hoop dit jaar mijn promotie af te ronden, succesvol te verdedigen en dan een leuke baan te gaan vinden. Ben er wel klaar mee eigenlijk.
Waarom geen leuke baan vinden voordat je je promotie verdedigt?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_121071639
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:57 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waarom geen leuke baan vinden voordat je je promotie verdedigt?
Dat ben ik dus ook van plan. Conceptthesis af --> beginnen aan een nieuwe baan, en dan ook nog ergens dit jaar verdedigen. Moet ik alleen nog even bedenken wat voor soort baan ik wil, want dat weet ik nog niet zo goed :').
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 15:54:58 #294
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121073797
Whoei ik mag vanavond wel kratjes gaan stapelen, voor een uitzendbureau. :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_121073949
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Whoei ik mag vanavond wel kratjes gaan stapelen, voor een uitzendbureau. :P
Het is weer een werkdag, heb je nog niks gehoord? :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_121074084
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:00 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is weer een werkdag, heb je nog niks gehoord? :(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien hoort het kratje stapelen bij de sollicatieprocedure? :P
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_121074196
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Misschien hoort het kratje stapelen bij de sollicatieprocedure? :P
Werk-ontgroening! :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 16:32:36 #298
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_121074996
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:04 schreef Felagund het volgende:

[..]

Misschien hoort het kratje stapelen bij de sollicatieprocedure? :P
Nou nee hoor dit is gewoon tussen de polen, betaald fitnessen :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_121075523
quote:
2s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nou nee hoor dit is gewoon tussen de polen, betaald fitnessen :')
Ik was ook niet heel serieus. Dit is beter dan de hele dagen thuis zitten toch?
Ze laten je wel lang wachten op antwoord.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_121076834
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:49 schreef Grumpey het volgende:
Gefliciteerd Quoi!

Hebben mensen hier nog specifieke doelen voor 2013?
Promoveren :P
-
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:11:10 #301
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_121083479
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 14:50 schreef Quinazoline het volgende:
Ik hoop dit jaar mijn promotie af te ronden, succesvol te verdedigen en dan een leuke baan te gaan vinden. Ben er wel klaar mee eigenlijk.
Waarom dat?
!!! Go 49-ers !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')